Heb die man een lange tijd niet zo iets verstandigs horen zeggen.quote:Meer dan de helft van de vluchtelingen die naar Europa komen, is niet op de vlucht voor een oorlog. Die mensen verlaten hun thuisland vanwege economische redenen en zouden snel moeten worden teruggestuurd. Dat zegt Eurocommissaris Frans Timmermans maandag in een interview met de NOS.
Volgens Timmermans gaat het om 60 procent van alle vluchtelingen die naar Europa komen. Hij baseert zich op de laatste cijfers van het Europese grensbewakingsagentschap Frontex. Het gaat volgens Timmermans vooral om mensen uit landen als Marokko en Tunesiė, die via Turkije naar Europa willen reizen.
,,Om het draagvlak voor vluchtelingenopvang in stand te houden, moet je die mensen zo snel mogelijk uitzetten'', zegt Timmermans. ,,Dat zijn mensen waarvan je kunt aannemen dat ze geen enkele reden hebben om een vluchtelingenstatus aan te vragen.''
Volgens de voorzitter van de Europese Raad Donald Tusk moet de vluchtelingencrisis in Europa over twee maanden opgelost zijn. Lukt dat niet, dan vreest hij dat het vrije verkeer van personen en goederen binnen Europa moet worden beėindigd. Timmermans sluit zich daarbij aan, zegt hij tegen de NOS. ,,Als er geen haast gemaakt wordt, moeten we teruggrijpen naar de invoering van interne grenscontroles.'' Dat zou volgens de Eurocommissaris enorme economische gevolgen kunnen hebben. ,,Dat kan uren, en soms dagen, vertraging opleveren aan de Europese binnengrenzen. Dat levert veel schade op voor de transportsector.''
De NOS ja. Frontex komt al langere tijd met grafieks over de verdeling naar nationaliteit.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:47 schreef Ellen_1984 het volgende:
Waarom heeft de media ons dan altijd voorgehouden dat het grotendeels Syrische gezinnetjes wier huis in puin lag betrof? Wie moet ik nu dan geloven?
Vrij triest de opmerking. Het moet omdat die mensen geen recht op asiel hebben.quote:,,Om het draagvlak voor vluchtelingenopvang in stand te houden, moet je die mensen zo snel mogelijk uitzetten'', zegt Timmermans.
En zo snel ook..quote:Op maandag 25 januari 2016 18:54 schreef Infection het volgende:
Niet verwacht dat ik dit uit de mond van Timmerfrans zou horen komen.
Grote delen van Syriė zijn anders ook veilig. In Damascus doen mensen boodschappen en zijn de nachtclubs gewoon open.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:53 schreef nils7 het volgende:
Kijk en daar heeft iedereen nou problemen mee.
Die Syrier die echt vlucht voor oorlog niet maar die gasten die er mee komen, die juist wel.
Die willen namelijk niet terug maar hier parasiteren want wij zijn het rijke westen met ons sociaal stelsel.
Ja, heb dat in een docu op de NPO gezien. Daar is gewoon uitgaansleven enzo.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Grote delen van Syriė zijn anders ook veilig. In Damascus doen mensen boodschappen en zijn de nachtclubs gewoon open.
Helaas, die kan je niet aanpassen. Heb gewoon die titel van de Telegraaf gepakt.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:59 schreef nils7 het volgende:
@TS maak van de TT "Timmermans: 60% van de asielzoekers zijn gelukzoekers"
Betere clickbait
Maar als je ze gewoon niks meer geeft: geen opvang, geen uitkering, dan zijn er vast wel een boel die uit zichzelf weggaan. Zorg dan ook voor een goed registratiesysteem (vingerafdruk) zodat ze niet elders in Europa alsnog asiel aanvragen.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Heel leuk Fransje, en hoe gaan we dit doen? Al die landen waar de gelukszoekers vandaan komen, willen ze niet meer terug. En dat is als je al achter de identiteit van die gelukszoekers komt. Ze gooien gewoon hun papieren weg voor ze op de boot stappen en geven bij aankomst aan dat ze Syrier zijn.
Rutte loopt ook al maanden te roepen dat hij meer en sneller wil uitzetten, evenals half Europa en het lukt niemand. De woorden van Frans zijn niets meer dan loze woorden. Niemand gelooft die meer.
Natuurlijk is Syriė geen prettig land, continue oorlogs- en terrorismedreiging. Toch is het merkwaardig dat simpelweg het hebben van een Syrisch paspoort recht geeft op een verblijf in Nederland met huurhuis, uitkering en toeslagen.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:00 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, heb dat in een docu op de NPO gezien. Daar is gewoon uitgaansleven enzo.
(Ook gewoon vrouwen zonder hoofddoek die dansen met mannen, dus daar hebben ze het duidelijk wel begrepen)
Nee alleen als je een domme definitie pakt die niet past bij de huidige werkelijkheid.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:04 schreef Childofthe90s het volgende:
Het daadwerkelijke percentage ligt eerder nabij 100% als je een realistische, pure definitie hanteert.
Gvd! Nou heeft de Telegraaf de titel aangepast naar "Meeste migranten gelukszoekers"quote:Op maandag 25 januari 2016 18:59 schreef nils7 het volgende:
@TS maak van de TT "Timmermans: 60% van de asielzoekers zijn gelukzoekers"
Betere clickbait
Timmermans: 60% is geen vluchteling, die zouden eigenlijk veel sneller terug moeten. Als we daar nu eens aan zouden beginnen, dat zou een enorm verschil maken.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Deze man en de rest van de EU kliek zijn echt té grappig.
De PvdA kan beter wat strenger worden dan dat de PVV het voor het zeggen krijgt, lijkt het motto.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:44 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat een populist die Timmermans. Mensen moet terugb om draagvlak te houden en niet omdat ze onrechtmatig aanwezig zijn. Met andere weer een leuke show voor de buhne.
Wat een poppenkast is toch...
Hoe komen we af van migranten die:quote:Op maandag 25 januari 2016 20:52 schreef deedeetee het volgende:
Woorden zijn niks anders dan : lucht.... Regel maar eens dat we er weer van af komen. Zorg dat er niet nog meer bijkomen.
Mooie praatjes omdat hij weet dat hij het niet langer kan ontkennen of negeren, meer niet.
Ze lopen achter de fanfare aan.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:08 schreef Perrin het volgende:
Politici hebben altijd alles later door.
Het is zo'n verschrikkelijk eng onderkruipseltje, met zijn MH17 speech waar ie echt geen ene klote van meende. Dit is een hele enge narcistische dikke pad.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze lopen achter de fanfare aan..
En zijn nog niet eerlijk. Merkel maar niet afvallen, want dat durft de lijer niet.
Klopt idd.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is zo'n verschrikkelijk eng onderkruipseltje, met zijn MH17 speech waar ie echt geen ene klote van meende. Dit is een hele enge narcistische dikke pad.
Inderdaad. Wat een kneuzenkermis. Niet te filmen.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd.
Maar goed nu dus verzwijgen dat dat Merkel idee dus niet zo goed is geweest, want dat zegt-ie nu in feite, is wel de limit wat mij betreft hoor.
Ik zeg al we moeten al die lui non compos mentis laten verklaren.
Toen hij nog doodleuk meerdere malen beweerde dat hij absoluut niet geschikt was voor een baan in de EU en dat zoiets niets voor hem was. En even later nog even benadrukken dat hij geen baan in Brussel ambieert, nou een paar maanden later was hij om(gekocht) hoorquote:Op maandag 25 januari 2016 21:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is zo'n verschrikkelijk eng onderkruipseltje, met zijn MH17 speech waar ie echt geen ene klote van meende. Dit is een hele enge narcistische dikke pad.
Had je dat destijds luidkeels geroepen, had men je ter plekke gestenigd. De bewondering voor Timmermans grensde aan heiligenverering. Echte massahysterie.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
er moet sowieso een linkje naar het artikel in je OP anders krijgen we problemen met de Telegraafquote:Op maandag 25 januari 2016 19:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Gvd! Nou heeft de Telegraaf de titel aangepast naar "Meeste migranten gelukszoekers"
Dat zou ook niet waar zijn, dus logisch dat-ie dat niet zegt.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:57 schreef Ryan3 het volgende:
Hij zegt er dus niet bij dat het bij wijze van spreke een beetje dom is geweest van frau Bundeskanzeler Merkel om de deuren maar wagenwijd open te zetten hč, de gluiperd. Dat durft-ie niet.
Volgens mij heb ik dat er vlak na ook meerdere malen gezegd, of iig iets in die strekking. Heb hem altijd al een griezel gevonden.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Had je dat destijds luidkeels geroepen, had men je ter plekke gestenigd. De bewondering voor Timmermans grensde aan heiligenverering. Echte massahysterie.
Een glimponem eersteklas, ja. Wel ene om te koesteren, zo oprecht overtuigd van zijn eigen goedheid zie je ze niet vaak.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgens mij heb ik dat er vlak na ook meerdere malen gezegd, of iig iets in die strekking. Heb hem altijd al een griezel gevonden.
Met dat mondkapje ook.
Merkel: kom maar binnen vluchtelingen wir schaffen das, nu 6 maanden later Fransje: o, sorry 60% is arbeidsmigrant die binnenkwamen, die moeten weer terug.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zou ook niet waar zijn, dus logisch dat-ie dat niet zegt.
Die man gebruikt z'n Facebookpagina ook alsof het een dagboek van een 12-jarige is.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat er vlak na ook meerdere malen gezegd, of iig iets in die strekking. Heb hem altijd al een griezel gevonden.
Met dat mondkapje ook.
Dat kan dus niet.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:23 schreef Vallon het volgende:
Ik ga's achterover leunen hoe ze dat opmerkelijke inzicht met een uiterlijk vertoon laat staan uitvoering geven..... onze landelijke politiek schrikt zich een verbazingwekkend hoedje....
Hoe ga je zeg honderdduizenden migranten (dwingend) terugsturen...... terwijl de voordeur nog openstaat ....
Ik lees wat je goed schrijft.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat kan dus niet.
- Ten eerste moeten de grenscontroles terug.
- Ten tweede moet de EU geen asielverzoeken meer accepteren.
Dat kan op twee manieren: Of het vluchtelingenverdrag opschorten in afwachting van een grondige herziening. Of een asielverzoek proforma afwijzen op grond van komst vanuit veilig land. Dat kan binnen 5 minuten, klaar terwijl de aanvrager wacht en direct weer de grens overzetten. Uiteraard vereist dit grenscontroles met echte grensposten zoals vroeger.
- Ten derde moeten actief mensen worden deporteerd uit Europa. Dat kan met politieke wil, juist derdewereldlanden zijn omkoopbaar en willen voor wat miljoenen best wat illegalen terugnemen.
twitter:judithineuropa twitterde op maandag 25-01-2016 om 23:24:55@Bertvanslooten laten we morgen even cijfers vergelijken want het zou mij hogelijk verbazen. reageer retweet
quote:Op maandag 25 januari 2016 23:39 schreef Mani89 het volgende:
Judith van GroenLinks is niet overtuigd.twitter:judithineuropa twitterde op maandag 25-01-2016 om 23:24:55@Bertvanslooten laten we morgen even cijfers vergelijken want het zou mij hogelijk verbazen. reageer retweet
Je blijft lachen met die vrouw, karikatuur van de wensdenker.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:39 schreef Mani89 het volgende:
Judith van GroenLinks is niet overtuigd.twitter:judithineuropa twitterde op maandag 25-01-2016 om 23:24:55@Bertvanslooten laten we morgen even cijfers vergelijken want het zou mij hogelijk verbazen. reageer retweet
Die Judith Sargentini is knettergek. Zij wil iedereen naar Europa halen zonder enige beperking.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:39 schreef Mani89 het volgende:
In Europa komen geen vluchtelingen. Vluchtelingen zitten in de regio. Misschien een enkeling in Griekenland, maar alles wat verder Europa in reist kun je geen vluchteling meer noemen. Dat is gewoon een wannabe-immigrant. Die mensen moeten keihard aangepakt worden en Europa uit gezet worden. Die Sergentini en haar partijgenoten willen ze echter verwelkomen.quote:Het trieste is dat @TimmermansEU met zn verkeerde cijferwerk nu dus ook meehelpt het draagvlak voor vluchtelingen verder aftebreken.
quote:Bron: www.economist.com September 2015
Hungary’s prime minister, says the “overwhelming majority” of migrants in Europe are not refugees but are merely seeking a better life. Robert Fico, his Slovak counterpart, says up to 95% are economic migrants. The distinction matters, for under the 1951 Refugee Convention and a string of EU laws, European countries must offer refuge or other types of protection to asylum-seekers who can demonstrate that they are fleeing war or persecution. They are under no such obligation to those looking to improve their prospects, even if they have left behind lives of destitution. So if Messrs Orbįn and Fico are right, Europe’s migration crisis amounts largely to a problem of border management and repatriation; not relocation, integration and the rest of it. Are they?
In de huidige situatie is dat zeker zo. Maar door de buitengrenzen zo streng te bewaken dat Europa een vesting wordt, is dat geen probleem meer. Het omkomen van landen is niet iets waar ik blij mee ben, maar wat zijn de alternatieven om de miljoenen illegalen in Europa weg te krijgen?quote:Op maandag 25 januari 2016 23:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Landen omkopen om mensen (terug) op te nemen is juist stimuleren van het probleem.
De wijzen komen weer eens uit het oosten. De 5% die geen economische vluchteling is heeft hier ook niets te zoeken, want 5% van die invasie kan prima in de regio opgevangen worden. Die hebben niets te zoeken in Europa.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:54 schreef Vallon het volgende:
Mogelijk is Timmerfrans wat achter bij het nieuws.....en negeert wat wij al wisten....
[..]
Klinkt erg rechts, elke migrant mag kiezen, naast meewerken aan identificatie:quote:Op maandag 25 januari 2016 23:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In de huidige situatie is dat zeker zo. Maar door de buitengrenzen zo streng te bewaken dat Europa een vesting wordt, is dat geen probleem meer. Het omkomen van landen is niet iets waar ik blij mee ben, maar wat zijn de alternatieven om de miljoenen illegalen in Europa weg te krijgen?
Optie 3 vind ik echt geen optie. Daarmee breng je de 600.000 Nederlandse werklozen verder in de verdrukking. "Gratis" werken is betrekkelijk, want als mensen voor die optie kiezen dan moeten ze toch huisvesting, zorg, onderwijs en eten krijgen. Ik vind dat veel te aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Klinkt erg rechts, elke migrant mag kiezen, naast meewerken aan identificatie:
1) Interneren, voor mijn part in Turkije opbergen, doet de ¤3M daar ook nog wat.
2) Gelegenheid bieden tot vertrek naar herkomstland dwz ticket/terugreis betalen.
3) Hier (en je kinderen) 10 jaar gratis werken en bij goed gedrag mag je blijven, anders item 1>2.
NB: Item 1 is zo uitzichtloos dat mensen vanzelf gaan meewerken aan identificatie. Item 3 vereist per definitie dat je meewerkt aan identificatie, bij liegen is het over-en-uit naar interneren en wegwezen. Met item 3 laat ik ruimte voor mensen die echt willen bijdragen. Ik ben nl., niet tegen mensen die hier willen zijn en daadwerkelijk mee werken -en leven op basis van onze normen.
Verder natuurlijk een streng doch rechtvaardig grensbeleid waarbij je onmiddeljk wordt terug geėscorteerd naar waar je vandaan kwam. Gaj etoch de gresn over loop je de kans doodgeschoten te worden of (humaner) geļnterneerd te worden.
Landen die weigeren mee te werken aan terugname van hun onderdanen op basis van identificatie, krijgen een een fors (sanctie) probleem. Sommige identificaties zullen lang (kunnen) duren en tot die tijd verblijft de persoon in de internering.
Het kan niet zo zijn dat een land z'n rechtmatige inwoners weigert op te nemen. De landen die die weigerstatus nu hebben zijn bij mijn weten niet bepaald in de positie om nee te zeggen. Anders positioneren "wij" aan hun buitengrenzen, onze grenswachten en leggen we het inkomende reisverkeer stil. Geldonthouding gaat een hoop goed doen.
quote:Op maandag 25 januari 2016 23:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In de huidige situatie is dat zeker zo. Maar door de buitengrenzen zo streng te bewaken dat Europa een vesting wordt, is dat geen probleem meer. Het omkomen van landen is niet iets waar ik blij mee ben, maar wat zijn de alternatieven om de miljoenen illegalen in Europa weg te krijgen?
Het grootste deel van de economische vluchtelingen zal worden afgewezen, het probleem is dat ze dan een lang traject van beroepsprocedures kunnen ingaan.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De wijzen komen weer eens uit het oosten. De 5% die geen economische vluchteling is heeft hier ook niets te zoeken, want 5% van die invasie kan prima in de regio opgevangen worden. Die hebben niets te zoeken in Europa.
Het ergste is nog wel wat landen als Nederland deze mensen zo snel mogelijk in de samenleving willen opnemen door ze huizen en toegang tot de reguliere sociale zekerheid te geven. Dat volk raken we nooit meer kwijt.
Deze tweet is anders toch legentarischer:quote:Op maandag 25 januari 2016 23:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die Judith Sargentini is knettergek. Zij wil iedereen naar Europa halen zonder enige beperking.
Absurd dat dit soort idioten in een parlement zitten.
Alleen deze tweet al:
[..]
twitter:judithineuropa twitterde op maandag 18-05-2015 om 14:28:58Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat IS-strijders op vluchtelingenbootjes naar Europa komen. Is hysterie @EricPetri1 reageer retweet
Volgens mij krijgt een Syriėr nog steeds snel een verblijfsstatus met huis, uitkering en toeslagen. Ik schat in, binnen een jaar.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:30 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Het grootste deel van de economische vluchtelingen zal worden afgewezen, het probleem is dat ze dan een lang traject van beroepsprocedures kunnen ingaan.
Het opnemen in de samenleving met huizen en sociale zekerheid gebeurt ook pas nadat de asielzoeker een verblijfsstatus heeft.
Wat denkt Judith Sargentini wel niet? Dat een IS-strijder altijd een baard, Kalasjnikov en IS-vlag bij zich heeft?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:31 schreef karton2 het volgende:
[..]
Deze tweet is anders toch legentarischer:twitter:judithineuropa twitterde op maandag 18-05-2015 om 14:28:58Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat IS-strijders op vluchtelingenbootjes naar Europa komen. Is hysterie @EricPetri1 reageer retweet
Ik snap je argumentatie, het gaat wat offtopic waarom ik item 3 wil benoemen waarbij een welwillende migrant met 10 jaar van z'n leven opofferen hier mag/kan blijven..quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Optie 3 vind ik echt geen optie. Daarmee breng je de 600.000 Nederlandse werklozen verder in de verdrukking. "Gratis" werken is betrekkelijk, want als mensen voor die optie kiezen dan moeten ze toch huisvesting, zorg, onderwijs en eten krijgen. Ik vind dat veel te aantrekkelijk.
Waarom dat symbool gebruiken ? Het roept bij mij nare associaties op.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:25 schreef Proximo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goed, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst natuurlijk.
Syriers krijgen inderdaad standaard een tijdelijke verblijfsvergunning voor 5 jaar, voor Irakezen en Afghanen wordt het al wat lastiger en mensen uit de Balkan zijn bij voorbaat al compleet kansloos.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens mij krijgt een Syriėr nog steeds snel een verblijfsstatus met huis, uitkering en toeslagen. Ik schat in, binnen een jaar.
Dus eigenlijk pleit Timmersmans nu voor het afschaffen van de ruime beroepsregelingen? Lijkt me met de juiste politieke wil trouwens wel af te schaffen/in te korten.
Doodschieten is idd wat drastisch en kortzichtig wat ik zeker terugneem.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
....De kans om doodgeschoten te worden bij de grens ligt heel gevoelig. Maar het lijkt mij dat grenswachten bevoegdheid hebben om met scherp te schieten als er aan geen enkel bevel gehoor wordt gegeven. Het gaat om een grens. En een grens is een serieuze zaak. Uiteraard moeten het hekken zijn met duidelijke waarschuwingsborden, zodat niemand ooit per ongeluk illegaal de grens oversteekt.
Eritrese mannen (en hun gezinnen) mogen ook blijven, vanwege de dienstplicht aldaar.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:38 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Syriers krijgen inderdaad standaard een tijdelijke verblijfsvergunning voor 5 jaar, voor Irakezen en Afghanen wordt het al wat lastiger en mensen uit de Balkan zijn bij voorbaat al compleet kansloos.
Timmermans pleit volgens mij niet voor het afschaffen van die beroepsregelingen. In mijn ogen zijn de beroepsregeleingen het probleem niet, maar de tijd die het kost. Ik heb de afgelopen maanden veel contact gehad met asielzoekers uit de Balkan en die hebben de oprechte verwachting een verblijfsvergunning te krijgen. Daar gaat het al mis.
Vertel bij registratie van die mensen al dat hun procedure compleet kansloos is. Als ze alsnog de procedure in willen; vooruit. Maar geef die mensen de kans om de aanvraag in te trekken en weer terug te keren.
Dat zijn exact dezelfde zorgen die ik hebquote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eritrese mannen (en hun gezinnen) mogen ook blijven, vanwege de dienstplicht aldaar.
Over de Syriėrs, we halen binnen enkele jaren een groep Syriėrs binnen die even groot is als de huidige groep Turken of Marokkanen.
Het is nog maar de vraag of ze terugkeren. Ten eerste moet het nog maar vrede worden (daar ziet het er momenteel niet naar uit), ten tweede moeten ze alles wat ze hier hebben ook maar weer eens achterlaten om terug te keren (zie ik ook niet snel gebeuren). De gastarbeiders waren hier oorspronkelijk ook tijdelijk.
Ik kan mij voorstellen dat die dienstplichtregel daar niet leuk is maar strikt genomen is dat (voor mij, makkelijk gezegd) geen reden om die plicht daar dan hier maar te gaan ontlopen....quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eritrese mannen (en hun gezinnen) mogen ook blijven, vanwege de dienstplicht aldaar.
Ik ben geneigd te zeggen dat die vluchtende Eritreeėrs in die buurlanden (kunnen) blijven en er strikt genomen geen directe noodzaak is om dan stug door te reizen naar lonkend fort Europa. Desnoods zouden we een grotere ontwikkelingsbijdrage kunnen doen aan die buurlanden.quote:Bron: http://www.pharos.nl/documents/doc/factsheet_eritrese_vluchtelingen.pdf
In Eritrea is al jaren sprake van een totalitair regime. Er is geen persvrijheid, politieke vrijheid en godsdienstvrijheid. Eritrese mannen tussen 18 en 50 jaar zijn dienstplichtig en in de praktijk duurt deze dienstplicht vaak veel langer dan de voorgeschreven 18 maanden. Dienstplichtontduiking en desertie worden zonder voorafgaand proces veelal streng bestraft. In gevangenissen vinden mensenrechtenschendingen zoals martelingen plaats. Het is ook een misdrijf om het land illegaal uit te reizen. Via de buurlanden Sudan en Ethiopiė vluchten Eritreeėrs hun land uit. Zij zetten vervolgens hun reis voort via Libiė om per boot de Middellandse Zee over te steken naar Italiė , en vervolgens door te reizen naar Noord - Europa (ministerie van Veiligheid en Justitie, 2014).
Dat volk krijgt ook haast nergens anders asiel. Hier doet een achterlijk ambtsbericht van buitenlandse zaken te ronde waardoor ze makkelijk asiel krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat die dienstplichtregel daar niet leuk maar strikt genomen is dat (voor mij, makkelijk gezegd) geen reden om die plicht daar hier te gaan ontlopen....
Er is altijd wel een verschrikkelijke(r) reden te bedenken waarvoor/waarom je het daar moeilijk hebt om naar hier te gaan komen.....
Ik kan mij voorstellen dat we (en dus ook onze banken en bedrijven) simpelweg geen zaken meer doen met die mensonterende landen.
Ik gun iedereen een goed leven. Maar een burgeroorlog in een Arabisch/islamitisch land zou in mijn ogen niet mogen leiden tot een immigratiegolf in een seculier/christelijk land duizenden kilometers verderop.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:52 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Dat zijn exact dezelfde zorgen die ik heb
Als mensen kosteloos tien jaar moeten werken, denk ik dat het overgrote deel onze kant niet op komt. Eritreeėrs komen hier nu juist om hun dienstplicht te ontwijken, die komen hier echt niet tien jaar werken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap je argumentatie, het gaat wat offtopic waarom ik item 3 wil benoemen waarbij een welwillende migrant met 10 jaar van z'n leven opofferen hier mag/kan blijven..
Je moet een mogelijkheid open laten om mensen die echt willen, hier te mogen laten komen en geloof mij, dat heeft geen enkele impact op ons legioen aan werkelozen. Onze "arbeids" ethos en kijk is sws aan revisie toe.
10 jaar "gratis" werken moet je zien dat een migrant hier 10 jaar sociaal gaat bijdragen d.w.z. hulp verlenen w.o. ouderen verzorgen, zieken bezoeken, boodschappen doen, kinderen opvangen en alles waar wij in onze werkende maatschappij behoefte maar geen tijd meer voor (willen) hebben. In die 10 jaar blijven de migranten de eerste 5 jaar in principe wonen op daartoe aanwezen (kleinschalige) AZC's.
NB: Begrijp mij goed, migranten worden zeker niet ingezet als gratis of goedkope arbeidsslaven.
Voordeel is dat wij een leger aan gemotiveerde mantelzorgers krijgen (die met een redelijke grote kans) in die 10 jaar van ons gaan houden, de taal goed spreken, haringen en erwtensoep gaan eten.
Een volwassen migrant krijgt een maand de tijd om goed na te denken of hij/zij werkelijk zich wil laten onderdompelen en echt bereid is Nederlander te worden door 10 jaar van haar/zijn leven aan Nederland te geven. In die tijd wordt je bij de eerste de beste veroordeling, uit het programma gegooid.
Precies. Ik kan veel landen bedenken waar grote groepen mensen het heel slecht hebben. De wereld is een tranendal. We kunnen hier echter niet de last van een groot deel van de wereld op ons dragen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat die dienstplichtregel daar niet leuk is maar strikt genomen is dat (voor mij, makkelijk gezegd) geen reden om die plicht daar dan hier maar te gaan ontlopen....
Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:09 schreef Gerard_Geit het volgende:
Een ander probleem met Eritrea is dat op Eritrea ontvluchten de doodstraf of lange gevangenisstraffen staan. Hier asiel aanvragen is daarom ook een soort morele chantage; terugsturen zal namelijk waarschijnlijk leiden tot de dood. Het gevolg is dat we er mee opgescheept zitten.
Dat zal ongetwijfeld, maar dat maakt de straf van het regime niet minder.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Er is een Deens rapport dat beweert dat Eritreeėrs vooral de armoede ontvluchten. En niet het regime.
https://www.nyidanmark.dk(...)rtEndeligversion.pdf
In het rapport staat dat Eritreeėrs die terugkeren worden gezien als economische vluchtelingen, niet als vijand van de staat.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:16 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld, maar dat maakt de straf van het regime niet minder.
Zullen ook zat Syriers zijn die wel degelijk voor oorlog zijn gevlucht maar het ook bepaald niet erg vinden dat ze nu in een rijker land zitten.
Dat is precies de reden, hier willen zijn moet niet makkelijk zijn en vragen om uiterste inzet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:06 schreef luxerobots het volgende:
Als mensen kosteloos tien jaar moeten werken, denk ik dat het overgrote deel onze kant niet op komt. Eritreeėrs komen hier nu juist om hun dienstplicht te ontwijken, die komen hier echt niet tien jaar werken.
Ik zie dat ook waarbij imho een verdrag wat mij en die mensen schade toebrengt direct moet worden opgezegd. Dat heet autonoom en soeverein opkomen voor jouw en andermans rechten. Je moet geen rottende hoop vlees proberen alsnog eetbaar te maken.quote:Het probleem is, je kan van alles bedenken. In de praktijk echter, zitten we aan allemaal verdragen vast (die erg hoog aangeschreven staan). Daarnaast zijn er allemaal verschillende politieke niveaus met verschillende partijen die allemaal concurreren met elkaar. Het is een heel getouwtrek om iets kleins te bereiken in de politiek.
Syriė is een groot land, een deel van de bevolking moet inderdaad vrezen voor bombardementen en bloedige aanslagen. Het is m.i. geen reden om een ticket te krijgen onze verzorgingsstaat in.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is precies de reden, hier willen zijn moet niet makkelijk zijn en vragen om uiterste inzet.
[..]
Ik zie dat ook waarbij imho een verdrag wat mij en die mensen schade toebrengt direct moet worden opgezegd. Dat heet autonoom en soeverein opkomen voor jouw en andermans rechten. Je moet geen rottende hoop vlees proberen alsnog eetbaar te maken.
Op het moment dat je verdragen MOET steunen die simpelweg slecht zijn voor jou en ook die anderen, ben je knettergek en van de ratten besnuffeld.
Ik snap heel goed hoe de wereld in elkaar steekt en het gaat simpelweg om durf.
Gewoon Nee zeggen, drie letters N.e.e. en wanneer iemand anders dat niet leuk vindt, mag die wel snel met een beter voorstel komen.
Cool. 's FF snel doorgescand en mijn indruk is dat Eritrea niet zo erg is als wordt geschetst. Tuurlijk zijn er dingen die anders zijn maar het is niet (meer) zoals onze vluchtelingwerkers hier wordt verteld.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Er is een Deens rapport dat beweert dat Eritreeėrs vooral de armoede ontvluchten. En niet het regime.
https://www.nyidanmark.dk(...)rtEndeligversion.pdf
quote:Bron: Deens immigratie rapport:
A UN agency in Eritrea confirmed that hardly anyone leaves Eritrea for political reasons.
A Western embassy (D) in Eritrea stated that “most people who leave Eritrea do so for economic reasons and because of lack of livelihood opportunities and not because of political repression”.
The shoot-to kill-policy at the border to Ethiopia reported by international NGOs does not exist any longer, if it ever has been practiced.
Those who desert or evade National Service and who are caught on their way out of the country are brought to detention camps where they will stay here for three to six months. They will then be released unconditionally.
All Eritreans above the age of 18 are issued national ID-cards regardless of where in Eritrea they live.
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Syriė is een groot land, een deel van de bevolking moet inderdaad vrezen voor bombardementen en bloedige aanslagen. Het is m.i. geen reden om een ticket te krijgen onze verzorgingsstaat in.
Volgens sommige users hier is Eritrea de hel op aarde en moeten wij al die arme drommels opvangen en een gratis huis met voorzieningen geven.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Cool. 's FF snel doorgescand en mijn indruk is dat Eritrea niet zo erg is als wordt geschetst. Tuurlijk zijn er dingen die anders zijn maar het is niet (meer) zoals onze vluchtelingwerkers hier wordt verteld.
Paar willekeurige quotes:
[..]
Niet alleen volgens sommige users, het gebeurt al. Ze krijgen huurhuizen en onze voorzieningen (veelal met voorrang).quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Volgens sommige users hier is Eritrea de hel op aarde en moeten wij al die arme drommels opvangen en een gratis huis met voorzieningen geven.
Je hebt gelijk en stelt vast dat narigheid in de wereld oneerlijk is verdeeld.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Syriė is een groot land, een deel van de bevolking moet inderdaad vrezen voor bombardementen en bloedige aanslagen. Het is m.i. geen reden om een ticket te krijgen onze verzorgingsstaat in.
Een kind dat moet werken in Bangladesh of een meisje in India dat gedwongen wordt om in de prostitutie te werken heeft ook geen rechten op een verblijf in Nederland.
Zulke misstanden in de wereld vind ik eigenlijk op zijn minst even erg als het meeste oorlogsleed.
Dat soort gevallen van gedwongen kinderprostitutie en kinderarbeid gaan mij echt door merg en been.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je hebt gelijk en stelt vast dat narigheid in de wereld oneerlijk is verdeeld.
Wel even duidelijk hebben dat wij/ik/jij hier niet verantwoordelijk voor de ellende in de wereld en al helemaal dat niet kunnen oplossen.
Wat wij hier wel kunnen doen is binnen onze gebieden zaken eerlijk laten verlopen en simpelweg geen zaken te doen met gespuis.
Inzake (onvrijwillige) prostitutie is dat bijna overal verboden of aan tamelijke strenge regels onderworpen zie ook Wiki.
Helaas is dat (sex/onderdrukking) misbruik wat ons als mens in de kern raakt. Veel mensen willen hun macht uiten en vorm geven. Alleen door onderwijs kan je dat misbruik uiteindelijk terugdringen en nogmaals; geen zaken doen met elementen die actief anderen misbruiken.
NB: Los gezien van een hellende moraal dat je je lichaam verkoopt voor geld, zie ik zelf niets slecht in prostitutie zolang de volwassen vrouw/man zelf volledig bepaald en het voordeel heeft bij de aangeboden diensten. Zodra er sprake is van enige dwang, is en ben je goed fout.
Om te beginnen moet je elke vluchteling behandelen als een zwaar ongewenste illegaal.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe komen we af van migranten die:
- hun papieren weggegooid hebben
- een vals Syrisch paspoort hebben
- liever in de illegaliteit verdwijnen dan teruggaan
- niet meer toegelaten worden in het land van herkomst
In andere EU landen worden Eritreeėrs toch ook terug gestuurd? Waarom in NL niet. Opbokken met dat volkquote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Cool. 's FF snel doorgescand en mijn indruk is dat Eritrea niet zo erg is als wordt geschetst. Tuurlijk zijn er dingen die anders zijn maar het is niet (meer) zoals onze vluchtelingwerkers hier wordt verteld.
Paar willekeurige quotes:
[..]
De essentie van heel het huidige vluchtelingenprobleem. Dit wordt binnen de partij trouwens al maandenlang gezegd, het is geen verrassing dat ook hij er nu mee komt.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:45 schreef Physsic het volgende:
Om het draagvlak voor vluchtelingenopvang in stand te houden, moet je die mensen zo snel mogelijk uitzetten'', zegt Timmermans.
Ik denk dat het probleem in NL o.a. is dat wanneer een eenmaal gevestigde mening voet aan de grond heeft, daar nauwelijks meer van af geweken kan worden.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 02:21 schreef maryen65 het volgende:
[..]
In andere EU landen worden Eritreeėrs toch ook terug gestuurd? Waarom in NL niet. Opbokken met dat volk
Timmermans' grootste kwaliteit is dat hij prima weet te zeggen wat men wil horen. In diverse talen ook nog.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 02:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem in NL o.a. is dat wanneer een eenmaal gevestigde mening voet aan de grond heeft, daar nauwelijks meer van af geweken kan worden.
Het beeld wat de media ons gulzig aanreikt als totale waarheid wat van harte wordt aangedikt door belanghebbenden. Een traan hier, een schreeuw en een hoopje kinderlijke ellende daar.
Dat wil niet zeggen dat er bewust wordt gelogen, wat trouwens een westers denkconcept is, maar dat je het verhaal hoort wat je kennelijk wilt vernemen.
Je wordt een beetje besmet met wat je wilt geloven/horen van de ander die daar handig als autoverkoper op inspeelt.
Voorbeeld, jeugdzorg. Wat daar vaak gebeurd is dat een klein probleem vergroot wordt omdat er anders geen hulp kan worden gegeven. Wat gebeurd er dus..... de problemen worden stelselmatig verder uitvergroot en gesimplificeerd. Er is pas "hulp" mogelijk wanneer er voldoende indicatoren zijn dus wat doe je als "hulpverlener", zorgen dat je slachtoffer de indicatie krijgt.
Niet door echt te liegen maar de zaak wat anders qua proportie te schetsen.
Ik durf te wedden dat deze beroepsvernauwende hulp ook gebeurd in/bij asielprocedures.
Zo ook het vluchtelingenprobleem. Je gaat dat heel anders benaderen wanneer je kan (maar ook wil) bedenken dat mensen wel's uit zijn op een (zeer begrijpelijk) voordeel.
Ik denk dat (slimme) Timmerfrans aanvoelt dat wat nu gebeurd niet meer geloofwaardig was en dus aan het voorsorteren is.
Bron?quote:Op maandag 25 januari 2016 18:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Grote delen van Syriė zijn anders ook veilig. In Damascus doen mensen boodschappen en zijn de nachtclubs gewoon open.
Daarin verschilt hij toch niet van andere politici?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 07:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat een walgelijke gladde glibber-aal is het ook hč.Zo onbetrouwbaar als de pest. De enige reden waarom hij nou zo stoer praat is om zijn positie veilig te stellen of om er beter van te worden.
Hehe en jij denkt dat de Russen aan jou achterlijk idee zouden meewerken?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 02:06 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Om te beginnen moet je elke vluchteling behandelen als een zwaar ongewenste illegaal.
Bij binnenkomst DNA, vingerafdrukken, irisscans, foto's en wat al nog niet meer.
Daarna gewoon plaatsen in een interneringskamp totdat de juiste identiteit bekend is.
Mocht identiteit niet bekend zijn, binnen zeg maar een maand, deze illegalen dumpen in een goelag. Rusland heeft nog wel stukjes sneeuw vrij waar voor een kleine betaling mensen gehuisvest kunnen worden.
Het binnen Europa gevangenzetten van deze criminelen is enkel een beloning, je moet het een straf maken.
Het talent van deze sociaal-democraat om zich omhoog te likken is toch wel ongekend.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daarin verschilt hij toch niet van andere politici?
De Russen hebben geen enkel probleem met een stel ongewensten in Siberie.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hehe en jij denkt dat de Russen aan jou achterlijk idee zouden meewerken?
Frans gelooft nog in sprookjes. Ze gaan echt niet terug.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:48 schreef Mani89 het volgende:
Oehh gaan we al die honderdduizenden mensen weer deporteren? Frans toch.
Hoogstens met hun eigen ongewensten. Waarom zij in godsnaam de problemen van andere landen zouden gaan oplossen voor een paar centen snap ik niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De Russen hebben geen enkel probleem met een stel ongewensten in Siberie.
Allemaal de schuld van Wildersquote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:24 schreef DrMabuse het volgende:
Och jee , Timmermans & Co wordt wakker.
Dit weten / zeggen mensen (waaronder ik) verdomme al maanden , een dik half jaar alweer.
De debiliteit.
De ENORME debiliteit.
En de berg boter op z'n kop.
Is ook ENORM.
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het talent van deze sociaal-democraat om zich omhoog te likken is toch wel ongekend.
Idd de man is gezegend met een perfecte communicatie en je hebt gelijk dat hij feitelijk alleen lege speeches en acte de presence kan geven. Hij zou het zeker goed doen als voorganger in de kerk.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 02:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Timmermans' grootste kwaliteit is dat hij prima weet te zeggen wat men wil horen. In diverse talen ook nog.
Er vervolgens iets mij doen? Op die kwaliteit heb ik hem nog niet kunnen betrappen.
Jij snapt meer niet, maar dat maakt ook niet uit.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoogstens met hun eigen ongewensten. Waarom zij in godsnaam de problemen van andere landen zouden gaan oplossen voor een paar centen snap ik niet.
Dat doet mijn mening enigzins bijstellen. Dank voor het rapportquote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In het rapport staat dat Eritreeėrs die terugkeren worden gezien als economische vluchtelingen, niet als vijand van de staat.
Dat is toch belachelijk? Een verblijfsstatus zou altijd tijdelijk moeten zijn. Asiel is namelijk wat anders dan immigratie, maar komt al decennialang op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:30 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Het grootste deel van de economische vluchtelingen zal worden afgewezen, het probleem is dat ze dan een lang traject van beroepsprocedures kunnen ingaan.
Het opnemen in de samenleving met huizen en sociale zekerheid gebeurt ook pas nadat de asielzoeker een verblijfsstatus heeft.
Dus toch terugsturen. Hoe hard het ook klinkt. Want er worden dan mensen wellicht letterlijk de dood in gejaagd. Maar het alternatief is dat heel Eritrea (de intelligentie is zo laag dat ze zelf niet weten hoe een toilet werkt) hier naartoe komt, en dan kies ik liever de minst onaantrekkelijke optie.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:09 schreef Gerard_Geit het volgende:
Een ander probleem met Eritrea is dat op Eritrea ontvluchten de doodstraf of lange gevangenisstraffen staan. Hier asiel aanvragen is daarom ook een soort morele chantage; terugsturen zal namelijk waarschijnlijk leiden tot de dood. Het gevolg is dat we er mee opgescheept zitten.
Nou inderdaad, iets anders is dan niet mogelijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Maar het alternatief is dat heel Eritrea hier naartoe komt,
Ja hoor, terugsturen. Zodra ze daar in de gaten hebben dat het geen zin heeft om naar Nederland te komen, dan komen ze niet meer.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou inderdaad, iets anders is dan niet mogelijk.
De speech van Timmermans voor de VN omtrent het neerhalen van MH17 was nu niet bepaald zonder malversaties.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Idd de man is gezegend met een perfecte communicatie en je hebt gelijk dat hij feitelijk alleen lege speeches en acte de presence kan geven. Hij zou het zeker goed doen als voorganger in de kerk.
Verder is de man een naast z'n talen, een onderscheidingen verzamelaar waar ik mij ondertussen ook bij afvraag waar hij dat nu precies aan & mee verdiend heeft.
Neem niet weg dat ik de man nog niet heb kunnen betrappen op malversaties en dat is al een groot goed in deze malle wereld.
Timmermans is een smerige klootzak, die alleen aan zichzelf denkt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De speech van Timmermans voor de VN omtrent het neerhalen van MH17 was nu niet bepaald zonder malversaties.
Zo had hij het voorbeeld van een trouwring die gestolen was door criminelen/bandieten. Terwijl de meerderheid van de Oekraļense bevolking de Nederlanders geholpen heeft met de berging.
Hij schetste een beeld van het neerstortende vliegtuig met passagiers die nog aan hun geliefden. En noemde het geen moment om politiek te bedrijven (wat hij met die speech juist zelf deed).
De speech viel in goede aarde, er was veel ophef/verontwaardiging/woede/verdriet over wat er gebeurd was, maar feitelijk klopte zijn verhaal, op zijn minst, niet helemaal.
Ik snap (goed) wat je zegt. Op het moment dat het allemaal gebeurde was er veel emotie en (ook nu, nog) had ik niet de indruk dat hij daarbij bewust op dat moment uit was op eigenbelang en persoonlijke verrijking.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De speech van Timmermans voor de VN omtrent het neerhalen van MH17 was nu niet bepaald zonder malversaties.
Zo had hij het voorbeeld van een trouwring die gestolen was door criminelen/bandieten. Terwijl de meerderheid van de Oekraļense bevolking de Nederlanders geholpen heeft met de berging.
Hij schetste een beeld van het neerstortende vliegtuig met passagiers die nog aan hun geliefden dachten. En noemde het geen moment om politiek te bedrijven (wat hij met die speech juist zelf deed).
De speech viel in goede aarde, er was veel ophef/verontwaardiging/woede/verdriet over wat er gebeurd was, maar feitelijk klopte zijn verhaal, op zijn minst, niet helemaal.
Moet je wel bereid zijn geweld te gebruiken en ze van je grens weg te knallen anders is het van het voorjaar niet meer tegen te houden en dat zie ik niet gebeuren, helaas.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:27 schreef Achterhoker het volgende:
Dus: grenzen dicht en daar controleren zo moeilijk is het toch niet mensen.....
Dat was ook mijn eerste gedachte, dat je voor grensbewaking bereid moet zijn om geweld te gebruiken. Ik worstelde daar wat mee.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:43 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
Moet je wel bereid zijn geweld te gebruiken en ze van je grens weg te knallen anders is het van het voorjaar niet meer tegen te houden en dat zie ik niet gebeuren, helaas.
Ga je maar bewapenen en preppen.
Tja, gaat lastig worden. Ethisch gezien sta je als EU er heel lastig voor om vluchtelingen op een bepaald punt te weigeren. Wat moet je zeggen; wie het eerst komt wie het eerst maalt?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:47 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
Volgens mij komen ze van de zomer met te veel asielzoekers tegelijk en dan gaat goed en netjes veel te traag, dus schieten of binnen laten zal de keuze worden, ben zeer benieuwd wat het gaat worden, we gaan het zien.
quote:Op maandag 25 januari 2016 22:50 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Is het werkelijk zo moeilijk te begrijpen waarom die gasten 99% van de landen ter wereld links laten liggen en zich concentreren op slechts enkele.
Je hoeft de grenzen niet eens te sluiten: iedereen is welkom, maar geen opvang, geld, woning, eten etc.
Je zult zien dat NL in no time ook tot die 99% gaat behoren.
Je kan stellen dat wanneer Europa totaal ontspoort dit niet in het belang is van de asielzoekers zelf aangezien er dan niemand meer bij kan, dus grenzen nu met grof geschut dicht en eerst orde op zaken stellen in Europa.quote:Op woensdag 27 januari 2016 00:05 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Tja, gaat lastig worden. Ethisch gezien sta je als EU er heel lastig voor om vluchtelingen op een bepaald punt te weigeren. Wat moet je zeggen; wie het eerst komt wie het eerst maalt?
Dan quote ik maar even beleefd....quote:Op woensdag 27 januari 2016 00:13 schreef qwerty_x het volgende:
Wellicht is het erg not-done om jezelf te quoten, maar in plaats van je te richten op moeilijke zaken als al dan niet grenzen sluiten:
[..]
Het is zeer waarschijnljk opzet dat geval lange tijd zijn bek hield. Eerst de situatie uit de klauwen laten lopen. Dan als een held met oplossingen komen. En men stemt weer op jequote:Op maandag 25 januari 2016 18:45 schreef Physsic het volgende:
[..]
Heb die man een lange tijd niet zo iets verstandigs horen zeggen.
Bovendien is 60% een behoorlijk aantal..
Jij hebt inside info ?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 02:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De essentie van heel het huidige vluchtelingenprobleem. Dit wordt binnen de partij trouwens al maandenlang gezegd, het is geen verrassing dat ook hij er nu mee komt.
We mogen best wat egoļstischer zijn en opkomen voor onze eigen belangen in deze. De gevolgen van dit wanbeleid gaan we nog lang ondervinden. Die mensen horen hier niet simpel zat. Het is niet onze taak om voor andermans fokkerij te zorgen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 00:38 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
Je kan stellen dat wanneer Europa totaal ontspoort dit niet in het belang is van de asielzoekers zelf aangezien er dan niemand meer bij kan, dus grenzen nu met grof geschut dicht en eerst orde op zaken stellen in Europa.
Verder zijn we al te laat met geweld, als de Zweedse politie gewoon hard geweld had gebruikt was het jongetje nu uit dat AZC!
Je kan bijv. nog geen hond opvoeden zonder: beloning & STRAF, belonen doen we wel, straffen vergeten we voor het gemak.
We zijn inmiddels als Europa het lachertje van de wereld, puppet van de USA, gepest door Poetin, gechanteerd door Griekenland & Turkey, Fatima Merkel, overlopen door moslims die hier een oorlogsdaad uitvoeren; het verkrachten van Europese vrouwen, etc.
Als we nu van het voorjaar niet onze tanden laten zien zijn we pas echt de klos, het lijkt er wel op dat de Europese politiek ook door heeft dat de tijd begint te dringen, vandaar dat je toch steeds meer realistische geluiden hoort, denk ik.
Het moet weer rustig worden zodat men in Europa kan uitzoeken wat men met Europa wil gaan doen, genoeg problemen in Europa zelf.
De (korte) tijd zal het ons leren.
Ja. Dit is uitgebreid binnen de partij besproken op allerlei manieren op allerlei niveaus waarbij de mensen die in de nationale politiek actief zijn de afdelingen opzochten. Het grootste punt van zorg m.b.t. de vluchtelingenproblematiek: de verminderde draagkracht voor de mensen die het echt nodig hebben doordat in de ogen van het publiek niet adequaat het kaf van het koren wordt gescheiden. De consensus is natuurlijk dat de mensen die het echt nodig hebben hier welkom moeten zijn en hier goed moeten worden ontvangen.quote:
Daarom moet er actief aan remigratie gewerkt worden. Bij voorkeur voor alles wat we de afgelopen 10 jaar hier binnen hebben gelaten. Er is geen enkele reden waarom dit dichtbevolkte land allemaal volk uit kansloze onderontwikkelde landen moet binnen halen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:14 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
We mogen best wat egoļstischer zijn en opkomen voor onze eigen belangen in deze. De gevolgen van dit wanbeleid gaan we nog lang ondervinden. Die mensen horen hier niet simpel zat. Het is niet onze taak om voor andermans fokkerij te zorgen.
Ik ken jou natuurlijk niet, maar ook voor de mensen die het ECHT nodig hebben vind ik het opvallend dat de PvdA altijd voor migratie en een permanente absorptie binnen de demografie als oplossing kiest. Terwijl er zoveel alternatieven zijn:quote:Op woensdag 27 januari 2016 06:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja. Dit is uitgebreid binnen de partij besproken op allerlei manieren op allerlei niveaus waarbij de mensen die in de nationale politiek actief zijn de afdelingen opzochten. Het grootste punt van zorg m.b.t. de vluchtelingenproblematiek: de verminderde draagkracht voor de mensen die het echt nodig hebben doordat in de ogen van het publiek niet adequaat het kaf van het koren wordt gescheiden. De consensus is natuurlijk dat de mensen die het echt nodig hebben hier welkom moeten zijn en hier goed moeten worden ontvangen.
De Russen hebben een hekel aan aan buitenlanders. Ook in Siberiė.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De Russen hebben geen enkel probleem met een stel ongewensten in Siberie.
die Reihen fest geslossen. SA marchiert, mit ruhig festem Schritt...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:27 schreef karton2 het volgende:
[..]
"Die Fahne hoch..."
Walgelijke vent die Timmermans, dit is islamofobie in zijn reinste vorm
Bedankt voor de reactie, ik had het nog niet gelezen:quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:17 schreef crystal_meth het volgende:
zijn de cijfers die hij noemde al bevestigd? Lees dat oa het UNHRC z'n twijfels heeft.
http://www.dw.com/de/mehr(...)ordafrika/a-18987504quote:Die Zahl der Asylbewerber aus den beiden nordafrikanischen Ländern ist in den letzten Monaten starkt gestiegen. Gingen im Juni 2015 noch 1215 Anträge aus beiden Ländern ein, so waren es im Dezember schon 5192. Dennoch tauchen beide Länder nicht in der Liste der zehn wichtigsten Herkunftsländer auf.
Och....da's heel makkelijk. Deze mensen houden zich niet aan de regels, hebben ze geen belang bij en hebben ze ook geen enkele motivatie voor.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe komen we af van migranten die:
- hun papieren weggegooid hebben
- een vals Syrisch paspoort hebben
- liever in de illegaliteit verdwijnen dan teruggaan
- niet meer toegelaten worden in het land van herkomst
Niet nodig hoor.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:06 schreef hottentot het volgende:
Beter brandmerken we ze, dat scheelt bij herhaling een hoop onderzoek.
Maar voordat Frontex dat opgetuigd heeft zijn we een jaar verder.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet nodig hoor.
DNA afnemen, Irisscan, vingerafdrukken en gezichtsherkenning doet het even goed.
Jij weet dat al en anderen zullen mogelijk verbaast zijn hoe goed tegenwoordig software en daarmee database zoeken is geworden. Kwestie van willen gebruiken.
Vraag is echt heel simpel... of we dat willen en dus per direct gaan inrichten.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:53 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar voordat Frontex dat opgetuigd heeft zijn we een jaar verder.
Technisch is er geen uitdaging, je zet wat servers neer, maakt een portal waar iedereen die zooi kan aanbieden, en kan uitlezen. Besteld een zeecontainer vol opname apparatuur en distribueert deze (voor zover al niet aanwezig op vele punten.)quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vraag is echt heel simpel... of we dat willen en dus per direct gaan inrichten.
Binnen een maand, nou vooruit 3 maanden, kan identificatiesysteem volledig operationeel zijn.
Mogelijk met wat beginnende kinderziekten/foutjes maar het gaat vooral om grote wens van de gedachte.
Wettelijk gezien moeten we alleen zorgen dat een FrontexSysteem alleen voor controle op (on)rechtmatige aanwezigheid wordt gebruikt en niet of je gisteren wel op tijd de container hebt buitengezet.
Technisch gezien en dat weet jij zeker ook zie ik nauwelijks iets dat echt een uitdaging is.
Timmermans had het dus fout met zijn 60%, 39% was Syriėr maar het aandeel Irakezen was 25%. Beide kunnen echte vluchtelingen zijn.quote:The percentage of declared Syrians among all of the migrants landing on the Greek islands has fallen considerably in the last several months. Although the share of migrants who declared being from Syria stood at 56% in the entire 2015, they accounted for 39% of all the migrants arriving in Greece in December. Their share of the monthly detections stood at 43% in November and 51% in October.
“With an increased presence of Frontex and additional Greek officers, we’re seeing improved screening of migrants, which means that the number of people who were able to claim false nationality has been reduced,” said Frontex Executive Director Fabrice Leggeri.
“It is important to note, of course, that Frontex can only help to assess the nationalities of the arriving migrants and the likelihood that some of them may be in need of protection. But Frontex is not in charge of asylum procedures and our figures do not indicate who ends up applying for asylum.”
Frontex currently deploys nearly 400 officers and other staff assisting in registering migrants on the Greek islands.
While the percentage of Syrians has dropped, the share of Iraqis among the monthly arrivals in Greece increased over the last quarter to 25% in December, more than double the 11% in October and 12% in November.
The average share of Afghans represent between one quarter and one third of the total number of detected migrants at this external border.
There were more than 880 000 illegal border crossings detected in Greece in 2015.
Het zijn nooit echte vluchtelingen want ze zijn door veilige landen heen gereisd.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:54 schreef Wespensteek het volgende:
http://frontex.europa.eu/(...)recent-months-POQt0V
[..]
Timmermans had het dus fout met zijn 60%, 39% was Syriėr maar het aandeel Irakezen was 25%. Beide kunnen echte vluchtelingen zijn.
Leg eens uit dan waarom je dat geen vluchteling meer maakt.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:01 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Het zijn nooit echte vluchtelingen want ze zijn door veilige landen heen gereisd.
Wie vlucht er nu uit veilige landen?quote:Op zondag 31 januari 2016 17:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Leg eens uit dan waarom je dat geen vluchteling meer maakt.
Een vluchteling uit een ander land?quote:Op zondag 31 januari 2016 17:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie vlucht er nu uit veilige landen?
Je kunt verder reizen vanwege allerlei redenen, maar verder vluchten voor je leven hoeft niet meer.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een vluchteling uit een ander land?
Dan nog ben je volgens mij nog steeds een vluchteling omdat naar het land van herkomst wordt gekeken. Pas als je ergens anders een permanente verblijfsvergunning krijgt ben je vluchteling af.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt verder reizen vanwege allerlei redenen, maar verder vluchten voor je leven hoeft niet meer.
Volgens mij ben je asielzoeker en kan je in een veilig land een vluchtelingen status krijgen.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Leg eens uit dan waarom je dat geen vluchteling meer maakt.
Dat laatste is dan tamelijk dom, ik zou dat zeker niet doen.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:54 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Volgens mij ben je asielzoeker en kan je in een veilig land een vluchtelingen status krijgen.
Bij een Albanees lukt dat nooit een Syriėr heeft een score kans van 90% en een Irakees ongeveer 50%
Maar in de volksmond gebruiken we voor alles en iedereen op bootjes de term vluchteling.
Klopt, vooral de NOS had er een handje van maar ik zie daar steeds vaker "economische migrant" voorbij komen.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat laatste is dan tamelijk dom, ik zou dat zeker niet doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |