Las ook dat als je normale banden onder een auto schroeft die voor runflat is ontworpen, het allemaal wat zoekerig kan worden door de soepeler zijwangen van normale banden.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:08 schreef daNpy het volgende:
Runflat is de eerste kms wat oncomfortabeler en trillen tot ze op temperatuur zijn (paar minuten snelweg).
Heb ik met zowel Toyo, Conti als Bridgestone gehad.
Nice! Gefeliciteerd, mooie vooruitgang. Foto's van de bewuste bak?quote:Op maandag 25 januari 2016 21:01 schreef Hyperdude het volgende:
Kogel door de kerk. 2001 E46 330iT er uit, 2011 F11 523iT er in. Niet echt snel; maar wel lekkere cruisebak met automatisch versnellingsbakkie.
Eerste vraagje:
Iemand ervaringen met runflat bandjes? Ik heb de laatste jaren steeds Michelin PS1/PS2 gereden. Zijn die een beetje te doen in de runflat versie?
Ik ga 'm vrijdag halen. Had een paar foto's van de site geplukt. Foto's buitenkant heb ik nog niet.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nice! Gefeliciteerd, mooie vooruitgang. Foto's van de bewuste bak?
Automaatje is stiekem toch wel lekker hoor. Of had je eigenlijk liever handbak gehad?
...
Gaaf! Alleen niet echt spijkerbroek vriendelijk volgens mijquote:Op maandag 25 januari 2016 21:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik ga 'm vrijdag halen. Had een paar foto's van de site geplukt. Foto's buitenkant heb ik nog niet.
Sophistograu metaal
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
thnx.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nice. Mooie interieurcombi hoor. Ik begin er toch ook wel fan van te worden merk ik. Vond de F11 altijd al mooi, maar is niet binnen bereik. Mogelijk nog twee jaar prijsdaling en ik twee jaar in m'n oude brik door, dan zou het wel kunnen
Mijn huidige champagnestoelen hebben een zweem van blauw. Iets vaker poetsen, dan maar.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:08 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Gaaf! Alleen niet echt spijkerbroek vriendelijk volgens mij
Eerst maar eens kijken hoe de huidige banden bevallen. Allemaal nieuw terrein voor mij.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:42 schreef Andyy het volgende:
RF geeft ook alle schokken iets harder door en maken meer geluid, is mijn ervaring
Jij hebt weer meer Nm'squote:Op maandag 25 januari 2016 23:19 schreef boegschroef het volgende:
Mooi, volgensmij is die iets luxer dan die van mij. Hier ga je vast geen spijt van krijgen.
Ik ook.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:31 schreef Andyy het volgende:
Ik vind 'm een beetje oubollig eruit zien
Dat interieur bedoel je? Komt door dat hout. Zouden ze dat anders uitvoeren bijv. ook in leer krijg je een heel andere look. Ik moet zeggen dat ik het ook niet mooi vind, behalve in een Bentley oid. Ik vind de dash en de bekleding eigenlijk ook niet mooi matchen mja. Als ie goed rijdt wat maakt het uit.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:31 schreef Andyy het volgende:
Ik vind 'm een beetje oubollig eruit zien
Ook doordat er comfortstoelen inzitten ipv sportstoelenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat interieur bedoel je? Komt door dat hout. Zouden ze dat anders uitvoeren bijv. ook in leer krijg je een heel andere look. Ik moet zeggen dat ik het ook niet mooi vind, behalve in een Bentley oid. Ik vind de dash en de bekleding eigenlijk ook niet mooi matchen mja. Als ie goed rijdt wat maakt het uit.
Voor het eerst in een auto met 'hout' sinds de S van opa.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat interieur bedoel je? Komt door dat hout. Zouden ze dat anders uitvoeren bijv. ook in leer krijg je een heel andere look. Ik moet zeggen dat ik het ook niet mooi vind, behalve in een Bentley oid. Ik vind de dash en de bekleding eigenlijk ook niet mooi matchen mja. Als ie goed rijdt wat maakt het uit.
Heb geen M-pakket, weet ook niet hoe dat er uit ziet trouwens.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:24 schreef Dimitri_ het volgende:
M pakket? Welke velgen?
Sowieso een erg mooie auto met de juiste stoelen idd. Aarsventilatie is echt een toegevoegde waarde, ook al wordt er vaak nogal grappig over gedaan.
Trekhaak is afneembaar.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:33 schreef boegschroef het volgende:
Erg mooi
Ik hoop wel dat die trekhaak eraf of weggeklapt kan worden?
Wees er zuinig op! En bij vragen voor programeren of kaart update hoor ik het wel
Mooie bak hoor!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb geen M-pakket, weet ook niet hoe dat er uit ziet trouwens.![]()
Alleen 0704 M-Sportonderstel.![]()
Velgen 18 duims Styling 281, en er komt nog een gebruikt zomersetje bij.
Nog een paar piccies. Kleur lijkt een aardig kameleon effect te hebben.
Buiten op de foonfoto's bijna zwart-grijs, binnen bruinig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thank you.quote:
Je kan het zo gek niet bedenken afhankelijk van de orginele opties.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Trekhaak is afneembaar.
Nieuwe navi doen ze erbij. CIC
Weet je iets van een lijst oid. wat er allemaal te 'kodieren' valt?
Zo wil ik bv. dat de airco uitstaat als de klima op Auto staat. Las ergens dat dat kon.
thnx in advance
Das een mooie upgrade, vind de F10 en F11 een echt stijlvolle cruiser...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb geen M-pakket, weet ook niet hoe dat er uit ziet trouwens.![]()
Alleen 0704 M-Sportonderstel.![]()
Velgen 18 duims Styling 281, en er komt nog een gebruikt zomersetje bij.
Ik vind alle X-en gedrochten...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:37 schreef Apekoek het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe X1? Vond het een gedrocht, maar nu niet meer. Best stoer.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:47 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik vind alle X-en gedrochten...Die wheelgap bijvoorbeeld, en ze zijn offroad echt totaal niet praktisch.
Als je dan voor lul rijd doe het dan in een auto die tenminste offroad kanZou hem dan ook niet voor offroad willen, maar lijkt mij wel fijn rijden aangezien ik voor werk heel Europa door moetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind hem wel mooi.
Als je door heel europa moet dan is wat extra bodemvrijheid wel lekker jaquote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:55 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Zou hem dan ook niet voor offroad willen, maar lijkt mij wel fijn rijden aangezien ik voor werk heel Europa door moetIk vind hem wel mooi.
FWDquote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:37 schreef Apekoek het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe X1? Vond het een gedrocht, maar nu niet meer. Best stoer.
[ afbeelding ]
Er missen 2 cilindersquote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
FWD
Korte motorkap
En hij kan dit niet
Ik heb nog nooit een BMW of RWD gehad, waarom zou ik mij druk maken om zoiets? Ik zoek een kwalitatieve auto met het liefst wat ruimte voor een niet maximaal budget maar wel een Duitser. Dan is een nieuwe x1 niet gek?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
FWD
Korte motorkap
En hij kan dit niet
Dan kan je beter de Countryman kopen, zelfde onderstel maar dan goedkoper.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:12 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een BMW of RWD gehad, waarom zou ik mij druk maken om zoiets? Ik zoek een kwalitatieve auto met het liefst wat ruimte voor een niet maximaal budget maar wel een Duitser. Dan is een nieuwe x1 niet gek?
Ik vind de nieuwe BMW X1 veel mooier dan een Countryman en een Skoda (kopen doe ik niet, heb het over leasen). Daarbij moet het een kwalitatieve auto zijn voor grote afstanden. Smaken verschillen, maar ik vind dat je erg overdreven doet over het feit dat er maar 1 type BMW mag bestaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:33 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dan kan je beter de Countryman kopen, zelfde onderstel maar dan goedkoper.
BMW was altijd sportief met 50/50 gewichtsverdeling (wat de E84 ook heeft) en RWD, maar na de Gran tourer nu ook de X1 als FWD gedrocht
Of gewoon een Skoda Yeti halen, ook lekker hoog en ruimer dan de X1. Kan je ook nog eens 4wd krijgen en fatsoenlijk off road gaan
Ik vind dat?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:04 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik vind de nieuwe BMW X1 veel mooier dan een Countryman en een Skoda (kopen doe ik niet, heb het over leasen). Daarbij moet het een kwalitatieve auto zijn voor grote afstanden. Smaken verschillen, maar ik vind dat je erg overdreven doet over het feit dat er maar 1 type BMW mag bestaan.
Juist, vond kennelijk. Tijden veranderen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik vind dat?
BMW vond dat ook
[ afbeelding ]
etc
Nogmaals, daarvoor zou ik nooit een BMW kiezen. Maar dit met die X6 valt wel erg tegen ja.quote:
Yupp...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:51 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Juist, vond kennelijk. Tijden veranderen.
Genoeg. Maar als je een beetje vermogen wil, is RWD toch wel erg fijn hoor.quote:Op woensdag 27 januari 2016 07:42 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Want er bestaan geen goede FWD auto's?
Ja ok, kan ik begrijpen. Maar wanneer het om lease gaat blijft het voor mij toch altijd een keus tussen diverse pruttel-dieselsquote:Op woensdag 27 januari 2016 10:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Genoeg. Maar als je een beetje vermogen wil, is RWD toch wel erg fijn hoor.
Mijn 160pk RWD-diesel reed qua bochtengedrag fijner dan mijn 280pk FWD-benzine.
In dat geval mee eens.quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als het om die 110pk ecohokken gaat maakt het inderdaad weinig uit, daar zit wat in. Als een vergelijkbare BMW kan leasen kom je toch in een basis-einzer. Als je dan per se RWD wil ben je meer een wannabe. Maar dat ben je mijns inziens ook wel een beetje als je met een 316i loopt te pochen over je RWD-kwaliteiten
Net als dat Porsche is gered door een model wat alle liefhebbers verafschuwden, de Cayenne.quote:Op woensdag 27 januari 2016 08:22 schreef Dimitri_ het volgende:
Volgensmij zijn de mensen die het hardste huilen om verlies van puurheid van het merk etc, de mensen waaraan BMW het minste verdient.
En nu de Macan.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:00 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Net als dat Porsche is gered door een model wat alle liefhebbers verafschuwden, de Cayenne.
Inderdaad. En wat rijdt dat ding goed.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:00 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Net als dat Porsche is gered door een model wat alle liefhebbers verafschuwden, de Cayenne.
Porsche is al verloren sinds ze de luchtkoeling hebben afgeschaftquote:Op woensdag 27 januari 2016 11:00 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Die 'beroerde eerste slag' klinkt niet zo goed. Enig idee van de oorzaak?quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het kabeltje wat ik over had is voor een DISA klep. Op mijn 316i zit geen DISA, de kabelboom is er wel op voorbereid.
Ook weer opgehelderd.
Motor loopt verder keurig. Koud stationair kan beter, eerste slag is beroerd (blok schud) daarna wel goed. Dit had ie eerst niet. Eenmaal goed warm loopt ie perfect stationair
Hahaha dat was mn eerste gokquote:Op donderdag 28 januari 2016 19:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het kabeltje wat ik over had is voor een DISA klep. Op mijn 316i zit geen DISA, de kabelboom is er wel op voorbereid.
Ook weer opgehelderd.
Motor loopt verder keurig. Koud stationair kan beter, eerste slag is beroerd (blok schud) daarna wel goed. Dit had ie eerst niet. Eenmaal goed warm loopt ie perfect stationair
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
disa klep ?
kachel regeling ?
als dat het niet is zal ik ff kijken bij de mijne.
Die prijsquote:Op zaterdag 30 januari 2016 09:15 schreef Hyperdude het volgende:
Leuke E30 316i Touring
[ afbeelding ]
voor je moeder![]()
http://voorraad.volvocars(...)ion/occ2162095-48867
Auto is van metaalquote:
Ik zou het er ook niet voor over hebben.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 10:15 schreef daNpy het volgende:
M'n zwager kocht 2 jaar geleden zo'n ding uit 1994 voor 750,-
I know.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:11 schreef Andyy het volgende:
Oliepijl kan je meten via idrive, dan kan je ook gelijk zien wanneer die ongeveer warm is
Niet nodig.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:55 schreef Hyperdude het volgende:
Wel een cultuurschok/generatiekloof die F11
Geen oliepijlstok.
Niet nodig.quote:Geen krik
quote:(Kop-)lampen kunnen alleen totaal uit tijdens rijden dmv. menu/Idrive
Dat zijn de instellingen die bij die sleutel horen... programmeer hem juist en klaarquote:Als je per ongeluk de andere AB pakt gaat je radio ineens op 100% Hollands of een andere kamperzender. En je stoel drukt tegelijkertijd je pens fijn tegen het stuur.
Die dikke plaat hoort bij de auto, niet bij de accu...?quote:Snap de accu van ¤300 van Boegschroef van een paar weken geleden nu ook. Enorm ding met een dikke plaat, vermoedelijk electronica, er bovenop. Is dat voor die energieterugwinning bij gas loslaten?
Hoe dan?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:11 schreef Andyy het volgende:
Oliepijl kan je meten via idrive, dan kan je ook gelijk zien wanneer die ongeveer warm is
Wacht, ik koop die 316 wel even. Kunnen wij ruilenquote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:55 schreef Hyperdude het volgende:
Ik ga 'm weer inruilen.
Voor die 316 hierboven.![]()
Gisteren nog niet echt aan programmeren van sleutels toegekomen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:47 schreef daNpy het volgende:
...
Dat zijn de instellingen die bij die sleutel horen... programmeer hem juist en klaar
[..]
Die dikke plaat hoort bij de auto, niet bij de accu...?
Heb je dan ook geen koelvloeistofmeterje?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe dan?
Bij mn E91 kan ik het niet goed vinden (ja via het "secret" menu in de km teller, maar dat is tijdens het rijden bijzonder onhandig/onveilig).
Ik had ook graag een goede olietemp. meter gezien, desnoods in de Idrive.
De huidige aanduiding dmv de streepjes in de toerenteller kan ik geen wijs uit
Net 3e zitting van een uur achter de rug. Druppellader krijgt het lekker warm.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
Leuk toch HyperdudeLekker je eigen nieuwe auto ontdekken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |