abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 januari 2016 @ 12:51:55 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159146621


Voorafgaande delen:

Topicreeks: BMW fantopic

Modellen:

1-serie:
• Oksel, E87 118d
• Scorpie, E87 118i
Impry, E87 130i
• Maart78, E81 118i

3-serie:
• dnzl, E30 316
• piekartz87, e36 323i
• Gkhn, E30 320i
• Jaapie1993, E30 320i
• Youp, E30 320i
fer, E30 320i Baur TC2
• metallicattim, E30 318iA, E30 325i
rival, E30 325i
Twista101, E36 316i
Mavi86, E36 316i
• Fransbreda, E36 316i
justmattie, E36 316i
RPG, E36 316i
• jitzzzze, E36 318tds touring
• Teamlead, E36 318tds
Turquaz52, E36 318i, E36 323i
• Gokhan03, E36 323ti compact
• MrTorture, E36 325i
• pvdplanet, E36 325i Coupe
Xtr3mE, E46 318ci
mitchelll0181 E46 318i
Maharbal, E46 325ci
SingleCoil E46 325ic
• Mikkie, E46 320d
• Peewee, E46 320d
• xaban06, E46 318d Touring
• Vuurmuis, E46 325ci
• Boegschroef, E92 320d, E30 320i
• leolinedance, F30 BMW 320d
• Moody, F30 320i
Driftkikkerrrrr e30 318i.
daNpy, 2006 E91 325i Touring
• Sie_Scheitern_Epos, 2000 E46 Coupé

5-serie:
Rizzeau, E28 525i
• mighty_myte, E34 520i
• disyn, E39 520i
• lezzer, E39 525i
eevebe, E39 528i
Rizkant, E39 528i
• M.O.D, E39 540i
• Boegschroef, E60 525d
• tong_poh, E60 535d
• Catch22-, E34 520i '95
• LoveAtFirstDrive, E34 540iA Touring '94

6-serie:
• HFdude, E64 (645i CI S)

7-serie:
• Chooselife, E32 735i
Tarado, E38 740iL
• Alicey & SingleCoil, E38 740iL

8-serie:
-

X:
• lezzer, E83 X3 2.0d
• Andyy, E84 X1 sDrive 20i

Z:
• minispilie, E36/7 Z3 1.9
• lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio
k_man, E85 Z4
oYo, E89 Z4 35i
• bluemoon23, E85 Z4 3.0si

M
• Okeuj, E92 M3

Onderdelen
Meer onderdelen

Handige links
Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/
Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/

Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast.




^O^

Und wir fahren wieder frölich weiter.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 17-01-2016 01:31:15 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 16 januari 2016 @ 12:52:23 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159146634
Game Ride on!
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 16 januari 2016 @ 12:55:26 #3
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_159146697
Dat duurde lang voor het volgende deel c_/
  zaterdag 16 januari 2016 @ 12:58:00 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159146748
Ik wilde nog een nieuwe pic in de OP.
Kan je dat nog ff regelen SD? :* ;)



thnx.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 16 januari 2016 @ 14:03:24 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159148040
Gisteren in Maastricht oude auto's kieken in het MECC. Mooie stand van BMW ivm. 100 jaar BMW met tientallen oude BMW's. Batcars, M1, 3200, Glas, 2002 Turbo, 507 en meer.
Als je in de buurt bent een aanrader.

http://www.interclassicsmaastricht.nl
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159154101
de reparatie aan mijn e46 316i uit '99 is begonnen. Uitlaatgas kwam in het koelsysteem, de koelvloeistof kwam eruit nadat het blok op temperatuur kwam.
een garagebedrijf stelde de diagnose ´koppakking lek´, door middel van een test aan de hand van het koelsysteem.

de cilinderkop ligt momenteel bij een revisiebedrijf. maandag weet ik meer.
intussen viel het op dat de koppakking zelf in goede staat is.

grote foto
het vermoeden bestaat dat de kopbouten niet goed aangetrokken zijn. dan is de kans groot dat de cilinderkop nu krom is.
ik heb 3 jaar probleemloos kunnen rijden met de auto, de kilometerstand staat op 233.000 km
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 16 januari 2016 @ 19:36:33 #7
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_159154729
als die niet te krom is is vlakken genoeg :)
  zondag 17 januari 2016 @ 01:30:35 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159165166
BMW staat er al 20 jaar om bekend dat de koppen nogal slecht tegen koud stampen kunnen. Al in de tijd van de E30jes was dat een zwak punt. Koud trappen is heeft vaak een gescheurde kop tot gevolg. Ik help je hopen dat het alleen de pakking was, of een kromme kop.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 17 januari 2016 @ 02:24:19 #9
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159166187
Vaak was dat omdat het onderblok van gietijzer was en de kop van alu. Die warmen niet gelijk op. Als je dan koud stampt is de uitzetting niet gelijk en krijg je gezeik.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 17 januari 2016 @ 09:43:48 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159168251
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 02:24 schreef Catch22- het volgende:
Vaak was dat omdat het onderblok van gietijzer was en de kop van alu. Die warmen niet gelijk op. Als je dan koud stampt is de uitzetting niet gelijk en krijg je gezeik.
6 cilinder lijn, of V12(= 2, 6-pitters aan elkaar) zijn ook altijd gevoeliger voor uitzetting dan V6/V8 door de grotere lengte = meer uitzetting/krimp. Moet je wat sympathieker met de techniek omgaan.
Maar hier gaat het om een 4-cil en zal het wel aan waterpomp/koeling hebben gelegen. :'(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159169049
Dank voor de reacties.
De waterpomp is vorig jaar vervangen.
Volgens de temperatuurmeter op het dashboard is het blok niet oververhit geweest.
'Koud stampen' is niet iets wat ik doe. Warm ook niet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 17 januari 2016 @ 11:09:49 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159169112
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dank voor de reacties.
De waterpomp is vorig jaar vervangen.
Volgens de temperatuurmeter op het dashboard is het blok niet oververhit geweest.
...
Hoeveel heeft ie gelopen?
Weet niet in hoever een afwijkende temperatuurmeter 100% betrouwbaar een eerder geval van oververhitting aangeeft; je bedoelt toch dat ie daarna iets over het midden aan blijft wijzen?

Zijn ook wel mensen die een koppakking als 'Verschleißteil' zien; maar die vergeten volgens mij dat het 2016 is, en niet 1916. :P

quote:
...
'Koud stampen' is niet iets wat ik doe. Warm ook niet.
Daar heb je de oorzaak. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 17 januari 2016 @ 11:33:29 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159169449
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 14:03 schreef Hyperdude het volgende:
Gisteren in Maastricht oude auto's kieken in het MECC. Mooie stand van BMW ivm. 100 jaar BMW met tientallen oude BMW's. Batcars, M1, 3200, Glas, 2002 Turbo, 507 en meer.
Als je in de buurt bent een aanrader.

http://www.interclassicsmaastricht.nl
Jezelf quoten :')

Paar fotopagina's, helaas niet zulke joekels, van BMW's op de Interclassics

http://autosport.nl/klass(...)classics-maastricht/

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 17-01-2016 13:26:45 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159175272
233000 km staat er nu op. 16 jaar oud. De koppakking is zeker geen onderdeel wat aan slijtage begeeft.

Ja, de temperatuurmeter heeft keurig strak in het midden gestaan nadat het op bedrijfstemperatuur was. Dus geen stukje daar voorbij.

Ik geloof niet in goede effecten van warm stampen.
Ik rij wel lange afstanden, Duitsland, e.d.
stukken snelweg moet voldoende zijn bij een grote afstand. Dat geneuzel van 'je moet hem flink op z'n donder geven' gaat er bij mij niet in.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 17 januari 2016 @ 15:51:59 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159176113
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 15:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
233000 km staat er nu op. 16 jaar oud. De koppakking is zeker geen onderdeel wat aan slijtage begeeft.

Ja, de temperatuurmeter heeft keurig strak in het midden gestaan nadat het op bedrijfstemperatuur was. Dus geen stukje daar voorbij.

Ik geloof niet in goede effecten van warm stampen.
Ik rij wel lange afstanden, Duitsland, e.d.
stukken snelweg moet voldoende zijn bij een grote afstand. Dat geneuzel van 'je moet hem flink op z'n donder geven' gaat er bij mij niet in.
Bij 'normaal' gebruikte auto's is mijn ervaring dat je boven de twee ton/10-12 jaar oud, geluk of pech kan hebben. Bij de ene auto wat meer geluk dan bij de andere. :P

Hopelijk blijft het alleen bij vlakken en is je kop morgen verder goed. Rij je er zo nog een ton bij. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 17 januari 2016 @ 15:54:15 #16
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_159176169
Mijn koppakking lag er ook uit na 247K.
Zelfde blok
pi_159234796
cilinderkop gereinigd, gevlakt, klepseals en klepstoters vervangen, olieleiding gereinigd, klepgeleiders gecontroleerd op axiale speling. en een tap vervangen die afbrak bij het demonteren van het uitlaatspruitstuk. de nokkenas is op tijd gezet, en dat ga ik morgen driedubbel checken voordat ie erop gaat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 19 januari 2016 @ 19:01:51 #18
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_159235303
Het kan altijd nog een mooie tafel worden nu _O- ^O^

Nee gaat helemaal goed komen ^O^
  dinsdag 19 januari 2016 @ 19:06:14 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159235462
Lekker altijd; die totaal in het blok vastgerotte draadeinden
Goed bezig. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159237058
van de week nieuwe motorsteunen erop gezet op mijn F20.
Na 150k is deze uiteindelijk gescheurd en liep de versnellingsbak aan. Pook gaf ook wat rare vibraties. gelukkig niet echt een hoog kostenplaatje eraan
pi_159247516
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Jezelf quoten :')

Paar fotopagina's, helaas niet zulke joekels, van BMW's op de Interclassics

http://autosport.nl/klass(...)classics-maastricht/
Was absoluut het bezoeken waard, Geweldige auto's gezien, en toen we bij de nieuwe 7-serie aan het kijken waren kwam er een oudere man met een BMW petje op vol trots vertellen over zn eigen BWM 7 (L model) uit '92. Uiteraard met allerhande foto's en verhalen over hoe en wat. Mooiste moment van de beurs om te zien hoe trots die man op zn auto was :)
pi_159261415
rond het middaguur is de cilinderkop weer op het onderblok terecht gekomen.
de plekken met veel roetaanslag op het onderblok zijn gereinigd met 120 schuurpapier, helaas. volgende keer liever Scotch Brite gebruiken. was wat naief om te denken dat ik alles weg zou kunnen poetsen met remmenreiniger, totdat een behulpzame monteur opperde om met dat schuurpapier de aanslag te verwijderen. maargoed, iedereen blijft beweren dat dit geen kwaad kan. als je met je vinger erover voelt dan voel je geen krassen.

de truc met het vastzetten van de ketting heeft goed gewerkt. de nokkenas was door het revisiebedrijf weer op tijd gezet, en hiervoor kon ik ook de klem gebruiken om de nokkenas op exact het goede punt te zetten. ook had ik een foto ter referentie voor wat betreft de TDC-positie van de nokkenas. daarna was het een koud kunstje om de krukas na het terugzetten van de kop weer op TDC te zetten.

de distributiedeksel, daar kwam olie doorheen. nieuwe pakking geplaatst en volgens het boekje komt hier vloeibare pakking bij.


grote foto

morgen nog de bovenkant van het inlaatsysteem terugzetten, alle electronica aansluiten, koelsysteem vullen en kijken wat er gebeurd.


grote foto

[ Bericht 8% gewijzigd door spectrumanalyser op 20-01-2016 18:47:51 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 21 januari 2016 @ 15:52:52 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159282921
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
...en kijken wat er gebeurd.
...
Ziet er goed uit.
Draait ie al naar tevredenheid?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 21 januari 2016 @ 16:20:56 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159283601
Iemand trouwens bekend met problemen van de N53B30 in F11 523i/528i uitvoering?
Vrees toch dat dat er binnenkort toch maar eens van moet komen. :P

Voorkeur gaat eigenlijk uit naar de 528 met 258 PK, maar die 523 met maar 190 PK uit 3 liter moet bijna oneindig lang meekunnen qua lage belasting van het blok. https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_N53

Diesel doe ik toch maar niet met 20-25K kms. per jaar en prima ervaringen qua betrouwbaarheid benzine 6-pitters tot nu toe M20,M50 en M54. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  FOK!fotograaf donderdag 21 januari 2016 @ 16:47:34 #25
145146 Andyy
pi_159284371
Waarom niet de n20?
  donderdag 21 januari 2016 @ 16:52:19 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159284487
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 16:47 schreef Andyy het volgende:
Waarom niet de n20?
6 > 4 :)

Misschien ben ik wel sentimenteel; ik wil 6 bougies.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159285151
Gaat de 330i toch plaats maken ja?
Zo'n 528 is toch wel heerlijk natuurlijk, voldoende pk's ook. Blok moet het normaal gesproken wel kunnen hebben. Je 330i heeft ook 231pk toch? Dan kunnen die 27 er wel bij :+
Schip ahoy!
  FOK!fotograaf donderdag 21 januari 2016 @ 17:33:14 #28
145146 Andyy
pi_159285412
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 16:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

6 > 4 :)

Misschien ben ik wel sentimenteel; ik wil 6 bougies.

  donderdag 21 januari 2016 @ 17:34:09 #29
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_159285430
De loop van een 6 cilinder is gewoon veel mooier dan zo'n 4 cilinder met paprika in de bips...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 21 januari 2016 @ 17:37:20 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159285492
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 17:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gaat de 330i toch plaats maken ja?
Zo'n 528 is toch wel heerlijk natuurlijk, voldoende pk's ook. Blok moet het normaal gesproken wel kunnen hebben. Je 330i heeft ook 231pk toch? Dan kunnen die 27 er wel bij :+
Misschien wel. Zit bijna op de 350000 km.

523/528 6-pitters zijn gemaakt tot zomer 2011. Dan passen ze nu, bijna 5 jaar later nog net in het BMW 2 jaar garantie. Die garantie beviel mij bij de 330 wel aardig. :')

Hangt er ook beetje vanaf waar ik tegenaan loop. Wel heel erg veel zwart/zilver.
Handbak moet ik ook afstand van doen, ben ik bang.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 21 januari 2016 @ 17:42:16 #31
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159285598
quote:
Grappig filmpie. :)
Maar 6 loopt mooier en als tweedehandskoper die er weer 10 jaar/250000 km.oid mee wil rijden, heb ik nog steeds wat meer vertrouwen in 6 NA dan 4 met föhn.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159286221
Die vierpitter kan op lange termijn wel eens kwetsbaarder zijn, ja. Anderzijds: als je er mogelijk wat korter mee gaat rijden of je steekt de besparing op brandstofkosten in je zak om zo nodig een motorrevisie te doen, kun je ook weer een tijd vooruit.

Handbak opgeven is wel een grote kans ja. Automaatje is ook wel lekker hoor, maar veel onderhoudsgevoeliger natuurlijk. En kleuren...tsja. Ik vind bruin wel een geschikte kleur voor een F11. Met beide lederen interieur natuurlijk.
Schip ahoy!
  donderdag 21 januari 2016 @ 19:10:46 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159287651
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 18:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die vierpitter kan op lange termijn wel eens kwetsbaarder zijn, ja. Anderzijds: als je er mogelijk wat korter mee gaat rijden of je steekt de besparing op brandstofkosten in je zak om zo nodig een motorrevisie te doen, kun je ook weer een tijd vooruit.

Handbak opgeven is wel een grote kans ja. Automaatje is ook wel lekker hoor, maar veel onderhoudsgevoeliger natuurlijk. En kleuren...tsja. Ik vind bruin wel een geschikte kleur voor een F11. Met beide lederen interieur natuurlijk.
Ik zie dat ik ongeveer 1-1,5 liter zuiniger ben dan gemiddeld op Spritmonitor. 9,1 liter/100 km. over 200000 km. Werk is 5 km. 80 km. weg en 20 km. filevrije snelweg, 8 keer per week.
Als ik dus blijf rijden als een oude l*l, zal het verschil 4 vs. 6 pitten wel redelijk binnen de perken blijven.

Eerst maar eens kijken wat een oude 330 oplevert. Vrees zo weinig dat ik lekker blijf doorkarren tot ie dood is. :'(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159287757
1 km in een f11 en die 3 voelt aan als een bolderkar... Ik was meteen verkocht en had het enorme verlies op mijn 3 voor lief genomen. Nog geen dag spijt gehad :)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 21 januari 2016 @ 19:17:36 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159287846
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 19:14 schreef boegschroef het volgende:
1 km in een f11 en die 3 voelt aan als een bolderkar... Ik was meteen verkocht en had het enorme verlies op mijn 3 voor lief genomen. Nog geen dag spijt gehad :)
Zit nog relatief vers onderstel onder mijn bolderkar :(
Eerst maar eens rijden. Tot nu toe alleen 535i gereden. Dit is toch wat minder.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159288308
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 18:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Handbak opgeven is wel een grote kans ja. Automaatje is ook wel lekker hoor, maar veel onderhoudsgevoeliger natuurlijk. En kleuren...tsja. Ik vind bruin wel een geschikte kleur voor een F11. Met beide lederen interieur natuurlijk.
Brrr..automaat, bruin en beige interieur, echt een ouwe lullenbak. Kun je ook voor een Volvo gaan.
pindazakje
  donderdag 21 januari 2016 @ 19:34:36 #37
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159288410
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 19:30 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Brrr..automaat, bruin en beige interieur, echt een ouwe lullenbak. Kun je ook voor een Volvo gaan.
5 is zoizo ouwelullenbak.
And proud of it. :7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 21 januari 2016 @ 19:37:43 #38
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_159288500
}:|

E60 niet O+
  donderdag 21 januari 2016 @ 19:40:53 #39
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159288597
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 19:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
}:|

E60 niet O+
E60 is voor bazen. Is niet iedereen gegeven baas te zijn. :'(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159288707
Maar wel voor bazen die tig keer stilstaan met elektronicaproblemen :D
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 19:30 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Brrr..automaat, bruin en beige interieur, echt een ouwe lullenbak. Kun je ook voor een Volvo gaan.
Klopt, kan ook. Ik vind het wel chique. Zo'n F11 is sowieso geen racer.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 19:14 schreef boegschroef het volgende:
1 km in een f11 en die 3 voelt aan als een bolderkar... Ik was meteen verkocht en had het enorme verlies op mijn 3 voor lief genomen. Nog geen dag spijt gehad :)
Dat geloof ik meteen. Ik vond de E91 al een forse vooruitgang ten opzichte van m'n E46. Een F11 doet daar vast nog een flinke schep bovenop!
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 19:10 schreef Hyperdude het volgende:
Eerst maar eens kijken wat een oude 330 oplevert. Vrees zo weinig dat ik lekker blijf doorkarren tot ie dood is. :'(
Dat blijft bij auto's vaak toch het devies. Devalueren doet ie amper meer. En zo'n F11 staat volgend jaar ook nog wel te koop. Alleen dan niet meer met Premium Selection ;)
Schip ahoy!
  donderdag 21 januari 2016 @ 19:47:56 #41
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159288773
Ik kar haar ook dood. Maar ze gaat maar niet echt dood. Staat nu wel bij de garage met een dode brandstofpomp, maar om haar daar voor weg te doen.

En zo'n e34 blijft gewoon een leuke auto.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 21 januari 2016 @ 19:55:22 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159288969
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 19:45 schreef Piet__Piraat het volgende:

Dat geloof ik meteen. Ik vond de E91 al een forse vooruitgang ten opzichte van m'n E46. Een F11 doet daar vast nog een flinke schep bovenop!
Vaak ook omdat het stiller/zwaarder voelt. Kan mij nog de overgang Golf 2-Golf 3 herinneren. Was de Golf 3 volgens de kenners de volwassen rijdende auto.
Zwaar, log en doods tov. de Golf 2 is nu mijn oordeel.
Zo'n 528 weegt net iets meer dan 1700 KG. Best veul.

Een onderstel vernieuwen onder je auto heeft bijna hetzelfde effect. Vond ik bij de BMW een goede investering. ¤1000-1500 kom je een heel eind. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159289058
1.700kg is wel serieus gewicht ja. Valt me wel op dat een 520d al voor zo'n 20k te krijgen is, valt me niks tegen. Geen bedrag dat ik kan stukslaan op een auto, maar had het erger verwacht.
Schip ahoy!
pi_159289142
quote:
12s.gif Op donderdag 21 januari 2016 19:17 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zit nog relatief vers onderstel onder mijn bolderkar :(
Eerst maar eens rijden. Tot nu toe alleen 535i gereden. Dit is toch wat minder.

Ik had een 3 jaar oude f30... En dat voelde voor mij al als een bolderkar vergeleken met de f11.

Ik heb alle generatie 3 series gehad en de meeste 5 dus ik heb ook wel wat ervaring/ vergelijkings materiaal :)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 21 januari 2016 @ 20:04:25 #45
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159289212
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 19:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
1.700kg is wel serieus gewicht ja. Valt me wel op dat een 520d al voor zo'n 20k te krijgen is, valt me niks tegen. Geen bedrag dat ik kan stukslaan op een auto, maar had het erger verwacht.
Heb geen idee van de verkoopcijfers, maar denk dat 50% of meer van de verkochte F10/F11 een 520d was/is. Aanbod/keuze genoeg. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 21 januari 2016 @ 20:06:48 #46
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159289279
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 19:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]


Een onderstel vernieuwen onder je auto heeft bijna hetzelfde effect. Vond ik bij de BMW een goede investering. ¤1000-1500 kom je een heel eind. :)
ik wil op mijn e34 de voorkant wel iets strakker hebben. Standaard heb je onwijs veel ruimte in de wielkasten. Denk ook dat hij dan net iets strakker stuurt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 21 januari 2016 @ 20:08:39 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159289314
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 20:01 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ik had een 3 jaar oude f30... En dat voelde voor mij al als een bolderkar vergeleken met de f11.

Ik heb alle generatie 3 series gehad en de meeste 5 dus ik heb ook wel wat ervaring/ vergelijkings materiaal :)
Geloof je wel. :)
Alleen weet ik van mijzelf dat ik aan dat 'nieuwe gevoel' ontzettend snel wen. Na een paar weken is het bijzondere er al weer af.
Anderen hebben dat misschien met vriendinnen o.i.d. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 21-01-2016 20:15:33 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159289366
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 20:04 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Heb geen idee van de verkoopcijfers, maar denk dat 50% of meer van de verkochte F10/F11 een 520d was/is. Aanbod/keuze genoeg. :)
Kom je in principe ook niks mee tekort hè. 184pk/380Nm komt prima vooruit. Wel allemaal bakken met rond de twee ton erop, dus je kunt niet nog onderhoudsvrij een tonnetje erbij zetten.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 20:08 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Geloof je wel. :)
Alleen weet ik van mijzelf dat ik aan dat 'nieuwe gevoel' ontzettend snel wen. Na een paar weken is het bijzondere er al eeer af.
Anderen hebben dat misschien met vriendinnen o.i.d. :P
Bekend hoor. Als ik een andere auto heb kijk ik meestal na een paar maanden alweer naar iets anders :')
Schip ahoy!
  donderdag 21 januari 2016 @ 20:13:38 #49
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159289434
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 20:06 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ik wil op mijn e34 de voorkant wel iets strakker hebben. Standaard heb je onwijs veel ruimte in de wielkasten. Denk ook dat hij dan net iets strakker stuurt.
Ik had een af-fabriek BMW sport-onderstel. Laten vervangen door hetzelfde i.c.m. steviger draagarmen aan de voorzijde. Wereld van verschil na 150000 km. ongeveer.
Iets steviger onderstel is ook fijn, rubber is ook op na 10 jaar/100000 km. Je remmen wat upgraden, of gewoon de klauwen reviseren/ruilen, en nieuwe, goede, schijven voelt ook veel beter.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 21 januari 2016 @ 20:32:56 #50
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_159290053
Afhankelijk van je rijstijl denk ik..

Just cruisin merk je niet heel veel lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')