Klinkt goed tot nu toequote:
Ik heb net de advertentie gevonden, de maten zeggen me niets buiten het 19 inch is en achter 10J.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:48 schreef boegschroef het volgende:
Het kan wel ongeveer kloppen. Orgineel is 8x19 et37 en 9x19 et39. Dus een lagere et komt de velg net iets verder naar buiten zoals op de foto.
Maar als ik het goed lees kan je er voor 400 euro 4 nieuwe banden bij krijgen?? Dat zal niet veel soeps zijn. 1 goede 265/30 R19 kost al meer dan dat!
Maar is dit geen 20" op de foto, mijn e92 was verlaagd met 19" en dat zag er toch net iets anders uit.
Heb jij naast de E46 nou ook nog een E93? Of heb je die E46 na het ongeluk weggedaan, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:22 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik heb net de advertentie gevonden, de maten zeggen me niets buiten het 19 inch is en achter 10J.
-19" VMR VB3 "CSL" 19x10 +38-12=+26 rear/+40-10=+30 front
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=403271
Banden worden Dunlop of Pirelli.
Ik heb de E93 vorige week gekocht, en moet nu mijn E46 (die weer helemaal perfect is) verkopen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:36 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Heb jij naast de E46 nou ook nog een E93? Of heb je die E46 na het ongeluk weggedaan, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen.
Niet verkeerd, de E46 had je al lang toch?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:48 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik heb de E93 vorige week gekocht, en moet nu mijn E46 (die weer helemaal perfect is) verkopen.
De E46 heb ik nu vier jaar, de E93 is een 330.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:49 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Niet verkeerd, de E46 had je al lang toch?
Wat voor motor zit er in de E93?
Die -12 en -10 zijn gebruikte spacers. Daarom sluiten ze zo mooi aan. Men koopt gewoon 'passende velgen' en gebruikt vervolgens spacers op de maximale breedte 'look' te krijgen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:22 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik heb net de advertentie gevonden, de maten zeggen me niets buiten het 19 inch is en achter 10J.
-19" VMR VB3 "CSL" 19x10 +38-12=+26 rear/+40-10=+30 front
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=403271
Banden worden Dunlop of Pirelli.
Ik zag het, maar hij is ook wel erg laag. Zelf vind ik het mooier om 1.5 cm tussen band en spatbord te houden. Mijn auto heeft nu een M onderstel, dus zal alleen voor iets naar beneden moeten.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:05 schreef boegschroef het volgende:
O en let op! De bmw van die advertentie heeft zijn wielkassen laten uitrollen! Dit past dus niet standaard.
Is dit model in deze uitvoering al zo gewild?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Vandaag heb ik dit filmpje gemaakt.
Ik hoop hem in het voorjaar (eerder mag ook) aan een echte liefhebber te verkopen. Die hem netjes warm rijdt, hem elke maand in de wax wil zetten, voorzichtig is met de velgen en hem altijd op een deurlengte afstand zal parkeren.
ANDERS GAAT DE KOOP NIET DOOR!
Ik denk dat elke goed onderhouden auto gewild blijft.quote:Op zondag 24 januari 2016 03:35 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Is dit model in deze uitvoering al zo gewild?
En als je zo'n filmpje maakt, zou je dan de kap niet even laten zien? Is toch geen geheel onbelangrijk punt bij een cabrio.
Welke kabel is dat?quote:Op zondag 1 november 2015 14:36 schreef boegschroef het volgende:
Zo'n kabel is ook een goede investering. Ik ben nu net mijn nieuwe 2015-2 kaart voor europa aan het instaleren. Dat kost normaal 200 euro, via een ander kanaal kan het voor 35-50 euro. Met een kabel van 20 euro kan je het gratis
[ afbeelding ]
Zo ver weg van de motor zit de kat meestal niet... Ziet er eerder uit als een gebeunhaasde middendemper aan het laswerk te zienquote:Op zondag 24 januari 2016 08:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik vroeg me af waarom er een takje in een slangetje zat aan de voorzijde van de cilinderkop. dit slangetje hoort normaal gesproken in een aansluiting van het emissie/vacuum controle systeem en is nu afgesloten middels een stukje hout. slangetjes van dit systeem waren al dermate vergaan en was benieuwd waar het voor dient; hoe het systeem werkt.
heb het werkplaatshandboek gelezen en dan leer je nog eens wat![]()
voor zover ik het nu begrijp: de katalysator werkt efficient vanaf 300 C. om de katalysator sneller op deze temperatuur te krijgen is er een luchtpomp en filter aanwezig vlakbij de radiator. via een slang gaat dit naar een drukregelaar/klep en vanaf daar naar het uitlaatspruitstuk. door verse lucht toe te voegen aan de uitlaat ontstaat er een soort afterburner waardoor de katalysator sneller op temperatuur komt.
verder blijkt dat de stekker voor de luchtpomp ook was afgekoppeld en voorzien van vuil. die heeft al minstens 3 jaar los gehangen.
kortom; het emissie/vacuum controle systeem was geheel afgekoppeld. rarara waarom.
na de aankoop van m'n auto heb ik direct de olie gewisseld en de auto op de brug gehad voor o.a. inspectie. heb foto's gemaakt en op 1 foto is de uitlaat en katalysator goed te zien.
[ afbeelding ]
die lasnaden op het middenstuk aan de boven en onderzijde.... zou er een katalysator in zitten?
Plaatje van google '316 m43 kat'quote:Op zondag 24 januari 2016 11:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zo ver weg van de motor zit de kat meestal niet... Ziet er eerder uit als een gebeunhaasde middendemper aan het laswerk te zien
Voor de F serie heb ik zo'n kabel: http://m.ebay.com/itm/BMW(...)575342055?nav=SEARCHquote:
Thank you.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:24 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Voor de F serie heb ik zo'n kabel: http://m.ebay.com/itm/BMW(...)575342055?nav=SEARCH
Je kan heb voor 10 euro aan onderdelen zelf maken, ik heb ergens een handleiding. Maar voor dat geld heb ik niet zelf zitten solderen
Als je wilt leren hoe je die key kan generen kan ik je eventueel wel op weg helpen.
Hier 340000 kms. Je krijgt er weinig/niks meer voor.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:33 schreef boegschroef het volgende:
Na nog eens goed nagedacht te hebben gaat na 10 jaar trouwe dienst en 325000 km verder misschien toch de e60 in de verkoop... Mijn vader gebruikte deze nog wel eens maar heeft ook aangegeven liever niet meer in zo'n grote auto te rijden waardoor die nu eigenlijk altijd stil staat. Dat is ook zonde....
Maar waarschijnlijk is de km stand te hoog om hem nog verkocht te krijgen...
Ik vind jouw auto er geweldig uit zien! Super strak, mooie velgen en toch chique. Zou hem direct overwegen als ik een 2e auto zocht.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik hoop hem in het voorjaar (eerder mag ook) aan een echte liefhebber te verkopen. Die hem netjes warm rijdt, hem elke maand in de wax wil zetten, voorzichtig is met de velgen en hem altijd op een deurlengte afstand zal parkeren.
Klopt helemaal. Alleen de vaste lasten zouden een reden zijn om 'm te verkopen. Want of ie nu 325 of 375 heeft gelopen maakt ook niets uit. Het is allemaal veel.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hier 340000 kms. Je krijgt er weinig/niks meer voor.
Ergens ook wel logisch. Ik weet zelf dat ie goed is, maar een koper neemt toch altijd een grote gok.
Eigenlijk kan je financieel gezien beter gewoon doorkarren. Je rijdt in een afgeschreven bak. Als ie er mee ophoudt, vang je alsnog bijna net zoveel als in rijdende staat.
Juist. Voorbeeldje:quote:Op zondag 24 januari 2016 11:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Alleen de vaste lasten zouden een reden zijn om 'm te verkopen. Want of ie nu 325 of 375 heeft gelopen maakt ook niets uit. Het is allemaal veel.
Ik bedoelde in dit geval: de mrb als een auto niet rijdt maar wel in bezit is. Scheelt 1.500 euro per jaar als je 'm dan verkoopt. Want de verzekeringspremie gaat inderdaad op basis van nieuwwaarde en dat scheelt niet gek veel.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Juist. Voorbeeldje:
WA-extra voor een 2001 330i en 2015 528i scheelt nog geen ¤20 per jaar.
quote:Op zondag 24 januari 2016 11:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind jouw auto er geweldig uit zien! Super strak, mooie velgen en toch chique. Zou hem direct overwegen als ik een 2e auto zocht.
Apart, zo ver van het blok duurt het wat langer voor de kat warm is en dat is niet ideaal. Zeker niet vanwege de hoge milieu eisen, maar misschien gelden die nog niet zo streng voor deze auto.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Plaatje van google '316 m43 kat'
[ afbeelding ]
Lijkt toch wel te kloppen. Je ziet duidelijk het kabeltje van de λ-sonde vlak achter de kat.
En op het plaatje van Spectrum zit dat kabeltje veel verder naar voren!? zie je 2 sondes/kabeltjes?
Lasnaden wijken niet zo veel van elkaar af, volgens mij.
Schitterende wagenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Zonde inderdaad, maar ook logisch. Wel goede prijs voor gekregen nog?quote:Op zondag 24 januari 2016 12:40 schreef junkiexp het volgende:
Vandaag gaat mijn 750 over naar een andere eigenaar die ook al een E32 en een E46 heeft, een liefhebber dus en daar ben ik blij mee.
Komt een kleine aan dus de Corsa die we hebben gaat worden ingeruild op een station, ben voorzichtig aan het kijken naar een 5 serie station.
Wel jammer dat de 750 weggaat, probleemloos duizenden kilometers in gereden maar voor dagelijks gebruik voor de vrouw zou het echt te gek zijn qua benzine kosten.
Maar gelukkig komt er een Beemer voor terug
[ afbeelding ]
Jammer.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:40 schreef junkiexp het volgende:
Vandaag gaat mijn 750 over naar een andere eigenaar die ook al een E32 en een E46 heeft, een liefhebber dus en daar ben ik blij mee.
Komt een kleine aan dus de Corsa die we hebben gaat worden ingeruild op een station, ben voorzichtig aan het kijken naar een 5 serie station.
Wel jammer dat de 750 weggaat, probleemloos duizenden kilometers in gereden maar voor dagelijks gebruik voor de vrouw zou het echt te gek zijn qua benzine kosten.
Maar gelukkig komt er een Beemer voor terug
[ afbeelding ]
8500 euroquote:Op zondag 24 januari 2016 14:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Schitterende wagen
Wat is de vraagprijs?
Probeer eens een tweede te vinden in deze staat, lukt je niet!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeveel heeft ie gelopen?quote:Op zondag 24 januari 2016 16:06 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Probeer eens een tweede te vinden in deze staat, lukt je niet!![]()
In het voorjaar kom ik er voor deze prijs wel vanaf, en ik heb de ruimte om hem te stallen.
Ik heb een vorm van ziekelijke perfectie, dat zie je dan terug in mijn auto's.
...
174.000 kmsquote:Op zondag 24 januari 2016 16:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoeveel heeft ie gelopen?
Mijn 340K kms. flink gebruikte, maar technisch goed onderhouden, 330iT gaat bij inruil waarschijnlijk 1/3 van jouw 330 pbrengen...![]()
Dat is nog meer dan ik verwacht had eigenlijkquote:Op zondag 24 januari 2016 16:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoeveel heeft ie gelopen?
Mijn 340K kms. flink gebruikte, maar technisch goed onderhouden, 330iT gaat bij inruil waarschijnlijk 1/3 van jouw 330 pbrengen...![]()
RDW zegt 1475quote:
Beetje jammer dat je zo`n ding dan in de sneeuw neerzet als je zo`n liefhebber bentquote:Op zondag 24 januari 2016 16:06 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik heb een vorm van ziekelijke perfectie, dat zie je dan terug in mijn auto's.
Dit was mijn Williams, heb ik zelf uit elkaar gehaald en gerestaureerd.... en dan krijg je dit!
Met zo`n km stand, word het rap minder met de liefhebber/verzamelaar/klassieker status hoor.quote:174.000 kms
Sneeuw is niet erg, zolang ze maar niet gaan strooien.quote:Beetje jammer dat je zo`n ding dan in de sneeuw neerzet als je zo`n liefhebber bent
Hmm scheelt niet heel veel met mijn E34.quote:
Ach, als je 'm als tweede auto voor het weekend ed. houdt rij je er per jaar 5-7K kms. bij oid. Ben je zo 10 jaar verder voordat er mogelijk wat reparaties aan zitten te komen. Dingen worden niet echt veel meer waard als klassieker volgens mij; lang niet zeldzaam genoeg.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:34 schreef bluemoon23 het volgende:
...
Met zo`n km stand, word het rap minder met de liefhebber/verzamelaar/klassieker status hoor.
Taxaties en waardebepalingen zijn leuk, het telt pas als het geld in je zak zit en de auto verkocht is.
Ik zou er eentje met een ton minder op de teller zoeken. Blok draait gewoon door, maar kleine dingetjes nemen wel toe de laatste 50000 km.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:40 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Hmm scheelt niet heel veel met mijn E34.
Zoek wat lichters, vandaar dat de 525 te koop staat. Ben niet zo gevoelig voor hoge kilometerstanden dus zou wat dat betreft de gok wel aandurven.
Oh zeker, technisch kan het allemaal wel.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:45 schreef Hyperdude het volgende:
Ach, als je 'm als tweede auto voor het weekend ed. houdt rij je er per jaar 5-7K kms. bij oid. Ben je zo 10 jaar verder voordat er mogelijk wat reparaties aan zitten te komen. Dingen worden niet echt veel meer waard als klassieker volgens mij; lang niet zeldzaam genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |