Hoe heb je dan de oude boorkop van de as gehaald?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zelfde gehad en vervolgens ene nieuwe boorkop moeten kopen. Bankschroef, tank, hamer niets haalde uit.
Dat ging heel makkelijk bij Bosch.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 14:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe heb je dan de oude boorkop van de as gehaald?
Wat je moet meten is de afstand tussen de bevestigingsgaten en de afstand van de bevestiging tot het 'zitgat'.quote:Op donderdag 31 juli 2025 16:24 schreef Hupje het volgende:
In het scharnier mechanisme van mijn softclose toiletbril brak wat af, dus ik vrees dat ik een nieuwe bril moet kopen. Hoe weet ik welke toiletbrillen (met deksel) geschikt zijn?
Het gaat volgens de papieren om een Catalano Verso wandcloset 45cm 6l (maar op de pot zelf staat 4,5l) uit 2011.
Of kan ik dan het beste de sanitairwinkel bellen?
Het is mij ook nog steeds niet gelukt..quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zelfde gehad en vervolgens ene nieuwe boorkop moeten kopen. Bankschroef, tank, hamer niets haalde uit.
Uitborenquote:Op zondag 3 augustus 2025 15:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Het is mij ook nog steeds niet gelukt..
Als het in het frame zit, maar niet in die huidige plaat, dan welquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:23 schreef baskick het volgende:
Bestaande kast heeft een hardboard achterkant die in gleufjes van de zijkanten valt. Dat geeft dus te weinig stabiliteit. Wordt zo'n instabiele kast steviger als ik er een rechthoekige plaat mdf of multiplex achter tegenaan schroef?
Ja uiteraard, in elk geval de twee zijkanten, mogelijk ook de bovenkant.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 23:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als het in het frame zit, maar niet in die huidige plaat, dan wel
Filter er ook uithalen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:33 schreef Piles het volgende:
Ik heb een Makita VC2512L bouwstofzuiger die ik binnenkort voor waterzuigen wil gebruiken. Is het dan echt zo simpel dan stofzak er uit en gaan? Of haal je ook het binnenfilter eruit?
Kan me ergens niet voorstellen dat het zo simpel is, maar zo lijkt het wel in de handleiding
Ja kan. Maar ik vraag me af waarom die koperen leidingen in/onder het cement zitten?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:46 schreef derLudolf het volgende:
Ik moet waterleiding verleggen in de keuken.
Kan ik als ik de hoekstopkraan verwijder daar "gewoon" een snelkoppeling met buitendraad in draaien en dan met koper verder naar de nieuwe plek van de kraan?
[ afbeelding ]
Kan je de gecementeerde leidingen vervangen en in een mantelbuis leggen? Of kunststof Hep2O bijv. gebruiken??quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:19 schreef derLudolf het volgende:
Daarachter zit de schoorsteen, die is nu in gebruik als kabel/leidingdoorvoer
Je kan i.d.d. beter de lekkage verhelpen. Als dat niet lukt: meen dat een lichtschakelaar max. 10A kan schakelen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:51 schreef PzKpfw het volgende:
Recentelijk heb ik voor mijn compressor een stopcontact met schakelaar geplaatst omdat deze langzaam leeg loopt telkens. Wil niet dat hij telkens aan blijft springen en iedere keer de stekker erin/uit is ook niet helemaal praktisch. Dus nu is het slechts een kwestie van schakelaar om en de compressor springt aan.
Nu vroeg ik me echter af of dit wel vertrouwd is? In de meeste gevallen schakel je met zo'n schakelaar natuurlijk alleen een lichtpunt. Een compressor trekt natuurlijk heel wat meer stroom dan een lampje dus vraag me of een (licht)schakelaar wel berekend is op het schakelen van dergelijke stromen?
Als het echt 20A is, dan heb je toch 20*230=4600W ter beschikking?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:23 schreef Hojdhopper het volgende:
nog met 20A smeltpatronen als zekering.
Ik heb het even aangepast, de vaatwasser zit "zelfstandig" op één groep. Dus dat zou betekenen dat er geen "risico" van andere apparaten op andere stopcontacten zit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Als het echt 20A is, dan heb je toch 20*230=4600W ter beschikking?
In Nederland heb je doorgaans 16A, dat is 'maar' 3680W.
Ik zou me er zelf niet druk om maken, je koffiezetapparaat is een korte piekbelasting. Bij langdurige belasting zou ik minder chill vinden.
Maar ik ben geen elektro-expert, dus wellicht denkt een expert hier anders over...
Dat gaat zeker nog een keer gebeuren maar desondanks is het wel makkelijker om een apparaat in te schakelen d.m.v. een schakelaar i.p.v. de stekker er in/uit doen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Je kan i.d.d. beter de lekkage verhelpen. Als dat niet lukt: meen dat een lichtschakelaar max. 10A kan schakelen.
Een elektromotor van dit typ kent een hoge startstroom. In het ergste geval, zit de schakelaar vastgebakken: heb ik 1x gehad met een sluiting in de fitting.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat gaat zeker nog een keer gebeuren maar desondanks is het wel makkelijker om een apparaat in te schakelen d.m.v. een schakelaar i.p.v. de stekker er in/uit doen.
Geen probleem.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:23 schreef Hojdhopper het volgende:
Geen probleem om het zo te doen of toch wat anders proberen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |