abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 25 januari 2016 @ 22:09:41 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159395344
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Gvd! Nou heeft de Telegraaf de titel aangepast naar "Meeste migranten gelukszoekers"
er moet sowieso een linkje naar het artikel in je OP anders krijgen we problemen met de Telegraaf
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_159395386
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:57 schreef Ryan3 het volgende:
Hij zegt er dus niet bij dat het bij wijze van spreke een beetje dom is geweest van frau Bundeskanzeler Merkel om de deuren maar wagenwijd open te zetten hè, de gluiperd. Dat durft-ie niet.
Dat zou ook niet waar zijn, dus logisch dat-ie dat niet zegt.
pi_159395963
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

Had je dat destijds luidkeels geroepen, had men je ter plekke gestenigd. De bewondering voor Timmermans grensde aan heiligenverering. Echte massahysterie.
Volgens mij heb ik dat er vlak na ook meerdere malen gezegd, of iig iets in die strekking. Heb hem altijd al een griezel gevonden.

Met dat mondkapje ook. :r
  maandag 25 januari 2016 @ 22:33:36 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159396156
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

Volgens mij heb ik dat er vlak na ook meerdere malen gezegd, of iig iets in die strekking. Heb hem altijd al een griezel gevonden.

Een glimponem eersteklas, ja. Wel ene om te koesteren, zo oprecht overtuigd van zijn eigen goedheid zie je ze niet vaak.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159396221
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zou ook niet waar zijn, dus logisch dat-ie dat niet zegt.
Merkel: kom maar binnen vluchtelingen wir schaffen das, nu 6 maanden later Fransje: o, sorry 60% is arbeidsmigrant die binnenkwamen, die moeten weer terug.
I´m back.
  maandag 25 januari 2016 @ 22:39:53 #56
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_159396380
Altijd als ik van Utrecht de trein pak naar Den Haag ( stap in Gouda de sprinter in richting Zoetermeer Oost) zitten er ook allemaal moslims en hoofddoeken in de trein, je ziet nu al dat we een moslim land zijn, en er valt niks aan te doen.
  maandag 25 januari 2016 @ 22:42:41 #57
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159396477
Nu is dat op zichzelf niet zo erg. Als ons de lappen spek maar niet van het roggebrood worden gekeken!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159397262
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die man gebruikt z'n Facebookpagina ook alsof het een dagboek van een 12-jarige is.
En als iemand dan een kritische reactie plaatst, gaat hij arrogant doen.
"Ik zit in de EU, en jij niet."
pi_159397473
Ik was erg verrast toen ik dit nieuws hoorde.

60% is nog laag. Ik ga uit van 99%.

Vluchtelingen gaan namelijk niet duizenden kilometers reizen door vele veilige landen, maar zijn dankbaar voor elke veilige plek die ze kunnen krijgen. En dat rellen in Calais slaat al helemaal nergens op :r
  maandag 25 januari 2016 @ 23:23:49 #60
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159397478
Ik ga's achterover leunen hoe ze dat opmerkelijke inzicht met een uiterlijk vertoon vorm laat staan uitvoering gaan geven..... onze landelijke politiek schrikt zich een verbazingwekkend hoedje....

Hoe ga je zeg honderdduizenden migranten (dwingend) terugsturen...... terwijl de voordeur nog openstaat ....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_159397538
quote:
11s.gif Op maandag 25 januari 2016 23:23 schreef Vallon het volgende:
Ik ga's achterover leunen hoe ze dat opmerkelijke inzicht met een uiterlijk vertoon laat staan uitvoering geven..... onze landelijke politiek schrikt zich een verbazingwekkend hoedje....

Hoe ga je zeg honderdduizenden migranten (dwingend) terugsturen...... terwijl de voordeur nog openstaat ....
Dat kan dus niet.

- Ten eerste moeten de grenscontroles terug.

- Ten tweede moet de EU geen asielverzoeken meer accepteren.
Dat kan op twee manieren: Of het vluchtelingenverdrag opschorten in afwachting van een grondige herziening. Of een asielverzoek proforma afwijzen op grond van komst vanuit veilig land. Dat kan binnen 5 minuten, klaar terwijl de aanvrager wacht en direct weer de grens overzetten. Uiteraard vereist dit grenscontroles met echte grensposten zoals vroeger.

- Ten derde moeten actief mensen worden deporteerd uit Europa. Dat kan met politieke wil, juist derdewereldlanden zijn omkoopbaar en willen voor wat miljoenen best wat illegalen terugnemen.
  maandag 25 januari 2016 @ 23:32:53 #62
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159397686
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 23:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat kan dus niet.

- Ten eerste moeten de grenscontroles terug.

- Ten tweede moet de EU geen asielverzoeken meer accepteren.
Dat kan op twee manieren: Of het vluchtelingenverdrag opschorten in afwachting van een grondige herziening. Of een asielverzoek proforma afwijzen op grond van komst vanuit veilig land. Dat kan binnen 5 minuten, klaar terwijl de aanvrager wacht en direct weer de grens overzetten. Uiteraard vereist dit grenscontroles met echte grensposten zoals vroeger.

- Ten derde moeten actief mensen worden deporteerd uit Europa. Dat kan met politieke wil, juist derdewereldlanden zijn omkoopbaar en willen voor wat miljoenen best wat illegalen terugnemen.
Ik lees wat je goed schrijft.

Grenscontroles zijn alleen zinnig wanneer je bereid bent nee te zeggen.
Zonder papieren kan je niets zomaar, je moet terugvallen op grenscontrole.
Landen omkopen om mensen (terug) op te nemen is juist stimuleren van het probleem.
  maandag 25 januari 2016 @ 23:38:59 #63
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159397790
Die hypocriet van een timmermans :') Een paar maanden geleden waren het allemaal nog zielige syrische raketgeleerden, en nu ineens begint men PVV taal uit te slaan.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  maandag 25 januari 2016 @ 23:39:08 #64
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_159397792
Judith van GroenLinks is niet overtuigd.
judithineuropa twitterde op maandag 25-01-2016 om 23:24:55 @Bertvanslooten laten we morgen even cijfers vergelijken want het zou mij hogelijk verbazen. reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_159397827
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 23:39 schreef Mani89 het volgende:
judithineuropa twitterde op maandag 25-01-2016 om 23:24:55 @Bertvanslooten laten we morgen even cijfers vergelijken want het zou mij hogelijk verbazen. reageer retweet
:')
Wie gooit haar ff in haar blote reet over het hek bij the Jungle.
  maandag 25 januari 2016 @ 23:41:25 #66
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159397829
quote:
Je blijft lachen met die vrouw, karikatuur van de wensdenker.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_159398004
quote:
Die Judith Sargentini is knettergek. Zij wil iedereen naar Europa halen zonder enige beperking.
Absurd dat dit soort idioten in een parlement zitten.

Alleen deze tweet al:
quote:
Het trieste is dat @TimmermansEU met zn verkeerde cijferwerk nu dus ook meehelpt het draagvlak voor vluchtelingen verder aftebreken.
In Europa komen geen vluchtelingen. Vluchtelingen zitten in de regio. Misschien een enkeling in Griekenland, maar alles wat verder Europa in reist kun je geen vluchteling meer noemen. Dat is gewoon een wannabe-immigrant. Die mensen moeten keihard aangepakt worden en Europa uit gezet worden. Die Sergentini en haar partijgenoten willen ze echter verwelkomen.
  maandag 25 januari 2016 @ 23:54:59 #68
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159398080
Mogelijk is Timmerfrans wat achter bij het nieuws.....en negeert wat wij al wisten....

quote:
Bron: www.economist.com September 2015

Hungary’s prime minister, says the “overwhelming majority” of migrants in Europe are not refugees but are merely seeking a better life. Robert Fico, his Slovak counterpart, says up to 95% are economic migrants. The distinction matters, for under the 1951 Refugee Convention and a string of EU laws, European countries must offer refuge or other types of protection to asylum-seekers who can demonstrate that they are fleeing war or persecution. They are under no such obligation to those looking to improve their prospects, even if they have left behind lives of destitution. So if Messrs Orbán and Fico are right, Europe’s migration crisis amounts largely to a problem of border management and repatriation; not relocation, integration and the rest of it. Are they?
pi_159398085
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 23:32 schreef Vallon het volgende:

[..]

Landen omkopen om mensen (terug) op te nemen is juist stimuleren van het probleem.
In de huidige situatie is dat zeker zo. Maar door de buitengrenzen zo streng te bewaken dat Europa een vesting wordt, is dat geen probleem meer. Het omkomen van landen is niet iets waar ik blij mee ben, maar wat zijn de alternatieven om de miljoenen illegalen in Europa weg te krijgen?
pi_159398144
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 23:54 schreef Vallon het volgende:
Mogelijk is Timmerfrans wat achter bij het nieuws.....en negeert wat wij al wisten....

[..]

De wijzen komen weer eens uit het oosten. De 5% die geen economische vluchteling is heeft hier ook niets te zoeken, want 5% van die invasie kan prima in de regio opgevangen worden. Die hebben niets te zoeken in Europa.

Het ergste is nog wel wat landen als Nederland deze mensen zo snel mogelijk in de samenleving willen opnemen door ze huizen en toegang tot de reguliere sociale zekerheid te geven. Dat volk raken we nooit meer kwijt.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 00:15:53 #71
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159398488
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 23:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In de huidige situatie is dat zeker zo. Maar door de buitengrenzen zo streng te bewaken dat Europa een vesting wordt, is dat geen probleem meer. Het omkomen van landen is niet iets waar ik blij mee ben, maar wat zijn de alternatieven om de miljoenen illegalen in Europa weg te krijgen?
Klinkt erg rechts, elke migrant mag kiezen, naast meewerken aan identificatie:
1) Interneren, voor mijn part in Turkije opbergen, doet de ¤3M daar ook nog wat.
2) Gelegenheid bieden tot vertrek naar herkomstland dwz ticket/terugreis betalen.
3) Hier (en je kinderen) 10 jaar gratis werken en bij goed gedrag mag je blijven, anders item 1>2.

NB: Item 1 is zo uitzichtloos dat mensen vanzelf gaan meewerken aan identificatie. Item 3 vereist per definitie dat je meewerkt aan identificatie, bij liegen is het over-en-uit naar interneren en wegwezen. Met item 3 laat ik ruimte voor mensen die echt willen bijdragen. Ik ben nl., niet tegen mensen die hier willen zijn en daadwerkelijk mee werken -en leven op basis van onze normen.

Verder natuurlijk een streng doch rechtvaardig grensbeleid waarbij je onmiddellijk wordt terug geëscorteerd naar waar je vandaan kwam. Ga je toch de grens over loop je de kans aangehouden en onmiddellijk geïnterneerd te worden.

Landen die weigeren mee te werken aan terugname van hun onderdanen op basis van identificatie, krijgen een een fors (sanctie) probleem. Sommige identificaties zullen lang (kunnen) duren en tot die tijd verblijft de persoon in de internering.
Het kan niet zo zijn dat een land z'n rechtmatige inwoners weigert op te nemen. De landen die die weigerstatus nu hebben zijn bij mijn weten niet bepaald in de positie om nee te zeggen. Anders positioneren "wij" aan hun buitengrenzen, onze grenswachten en leggen we het inkomende reisverkeer stil. Geldonthouding gaat een hoop goed doen.
pi_159398547
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 00:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Klinkt erg rechts, elke migrant mag kiezen, naast meewerken aan identificatie:
1) Interneren, voor mijn part in Turkije opbergen, doet de ¤3M daar ook nog wat.
2) Gelegenheid bieden tot vertrek naar herkomstland dwz ticket/terugreis betalen.
3) Hier (en je kinderen) 10 jaar gratis werken en bij goed gedrag mag je blijven, anders item 1>2.

NB: Item 1 is zo uitzichtloos dat mensen vanzelf gaan meewerken aan identificatie. Item 3 vereist per definitie dat je meewerkt aan identificatie, bij liegen is het over-en-uit naar interneren en wegwezen. Met item 3 laat ik ruimte voor mensen die echt willen bijdragen. Ik ben nl., niet tegen mensen die hier willen zijn en daadwerkelijk mee werken -en leven op basis van onze normen.

Verder natuurlijk een streng doch rechtvaardig grensbeleid waarbij je onmiddeljk wordt terug geëscorteerd naar waar je vandaan kwam. Gaj etoch de gresn over loop je de kans doodgeschoten te worden of (humaner) geïnterneerd te worden.

Landen die weigeren mee te werken aan terugname van hun onderdanen op basis van identificatie, krijgen een een fors (sanctie) probleem. Sommige identificaties zullen lang (kunnen) duren en tot die tijd verblijft de persoon in de internering.
Het kan niet zo zijn dat een land z'n rechtmatige inwoners weigert op te nemen. De landen die die weigerstatus nu hebben zijn bij mijn weten niet bepaald in de positie om nee te zeggen. Anders positioneren "wij" aan hun buitengrenzen, onze grenswachten en leggen we het inkomende reisverkeer stil. Geldonthouding gaat een hoop goed doen.
Optie 3 vind ik echt geen optie. Daarmee breng je de 600.000 Nederlandse werklozen verder in de verdrukking. "Gratis" werken is betrekkelijk, want als mensen voor die optie kiezen dan moeten ze toch huisvesting, zorg, onderwijs en eten krijgen. Ik vind dat veel te aantrekkelijk.

Optie 1 is de meest geschikte. Kampen bouwen in verlaten gebieden zoals dunbevolkte delen in Griekenland en Roemenië. Op die manier kunnen deze lidstaten ook wat terugdoen voor de EU. Illegalen mogen op elk moment weg uit die kampen, als ze naar het thuisland gaan, met begeleiding tot in het vliegtuig. Dat klinkt onhaalbaar met een miljoen "immigranten", maar na een half jaartje hard beleid stopt de invasie.

De kans om doodgeschoten te worden bij de grens ligt heel gevoelig. Maar het lijkt mij dat grenswachten bevoegdheid hebben om met scherp te schieten als er aan geen enkel bevel gehoor wordt gegeven. Het gaat om een grens. En een grens is een serieuze zaak. Uiteraard moeten het hekken zijn met duidelijke waarschuwingsborden, zodat niemand ooit per ongeluk illegaal de grens oversteekt.

Landen die weigeren mee te werken aan het terugnemen van hun bewoners moeten rekenen op keiharde sancties: Economische boycot, bevriezing van banktegoeden binnen de EU, reisbeperkingen, geen ontwikkelingshulp.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 00:25:14 #73
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159398605
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 23:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Goed, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst natuurlijk. :')
  dinsdag 26 januari 2016 @ 00:30:03 #74
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159398674
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 23:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De wijzen komen weer eens uit het oosten. De 5% die geen economische vluchteling is heeft hier ook niets te zoeken, want 5% van die invasie kan prima in de regio opgevangen worden. Die hebben niets te zoeken in Europa.

Het ergste is nog wel wat landen als Nederland deze mensen zo snel mogelijk in de samenleving willen opnemen door ze huizen en toegang tot de reguliere sociale zekerheid te geven. Dat volk raken we nooit meer kwijt.
Het grootste deel van de economische vluchtelingen zal worden afgewezen, het probleem is dat ze dan een lang traject van beroepsprocedures kunnen ingaan.

Het opnemen in de samenleving met huizen en sociale zekerheid gebeurt ook pas nadat de asielzoeker een verblijfsstatus heeft.
Permanent Verbannen
pi_159398700
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 23:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die Judith Sargentini is knettergek. Zij wil iedereen naar Europa halen zonder enige beperking.
Absurd dat dit soort idioten in een parlement zitten.

Alleen deze tweet al:

[..]

Deze tweet is anders toch legentarischer:
judithineuropa twitterde op maandag 18-05-2015 om 14:28:58 Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat IS-strijders op vluchtelingenbootjes naar Europa komen. Is hysterie @EricPetri1 reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')