6 cilinder lijn, of V12(= 2, 6-pitters aan elkaar) zijn ook altijd gevoeliger voor uitzetting dan V6/V8 door de grotere lengte = meer uitzetting/krimp. Moet je wat sympathieker met de techniek omgaan.quote:Op zondag 17 januari 2016 02:24 schreef Catch22- het volgende:
Vaak was dat omdat het onderblok van gietijzer was en de kop van alu. Die warmen niet gelijk op. Als je dan koud stampt is de uitzetting niet gelijk en krijg je gezeik.
Hoeveel heeft ie gelopen?quote:Op zondag 17 januari 2016 11:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dank voor de reacties.
De waterpomp is vorig jaar vervangen.
Volgens de temperatuurmeter op het dashboard is het blok niet oververhit geweest.
...
Daar heb je de oorzaak.quote:...
'Koud stampen' is niet iets wat ik doe. Warm ook niet.
Jezelf quotenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:03 schreef Hyperdude het volgende:
Gisteren in Maastricht oude auto's kieken in het MECC. Mooie stand van BMW ivm. 100 jaar BMW met tientallen oude BMW's. Batcars, M1, 3200, Glas, 2002 Turbo, 507 en meer.
Als je in de buurt bent een aanrader.
http://www.interclassicsmaastricht.nl
Bij 'normaal' gebruikte auto's is mijn ervaring dat je boven de twee ton/10-12 jaar oud, geluk of pech kan hebben. Bij de ene auto wat meer geluk dan bij de andere.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
233000 km staat er nu op. 16 jaar oud. De koppakking is zeker geen onderdeel wat aan slijtage begeeft.
Ja, de temperatuurmeter heeft keurig strak in het midden gestaan nadat het op bedrijfstemperatuur was. Dus geen stukje daar voorbij.
Ik geloof niet in goede effecten van warm stampen.
Ik rij wel lange afstanden, Duitsland, e.d.
stukken snelweg moet voldoende zijn bij een grote afstand. Dat geneuzel van 'je moet hem flink op z'n donder geven' gaat er bij mij niet in.
Was absoluut het bezoeken waard, Geweldige auto's gezien, en toen we bij de nieuwe 7-serie aan het kijken waren kwam er een oudere man met een BMW petje op vol trots vertellen over zn eigen BWM 7 (L model) uit '92. Uiteraard met allerhande foto's en verhalen over hoe en wat. Mooiste moment van de beurs om te zien hoe trots die man op zn auto wasquote:Op zondag 17 januari 2016 11:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jezelf quoten![]()
Paar fotopagina's, helaas niet zulke joekels, van BMW's op de Interclassics
http://autosport.nl/klass(...)classics-maastricht/
Ziet er goed uit.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
...en kijken wat er gebeurd.
...
6 > 4quote:
quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
6 > 4
Misschien ben ik wel sentimenteel; ik wil 6 bougies.
Misschien wel. Zit bijna op de 350000 km.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gaat de 330i toch plaats maken ja?
Zo'n 528 is toch wel heerlijk natuurlijk, voldoende pk's ook. Blok moet het normaal gesproken wel kunnen hebben. Je 330i heeft ook 231pk toch? Dan kunnen die 27 er wel bij
Grappig filmpie.quote:
Ik zie dat ik ongeveer 1-1,5 liter zuiniger ben dan gemiddeld op Spritmonitor. 9,1 liter/100 km. over 200000 km. Werk is 5 km. 80 km. weg en 20 km. filevrije snelweg, 8 keer per week.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die vierpitter kan op lange termijn wel eens kwetsbaarder zijn, ja. Anderzijds: als je er mogelijk wat korter mee gaat rijden of je steekt de besparing op brandstofkosten in je zak om zo nodig een motorrevisie te doen, kun je ook weer een tijd vooruit.
Handbak opgeven is wel een grote kans ja. Automaatje is ook wel lekker hoor, maar veel onderhoudsgevoeliger natuurlijk. En kleuren...tsja. Ik vind bruin wel een geschikte kleur voor een F11. Met beide lederen interieur natuurlijk.
Zit nog relatief vers onderstel onder mijn bolderkarquote:Op donderdag 21 januari 2016 19:14 schreef boegschroef het volgende:
1 km in een f11 en die 3 voelt aan als een bolderkar... Ik was meteen verkocht en had het enorme verlies op mijn 3 voor lief genomen. Nog geen dag spijt gehad
Brrr..automaat, bruin en beige interieur, echt een ouwe lullenbak. Kun je ook voor een Volvo gaan.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Handbak opgeven is wel een grote kans ja. Automaatje is ook wel lekker hoor, maar veel onderhoudsgevoeliger natuurlijk. En kleuren...tsja. Ik vind bruin wel een geschikte kleur voor een F11. Met beide lederen interieur natuurlijk.
5 is zoizo ouwelullenbak.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Brrr..automaat, bruin en beige interieur, echt een ouwe lullenbak. Kun je ook voor een Volvo gaan.
E60 is voor bazen. Is niet iedereen gegeven baas te zijn.quote:
Klopt, kan ook. Ik vind het wel chique. Zo'n F11 is sowieso geen racer.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Brrr..automaat, bruin en beige interieur, echt een ouwe lullenbak. Kun je ook voor een Volvo gaan.
Dat geloof ik meteen. Ik vond de E91 al een forse vooruitgang ten opzichte van m'n E46. Een F11 doet daar vast nog een flinke schep bovenop!quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:14 schreef boegschroef het volgende:
1 km in een f11 en die 3 voelt aan als een bolderkar... Ik was meteen verkocht en had het enorme verlies op mijn 3 voor lief genomen. Nog geen dag spijt gehad
Dat blijft bij auto's vaak toch het devies. Devalueren doet ie amper meer. En zo'n F11 staat volgend jaar ook nog wel te koop. Alleen dan niet meer met Premium Selectionquote:Op donderdag 21 januari 2016 19:10 schreef Hyperdude het volgende:
Eerst maar eens kijken wat een oude 330 oplevert. Vrees zo weinig dat ik lekker blijf doorkarren tot ie dood is.![]()
Vaak ook omdat het stiller/zwaarder voelt. Kan mij nog de overgang Golf 2-Golf 3 herinneren. Was de Golf 3 volgens de kenners de volwassen rijdende auto.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat geloof ik meteen. Ik vond de E91 al een forse vooruitgang ten opzichte van m'n E46. Een F11 doet daar vast nog een flinke schep bovenop!
Ik had een 3 jaar oude f30... En dat voelde voor mij al als een bolderkar vergeleken met de f11.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zit nog relatief vers onderstel onder mijn bolderkar
Eerst maar eens rijden. Tot nu toe alleen 535i gereden. Dit is toch wat minder.
Heb geen idee van de verkoopcijfers, maar denk dat 50% of meer van de verkochte F10/F11 een 520d was/is. Aanbod/keuze genoeg.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
1.700kg is wel serieus gewicht ja. Valt me wel op dat een 520d al voor zo'n 20k te krijgen is, valt me niks tegen. Geen bedrag dat ik kan stukslaan op een auto, maar had het erger verwacht.
ik wil op mijn e34 de voorkant wel iets strakker hebben. Standaard heb je onwijs veel ruimte in de wielkasten. Denk ook dat hij dan net iets strakker stuurt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een onderstel vernieuwen onder je auto heeft bijna hetzelfde effect. Vond ik bij de BMW een goede investering. ¤1000-1500 kom je een heel eind.
Geloof je wel.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:01 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik had een 3 jaar oude f30... En dat voelde voor mij al als een bolderkar vergeleken met de f11.
Ik heb alle generatie 3 series gehad en de meeste 5 dus ik heb ook wel wat ervaring/ vergelijkings materiaal
Kom je in principe ook niks mee tekort hè. 184pk/380Nm komt prima vooruit. Wel allemaal bakken met rond de twee ton erop, dus je kunt niet nog onderhoudsvrij een tonnetje erbij zetten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb geen idee van de verkoopcijfers, maar denk dat 50% of meer van de verkochte F10/F11 een 520d was/is. Aanbod/keuze genoeg.
Bekend hoor. Als ik een andere auto heb kijk ik meestal na een paar maanden alweer naar iets andersquote:Op donderdag 21 januari 2016 20:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geloof je wel.![]()
Alleen weet ik van mijzelf dat ik aan dat 'nieuwe gevoel' ontzettend snel wen. Na een paar weken is het bijzondere er al eeer af.
Anderen hebben dat misschien met vriendinnen o.i.d.
Ik had een af-fabriek BMW sport-onderstel. Laten vervangen door hetzelfde i.c.m. steviger draagarmen aan de voorzijde. Wereld van verschil na 150000 km. ongeveer.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:06 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik wil op mijn e34 de voorkant wel iets strakker hebben. Standaard heb je onwijs veel ruimte in de wielkasten. Denk ook dat hij dan net iets strakker stuurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |