Dat is dan vast ook geheimquote:Op donderdag 14 januari 2016 06:35 schreef Lunatiek het volgende:
Heb je een geheimhoudingsverklaring moeten tekenen betreffende eventuele escalaties in de opvangcentra?
Goede vraagquote:Op donderdag 14 januari 2016 08:03 schreef Twiitch het volgende:
Hoeveel "incidenten" hebben jullie al in de doofpot gestopt?
neenquote:Op donderdag 14 januari 2016 09:50 schreef EdvandeBerg het volgende:
Laatst op tv (RTL journaal geloof ik) item waar Olaf Koens in Libanon berichtte dat Libanezen zich in groten getale uitgeven als Syrische vluchteling om er economisch beter van te worden. Er werd gezegd dat Libanezen en Syriers bijna dezelfde taal spreken en dat er weinig verschil in het accent zit. Het werd al eerder gemeld dat zich onder de 'Syriers' veel noord-afrikanen en andere niet-Syriers bevinden.
Hoe denkt het COA de bedriegers te kunnen ontmaskeren? Is er iets bekend wat er gebeurt met hen? Zitten we dan met een paar duizend niet-uitzetbare illegalen extra?
Of in overleg met zijn baas en heeft TS er voordeel van.quote:Op donderdag 14 januari 2016 08:45 schreef xpompompomx het volgende:
Moedig om zo'n topic te plaatsen.
Dit is vreemd geformuleerd maar wel een goede vraag. Is het COA op de hoogte van dit topic?quote:Op donderdag 14 januari 2016 08:04 schreef TheJanitor het volgende:
Word je betaald door de overheid om te opinie op probleemfora als Fok! te beinvloeden?
Het was ook meer als grapje bedoeld.quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:49 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Of in overleg met zijn baas en heeft TS er voordeel van.
[..]
Dit is vreemd geformuleerd maar wel een goede vraag. Is het COA op de hoogte van dit topic?
Een complot is iets anders dan propaganda.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het zal wel een complpt zijn inderdaad.
En dat ze nu iemand hebben aangenomen die via Fok.nl de publieke mening gaat veranderen?quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:16 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Een complot is iets anders dan propaganda.
Of acht jij het ondenkbaar dat er binnen het COA wordt nagedacht over het beïnvloeden van de publieke opinie?
Dat gaat natuurlijk niet zo zwart/wit. Ze sturen er een memootje uit om niet met negatieve media als geenstijl of pownews te praten. En als je het leuk vindt om wat positieve berichten over het goede werk dat je doet op social media te plaatsen is dat natuurlijk altijd goed.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En dat ze nu iemand hebben aangenomen die via Fok.nl de publieke mening gaat veranderen?
Volgens mij is het nooit echt de bedoeling je negatief of positief uit te laten in de media als je werkt voor zo'n organisatie. Tenzij dat je baan is. Ik ga er vanuit dat dit gewoon een COA werker is die op eigen houtje dacht "laat ik eens wat vragen beantwoorden". En dat gaat niets worden hier.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:21 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk niet zo zwart/wit. Ze sturen er een memootje uit om niet met negatieve media als geenstijl of pownews te praten. En als je het leuk vindt om wat positieve berichten over het goede werk dat je doet op social media te plaatsen is dat natuurlijk altijd goed.
Misschien gaat het ook wel opzichtig. Ik vind het in ieder geval interessant om te weten.
Dat zijn vragen waar zij niets mee kan tenzij zij het beleid aanstuurt bij COA.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het COA wordt vaak verweten op dubieuze wijze hun opvanglocaties te kiezen, ten koste van de omwonende burgers. Zo is er Oranjestad, waar Hennie van der Most die persoonlijk bevriend is met Klaas Dijkhoff benaderd werd om voor miljoenen zijn verliesgevende park Oranjehof te verhuren. Dit park is nu voor het eerst in zijn bestaan winstgevend, maar voor een dorp als Oranje is het desastreus.
Een ander voorbeeld is Steenbergen. Die gemeente had een begrotingstekort en moest, onder tijdsdruk van het COA, snel beslissen om een groot AZC te huisvesten, en wou op deze manier zijn begroting weer kloppend maken. Pas na hevige protesten van bewoners van Steenbergen is dit plan van tafel geveegd.
Want vind jij van deze handelswijze van het COA? Is de kritiek terecht, en zo ja, zou het in de toekomst op een andere manier moeten?
Ik neem het even over als antwoorder. Omdat men dit ook niet zag aankomen. Men kan nu al mensen moeilijk kwijt. Het erge is dat men al locaties en panden had maar die een jaar of iets geleden heeft afgestoten. Er is geen visie.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:29 schreef Semisane het volgende:
Waarom vangt het COA de wat meer kwetsbare groepen vluchtelingen niet standaard apart op? Wat is dat voor een halsstarrig en vrij debiel beleid? Je kan toch op 2 vingers na tellen dat in een situatie waarin veel mensen bij elkaar zitten, met eventueel een trauma of 2 in de mix gegooid dat voornamelijk kwetsbare groepen het zaadje zijn?
Waarom zo'n afwachtende houding van het COA? Alleenstaande moeders, kinderen, homo's/transen etc ga je toch gewoon weg niet in dezelfde omgeving opvangen als gefrustreerde mannen, waarvan er wellicht ook nog een aantal niet alleen trauma's hebben, maar wellicht ook nog gevochten hebben in die conflict gebieden en daarvan zijn er wellicht ook nog een aantal die oorlogsmisdadigers zijn.
Maar nee, in al haar wijsheid beslist het COA dat al die groepen mensen lekker bij elkaar opgevangen moeten worden? Kijken jullie nou niet vaak in de spiegel, om dan te concluderen: "Fuck, we zijn echt stoeprandtegeldebiel dom gewoon..."?![]()
Ik vraag het maar gewoon hoor...
Ik vraag, net als alle andere vragen hier, gewoon naar haar mening.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zijn vragen waar zij niets mee kan tenzij zij het beleid aanstuurt bij COA.
Ik had ook een vraag. Maar wat is de zin? Jij kan werken voor Philips. Ik kan dan heel boos worden over mijn stofzuiger. De kans dat je daar iets inhoudelijks over weet is klein.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vraag, net als alle andere vragen hier, gewoon naar haar mening.
Zoals ze in de disclaimer al aangeeft, zij spreekt niet namens het COA, maar op persoonlijke titel.
Ik weet niet of in NL/DE geslacht wordt geregistreerd/gepubliceerd. Maar in Zweden wel.quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:35 schreef H.FR het volgende:
Zijn er echt zoveel alleenstaande mannen, of wordt dat aantal schromelijk overdreven?
Ah, nou ja ik was even onder de indruk dat men wel iets van visie had ontwikkeld toen ik het plan las wat men wilt gaan neerzetten in de houthavens (woon daar). Daar wilt men een pand neerzetten voor de opvang van 500 vluchtelingen waarbij de bedoeling is dat het pand ook deels wordt gebruikt voor normale verhuur en dat moet dan over een tijdsperiode van 15 jaar volledig overgaan naar (sociale)huur. Het pand moet dan ook voldoen aan alle geldige standaarden en voorschriften.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik neem het even over als antwoorder. Omdat men dit ook niet zag aankomen. Men kan nu al mensen moeilijk kwijt. Het erge is dat men al locaties en panden had maar die een jaar of iets geleden heeft afgestoten. Er is geen visie.
NU. Neem ik aan. Men had geen visie 2 jaar terug. Terwijl je dit zag aankomen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:41 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ah, nou ja ik was even onder de indruk dat men wel iets van visie had ontwikkeld toen ik het plan las wat men wilt gaan neerzetten in de houthavens (woon daar). Daar wilt men een pand neerzetten voor de opvang van 500 vluchtelingen waarbij de bedoeling is dat het pand ook deels wordt gebruikt voor normale verhuur en dat moet dan over een tijdsperiode van 15 jaar volledig overgaan naar (sociale)huur. Het pand moet dan ook voldoen aan alle geldige standaarden en voorschriften.
Het idee daarvan is dat vluchtelingen dan direct "onder de bevolking" zijn en dus direct een onderdeel gaan uitmaken van de maatschappij.
Geen idee of het een goed idee is of haalbaar/werkbaar etc, maar het leek er op dat er iets van visie achter zat.
My bad...
Het natrekken van zoveel mensen was in de beste tijd al onmogelijk. En COA heeft daar ook niets mee te maken. Ik had met gemak mijn ex, die allochtoon is/was Petra Puk hebben kunnen noemen. Daar gaat COA ook niet over. De IND wel.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:43 schreef Five_Horizons het volgende:
Over het onderzoek van de achtergrond van de asielzoekers: iedereen moet een document met vragen (zo'n 20 kantjes) beantwoorden waarin vooral heel veel moet worden beantwoord over privé-zaken, maar ook over de eigen stad/dorp. Daarmee loopt de gemiddelde niet-Syriër gewoon tegen de lamp, wanneer niet bekend is wie hij/zij is. De gemiddelde Syriër is, in tegenstelling tot de meeste andere vluchtelingen, erg goed gedocumenteerd gevlucht (paspoorten, diploma's, familieboekjes).
Het feit dat er veel mannen zijn: te weinig geld om de rest van de familie over te laten komen via de smokkelroutes. Meestal is het plan dat degene met de meeste kans om te overleven, de route neemt en later de rest kan laten overkomen, wanneer diegene hier voldoende geld heeft verdiend, bijvoorbeeld. Dat zorgt er dus ook voor dat er gewoon veel mannen overkomen (want die route nemen met je jonge kinderen (die ook nauwelijks kunnen zwemmen) is, afgezien van het feit dat je het niet kunt betalen, nogal risicovol).
Sqoa. Maar dat is een Eskimo woord. Dat mag niet meer.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:47 schreef Twiitch het volgende:
Spreken jullie het uit als SOA of KOA?
Nou ja daar heb je gelijk in, maar binnen die context kunnen ze zaken toch wel wat beter regelen. Voornamelijk voor de kwetsbare groepen, lijkt me.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
NU. Neem ik aan. Men had geen visie 2 jaar terug. Terwijl je dit zag aankomen.
Die visie hangt af van wat de politiek wil of denkt. Ik ben tegen het zo integreren van mensen tenzij duidelijk is dat men blijft. COA bepaald niets. Men voert uit. Men regelt opvang. Geen beleid.
Ik weet dat de IND erover gaat. Ik beantwoord simpelweg een vraag die iemand hierover stelt.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:47 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het natrekken van zoveel mensen was in de beste tijd al onmogelijk. En COA heeft daar ook niets mee te maken. Ik had met gemak mijn ex, die allochtoon is/was Petra Puk hebben kunnen noemen. Daar gaat COA ook niet over. De IND wel.
Ja. En dat was mijn vraag ook. Waarom dat niet kan in het hele land.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:48 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nou ja daar heb je gelijk in, maar binnen die context kunnen ze zaken toch wel wat beter regelen. Voornamelijk voor de kwetsbare groepen, lijkt me.
Mijn dank. Als het maar duidelijk is voor de goegemeente hier dat dat gaat over geheel andere zaken. Niet minder van belang.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik weet dat de IND erover gaat. Ik beantwoord simpelweg een vraag die iemand hierover stelt.
Vast maar daar gebruiken ze niet dit soort media voor waar men toch niet verder wil kijken dan het eenzijdige boze en verontwaardigde gevoel.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:16 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Een complot is iets anders dan propaganda.
Of acht jij het ondenkbaar dat er binnen het COA wordt nagedacht over het beïnvloeden van de publieke opinie?
waarom dan überhaupt dit topic beginnen?quote:Op donderdag 14 januari 2016 03:11 schreef P8 het volgende:
(hell, ik ben niemand wat verschuldigd, dus verwacht sowieso geen antwoorden).
Ja.quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
waarom dan überhaupt dit topic beginnen?
Dit vind ik wel een goeie!quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:16 schreef Jaroon het volgende:
Stel eens aan COA voor een vragenforum te openen. Dit gaat het ook niet worden ben ik bang. Naast vele andere vragen zou mijn vraag nu zijn waarom COA niet eenduidig is in het vluchtelingen wel/niet apart opvangen. Dan gaat het dus o.a. over homosexueel zijn.
(sommige) users zouden zich ook eens bewust mogen worden dat persoonlijke aanvallen en topics om zeep proberen te helpen niet echt meer op prijs gesteld wordt.quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:31 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bied jij je aan om dat forum te modereren? Dat zal me een slagveld worden.
Flauw, maar dat had je zelf ook wel doorquote:Op donderdag 14 januari 2016 12:48 schreef ietjefietje het volgende:
Hij begon zelf te zeggen vraag maar raak. Nou dan heb ik maar een half woord nodig....
Ik beloof nu al dat ik daar geen enkele posting zal maken.quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:31 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bied jij je aan om dat forum te modereren? Dat zal me een slagveld worden.
Heb nog even twee grafiekjes gemaakt voor de mensen die geen zin/tijd hebben om er naar te kijken.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:41 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ik weet niet of in NL/DE geslacht wordt geregistreerd/gepubliceerd. Maar in Zweden wel.
http://www.migrationsverk(...)ics-/Statistics.html
Is duidelijk te zien dat er voor welke leeftijdsgroep dan ook (veel) meer mannen dan vrouwen binnenkomen,
Geen zin om naar te kijken. Ik ben de doelgroep. Gedaan.quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:37 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Heb nog even twee grafiekjes gemaakt voor de mensen die geen zin/tijd hebben om er naar te kijken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grappig is dat de deze patroon ook waar te nemen is in de media, ondanks dat je toch het gevoel blijft houden dat het geen representatief beeld hoeft te zijn.
Nee. Daar gaat men totaal niet over. Het gaat puur over opvang.quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:39 schreef Metalfrost het volgende:
Ziet het COA in asielopvang verschil tussen vluchteling en gelukszoeker? Zo ja, heeft de gelukszoeker voorrang op de vluchteling?
Wat gebeurt er in de praktijk als er gefraudeerd wordt?quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:43 schreef Five_Horizons het volgende:
Over het onderzoek van de achtergrond van de asielzoekers: iedereen moet een document met vragen (zo'n 20 kantjes) beantwoorden waarin vooral heel veel moet worden beantwoord over privé-zaken, maar ook over de eigen stad/dorp. Daarmee loopt de gemiddelde niet-Syriër gewoon tegen de lamp, wanneer niet bekend is wie hij/zij is. De gemiddelde Syriër is, in tegenstelling tot de meeste andere vluchtelingen, erg goed gedocumenteerd gevlucht (paspoorten, diploma's, familieboekjes).
Verdiend = ontvangen.quote:Het feit dat er veel mannen zijn: te weinig geld om de rest van de familie over te laten komen via de smokkelroutes. Meestal is het plan dat degene met de meeste kans om te overleven, de route neemt en later de rest kan laten overkomen, wanneer diegene hier voldoende geld heeft verdiend, bijvoorbeeld.
Als je vrouwen en kinderen kennelijk kunt achterlaten wat is dan de noodzaak om te vluchten?quote:Dat zorgt er dus ook voor dat er gewoon veel mannen overkomen (want die route nemen met je jonge kinderen (die ook nauwelijks kunnen zwemmen) is, afgezien van het feit dat je het niet kunt betalen, nogal risicovol).
Dat laatste is een mooie vraag. Daar heeft COA ook weer niets mee te maken.quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:53 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Wat gebeurt er in de praktijk als er gefraudeerd wordt?
[..]
Verdiend = ontvangen.
Ze reizen allemaal door naar daar waar het vangnet het meest riant is. Dat zegt natuurlijk voldoende over hun intenties.
[..]
Als je vrouwen en kinderen kennelijk kunt achterlaten wat is dan de noodzaak om te vluchten?
'Vrouwen en kinderen eerst' is immers de consensus in geval van nood.
Voor COA zijn toestanden niet van belang naar buiten te brengen. Lijkt mij logisch. Dat doet de ABN AMRO ook niet.quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:10 schreef Lothiriel het volgende:
Spreek je COA uit als C.O.A. (afzonderlijke letters), KOA, of als SOA?
Die laatste lijkt me niet, gezien dat een niet zo flatterende afkorting zou zijn. Vraagje van een geintereseerde Belg die het al op verschillende manieren heeft horen uitgesproken worden.
Voorts vraag ik me af of alle incidenten aan de media worden doorgegeven, of dat er veel wordt stilgehouden, met welke reden dan ook.
Interessant.quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Voor COA zijn toestanden niet van belang naar buiten te brengen. Lijkt mij logisch. Dat doet de ABN AMRO ook niet.
Dat weet ik. Wat ik me afvraag is of er wel degelijk incidenten stilgehouden worden of dat dat slechts hardnekkige geruchten zijn, snap je. Want sommige incidenten komen wel naar buiten.quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Voor COA zijn toestanden niet van belang naar buiten te brengen. Lijkt mij logisch. Dat doet de ABN AMRO ook niet.
In de zgn. asielindustrie valt veel geld te verdienen lijkt me. Hoe meer asielzoekers, hoe meer middelen COA nodig heeft.quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:13 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Interessant.
Je impliceert hiermee dat het COA een commercieel bedrijf is met haar eigen belangen.
Er zijn meerdere incidenten. Die wil men liever stilhouden. Zeker in dit politieke klimaat. Helpt dat de vluchteling? Nee.quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:13 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat weet ik. Wat ik me afvraag is of er wel degelijk incidenten stilgehouden worden of dat dat slechts hardnekkige geruchten zijn, snap je. Want sommige incidenten komen wel naar buiten.
Er zijn ook best veel gevallen waar de vrouwen en kinderen geen gevaar lopen maar de mannen wel. Verder kunnen vrouwen en kinderen ergens relatief veilig zijn maar de reis naar een echt veilige plek gewoon niet aankunnen of mogelijk is de reis gewoon te gevaarlijk of niet te betalen. Het zijn ook vaak de jongere en redelijk fitte mensen die een lange reis aankunnen en kunnen volbrengen. De reis zelf is ook niet zonder gevaar dus is het best een moeilijk afweging voor veel vluchtelingen met een gezin wat beter is, de man alleen laten reizen of de reis gezamenlijk maken.quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Als je vrouwen en kinderen kennelijk kunt achterlaten wat is dan de noodzaak om te vluchten?
'Vrouwen en kinderen eerst' is immers de consensus in geval van nood.
Ja. Rauwe haring.quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:09 schreef CafeRoker het volgende:
En wat luchtigs: is er typisch hollands voedsel waarvan jullie er een beetje verbaasd van zijn dat het onverwacht bijzonder goed in de smaak valt?
Bitterballen! Dat valt overal goed.quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:09 schreef CafeRoker het volgende:
En wat luchtigs: is er typisch hollands voedsel waarvan jullie er een beetje verbaasd van zijn dat het onverwacht bijzonder goed in de smaak valt?
Hangt af waar men vandaan komt. Ik heb nog geen last gehad van christenen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:07 schreef CafeRoker het volgende:
Je hoort van alles over moslims, maar hoe verwacht je dat integratie van christenen zou verlopen? Lijkt het er op dat die makkelijker zouden integreren? Wat betreft culturele achtergrond is er veel overlap met islamitische landgenoten. En als men conservatief christelijk is dan zouden er even goed wat lastige punten kunnen zijn.
Het een en ander is ook te vinden op https://www.coa.nl/nl/over-coa/veelgestelde-vragen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:56 schreef SpaceOddity het volgende:
Even een recap;
...
Groetjes Lief Iemand.
Waarom moeten alle incidenten eigenlijk naar de media? Als een Belgische moeder geslagen wordt door haar man hoeven zij en haar kinderen toch ook niet naar de media? De politie hoeft vervolgens ook niet naar de media. Of wel?quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:10 schreef Lothiriel het volgende:
Spreek je COA uit als C.O.A. (afzonderlijke letters), KOA, of als SOA?
Die laatste lijkt me niet, gezien dat een niet zo flatterende afkorting zou zijn. Vraagje van een geintereseerde Belg die het al op verschillende manieren heeft horen uitgesproken worden.
Voorts vraag ik me af of alle incidenten aan de media worden doorgegeven, of dat er veel wordt stilgehouden, met welke reden dan ook.
Veilige geregisseerde antwoorden wat het volk, volgens het COA, graag wil horen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:09 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Het een en ander is ook te vinden op https://www.coa.nl/nl/over-coa/veelgestelde-vragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogen asielzoekers bij het azc werkzaamheden verrichten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe wordt omgegaan met discriminatie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke maatregelen neemt het COA om godsdienstvrijheid te waarborgen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi. Alles goed voor elkaar, niks aan het handje.
Zou je denken, als je niet met regelmaat nieuwtjes leest die gaan over ontevreden asielzoekers, die klagen over verveling, slechte hygiëne en waar openlijk sprake is van discriminatie en intimidatie naar homo's en andersgelovigen dan de islam.
Nou ja openlijk... Als het gebeurd word het, waar het nog mogelijk is, een beetje verzwegen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de dingen daar anders verlopen dan de mooie manier zoals het COA het voorschrijft in hun Q&A.
Maar nu hebben we onze eigen undercoverreporterfokker!![]()
![]()
![]()
Mij is vooral opgevallen dat er veel suiker gebruikt wordt. Hetzij in de koffie, maar de kinderen pakken gerust vrij veel van die suikerstaafjes. Niet typisch Hollands, wél opvallend. En er wordt heel veel gerookt. Misschien logisch, gezien de omstandigheden (en de verveling), maar toch.quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:09 schreef CafeRoker het volgende:
En wat luchtigs: is er typisch hollands voedsel waarvan jullie er een beetje verbaasd van zijn dat het onverwacht bijzonder goed in de smaak valt?[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]![]()
De medewerkers van het COA betalen dat van hun eigen geld. Ze zetten de sigaretten 's ochtends klaar in van die bakjes, samen met de overige borrelsnacks.quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:19 schreef Kim-Holland het volgende:
Wie betaalt al dat dure, luxe rokersgerei?![]()
![]()
In een bepaalde stad krijgen illegalen met gedragsproblemen ook gewoon onbegrensd kost en inwoning 24 uur per dag weet ik, raar maar waar.quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:21 schreef ietjefietje het volgende:
Die Libanezen van de echte vluchtelingen scheiden doet het COA niet, die vangen alleen maar op, de scheiding en eventuele uitzetting gebeurt door de IND.
Eigenlijk is de hele procedure als volgt:
Immigrant komt de grens over en wordt opgevangen
Ind probeert uit te zoeken waar hij vandaan komt
Ind zegt dat immigrant geen vluchteling is en moet terug, naar wherever waar vandaan
Immigrant is het daar niet mee eens en gaat naar de rechtbank
Rechtbank leest het dossier en besluit de IND gelijk heeft, immigrant moet weg
Immigrant gaat nu naar de Raad van State en spant zaak aan
Raad van State zegt dat immigrant geen recht heeft om te blijven, hij moet weg!
(je snapt dat we zo ondertussen meer dan een jaar verder zijn!)
Immigrant probeert te blijven, te rekken en stapt illegaliteit in.
Na aantal jaren bed, brood, bad en de rest is er een generaal pardon en blijft iedereen.
Uit goede bron weet ik dat inmiddels de Raad van State sommige uitgezette immigranten begeleid, (jaja door een personeelslid van deze raad) in het vliegtuig naar het land van uitzetting.
Er zijn personeelsleden die hiervoor 2 tripjes per week maken! Want in sommige van die landen nemen ze dus niemand terug!![]()
Een paar pullen bier zouden bij dit plaatje niet misstaan.quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De medewerkers van het COA betalen dat van hun eigen geld. Ze zetten de sigaretten 's ochtends klaar in van die bakjes, samen met de overige borrelsnacks.
[ afbeelding ]![]()
Wel een goed begin van de dag.. Altijd feest met borrelsnacks!![]()
![]()
Heeft het COA wel eens nagedacht over een avondklok voor asielzoekers of is daar helemaal geen sprake van?![]()
Even een dikke kus/knuffel/hand/compliment voor ts. Super gaaf om vragen te stellen aan je en daar antwoord op te krijgen. Ik ben zelf ook werkzaam in dat gebied en je moet maar tegen de nare oordelen en meningen kunnen.I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya![]()
Ik ben niet van het COA maar wel voor andere redenen tamelijk veel in een AZC, daarnaast ook crisis opvangcentra gedaan. Als je me toelaat om mijn ervaringen te delen:Eritreërs kwamen op mij tamelijk arrogant over in de noodopvang. Dat kan ook een cultuurverschil zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:56 schreef SpaceOddity het volgende:
Even een recap;
In het nieuws hoor je vaak opmerkingen over de verschillende etnische groepen, zo worden vooral Eritreers als primitief benoemd. Kun je wat uit je ervaring delen over de verschillen die jij ziet tussen de verschillende groepen?Nee, maar ik werk ook niet voor het Coa of Vluchtelingenwerk.quote:Heb je een geheimhoudingsverklaring moeten tekenen betreffende eventuele escalaties in de opvangcentra?Sommigen wel, anderen niet. Bij het azc waar ik kom lopen er ook mensen openlijk met christelijke symbolen en daar lijken geen problemen uit te ontstaan, wel een keer een opstootje tussen een paar Syriërs maar dat was niet ernstig.quote:Zie jij een serieuze kans dat deze mensen kunnen integreren in de samenleving en zie je ook dat ze het graag willen, zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden?Het COA, sommige regels in samenspraak met gemeente en politiequote:Wie bepaalt de regels binnen het COA azcBij het azc waar ik kom maken de bewoners hun eigen kamer schoon, eenmaal per week of per 2 weken komt de professionele schoonmaakdienst de badkamer schoonmaken met sterker schoonmaakspul. De openbare ruimten worden schoongemaakt door een paar bewoners die tegen een kleine vergoeding "werken" als schoonmaker.quote:zoals bijvoorbeeld het feit dat de vluchtelingen niet eens hun eigen opvangplek schoon mogen houden en daar perse een extern bedrijf voor aangetrokken moet worden? Vind je dit zelf niet ook compleet achterlijk?Dat is een taak voor de IND. Zij nemen de verhoren af en komen tot een oordeel of iemand legitiem is gevlucht.quote:Hoe denkt het COA de bedriegers (uit Libanon bijvoorbeeld) te kunnen ontmaskeren? Is er iets bekend wat er gebeurt met hen? Zitten we dan met een paar duizend niet-uitzetbare illegalen extra?
Allereerst wordt gekeken of iemand op grond van het Dublin-verdrag kan worden teruggestuurd naar een ander EU-land. Dit is het geval als er bewijs is dat zij in een ander land zijn geweest, bijvoorbeeld een EURODAC-indicatie. Dat betekent dat er in een andere EU-land al vingerafdrukken zijn genomen.
Vervolgens kijkt de IND naar het vluchtverhaal. Met experts wordt onderzocht of iemand wel echt uit Syrië komt, bijv. door het accent te bestuderen, heel specifieke vragen over de regio te stellen, etc.
Als de asielzoeker wordt afgewezen kan hij in beroep bij (ik dacht) de bestuursrechter, dan bij de raad van state en dan bij het Europees hof. Als een asielzoeker definitief wordt afgewezen moet hij Nederland verlaten. Dit moet hij zelf doen, maar de Dienst Terugkeer en Vertrek kan daarbij helpen. Dit kan zelfs zo ver gaan dat ze de vluchteling in hulpprogramma's stoppen waardoor hij een leven kan opbouwen in het land van herkomst.
Als de vluchteling niet meewerkt wordt hij gedwongen uitgezet. DT&V regelt dan reisdocumenten, vluchteling wordt aangehouden en in bewaring gezet en bij de eerste mogelijkheid onder begeleiding van de DJI (Dienst Justitiële Inrichtingen) of Marechaussee begeleidt naar het land van herkomst.Dat is mij gevraagd door de gemeenten waar ik werkzaam was, echter geloof ik daar niet in. Als ik iemand iets zag doen wat niet mag of wat me niet beviel zei ik daar wat van. Ook meerdere malen aan mensen uitgelegd dat sommige zaken hier anders werken en dat ik verwacht van hen dat zij respect opbrengen voor ons land en de manier van leven hier. In die gevallen was het wel zo, naar mijn idee, dat het niet opzettelijk bedoeld was om mij te irriteren, maar onwetendheid omdat ze nog maar kort in Nederland waren.quote:Is je wel eens op het hart gedrukt dat zaken met de mantel der liefde bedekt moeten worden omdat asielzoekers zich anders nog vervelender zouden kunnen gedragen?Permanent Verbannen![]()
TS hoe weten wij nou echt of je bij de COA werkt? Ik bedoel ik kan ook wel een topic openen, waarin ik claim bij Liekendiek te werken.![]()
Dat gelooft niemand, dit bericht van jou is namelijk zonder taalfouten.quote:Op donderdag 14 januari 2016 21:57 schreef vaduz het volgende:
TS hoe weten wij nou echt of je bij de COA werkt? Ik bedoel ik kan ook wel een topic openen, waarin ik claim bij Liekendiek te werken.Permanent Verbannen![]()
Props voor je antwoorden.quote:Op donderdag 14 januari 2016 22:00 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Dat gelooft niemand, dit bericht van jou is namelijk zonder taalfouten.I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya![]()
Als ik een gevluchte homo in huis wil nemen, wie garandeert mij dat hij echt een homo is? en me niet ineens lastig valt midden in de nacht.. en dat er door andere moslim-bewoners in de straat mijn ruit niet aan diggelen word gegooid, omdat ik een moslim-homo mogelijk een plek kan bieden..?![]()
Hoe leren kinderen in AZC's Nederlands? Gaan ze meteen bij binnenkomst op les? Hoe lang duurt het voor ze naar school gaan? In hoeverre wordt hierbij gebruik gemaakt van apps?quote:Op donderdag 14 januari 2016 03:11 schreef P8 het volgende:
Hallo allen,
De geschiedenis lijkt zich te herhalen nu asielzoekers weer het nieuws domineren.
...
Brand los, maar houd het vriendelijk
[ Bericht 49% gewijzigd door leerkinderentalen.nl op 14-01-2016 22:15:16 (quote ingekort) ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: