abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 14 januari 2016 @ 14:58:32 #76
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_159098604
_O_ ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_159098841
Je hoort van alles over moslims, maar hoe verwacht je dat integratie van christenen zou verlopen? Lijkt het er op dat die makkelijker zouden integreren? Wat betreft culturele achtergrond is er veel overlap met islamitische landgenoten. En als men conservatief christelijk is dan zouden er even goed wat lastige punten kunnen zijn.
pi_159098873
En wat luchtigs: is er typisch hollands voedsel waarvan jullie er een beetje verbaasd van zijn dat het onverwacht bijzonder goed in de smaak valt? :D
pi_159099177
Die Libanezen van de echte vluchtelingen scheiden doet het COA niet, die vangen alleen maar op, de scheiding en eventuele uitzetting gebeurt door de IND.

Eigenlijk is de hele procedure als volgt:
Immigrant komt de grens over en wordt opgevangen
Ind probeert uit te zoeken waar hij vandaan komt
Ind zegt dat immigrant geen vluchteling is en moet terug, naar wherever waar vandaan
Immigrant is het daar niet mee eens en gaat naar de rechtbank
Rechtbank leest het dossier en besluit de IND gelijk heeft, immigrant moet weg
Immigrant gaat nu naar de Raad van State en spant zaak aan
Raad van State zegt dat immigrant geen recht heeft om te blijven, hij moet weg!

(je snapt dat we zo ondertussen meer dan een jaar verder zijn!)

Immigrant probeert te blijven, te rekken en stapt illegaliteit in.

Na aantal jaren bed, brood, bad en de rest is er een generaal pardon en blijft iedereen.

Uit goede bron weet ik dat inmiddels de Raad van State sommige uitgezette immigranten begeleid, (jaja door een personeelslid van deze raad) in het vliegtuig naar het land van uitzetting.
Er zijn personeelsleden die hiervoor 2 tripjes per week maken! Want in sommige van die landen nemen ze dus niemand terug!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_159101450
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 15:09 schreef CafeRoker het volgende:
En wat luchtigs: is er typisch hollands voedsel waarvan jullie er een beetje verbaasd van zijn dat het onverwacht bijzonder goed in de smaak valt? :D
Ja. Rauwe haring.
pi_159101491
quote:
Bitterballen! Dat valt overal goed.
pi_159101523
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 15:07 schreef CafeRoker het volgende:
Je hoort van alles over moslims, maar hoe verwacht je dat integratie van christenen zou verlopen? Lijkt het er op dat die makkelijker zouden integreren? Wat betreft culturele achtergrond is er veel overlap met islamitische landgenoten. En als men conservatief christelijk is dan zouden er even goed wat lastige punten kunnen zijn.
Hangt af waar men vandaan komt. Ik heb nog geen last gehad van christenen.
pi_159101706
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:56 schreef SpaceOddity het volgende:
Even een recap;

...

Groetjes Lief Iemand.
Het een en ander is ook te vinden op https://www.coa.nl/nl/over-coa/veelgestelde-vragen.
Why stay small, if you can grow big..
pi_159104299
Zijn er daadwerkelijk nog mensen die een asielzoeker/vluchteling in huis nemen voor onbepaalde tijd? En zo ja, hoe gaat dat dan? Mogen ze iemand uitkiezen in zo'n centrum?
En wat als het niet blijkt te klikken achteraf? Worden ze dan weer teruggeplaatst in een centrum?
pi_159104313
quote:
14s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:10 schreef Lothiriel het volgende:
Spreek je COA uit als C.O.A. (afzonderlijke letters), KOA, of als SOA?

Die laatste lijkt me niet, gezien dat een niet zo flatterende afkorting zou zijn. Vraagje van een geintereseerde Belg die het al op verschillende manieren heeft horen uitgesproken worden.

Voorts vraag ik me af of alle incidenten aan de media worden doorgegeven, of dat er veel wordt stilgehouden, met welke reden dan ook.
Waarom moeten alle incidenten eigenlijk naar de media? Als een Belgische moeder geslagen wordt door haar man hoeven zij en haar kinderen toch ook niet naar de media? De politie hoeft vervolgens ook niet naar de media. Of wel?
pi_159104548
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 17:09 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Het een en ander is ook te vinden op https://www.coa.nl/nl/over-coa/veelgestelde-vragen.
Veilige geregisseerde antwoorden wat het volk, volgens het COA, graag wil horen.
Van de site;
Hoe brengen asielzoekers hun dag door?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogen asielzoekers bij het azc werkzaamheden verrichten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe wordt omgegaan met discriminatie?
SPOILER
Welke maatregelen neemt het COA om godsdienstvrijheid te waarborgen?
SPOILER
Mooi. Alles goed voor elkaar, niks aan het handje.
Zou je denken, als je niet met regelmaat nieuwtjes leest die gaan over ontevreden asielzoekers, die klagen over verveling, slechte hygiëne en waar openlijk sprake is van discriminatie en intimidatie naar homo's en andersgelovigen dan de islam.

Nou ja openlijk... Als het gebeurd word het, waar het nog mogelijk is, een beetje verzwegen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de dingen daar anders verlopen dan de mooie manier zoals het COA het voorschrijft in hun Q&A.

Maar nu hebben we onze eigen undercoverreporterfokker! 8-) *O*
pi_159106530
quote:
Mij is vooral opgevallen dat er veel suiker gebruikt wordt. Hetzij in de koffie, maar de kinderen pakken gerust vrij veel van die suikerstaafjes. Niet typisch Hollands, wél opvallend. En er wordt heel veel gerookt. Misschien logisch, gezien de omstandigheden (en de verveling), maar toch.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_159106696
Wie betaalt al dat dure, luxe rokersgerei?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2016 20:20:50 ]
pi_159106807
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:19 schreef Kim-Holland het volgende:
Wie betaalt al dat dure, luxe rokersgerei?
De medewerkers van het COA betalen dat van hun eigen geld. Ze zetten de sigaretten 's ochtends klaar in van die bakjes, samen met de overige borrelsnacks.

donderdag 14 januari 2016 @ 20:31:46 #90
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_159107113
quote:
11s.gif Op donderdag 14 januari 2016 15:21 schreef ietjefietje het volgende:
Die Libanezen van de echte vluchtelingen scheiden doet het COA niet, die vangen alleen maar op, de scheiding en eventuele uitzetting gebeurt door de IND.

Eigenlijk is de hele procedure als volgt:
Immigrant komt de grens over en wordt opgevangen
Ind probeert uit te zoeken waar hij vandaan komt
Ind zegt dat immigrant geen vluchteling is en moet terug, naar wherever waar vandaan
Immigrant is het daar niet mee eens en gaat naar de rechtbank
Rechtbank leest het dossier en besluit de IND gelijk heeft, immigrant moet weg
Immigrant gaat nu naar de Raad van State en spant zaak aan
Raad van State zegt dat immigrant geen recht heeft om te blijven, hij moet weg!

(je snapt dat we zo ondertussen meer dan een jaar verder zijn!)

Immigrant probeert te blijven, te rekken en stapt illegaliteit in.

Na aantal jaren bed, brood, bad en de rest is er een generaal pardon en blijft iedereen.

Uit goede bron weet ik dat inmiddels de Raad van State sommige uitgezette immigranten begeleid, (jaja door een personeelslid van deze raad) in het vliegtuig naar het land van uitzetting.
Er zijn personeelsleden die hiervoor 2 tripjes per week maken! Want in sommige van die landen nemen ze dus niemand terug!
In een bepaalde stad krijgen illegalen met gedragsproblemen ook gewoon onbegrensd kost en inwoning 24 uur per dag weet ik, raar maar waar.
pi_159107299
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De medewerkers van het COA betalen dat van hun eigen geld. Ze zetten de sigaretten 's ochtends klaar in van die bakjes, samen met de overige borrelsnacks.

[ afbeelding ]
Een paar pullen bier zouden bij dit plaatje niet misstaan. :P
Wel een goed begin van de dag.. Altijd feest met borrelsnacks! *O*
pi_159108245
Heeft het COA wel eens nagedacht over een avondklok voor asielzoekers of is daar helemaal geen sprake van?
pi_159109000
Even een dikke kus/knuffel/hand/compliment voor ts. Super gaaf om vragen te stellen aan je en daar antwoord op te krijgen. Ik ben zelf ook werkzaam in dat gebied en je moet maar tegen de nare oordelen en meningen kunnen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:46:41 #94
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_159109739
Loop je meestal in White of Purple?
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:56:20 #95
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159110023
Ik ben niet van het COA maar wel voor andere redenen tamelijk veel in een AZC, daarnaast ook crisis opvangcentra gedaan. Als je me toelaat om mijn ervaringen te delen:

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:56 schreef SpaceOddity het volgende:
Even een recap;

In het nieuws hoor je vaak opmerkingen over de verschillende etnische groepen, zo worden vooral Eritreers als primitief benoemd. Kun je wat uit je ervaring delen over de verschillen die jij ziet tussen de verschillende groepen?
Eritreërs kwamen op mij tamelijk arrogant over in de noodopvang. Dat kan ook een cultuurverschil zijn.

quote:
Heb je een geheimhoudingsverklaring moeten tekenen betreffende eventuele escalaties in de opvangcentra?
Nee, maar ik werk ook niet voor het Coa of Vluchtelingenwerk.

quote:
Zie jij een serieuze kans dat deze mensen kunnen integreren in de samenleving en zie je ook dat ze het graag willen, zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden?
Sommigen wel, anderen niet. Bij het azc waar ik kom lopen er ook mensen openlijk met christelijke symbolen en daar lijken geen problemen uit te ontstaan, wel een keer een opstootje tussen een paar Syriërs maar dat was niet ernstig.

quote:
Wie bepaalt de regels binnen het COA azc
Het COA, sommige regels in samenspraak met gemeente en politie

quote:
zoals bijvoorbeeld het feit dat de vluchtelingen niet eens hun eigen opvangplek schoon mogen houden en daar perse een extern bedrijf voor aangetrokken moet worden? Vind je dit zelf niet ook compleet achterlijk?
Bij het azc waar ik kom maken de bewoners hun eigen kamer schoon, eenmaal per week of per 2 weken komt de professionele schoonmaakdienst de badkamer schoonmaken met sterker schoonmaakspul. De openbare ruimten worden schoongemaakt door een paar bewoners die tegen een kleine vergoeding "werken" als schoonmaker.

quote:
Hoe denkt het COA de bedriegers (uit Libanon bijvoorbeeld) te kunnen ontmaskeren? Is er iets bekend wat er gebeurt met hen? Zitten we dan met een paar duizend niet-uitzetbare illegalen extra?
Dat is een taak voor de IND. Zij nemen de verhoren af en komen tot een oordeel of iemand legitiem is gevlucht.

Allereerst wordt gekeken of iemand op grond van het Dublin-verdrag kan worden teruggestuurd naar een ander EU-land. Dit is het geval als er bewijs is dat zij in een ander land zijn geweest, bijvoorbeeld een EURODAC-indicatie. Dat betekent dat er in een andere EU-land al vingerafdrukken zijn genomen.

Vervolgens kijkt de IND naar het vluchtverhaal. Met experts wordt onderzocht of iemand wel echt uit Syrië komt, bijv. door het accent te bestuderen, heel specifieke vragen over de regio te stellen, etc.

Als de asielzoeker wordt afgewezen kan hij in beroep bij (ik dacht) de bestuursrechter, dan bij de raad van state en dan bij het Europees hof. Als een asielzoeker definitief wordt afgewezen moet hij Nederland verlaten. Dit moet hij zelf doen, maar de Dienst Terugkeer en Vertrek kan daarbij helpen. Dit kan zelfs zo ver gaan dat ze de vluchteling in hulpprogramma's stoppen waardoor hij een leven kan opbouwen in het land van herkomst.

Als de vluchteling niet meewerkt wordt hij gedwongen uitgezet. DT&V regelt dan reisdocumenten, vluchteling wordt aangehouden en in bewaring gezet en bij de eerste mogelijkheid onder begeleiding van de DJI (Dienst Justitiële Inrichtingen) of Marechaussee begeleidt naar het land van herkomst.

quote:
Is je wel eens op het hart gedrukt dat zaken met de mantel der liefde bedekt moeten worden omdat asielzoekers zich anders nog vervelender zouden kunnen gedragen?
Dat is mij gevraagd door de gemeenten waar ik werkzaam was, echter geloof ik daar niet in. Als ik iemand iets zag doen wat niet mag of wat me niet beviel zei ik daar wat van. Ook meerdere malen aan mensen uitgelegd dat sommige zaken hier anders werken en dat ik verwacht van hen dat zij respect opbrengen voor ons land en de manier van leven hier. In die gevallen was het wel zo, naar mijn idee, dat het niet opzettelijk bedoeld was om mij te irriteren, maar onwetendheid omdat ze nog maar kort in Nederland waren.
Permanent Verbannen
pi_159110060
TS hoe weten wij nou echt of je bij de COA werkt? Ik bedoel ik kan ook wel een topic openen, waarin ik claim bij Liekendiek te werken.
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:00:44 #97
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159110194
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:57 schreef vaduz het volgende:
TS hoe weten wij nou echt of je bij de COA werkt? Ik bedoel ik kan ook wel een topic openen, waarin ik claim bij Liekendiek te werken.
Dat gelooft niemand, dit bericht van jou is namelijk zonder taalfouten.
Permanent Verbannen
pi_159110222
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:00 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

Dat gelooft niemand, dit bericht van jou is namelijk zonder taalfouten.
Props voor je antwoorden.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_159110405
Als ik een gevluchte homo in huis wil nemen, wie garandeert mij dat hij echt een homo is? en me niet ineens lastig valt midden in de nacht.. en dat er door andere moslim-bewoners in de straat mijn ruit niet aan diggelen word gegooid, omdat ik een moslim-homo mogelijk een plek kan bieden..?
pi_159110684
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 03:11 schreef P8 het volgende:
Hallo allen,

De geschiedenis lijkt zich te herhalen nu asielzoekers weer het nieuws domineren.

...

Brand los, maar houd het vriendelijk :)
Hoe leren kinderen in AZC's Nederlands? Gaan ze meteen bij binnenkomst op les? Hoe lang duurt het voor ze naar school gaan? In hoeverre wordt hierbij gebruik gemaakt van apps?

[ Bericht 49% gewijzigd door leerkinderentalen.nl op 14-01-2016 22:15:16 (quote ingekort) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')