6 cilinder lijn, of V12(= 2, 6-pitters aan elkaar) zijn ook altijd gevoeliger voor uitzetting dan V6/V8 door de grotere lengte = meer uitzetting/krimp. Moet je wat sympathieker met de techniek omgaan.quote:Op zondag 17 januari 2016 02:24 schreef Catch22- het volgende:
Vaak was dat omdat het onderblok van gietijzer was en de kop van alu. Die warmen niet gelijk op. Als je dan koud stampt is de uitzetting niet gelijk en krijg je gezeik.
Hoeveel heeft ie gelopen?quote:Op zondag 17 januari 2016 11:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dank voor de reacties.
De waterpomp is vorig jaar vervangen.
Volgens de temperatuurmeter op het dashboard is het blok niet oververhit geweest.
...
Daar heb je de oorzaak.quote:...
'Koud stampen' is niet iets wat ik doe. Warm ook niet.
Jezelf quotenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:03 schreef Hyperdude het volgende:
Gisteren in Maastricht oude auto's kieken in het MECC. Mooie stand van BMW ivm. 100 jaar BMW met tientallen oude BMW's. Batcars, M1, 3200, Glas, 2002 Turbo, 507 en meer.
Als je in de buurt bent een aanrader.
http://www.interclassicsmaastricht.nl
Bij 'normaal' gebruikte auto's is mijn ervaring dat je boven de twee ton/10-12 jaar oud, geluk of pech kan hebben. Bij de ene auto wat meer geluk dan bij de andere.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
233000 km staat er nu op. 16 jaar oud. De koppakking is zeker geen onderdeel wat aan slijtage begeeft.
Ja, de temperatuurmeter heeft keurig strak in het midden gestaan nadat het op bedrijfstemperatuur was. Dus geen stukje daar voorbij.
Ik geloof niet in goede effecten van warm stampen.
Ik rij wel lange afstanden, Duitsland, e.d.
stukken snelweg moet voldoende zijn bij een grote afstand. Dat geneuzel van 'je moet hem flink op z'n donder geven' gaat er bij mij niet in.
Was absoluut het bezoeken waard, Geweldige auto's gezien, en toen we bij de nieuwe 7-serie aan het kijken waren kwam er een oudere man met een BMW petje op vol trots vertellen over zn eigen BWM 7 (L model) uit '92. Uiteraard met allerhande foto's en verhalen over hoe en wat. Mooiste moment van de beurs om te zien hoe trots die man op zn auto wasquote:Op zondag 17 januari 2016 11:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jezelf quoten![]()
Paar fotopagina's, helaas niet zulke joekels, van BMW's op de Interclassics
http://autosport.nl/klass(...)classics-maastricht/
Ziet er goed uit.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
...en kijken wat er gebeurd.
...
6 > 4quote:
quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
6 > 4
Misschien ben ik wel sentimenteel; ik wil 6 bougies.
Misschien wel. Zit bijna op de 350000 km.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gaat de 330i toch plaats maken ja?
Zo'n 528 is toch wel heerlijk natuurlijk, voldoende pk's ook. Blok moet het normaal gesproken wel kunnen hebben. Je 330i heeft ook 231pk toch? Dan kunnen die 27 er wel bij
Grappig filmpie.quote:
Ik zie dat ik ongeveer 1-1,5 liter zuiniger ben dan gemiddeld op Spritmonitor. 9,1 liter/100 km. over 200000 km. Werk is 5 km. 80 km. weg en 20 km. filevrije snelweg, 8 keer per week.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die vierpitter kan op lange termijn wel eens kwetsbaarder zijn, ja. Anderzijds: als je er mogelijk wat korter mee gaat rijden of je steekt de besparing op brandstofkosten in je zak om zo nodig een motorrevisie te doen, kun je ook weer een tijd vooruit.
Handbak opgeven is wel een grote kans ja. Automaatje is ook wel lekker hoor, maar veel onderhoudsgevoeliger natuurlijk. En kleuren...tsja. Ik vind bruin wel een geschikte kleur voor een F11. Met beide lederen interieur natuurlijk.
Zit nog relatief vers onderstel onder mijn bolderkarquote:Op donderdag 21 januari 2016 19:14 schreef boegschroef het volgende:
1 km in een f11 en die 3 voelt aan als een bolderkar... Ik was meteen verkocht en had het enorme verlies op mijn 3 voor lief genomen. Nog geen dag spijt gehad
Brrr..automaat, bruin en beige interieur, echt een ouwe lullenbak. Kun je ook voor een Volvo gaan.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Handbak opgeven is wel een grote kans ja. Automaatje is ook wel lekker hoor, maar veel onderhoudsgevoeliger natuurlijk. En kleuren...tsja. Ik vind bruin wel een geschikte kleur voor een F11. Met beide lederen interieur natuurlijk.
5 is zoizo ouwelullenbak.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Brrr..automaat, bruin en beige interieur, echt een ouwe lullenbak. Kun je ook voor een Volvo gaan.
E60 is voor bazen. Is niet iedereen gegeven baas te zijn.quote:
Klopt, kan ook. Ik vind het wel chique. Zo'n F11 is sowieso geen racer.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Brrr..automaat, bruin en beige interieur, echt een ouwe lullenbak. Kun je ook voor een Volvo gaan.
Dat geloof ik meteen. Ik vond de E91 al een forse vooruitgang ten opzichte van m'n E46. Een F11 doet daar vast nog een flinke schep bovenop!quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:14 schreef boegschroef het volgende:
1 km in een f11 en die 3 voelt aan als een bolderkar... Ik was meteen verkocht en had het enorme verlies op mijn 3 voor lief genomen. Nog geen dag spijt gehad
Dat blijft bij auto's vaak toch het devies. Devalueren doet ie amper meer. En zo'n F11 staat volgend jaar ook nog wel te koop. Alleen dan niet meer met Premium Selectionquote:Op donderdag 21 januari 2016 19:10 schreef Hyperdude het volgende:
Eerst maar eens kijken wat een oude 330 oplevert. Vrees zo weinig dat ik lekker blijf doorkarren tot ie dood is.![]()
Vaak ook omdat het stiller/zwaarder voelt. Kan mij nog de overgang Golf 2-Golf 3 herinneren. Was de Golf 3 volgens de kenners de volwassen rijdende auto.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat geloof ik meteen. Ik vond de E91 al een forse vooruitgang ten opzichte van m'n E46. Een F11 doet daar vast nog een flinke schep bovenop!
Ik had een 3 jaar oude f30... En dat voelde voor mij al als een bolderkar vergeleken met de f11.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zit nog relatief vers onderstel onder mijn bolderkar
Eerst maar eens rijden. Tot nu toe alleen 535i gereden. Dit is toch wat minder.
Heb geen idee van de verkoopcijfers, maar denk dat 50% of meer van de verkochte F10/F11 een 520d was/is. Aanbod/keuze genoeg.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
1.700kg is wel serieus gewicht ja. Valt me wel op dat een 520d al voor zo'n 20k te krijgen is, valt me niks tegen. Geen bedrag dat ik kan stukslaan op een auto, maar had het erger verwacht.
ik wil op mijn e34 de voorkant wel iets strakker hebben. Standaard heb je onwijs veel ruimte in de wielkasten. Denk ook dat hij dan net iets strakker stuurt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een onderstel vernieuwen onder je auto heeft bijna hetzelfde effect. Vond ik bij de BMW een goede investering. ¤1000-1500 kom je een heel eind.
Geloof je wel.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:01 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik had een 3 jaar oude f30... En dat voelde voor mij al als een bolderkar vergeleken met de f11.
Ik heb alle generatie 3 series gehad en de meeste 5 dus ik heb ook wel wat ervaring/ vergelijkings materiaal
Kom je in principe ook niks mee tekort hè. 184pk/380Nm komt prima vooruit. Wel allemaal bakken met rond de twee ton erop, dus je kunt niet nog onderhoudsvrij een tonnetje erbij zetten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb geen idee van de verkoopcijfers, maar denk dat 50% of meer van de verkochte F10/F11 een 520d was/is. Aanbod/keuze genoeg.
Bekend hoor. Als ik een andere auto heb kijk ik meestal na een paar maanden alweer naar iets andersquote:Op donderdag 21 januari 2016 20:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geloof je wel.![]()
Alleen weet ik van mijzelf dat ik aan dat 'nieuwe gevoel' ontzettend snel wen. Na een paar weken is het bijzondere er al eeer af.
Anderen hebben dat misschien met vriendinnen o.i.d.
Ik had een af-fabriek BMW sport-onderstel. Laten vervangen door hetzelfde i.c.m. steviger draagarmen aan de voorzijde. Wereld van verschil na 150000 km. ongeveer.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:06 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik wil op mijn e34 de voorkant wel iets strakker hebben. Standaard heb je onwijs veel ruimte in de wielkasten. Denk ook dat hij dan net iets strakker stuurt.
Is ook zo.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Afhankelijk van je rijstijl denk ik..
Just cruisin merk je niet heel veel lijkt me.
Valt mee, hangt er vanaf wat je in een auto zoekt. Heb een 325i (e90) en een 530d (F11) gereden, maar de E90 is wel stukken leuker en heeft hydraulische stuurbekrachtiging wat een grote plus isquote:Op donderdag 21 januari 2016 19:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar wel voor bazen die tig keer stilstaan met elektronicaproblemen
[..]
Dat geloof ik meteen. Ik vond de E91 al een forse vooruitgang ten opzichte van m'n E46. Een F11 doet daar vast nog een flinke schep bovenop!
Ik zit een beetje in tweestrijd. Of de auto optimaliseren op gewoon onderhouden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik had een af-fabriek BMW sport-onderstel. Laten vervangen door hetzelfde i.c.m. steviger draagarmen aan de voorzijde. Wereld van verschil na 150000 km. ongeveer.
Iets steviger onderstel is ook fijn, rubber is ook op na 10 jaar/100000 km. Je remmen wat upgraden, of gewoon de klauwen reviseren/ruilen, en nieuwe, goede, schijven voelt ook veel beter.
Wat een rotstreek van zo'n ringetje van EUR 0,51...quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Mijn motor draait nog niet. Tijdens de montage van de brandstofaanvoer besloot de o-ring van de brandstof leiding er vandoor te gaan (13531247953) Niet meer teruggevonden. BMW dealer heeft een nieuwe o-ring besteld. Morgen kan ik hopelijk om 9:00 uur dit ringetje ophalen.
De maten van deze o-ring kon ik niet vinden, automaterialenzaken konden mij niet helpen.
Morgen weer een dag.
Als je onderstel maar gaar/oud genoeg is, is onderhoud ook optimaliseren.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:32 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik zit een beetje in tweestrijd. Of de auto optimaliseren op gewoon onderhouden.
Sinds ik motor rij is het wat meer naar het laatste gegaan. Voor de kicks pak ik de motor.
als het moet dan optimaliseer ik het wel gelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je onderstel maar gaar/oud genoeg is, is onderhoud ook optimaliseren.
Je maakt mij wel nieuwsgierig naar andere Beemers. Ik vind/vond mijn F30 juist de fijnste auto die ik ooit heb gehad. Nu heb ik amper ervaring met andere BMW's dus is dat wellicht niet zo'n kunst. Maar puur qua rijden vind ik hem beter dan mijn nieuwe C-klasse.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:58 schreef boegschroef het volgende:
Zelf vind ik de 3 serie na de e46 tegen vallen. Mijn e92 was nog goed te doen maar de f30 viel echt tegen. Maar mijn e60 was al veel fijner dan de e92 en f30. Als ik dus nu zou moeten kiezen tussen een e90, f30 of e60 in dezelfde prijsklasse dan is het zonder enige twijfel de e60. Sterker nog ik heb de e60 ook nooit weggedaan ondanks dat ik de e92 en f30 had. En ik heb hem nog steeds maar dat is een heel ander verhaal
En hierin zien je dat iedereen anders is. Ik vond mijn e89 de slechtste bmw die ik ooit heb gehad. Zo erg dat ik hem na 1,5 jaar weggedaan heb en een enorm verlies geleden heb. (Ik had deze nieuw gekocht).quote:Op vrijdag 22 januari 2016 00:12 schreef Andyy het volgende:
Ik vond de E89 het fijnst. Ook al was het een slowpoke versie
Jij loopt echt ver achter...quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:09 schreef Catch22- het volgende:
E30 316i 1990
E34 518i 1993 LPG (weggedaan bij 420dkm)
E30 320i 1991
E34 520i 1995 (huidig)
Ik ben niet zo rijk sorry.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jij loopt echt ver achter...
Qua otoos
Heb ook getwijfeld over een e39 maar van wat ik gelezen heb zijn die een stuk minder betrouwbaar als een e34. Wel mooi, maar de klassieke looks van een e34 vind ik nog mooier.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ben niet zo rijk sorry.
Let me rephrase that; ik rij echt heel weinig en vind de E34 nog steeds een erg fijne auto. Als ik deze wegdoe krijg ik er bijna niets voor terug, hij bevalt nog goed en het rijdt goed.
Als ik een nieuwe auto zou kopen, werd het waarschijnlijk een e39. Ik zie geen reden om wat nieuwers te rijden. We doen gezamelijk 8-10k km per jaar ofzo.
Dat het een kwestie van budget is bedoel ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ben niet zo rijk sorry.
Let me rephrase that; ik rij echt heel weinig en vind de E34 nog steeds een erg fijne auto. Als ik deze wegdoe krijg ik er bijna niets voor terug, hij bevalt nog goed en het rijdt goed.
Als ik een nieuwe auto zou kopen, werd het waarschijnlijk een e39. Ik zie geen reden om wat nieuwers te rijden. We doen gezamelijk 8-10k km per jaar ofzo.
Mijn oom (je kent hem zonder dat je het weet) rijdt al jaaren e39's op LPG en die heeft nooit noemenswaardige problemen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Heb ook getwijfeld over een e39 maar van wat ik gelezen heb zijn die een stuk minder betrouwbaar als een e34. Wel mooi, maar de klassieke looks van een e34 vind ik nog mooier.
Mijn BMW geschiedenis:
BMW e30 324tdA Touring
BMW e30 324td Touring
BMW e30 325iX Touring
BMW e30 324td Touring (met 2.5 TDS motor +/- 170pk)
En de huidige:
BMW e34 540iA Touring op LPG
zo kwam het overquote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat het een kwestie van budget is bedoel ik helemaal niet.![]()
Toch juist mooi die klassiekers.
Als er maar een fatsoenlijk onderstel onder zit...![]()
Ooh da's die ene kerel toch?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mijn oom (je kent hem zonder dat je het weet) rijdt al jaaren e39's op LPG en die heeft nooit noemenswaardige problemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |