abonnement Unibet Coolblue
  FOK!mycroftheld maandag 25 januari 2016 @ 23:20:20 #76
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_159397410
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 23:09 schreef Makrolon het volgende:
T is alleen onder de schoorsteen toch? Lekkage aan de schoorsteen en daardoor de pannenlatten verrot misschien? T gaat je echt tegenvallen om ze zelf effe goed te legfen. ;) je kan er op lopen door een pan onder die er boven te schuiven. Dan krijg je een plek waar je je voet op de pan er onder kan neerzetten.
Eronder en links ernaast twee die niet helemaal goed liggen. Op zolder zie ik geen aanwijzingen betreft lekkage, de panlatten kan ik helaas niet controleren zonder een pan te verwijderen. Ik hou het sowieso in de gaten, ook op zolder en schakel eventueel een vakman in om het op te lossen. Dit is blijkbaar niet iets om even zelf simpel op te lossen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 17:36:09 #77
3542 Gia
User under construction
pi_159412634
quote:
Oh, dat kan gewoon? Dacht dat je het hun dan moest laten maken.
Ga dit overleggen met mijn klus oom, en dan eventueel bestellen.
Dank je. Ze zijn wel duur. 2,19 volgens een Duitse site. Heb er toch zeker zo'n 150 nodig.
pi_159452174
hmm heeft iemand mischien een idee hoe ik mijn kraan kan fixen? als die te fixen is..

het probleem is dat die lekt waar de pijl staat..


clickable..

helaas is het niet zo simpel als even het rubbertje tussen de slang en kraan vervangen.. want daar lekt die net niet.. maar net er boven.. het is net of er een "apart" binnenstuk in zit waar de slang aan zit, en het plastic chroom look buitenkantje.. en daar tussen in komt het water weg.. ( knap irritant als die in z`n houder staat.. want dan krijg ik dat lekkende water dus in mn keukenkastje. )

kan ik hier iets van lijm of kit in aanbrengen? enzo ja welke?

of kan ik beter een nieuwe kraan scoren?.. dat laatste zal geheid een bak duurder zijn :(
pi_159452759
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
hmm heeft iemand mischien een idee hoe ik mijn kraan kan fixen? als die te fixen is..

het probleem is dat die lekt waar de pijl staat..

[ link | afbeelding ]
clickable..

helaas is het niet zo simpel als even het rubbertje tussen de slang en kraan vervangen.. want daar lekt die net niet.. maar net er boven.. het is net of er een "apart" binnenstuk in zit waar de slang aan zit, en het plastic chroom look buitenkantje.. en daar tussen in komt het water weg.. ( knap irritant als die in z`n houder staat.. want dan krijg ik dat lekkende water dus in mn keukenkastje. )

kan ik hier iets van lijm of kit in aanbrengen? enzo ja welke?

of kan ik beter een nieuwe kraan scoren?.. dat laatste zal geheid een bak duurder zijn :(
Dat witte randje (bij je zwarte pijl), is dat teflontape? (kan het niet goed zien, te onscherp) Zo ja, dan lijkt het erop dat er een schroefdraad zit en zou ik het teflontape gewoon even vervangen (kraan eraf draaien, tape tegen de schroefdraadrichting, kraan erop draaien). Zo nee, zelfs de Ikea heeft goedkope kranen :P. Ik zou niet gaan rommelen met kit/lijm.
pi_159453215
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:26 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat witte randje (bij je zwarte pijl), is dat teflontape? (kan het niet goed zien, te onscherp) Zo ja, dan lijkt het erop dat er een schroefdraad zit en zou ik het teflontape gewoon even vervangen (kraan eraf draaien, tape tegen de schroefdraadrichting, kraan erop draaien). Zo nee, zelfs de Ikea heeft goedkope kranen :P. Ik zou niet gaan rommelen met kit/lijm.
nee.. dat wit is de reflectie van het water.. :(
pi_159535846
Heeft er iemand hier een idee hoe ik mijn raambeslag simpel netjes kan krijgen?

Bij de koop van het huis stonden alle kozijnen ´prachtig´ in de olie (en voor het gemak het beslag ook). Nu dit allemaal netjes wit is geworden wil ik ook graag het raambeslag er weer terug op. Enkel, er zit een olielaag overheen en ze zijn aardig dof. Zijn er geen huis, tuin & keukenmiddeltjes bekend om dit mooi te krijgen zonder nieuw raambeslag aan te schaffen?
  Moderator zondag 31 januari 2016 @ 11:43:38 #82
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_159536056
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:32 schreef Tessamo het volgende:
Heeft er iemand hier een idee hoe ik mijn raambeslag simpel netjes kan krijgen?

Bij de koop van het huis stonden alle kozijnen ´prachtig´ in de olie (en voor het gemak het beslag ook). Nu dit allemaal netjes wit is geworden wil ik ook graag het raambeslag er weer terug op. Enkel, er zit een olielaag overheen en ze zijn aardig dof. Zijn er geen huis, tuin & keukenmiddeltjes bekend om dit mooi te krijgen zonder nieuw raambeslag aan te schaffen?
Ons bakelieten deurbeslag hebben we ooit opgepoetst met commandant autowas
Maar of dat in jou geval ook werkt durf ik niet te beweren.
  zondag 31 januari 2016 @ 11:44:41 #83
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_159536086
Een kort klusvraagje van mij dan:

- Muur met "bouwplint" (5cm hoog vanaf t beton)
- Laminaatvloer op dikke ondervloer
- Nu plakplinten, die er af gaan (lelijk geworden)
- Nu kabels langs muur in kuntstofprofiel

Plan was om overzet plinten van Cando te kopen.
Alleen toen ontdekte ik dat die stalen "veren" laag bij de vloer geschroefd moeten worden, waar bij mij dus die bouwplint zit (Renovatieplint van MDF kon ik niet vinden met voldoende ruimte voor kabels)

Mijn plan was nu een speedboor van 20mm te pakken en op iedere plek waar zo'n beugel moet lomp een gat door die bouwplint heen te raggen om het beugeltje goed aan de muur te kunnen schroeven, zodat die easyclick plint erover kan (en de kabels dus erachter, zodat profieltje weggelaten kan worden).

Hebben jullie betere opties in gedachten?

Randvoorwaarden zijn wel:
- Laminaatvloer blijft, ga ik er niet uithalen
- Kabels moeten in de plint kunnen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_159536313
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ons bakelieten deurbeslag hebben we ooit opgepoetst met commandant autowas
Maar of dat in jou geval ook werkt durf ik niet te beweren.
Niet eens in me opgekomen, ik denk dat dat sowieso wel een goede optie is om er weer een lichte glans op te krijgen nadat ze helemaal schoon zijn Vonkenboer.
Enkel het verwijderen van de olie lijkt me lastig, schuren is het makkelijkst, maar dan blijven er wel zichtbare krassen aanwezig die ik er ook met Commandant niet weg kan poetsen
  zondag 31 januari 2016 @ 11:56:43 #85
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_159536356
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:32 schreef Tessamo het volgende:
Heeft er iemand hier een idee hoe ik mijn raambeslag simpel netjes kan krijgen?

Bij de koop van het huis stonden alle kozijnen ´prachtig´ in de olie (en voor het gemak het beslag ook). Nu dit allemaal netjes wit is geworden wil ik ook graag het raambeslag er weer terug op. Enkel, er zit een olielaag overheen en ze zijn aardig dof. Zijn er geen huis, tuin & keukenmiddeltjes bekend om dit mooi te krijgen zonder nieuw raambeslag aan te schaffen?
Zacht koperborsteltje op accuschroeftol?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_159541389
Goeiemiddag! Ik ben nogal aan de twijfel. Op zolder wil ik het schuine dak gaan isoleren vanuit binnen.
Ik zat eerst aan een rachelwerk tussen de balken te denken (balken van 50x75 + kleine latjes) met 12cm isolatiemateriaal. Zodat je nog stukje balk zou zien.
Maar de dwarsbalken zijn 15.5/16 cm diep, dan is het vast veel makkelijker dit vol te stoppen met 16cm isolatiemateriaal? Zou ik hier dan alleen kleinere latjes tegen aan moeten schroeven en gelijk de isolatierollen erachter? En later zo de gipsplaten erop.

Alvast bedankt!
pi_159541921
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 14:49 schreef xJordy het volgende:
Goeiemiddag! Ik ben nogal aan de twijfel. Op zolder wil ik het schuine dak gaan isoleren vanuit binnen.
Ik zat eerst aan een rachelwerk tussen de balken te denken (balken van 50x75 + kleine latjes) met 12cm isolatiemateriaal. Zodat je nog stukje balk zou zien.
Maar de dwarsbalken zijn 15.5/16 cm diep, dan is het vast veel makkelijker dit vol te stoppen met 16cm isolatiemateriaal? Zou ik hier dan alleen kleinere latjes tegen aan moeten schroeven en gelijk de isolatierollen erachter? En later zo de gipsplaten erop.

Alvast bedankt!
Day Is idd een stuk makkelijker. Vergeet ook je dampdichte folie niet aan de binnenkant!
pi_159543418
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:06 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Day Is idd een stuk makkelijker. Vergeet ook je dampdichte folie niet aan de binnenkant!
Dankje voor de reactie! Ik wou glaswol nemen met aluminium dampremmende laag erop, deze laag moet dan toch aan de binnenkant en afgeplakt met aluminium tape?
En ik moet om de 30cm een smalle lat plaatsen tegen de dwarsbalken toch?
Dit maakt het idd stuk makkelijker!

Dankje.
pi_159548850
Ik zou gewoon glaswol nemen zonder dampen en dan een losse folie er overheen, is altijd beter. Die folie niet je gewoon over de katten heen voor je t gips er op maakt.

Elke 30 cm ja, als je gordingen niet helemaal mooi recht zijn zal je het misschien nog iets uit moeten vullen om t mooi recht te krijgen.
  zondag 31 januari 2016 @ 18:49:51 #90
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_159549120
Wij hebben in gang van die schakelaars die na een bepaalde tijd terug afspringen. Maar die zijn ondertussen ook al 30jaar oud. Ze werken nog maar vaak gaat het licht snel uit.

Zit deze timer in de schakelaar of moet er ergens in een jast gekeken worden?
O+
  zondag 31 januari 2016 @ 21:00:01 #91
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_159553220
Ik heb als mechanische ventilatie een BUVA Boxstream+ of RF+.

Na een kleine verlegging van de kanalen op zolder maakt de motor ineens meer geluid dan voorheen, vooral in de midden tot hogere frequenties. Dit is hoorbaar tot bij de ventielen en lijkt te worden versterkt doordat we er nu op gaan letten. Het lijkt alsof het motorgeluid anders resoneert in de kanalen, of dat de motor toch harder draait doordat de aanpassing tot een hogere luchtweerstand heeft geleid (hoewel ik dit laatste betwijfel) of doordat er bepaalde instellingen verloren zijn gegaan. De mogelijkheden om het geluid te dempen zijn beperkt.

Ik ben benieuwd of ik de motor op de laagste stand nog wat langzamer kan laten draaien. Nadat ik de motor spanningsvrij maak en weer inschakel draait de motor op een meer vertrouwd niveau - totdat via de hoofdbediening een snelheid wordt gekozen.

Volgens de handleiding kan ik via dipswitches achter de hoofdbediening kiezen op welk vermogen de programma's moeten draaien. Dit lijkt een snelle manier om, samen met andere maatregelen, het geluid terug te brengen. Alleen krijg ik de hoofdbediening met geen mogelijkheid van de muur geklikt. In de handleiding staat helaas alleen beschreven hoe het paneel er op moet.

Weet iemand hoe ik het bedieningspaneel van de hoofdbediening kan verwijderen?

Het gaat om dit paneel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Barrah op 31-01-2016 21:05:26 ]
pi_159569164
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 18:49 schreef mrPanerai het volgende:
Wij hebben in gang van die schakelaars die na een bepaalde tijd terug afspringen. Maar die zijn ondertussen ook al 30jaar oud. Ze werken nog maar vaak gaat het licht snel uit.

Zit deze timer in de schakelaar of moet er ergens in een jast gekeken worden?
O+
Ik vermoed dat dit in de schakelaars zit.
  maandag 1 februari 2016 @ 19:37:09 #93
66083 Platina
78th Element
pi_159576984
Ik heb in mijn woonkamer een kleine, dikke radiator en wil deze vervangen voor een langer, dunner exemplaar. Zijn de aansluitpunten voor wateraanvoer en afvoer gestandaardiseerd? Zo nee, kan ik verloopstukken toepassen of moet ik dan echt de hele leiding gaan aanpassen?
pi_159577185
Hallo mensen,

Begin volgende maand komen ze hier alle kamers opnieuw stucen.

Nu ben ik het oude stucwerk eraf aan het steken omdat het er op sommige stukken bijna vanaf valt.

Twee van de buitenmuren zijn van beton en de muren op de kopste kant zijn houttimmerwerk met stucplaten er tegenaan.

Op de muren met de stucplaten lijkt het stucwerk op sommige plekken wat vaster te zitten en bij het afsteken trek je dan ook soms een deel van de papier laag mee.

Ik heb het vermoeden dat ze een vochtwerende plaat hebben gebruikt omdat deze in contact staat met de spouwmuur aan de achterkant.

foto:


Kan het kwaad als deze groenige papierlaag er aan de binnenkant van het gebouw deels mee afkomt op sommige plekken?
  Moderator maandag 1 februari 2016 @ 20:29:40 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159578740
Karton geeft toch juist de stevigheid aan gipskarton?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159750078
Wat is het draagvermogen van spaanplaat, iemand daar bekend mee? Ik wil namelijk een aquarium plaatsen op een kast van spaanplaat.

Bovenblad is 160cm bij 40cm.
Aquarium is 120cm bij 40cm, 180 liter.
  Moderator maandag 8 februari 2016 @ 12:12:43 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159750687
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:35 schreef xaban06 het volgende:
Wat is het draagvermogen van spaanplaat, iemand daar bekend mee? Ik wil namelijk een aquarium plaatsen op een kast van spaanplaat.

Bovenblad is 160cm bij 40cm.
Aquarium is 120cm bij 40cm, 180 liter.
Kun je niet zo zeggen. Staat het aquarium midden op een 9mm dikke plaat van 2,44m*1,22m die enkel aan de zijkanten is verstevigd of staat ie op een 18mm dikke plaat met een sterk frame er onder?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159753328
Aquarium niet op hout zetten. Bij mij is ooit een bak geknapt van 80x40x40 omdat ie op hout stond. T glas kan niet tegen de werking van het hout.

En dan komt er een hoop water uit zo'n aquarium kan ik je vertellen :+
pi_159759330
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:09 schreef Makrolon het volgende:
Aquarium niet op hout zetten. Bij mij is ooit een bak geknapt van 80x40x40 omdat ie op hout stond. T glas kan niet tegen de werking van het hout.

En dan komt er een hoop water uit zo'n aquarium kan ik je vertellen :+
Juwel verkoopt al hun aquaria met een houten meubel -O-
pi_159759353
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kun je niet zo zeggen. Staat het aquarium midden op een 9mm dikke plaat van 2,44m*1,22m die enkel aan de zijkanten is verstevigd of staat ie op een 18mm dikke plaat met een sterk frame er onder?
Nou ja, afmetingen heb ik gegeven toch :P
Bovenblad van de meubel is 160cm bij 40cm.
Aquarium is 120cm bij 40cm.

Aquarium komt precies in het midden.
Precies in het midden is er een scheidingsplank.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60239720/

Onder de kast lopen er 2 massieve 'balken'.
  maandag 8 februari 2016 @ 17:57:31 #101
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_159759395
Zolang je plaatmateriaal gebruikt (multiplex bijv) zal krimp en uitzetten meevallen. Maar bij massief hout krijg je er in de breedte gegarandeerd last van.
pi_159766087
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:54 schreef xaban06 het volgende:
Juwel verkoopt al hun aquaria met een houten meubel
Maar het aquarium staat niet op het hout. Onder de bak zit een kunsstof frame waar de bak op staat. Dat staat vervolgens weer op het hout. (Staat er eentje naast me hier ;))

Zet heb aub niet op een IKEA meubel. Mijn juwel meubel zit in elkaar met dikke staande spaanplaat planken (ook aan de achterkant, dus geen hardboard) die met houtdraadbouten aan elkaar zijn vastgezet.

Een ikea meubel gebruikt dunne spaanplaat planken, een hardboard achterwandje en een deuvel verbinding (met die metalen dingetjes waar ik de naam niet van weet). Een totaal andere stevigheidsgradatie dus. Prima om je spulletjes in op te bergen, maar niet om een aquarium op te stallen.
pi_159773661
klein issue in onze badkamer, we hebben deze tijdens verbouwing netjes geverfd over bestaande verflaag heen.
nu is alles aan het loslaten en wil ik dit overnieuw doen.

het is een vrij vochtige badkamer die wel mechanische ventilatie heeft en een raam met ventilatie.
toch blijft er schimmel en laat de verf los.

nu wil ik de verf gaan wegschuren van het plafond en dan opnieuw in de verf zetten.
plafond is van beton en word tot kaal op het beton geschuurd.

wat is goede verf voor in de badkamer op het plafond.
uiteraard doe ik ook even voorstrijken afhankelijk of de verf het nodig heeft of niet.
pi_159773691
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:55 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nou ja, afmetingen heb ik gegeven toch :P
Bovenblad van de meubel is 160cm bij 40cm.
Aquarium is 120cm bij 40cm.

Aquarium komt precies in het midden.
Precies in het midden is er een scheidingsplank.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60239720/

Onder de kast lopen er 2 massieve 'balken'.
zou jij met 2 volwassen kerels boven op deze kast gaan staan ?
ik niet namelijk :P
pi_159776858
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:27 schreef kovenant het volgende:

wat is goede verf voor in de badkamer op het plafond.
uiteraard doe ik ook even voorstrijken afhankelijk of de verf het nodig heeft of niet.
Acrylaatdispersie muurverf. Dit is een goede en goedkope , http://www.spsbv.com/be/n(...)rf-satijn-exterieur/
pi_159777626
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:40 schreef machtpen het volgende:

[..]

Acrylaatdispersie muurverf. Dit is een goede en goedkope , http://www.spsbv.com/be/n(...)rf-satijn-exterieur/
thanks,
zal eens even kieken of dit wat is.
I svoor plafond dus wel liever structuurtje erin zit in de rest van huis ook :)
  woensdag 10 februari 2016 @ 18:41:30 #107
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_159811774
Ik heb nu een elektrische motor die ik thuis via de wcd oplaad. Helaas kan ik de lader niet op de motor zelf uitschakelen dus als ik voor de accu vol is wil gaan rijden moet ik de stekker er onder vollast uit trekken, niet idaal dus. Weet iemand of er een soort van tussensteek lastschakelaar is?
pi_159834784
Even een vraagje over onze goed werkende vloerverwarming. Misschien wel te goed werkend :P
Op zolder staat de vloerverwarming uit:


Maar de vloer wordt nog wel regelmatig warm, is er met deze knoppen nog iets 'helemaal' uit te zetten? Zitten van die UTP-achtige kabels aan, dus draaien gaat niet echt handig. :D



  zaterdag 13 februari 2016 @ 20:23:33 #109
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_159893276
Hoe lang duurt nou zo'n beetje het vervangen van een vloer en leggen van vloerverwarming in een ouder huis, over ca. 50m2? Ik overweeg een ouder huis te kopen, en ik vind het wel prima om tijdelijk boven te wonen en beneden te klussen. Ik wil zo min mogelijk dubbele lasten maar een tijdje overbruggen is niet zo'n punt. Ik kan meestal alleen 's avonds en in de weekenden klussen. En misschien gooi ik mijn werkrooster om naar 4x9 i.p.v. 5x8, dat helpt misschien ook.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Moderator zondag 14 februari 2016 @ 11:06:47 #110
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_159904007
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 20:23 schreef Andromache het volgende:
Hoe lang duurt nou zo'n beetje het vervangen van een vloer en leggen van vloerverwarming in een ouder huis, over ca. 50m2?
Afhankelijk van hoe je vloer nu opgebouwd is, heb je natuurlijk wel het nodige sloopwerk te doen.
In onze jaren 30 woning bestond de vloer in de woonkamer en keuken in twee verschillende delen, in de woonkamer een houten vloer; in de keuken een vloer met achterhoekse estriken die direct in het zand lagen. Wij hebben ook gekozen voor vloer verwarming, dus echt alles moest eruit !



Vervolgens het deel in de keuken er uitgebroken.



Zandbed aangetrild en geëgaliseerd Isolatie en randisolatie aangebracht.



Wapening aangebracht.



Beton erin :) (hier voor hadden we een aannemer ingehuurd.)



En een week goed laten drogen; alvorens het weer te kunnen betreden.



Pas weken later hebben we de uiteindelijke cementdekvloer aan laten brengen :)



Dus het is best nog wel behoorlijk ingrijpend zo'n vloer storten ;)
  zondag 14 februari 2016 @ 12:28:30 #111
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_159905289
Ok dus ik moet rekening houden met minimaal een maand? En is het te doen om tijdens de vloerrenovatie boven te wonen?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 14 februari 2016 @ 12:35:24 #112
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_159905435
Op zolder hangt nu een rookmelder zo'n 30cm onder de nok, schuin tegen het dak (omdat rook door luchtcirculatie nooit helemaal de nok bereikt).

Nu gaan we in de nok een klein stukje verlaagd plafond maken, o.a. voor verlichting. Dit komt ook ongeveer 30cm onder de nok. Hellingshoek van het dak is 60 graden. Het plafond wordt dus ongeveer 40cm breed.

Kan ik straks deze rookmelder gewoon horizontaal onder het verlaagd plafond ophangen?

M.a.w. wordt het plafond breed genoeg dat rook de melder kan bereiken?
  Moderator zondag 14 februari 2016 @ 12:53:07 #113
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_159905902
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:28 schreef Andromache het volgende:
Ok dus ik moet rekening houden met minimaal een maand? En is het te doen om tijdens de vloerrenovatie boven te wonen?
Er zijn enkele keren in het gehele proces dat je de vloer niet kunt belopen; tijdens de storten van de vloer zelf natuurlijk; maar ook tijdens de droogtijd van minimaal een week daarna.
En na het aanbrengen van de cementdekvloer in ons geval zelfs 1,5 week.

Vind het knap optimistisch als je het binnen een maand red als je het allemaal zelf wilt doen; wij hebben met heel wat hulp van een aannemer en wat vrienden er ongeveer van 3 juni tot 10 juli over gedaan om te beginnen met de vloer er uit te breken; en vervolgens 10 juli beton te storten.

De cementdekvloer hebben we pas een jaar later op 23 april aangebracht.
Dat om de cementdekvloer zo mooi en schoon mogelijk te houden :)
  zondag 14 februari 2016 @ 12:58:10 #114
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_159906073
Maar hoe doen mensen dat dan? Je gaat toch geen jaar lang dubbele lasten betalen? Of overwinteren in een caravan? Dat is toch geen leven?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Moderator zondag 14 februari 2016 @ 13:06:30 #115
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_159906281
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:58 schreef Andromache het volgende:
Maar hoe doen mensen dat dan? Je gaat toch geen jaar lang dubbele lasten betalen? Of overwinteren in een caravan? Dat is toch geen leven?
Wij hadden de luxe positie dat ik en mijn partner allebei nog thuis woonden; dus geen dubbele lasten. In ruim twee jaar tijd hebben we volledig zelf met wat hulp van ouders/schoonouders de woning compleet gestript en van binnen opnieuw opgebouwd.

Als je geen dubbele lasten wilt hebben zul je toch alternatieven moeten bedenken; desnoods wonen in een stacaravan of provisorisch bivakkeren op de bovenverdieping van je woning.

Verbouwen kost gewoon erg veel tijd en geld als je dat zelf allemaal wilt doen; wel minder geld dan dat je alles laat doen; dan was ik met het bedrag wat we nu uitgegeven hebben ook niet klaar geweest maar was dat gerust nog eens 50% of 60% hoger zijn.
  Moderator zondag 14 februari 2016 @ 13:08:25 #116
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_159906338
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:58 schreef Andromache het volgende:
Maar hoe doen mensen dat dan? Je gaat toch geen jaar lang dubbele lasten betalen? Of overwinteren in een caravan? Dat is toch geen leven?
Dit is mijn verbouwingstopic; K&W / Vonkie's eerste woning ! Waar we aan het isoleren geslagen zijn !
Heb je wat te lezen op deze druilerige zondagmiddag ;)
pi_159934383
Is de schroefdraad van een kraan altijd even 'dik'?

Ik wil de kraan namelijk verwijderen maar ik kom er heel moeilijk bij. Ik moet een ratel + diepe dop hebben, maar ik weet niet welk maat.
pi_159934538
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 20:23 schreef Andromache het volgende:
Hoe lang duurt nou zo'n beetje het vervangen van een vloer en leggen van vloerverwarming in een ouder huis, over ca. 50m2? Ik overweeg een ouder huis te kopen, en ik vind het wel prima om tijdelijk boven te wonen en beneden te klussen. Ik wil zo min mogelijk dubbele lasten maar een tijdje overbruggen is niet zo'n punt. Ik kan meestal alleen 's avonds en in de weekenden klussen. En misschien gooi ik mijn werkrooster om naar 4x9 i.p.v. 5x8, dat helpt misschien ook.
Ik heb zelf de houten vloer gesloopt (30m2) en deed daar 2 dagen over. Ophogen met zand, aantrillen etc. was 2 dagen werk. En daarna isolatie er overheen etc, paar uurtjes. En 48 uur na het storten van de betonnen vloer is de bovenste laag hard genoeg om er overheen te kunnen lopen voor kleine stukken mits je het gewicht verdeelt (plank/plaat er overheen) en die af en toe verschuift zodat t vocht niet er onder blijft zitten. Na een week kan je er pas echt vrij overheen.

T valt dus wel mee vind ik, ik heb er gewoon boven geleefd :Y
  Moderator maandag 15 februari 2016 @ 13:57:39 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159934948
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 13:45 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb zelf de houten vloer gesloopt (30m2) en deed daar 2 dagen over. Ophogen met zand, aantrillen etc. was 2 dagen werk. En daarna isolatie er overheen etc, paar uurtjes. En 48 uur na het storten van de betonnen vloer is de bovenste laag hard genoeg om er overheen te kunnen lopen voor kleine stukken mits je het gewicht verdeelt (plank/plaat er overheen) en die af en toe verschuift zodat t vocht niet er onder blijft zitten. Na een week kan je er pas echt vrij overheen.

T valt dus wel mee vind ik, ik heb er gewoon boven geleefd :Y
Met hoeveel personen was dat? Misschien ook even handig om te vermelden? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159935030
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 13:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met hoeveel personen was dat? Misschien ook even handig om te vermelden? ;)
Oh ja euhm.

Slopen: een halve dag met 2 personen en 1 dag met 3 personen
Ophogen: inhuur, 10 kuub in 6 uur deed hij incl aantrillen (met 30 graden, vandaar ook het uitbesteden :+ )
Uitvlakken + isolatie: 6 uur met 3 personen
Bewapening aanbrengen, slangen aanbrengen, beton storten + zandcementdekvloer (Alles tegelijk dus) was inhuur en dan 3 man die om 7uur 's morgens begonnen en ik geloof dat ze om 15u klaar waren.

En het advies van er overheen lopen op die manier kwam ook van die aannemer. En je zag helemaal niets er van.
  Moderator maandag 15 februari 2016 @ 14:03:29 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159935105
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 14:00 schreef Puala het volgende:
(met 30 graden, vandaar ook het uitbesteden :+ )

Heb je dat ook tegen die gasten gezegd :D Saddist :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159935214
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 13:41 schreef xaban06 het volgende:
Ik wil de kraan namelijk verwijderen maar ik kom er heel moeilijk bij. Ik moet een ratel + diepe dop hebben, maar ik weet niet welk maat.
De moeren zijn niet helaas niet altijd dezelfde maat. Overigens zou ik een pijpsleutel hiervoor gebruiken ipv een diepe dop, omdat die draadeinden behoorlijk lang kunnen zijn.
pi_159935485
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 14:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heb je dat ook tegen die gasten gezegd :D Saddist :P
Niet bij het zoeken van de gek op werkspot, maar toen hij er die dag was wel hoor :Y Ben wel zo'n flap uit :P :@
pi_159944640
Heh? Ik kon de ochtend na t storten al over de betonvloer lopen zonder hulpmiddelen.
pi_159993149
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 14:08 schreef Nixxor het volgende:

[..]

De moeren zijn niet helaas niet altijd dezelfde maat. Overigens zou ik een pijpsleutel hiervoor gebruiken ipv een diepe dop, omdat die draadeinden behoorlijk lang kunnen zijn.
Thanks! Dan gaan we pijpsleutels regelen.

Nu we toch bezig zijn, willen we ook een douchewand plaatsen. Een douchewand heb je al voor 150 euro, maar ook voor 500 euro.

Waar moet er op gelet worden? Wat maakt een douchewand 500 euro en wat mist een wand van 150 euro?
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:26:26 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159993753
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:04 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Thanks! Dan gaan we pijpsleutels regelen.

Nu we toch bezig zijn, willen we ook een douchewand plaatsen. Een douchewand heb je al voor 150 euro, maar ook voor 500 euro.

Waar moet er op gelet worden? Wat maakt een douchewand 500 euro en wat mist een wand van 150 euro?
Ga maar eens naar een flinke bouwmarkt en ga maar eens voelen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_159993983
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:04 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Thanks! Dan gaan we pijpsleutels regelen.

Nu we toch bezig zijn, willen we ook een douchewand plaatsen. Een douchewand heb je al voor 150 euro, maar ook voor 500 euro.

Waar moet er op gelet worden? Wat maakt een douchewand 500 euro en wat mist een wand van 150 euro?
Dikte van de glasplaat en manier van bevestigen.
Spoilers!
pi_159998292
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ga maar eens naar een flinke bouwmarkt en ga maar eens voelen.
Hmm ok, eens langs de hornbach gaan dan :)
  woensdag 17 februari 2016 @ 19:54:47 #129
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159999088
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dikte van de glasplaat en manier van bevestigen.
Mwoah, met douchebak, zonder douchebak, kwartrond, hoekinstap, schuif- of draaideur, sluiting afwerking, glas of polycarbonaat. Er valt zat te kiezen; ook in prijs :X

Scharnieren voor draaideuren zag ik toevallig in China nog wel eens langskomen, en gehard, afgerond en evt getint glas op maat heeft de lokale glasboer ook. Een paar alu profieltjes en handige Harrie Xaban fikst iets moois ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160004086
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mwoah, met douchebak, zonder douchebak, kwartrond, hoekinstap, schuif- of draaideur, sluiting afwerking, glas of polycarbonaat. Er valt zat te kiezen; ook in prijs :X

Scharnieren voor draaideuren zag ik toevallig in China nog wel eens langskomen, en gehard, afgerond en evt getint glas op maat heeft de lokale glasboer ook. Een paar alu profieltjes en handige Harrie Xaban fikst iets moois ^O^
Ik nam aan dat het alleen over de glaswand ging. En dat hij wel dezelfde soorten wand op prijs had vergeleken ;)
Spoilers!
pi_160011904
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik nam aan dat het alleen over de glaswand ging. En dat hij wel dezelfde soorten wand op prijs had vergeleken ;)
Dit inderdaad. Puur de glasplaat (ja, met bevestiging, dat wel). Verder niks bijzonders, maar toch een prijsverschil van 300%.
pi_160011913
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mwoah, met douchebak, zonder douchebak, kwartrond, hoekinstap, schuif- of draaideur, sluiting afwerking, glas of polycarbonaat. Er valt zat te kiezen; ook in prijs :X

Scharnieren voor draaideuren zag ik toevallig in China nog wel eens langskomen, en gehard, afgerond en evt getint glas op maat heeft de lokale glasboer ook. Een paar alu profieltjes en handige Harrie Xaban fikst iets moois ^O^
Aan gedacht, maar ik denk niet dat ik een plaat van 2 meter zelf kan vervoeren :P
pi_160011996
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:31 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Puur de glasplaat (ja, met bevestiging, dat wel). Verder niks bijzonders, maar toch een prijsverschil van 300%.
Softclose, dikte glasplaat, design, kwaliteit van afsluiting/rubbertjes. Wij hebben een redelijk goedkope schuifdeur van goede kwaliteit, maar daar zat dan weer een compleet onleesbare onbruikbare handleiding bij en er was nergens aangegeven hoe je hem op maat kon maken :+. Toen moesten we opeens een dikke rvs buis op maat maken, terwijl de doorsnee consument geen slijptol heeft.
  donderdag 18 februari 2016 @ 10:47:57 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160012134
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:32 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Aan gedacht, maar ik denk niet dat ik een plaat van 2 meter zelf kan vervoeren :P
Glasboer brengt dat tog thuis jonge!

Enige wat je moet doen is een fatsoenlijke tekening met wat maten erop (gaatjes om voor te boren enzo) te leveren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 18 februari 2016 @ 10:49:52 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160012164
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:38 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Softclose, dikte glasplaat, design, kwaliteit van afsluiting/rubbertjes. Wij hebben een redelijk goedkope schuifdeur van goede kwaliteit, maar daar zat dan weer een compleet onleesbare onbruikbare handleiding bij en er was nergens aangegeven hoe je hem op maat kon maken :+. Toen moesten we opeens een dikke rvs buis op maat maken, terwijl de doorsnee consument geen slijptol heeft.
Dan doet de gemiddelde consument dat ws met een pijpsnijder, wat nog veel mooier gaat ook. En evt hebben ze nog niet zo lang geleden ook een beugelzaag uitgevonden; díe zijn pas handig! _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160013922
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan doet de gemiddelde consument dat ws met een pijpsnijder, wat nog veel mooier gaat ook. En evt hebben ze nog niet zo lang geleden ook een beugelzaag uitgevonden; díe zijn pas handig! _O_
Een pijpsnijder op een rechthoekige balk van >3mm dik? :P Beugelzaag kwam er niet doorheen, slijptol met rvs blad binnen een paar seconde.
  Moderator donderdag 18 februari 2016 @ 12:21:10 #137
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160014177
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:10 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Een pijpsnijder op een rechthoekige balk van >3mm dik? :P Beugelzaag kwam er niet doorheen, slijptol met rvs blad binnen een paar seconde.
Wat is het nou dan? Een koker zeker?



Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160014687
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is het nou dan? Een koker zeker?



[ afbeelding ]
Ja een koker. Ik ben nog steeds niet zo goed in de bouwlingo :+.
pi_160015223
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:10 schreef Chicolade het volgende:
Beugelzaag kwam er niet doorheen
Dan heb je een waardeloze zaag, ik zaag regelmatig staal en rvs met handzagen, dat wil best.
Op het werk hebben we zagen die werken op perslucht, daar gaan de standaard zaagblaadjes in die ook in je beugelzaag zitten.

Daar zagen ze staalplaat van 10/15mm dik, stalen pijpen etc mee door als het moet.
  donderdag 18 februari 2016 @ 13:07:29 #140
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160015304
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:10 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Een pijpsnijder op een rechthoekige balk van >3mm dik? :P Beugelzaag kwam er niet doorheen, slijptol met rvs blad binnen een paar seconde.
Ja duh, is ook nogal een beetje meer geweld natuurlijk :)

Als je een goed zaagblad in je beugelzaag hebt wil dat best hoor.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160030053
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:38 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Softclose, dikte glasplaat, design, kwaliteit van afsluiting/rubbertjes. Wij hebben een redelijk goedkope schuifdeur van goede kwaliteit, maar daar zat dan weer een compleet onleesbare onbruikbare handleiding bij en er was nergens aangegeven hoe je hem op maat kon maken :+. Toen moesten we opeens een dikke rvs buis op maat maken, terwijl de doorsnee consument geen slijptol heeft.
Het is een wand, geen deur, dus niks softclose :P
Design, ok de afwerking van de ophanging, maar een verschil van 300%..
Ik loop van de week wel bij een bouwmarkt langs en zal eens flink gaan voelen :P
pi_160035940
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:45 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Het is een wand, geen deur, dus niks softclose :P
Design, ok de afwerking van de ophanging, maar een verschil van 300%..
Ik loop van de week wel bij een bouwmarkt langs en zal eens flink gaan voelen :P
Hornbach heeft er een flink aantal staan.
Spoilers!
  vrijdag 19 februari 2016 @ 19:09:49 #143
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_160047890
Al gelukt :D

[ Bericht 77% gewijzigd door ook_gek op 19-02-2016 19:26:41 ]
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_160055029
Fijn topic: Het duurt erg lang voordat het waterreservoir van het toilet vol is gelopen.

Het kraantje wat eraan hangt staat maximaal open, wat nu? En wie kan zoiets oplossen? Een loodgieter denk ik?
pi_160055102
Hoe kan ik het beste houtrot opvullen?
  zaterdag 20 februari 2016 @ 23:12:24 #146
447072 Firestorm83
Ik hou altijd schroefjes over!
pi_160080665
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 22:18 schreef vaduz het volgende:
Hoe kan ik het beste houtrot opvullen?
het rotte gedeelte weghalen/zagen/frezen/krabben (echt zorgen dat je op gezond hout zit!) en dan vulmiddel "aanbrengen volgens de aanwijzingen op de verpakking"
pi_160082591
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:12 schreef Firestorm83 het volgende:

[..]

het rotte gedeelte weghalen/zagen/frezen/krabben (echt zorgen dat je op gezond hout zit!) en dan vulmiddel "aanbrengen volgens de aanwijzingen op de verpakking"
Welk vulmiddel kan ik het beste kopen? Of zit daar weinig verschil in?
pi_160084412
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 22:16 schreef lunko1979 het volgende:
Fijn topic: Het duurt erg lang voordat het waterreservoir van het toilet vol is gelopen.

Het kraantje wat eraan hangt staat maximaal open, wat nu? En wie kan zoiets oplossen? Een loodgieter denk ik?
Bij ons had dat probleem te maken met een rubbertje dat vervangen moest worden. Misschien kan je zelf eens voelen of je een rubber ringetje tegenkomt. Een kennis had dat echt in 20 seconden geregeld bij ons.
Spoilers!
pi_160085893
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:12 schreef Firestorm83 het volgende:

[..]

het rotte gedeelte weghalen/zagen/frezen/krabben (echt zorgen dat je op gezond hout zit!) en dan vulmiddel "aanbrengen volgens de aanwijzingen op de verpakking"
Meten is weten, even een vochtmetertje kopen dus. Vaak lijkt iets nog gezond maar begint het al te rotten. Verder zorgen dat het hout goed droog is voor je gaat vullen en gronden. Nu buiten aan de gang gaan lijkt mij dat niet erg verstandig, beter even wachten tot de lente/zomer.

quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 00:22 schreef vaduz het volgende:

[..]

Welk vulmiddel kan ik het beste kopen? Of zit daar weinig verschil in?
Houtrotvuller, van Alabastine of Den Braven bijvoorbeeld.
  zondag 21 februari 2016 @ 08:47:20 #150
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_160085932
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 22:16 schreef lunko1979 het volgende:
Fijn topic: Het duurt erg lang voordat het waterreservoir van het toilet vol is gelopen.

Het kraantje wat eraan hangt staat maximaal open, wat nu? En wie kan zoiets oplossen? Een loodgieter denk ik?
Kwestie van de flotteur vervangen, kan je prima zelf doen.
https://www.warmteservice(...)teurkraan/p/A0027199
Share your talent, move the world.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')