Ja. Het is allang bekend dat vooral Syriërs naar landen gaan waar de gezinshereniging snel voor elkaar is. Hoe meer mensen je inhuurt hoe meer er komen.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:37 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
En is de instroom ook groter omdat mensen hier sneller resultaat krijgen. We moeten het juist ontmoedigen dat die mensen hierheen komen.
Als je niet goed en snel controleert is dat een aantrekkingskracht voor de mensen die geen recht op asiel hebben. Volgens mij kun je beter zo snel mogelijk menen gaan terugsturen, vluchtelingen vluchten voor een oorlog juist die anderen zijn mensen die vooral afgaan op de kans om ergens te blijven. Snel terugsturen is de beste optie.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:37 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
En is de instroom ook groter omdat mensen hier sneller resultaat krijgen. We moeten het juist ontmoedigen dat die mensen hierheen komen.
Huh is er niks bekend over deze procedure dan ? Wat moet ik me daar bij voorstellen ? Zoiets als een * staatsgeheim * ?quote:De IND betreurt de zaak en geeft vooralsnog geen reactie op het incident in Alphen. Ook zeggen zij niets over de procedure wanneer een asielzoeker vrijwillig weer terug wil naar het land van herkomst.
quote:Op maandag 18 januari 2016 20:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Huh is er niks bekend over deze procedure dan ? Wat moet ik me daar bij voorstellen ? Zoiets als een * staatsgeheim * ?
Een Utopiaquote:Op maandag 18 januari 2016 18:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je niet goed en snel controleert is dat een aantrekkingskracht voor de mensen die geen recht op asiel hebben. Volgens mij kun je beter zo snel mogelijk menen gaan terugsturen, vluchtelingen vluchten voor een oorlog juist die anderen zijn mensen die vooral afgaan op de kans om ergens te blijven. Snel terugsturen is de beste optie.
Hij komt uit Bagdadquote:Op maandag 18 januari 2016 14:45 schreef maryen65 het volgende:
Hij was aan het bellen met zijn vrouw en pleegde zelfmoord. Als hij zich van te voren had ingelezen (voordat hij op de vlucht ging) wist hij dat hij eerst de asielprocedure moet doorlopen voordat zijn familie mag over te komen. Ze hebben toch allemaal een mobiel en weten toch alles over de EU? Maar de zieligheidsindustrie draait weer overuren. Wat een slecht land is NL toch
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)hij-zijn-vrouw-belde
Ik vraag me inderdaad een paar dingen af..quote:Op maandag 18 januari 2016 14:45 schreef maryen65 het volgende:
Hij was aan het bellen met zijn vrouw en pleegde zelfmoord. Als hij zich van te voren had ingelezen (voordat hij op de vlucht ging) wist hij dat hij eerst de asielprocedure moet doorlopen voordat zijn familie mag over te komen. Ze hebben toch allemaal een mobiel en weten toch alles over de EU? Maar de zieligheidsindustrie draait weer overuren. Wat een slecht land is NL toch
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)hij-zijn-vrouw-belde
Het riekt naar een grote doofpot met een sensatieverhaal als dekmantel.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:44 schreef deedeetee het volgende:
Het is ook een raar verhaal. Tijdens het bellen hangt hij zich op. Hoe weet men dit ? Tenzij de vrouw meteen naar een ander in dat azc belde om alarm te slaan. Maar tis een vreemde zaak.
Als hij inderdaad uit Bagdad kwam, dan was zijn bedoeling waarschijnlijk om zijn vrouw en kinderen te laten overkomen in de Nederlandse verzorgingsstaat, om daarna zelf weer terug te keren naar Bagdad.quote:Op maandag 18 januari 2016 22:15 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Hij komt uit Bagdad
Kans op asiel was sowieso minimaal.
Volgens de cijfers van VW Nederland wordt 58% van de Irakeze asiel verzoeken afgewezen
http://www.vluchtelingenw(...)escherming-nederland
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:00 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als hij inderdaad uit Bagdad kwam, dan was zijn bedoeling waarschijnlijk om zijn vrouw en kinderen te laten overkomen in de Nederlandse verzorgingsstaat, om daarna zelf weer terug te keren naar Bagdad. Dat verklaart dan ook zijn wil om zijn paspoort weer terug te krijgen
Waarom zou hij terug naar Baghdad willen terwijl hij zijn vrouw en kinderen hier naar toe zou halen?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:00 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als hij inderdaad uit Bagdad kwam, dan was zijn bedoeling waarschijnlijk om zijn vrouw en kinderen te laten overkomen in de Nederlandse verzorgingsstaat, om daarna zelf weer terug te keren naar Bagdad.
Als deze booslims eens wisten hoe onze overheid links en rechts Amerikabeleid heeft gesteund. Wat heeft geleid tot verwoesting van hun thuislanden. En ze zijn hier..quote:Op dinsdag 19 januari 2016 08:55 schreef Toga het volgende:
[..]
Het riekt naar een grote doofpot met een sensatieverhaal als dekmantel.
Had meneer een eigen kamer waar niemand kon zien waar hij mee bezig was?
Hoe film je terwijl je jezelf aan het ophangen bent? (Niemand heeft de opname uiteraard want als het opgenomen zou zijn, moet meneer éérst even op "verzenden" drukken). Dus z'n vrouw (ALS die bestaat) zou ook zomaar de zieligheidskaart gespeeld kunnen hebben.
Ik ga nog steeds voor het meest voor de hand liggende scenario; het was een doodgetreiterde homo. BNW kom er maar in...
Zelfmoorden natuurlijk in alle gemeenschappen voor, vooral bij mensen die financiëel aan de grond zitten, Mensen die geen hoop meer hebben dat het beter wordt. Maar daar is een AZC natuurlijk niet voor, die biedt alleen veiligheid, dak en eten.
bronquote:Irakees maakte geen kans om te blijven
Van onze correspondent
ALPHEN AAN DEN RIJN -
De 30-jarige Irakees Hussein die zelfmoord pleegde in de Alphense noodopvang, maakte geen enkele kans op een verblijfsvergunning. De man was afkomstig uit een dorpje dat niet te boek stond als oorlogsgebied.
Dit stelt de Stichting Hoop voor Vluchtelingen. ,,Zijn verblijf hier was nutteloos. Dat had hem bij binnenkomst verteld moeten worden. Maar dat is niet gebeurd”, aldus voorzitter Akram Shawki. Volgens de stichting zijn er nog vele ‘Husseins’, die door het COA zijn ontvangen, maar om dezelfde reden geen status zullen krijgen. ,,Het is onbegrijpelijk dat dit niet wordt gecommuniceerd. Vele onwetende asielzoekers zitten maandenlang te wachten en kosten Nederland enorm veel geld”.
De wanhopige Irakees hing zichzelf zaterdag op in de grootste gevangenis van Nederland. In de opvang deed eerder een andere man een poging zichzelf van het leven te beroven.
De stichting verwacht dat er nog lang geen einde is gekomen aan de instroom. ,,Als de winter voorbij is zal de stroom asielzoekers alleen nog maar verder groeien”.
Een dorpje dat Bagdad heet volgens mensen hier.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:40 schreef Mylene het volgende:
De man was afkomstig uit een dorpje dat niet te boek stond als oorlogsgebied.
Blijft vreemd dat als je in het ene deel van een land woont je wel recht op asiel hebt, en als je uit een ander deel komt niet.quote:
Omdat het IND er weinig mee van doen heeft. De asielzoeker kan zijn aanvraag intrekken en moet dan weer terug. Dat is iets voor de DT&Vquote:Op maandag 18 januari 2016 20:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Huh is er niks bekend over deze procedure dan ? Wat moet ik me daar bij voorstellen ? Zoiets als een * staatsgeheim * ?
De klacht is nu juist dat dit niet gaat. Je krijgt ook je paspoort niet terug. Dat zou dus beter geregeld moeten worden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:20 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Omdat het IND er weinig mee van doen heeft. De asielzoeker kan zijn aanvraag intrekken en moet dan weer terug. Dat is iets voor de DT&V
Het kan ook zo zijn dat de asielzoeker een Dublinclaim had, dat wil zeggen dat hij bijv. al een asielaanvraag in een ander land had lopen. In dat geval kan het lastig zijn om het paspoort terug te vragen. Het is vaak ook mogelijk om een tijdelijk reisdocument aan te vragen maar ik weet niet hoe dat in het geval van Irakezen gaat.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De klacht is nu juist dat dit niet gaat. Je krijgt ook je paspoort niet terug. Dat zou dus beter geregeld moeten worden.
Dit soort logica past niet in Den Haag en Brussel. Net als een hek langs de grens 'onmogelijk', aldus de regenten.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Blijft vreemd dat als je in het ene deel van een land woont je wel recht op asiel hebt, en als je uit een ander deel komt niet.
Laat de mensen uit de onveilige delen dan verhuizen naar de veilige delen.
Geen probleem, man kwam uit Bagdadquote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:46 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Het kan ook zo zijn dat de asielzoeker een Dublinclaim had, dat wil zeggen dat hij bijv. al een asielaanvraag in een ander land had lopen. In dat geval kan het lastig zijn om het paspoort terug te vragen. Het is vaak ook mogelijk om een tijdelijk reisdocument aan te vragen maar ik weet niet hoe dat in het geval van Irakezen gaat.
Ik vraag me af terugkeer naar Irak überhaupt mogelijk is aangezien het daar ook geen pretje is..
Ik probeer alleen informatie te geven, ik heb me in deze specifieke zaak niet ingelezen in de details, mede omdat het IND/COA hier niets over zeggen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:00 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Geen probleem, man kwam uit Bagdad
Gaan lijnvluchten naar toe.
[ afbeelding ]
De kern van het probleem is dat die procedures in Europa plaats vinden en niet aan de buitengrens.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:03 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Ik probeer alleen informatie te geven, ik heb me in deze specifieke zaak niet ingelezen in de details, mede omdat het IND/COA hier niets over zeggen.
Ik kan uit eigen waarneming vertellen dat de procedure de "kanslozen" te lang in het waanbeeld laat dat ze een kans hebben op verblijf.
Hoe wil jij de screening buiten de EU laten plaatsvinden? Melden bij de Nederlandse ambassade in Damascus?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:26 schreef Buster24 het volgende:
[..]
De kern van het probleem is dat die procedures in Europa plaats vinden en niet aan de buitengrens.
Ben je bekend met het uitzetbeleid? Hoezo is het waardeloos?quote:Nederland heeft een waardeloos uitzetbeleid dus is een asielaanvraag afgewezen en die persoon vertrekt niet vrijwillig is er een behoorlijk probleem.
Ze arriveren voor 80% op de Griekse eilanden, daar beginnen met selecteren.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:43 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Hoe wil jij de screening buiten de EU laten plaatsvinden? Melden bij de Nederlandse ambassade in Damascus?
[..]
Ben je bekend met het uitzetbeleid? Hoezo is het waardeloos?
Dit begrijp ik niet.. In een eerder nieuwsbericht klaagde Hoop voor Vluchtelingen nog over dat Hussein kansloos was voor het krijgen van een verblijfsvergunning, omdat de regio waar hij vandaan komt niet als 'gevaarlijk' is geregistreerd in Nederland. (Bij het aanvragen van een verblijfsvergunning hoort Irak sowieso niet in het lijstje 'oorlogslanden' zoals Syrië, Iran en Afganistan)quote:De Stichting Hoop voor Vluchtelingen gaat geld inzamelen voor het gezin van Hussein Ali Abdel Amer, de Irakees die zaterdag zelfmoord pleegde in de noodopvang van Alphen. Het geld is nodig om de huur van hun woning in Bagdad te betalen en eten te kopen.
,,Hussein heeft daar een vrouw en drie kinderen wonen,'' zegt Akram Shawki, voorzitter van de stichting die zich inzet voor de vluchtelingen in Alphen. ,,Het geld is bedoeld om in hun levensonderhoud te voorzien. En we gaan proberen ze naar Nederland te halen als ze dat willen. Of als ze dat niet willen, wat ik me ook kan voorstellen, naar een ander veilig land.''
Fonds
Shawki hoopt 25.000 euro voor het gezin op te halen. ,,Dat willen we in een fonds storten, waarbij ze de rente krijgen uitgekeerd. Dat is genoeg om van te leven. Na vijf jaar moet het bedrag vrijkomen.'' Op dit moment is de stichting nog bezig om contact te leggen met de familie van Hussein. ,,Dat is ontzettend lastig, maar ik verwacht dat ik deze week alle belangrijke gegevens binnen heb.''
Kleding
Een persoonlijk gesprek heeft Shawki nooit gevoerd met Hussein. ,,Maar ik heb hem wel een paar keer gezien. Hij kwam bij onze stichting eten, heeft kleding van ons gekregen en nam deel aan lessen die we hebben gegeven.'' Dat Hussein zijn gezin in Irak achterliet is volgens Shawki niet zo vreemd. ,,Veel Arabische mannen offeren zich op voor hun gezin. Ze leggen een gevaarlijke route over zee en bergen af om hier te komen. Ze willen niet dat hun vrouw en kinderen diezelfde gevaarlijke reis moeten afleggen.''
Vergunning
Daarom hopen veel mannen dat ze op termijn, als ze hier een verblijfvergunning hebben, hun gezin op een veilige manier over kunnen laten komen. Dat gaat echter niet altijd zoals ze vooraf hebben gepland. Dat legt volgens Shawki een enorme druk op zulke gezinnen. Hussein wilde bijvoorbeeld terug naar zijn gezin in Irak, maar kreeg zijn paspoort niet terug. Uit wanhoop maakte hij een einde aan zijn leven. ,,Hij was gevlucht voor de oorlog en is in Nederland van wanhoop gestorven. Daar is deze maatschappij schuldig aan. Ik vind het verschrikkelijk.''
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |