Dat scheelt! Maar komt er een nieuw dak op dan? Of was wat gefrommel met wat lood of een paar dakpannen voldoende (wat meestal het geval is).quote:
Nee, het was wat gefrommel met lood en toen was het alweer geregeld.quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat scheelt! Maar komt er een nieuw dak op dan? Of was wat gefrommel met wat lood of een paar dakpannen voldoende (wat meestal het geval is).
Ah kijkquote:Op maandag 6 oktober 2025 22:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, het was wat gefrommel met lood en toen was het alweer geregeld.
Dat ding kan je ook binnen plaatsen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 21:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Indien 12v, welke omvormer kun je dan het beste gebruiken? Ik neem aan dat ik een kleine kast buiten moet maken om de omvormer en Hue schakelaar droog te houden. Tips hiervoor?
Al 10 jaar in-lite in tuin (12v) en nooit problemen gehad 🤷♂quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb geen ervaring met 12v maar dat soort gezeik hoor ik vaker van anderen..
Maar dan ga ik gewoon voor 230v, scheelt weer gedoe
Je aard niet je douchekop apart, het is afdoende om je wastafelkraan in de badkamer te vereffenen op je centrale aardpunt in de badkamer.quote:Op woensdag 3 december 2025 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik ben de badkamer aan het aanleggen en zit nu met een aardingsvraagstuk.
https://www.reddit.com/r/(...)aarden_badkamer_hoe/
Bovenstaand spreekt voor zich maar ik gebruikt uponor buis om naar een muurplaat te gaan waar de douchekop op komt te hangen.
Hoe aard ik die douchekop? De netten zijn gewoon klemmen voor maar hoe maak ik de aarding vast aan de uponor muurplaat en de Hans Grohe universal inbouwbox?
Douchekop is ook metaal.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je aard niet je douchekop apart, het is afdoende om je wastafelkraan in de badkamer te vereffenen op je centrale aardpunt in de badkamer.
Metalen kranen en douchekoppen worden indirect vereffend via het leidingwerk, niet door zomaar lukraak ergens een aarde draad aan te klemmen of schroeven.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Douchekop is ook metaal.
Het is plastic uponor buis dus die geleidt niet.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Metalen kranen en douchekoppen worden indirect vereffend via het leidingwerk, niet door zomaar lukraak ergens een aarde draad aan te klemmen of schroeven.
Maar heb je het specifiek merk en typekraan voor mij?
Voor zover je al wilt vereffenen, zou je een draad vanaf de muurplaat naar het CAP kunnen leiden. Maar zoals gezegd: in principe vereffen je de metalen waterleiding; bij kunststof valt er niks te vereffenen.quote:Op woensdag 3 december 2025 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik ben de badkamer aan het aanleggen en zit nu met een aardingsvraagstuk.
https://www.reddit.com/r/(...)aarden_badkamer_hoe/
Bovenstaand spreekt voor zich maar ik gebruikt uponor buis om naar een muurplaat te gaan waar de douchekop op komt te hangen.
Hoe aard ik die douchekop? De netten zijn gewoon klemmen voor maar hoe maak ik de aarding vast aan de uponor muurplaat en de Hans Grohe universal inbouwbox?
En eventuele andere wandcontactdozen in dezelfde ruimte van de groep voor de wasmachine/wasdroger.quote:Op zaterdag 6 december 2025 08:39 schreef blomke het volgende:
g; bij kunststof valt er niks te vereffenen.
Belangrijk is metalen leidingen (CV) en een aardemat in de vloer.
Het harde antwoord is wel dat hout dat veert rot is. Heb je een mogelijkheid om ergens te kijken waar je de minste schade maakt?quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:29 schreef Vaiana het volgende:
We wonen nu bijna twee jaar in een woning uit de jaren 30. De vloer op de bovenverdieping zat er al in en is pvc. Nou voelt hij op steeds meer plekken een beetje zacht. Extra vering lijkt het. Wat zou dit kunnen zijn? Moet ik bang zijn dat de vloer eronder rot is. Of hoort dit gewoon?
(Laat het weten als deze vraag ergens anders moet)
Ik had gehoopt dat de tegelzetter met een hele tegel was gestart rond die rand van het toilet, want dat is het enige echt zichtbare. Volgens mij was de vensterbank ook geslepen dus waar die dan met een hele is gestart weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 6 december 2025 16:31 schreef bleiblei het volgende:
Oh, en meestal beginnen tegelzetters vanaf het midden van de kamer. Niet met een volle tegel vanaf de muur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |