cirkelzaag.quote:Op zondag 17 januari 2016 17:17 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Heb een strook mdf van 62mm breed en moet dus naar 60mm. Ga het via toch met een decoupeerzaag proberen.
Dank voor de reacties!
-knip-quote:Op zondag 17 januari 2016 18:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
cirkelzaag.
2mm afzagen met een deco wordt een zooitje.
Jup. Of zaagtafel of frees. Niet decoupeerzaag of handzaag.quote:Op zondag 17 januari 2016 18:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
cirkelzaag.
2mm afzagen met een deco wordt een zooitje.
Er zijn verschillende soorten kunststof buizen met hun eigen specifieke perskoppelingen (uponor, rehau etc). Je moet eerst identificeren welk type je hebt. Je kan dan verder met kunststof of koper. Afhankelijk van het huidige systeem kan je dan verder met knelkoppelingen, maar kan ook zijn dat je verder moet met perskoppelingen, hangt beetje van het systeem af.quote:Op maandag 18 januari 2016 11:33 schreef ralfie het volgende:
Ik wil mijn wasmachine-aansluiting op zolder verleggen en splitsen (naar WM en wasbak aansluiting). Nu ben ik bekend met knelkoppelingen en soldeerkoppelingen met star koper, maar omdat het een nieuwbouwhuis is word ik nu geconfronteerd met kunststof buizen (althans aan de buitenkant) en perskoppelingen.
Ik lees dat kunststof buizen + perskoppelingen erg makkelijk aan te leggen zijn, maar moet ik dan nog ergens op letten? Zijn daar ook nog verschillen in? Of is het ook mogelijk (speciale) knelkoppelingen te gebruiken om van kunststof naar koper over te gaan? Alle koppelingen komen op de muur, dus knelkoppeling is ook prima en daar ben ik veel bekender mee (en geen speciaal gereedschap nodig).
2mm (en nog wel meer) doe ik in de regel met een electrische schaaf.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jup. Of zaagtafel of frees. Niet decoupeerzaag of handzaag.
Mdf ja? Dat is aardig funest voor je messen.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:05 schreef mister_white het volgende:
[..]
2mm (en nog wel meer) doe ik in de regel met een electrische schaaf.
verschillende soorten, ook nog :| Goed, ik ga het proberen te identificeren en dan zoek ik verder. Dank!quote:Op maandag 18 januari 2016 13:04 schreef mister_white het volgende:
[..]
Er zijn verschillende soorten kunststof buizen met hun eigen specifieke perskoppelingen (uponor, rehau etc). Je moet eerst identificeren welk type je hebt. Je kan dan verder met kunststof of koper. Afhankelijk van het huidige systeem kan je dan verder met knelkoppelingen, maar kan ook zijn dat je verder moet met perskoppelingen, hangt beetje van het systeem af.
Als je dat gemeuk niet wilt moet je verder met koper. Maar nog moet je dan weten welk type kunststof buizen je hebt omdat je een aftakking moet maken.
Hoogglans hecht bijna geen vuil op en is sterker is alleen moeilijker schilderen..quote:Op maandag 18 januari 2016 13:01 schreef Reticulum het volgende:
Ik moet een dezer dagen beslissen over de plinten.
Ik ben erover uit dat ik 90x15mm rechte plinten wil alleen twijfel ik nog over de afwerking:
- mat
- zijdeglans
- hoogglans
Fijngeperst hout met een hoop lijm idd. En die laatste is het probleemquote:Op maandag 18 januari 2016 13:12 schreef mister_white het volgende:
Zover ik weet maakt het voor je messen niet uit. MDF is gewoon fijngeperst hout. Het is wel wat stoffig idd...
thanks, ik bestel ze kant en klaar dus uit de lakstraat. Dan hoef je alleen nog maar de zaagsneden bij te werken.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:30 schreef machtpen het volgende:
[..]
Hoogglans hecht bijna geen vuil op en is sterker is alleen moeilijker schilderen..
Een schuifdeur geen optie? En dan een hoekje er uit voor de kat ofzo?quote:Op maandag 18 januari 2016 16:51 schreef Twinky het volgende:
Hallo!
Wij hebben onze slaapkamers een beetje omgegooid en nu ons grote bed in de kleinste kamer. De deur is eruit want die ging naar binnen open, en nu hebben we er even een oud tafellaken voorgehangen met twee spijkers en een touwtje.
De vraag is: wat is een goedkope oplossing om een redelijk lichtdichte deuropening-afsluiting te maken, waar de poes nog doorheen kan?
De doek voor de deur is verder prima, beter nog is denk ik een mooie wollen deken, maar hoe maak je dat goed vast?
Iemand een idee?
Gordijnroede of rails boven/voor de deuropening bevestigen, en dan een (verduisterend) gordijn ervoor hangen? Schuifdeur is nog mooier, maar waarschijnlijk ook veel duurder.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:51 schreef Twinky het volgende:
Hallo!
Wij hebben onze slaapkamers een beetje omgegooid en nu ons grote bed in de kleinste kamer. De deur is eruit want die ging naar binnen open, en nu hebben we er even een oud tafellaken voorgehangen met twee spijkers en een touwtje.
De vraag is: wat is een goedkope oplossing om een redelijk lichtdichte deuropening-afsluiting te maken, waar de poes nog doorheen kan?
De doek voor de deur is verder prima, beter nog is denk ik een mooie wollen deken, maar hoe maak je dat goed vast?
Iemand een idee?
Schaven is ook een optie, maar ik heb een zaag die het mooier sneller en strakker kan, dus waarom zou ik moeilijk doen?quote:Op maandag 18 januari 2016 13:05 schreef mister_white het volgende:
[..]
2mm (en nog wel meer) doe ik in de regel met een electrische schaaf.
waarom zou ducttape nou ook alweer ducttape heten?quote:Op maandag 18 januari 2016 22:05 schreef Tom_ het volgende:
Volgens mij hoor ik deze ventilatiebuis in elkaar te zetten met PVC lijm, maar is dat ook geschikt om zulke kieren mee te dichten?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Juist, parker in het midden en wat tape om iedere koppeling wikkelen moet ook voldoende zijn dus? Die PVC lijm laat ik graag achterwege, maar die stond op de site vermeld waar ik het besteld heb.quote:Op maandag 18 januari 2016 22:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
waarom zou ducttape nou ook alweer ducttape heten?![]()
![]()
Nee, dat zou ik niet doen met PVC lijm. Zou misschien wel kunnen als de boel er aan één kant niet uit kan lopen, en je dus vanaf de andere kant de boel vol zou kunnen storten. Als het geen zichtwerk wordt, kun je het proberen te lijmen, en dan in het midden in die bolling een boorparker rossen, of desnoods een popnagel, met- of zonder carrosserieringetje binnen en buiten.
Sja, luchtdicht is luchtdicht. PVC lijm is wel wat meer dicht - dicht, maar aan de andere kant ook meteen permanent. Ducttape zal in de loop van de tijd wel een beetje gaan verteren, maar dan hebben we het wel over járen denk ik.quote:Op maandag 18 januari 2016 23:27 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Juist, parker in het midden en wat tape om iedere koppeling wikkelen moet ook voldoende zijn dus? Die PVC lijm laat ik graag achterwege, maar die stond op de site vermeld waar ik het besteld heb.![]()
Het is voor de afzuiging van het toilet dus wil ik sowieso uitsluiten dat er lucht ontsnapt in mijn voorraadkast waar het kanaal deels doorheen loopt.Zichtwerk gaat het niet worden gelukkig.
Polymeerkit kun je ook altijd weer netjes openkrijgen.quote:Op maandag 18 januari 2016 22:05 schreef Tom_ het volgende:
Volgens mij hoor ik deze ventilatiebuis in elkaar te zetten met PVC lijm, maar is dat ook geschikt om zulke kieren mee te dichten?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is ducttape en ducttape. De ducttape van de bouwmarkten is hopeloos van kwaliteit en laat vaak na een aantal jaren los. Ducttape die de installateur gebruikt zit hier nog steeds, ook na ettelijke jaren.quote:Op maandag 18 januari 2016 23:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ducttape zal in de loop van de tijd wel een beetje gaan verteren, maar dan hebben we het wel over járen denk ik.
Hoogtequote:Op woensdag 20 januari 2016 18:12 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Is het mogelijk om binnendeuren langer te maken? Standaard maat van deuren is 211,5 volgens mij maar heb 214 nodig. Iemand enig idee hoe?
Ja, eentje van 2115 nemen en dan een lat van 25 erop lijmen. Iets dikker nemen, daarna met een blokschaafje vlak schaven met de deur, even schuren en klaar. Of je doet het met een kantenfrees, moet je wel even een malletje maken zodat je frees niet omklapt.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:12 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Is het mogelijk om binnendeuren langer te maken? Standaard maat van deuren is 211,5 volgens mij maar heb 214 nodig. Iemand enig idee hoe?
Het betreft een binnendeur, en ik graag paneeldeuren.quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:54 schreef jpajs het volgende:
[..]
Hoogte
2015 mm (gangbare maat bij renovatie van woningen)
2115 mm (gangbare maat bij renovatie van woningen)
2315 mm (gangbare maat voor voordeuren bij nieuwbouw i.v.m. de eisen in het Bouwbesluit)
2340 mm (gangbare maat voor achterdeuren bij nieuwbouw i.v.m. de eisen in het Bouwbesluit)
Zou een langere nemen en die inkorten.
Wat voor soort hout kan ik het best gebruiken?quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:59 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ja, eentje van 2115 nemen en dan een lat van 25 erop lijmen. Iets dikker nemen, daarna met een blokschaafje vlak schaven met de deur, even schuren en klaar. Of je doet het met een kantenfrees, moet je wel even een malletje maken zodat je frees niet omklapt.
Niet alleen voordeuren en achterdeuren hebben die maten he. Binnendeuren moeten ook een doorgang hebben van 2300mm.quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:54 schreef jpajs het volgende:
[..]
Hoogte
2015 mm (gangbare maat bij renovatie van woningen)
2115 mm (gangbare maat bij renovatie van woningen)
2315 mm (gangbare maat voor voordeuren bij nieuwbouw i.v.m. de eisen in het Bouwbesluit)
2340 mm (gangbare maat voor achterdeuren bij nieuwbouw i.v.m. de eisen in het Bouwbesluit)
Zou een langere nemen en die inkorten.
Met handigheid haal je zo een stuk van de bovenzijde er af. Krukgat is namelijk maatgevend en is meestal voorgeboord. Uit het rest stuk haal je de sluitlat. Binnenzijde is in bijna alle gevallen honingraat karton. Even wat karton weg schrapen uit de bovenzijde deur. Vullat er weer in lijmen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:09 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Niet alleen voordeuren en achterdeuren hebben die maten he. Binnendeuren moeten ook een doorgang hebben van 2300mm.
En een langere deur, de 2315mm. dan is nog maar de vraag of dat goed komt. Er zit rondom wel een hardhouten kantlat in een binnendeur (als je een beetje kekke deur hebt tenminste), maar geen 17-18cm (die eraf gehaald moet worden.
Ja, die zit wel achter mijn deur.quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:32 schreef mizzsylver het volgende:
Als dat luik achter je voordeur zit is het wel handig, dan blijft je mat op zn plek liggen en ligt dan even hoog als de vloerbedekking.
Nee, het doel van dat ding is om de mat op zijn plek te houden, niet het luik.quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:41 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Ja, die zit wel achter mijn deur.
aha het doel van dat ding is dus om het kruipluik op dezelfde plek te houden (dat is denk ik niet echt nodig omdat het tussen stenen omranding is) en om voor verhoging te zorgen.
Daar bovenop stop ik dan de deurmat die ik nu ook al heb liggen.
Ik. Je moet wel de zaagbladen hebben met het "hele" aansluiting.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:10 schreef denoo het volgende:
Iemand ervaring met ecotools multitool zaagbladen op een multitool met snelwissel (Bosch gop300)??
Ik zou hier (zie link) es kijken. Ik zie zo snel geen prijzen, maar vind zelf de gebogen halfronde segmentbladen fijn werken. Bij ET zijn die niet geschikt voor Boschquote:Op donderdag 21 januari 2016 17:37 schreef denoo het volgende:
Thnx voor de snelle reactie!
Ga er dadelijk een paar bestellen .
Bedankt voor de tip maar na wat google zoek werk kwam ik ze tegen met een prijs .quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou hier (zie link) es kijken. Ik zie zo snel geen prijzen, maar vind zelf de gebogen halfronde segmentbladen fijn werken. Bij ET zijn die niet geschikt voor Bosch
http://www.qblades.nl/pro(...)lve-maan-88mm-1st-3/
Ecotools heeft ook een adapter voor sds aansluiting icm. de universele zaagjes.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:59 schreef denoo het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip maar na wat google zoek werk kwam ik ze tegen met een prijs .
Die zijn bijna even duur als van bosch !!
http://www.gereedschappro(...)halve-maan-88mm/1453
Iemand nog andere tips voor goedkope multitool zaagbladen ?
He Sai²quote:
Ik wil licht en sterk hout om een bijzettafel mee te maken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
He Sai²Geen idee, waarom wil je dat spul hebben ipv 'normale' populieren multiplex?
Drimensa in Zaandam verkoopt het![]()
Ecoplex: 380-450 kgm-3quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:15 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ik wil licht en sterk hout om een bijzettafel mee te maken.
Volgens mij is ecoplex lichter, maar als het niet veel scheelt is populier ook prima.
Ecotools en Action.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:59 schreef denoo het volgende:
Iemand nog andere tips voor goedkope multitool zaagbladen ?
Ja, ga ik doen. Die heeft het vast wel inderdaad. Dat populierenspul is beter zo te zien!quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ecoplex: 380-450 kgm-3
Multiplex berken: 600-700 kgm-3
Multiplex populier: 360-420 kgm-3
Multiplex okoume 330-410 kgm-3
Waarom wil je per se licht hout?
Neem anders es een kijkje bij de Amsterdamse Fijnhouthandel
En goedkoper, tenminste dat evoplex klinkt als iets duurs.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:27 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ja, ga ik doen. Die heeft het vast wel inderdaad. Dat populierenspul is beter zo te zien!
oeh nice nicequote:Op vrijdag 22 januari 2016 01:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En goedkoper, tenminste dat evoplex klinkt als iets duurs.
Ze verkopen bij die houthandel ook gefineerde multiplex. Dan heb je het gewicht van populier met de looks van eiken
Ja, maar ben eerst nog druk aan het tekenenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Laat je zien wat het is geworden?
Links eruit schroeven, rechts die centrale moer losdraaien, uitkijken voor dat lampie, die zit er met een lipje achter en is een bitch om weer goed terug te krijgen. De plaat hangt dan inmiddels los.quote:Op zondag 24 januari 2016 01:54 schreef derLudolf het volgende:
Wat was ook alweer de juiste volgorde om dit te 'ontleden'? Want ik weet dat mijn broertje twee van die dingen in een dimmer (het kruisje wat je ziet in dat frame).
Eerst stopcontact er uit, dan het 'frame' wat om beide zit en pak je dan dat van de dimmer mee?
[ afbeelding ]
De spotjes die er op zijn aangesloten zijn 12V, maar krijgen geen spanning, dat heb ik vanmiddag gemeten. Ik wil kijken of de dimmer wel spanning af geeft.
Zit er na de dimmer nog een trafo die de spanning naar 12V om zet? Of zit er bij de dimmer in een trafo naar 12V?
Is in een badkamer mocht dat verder van belang zijn
Zekering van de dimmer kapot ? De trafo zal wel ergens bij de lampen boven het plafond liggen.quote:Op zondag 24 januari 2016 01:54 schreef derLudolf het volgende:
Wat was ook alweer de juiste volgorde om dit te 'ontleden'? Want ik weet dat mijn broertje twee van die dingen in een dimmer (het kruisje wat je ziet in dat frame).
Eerst stopcontact er uit, dan het 'frame' wat om beide zit en pak je dan dat van de dimmer mee?
[ afbeelding ]
De spotjes die er op zijn aangesloten zijn 12V, maar krijgen geen spanning, dat heb ik vanmiddag gemeten. Ik wil kijken of de dimmer wel spanning af geeft.
Zit er na de dimmer nog een trafo die de spanning naar 12V om zet? Of zit er bij de dimmer in een trafo naar 12V?
Is in een badkamer mocht dat verder van belang zijn
Zekering is dat rooie dingetje toch? Die heb ik al gewisseld met een andere dimmer die wel werkt. Helpt nietquote:Op zondag 24 januari 2016 11:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zekering van de dimmer kapot ? De trafo zal wel ergens bij de lampen boven het plafond liggen.
Die zit zeg maar nooit voor de dimmer
Volgens mij is de zekering niet dat rode dingetje wat je voorop ziet zittenquote:Op zondag 24 januari 2016 16:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zekering is dat rooie dingetje toch? Die heb ik al gewisseld met een andere dimmer die wel werkt. Helpt niet
Klopt, die lipjes had mijn broertje dus tot twee keer toe gesloopt, de lomperd.quote:Op zondag 24 januari 2016 03:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Links eruit schroeven, rechts die centrale moer losdraaien, uitkijken voor dat lampie, die zit er met een lipje achter en is een bitch om weer goed terug te krijgen. De plaat hangt dan inmiddels los.
Je hebt ook 12v lampen met een spanningsregelaartje ingebouwd, die werken op 220. Lampje eruit en effe lezen. kortste weg.
Dan moet je dus op zoek naar een trafo die ergens verstopt zit en meten of die kaduuk is. En volgens mij kan er achter in die dimmer ook nog een zekering zitten, maar dan moet je ook op zoek naar de reden dat dat ding kapot is.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, die lipjes had mijn broertje dus tot twee keer toe gesloopt, de lomperd.
Op de lampjes staat alleen 12V. Lijkt me toch dat dat de aansluitspanning is.
Je kunt er altijd vrijblijvend even langs gaan toch? Voelt het niet goed kom je niet meer terugquote:Op zondag 24 januari 2016 20:10 schreef janus84 het volgende:
Ik wilde er geen apart topoc voor openen en hoop hier advies te vinden.
Is er iemand die ervaring heeft met Bullinga in Wageningen? Ik ben geïnteresseerd in vloerdelen en een haard. Qua prijs wel prima maar de schreeuwerige advertenties vind ik altijd een beetje vervelend. Iemand ervaring?
Waarom wil je het plafond "ontkoppelen" ?quote:Op maandag 25 januari 2016 19:46 schreef Gia het volgende:
Weet iemand of en waar je deze ontkoppelstukken kunt kopen?
Twee gamende zoons boven ons hoofd.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:00 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Waarom wil je het plafond "ontkoppelen" ?
Geluidsoverlast ?
Gewoon op dezelfde website?quote:Op maandag 25 januari 2016 19:46 schreef Gia het volgende:
Weet iemand of en waar je deze ontkoppelstukken kunt kopen?
Je eigen veiligheid. een dak kan door een stuk mos, of alg aanslag spekglad zijn als je pech hebt.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:11 schreef bondage het volgende:
Moet ik nog ergens om denken als ik het dak op ga, behalve het regelen van een hoge ladder
Dank. Ik was er al bang voor dat het een lastig klusje zou zijn, misschien dat ik het in de zomer beter aan een vakman over kan laten. Ik heb geen lekkage, de pannen liggen wel over elkaar, alleen beetje scheef en dat vind ik niet zo mooi ogen. Het is dus puur een cosmetisch iets en reparatie is niet noodzakelijk.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:29 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Je eigen veiligheid. een dak kan door een stuk mos, of alg aanslag spekglad zijn als je pech hebt.
Ik ken je dakconstructie niet, maar meestal kan er wel iemand voorzichtig op lopen. Ze zijn er tenslotte ook ooit op gelegd.
Maar heb je lekkage dan? Zo'n dakpannendek goed leggen is lastiger dan het lijkt. Het moet als een grote puzzel in elkaar grijpen. Je kunt niet ff een paar pannetjes opschuiven.
If it ain't broken dont fix it...
Eronder en links ernaast twee die niet helemaal goed liggen. Op zolder zie ik geen aanwijzingen betreft lekkage, de panlatten kan ik helaas niet controleren zonder een pan te verwijderen. Ik hou het sowieso in de gaten, ook op zolder en schakel eventueel een vakman in om het op te lossen. Dit is blijkbaar niet iets om even zelf simpel op te lossen.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:09 schreef Makrolon het volgende:
T is alleen onder de schoorsteen toch? Lekkage aan de schoorsteen en daardoor de pannenlatten verrot misschien? T gaat je echt tegenvallen om ze zelf effe goed te legfen.je kan er op lopen door een pan onder die er boven te schuiven. Dan krijg je een plek waar je je voet op de pan er onder kan neerzetten.
Oh, dat kan gewoon? Dacht dat je het hun dan moest laten maken.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:29 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Gewoon op dezelfde website?
http://www.lawaaidemper.nl/webshop/lawaaidemper-ontkoppelstukken/
Het is een Früh 600D
http://www.frueh-schnellb(...)dukte&nummer=600%20D
https://www.google.nl/sea(...)78Q_AUIBigA&dpr=1.09
Dat witte randje (bij je zwarte pijl), is dat teflontape? (kan het niet goed zien, te onscherp) Zo ja, dan lijkt het erop dat er een schroefdraad zit en zou ik het teflontape gewoon even vervangen (kraan eraf draaien, tape tegen de schroefdraadrichting, kraan erop draaien). Zo nee, zelfs de Ikea heeft goedkope kranenquote:Op woensdag 27 januari 2016 22:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
hmm heeft iemand mischien een idee hoe ik mijn kraan kan fixen? als die te fixen is..
het probleem is dat die lekt waar de pijl staat..
[ link | afbeelding ]
clickable..
helaas is het niet zo simpel als even het rubbertje tussen de slang en kraan vervangen.. want daar lekt die net niet.. maar net er boven.. het is net of er een "apart" binnenstuk in zit waar de slang aan zit, en het plastic chroom look buitenkantje.. en daar tussen in komt het water weg.. ( knap irritant als die in z`n houder staat.. want dan krijg ik dat lekkende water dus in mn keukenkastje. )
kan ik hier iets van lijm of kit in aanbrengen? enzo ja welke?
of kan ik beter een nieuwe kraan scoren?.. dat laatste zal geheid een bak duurder zijn
nee.. dat wit is de reflectie van het water..quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:26 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Dat witte randje (bij je zwarte pijl), is dat teflontape? (kan het niet goed zien, te onscherp) Zo ja, dan lijkt het erop dat er een schroefdraad zit en zou ik het teflontape gewoon even vervangen (kraan eraf draaien, tape tegen de schroefdraadrichting, kraan erop draaien). Zo nee, zelfs de Ikea heeft goedkope kranen. Ik zou niet gaan rommelen met kit/lijm.
Ons bakelieten deurbeslag hebben we ooit opgepoetst met commandant autowasquote:Op zondag 31 januari 2016 11:32 schreef Tessamo het volgende:
Heeft er iemand hier een idee hoe ik mijn raambeslag simpel netjes kan krijgen?
Bij de koop van het huis stonden alle kozijnen ´prachtig´ in de olie (en voor het gemak het beslag ook). Nu dit allemaal netjes wit is geworden wil ik ook graag het raambeslag er weer terug op. Enkel, er zit een olielaag overheen en ze zijn aardig dof. Zijn er geen huis, tuin & keukenmiddeltjes bekend om dit mooi te krijgen zonder nieuw raambeslag aan te schaffen?
Niet eens in me opgekomen, ik denk dat dat sowieso wel een goede optie is om er weer een lichte glans op te krijgen nadat ze helemaal schoon zijn Vonkenboer.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:43 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ons bakelieten deurbeslag hebben we ooit opgepoetst met commandant autowas
Maar of dat in jou geval ook werkt durf ik niet te beweren.
Zacht koperborsteltje op accuschroeftol?quote:Op zondag 31 januari 2016 11:32 schreef Tessamo het volgende:
Heeft er iemand hier een idee hoe ik mijn raambeslag simpel netjes kan krijgen?
Bij de koop van het huis stonden alle kozijnen ´prachtig´ in de olie (en voor het gemak het beslag ook). Nu dit allemaal netjes wit is geworden wil ik ook graag het raambeslag er weer terug op. Enkel, er zit een olielaag overheen en ze zijn aardig dof. Zijn er geen huis, tuin & keukenmiddeltjes bekend om dit mooi te krijgen zonder nieuw raambeslag aan te schaffen?
Day Is idd een stuk makkelijker. Vergeet ook je dampdichte folie niet aan de binnenkant!quote:Op zondag 31 januari 2016 14:49 schreef xJordy het volgende:
Goeiemiddag! Ik ben nogal aan de twijfel. Op zolder wil ik het schuine dak gaan isoleren vanuit binnen.
Ik zat eerst aan een rachelwerk tussen de balken te denken (balken van 50x75 + kleine latjes) met 12cm isolatiemateriaal. Zodat je nog stukje balk zou zien.
Maar de dwarsbalken zijn 15.5/16 cm diep, dan is het vast veel makkelijker dit vol te stoppen met 16cm isolatiemateriaal? Zou ik hier dan alleen kleinere latjes tegen aan moeten schroeven en gelijk de isolatierollen erachter? En later zo de gipsplaten erop.
Alvast bedankt!
Dankje voor de reactie! Ik wou glaswol nemen met aluminium dampremmende laag erop, deze laag moet dan toch aan de binnenkant en afgeplakt met aluminium tape?quote:Op zondag 31 januari 2016 15:06 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Day Is idd een stuk makkelijker. Vergeet ook je dampdichte folie niet aan de binnenkant!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Barrah op 31-01-2016 21:05:26 ]
Ik vermoed dat dit in de schakelaars zit.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:49 schreef mrPanerai het volgende:
Wij hebben in gang van die schakelaars die na een bepaalde tijd terug afspringen. Maar die zijn ondertussen ook al 30jaar oud. Ze werken nog maar vaak gaat het licht snel uit.
Zit deze timer in de schakelaar of moet er ergens in een jast gekeken worden?
Kun je niet zo zeggen. Staat het aquarium midden op een 9mm dikke plaat van 2,44m*1,22m die enkel aan de zijkanten is verstevigd of staat ie op een 18mm dikke plaat met een sterk frame er onder?quote:Op maandag 8 februari 2016 11:35 schreef xaban06 het volgende:
Wat is het draagvermogen van spaanplaat, iemand daar bekend mee? Ik wil namelijk een aquarium plaatsen op een kast van spaanplaat.
Bovenblad is 160cm bij 40cm.
Aquarium is 120cm bij 40cm, 180 liter.
Juwel verkoopt al hun aquaria met een houten meubelquote:Op maandag 8 februari 2016 14:09 schreef Makrolon het volgende:
Aquarium niet op hout zetten. Bij mij is ooit een bak geknapt van 80x40x40 omdat ie op hout stond. T glas kan niet tegen de werking van het hout.
En dan komt er een hoop water uit zo'n aquarium kan ik je vertellen
Nou ja, afmetingen heb ik gegeven tochquote:Op maandag 8 februari 2016 12:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kun je niet zo zeggen. Staat het aquarium midden op een 9mm dikke plaat van 2,44m*1,22m die enkel aan de zijkanten is verstevigd of staat ie op een 18mm dikke plaat met een sterk frame er onder?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |