cirkelzaag.quote:Op zondag 17 januari 2016 17:17 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Heb een strook mdf van 62mm breed en moet dus naar 60mm. Ga het via toch met een decoupeerzaag proberen.
Dank voor de reacties!
-knip-quote:Op zondag 17 januari 2016 18:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
cirkelzaag.
2mm afzagen met een deco wordt een zooitje.
Jup. Of zaagtafel of frees. Niet decoupeerzaag of handzaag.quote:Op zondag 17 januari 2016 18:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
cirkelzaag.
2mm afzagen met een deco wordt een zooitje.
Er zijn verschillende soorten kunststof buizen met hun eigen specifieke perskoppelingen (uponor, rehau etc). Je moet eerst identificeren welk type je hebt. Je kan dan verder met kunststof of koper. Afhankelijk van het huidige systeem kan je dan verder met knelkoppelingen, maar kan ook zijn dat je verder moet met perskoppelingen, hangt beetje van het systeem af.quote:Op maandag 18 januari 2016 11:33 schreef ralfie het volgende:
Ik wil mijn wasmachine-aansluiting op zolder verleggen en splitsen (naar WM en wasbak aansluiting). Nu ben ik bekend met knelkoppelingen en soldeerkoppelingen met star koper, maar omdat het een nieuwbouwhuis is word ik nu geconfronteerd met kunststof buizen (althans aan de buitenkant) en perskoppelingen.
Ik lees dat kunststof buizen + perskoppelingen erg makkelijk aan te leggen zijn, maar moet ik dan nog ergens op letten? Zijn daar ook nog verschillen in? Of is het ook mogelijk (speciale) knelkoppelingen te gebruiken om van kunststof naar koper over te gaan? Alle koppelingen komen op de muur, dus knelkoppeling is ook prima en daar ben ik veel bekender mee (en geen speciaal gereedschap nodig).
2mm (en nog wel meer) doe ik in de regel met een electrische schaaf.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jup. Of zaagtafel of frees. Niet decoupeerzaag of handzaag.
Mdf ja? Dat is aardig funest voor je messen.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:05 schreef mister_white het volgende:
[..]
2mm (en nog wel meer) doe ik in de regel met een electrische schaaf.
verschillende soorten, ook nog :| Goed, ik ga het proberen te identificeren en dan zoek ik verder. Dank!quote:Op maandag 18 januari 2016 13:04 schreef mister_white het volgende:
[..]
Er zijn verschillende soorten kunststof buizen met hun eigen specifieke perskoppelingen (uponor, rehau etc). Je moet eerst identificeren welk type je hebt. Je kan dan verder met kunststof of koper. Afhankelijk van het huidige systeem kan je dan verder met knelkoppelingen, maar kan ook zijn dat je verder moet met perskoppelingen, hangt beetje van het systeem af.
Als je dat gemeuk niet wilt moet je verder met koper. Maar nog moet je dan weten welk type kunststof buizen je hebt omdat je een aftakking moet maken.
Hoogglans hecht bijna geen vuil op en is sterker is alleen moeilijker schilderen..quote:Op maandag 18 januari 2016 13:01 schreef Reticulum het volgende:
Ik moet een dezer dagen beslissen over de plinten.
Ik ben erover uit dat ik 90x15mm rechte plinten wil alleen twijfel ik nog over de afwerking:
- mat
- zijdeglans
- hoogglans
Fijngeperst hout met een hoop lijm idd. En die laatste is het probleemquote:Op maandag 18 januari 2016 13:12 schreef mister_white het volgende:
Zover ik weet maakt het voor je messen niet uit. MDF is gewoon fijngeperst hout. Het is wel wat stoffig idd...
thanks, ik bestel ze kant en klaar dus uit de lakstraat. Dan hoef je alleen nog maar de zaagsneden bij te werken.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:30 schreef machtpen het volgende:
[..]
Hoogglans hecht bijna geen vuil op en is sterker is alleen moeilijker schilderen..
Een schuifdeur geen optie? En dan een hoekje er uit voor de kat ofzo?quote:Op maandag 18 januari 2016 16:51 schreef Twinky het volgende:
Hallo!
Wij hebben onze slaapkamers een beetje omgegooid en nu ons grote bed in de kleinste kamer. De deur is eruit want die ging naar binnen open, en nu hebben we er even een oud tafellaken voorgehangen met twee spijkers en een touwtje.
De vraag is: wat is een goedkope oplossing om een redelijk lichtdichte deuropening-afsluiting te maken, waar de poes nog doorheen kan?
De doek voor de deur is verder prima, beter nog is denk ik een mooie wollen deken, maar hoe maak je dat goed vast?
Iemand een idee?
Gordijnroede of rails boven/voor de deuropening bevestigen, en dan een (verduisterend) gordijn ervoor hangen? Schuifdeur is nog mooier, maar waarschijnlijk ook veel duurder.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:51 schreef Twinky het volgende:
Hallo!
Wij hebben onze slaapkamers een beetje omgegooid en nu ons grote bed in de kleinste kamer. De deur is eruit want die ging naar binnen open, en nu hebben we er even een oud tafellaken voorgehangen met twee spijkers en een touwtje.
De vraag is: wat is een goedkope oplossing om een redelijk lichtdichte deuropening-afsluiting te maken, waar de poes nog doorheen kan?
De doek voor de deur is verder prima, beter nog is denk ik een mooie wollen deken, maar hoe maak je dat goed vast?
Iemand een idee?
Schaven is ook een optie, maar ik heb een zaag die het mooier sneller en strakker kan, dus waarom zou ik moeilijk doen?quote:Op maandag 18 januari 2016 13:05 schreef mister_white het volgende:
[..]
2mm (en nog wel meer) doe ik in de regel met een electrische schaaf.
waarom zou ducttape nou ook alweer ducttape heten?quote:Op maandag 18 januari 2016 22:05 schreef Tom_ het volgende:
Volgens mij hoor ik deze ventilatiebuis in elkaar te zetten met PVC lijm, maar is dat ook geschikt om zulke kieren mee te dichten?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Juist, parker in het midden en wat tape om iedere koppeling wikkelen moet ook voldoende zijn dus? Die PVC lijm laat ik graag achterwege, maar die stond op de site vermeld waar ik het besteld heb.quote:Op maandag 18 januari 2016 22:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
waarom zou ducttape nou ook alweer ducttape heten?![]()
![]()
Nee, dat zou ik niet doen met PVC lijm. Zou misschien wel kunnen als de boel er aan één kant niet uit kan lopen, en je dus vanaf de andere kant de boel vol zou kunnen storten. Als het geen zichtwerk wordt, kun je het proberen te lijmen, en dan in het midden in die bolling een boorparker rossen, of desnoods een popnagel, met- of zonder carrosserieringetje binnen en buiten.
Sja, luchtdicht is luchtdicht. PVC lijm is wel wat meer dicht - dicht, maar aan de andere kant ook meteen permanent. Ducttape zal in de loop van de tijd wel een beetje gaan verteren, maar dan hebben we het wel over járen denk ik.quote:Op maandag 18 januari 2016 23:27 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Juist, parker in het midden en wat tape om iedere koppeling wikkelen moet ook voldoende zijn dus? Die PVC lijm laat ik graag achterwege, maar die stond op de site vermeld waar ik het besteld heb.![]()
Het is voor de afzuiging van het toilet dus wil ik sowieso uitsluiten dat er lucht ontsnapt in mijn voorraadkast waar het kanaal deels doorheen loopt.Zichtwerk gaat het niet worden gelukkig.
Polymeerkit kun je ook altijd weer netjes openkrijgen.quote:Op maandag 18 januari 2016 22:05 schreef Tom_ het volgende:
Volgens mij hoor ik deze ventilatiebuis in elkaar te zetten met PVC lijm, maar is dat ook geschikt om zulke kieren mee te dichten?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is ducttape en ducttape. De ducttape van de bouwmarkten is hopeloos van kwaliteit en laat vaak na een aantal jaren los. Ducttape die de installateur gebruikt zit hier nog steeds, ook na ettelijke jaren.quote:Op maandag 18 januari 2016 23:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ducttape zal in de loop van de tijd wel een beetje gaan verteren, maar dan hebben we het wel over járen denk ik.
Hoogtequote:Op woensdag 20 januari 2016 18:12 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Is het mogelijk om binnendeuren langer te maken? Standaard maat van deuren is 211,5 volgens mij maar heb 214 nodig. Iemand enig idee hoe?
Ja, eentje van 2115 nemen en dan een lat van 25 erop lijmen. Iets dikker nemen, daarna met een blokschaafje vlak schaven met de deur, even schuren en klaar. Of je doet het met een kantenfrees, moet je wel even een malletje maken zodat je frees niet omklapt.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:12 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Is het mogelijk om binnendeuren langer te maken? Standaard maat van deuren is 211,5 volgens mij maar heb 214 nodig. Iemand enig idee hoe?
Het betreft een binnendeur, en ik graag paneeldeuren.quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:54 schreef jpajs het volgende:
[..]
Hoogte
2015 mm (gangbare maat bij renovatie van woningen)
2115 mm (gangbare maat bij renovatie van woningen)
2315 mm (gangbare maat voor voordeuren bij nieuwbouw i.v.m. de eisen in het Bouwbesluit)
2340 mm (gangbare maat voor achterdeuren bij nieuwbouw i.v.m. de eisen in het Bouwbesluit)
Zou een langere nemen en die inkorten.
Wat voor soort hout kan ik het best gebruiken?quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:59 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ja, eentje van 2115 nemen en dan een lat van 25 erop lijmen. Iets dikker nemen, daarna met een blokschaafje vlak schaven met de deur, even schuren en klaar. Of je doet het met een kantenfrees, moet je wel even een malletje maken zodat je frees niet omklapt.
Niet alleen voordeuren en achterdeuren hebben die maten he. Binnendeuren moeten ook een doorgang hebben van 2300mm.quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:54 schreef jpajs het volgende:
[..]
Hoogte
2015 mm (gangbare maat bij renovatie van woningen)
2115 mm (gangbare maat bij renovatie van woningen)
2315 mm (gangbare maat voor voordeuren bij nieuwbouw i.v.m. de eisen in het Bouwbesluit)
2340 mm (gangbare maat voor achterdeuren bij nieuwbouw i.v.m. de eisen in het Bouwbesluit)
Zou een langere nemen en die inkorten.
Met handigheid haal je zo een stuk van de bovenzijde er af. Krukgat is namelijk maatgevend en is meestal voorgeboord. Uit het rest stuk haal je de sluitlat. Binnenzijde is in bijna alle gevallen honingraat karton. Even wat karton weg schrapen uit de bovenzijde deur. Vullat er weer in lijmen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:09 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Niet alleen voordeuren en achterdeuren hebben die maten he. Binnendeuren moeten ook een doorgang hebben van 2300mm.
En een langere deur, de 2315mm. dan is nog maar de vraag of dat goed komt. Er zit rondom wel een hardhouten kantlat in een binnendeur (als je een beetje kekke deur hebt tenminste), maar geen 17-18cm (die eraf gehaald moet worden.
Ja, die zit wel achter mijn deur.quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:32 schreef mizzsylver het volgende:
Als dat luik achter je voordeur zit is het wel handig, dan blijft je mat op zn plek liggen en ligt dan even hoog als de vloerbedekking.
Nee, het doel van dat ding is om de mat op zijn plek te houden, niet het luik.quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:41 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Ja, die zit wel achter mijn deur.
aha het doel van dat ding is dus om het kruipluik op dezelfde plek te houden (dat is denk ik niet echt nodig omdat het tussen stenen omranding is) en om voor verhoging te zorgen.
Daar bovenop stop ik dan de deurmat die ik nu ook al heb liggen.
Ik. Je moet wel de zaagbladen hebben met het "hele" aansluiting.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:10 schreef denoo het volgende:
Iemand ervaring met ecotools multitool zaagbladen op een multitool met snelwissel (Bosch gop300)??
Ik zou hier (zie link) es kijken. Ik zie zo snel geen prijzen, maar vind zelf de gebogen halfronde segmentbladen fijn werken. Bij ET zijn die niet geschikt voor Boschquote:Op donderdag 21 januari 2016 17:37 schreef denoo het volgende:
Thnx voor de snelle reactie!
Ga er dadelijk een paar bestellen .
Bedankt voor de tip maar na wat google zoek werk kwam ik ze tegen met een prijs .quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou hier (zie link) es kijken. Ik zie zo snel geen prijzen, maar vind zelf de gebogen halfronde segmentbladen fijn werken. Bij ET zijn die niet geschikt voor Bosch
http://www.qblades.nl/pro(...)lve-maan-88mm-1st-3/
Ecotools heeft ook een adapter voor sds aansluiting icm. de universele zaagjes.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:59 schreef denoo het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip maar na wat google zoek werk kwam ik ze tegen met een prijs .
Die zijn bijna even duur als van bosch !!
http://www.gereedschappro(...)halve-maan-88mm/1453
Iemand nog andere tips voor goedkope multitool zaagbladen ?
He Sai²quote:
Ik wil licht en sterk hout om een bijzettafel mee te maken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
He Sai²Geen idee, waarom wil je dat spul hebben ipv 'normale' populieren multiplex?
Drimensa in Zaandam verkoopt het![]()
Ecoplex: 380-450 kgm-3quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:15 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ik wil licht en sterk hout om een bijzettafel mee te maken.
Volgens mij is ecoplex lichter, maar als het niet veel scheelt is populier ook prima.
Ecotools en Action.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:59 schreef denoo het volgende:
Iemand nog andere tips voor goedkope multitool zaagbladen ?
Ja, ga ik doen. Die heeft het vast wel inderdaad. Dat populierenspul is beter zo te zien!quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ecoplex: 380-450 kgm-3
Multiplex berken: 600-700 kgm-3
Multiplex populier: 360-420 kgm-3
Multiplex okoume 330-410 kgm-3
Waarom wil je per se licht hout?
Neem anders es een kijkje bij de Amsterdamse Fijnhouthandel
En goedkoper, tenminste dat evoplex klinkt als iets duurs.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:27 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ja, ga ik doen. Die heeft het vast wel inderdaad. Dat populierenspul is beter zo te zien!
oeh nice nicequote:Op vrijdag 22 januari 2016 01:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En goedkoper, tenminste dat evoplex klinkt als iets duurs.
Ze verkopen bij die houthandel ook gefineerde multiplex. Dan heb je het gewicht van populier met de looks van eiken
Ja, maar ben eerst nog druk aan het tekenenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Laat je zien wat het is geworden?
Links eruit schroeven, rechts die centrale moer losdraaien, uitkijken voor dat lampie, die zit er met een lipje achter en is een bitch om weer goed terug te krijgen. De plaat hangt dan inmiddels los.quote:Op zondag 24 januari 2016 01:54 schreef derLudolf het volgende:
Wat was ook alweer de juiste volgorde om dit te 'ontleden'? Want ik weet dat mijn broertje twee van die dingen in een dimmer (het kruisje wat je ziet in dat frame).
Eerst stopcontact er uit, dan het 'frame' wat om beide zit en pak je dan dat van de dimmer mee?
[ afbeelding ]
De spotjes die er op zijn aangesloten zijn 12V, maar krijgen geen spanning, dat heb ik vanmiddag gemeten. Ik wil kijken of de dimmer wel spanning af geeft.
Zit er na de dimmer nog een trafo die de spanning naar 12V om zet? Of zit er bij de dimmer in een trafo naar 12V?
Is in een badkamer mocht dat verder van belang zijn
Zekering van de dimmer kapot ? De trafo zal wel ergens bij de lampen boven het plafond liggen.quote:Op zondag 24 januari 2016 01:54 schreef derLudolf het volgende:
Wat was ook alweer de juiste volgorde om dit te 'ontleden'? Want ik weet dat mijn broertje twee van die dingen in een dimmer (het kruisje wat je ziet in dat frame).
Eerst stopcontact er uit, dan het 'frame' wat om beide zit en pak je dan dat van de dimmer mee?
[ afbeelding ]
De spotjes die er op zijn aangesloten zijn 12V, maar krijgen geen spanning, dat heb ik vanmiddag gemeten. Ik wil kijken of de dimmer wel spanning af geeft.
Zit er na de dimmer nog een trafo die de spanning naar 12V om zet? Of zit er bij de dimmer in een trafo naar 12V?
Is in een badkamer mocht dat verder van belang zijn
Zekering is dat rooie dingetje toch? Die heb ik al gewisseld met een andere dimmer die wel werkt. Helpt nietquote:Op zondag 24 januari 2016 11:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zekering van de dimmer kapot ? De trafo zal wel ergens bij de lampen boven het plafond liggen.
Die zit zeg maar nooit voor de dimmer
Volgens mij is de zekering niet dat rode dingetje wat je voorop ziet zittenquote:Op zondag 24 januari 2016 16:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zekering is dat rooie dingetje toch? Die heb ik al gewisseld met een andere dimmer die wel werkt. Helpt niet
Klopt, die lipjes had mijn broertje dus tot twee keer toe gesloopt, de lomperd.quote:Op zondag 24 januari 2016 03:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Links eruit schroeven, rechts die centrale moer losdraaien, uitkijken voor dat lampie, die zit er met een lipje achter en is een bitch om weer goed terug te krijgen. De plaat hangt dan inmiddels los.
Je hebt ook 12v lampen met een spanningsregelaartje ingebouwd, die werken op 220. Lampje eruit en effe lezen. kortste weg.
Dan moet je dus op zoek naar een trafo die ergens verstopt zit en meten of die kaduuk is. En volgens mij kan er achter in die dimmer ook nog een zekering zitten, maar dan moet je ook op zoek naar de reden dat dat ding kapot is.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, die lipjes had mijn broertje dus tot twee keer toe gesloopt, de lomperd.
Op de lampjes staat alleen 12V. Lijkt me toch dat dat de aansluitspanning is.
Je kunt er altijd vrijblijvend even langs gaan toch? Voelt het niet goed kom je niet meer terugquote:Op zondag 24 januari 2016 20:10 schreef janus84 het volgende:
Ik wilde er geen apart topoc voor openen en hoop hier advies te vinden.
Is er iemand die ervaring heeft met Bullinga in Wageningen? Ik ben geïnteresseerd in vloerdelen en een haard. Qua prijs wel prima maar de schreeuwerige advertenties vind ik altijd een beetje vervelend. Iemand ervaring?
Waarom wil je het plafond "ontkoppelen" ?quote:Op maandag 25 januari 2016 19:46 schreef Gia het volgende:
Weet iemand of en waar je deze ontkoppelstukken kunt kopen?
Twee gamende zoons boven ons hoofd.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:00 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Waarom wil je het plafond "ontkoppelen" ?
Geluidsoverlast ?
Gewoon op dezelfde website?quote:Op maandag 25 januari 2016 19:46 schreef Gia het volgende:
Weet iemand of en waar je deze ontkoppelstukken kunt kopen?
Je eigen veiligheid. een dak kan door een stuk mos, of alg aanslag spekglad zijn als je pech hebt.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:11 schreef bondage het volgende:
Moet ik nog ergens om denken als ik het dak op ga, behalve het regelen van een hoge ladder
Dank. Ik was er al bang voor dat het een lastig klusje zou zijn, misschien dat ik het in de zomer beter aan een vakman over kan laten. Ik heb geen lekkage, de pannen liggen wel over elkaar, alleen beetje scheef en dat vind ik niet zo mooi ogen. Het is dus puur een cosmetisch iets en reparatie is niet noodzakelijk.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:29 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Je eigen veiligheid. een dak kan door een stuk mos, of alg aanslag spekglad zijn als je pech hebt.
Ik ken je dakconstructie niet, maar meestal kan er wel iemand voorzichtig op lopen. Ze zijn er tenslotte ook ooit op gelegd.
Maar heb je lekkage dan? Zo'n dakpannendek goed leggen is lastiger dan het lijkt. Het moet als een grote puzzel in elkaar grijpen. Je kunt niet ff een paar pannetjes opschuiven.
If it ain't broken dont fix it...
Eronder en links ernaast twee die niet helemaal goed liggen. Op zolder zie ik geen aanwijzingen betreft lekkage, de panlatten kan ik helaas niet controleren zonder een pan te verwijderen. Ik hou het sowieso in de gaten, ook op zolder en schakel eventueel een vakman in om het op te lossen. Dit is blijkbaar niet iets om even zelf simpel op te lossen.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:09 schreef Makrolon het volgende:
T is alleen onder de schoorsteen toch? Lekkage aan de schoorsteen en daardoor de pannenlatten verrot misschien? T gaat je echt tegenvallen om ze zelf effe goed te legfen.je kan er op lopen door een pan onder die er boven te schuiven. Dan krijg je een plek waar je je voet op de pan er onder kan neerzetten.
Oh, dat kan gewoon? Dacht dat je het hun dan moest laten maken.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:29 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Gewoon op dezelfde website?
http://www.lawaaidemper.nl/webshop/lawaaidemper-ontkoppelstukken/
Het is een Früh 600D
http://www.frueh-schnellb(...)dukte&nummer=600%20D
https://www.google.nl/sea(...)78Q_AUIBigA&dpr=1.09
Dat witte randje (bij je zwarte pijl), is dat teflontape? (kan het niet goed zien, te onscherp) Zo ja, dan lijkt het erop dat er een schroefdraad zit en zou ik het teflontape gewoon even vervangen (kraan eraf draaien, tape tegen de schroefdraadrichting, kraan erop draaien). Zo nee, zelfs de Ikea heeft goedkope kranenquote:Op woensdag 27 januari 2016 22:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
hmm heeft iemand mischien een idee hoe ik mijn kraan kan fixen? als die te fixen is..
het probleem is dat die lekt waar de pijl staat..
[ link | afbeelding ]
clickable..
helaas is het niet zo simpel als even het rubbertje tussen de slang en kraan vervangen.. want daar lekt die net niet.. maar net er boven.. het is net of er een "apart" binnenstuk in zit waar de slang aan zit, en het plastic chroom look buitenkantje.. en daar tussen in komt het water weg.. ( knap irritant als die in z`n houder staat.. want dan krijg ik dat lekkende water dus in mn keukenkastje. )
kan ik hier iets van lijm of kit in aanbrengen? enzo ja welke?
of kan ik beter een nieuwe kraan scoren?.. dat laatste zal geheid een bak duurder zijn
nee.. dat wit is de reflectie van het water..quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:26 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Dat witte randje (bij je zwarte pijl), is dat teflontape? (kan het niet goed zien, te onscherp) Zo ja, dan lijkt het erop dat er een schroefdraad zit en zou ik het teflontape gewoon even vervangen (kraan eraf draaien, tape tegen de schroefdraadrichting, kraan erop draaien). Zo nee, zelfs de Ikea heeft goedkope kranen. Ik zou niet gaan rommelen met kit/lijm.
Ons bakelieten deurbeslag hebben we ooit opgepoetst met commandant autowasquote:Op zondag 31 januari 2016 11:32 schreef Tessamo het volgende:
Heeft er iemand hier een idee hoe ik mijn raambeslag simpel netjes kan krijgen?
Bij de koop van het huis stonden alle kozijnen ´prachtig´ in de olie (en voor het gemak het beslag ook). Nu dit allemaal netjes wit is geworden wil ik ook graag het raambeslag er weer terug op. Enkel, er zit een olielaag overheen en ze zijn aardig dof. Zijn er geen huis, tuin & keukenmiddeltjes bekend om dit mooi te krijgen zonder nieuw raambeslag aan te schaffen?
Niet eens in me opgekomen, ik denk dat dat sowieso wel een goede optie is om er weer een lichte glans op te krijgen nadat ze helemaal schoon zijn Vonkenboer.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:43 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ons bakelieten deurbeslag hebben we ooit opgepoetst met commandant autowas
Maar of dat in jou geval ook werkt durf ik niet te beweren.
Zacht koperborsteltje op accuschroeftol?quote:Op zondag 31 januari 2016 11:32 schreef Tessamo het volgende:
Heeft er iemand hier een idee hoe ik mijn raambeslag simpel netjes kan krijgen?
Bij de koop van het huis stonden alle kozijnen ´prachtig´ in de olie (en voor het gemak het beslag ook). Nu dit allemaal netjes wit is geworden wil ik ook graag het raambeslag er weer terug op. Enkel, er zit een olielaag overheen en ze zijn aardig dof. Zijn er geen huis, tuin & keukenmiddeltjes bekend om dit mooi te krijgen zonder nieuw raambeslag aan te schaffen?
Day Is idd een stuk makkelijker. Vergeet ook je dampdichte folie niet aan de binnenkant!quote:Op zondag 31 januari 2016 14:49 schreef xJordy het volgende:
Goeiemiddag! Ik ben nogal aan de twijfel. Op zolder wil ik het schuine dak gaan isoleren vanuit binnen.
Ik zat eerst aan een rachelwerk tussen de balken te denken (balken van 50x75 + kleine latjes) met 12cm isolatiemateriaal. Zodat je nog stukje balk zou zien.
Maar de dwarsbalken zijn 15.5/16 cm diep, dan is het vast veel makkelijker dit vol te stoppen met 16cm isolatiemateriaal? Zou ik hier dan alleen kleinere latjes tegen aan moeten schroeven en gelijk de isolatierollen erachter? En later zo de gipsplaten erop.
Alvast bedankt!
Dankje voor de reactie! Ik wou glaswol nemen met aluminium dampremmende laag erop, deze laag moet dan toch aan de binnenkant en afgeplakt met aluminium tape?quote:Op zondag 31 januari 2016 15:06 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Day Is idd een stuk makkelijker. Vergeet ook je dampdichte folie niet aan de binnenkant!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Barrah op 31-01-2016 21:05:26 ]
Ik vermoed dat dit in de schakelaars zit.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:49 schreef mrPanerai het volgende:
Wij hebben in gang van die schakelaars die na een bepaalde tijd terug afspringen. Maar die zijn ondertussen ook al 30jaar oud. Ze werken nog maar vaak gaat het licht snel uit.
Zit deze timer in de schakelaar of moet er ergens in een jast gekeken worden?
Kun je niet zo zeggen. Staat het aquarium midden op een 9mm dikke plaat van 2,44m*1,22m die enkel aan de zijkanten is verstevigd of staat ie op een 18mm dikke plaat met een sterk frame er onder?quote:Op maandag 8 februari 2016 11:35 schreef xaban06 het volgende:
Wat is het draagvermogen van spaanplaat, iemand daar bekend mee? Ik wil namelijk een aquarium plaatsen op een kast van spaanplaat.
Bovenblad is 160cm bij 40cm.
Aquarium is 120cm bij 40cm, 180 liter.
Juwel verkoopt al hun aquaria met een houten meubelquote:Op maandag 8 februari 2016 14:09 schreef Makrolon het volgende:
Aquarium niet op hout zetten. Bij mij is ooit een bak geknapt van 80x40x40 omdat ie op hout stond. T glas kan niet tegen de werking van het hout.
En dan komt er een hoop water uit zo'n aquarium kan ik je vertellen
Nou ja, afmetingen heb ik gegeven tochquote:Op maandag 8 februari 2016 12:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kun je niet zo zeggen. Staat het aquarium midden op een 9mm dikke plaat van 2,44m*1,22m die enkel aan de zijkanten is verstevigd of staat ie op een 18mm dikke plaat met een sterk frame er onder?
Maar het aquarium staat niet op het hout. Onder de bak zit een kunsstof frame waar de bak op staat. Dat staat vervolgens weer op het hout. (Staat er eentje naast me hierquote:Op maandag 8 februari 2016 17:54 schreef xaban06 het volgende:
Juwel verkoopt al hun aquaria met een houten meubel
zou jij met 2 volwassen kerels boven op deze kast gaan staan ?quote:Op maandag 8 februari 2016 17:55 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nou ja, afmetingen heb ik gegeven toch
Bovenblad van de meubel is 160cm bij 40cm.
Aquarium is 120cm bij 40cm.
Aquarium komt precies in het midden.
Precies in het midden is er een scheidingsplank.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60239720/
Onder de kast lopen er 2 massieve 'balken'.
Acrylaatdispersie muurverf. Dit is een goede en goedkope , http://www.spsbv.com/be/n(...)rf-satijn-exterieur/quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:27 schreef kovenant het volgende:
wat is goede verf voor in de badkamer op het plafond.
uiteraard doe ik ook even voorstrijken afhankelijk of de verf het nodig heeft of niet.
thanks,quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:40 schreef machtpen het volgende:
[..]
Acrylaatdispersie muurverf. Dit is een goede en goedkope , http://www.spsbv.com/be/n(...)rf-satijn-exterieur/
Afhankelijk van hoe je vloer nu opgebouwd is, heb je natuurlijk wel het nodige sloopwerk te doen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:23 schreef Andromache het volgende:
Hoe lang duurt nou zo'n beetje het vervangen van een vloer en leggen van vloerverwarming in een ouder huis, over ca. 50m2?
Er zijn enkele keren in het gehele proces dat je de vloer niet kunt belopen; tijdens de storten van de vloer zelf natuurlijk; maar ook tijdens de droogtijd van minimaal een week daarna.quote:Op zondag 14 februari 2016 12:28 schreef Andromache het volgende:
Ok dus ik moet rekening houden met minimaal een maand? En is het te doen om tijdens de vloerrenovatie boven te wonen?
Wij hadden de luxe positie dat ik en mijn partner allebei nog thuis woonden; dus geen dubbele lasten. In ruim twee jaar tijd hebben we volledig zelf met wat hulp van ouders/schoonouders de woning compleet gestript en van binnen opnieuw opgebouwd.quote:Op zondag 14 februari 2016 12:58 schreef Andromache het volgende:
Maar hoe doen mensen dat dan? Je gaat toch geen jaar lang dubbele lasten betalen? Of overwinteren in een caravan? Dat is toch geen leven?
Dit is mijn verbouwingstopic; K&W / Vonkie's eerste woning ! Waar we aan het isoleren geslagen zijn !quote:Op zondag 14 februari 2016 12:58 schreef Andromache het volgende:
Maar hoe doen mensen dat dan? Je gaat toch geen jaar lang dubbele lasten betalen? Of overwinteren in een caravan? Dat is toch geen leven?
Ik heb zelf de houten vloer gesloopt (30m2) en deed daar 2 dagen over. Ophogen met zand, aantrillen etc. was 2 dagen werk. En daarna isolatie er overheen etc, paar uurtjes. En 48 uur na het storten van de betonnen vloer is de bovenste laag hard genoeg om er overheen te kunnen lopen voor kleine stukken mits je het gewicht verdeelt (plank/plaat er overheen) en die af en toe verschuift zodat t vocht niet er onder blijft zitten. Na een week kan je er pas echt vrij overheen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:23 schreef Andromache het volgende:
Hoe lang duurt nou zo'n beetje het vervangen van een vloer en leggen van vloerverwarming in een ouder huis, over ca. 50m2? Ik overweeg een ouder huis te kopen, en ik vind het wel prima om tijdelijk boven te wonen en beneden te klussen. Ik wil zo min mogelijk dubbele lasten maar een tijdje overbruggen is niet zo'n punt. Ik kan meestal alleen 's avonds en in de weekenden klussen. En misschien gooi ik mijn werkrooster om naar 4x9 i.p.v. 5x8, dat helpt misschien ook.
Met hoeveel personen was dat? Misschien ook even handig om te vermelden?quote:Op maandag 15 februari 2016 13:45 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb zelf de houten vloer gesloopt (30m2) en deed daar 2 dagen over. Ophogen met zand, aantrillen etc. was 2 dagen werk. En daarna isolatie er overheen etc, paar uurtjes. En 48 uur na het storten van de betonnen vloer is de bovenste laag hard genoeg om er overheen te kunnen lopen voor kleine stukken mits je het gewicht verdeelt (plank/plaat er overheen) en die af en toe verschuift zodat t vocht niet er onder blijft zitten. Na een week kan je er pas echt vrij overheen.
T valt dus wel mee vind ik, ik heb er gewoon boven geleefd
Oh ja euhm.quote:Op maandag 15 februari 2016 13:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met hoeveel personen was dat? Misschien ook even handig om te vermelden?
Heb je dat ook tegen die gasten gezegdquote:Op maandag 15 februari 2016 14:00 schreef Puala het volgende:
(met 30 graden, vandaar ook het uitbesteden)
De moeren zijn niet helaas niet altijd dezelfde maat. Overigens zou ik een pijpsleutel hiervoor gebruiken ipv een diepe dop, omdat die draadeinden behoorlijk lang kunnen zijn.quote:Op maandag 15 februari 2016 13:41 schreef xaban06 het volgende:
Ik wil de kraan namelijk verwijderen maar ik kom er heel moeilijk bij. Ik moet een ratel + diepe dop hebben, maar ik weet niet welk maat.
Niet bij het zoeken van de gek op werkspot, maar toen hij er die dag was wel hoorquote:Op maandag 15 februari 2016 14:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je dat ook tegen die gasten gezegdSaddist
Thanks! Dan gaan we pijpsleutels regelen.quote:Op maandag 15 februari 2016 14:08 schreef Nixxor het volgende:
[..]
De moeren zijn niet helaas niet altijd dezelfde maat. Overigens zou ik een pijpsleutel hiervoor gebruiken ipv een diepe dop, omdat die draadeinden behoorlijk lang kunnen zijn.
Ga maar eens naar een flinke bouwmarkt en ga maar eens voelen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Thanks! Dan gaan we pijpsleutels regelen.
Nu we toch bezig zijn, willen we ook een douchewand plaatsen. Een douchewand heb je al voor 150 euro, maar ook voor 500 euro.
Waar moet er op gelet worden? Wat maakt een douchewand 500 euro en wat mist een wand van 150 euro?
Dikte van de glasplaat en manier van bevestigen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Thanks! Dan gaan we pijpsleutels regelen.
Nu we toch bezig zijn, willen we ook een douchewand plaatsen. Een douchewand heb je al voor 150 euro, maar ook voor 500 euro.
Waar moet er op gelet worden? Wat maakt een douchewand 500 euro en wat mist een wand van 150 euro?
Hmm ok, eens langs de hornbach gaan danquote:Op woensdag 17 februari 2016 16:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ga maar eens naar een flinke bouwmarkt en ga maar eens voelen.
Mwoah, met douchebak, zonder douchebak, kwartrond, hoekinstap, schuif- of draaideur, sluiting afwerking, glas of polycarbonaat. Er valt zat te kiezen; ook in prijsquote:Op woensdag 17 februari 2016 16:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dikte van de glasplaat en manier van bevestigen.
Ik nam aan dat het alleen over de glaswand ging. En dat hij wel dezelfde soorten wand op prijs had vergelekenquote:Op woensdag 17 februari 2016 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwoah, met douchebak, zonder douchebak, kwartrond, hoekinstap, schuif- of draaideur, sluiting afwerking, glas of polycarbonaat. Er valt zat te kiezen; ook in prijs![]()
Scharnieren voor draaideuren zag ik toevallig in China nog wel eens langskomen, en gehard, afgerond en evt getint glas op maat heeft de lokale glasboer ook. Een paar alu profieltjes en handige Harrie Xaban fikst iets moois
Dit inderdaad. Puur de glasplaat (ja, met bevestiging, dat wel). Verder niks bijzonders, maar toch een prijsverschil van 300%.quote:Op woensdag 17 februari 2016 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik nam aan dat het alleen over de glaswand ging. En dat hij wel dezelfde soorten wand op prijs had vergeleken
Aan gedacht, maar ik denk niet dat ik een plaat van 2 meter zelf kan vervoerenquote:Op woensdag 17 februari 2016 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwoah, met douchebak, zonder douchebak, kwartrond, hoekinstap, schuif- of draaideur, sluiting afwerking, glas of polycarbonaat. Er valt zat te kiezen; ook in prijs![]()
Scharnieren voor draaideuren zag ik toevallig in China nog wel eens langskomen, en gehard, afgerond en evt getint glas op maat heeft de lokale glasboer ook. Een paar alu profieltjes en handige Harrie Xaban fikst iets moois
Softclose, dikte glasplaat, design, kwaliteit van afsluiting/rubbertjes. Wij hebben een redelijk goedkope schuifdeur van goede kwaliteit, maar daar zat dan weer een compleet onleesbare onbruikbare handleiding bij en er was nergens aangegeven hoe je hem op maat kon makenquote:Op donderdag 18 februari 2016 10:31 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Puur de glasplaat (ja, met bevestiging, dat wel). Verder niks bijzonders, maar toch een prijsverschil van 300%.
Glasboer brengt dat tog thuis jonge!quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:32 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Aan gedacht, maar ik denk niet dat ik een plaat van 2 meter zelf kan vervoeren
Dan doet de gemiddelde consument dat ws met een pijpsnijder, wat nog veel mooier gaat ook. En evt hebben ze nog niet zo lang geleden ook een beugelzaag uitgevonden; díe zijn pas handig!quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:38 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Softclose, dikte glasplaat, design, kwaliteit van afsluiting/rubbertjes. Wij hebben een redelijk goedkope schuifdeur van goede kwaliteit, maar daar zat dan weer een compleet onleesbare onbruikbare handleiding bij en er was nergens aangegeven hoe je hem op maat kon maken. Toen moesten we opeens een dikke rvs buis op maat maken, terwijl de doorsnee consument geen slijptol heeft.
Een pijpsnijder op een rechthoekige balk van >3mm dik?quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan doet de gemiddelde consument dat ws met een pijpsnijder, wat nog veel mooier gaat ook. En evt hebben ze nog niet zo lang geleden ook een beugelzaag uitgevonden; díe zijn pas handig!
Wat is het nou dan? Een koker zeker?quote:Op donderdag 18 februari 2016 12:10 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Een pijpsnijder op een rechthoekige balk van >3mm dik?Beugelzaag kwam er niet doorheen, slijptol met rvs blad binnen een paar seconde.
Ja een koker. Ik ben nog steeds niet zo goed in de bouwlingoquote:Op donderdag 18 februari 2016 12:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is het nou dan? Een koker zeker?
[ afbeelding ]
Dan heb je een waardeloze zaag, ik zaag regelmatig staal en rvs met handzagen, dat wil best.quote:
Ja duh, is ook nogal een beetje meer geweld natuurlijkquote:Op donderdag 18 februari 2016 12:10 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Een pijpsnijder op een rechthoekige balk van >3mm dik?Beugelzaag kwam er niet doorheen, slijptol met rvs blad binnen een paar seconde.
Het is een wand, geen deur, dus niks softclosequote:Op donderdag 18 februari 2016 10:38 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Softclose, dikte glasplaat, design, kwaliteit van afsluiting/rubbertjes. Wij hebben een redelijk goedkope schuifdeur van goede kwaliteit, maar daar zat dan weer een compleet onleesbare onbruikbare handleiding bij en er was nergens aangegeven hoe je hem op maat kon maken. Toen moesten we opeens een dikke rvs buis op maat maken, terwijl de doorsnee consument geen slijptol heeft.
Hornbach heeft er een flink aantal staan.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:45 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Het is een wand, geen deur, dus niks softclose
Design, ok de afwerking van de ophanging, maar een verschil van 300%..
Ik loop van de week wel bij een bouwmarkt langs en zal eens flink gaan voelen
het rotte gedeelte weghalen/zagen/frezen/krabben (echt zorgen dat je op gezond hout zit!) en dan vulmiddel "aanbrengen volgens de aanwijzingen op de verpakking"quote:
Welk vulmiddel kan ik het beste kopen? Of zit daar weinig verschil in?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:12 schreef Firestorm83 het volgende:
[..]
het rotte gedeelte weghalen/zagen/frezen/krabben (echt zorgen dat je op gezond hout zit!) en dan vulmiddel "aanbrengen volgens de aanwijzingen op de verpakking"
Bij ons had dat probleem te maken met een rubbertje dat vervangen moest worden. Misschien kan je zelf eens voelen of je een rubber ringetje tegenkomt. Een kennis had dat echt in 20 seconden geregeld bij ons.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 22:16 schreef lunko1979 het volgende:
Fijn topic: Het duurt erg lang voordat het waterreservoir van het toilet vol is gelopen.
Het kraantje wat eraan hangt staat maximaal open, wat nu? En wie kan zoiets oplossen? Een loodgieter denk ik?
Meten is weten, even een vochtmetertje kopen dus. Vaak lijkt iets nog gezond maar begint het al te rotten. Verder zorgen dat het hout goed droog is voor je gaat vullen en gronden. Nu buiten aan de gang gaan lijkt mij dat niet erg verstandig, beter even wachten tot de lente/zomer.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:12 schreef Firestorm83 het volgende:
[..]
het rotte gedeelte weghalen/zagen/frezen/krabben (echt zorgen dat je op gezond hout zit!) en dan vulmiddel "aanbrengen volgens de aanwijzingen op de verpakking"
Houtrotvuller, van Alabastine of Den Braven bijvoorbeeld.quote:Op zondag 21 februari 2016 00:22 schreef vaduz het volgende:
[..]
Welk vulmiddel kan ik het beste kopen? Of zit daar weinig verschil in?
Kwestie van de flotteur vervangen, kan je prima zelf doen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 22:16 schreef lunko1979 het volgende:
Fijn topic: Het duurt erg lang voordat het waterreservoir van het toilet vol is gelopen.
Het kraantje wat eraan hangt staat maximaal open, wat nu? En wie kan zoiets oplossen? Een loodgieter denk ik?
Ik vervang altijd de hele flotteur, voor die 2 tientjes ga ik niet moeilijk doen met rubbertjes vervangen.quote:Op zondag 21 februari 2016 02:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij ons had dat probleem te maken met een rubbertje dat vervangen moest worden. Misschien kan je zelf eens voelen of je een rubber ringetje tegenkomt. Een kennis had dat echt in 20 seconden geregeld bij ons.
Overspanning is niet heel relevant aangezien je dat onderbreekt met rachels en schroeven. Je rachelafstand en oppervlakte bepalen wat handig is.quote:Op zondag 21 februari 2016 23:23 schreef cursive het volgende:
Ik moet voor de bovenverdieping stucplaten aanschaffen en plaatsen. Je kan kiezen tussen 40cm en 60cm breedte.
Welke kan ik het beste pakken? ik wou die van 60 pakken maar dacht die van 40cm wat steviger zullen zijn vanwege de kleinere overspanning.
Ik dacht dat zo'n ding een vlotter heette, blijkt het chique geschreven te zijn.quote:Op zondag 21 februari 2016 08:49 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ik vervang altijd de hele flotteur, voor die 2 tientjes ga ik niet moeilijk doen met rubbertjes vervangen.
Thx duidelijk verhaal!quote:Op zondag 21 februari 2016 23:27 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Overspanning is niet heel relevant aangezien je dat onderbreekt met rachels en schroeven. Je rachelafstand en oppervlakte bepalen wat handig is.
Stopcontact en schroevendraaier. Thats it.evt een striptang als je die lasklemmen er niet af krijgt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het een beetje een domme vraag maar kan iemand me vertellen wat ik nodig heb om hier een stopcontact te maken?
[ link | afbeelding ]
Meestal wel, tenzij er speling in de vloer zit, dan schieten ze er nogal eens af. Dan maak je ze even schoon en stop je er houtlijm onderquote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
En nog een andere vraag. Volgende week worden hier plakplinten bevestigd. Nou weet ik dat er een plakstrip onder zulke plinten zit maar is dat voldoende voor kleine stukjes rond kozijnen?
1 Tweevoudige wandcontactdoos met insteekcontacten half opbouwquote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het een beetje een domme vraag maar kan iemand me vertellen wat ik nodig heb om hier een stopcontact te maken?
[ link | afbeelding ]
Ok, half opbouw dus. Ik weet niet wanneer nou welk type (opbouw of inbouw) wordt gebruikt, vandaar mijn vraag.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:08 schreef jpajs het volgende:
[..]
1 Tweevoudige wandcontactdoos met insteekcontacten half opbouw
[ afbeelding ]
Is in dit geval om het even lijkt het, meet de diepte van je doos eens op, met 40/50mm zou je ook voor een inbouw contact kunnen gaan. en dan heb je het inbouwgedeelte nodig en een afdekplaat of afdek-raam.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok, half opbouw dus. Ik weet niet wanneer nou welk type (opbouw of inbouw) wordt gebruikt, vandaar mijn vraag.
Wandcontactdoos en niet te vergeten 2 M3 schroeven.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het een beetje een domme vraag maar kan iemand me vertellen wat ik nodig heb om hier een stopcontact te maken?
[ link | afbeelding ]
Houtlijm hecht niet op laminaat. Montagelijm gebruiken of kleine spijkertjes dus.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:47 schreef ralfie het volgende:
Dan maak je ze even schoon en stop je er houtlijm onder
m4 boutjes toch?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:31 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Wandcontactdoos en niet te vergeten 2 M3 schroeven.
Je kan ook wel inbouw dan, in plaats van half opbouw.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, half opbouw dus. Ik weet niet wanneer nou welk type (opbouw of inbouw) wordt gebruikt, vandaar mijn vraag.
Klopt,quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:32 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Houtlijm hecht niet op laminaat. Montagelijm gebruiken of kleine spijkertjes dus.
1) Spanning eraf voor montagequote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het een beetje een domme vraag maar kan iemand me vertellen wat ik nodig heb om hier een stopcontact te maken?
Met verven bedoel je : met lakverf? Lijkt me niet de aanggewezen combinatie. Beter is beits over beits. Dus op kleur,quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:52 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. De schuur in onze achtertuin is altijd met beits behandeld (om het jaar een laagje er op). Als ik de schuur nou in een kleur zou willen verven, kan ik dan over de beits heen verven? Of kan ik beter op zoek gaan naar een beits in de gewenste kleur?
Dat is een goede tipquote:Op zaterdag 27 februari 2016 01:13 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Je kan ook wel inbouw dan, in plaats van half opbouw.
Maar bij compleet inbouw past er maar 1 stopcontact, bij half opbouw een dubbele.
Lasklemmen heb je hier niet nodig.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:51 schreef blomke het volgende:
[..]
1) Spanning eraf voor montage
2) Lasklemmen weggooien na afloop; niet hergebbruiken.
Is het proberen waard. Als het niet lukt is het enige wat ik kan bedenken om het gat van het slot flink uit te boren zodat je de schroef met een puntbektang kan verwijderen, nieuw slot is goedkoper dan een slotenmaker laten komen denk ik. Tenzij het om een meerpuntsluiting gaat natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:44 schreef Makrolon het volgende:
Baco dr op zodat de cylinder doormidden breekt?
Een stekker in een stekker? Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op zondag 28 februari 2016 11:26 schreef SHERMAN het volgende:
Middels twee Wago lasklammen de ongebruikte fasedraad en de nuldraad verlengen naar een mooi geisoleerd snoer (nieuw). Andere kant een eurostekker (plat, nieuw). Deze achter de spiegel op de muur plakken (ductape). In de eurostekker kan de stekker van het laadstation van de tandenborstel.
Gun het een week droogtijd; past dat in de planning?quote:Op zondag 28 februari 2016 20:07 schreef FritsvE het volgende:
Heb gisteren (zaterdag) de muren van mijn nieuwe woning met voorgeschilderd glasweefselbehang behangen. Zit er strak op. Wil deze week de boel gaan latexen, maar lees hier en daar verhalen over loskomend behang. Loop ik dat risico nog? Het is voorgeschilderd en zit er strak op.. Muren heb ik voor het behangen eerst voorstestreken met Alabastine en een dikke laag lijm gebruikt.
Dan doe ik zo'n mijn best om het duidelijk te maken, schrijf ik het nog verkeerd.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Een stekker in een stekker? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ja, én grondig ventileren zodat vocht wordt afgevoerd. Latex is prima, maar hartstikke dampdicht. Als er in het plaksel dus nog vocht zit, duwt dat de latex eraf. Je krijgt dan bobbels latex die eraf vallen.quote:Op zondag 28 februari 2016 21:02 schreef FritsvE het volgende:
Moet eigenlijk woensdag wel beginnen... Dan heeft het +/- 90 uur kunnen drogen. Helpt het om de verwarming aan te zetten?
Als ongeaard zo'n no go is, waarom zit er op een scheerapparaat ook geen randaarde?quote:Op zondag 28 februari 2016 21:50 schreef tiho1 het volgende:
Ongeaard is al no go in een badkamer. Niet dat er aarde aan je lader zit.
Verder is het een pruts oplossing.
Daarbij zijn de meeste scheerapparaten tegenwoordig niet met het net verbonden als je um gebruiktquote:Op maandag 29 februari 2016 22:00 schreef bluemoon23 het volgende:
Omdat dat scheerapparaat dubbel geisoleerd is
Net als bijvoorbeeld een elektrische boormachine.
Het lijkt een trafo. Maar wel een flinke, dus niet voor een deurbel denk ik. Kan je zien waar de draden naar toe lopen? En is dit in de meterkast?quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:26 schreef pwmh82 het volgende:
Tijdens mijn speurtocht naar aansluitmogelijkheden voor de wasmachine kwam ik onderstaande tegen. Er loopt stroom naartoe, maar wat is het? Ik woon hier net pas, ontdek nog regelmatig dingen waar ik van denk, wtf is dat?
[ afbeelding ]
Kon zo gauw even niet zien waar de kabels heen lopen. Ga ze vanavond eens beter achterna. Er zitten wel spotjes ja. Is niet in de meterkast, maar in de kast van de ketel op zolder.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het lijkt een trafo. Maar wel een flinke, dus niet voor een deurbel denk ik. Kan je zien waar de draden naar toe lopen? En is dit in de meterkast?
Ah, halogeen kan ook idd.
Mag officieel niet, ik zou gewoon schijt hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:40 schreef slangpie het volgende:
bij een kennis van mij deed de thermostaat het niet meer van de ketel. Staat geen spanning meer op de kabel bij de thermostaat. Bij de ketel wel. Zit dus in de kabel. De vorige bewoners hebben waarschijnlijk ooit de ketel verplaats en de kabel ergens verlengd met een stuk speakersnoerbij de thermostaat zit de origine kabel en bij de ketel dus een stuk speakersnoer. Kan de kabel nergens weer vinden in de kruipruimte, dus is in een buis ergens in het beton gestort. Wil dus een nieuwe kabel naar de ketel leggen. Onder de thermostaat zit nu het isra punt, die niet meer gebruikt wordt. Mag ik de kabel van KPN verplaatsen naar de meterkast, en het bestaande gat in de muur gebruiken dan voor de thermostaat kabel?
Mijn ouders hebben dat ding gewoon weg laten stukadoren nadat ze glasvezel haddenquote:Op woensdag 2 maart 2016 13:22 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Mag officieel niet, ik zou gewoon schijt hebben.
Je zou nog kunnen proberen een nieuwe draad door de huidige buis te trekken. Als de boel aangepast is gaat dat mogelijk niet lukken, maar dat weet je pas zeker als je het probeert.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:40 schreef slangpie het volgende:
bij een kennis van mij deed de thermostaat het niet meer van de ketel. Staat geen spanning meer op de kabel bij de thermostaat. Bij de ketel wel. Zit dus in de kabel. De vorige bewoners hebben waarschijnlijk ooit de ketel verplaats en de kabel ergens verlengd met een stuk speakersnoerbij de thermostaat zit de origine kabel en bij de ketel dus een stuk speakersnoer. Kan de kabel nergens weer vinden in de kruipruimte, dus is in een buis ergens in het beton gestort. Wil dus een nieuwe kabel naar de ketel leggen. Onder de thermostaat zit nu het isra punt, die niet meer gebruikt wordt. Mag ik de kabel van KPN verplaatsen naar de meterkast, en het bestaande gat in de muur gebruiken dan voor de thermostaat kabel?
Bij ons ligt ie nu ergens in de kruipruimtequote:Op woensdag 2 maart 2016 13:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben dat ding gewoon weg laten stukadoren nadat ze glasvezel hadden
Ik weet alleen niet waar die uitkomt. Ergens is de kabel gekoppeld aan een stuk speakersnoer. De vorige bewoners hebben er een beetje een zooi van gemaakt.quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:17 schreef Barrah het volgende:
[..]
Je zou nog kunnen proberen een nieuwe draad door de huidige buis te trekken. Als de boel aangepast is gaat dat mogelijk niet lukken, maar dat weet je pas zeker als je het probeert.
Druk er een trekveer in en kijk of die er aan de andere kant weer uit komt. Zo niet, plan B.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:11 schreef slangpie het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet waar die uitkomt. Ergens is de kabel gekoppeld aan een stuk speakersnoer. De vorige bewoners hebben er een beetje een zooi van gemaakt.
ik zou even meten wat de spanning uitgaand is (secundair) dat heb je al een beetje een aanwijzing waar je het moet zoekenquote:Op woensdag 2 maart 2016 09:26 schreef pwmh82 het volgende:
Tijdens mijn speurtocht naar aansluitmogelijkheden voor de wasmachine kwam ik onderstaande tegen. Er loopt stroom naartoe, maar wat is het? Ik woon hier net pas, ontdek nog regelmatig dingen waar ik van denk, wtf is dat?
[ afbeelding ]
bestaande omdat het een bijzonder exemplaar is?quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:40 schreef slangpie het volgende:
[..]
Nee bestaande moet worden weer gebruikt.
Het is opgelost. Meneer heeft in de vloer zitten borenquote:Op woensdag 2 maart 2016 19:30 schreef akatar het volgende:
[..]
bestaande omdat het een bijzonder exemplaar is?
draadloos is misschien de beste oplossing namelijk
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 07:12 schreef slangpie het volgende:
Heb de thermostaat verplaatst. Rest alleen mijn vraag mag ik zelf het isra punt verplaatsen naar de meterkast? Zit nu dus nog in de woonkamer, maar wordt niet meer gebruikt ivm glasvezel.
Hoe vaak wil je antwoord? Het mag niet, klaar. Als je het toch wil doen moet je dat lekker zelf weten.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:22 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Mag officieel niet, ik zou gewoon schijt hebben.
Niet. Een kozijn is een geheel, in elkaar gezet met lijm. Dus als je de bovendorpel weg wil hebben moet je de zaag erin zetten, dan moeten er delen worden vervangen of een nieuw kozijn komen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:29 schreef Adrie072 het volgende:
Hoe verwijder ik de bovendorpel zonder deze te beschadigen?
In géén geval die dingen nemen die je eronder spijkert, gewoon NIET.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:55 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Iemand een tip om een houten vloer te beschermen van houten stoelpoten?
Er zijn verschillende dopjes etc. te koop maar heeft iemand ervaring met een specifiek merk/systeem?
Daar ben ik het mee eens, op een gegeven moment slijt de stof eraf en dan krast het plastic houdertje lekker in de vloer.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:32 schreef Sounddragon het volgende:
In géén geval die dingen nemen die je eronder spijkert, gewoon NIET.
Sorry, overheen gelezen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:13 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
[..]
Hoe vaak wil je antwoord? Het mag niet, klaar. Als je het toch wil doen moet je dat lekker zelf weten.
Merci,quote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:27 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Niet. Een kozijn is een geheel, in elkaar gezet met lijm. Dus als je de bovendorpel weg wil hebben moet je de zaag erin zetten, dan moeten er delen worden vervangen of een nieuw kozijn komen.
Lijm is in de regel sterker dan hout. Dus dat krijg je niet los zonder de boel te slopen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:01 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Merci,
Een geheel? Was niet bij de bouw ervan, maar is de werkwijze niet zo verlopen;
- opmeten
- plaatsen zijsstijl links, daarna rechts of andersom
- (hopen dat je goed gemeten hebt) bovendorpel voorzien van lijm en laten vallen in de pennen
- schilderen
- et voila?
Is die lijm dan zo sterk?
Netjes doorzagen met een multitool langs een geleider. Dat zou ik denk ik doenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:01 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Merci,
Een geheel? Was niet bij de bouw ervan, maar is de werkwijze niet zo verlopen;
- opmeten
- plaatsen zijsstijl links, daarna rechts of andersom
- (hopen dat je goed gemeten hebt) bovendorpel voorzien van lijm en laten vallen in de pennen
- schilderen
- et voila?
Is die lijm dan zo sterk?
Een achterraam, afmetingen weet ik niet zo 123, ze gaan 'm handmatig tillen door de steeg en dan door de deur.... althans dat is het plan.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:05 schreef Barrah het volgende:
Wat moet er langs die deur? Is er misschien een andere oplossing mogelijk? Er overheen, of via een andere weg? Je zou zelfs de doorgang kunnen verhogen door een stuk grond weg te graven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: vergeten de afmetingen toe te voegen. Het gat is +/- 45cm breed, zo'n 30cm diep tot aan de rookgasafvoer en de kanaalplaatvloer zelf is 16cm hoog.
Thanks voor je reactie. Zou wel betekenen dat ik nog betonijzer, wapeningsnet, keilankers en een stempel zou moeten regelen. Het hout, de zwaluwstaartplaat, balkdragers en chemische ankers heb ik nog wel liggen vandaar dat het de voorkeur heeft voor mij, denk je wel dat het ook zou volstaan als ik de balken dik genoeg hou?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 04:57 schreef jpajs het volgende:
Zou in de rand wat gaatjes boren en wat betonijzer in steken en met chemische anker vast zetten. Wat keilankers met draadstang is ook een mogelijkheid. Stuk of twee per kant is wel genoeg. Je hoeft niet recht te boren je kan de staven later horizontaal drukken in het gat
Plaat tegen het plafond aan drukken aan de onderzijde met een stempel. Gat hoeft niet tot aan de muur lijkt mij, koof loopt er voor langs. Vloer wand naden met kim band aansmeren.
Voor de buizen een kopschotje plaatsen dat de beton niet verder kan lopen. Mag ook scheef vanwege de neiuwe standleiding. Links en rechts afkitten op purren en volgieten met dunne smurrie.
Voor het storten de randen even in smeren met pure specie voor het aanbranden van de beton. Kant en klaar mixje uit de zak van beamix is goed genoeg. Als je hebt, halverwege een dun gegalvaniseerd wapeningsnetje er in leggen.
Je kan ook een balk onder de bekisting zetten onder spanning. Of met een paar wiggen de boel onder spanning zetten. Ik zou het wel willen opvullen met beton. Achter de koof het gat opvullen met isolatie. Niet ongedierte bestendig maar geen idee hoe oud je woning isquote:Op zaterdag 5 maart 2016 11:23 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie. Zou wel betekenen dat ik nog betonijzer, wapeningsnet, keilankers en een stempel zou moeten regelen. Het hout, de zwaluwstaartplaat, balkdragers en chemische ankers heb ik nog wel liggen vandaar dat het de voorkeur heeft voor mij, denk je wel dat het ook zou volstaan als ik de balken dik genoeg hou?
Voor het aanbranden heb ik trouwens ook die primer van beamix om beton mee voor te behandelen. Over deze vloer komt niet direct een cementlaag te liggen maar isolatie met vloerverwarming, en die koof trek ik over de hele breedte door om meteen een inbouwreservoir in te verwerken.
In elk geval, voordat je gaat schuren, ontvetten... Anders schuur je vet in het hout.. En dat is niet fijn.quote:Op zondag 6 maart 2016 20:31 schreef derLudolf het volgende:
Mijn ouders wilden de trap opnieuw lakken... Huis is uit de jaren 70, dus vermoedelijk zit er nog good-old celluloselak op.
Hoe pak je dat aan? Tegenwoordig is trappenlak allemaal op waterbasis, zag ik. Alles met de afbijt, of branden? Of is op schuren voldoende.
Dacht zelf afbijten, schuren, ontvetten en lakken?
En dan om en om, dus eerst eerste, derde, vijfde tree en dan 2,4,6
Dacht zelf zoietsquote:Op maandag 7 maart 2016 11:47 schreef Metalfreak het volgende:
Over trappen lakken gesproken, welke lak is hier het beste voor? Dat klusje moet bij ons ook nog gedaan worden en oh, wat heb ik daar zin in...
Slijtvaste lak op waterbasis. Heb recent drempels met Histor gedaan. Maar ik denk dat Sikkens beter spul heeft.quote:Op maandag 7 maart 2016 11:47 schreef Metalfreak het volgende:
Over trappen lakken gesproken, welke lak is hier het beste voor? Dat klusje moet bij ons ook nog gedaan worden en oh, wat heb ik daar zin in...
Ziet er goed uit inderdaad. De trap is nu al witgelakt, maar her en der met beschadigingen die ik uiteraard eerst wil opvullen.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dacht zelf zoiets
http://www.binnenlakshop.(...)-antislip-750cc.html
Ontvetten bovenaan.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:27 schreef Metalfreak het volgende:
Ik wil het volgende gaan doen
• Licht opschuren
• Beschadigingen opvullen
• Eventueel nogmaals bijschuren op de opgevulde stukken
• Ontvetten
• In de grondverf zetten
• Aflakken
Of is het niet nodig om deze in de grondverf te zetten als deze nu al witgelakt is?
Edit: ow wacht, die is doorzichtig, ik moet echt een witte lak hebben.
Ik ben niet echt een lul-de-behanger, dus ter zake kan ik je niet echt adviseren, maar omdat je gaat beginnen aan een nieuwbouwhuis, is het dan niet leuker om een projecttopicje te openen? Leuk voor later ook, kun je teerugkijken.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:45 schreef Akilla het volgende:
Ik heb een korte kluskwestie:
Binnenkort wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd. Aangezien stucen wordt afgeraden, gaan wij dit niet doen(ik zou echt niet tegen de scheuren kunnen vermoed ik) We willen het daarom zelf gaan behangen(voor de eerste keer zelf)
We hadden zelf het plan om:
- de muren "glad" te maken
- in te smeren met voorstrijk(tegen de hoogstwaarschijnlijk zuigende muren, al was het wel vochtig in huis..)
- behangen
- een keer of 2 verven
Nu hebben we zitten kijken naar behang en zien we door de bomen het bos niet meer, vooral ook omdat overal op internet andere termen gebruikt worden.
We dachten in eerste instantie aan voorgesausde glasvlies (dit zagen we bij de gamma liggen en schijnt er net zo strak uit te kunnen zien als een gestucte muur?), maar zagen later dus dat er veel verschillende keus is en hebben geen idee wat de beste keus is. De kwestie is dus: Glasvlies, glasweefsel, glasvezel of renovlies?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen
haha ja dat zou goed kunnen, vrouwlief wil echter niet dat d'r huis hier staatquote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben niet echt een lul-de-behanger, dus ter zake kan ik je niet echt adviseren, maar omdat je gaat beginnen aan een nieuwbouwhuis, is het dan niet leuker om een projecttopicje te openen? Leuk voor later ook, kun je teerugkijken.
Dit wordt vast niet de laatste keer dat je wat gaat vragen voor je nieuwe paleisje
Heeft die van jou wat te willen dan?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:04 schreef Akilla het volgende:
[..]
haha ja dat zou goed kunnen, vrouwlief wil echter niet dat d'r huis hier staat
Zeg je dat notabene vandaag?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heeft die van jou wat te willen dan?
Mis ik wat?quote:
quote:
Bronquote:Het is vandaag Internationale Vrouwendag
De Internationale Vrouwendag is een nationale feestdag in Rusland
Geef een nutteloos feit aan ons door!
Zo af en toequote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heeft die van jou wat te willen dan?
Ik zou het niet bij de Gamma halen, maar bij een speciaalzaak.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:56 schreef Akilla het volgende:
[..]
Zo af en toe![]()
Ik heb overigens gister bij de gamma nog een sample gehaald van voorgesausde glasvlies en wat "advies" daar gevraagd, maar die gozer gebruikte ook al die termen door elkaar terwijl die het over 1 iets had.. is het zo iets ingewikkelds ofzo![]()
Maargoed, dat voorgesausde glasvlies is wel een beetje.... breekbaar.. kan mij heel moeilijk voorstellen dat ik daar ooit een buitenhoek mooi mee kan doen..
Dat heb ik in m'n huidige huis op de muur zitten(van de vorige bewoners) en ik vind dat er echt afschuwelijk uitzienquote:Op woensdag 9 maart 2016 10:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou het niet bij de Gamma halen, maar bij een speciaalzaak.
Ik dacht dat glasvlies wat dunner was en veel fijnere structuur had, glasweefsel is wat dikker en heeft een grovere structuur (maar nog steeds subtiel).
Mijn ouders hebben glasvlies in de woonkamer. Lijkt hier wel een beetje op
[ afbeelding ]
Dat is pas gesausd na het behangen
Het verhaal is dat je het kan sealen met wegenverf.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:49 schreef kovenant het volgende:
wij hebben creosoot aanslag op een binnenmuur, deze is inmiddels gedeeltelijk opgeschoon en glad / kaal genoeg voor behang en verf.
oorzaak word al aangepakt, nu het gevolg nog.
wat kan ik het beste gebruiken om de creosoot te sealen zodat deze niet door nieuwe lagen behang / verf heenkomt?
(creosoot is een zwarte teer achtige substantie welke uit de kachelpijp is komen lopen)
Het maakt geen verschil of je een heel huis bouwt, of een klein stukje bij een bestaand huis aan plakt. In dit geval is de overgang tussen de bestaande woning en de aanbouw juist een extra aandachtspunt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:00 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb hier geleerd dat nieuwbouwhuizen stucen een groot risico op scheuren geeft.
Nou koop ik geen nieuwbouw, maar een oud huis waar een behoorlijke aanbouw (benedenverdieping) aan komt. Heb je dat scheurrisico dan automatisch ook bij een aanbouw of zit dat weer anders?
Uiteraard, je hebt 2 verschillende elementen met verschillende zettingen. Garantie op scheuren is dan vaak 100%.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:00 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb hier geleerd dat nieuwbouwhuizen stucen een groot risico op scheuren geeft.
Nou koop ik geen nieuwbouw, maar een oud huis waar een behoorlijke aanbouw (benedenverdieping) aan komt. Heb je dat scheurrisico dan automatisch ook bij een aanbouw of zit dat weer anders?
ik zie dat er van Histor ook een afsluiter is voor roet e.d.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:05 schreef jpajs het volgende:
[..]
Het verhaal is dat je het kan sealen met wegenverf.
Dat is glasweefsel. Glasvlies is glad.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:52 schreef derLudolf het volgende:
Mijn ouders hebben glasvlies in de woonkamer. Lijkt hier wel een beetje op
glasvliesbehang.jpg
Hmm, tis ook al een tijdje geleden dat ik in de bouw zat, maar effe googelen leverde dit op:quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:03 schreef bleiblei het volgende:
Is dat scheuren gedoe niet wat overtrokken? Het zijn doorgaans minimale scheurtjes die je bij een nieuwe texbeurt gewoon ff dichtsmeert. Ik zou het gewoon stucen en meecalculeren dat je er over 3-4 jaar er opnieuw een emmer tex tegenaan flatst.
Nou hebben ze het over 'flexibelere materialen', maar je kunt er natuurlijk vergif op innemen dat ze daar een speciaal 'flexibel-achtig' goedje voor gebruiken waarvan het góede spul alleen in de vakhandel verkrijgbaar is.quote:Nieuwbouw stucen
De verhalen..
Er gaan natuurlijk veel verhalen in de rondte betreft het stucen van een nieuwbouwwoning. Maar wat is waar en wat is niet waar? De meeste verhalen die wij tegenkomen zijn de verhalen over de welbekende scheuren in het stucwerk.
Wel nieuwbouw stucen of toch maar een behangetje? Wij kunnen u hier de juiste antwoorden op geven.Een nieuw gebouwde woning moet de eerste 5 jaar nog gaan werken. Dit wil zeggen dat de woning zijn rust moet gaan vinden op zijn fundering. Doordat de nieuwbouwwoning nog zijn fundering moet zoeken kan deze ook verzakken. Het verzakken van de woning is dan maar een paar mm maar genoeg om eventuele problemen te verzorgen.
nieuwbouw stucen
Vocht in de nieuwbouwwoning
Niet alleen het zetten van de nieuwbouw woning kan voor problemen zorgen. Het grootste probleem is eigenlijk het vocht percentage in de woning.Als de woning gebouwd wordt zijn er vaak geen ramen aanwezig en is de kans op regenval in de woning erg groot aangezien de slechte weersomstandigheden in Nederland. Door de regen zullen de betonnen elementen vol zuigen met water en het water zal niet een twee drie de betonnen elementen verlaten.
Als het bouwen van u woning bijna gereed is dan worden de ramen geplaatst en u moet het zo zien dat 80% van het vocht nog in uw woning aanwezig is.
U krijgt de sleutel van de nieuwbouwwoning en wat doet u? De kachel op 22 graden zetten. Doordat er nu een snelle droging plaats zal vinden zal de spanning op de betonnen elementen toenemen en kunnen er scheuren ontstaan. Stook daarom altijd met 1 graden per 2 dagen uw kachel op.
Stucen in een nieuwbouw woning
Nu wij hebben uitgelegt waar de scheuren vandaan komen wilt u ook weten of er wel gestuct kan worden in uw nieuwbouw woning. Natuurlijk kan dit! De grootste onzin is dan ook wel dat u 5 jaar lang moet wachten omdat er een scheurtje hier en daar in uw muren of plafonds kan komen.Door de speciale technieken van tegenwoordig kan de nieuwbouw gewoon gestuct worden. De materialen zijn veel flexibeler dan voorheen en er komen dan ook nauwelijks nog scheurtjes voor.
Stucen nieuwbouwwoning
Pleisterwerk aangeraden
Wat wel een goede tip is is de keuze van het stucwerk in de nieuwbouw. Kies voor glad pleisterwerk! Waarom? omdat glad pleisterwerk zeer makkelijk bij te werken is mocht dit dan toch gaan scheuren.Andere afwerkingen zoals spachtelputz of spackspuiten zijn afwerkingen met een structuur. Structuur op uw muren of plafonds kan je wel herstellen maar u zult dit dan altijd blijven zien en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Gladde muren of plafonds stucen is de afwerking van deze tijd. Het maakt u woning visueel groter en staat ook nog eens heel modern.
Kosten nieuwbouw stuccen
In tegenstelling tot een bestaande woning is het stucen van de nieuwbouw veel goedkoper. Er hoeven geen dikke raaplagen op uw muren worden aangebracht en de wanden in een nieuwbouwwoning zijn net als de plafonds al aardig vlak.De afwerking kan dan ook met een paar mm gerealiseerd worden zodat de materiaal kosten en het arbeidsloon laag kunnen blijven.
Het klinkt een beetje als "wij van wc-eend..."quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, tis ook al een tijdje geleden dat ik in de bouw zat, maar effe googelen leverde dit op:
[..]
Nou hebben ze het over 'flexibelere materialen', maar je kunt er natuurlijk vergif op innemen dat ze daar een speciaal 'flexibel-achtig' goedje voor gebruiken waarvan het góede spul alleen in de vakhandel verkrijgbaar is.
Komt ook van een bedrijfswebsite af, dus dat klopt ook welquote:Op woensdag 9 maart 2016 18:58 schreef Barrah het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje als "wij van wc-eend..."
Hiervoor kun je denk ik het best naar de duurzaamheidsklasse kijken.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:41 schreef Piles het volgende:
Ik wil binnenkort nog wat kleine paaltjes/latjes in de tuin slaan, voor verschillende doeleinden. Wat voor hout en welke behandelmethoden raden jullie aan om ze niet naar een jaar al verrot te hebben?
Ik heb echt over kleine latjes, van zeg maar 10x5x30 cm ongeveer.
Wij laten het voorzien van renovlies + een laag verfquote:Op woensdag 9 maart 2016 13:57 schreef Vanyel het volgende:
Tnx voor de info. Jammer, ik had juist zo'n zin in een strakgestuct huis.
De oplossing: elektrisch, veilig en ook nog eens handig voor buitenshuis:quote:Op zondag 28 februari 2016 11:26 schreef SHERMAN het volgende:
Het probleem
Een electrische tandenborstel kopen, echter geen stopcontact in de badkamer hebben.
Het resultaat
Een veilige manier op mijn tandenborstel op te laden zonder grote aanpassingen in de badkamer
Kroonsteentje als je geen audiofiel bentquote:Op maandag 14 maart 2016 20:29 schreef Puala het volgende:
Euhm, mijn katten hebben ergens een keer een audio draad doorgebeten (wat ik dus niet eens door heb gehad) en die wil ik fixen. Kan dat simpel? Het is op +- 20 cm van de box gebeurt, maar ik zag al wel dat even snel het stukje van 20 cm er tussenuit halen niet zo makkelijk is. Iemand tips?
Solderen en krimpkous als het achter een plint moetquote:Op maandag 14 maart 2016 20:29 schreef Puala het volgende:
Euhm, mijn katten hebben ergens een keer een audio draad doorgebeten (wat ik dus niet eens door heb gehad) en die wil ik fixen. Kan dat simpel? Het is op +- 20 cm van de box gebeurt, maar ik zag al wel dat even snel het stukje van 20 cm er tussenuit halen niet zo makkelijk is. Iemand tips?
Dat ben ik niet, anders had ik het vast eerder gehoordquote:Op maandag 14 maart 2016 20:33 schreef Isane het volgende:
[..]
Kroonsteentje als je geen audiofiel bent
In t tv meubel, maar ik heb geen soldeerspul..quote:Op maandag 14 maart 2016 20:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Solderen en krimpkous als het achter een plint moet
FHF?quote:Op maandag 14 maart 2016 20:41 schreef Puala het volgende:
[..]
In t tv meubel, maar ik heb geen soldeerspul..
Mooi. Van de week maar ff fixen dusquote:Op maandag 14 maart 2016 20:47 schreef derLudolf het volgende:
Maar in het meubel/uit het zicht zou ik er gewoon een kroon steun tussen drukken
Hmm zou niemand weten. Misschien via t werk, maar waarom geen kroonsteentje?quote:Op maandag 14 maart 2016 21:01 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik zou 'm solderen. Tweedehands soldeerbout kost je hooguit een tientje, maar je kan er vast wel eentje van iemand lenen.
Nee niet directquote:Op maandag 14 maart 2016 21:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet direct?Kun je stil zitten tegenwoordig?
In Wageningen kun je in elk geval een ophalenquote:Op maandag 14 maart 2016 21:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Hmm zou niemand weten. Misschien via t werk, maar waarom geen kroonsteentje?
Hahaha, zo kennen we jequote:Nee niet direct![]()
Deels, een slijmbeursontsteking dwingt je aardigMaar ik ben mijn woonkamer aan het opruimen/omgooien en schoonmaken. Stilzitten? Nee dus
Klets toch niet. Audiodraad kan je net zo goed met een kroonsteentje herstellen.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:01 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik zou 'm solderen. Tweedehands soldeerbout kost je hooguit een tientje, maar je kan er vast wel eentje van iemand lenen.
Idem: geklets. Audiodraad kan je prima met een kroonsteentje repareren.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:04 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ook een kroonsteentje kan, maar daar heb ik het niet zo op. Je draait de aders sneller kapot, trekt ze makkelijker los etc...
t ziet er 1 niet uit, en 2 t blijft een zwakke plek. zeker als je de speakers nog eens moet verplaatsen oid.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Idem: geklets. Audiodraad kan je prima met een kroonsteentje repareren.
Ik had deze opvolging gemist. Onze architect zei ook dat het zo'n vaart niet zou lopen en dat de kans op heftig gescheur heel klein is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:58 schreef Barrah het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje als "wij van wc-eend..."
Blijkbaar, daarom leveren ze ws. niet meer op rekening.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:09 schreef nightsleeper het volgende:
Iemand ervaring met Zonneboiler Magazijn (zonneboilermagazijn.nl), ze lijken vrij goedkoop te zijn maar ik kan geen ervaringen vinden van klanten en ze leveren niet op rekening.
Iemand van FOK! hier al eens besteld?
Gaat om deze schuttingquote:Op donderdag 17 maart 2016 07:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Even over die schutting van ons hé. Die houten delen zitten tussen de palen geschoven en zitten verder alleen met de afdeklat vast. Nu beweegt die schutting in de wind aardig wat aan de onderkant en klappert daarom. Moet die niet nog ergens vast gemaakt zijn? De bouwer zegt dat moet zetten maar de ene kant staat al even en klappert nog steeds
In de kant waaraan je de temperatuur regelt zit een regelelement, dat is dan naar de knoppen.. precies hetzelfde gehad met onze Grohe kraan paar maanden geleden, nieuwe regeltroep gekocht en erin geprakt, en nu istie weer helemaal perfectoquote:Op vrijdag 18 maart 2016 09:36 schreef Loopfiets het volgende:
Wij hebben een niet al te dure grohe thermostaatkraan in de douche. Sinds een tijdje kan die alleen nog maar warm en heet, niet meer lauw. Op zijn koudst is het water denk ik tussen de 35 en 45 graden. Het voelt alsof ie met draaien een keer is geslipt ofzo en nu wel weer normaal de temperatuur regelt, maar in verkeerde afstelling.
Wat doe ik daaraan?
Ik heb een keer spontaan tijdens het douchen uit irritatie de knop eraf gerukt, dat bleek niet zo slimIk had ff niet door dat het water daar niet afgeschermd zit
Dit is m
[ afbeelding ]
Hehe, ja tegels over tegels plakken lijkt allemaal leuk en makkelijk, maar je schiet jezelf altijd weer in je poot op een later tijdstip.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:16 schreef Loopfiets het volgende:
Ja dat heb ik van vorige keer wel geleerd
Nieuwe kraan is volgens mij gedoe ivm twee lagen tegels, wordt wat kort allemaal, maar de huidige was ook maar iets van 100. En we gaan verhuizen.. Twijfelgeval dus.
Voelt het echt alsof de knop stuk is? Want misschien is je thermostaat binnenwerk gewoon vervuild en moet die ontkalkt/schoongemaakt worden.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 09:36 schreef Loopfiets het volgende:
Wij hebben een niet al te dure grohe thermostaatkraan in de douche. Sinds een tijdje kan die alleen nog maar warm en heet, niet meer lauw. Op zijn koudst is het water denk ik tussen de 35 en 45 graden. Het voelt alsof ie met draaien een keer is geslipt ofzo en nu wel weer normaal de temperatuur regelt, maar in verkeerde afstelling.
Wat doe ik daaraan?
Ik heb een keer spontaan tijdens het douchen uit irritatie de knop eraf gerukt, dat bleek niet zo slimIk had ff niet door dat het water daar niet afgeschermd zit
Dit is m
[ afbeelding ]
afwerken met krimpkous en klaar is Harryquote:Op maandag 14 maart 2016 22:04 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Kan je beter van die Wago klemmen nemen. Dat zal prima voldoen, solderen is net wat steviger maar als je voorzichtig om gaat met de draad is er niks aan de hand.
[ afbeelding ]
Ook een kroonsteentje kan, maar daar heb ik het niet zo op. Je draait de aders sneller kapot, trekt ze makkelijker los etc...
Ik heb geen idee, kan best, maar als ik erop Google kom ik vanalles tegen over knoppen die eraf kunnen. Als ik de mijne eraf trek, spuit ie leeg.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:00 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Voelt het echt alsof de knop stuk is? Want misschien is je thermostaat binnenwerk gewoon vervuild en moet die ontkalkt/schoongemaakt worden.
https://www.google.nl/#q=thermostaatkraan+ontkalken
Bovenstaande is niet relevant meer.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil mijn schuur even beitsen zodat die er weer een beetje fatsoenlijk uit ziet voor de verkoop van ons huis. Ik zie veel verschillende soorten beits, tuinmeubel, schutting, tuinhout, schuur en tuinhuis. Nou lijkt het een logische keuzen om voor de schuur en tuinhuisvariant te gaan. Maar wat is nou het verschil tussen die beitsen? Ik zie alleen verschil in beschermingsjaren. Nou zijn die jaren niet zo boeiend voor ons, kan ik dan een goedkopere variant nemen? Het prijsverschil is toch weer 7 euro per pot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |