Dat valt me alleszins mee dan. Geen last van zaken zoals in dat Belgische artikel wordt beschreven?quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:14 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
De vrijwilligers in mijn organisatie zitten er voor het overgrote deel sinds de opening van het AZC waar ik veel kom, dat is nu een jaar geleden. Er zijn er in de afgelopen twee maanden 2 weggegaan en ook weer twee bijgekomen. De reden van vertrek was het krijgen van een betaalde baan. Soms komen mensen dan een tijd later weer terug.
Ik denk dat het omgaan met hele diverse mensen je ook gewoon moet liggen bij dit werk. Daarnaast moet je mensen ook in hun waarde laten, dus niet als een soort Florence Nightingale 'zielige asielzoekers' gaan helpen, maar gewoon het gesprek aangaan en contact maken met mensen zoals je dat hier met Nederlanders ook doet. En als er iets niet okay is ze daar dan dus ook gewoon op aanspreken.
Nee, helemaal niet. Maar ik moet er wel bijzeggen dat hoewel ik er veel rondloop ik me niet bezig houdt met de dagelijkse gang van zaken, ik geef alleen juridisch advies en begeleiding. Ik denk dat de COA medewerker er mogelijk meer over hoort / mee te maken heeft.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat valt me alleszins mee dan. Geen last van zaken zoals in dat Belgische artikel wordt beschreven?
Scholing wordt voor ze geregeld. Voordat ze naar school gaan zijn ze in het algemeen een week tot een maand verder. Daarnaast is er met regelmaat Nederlandse les op de centra zelf. Volgens mij worden hier geen tablets gebruikt (maar nooit gecheckt). Of de scholen apps gebruiken weet ik niet.quote:Op donderdag 14 januari 2016 22:14 schreef leerkinderentalen.nl het volgende:
[..]
Hoe leren kinderen in AZC's Nederlands? Gaan ze meteen bij binnenkomst op les? Hoe lang duurt het voor ze naar school gaan? In hoeverre wordt hierbij gebruik gemaakt van apps?
Omdat Nederland awesome is?quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:22 schreef luxerobots het volgende:
Vluchtelingen komen door veilige landen naar Nederland.
Waarom is een ander veilig land niet goed genoeg? Waarom wil een asielzoeker naar Duitsland, Nederland of Zweden?
Een mix van Nederlands, Engels en gebaren.quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:43 schreef Kloon7 het volgende:
Hoe communiceren de medewerkers (van zorg tot catering) met de bewoners van het AZC, aangezien er zoveel nationaliteiten en talen aanwezig zijn?
Zeker niet. Sommige locaties hebben uiteraard wel (Arabisch) sprekende moslims in dienst. Dat maakt sommige dingen wel wat makkelijker.quote:Zijn er overal tolken aanwezig?
De vorige keren stemde ik PP. Ik denk dat ik de volgende landelijke verkiezingen maar blanco ga stemmen. Het is toch allemaal om te jankenquote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
Op welke politieke partij stem jij?
Als ik ze zelf mag uitzoeken wordt het wel verleidelijkquote:Op vrijdag 15 januari 2016 03:13 schreef Kim-Holland het volgende:
Toch nog een vraag; zou je zelf een vluchteling/asielzoeker in huis willen nemen?
Zo ja, waarom?
Zo nee, waarom niet?
quote:Op vrijdag 15 januari 2016 03:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Waarom hebben jullie zulke gore koffie?
Dat duurt langer dan dat ik er werk. Korter dan dat ik op een huis wacht.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 06:06 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe snel krijgen ze gemiddeld een huis?
Via de GCA kunnen ze doorgestuurd worden naar de tandarts.quote:Mogen ze (en gaan ze allemaal) naar de tandarts?
In verhouding bedoel je? Want 50 duizend op 17 miljoen is sowieso peanuts. Maar ook in verhouding lijkt het mij mee te vallen. Ze gaan gemiddeld wel redelijk vaak naar het GCA, imo. Vaker dan ik van Nederlanders gewend ben, ieg.quote:Doen ze een groot beroep op de medische zorg?
Alles bij elkaar opgeteld zo'n 50 euro per week. Moeten ze alles van doen.quote:Hoeveel zakgeld krijgen ze?
Azc's zijn geen gevangenissen. Wel wordt er verwacht dat ze na een bepaalde tijd stil zijn. Dat gaat in het algemeen goed.quote:Moeten ze op een bepaalde tijd binnen zijn? Houden ze zich eraan en aan andere afspraken?
Ik kan niet zingen, dus ik speel het op mijn accordeon.quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gewoon een normale vraag. Of hij welkom welkom in mijn land heeft staan zingen.
Waarom zou ik dat niet mogen vragen?
Nu heb ik geen idee over dit specifieke artikel, maar ik ben in het verleden regelmatig HLN.be artikelen tegengekomen die overduidelijk verzonnen waren. Volgens mij hangen ze een beetje tussen de telegraaf en Grimm in.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:06 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Ik doe er alles aan om niet lastiggevallen te worden. Ik loop door de gangen zonder iemand nog aan te kijken. Indien mogelijk probeer ik de hele dag in mijn kantoor te blijven. Ik kom niet meer naar hier met het openbaar vervoer maar met de wagen. Onlangs is een collega door een vluchteling in het station achtervolgd en aangerand. Van de overheid verwacht ik geen hulp meer om deze problemen op te lossen. Wanneer we bellen, krijgen we niemand meer aan de lijn.''
Allahverdomme zeg...
En ze worden onderhouden van onze belastingcenten, terwijl er een te kort is voor onze eigen mensen. Zodat die niet behoorlijk de hulp kunnen krijgen die ze nodig hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jammer dat dit topic niet meer loopt.
Ik werk op een AC, als dáár vragen over zijn, dan hoor ik het ook wel graag.
Heb tot nu toe alleen maar leuke dingen meegemaakt. Mensen hebben al Nederlands geleerd, mensen leren ons Arabisch, het zijn MENSEN.Als je op FB de comments leest, is het net of mensen denken dat er dieren komen. Het zijn gewoon mensen die om dezelfde dingen lachen, van dezelfde dingen houden, hetzelfde eten zoals jij en ik.
Ik vind het oprecht zielig voor jou dat je zo denkt. Ik ga hier geen verhaal houden waarom je ongelijk hebt, daar is dit topic niet voor. Ik raad je enkel aan om een beetje initiatief te tonen in het onderzoeken wáárom en waarvan deze mensen vluchten.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En ze worden onderhouden van onze belastingcenten, terwijl er een te kort is voor onze eigen mensen. Zodat die niet behoorlijk de hulp kunnen krijgen die ze nodig hebben.
Tuurlijk zijn het ook wel ns gewone mensen die best aardig kunnen zijn. Maar moeten wij het daarom maar goedvinden dat ze zich hier binnendringen ? dacht het niet....
Geheel met je eens. En als mensen zo denken en roepen hebben ze gewoon weinig gezien van de wereld.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jammer dat dit topic niet meer loopt.
Ik werk op een AC, als dáár vragen over zijn, dan hoor ik het ook wel graag.
Heb tot nu toe alleen maar leuke dingen meegemaakt. Mensen hebben al Nederlands geleerd, mensen leren ons Arabisch, het zijn MENSEN.Als je op FB de comments leest, is het net of mensen denken dat er dieren komen. Het zijn gewoon mensen die om dezelfde dingen lachen, van dezelfde dingen houden, hetzelfde eten zoals jij en ik.
Die mensen worden er uit gepikt, dat duurt alleen nog even. Mensen die sinds augustus al in Nederland zijn beginnen nu pas aan de AA.quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:25 schreef Buster24 het volgende:
Vanavond op Nieuwsuur
De Nederlandse marechaussee controleert in Griekenland en op sommige dagen ontdekken ze dat 1 op de 3 migranten met valse papieren reist.
Vermoedelijk zijn dat Libanezen, Palestijnen etc.
De Grieken laten ze gewoon doorreizen omdat ze er vanaf willen.
Die mensen zitten ook in de AZC's
Heb je ook het item erna gezien? Moslims die asielzoekers ronselen om in Syrië te vechten, acties om korans in te zamelen en beelden van moslims met islamitische (radicale) vlaggen op het dak van een azc.quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:25 schreef Buster24 het volgende:
Vanavond op Nieuwsuur
De Nederlandse marechaussee controleert in Griekenland en op sommige dagen ontdekken ze dat 1 op de 3 migranten met valse papieren reist.
Vermoedelijk zijn dat Libanezen, Palestijnen etc.
De Grieken laten ze gewoon doorreizen omdat ze er vanaf willen.
Die mensen zitten ook in de AZC's
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |