Sounddragon | zaterdag 16 januari 2016 @ 12:51 |
![]() Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i • Maart78, E81 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • pvdplanet, E36 325i Coupe • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325ci • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 318d Touring • Vuurmuis, E46 325ci • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • leolinedance, F30 BMW 320d • Moody, F30 320i • Driftkikkerrrrr e30 318i. • daNpy, 2006 E91 325i Touring • Sie_Scheitern_Epos, 2000 E46 Coupé 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d • Catch22-, E34 520i '95 • LoveAtFirstDrive, E34 540iA Touring '94 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i • bluemoon23, E85 Z4 3.0si M • Okeuj, E92 M3 Onderdelen Meer onderdelen Handige links Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/ Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. ![]() ![]() Und wir fahren wieder frölich weiter. [ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 17-01-2016 01:31:15 ] | |
Sounddragon | zaterdag 16 januari 2016 @ 12:52 |
Game Ride on! | |
mitchelll0181 | zaterdag 16 januari 2016 @ 12:55 |
Dat duurde lang voor het volgende deel ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 16 januari 2016 @ 12:58 |
Ik wilde nog een nieuwe pic in de OP. Kan je dat nog ff regelen SD? ![]() ![]() ![]() thnx. | |
Hyperdude | zaterdag 16 januari 2016 @ 14:03 |
Gisteren in Maastricht oude auto's kieken in het MECC. Mooie stand van BMW ivm. 100 jaar BMW met tientallen oude BMW's. Batcars, M1, 3200, Glas, 2002 Turbo, 507 en meer. Als je in de buurt bent een aanrader. http://www.interclassicsmaastricht.nl | |
spectrumanalyser | zaterdag 16 januari 2016 @ 19:04 |
de reparatie aan mijn e46 316i uit '99 is begonnen. Uitlaatgas kwam in het koelsysteem, de koelvloeistof kwam eruit nadat het blok op temperatuur kwam. een garagebedrijf stelde de diagnose ´koppakking lek´, door middel van een test aan de hand van het koelsysteem. de cilinderkop ligt momenteel bij een revisiebedrijf. maandag weet ik meer. intussen viel het op dat de koppakking zelf in goede staat is. ![]() grote foto het vermoeden bestaat dat de kopbouten niet goed aangetrokken zijn. dan is de kans groot dat de cilinderkop nu krom is. ik heb 3 jaar probleemloos kunnen rijden met de auto, de kilometerstand staat op 233.000 km | |
mitchelll0181 | zaterdag 16 januari 2016 @ 19:36 |
als die niet te krom is is vlakken genoeg ![]() | |
Sounddragon | zondag 17 januari 2016 @ 01:30 |
BMW staat er al 20 jaar om bekend dat de koppen nogal slecht tegen koud stampen kunnen. Al in de tijd van de E30jes was dat een zwak punt. Koud trappen is heeft vaak een gescheurde kop tot gevolg. Ik help je hopen dat het alleen de pakking was, of een kromme kop. | |
Catch22- | zondag 17 januari 2016 @ 02:24 |
Vaak was dat omdat het onderblok van gietijzer was en de kop van alu. Die warmen niet gelijk op. Als je dan koud stampt is de uitzetting niet gelijk en krijg je gezeik. | |
Hyperdude | zondag 17 januari 2016 @ 09:43 |
6 cilinder lijn, of V12(= 2, 6-pitters aan elkaar) zijn ook altijd gevoeliger voor uitzetting dan V6/V8 door de grotere lengte = meer uitzetting/krimp. Moet je wat sympathieker met de techniek omgaan. Maar hier gaat het om een 4-cil en zal het wel aan waterpomp/koeling hebben gelegen. ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 17 januari 2016 @ 11:03 |
Dank voor de reacties. De waterpomp is vorig jaar vervangen. Volgens de temperatuurmeter op het dashboard is het blok niet oververhit geweest. 'Koud stampen' is niet iets wat ik doe. Warm ook niet. | |
Hyperdude | zondag 17 januari 2016 @ 11:09 |
Hoeveel heeft ie gelopen? Weet niet in hoever een afwijkende temperatuurmeter 100% betrouwbaar een eerder geval van oververhitting aangeeft; je bedoelt toch dat ie daarna iets over het midden aan blijft wijzen? Zijn ook wel mensen die een koppakking als 'Verschleißteil' zien; maar die vergeten volgens mij dat het 2016 is, en niet 1916. ![]() Daar heb je de oorzaak. ![]() | |
Hyperdude | zondag 17 januari 2016 @ 11:33 |
Jezelf quoten ![]() Paar fotopagina's, helaas niet zulke joekels, van BMW's op de Interclassics http://autosport.nl/klass(...)classics-maastricht/ [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 17-01-2016 13:26:45 ] | |
spectrumanalyser | zondag 17 januari 2016 @ 15:23 |
233000 km staat er nu op. 16 jaar oud. De koppakking is zeker geen onderdeel wat aan slijtage begeeft. Ja, de temperatuurmeter heeft keurig strak in het midden gestaan nadat het op bedrijfstemperatuur was. Dus geen stukje daar voorbij. Ik geloof niet in goede effecten van warm stampen. Ik rij wel lange afstanden, Duitsland, e.d. stukken snelweg moet voldoende zijn bij een grote afstand. Dat geneuzel van 'je moet hem flink op z'n donder geven' gaat er bij mij niet in. | |
Hyperdude | zondag 17 januari 2016 @ 15:51 |
Bij 'normaal' gebruikte auto's is mijn ervaring dat je boven de twee ton/10-12 jaar oud, geluk of pech kan hebben. Bij de ene auto wat meer geluk dan bij de andere. ![]() Hopelijk blijft het alleen bij vlakken en is je kop morgen verder goed. Rij je er zo nog een ton bij. ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 17 januari 2016 @ 15:54 |
Mijn koppakking lag er ook uit na 247K. Zelfde blok | |
spectrumanalyser | dinsdag 19 januari 2016 @ 18:46 |
cilinderkop gereinigd, gevlakt, klepseals en klepstoters vervangen, olieleiding gereinigd, klepgeleiders gecontroleerd op axiale speling. en een tap vervangen die afbrak bij het demonteren van het uitlaatspruitstuk. de nokkenas is op tijd gezet, en dat ga ik morgen driedubbel checken voordat ie erop gaat.![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 19 januari 2016 @ 19:01 |
Het kan altijd nog een mooie tafel worden nu ![]() ![]() Nee gaat helemaal goed komen ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 19 januari 2016 @ 19:06 |
Lekker altijd; die totaal in het blok vastgerotte draadeinden Goed bezig. ![]() | |
YebCar | dinsdag 19 januari 2016 @ 19:58 |
van de week nieuwe motorsteunen erop gezet op mijn F20. Na 150k is deze uiteindelijk gescheurd en liep de versnellingsbak aan. Pook gaf ook wat rare vibraties. gelukkig niet echt een hoog kostenplaatje eraan | |
Questular | woensdag 20 januari 2016 @ 08:20 |
Was absoluut het bezoeken waard, Geweldige auto's gezien, en toen we bij de nieuwe 7-serie aan het kijken waren kwam er een oudere man met een BMW petje op vol trots vertellen over zn eigen BWM 7 (L model) uit '92. Uiteraard met allerhande foto's en verhalen over hoe en wat. Mooiste moment van de beurs om te zien hoe trots die man op zn auto was ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 20 januari 2016 @ 18:37 |
rond het middaguur is de cilinderkop weer op het onderblok terecht gekomen. de plekken met veel roetaanslag op het onderblok zijn gereinigd met 120 schuurpapier, helaas. volgende keer liever Scotch Brite gebruiken. was wat naief om te denken dat ik alles weg zou kunnen poetsen met remmenreiniger, totdat een behulpzame monteur opperde om met dat schuurpapier de aanslag te verwijderen. maargoed, iedereen blijft beweren dat dit geen kwaad kan. als je met je vinger erover voelt dan voel je geen krassen. de truc met het vastzetten van de ketting heeft goed gewerkt. de nokkenas was door het revisiebedrijf weer op tijd gezet, en hiervoor kon ik ook de klem gebruiken om de nokkenas op exact het goede punt te zetten. ook had ik een foto ter referentie voor wat betreft de TDC-positie van de nokkenas. daarna was het een koud kunstje om de krukas na het terugzetten van de kop weer op TDC te zetten. de distributiedeksel, daar kwam olie doorheen. nieuwe pakking geplaatst en volgens het boekje komt hier vloeibare pakking bij. grote foto morgen nog de bovenkant van het inlaatsysteem terugzetten, alle electronica aansluiten, koelsysteem vullen en kijken wat er gebeurd. grote foto [ Bericht 8% gewijzigd door spectrumanalyser op 20-01-2016 18:47:51 ] | |
Hyperdude | donderdag 21 januari 2016 @ 15:52 |
Ziet er goed uit. Draait ie al naar tevredenheid? | |
Hyperdude | donderdag 21 januari 2016 @ 16:20 |
Iemand trouwens bekend met problemen van de N53B30 in F11 523i/528i uitvoering? Vrees toch dat dat er binnenkort toch maar eens van moet komen. ![]() Voorkeur gaat eigenlijk uit naar de 528 met 258 PK, maar die 523 met maar 190 PK uit 3 liter moet bijna oneindig lang meekunnen qua lage belasting van het blok. https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_N53 Diesel doe ik toch maar niet met 20-25K kms. per jaar en prima ervaringen qua betrouwbaarheid benzine 6-pitters tot nu toe M20,M50 en M54. ![]() | |
Andyy | donderdag 21 januari 2016 @ 16:47 |
Waarom niet de n20? | |
Hyperdude | donderdag 21 januari 2016 @ 16:52 |
6 > 4 ![]() Misschien ben ik wel sentimenteel; ik wil 6 bougies. | |
Piet__Piraat | donderdag 21 januari 2016 @ 17:20 |
Gaat de 330i toch plaats maken ja? Zo'n 528 is toch wel heerlijk natuurlijk, voldoende pk's ook. Blok moet het normaal gesproken wel kunnen hebben. Je 330i heeft ook 231pk toch? Dan kunnen die 27 er wel bij ![]() | |
Andyy | donderdag 21 januari 2016 @ 17:33 |
| |
bokkepoot | donderdag 21 januari 2016 @ 17:34 |
De loop van een 6 cilinder is gewoon veel mooier dan zo'n 4 cilinder met paprika in de bips... | |
Hyperdude | donderdag 21 januari 2016 @ 17:37 |
Misschien wel. Zit bijna op de 350000 km. 523/528 6-pitters zijn gemaakt tot zomer 2011. Dan passen ze nu, bijna 5 jaar later nog net in het BMW 2 jaar garantie. Die garantie beviel mij bij de 330 wel aardig. ![]() Hangt er ook beetje vanaf waar ik tegenaan loop. Wel heel erg veel zwart/zilver. Handbak moet ik ook afstand van doen, ben ik bang. | |
Hyperdude | donderdag 21 januari 2016 @ 17:42 |
Grappig filmpie. ![]() Maar 6 loopt mooier en als tweedehandskoper die er weer 10 jaar/250000 km.oid mee wil rijden, heb ik nog steeds wat meer vertrouwen in 6 NA dan 4 met föhn. | |
Piet__Piraat | donderdag 21 januari 2016 @ 18:12 |
Die vierpitter kan op lange termijn wel eens kwetsbaarder zijn, ja. Anderzijds: als je er mogelijk wat korter mee gaat rijden of je steekt de besparing op brandstofkosten in je zak om zo nodig een motorrevisie te doen, kun je ook weer een tijd vooruit. Handbak opgeven is wel een grote kans ja. Automaatje is ook wel lekker hoor, maar veel onderhoudsgevoeliger natuurlijk. En kleuren...tsja. Ik vind bruin wel een geschikte kleur voor een F11. Met beide lederen interieur natuurlijk. | |
Hyperdude | donderdag 21 januari 2016 @ 19:10 |
Ik zie dat ik ongeveer 1-1,5 liter zuiniger ben dan gemiddeld op Spritmonitor. 9,1 liter/100 km. over 200000 km. Werk is 5 km. 80 km. weg en 20 km. filevrije snelweg, 8 keer per week. Als ik dus blijf rijden als een oude l*l, zal het verschil 4 vs. 6 pitten wel redelijk binnen de perken blijven. Eerst maar eens kijken wat een oude 330 oplevert. Vrees zo weinig dat ik lekker blijf doorkarren tot ie dood is. ![]() | |
boegschroef | donderdag 21 januari 2016 @ 19:14 |
1 km in een f11 en die 3 voelt aan als een bolderkar... Ik was meteen verkocht en had het enorme verlies op mijn 3 voor lief genomen. Nog geen dag spijt gehad ![]() | |
Hyperdude | donderdag 21 januari 2016 @ 19:17 |
Zit nog relatief vers onderstel onder mijn bolderkar ![]() Eerst maar eens rijden. Tot nu toe alleen 535i gereden. Dit is toch wat minder. | |
Hyaenidae | donderdag 21 januari 2016 @ 19:30 |
Brrr..automaat, bruin en beige interieur, echt een ouwe lullenbak. Kun je ook voor een Volvo gaan. | |
Hyperdude | donderdag 21 januari 2016 @ 19:34 |
5 is zoizo ouwelullenbak. And proud of it. ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 21 januari 2016 @ 19:37 |
![]() E60 niet ![]() | |
Hyperdude | donderdag 21 januari 2016 @ 19:40 |
E60 is voor bazen. Is niet iedereen gegeven baas te zijn. ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 21 januari 2016 @ 19:45 |
Maar wel voor bazen die tig keer stilstaan met elektronicaproblemen ![]() Klopt, kan ook. Ik vind het wel chique. Zo'n F11 is sowieso geen racer. Dat geloof ik meteen. Ik vond de E91 al een forse vooruitgang ten opzichte van m'n E46. Een F11 doet daar vast nog een flinke schep bovenop! Dat blijft bij auto's vaak toch het devies. Devalueren doet ie amper meer. En zo'n F11 staat volgend jaar ook nog wel te koop. Alleen dan niet meer met Premium Selection ![]() | |
Catch22- | donderdag 21 januari 2016 @ 19:47 |
Ik kar haar ook dood. Maar ze gaat maar niet echt dood. Staat nu wel bij de garage met een dode brandstofpomp, maar om haar daar voor weg te doen. En zo'n e34 blijft gewoon een leuke auto. | |
Hyperdude | donderdag 21 januari 2016 @ 19:55 |
Vaak ook omdat het stiller/zwaarder voelt. Kan mij nog de overgang Golf 2-Golf 3 herinneren. Was de Golf 3 volgens de kenners de volwassen rijdende auto. Zwaar, log en doods tov. de Golf 2 is nu mijn oordeel. Zo'n 528 weegt net iets meer dan 1700 KG. Best veul. Een onderstel vernieuwen onder je auto heeft bijna hetzelfde effect. Vond ik bij de BMW een goede investering. ¤1000-1500 kom je een heel eind. ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 21 januari 2016 @ 19:59 |
1.700kg is wel serieus gewicht ja. Valt me wel op dat een 520d al voor zo'n 20k te krijgen is, valt me niks tegen. Geen bedrag dat ik kan stukslaan op een auto, maar had het erger verwacht. | |
boegschroef | donderdag 21 januari 2016 @ 20:01 |
Ik had een 3 jaar oude f30... En dat voelde voor mij al als een bolderkar vergeleken met de f11. Ik heb alle generatie 3 series gehad en de meeste 5 dus ik heb ook wel wat ervaring/ vergelijkings materiaal ![]() | |
Hyperdude | donderdag 21 januari 2016 @ 20:04 |
Heb geen idee van de verkoopcijfers, maar denk dat 50% of meer van de verkochte F10/F11 een 520d was/is. Aanbod/keuze genoeg. ![]() | |
Catch22- | donderdag 21 januari 2016 @ 20:06 |
ik wil op mijn e34 de voorkant wel iets strakker hebben. Standaard heb je onwijs veel ruimte in de wielkasten. Denk ook dat hij dan net iets strakker stuurt. | |
Hyperdude | donderdag 21 januari 2016 @ 20:08 |
Geloof je wel. ![]() Alleen weet ik van mijzelf dat ik aan dat 'nieuwe gevoel' ontzettend snel wen. Na een paar weken is het bijzondere er al weer af. Anderen hebben dat misschien met vriendinnen o.i.d. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 21-01-2016 20:15:33 ] | |
Piet__Piraat | donderdag 21 januari 2016 @ 20:10 |
Kom je in principe ook niks mee tekort hè. 184pk/380Nm komt prima vooruit. Wel allemaal bakken met rond de twee ton erop, dus je kunt niet nog onderhoudsvrij een tonnetje erbij zetten. Bekend hoor. Als ik een andere auto heb kijk ik meestal na een paar maanden alweer naar iets anders ![]() | |
Hyperdude | donderdag 21 januari 2016 @ 20:13 |
Ik had een af-fabriek BMW sport-onderstel. Laten vervangen door hetzelfde i.c.m. steviger draagarmen aan de voorzijde. Wereld van verschil na 150000 km. ongeveer. Iets steviger onderstel is ook fijn, rubber is ook op na 10 jaar/100000 km. Je remmen wat upgraden, of gewoon de klauwen reviseren/ruilen, en nieuwe, goede, schijven voelt ook veel beter. | |
mitchelll0181 | donderdag 21 januari 2016 @ 20:32 |
Afhankelijk van je rijstijl denk ik.. Just cruisin merk je niet heel veel lijkt me. | |
Hyperdude | donderdag 21 januari 2016 @ 20:39 |
Is ook zo. Heb een oude 911 die ik veel harder trap/durf te trappen dan de BMW. Maar alleen als het droog is ![]() Daar merk je zo'n opknapbeurt pas echt. Is ook veul duurder. ![]() ![]() | |
Andyy | donderdag 21 januari 2016 @ 21:22 |
Valt mee, hangt er vanaf wat je in een auto zoekt. Heb een 325i (e90) en een 530d (F11) gereden, maar de E90 is wel stukken leuker en heeft hydraulische stuurbekrachtiging wat een grote plus is | |
boegschroef | donderdag 21 januari 2016 @ 21:58 |
Zelf vind ik de 3 serie na de e46 tegen vallen. Mijn e92 was nog goed te doen maar de f30 viel echt tegen. Maar mijn e60 was al veel fijner dan de e92 en f30. Als ik dus nu zou moeten kiezen tussen een e90, f30 of e60 in dezelfde prijsklasse dan is het zonder enige twijfel de e60. Sterker nog ik heb de e60 ook nooit weggedaan ondanks dat ik de e92 en f30 had. En ik heb hem nog steeds maar dat is een heel ander verhaal ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 21 januari 2016 @ 22:15 |
Mijn motor draait nog niet. Tijdens de montage van de brandstofaanvoer besloot de o-ring van de brandstof leiding er vandoor te gaan (13531247953) Niet meer teruggevonden. BMW dealer heeft een nieuwe o-ring besteld. Morgen kan ik hopelijk om 9:00 uur dit ringetje ophalen. De maten van deze o-ring kon ik niet vinden, automaterialenzaken konden mij niet helpen. Morgen weer een dag. | |
Catch22- | donderdag 21 januari 2016 @ 22:32 |
Ik zit een beetje in tweestrijd. Of de auto optimaliseren op gewoon onderhouden. Sinds ik motor rij is het wat meer naar het laatste gegaan. Voor de kicks pak ik de motor. | |
Hyperdude | donderdag 21 januari 2016 @ 22:36 |
Wat een rotstreek van zo'n ringetje van EUR 0,51... ![]() | |
Hyperdude | donderdag 21 januari 2016 @ 22:37 |
Als je onderstel maar gaar/oud genoeg is, is onderhoud ook optimaliseren. ![]() | |
Catch22- | donderdag 21 januari 2016 @ 22:42 |
als het moet dan optimaliseer ik het wel gelijk. | |
leolinedance | donderdag 21 januari 2016 @ 23:46 |
Je maakt mij wel nieuwsgierig naar andere Beemers. Ik vind/vond mijn F30 juist de fijnste auto die ik ooit heb gehad. Nu heb ik amper ervaring met andere BMW's dus is dat wellicht niet zo'n kunst. Maar puur qua rijden vind ik hem beter dan mijn nieuwe C-klasse. | |
Andyy | vrijdag 22 januari 2016 @ 00:12 |
Ik vond de E89 het fijnst. Ook al was het een slowpoke versie | |
boegschroef | vrijdag 22 januari 2016 @ 06:39 |
En hierin zien je dat iedereen anders is. Ik vond mijn e89 de slechtste bmw die ik ooit heb gehad. Zo erg dat ik hem na 1,5 jaar weggedaan heb en een enorm verlies geleden heb. (Ik had deze nieuw gekocht). Mijn menig is wel deels gemaakt omdat er vaak iets kapot was. ( in 1,5 jaar tijd 17 keer bij de garage achter moeten laten). | |
boegschroef | vrijdag 22 januari 2016 @ 08:24 |
Misschien wel leuk om te lezen... Mijn BMW geschiedenis (jaartallen weet ik niet meer, en het zijn alleen de BMW's op volgorde): e30 e36 --> e30 werd een track auto e46 (330 coupe, oude stock wagen toen de e92 al uit was, daarom nieuw kunnen kopen tegen een belachelijk lage prijs) --> e36 eruit e92 --> e46 binnen 1,5 jaar total loss gereden en ik kreeg de catalogus waarde van de oorspronkelijke nieuwwaarde ![]() e21 erbij voor de hobby e30 baur --> e21 eruit e89 --> na 4 jaar trouwe dienst de e92 ingeruild tegen een nieuwe z4 e34 M5 --> e30 baur eruit e60 erbij om de auto's beter te kunnen vervoeren (met trailer) e30 M3 --> e34 eruit (Deze was te zwaar op het circuit en zonde om totaal te verbouwen) F30 --> e89 eruit e30 M3 eruit (zelfde als de e34, in orginele staat geen track auto, mooi weer auto had ik al dus toch maar eruit verbouwen was zonde van de auto) F11 --> F30 eruit huidige status: Mijn eerste e30 heb ik nog ![]() En de E60 en de F11. Met daarnaast nog een aantal hobby auto's. | |
Hyperdude | vrijdag 22 januari 2016 @ 09:36 |
Je ben een autoslet... ![]() wel een mooie lijst. ![]() Moeder 2002 Ti Touring, oranje. ikke: 1991 e36 318iS, leasert 1992 e36 325i CP Tijdje 1989 e30 325iX Touring voor er bij. 2001 e46 330i Touring Dat was mijn spreekbeurtje. ![]() Stond vorige week een e30 M3 op de beurs in Maastricht voor ¤80K ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 22-01-2016 10:02:54 ] | |
Piet__Piraat | vrijdag 22 januari 2016 @ 10:07 |
Nette lijstjes inderdaad hoor ![]() | |
Catch22- | vrijdag 22 januari 2016 @ 10:09 |
E30 316i 1990 E34 518i 1993 LPG (weggedaan bij 420dkm) E30 320i 1991 E34 520i 1995 (huidig) | |
Hyperdude | vrijdag 22 januari 2016 @ 10:18 |
Jij loopt echt ver achter... Qua otoos ![]() | |
Catch22- | vrijdag 22 januari 2016 @ 10:59 |
Ik ben niet zo rijk sorry. Let me rephrase that; ik rij echt heel weinig en vind de E34 nog steeds een erg fijne auto. Als ik deze wegdoe krijg ik er bijna niets voor terug, hij bevalt nog goed en het rijdt goed. Als ik een nieuwe auto zou kopen, werd het waarschijnlijk een e39. Ik zie geen reden om wat nieuwers te rijden. We doen gezamelijk 8-10k km per jaar ofzo. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 22 januari 2016 @ 11:36 |
Heb ook getwijfeld over een e39 maar van wat ik gelezen heb zijn die een stuk minder betrouwbaar als een e34. Wel mooi, maar de klassieke looks van een e34 vind ik nog mooier. Mijn BMW geschiedenis: BMW e30 324tdA Touring BMW e30 324td Touring BMW e30 325iX Touring BMW e30 324td Touring (met 2.5 TDS motor +/- 170pk) En de huidige: BMW e34 540iA Touring op LPG ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 22 januari 2016 @ 11:53 |
Dat het een kwestie van budget is bedoel ik helemaal niet. ![]() Toch juist mooi die klassiekers. Als er maar een fatsoenlijk onderstel onder zit... ![]() | |
Catch22- | vrijdag 22 januari 2016 @ 11:59 |
Mijn oom (je kent hem zonder dat je het weet) rijdt al jaaren e39's op LPG en die heeft nooit noemenswaardige problemen. zo kwam het over ![]() Onderstel is prima. Hij is op alle snelheden gewoon strak. Onderhoud is altijd netjes gedaan, ook voor mij. Wel 2-3 jaar geleden de shocks achter laten vervangen, daardoor is een eibach setje nu een beetje overdreven helaas. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 22 januari 2016 @ 12:31 |
Ooh da's die ene kerel toch? ![]() Nee motorisch zijn ze ook wel goed, maar meer het elektrische gedeelte. Maar kan ook goed gaan. Kennis (je kent 'm wel) heeft een e39 540i op LPG maar moest wel 3k aan reparaties aftikken laatst 😁 maar goed, elke auto heeft wel wat hoor.. Mijn e34 is ook geen held wat betreft de elektronica ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 januari 2016 @ 13:33 |
Hulp nodig. Onbekende kabel twee aderig, geen idee waar ie in moet E46, 316i, 1999, Roodwit-roodblauw https://twitter.com/c64frank/status/690511766753771520 | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 januari 2016 @ 13:37 |
1427 615.9 code 1 1427 783.9 code 2 1427 787.9 code 3 | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 januari 2016 @ 18:18 |
Goed en slecht nieuws. Goede nieuws is dat de bestelde o-ring binnen is. Slechte nieuws Is dat er een kabel 'overblijft', de connector is schoon dus deze moet aangesloten zijn geweest. Maar waar!?! Kabelkleuren: Roodwit en roodblauw Het is een kabel die aan de Injectiekabelboom zit. De temperatuursensor in de cylinderkop is het niet, die zit aangesloten op een andere connector van dezelfde kabelboom en Is geel-zwart Onder de startmotor lijkt alles aangesloten te zijn. Verder verwachten we de locatie onder het inlaatspruitstuk, aangezien de kabel naar beneden loopt. ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 22 januari 2016 @ 18:32 |
disa klep ? kachel regeling ? als dat het niet is zal ik ff kijken bij de mijne. | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 januari 2016 @ 18:38 |
Nee, het is zeker niet de disa klep. Op zowel boven als onderste deel van de inlaat is geen aansluiting... Als je zou willen kijken heel graag. hou er rekening mee dat deze kabel waarschijnlijk onder je inlaatspruitstuk uit komt. Even snel kijken zal niet genoeg zijn vrees ik. Kleur is roodwit-roodblauw | |
mitchelll0181 | vrijdag 22 januari 2016 @ 18:40 |
Ik ga na mn eten even kijken voor je ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 januari 2016 @ 18:47 |
![]() Als t lukt kom ik je persoonlijk taart brengen. Met m'n e46 316i uit 1999 | |
mitchelll0181 | vrijdag 22 januari 2016 @ 18:49 |
waar zit die precies aan vast ? je hebt je kabelboom met al je injector aansluitingen. daarbij ? is die lang ? kort ? Heb je hem al laten draaien ? haha dan merk je ook wel wat er los ligt ![]() [ Bericht 43% gewijzigd door mitchelll0181 op 22-01-2016 18:59:37 ] | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 januari 2016 @ 18:59 |
Zit aan de Injectiekabelboom. Is kort, ongeveer 15-20 cm. Gaat stukje samen met de temperatuursensor naar beneden en splitst af | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 januari 2016 @ 19:01 |
Ik ga niet starten voordat alles op z'n plek zit. Desnoods koop ik een Injectiekabelboom op de sloop en sluit ik 1 voor 1 alles uit | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 januari 2016 @ 19:02 |
Het moet aan de inlaatkant zijn. Ik kan niet zien wat er onder de startmotor zit, maar dat zal niet twee-aderig zijn. Dit lijkt een simpelere sensor | |
mitchelll0181 | vrijdag 22 januari 2016 @ 19:12 |
Knock sensor ?? Nee, is een andere connector.. Hmm T regent hier nu.. ![]() Waar woon je, met inpa kan je zien welke sensor info je mist | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 januari 2016 @ 19:17 |
Alkmaar. | |
mitchelll0181 | vrijdag 22 januari 2016 @ 19:22 |
Helaas niet in de buurt anders was ik ff langsgekomen.. Je weet zeker dat temp sensor aangesloten is ? En disa.. Dynamo is het niet had andere kleur zag ik net al snel | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 januari 2016 @ 19:26 |
De temperatuursensor in de cylinderkop is aangesloten. Ik denk dat er nog een temperatuursensor moet zijn, ergens op een koelslang? Heb in ieder geval nog een groene o-ring over uit de koppakkingset dus deze sensor heb ik nog niet gevonden | |
mitchelll0181 | vrijdag 22 januari 2016 @ 19:39 |
sensor achterkant oliefilterhuis, check die is.![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 januari 2016 @ 19:48 |
Ga ik doen. En tweede mogelijkheid is 'pulse generator crankshaft' Op t onderblok, dure sensor, Nr 12141709616 Op foto's wisselt de connector, soms 3 soms 2 aders. Overigens is de binnenkant van de connector groen van kleur | |
mitchelll0181 | vrijdag 22 januari 2016 @ 19:49 |
Vliegwiel sensor, het is 1 vd 2 denk ik ![]() Volgende keer schilderstape erop doen met naampje erop ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 januari 2016 @ 19:56 |
Mooi dan kan ik morgenochtend om 9:30 gaan starten met de zoektocht. Stom dat ik niet bij het oliefilterhuis gezocht heb. Denk dat dat m gewoon Is. We keken drie keer van onder, auto hoog op de brug. En tig keer diep onderin... Maar niet bij t oliefilterhuis. Vijf man sterk, drie uur gezocht | |
mitchelll0181 | vrijdag 22 januari 2016 @ 19:59 |
hahahaha, ik hoop het. Wel trek in taart enzo... Nee geintje haha, hoop dat je snel weer kan rijden ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 januari 2016 @ 21:54 |
de afbeelding die je gepost hebt, is niet van onze e46 m43 motor. achter het oliefilterhuis zit slechts 1 connector, voor de oliedrukschakelaar. en die is aangesloten bij mij.... [ Bericht 58% gewijzigd door spectrumanalyser op 23-01-2016 08:51:49 ] | |
spectrumanalyser | zaterdag 23 januari 2016 @ 08:55 |
dit gaat een probleem worden. tot zover is m'n bmw gedegradeerd tot een weekendproject, maandag ben ik weer fulltime aan het werk.... auto naar huis laten transporteren is een prijzige optie, maar ik zie vanmiddag om 5 uur geen andere optie. | |
mitchelll0181 | zaterdag 23 januari 2016 @ 10:26 |
Komop, zoeken jonguhhh. Inlaat eraf en zoeken. Je kan het. | |
boegschroef | zaterdag 23 januari 2016 @ 12:39 |
Niet echt behulpzaam maar je bent niet de eerste met dit probleem ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:33 |
de connector heeft geen functie, er is geen aansluitpunt. nadat alles weer aangesloten was en de sleutel op het contact ging kwam er geen fout op het dashboard. motor gestart en draaide keurig. kortom; de twee aderige roodwit-roodblauw kabel is een extra kabel, mogelijk voor airconditioning. dat heb ik namelijk niet in mijn auto. joy \o/ Dank aan Leebmann24, BMW Maaral Alkmaar, Doehetzelf garage overdie en Cartal rijsbergen. | |
mitchelll0181 | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:48 |
Waarom was die schoon van binnen dan .. ![]() Maar idd wat ik eerder al zei. Gewoon starten ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 23 januari 2016 @ 15:38 |
Gisteren kreeg ik het kaartje van de werkplaatschef van de lokale BMW dealer. Hij heeft aangeboden om het uit te zoeken. Ondertussen al dik een uur en 40 km probleemloos gedraaid. Volgende keer minder kopervet op de uitlaatmoeren, hij rookte aardig. Is nu over. To be continued | |
Dimitri_ | zaterdag 23 januari 2016 @ 15:47 |
Goed om te lezen! Hopen dat het allemaal houdt, en mooi dat je het toch allemaal zelf gedaan hebt. Satisfaction! | |
spectrumanalyser | zaterdag 23 januari 2016 @ 18:51 |
exact. veel geleerd, een hoop werk verricht en met een big smile een fijne proefrit gemaakt. genieten. | |
Hyperdude | zaterdag 23 januari 2016 @ 19:10 |
Klinkt goed tot nu toe ![]() | |
Mr.Ping | zaterdag 23 januari 2016 @ 21:33 |
Ik ben opzoek naar 19 inch breedset voor mijn E93? (zelfde als op de foto alleen zwart interieur)![]() Het moet er precies zo uit gaan zien, alleen wil ik hem niet zo ver verlagen. Ik kom dit op http://www.marktplaats.nl(...)e93-csl-f30-f31.html tegen. Maat van de velg 8,0j-19 en 9.0j-19 et34 / 37 Komt dit volgens jullie overeen met de foto? | |
boegschroef | zaterdag 23 januari 2016 @ 21:48 |
Het kan wel ongeveer kloppen. Orgineel is 8x19 et37 en 9x19 et39. Dus een lagere et komt de velg net iets verder naar buiten zoals op de foto. Maar als ik het goed lees kan je er voor 400 euro 4 nieuwe banden bij krijgen?? Dat zal niet veel soeps zijn. 1 goede 265/30 R19 kost al meer dan dat! Maar is dit geen 20" op de foto, mijn e92 was verlaagd met 19" en dat zag er toch net iets anders uit. | |
Mr.Ping | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:22 |
Ik heb net de advertentie gevonden, de maten zeggen me niets buiten het 19 inch is en achter 10J. -19" VMR VB3 "CSL" 19x10 +38-12=+26 rear/+40-10=+30 front http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=403271 Banden worden Dunlop of Pirelli. | |
Sie_scheitern_Epos | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:36 |
Heb jij naast de E46 nou ook nog een E93? Of heb je die E46 na het ongeluk weggedaan, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen. ![]() | |
Mr.Ping | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:48 |
Ik heb de E93 vorige week gekocht, en moet nu mijn E46 (die weer helemaal perfect is) verkopen. | |
Sie_scheitern_Epos | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:49 |
Niet verkeerd, de E46 had je al lang toch? Wat voor motor zit er in de E93? | |
Mr.Ping | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:58 |
De E46 heb ik nu vier jaar, de E93 is een 330. De oude ga ik volgende week schorsen, en dan stallen om dit voorjaar actief te adverteren. | |
boegschroef | zaterdag 23 januari 2016 @ 23:03 |
Die -12 en -10 zijn gebruikte spacers. Daarom sluiten ze zo mooi aan. Men koopt gewoon 'passende velgen' en gebruikt vervolgens spacers op de maximale breedte 'look' te krijgen. Dus de achtervelg is een et38 maar door de spacer wordt het eigenlijk et26. Zelf zou ik niet voor een 10j velg gaan. 10j met 265 geeft zo'n uitgetrokken band effect. Ik zou het op 9j houden maar dat is gewoon smaak verschil ![]() | |
boegschroef | zaterdag 23 januari 2016 @ 23:05 |
O en let op! De bmw van die advertentie heeft zijn wielkassen laten uitrollen! Dit past dus niet standaard. | |
Mr.Ping | zaterdag 23 januari 2016 @ 23:15 |
Ik zag het, maar hij is ook wel erg laag. Zelf vind ik het mooier om 1.5 cm tussen band en spatbord te houden. Mijn auto heeft nu een M onderstel, dus zal alleen voor iets naar beneden moeten. Bij mijn E46 heb ik rondom 10 mm spacers en daar merk je met het rijden niets van. | |
Mr.Ping | zaterdag 23 januari 2016 @ 23:59 |
Vandaag heb ik dit filmpje gemaakt. Ik hoop hem in het voorjaar (eerder mag ook) aan een echte liefhebber te verkopen. Die hem netjes warm rijdt, hem elke maand in de wax wil zetten, voorzichtig is met de velgen en hem altijd op een deurlengte afstand zal parkeren. ANDERS GAAT DE KOOP NIET DOOR! | |
Catch22- | zondag 24 januari 2016 @ 03:35 |
Is dit model in deze uitvoering al zo gewild? En als je zo'n filmpje maakt, zou je dan de kap niet even laten zien? Is toch geen geheel onbelangrijk punt bij een cabrio. | |
Mr.Ping | zondag 24 januari 2016 @ 08:34 |
Ik denk dat elke goed onderhouden auto gewild blijft. De blauwe softtop is als nieuw, nooit problemen mee gehad. Bij mij staat de auto altijd in de garage dus kan elke nacht goed drogen. ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 24 januari 2016 @ 08:38 |
ik vroeg me af waarom er een takje in een slangetje zat aan de voorzijde van de cilinderkop. dit slangetje hoort normaal gesproken in een aansluiting van het emissie/vacuum controle systeem en is nu afgesloten middels een stukje hout. slangetjes van dit systeem waren al dermate vergaan en was benieuwd waar het voor dient; hoe het systeem werkt. heb het werkplaatshandboek gelezen en dan leer je nog eens wat ![]() voor zover ik het nu begrijp: de katalysator werkt efficient vanaf 300 C. om de katalysator sneller op deze temperatuur te krijgen is er een luchtpomp en filter aanwezig vlakbij de radiator. via een slang gaat dit naar een drukregelaar/klep en vanaf daar naar het uitlaatspruitstuk. door verse lucht toe te voegen aan de uitlaat ontstaat er een soort afterburner waardoor de katalysator sneller op temperatuur komt. verder blijkt dat de stekker voor de luchtpomp ook was afgekoppeld en voorzien van vuil. die heeft al minstens 3 jaar los gehangen. kortom; het emissie/vacuum controle systeem was geheel afgekoppeld. rarara waarom. na de aankoop van m'n auto heb ik direct de olie gewisseld en de auto op de brug gehad voor o.a. inspectie. heb foto's gemaakt en op 1 foto is de uitlaat en katalysator goed te zien. die lasnaden op het middenstuk aan de boven en onderzijde.... zou er een katalysator in zitten? | |
Hyperdude | zondag 24 januari 2016 @ 10:57 |
Welke kabel is dat? ![]() | |
daNpy | zondag 24 januari 2016 @ 11:04 |
Zo ver weg van de motor zit de kat meestal niet... Ziet er eerder uit als een gebeunhaasde middendemper aan het laswerk te zien ![]() | |
Hyperdude | zondag 24 januari 2016 @ 11:19 |
Plaatje van google '316 m43 kat' ![]() Lijkt toch wel te kloppen. Je ziet duidelijk het kabeltje van de λ-sonde vlak achter de kat. En op het plaatje van Spectrum zit dat kabeltje veel verder naar voren!? zie je 2 sondes/kabeltjes? Lasnaden wijken niet zo veel van elkaar af, volgens mij. | |
boegschroef | zondag 24 januari 2016 @ 11:24 |
Voor de F serie heb ik zo'n kabel: http://m.ebay.com/itm/BMW(...)575342055?nav=SEARCH Je kan heb voor 10 euro aan onderdelen zelf maken, ik heb ergens een handleiding. Maar voor dat geld heb ik niet zelf zitten solderen ![]() Als je wilt leren hoe je die key kan generen kan ik je eventueel wel op weg helpen. | |
Hyperdude | zondag 24 januari 2016 @ 11:27 |
Thank you. ![]() Stop het in mijn archiefje. Eerst nog de verkoper van de potentiële opvolger wat verder overtuigen van de waarde van mijn huidige wegraket. ![]() | |
boegschroef | zondag 24 januari 2016 @ 11:33 |
Na nog eens goed nagedacht te hebben gaat na 10 jaar trouwe dienst en 325000 km verder misschien toch de e60 in de verkoop... Mijn vader gebruikte deze nog wel eens maar heeft ook aangegeven liever niet meer in zo'n grote auto te rijden waardoor die nu eigenlijk altijd stil staat. Dat is ook zonde.... Maar waarschijnlijk is de km stand te hoog om hem nog verkocht te krijgen... | |
Hyperdude | zondag 24 januari 2016 @ 11:36 |
Hier 340000 kms. Je krijgt er weinig/niks meer voor. Ergens ook wel logisch. Ik weet zelf dat ie goed is, maar een koper neemt toch altijd een grote gok. Eigenlijk kan je financieel gezien beter gewoon doorkarren. Je rijdt in een afgeschreven bak. Als ie er mee ophoudt, vang je alsnog bijna net zoveel als in rijdende staat. | |
leolinedance | zondag 24 januari 2016 @ 11:41 |
Ik vind jouw auto er geweldig uit zien! Super strak, mooie velgen en toch chique. Zou hem direct overwegen als ik een 2e auto zocht. | |
Piet__Piraat | zondag 24 januari 2016 @ 11:53 |
Klopt helemaal. Alleen de vaste lasten zouden een reden zijn om 'm te verkopen. Want of ie nu 325 of 375 heeft gelopen maakt ook niets uit. Het is allemaal veel. | |
Hyperdude | zondag 24 januari 2016 @ 11:55 |
Juist. Voorbeeldje: WA-extra voor een 2001 330i en 2010 528i scheelt nog geen ¤20 per jaar. | |
Piet__Piraat | zondag 24 januari 2016 @ 11:57 |
Ik bedoelde in dit geval: de mrb als een auto niet rijdt maar wel in bezit is. Scheelt 1.500 euro per jaar als je 'm dan verkoopt. Want de verzekeringspremie gaat inderdaad op basis van nieuwwaarde en dat scheelt niet gek veel. | |
Mr.Ping | zondag 24 januari 2016 @ 12:17 |
![]() Je kan er rustig en stil mee toeren, maar als het moet dan gaat hij in 6 tellen naar de 100! | |
junkiexp | zondag 24 januari 2016 @ 12:40 |
Vandaag gaat mijn 750 over naar een andere eigenaar die ook al een E32 en een E46 heeft, een liefhebber dus en daar ben ik blij mee. Komt een kleine aan dus de Corsa die we hebben gaat worden ingeruild op een station, ben voorzichtig aan het kijken naar een 5 serie station. Wel jammer dat de 750 weggaat, probleemloos duizenden kilometers in gereden maar voor dagelijks gebruik voor de vrouw zou het echt te gek zijn qua benzine kosten. Maar gelukkig komt er een Beemer voor terug ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 24 januari 2016 @ 13:10 |
yup, alles wijst erop dat de katalysator eruit gesjoemeld is. het 'afterburner' kat-opwarm-systeem is afgekoppeld. eenmaal met luchtpomp aangesloten loopt de motor stationair een stuk hoger, wellicht is daarom de luchtpomp ook afgesloten. de lasnaden kloppen inderdaad niet, op elke foto van een uitlaat zie ik een nette rand ![]() hmm. zonder katalysator zou je iets meer vermogen kunnen hebben ![]() | |
daNpy | zondag 24 januari 2016 @ 14:00 |
Apart, zo ver van het blok duurt het wat langer voor de kat warm is en dat is niet ideaal. Zeker niet vanwege de hoge milieu eisen, maar misschien gelden die nog niet zo streng voor deze auto. Bij nieuwe auto's loopt de motor de eerste 20 seconden enorm rijk om de kat op temperatuur te krijgen ![]() | |
daNpy | zondag 24 januari 2016 @ 14:01 |
Schitterende wagen ![]() Wat is de vraagprijs? | |
Piet__Piraat | zondag 24 januari 2016 @ 14:06 |
Zonde inderdaad, maar ook logisch. Wel goede prijs voor gekregen nog? | |
Hyperdude | zondag 24 januari 2016 @ 14:07 |
Jammer. Leuk voor erbij. (Te) duur voor dagelijks. ![]() | |
bluemoon23 | zondag 24 januari 2016 @ 14:12 |
Met dank aan het NL belastingsysteem, een liefhebbersauto erbij hebben voor een paar honderd/duizend km per jaar is niet aantrekkelijk als het nog niet onder de oldtimer regeling valt. Een BMW 850 of een Merc SL500 (R129) vind ik ook mooi, maar zo`n ding weegt ook 1800kg..... ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door bluemoon23 op 24-01-2016 15:33:59 ] | |
Mr.Ping | zondag 24 januari 2016 @ 15:14 |
8500 euro Morgen komt er een nieuwe APK op! | |
mitchelll0181 | zondag 24 januari 2016 @ 15:30 |
8500 ![]() Ok... | |
daNpy | zondag 24 januari 2016 @ 16:05 |
Flink bedrag inderdaad. | |
Mr.Ping | zondag 24 januari 2016 @ 16:06 |
Probeer eens een tweede te vinden in deze staat, lukt je niet! ![]() In het voorjaar kom ik er voor deze prijs wel vanaf, en ik heb de ruimte om hem te stallen. Ik heb een vorm van ziekelijke perfectie, dat zie je dan terug in mijn auto's. Dit was mijn Williams, heb ik zelf uit elkaar gehaald en gerestaureerd.... en dan krijg je dit! ![]() Staat nu in België in een privé collectie, nieuwe eigenaar vind het zonde om mee te rijden. Voor de metamorfose:
| |
Hyperdude | zondag 24 januari 2016 @ 16:23 |
Hoeveel heeft ie gelopen? Mijn 340K kms. flink gebruikte, maar technisch goed onderhouden, 330iT gaat bij inruil waarschijnlijk 1/3 van jouw 330 pbrengen... ![]() ![]() | |
Mr.Ping | zondag 24 januari 2016 @ 16:33 |
174.000 kms Ik kreeg net een berichtje van iemand die belangstelling had, en zocht op Zomoto hoe lang ik hem precies had. Zomoto gaf op mijn kenteken een waarde (in goede staat) van 8.250 euro! Laatst is de auto nog getaxeerd door de verzekering op minimaal 7500,- euro, dus dit is hij wel waard. when the top goes down the price goes up [ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Ping op 24-01-2016 16:39:24 (when the top goes down the price goes up) ] | |
Hyperdude | zondag 24 januari 2016 @ 17:12 |
Zomoto kan bij mij geen waarde bepalen. Te weinig waarschijnlijk... ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 24 januari 2016 @ 17:31 |
Dat is nog meer dan ik verwacht had eigenlijk ![]() 340k benzineslurper is in NL nog amper te verkopen. | |
Dimitri_ | zondag 24 januari 2016 @ 18:28 |
Wat weegt je 330iT eigenlijk, HD? | |
Hyperdude | zondag 24 januari 2016 @ 18:33 |
RDW zegt 1475 2001 handbak | |
bluemoon23 | zondag 24 januari 2016 @ 18:34 |
Beetje jammer dat je zo`n ding dan in de sneeuw neerzet als je zo`n liefhebber bent ![]() Met zo`n km stand, word het rap minder met de liefhebber/verzamelaar/klassieker status hoor. Taxaties en waardebepalingen zijn leuk, het telt pas als het geld in je zak zit en de auto verkocht is. | |
Mr.Ping | zondag 24 januari 2016 @ 18:39 |
Sneeuw is niet erg, zolang ze maar niet gaan strooien. | |
Dimitri_ | zondag 24 januari 2016 @ 18:40 |
Hmm scheelt niet heel veel met mijn E34. Zoek wat lichters, vandaar dat de 525 te koop staat. Ben niet zo gevoelig voor hoge kilometerstanden dus zou wat dat betreft de gok wel aandurven. | |
Hyperdude | zondag 24 januari 2016 @ 18:45 |
Ach, als je 'm als tweede auto voor het weekend ed. houdt rij je er per jaar 5-7K kms. bij oid. Ben je zo 10 jaar verder voordat er mogelijk wat reparaties aan zitten te komen. Dingen worden niet echt veel meer waard als klassieker volgens mij; lang niet zeldzaam genoeg. | |
Hyperdude | zondag 24 januari 2016 @ 18:47 |
Ik zou er eentje met een ton minder op de teller zoeken. Blok draait gewoon door, maar kleine dingetjes nemen wel toe de laatste 50000 km. | |
bluemoon23 | zondag 24 januari 2016 @ 18:49 |
Oh zeker, technisch kan het allemaal wel. Dat bedoelde ik ook niet. Je moet met dat soort auto`s alleen niet verwachten de pot met goud in handen te hebben alleen omdat hij er netjes uitziet | |
Hyperdude | maandag 25 januari 2016 @ 21:01 |
Kogel door de kerk. 2001 E46 330iT er uit, 2011 F11 523iT er in. Niet echt snel; maar wel lekkere cruisebak met automatisch versnellingsbakkie. ![]() Eerste vraagje: Iemand ervaringen met runflat bandjes? Ik heb de laatste jaren steeds Michelin PS1/PS2 gereden. Zijn die een beetje te doen in de runflat versie? | |
daNpy | maandag 25 januari 2016 @ 21:08 |
Runflat is de eerste kms wat oncomfortabeler en trillen tot ze op temperatuur zijn (paar minuten snelweg). Heb ik met zowel Toyo, Conti als Bridgestone gehad. | |
Hyperdude | maandag 25 januari 2016 @ 21:13 |
Las ook dat als je normale banden onder een auto schroeft die voor runflat is ontworpen, het allemaal wat zoekerig kan worden door de soepeler zijwangen van normale banden. Eerst maar eens kijken wat de invloed op het weggedrag is van normal/comfort/sport/sport+ knoppen en andere nieuwerwetse meuk. ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 25 januari 2016 @ 21:40 |
Nice! Gefeliciteerd, mooie vooruitgang. Foto's van de bewuste bak? Automaatje is stiekem toch wel lekker hoor ![]() Runflat is mij niet zo goed bevallen. Heb ze zelf niet gehad, maar de paar keer dat ik er mee reed vond ik ze in 18" toch wel erg hard. 18" heeft al niet gek veel veercomfort, maar dan dus nog minder. | |
Andyy | maandag 25 januari 2016 @ 21:42 |
RF geeft ook alle schokken iets harder door en maken meer geluid, is mijn ervaring | |
Hyperdude | maandag 25 januari 2016 @ 21:53 |
Ik ga 'm vrijdag halen. Had een paar foto's van de site geplukt. Foto's buitenkant heb ik nog niet. Sophistograu metaal ![]() ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 25-01-2016 21:59:15 ] | |
Piet__Piraat | maandag 25 januari 2016 @ 22:02 |
Nice. Mooie interieurcombi hoor. Ik begin er toch ook wel fan van te worden merk ik. Vond de F11 altijd al mooi, maar is niet binnen bereik. Mogelijk nog twee jaar prijsdaling en ik twee jaar in m'n oude brik door, dan zou het wel kunnen ![]() | |
bokkepoot | maandag 25 januari 2016 @ 22:08 |
Gaaf! Alleen niet echt spijkerbroek vriendelijk volgens mij ![]() | |
Hyperdude | maandag 25 januari 2016 @ 22:13 |
thnx. Het is idd. nog een redelijk prijzige hobby. Maar ik wilde nog een zespittertje en een 535i vind ik een beetje overkill in Nederland en in mijn beursje. Had liever een 528, maar deze is redelijk loaded en stond bij de garage in de buurt, en aanbod is beperkt in benzine. Mijn vorige was de eerste met licht interieur en donkere buitenkant. ik wil niet anders meer; zwart vind ik vaak nogal grot-achtig. ![]() | |
Hyperdude | maandag 25 januari 2016 @ 22:15 |
Mijn huidige champagnestoelen hebben een zweem van blauw. Iets vaker poetsen, dan maar. Zit trouwens wel een aarsventilator in deze stoelen, dus zweten op rare plekken doe ik niet meer. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 25-01-2016 22:26:47 ] | |
Hyperdude | maandag 25 januari 2016 @ 22:43 |
Eerst maar eens kijken hoe de huidige banden bevallen. Allemaal nieuw terrein voor mij. | |
boegschroef | maandag 25 januari 2016 @ 23:19 |
Mooi, volgensmij is die iets luxer dan die van mij. Hier ga je vast geen spijt van krijgen. | |
Andyy | maandag 25 januari 2016 @ 23:31 |
Ik vind 'm een beetje oubollig eruit zien ![]() | |
Hyperdude | maandag 25 januari 2016 @ 23:38 |
Jij hebt weer meer Nm's ![]() Ik ook. Maar dat is juist het mooie. ![]() | |
Catch22- | dinsdag 26 januari 2016 @ 00:28 |
Oudbollig op de BMW manier vind ik prima! Mooie kar! | |
kaasplankje | dinsdag 26 januari 2016 @ 11:03 |
Dat interieur bedoel je? Komt door dat hout. Zouden ze dat anders uitvoeren bijv. ook in leer krijg je een heel andere look. Ik moet zeggen dat ik het ook niet mooi vind, behalve in een Bentley oid. Ik vind de dash en de bekleding eigenlijk ook niet mooi matchen mja. Als ie goed rijdt wat maakt het uit. | |
Andyy | dinsdag 26 januari 2016 @ 11:26 |
Ook doordat er comfortstoelen inzitten ipv sportstoelen | |
Hyperdude | dinsdag 26 januari 2016 @ 12:50 |
Voor het eerst in een auto met 'hout' sinds de S van opa. Conflict dash/bekleding zie ik niet echt. ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | dinsdag 26 januari 2016 @ 13:12 |
Ik vind hem in ieder geval wel geslaagd, Hyperdude. Sowieso vind ik de F10/11 een erg mooie auto. | |
Dimitri_ | dinsdag 26 januari 2016 @ 13:24 |
M pakket? Welke velgen? Sowieso een erg mooie auto met de juiste stoelen idd. Aarsventilatie is echt een toegevoegde waarde, ook al wordt er vaak nogal grappig over gedaan. | |
Piet__Piraat | dinsdag 26 januari 2016 @ 14:59 |
Zijn beste fauteuils inderdaad. En aarsverwarming vind ik klote, maar ventilatie lijkt me echt hemels. ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 26 januari 2016 @ 19:27 |
Heb geen M-pakket, weet ook niet hoe dat er uit ziet trouwens. ![]() Alleen 0704 M-Sportonderstel. ![]() Velgen 18 duims Styling 281, en er komt nog een gebruikt zomersetje bij. Nog een paar piccies. Kleur lijkt een aardig kameleon effect te hebben. ![]() Buiten op de foonfoto's bijna zwart-grijs, binnen bruinig. ![]() ![]() ![]() | |
boegschroef | dinsdag 26 januari 2016 @ 19:33 |
Erg mooi ![]() Ik hoop wel dat die trekhaak eraf of weggeklapt kan worden? Wees er zuinig op! En bij vragen voor programeren of kaart update hoor ik het wel ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 26 januari 2016 @ 19:44 |
Trekhaak is afneembaar. ![]() Nieuwe navi doen ze erbij. CIC Weet je iets van een lijst oid. wat er allemaal te 'kodieren' valt? Zo wil ik bv. dat de airco uitstaat als de klima op Auto staat. Las ergens dat dat kon. thnx in advance ![]() | |
Apekoek | dinsdag 26 januari 2016 @ 19:46 |
Mooie bak hoor! | |
Hyperdude | dinsdag 26 januari 2016 @ 19:52 |
Thank you. ![]() Deze is toffer ![]() ¤229000 ![]() | |
boegschroef | dinsdag 26 januari 2016 @ 19:56 |
Je kan het zo gek niet bedenken afhankelijk van de orginele opties. De standaard dingetjes als in motion dvd, knop van de achterklep wisselen met het raam los bedienen, of 2x drukken voor alleen het raam. Als je kofferbak een 'close' funtie heeft kan je die ondereen knop zetten. Ramen sluiten als je de auto op slot doet (en spiegels inklappen) Tot zelfs de exacte bandendruk en temperatuur in je display: ![]() | |
bokkepoot | dinsdag 26 januari 2016 @ 20:27 |
Das een mooie upgrade, vind de F10 en F11 een echt stijlvolle cruiser... | |
Apekoek | dinsdag 26 januari 2016 @ 20:37 |
Wat vinden jullie van de nieuwe X1? Vond het een gedrocht, maar nu niet meer. Best stoer.![]() | |
bokkepoot | dinsdag 26 januari 2016 @ 20:47 |
Ik vind alle X-en gedrochten... ![]() Als je dan voor lul rijd doe het dan in een auto die tenminste offroad kan
| |
Apekoek | dinsdag 26 januari 2016 @ 20:55 |
Zou hem dan ook niet voor offroad willen, maar lijkt mij wel fijn rijden aangezien ik voor werk heel Europa door moet ![]() | |
bokkepoot | dinsdag 26 januari 2016 @ 20:56 |
Als je door heel europa moet dan is wat extra bodemvrijheid wel lekker ja ![]() | |
Andyy | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:01 |
FWD ![]() Korte motorkap ![]() En hij kan dit niet | |
bokkepoot | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:05 |
Er missen 2 cilinders ![]() | |
Andyy | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:08 |
Hij loopt soms zelfs op 3 cilinders... hebben al twee verschillende dealers naar gekeken en die doen van alles maar niks helpt | |
Apekoek | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:12 |
Ik heb nog nooit een BMW of RWD gehad, waarom zou ik mij druk maken om zoiets? Ik zoek een kwalitatieve auto met het liefst wat ruimte voor een niet maximaal budget maar wel een Duitser. Dan is een nieuwe x1 niet gek? | |
Andyy | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:33 |
Dan kan je beter de Countryman kopen, zelfde onderstel maar dan goedkoper. BMW was altijd sportief met 50/50 gewichtsverdeling (wat de E84 ook heeft) en RWD, maar na de Gran tourer nu ook de X1 als FWD gedrocht ![]() Of gewoon een Skoda Yeti halen, ook lekker hoog en ruimer dan de X1. Kan je ook nog eens 4wd krijgen en fatsoenlijk off road gaan | |
Apekoek | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:04 |
Ik vind de nieuwe BMW X1 veel mooier dan een Countryman en een Skoda (kopen doe ik niet, heb het over leasen). Daarbij moet het een kwalitatieve auto zijn voor grote afstanden. Smaken verschillen, maar ik vind dat je erg overdreven doet over het feit dat er maar 1 type BMW mag bestaan. | |
Andyy | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:22 |
Ik vind dat? BMW vond dat ook ![]() etc | |
fathank | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:43 |
Offroad met een BMW.. | |
Apekoek | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:51 |
Juist, vond kennelijk. Tijden veranderen. | |
Apekoek | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:52 |
Nogmaals, daarvoor zou ik nooit een BMW kiezen. Maar dit met die X6 valt wel erg tegen ja. | |
mitchelll0181 | dinsdag 26 januari 2016 @ 23:29 |
Yupp... RIP BMW ![]() | |
Apekoek | woensdag 27 januari 2016 @ 07:42 |
Want er bestaan geen goede FWD auto's? | |
Dimitri_ | woensdag 27 januari 2016 @ 08:22 |
Volgensmij zijn de mensen die het hardste huilen om verlies van puurheid van het merk etc, de mensen waaraan BMW het minste verdient. | |
Piet__Piraat | woensdag 27 januari 2016 @ 10:14 |
Genoeg. Maar als je een beetje vermogen wil, is RWD toch wel erg fijn hoor. Mijn 160pk RWD-diesel reed qua bochtengedrag fijner dan mijn 280pk FWD-benzine. | |
Apekoek | woensdag 27 januari 2016 @ 10:18 |
Ja ok, kan ik begrijpen. Maar wanneer het om lease gaat blijft het voor mij toch altijd een keus tussen diverse pruttel-diesels ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 27 januari 2016 @ 10:56 |
Als het om die 110pk ecohokken gaat maakt het inderdaad weinig uit, daar zit wat in. Als een vergelijkbare BMW kan leasen kom je toch in een basis-einzer. Als je dan per se RWD wil ben je meer een wannabe. Maar dat ben je mijns inziens ook wel een beetje als je met een 316i loopt te pochen over je RWD-kwaliteiten ![]() | |
Apekoek | woensdag 27 januari 2016 @ 10:59 |
In dat geval mee eens. | |
Catch22- | woensdag 27 januari 2016 @ 11:00 |
Net als dat Porsche is gered door een model wat alle liefhebbers verafschuwden, de Cayenne. | |
Apekoek | woensdag 27 januari 2016 @ 11:10 |
En nu de Macan. | |
Dimitri_ | woensdag 27 januari 2016 @ 11:19 |
Inderdaad. En wat rijdt dat ding goed. Net als een Panamera overigens. Fantastische autobahn cruisers. | |
Hyperdude | woensdag 27 januari 2016 @ 18:59 |
Porsche is al verloren sinds ze de luchtkoeling hebben afgeschaft ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 28 januari 2016 @ 19:29 |
Het kabeltje wat ik over had is voor een DISA klep. Op mijn 316i zit geen DISA, de kabelboom is er wel op voorbereid. Ook weer opgehelderd. Motor loopt verder keurig. Koud stationair kan beter, eerste slag is beroerd (blok schud) daarna wel goed. Dit had ie eerst niet. Eenmaal goed warm loopt ie perfect stationair | |
Hyperdude | donderdag 28 januari 2016 @ 21:08 |
Die 'beroerde eerste slag' klinkt niet zo goed. Enig idee van de oorzaak? Ik nl. niet. ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 29 januari 2016 @ 08:10 |
De vacuumslang van de bovenste inlaat naar brandstofrail Is lek. Die zal ik snel vervangen. Denk niet dat het de luchtmassameter is aangezien het alleen met koude motor optreedt | |
spectrumanalyser | vrijdag 29 januari 2016 @ 09:12 |
En anders de o2 sensor vervangen | |
Hyperdude | vrijdag 29 januari 2016 @ 09:28 |
Lekkende slangen zou ik eerst doen. Die kunnen allemaal rare, wisselende, storingen vervangen. | |
mitchelll0181 | vrijdag 29 januari 2016 @ 10:28 |
Hahaha dat was mn eerste gok ![]()
| |
Hyperdude | zaterdag 30 januari 2016 @ 09:15 |
Leuke E30 316i Touring ![]() voor je moeder ![]() http://voorraad.volvocars(...)ion/occ2162095-48867 | |
daNpy | zaterdag 30 januari 2016 @ 10:10 |
Die prijs ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 30 januari 2016 @ 10:14 |
Auto is van metaal Prijs is een gedachte. ![]() | |
daNpy | zaterdag 30 januari 2016 @ 10:15 |
M'n zwager kocht 2 jaar geleden zo'n ding uit 1994 voor 750,- ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 30 januari 2016 @ 10:24 |
Ik zou het er ook niet voor over hebben. Heb in 2005 oid. ook minder betaald voor een 325iXT met airco en roest. Deze lijkt mij redelijk origineel met een goede historie. Nadelen 316 en kms. Als je echt naar dit model op zoek bent heb je zoizo al een afwijking. Kan je ook wel wat extra betalen. ![]() | |
Piet__Piraat | zaterdag 30 januari 2016 @ 10:26 |
2.900 euro. Krijg je er nog een Volvo bij ofzo? | |
Hyperdude | zaterdag 30 januari 2016 @ 10:30 |
Gejank over geld. Geef mijn tip nou maar door aan je moeder. ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 30 januari 2016 @ 11:55 |
Wel een cultuurschok/generatiekloof die F11 Geen oliepijlstok. Geen krik (Kop-)lampen kunnen alleen totaal uit tijdens rijden dmv. menu/Idrive Koelvloeistofdop zit in een hoek bij de voorruit ipv. bij de radiator, als die tenminste nog ergens vooraan onder alle plastic zit. Raamknoppen zitten in de deuren; hoe gewoontjes. ![]() Als je per ongeluk de andere AB pakt gaat je radio ineens op 100% Hollands of een andere kamperzender. En je stoel drukt tegelijkertijd je pens fijn tegen het stuur. Snap de accu van ¤300 van Boegschroef van een paar weken geleden nu ook. Enorm ding met een dikke plaat, vermoedelijk electronica, er bovenop. Is dat voor die energieterugwinning bij gas loslaten? Ik ga 'm weer inruilen. Voor die 316 hierboven. ![]() Zo weer een uur naar de schuur om verder te speuren in de menu's. Heb de auto maar aan de druppellader gehangen. ![]() | |
Andyy | zaterdag 30 januari 2016 @ 12:11 |
Oliepijl kan je meten via idrive, dan kan je ook gelijk zien wanneer die ongeveer warm is | |
Hyperdude | zaterdag 30 januari 2016 @ 12:14 |
I know. ![]() Ding heeft trouwens ook nog een olietemperatuurmeter ipv. een watertemp. meter. | |
daNpy | zaterdag 30 januari 2016 @ 12:47 |
Niet nodig. Niet nodig.
![]() Dat zijn de instellingen die bij die sleutel horen... programmeer hem juist en klaar ![]() Die dikke plaat hoort bij de auto, niet bij de accu...? | |
daNpy | zaterdag 30 januari 2016 @ 12:48 |
Hoe dan? Bij mn E91 kan ik het niet goed vinden (ja via het "secret" menu in de km teller, maar dat is tijdens het rijden bijzonder onhandig/onveilig). Ik had ook graag een goede olietemp meter gezien, desnoods in de Idrive. De huidige aanduiding dmv de streepjes in de toerenteller kan ik geen wijs uit ![]() | |
Piet__Piraat | zaterdag 30 januari 2016 @ 13:43 |
Leuk toch Hyperdude ![]() ![]() | |
house_is_a_feeling | zaterdag 30 januari 2016 @ 14:13 |
Wacht, ik koop die 316 wel even. Kunnen wij ruilen ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 30 januari 2016 @ 14:17 |
Gisteren nog niet echt aan programmeren van sleutels toegekomen. ![]() Accu is ingebouwd in het midden van voormalige reservewiel. Echt een groot/dik ding. Heb je dan ook geen koelvloeistofmeterje? In principe vind ik een olietempmeter nuttiger dan een koelvloeistofmeter. Dus dat is eigenlijk wel een verbetering Net 3e zitting van een uur achter de rug. Druppellader krijgt het lekker warm. ![]() Adressen/contacten van telefoon in auto duwen vergt toch wat handwerk. Is ook wel leuk. ![]() | |
Dimitri_ | zaterdag 30 januari 2016 @ 14:24 |
Poeh ik zou die E30 wel willen hoor! | |
daNpy | zaterdag 30 januari 2016 @ 14:38 |
Contacten invoeren in je auto? Bij ons haalt ie het automatisch uit de telefoon ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 30 januari 2016 @ 14:45 |
Hier ook wel, alleen staan de adressen in de foon er niet bij ieder contact compleet in, of niet in het juiste formaat. Ook alleen privé adressen. Zal wel aan mijn oude foon liggen. Zakelijke adressen bijhouden doen ze maar lekker op de zaak. ![]() En ik wil dat de contacten in de auto staan zodat de telefoon niet altijd nodig is. Ding vergeet/laat ik geregeld thuis. Olietemperatuur: ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 30-01-2016 15:36:08 ] | |
daNpy | zaterdag 30 januari 2016 @ 15:39 |
Relaxt, de E9x heeft geen temperatuur meter (kvs of olie), maar de laatste streepjes van de toerenteller kunnen wel bewegen om de temperatuur aan te geven. Ik heb het nog steeds door, ook toen de motor warm liep vond ik het niet echt duidelijk ![]() | |
boegschroef | zaterdag 30 januari 2016 @ 20:29 |
Die druppellader is niet echtnodig ![]() ![]() Die koplamp kan je ook programeren ![]() | |
Piet__Piraat | zaterdag 30 januari 2016 @ 20:59 |
Da's handig ![]() Da's wel een groot nadeel aan dat model ja. E46 heb ik altijd rondgereden met een kapotte olieniveausensor. Who cares, trok toch maandelijks te peilstok eruit. Maar bij de E91 kan dat dus niet. Die sensor kostte bij een E46 al 150 euro ofzo. | |
Andyy | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:03 |
Heb je de pre facelift met een alleen twee knoppen of de nieuwere met shortcut knopjes? | |
Hyperdude | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:17 |
Van die accu had ik ook gelezen. Maar beter safe than sorry. Ik heb het nu zo dat bij 0 de verlichting uit is. Via menuutje dus. Is voor mij goed. Laat 'm verder op automatisch staan. | |
daNpy | zondag 31 januari 2016 @ 11:38 |
Pre-LCI, welke knopen heb je het over? | |
Piet__Piraat | zondag 31 januari 2016 @ 11:47 |
![]() | |
daNpy | zondag 31 januari 2016 @ 11:48 |
Ja die heb ik 2 idd ![]() Overigens zijn er wel wat meer verschillen tussen de pre- en LCI modellen ![]() | |
Hyperdude | zondag 31 januari 2016 @ 12:05 |
Die rechter heb ik, geloof ik. ![]() Ingewikkelde accu: ![]() Bovenkant foto is achterklep/achterkant | |
Piet__Piraat | zondag 31 januari 2016 @ 12:08 |
Dat ziet er wel ingewikkeld uit ja. Poeh. Moet je voor gestudeerd hebben om die te kunnen vervangen! | |
Hyperdude | zondag 31 januari 2016 @ 12:09 |
Weet niet of je gestudeerd moet hebben, maar het vervangen kost wel ¤300 volgens Boegschroefje. ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 31 januari 2016 @ 13:39 |
Dan is gestudeerd hebben wel makkelijk om de rekening te kunnen betalen ![]() | |
Hyperdude | zondag 31 januari 2016 @ 18:49 |
Na een lang weekend in de schuur pielen en instellen en zoeken is de accu toch in die bescherm-mode gedoken terwijl ik 12 gieg aan mp3 op de hardeschijf aan het proppen was. In slakkentempo. Dit ondanks klein druppelladertje. ![]() | |
daNpy | zondag 31 januari 2016 @ 18:53 |
Nee hoor, op de accu zitten een gewone plus- en minpool net als op elke andere accu. Wat ik al zei; de rode verdeler hoort bij de auto en bevat wat aansturingen, pyrofuse etc. | |
Hyperdude | zondag 31 januari 2016 @ 19:40 |
Kom ook overal aluminium bouten tegen, bv. stangen in motorruimte of bevestiging dynamo, die maar éénmalig gebruikt mogen worden vlgns. BMW. Is dat puur gewichtsbesparing of misschien ook nog andere redenen? [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 31-01-2016 19:46:36 ] | |
Questular | maandag 1 februari 2016 @ 08:54 |
Zit wat te zoeken naar een nieuwe auto (BMW of Mercedes) en nu kom ik deze tegen: http://www.autotrader.nl/(...)520i-handgeschakeld/ Ik vind de prijs echt meevallen....of is dit te goed om waar te zijn? Dit vind ik trouwens een vreemd stukje tekst in de advertentie:
| |
MaximumRush | maandag 1 februari 2016 @ 08:57 |
Eehh, zo goedkoop vind ik het nou ook weer niet voor een handgeschakelde 5-serie van 13 jaar oud met vrij weinig opties. | |
Questular | maandag 1 februari 2016 @ 09:01 |
Als ik in een straal van 50 km zoek vanuit mijn postcode (gaspedaal.nl) vind ik in het totaal 4 auto's (5-serie) waarvan 2 diesel en nog een 520i uit hetzelfde bouwjaar maar met een hoop meer km's op de teller... edit: zelfs in een straal van 100km vind ik ze niet goedkoper. | |
MaximumRush | maandag 1 februari 2016 @ 09:22 |
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/inserat/220848764.html;jsessionid=A391A920D127CE65EADE52227E992CDB.search46-1_i02_3002?lang=de&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=17&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&maxFirstRegistrationDate=2004-12-01&export=ALSO_EXPORT&fuels=PETROL&transmissions=MANUAL_GEAR&enforceChannel=Desktop Jaartje nieuwer voor 4900. Rest BPM is bijna niks. | |
boegschroef | maandag 1 februari 2016 @ 10:54 |
Ik vind hem ook erg kaal voor die prijs. Als je een diesel overweegt heb ik er nog 1 (525) staan voor de helt van die prijs ![]() | |
Mr.Ping | maandag 1 februari 2016 @ 11:00 |
Bij mij staat er ex. bpm Wel bijzonder een BMW met stoffen bekleding, heb je geen stoelverwarming nodig! | |
Questular | maandag 1 februari 2016 @ 11:14 |
Allemaal leuk en wel maar zoals ik al eerder heb neergezet, het blijft alsnog de goedkoopste optie in een straal van 100km voor mij, als ik niet naar auto's kijk die ik zou kunnen invoeren. Ik zie graag linkjes met beter geprijsde verschijnen. Diesel is geen optie. | |
pvdplanet | maandag 1 februari 2016 @ 11:18 |
Er wordt nogal wat andere metalen gebruikt dan staal (bijv magnesium) en dan kan er corrossie optreden omdat ze elkaar chemisch niet verdragen. Bij het hergebruiken is de kans groot dat ze breken voordat het gewenste aandraaimoment is bereikt. Alumunium rekt niet graag 2x (buig maar eens een plat profiel van de bouwmarkt) | |
MaximumRush | maandag 1 februari 2016 @ 11:51 |
Er zijn in Nederland nou eenmaal niet veel handgeschakelde 5-series op benzine uit 2003 met minder dan 2 ton op de teller. | |
Piet__Piraat | maandag 1 februari 2016 @ 12:06 |
Ik zie ook ex. BPM. En stoffen bekleding, handmatige airco, handbak, kleine navi en import. Je heb wel echt helemaal de onderkant van de markt hier. Onderhoudsboekje geeft 74k aan in 2007, dat is nog voor de import. Als het de auto is die je wil, kun je natuurlijk altijd gaan kijken, maar ik zou wel een volledige onderhoudshistorie willen in dit geval. Best kans dat ie stiekem wat meer gelopen heeft. | |
Questular | maandag 1 februari 2016 @ 12:12 |
Nee ik ben nog wat rond aan het kijken en het viel me op dat deze wel anders geprijsd was i.v.m. andere. Ook het feit dat je bovac garantie moet bijkopen vind ik al een signaal dat ik liever nog ff verder zoek. Sowieso zou ik liever een 3-serie rijden. | |
Hyperdude | maandag 1 februari 2016 @ 19:08 |
Zoiets dacht ik al. Ik ga eens onder motorkap met een magneetje speuren naar het aloude Krupp Stahl. ![]() | |
Hyperdude | maandag 1 februari 2016 @ 19:12 |
Garantie is niets anders dan een verzekering. Ik heb net een nieuwe tweedehands gekocht. Stond geadverteerd met prijs incl. BOVAG garantie. Geen garantie of twee jaar BMW garantie kon ook; prijs gaat dan omhoog of omlaag. Koop je toch lekker een 3 serie. ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 1 februari 2016 @ 19:37 |
Dan zou ik gaan kijken naar een Dreier. Een Fünfer is leuk, maar je moet 'm wel écht willen. De kosten zijn toch een tikje hoger dan bij een 3, en dat moet je maandelijks wel willen neertellen. | |
Catch22- | maandag 1 februari 2016 @ 20:14 |
Dat valt ook wel mee toch? Qua gewicht maakt het niet gek veel uit. Aanschaf is wel lager vaak | |
Piet__Piraat | maandag 1 februari 2016 @ 20:16 |
Gewicht een klasse hoger. Aanschafwaarde hoger, dus duurdere verzekering. Onderdelen duurder, want het is een 5-serie. En vaak net wat meer verbruik, omdat ie zwaarder is. Stuk voor stuk geen heel dure dingen, maar alles bij elkaar telt het op en ga je dat op jaarbasis wel merken. | |
Catch22- | maandag 1 februari 2016 @ 20:19 |
Oké. Ik let er niet zo op dus ik heb geen idee. Heb er echter wel iets voor over om een 5 ipv 3 te hebben. | |
Piet__Piraat | maandag 1 februari 2016 @ 20:28 |
Dat kan ik me voorstellen. Ieder z'n keuze. Ik wil eigenlijk ook wel een F11, maar de kosten daarvan zijn me nog te gortig. Het geheel ligt natuurlijk ook aan je jaarkm's. Bij 10k per jaar zijn zaken als onderhoud en brandstof minder een issue dan bij 40k per jaar. | |
daNpy | dinsdag 2 februari 2016 @ 11:22 |
BMW F11 zit ik ook naar te loeren. Helaas nog ver buiten budget, zeker in NL. In .de moeten ze al goedkoper zijn. | |
chiren | dinsdag 2 februari 2016 @ 12:03 |
Ik heb al het eea gelezen op de bekende bmw fora, maar wat is jullie ervaring met de bmw e90 en dan met name de 325i (de 2.5L variant)? Mijn keus is daarop gevallen na vele 1 en 3 series met elkaar vergeleken te hebben in betrouwbaarheid, value for money en aanschafprijs, maar vroeg me af wat jullie ervaringen met dit model zijn en of er nog echte zwakke plekken (behalve de vanos ventielen) zijn op dit model? | |
bokkepoot | dinsdag 2 februari 2016 @ 12:06 |
Olie verbruik bij wat hogere kmstand. | |
daNpy | dinsdag 2 februari 2016 @ 12:36 |
Lekkage door de deur folie. Lagerschalen zijn ook 'gevoelig', maar daar moet ik nog ff achteraan zoeken. Verder fijne wagen met mooie techniek (6 bak, idrive), design wat 10* beter is als bij bijv vag of een willekeurige jap. | |
Apekoek | dinsdag 2 februari 2016 @ 14:46 |
Voor de sloebers onder ons, de 1 serie sedan laat zich weer eens zien ![]() http://www.autoweek.nl/ni(...)t-meer-van-zich-zien ![]() | |
Che_ | dinsdag 2 februari 2016 @ 14:49 |
Fucking gaar zo'n compacte ding Liever een cla | |
Apekoek | dinsdag 2 februari 2016 @ 14:58 |
Zoals eerder gezegd, vind hem wel geslaagd als dat ding op de concept gaat lijken. ![]() | |
chiren | dinsdag 2 februari 2016 @ 15:05 |
Lagerschalen ben ik nog niet eerder tegengekomen. Gevolg van iets met de olie? Hoge kmstand? De lekkende deurfolie, te testen of zien op de eea manier? Wat is acceptabel volgens jou? Als in, vanaf wanneer is er echt iets bijzonders aan de hand? Ik heb verhalen gelezen van 1 liter op 3000km als acceptabel. Vind ik persoonlijk vrij veel, maar wanneer het een eigenschap is, kan ik er mee leven. Las ook dat een eventuele motorflush de misschien wat plakkende zuigerveren wat kan loskrijgen waardoor het olieverbruik kan afnemen. Sowieso is oliesludge met veelal korte afstanden in deze 6 cilinder ook een aandachtspuntje dacht ik. Te zien wanneer je het kleppendeksel licht. Alleen zal een verkoper dat niet even snel toelaten om te doen ![]() | |
daNpy | dinsdag 2 februari 2016 @ 16:06 |
Echte sludge is ook zichtbaar aan de dop. Lekkage is zeer vervelend, kan bij alle deuren voorkomen. Het water loopt dan (soms onzichtbaar) onder de mat en de hele auto is van binnen vochtig als het al lang zo is (heb proefgereden in een dergelijke auto). Als de auto een tijd in de regen heeft gestaan kun je het soms wel zien; het regenwater loopt dan aan de binnenzijde tussen deurframe en bekleding óp de deurrubber, dat wordt nat en het water loopt dan vanzelf ergens naar beneden -> in de auto. Oorzaak van lagerschalen weet ik niet. Ik gebruik zelf ook BMW 5W40, net wat dikker. Bestellen via internet, dan valt de prijs enorm mee. Verbruik is 1:~7000 km, ik kan er mee leven (momenteel 213000 op de klok). Ik weet dat hij het verbruikt; een operatie om de zuigerveren te vervangen is al duur, en om te cilinders op te frissen helemaal (kop eraf etc). | |
mitchelll0181 | dinsdag 2 februari 2016 @ 16:10 |
Lagerschalen volgens mij alleen de e46, M43 blokken. | |
daNpy | dinsdag 2 februari 2016 @ 16:10 |
Ok, bedankt maar ik houd het toch ff in de gaten ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 2 februari 2016 @ 16:11 |
Oja! : ![]() ![]() ![]() ![]() | |
leolinedance | dinsdag 2 februari 2016 @ 16:35 |
Ons BMW rijders bedoel je? Ik heb wel eens in een BMW gereden die dat niet deed. | |
leolinedance | dinsdag 2 februari 2016 @ 16:37 |
Ik heb ook stof hoor (sportstoelen). Waarom zou je leer willen? | |
Hyaenidae | dinsdag 2 februari 2016 @ 16:38 |
Waarom? Met een 3 kun je schofteriger rijden door het lagere gewicht en compactere bouw. | |
leolinedance | dinsdag 2 februari 2016 @ 16:38 |
Aha nice ook van dat bouwjaar met ongeveer zo veel kms? Dan heb ik wel interesse wellicht. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 2 februari 2016 @ 16:54 |
Voor iemand die steeds zo zit te hameren op de 'tradities' etc. van BMW haal je er weer 1 onderuit. Naast je aftermarket koplampen en velgen, nu ook nog de traditioneel rode dashboardverlichting ![]() | |
Catch22- | dinsdag 2 februari 2016 @ 17:05 |
Ik hoef niet schofterig te rijden. Ik cruise en lig laag | |
Piet__Piraat | dinsdag 2 februari 2016 @ 17:05 |
Blauwe dashboardverlichting is +5pk jongûh, dat weet je toch wel ![]() | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 2 februari 2016 @ 17:09 |
DAMN ik ga het meteen vervangen! ![]() | |
daNpy | dinsdag 2 februari 2016 @ 17:30 |
Nee bij onze auto ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 2 februari 2016 @ 17:46 |
Dat is aanpassen naar eigen smaak, doet niks af aan het rijden met rwd, en niet in een koekblik zitten. En velgen zijn niet aftermarket ![]() Haters gonna hate ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door mitchelll0181 op 02-02-2016 17:57:28 ] | |
daNpy | dinsdag 2 februari 2016 @ 17:49 |
Sjo-sjo-sjonnie time! | |
mitchelll0181 | dinsdag 2 februari 2016 @ 17:52 |
![]() Witte tellerplaten, zoveel beter. Suffe oranje | |
Hyperdude | dinsdag 2 februari 2016 @ 18:02 |
¤4-5000 scheelt een vergelijkbare ongeveer. Maar heb er maar vluchtig naar gekeken, dus slechte/slechts indicatie. ![]() Moet je nog wel BPM aftikken. Ga jij nou maar ff tankuh, jonguh. ![]() | |
NightFlight | dinsdag 2 februari 2016 @ 19:02 |
If it sounds too good to be true; http://www.motor-talk.de/(...)chrott-t5576466.html | |
chiren | dinsdag 2 februari 2016 @ 19:34 |
Thanks! Hier heb ik wat aan ![]() | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:27 |
De i3 heeft ook RWD. Gaat er om dat al je argumenten dus nergens op slaan. Vooral als je er nog nooit mee hebt gereden ![]() En I'm hating it, yes ![]() | |
leolinedance | dinsdag 2 februari 2016 @ 23:14 |
Oh jij moet je Beemer delen ![]() | |
daNpy | woensdag 3 februari 2016 @ 12:13 |
Wij hebben voertuigen genoeg ![]() | |
Hyperdude | woensdag 3 februari 2016 @ 17:33 |
Mijn ouwe 330i duikt weer op. ![]() http://www.autowereld.nl/(...)7031197/details.html | |
Piet__Piraat | woensdag 3 februari 2016 @ 18:02 |
Wat vind je van de prijs? Ook als je 'm vergelijkt met wat je qua inruil hebt gekregen? Je hebt dat ding wel verdomd lang gehad trouwens hè. Toch altijd raar, om na zoveel jaar je automobiel ergens 'zomaar' achter te laten. | |
Hyperdude | woensdag 3 februari 2016 @ 18:12 |
Ik heb er iets minder voor gevangen.Maar je maakt natuurlijk een totaal deal; wat ik nou precies aan inruil kreeg, en wat korting was weet ik niet. Ik zou dit niet meer betalen voor een auto met deze km. stand. Het is verder een prima auto, maar op een gegeven moment is er steeds weer wat kleins. Zo zit er al een jaar iets speling op de buitenspiegel; maar de laatste weken 'waaide' de spiegel bij voldoende snelheid een beetje richting voordeurruit. Zo ver dat de spiegelverstelling het ook niet helemaal kon compenseren. ![]() Vast simpel op te lossen, maar ik heb al een hobby auto. Ik reed er ongeveer 25000 km per jaar mee. Dan moet ie het gewoon doen. Als je weinig kms. maakt, en zo nu en dan zelf wat wilt doen, zou je het kunnen overwegen. Lang eigendom is afschrijving iets uitsneren. Deze heeft mij ongeveer ¤24000 ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 03-02-2016 18:49:17 ] | |
Piet__Piraat | woensdag 3 februari 2016 @ 18:51 |
Verhouding korting/inruil is inderdaad onduidelijk, snap ik. Bij de km-stand horen kwaaltjes, klopt ook. Heeft elke auto van die leeftijd. Maar iemand die veel km's maakt neemt sowieso niet gauw een 330i denk ik. Eerder een diesel. 24k afschrijving is wel fors, maar aan de andere kant ook niet heel gek. 3k per jaar, dat schrijft volgens mij bijna elke fatsoenlijke auto in de eerste tien jaar wel af. Daarna wordt het wel minder, maar ja, blijft een verliespost die pijn doet als je 'm zo stelt. Wil je geen afschrijving, moet je een oud brik kopen. Maar dan ben je je knaken weer kwijt aan extra onderhoud... | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 3 februari 2016 @ 19:12 |
Wel gaaf dat je 'm zo lang gehad hebt! En 't is gewoon een heerlijke auto. e46 staat ook nog hoog op mijn lijstje. Dan wel het liefst een facelift model met een M-pakketje. Lekker in het felrood of blauw ofzo. Maar goed, eerst de 540i maar eens een tijdje rijden ![]() | |
Hyperdude | woensdag 3 februari 2016 @ 19:14 |
Ik zie nu op zomoto dat ik'm iets langer heb gehad dan 10 jaar, zat net te rekenen met 9 jaar. Dat valt weer mee. ¤2400 per jaar. ![]() Nieuwprijs van deze was destijds iets van 65000. Daar kan je de kosten vaak wel aan aflezen. Diesel mot ik niet. Al helemaal niet met die gare automaat die ze destijds hadden. Als je echt goedkoper wilt rijden moet je een 320d kopen, 330d heeft ook fikse vaste kosten. | |
Hyperdude | woensdag 3 februari 2016 @ 19:16 |
Als je deze koopt, weet ik nog wel een aardig setje Alpina's voor je. ![]() Maar een 540 is ook leuk natuurlijk. Hoe gaat het met het gas? | |
Piet__Piraat | woensdag 3 februari 2016 @ 19:19 |
Klopt. Mrb en verzekering zijn al wat hoger, maar het verbruik hakt er ook wel in. Anderzijds: chip je 330d en je zit zomaar op 100pk en 200Nm meer dan met je gechipte 320d. Dat is toch ook wel een leuk verschil. Automaten van BMW zijn vanaf halverwege de zero's gelukkig wel verbeterd. | |
Hyperdude | woensdag 3 februari 2016 @ 19:21 |
Een geschikte 330d met 100 PK extra haalt de 340000 kms. ook niet zonder hoge kosten. Heb nu benzine met de 8 bak. Zoem zoem. ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 3 februari 2016 @ 19:23 |
Mwoah, weet ik niet. Als je met beleid blijft rijden... Mijn gechipte 320d heeft het ook probleemloos tot over 300k gered. Turbo, koppeling e.d. allemaal nog fris. | |
Hyperdude | woensdag 3 februari 2016 @ 19:38 |
Heb je ook weer gelijk in. Ik heb de koppeling nog laten vervangen vanwege een storend piepje. Nieuwe ging ook iets lichter, maar oude was nog niet half versleten na 250000 km. oid. |