Izquierda betekent LINKS en niet LINKSHANDIG.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Klaas is linkshandig denk ik, heb het even opgezocht en hij houdt de microfoon in het onderstaande filmpje met links vast.
Waarschijnlijk zijn de andere namen er ook uit te halen.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mooie theorie op 10e.nl, die een naam uit de cijfercodes van de kajakopdracht haalde.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 24 januari 2016 13:16 schreef Rewimo het volgende:
Hoe zat dat nou met die sleutels? Wij hebben net gekeken en we kwamen er niet uit. Er zijn foute antwoorden gegeven (zoals met de negens en de dominostenen). Kregen ze bij een fout antwoord ook verkeerde sleutels mee? Waren er meer sleutelbosjes dan vragen, dus een foute en een goede bos per vraag?
De uitleg van de spellen is zo summier (in beeld dan, ik neem aan dat de kandidaten wel meer uitleg krijgen). Die duikers werden niet genoemd en hoe dat nou precies met die sleutels werkte werd ons ook niet duidelijk.
Ja, volgens mij precies zoals jij zeiquote:Op zondag 24 januari 2016 13:16 schreef Rewimo het volgende:
Hoe zat dat nou met die sleutels? Wij hebben net gekeken en we kwamen er niet uit. Er zijn foute antwoorden gegeven (zoals met de negens en de dominostenen). Kregen ze bij een fout antwoord ook verkeerde sleutels mee? Waren er meer sleutelbosjes dan vragen, dus een foute en een goede bos per vraag?
De uitleg van de spellen is zo summier (in beeld dan, ik neem aan dat de kandidaten wel meer uitleg krijgen). Die duikers werden niet genoemd en hoe dat nou precies met die sleutels werkte werd ons ook niet duidelijk.
Kan niet, want de sleutel om de kist open te maken hing volgens mij alleen benedenquote:Op zondag 24 januari 2016 12:06 schreef Burrito het volgende:
Bij het laastje spel, die rots op klimmen voor die kist. Uiteindelijk maar '1500 euro', Ellie vond het ook weinig. Misschien heeft iemand geld uit de kist gepakt en weer op slot gedaan? Marjolein misschien?
Zo random valt toch ook wel mee? steeds het eerste getal uit de eerste 8 getallen.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:01 schreef zoem het volgende:
De cijfers worden nogal willekeurig uit de codes gehaald en de naam Klaas bevat veelvoorkomende letters. Deze theorie is best wel vergezocht.
Klopt. Er was een shot van de koffer die Art had, met drie rijen sleutels.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:01 schreef Meke het volgende:
[..]
[..]
Ja, volgens mij precies zoals jij zeiDus dat er drie rijen sleutels waren: met verkeerde sleutels, met goede sleutels voor het linkerslot en goede sleutels voor het rechterslot. Art wist wat de goede antwoorden waren, dus gaf één van die drie mee. Zou ook flauw zijn namelijk als het linkerslot al open was, iemand een goed antwoord gaf en nogmaals een linkersleutel mee kreeg
![]()
Volgens mij krijgen de deelnemers altijd nog wel off camera uitleg. Dan kunnen ze al hun vragen stellen, en ook eventueel de regels aftasten. Je wilt ook niet dat iemand de opdracht verkeerd begrijpt, 'valsspeelt' en je vervolgens het hele spel stil moet leggen
De 1e getallen van de eerste 2 codes neemt hij samen om er 11 van te maken. Daarna pakt hij 2x het 1e getal van maar 1 code, om daar 2x een A mee te maken.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:17 schreef opreis het volgende:
[..]
Zo random valt toch ook wel mee? steeds het eerste getal uit de eerste 8 getallen.
Ik heb wat proberen te puzzelen, maar ik kom er niet ver mee!quote:Op zondag 24 januari 2016 15:58 schreef amaranta het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn de andere namen er ook uit te halen.
Dat samen nemen moet wel wil je er die letters van maken. En een beetje husselen gebeurt wel vaker geloof ik. Ik vind hem iig niet ondenkbaar ver gezocht.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:39 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De 1e getallen van de eerste 2 codes neemt hij samen om er 11 van te maken. Daarna pakt hij 2x het 1e getal van maar 1 code, om daar 2x een A mee te maken.
Daarnaast staat het niet eens op volgorde (KSAAL). Ik vind het vrij ver gezocht.
Ff screenshot gemaakt. Alles sleutelbossen hebben minstens 3 sleutels aan het ringetje. Die ene sleutel valt enorm op. Ik kan alleen niet ontcijferen wat er op staat.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt. Er was een shot van de koffer die Art had, met drie rijen sleutels.
Ik interpreteerde het als een parodie op de mollenmania, denk niet dat 10e hier serieus isquote:Op zondag 24 januari 2016 15:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mooie theorie op 10e.nl, die een naam uit de cijfercodes van de kajakopdracht haalde.
[ afbeelding ]
Dank je wel! Het zijn 16 bosjes, dus voor elke vraag 1 goed en 1 foute klinkt logischquote:Op zondag 24 januari 2016 16:53 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ff screenshot gemaakt. Alles sleutelbossen hebben minstens 3 sleutels aan het ringetje. Die ene sleutel valt enorm op. Ik kan alleen niet ontcijferen wat er op staat.
[ afbeelding ]
Volgens mij komt deze van de volkskrant? hij staat al een pagina eerderquote:Op zondag 24 januari 2016 17:09 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik interpreteerde het als een parodie op de mollenmania, denk niet dat 10e hier serieus is
Bij de uitleg aan de mol in aflevering 1 schijnt ook een sleuteltje op tafel te liggen, dus de mol had ws gewoon een loper.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:02 schreef Meke het volgende:
[..]
Kan niet, want de sleutel om de kist open te maken hing volgens mij alleen benedenDe sleutels die de deelnemers meehadden waren alleen voor de kettingen
Geloof zelf (ook) niet in de linkshandige theorie, maar Marjolein is sowieso linkshandig (heeft haar horloge om haar rechterpols).quote:Op zondag 24 januari 2016 14:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Klaas is linkshandig denk ik, heb het even opgezocht en hij houdt de microfoon in het onderstaande filmpje met links vast.
Martine is een insider. Maar ik denk niet dat ze weet wie de mol is. Maar ze kan ons natuurlijk wel zand in de ogen strooien. Klaas lijkt me meer een afleidingsmol.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:09 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik interpreteerde het als een parodie op de mollenmania, denk niet dat 10e hier serieus is
Wat betreft de finale kan je alleen maar de mol invullen, en de rest misschien met social media. De winnaar en verliezer zou nog kunnen adh social media analyses misschien maar met de afleveringen is dit niet te doen.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Geloof zelf (ook) niet in de linkshandige theorie, maar Marjolein is sowieso linkshandig (heeft haar horloge om haar rechterpols).
Heb zelf trouwens al een sterk vermoeden over wie de finale haalt (1 finalist is nog 50/50, maar ik durf daar de gok wel op te nemen; mijn prono staat dan ook hopelijk vast tot het einde van dit seizoen).
Hangt er vanaf waar je op letquote:Op zondag 24 januari 2016 18:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat betreft de finale kan je alleen maar de mol invullen, en de rest misschien met social media. De winnaar en verliezer zou nog kunnen adh social media analyses misschien maar met de afleveringen is dit niet te doen.
Oh dat zou ik echt niet tof vinden! Ik weet dat het vaker gebeurd, maar eigenlijk vind ik dat de mol het alleen met voorkennis moet doen. Al die keren dat een mol mee mocht luisteren met gesprekken tussen andere kandidaten (Höftihuis? geloof ik, Ijsland), of een timer (Milouska in Argentinië) tijdens een opdracht had, vond ik stomquote:Op zondag 24 januari 2016 17:21 schreef Maartel het volgende:
[..]
Bij de uitleg aan de mol in aflevering 1 schijnt ook een sleuteltje op tafel te liggen, dus de mol had ws gewoon een loper.
Volgens mij is Martine helemaal geen insider? Ze heeft vrienden die mee hebben gedaan, maar voor zover ik weet toch geen inside information verder?quote:Op zondag 24 januari 2016 18:00 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Martine is een insider. Maar ik denk niet dat ze weet wie de mol is. Maar ze kan ons natuurlijk wel zand in de ogen strooien. Klaas lijkt me meer een afleidingsmol.
Nee, ik denk niet dat ze weet wie de mol is ofzo. Maar ze heeft zeker wel contacten. Op de molfandag was ze ook backstage en begeleidde ze kandidaten. En ik vind het ook wel opvallend hoe snel ze die recensies op internet zet. Misschien mag ze het net als Rik en Vivienne eerder kijken. Het zou me niet verbazen als haar recensies 'hint-ommercials' zijn. Haar site wordt ook door de officiele WIDM account op FB en Twitter gedeeld.quote:Op maandag 25 januari 2016 00:00 schreef Meke het volgende:
[..]
Volgens mij is Martine helemaal geen insider? Ze heeft vrienden die mee hebben gedaan, maar voor zover ik weet toch geen inside information verder?
Bedoel je Inge Iepenburg?quote:Op maandag 25 januari 2016 00:00 schreef Meke het volgende:
Volgens mij is Martine helemaal geen insider? Ze heeft vrienden die mee hebben gedaan, maar voor zover ik weet toch geen inside information verder?
10e werkt voor de Volkskrantquote:Op zondag 24 januari 2016 17:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij komt deze van de volkskrant? hij staat al een pagina eerder
Nee.quote:
Oh sorrie 😊quote:Op maandag 25 januari 2016 14:40 schreef Meke het volgende:
Nee.
Ik weet dat Martine in een vriendenkring zit met o.a. Janine Abbring en Arjen Lubach, daar doelde ik op.
Misschien hoopte ze nog op een vrijstelling of joker in de tijd die ze nog had.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:22 schreef MaleDuck het volgende:
- Marjolein liep doodleuk voorbij de 1000 euro voordat ze die 500 pakte...
Je zag aan Annemieke heel duidelijk hoe haar lichaamstaal veranderde aan het ontbijt, toen het over die drie jokers en -¤500 ging. Ze zat er echt met een ongemakkelijke 'air' bij en werd nog net niet rood, heel anders dan op momenten waarop ze niks te verbergen heeft. Op basis daarvan schrijf ik haar voor nu iig af als potentiële mol.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:21 schreef amaranta het volgende:
Als ik op maandag ochtend ga sporten is het senioren fitness.
Vanmorgen hadden twee oudere vrouwen het over wie is de mol. Waarschijnlijk lezen zij geen complot theorieën Op internet.
Wel verfrissend om ze te horen praten: "die ene met die ¤ -500 speelt vals".
Soms mis ik dat wel hoorquote:Op maandag 25 januari 2016 21:21 schreef amaranta het volgende:
Als ik op maandag ochtend ga sporten is het senioren fitness.
Vanmorgen hadden twee oudere vrouwen het over wie is de mol. Waarschijnlijk lezen zij geen complot theorieën Op internet.
Wel verfrissend om ze te horen praten: "die ene met die ¤ -500 speelt vals".
welke site heb je het over?quote:Op maandag 25 januari 2016 22:20 schreef Piperidine het volgende:
Op de .com site staat een interessante theorie dat de nummers bij het kajak-spel terug te leiden zijn naar de bedragen die werden geboden om vijf executievragen te veranderen in aflevering 3.
Wieisdemol.comquote:
Link?quote:Op maandag 25 januari 2016 22:20 schreef Piperidine het volgende:
Op de .com site staat een interessante theorie dat de nummers bij het kajak-spel terug te leiden zijn naar de bedragen die werden geboden om vijf executievragen te veranderen in aflevering 3.
quote:Het volgende over de getallen waar In de koker geld zat.
Naar mijn mening bestaan de laatste vier cijfers uit een postcode en de eerste cijfers is het bedrag wat ingezet is bij de vorige aflevering.
11001016 = 1100 euro genoteerd door de kandidaat die woont op postcode 1016 (Rob).
19993533 = 1999 euro, postcode 3533 Utrecht. Ceclie, zien we volgens mij ook in beeld ?
10013902= 100 euro, postcode 3902, Veenendaal, Klaas ?
23451051 = 2345 euro, postcode Adam.
2501017 = 250 euro, postcode Adam.
4111052 = 411, postcode Adam Teake ?
01055 = 0 euro, Adam. Mogelijk van Rémy. Dit nummer komt ook een keer voor. En Rémy deed niet meer mee.
01078 = 0 euro, Adam.
Dit zijn 8 duidelijke getallen, resteert nog het getal 751030411.
Dit is mogelijk het getal van de mol, maar kan dit nog niet ontcijferen
Kijk ook nog naar de rode getallen, om deze ergens te plaatsen.
Hoop dat iemand de postcodes kan aanvullen, wie dan overblijft zou het hoogste bedrag ingevuld hebben en dus mogelijk de mol?
quote:
Klaas moet toch 1001 euro zijn dan en niet 100? En waar is het hoogste bod gebleven dan? 2345 was het 1 na hoogste unieke bod. Alsnog lijkt het wel alsof er meer achter zit jaquote:
Wow interessant!quote:
voor de verandering mogen hints ook wel eens iets dieper zittenquote:
Maar het is (nog) niet helemaal sluitend.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:43 schreef opreis het volgende:
[..]
Je kan toch niet ontkennen dat er een logica in zit?
Geintje van de redactie wellicht, die zitten nu heel hard te lachen om alle molloten die allerlei rekensommetjes aan het doen zijn met willekeurig gekozen getallenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:33 schreef texelonia het volgende:
[..]
Maar het is (nog) niet helemaal sluitend.
Was er vorig jaar of jaar daarvoor niet ook een theorie met postcodes? Bleek uiteindelijk niks te zijn, of wel?
Oh ja, dat lijkt me zo heerlijkquote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Geintje van de redactie wellicht, die zitten nu heel hard te lachen om alle molloten die allerlei rekensommetjes aan het doen zijn met willekeurig gekozen getallen![]()
.
die zitten daar gewoon in een zeecontainer met alle gemakken van een modern kantoor voorzien.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:55 schreef Lemming22 het volgende:
Voordat we de cijfers induiken... Is het voor de productie van het programma überhaupt mogelijk om binnen een dag een hele opdracht met cijfers op te zetten (vergeet daarbij ook bijvoorbeeld het drukwerk niet) die een dag eerder door de kandidaten gebruikt zijn, inclusief postcodes, verwerkt in een cryptische codering? En dat allemaal in een land waar niet op elke straathoek een professionele drukkerij zit. Lijkt mij een flinke, risicovolle opgave waarvan ik betwijfel of ze die willen nemen.
Er valt wel wat voor te zeggen dat je zulke "handigheidjes" zo in the heat of the moment niet snel bedenkt lijkt me toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:40 schreef Montagui het volgende:
Nog even wat anders m.b.t. die kajak opdracht en de cijfers.
Het is zaak voor de mol om de nummers om te roepen, want als je even goed naar de nummers kijkt dan roep je door de megafoon (of die is eigenlijk niet eens nodig) "alle cijferreeksen met een 0 er in zijn goed" + de cijferreeks beginnend met 1999.....en dat is voor iedereen makkelijk te onthouden.
Maar als mol wil je natuurlijk verwarring zaaien door juist wel cijferreeksen te gaan noemen....
Uiteraard, dat is heel goed mogelijk. Maar stel dat een 'kandidaat' het wel opmerkt, dat zou je als mol willen voorkomen lijkt me. Dus dan voor de zekerheid maar het heft in eigen hand nemen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:44 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Er valt wel wat voor te zeggen dat je zulke "handigheidjes" zo in the heat of the moment niet snel bedenkt lijkt me toch?
Remy?quote:Op woensdag 27 januari 2016 02:41 schreef Poepz0r het volgende:
Het spel vind plaats achter je rugKijk eens wie er achter Toprak zit?
[ afbeelding ]
Remy?quote:Op woensdag 27 januari 2016 02:41 schreef Poepz0r het volgende:
Het spel vind plaats achter je rugKijk eens wie er achter Toprak zit?
[ afbeelding ]
Taeke zijn bedrijf zit iig op postcode 1052. Waarschijnlijk is dat ook zijn woonadres.quote:
Klaas zit ook achter haarquote:Op woensdag 27 januari 2016 09:20 schreef NoXia het volgende:
[..]
Remy?
[..]
Remy?
Net zoals Tim achter Rop, Annemiek achter Marjolein, Remy achter Toprak, Klaas achter Ellie, Taeke en Airen achter Cécile zit.
Niet zo heel spannend dus
nehquote:Op woensdag 27 januari 2016 02:37 schreef Poepz0r het volgende:
De titels van de afleveringen slaan altijd op de Mol uiteindelijk en niet op een afvaller of wat dan ook. Mede door de hints die al eerder genoemd zijn kan het niet anders of Klaas is de mol. Hier de titelhints:
Titel: Wijsmaken
De titel van de aflevering is wijsmaken. Klaas wordt in de metro wijsgemaakt dat hij een muzikant moet zoeken, maar dit blijkt toch niet zo te zijn. Wellicht wijst de titel dus naar Klaas
Titel: Het laatste woord
De titel “het laatste woord, letterlijk” kan verwijzen naar Klaas. In het klooster krijgen Klaas en Cécile wijsheden te horen, waarvan de laatste woorden molboek, oordeel, legenda, contra en focus zijn. De laatste letters daarvan vormen samen klaas. De eerste letters van deze 5 woorden vormen mol cf. Cf is de afkorting van het Latijnse woord conferatur, wat vergelijk betekent. Totaal wordt dit dus Mol vergelijk Klaas, oftewel Mol = Klaas.
Titel: Zeg het zelf
Klaas zegt iets in de trant van 'de mol kan het best met een deel van het ¤1000 briefje als een kip zonder kop rondlopen en ons uitlachen'. Dat is precies wat hij doet, hij 'zegt het zelf' wat zijn molactie is.
Titel: Minder dan je denkt
Klaas die minder jokers (1) heeft dan de groep denkt (3).
Tim en Klaas kunnen het moeilijk allebei zijn, dus jaquote:Op woensdag 27 januari 2016 18:58 schreef amaranta het volgende:
Zijn er ook nog mensen die niet denken dat klaas de mol is???
* amaranta in ieder geval
Je bent tenminste al een beetje voorbereid.. De shock als jouw mol niet de mol blijkt te zijn ( je was niet de enige die JW verdacht)quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:10 schreef Moira. het volgende:
Ik zit op Klaas omdat ik 't eigk gewoon niet weet.
Mja, zal wel weer een Jan-Willempje worden
Ja precies, ik hang sinds al die shocks en teleurstellingen tegenwoordig maar een beetje aan het begin van een tunnel, maar durf er om die reden nooit meer in te stappenquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:20 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Je bent tenminste al een beetje voorbereid.. De shock als jouw mol niet de mol blijkt te zijn ( je was niet de enige die JW verdacht)![]()
![]()
![]()
Ja dat denk ik ook. Er zitten er vast wel een paar tussen, maar grofweg het meeste is altijd bullshit.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:20 schreef amaranta het volgende:
En als Klaas de mol blijkt te zijn, dan zal geen van deze tips eigenljik echte tips zijn.
Ik vind het allemaal echt nét te ver gezocht.
Titels van de afleveringen zijn altijd hints naar de mol, dus wat is daar raar aan?quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:20 schreef amaranta het volgende:
En als Klaas de mol blijkt te zijn, dan zal geen van deze tips eigenljik echte tips zijn.
Ik vind het allemaal echt nét te ver gezocht.
Kan.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Titels van de afleveringen zijn altijd hints naar de mol, dus wat is daar raar aan?
Titels van afleveringen zijn altijd vaag genoeg dat ze naar meerdere personen zouden kunnen wijzen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Titels van de afleveringen zijn altijd hints naar de mol, dus wat is daar raar aan?
Ja, maar de hoofden zeiden niet klaas. Ze zeiden LKAAS.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:40 schreef opreis het volgende:
Ik zit op Klaas en juist om de Klaas cf mol hint. Zo ver gezocht vond ik hem niet. Die opdracht gaat sowieso terugkomen als hints waarmee de mol gevonden kon worden. Of wij hem juist geinterpreteerd hebben (en of we dat ook kunnen met alles wat wij te zien hebben gekregen is een tweede). Maar ik denk dat dit een zeer plausibele hint is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |