abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218387680
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zelfde gehad en vervolgens ene nieuwe boorkop moeten kopen. Bankschroef, tank, hamer niets haalde uit.
Hoe heb je dan de oude boorkop van de as gehaald?

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 01-08-2025 14:19:49 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218387783
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 14:14 schreef blomke het volgende:

[..]
Hoe heb je dan de oude boorkop van de as gehaald?
Dat ging heel makkelijk bij Bosch.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218404658
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:24 schreef Hupje het volgende:
In het scharnier mechanisme van mijn softclose toiletbril brak wat af, dus ik vrees dat ik een nieuwe bril moet kopen. Hoe weet ik welke toiletbrillen (met deksel) geschikt zijn?
Het gaat volgens de papieren om een Catalano Verso wandcloset 45cm 6l (maar op de pot zelf staat 4,5l) uit 2011.
Of kan ik dan het beste de sanitairwinkel bellen?
Wat je moet meten is de afstand tussen de bevestigingsgaten en de afstand van de bevestiging tot het 'zitgat'.
Aangezien bij de meeste brillen die afstanden instelbaar zijn kan je bijna elke bril monteren.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218406011
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zelfde gehad en vervolgens ene nieuwe boorkop moeten kopen. Bankschroef, tank, hamer niets haalde uit.
Het is mij ook nog steeds niet gelukt..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Vis een optie? zondag 3 augustus 2025 @ 16:10:04 #280
70532 loveli
N
pi_218407061
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 15:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]
Het is mij ook nog steeds niet gelukt..
Uitboren oO<
crap in = crap out
pi_218459918
Bestaande kast heeft een hardboard achterkant die in gleufjes van de zijkanten valt. Dat geeft dus te weinig stabiliteit. Wordt zo'n instabiele kast steviger als ik er een rechthoekige plaat mdf of multiplex achter tegenaan schroef?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_218464320
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 15:23 schreef baskick het volgende:
Bestaande kast heeft een hardboard achterkant die in gleufjes van de zijkanten valt. Dat geeft dus te weinig stabiliteit. Wordt zo'n instabiele kast steviger als ik er een rechthoekige plaat mdf of multiplex achter tegenaan schroef?
Als het in het frame zit, maar niet in die huidige plaat, dan wel
pi_218465308
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 23:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Als het in het frame zit, maar niet in die huidige plaat, dan wel
Ja uiteraard, in elk geval de twee zijkanten, mogelijk ook de bovenkant.

Dacht dat dit hetzelfde effect zou hebben als twee diagonalen katten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_218468134
Haal bij Ikea een kruis bedoelt voor Ivar, werkt goed.
pi_218474167
Ik heb een Makita VC2512L bouwstofzuiger die ik binnenkort voor waterzuigen wil gebruiken. Is het dan echt zo simpel dan stofzak er uit en gaan? Of haal je ook het binnenfilter eruit?
Kan me ergens niet voorstellen dat het zo simpel is, maar zo lijkt het wel in de handleiding :D
pi_218475362
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:33 schreef Piles het volgende:
Ik heb een Makita VC2512L bouwstofzuiger die ik binnenkort voor waterzuigen wil gebruiken. Is het dan echt zo simpel dan stofzak er uit en gaan? Of haal je ook het binnenfilter eruit?
Kan me ergens niet voorstellen dat het zo simpel is, maar zo lijkt het wel in de handleiding :D
Filter er ook uithalen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator woensdag 13 augustus 2025 @ 13:46:00 #287
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218493966
Ik moet waterleiding verleggen in de keuken.

Kan ik als ik de hoekstopkraan verwijder daar "gewoon" een snelkoppeling met buitendraad in draaien en dan met koper verder naar de nieuwe plek van de kraan?

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218494016
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 13:46 schreef derLudolf het volgende:
Ik moet waterleiding verleggen in de keuken.

Kan ik als ik de hoekstopkraan verwijder daar "gewoon" een snelkoppeling met buitendraad in draaien en dan met koper verder naar de nieuwe plek van de kraan?

[ afbeelding ]
Ja kan. Maar ik vraag me af waarom die koperen leidingen in/onder het cement zitten?

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 13-08-2025 14:16:30 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator woensdag 13 augustus 2025 @ 14:19:10 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218494382
Daarachter zit de schoorsteen, die is nu in gebruik als kabel/leidingdoorvoer
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218497596
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 14:19 schreef derLudolf het volgende:
Daarachter zit de schoorsteen, die is nu in gebruik als kabel/leidingdoorvoer
Kan je de gecementeerde leidingen vervangen en in een mantelbuis leggen? Of kunststof Hep2O bijv. gebruiken??
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:51:09 #291
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218562001
Recentelijk heb ik voor mijn compressor een stopcontact met schakelaar geplaatst omdat deze langzaam leeg loopt telkens. Wil niet dat hij telkens aan blijft springen en iedere keer de stekker erin/uit is ook niet helemaal praktisch. Dus nu is het slechts een kwestie van schakelaar om en de compressor springt aan.

Nu vroeg ik me echter af of dit wel vertrouwd is? In de meeste gevallen schakel je met zo'n schakelaar natuurlijk alleen een lichtpunt. Een compressor trekt natuurlijk heel wat meer stroom dan een lampje dus vraag me of een (licht)schakelaar wel berekend is op het schakelen van dergelijke stromen?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218562142
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:51 schreef PzKpfw het volgende:
Recentelijk heb ik voor mijn compressor een stopcontact met schakelaar geplaatst omdat deze langzaam leeg loopt telkens. Wil niet dat hij telkens aan blijft springen en iedere keer de stekker erin/uit is ook niet helemaal praktisch. Dus nu is het slechts een kwestie van schakelaar om en de compressor springt aan.

Nu vroeg ik me echter af of dit wel vertrouwd is? In de meeste gevallen schakel je met zo'n schakelaar natuurlijk alleen een lichtpunt. Een compressor trekt natuurlijk heel wat meer stroom dan een lampje dus vraag me of een (licht)schakelaar wel berekend is op het schakelen van dergelijke stromen?
Je kan i.d.d. beter de lekkage verhelpen. Als dat niet lukt: meen dat een lichtschakelaar max. 10A kan schakelen.
pi_218562155
Elektriciteitsvraagje:

We brengen wat vernieuwingen aan in onze keuken (nieuw hoekje voor koffiezetapparaat + toebehoren). Het nieuwe koffiezetapparaat heeft op papier een vermogen van 1520W. In deze nieuwe "koffiezethoek" zit niet direct stopcontact, dus was mijn plan om de kabel te verlengen naar het dichtstbijzijnde stopcontact (ong. 1,5m verderop).

Echter zit hier (onder de spoelbak) al de vaatwasser aangesloten. Deze heeft een piekvermogen van 2200W, aldus de technische sticker.

Mijn zorg zit hem in het aansluiten van beide apparaten op één stopcontact. In theorie gaat het om een piekvermogen van 3720W. Lijkt me best veel...

Nu zullen de vaatwasser en het koffiezetapparaat eigenlijk nooit op hetzelfde moment gebruikt worden (vaatwasser meestal laat 's avonds of 's nachts, koffiezetapparaat 's ochtends of een 's middags als er visite is). Maar ja, je weet het nooit.

Overigens zit het betreffende stopcontact samen met 3 andere stopcontacten op één groep (keukenwand zonder afzuigkap) op één groep. Betreft een jaren '60 appartement in Duitsland, nog met 20A smeltpatronen als zekering.

Geen probleem om het zo te doen of toch wat anders proberen?

edit: laatste alinea aangepast

[ Bericht 1% gewijzigd door Hojdhopper op 22-08-2025 12:32:06 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_218562214
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:23 schreef Hojdhopper het volgende:
nog met 20A smeltpatronen als zekering.
Als het echt 20A is, dan heb je toch 20*230=4600W ter beschikking?
In Nederland heb je doorgaans 16A, dat is 'maar' 3680W.
Ik zou me er zelf niet druk om maken, je koffiezetapparaat is een korte piekbelasting. Bij langdurige belasting zou ik minder chill vinden.

Maar ik ben geen elektro-expert, dus wellicht denkt een expert hier anders over...
pi_218562228
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:31 schreef Piles het volgende:

[..]
Als het echt 20A is, dan heb je toch 20*230=4600W ter beschikking?
In Nederland heb je doorgaans 16A, dat is 'maar' 3680W.
Ik zou me er zelf niet druk om maken, je koffiezetapparaat is een korte piekbelasting. Bij langdurige belasting zou ik minder chill vinden.

Maar ik ben geen elektro-expert, dus wellicht denkt een expert hier anders over...
Ik heb het even aangepast, de vaatwasser zit "zelfstandig" op één groep. Dus dat zou betekenen dat er geen "risico" van andere apparaten op andere stopcontacten zit.

Ik heb net voor de zekerheid nog even gekeken, op deze groep zit toch een 16A zekering. Andere groepen hebben een 20A zekering (geen idee waarom, huurappartement dus ken de geschiedenis niet echt)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:54:16 #296
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218562339
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:19 schreef blomke het volgende:

[..]
Je kan i.d.d. beter de lekkage verhelpen. Als dat niet lukt: meen dat een lichtschakelaar max. 10A kan schakelen.
Dat gaat zeker nog een keer gebeuren maar desondanks is het wel makkelijker om een apparaat in te schakelen d.m.v. een schakelaar i.p.v. de stekker er in/uit doen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218562755
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:54 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat gaat zeker nog een keer gebeuren maar desondanks is het wel makkelijker om een apparaat in te schakelen d.m.v. een schakelaar i.p.v. de stekker er in/uit doen.
Een elektromotor van dit typ kent een hoge startstroom. In het ergste geval, zit de schakelaar vastgebakken: heb ik 1x gehad met een sluiting in de fitting.
pi_218562756
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:23 schreef Hojdhopper het volgende:

Geen probleem om het zo te doen of toch wat anders proberen?

Geen probleem.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:10:12 #299
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_218631751
In het kort:

Renovatie nad/keuken (Huurwoning), riolering zijn nagekeken en goedgekeurd, nu stank in de douche omdat ik de deksel niet op het doucheputje kan laten omdat het water van het bad niet snel genoeg kan laten weglopen. Heeft iemand een oplossing om het overtollige water wat naast het bad valt weg te laten lopen zodat ik dan het doucheput kan afsluiten om het stank weg te houden?

Lange versie:

De woningbouw heeft hier een grote renovatie gehad, keuken/badkamer zijn allemaal aangepakt. De wc? Ja die was 5 jaar geleden al gedaan als noodzaak, dat kon niet wachten. *Wij geluk natuurlijk!

2 weken terug hebben de riolering nagekeken en is goedgekeurd, maar omdat alles is los gemaakt/schoongemaakt komt er nu stank in de douch, nu is dat handig op te lossen door de zwarte deksel erop te plaatsen om die stank erbuiten te houden maar dan komt nu het probleem.

We hebben een bad, en de afvoer van het bad kan ik niet rechtstreeks plaatsen op het doucheput, we hebben kids en die willen nog wel eens wat water ernaast laten lopen, gevolg dat ook dat water weg moet lopen, als ik het afvoer van het bad op de bestaande afvoer plaats, kan dat overtollige water niet weg.

Ik heb al lopen nadenken hoe ik dit probleem kan oplossen maar ik weet me echt geen raad meer. Iemand die soortelijke probleem heeft gehad? Of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Handig om te weten: Het is een inbouw bad, en huurwoning, dus ik kan niet zomaar even gaten in de grond gaan boren voor een 2de afvoer.
Ja het bad heeft een sifon :)
  Moderator zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:52:02 #300
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_218634622
Je hebt dus je sifon van het bad boven op een doucheputje gezet en wanneer je de deksel van dat putje verwijderd dan blijft het riool stinken? @SpeedyGJ

Ik begrijp je post eigenlijk niet goed denk ik ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')