Aan de berichtgeving af te lezen is het een mix. Kom daar maar eens uit met die vervalste paspoorten.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:51 schreef hugecooll het volgende:
[..]
In die landen lopen mensen gevaar, maar zijn degenen die hiernaartoe komen het gevaar of degenen die ervoor vluchten?
Vragen, vragen ...
Lijkt me evengoed niet altijd leuk werk... Er zal ook wel een enorme taalbarrière zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:44 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ja, ik moet soms een vervelende boodschap brengen. Voordeel is dat ik niet degene ben die dit beslist heeft, maar ik enkel er ben om de asielzoeker uitleg te geven en te helpen bij het vervolg.
Ik heb nog niet meegemaakt dat agressie of andere emoties op mij gericht werden. Ik zie wel enorme teleurstelling, boosheid, verdriet, wanhoop...allemaal vrij logische emoties die mensen voelen als ze slecht nieuws krijgen. Dat moet er op zo'n moment even uit. Ik toon begrip voor de emotie, geef uitleg en loods iemand even door zo'n moment heen voordat ik verderga met uitleg en begeleiding.
We maken gebruik van tolken, en een heel deel van de Syriers spreekt goed Engels dus dat valt wel mee. Daarnaast gaat communicatie niet alleen in taal, een gezichtsuitdrukking zegt ook heel veel.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:56 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Lijkt me evengoed niet altijd leuk werk... Er zal ook wel een enorme taalbarrière zijn.
Lijkt mij echt naar om te moeten vertellen dat iemand niet kan blijven.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 15:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
We maken gebruik van tolken, en een heel deel van de Syriers spreekt goed Engels dus dat valt wel mee. Daarnaast gaat communicatie niet alleen in taal, een gezichtsuitdrukking zegt ook heel veel.
Natuurlijk is het niet leuk iemand slecht nieuws te brengen, maar ik kan wel een verschil maken door begrip te tonen, en met de asielzoeker de opties te bekijken.
En in sommige gevallen raakt het me. Bijvoorbeeld wanneer gezinshereniging is aangevraagd, die procedure duurt 3 tot 9 maanden. En al die tijd maken mensen zich vreselijke zorgen om hun kinderen of partner die in sommige gevallen midden in een oorlogsgebied zitten. Als ik dan aan iemand moet uitleggen dat de procedure niet sneller kan, ook niet als de kogels en bommen manlief om de oren vliegen, en ze waarschijnlijk nog echt een paar maanden moeten wachten dan vind ik het \oprecht erg voor die mensen.
Het gaat natuurlijk ook twee kanten op, het is echt niet allemaal kommer en kwel. In andere gesprekken heb ik goed nieuws, kan ik vertellen dat vrouw en kind mogen komen en dat voor ze gaan regelen. En dan komen ze weer later nog even langs met het hele gezin om te bedanken.
Of niet. Dat je iemand kan vertellen dat hij of zij gewoon weer veilig naar huis kan.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Lijkt mij echt naar om te moeten vertellen dat iemand niet kan blijven.
Denk niet dat die persoon dat zo ervaart.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Of niet. Dat je iemand kan vertellen dat hij of zij gewoon weer veilig naar huis kan.
Normale mensen wel. Die zijn blij als het veilig is thuis en je weer terug kan.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk niet dat die persoon dat zo ervaart.
Net zoals Nederlanders. Sommigen werken op het AZC, sommigen voeren hun hobby uit (vliegeren, knutselen, weet ik veel), sommigen doen boodschappen en koken, anderen brengen hun kinderen naar school, anderen sporten de hele dag, sommigen hebben vage zwarte handeltjes en sommigen doen geen fuck of vallen meisjes lastig.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:47 schreef Falco het volgende:
Wat doen vluchtelingen nou de hele tijd in een AZC? Hebben ze een bepaalde dagindeling? Hoe zorg je ervoor dat ze zich niet vervelen? Ik hoop echt voor ze dat ze iets doen, dat voor hun ook echt iets betekent en dat ze zich nuttig en gewaardeerd voelen door anderen. Hele dagen lanterfanteren gaat ook irriteren...
Ze zijn allemaal het gevaar, nou goed.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:51 schreef hugecooll het volgende:
[..]
In die landen lopen mensen gevaar, maar zijn degenen die hiernaartoe komen het gevaar of degenen die ervoor vluchten?
Vragen, vragen ...
https://m.facebook.com/st(...)7&id=107872495911431quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:47 schreef Falco het volgende:
Wat doen vluchtelingen nou de hele tijd in een AZC? Hebben ze een bepaalde dagindeling? Hoe zorg je ervoor dat ze zich niet vervelen? Ik hoop echt voor ze dat ze iets doen, dat voor hun ook echt iets betekent en dat ze zich nuttig en gewaardeerd voelen door anderen. Hele dagen lanterfanteren gaat ook irriteren...
GC / [Q&A] Ik was een asielzoekerquote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:47 schreef Falco het volgende:
COA werkt over het algemeen met betaalde krachten. Het is gewoon een werkelijke organisatie.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:48 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Nederland heeft in het verleden ook al veel vluchtelingen opgevangen. Het COA maakt gebruik van vrijwilligers. Zijn er vrijwilligers die zelf ooit vluchteling zijn geweest?
Mooi topicquote:Op vrijdag 15 januari 2016 18:36 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
GC / [Q&A] Ik was een asielzoeker
Ik had even gegoogeld voordat ik mijn vraag stelde en kwam op deze pagina terecht. Daar staat dat er wel gebruik wordt gemaakt van vrijwilligers in asielzoekerscentra.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
COA werkt over het algemeen met betaalde krachten. Het is gewoon een werkelijke organisatie.
Dat zal best.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:55 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Ik had even gegoogeld voordat ik mijn vraag stelde en kwam op deze pagina terecht. Daar staat dat er wel gebruik wordt gemaakt van vrijwilligers in asielzoekerscentra.
Precies, censuur is volkomen gerechtvaardigd. Net zoals honor killings trouwens; niks mis mee. Prima intern opgelost.quote:Het COA bevindt zich in een lastige positie. Dankzij de politiek ligt de loep vol op ons. Niet onterecht, me dunkt. Dat azc's daarentegen niet alles aan de grote klok hangen lijkt me echter ook niet onterecht. Wat is immers het nut van het melden van incidenten tussen asielzoekers onderling, als de incidenten intern prima zijn opgelost?
Tenzij het duidelijk is dat iets mis gaat. Dan wordt het een publieke discussie.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:07 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Precies, censuur is volkomen gerechtvaardigd. Net zoals honor killings trouwens; niks mis mee. Prima intern opgelost.
Jij hebt echt geen idee wat censuur is he...quote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:07 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Precies, censuur is volkomen gerechtvaardigd. Net zoals honor killings trouwens; niks mis mee. Prima intern opgelost.
?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:16 schreef _The_General_ het volgende:
Krijgen asielzoekers in Nederland ook, wanneer zij dit eisen of afdwingen geld voor prostituee bezoek zoals dit in Duitse AZC's gebeurd?
Achtergrond van deze vraag; oud klasgenoot van mijn broer is afkomstig uit Irak. Is als vluchteling opgegroeid in Nederland, en enkele jaren terug gegaan naar Irak. Eind vorig jaar weer als vluchteling in Duitsland aangekomen. Wij hebben veel contact met hem en hij verteld altijd dat dit in Duitsland een groot probleem is. Voornamelijk Syriërs die geld voor "ficken" eisen en dreigen dat ze anders een dame van de straat plukken.
Als grootschalige misstanden regelmatig op schoolpleinen plaatsvinden zou dit natuurlijk niet gemeld moeten worden. Dat is totaal niet relevant. Sterker nog, waarom zou ooit iets gemeld moeten worden aan de media? Het publiek heeft toch geen behoefte aan beeldvorming van bepaalde zaken. Kijk maar naar de vluchtelingencrisis: niemand heeft behoefte aan beeldvorming van asielzoekers.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen idee wat censuur is he...
Als er op een schoolplein ruzie uitbreekt, moet dan ook de media worden ingelicht volgens jou?
Het probleem is een beetje het beeld.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:42 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Als grootschalige misstanden regelmatig op schoolpleinen plaatsvinden zou dit natuurlijk niet gemeld moeten worden. Dat is totaal niet relevant. Sterker nog, waarom zou ooit iets gemeld moeten worden aan de media? Het publiek heeft toch geen behoefte aan beeldvorming van bepaalde zaken. Kijk maar naar de vluchtelingencrisis: niemand heeft behoefte aan beeldvorming van asielzoekers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |