Nee, zoveel was mij al duidelijkquote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:57 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja, zijn gewoon regels vanuit overheid met betrekking tot veiligheid.
Dus in veel gevallen geen onwil van de bewoners.
Iedereen in Nederland spreekt het uit als koa.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:47 schreef Twiitch het volgende:
Spreken jullie het uit als SOA of KOA?
Ik kan daar helaas (nog) niks over zeggen. Ik zal wanneer ik tijd heb kijken of ik daar achter kan komen. Op de zaken vooroplopend lijkt het mij onverstandig om dezelfde 'typen' mensen op één hoop te gooien. Daarmee creëer je een duidelijk imago van ongelijkheid. Los van dat het kwaadwillenden in het geval van homofiele moslims wel makkelijk wordt gemaakt om een doelwit uit te zoeken, versterkt een gevoel ongelijkheid volgens vele psychologische/sociologische onderzoeken niet de vredelievendheid.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:16 schreef Jaroon het volgende:
Stel eens aan COA voor een vragenforum te openen. Dit gaat het ook niet worden ben ik bang. Naast vele andere vragen zou mijn vraag nu zijn waarom COA niet eenduidig is in het vluchtelingen wel/niet apart opvangen. Dan gaat het dus o.a. over homosexueel zijn.
Nooit.quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:46 schreef Confetti het volgende:
Is je wel eens op het hart gedrukt dat zaken met de mantel der liefde bedekt moeten worden omdat asielzoekers zich anders nog vervelender zouden kunnen gedragen?
Zoals ik al eerder zei, zijn Eritreërs (praktisch) allemaal Christelijk. Koptisch Orthodox, in fact. Dat lijkt ongeveer evenveel op 'ons' Christendom als de Mormoonse Kerk. Ik voorzie (generaliserend) soennitische moslims minder moeilijkheden hebben wb integratie, dan de Eritrese christenen. Ik heb geen noemenswaardig verschil in gedrag opgemerkt tussen christelijke Syriërs en islamitische.quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:07 schreef CafeRoker het volgende:
Je hoort van alles over moslims, maar hoe verwacht je dat integratie van christenen zou verlopen? Lijkt het er op dat die makkelijker zouden integreren? Wat betreft culturele achtergrond is er veel overlap met islamitische landgenoten. En als men conservatief christelijk is dan zouden er even goed wat lastige punten kunnen zijn.
Nee. Ik heb wel gezien dat Eritreeërs grootverbruikers zijn van tomaten en uien. Dat zijn toch ook redelijk Hollandse producten?quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:09 schreef CafeRoker het volgende:
En wat luchtigs: is er typisch hollands voedsel waarvan jullie er een beetje verbaasd van zijn dat het onverwacht bijzonder goed in de smaak valt?
Ik heb het nog nooit gezien en geen ervaring mee. Wel een leuke vraag. Als ik hier meer over te weten kom hoor je het van mequote:Op donderdag 14 januari 2016 19:04 schreef Kim-Holland het volgende:
Zijn er daadwerkelijk nog mensen die een asielzoeker/vluchteling in huis nemen voor onbepaalde tijd? En zo ja, hoe gaat dat dan? Mogen ze iemand uitkiezen in zo'n centrum?
En wat als het niet blijkt te klikken achteraf? Worden ze dan weer teruggeplaatst in een centrum?
Het gaat gewoon over zwakkere mensen beschermen. Een doelgroep. Daar ben je als COA verantwoordelijk voor.Dat is jouw enige taak.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:24 schreef P8 het volgende:
[..]
Iedereen in Nederland spreekt het uit als koa.
[..]
Ik kan daar helaas (nog) niks over zeggen. Ik zal wanneer ik tijd heb kijken of ik daar achter kan komen. Op de zaken vooroplopend lijkt het mij onverstandig om dezelfde 'typen' mensen op één hoop te gooien. Daarmee creëer je een duidelijk imago van ongelijkheid. Los van dat het kwaadwillenden in het geval van homofiele moslims wel makkelijk wordt gemaakt om een doelwit uit te zoeken, versterkt een gevoel ongelijkheid volgens vele psychologische/sociologische onderzoeken niet de vredelievendheid.
[..]
Nooit.
[..]
Zoals ik al eerder zei, zijn Eritreërs (praktisch) allemaal Christelijk. Koptisch Orthodox, in fact. Dat lijkt ongeveer evenveel op 'ons' Christendom als de Mormoonse Kerk. Ik voorzie (generaliserend) soennitische moslims minder moeilijkheden hebben wb integratie, dan de Eritrese christenen. Ik heb geen noemenswaardig verschil in gedrag opgemerkt tussen christelijke Syriërs en islamitische.
[..]
Nee. Ik heb wel gezien dat Eritreeërs grootverbruikers zijn van tomaten en uien. Dat zijn toch ook redelijk Hollandse producten?
[..]
Ik heb het nog nooit gezien en geen ervaring mee. Wel een leuke vraag. Als ik hier meer over te weten kom hoor je het van me
Er zijn twee grote groepen op dit moment Eritreeërs en Syriers, en een kleine restgroep.quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:56 schreef SpaceOddity het volgende:
Even een recap;
In het nieuws hoor je vaak opmerkingen over de verschillende etnische groepen, zo worden vooral Eritreers als primitief benoemd. Kun je wat uit je ervaring delen over de verschillen die jij ziet tussen de verschillende groepen?
Zoals eerder gezegd, van de Eritreeërs verwacht ik weinig.quote:Zie jij een serieuze kans dat deze mensen kunnen integreren in de samenleving en zie je ook dat ze het graag willen, zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden?
Dit is werk voor de IND. Wat precies de middelen zijn waarmee ze achterhalen of iemand de waarheid spreekt, of zich bijvoorbeeld voordoet als Syrier weet ik niet.quote:Hoe denkt het COA de bedriegers (uit Libanon bijvoorbeeld) te kunnen ontmaskeren? Is er iets bekend wat er gebeurt met hen? Zitten we dan met een paar duizend niet-uitzetbare illegalen extra?
Nee, nooit. Mensen die ik begeleid hebben zich maar te gedragen, als iemand onbeschoft is en blijft nadat ik gewaarschuwd heb wijs ik ze de deur en kunnen ze terugkomen als ze normaal kunnen doen.quote:Is je wel eens op het hart gedrukt dat zaken met de mantel der liefde bedekt moeten worden omdat asielzoekers zich anders nog vervelender zouden kunnen gedragen?
Dat verschilt per persoon. Elke vluchteling (= iemand met verblijfsvergunning) wordt gekoppeld aan een gemeente. Die gemeente moet dan voor passende huisvesting zorgen. De beschikbaarheid van passende huisvesting is per gemeente verschillend. Wel kan gezegd worden dat het lastiger is om huisvesting te vinden voor een gezin met 6 kinderen dan voor een alleenstaande asielzoeker.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 06:06 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe snel krijgen ze gemiddeld een huis?
Precies mijn ervaringen met Eritreeërs. Syriërs heb ik (nog) geen ervaring mee. Ik heb bijna 20 jaar als vrijwilliger gewerkt met vluchtelingen, bij diverse organisaties, en dan nog met tussenpozen, maar heb door een relatie met een ex-asielzoeker veel contacten met asielzoekers en help die nog steeds op persoonlijke titel (kreeg jeuk van de meeste vrijwilligersorganisaties...)quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:56 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
...
Er zijn twee grote groepen op dit moment Eritreeërs en Syriers, en een kleine restgroep.
Van de Eritreers die ik begeleid is het overgrote deel inderdaad primitief te noemen. Veel analfabetisme, maar ook niet in staat zijn om verbanden te leggen. Natuurlijk niet allemaal, er zitten ook een paar intelligente mensen tussen die nu in Nederland alle kansen aangrijpen zich verder te ontwikkelen, waar dat in Eritrea onmogelijk was. De meeste hebben een afwachtende houding, nemen niet heel veel initiatief en ik verwacht dat deze groep niet makkelijk zal integreren.
...
Ik kan niet spreken voor COA. Wel vanuit procedureel opzicht uitleg geven.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:16 schreef Metalfrost het volgende:
Gaat het COA er vanuit dat de mensen die in Nederland (of andere delen van Europa) hun toevlucht zoeken, hier voor de rest van hun leven zullen blijven?
Lopen niet moslims en bijv. homo's tegen bepaalde problemen aan in centra?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:56 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik werk voor een andere organisatie die asielzoekers voorlicht en begeleidt in de procedures en kan op een paar vragen wel antwoord geven denk ik. Mocht Yvonne een check willen doen, be my guest, ik ga alleen net als TS niet vertellen waar ik exact werkzaam ben.
[..]
Er zijn twee grote groepen op dit moment Eritreeërs en Syriers, en een kleine restgroep.
Van de Eritreers die ik begeleid is het overgrote deel inderdaad primitief te noemen. Veel analfabetisme, maar ook niet in staat zijn om verbanden te leggen. Natuurlijk niet allemaal, er zitten ook een paar intelligente mensen tussen die nu in Nederland alle kansen aangrijpen zich verder te ontwikkelen, waar dat in Eritrea onmogelijk was. De meeste hebben een afwachtende houding, nemen niet heel veel initiatief en ik verwacht dat deze groep niet makkelijk zal integreren.
Syriers zijn vaak goed opgeleid, veelal mensen die voordat shit uitbrak in Syrie een goede baan hadden, zeer gematigde moslims, echt ontwikkelde mensen. Ik zie in deze groep vooral mensen die er alles aan doen om weer een leven op te bouwen en heel blij zijn dat ze hier mogen zijn. Veel doen vrijwilligerswerk zolang ze geen baan gevonden hebben. Ik verwacht met deze mensen heel weinig problemen.
[..]
Zoals eerder gezegd, van de Eritreeërs verwacht ik weinig.
Van de Syriers verwacht ik eigenlijk geen problemen. Sterker nog, toen ik begon was ik verbaasd hoeveel overeenkomsten we hebben. Ook geen fanatisme op religiegebied, juist heel gematigd.
[..]
Dit is werk voor de IND. Wat precies de middelen zijn waarmee ze achterhalen of iemand de waarheid spreekt, of zich bijvoorbeeld voordoet als Syrier weet ik niet.
Als door hen een besluit genomen is worden mensen over het algemeen naar een AZC overgebracht, als er daadwerkelijk vrees is dat iemand onder gaat duiken kan dat ook naar een justitieel centrum (weet de naam zo even niet) waarbij iemand tot zijn uitzetting vastzit.
[..]
Nee, nooit. Mensen die ik begeleid hebben zich maar te gedragen, als iemand onbeschoft is en blijft nadat ik gewaarschuwd heb wijs ik ze de deur en kunnen ze terugkomen als ze normaal kunnen doen.
Dit heb ik zelf nog niet meegemaakt overigens. De meesten die ik ontmoet zijn vriendelijk, willen graag een praatje maken (Nederlands oefenen) vertellen dan over de kinderen (ik krijg veel foto's van schattige kindjes onder mijn neus geschoven) is het geen mooi kindje? of vertellen over wat hen op dat moment ook maar bezighoudt. Vaak vrolijk, maar regelmatig zijn mensen ook gestresst, maken ze zich zorgen om familie die nog in het land van herkomst zit.
Een bevriende Syrische vluchteling slaapt in een door een particulier gekocht pandje. Wat wil je erover weten?quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:04 schreef Kim-Holland het volgende:
Zijn er daadwerkelijk nog mensen die een asielzoeker/vluchteling in huis nemen voor onbepaalde tijd? En zo ja, hoe gaat dat dan? Mogen ze iemand uitkiezen in zo'n centrum?
En wat als het niet blijkt te klikken achteraf? Worden ze dan weer teruggeplaatst in een centrum?
Ik heb 1 situatie meegemaakt waarbij iemand die ik eerder begeleid had als tolk meekwam me in het Nederlands vroeg niet te laten merken dat ik hem kende omdat hij niet wilde dat door de andere man gevraagd zou worden waar hij mij van kende. Bij de eerdere begeleiding was zijn homoseksualiteit namelijk specifiek ter sprake gekomen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Lopen niet moslims en bijv. homo's tegen bepaalde problemen aan in centra?
Bij de criaiaopvang had ik een Libanese homo obtmoequote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Bij de criaiaopvang had ik een Libanese homo ontmoet, die hield het onder de pet. In azc's zie ik mensen openlijk met christelijke symbolen lopenquote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hoe kan het dat ik meer verhalen ken? Maar ook al van twintig jaar geleden toen mijn moeder werkte voor COA. Dat ik nu een Christen ken in zo'n centrum die gewoon aangeeft hoe het werkt? Jij werkt met die mensen. Zie je dan te weinig?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:22 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik heb 1 situatie meegemaakt waarbij iemand die ik eerder begeleid had als tolk meekwam me in het Nederlands vroeg niet te laten merken dat ik hem kende omdat hij niet wilde dat door de andere man gevraagd zou worden waar hij mij van kende. Bij de eerdere begeleiding was zijn homoseksualiteit namelijk specifiek ter sprake gekomen.
Ik weet niet of dat is omdat hij dan ernstige problemen zou krijgen, of omdat hij simpelweg nog niet uit de kast is en op een goed moment wacht.
En toen?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:30 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Bij de criaiaopvang had ik een Libanese homo obtmoe
En dat gaat niet altijd goed. Andersom is er niet een echt probleem. Waar of niet?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:31 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Bij de criaiaopvang had ik een Libanese homo ontmoet, die hield het onder de pet. In azc's zie ik mensen openlijk met christelijke symbolen lopen
Mijn werk richt zich op het juridisch begeleiden van mensen. De kans dat iemands geaardheid specifiek ter sprake komt is vrij klein omdat bij de huidige groep vluchtelingen dit niet de reden is waarom ze gevlucht zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hoe kan het dat ik meer verhalen ken? Maar ook al van twintig jaar geleden toen mijn moeder werkte voor COA. Dat ik nu een Christen ken in zo'n centrum die gewoon aangeeft hoe het werkt? Jij werkt met die mensen. Zie je dan te weinig?
Om even duidelijkheid te scheppen:quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Daar ben ik het dus mee oneens. Wel als gewoon een mening. Zij kent de juridische kant van bepaalde personen.
Op dit moment komt het overgrote deel van de mensen die asiel aanvragen uit Syrie en Eritrea, deze mensen komen wel degelijk uit een land waar ze reëel gevaar lopen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:18 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Nu het al lang bekend is dat er ontzettend veel mensen uit gebieden komen waar geen oorlog is en dan ook geen asiel aanvragen in het eerste land waar ze Europa binnen komen, zijn deze procedures nu in gekort en aangescherpt? Ik bedoel maar door de hoge instroom kun je maar 1 ding doen en dat is alles verkorten en nog strenger zijn, maar gebeurt dat ook? Merk jij dat?
Ja, ik moet soms een vervelende boodschap brengen. Voordeel is dat ik niet degene ben die dit beslist heeft, maar ik enkel er ben om de asielzoeker uitleg te geven en te helpen bij het vervolg.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:18 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Jij verteld ze b.v ook dat ze niet zomaar mogen blijven. Geen recht hebben op een verblijfsvergunning b.v. toch? Ik ken nog zo'n verhaal echter lopen deze mensen tegen nogal wat (vooral verbale) agressie op. Omdat ze altijd bad-cop zijn. Maak jij zulke dingen ook mee?
In die landen lopen mensen gevaar, maar zijn degenen die hiernaartoe komen het gevaar of degenen die ervoor vluchten?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:31 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Op dit moment komt het overgrote deel van de mensen die asiel aanvragen uit Syrie en Eritrea, deze mensen komen wel degelijk uit een land waar ze reëel gevaar lopen.
Aan de berichtgeving af te lezen is het een mix. Kom daar maar eens uit met die vervalste paspoorten.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:51 schreef hugecooll het volgende:
[..]
In die landen lopen mensen gevaar, maar zijn degenen die hiernaartoe komen het gevaar of degenen die ervoor vluchten?
Vragen, vragen ...
Lijkt me evengoed niet altijd leuk werk... Er zal ook wel een enorme taalbarrière zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:44 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ja, ik moet soms een vervelende boodschap brengen. Voordeel is dat ik niet degene ben die dit beslist heeft, maar ik enkel er ben om de asielzoeker uitleg te geven en te helpen bij het vervolg.
Ik heb nog niet meegemaakt dat agressie of andere emoties op mij gericht werden. Ik zie wel enorme teleurstelling, boosheid, verdriet, wanhoop...allemaal vrij logische emoties die mensen voelen als ze slecht nieuws krijgen. Dat moet er op zo'n moment even uit. Ik toon begrip voor de emotie, geef uitleg en loods iemand even door zo'n moment heen voordat ik verderga met uitleg en begeleiding.
We maken gebruik van tolken, en een heel deel van de Syriers spreekt goed Engels dus dat valt wel mee. Daarnaast gaat communicatie niet alleen in taal, een gezichtsuitdrukking zegt ook heel veel.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:56 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Lijkt me evengoed niet altijd leuk werk... Er zal ook wel een enorme taalbarrière zijn.
Lijkt mij echt naar om te moeten vertellen dat iemand niet kan blijven.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 15:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
We maken gebruik van tolken, en een heel deel van de Syriers spreekt goed Engels dus dat valt wel mee. Daarnaast gaat communicatie niet alleen in taal, een gezichtsuitdrukking zegt ook heel veel.
Natuurlijk is het niet leuk iemand slecht nieuws te brengen, maar ik kan wel een verschil maken door begrip te tonen, en met de asielzoeker de opties te bekijken.
En in sommige gevallen raakt het me. Bijvoorbeeld wanneer gezinshereniging is aangevraagd, die procedure duurt 3 tot 9 maanden. En al die tijd maken mensen zich vreselijke zorgen om hun kinderen of partner die in sommige gevallen midden in een oorlogsgebied zitten. Als ik dan aan iemand moet uitleggen dat de procedure niet sneller kan, ook niet als de kogels en bommen manlief om de oren vliegen, en ze waarschijnlijk nog echt een paar maanden moeten wachten dan vind ik het \oprecht erg voor die mensen.
Het gaat natuurlijk ook twee kanten op, het is echt niet allemaal kommer en kwel. In andere gesprekken heb ik goed nieuws, kan ik vertellen dat vrouw en kind mogen komen en dat voor ze gaan regelen. En dan komen ze weer later nog even langs met het hele gezin om te bedanken.
Of niet. Dat je iemand kan vertellen dat hij of zij gewoon weer veilig naar huis kan.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Lijkt mij echt naar om te moeten vertellen dat iemand niet kan blijven.
Denk niet dat die persoon dat zo ervaart.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Of niet. Dat je iemand kan vertellen dat hij of zij gewoon weer veilig naar huis kan.
Normale mensen wel. Die zijn blij als het veilig is thuis en je weer terug kan.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk niet dat die persoon dat zo ervaart.
Net zoals Nederlanders. Sommigen werken op het AZC, sommigen voeren hun hobby uit (vliegeren, knutselen, weet ik veel), sommigen doen boodschappen en koken, anderen brengen hun kinderen naar school, anderen sporten de hele dag, sommigen hebben vage zwarte handeltjes en sommigen doen geen fuck of vallen meisjes lastig.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:47 schreef Falco het volgende:
Wat doen vluchtelingen nou de hele tijd in een AZC? Hebben ze een bepaalde dagindeling? Hoe zorg je ervoor dat ze zich niet vervelen? Ik hoop echt voor ze dat ze iets doen, dat voor hun ook echt iets betekent en dat ze zich nuttig en gewaardeerd voelen door anderen. Hele dagen lanterfanteren gaat ook irriteren...
Ze zijn allemaal het gevaar, nou goed.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:51 schreef hugecooll het volgende:
[..]
In die landen lopen mensen gevaar, maar zijn degenen die hiernaartoe komen het gevaar of degenen die ervoor vluchten?
Vragen, vragen ...
https://m.facebook.com/st(...)7&id=107872495911431quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:47 schreef Falco het volgende:
Wat doen vluchtelingen nou de hele tijd in een AZC? Hebben ze een bepaalde dagindeling? Hoe zorg je ervoor dat ze zich niet vervelen? Ik hoop echt voor ze dat ze iets doen, dat voor hun ook echt iets betekent en dat ze zich nuttig en gewaardeerd voelen door anderen. Hele dagen lanterfanteren gaat ook irriteren...
GC / [Q&A] Ik was een asielzoekerquote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:47 schreef Falco het volgende:
COA werkt over het algemeen met betaalde krachten. Het is gewoon een werkelijke organisatie.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:48 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Nederland heeft in het verleden ook al veel vluchtelingen opgevangen. Het COA maakt gebruik van vrijwilligers. Zijn er vrijwilligers die zelf ooit vluchteling zijn geweest?
Mooi topicquote:Op vrijdag 15 januari 2016 18:36 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
GC / [Q&A] Ik was een asielzoeker
Ik had even gegoogeld voordat ik mijn vraag stelde en kwam op deze pagina terecht. Daar staat dat er wel gebruik wordt gemaakt van vrijwilligers in asielzoekerscentra.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
COA werkt over het algemeen met betaalde krachten. Het is gewoon een werkelijke organisatie.
Dat zal best.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:55 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Ik had even gegoogeld voordat ik mijn vraag stelde en kwam op deze pagina terecht. Daar staat dat er wel gebruik wordt gemaakt van vrijwilligers in asielzoekerscentra.
Precies, censuur is volkomen gerechtvaardigd. Net zoals honor killings trouwens; niks mis mee. Prima intern opgelost.quote:Het COA bevindt zich in een lastige positie. Dankzij de politiek ligt de loep vol op ons. Niet onterecht, me dunkt. Dat azc's daarentegen niet alles aan de grote klok hangen lijkt me echter ook niet onterecht. Wat is immers het nut van het melden van incidenten tussen asielzoekers onderling, als de incidenten intern prima zijn opgelost?
Tenzij het duidelijk is dat iets mis gaat. Dan wordt het een publieke discussie.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:07 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Precies, censuur is volkomen gerechtvaardigd. Net zoals honor killings trouwens; niks mis mee. Prima intern opgelost.
Jij hebt echt geen idee wat censuur is he...quote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:07 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Precies, censuur is volkomen gerechtvaardigd. Net zoals honor killings trouwens; niks mis mee. Prima intern opgelost.
?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:16 schreef _The_General_ het volgende:
Krijgen asielzoekers in Nederland ook, wanneer zij dit eisen of afdwingen geld voor prostituee bezoek zoals dit in Duitse AZC's gebeurd?
Achtergrond van deze vraag; oud klasgenoot van mijn broer is afkomstig uit Irak. Is als vluchteling opgegroeid in Nederland, en enkele jaren terug gegaan naar Irak. Eind vorig jaar weer als vluchteling in Duitsland aangekomen. Wij hebben veel contact met hem en hij verteld altijd dat dit in Duitsland een groot probleem is. Voornamelijk Syriërs die geld voor "ficken" eisen en dreigen dat ze anders een dame van de straat plukken.
Als grootschalige misstanden regelmatig op schoolpleinen plaatsvinden zou dit natuurlijk niet gemeld moeten worden. Dat is totaal niet relevant. Sterker nog, waarom zou ooit iets gemeld moeten worden aan de media? Het publiek heeft toch geen behoefte aan beeldvorming van bepaalde zaken. Kijk maar naar de vluchtelingencrisis: niemand heeft behoefte aan beeldvorming van asielzoekers.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen idee wat censuur is he...
Als er op een schoolplein ruzie uitbreekt, moet dan ook de media worden ingelicht volgens jou?
Het probleem is een beetje het beeld.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:42 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Als grootschalige misstanden regelmatig op schoolpleinen plaatsvinden zou dit natuurlijk niet gemeld moeten worden. Dat is totaal niet relevant. Sterker nog, waarom zou ooit iets gemeld moeten worden aan de media? Het publiek heeft toch geen behoefte aan beeldvorming van bepaalde zaken. Kijk maar naar de vluchtelingencrisis: niemand heeft behoefte aan beeldvorming van asielzoekers.
quote:Op zondag 17 januari 2016 20:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Waarom zo nieuwsgierig naar dit? Wil jij ook?
Alle media-aandacht voor iedere gebroken teennagel op een AZC gemist de afgelopen maanden?quote:Op maandag 18 januari 2016 09:03 schreef _The_General_ het volgende:
[..]Nee, natuurlijk niet. Ik krijg dus berichten van de andere kant van de medaille (van de kant van de vluchteling en niet van de COA en media kant) Ik heb het gevoel dat alles wat enigszins negatief is onder de pet wordt gehouden. Vandaar mijn vraag.
Van een aantal weet ik dat ze vrijwilligerswerk in het AZC waar ik veel kom doen, dat is overigens niet in elk AZC zo. Een deel heeft een vak geleerd waar ze op het AZC ook mee uit de voeten kunnen; degenen die goed Engels, of Nederlands spreken werken als tolk, daar maken wij ook gebruik van. Verder is er iemand die een kapsalon begonnen is en een student fyiotherapie die nu werkt als masseur. Allemaal om maar bezig te blijven.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:47 schreef Falco het volgende:
Het is geen fijne boodschap inderdaad, maar meestal weten mensen het al wel en willen ze vooral weten wat er nog meer in de brief staat of vragen ze waarom dat zo besloten is. En sommigen zijn ook boos.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Lijkt mij echt naar om te moeten vertellen dat iemand niet kan blijven.
quote:Op zondag 17 januari 2016 20:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Vraagje aan de hand van deze post: NWS / Woede in AZC Alphen. Bewoners boos op COA na zelfmoordpoging
Als een asielzoeker zelf besluit dat hij/zij terug naar huis wil, wat is dan de procedure? Klopt het dat het asielzoekers moeilijk gemaakt wordt wanneer ze terug naar huis willen?
Naar ik weet krijgen vluchtelingen juist hulp en begeleiding vanuit verschillende organisaties en het IOM om terug te keren. Hier zitten een aantal voorwaarden aan. Site IOMquote:Op zondag 17 januari 2016 20:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Vraagje aan de hand van deze post: NWS / Woede in AZC Alphen. Bewoners boos op COA na zelfmoordpoging
Als een asielzoeker zelf besluit dat hij/zij terug naar huis wil, wat is dan de procedure? Klopt het dat het asielzoekers moeilijk gemaakt wordt wanneer ze terug naar huis willen?
Graag gedaan!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:41 schreef Kijkertje het volgende:
Zowel P8 als Mevrouw_voor_ jou, dank voor jullie bijdrage hier. Informatie uit de eerste hand is zoveel waardevoller dan het veelvuldige gespeculeer over de asielzoekers en hun omstandigheden in de AZC's.
Mijn vraag: Wordt er in Nederland gekeken naar de financiele omstandigheden van de asielzoekers? Dit i.v.m. een eventuele eigen bijdrage aan hun verblijf hier?
Wat kan spelen is dat er een verzoek om overname is gedaan. Hier staat wel iets meer:quote:Op zondag 17 januari 2016 20:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
quote:Verzoek om overname
Als de vreemdeling in de lidstaat waarop geclaimd kan worden geen asiel heeft aangevraagd, dan is er sprake van een ‘verzoek om overname’. Op het moment dat een vreemdeling in deze situatie de asielaanvraag intrekt voordat er een claimakkoord ligt, dan vervalt de mogelijkheid om te claimen. In deze gevallen is het belangrijk om te waarborgen dat de asielaanvraag pas wordt ingetrokken op het moment dat het claimakkoord is ontvangen. Net als bij verzoeken om terugname kan de DT&V vervolgens bezien of terugkeer naar het land van herkomst of een ander land mogelijk is. Als dit niet te realiseren valt, dan zal de DT&V de overdracht naar het betreffende Dublin-land ter hand nemen.
Asielzoekers kunnen hun asielaanvraag intrekken en de DT&V (Dienst Terugkeer en Vertrek van het Ministerie van Veiligheid en Justitie) verzoeken om hen te helpen met terugkeer naar het land van herkomst. Het COA regelt alleen het AZC zelf en heeft met (vrijwillige) terugkeer niets te maken.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Asielzoekers, statushouders die wachten op een huis en ex-asielzoekers die wachten op terugkeer die in een AZC verblijven krijgen weekgeld, dit bedrag is afhankelijk van de gezinssamenstelling en of ze zelf voor eten moeten zorgen. Voor een gezin met 2 ouders en 4 kinderen in een azc waar ze zelf voor eten moeten zorgen is dit ¤247.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:41 schreef Kijkertje het volgende:
Mijn vraag: Wordt er in Nederland gekeken naar de financiele omstandigheden van de asielzoekers? Dit i.v.m. een eventuele eigen bijdrage aan hun verblijf hier?
Maar stel dat het om iemand gaat die niet onbemiddeld was in Syrie? Heeft die persoon dan toegang tot zijn "vermogen" tijdens zijn verblijf in een AZC?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:13 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Asielzoekers, statushouders die wachten op een huis en ex-asielzoekers die wachten op terugkeer die in een AZC verblijven krijgen weekgeld, dit bedrag is afhankelijk van de gezinssamenstelling en of ze zelf voor eten moeten zorgen. Voor een gezin met 2 ouders en 4 kinderen in een azc waar ze zelf voor eten moeten zorgen is dit ¤247.
Asielzoekers mogen werken als ze een verblijfsvergunning hebben of een W-document met tewerkstellingsvergunning. Het salaris wat ze verdienen wordt in mindering gebracht van het weekgeld.
Sommigen hebben contant lokaal geld meegenomen en wisselen dat in Nederland om, anderen hebben een soort prepaid creditcard met wat geld. Dit zijn wel de uitzonderingen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar stel dat het om iemand gaat die niet onbemiddeld was in Syrie? Heeft die persoon dan toegang tot zijn "vermogen" tijdens zijn verblijf in een AZC?
Ik heb begrepen dat er sws een flink bedrag betaald moet worden voor de overtocht naar Europa? Hoe gaat het dan verder met het vervoer binnen Europa? Wie betaalt dat? Reizen er ook asielzoekers op eigen houtje door (ik neem aan van wel) en hoe doen ze dat zonder geld?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:24 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Sommigen hebben contant lokaal geld meegenomen en wisselen dat in Nederland om, anderen hebben een soort prepaid creditcard met wat geld. Dit zijn wel de uitzonderingen.
Ik heb bedragen gehoord die in de duizenden euro's lopen, maar ik heb geen middelen om dat te controleren.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat er sws een flink bedrag betaald moet worden voor de overtocht naar Europa?
Griekenland en de gehele Balkan zitten vol en sturen asielzoekers door naar West-Europa.quote:Hoe gaat het dan verder met het vervoer binnen Europa?
Iedereen die belasting schuldig is aan Griekenland, Albanië, Kosovo, Servië, etcquote:Wie betaalt dat?
Jup, om vaak vervolgens weer terug te keren met een Dublinclaim.quote:Reizen er ook asielzoekers op eigen houtje door (ik neem aan van wel)
Zwart reizen of toch geld meenemen.quote:en hoe doen ze dat zonder geld?
Dit komt uit de koker van vluchtelingewerk.quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn ook best veel gevallen waar de vrouwen en kinderen geen gevaar lopen maar de mannen wel. Verder kunnen vrouwen en kinderen ergens relatief veilig zijn maar de reis naar een echt veilige plek gewoon niet aankunnen of mogelijk is de reis gewoon te gevaarlijk of niet te betalen. Het zijn ook vaak de jongere en redelijk fitte mensen die een lange reis aankunnen en kunnen volbrengen. De reis zelf is ook niet zonder gevaar dus is het best een moeilijk afweging voor veel vluchtelingen met een gezin wat beter is, de man alleen laten reizen of de reis gezamenlijk maken.
Als de man eenmaal een veilige plek heeft bereikt is het redelijk vaak mogelijk om de rest van het gezin te laten komen dat is voor hun een makkelijker weg dan de reis die veel vluchtelingen in eerste instantie maken omdat men dan legale documenten heeft waarmee ze de reis kunnen maken. De man zorgt dus vooraf dat er een machtiging voorlopig verblijf komt en dat is een visum waarmee de gezinsleden kunnen reizen.
Als ik erg jeugdige mannen zie heb ik ook niet de indruk dat die vrouw en kinderen hebben achtergelaten.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dit komt uit de koker van vluchtelingewerk.
Dit hebben ze nooit onderbouwd.
Als ik de jeugdige gezichten op de foto's zie lijkt het me onwaarschijnlijk dat het om brave huisvaders gaat.
Ze zullen er tussen zitten maar of dat een meerderheid is betwijfel ik.
Ze krijgen daar in veel landen nog steeds gemiddeld op vrije jonge leeftijd kinderen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dit komt uit de koker van vluchtelingewerk.
Dit hebben ze nooit onderbouwd.
Als ik de jeugdige gezichten op de foto's zie lijkt het me onwaarschijnlijk dat het om brave huisvaders gaat.
Ze zullen er tussen zitten maar of dat een meerderheid is betwijfel ik.
WTFquote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Poepen ze echt onder de douche?
[ afbeelding ]
Het lijkt alsof ze in het Arabisch een veel langer advies over fatsoenlijk douchegedrag hebben geschreven. Iemand met kennis van de Arabische taal die dit kan vertalenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
Kan maar dan moet vluchtelingewerk eens met wat betere cijfers komen in plaats van roetoeteren dat het om mannen gaat die hun gezin nog willen laten overkomen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:18 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ze krijgen daar in veel landen nog steeds gemiddeld op vrije jonge leeftijd kinderen.
Ik woon in Saudi Arabie, hier is de meerderheid van de toiletten Franse type, zeg maar gat in de grond. Bij de zit toiletten hangt regelmatig een plaatje dat het niet de bedoeling is dat je gehurkt met je voeten op de bril gaat poepen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 januari 2016 05:56 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik woon in Saudi Arabie, hier is de meerderheid van de toiletten Franse type, zeg maar gat in de grond. Bij de zit toiletten hangt regelmatig een plaatje dat het niet de bedoeling is dat je gehurkt met je voeten op de bril gaat poepen.
Dat natte is ranzig ja, maar je reet wordt wel schoner dan met papier.quote:Ook ranzig is dat men een douchekop gebruikt ipv wc papier. Dus de zit wc's zijn vaak zeiknat.
Ik herken het van verhalen van een bevriende asielzoeker uit Duitsland!quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:37 schreef Ryan3 het volgende:
Herkennen jullie ervaringen zoals in dit artikel staan van ene medewerkster AZC in Hamburg:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)eem-veeleisend.dhtml
Daar steek je dan je ziel en zaligheid inquote:Op woensdag 20 januari 2016 15:37 schreef Ryan3 het volgende:
Herkennen jullie ervaringen zoals in dit artikel staan van ene medewerkster AZC in Hamburg:
Het is wel ernstig ja, maar zoals die vrouw ook zegt, je kunt de boel niet meteen veralgemeniseren, toch ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van NLse medewerkers van een AZC wat dat betreft....quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar steek je dan je ziel en zaligheid in
Weer eentje die uit haar droom is ontwaakt.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:37 schreef Ryan3 het volgende:
Ik werk als juridisch begeleider (dus niet COA) op AZC's en herken me hier eigenlijk totaal niet in. Mensen zijn tegen mij en mijn collega's beleefd en vriendelijk, ik heb er tot nu toe goed contact mee.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is wel ernstig ja, maar zoals die vrouw ook zegt, je kunt de boel niet meteen veralgemeniseren, toch ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van NLse medewerkers van een AZC wat dat betreft....
goh ik las dat stuk net op metro maar lang zo uitgebreid niet. Zouden ze dat expres doen?quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:37 schreef Ryan3 het volgende:
Metro is een gratis krant en heeft derhalve weinig budget. Het is vrij ridicuul te denken dat je daar uitgebreide stukken zult vinden waarin geen informatie wordt weggelaten.quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:29 schreef maryen65 het volgende:
[..]
goh ik las dat stuk net op metro maar lang zo uitgebreid niet. Zouden ze dat expres doen?
http://www.metronieuws.nl(...)ig-en-erg-veeleisend
Ja natuurlijk is een gratis krant, was ik ff vergetenquote:Op woensdag 20 januari 2016 22:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Metro is een gratis krant en heeft derhalve weinig budget. Het is vrij ridicuul te denken dat je daar uitgebreide stukken zult vinden waarin geen informatie wordt weggelaten.
Ah die zocht ik eerder vandaag voor in een ander topic, thx!quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:37 schreef Ryan3 het volgende:
Ergens is het natuurlijk mega naïef van zo iemand. Goed bedoeld, maar oh oh oh...quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar steek je dan je ziel en zaligheid in
quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:54 schreef Houtenbeen het volgende:
Hoe gaat het COA om met de chantage van migranten?
http://www.bd.nl/regio/de(...)gerstaking-1.5646226
Mwah, vanaf Augustus in tenten zitten, en nu ook met deze temperaturen. da's geen pretje.quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alles gratis krijgen, en dan vervolgens de boze meneren uithangen.
Er zijn gewoon generatoren als kachels aanwezig hoor.quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah, vanaf Augustus in tenten zitten, en nu ook met deze temperaturen. da's geen pretje.
Toch hoop ik niet dat er hier een knieval voor gedaan gaat worden.
Ik neem aan dat de wc niet in de tent zelf zit, om maar iets te noemen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er zijn gewoon generatoren als kachels aanwezig hoor.
Zal me niks verbazen als ze gewoon in een hoek van de tent schijten. Heb je niet gezien wat voor zwijnenstal die figuren overal maken?quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de wc niet in de tent zelf zit, om maar iets te noemen.
''Ik doe er alles aan om niet lastiggevallen te worden. Ik loop door de gangen zonder iemand nog aan te kijken. Indien mogelijk probeer ik de hele dag in mijn kantoor te blijven. Ik kom niet meer naar hier met het openbaar vervoer maar met de wagen. Onlangs is een collega door een vluchteling in het station achtervolgd en aangerand. Van de overheid verwacht ik geen hulp meer om deze problemen op te lossen. Wanneer we bellen, krijgen we niemand meer aan de lijn.''quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:37 schreef Ryan3 het volgende:
Nope, maar wel genoeg gelezen over stankoverlast, verstopte wc's enz.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen als ze gewoon in een hoek van de tent schijten. Heb je niet gezien wat voor zwijnenstal die figuren overal maken?
De vrijwilligers in mijn organisatie zitten er voor het overgrote deel sinds de opening van het AZC waar ik veel kom, dat is nu een jaar geleden. Er zijn er in de afgelopen twee maanden 2 weggegaan en ook weer twee bijgekomen. De reden van vertrek was het krijgen van een betaalde baan. Soms komen mensen dan een tijd later weer terug.quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hoe staat het eigenlijk in NL met de vrijwilligers? Hoe lang houden ze het gemiddeld vol?
Dat valt me alleszins mee dan. Geen last van zaken zoals in dat Belgische artikel wordt beschreven?quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:14 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
De vrijwilligers in mijn organisatie zitten er voor het overgrote deel sinds de opening van het AZC waar ik veel kom, dat is nu een jaar geleden. Er zijn er in de afgelopen twee maanden 2 weggegaan en ook weer twee bijgekomen. De reden van vertrek was het krijgen van een betaalde baan. Soms komen mensen dan een tijd later weer terug.
Ik denk dat het omgaan met hele diverse mensen je ook gewoon moet liggen bij dit werk. Daarnaast moet je mensen ook in hun waarde laten, dus niet als een soort Florence Nightingale 'zielige asielzoekers' gaan helpen, maar gewoon het gesprek aangaan en contact maken met mensen zoals je dat hier met Nederlanders ook doet. En als er iets niet okay is ze daar dan dus ook gewoon op aanspreken.
Nee, helemaal niet. Maar ik moet er wel bijzeggen dat hoewel ik er veel rondloop ik me niet bezig houdt met de dagelijkse gang van zaken, ik geef alleen juridisch advies en begeleiding. Ik denk dat de COA medewerker er mogelijk meer over hoort / mee te maken heeft.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat valt me alleszins mee dan. Geen last van zaken zoals in dat Belgische artikel wordt beschreven?
Scholing wordt voor ze geregeld. Voordat ze naar school gaan zijn ze in het algemeen een week tot een maand verder. Daarnaast is er met regelmaat Nederlandse les op de centra zelf. Volgens mij worden hier geen tablets gebruikt (maar nooit gecheckt). Of de scholen apps gebruiken weet ik niet.quote:Op donderdag 14 januari 2016 22:14 schreef leerkinderentalen.nl het volgende:
[..]
Hoe leren kinderen in AZC's Nederlands? Gaan ze meteen bij binnenkomst op les? Hoe lang duurt het voor ze naar school gaan? In hoeverre wordt hierbij gebruik gemaakt van apps?
Omdat Nederland awesome is?quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:22 schreef luxerobots het volgende:
Vluchtelingen komen door veilige landen naar Nederland.
Waarom is een ander veilig land niet goed genoeg? Waarom wil een asielzoeker naar Duitsland, Nederland of Zweden?
Een mix van Nederlands, Engels en gebaren.quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:43 schreef Kloon7 het volgende:
Hoe communiceren de medewerkers (van zorg tot catering) met de bewoners van het AZC, aangezien er zoveel nationaliteiten en talen aanwezig zijn?
Zeker niet. Sommige locaties hebben uiteraard wel (Arabisch) sprekende moslims in dienst. Dat maakt sommige dingen wel wat makkelijker.quote:Zijn er overal tolken aanwezig?
De vorige keren stemde ik PP. Ik denk dat ik de volgende landelijke verkiezingen maar blanco ga stemmen. Het is toch allemaal om te jankenquote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
Op welke politieke partij stem jij?
Als ik ze zelf mag uitzoeken wordt het wel verleidelijkquote:Op vrijdag 15 januari 2016 03:13 schreef Kim-Holland het volgende:
Toch nog een vraag; zou je zelf een vluchteling/asielzoeker in huis willen nemen?
Zo ja, waarom?
Zo nee, waarom niet?
quote:Op vrijdag 15 januari 2016 03:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Waarom hebben jullie zulke gore koffie?
Dat duurt langer dan dat ik er werk. Korter dan dat ik op een huis wacht.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 06:06 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe snel krijgen ze gemiddeld een huis?
Via de GCA kunnen ze doorgestuurd worden naar de tandarts.quote:Mogen ze (en gaan ze allemaal) naar de tandarts?
In verhouding bedoel je? Want 50 duizend op 17 miljoen is sowieso peanuts. Maar ook in verhouding lijkt het mij mee te vallen. Ze gaan gemiddeld wel redelijk vaak naar het GCA, imo. Vaker dan ik van Nederlanders gewend ben, ieg.quote:Doen ze een groot beroep op de medische zorg?
Alles bij elkaar opgeteld zo'n 50 euro per week. Moeten ze alles van doen.quote:Hoeveel zakgeld krijgen ze?
Azc's zijn geen gevangenissen. Wel wordt er verwacht dat ze na een bepaalde tijd stil zijn. Dat gaat in het algemeen goed.quote:Moeten ze op een bepaalde tijd binnen zijn? Houden ze zich eraan en aan andere afspraken?
Ik kan niet zingen, dus ik speel het op mijn accordeon.quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gewoon een normale vraag. Of hij welkom welkom in mijn land heeft staan zingen.
Waarom zou ik dat niet mogen vragen?
Nu heb ik geen idee over dit specifieke artikel, maar ik ben in het verleden regelmatig HLN.be artikelen tegengekomen die overduidelijk verzonnen waren. Volgens mij hangen ze een beetje tussen de telegraaf en Grimm in.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:06 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Ik doe er alles aan om niet lastiggevallen te worden. Ik loop door de gangen zonder iemand nog aan te kijken. Indien mogelijk probeer ik de hele dag in mijn kantoor te blijven. Ik kom niet meer naar hier met het openbaar vervoer maar met de wagen. Onlangs is een collega door een vluchteling in het station achtervolgd en aangerand. Van de overheid verwacht ik geen hulp meer om deze problemen op te lossen. Wanneer we bellen, krijgen we niemand meer aan de lijn.''
Allahverdomme zeg...
En ze worden onderhouden van onze belastingcenten, terwijl er een te kort is voor onze eigen mensen. Zodat die niet behoorlijk de hulp kunnen krijgen die ze nodig hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jammer dat dit topic niet meer loopt.
Ik werk op een AC, als dáár vragen over zijn, dan hoor ik het ook wel graag.
Heb tot nu toe alleen maar leuke dingen meegemaakt. Mensen hebben al Nederlands geleerd, mensen leren ons Arabisch, het zijn MENSEN.Als je op FB de comments leest, is het net of mensen denken dat er dieren komen. Het zijn gewoon mensen die om dezelfde dingen lachen, van dezelfde dingen houden, hetzelfde eten zoals jij en ik.
Ik vind het oprecht zielig voor jou dat je zo denkt. Ik ga hier geen verhaal houden waarom je ongelijk hebt, daar is dit topic niet voor. Ik raad je enkel aan om een beetje initiatief te tonen in het onderzoeken wáárom en waarvan deze mensen vluchten.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En ze worden onderhouden van onze belastingcenten, terwijl er een te kort is voor onze eigen mensen. Zodat die niet behoorlijk de hulp kunnen krijgen die ze nodig hebben.
Tuurlijk zijn het ook wel ns gewone mensen die best aardig kunnen zijn. Maar moeten wij het daarom maar goedvinden dat ze zich hier binnendringen ? dacht het niet....
Geheel met je eens. En als mensen zo denken en roepen hebben ze gewoon weinig gezien van de wereld.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jammer dat dit topic niet meer loopt.
Ik werk op een AC, als dáár vragen over zijn, dan hoor ik het ook wel graag.
Heb tot nu toe alleen maar leuke dingen meegemaakt. Mensen hebben al Nederlands geleerd, mensen leren ons Arabisch, het zijn MENSEN.Als je op FB de comments leest, is het net of mensen denken dat er dieren komen. Het zijn gewoon mensen die om dezelfde dingen lachen, van dezelfde dingen houden, hetzelfde eten zoals jij en ik.
Die mensen worden er uit gepikt, dat duurt alleen nog even. Mensen die sinds augustus al in Nederland zijn beginnen nu pas aan de AA.quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:25 schreef Buster24 het volgende:
Vanavond op Nieuwsuur
De Nederlandse marechaussee controleert in Griekenland en op sommige dagen ontdekken ze dat 1 op de 3 migranten met valse papieren reist.
Vermoedelijk zijn dat Libanezen, Palestijnen etc.
De Grieken laten ze gewoon doorreizen omdat ze er vanaf willen.
Die mensen zitten ook in de AZC's
Heb je ook het item erna gezien? Moslims die asielzoekers ronselen om in Syrië te vechten, acties om korans in te zamelen en beelden van moslims met islamitische (radicale) vlaggen op het dak van een azc.quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:25 schreef Buster24 het volgende:
Vanavond op Nieuwsuur
De Nederlandse marechaussee controleert in Griekenland en op sommige dagen ontdekken ze dat 1 op de 3 migranten met valse papieren reist.
Vermoedelijk zijn dat Libanezen, Palestijnen etc.
De Grieken laten ze gewoon doorreizen omdat ze er vanaf willen.
Die mensen zitten ook in de AZC's
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |