abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2016 @ 17:47:34 #181
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_159127790
Wat doen vluchtelingen nou de hele tijd in een AZC? Hebben ze een bepaalde dagindeling? Hoe zorg je ervoor dat ze zich niet vervelen? Ik hoop echt voor ze dat ze iets doen, dat voor hun ook echt iets betekent en dat ze zich nuttig en gewaardeerd voelen door anderen. Hele dagen lanterfanteren gaat ook irriteren...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_159127878
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Lijkt mij echt naar om te moeten vertellen dat iemand niet kan blijven.
Of niet. Dat je iemand kan vertellen dat hij of zij gewoon weer veilig naar huis kan.
pi_159127915
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Of niet. Dat je iemand kan vertellen dat hij of zij gewoon weer veilig naar huis kan.
Denk niet dat die persoon dat zo ervaart.
pi_159127955
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Denk niet dat die persoon dat zo ervaart.
Normale mensen wel. Die zijn blij als het veilig is thuis en je weer terug kan.
pi_159128253
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:47 schreef Falco het volgende:
Wat doen vluchtelingen nou de hele tijd in een AZC? Hebben ze een bepaalde dagindeling? Hoe zorg je ervoor dat ze zich niet vervelen? Ik hoop echt voor ze dat ze iets doen, dat voor hun ook echt iets betekent en dat ze zich nuttig en gewaardeerd voelen door anderen. Hele dagen lanterfanteren gaat ook irriteren...
Net zoals Nederlanders. Sommigen werken op het AZC, sommigen voeren hun hobby uit (vliegeren, knutselen, weet ik veel), sommigen doen boodschappen en koken, anderen brengen hun kinderen naar school, anderen sporten de hele dag, sommigen hebben vage zwarte handeltjes en sommigen doen geen fuck of vallen meisjes lastig.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2016 18:18:29 ]
pi_159128305
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:51 schreef hugecooll het volgende:

[..]

In die landen lopen mensen gevaar, maar zijn degenen die hiernaartoe komen het gevaar of degenen die ervoor vluchten?

Vragen, vragen ...
Ze zijn allemaal het gevaar, nou goed.
pi_159128378
quote:
https://m.facebook.com/st(...)7&id=107872495911431
Deze vond ik wel leuk. :) Niet in een AZC, but oh well.
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 18:36:43 #188
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_159128609
quote:
GC / [Q&A] Ik was een asielzoeker
Sisco Certified
pi_159131903
Nederland heeft in het verleden ook al veel vluchtelingen opgevangen. Het COA maakt gebruik van vrijwilligers. Zijn er vrijwilligers die zelf ooit vluchteling zijn geweest?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_159132061
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 20:48 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Nederland heeft in het verleden ook al veel vluchtelingen opgevangen. Het COA maakt gebruik van vrijwilligers. Zijn er vrijwilligers die zelf ooit vluchteling zijn geweest?
COA werkt over het algemeen met betaalde krachten. Het is gewoon een werkelijke organisatie.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 20:53:47 #191
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_159132071
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_159132157
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 20:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

COA werkt over het algemeen met betaalde krachten. Het is gewoon een werkelijke organisatie.
Ik had even gegoogeld voordat ik mijn vraag stelde en kwam op deze pagina terecht. Daar staat dat er wel gebruik wordt gemaakt van vrijwilligers in asielzoekerscentra.
pi_159132269
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 20:55 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Ik had even gegoogeld voordat ik mijn vraag stelde en kwam op deze pagina terecht. Daar staat dat er wel gebruik wordt gemaakt van vrijwilligers in asielzoekerscentra.
Dat zal best.
pi_159132592
quote:
Het COA bevindt zich in een lastige positie. Dankzij de politiek ligt de loep vol op ons. Niet onterecht, me dunkt. Dat azc's daarentegen niet alles aan de grote klok hangen lijkt me echter ook niet onterecht. Wat is immers het nut van het melden van incidenten tussen asielzoekers onderling, als de incidenten intern prima zijn opgelost?
Precies, censuur is volkomen gerechtvaardigd. Net zoals honor killings trouwens; niks mis mee. Prima intern opgelost.
pi_159132663
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 21:07 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Precies, censuur is volkomen gerechtvaardigd. Net zoals honor killings trouwens; niks mis mee. Prima intern opgelost.
Tenzij het duidelijk is dat iets mis gaat. Dan wordt het een publieke discussie.
pi_159132903
Terug naar P8. Ik blijk een stoorzender te zijn.
pi_159143944
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 21:07 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen idee wat censuur is he...

Als er op een schoolplein ruzie uitbreekt, moet dan ook de media worden ingelicht volgens jou?
pi_159146177
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 09:16 schreef _The_General_ het volgende:
Krijgen asielzoekers in Nederland ook, wanneer zij dit eisen of afdwingen geld voor prostituee bezoek zoals dit in Duitse AZC's gebeurd?

Achtergrond van deze vraag; oud klasgenoot van mijn broer is afkomstig uit Irak. Is als vluchteling opgegroeid in Nederland, en enkele jaren terug gegaan naar Irak. Eind vorig jaar weer als vluchteling in Duitsland aangekomen. Wij hebben veel contact met hem en hij verteld altijd dat dit in Duitsland een groot probleem is. Voornamelijk Syriërs die geld voor "ficken" eisen en dreigen dat ze anders een dame van de straat plukken.
?
pi_159146425
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 10:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen idee wat censuur is he...

Als er op een schoolplein ruzie uitbreekt, moet dan ook de media worden ingelicht volgens jou?
Als grootschalige misstanden regelmatig op schoolpleinen plaatsvinden zou dit natuurlijk niet gemeld moeten worden. Dat is totaal niet relevant. Sterker nog, waarom zou ooit iets gemeld moeten worden aan de media? Het publiek heeft toch geen behoefte aan beeldvorming van bepaalde zaken. Kijk maar naar de vluchtelingencrisis: niemand heeft behoefte aan beeldvorming van asielzoekers.
pi_159146526
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 12:42 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Als grootschalige misstanden regelmatig op schoolpleinen plaatsvinden zou dit natuurlijk niet gemeld moeten worden. Dat is totaal niet relevant. Sterker nog, waarom zou ooit iets gemeld moeten worden aan de media? Het publiek heeft toch geen behoefte aan beeldvorming van bepaalde zaken. Kijk maar naar de vluchtelingencrisis: niemand heeft behoefte aan beeldvorming van asielzoekers.
Het probleem is een beetje het beeld.
pi_159183222
Wat is het werkelijke verhaal achter de asielzoeker/'vluchteling' die eerdaags zelfmoord gepleegd heeft?
En wat vindt COA en/of medewerkers hiervan?
pi_159184872
Vraagje aan de hand van deze post: NWS / Woede in AZC Alphen. Bewoners boos op COA na zelfmoordpoging

Als een asielzoeker zelf besluit dat hij/zij terug naar huis wil, wat is dan de procedure? Klopt het dat het asielzoekers moeilijk gemaakt wordt wanneer ze terug naar huis willen?
pi_159195374
quote:
9s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Waarom zo nieuwsgierig naar dit? Wil jij ook?
;( Nee, natuurlijk niet. Ik krijg dus berichten van de andere kant van de medaille (van de kant van de vluchteling en niet van de COA en media kant) Ik heb het gevoel dat alles wat enigszins negatief is onder de pet wordt gehouden. Vandaar mijn vraag.
pi_159195440
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:03 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

;( Nee, natuurlijk niet. Ik krijg dus berichten van de andere kant van de medaille (van de kant van de vluchteling en niet van de COA en media kant) Ik heb het gevoel dat alles wat enigszins negatief is onder de pet wordt gehouden. Vandaar mijn vraag.
Alle media-aandacht voor iedere gebroken teennagel op een AZC gemist de afgelopen maanden?
pi_159222012
quote:
Van een aantal weet ik dat ze vrijwilligerswerk in het AZC waar ik veel kom doen, dat is overigens niet in elk AZC zo. Een deel heeft een vak geleerd waar ze op het AZC ook mee uit de voeten kunnen; degenen die goed Engels, of Nederlands spreken werken als tolk, daar maken wij ook gebruik van. Verder is er iemand die een kapsalon begonnen is en een student fyiotherapie die nu werkt als masseur. Allemaal om maar bezig te blijven.
pi_159222150
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Lijkt mij echt naar om te moeten vertellen dat iemand niet kan blijven.
Het is geen fijne boodschap inderdaad, maar meestal weten mensen het al wel en willen ze vooral weten wat er nog meer in de brief staat of vragen ze waarom dat zo besloten is. En sommigen zijn ook boos.

Waar ik mijn voldoening uithaal in dit opzicht is dat ik denk dat ze slecht nieuws beter kunnen horen in een rustig kantoor, van iemand die het rustig uitlegt, en ruimte biedt voor emoties en een stukje begrip kan bieden, maar daarna ook kijkt hoe verder. Ik kan dat bieden en hoewel het bericht nog steeds niet prettig is, is het wel in goede omstandigheden.
pi_159222400
quote:
3s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Vraagje aan de hand van deze post: NWS / Woede in AZC Alphen. Bewoners boos op COA na zelfmoordpoging

Als een asielzoeker zelf besluit dat hij/zij terug naar huis wil, wat is dan de procedure? Klopt het dat het asielzoekers moeilijk gemaakt wordt wanneer ze terug naar huis willen?
quote:

Naar ik weet krijgen vluchtelingen juist hulp en begeleiding vanuit verschillende organisaties en het IOM om terug te keren. Hier zitten een aantal voorwaarden aan. Site IOM
Ik ben niet bekend met de situatie uit het nieuwsbericht en wat daar allemaal bij gespeeld heeft dus kan daar eigenlijk ook niks over zeggen.
pi_159234611
Zowel P8 als Mevrouw_voor_ jou, dank voor jullie bijdrage hier. Informatie uit de eerste hand is zoveel waardevoller dan het veelvuldige gespeculeer over de asielzoekers en hun omstandigheden in de AZC's.

Mijn vraag: Wordt er in Nederland gekeken naar de financiele omstandigheden van de asielzoekers? Dit i.v.m. een eventuele eigen bijdrage aan hun verblijf hier?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_159236634
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 18:41 schreef Kijkertje het volgende:
Zowel P8 als Mevrouw_voor_ jou, dank voor jullie bijdrage hier. Informatie uit de eerste hand is zoveel waardevoller dan het veelvuldige gespeculeer over de asielzoekers en hun omstandigheden in de AZC's.

Mijn vraag: Wordt er in Nederland gekeken naar de financiele omstandigheden van de asielzoekers? Dit i.v.m. een eventuele eigen bijdrage aan hun verblijf hier?
Graag gedaan!

Naar ik weet wordt er bij het bepalen of iemand al dan niet een verblijfsvergunning krijgt niet direct gekeken naar de financiële omstandigheden, het is simpelweg geen criterium. Als men eenmaal een verblijfsvergunning heeft, en dus is erkend als vluchteling krijgt men een bijstandsuitkering en daar worden dezelfde eisen aan gesteld als bij Nederlanders. Dus als een vluchteling vermogend blijkt te zijn zal dat vermogen eerst aangesproken moeten worden.

Ik weet dat op AZC's met leefgeld per week wordt gewerkt, maar niet of dat voor iedereen geldt, of enkel voor de mensen die nog geen besluit van de IND hebben gekregen geldt. Hier kan P8 waarschijnlijk meer over vertellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mevrouw_voor_jou op 19-01-2016 19:49:30 ]
pi_159237340
quote:

Wat kan spelen is dat er een verzoek om overname is gedaan. Hier staat wel iets meer:
https://www.dienstterugke(...)ragen_en_antwoorden/
quote:
Verzoek om overname

Als de vreemdeling in de lidstaat waarop geclaimd kan worden geen asiel heeft aangevraagd, dan is er sprake van een ‘verzoek om overname’. Op het moment dat een vreemdeling in deze situatie de asielaanvraag intrekt voordat er een claimakkoord ligt, dan vervalt de mogelijkheid om te claimen. In deze gevallen is het belangrijk om te waarborgen dat de asielaanvraag pas wordt ingetrokken op het moment dat het claimakkoord is ontvangen. Net als bij verzoeken om terugname kan de DT&V vervolgens bezien of terugkeer naar het land van herkomst of een ander land mogelijk is. Als dit niet te realiseren valt, dan zal de DT&V de overdracht naar het betreffende Dublin-land ter hand nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')