abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159186120
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:14 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Allemaal. Vanaf Balk begon ik het politieke nieuws pas te volgen. Links rechts zijn toch de linker en rechterhand van één dezelfde monster :r

Ik ben geen Wilders volger hoor. Dat idee is jou ingeprent via media. Ben je niet links of rutte dan ben je Pro Geert :r.

Geert is x-vvd.
Hee rustig joh zeg ik dat je voor Geertje bent? Als je het al vanaf Balkie volgt, dan is dat best wel lang. Goed bezig :)
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 17 januari 2016 @ 21:20:32 #177
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159186223
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:49 schreef Toga het volgende:

[..]

Blijkbaar is dat lastig en is er 3 maanden nodig om de ééngezinswoning, de Miele-, de LED TV- en de uitkeringsaanvraag te herroepen. In die 3 maanden hopen ze dat je je bedenkt, dat scheelt de COA weer wat papierwerk. :s)
Voor een LED tv'tje doe je het tegenwoordig niet meer, OLED is de standaard.
Fade to Black
  zondag 17 januari 2016 @ 22:35:53 #178
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_159189666
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:38 schreef Kloon7 het volgende:
johnvandertol twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 18:18:26 'They want the people know that they are really in a bad situation in the camp' #alphen https://t.co/Ebj0PIjf94 reageer retweet
'They want the people know that they are really in a bad situation in the camp'
Ze hebben een warm bed, een dak boven hun hoofd kunnen douchen en naar het toilet. En dan is de situatie slecht. Als ze het niet goed genoeg vinden dan gaan ze toch gewoon terg naar hun eigen land, lekker slapen onder de blote hemel geen eten, kans op bommen en kogels om je oren en geen water om te douchen en laat staan een wc.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 17 januari 2016 @ 22:41:24 #179
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159189857
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:35 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Ze hebben een warm bed, een dak boven hun hoofd kunnen douchen en naar het toilet. En dan is de situatie slecht. Als ze het niet goed genoeg vinden dan gaan ze toch gewoon terg naar hun eigen land, lekker slapen onder de blote hemel geen eten, kans op bommen en kogels om je oren en geen water om te douchen en laat staan een wc.
De meeste komen helemaal uit zulke slechte omstandigheden. Vandaar ook hun teleurstelling. Maar gewoon terug naar huis kan niet want ze krijgen hun papieren niet terug. Daar moet men dringend iets aan veranderen hier. Wie terug wil snel t land uit zetten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_159201796
Hij was aan het bellen met zijn vrouw en pleegde zelfmoord. Als hij zich van te voren had ingelezen (voordat hij op de vlucht ging) wist hij dat hij eerst de asielprocedure moet doorlopen voordat zijn familie mag over te komen. Ze hebben toch allemaal een mobiel en weten toch alles over de EU? Maar de zieligheidsindustrie draait weer overuren. Wat een slecht land is NL toch

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)hij-zijn-vrouw-belde
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  maandag 18 januari 2016 @ 14:52:55 #181
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159202009
Wat voor beeld van de maatschappij hier hebben die lui ook als je willens en wetens je eigen familie (waar je dan blijkbaar zoveel om geeft) achterlaat in een oorlog en vervolgens als je hier je zin niet krijgt je er maar een einde aan maakt. Alsof die familie daar bij gebaat is.

Wie zich als een dier gedraagt, wordt als een dier behandeld. Ik krijg wat van die eervolle arabische "mannen" met hun claims
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_159202706
Er verschijnt op rtl nieuws net een bericht dat de wachttijden de vluchteling nekten. Tactisch weer :')
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_159202949
quote:
Hussein had net te horen gekregen dat het een half jaar zou duren voordat zijn asielaanvraag in behandeling zou worden genomen.

Dat is natuurlijk ook belachelijk men heeft duidelijk niets gedaan aan uitbreiding van de capaciteit bij IND. Geen wonder dat de problemen zich maar blijven opstapelen.
  maandag 18 januari 2016 @ 16:01:22 #184
78780 deedeetee
pi_159203558
Lekkere vent overgens om zijn vrouw te laten stikken en ook nog eens zichzelf van kant te maken onder het bellen met haar. Wat hield hem tegen om zonder paspoort op de terug tocht te gaan ? Het is een eind lopen maar dat weerhield hem toch ook niet op de weg hier naar toe ? In Turkije is een vals paspoort vast wel te regelen als het echt nodig is.
pi_159204909
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 16:01 schreef deedeetee het volgende:
Lekkere vent overgens om zijn vrouw te laten stikken en ook nog eens zichzelf van kant te maken onder het bellen met haar. Wat hield hem tegen om zonder paspoort op de terug tocht te gaan ? Het is een eind lopen maar dat weerhield hem toch ook niet op de weg hier naar toe ? In Turkije is een vals paspoort vast wel te regelen als het echt nodig is.
Je weet niet wat er met zijn vrouw aan de hand was (misschien zat ze wel in een ander kamp tussen allemaal hitsige kerels) en kon hij het niet aan wat haar allemaal overkwam, maar was hij machteloos om naar haar toe te komen en kon ook zij daar niet weg komen.

Maar stel dat zo'n scenario als dit het geval zou zijn, dan zou zij helemaal niemand meer hebben om op te kunnen steunen, al was het maar een luisterend oor aan de telefoon of iets om vast te houden om in de nabije toekomst naar toe te kunnen gaan.
  maandag 18 januari 2016 @ 17:05:09 #186
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159204961
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook belachelijk men heeft duidelijk niets gedaan aan uitbreiding van de capaciteit bij IND. Geen wonder dat de problemen zich maar blijven opstapelen.
Wat schieten wij ermee op dat de capaciteit van het IND groter is?
Fade to Black
  maandag 18 januari 2016 @ 17:08:28 #187
78780 deedeetee
pi_159205028
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Je weet niet wat er met zijn vrouw aan de hand was (misschien zat ze wel in een ander kamp tussen allemaal hitsige kerels) en kon hij het niet aan wat haar allemaal overkwam, maar was hij machteloos om naar haar toe te komen en kon ook zij daar niet weg komen.

Maar stel dat zo'n scenario als dit het geval zou zijn, dan zou zij helemaal niemand meer hebben om op te kunnen steunen, al was het maar een luisterend oor aan de telefoon of iets om vast te houden om in de nabije toekomst naar toe te kunnen gaan.
Ze zat in Bagdad en had geloof ik geld gebrek. Had verwacht na een paar weken al naar Nederland te kunnen afreizen. Ik kan me een wanhoopsdaad om terug te gaan nog wel voorstellen. Maar om je vrouw en kinderen gewoon maar in de steek te laten door er zelf uit te stappen ? Daar kan ik me niks bij voorstellen. Mja ik zou ze om te beginnen al nooit zomaar hebben achter gelaten.

[ Bericht 11% gewijzigd door deedeetee op 18-01-2016 17:15:20 ]
pi_159205164
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:26 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Er verschijnt op rtl nieuws net een bericht dat de wachttijden de vluchteling nekten. Tactisch weer :')
Och dan gaan we die toch verkorten? NL heeft geld zat, kunnen al die familieleden wel overkomen
  maandag 18 januari 2016 @ 17:16:14 #189
78780 deedeetee
pi_159205202
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:14 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Och dan gaan we die toch verkorten? NL heeft geld zat, kunnen al die familieleden wel overkomen
Laten we het maar juist verlengen en zorgen dat dit goed bekend wordt in de landen waar de migranten vandaan komen.
pi_159205363
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Laten we het maar juist verlengen en zorgen dat dit goed bekend wordt in de landen waar de migranten vandaan komen.
Ja maar stel dat zich nog eentje ophangt dat is zielig en krijgen wij de schuld omdat wij die mensen ons geluk niet gunnen :'(
  maandag 18 januari 2016 @ 17:27:25 #191
78780 deedeetee
pi_159205460
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:23 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ja maar stel dat zich nog eentje ophangt dat is zielig en krijgen wij de schuld omdat wij die mensen ons geluk niet gunnen :'(
We moeten ze wel in staat stellen om weer naar huis te gaan zodra ze dit willen. Dat moet dan wel veranderen natuurlijk.
  maandag 18 januari 2016 @ 17:28:24 #192
78780 deedeetee
pi_159205485
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik vind het maar een raar verhaal...

quote:
"Hussein had net te horen gekregen dat het een half jaar zou duren voordat zijn asielaanvraag in behandeling zou worden genomen. Wanneer zijn gezin kon overkomen, was onduidelijk. Die onzekerheid trok hij niet meer. Hij wilde terug naar zijn gezin in nood", vertelt Shawki.

Paspoort afgenomen
Maar terugkeren naar zijn geboorteland, kon niet meer. "Zijn paspoort was afgenomen", vertelt Shawki. De Irakees had al meerdere pogingen gedaan om zijn paspoort terug te krijgen.

"Drie keer reisde hij vanuit het asielzoekerscentrum in Alphen aan den Rijn terug naar Ter Apel om zijn paspoort terug te kunnen krijgen. Hij vroeg het COA hulp om terug te keren naar zijn gezin. Maar hij moest eerst een afspraak maken en vervolgens twee weken wachten. Het duurde en duurde...."

Waarom hij zijn paspoort niet terugkreeg, blijft volgens Shawki onduidelijk.

Frustraties
De frustraties bij de Irakees werden groter en groter. Tijdens een telefoongesprek met zijn vrouw sloegen de stoppen door, vertelt Shakwi. "Zijn vrouw had geen geld meer om voor hun kinderen en zichzelf te zorgen en om eten te kopen. Helemaal wanhopig filmde hij zijn kamer om aan zijn vrouw te laten zien waar hij verbleef. Hij verhing zichzelf tijdens het telefoongesprek. Hij zag geen uitweg meer..."
pi_159205496
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:08 schreef deedeetee het volgende:
al
Dan is het verhaal HELEMAAL bizar! -O-
  maandag 18 januari 2016 @ 17:30:03 #194
78780 deedeetee
pi_159205521
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:28 schreef ToT het volgende:

[..]

Dan is het verhaal HELEMAAL bizar! -O-
Ow je bent snel, dat had ik net aan mijn post toegevoegd. Dat vind ik dus ook. Jezelf ophangen tijdens een telefoongesprek.... Had die man soms een hekel aan zijn vrouw ? Of was hij gewoon gestoord ?
pi_159205535
quote:
Gezin in nood, okee, wanhoop dus. Kamer gefilmd voor zijn vrouw, dus misschien dacht zij dat hij een heerlijk comfortabel leventje had en haar liet stikken. Maar 2 weken wachten, weegt dat zo veel zwaarder dan zijn eigen leven? :?
  maandag 18 januari 2016 @ 17:33:22 #196
78780 deedeetee
pi_159205593
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Gezin in nood, okee, wanhoop dus. Kamer gefilmd voor zijn vrouw, dus misschien dacht zij dat hij een hrerlijk comfortabel leventje had en haar liet stikken. Maar 2 weken wachten, weegt dat zo veel zwaarder dan zijn eigen leven? :?
Ik vind het een zeer merkwaardige reactie van die man. Nogmaals als hij de benen had genomen zonder papieren, dát had ik prima begrepen. Maar dit ? En nu is er immers juist niemand meer om voor zijn vrouw en kinderen te zorgen ? Hoewel ik me afvraag of er helemaal geen familie meer is in Irak. In die landen kun je altijd op familie rekenen voor hulp.
pi_159205670
Maar is er al een gedegen onderzoek geweest naar zijn "zelfmoord". Komt de politie zo snel tot een conclusie? Vind het maar raar allemaal
  maandag 18 januari 2016 @ 17:44:05 #198
78780 deedeetee
pi_159205874
Het is ook een raar verhaal. Tijdens het bellen hangt hij zich op. Hoe weet men dit ? Tenzij de vrouw meteen naar een ander in dat azc belde om alarm te slaan. Maar tis een vreemde zaak.
pi_159207145
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:05 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Wat schieten wij ermee op dat de capaciteit van het IND groter is?
Dan duurt de periode dat mensen in een AZC zitten korter dus zijn er minder nodig, dan worden asielverzoeken eerder afgewezen en worden mensen eerder uitgezet, dan worden eerder de verhalen gecontroleerd en weet men sneller wie er zich hebben gemeld en of ze gevaarlijk zijn, dan kunnen asielzoekers sneller een baan zoeken en integreren.
  maandag 18 januari 2016 @ 18:37:31 #200
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159207295
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan duurt de periode dat mensen in een AZC zitten korter dus zijn er minder nodig, dan worden asielverzoeken eerder afgewezen en worden mensen eerder uitgezet, dan worden eerder de verhalen gecontroleerd en weet men sneller wie er zich hebben gemeld en of ze gevaarlijk zijn, dan kunnen asielzoekers sneller een baan zoeken en integreren.
En is de instroom ook groter omdat mensen hier sneller resultaat krijgen. We moeten het juist ontmoedigen dat die mensen hierheen komen.
Fade to Black
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')