quote:Gemoederen lopen hoog op in noodopvang vluchtelingen
16-01-2016
ALPHEN AAN DEN RIJN – Het is erg onrustig in de noodopvanglocatie voor vluchtelingen in Alphen aan den Rijn. Een vluchteling probeerde zichzelf zaterdag aan het einde van de middag van het leven te beroven, meldt de politie aan Studio Alphen. Daarop werden alle asielzoekers naar buiten geleid, vervolgt de politiewoordvoerster. Omdat de gemoederen hoog opliepen, werd extra politie vanuit de hele regio opgeroepen. Er zijn veel politie-eenheden ter plaatse.
Sinds oktober vorig jaar worden 1140 vluchtelingen opgevangen in de penitentiaire inrichting aan de Eikenlaan. De laatste tijd heerst een gespannen sfeer. Meerdere malen per week worden vluchtelingen overgeplaatst naar een andere locatie, in afwachting van een tijdelijke verblijfsvergunning. De onduidelijkheid en onzekerheid, vreet aan vluchtelingen, zo zijn de geluiden vanuit de noodopvang.
Er zijn geen aanwijzingen dat de zelfmoordpoging is gedaan door een zogeheten LHTB-vluchteling, die de afgelopen maanden vaak in het nieuws kwamen.
http://studioalphen.nl/nieuws/159541/159541.html
twitter:johnvandertol twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 17:45:07Woede in vluchtelingenopvang Alphen. Bewoner deed vandaag zelfmoordpoging. Vluchtelingen zijn boos op COA #alphen https://t.co/g8L3Il9KNl reageer retweet
twitter:johnvandertol twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 17:48:14Veel politie op de been om de situatie rustig te houden bij de Alphense gevangenis #alphen https://t.co/fFCuZoZzNA reageer retweet
Video in bovenstaande tweet. "We all live like animals'.twitter:johnvandertol twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 18:08:20'We all live like animals' #alphen https://t.co/Q2vEF8eaH0 reageer retweet
Tuurlijkquote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:15 schreef Kloon7 het volgende:
Video in bovenstaande tweet. "We all live like animals'.twitter:johnvandertol twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 18:08:20'We all live like animals' #alphen https://t.co/Q2vEF8eaH0 reageer retweet
Hop. Terug naar land van herkomst.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:15 schreef Kloon7 het volgende:
Goed, je bent vrij om je geluk elders te zoeken vriendquote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:15 schreef Kloon7 het volgende:
'They want the people know that they are really in a bad situation in the camp'twitter:johnvandertol twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 18:18:26'They want the people know that they are really in a bad situation in the camp' #alphen https://t.co/Ebj0PIjf94 reageer retweet
Altijd wel iemand die staat te filmen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:18 schreef Kloon7 het volgende:
Veel politie op de been om de situatie niet te laten escaleren, het is natuurlijk een kwestie van tijd voor dat een keer gaat gebeuren.
Maar dan horen wij er toch waarschijnlijk niks over.
twitter:johnvandertol twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 18:23:10Overigens is het inmiddels weer rustig bij de gevangenis #alphen https://t.co/bVTCX0msrF reageer retweet
Groot hek er om heen, geen politie erbij en laat ze het zelf uitzoeken.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:39 schreef Kloon7 het volgende:
Schijnt alweer rustiger te zijn.twitter:johnvandertol twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 18:23:10Overigens is het inmiddels weer rustig bij de gevangenis #alphen https://t.co/bVTCX0msrF reageer retweet
Dan slopen ze de hele tent denk ik.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:41 schreef Lavenderr het volgende:
Ze kunnen toch de boel tijdelijk op slot doen?
Of denk ik nu te simpel?
Worden ze gemarteld? Uitgehongerd? Seksueel misbruikt?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:38 schreef Kloon7 het volgende:
'They want the people know that they are really in a bad situation in the camp'twitter:johnvandertol twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 18:18:26'They want the people know that they are really in a bad situation in the camp' #alphen https://t.co/Ebj0PIjf94 reageer retweet
Zweden heeft weer grenscontroles ingevoerd, dus eerder naar mutti Merkel.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:44 schreef MissionPhailed het volgende:
I.p.v. te pruillippen en stampvoeten kan dat volk misschien verkassen naar Duitsland en/of Zweden?
Ze krijgen geen gratis;quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Worden ze gemarteld? Uitgehongerd? Seksueel misbruikt?
Dat zijn ze dan ook, mensen zijn dieren.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:15 schreef Kloon7 het volgende:
Dit is dan het selecte groepje "niet hoger opgeleiden vluchtelingen".quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:02 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Dat zijn ze dan ook, mensen zijn dieren.
Dan hadden ze van te voren maar gewoon netjes vanuit land van herkomst asiel aan moeten vragen en rustig afwachten.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:09 schreef Kloon7 het volgende:
De onduidelijkheid en onzekerheid, vreet aan vluchtelingen, zo zijn de geluiden vanuit de noodopvang.
HoHo, neurochirurg word je niet zomaar hoor.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dan hadden ze van te voren maar gewoon netjes vanuit land van herkomst asiel aan moeten vragen en rustig afwachten.
Dit is zeiken om het zeiken. Ze wisten van te voren waar ze aan begonnen en dat was een en al onzekerheid. Dan moet je daar achteraf niet over gaan mekkeren.
Maargoed, ik kan het ze niet kwalijk nemen, die lui hebben een IQ van 80. Hooguit.
Dat lijkt niemand gezellig. Ja op voorhand wel ja. Tot hun eigen dochter verkracht wordt. Dan is het ineens de schuld van de overheid.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:03 schreef ToT het volgende:
Tja en zulke mensen verderop in je straat hebben wonen lijkt me zoals gezegd niet echt gezellig.
We doen er allemaal lacherig over, maar het is natuurlijk in en in triest dat zo een politieke knaker dergelijke feitelijke leugens gewoon zonder blikken of blozen staat te verkondigen en daar achteraf niet eens op terug komt.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:05 schreef Grems het volgende:
[..]
HoHo, neurochirurg word je niet zomaar hoor.
Ik kan het mij veroorloven. Tenzij ik voor de zomer verrijkt word is het mijn probleem niet meerquote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
We doen er allemaal lacherig over, maar het is natuurlijk in en in triest dat zo een politieke knaker dergelijke feitelijke leugens gewoon zonder blikken of blozen staat te verkondigen en daar achteraf niet eens op terug komt.
Het is compleet debiel waar de EU mee bezig is. Onze welvaart wordt (al dan niet moedwillig) finaal naar de tering geholpen door onze leiders.
Ze zouden wat mij betreft allemaal berecht moeten worden wegens landverraad.
Aggossie, is je leven dan zo kut wanneer iemand zelfmoord pleegt en het niet in de krant staat?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:18 schreef Kloon7 het volgende:
Veel politie op de been om de situatie niet te laten escaleren, het is natuurlijk een kwestie van tijd voor dat een keer gaat gebeuren.
Maar dan horen wij er toch waarschijnlijk niks over.
Jij houdt toch ook van meisjes verkrachten? Tenminste, jouw soortgenoten. Dus dan zal jij er ook wel van houden.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat lijkt niemand gezellig. Ja op voorhand wel ja. Tot hun eigen dochter verkracht wordt. Dan is het ineens de schuld van de overheid.
Naïef dom kutvolk. Zing nog een mooi welkomliedje voor die barbaren![]()
Ik ken iemand die heeft pas geleden enkele statushouders van het AZC van Heerlen in haar straat en de rest van de buurt gekregen en nog geen week later waren er al opstootjes tussen enkele buurtbewoners en een groep asielzoekers vanwege openlijk drugsgebruik en nachtelijk lawaai. De politie heeft op dat beruchte pleintje maar weer permanent cameratoezicht geplaatst. Dacht de wijk na vele jaren van het imago van beruchte probleemwijk af te zijn, begint de ellende weer opnieuw.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:03 schreef ToT het volgende:
Tja en zulke mensen verderop in je straat hebben wonen lijkt me zoals gezegd niet echt gezellig.
Dat er überhaupt een zelfmoord kan plaatsvinden met al die apothekers uit Aleppo.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:32 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben zeer benieuwd naar de zelfmoord. Wat was de reden en wie ondernam de poging en wie ontdekte het ?
en : http://www.omroepwest.nl/(...)-Alphen-aan-den-Rijnquote:Een vluchteling in de noodopvanglocatie voor vluchtelingen heeft zichzelf zaterdag aan het einde van de middag van het leven beroofd. Dit heeft een woordvoerster van het COA bevestigd aan TPO. Eerder bevestigde de politie al een zelfmoordpoging aan Studio Alphen.
“De asielzoeker is inderdaad overleden. Het gaat om een man”, aldus het COA.
Er gaan geruchten dat het om een homoseksuele asielzoeker zou gaan, maar dat kon of wilde de woordvoerster niet bevestigen.
Daarop werden alle asielzoekers naar buiten geleid, aldus de politiewoordvoerster. Omdat de gemoederen hoog opliepen, werd extra politie vanuit de hele regio opgeroepen. Er zijn veel politie-eenheden ter plaatse.
Toch kan het, ook zonder apotheker!quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:33 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Dat er überhaupt een zelfmoord kan plaatsvinden met al die apothekers uit Aleppo.
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:31 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ik ken iemand die heeft pas geleden enkele statushouders van het AZC van Heerlen in haar straat en de rest van de buurt gekregen en nog geen week later waren er al opstootjes tussen enkele buurtbewoners en een groep asielzoekers vanwege openlijk drugsgebruik en nachtelijk lawaai. De politie heeft op dat beruchte pleintje maar weer permanent cameratoezicht geplaatst. Dacht de wijk na vele jaren van het imago van beruchte probleemwijk af te zijn, begint de ellende weer opnieuw.
Ik ken de wijk en vermijdt ik zelf zo veel mogelijk omdat ik daar vaak door allochtone jongeren wordt nageroepen en bedreigt door van alles en nog wat!
Raketgeleerden moeten af en toe ook chillen, tja een overdosis zit in een klein hoekje als je bij meerdere apothekers gaat shoppen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:33 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Dat er überhaupt een zelfmoord kan plaatsvinden met al die apothekers uit Aleppo.
Hopen dat ze geen jonge dochters hebben.quote:
De tent is niet voor niets helemaal ontruimd, dus het zal niet geweest omdat hij gewoon ff wat sip was.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:32 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben zeer benieuwd naar de zelfmoord. Wat was de reden en wie ondernam de poging en wie ontdekte het ?
Ja treiterpraktijken en mishandelingen vanwege zijn eventuele geaardheid lijken me eerder een logische verklaring hiervoor.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:34 schreef deedeetee het volgende:
meer :http://regio.tpo.nl/2016/(...)oet-zelfmoordpoging/
[..]
en : http://www.omroepwest.nl/(...)-Alphen-aan-den-Rijn
Weet je wel hoe ranzig pindakaas is? Dan weet je oorlogszones zoals Oostenrijk en Duitsland te trotseren en dan staat er niet eens een maagdelijke blonde puber, vrijstaande villa met miele en levenslange 5x modaal uitkering voor je klaar.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:40 schreef Hathor het volgende:
Zelfmoord na eerst al die moeite te hebben gedaan hier te komen?
Als je nergens veilig bent.......quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:40 schreef Hathor het volgende:
Cultuurparels die cultuurverrijking niet weten te waarderenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als je nergens veilig bent.......
Ik ben het er wel mee eens dat de kwaliteit van pindakaas aanzienlijk gedaald is, maar dan nog...quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:42 schreef Grems het volgende:
[..]
Weet je wel hoe ranzig pindakaas is? Dan weet je oorlogszones zoals Oostenrijk en Duitsland te trotseren en dan staat er niet een maagdelijke blonde puber, vrijstaande villa met miele en levenslange 5x modaal uitkering voor je klaar.
Dit ja; vlucht je uit je eigen land omdat je daar vanwege je geaardheid vermoord zou worden, kom je in een AZC terecht dat vol haatbaarden zit!quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als je nergens veilig bent.......
Wie weet rook de opvang wel naar houtquote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens dat de kwaliteit van pindakaas aanzienlijk gedaald is, maar dan nog...
Die lui hebben een opgeblazen ego. Hun cultuur is uiteraard superieur aan de onze( denken ze ) Waarom zouden wij anders zo dom zijn om hun binnen te laten ?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:43 schreef Grems het volgende:
[..]
Cultuurparels die cultuurverrijking niet weten te waarderen![]()
![]()
Toch overleden dus.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En als ze het niet hebben dan blazen ze zichzelf wel op...quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die lui hebben een opgeblazen ego. Hun cultuur is uiteraard superieur aan de onze( denken ze ) Waarom zouden wij anders zo dom zijn om hun binnen te laten ?
Ja nou, ik zal er vast niet van kunnen slapen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:45 schreef Operc het volgende:
[..]
Toch overleden dus.
Wat sneu voor die man.
Ik hoop zo dat de zelfmoord een andere reden had.....quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit ja; vlucht je uit je eigen land omdat je daar vanwege je geaardheid vermoord zou worden, kom je in een AZC terecht dat vol haatbaarden zit!
nu heeft hij wat hij wildequote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:45 schreef Operc het volgende:
[..]
Toch overleden dus.
Wat sneu voor die man.
Ik kan me er iets bij voorstellen als je denkt als homo hier veilig te zijn maar de lui waar je mee in het AZC zit houden niet van homo's en treiteren je tot het punt waarop je dat niet meer aankan. Triest als dit het geval was.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:40 schreef Hathor het volgende:
Mijn zegen hebben ze, laten ze dat dan wel ergens doen waar geen onschuldigen mensen in de buurt zijnquote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:47 schreef Wizz-Art het volgende:
[..]
En als ze het niet hebben dan blazen ze zichzelf wel op...
Je kunt het ook minder zwart wit bekijken natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja nou, ik zal er vast niet van kunnen slapen.
Mwa, dat lijkt me niet het geval, maar dat weet je zelf ook wel.quote:
Ik heb ook altijd, doe dat lekker thuis, maarja dat doen ze dus al met regelmaat...quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mijn zegen hebben ze, laten ze dat dan wel ergens doen waar geen onschuldigen mensen in de buurt zijn
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom zoveel politie voor zulke rustige gezinnen?quote:Omdat de gemoederen hoog opliepen, werd extra politie vanuit de hele regio opgeroepen. Er zijn veel politie-eenheden ter plaatse.
De politici zitten daar niet mee hoor. Die interesseren zich niet voor mensen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:52 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
[..]
Waarom zoveel politie voor zulke rustige gezinnen?
Als het inderdaad een homoseksuele is die zelfmoord heeft gepleegd, kan de politiek weer een dode op haar naam zetten.
Idd, de asielindustrie moet en zal doordraaien.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De politici zitten daar niet mee hoor. Die interesseren zich niet voor mensen.
Zelfmoord is toch gelukt? Geen poging toch?quote:Het is onrustig in de noodopvang voor vluchtelingen in Alphen aan den Rijn. Een vluchteling heeft zich zaterdag van het leven beroofd, meldt de politie. Daarop werd besloten alle asielzoekers naar buiten te brengen, waarna het onrustig werd.
quote:Update: volgens een statusupdate op de Facebookpagina van de Stichting Secret Garden (een stichting voor LHBT'ers met een etnische achtergrond) gaat het om een 25-jarige 'LHBT'-vluchteling, dus om een homosekuele en/of transgendervluchteling. "Hij komt hier en vraagt bescherming aan, maar hij kreeg helaas niet de nodige bescherming", aldus de stichting Secret Garden.
Die dacht hier veilig te zijn..quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:08 schreef Ryan3 het volgende:
Schijnt een homoseksuele asielzoeker geweest te zijn btw..
http://regio.tpo.nl/2016/(...)oet-zelfmoordpoging/
Treiteren? Reken maar op zware intimidatie, bedreiging en waarschijnlijk ook mishandeling.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik kan me er iets bij voorstellen als je denkt als homo hier veilig te zijn maar de lui waar je mee in het AZC zit houden niet van homo's en treiteren je tot het punt waarop je dat niet meer aankan. Triest als dit het geval was.
Met een klein beetje onderzoek had hij natuurlijk kunnen nagaan dat het in NL ook barst van de cultuurparels.quote:
De politiek doet flink zijn best om betere opvangplekken te regelen en ook om huisvesting te regelen voor mensen die een vergunning hebben. Er komt wel veel tegenwerking van burgers.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:52 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
[..]
Waarom zoveel politie voor zulke rustige gezinnen?
Als het inderdaad een homoseksuele is die zelfmoord heeft gepleegd, kan de politiek weer een dode op haar naam zetten.
Nou wat mij betreft heb ik te doen met al die asielzoekers hoor.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:18 schreef FlyDutchMan het volgende:
Wel grappig (of treurig) dat mensen hier opeens medelijden hebben met de man, op het moment dat er met de vinger naar andere asielzoekers te wijzen valt.
Toch bizar, er zijn zoveel goedmensen met een extra slaapkamer.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De politiek doet flink zijn best om betere opvangplekken te regelen en ook om huisvesting te regelen voor mensen die een vergunning hebben. Er komt wel veel tegenwerking van burgers.
Omdat hij wél iemand is die asiel nodig heeft en geen migrant zoals de rest.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:18 schreef FlyDutchMan het volgende:
Wel grappig (of treurig) dat mensen hier opeens medelijden hebben met de man, op het moment dat er met de vinger naar andere asielzoekers te wijzen valt.
Verwijt je nu de mensen hier die die man geen plek hebben aangeboden zijn dood?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:21 schreef Grems het volgende:
[..]
Toch bizar, er zijn zoveel goedmensen met een extra slaapkamer.
En dan natuurlijk al die BN'ers, hoeveel gezinnen hebben zij inmiddels opgevangen?
Ben je gek, het COA heeft natuurlijk alle begrip voor de culturele problemen van de bewoners!quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:25 schreef deedeetee het volgende:
De TT klopt niet. Het zou * COA boos op bewoners * moeten zijn.
Homo's tussen booslims plaatsen is haast wel moord.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Verwijt je nu de mensen hier die die man geen plek hebben aangeboden zijn dood?
Specifiek hier, nee. Gezien de hoeveelheid pro-volksverhuizing goedmensen vind ik het wel frappant dat het COA niet voor minstens 50% van de gezinnen een gastgezin heeft. Bijna niemand heeft een slaapkamer of veldbedje over voor deze prachtparelsquote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Verwijt je nu de mensen hier die die man geen plek hebben aangeboden zijn dood?
^ Dit! Maar: "Je kunt ze moeilijk allemaal van elkaar af splitsen op basis van religie, geaardheid sekse enz. Dat zou ook onwenselijk zijn en een verkeerd signaal afgeven. Ze hebben zich maar te gedragen! Ze wonen in Nederland en hebben zich aan onze omgangsnormen te houden!"quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Homo's tussen booslims plaatsen is haast wel moord.
Niet als je zorgt dat het goed geregeld is. Helaas is het nu aan alle kanten chaos maar dat komt zowel door de politiek als het coa als ook de enorme tegenwerking door mensen. Verder kan Asscher mooi lullen over niet apart opvangen en zorgen voor veiligheid en aanpakken van misstanden maar dat laatste lukt dus totaal niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus als alles goed geregeld zou zijn is het helemaal geen probleem om homo's tussen honderden mensen te plaatsen die in elke cel van hun lichaam overtuigd zijn dat homo's en gruwelijke dood moeten sterven?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Niet als je zorgt dat het goed geregeld is. Helaas is het nu aan alle kanten chaos maar dat komt zowel door de politiek als het coa als ook de enorme tegenwerking door mensen. Verder kan Asscher mooi lullen over niet apart opvangen en zorgen voor veiligheid en aanpakken van misstanden maar dat laatste lukt dus totaal niet.
Ik vind het een vreemde gedacht dat mensen die voor de opvang van vluchtelingen kamers of zo beschikbaar moeten stellen. Moeten mensen die voor het terugdringen van de staatsschuld ook meer belasting betalen volgens jou?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:29 schreef Grems het volgende:
[..]
Specifiek hier, nee. Gezien de hoeveelheid pro-volksverhuizing goedmensen vind ik het wel frappant dat het COA niet voor minstens 50% van de gezinnen een gastgezin heeft. Bijna niemand heeft een slaapkamer of veldbedje over voor deze prachtparels
Zouden al die BN'ers en Welkomstkoorleden dan toch bang zijn dat hun dochters verrijkt worden?
Ja, die mensen weten ook niet beter dan homo's slecht zijn hè, want dat staat in hun boekie. Ze worden bij elkaar geplaatst, ja logisch dat dit een keer het gevolg is. Want wij in het westen hebben zoiets van deal with it, maar dat geldt voor hen niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat hij wél iemand is die asiel nodig heeft en geen migrant zoals de rest.
Klopt, in de samenleving lopen die mensen ook rond je kunt mensen niet beschermen tegen opvattingen van mensen wel tegen hun gedrag.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus als alles goed geregeld zou zijn is het helemaal geen probleem om homo's tussen honderden mensen te plaatsen die in elke cel van hun lichaam overtuigd zijn dat homo's en gruwelijke dood moeten sterven?
Ik ken niemand die het aangaan of ophogen van de staatschuld toejuicht. Bij de massaimport van neurochirurgen is dat wel zo.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind het een vreemde gedacht dat mensen die voor de opvang van vluchtelingen kamers of zo beschikbaar moeten stellen. Moeten mensen die voor het terugdringen van de staatsschuld ook meer belasting betalen volgens jou?
Da's net zoiets als een lief klein konijntje in een hok pitbulls zetten en zeggen dat in de samenleving er ook wel agressieve honden voorkomen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Klopt, in de samenleving lopen die mensen ook rond je kunt mensen niet beschermen tegen opvattingen van mensen wel tegen hun gedrag.
Als je de veiligheid van het konijntje niet kunt garanderen moet je dat dus niet doen, anders is het geen probleem.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Da's net zoiets als een lief klein konijntje in een hok pitbulls zetten en zeggen dat in de samenleving er ook wel agressieve honden voorkomen.
Er hoeft maar één pitbull er tussen te zitten die zich niet kan beheersen en het konijntje is er geweest.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je de veiligheid van het konijntje niet kunt garanderen moet je dat dus niet doen, anders is het geen probleem.
Daarom bestaat er een asielprocedure, maar de mensen die de grootste tranen laten wanneer er met de vinger naar andere asielzoekers te wijzen valt zijn opvallend vaak dezelfde mensen die ze zonder procedure het land uit willen flikkeren.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat hij wél iemand is die asiel nodig heeft en geen migrant zoals de rest.
Sterker nog, ik wil ze er helemaal niet in laten er zijn er al veel te veel. Ik heb geen hoge dunk van het merendeel van die lui. Dus dan zou ik geen kritiek mogen hebben op de migranten die hier asielzoekers de dood in treiteren ?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:58 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Daarom bestaat er een asielprocedure, maar de mensen die de grootste tranen laten wanneer er met de vinger naar andere asielzoekers te wijzen valt zijn opvallend vaak dezelfde mensen die ze zonder procedure het land uit willen flikkeren.
Ja.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
In dat AZC werden eerder homoseksuele asielzoekers bedreigd.quote:
Zelfmoord bewezen of is hij wellicht om het leven gebracht?quote:We moeten je uitleveren aan IS'; transgender-vluchteling in azc Alphen bedreigd
Een groep vluchtelingen in het asielzoekerscentrum in Alphen aan den Rijn eist een veilige opvangplek. Het gaat om drie transgenders, enkele homoseksuele mannen, een biseksuele vrouw en een aantal sympathisanten. In het azc worden ze uitgescholden en bedreigd en één van de mannen is aangerand. Om hun eis kracht bij te zetten zijn ze sinds vrijdagochtend in hongerstaking.
Maazen (28) en Mohamed (20) komen allebei uit Syrië en zijn ruim twee maanden in Alphen. Ze werden in eerste instantie ondergebracht op de mannenafdeling. Maazen is transgender en voelde zich daar niet veilig. 'Ik werd uitgescholden en bedreigd,' vertelt ze. Mohamed werd net buiten de poort door een medebewoner van het azc aangerand, kort nadat was uitgelekt dat hij homoseksueel is. 'Het was donker. Hij viel me aan en probeerde me te verkrachten.'
Alle transgenders en homo's in het azc zijn inmiddels overgeplaatst naar de familieafdeling, maar ook daar zijn ze niet veilig. 'De meeste mannen en ook de vrouwen kijken me vuil aan bij het eten halen,' vertelt Maazen, 'ze roepen dat ik dood moet en dat ze me willen uitleveren aan IS zodat die me kunnen vermoorden.' Mohamed krijgt tranen in z'n ogen als hij zegt: 'ze schelden me uit voor flikker en roepen dat ik van een hoog gebouw gegooid moet worden.'
'Regering moet wat doen'
De vluchtelingen zijn sinds vrijdag in hongerstaking. Ze worden ondersteund door enkele jonge vrouwen, die daar ook de weerslag van ondervinden. Inas, die voor Maazen tolkt, vertelt dat ook zij wordt uitgescholden sinds ze omgaat met de LHBT'ers. De actievoerders willen dat de overheid ze onderbrengt op een veilige plek.
'Jullie minister-president zegt dat nieuwkomers zich moeten aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden,' zegt Mohamed, 'maar deze mensen zitten met hun hoofd nog in hun oude cultuur. Die veranderen niet zomaar. Wij zullen makkelijker opgaan in de Nederlandse samenleving dan zij,' zo verwijst Mohamed naar de mannen die hem lastig vallen.
'Overlastgevers aanpakken'
De hongerstakers krijgen steun van de PvdA en de SP. Attje Kuiken en Sharon Gesthuizen, Tweede Kamerleden van de twee partijen, gingen zondag langs in het AZC. 'We moeten degenen die de bedreigingen uiten duidelijk maken dat Nederland een homovriendelijk land is en dat we hun gedrag niet accepteren en dat het gevolgen kan hebben voor hun eigen asielaanvraag,' aldus SP-er Gesthuizen.
Staatssecretaris Klaas Dijkhoff van Veiligheid en Justitie liet eerder al weten niets te zien in aparte opvang voor LHBT-vluchtelingen, maar de SP wil hem alsnog op andere gedachten brengen. 'Dijkhoff moet zich realiseren dat we in een bijzondere situatie zitten,' zo vindt Sharon Gesthuizen.
Voorbeeld Amsterdam volgen?
In Amsterdam worden LHBT-vluchtelingen wel apart opgevangen door de gemeente. Volgens de SP is het mooi dat Amsterdam een voortrekkersrol daarin speelt, maar tegelijk maar homo-vriendelijke opvang geen zaak van de gemeentes worden. Ze vindt niet dat Alphen zelf in actie moet komen. 'Het is een rijkstaak, en het kan niet zo zijn dat het straks afhangt van de gemeente waar je terecht komt of er wel of niet LHBT-vriendelijke opvang is,' aldus Tweede Kamerlid Gesthuizen.
Voor Mohamed en Maazen maakt het niet uit wie het organiseert, als het maar gebeurt. En volgens de hulporganisatie LGBT Asylum Support is het hard nodig. 'Op deze manier raken ze hier nog erger beschadigd dan in Syrië,' vindt Sandro Kortekaas van de hulpgroepering.
http://www.omroepwest.nl/(...)-azc-Alphen-bedreigd
Ga dan ook niet doen alsof je het zo erg vindt voor de beste man, want wat jou betreft kan die gewoon verrekken, maar dan wel buiten Nederlands grondgebied als het even kan.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Sterker nog, ik wil ze er helemaal niet in laten er zijn er al veel te veel. Ik heb geen hoge dunk van het merendeel van die lui. Dus dan zou ik geen kritiek mogen hebben op de migranten die hier asielzoekers de dood in treiteren ?
We zullen het nooit weten. Ik ben al zo ver dat ik het niet eens meer uitsluit. Wat een ramp gebeurt er in Europa. Het wordt met de dag een beroerdere situatie en de politiek maar sussen en proberen 'de boel bij elkaar te houden'.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:24 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
In dat AZC werden eerder homoseksuele asielzoekers bedreigd.
Artikel van zondag 13 december 2015, 18:50:
[..]
Zelfmoord bewezen of is hij wellicht om het leven gebracht?
Dat is dus onzin.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:24 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ga dan ook niet doen alsof je het zo erg vindt voor de beste man, want wat jou betreft kan die gewoon verrekken, maar dan wel buiten Nederlands grondgebied als het even kan.
Dak boven je hoofd.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ze krijgen geen gratis;
Tv
Playstation
wasmachine
droger
oven
magnetron
laptop
iPad
mobiel
auto
brommer
scooter
Daar zullen ze wel boos over zijn
One big sausagefest, en dat voor een volk dat anti-homo's is. Ik zou ook pissed zijn!quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dak boven je hoofd.
Eten.
Fatsoenlijke sanitair.
Ik zou zo ongelofelijk pissed off zijn he. Echt woest.
Lekker veel vrouwen ook op de foto's.
Klopt, we zullen het nooit weten.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten. Ik ben al zo ver dat ik het niet eens meer uitsluit. Wat een ramp gebeurt er in Europa. Het wordt met de dag een beroerdere situatie en de politiek maar sussen en proberen 'de boel bij elkaar te houden'.
Je gaat het bijna denkenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:42 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Klopt, we zullen het nooit weten.
Wel gek dat ze weten dat het zelfmoord is zonder forensisch onderzoek..
Ze werden bedreigd met de dood, moet er geen onderzoek komen van het OM?
Of zijn ze te druk met mensen op te pakken die tegen ISIS hebben gevochten?
Dus duidelijk dat het wel om een homoseksuele vluchteling gaat en dit dus een hate-crime is; hem treiteren en mishandelen tot hij uit pure wanhoop zijn eigen leven neemt........als hij het inderdaad ÉCHT zelf gedaan zou hebben.quote:
Vluchten voor vervolging om dan na 10000 kilometer een AZC te moeten delen met je vervolgers, die lekker verder gaan waarmee ze bezig waren, tja.....quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:40 schreef Hathor het volgende:
En je kunt geen kant meer op.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:00 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Vluchten voor vervolging om dan na 10000 kilometer een AZC te moeten delen met je vervolgers, die lekker verder gaan waarmee ze bezig waren, tja.....
Ik deel deze mening.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:00 schreef PalmRoyale het volgende:
Fuck alle vluchtelingen. Als het ze niet aanstaat hier dan rotten ze maar weer op naar die achterlijke zandbak waar ze vandaan komen. Kunnen ze daar weer lekker rennen voor hun leven, een kijken hoe leuk ze dat vinden.
Da's wel de algemene opvatting, maar bij dit soort nieuwsberichten is het ook wel ff goed om wat dieper op de specifieke problemen in te gaan.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:00 schreef PalmRoyale het volgende:
Fuck alle vluchtelingen. Als het ze niet aanstaat hier dan rotten ze maar weer op naar die achterlijke zandbak waar ze vandaan komen. Kunnen ze daar weer lekker rennen voor hun leven, een kijken hoe leuk ze dat vinden.
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:01 schreef Twiitch het volgende:
En dan over de rug van degene die je de dood ingejaagd hebt gaan klagen over het eten, man man man.
[..]
Ik deel deze mening.
En dat volk gaan wij lekker huisvesten over heel Nederland, en straks nog 200.000 extra.quote:
Nou ze worden als dieren behandeld, bedankt Rutte.quote:
Lijkt me HEEL erg sterk dat een medewerker daar hen ook daadwerkelijk zo genoemd zou hebben; als je er zo over denkt, ga je er toch niet werken?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ze worden als dieren behandeld, bedankt Rutte.
Dat bedoelen ze zeker met "sobere opvang", homoseksuelen geen bescherming bieden.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ze worden als dieren behandeld, bedankt Rutte.
Nee vanuit de politiek vinden ze het sowieso onzin om mensen op te splitsen naar geslacht,geloof, seksuele voorkeur en afkomst; dat zou een verkeerd signaal afgeven, en "ze hebben zich maar te gedragen".quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:11 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Dat bedoelen ze zeker met "sobere opvang", homoseksuelen geen bescherming bieden.
Goed gedaan, COA
Eigenlijk is Dijkhoff dus schuldig aan dood door schuld?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee vanuit de politiek vinden ze het sowieso onzin om mensen op te splitsen naar geslacht,geloof, seksuele voorkeur en afkomst; dat zou een verkeerd signaal afgeven, en "ze hebben zich maar te gedragen".
Da's net zoiets als 's nachts je fiets buiten niet op slot te zetten, want "Daar hebben ze maar van af te blijven".
Ze nemen dit soort pesterijen tegen homo's voor lief, ze willen de critici natuurlijk geen munitie geven. Af en toe een keer ontkennen dat bijv. homo's lastig worden gevallen doen ze dan liever.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee vanuit de politiek vinden ze het sowieso onzin om mensen op te splitsen naar geslacht,geloof, seksuele voorkeur en afkomst; dat zou een verkeerd signaal afgeven, en "ze hebben zich maar te gedragen".
Da's net zoiets als 's nachts je fiets buiten niet op slot te zetten, want "Daar hebben ze maar van af te blijven".
Ze spreken over "een vriend van", dat zou ik eerder uitleggen als geen homoseksuele vluchteling maar iemand die ze wel hielp.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus duidelijk dat het wel om een homoseksuele vluchteling gaat en dit dus een hate-crime is; hem treiteren en mishandelen tot hij uit pure wanhoop zijn eigen leven neemt........als hij het inderdaad ÉCHT zelf gedaan zou hebben.
Tja het is net hoe je het bekijkt.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:18 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Eigenlijk is Dijkhoff dus schuldig aan dood door schuld?
En er van uit gaan dat mensen niet te veel verder gaan graven, want als je dát doet, ben je een vuile PVV-Tokkie.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:19 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ze nemen dit soort pesterijen tegen homo's voor lief, ze willen de critici natuurlijk geen munitie geven. Af en toe een keer ontkennen dat bijv. homo's lastig worden gevallen doen ze dan liever.
Hoe bedoel je? Dat een vriend van vluchtelingen daar zich daar van het leven beroofd zou hebben?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze spreken over "een vriend van", dat zou ik eerder uitleggen als geen homoseksuele vluchteling maar iemand die ze wel hielp.
Onze nep-vertegenwoordigers gaan letterlijk over lijken om Wilders maar niet in de kaart te spelen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:19 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ze nemen dit soort pesterijen tegen homo's voor lief, ze willen de critici natuurlijk geen munitie geven. Af en toe een keer ontkennen dat bijv. homo's lastig worden gevallen doen ze dan liever.
Zoals ik het lees een vriend van de LHBT vluchtelingen dus iemand die ze in het AZC heeft geholpen of in elk geval vriendelijk was.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat een vriend van vluchtelingen daar zich daar van het leven beroofd zou hebben?
Dan lees ik "Woede in vluchtelingenopvang Alphen. Bewoner deed vandaag zelfmoordpoging." in de OP blijkbaar verkeerd, mijn excuses.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zoals ik het lees een vriend van de LHBT vluchtelingen dus iemand die ze in het AZC heeft geholpen of in elk geval vriendelijk was.
Nee dat denk ik niet, die vriend was ook gewoon een bewoner.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan lees ik "Woede in vluchtelingenopvang Alphen. Bewoner deed vandaag zelfmoordpoging." in de OP blijkbaar verkeerd, mijn excuses.
In dat AZC werden eerder homoseksuele asielzoekers bedreigd.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja het is net hoe je het bekijkt.
Verblind zijn door een bepaalde ideaal en verder oogkleppen op doen, met dodelijke gevolgen.......
[..]
En er van uit gaan dat mensen niet te veel verder gaan graven, want als je dát doet, ben je een vuile PVV-Tokkie.
Zelfmoord bewezen of is hij wellicht om het leven gebracht?quote:We moeten je uitleveren aan IS'; transgender-vluchteling in azc Alphen bedreigd
Een groep vluchtelingen in het asielzoekerscentrum in Alphen aan den Rijn eist een veilige opvangplek. Het gaat om drie transgenders, enkele homoseksuele mannen, een biseksuele vrouw en een aantal sympathisanten. In het azc worden ze uitgescholden en bedreigd en één van de mannen is aangerand. Om hun eis kracht bij te zetten zijn ze sinds vrijdagochtend in hongerstaking.
Maazen (28) en Mohamed (20) komen allebei uit Syrië en zijn ruim twee maanden in Alphen. Ze werden in eerste instantie ondergebracht op de mannenafdeling. Maazen is transgender en voelde zich daar niet veilig. 'Ik werd uitgescholden en bedreigd,' vertelt ze. Mohamed werd net buiten de poort door een medebewoner van het azc aangerand, kort nadat was uitgelekt dat hij homoseksueel is. 'Het was donker. Hij viel me aan en probeerde me te verkrachten.'
Alle transgenders en homo's in het azc zijn inmiddels overgeplaatst naar de familieafdeling, maar ook daar zijn ze niet veilig. 'De meeste mannen en ook de vrouwen kijken me vuil aan bij het eten halen,' vertelt Maazen, 'ze roepen dat ik dood moet en dat ze me willen uitleveren aan IS zodat die me kunnen vermoorden.' Mohamed krijgt tranen in z'n ogen als hij zegt: 'ze schelden me uit voor flikker en roepen dat ik van een hoog gebouw gegooid moet worden.'
'Regering moet wat doen'
De vluchtelingen zijn sinds vrijdag in hongerstaking. Ze worden ondersteund door enkele jonge vrouwen, die daar ook de weerslag van ondervinden. Inas, die voor Maazen tolkt, vertelt dat ook zij wordt uitgescholden sinds ze omgaat met de LHBT'ers. De actievoerders willen dat de overheid ze onderbrengt op een veilige plek.
'Jullie minister-president zegt dat nieuwkomers zich moeten aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden,' zegt Mohamed, 'maar deze mensen zitten met hun hoofd nog in hun oude cultuur. Die veranderen niet zomaar. Wij zullen makkelijker opgaan in de Nederlandse samenleving dan zij,' zo verwijst Mohamed naar de mannen die hem lastig vallen.
'Overlastgevers aanpakken'
De hongerstakers krijgen steun van de PvdA en de SP. Attje Kuiken en Sharon Gesthuizen, Tweede Kamerleden van de twee partijen, gingen zondag langs in het AZC. 'We moeten degenen die de bedreigingen uiten duidelijk maken dat Nederland een homovriendelijk land is en dat we hun gedrag niet accepteren en dat het gevolgen kan hebben voor hun eigen asielaanvraag,' aldus SP-er Gesthuizen.
Staatssecretaris Klaas Dijkhoff van Veiligheid en Justitie liet eerder al weten niets te zien in aparte opvang voor LHBT-vluchtelingen, maar de SP wil hem alsnog op andere gedachten brengen. 'Dijkhoff moet zich realiseren dat we in een bijzondere situatie zitten,' zo vindt Sharon Gesthuizen.
Voorbeeld Amsterdam volgen?
In Amsterdam worden LHBT-vluchtelingen wel apart opgevangen door de gemeente. Volgens de SP is het mooi dat Amsterdam een voortrekkersrol daarin speelt, maar tegelijk maar homo-vriendelijke opvang geen zaak van de gemeentes worden. Ze vindt niet dat Alphen zelf in actie moet komen. 'Het is een rijkstaak, en het kan niet zo zijn dat het straks afhangt van de gemeente waar je terecht komt of er wel of niet LHBT-vriendelijke opvang is,' aldus Tweede Kamerlid Gesthuizen.
Voor Mohamed en Maazen maakt het niet uit wie het organiseert, als het maar gebeurt. En volgens de hulporganisatie LGBT Asylum Support is het hard nodig. 'Op deze manier raken ze hier nog erger beschadigd dan in Syrië,' vindt Sandro Kortekaas van de hulpgroepering.
http://www.omroepwest.nl/(...)-azc-Alphen-bedreigd
Ik had het gelezen ja.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:45 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
In dat AZC werden eerder homoseksuele asielzoekers bedreigd.
Artikel van zondag 13 december 2015, 18:50:
[..]
Zelfmoord bewezen of is hij wellicht om het leven gebracht?
Klopt wel ja; het onderwerp gaat heel snel over van de zelfmoord naar verontwaardiging over de opvang.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 23:05 schreef havanagila het volgende:
Ach, als je homo's al aparte opvang moet geven, is het hek al te ver van de dam. Je dient de intolerante lamzakken aan te pakken, maar ja, imagoschade. Stel je voor. En de samenleving die er vroeg of laat mee te maken krijgt? Nah, dat komt vanzelf wel goed.![]()
Misleidende topictitel overigens. Oprechte woede/verontwaardiging is iets anders dan een situatie uitbuiten om je zin er door te krijgen. Althans, ik zie geen tranen. Wel brutaaltjes die even van een zelfmoord gebruik maken om aan te geven dat ze een groter bed willen en voortaan ook wel 2 kipfilets lusten. Bah.
Voortaan maar in samenwerking met de lokale gaybar een wekelijkse lbgt-avond in betreffend/alle azc's. Beetje voorbereiden op de samenleving ipv de andere kant op te kijken.
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik had het gelezen ja.
Tja die knakkers zeggen voor de camera dat die gozer wanhopig was omdat-ie niet terug naar zijn familie kon gaan......................
Bedreigingen ontvangen omdat je naar de kerk gaat en de overheid beschermt je niet.twitter:JoelVoordewind twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 23:05:152 weken geleden ook al zelfmoordpoging #Alphen. Eerder vluchteling die naar kerk ging bedreigd met dood. Bewaker scheld ze uit voor beesten reageer retweet
Tja dat soort mensen zijn toch welkom, welkom in ons land?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 23:25 schreef Kloon7 het volgende:
[..]Bedreigingen ontvangen omdat je naar de kerk gaat en de overheid beschermt je niet.twitter:JoelVoordewind twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 23:05:152 weken geleden ook al zelfmoordpoging #Alphen. Eerder vluchteling die naar kerk ging bedreigd met dood. Bewaker scheld ze uit voor beesten reageer retweet
Welkom in Nederland anno 2016.
wassen is daar gratis.. Ook wifi.. Kleine lcd scherm hebben ze op cel en krijgen warm eten. Ook hebben ze gewoon een douche p de kamer.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ze krijgen geen gratis;
Tv
Playstation
wasmachine
droger
oven
magnetron
laptop
iPad
mobiel
auto
brommer
scooter
Daar zullen ze wel boos over zijn
Nou onze overheid doet er heel veel aan hoor.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 23:25 schreef Kloon7 het volgende:
[..]Bedreigingen ontvangen omdat je naar de kerk gaat en de overheid beschermt je niet.twitter:JoelVoordewind twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 23:05:152 weken geleden ook al zelfmoordpoging #Alphen. Eerder vluchteling die naar kerk ging bedreigd met dood. Bewaker scheld ze uit voor beesten reageer retweet
Welkom in Nederland anno 2016.
Bron: Antwoorden Kamervragen over de bedreiging en intimidatie inquote:De inspanningen van het COA zijn erop gericht om intimidatie en discriminatie zo
veel als mogelijk te voorkomen. In antwoord op de aanbevelingen op het rapport
van Deloitte heeft het COA een werkgroep samengesteld die aanbevelingen heeft
vertaald in concrete maatregelen. Dit is gedaan in nauwe samenwerking met het
COC en stichting Gave. Er wordt voorlichting gegeven aan medewerkers en
bewoners om het bewustzijn te vergroten. Binnen de voorlichting wordt aandacht
besteed aan artikel 1 van de grondwet waarin het gelijkheidsbeginsel en het
iscriminatieverbod staat geformuleerd. Werkprocessen zijn ingericht om de
meldingen van incidenten te stroomlijnen. Profilering en stellingname van het
COA tegen religieuze en gender gerelateerde discriminatie heeft geresulteerd in
zichtbare posters met anti-discriminatie boodschap, voorlichtingsmateriaal,
themabijeenkomsten met medewerkers, een sociale kaart met
doorverwijsmogelijkheden en lokale afspraken met belangenverengingen en
kerken. De werkgroep is in afgeslankte vorm nog steeds actief om de genomen
maatregelen te toetsen en signalen uit het werkveld te bespreken en met
verbeter- of verandervoorstellen te komen. Recent heeft de werkgroep met
stichting Gave afgesproken om in de komende maanden aandacht te besteden
aan het uniform hanteren van eerder gemaakte landelijke afspraken. Dit vanwege
de snelle groei van het aantal locaties en de instroom van nieuw personeel en het
adequaat informeren hiervan.
Uiteraard, zelfs als ze homoseksuelen/christenen etc. bedreigen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 23:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja dat soort mensen zijn toch welkom, welkom in ons land?
quote:Bert Frings (GroenLinks) wil van overplaatsing niets weten.'Als je het slachtoffer weghaalt, beloon je de pester,' zegt hij in het AD.
goede uitspraak. laat het slachtoffer maar de volle laag krijgen, de pester mag niet winnen, dan liever een zelfmoordquote:
Helemaal mee eens. Je moet natuurlijk de pester weghalen. Asiel afwijzen en uitzetten.quote:
Is die man niet goed bij zijn hoofd? Liever mensen de dood in laten jagen dan de pesters aanpakkenquote:
Tja zoals gezegd vinden de politici dat je een verkeerd signaal afgeeft als je de kwetsbare mensen uit die groepen weghaalt; die conservatievelingen / extremisten hebben zich namelijk maar te gedragen, want ook als ze eenmaal een verblijfsvergunning hebben gekregen moeten ze zich namelijk OOK aan onze regeltjes houden, dus het leven in een AZC moet daar geen uitzondering op zijn.quote:Op zondag 17 januari 2016 09:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Is die man niet goed bij zijn hoofd? Liever mensen de dood in laten jagen dan de pesters aanpakken
Tja de media doet blijkbaar steeds minder om krampachtig links over te blijven komen door alles te verzwijgen c.q. goed te praten, dus komt het meer en meer naar boven. Allemaal hun schuld dus; die arme vluchtelingen kunnen er uiteraard helemaal niets aan doen dat ze in een kwaad daglicht in het nieuws komen.quote:Op zondag 17 januari 2016 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaat er weer gezellig aan toe in de AZC's als ik t zo lees....
Nee joh ze gedragen zich al gewoon. Dat is nu juist het probleem. Hun gewone gedrag hoort hier niet thuisquote:Op zondag 17 januari 2016 10:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja de media doet blijkbaar steeds minder om krampachtig links over te blijven komen door alles te verzwijgen c.q. goed te praten, dus komt het meer en meer naar boven. Allemaal hun schuld dus; die arme vluchtelingen kunnen er uiteraard helemaal niets aan doen dat ze in een kwaad daglicht in het nieuws komen.
Oh wacht, er is toch wel een piepklein, simpel dingetje wat ze kunnen doen om dat te voorkomen:
ZICH GEWOON FUCKING GEDRAGEN!!!!!
quote:Op zondag 17 januari 2016 10:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee joh ze gedragen zich al gewoon. Dat is nu juist het probleem. Hun gewone gedrag hoort hier niet thuis
Vreemd verhaal; het is dus een vriend van dat kleine ventje, en in het tweede deel van de opname (een andere groep) weten ze niet om wie het gaat. En dat kleine ventje weet niets van pesterijen en kan dus ook geen namen noemen?quote:
Juist! Gewoon zichzelf schoonpraten dus!quote:Op zondag 17 januari 2016 11:09 schreef Toga het volgende:
[..]
Vreemd verhaal; het is dus een vriend van dat kleine ventje, en in het tweede deel van de opname (een andere groep) weten ze niet om wie het gaat. En dat kleine ventje weet niets van pesterijen en kan dus ook geen namen noemen?
Als er problemen zijn met je familie in Irak maar je moet een paar dagen wachten op antwoord, ga je jezelf vermoorden "omdat de leefomstandigheden zo slecht zijn"? Wat een BS.
IEDEREEN daar weet wat er zich heeft afgespeeld daar, ze vroegen zich alleen af wèlke homo het was...
Echt... wat een volk...
Dat ja.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:15 schreef Mylene het volgende:
Dat filmpje, ik ben cynisch, denk dat ze een slaatje slaan uit die jongen zijn dood. Eerst de dood injagen en ineens is het hun vriend om vervolgens te gaan klagen over het onrecht dat hun wordt aangedaan.
Ze zullen hem vast hebben zien bungelen of zo, en een groep van 10 opgefokte kerels zullen vast gezworen hebben allemaal gezien te hebben dat-ie voor hun neus van het krukje af sprong.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:17 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Dat ja.
En heeft onderzoek al uitgewezen of het zelfmoord is dan?
En die 10 opgefokte kerels hadden hem zeker ook met de dood bedreigd eerder zeker?quote:Op zondag 17 januari 2016 11:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Ze zullen hem vast hebben zien bungelen of zo, en een groep van 10 opgefokte kerels zullen vast gezworen hebben allemaal gezien te hebben dat-ie voor hun neus van het krukje af sprong.
Of ze hebben hem heel belangeloos even geholpen hem die strop om de nek te doen en toen hij misschien te bang was om zelf te springen, hebben ze uit de goedheid van hun hart het krukje maar onder z'n poten vandaan geschopt.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:20 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
En die 10 opgefokte kerels hadden hem zeker ook met de dood bedreigd eerder zeker?
Ik denk dat COA en de overheid hier iets onder het tapijt willen schuiven.
Je verwacht het niet he??!quote:Op zondag 17 januari 2016 11:20 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
En die 10 opgefokte kerels hadden hem zeker ook met de dood bedreigd eerder zeker?
Blijf dan lekker thuis bij je gezin hé ? Spaart iedereen een hoop ellende.....quote:ALPHEN AAN DEN RIJN - ChristenUnie-kamerlid Joël Voordewind bezoekt maandag de noodopvang voor vluchtelingen in Alphen aan den Rijn. Hij wil weten hoe de situatie in de gevangenis is, na de zelfdoding zaterdagmiddag van een 30- jarige asielzoeker. Dat zegt de Stichting Hoop voor Vluchtelingen.
Volgens die organisatie pleegde de asielzoeker zelfmoord uit wanhoop over zijn verblijf in Alphen aan den Rijn. 'Hij voelde zich van het kastje naar de muur gestuurd. Hij wilde terug naar zijn gezin in Irak, maar liep tegen allerlei muren op', vertelt Akram Shawki van Hoop voor Vluchtelingen.
'Veel van de mannen uit Syrië zijn radeloos omdat ze niet voor hun achtergebleven gezinnen kunnen zorgen', vervolgt Shwaki. 'Ze verkeren in grote onzekerheid over hun procedure, kunnen niet werken aan hun toekomst, kunnen geen geld verdienen en er heerst een regime dat vergelijkbaar is met dat in een gevangenis.' Volgens de Stichting hebben de afgelopen periode meer asielzoekers zelfmoordpogingen gedaan.
Er heerst een gespannen sfeer
Sinds oktober vorig jaar worden 1140 vluchtelingen opgevangen in de penitentiaire inrichting aan de Eikenlaan in Alphen aan den Rijn. De laatste tijd heerst een gespannen sfeer. Meerdere malen per week worden vluchtelingen overgeplaatst naar een andere locatie, in afwachting van een tijdelijke verblijfsvergunning. De onduidelijkheid en onzekerheid vreten aan vluchtelingen, meldt mediapartner Studio Alphen.
LEES OOK: Zelfmoord vluchteling zorgt voor onrustige situatie in opvanglocatie Alphen aan den Rijn
Er zijn geen aanwijzingen dat de zelfdoding is gepleegd door een zogeheten LHBT-vluchteling (Lesbisch, Homo, Biseksueel en Transgender), die onlangs in hongerstaking gingen, omdat ze vanwege hun seksuele geaardheid door andere asielzoekers zouden worden gëintimideerd en één geval zelfs aangerand.
Ik weet sowieso niet meer wat ik moet geloven, of hoe ik de berichten moet opvatten, als het gaat om nieuws betreffende de gehele crisis.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:20 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Ik ging stuk om deze opmerking.quote:Op zondag 17 januari 2016 19:42 schreef Kim-Holland het volgende:
Nuja, hij zal waarschijnlijk een nep-paspoort gehad hebben en is hij dus niet écht dood.
Blijkbaar is dat lastig en is er 3 maanden nodig om de ééngezinswoning, de Miele-, de LED TV- en de uitkeringsaanvraag te herroepen. In die 3 maanden hopen ze dat je je bedenkt, dat scheelt de COA weer wat papierwerk.quote:
quote:Op zondag 17 januari 2016 20:49 schreef Toga het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat lastig en is er 3 maanden nodig om de ééngezinswoning, de Miele-, de LED TV- en de uitkeringsaanvraag te herroepen. In die 3 maanden hopen ze dat je je bedenkt, dat scheelt de COA weer wat papierwerk.
Niet blijven vechten voor je land tegen Amerika en Saudis, sorry, IS. Maar vluchten11!11.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:14 schreef MMXMMX het volgende:
Misschien was hem belooft dat hij zijn hele familie ook over mocht laten komen ?
Wie Rutte? Of onze Geertje. Niks 'onze leiders'. Mongolen zijn het. Man man man, wat triest weer.quote:Op zondag 17 januari 2016 21:04 schreef Tamabralski het volgende:
Onze leiders maken er wel één grote teringzooi van he. Wat een klootzakken.
Allemaal. Vanaf Balk begon ik het politieke nieuws pas te volgen. Links rechts zijn toch de linker en rechterhand van één dezelfde monsterquote:Op zondag 17 januari 2016 21:10 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wie Rutte? Of onze Geertje. Niks 'onze leiders'. Mongolen zijn het. Man man man, wat triest weer.
Hee rustig joh zeg ik dat je voor Geertje bent? Als je het al vanaf Balkie volgt, dan is dat best wel lang. Goed bezigquote:Op zondag 17 januari 2016 21:14 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Allemaal. Vanaf Balk begon ik het politieke nieuws pas te volgen. Links rechts zijn toch de linker en rechterhand van één dezelfde monster
Ik ben geen Wilders volger hoor. Dat idee is jou ingeprent via media. Ben je niet links of rutte dan ben je Pro Geert.
Geert is x-vvd.
Voor een LED tv'tje doe je het tegenwoordig niet meer, OLED is de standaard.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:49 schreef Toga het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat lastig en is er 3 maanden nodig om de ééngezinswoning, de Miele-, de LED TV- en de uitkeringsaanvraag te herroepen. In die 3 maanden hopen ze dat je je bedenkt, dat scheelt de COA weer wat papierwerk.
Ze hebben een warm bed, een dak boven hun hoofd kunnen douchen en naar het toilet. En dan is de situatie slecht. Als ze het niet goed genoeg vinden dan gaan ze toch gewoon terg naar hun eigen land, lekker slapen onder de blote hemel geen eten, kans op bommen en kogels om je oren en geen water om te douchen en laat staan een wc.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:38 schreef Kloon7 het volgende:
De meeste komen helemaal uit zulke slechte omstandigheden. Vandaar ook hun teleurstelling. Maar gewoon terug naar huis kan niet want ze krijgen hun papieren niet terug. Daar moet men dringend iets aan veranderen hier. Wie terug wil snel t land uit zetten.quote:Op zondag 17 januari 2016 22:35 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Ze hebben een warm bed, een dak boven hun hoofd kunnen douchen en naar het toilet. En dan is de situatie slecht. Als ze het niet goed genoeg vinden dan gaan ze toch gewoon terg naar hun eigen land, lekker slapen onder de blote hemel geen eten, kans op bommen en kogels om je oren en geen water om te douchen en laat staan een wc.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)hij-zijn-vrouw-beldequote:Hussein had net te horen gekregen dat het een half jaar zou duren voordat zijn asielaanvraag in behandeling zou worden genomen.
Je weet niet wat er met zijn vrouw aan de hand was (misschien zat ze wel in een ander kamp tussen allemaal hitsige kerels) en kon hij het niet aan wat haar allemaal overkwam, maar was hij machteloos om naar haar toe te komen en kon ook zij daar niet weg komen.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:01 schreef deedeetee het volgende:
Lekkere vent overgens om zijn vrouw te laten stikken en ook nog eens zichzelf van kant te maken onder het bellen met haar. Wat hield hem tegen om zonder paspoort op de terug tocht te gaan ? Het is een eind lopen maar dat weerhield hem toch ook niet op de weg hier naar toe ? In Turkije is een vals paspoort vast wel te regelen als het echt nodig is.
Wat schieten wij ermee op dat de capaciteit van het IND groter is?quote:Op maandag 18 januari 2016 15:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)hij-zijn-vrouw-belde
Dat is natuurlijk ook belachelijk men heeft duidelijk niets gedaan aan uitbreiding van de capaciteit bij IND. Geen wonder dat de problemen zich maar blijven opstapelen.
Ze zat in Bagdad en had geloof ik geld gebrek. Had verwacht na een paar weken al naar Nederland te kunnen afreizen. Ik kan me een wanhoopsdaad om terug te gaan nog wel voorstellen. Maar om je vrouw en kinderen gewoon maar in de steek te laten door er zelf uit te stappen ? Daar kan ik me niks bij voorstellen. Mja ik zou ze om te beginnen al nooit zomaar hebben achter gelaten.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Je weet niet wat er met zijn vrouw aan de hand was (misschien zat ze wel in een ander kamp tussen allemaal hitsige kerels) en kon hij het niet aan wat haar allemaal overkwam, maar was hij machteloos om naar haar toe te komen en kon ook zij daar niet weg komen.
Maar stel dat zo'n scenario als dit het geval zou zijn, dan zou zij helemaal niemand meer hebben om op te kunnen steunen, al was het maar een luisterend oor aan de telefoon of iets om vast te houden om in de nabije toekomst naar toe te kunnen gaan.
Och dan gaan we die toch verkorten? NL heeft geld zat, kunnen al die familieleden wel overkomenquote:Op maandag 18 januari 2016 15:26 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Er verschijnt op rtl nieuws net een bericht dat de wachttijden de vluchteling nekten. Tactisch weer
Laten we het maar juist verlengen en zorgen dat dit goed bekend wordt in de landen waar de migranten vandaan komen.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:14 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Och dan gaan we die toch verkorten? NL heeft geld zat, kunnen al die familieleden wel overkomen
Ja maar stel dat zich nog eentje ophangt dat is zielig en krijgen wij de schuld omdat wij die mensen ons geluk niet gunnenquote:Op maandag 18 januari 2016 17:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Laten we het maar juist verlengen en zorgen dat dit goed bekend wordt in de landen waar de migranten vandaan komen.
We moeten ze wel in staat stellen om weer naar huis te gaan zodra ze dit willen. Dat moet dan wel veranderen natuurlijk.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:23 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ja maar stel dat zich nog eentje ophangt dat is zielig en krijgen wij de schuld omdat wij die mensen ons geluk niet gunnen
Ik vind het maar een raar verhaal...quote:Op maandag 18 januari 2016 17:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Je weet niet wat er met zijn vrouw aan de hand was (misschien zat ze wel in een ander kamp tussen allemaal hitsige kerels) en kon hij het niet aan wat haar allemaal overkwam, maar was hij machteloos om naar haar toe te komen en kon ook zij daar niet weg komen.
Maar stel dat zo'n scenario als dit het geval zou zijn, dan zou zij helemaal niemand meer hebben om op te kunnen steunen, al was het maar een luisterend oor aan de telefoon of iets om vast te houden om in de nabije toekomst naar toe te kunnen gaan.
quote:"Hussein had net te horen gekregen dat het een half jaar zou duren voordat zijn asielaanvraag in behandeling zou worden genomen. Wanneer zijn gezin kon overkomen, was onduidelijk. Die onzekerheid trok hij niet meer. Hij wilde terug naar zijn gezin in nood", vertelt Shawki.
Paspoort afgenomen
Maar terugkeren naar zijn geboorteland, kon niet meer. "Zijn paspoort was afgenomen", vertelt Shawki. De Irakees had al meerdere pogingen gedaan om zijn paspoort terug te krijgen.
"Drie keer reisde hij vanuit het asielzoekerscentrum in Alphen aan den Rijn terug naar Ter Apel om zijn paspoort terug te kunnen krijgen. Hij vroeg het COA hulp om terug te keren naar zijn gezin. Maar hij moest eerst een afspraak maken en vervolgens twee weken wachten. Het duurde en duurde...."
Waarom hij zijn paspoort niet terugkreeg, blijft volgens Shawki onduidelijk.
Frustraties
De frustraties bij de Irakees werden groter en groter. Tijdens een telefoongesprek met zijn vrouw sloegen de stoppen door, vertelt Shakwi. "Zijn vrouw had geen geld meer om voor hun kinderen en zichzelf te zorgen en om eten te kopen. Helemaal wanhopig filmde hij zijn kamer om aan zijn vrouw te laten zien waar hij verbleef. Hij verhing zichzelf tijdens het telefoongesprek. Hij zag geen uitweg meer..."
Ow je bent snel, dat had ik net aan mijn post toegevoegd. Dat vind ik dus ook. Jezelf ophangen tijdens een telefoongesprek.... Had die man soms een hekel aan zijn vrouw ? Of was hij gewoon gestoord ?quote:
Gezin in nood, okee, wanhoop dus. Kamer gefilmd voor zijn vrouw, dus misschien dacht zij dat hij een heerlijk comfortabel leventje had en haar liet stikken. Maar 2 weken wachten, weegt dat zo veel zwaarder dan zijn eigen leven?quote:Op maandag 18 januari 2016 17:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het maar een raar verhaal...
[..]
Ik vind het een zeer merkwaardige reactie van die man. Nogmaals als hij de benen had genomen zonder papieren, dát had ik prima begrepen. Maar dit ? En nu is er immers juist niemand meer om voor zijn vrouw en kinderen te zorgen ? Hoewel ik me afvraag of er helemaal geen familie meer is in Irak. In die landen kun je altijd op familie rekenen voor hulp.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Gezin in nood, okee, wanhoop dus. Kamer gefilmd voor zijn vrouw, dus misschien dacht zij dat hij een hrerlijk comfortabel leventje had en haar liet stikken. Maar 2 weken wachten, weegt dat zo veel zwaarder dan zijn eigen leven?
Dan duurt de periode dat mensen in een AZC zitten korter dus zijn er minder nodig, dan worden asielverzoeken eerder afgewezen en worden mensen eerder uitgezet, dan worden eerder de verhalen gecontroleerd en weet men sneller wie er zich hebben gemeld en of ze gevaarlijk zijn, dan kunnen asielzoekers sneller een baan zoeken en integreren.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:05 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Wat schieten wij ermee op dat de capaciteit van het IND groter is?
En is de instroom ook groter omdat mensen hier sneller resultaat krijgen. We moeten het juist ontmoedigen dat die mensen hierheen komen.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan duurt de periode dat mensen in een AZC zitten korter dus zijn er minder nodig, dan worden asielverzoeken eerder afgewezen en worden mensen eerder uitgezet, dan worden eerder de verhalen gecontroleerd en weet men sneller wie er zich hebben gemeld en of ze gevaarlijk zijn, dan kunnen asielzoekers sneller een baan zoeken en integreren.
Ja. Het is allang bekend dat vooral Syriërs naar landen gaan waar de gezinshereniging snel voor elkaar is. Hoe meer mensen je inhuurt hoe meer er komen.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:37 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
En is de instroom ook groter omdat mensen hier sneller resultaat krijgen. We moeten het juist ontmoedigen dat die mensen hierheen komen.
Als je niet goed en snel controleert is dat een aantrekkingskracht voor de mensen die geen recht op asiel hebben. Volgens mij kun je beter zo snel mogelijk menen gaan terugsturen, vluchtelingen vluchten voor een oorlog juist die anderen zijn mensen die vooral afgaan op de kans om ergens te blijven. Snel terugsturen is de beste optie.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:37 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
En is de instroom ook groter omdat mensen hier sneller resultaat krijgen. We moeten het juist ontmoedigen dat die mensen hierheen komen.
Huh is er niks bekend over deze procedure dan ? Wat moet ik me daar bij voorstellen ? Zoiets als een * staatsgeheim * ?quote:De IND betreurt de zaak en geeft vooralsnog geen reactie op het incident in Alphen. Ook zeggen zij niets over de procedure wanneer een asielzoeker vrijwillig weer terug wil naar het land van herkomst.
quote:Op maandag 18 januari 2016 20:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Huh is er niks bekend over deze procedure dan ? Wat moet ik me daar bij voorstellen ? Zoiets als een * staatsgeheim * ?
Een Utopiaquote:Op maandag 18 januari 2016 18:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je niet goed en snel controleert is dat een aantrekkingskracht voor de mensen die geen recht op asiel hebben. Volgens mij kun je beter zo snel mogelijk menen gaan terugsturen, vluchtelingen vluchten voor een oorlog juist die anderen zijn mensen die vooral afgaan op de kans om ergens te blijven. Snel terugsturen is de beste optie.
Hij komt uit Bagdadquote:Op maandag 18 januari 2016 14:45 schreef maryen65 het volgende:
Hij was aan het bellen met zijn vrouw en pleegde zelfmoord. Als hij zich van te voren had ingelezen (voordat hij op de vlucht ging) wist hij dat hij eerst de asielprocedure moet doorlopen voordat zijn familie mag over te komen. Ze hebben toch allemaal een mobiel en weten toch alles over de EU? Maar de zieligheidsindustrie draait weer overuren. Wat een slecht land is NL toch
Ik vraag me inderdaad een paar dingen af..quote:Op maandag 18 januari 2016 14:45 schreef maryen65 het volgende:
Hij was aan het bellen met zijn vrouw en pleegde zelfmoord. Als hij zich van te voren had ingelezen (voordat hij op de vlucht ging) wist hij dat hij eerst de asielprocedure moet doorlopen voordat zijn familie mag over te komen. Ze hebben toch allemaal een mobiel en weten toch alles over de EU? Maar de zieligheidsindustrie draait weer overuren. Wat een slecht land is NL toch
Het riekt naar een grote doofpot met een sensatieverhaal als dekmantel.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:44 schreef deedeetee het volgende:
Het is ook een raar verhaal. Tijdens het bellen hangt hij zich op. Hoe weet men dit ? Tenzij de vrouw meteen naar een ander in dat azc belde om alarm te slaan. Maar tis een vreemde zaak.
Als hij inderdaad uit Bagdad kwam, dan was zijn bedoeling waarschijnlijk om zijn vrouw en kinderen te laten overkomen in de Nederlandse verzorgingsstaat, om daarna zelf weer terug te keren naar Bagdad.quote:Op maandag 18 januari 2016 22:15 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Hij komt uit Bagdad
Kans op asiel was sowieso minimaal.
Volgens de cijfers van VW Nederland wordt 58% van de Irakeze asiel verzoeken afgewezen
http://www.vluchtelingenw(...)escherming-nederland
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:00 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als hij inderdaad uit Bagdad kwam, dan was zijn bedoeling waarschijnlijk om zijn vrouw en kinderen te laten overkomen in de Nederlandse verzorgingsstaat, om daarna zelf weer terug te keren naar Bagdad. Dat verklaart dan ook zijn wil om zijn paspoort weer terug te krijgen
Waarom zou hij terug naar Baghdad willen terwijl hij zijn vrouw en kinderen hier naar toe zou halen?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:00 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als hij inderdaad uit Bagdad kwam, dan was zijn bedoeling waarschijnlijk om zijn vrouw en kinderen te laten overkomen in de Nederlandse verzorgingsstaat, om daarna zelf weer terug te keren naar Bagdad.
Als deze booslims eens wisten hoe onze overheid links en rechts Amerikabeleid heeft gesteund. Wat heeft geleid tot verwoesting van hun thuislanden. En ze zijn hier..quote:Op dinsdag 19 januari 2016 08:55 schreef Toga het volgende:
[..]
Het riekt naar een grote doofpot met een sensatieverhaal als dekmantel.
Had meneer een eigen kamer waar niemand kon zien waar hij mee bezig was?
Hoe film je terwijl je jezelf aan het ophangen bent? (Niemand heeft de opname uiteraard want als het opgenomen zou zijn, moet meneer éérst even op "verzenden" drukken). Dus z'n vrouw (ALS die bestaat) zou ook zomaar de zieligheidskaart gespeeld kunnen hebben.
Ik ga nog steeds voor het meest voor de hand liggende scenario; het was een doodgetreiterde homo. BNW kom er maar in...
Zelfmoorden natuurlijk in alle gemeenschappen voor, vooral bij mensen die financiëel aan de grond zitten, Mensen die geen hoop meer hebben dat het beter wordt. Maar daar is een AZC natuurlijk niet voor, die biedt alleen veiligheid, dak en eten.
bronquote:Irakees maakte geen kans om te blijven
Van onze correspondent
ALPHEN AAN DEN RIJN -
De 30-jarige Irakees Hussein die zelfmoord pleegde in de Alphense noodopvang, maakte geen enkele kans op een verblijfsvergunning. De man was afkomstig uit een dorpje dat niet te boek stond als oorlogsgebied.
Dit stelt de Stichting Hoop voor Vluchtelingen. ,,Zijn verblijf hier was nutteloos. Dat had hem bij binnenkomst verteld moeten worden. Maar dat is niet gebeurd”, aldus voorzitter Akram Shawki. Volgens de stichting zijn er nog vele ‘Husseins’, die door het COA zijn ontvangen, maar om dezelfde reden geen status zullen krijgen. ,,Het is onbegrijpelijk dat dit niet wordt gecommuniceerd. Vele onwetende asielzoekers zitten maandenlang te wachten en kosten Nederland enorm veel geld”.
De wanhopige Irakees hing zichzelf zaterdag op in de grootste gevangenis van Nederland. In de opvang deed eerder een andere man een poging zichzelf van het leven te beroven.
De stichting verwacht dat er nog lang geen einde is gekomen aan de instroom. ,,Als de winter voorbij is zal de stroom asielzoekers alleen nog maar verder groeien”.
Een dorpje dat Bagdad heet volgens mensen hier.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:40 schreef Mylene het volgende:
De man was afkomstig uit een dorpje dat niet te boek stond als oorlogsgebied.
Blijft vreemd dat als je in het ene deel van een land woont je wel recht op asiel hebt, en als je uit een ander deel komt niet.quote:
Omdat het IND er weinig mee van doen heeft. De asielzoeker kan zijn aanvraag intrekken en moet dan weer terug. Dat is iets voor de DT&Vquote:Op maandag 18 januari 2016 20:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Huh is er niks bekend over deze procedure dan ? Wat moet ik me daar bij voorstellen ? Zoiets als een * staatsgeheim * ?
De klacht is nu juist dat dit niet gaat. Je krijgt ook je paspoort niet terug. Dat zou dus beter geregeld moeten worden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:20 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Omdat het IND er weinig mee van doen heeft. De asielzoeker kan zijn aanvraag intrekken en moet dan weer terug. Dat is iets voor de DT&V
Het kan ook zo zijn dat de asielzoeker een Dublinclaim had, dat wil zeggen dat hij bijv. al een asielaanvraag in een ander land had lopen. In dat geval kan het lastig zijn om het paspoort terug te vragen. Het is vaak ook mogelijk om een tijdelijk reisdocument aan te vragen maar ik weet niet hoe dat in het geval van Irakezen gaat.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De klacht is nu juist dat dit niet gaat. Je krijgt ook je paspoort niet terug. Dat zou dus beter geregeld moeten worden.
Dit soort logica past niet in Den Haag en Brussel. Net als een hek langs de grens 'onmogelijk', aldus de regenten.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Blijft vreemd dat als je in het ene deel van een land woont je wel recht op asiel hebt, en als je uit een ander deel komt niet.
Laat de mensen uit de onveilige delen dan verhuizen naar de veilige delen.
Geen probleem, man kwam uit Bagdadquote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:46 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Het kan ook zo zijn dat de asielzoeker een Dublinclaim had, dat wil zeggen dat hij bijv. al een asielaanvraag in een ander land had lopen. In dat geval kan het lastig zijn om het paspoort terug te vragen. Het is vaak ook mogelijk om een tijdelijk reisdocument aan te vragen maar ik weet niet hoe dat in het geval van Irakezen gaat.
Ik vraag me af terugkeer naar Irak überhaupt mogelijk is aangezien het daar ook geen pretje is..
Ik probeer alleen informatie te geven, ik heb me in deze specifieke zaak niet ingelezen in de details, mede omdat het IND/COA hier niets over zeggen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:00 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Geen probleem, man kwam uit Bagdad
Gaan lijnvluchten naar toe.
[ afbeelding ]
De kern van het probleem is dat die procedures in Europa plaats vinden en niet aan de buitengrens.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:03 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Ik probeer alleen informatie te geven, ik heb me in deze specifieke zaak niet ingelezen in de details, mede omdat het IND/COA hier niets over zeggen.
Ik kan uit eigen waarneming vertellen dat de procedure de "kanslozen" te lang in het waanbeeld laat dat ze een kans hebben op verblijf.
Hoe wil jij de screening buiten de EU laten plaatsvinden? Melden bij de Nederlandse ambassade in Damascus?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:26 schreef Buster24 het volgende:
[..]
De kern van het probleem is dat die procedures in Europa plaats vinden en niet aan de buitengrens.
Ben je bekend met het uitzetbeleid? Hoezo is het waardeloos?quote:Nederland heeft een waardeloos uitzetbeleid dus is een asielaanvraag afgewezen en die persoon vertrekt niet vrijwillig is er een behoorlijk probleem.
Ze arriveren voor 80% op de Griekse eilanden, daar beginnen met selecteren.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:43 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Hoe wil jij de screening buiten de EU laten plaatsvinden? Melden bij de Nederlandse ambassade in Damascus?
[..]
Ben je bekend met het uitzetbeleid? Hoezo is het waardeloos?
Dit begrijp ik niet.. In een eerder nieuwsbericht klaagde Hoop voor Vluchtelingen nog over dat Hussein kansloos was voor het krijgen van een verblijfsvergunning, omdat de regio waar hij vandaan komt niet als 'gevaarlijk' is geregistreerd in Nederland. (Bij het aanvragen van een verblijfsvergunning hoort Irak sowieso niet in het lijstje 'oorlogslanden' zoals Syrië, Iran en Afganistan)quote:De Stichting Hoop voor Vluchtelingen gaat geld inzamelen voor het gezin van Hussein Ali Abdel Amer, de Irakees die zaterdag zelfmoord pleegde in de noodopvang van Alphen. Het geld is nodig om de huur van hun woning in Bagdad te betalen en eten te kopen.
,,Hussein heeft daar een vrouw en drie kinderen wonen,'' zegt Akram Shawki, voorzitter van de stichting die zich inzet voor de vluchtelingen in Alphen. ,,Het geld is bedoeld om in hun levensonderhoud te voorzien. En we gaan proberen ze naar Nederland te halen als ze dat willen. Of als ze dat niet willen, wat ik me ook kan voorstellen, naar een ander veilig land.''
Fonds
Shawki hoopt 25.000 euro voor het gezin op te halen. ,,Dat willen we in een fonds storten, waarbij ze de rente krijgen uitgekeerd. Dat is genoeg om van te leven. Na vijf jaar moet het bedrag vrijkomen.'' Op dit moment is de stichting nog bezig om contact te leggen met de familie van Hussein. ,,Dat is ontzettend lastig, maar ik verwacht dat ik deze week alle belangrijke gegevens binnen heb.''
Kleding
Een persoonlijk gesprek heeft Shawki nooit gevoerd met Hussein. ,,Maar ik heb hem wel een paar keer gezien. Hij kwam bij onze stichting eten, heeft kleding van ons gekregen en nam deel aan lessen die we hebben gegeven.'' Dat Hussein zijn gezin in Irak achterliet is volgens Shawki niet zo vreemd. ,,Veel Arabische mannen offeren zich op voor hun gezin. Ze leggen een gevaarlijke route over zee en bergen af om hier te komen. Ze willen niet dat hun vrouw en kinderen diezelfde gevaarlijke reis moeten afleggen.''
Vergunning
Daarom hopen veel mannen dat ze op termijn, als ze hier een verblijfvergunning hebben, hun gezin op een veilige manier over kunnen laten komen. Dat gaat echter niet altijd zoals ze vooraf hebben gepland. Dat legt volgens Shawki een enorme druk op zulke gezinnen. Hussein wilde bijvoorbeeld terug naar zijn gezin in Irak, maar kreeg zijn paspoort niet terug. Uit wanhoop maakte hij een einde aan zijn leven. ,,Hij was gevlucht voor de oorlog en is in Nederland van wanhoop gestorven. Daar is deze maatschappij schuldig aan. Ik vind het verschrikkelijk.''
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |