quote:Op zondag 17 januari 2016 20:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Waarom zo nieuwsgierig naar dit? Wil jij ook?
Alle media-aandacht voor iedere gebroken teennagel op een AZC gemist de afgelopen maanden?quote:Op maandag 18 januari 2016 09:03 schreef _The_General_ het volgende:
[..]Nee, natuurlijk niet. Ik krijg dus berichten van de andere kant van de medaille (van de kant van de vluchteling en niet van de COA en media kant) Ik heb het gevoel dat alles wat enigszins negatief is onder de pet wordt gehouden. Vandaar mijn vraag.
Van een aantal weet ik dat ze vrijwilligerswerk in het AZC waar ik veel kom doen, dat is overigens niet in elk AZC zo. Een deel heeft een vak geleerd waar ze op het AZC ook mee uit de voeten kunnen; degenen die goed Engels, of Nederlands spreken werken als tolk, daar maken wij ook gebruik van. Verder is er iemand die een kapsalon begonnen is en een student fyiotherapie die nu werkt als masseur. Allemaal om maar bezig te blijven.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:47 schreef Falco het volgende:
Wat doen vluchtelingen nou de hele tijd in een AZC? Hebben ze een bepaalde dagindeling? Hoe zorg je ervoor dat ze zich niet vervelen? Ik hoop echt voor ze dat ze iets doen, dat voor hun ook echt iets betekent en dat ze zich nuttig en gewaardeerd voelen door anderen. Hele dagen lanterfanteren gaat ook irriteren...
Het is geen fijne boodschap inderdaad, maar meestal weten mensen het al wel en willen ze vooral weten wat er nog meer in de brief staat of vragen ze waarom dat zo besloten is. En sommigen zijn ook boos.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Lijkt mij echt naar om te moeten vertellen dat iemand niet kan blijven.
quote:Op zondag 17 januari 2016 20:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Vraagje aan de hand van deze post: NWS / Woede in AZC Alphen. Bewoners boos op COA na zelfmoordpoging
Als een asielzoeker zelf besluit dat hij/zij terug naar huis wil, wat is dan de procedure? Klopt het dat het asielzoekers moeilijk gemaakt wordt wanneer ze terug naar huis willen?
Naar ik weet krijgen vluchtelingen juist hulp en begeleiding vanuit verschillende organisaties en het IOM om terug te keren. Hier zitten een aantal voorwaarden aan. Site IOMquote:Op zondag 17 januari 2016 20:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Vraagje aan de hand van deze post: NWS / Woede in AZC Alphen. Bewoners boos op COA na zelfmoordpoging
Als een asielzoeker zelf besluit dat hij/zij terug naar huis wil, wat is dan de procedure? Klopt het dat het asielzoekers moeilijk gemaakt wordt wanneer ze terug naar huis willen?
Graag gedaan!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:41 schreef Kijkertje het volgende:
Zowel P8 als Mevrouw_voor_ jou, dank voor jullie bijdrage hier. Informatie uit de eerste hand is zoveel waardevoller dan het veelvuldige gespeculeer over de asielzoekers en hun omstandigheden in de AZC's.
Mijn vraag: Wordt er in Nederland gekeken naar de financiele omstandigheden van de asielzoekers? Dit i.v.m. een eventuele eigen bijdrage aan hun verblijf hier?
Wat kan spelen is dat er een verzoek om overname is gedaan. Hier staat wel iets meer:quote:Op zondag 17 januari 2016 20:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
quote:Verzoek om overname
Als de vreemdeling in de lidstaat waarop geclaimd kan worden geen asiel heeft aangevraagd, dan is er sprake van een ‘verzoek om overname’. Op het moment dat een vreemdeling in deze situatie de asielaanvraag intrekt voordat er een claimakkoord ligt, dan vervalt de mogelijkheid om te claimen. In deze gevallen is het belangrijk om te waarborgen dat de asielaanvraag pas wordt ingetrokken op het moment dat het claimakkoord is ontvangen. Net als bij verzoeken om terugname kan de DT&V vervolgens bezien of terugkeer naar het land van herkomst of een ander land mogelijk is. Als dit niet te realiseren valt, dan zal de DT&V de overdracht naar het betreffende Dublin-land ter hand nemen.
Asielzoekers kunnen hun asielaanvraag intrekken en de DT&V (Dienst Terugkeer en Vertrek van het Ministerie van Veiligheid en Justitie) verzoeken om hen te helpen met terugkeer naar het land van herkomst. Het COA regelt alleen het AZC zelf en heeft met (vrijwillige) terugkeer niets te maken.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Asielzoekers, statushouders die wachten op een huis en ex-asielzoekers die wachten op terugkeer die in een AZC verblijven krijgen weekgeld, dit bedrag is afhankelijk van de gezinssamenstelling en of ze zelf voor eten moeten zorgen. Voor een gezin met 2 ouders en 4 kinderen in een azc waar ze zelf voor eten moeten zorgen is dit ¤247.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:41 schreef Kijkertje het volgende:
Mijn vraag: Wordt er in Nederland gekeken naar de financiele omstandigheden van de asielzoekers? Dit i.v.m. een eventuele eigen bijdrage aan hun verblijf hier?
Maar stel dat het om iemand gaat die niet onbemiddeld was in Syrie? Heeft die persoon dan toegang tot zijn "vermogen" tijdens zijn verblijf in een AZC?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:13 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Asielzoekers, statushouders die wachten op een huis en ex-asielzoekers die wachten op terugkeer die in een AZC verblijven krijgen weekgeld, dit bedrag is afhankelijk van de gezinssamenstelling en of ze zelf voor eten moeten zorgen. Voor een gezin met 2 ouders en 4 kinderen in een azc waar ze zelf voor eten moeten zorgen is dit ¤247.
Asielzoekers mogen werken als ze een verblijfsvergunning hebben of een W-document met tewerkstellingsvergunning. Het salaris wat ze verdienen wordt in mindering gebracht van het weekgeld.
Sommigen hebben contant lokaal geld meegenomen en wisselen dat in Nederland om, anderen hebben een soort prepaid creditcard met wat geld. Dit zijn wel de uitzonderingen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar stel dat het om iemand gaat die niet onbemiddeld was in Syrie? Heeft die persoon dan toegang tot zijn "vermogen" tijdens zijn verblijf in een AZC?
Ik heb begrepen dat er sws een flink bedrag betaald moet worden voor de overtocht naar Europa? Hoe gaat het dan verder met het vervoer binnen Europa? Wie betaalt dat? Reizen er ook asielzoekers op eigen houtje door (ik neem aan van wel) en hoe doen ze dat zonder geld?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:24 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Sommigen hebben contant lokaal geld meegenomen en wisselen dat in Nederland om, anderen hebben een soort prepaid creditcard met wat geld. Dit zijn wel de uitzonderingen.
Ik heb bedragen gehoord die in de duizenden euro's lopen, maar ik heb geen middelen om dat te controleren.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat er sws een flink bedrag betaald moet worden voor de overtocht naar Europa?
Griekenland en de gehele Balkan zitten vol en sturen asielzoekers door naar West-Europa.quote:Hoe gaat het dan verder met het vervoer binnen Europa?
Iedereen die belasting schuldig is aan Griekenland, Albanië, Kosovo, Servië, etcquote:Wie betaalt dat?
Jup, om vaak vervolgens weer terug te keren met een Dublinclaim.quote:Reizen er ook asielzoekers op eigen houtje door (ik neem aan van wel)
Zwart reizen of toch geld meenemen.quote:en hoe doen ze dat zonder geld?
Dit komt uit de koker van vluchtelingewerk.quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn ook best veel gevallen waar de vrouwen en kinderen geen gevaar lopen maar de mannen wel. Verder kunnen vrouwen en kinderen ergens relatief veilig zijn maar de reis naar een echt veilige plek gewoon niet aankunnen of mogelijk is de reis gewoon te gevaarlijk of niet te betalen. Het zijn ook vaak de jongere en redelijk fitte mensen die een lange reis aankunnen en kunnen volbrengen. De reis zelf is ook niet zonder gevaar dus is het best een moeilijk afweging voor veel vluchtelingen met een gezin wat beter is, de man alleen laten reizen of de reis gezamenlijk maken.
Als de man eenmaal een veilige plek heeft bereikt is het redelijk vaak mogelijk om de rest van het gezin te laten komen dat is voor hun een makkelijker weg dan de reis die veel vluchtelingen in eerste instantie maken omdat men dan legale documenten heeft waarmee ze de reis kunnen maken. De man zorgt dus vooraf dat er een machtiging voorlopig verblijf komt en dat is een visum waarmee de gezinsleden kunnen reizen.
Als ik erg jeugdige mannen zie heb ik ook niet de indruk dat die vrouw en kinderen hebben achtergelaten.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dit komt uit de koker van vluchtelingewerk.
Dit hebben ze nooit onderbouwd.
Als ik de jeugdige gezichten op de foto's zie lijkt het me onwaarschijnlijk dat het om brave huisvaders gaat.
Ze zullen er tussen zitten maar of dat een meerderheid is betwijfel ik.
Ze krijgen daar in veel landen nog steeds gemiddeld op vrije jonge leeftijd kinderen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dit komt uit de koker van vluchtelingewerk.
Dit hebben ze nooit onderbouwd.
Als ik de jeugdige gezichten op de foto's zie lijkt het me onwaarschijnlijk dat het om brave huisvaders gaat.
Ze zullen er tussen zitten maar of dat een meerderheid is betwijfel ik.
WTFquote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Poepen ze echt onder de douche?
[ afbeelding ]
Het lijkt alsof ze in het Arabisch een veel langer advies over fatsoenlijk douchegedrag hebben geschreven. Iemand met kennis van de Arabische taal die dit kan vertalenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
Kan maar dan moet vluchtelingewerk eens met wat betere cijfers komen in plaats van roetoeteren dat het om mannen gaat die hun gezin nog willen laten overkomen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:18 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ze krijgen daar in veel landen nog steeds gemiddeld op vrije jonge leeftijd kinderen.
Ik woon in Saudi Arabie, hier is de meerderheid van de toiletten Franse type, zeg maar gat in de grond. Bij de zit toiletten hangt regelmatig een plaatje dat het niet de bedoeling is dat je gehurkt met je voeten op de bril gaat poepen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 januari 2016 05:56 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik woon in Saudi Arabie, hier is de meerderheid van de toiletten Franse type, zeg maar gat in de grond. Bij de zit toiletten hangt regelmatig een plaatje dat het niet de bedoeling is dat je gehurkt met je voeten op de bril gaat poepen.
Dat natte is ranzig ja, maar je reet wordt wel schoner dan met papier.quote:Ook ranzig is dat men een douchekop gebruikt ipv wc papier. Dus de zit wc's zijn vaak zeiknat.
Ik herken het van verhalen van een bevriende asielzoeker uit Duitsland!quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:37 schreef Ryan3 het volgende:
Herkennen jullie ervaringen zoals in dit artikel staan van ene medewerkster AZC in Hamburg:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)eem-veeleisend.dhtml
Daar steek je dan je ziel en zaligheid inquote:Op woensdag 20 januari 2016 15:37 schreef Ryan3 het volgende:
Herkennen jullie ervaringen zoals in dit artikel staan van ene medewerkster AZC in Hamburg:
Het is wel ernstig ja, maar zoals die vrouw ook zegt, je kunt de boel niet meteen veralgemeniseren, toch ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van NLse medewerkers van een AZC wat dat betreft....quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar steek je dan je ziel en zaligheid in
Weer eentje die uit haar droom is ontwaakt.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:37 schreef Ryan3 het volgende:
Ik werk als juridisch begeleider (dus niet COA) op AZC's en herken me hier eigenlijk totaal niet in. Mensen zijn tegen mij en mijn collega's beleefd en vriendelijk, ik heb er tot nu toe goed contact mee.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is wel ernstig ja, maar zoals die vrouw ook zegt, je kunt de boel niet meteen veralgemeniseren, toch ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van NLse medewerkers van een AZC wat dat betreft....
goh ik las dat stuk net op metro maar lang zo uitgebreid niet. Zouden ze dat expres doen?quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:37 schreef Ryan3 het volgende:
Metro is een gratis krant en heeft derhalve weinig budget. Het is vrij ridicuul te denken dat je daar uitgebreide stukken zult vinden waarin geen informatie wordt weggelaten.quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:29 schreef maryen65 het volgende:
[..]
goh ik las dat stuk net op metro maar lang zo uitgebreid niet. Zouden ze dat expres doen?
http://www.metronieuws.nl(...)ig-en-erg-veeleisend
Ja natuurlijk is een gratis krant, was ik ff vergetenquote:Op woensdag 20 januari 2016 22:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Metro is een gratis krant en heeft derhalve weinig budget. Het is vrij ridicuul te denken dat je daar uitgebreide stukken zult vinden waarin geen informatie wordt weggelaten.
Ah die zocht ik eerder vandaag voor in een ander topic, thx!quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:37 schreef Ryan3 het volgende:
Ergens is het natuurlijk mega naïef van zo iemand. Goed bedoeld, maar oh oh oh...quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar steek je dan je ziel en zaligheid in
quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:54 schreef Houtenbeen het volgende:
Hoe gaat het COA om met de chantage van migranten?
http://www.bd.nl/regio/de(...)gerstaking-1.5646226
Mwah, vanaf Augustus in tenten zitten, en nu ook met deze temperaturen. da's geen pretje.quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alles gratis krijgen, en dan vervolgens de boze meneren uithangen.
Er zijn gewoon generatoren als kachels aanwezig hoor.quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah, vanaf Augustus in tenten zitten, en nu ook met deze temperaturen. da's geen pretje.
Toch hoop ik niet dat er hier een knieval voor gedaan gaat worden.
Ik neem aan dat de wc niet in de tent zelf zit, om maar iets te noemen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er zijn gewoon generatoren als kachels aanwezig hoor.
Zal me niks verbazen als ze gewoon in een hoek van de tent schijten. Heb je niet gezien wat voor zwijnenstal die figuren overal maken?quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de wc niet in de tent zelf zit, om maar iets te noemen.
''Ik doe er alles aan om niet lastiggevallen te worden. Ik loop door de gangen zonder iemand nog aan te kijken. Indien mogelijk probeer ik de hele dag in mijn kantoor te blijven. Ik kom niet meer naar hier met het openbaar vervoer maar met de wagen. Onlangs is een collega door een vluchteling in het station achtervolgd en aangerand. Van de overheid verwacht ik geen hulp meer om deze problemen op te lossen. Wanneer we bellen, krijgen we niemand meer aan de lijn.''quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:37 schreef Ryan3 het volgende:
Nope, maar wel genoeg gelezen over stankoverlast, verstopte wc's enz.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen als ze gewoon in een hoek van de tent schijten. Heb je niet gezien wat voor zwijnenstal die figuren overal maken?
De vrijwilligers in mijn organisatie zitten er voor het overgrote deel sinds de opening van het AZC waar ik veel kom, dat is nu een jaar geleden. Er zijn er in de afgelopen twee maanden 2 weggegaan en ook weer twee bijgekomen. De reden van vertrek was het krijgen van een betaalde baan. Soms komen mensen dan een tijd later weer terug.quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hoe staat het eigenlijk in NL met de vrijwilligers? Hoe lang houden ze het gemiddeld vol?
Dat valt me alleszins mee dan. Geen last van zaken zoals in dat Belgische artikel wordt beschreven?quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:14 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
De vrijwilligers in mijn organisatie zitten er voor het overgrote deel sinds de opening van het AZC waar ik veel kom, dat is nu een jaar geleden. Er zijn er in de afgelopen twee maanden 2 weggegaan en ook weer twee bijgekomen. De reden van vertrek was het krijgen van een betaalde baan. Soms komen mensen dan een tijd later weer terug.
Ik denk dat het omgaan met hele diverse mensen je ook gewoon moet liggen bij dit werk. Daarnaast moet je mensen ook in hun waarde laten, dus niet als een soort Florence Nightingale 'zielige asielzoekers' gaan helpen, maar gewoon het gesprek aangaan en contact maken met mensen zoals je dat hier met Nederlanders ook doet. En als er iets niet okay is ze daar dan dus ook gewoon op aanspreken.
Nee, helemaal niet. Maar ik moet er wel bijzeggen dat hoewel ik er veel rondloop ik me niet bezig houdt met de dagelijkse gang van zaken, ik geef alleen juridisch advies en begeleiding. Ik denk dat de COA medewerker er mogelijk meer over hoort / mee te maken heeft.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat valt me alleszins mee dan. Geen last van zaken zoals in dat Belgische artikel wordt beschreven?
Scholing wordt voor ze geregeld. Voordat ze naar school gaan zijn ze in het algemeen een week tot een maand verder. Daarnaast is er met regelmaat Nederlandse les op de centra zelf. Volgens mij worden hier geen tablets gebruikt (maar nooit gecheckt). Of de scholen apps gebruiken weet ik niet.quote:Op donderdag 14 januari 2016 22:14 schreef leerkinderentalen.nl het volgende:
[..]
Hoe leren kinderen in AZC's Nederlands? Gaan ze meteen bij binnenkomst op les? Hoe lang duurt het voor ze naar school gaan? In hoeverre wordt hierbij gebruik gemaakt van apps?
Omdat Nederland awesome is?quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:22 schreef luxerobots het volgende:
Vluchtelingen komen door veilige landen naar Nederland.
Waarom is een ander veilig land niet goed genoeg? Waarom wil een asielzoeker naar Duitsland, Nederland of Zweden?
Een mix van Nederlands, Engels en gebaren.quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:43 schreef Kloon7 het volgende:
Hoe communiceren de medewerkers (van zorg tot catering) met de bewoners van het AZC, aangezien er zoveel nationaliteiten en talen aanwezig zijn?
Zeker niet. Sommige locaties hebben uiteraard wel (Arabisch) sprekende moslims in dienst. Dat maakt sommige dingen wel wat makkelijker.quote:Zijn er overal tolken aanwezig?
De vorige keren stemde ik PP. Ik denk dat ik de volgende landelijke verkiezingen maar blanco ga stemmen. Het is toch allemaal om te jankenquote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
Op welke politieke partij stem jij?
Als ik ze zelf mag uitzoeken wordt het wel verleidelijkquote:Op vrijdag 15 januari 2016 03:13 schreef Kim-Holland het volgende:
Toch nog een vraag; zou je zelf een vluchteling/asielzoeker in huis willen nemen?
Zo ja, waarom?
Zo nee, waarom niet?
quote:Op vrijdag 15 januari 2016 03:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Waarom hebben jullie zulke gore koffie?
Dat duurt langer dan dat ik er werk. Korter dan dat ik op een huis wacht.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 06:06 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe snel krijgen ze gemiddeld een huis?
Via de GCA kunnen ze doorgestuurd worden naar de tandarts.quote:Mogen ze (en gaan ze allemaal) naar de tandarts?
In verhouding bedoel je? Want 50 duizend op 17 miljoen is sowieso peanuts. Maar ook in verhouding lijkt het mij mee te vallen. Ze gaan gemiddeld wel redelijk vaak naar het GCA, imo. Vaker dan ik van Nederlanders gewend ben, ieg.quote:Doen ze een groot beroep op de medische zorg?
Alles bij elkaar opgeteld zo'n 50 euro per week. Moeten ze alles van doen.quote:Hoeveel zakgeld krijgen ze?
Azc's zijn geen gevangenissen. Wel wordt er verwacht dat ze na een bepaalde tijd stil zijn. Dat gaat in het algemeen goed.quote:Moeten ze op een bepaalde tijd binnen zijn? Houden ze zich eraan en aan andere afspraken?
Ik kan niet zingen, dus ik speel het op mijn accordeon.quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gewoon een normale vraag. Of hij welkom welkom in mijn land heeft staan zingen.
Waarom zou ik dat niet mogen vragen?
Nu heb ik geen idee over dit specifieke artikel, maar ik ben in het verleden regelmatig HLN.be artikelen tegengekomen die overduidelijk verzonnen waren. Volgens mij hangen ze een beetje tussen de telegraaf en Grimm in.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:06 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Ik doe er alles aan om niet lastiggevallen te worden. Ik loop door de gangen zonder iemand nog aan te kijken. Indien mogelijk probeer ik de hele dag in mijn kantoor te blijven. Ik kom niet meer naar hier met het openbaar vervoer maar met de wagen. Onlangs is een collega door een vluchteling in het station achtervolgd en aangerand. Van de overheid verwacht ik geen hulp meer om deze problemen op te lossen. Wanneer we bellen, krijgen we niemand meer aan de lijn.''
Allahverdomme zeg...
En ze worden onderhouden van onze belastingcenten, terwijl er een te kort is voor onze eigen mensen. Zodat die niet behoorlijk de hulp kunnen krijgen die ze nodig hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jammer dat dit topic niet meer loopt.
Ik werk op een AC, als dáár vragen over zijn, dan hoor ik het ook wel graag.
Heb tot nu toe alleen maar leuke dingen meegemaakt. Mensen hebben al Nederlands geleerd, mensen leren ons Arabisch, het zijn MENSEN.Als je op FB de comments leest, is het net of mensen denken dat er dieren komen. Het zijn gewoon mensen die om dezelfde dingen lachen, van dezelfde dingen houden, hetzelfde eten zoals jij en ik.
Ik vind het oprecht zielig voor jou dat je zo denkt. Ik ga hier geen verhaal houden waarom je ongelijk hebt, daar is dit topic niet voor. Ik raad je enkel aan om een beetje initiatief te tonen in het onderzoeken wáárom en waarvan deze mensen vluchten.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En ze worden onderhouden van onze belastingcenten, terwijl er een te kort is voor onze eigen mensen. Zodat die niet behoorlijk de hulp kunnen krijgen die ze nodig hebben.
Tuurlijk zijn het ook wel ns gewone mensen die best aardig kunnen zijn. Maar moeten wij het daarom maar goedvinden dat ze zich hier binnendringen ? dacht het niet....
Geheel met je eens. En als mensen zo denken en roepen hebben ze gewoon weinig gezien van de wereld.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jammer dat dit topic niet meer loopt.
Ik werk op een AC, als dáár vragen over zijn, dan hoor ik het ook wel graag.
Heb tot nu toe alleen maar leuke dingen meegemaakt. Mensen hebben al Nederlands geleerd, mensen leren ons Arabisch, het zijn MENSEN.Als je op FB de comments leest, is het net of mensen denken dat er dieren komen. Het zijn gewoon mensen die om dezelfde dingen lachen, van dezelfde dingen houden, hetzelfde eten zoals jij en ik.
Die mensen worden er uit gepikt, dat duurt alleen nog even. Mensen die sinds augustus al in Nederland zijn beginnen nu pas aan de AA.quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:25 schreef Buster24 het volgende:
Vanavond op Nieuwsuur
De Nederlandse marechaussee controleert in Griekenland en op sommige dagen ontdekken ze dat 1 op de 3 migranten met valse papieren reist.
Vermoedelijk zijn dat Libanezen, Palestijnen etc.
De Grieken laten ze gewoon doorreizen omdat ze er vanaf willen.
Die mensen zitten ook in de AZC's
Heb je ook het item erna gezien? Moslims die asielzoekers ronselen om in Syrië te vechten, acties om korans in te zamelen en beelden van moslims met islamitische (radicale) vlaggen op het dak van een azc.quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:25 schreef Buster24 het volgende:
Vanavond op Nieuwsuur
De Nederlandse marechaussee controleert in Griekenland en op sommige dagen ontdekken ze dat 1 op de 3 migranten met valse papieren reist.
Vermoedelijk zijn dat Libanezen, Palestijnen etc.
De Grieken laten ze gewoon doorreizen omdat ze er vanaf willen.
Die mensen zitten ook in de AZC's
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |