abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2016 @ 09:57:14 #151
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_159118410
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 09:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het ging mij er even om wie hier verantwoordelijk voor was.
Uiteindelijk de verzekeraar in combinatie met de gemeente dus?
Ja, zijn gewoon regels vanuit overheid met betrekking tot veiligheid.

Dus in veel gevallen geen onwil van de bewoners.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 10:42:07 #152
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159119045
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 09:57 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja, zijn gewoon regels vanuit overheid met betrekking tot veiligheid.

Dus in veel gevallen geen onwil van de bewoners.
Nee, zoveel was mij al duidelijk :)
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_159119873
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2016 11:47 schreef Twiitch het volgende:
Spreken jullie het uit als SOA of KOA?
Iedereen in Nederland spreekt het uit als koa.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 11:16 schreef Jaroon het volgende:
Stel eens aan COA voor een vragenforum te openen. Dit gaat het ook niet worden ben ik bang. Naast vele andere vragen zou mijn vraag nu zijn waarom COA niet eenduidig is in het vluchtelingen wel/niet apart opvangen. Dan gaat het dus o.a. over homosexueel zijn.
Ik kan daar helaas (nog) niks over zeggen. Ik zal wanneer ik tijd heb kijken of ik daar achter kan komen. Op de zaken vooroplopend lijkt het mij onverstandig om dezelfde 'typen' mensen op één hoop te gooien. Daarmee creëer je een duidelijk imago van ongelijkheid. Los van dat het kwaadwillenden in het geval van homofiele moslims wel makkelijk wordt gemaakt om een doelwit uit te zoeken, versterkt een gevoel ongelijkheid volgens vele psychologische/sociologische onderzoeken niet de vredelievendheid.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:46 schreef Confetti het volgende:
Is je wel eens op het hart gedrukt dat zaken met de mantel der liefde bedekt moeten worden omdat asielzoekers zich anders nog vervelender zouden kunnen gedragen?
Nooit.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 15:07 schreef CafeRoker het volgende:
Je hoort van alles over moslims, maar hoe verwacht je dat integratie van christenen zou verlopen? Lijkt het er op dat die makkelijker zouden integreren? Wat betreft culturele achtergrond is er veel overlap met islamitische landgenoten. En als men conservatief christelijk is dan zouden er even goed wat lastige punten kunnen zijn.
Zoals ik al eerder zei, zijn Eritreërs (praktisch) allemaal Christelijk. Koptisch Orthodox, in fact. Dat lijkt ongeveer evenveel op 'ons' Christendom als de Mormoonse Kerk. Ik voorzie (generaliserend) soennitische moslims minder moeilijkheden hebben wb integratie, dan de Eritrese christenen. Ik heb geen noemenswaardig verschil in gedrag opgemerkt tussen christelijke Syriërs en islamitische.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 15:09 schreef CafeRoker het volgende:
En wat luchtigs: is er typisch hollands voedsel waarvan jullie er een beetje verbaasd van zijn dat het onverwacht bijzonder goed in de smaak valt? :D
Nee. Ik heb wel gezien dat Eritreeërs grootverbruikers zijn van tomaten en uien. Dat zijn toch ook redelijk Hollandse producten? :P
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:04 schreef Kim-Holland het volgende:
Zijn er daadwerkelijk nog mensen die een asielzoeker/vluchteling in huis nemen voor onbepaalde tijd? En zo ja, hoe gaat dat dan? Mogen ze iemand uitkiezen in zo'n centrum?
En wat als het niet blijkt te klikken achteraf? Worden ze dan weer teruggeplaatst in een centrum?
Ik heb het nog nooit gezien en geen ervaring mee. Wel een leuke vraag. Als ik hier meer over te weten kom hoor je het van me :)
Extremistisch gematigd.
pi_159119959
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:24 schreef P8 het volgende:

[..]

Iedereen in Nederland spreekt het uit als koa.

[..]

Ik kan daar helaas (nog) niks over zeggen. Ik zal wanneer ik tijd heb kijken of ik daar achter kan komen. Op de zaken vooroplopend lijkt het mij onverstandig om dezelfde 'typen' mensen op één hoop te gooien. Daarmee creëer je een duidelijk imago van ongelijkheid. Los van dat het kwaadwillenden in het geval van homofiele moslims wel makkelijk wordt gemaakt om een doelwit uit te zoeken, versterkt een gevoel ongelijkheid volgens vele psychologische/sociologische onderzoeken niet de vredelievendheid.

[..]

Nooit.

[..]

Zoals ik al eerder zei, zijn Eritreërs (praktisch) allemaal Christelijk. Koptisch Orthodox, in fact. Dat lijkt ongeveer evenveel op 'ons' Christendom als de Mormoonse Kerk. Ik voorzie (generaliserend) soennitische moslims minder moeilijkheden hebben wb integratie, dan de Eritrese christenen. Ik heb geen noemenswaardig verschil in gedrag opgemerkt tussen christelijke Syriërs en islamitische.

[..]

Nee. Ik heb wel gezien dat Eritreeërs grootverbruikers zijn van tomaten en uien. Dat zijn toch ook redelijk Hollandse producten? :P

[..]

Ik heb het nog nooit gezien en geen ervaring mee. Wel een leuke vraag. Als ik hier meer over te weten kom hoor je het van me :)
Het gaat gewoon over zwakkere mensen beschermen. Een doelgroep. Daar ben je als COA verantwoordelijk voor.Dat is jouw enige taak.
pi_159120558
Ik werk voor een andere organisatie die asielzoekers voorlicht en begeleidt in de procedures en kan op een paar vragen wel antwoord geven denk ik. Mocht Yvonne een check willen doen, be my guest, ik ga alleen net als TS niet vertellen waar ik exact werkzaam ben.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:56 schreef SpaceOddity het volgende:
Even een recap;

In het nieuws hoor je vaak opmerkingen over de verschillende etnische groepen, zo worden vooral Eritreers als primitief benoemd. Kun je wat uit je ervaring delen over de verschillen die jij ziet tussen de verschillende groepen?
Er zijn twee grote groepen op dit moment Eritreeërs en Syriers, en een kleine restgroep.
Van de Eritreers die ik begeleid is het overgrote deel inderdaad primitief te noemen. Veel analfabetisme, maar ook niet in staat zijn om verbanden te leggen. Natuurlijk niet allemaal, er zitten ook een paar intelligente mensen tussen die nu in Nederland alle kansen aangrijpen zich verder te ontwikkelen, waar dat in Eritrea onmogelijk was. De meeste hebben een afwachtende houding, nemen niet heel veel initiatief en ik verwacht dat deze groep niet makkelijk zal integreren.

Syriers zijn vaak goed opgeleid, veelal mensen die voordat shit uitbrak in Syrie een goede baan hadden, zeer gematigde moslims, echt ontwikkelde mensen. Ik zie in deze groep vooral mensen die er alles aan doen om weer een leven op te bouwen en heel blij zijn dat ze hier mogen zijn. Veel doen vrijwilligerswerk zolang ze geen baan gevonden hebben. Ik verwacht met deze mensen heel weinig problemen.

quote:
Zie jij een serieuze kans dat deze mensen kunnen integreren in de samenleving en zie je ook dat ze het graag willen, zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden?
Zoals eerder gezegd, van de Eritreeërs verwacht ik weinig.
Van de Syriers verwacht ik eigenlijk geen problemen. Sterker nog, toen ik begon was ik verbaasd hoeveel overeenkomsten we hebben. Ook geen fanatisme op religiegebied, juist heel gematigd.

quote:
Hoe denkt het COA de bedriegers (uit Libanon bijvoorbeeld) te kunnen ontmaskeren? Is er iets bekend wat er gebeurt met hen? Zitten we dan met een paar duizend niet-uitzetbare illegalen extra?
Dit is werk voor de IND. Wat precies de middelen zijn waarmee ze achterhalen of iemand de waarheid spreekt, of zich bijvoorbeeld voordoet als Syrier weet ik niet.

Als door hen een besluit genomen is worden mensen over het algemeen naar een AZC overgebracht, als er daadwerkelijk vrees is dat iemand onder gaat duiken kan dat ook naar een justitieel centrum (weet de naam zo even niet) waarbij iemand tot zijn uitzetting vastzit.

quote:
Is je wel eens op het hart gedrukt dat zaken met de mantel der liefde bedekt moeten worden omdat asielzoekers zich anders nog vervelender zouden kunnen gedragen?
Nee, nooit. Mensen die ik begeleid hebben zich maar te gedragen, als iemand onbeschoft is en blijft nadat ik gewaarschuwd heb wijs ik ze de deur en kunnen ze terugkomen als ze normaal kunnen doen.

Dit heb ik zelf nog niet meegemaakt overigens. De meesten die ik ontmoet zijn vriendelijk, willen graag een praatje maken (Nederlands oefenen) vertellen dan over de kinderen (ik krijg veel foto's van schattige kindjes onder mijn neus geschoven) is het geen mooi kindje? of vertellen over wat hen op dat moment ook maar bezighoudt. Vaak vrolijk, maar regelmatig zijn mensen ook gestresst, maken ze zich zorgen om familie die nog in het land van herkomst zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mevrouw_voor_jou op 15-01-2016 12:02:56 ]
pi_159120773
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 06:06 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe snel krijgen ze gemiddeld een huis?
Dat verschilt per persoon. Elke vluchteling (= iemand met verblijfsvergunning) wordt gekoppeld aan een gemeente. Die gemeente moet dan voor passende huisvesting zorgen. De beschikbaarheid van passende huisvesting is per gemeente verschillend. Wel kan gezegd worden dat het lastiger is om huisvesting te vinden voor een gezin met 6 kinderen dan voor een alleenstaande asielzoeker.
pi_159120819
Bedankt voor de antwoorden. Interessante materie!
pi_159120828
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:56 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
...

Er zijn twee grote groepen op dit moment Eritreeërs en Syriers, en een kleine restgroep.
Van de Eritreers die ik begeleid is het overgrote deel inderdaad primitief te noemen. Veel analfabetisme, maar ook niet in staat zijn om verbanden te leggen. Natuurlijk niet allemaal, er zitten ook een paar intelligente mensen tussen die nu in Nederland alle kansen aangrijpen zich verder te ontwikkelen, waar dat in Eritrea onmogelijk was. De meeste hebben een afwachtende houding, nemen niet heel veel initiatief en ik verwacht dat deze groep niet makkelijk zal integreren.

...
Precies mijn ervaringen met Eritreeërs. Syriërs heb ik (nog) geen ervaring mee. Ik heb bijna 20 jaar als vrijwilliger gewerkt met vluchtelingen, bij diverse organisaties, en dan nog met tussenpozen, maar heb door een relatie met een ex-asielzoeker veel contacten met asielzoekers en help die nog steeds op persoonlijke titel (kreeg jeuk van de meeste vrijwilligersorganisaties...)

Eritreeërs verwacht ook ik weinig van qua integratie. Er zitten een aantal proactieve, intelligente lui tussen, maar het gros is om te janken zo passief. Wel aardig hoor, voor je het weet zit je met een bord eten of zelfgebakken brood op schoot aan de thee bij ze.

De tv staat er altijd op maximaal volume, er lopen dertien kinderen van vier verschillende gezinnen rond die de boel afbreken en dan moet ik proberen een gesprek in gebroken Nederlands te volgen :P

Het valt me trouwens op dat de meisjes enorm snel Nederlands willen leren en flink hun best doen. Lijkt me erg moeilijk voor ze, in zo'n ongestructureerd huishouden zonder bedtijd etc. mee te blijven draaien op school e.d. Die tantes kun je dus wel enig doorzettingsvermogen toeschrijven.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_159120900
Het is toch geen NWS dat een COA medewerker hier vragen gaat beantwoorden? :')

Verder goed initiatief ^O^
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_159120913
Gaat het COA er vanuit dat de mensen die in Nederland (of andere delen van Europa) hun toevlucht zoeken, hier voor de rest van hun leven zullen blijven?
Google is your friend, abuse your friends
pi_159121182
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:16 schreef Metalfrost het volgende:
Gaat het COA er vanuit dat de mensen die in Nederland (of andere delen van Europa) hun toevlucht zoeken, hier voor de rest van hun leven zullen blijven?
Ik kan niet spreken voor COA. Wel vanuit procedureel opzicht uitleg geven.
Er is niet een eenduidig antwoord op deze vraag te geven omdat de situatie afhankelijk is van het land van herkomst, en soms van de regio in dat land.

Er is een aantal gronden waarop men de vluchtelingenstatus kan krijgen, en daarmee een verblijfsvergunning. In principe krijgt iemand met de vluchtelingenstatus een tijdelijke vergunning voor vijf jaar. Als binnen die vijf jaar de omstandigheden in het land van herkomst zo veranderen dat de grond waarop de vergunning is afgegeven niet meer bestaat dan kan de vergunning ingetrokken worden. Er zijn nog wat andere gronden, (misdrijf plegen bijv.) maar die laat ik hier buiten.

Na vijf jaar wordt dat een permanente vergunning. Deze kan alleen ingetrokken worden als iemand een misdrijf pleegt.

Vooraf is heel moeilijk in te schatten hoe de toekomst van het land van herkomst eruit gaat zien. Over Syrie kunnen we zeggen dat het nog wel even duurt voordat IS daar ophoudt met hun terreur, maar er zijn daar nog 4 andere facties die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Het komende jaar zal het wel niet opgelost worden, en volgend jaar ook niet, maar over 5 jaar? Geen idee.

Oh, en ter verduidelijking:
Een asielzoeker is iemand die Nederland binnenkomt en om asiel vraagt om wat voor reden dan ook.

Een vluchteling is iemand die asiel heeft gevraagd en de procedure heeft doorlopen waarin hij heeft aangetoond dat hem (persoonlijk) in zijn land van herkomst vreselijke dingen gaan overkomen (zie vreemdelingenverdrag voor alle gronden). Vluchteling is een status.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mevrouw_voor_jou op 15-01-2016 12:49:07 ]
pi_159121855
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:56 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik werk voor een andere organisatie die asielzoekers voorlicht en begeleidt in de procedures en kan op een paar vragen wel antwoord geven denk ik. Mocht Yvonne een check willen doen, be my guest, ik ga alleen net als TS niet vertellen waar ik exact werkzaam ben.

[..]

Syriers zijn vaak goed opgeleid, veelal mensen die voordat shit uitbrak in Syrie een goede baan hadden, zeer gematigde moslims, echt ontwikkelde mensen. Ik zie in deze groep vooral mensen die er alles aan doen om weer een leven op te bouwen en heel blij zijn dat ze hier mogen zijn. Veel doen vrijwilligerswerk zolang ze geen baan gevonden hebben. Ik verwacht met deze mensen heel weinig problemen.

[..]

Zoals eerder gezegd, van de Eritreeërs verwacht ik weinig.
Van de Syriers verwacht ik eigenlijk geen problemen. Sterker nog, toen ik begon was ik verbaasd hoeveel overeenkomsten we hebben. Ook geen fanatisme op religiegebied, juist heel gematigd.

[..]

Dit is werk voor de IND. Wat precies de middelen zijn waarmee ze achterhalen of iemand de waarheid spreekt, of zich bijvoorbeeld voordoet als Syrier weet ik niet.

Als door hen een besluit genomen is worden mensen over het algemeen naar een AZC overgebracht, als er daadwerkelijk vrees is dat iemand onder gaat duiken kan dat ook naar een justitieel centrum (weet de naam zo even niet) waarbij iemand tot zijn uitzetting vastzit.

[..]

Nee, nooit. Mensen die ik begeleid hebben zich maar te gedragen, als iemand onbeschoft is en blijft nadat ik gewaarschuwd heb wijs ik ze de deur en kunnen ze terugkomen als ze normaal kunnen doen.

Dit heb ik zelf nog niet meegemaakt overigens. De meesten die ik ontmoet zijn vriendelijk, willen graag een praatje maken (Nederlands oefenen) vertellen dan over de kinderen (ik krijg veel foto's van schattige kindjes onder mijn neus geschoven) is het geen mooi kindje? of vertellen over wat hen op dat moment ook maar bezighoudt. Vaak vrolijk, maar regelmatig zijn mensen ook gestresst, maken ze zich zorgen om familie die nog in het land van herkomst zit.
Lopen niet moslims en bijv. homo's tegen bepaalde problemen aan in centra?
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:08:19 #163
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159122014
Goed bezig P8.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:22:25 #164
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159122334
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:04 schreef Kim-Holland het volgende:
Zijn er daadwerkelijk nog mensen die een asielzoeker/vluchteling in huis nemen voor onbepaalde tijd? En zo ja, hoe gaat dat dan? Mogen ze iemand uitkiezen in zo'n centrum?
En wat als het niet blijkt te klikken achteraf? Worden ze dan weer teruggeplaatst in een centrum?
Een bevriende Syrische vluchteling slaapt in een door een particulier gekocht pandje. Wat wil je erover weten?
Permanent Verbannen
pi_159122336
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik heb 1 situatie meegemaakt waarbij iemand die ik eerder begeleid had als tolk meekwam me in het Nederlands vroeg niet te laten merken dat ik hem kende omdat hij niet wilde dat door de andere man gevraagd zou worden waar hij mij van kende. Bij de eerdere begeleiding was zijn homoseksualiteit namelijk specifiek ter sprake gekomen.

Ik weet niet of dat is omdat hij dan ernstige problemen zou krijgen, of omdat hij simpelweg nog niet uit de kast is en op een goed moment wacht.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:30:14 #166
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159122524
quote:

[..]

Bij de criaiaopvang had ik een Libanese homo obtmoe
Permanent Verbannen
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:31:22 #167
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159122558
quote:

[..]

Bij de criaiaopvang had ik een Libanese homo ontmoet, die hield het onder de pet. In azc's zie ik mensen openlijk met christelijke symbolen lopen
Permanent Verbannen
pi_159122566
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:22 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik heb 1 situatie meegemaakt waarbij iemand die ik eerder begeleid had als tolk meekwam me in het Nederlands vroeg niet te laten merken dat ik hem kende omdat hij niet wilde dat door de andere man gevraagd zou worden waar hij mij van kende. Bij de eerdere begeleiding was zijn homoseksualiteit namelijk specifiek ter sprake gekomen.

Ik weet niet of dat is omdat hij dan ernstige problemen zou krijgen, of omdat hij simpelweg nog niet uit de kast is en op een goed moment wacht.
Hoe kan het dat ik meer verhalen ken? Maar ook al van twintig jaar geleden toen mijn moeder werkte voor COA. Dat ik nu een Christen ken in zo'n centrum die gewoon aangeeft hoe het werkt? Jij werkt met die mensen. Zie je dan te weinig?
pi_159122577
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:30 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

Bij de criaiaopvang had ik een Libanese homo obtmoe
En toen?
pi_159122599
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:31 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

Bij de criaiaopvang had ik een Libanese homo ontmoet, die hield het onder de pet. In azc's zie ik mensen openlijk met christelijke symbolen lopen
En dat gaat niet altijd goed. Andersom is er niet een echt probleem. Waar of niet?
pi_159122654
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hoe kan het dat ik meer verhalen ken? Maar ook al van twintig jaar geleden toen mijn moeder werkte voor COA. Dat ik nu een Christen ken in zo'n centrum die gewoon aangeeft hoe het werkt? Jij werkt met die mensen. Zie je dan te weinig?
Mijn werk richt zich op het juridisch begeleiden van mensen. De kans dat iemands geaardheid specifiek ter sprake komt is vrij klein omdat bij de huidige groep vluchtelingen dit niet de reden is waarom ze gevlucht zijn.
pi_159123622
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Daar ben ik het dus mee oneens. Wel als gewoon een mening. Zij kent de juridische kant van bepaalde personen.
Om even duidelijkheid te scheppen:
Ik werk hele dagen op AZC's, kan over juridische procedures, termijnen en een deel van het werk van de IND veel uitleg geven. Ook werk ik hele dagen met asielzoekers, spreek ze naast mijn afspraken ook veel in de wandelgangen, deel van mijn werk is een vertrouwensband opbouwen met deze mensen. Betekent dat ik wel overeenkomsten en verschillen tussen bepaalde groepen zie.

Op vragen als 'is er veel geweld tegen homo's,vrouwen etc... kan ik enkel ervaring delen, maar dat is geen maatstaf voor hoe het op een AZC exact is omdat ik er te weinig van zie. Ik zal in vervolgposts daar wat duidelijker in zijn zodat er geen verwarring over kan zijn.
pi_159123928
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:18 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Nu het al lang bekend is dat er ontzettend veel mensen uit gebieden komen waar geen oorlog is en dan ook geen asiel aanvragen in het eerste land waar ze Europa binnen komen, zijn deze procedures nu in gekort en aangescherpt? Ik bedoel maar door de hoge instroom kun je maar 1 ding doen en dat is alles verkorten en nog strenger zijn, maar gebeurt dat ook? Merk jij dat?
Op dit moment komt het overgrote deel van de mensen die asiel aanvragen uit Syrie en Eritrea, deze mensen komen wel degelijk uit een land waar ze reëel gevaar lopen.

Een probleem dat wel speelt is dat in Syrie heel veel blanco paspoorten gestolen zijn waardoor mensen die hier ofwel bekend staan als misdadiger, ofwel uit een ander land komen met een Syrisch paspoort hier aankomen dat niet van echt te onderscheiden is. Naar mijn weten probeert de IND, en vergelijkbare organisaties in heel Europa, de nummers van die paspoorten te achterhalen zodat mensen die met een dergelijk paspoort de EU binnenkomen meteen door de mand vallen, echter dat is een hels karwei omdat er in Syrie geen administratie meer van bestaat. Maar in het algemeen worden alle documenten onderzocht op echtheid.

Ik weet dat gezien de ernst van de situatie in Syrie vrijwel elke Syrier een vergunning krijgt.

De IND werkt heel hard om alle aanvragen snel af te handelen, echter moeten ze ook zorgvuldig werken en dat kost wat tijd. Daarnaast heeft de asielzoeker ook recht om eerst een aantal dagen tot rust te komen voordat de procedure daadwerkelijk van start gaat. Hoewel het tijd kost, vind ik het belangrijker dat de asielzoeker even tijd krijgt om tot zichzelf te komen, en de IND tijd krijgt om de procedure zorgvuldig te doen.
pi_159124179
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:18 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Jij verteld ze b.v ook dat ze niet zomaar mogen blijven. Geen recht hebben op een verblijfsvergunning b.v. toch? Ik ken nog zo'n verhaal echter lopen deze mensen tegen nogal wat (vooral verbale) agressie op. Omdat ze altijd bad-cop zijn. Maak jij zulke dingen ook mee?
Ja, ik moet soms een vervelende boodschap brengen. Voordeel is dat ik niet degene ben die dit beslist heeft, maar ik enkel er ben om de asielzoeker uitleg te geven en te helpen bij het vervolg.

Ik heb nog niet meegemaakt dat agressie of andere emoties op mij gericht werden. Ik zie wel enorme teleurstelling, boosheid, verdriet, wanhoop...allemaal vrij logische emoties die mensen voelen als ze slecht nieuws krijgen. Dat moet er op zo'n moment even uit. Ik toon begrip voor de emotie, geef uitleg en loods iemand even door zo'n moment heen voordat ik verderga met uitleg en begeleiding.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:51:45 #175
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_159124332
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:31 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Op dit moment komt het overgrote deel van de mensen die asiel aanvragen uit Syrie en Eritrea, deze mensen komen wel degelijk uit een land waar ze reëel gevaar lopen.
In die landen lopen mensen gevaar, maar zijn degenen die hiernaartoe komen het gevaar of degenen die ervoor vluchten?

Vragen, vragen ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')