abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 14 maart 2016 @ 21:03:54 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160669629
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:57 schreef Puala het volgende:

[..]

Mooi. Van de week maar ff fixen dus
Niet direct? :o Kun je stil zitten tegenwoordig?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160670056
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:01 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik zou 'm solderen. Tweedehands soldeerbout kost je hooguit een tientje, maar je kan er vast wel eentje van iemand lenen.
Hmm zou niemand weten. Misschien via t werk, maar waarom geen kroonsteentje?
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet direct? :o Kun je stil zitten tegenwoordig?
Nee niet direct :P
Deels, een slijmbeursontsteking dwingt je aardig :') Maar ik ben mijn woonkamer aan het opruimen/omgooien en schoonmaken. Stilzitten? Nee dus :P
  Moderator maandag 14 maart 2016 @ 21:39:40 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160670822
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:19 schreef Puala het volgende:

[..]

Hmm zou niemand weten. Misschien via t werk, maar waarom geen kroonsteentje?

In Wageningen kun je in elk geval een ophalen :P

quote:
Nee niet direct :P
Deels, een slijmbeursontsteking dwingt je aardig :') Maar ik ben mijn woonkamer aan het opruimen/omgooien en schoonmaken. Stilzitten? Nee dus :P
Hahaha, zo kennen we je :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160671903
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:19 schreef Puala het volgende:
maar waarom geen kroonsteentje?
Kan je beter van die Wago klemmen nemen. Dat zal prima voldoen, solderen is net wat steviger maar als je voorzichtig om gaat met de draad is er niks aan de hand.

Ook een kroonsteentje kan, maar daar heb ik het niet zo op. Je draait de aders sneller kapot, trekt ze makkelijker los etc...
pi_160672267
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:01 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik zou 'm solderen. Tweedehands soldeerbout kost je hooguit een tientje, maar je kan er vast wel eentje van iemand lenen.
Klets toch niet. Audiodraad kan je net zo goed met een kroonsteentje herstellen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_160672322
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:04 schreef usernaamvergeten het volgende:

Ook een kroonsteentje kan, maar daar heb ik het niet zo op. Je draait de aders sneller kapot, trekt ze makkelijker los etc...
Idem: geklets. Audiodraad kan je prima met een kroonsteentje repareren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_160675247
precies, eindaderhulzen en dan kroonsteen
of in elkaar vlechten en dan krimpkous (als je echt geen soldeer hebt)
pi_160675942
Stootverbinders er tussen, als je t helemaal goed wil met soldeertin er in. Aansteker er onder en ze zijn aan elkaar gesoldeerd en geisoleerd.
pi_160675962
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:14 schreef blomke het volgende:

[..]

Idem: geklets. Audiodraad kan je prima met een kroonsteentje repareren.
t ziet er 1 niet uit, en 2 t blijft een zwakke plek. zeker als je de speakers nog eens moet verplaatsen oid.
pi_160677784
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 18:58 schreef Barrah het volgende:

[..]

Het klinkt een beetje als "wij van wc-eend..."
Ik had deze opvolging gemist. Onze architect zei ook dat het zo'n vaart niet zou lopen en dat de kans op heftig gescheur heel klein is.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_160684152
Iemand ervaring met Zonneboiler Magazijn (zonneboilermagazijn.nl), ze lijken vrij goedkoop te zijn maar ik kan geen ervaringen vinden van klanten en ze leveren niet op rekening.

Iemand van FOK! hier al eens besteld?
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 14:27:52 #287
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160684402
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:09 schreef nightsleeper het volgende:
Iemand ervaring met Zonneboiler Magazijn (zonneboilermagazijn.nl), ze lijken vrij goedkoop te zijn maar ik kan geen ervaringen vinden van klanten en ze leveren niet op rekening.

Iemand van FOK! hier al eens besteld?
Blijkbaar, daarom leveren ze ws. niet meer op rekening.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160730867
Even een crosspost uit mijn topic. Misschien weten jullie of dit klopt

quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 07:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Even over die schutting van ons hé. Die houten delen zitten tussen de palen geschoven en zitten verder alleen met de afdeklat vast. Nu beweegt die schutting in de wind aardig wat aan de onderkant en klappert daarom. Moet die niet nog ergens vast gemaakt zijn? De bouwer zegt dat moet zetten maar de ene kant staat al even en klappert nog steeds
Gaat om deze schutting

https://flic.kr/p/E36ahG
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:14:19 #289
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_160732480
Heb geen ervaring met dit soort schuttingen. Dat hij los staat zal wel kloppen want schroeven in die betonnen palen zal lastig worden alleen al vanwege de wapening (al was er ooit ergens in een topic iemand die daar een vraag over stelde en diegene is het wel gelukt). Het hout kan nog wat uitzetten maar zal in een warme zonnige zomer net zo hard weer krimpen dus ik vraag me af of dit het wel oplost.

Is het mogelijk om iets van kleine houten wigjes o.i.d. in de kier tussen scherm en paal te duwen? Zo zou je ze vrij makkelijk klem moeten kunnen zetten.
pi_160755649
Wij hebben een niet al te dure grohe thermostaatkraan in de douche. Sinds een tijdje kan die alleen nog maar warm en heet, niet meer lauw. Op zijn koudst is het water denk ik tussen de 35 en 45 graden. Het voelt alsof ie met draaien een keer is geslipt ofzo en nu wel weer normaal de temperatuur regelt, maar in verkeerde afstelling.

Wat doe ik daaraan?
Ik heb een keer spontaan tijdens het douchen uit irritatie de knop eraf gerukt, dat bleek niet zo slim :@ Ik had ff niet door dat het water daar niet afgeschermd zit :D

Dit is m

vrijdag 18 maart 2016 @ 11:06:43 #291
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160757227
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 09:36 schreef Loopfiets het volgende:
Wij hebben een niet al te dure grohe thermostaatkraan in de douche. Sinds een tijdje kan die alleen nog maar warm en heet, niet meer lauw. Op zijn koudst is het water denk ik tussen de 35 en 45 graden. Het voelt alsof ie met draaien een keer is geslipt ofzo en nu wel weer normaal de temperatuur regelt, maar in verkeerde afstelling.

Wat doe ik daaraan?
Ik heb een keer spontaan tijdens het douchen uit irritatie de knop eraf gerukt, dat bleek niet zo slim :@ Ik had ff niet door dat het water daar niet afgeschermd zit :D

Dit is m

[ afbeelding ]
In de kant waaraan je de temperatuur regelt zit een regelelement, dat is dan naar de knoppen.. precies hetzelfde gehad met onze Grohe kraan paar maanden geleden, nieuwe regeltroep gekocht en erin geprakt, en nu istie weer helemaal perfecto ^O^
Dat regelelementje kostte wel een paar-paar tientjes, dus als je nou een kraantje hebt van 100¤ moet je én net effe het goede element zien te krijgen, én jezelf afvragen of het niet makkelijker is om domweg een nieuwe kraan te kopen. Als je iets van een beschaafd merk hebt, is het ook makkelijker zoeken. Het is wel even puzzelen, want zelfs met een Grohe-kraan zijn er nog best veel verschillende optie's :')

Hoofdkraan moet er wel even voor dicht trouwens, anders wordt het wederom een zooitje ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160757424
Ja dat heb ik van vorige keer wel geleerd :D
Nieuwe kraan is volgens mij gedoe ivm twee lagen tegels, wordt wat kort allemaal, maar de huidige was ook maar iets van 100. En we gaan verhuizen.. Twijfelgeval dus.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 13:25:52 #293
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160760050
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:16 schreef Loopfiets het volgende:
Ja dat heb ik van vorige keer wel geleerd :D
Nieuwe kraan is volgens mij gedoe ivm twee lagen tegels, wordt wat kort allemaal, maar de huidige was ook maar iets van 100. En we gaan verhuizen.. Twijfelgeval dus.
Hehe, ja tegels over tegels plakken lijkt allemaal leuk en makkelijk, maar je schiet jezelf altijd weer in je poot op een later tijdstip.

Ik zou dan dat binnenwerkje vervangen, dan kan alles blijven zitten verder en is het opgelost.
pi_160764523
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 09:36 schreef Loopfiets het volgende:

Wat doe ik daaraan?

Dit is m

[ afbeelding ]
Voelt het echt alsof de knop stuk is? Want misschien is je thermostaat binnenwerk gewoon vervuild en moet die ontkalkt/schoongemaakt worden.
https://www.google.nl/#q=thermostaatkraan+ontkalken
  vrijdag 18 maart 2016 @ 20:07:07 #295
447072 Firestorm83
Ik hou altijd schroefjes over!
pi_160769159
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:04 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Kan je beter van die Wago klemmen nemen. Dat zal prima voldoen, solderen is net wat steviger maar als je voorzichtig om gaat met de draad is er niks aan de hand.
[ afbeelding ]

afwerken met krimpkous en klaar is Harry
pi_160769727
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:00 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Voelt het echt alsof de knop stuk is? Want misschien is je thermostaat binnenwerk gewoon vervuild en moet die ontkalkt/schoongemaakt worden.
https://www.google.nl/#q=thermostaatkraan+ontkalken
Ik heb geen idee, kan best, maar als ik erop Google kom ik vanalles tegen over knoppen die eraf kunnen. Als ik de mijne eraf trek, spuit ie leeg.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 11:55:20 #297
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_160782519
Ik wil mijn schuur even beitsen zodat die er weer een beetje fatsoenlijk uit ziet voor de verkoop van ons huis. Ik zie veel verschillende soorten beits, tuinmeubel, schutting, tuinhout, schuur en tuinhuis. Nou lijkt het een logische keuzen om voor de schuur en tuinhuisvariant te gaan. Maar wat is nou het verschil tussen die beitsen? Ik zie alleen verschil in beschermingsjaren. Nou zijn die jaren niet zo boeiend voor ons, kan ik dan een goedkopere variant nemen? Het prijsverschil is toch weer 7 euro per pot.
Spoilers!
  maandag 21 maart 2016 @ 21:50:53 #298
101809 BObNL
Je bent top!
pi_160845517
Ik heb een kraan (van de boiler) die een stuk van de boiler gemonteerd dient te worden daar zit 1/2 duims aansluiting op nu wil ik die aansluiten aan 15 mm pijp. Dus ik had deze soldeer koppeling gevonden. Is dit aandraaien en waterdicht of moet er nog een ringetje ofzo tussen?

https://www.warmteservice(...)-15-x-1-2/p/40654205
Leuter mee!!
  maandag 21 maart 2016 @ 22:20:50 #299
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_160846288
Type is vlak... Dus zal vlakafdichting zijn. Rubbertje of fiberring dus.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 22 maart 2016 @ 16:50:51 #300
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_160862605
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 11:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil mijn schuur even beitsen zodat die er weer een beetje fatsoenlijk uit ziet voor de verkoop van ons huis. Ik zie veel verschillende soorten beits, tuinmeubel, schutting, tuinhout, schuur en tuinhuis. Nou lijkt het een logische keuzen om voor de schuur en tuinhuisvariant te gaan. Maar wat is nou het verschil tussen die beitsen? Ik zie alleen verschil in beschermingsjaren. Nou zijn die jaren niet zo boeiend voor ons, kan ik dan een goedkopere variant nemen? Het prijsverschil is toch weer 7 euro per pot.
Bovenstaande is niet relevant meer.

Ik heb wel een andere vraag. Ik zoek een Fix 'n Finish-achtig product voor buiten. Heeft iemand een tip voor me?
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')