Is ook zo.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Afhankelijk van je rijstijl denk ik..
Just cruisin merk je niet heel veel lijkt me.
Valt mee, hangt er vanaf wat je in een auto zoekt. Heb een 325i (e90) en een 530d (F11) gereden, maar de E90 is wel stukken leuker en heeft hydraulische stuurbekrachtiging wat een grote plus isquote:Op donderdag 21 januari 2016 19:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar wel voor bazen die tig keer stilstaan met elektronicaproblemen
[..]
Dat geloof ik meteen. Ik vond de E91 al een forse vooruitgang ten opzichte van m'n E46. Een F11 doet daar vast nog een flinke schep bovenop!
Ik zit een beetje in tweestrijd. Of de auto optimaliseren op gewoon onderhouden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik had een af-fabriek BMW sport-onderstel. Laten vervangen door hetzelfde i.c.m. steviger draagarmen aan de voorzijde. Wereld van verschil na 150000 km. ongeveer.
Iets steviger onderstel is ook fijn, rubber is ook op na 10 jaar/100000 km. Je remmen wat upgraden, of gewoon de klauwen reviseren/ruilen, en nieuwe, goede, schijven voelt ook veel beter.
Wat een rotstreek van zo'n ringetje van EUR 0,51...quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Mijn motor draait nog niet. Tijdens de montage van de brandstofaanvoer besloot de o-ring van de brandstof leiding er vandoor te gaan (13531247953) Niet meer teruggevonden. BMW dealer heeft een nieuwe o-ring besteld. Morgen kan ik hopelijk om 9:00 uur dit ringetje ophalen.
De maten van deze o-ring kon ik niet vinden, automaterialenzaken konden mij niet helpen.
Morgen weer een dag.
Als je onderstel maar gaar/oud genoeg is, is onderhoud ook optimaliseren.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:32 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik zit een beetje in tweestrijd. Of de auto optimaliseren op gewoon onderhouden.
Sinds ik motor rij is het wat meer naar het laatste gegaan. Voor de kicks pak ik de motor.
als het moet dan optimaliseer ik het wel gelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je onderstel maar gaar/oud genoeg is, is onderhoud ook optimaliseren.
Je maakt mij wel nieuwsgierig naar andere Beemers. Ik vind/vond mijn F30 juist de fijnste auto die ik ooit heb gehad. Nu heb ik amper ervaring met andere BMW's dus is dat wellicht niet zo'n kunst. Maar puur qua rijden vind ik hem beter dan mijn nieuwe C-klasse.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:58 schreef boegschroef het volgende:
Zelf vind ik de 3 serie na de e46 tegen vallen. Mijn e92 was nog goed te doen maar de f30 viel echt tegen. Maar mijn e60 was al veel fijner dan de e92 en f30. Als ik dus nu zou moeten kiezen tussen een e90, f30 of e60 in dezelfde prijsklasse dan is het zonder enige twijfel de e60. Sterker nog ik heb de e60 ook nooit weggedaan ondanks dat ik de e92 en f30 had. En ik heb hem nog steeds maar dat is een heel ander verhaal
En hierin zien je dat iedereen anders is. Ik vond mijn e89 de slechtste bmw die ik ooit heb gehad. Zo erg dat ik hem na 1,5 jaar weggedaan heb en een enorm verlies geleden heb. (Ik had deze nieuw gekocht).quote:Op vrijdag 22 januari 2016 00:12 schreef Andyy het volgende:
Ik vond de E89 het fijnst. Ook al was het een slowpoke versie
Jij loopt echt ver achter...quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:09 schreef Catch22- het volgende:
E30 316i 1990
E34 518i 1993 LPG (weggedaan bij 420dkm)
E30 320i 1991
E34 520i 1995 (huidig)
Ik ben niet zo rijk sorry.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jij loopt echt ver achter...
Qua otoos
Heb ook getwijfeld over een e39 maar van wat ik gelezen heb zijn die een stuk minder betrouwbaar als een e34. Wel mooi, maar de klassieke looks van een e34 vind ik nog mooier.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ben niet zo rijk sorry.
Let me rephrase that; ik rij echt heel weinig en vind de E34 nog steeds een erg fijne auto. Als ik deze wegdoe krijg ik er bijna niets voor terug, hij bevalt nog goed en het rijdt goed.
Als ik een nieuwe auto zou kopen, werd het waarschijnlijk een e39. Ik zie geen reden om wat nieuwers te rijden. We doen gezamelijk 8-10k km per jaar ofzo.
Dat het een kwestie van budget is bedoel ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ben niet zo rijk sorry.
Let me rephrase that; ik rij echt heel weinig en vind de E34 nog steeds een erg fijne auto. Als ik deze wegdoe krijg ik er bijna niets voor terug, hij bevalt nog goed en het rijdt goed.
Als ik een nieuwe auto zou kopen, werd het waarschijnlijk een e39. Ik zie geen reden om wat nieuwers te rijden. We doen gezamelijk 8-10k km per jaar ofzo.
Mijn oom (je kent hem zonder dat je het weet) rijdt al jaaren e39's op LPG en die heeft nooit noemenswaardige problemen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Heb ook getwijfeld over een e39 maar van wat ik gelezen heb zijn die een stuk minder betrouwbaar als een e34. Wel mooi, maar de klassieke looks van een e34 vind ik nog mooier.
Mijn BMW geschiedenis:
BMW e30 324tdA Touring
BMW e30 324td Touring
BMW e30 325iX Touring
BMW e30 324td Touring (met 2.5 TDS motor +/- 170pk)
En de huidige:
BMW e34 540iA Touring op LPG
zo kwam het overquote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat het een kwestie van budget is bedoel ik helemaal niet.
Toch juist mooi die klassiekers.
Als er maar een fatsoenlijk onderstel onder zit...
Ooh da's die ene kerel toch?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mijn oom (je kent hem zonder dat je het weet) rijdt al jaaren e39's op LPG en die heeft nooit noemenswaardige problemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |