SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Hardenberg ligt volgens mij ook niet in Groningenquote:Op woensdag 6 januari 2016 14:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hm. Volgens mijn weer app voor mijn plaatsje (Hardenberg) al vannacht +1.
Dat kloptquote:Op woensdag 6 januari 2016 14:05 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hardenberg ligt volgens mij ook niet in Groningen
De kans daarop wordt steeds vanaf volgende week vrijdagquote:Op woensdag 6 januari 2016 14:20 schreef Infection het volgende:
Het wordt tijd dat de kou eens goed doorzet. De hele week blijft het nog tussen de 0 en 8 graden...
Dat is het hier nog steedsquote:Op woensdag 6 januari 2016 14:23 schreef MaLo het volgende:
Ik wil weer zulk weer als in december. Niet krabben, niet koud, en vooral, GEEN IJZEL.
Alleen jammer dat een week vooruit zo lastig te voorspellen is. Kan zomaar ineens omslaan.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De kans daarop wordt steeds vanaf volgende week vrijdag
Maar toen had je wel meer wind en regen. Dan heb ik toch liever kou en sneeuw.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:23 schreef MaLo het volgende:
Ik wil weer zulk weer als in december. Niet krabben, niet koud, en vooral, GEEN IJZEL.
Wind en regen boeit me niks, harde wind vind ik zelfs mooiquote:Op woensdag 6 januari 2016 14:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Maar toen had je wel meer wind en regen. Dan heb ik toch liever kou en sneeuw.
quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:30 schreef MaLo het volgende:
De ANWB meldt nu ook weer code rood voor Groningen, op de site van het KNMI geldt voor Groningen nog code oranje.
twitter:KNMI twitterde op woensdag 06-01-2016 om 14:30:18Code rood #ijzel nu voor Friesland, Groningen en Drenthe, overige waarschuwingen blijven... https://t.co/dpPyZhecVg reageer retweet
Zou tijd worden. Die code rood hadden ze van tevoren al wel mogen geven. Het kwaad is inmiddels allang geschied.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:31 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:KNMI twitterde op woensdag 06-01-2016 om 14:30:18Code rood #ijzel nu voor Friesland, Groningen en Drenthe, overige waarschuwingen blijven... https://t.co/dpPyZhecVg reageer retweet
twitter:ADnl twitterde op woensdag 06-01-2016 om 14:51:17Eerste dode door gladheid. Een man in Assen gleed uit op een stoep en kwam daardoor om het leven https://t.co/jrY2EzB4WG reageer retweet
Zie je wel de winter brengt alleen maar narigheid..., tijd voor de lente en zomer.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:52 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ADnl twitterde op woensdag 06-01-2016 om 14:51:17Eerste dode door gladheid. Een man in Assen gleed uit op een stoep en kwam daardoor om het leven https://t.co/jrY2EzB4WG reageer retweet
In de zomer gaan ook mensen dood door de hittequote:Op woensdag 6 januari 2016 15:21 schreef WEST het volgende:
[..]
Zie je wel de winter brengt alleen maar narigheid..., tijd voor de lente en zomer.
Door zomerse omstandigheden kunnen mensen inderdaad niet te komen overlijden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:21 schreef WEST het volgende:
[..]
Zie je wel de winter brengt alleen maar narigheid..., tijd voor de lente en zomer.
Dan moet je ook echt wel gigantisch vervelend op een nare plek landen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:52 schreef Houtenbeen het volgende:
Klopt, maar in de winter hebben veel meer mensen problemen door gladheid en kou.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In de zomer gaan ook mensen dood door de hitte
Dat is gewoon de grote zuivering van uitkeringtrekkers, gepensioneerden en de zwakkeren, uitglijden over ijs kan iedereen overkomen en is dus minder goed.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In de zomer gaan ook mensen dood door de hitte
Zelfs de Belgen weten het. Nou dat zegt wel wat.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:24 schreef WEST het volgende:
[..]
Klopt, maar in de winter hebben veel meer mensen problemen door gladheid en kou.
Nou. Je hebt toch wel iemand kunnen vinden die is overleden omdat hij ongelukkig terecht is gekomen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:24 schreef WEST het volgende:
[..]
Klopt, maar in de winter hebben veel meer mensen problemen door gladheid en kou.
Ja Assenquote:Op woensdag 6 januari 2016 15:22 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dan moet je ook echt wel gigantisch vervelend op een nare plek landen.
Begin maart kan nog zeer winters zijn. Eind maart ook al prima zomers. Dus ja, dat is vrij normaalquote:Op woensdag 6 januari 2016 15:33 schreef Ajaxfan het volgende:
Zeg is dat normaal die bizarre verschillen?
Highest ever in March: 27ºC / 81ºF
Lowest ever in March: -27ºC / -17ºF
quote:
proficiatquote:Op woensdag 6 januari 2016 15:45 schreef Dven het volgende:
Zie dat ik op nr. 1 sta qua aantal posts in dit topic over 2015
Terwijl het toch niet echt de plek van trollen, grove reacties en meer van dat soort strapatsen is?quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
proficiat
ik op 1 met het aantal moderaties in WKN
Ja enorm, bijna een dagtaak aan! En er is ook maar één mod !quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Terwijl het toch niet echt de plek van trollen, grove reacties en meer van dat soort strapatsen is?
Als WKN dan maar niet dicht moet straks, vanwege de lage post aantallenquote:Op woensdag 6 januari 2016 15:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja enorm, bijna een dagtaak aan! En er is ook maar één mod !
Post eens meer danquote:Op woensdag 6 januari 2016 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Als WKN dan maar niet dicht moet straks, vanwege de lage post aantallen![]()
Hoiquote:
Ik help je vastquote:Op woensdag 6 januari 2016 16:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
anders kan ik ook geen jaaroverzichten maken
Djeez heeft gewoon wat extra ijs neergelegd in Assenquote:Op woensdag 6 januari 2016 16:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik help je vast
"Na een boterzacht december 2015, sloeg na de jaarwisseling het weer om. Kou drong het noorden en oosten van ons land binnen. Met als zeer nare bijwerking dat de wegen spekglad werden vanwege ijzel. Volgens velen de ergste ijzel sinds 1987. Twee dagen achtereen gold code rood voor Groningen, Friesland en Drente. Het aantal ongelukken op de snelwegen was niet te tellen. Helaas viel er zelfs een dode te betreuren door de ijzel. In Assen nog wel."
WTF ik dacht deze post in het Canada topic geplaatst te hebben. Gaat lekker vandaag.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Begin maart kan nog zeer winters zijn. Eind maart ook al prima zomers. Dus ja, dat is vrij normaal
Er zijn 24 fora op FOK! met minder posts dan WKN en WKN heeft in 2015 bijna 1000 posts meer gehad dan in 2014. Stijgende lijn dusquote:Op woensdag 6 januari 2016 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Als WKN dan maar niet dicht moet straks, vanwege de lage post aantallen![]()
Dan moet het wel zo'n weer blijvenquote:Op woensdag 6 januari 2016 16:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zijn 24 fora op FOK! met minder posts dan WKN en WKN heeft in 2015 bijna 1000 posts meer gehad dan in 2014. Stijgende lijn dus
2015 - 28477
2014 - 27696
Met het huidige gemiddelde staan we eind dit jaar zelfs op ruim 53.000![]()
twitter:NUnl twitterde op woensdag 06-01-2016 om 16:34:03Advies Rijkswaterstaat: ga ook donderdag niet de weg op in noordelijke provincies:https://t.co/prJlxm0eLv https://t.co/jjDGNOf7e1 reageer retweet
ik fiets zo naar huisquote:Op woensdag 6 januari 2016 16:09 schreef MaLo het volgende:
[..]
HoiHoe is het daar? In mijn stukje Oldenzaal is de straat weer ijzig
![]()
Ik vrees voor vannacht en morgenvroeg
Nice!quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik help je vast
"Na een boterzacht december 2015, sloeg na de jaarwisseling het weer om. Kou drong het noorden en oosten van ons land binnen. Met als zeer nare bijwerking dat de wegen spekglad werden vanwege ijzel. Volgens velen de ergste ijzel sinds 1987. Twee dagen achtereen gold code rood voor Groningen, Friesland en Drente. Het aantal ongelukken op de snelwegen was niet te tellen. Helaas viel er zelfs een dode te betreuren door de ijzel. In Assen nog wel."
Inhoudelijk en Kwalitatief gewoon tot de top 15quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dan moet het wel zo'n weer blijven
Maar inderdaad WKN behoort wel tot de top subfora op fok
Er is geen SC-topic tochquote:Op woensdag 6 januari 2016 16:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Inhoudelijk en Kwalitatief gewoon tot de top 15![]()
Zelfs de SC is ontopic
Succesquote:Op woensdag 6 januari 2016 16:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik fiets zo naar huis
als ik morgen niet gepost heb dan moet je je zorgen maken
Inderdaad een subforum met weinig gebagger en veel kwaliteitquote:Op woensdag 6 januari 2016 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dan moet het wel zo'n weer blijven
Maar inderdaad WKN behoort wel tot de top subfora op fok
Eerste SC van FOK! met een vast en inhoudelijk onderwerpquote:Op woensdag 6 januari 2016 16:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Inhoudelijk en Kwalitatief gewoon tot de top 15![]()
Zelfs de SC is ontopic
"Dit alles terwijl in het zuiden van Nederland de mensen gewoon konden genieten van een flauw zonnetje en temperaturen rond 8 a 9 graden. Heerlijk weer om buiten te zijn."quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik help je vast
Heel simpele uitlegquote:Op woensdag 6 januari 2016 17:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel vreemd overigens zo'n enorm verschil dat al dagen aanhoudt. Hoe komt dat eigenlijk?
Smijzelquote:Op woensdag 6 januari 2016 17:39 schreef F1gamer het volgende:
Noorden kampt nu ook met smog
GRONINGEN -
Het noorden van het land kampt niet alleen met gladheid op de wegen, maar ook met smog in de lucht. De wind blaast fijnstof vanuit het oosten. Daardoor is de luchtkwaliteit nu slecht boven de lijn Haarlem-Nijmegen. Dat blijft waarschijnlijk zo tot donderdagochtend.
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu meldde dat woensdag. Vooral mensen met longaandoeningen als astma en COPD hebben last van fijnstof. Ze kunnen piepen, hoesten en kortademig worden
Bron: telegraaf.nl
ijzel en smog. we treffen in het noorden ook wel.
Dat is smog?quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:55 schreef Igen het volgende:
Sodeju, PM2,5-waarden van boven de 150 momenteel, dat zie je normaal alleen in China en India enzo.
Da's wel de belangrijkste indicator ja.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat is smog?
Zelf zwaar astmatisch, heb nu ook meer last idd
Behalve de hoogoven van Duisburg is daar toch helemaal geen zware industrie meerquote:Op woensdag 6 januari 2016 18:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Komt o.a. door de gore oostenwind van bv het ruhrgebied
Er zit nog aardig wat industrie daar, maar natuurlijk is niet alleen dat gebied vervuilend. In oost europa kunnen ze er ook wat vanquote:Op woensdag 6 januari 2016 18:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Behalve de hoogoven van Duisburg is daar toch helemaal geen zware industrie meer
Stel dat de Randstad dagenlang last had van ijzel, dan zou je echt een ramp hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:31 schreef Houtenbeen het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:KNMI twitterde op woensdag 06-01-2016 om 14:30:18Code rood #ijzel nu voor Friesland, Groningen en Drenthe, overige waarschuwingen blijven... https://t.co/dpPyZhecVg reageer retweet
0mm sneeuwquote:Op woensdag 6 januari 2016 18:10 schreef Houtenbeen het volgende:
De nieuwste run van GFS![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Al is het nog veel te ver weg
of -12 met een zonnetjequote:Op woensdag 6 januari 2016 19:18 schreef INViCTuS het volgende:
Liever sneeuw dan ijzel iig. Sowieso is dit grijze weer met maar 2/3 graden boven 0 ook geen donder aan. Doe me dan maar +12
Pas op wat je zegt hoorquote:Op woensdag 6 januari 2016 19:18 schreef INViCTuS het volgende:
Liever sneeuw dan ijzel iig. Sowieso is dit grijze weer met maar 2/3 graden boven 0 ook geen donder aan. Doe me dan maar +12
quote:
quote:
Groen: regenquote:
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 06-01-2016 om 20:42:19Nieuwe berekeningen ECMWF model: in de loop van volgende week in de hele Benelux nogal winters met winterse buien, ook met sneeuw reageer retweet
Laten we het hopenquote:Op woensdag 6 januari 2016 20:46 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 06-01-2016 om 20:42:19Nieuwe berekeningen ECMWF model: in de loop van volgende week in de hele Benelux nogal winters met winterse buien, ook met sneeuw reageer retweet
quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:04 schreef Djeez het volgende:
[..]
Laten we het hopen
Volgend weekend, dus 16/17 januari, heeft mijn vrouw een weekendje schoonmoeder ingepland. Laat dat mens nu net in Antwerpen wonen. Goh, wat jammer zou het zijn als het dan te glad is om te rijden...
Dan kun je dat bericht over je doodsstrijd om op je werk te komen beter laten verwijderen. Als ze dat leest zal ze er op staan dat je toch komt, je trotseerde eerder ook al de weergoden om te werken ..quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:04 schreef Djeez het volgende:
[..]
Laten we het hopen
Volgend weekend, dus 16/17 januari, heeft mijn vrouw een weekendje schoonmoeder ingepland. Laat dat mens nu net in Antwerpen wonen. Goh, wat jammer zou het zijn als het dan te glad is om te rijden...
Godver, zou ook kut zijn. Alhoewel 800m lopen minder eng is dan 300km rijden...quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
Dan kun je dat bericht over je doodsstrijd om op je werk te komen beter laten verwijderen. Als ze dat leest zal ze er op staan dat je toch komt, je trotseerde eerder ook al de weergoden om te werken ..
breng dat een schoonmoeder maar aan haar verstandquote:Op woensdag 6 januari 2016 21:11 schreef Djeez het volgende:
[..]
Godver, zou ook kut zijn. Alhoewel 800m lopen minder eng is dan 300km rijden...
Nog dieper noordelijk svp. Als het dan maar zo mot, dan maar met tonnen aan sneeuw.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:06 schreef INViCTuS het volgende:
Arctische uitbraak op termijn? #ECMWF komt met een indrukwekkend Groenlandhoog op de proppen! #sneeuw #afwachten
[ afbeelding ]
En Gelderland naar geel, terwijl het nu vriest en regentquote:Op woensdag 6 januari 2016 21:48 schreef Houtenbeen het volgende:
Code rood is verlengd tot 11.00 morgenochtend voor Drenthe, Groningen en Friesland
Auto gaf net -1 aan, maar het is een Citroën dus waarschijnlijk is het +10.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
En Gelderland naar geel, terwijl het nu vriest en regent
Mah, de weg begint te glimmen en het ijs begint te groeien op de autoquote:Op woensdag 6 januari 2016 22:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Auto gaf net -1 aan, maar het is een Citroën dus waarschijnlijk is het +10.
De auto van mijn pa geeft altijd een 'ding ding ding' als het onder nul is en de antispin/slip van de wielen is in werking.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Auto gaf net -1 aan, maar het is een Citroën dus waarschijnlijk is het +10.
Ja ik krijg een ''gladheidswaarschuwing'' met een paar piepjes. Alleen zag ik het nog niet aanvriezen.. nu wel.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:35 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
De auto van mijn pa geeft altijd een 'ding ding ding' als het onder nul is en de antispin/slip van de wielen is in werking.
Hier ookquote:Op woensdag 6 januari 2016 22:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Mah, de weg begint te glimmen en het ijs begint te groeien op de auto
Auto was net helemaal schoon, ik ga toch de garage maar eens opruimen en de auto binnen zetten als het winter is. (Maar dan vriest de garagedeur weer vast)quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Mah, de weg begint te glimmen en het ijs begint te groeien op de auto
Die van mij begint al bij +4 te zeiken dat het koud is.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:35 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
De auto van mijn pa geeft altijd een 'ding ding ding' als het onder nul is en de antispin/slip van de wielen is in werking.
Tja, volvo. geluidje kan je uit laten zetten bij de garage.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Die van mij begint al bij +4 te zeiken dat het koud is.
Mietje
Renault?quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Die van mij begint al bij +4 te zeiken dat het koud is.
Mietje
Wat meer heeft een mens nog nodigquote:Op woensdag 6 januari 2016 22:38 schreef GekkePoes het volgende:
Trouwens, boodschappen doen met de slee. met snelbinders passen er precies twee kratten pils op en een volle boodschappentas
Dat doet die bij mij als het lager dan 3 graden ofzo is. Ook de airopomp wordt dan uitgeschakeld.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:35 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Nog een voordeel je bier is perfect op temperatuur.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:38 schreef GekkePoes het volgende:
Trouwens, boodschappen doen met de slee. met snelbinders passen er precies twee kratten pils op en een volle boodschappentas
quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:28 schreef thesiren.nl het volgende:
[..]
Nog een voordeel je bier is perfect op temperatuur.
Ik had echt verwacht dat het zeer mistig zou gaan worden. Dat is het dus niet, ik kan gewoon de windturbines van Flevoland zien (de lampen dan), maar onder de lantaarnpalen kan ik wel de lichtstralen zien, en de temperatuur is alweer 4,4°C op het balkon (gisteren 2,6°C)quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:51 schreef Resistor het volgende:
Zicht is hier (Bunschoten) heel rap aan het teruglopen, net als de temperatuur.
Volgens mij gaat dat morgen krabben worden, ijsdeken voor over de voorruit is kapot en weggegooid
Nouja, je vertrouwen in de NS is in ieder geval schattigquote:Op donderdag 7 januari 2016 07:27 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik pak straks mooi de trein naar Groningen
Wil met geen mogelijkheid gezien worden op de A7 nu.
Heb de site van de NS gechecked, niks aan de handquote:Op donderdag 7 januari 2016 07:36 schreef byah het volgende:
[..]
Nouja, je vertrouwen in de NS is in ieder geval schattig
Zo erg?quote:Op donderdag 7 januari 2016 08:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Omg.. ik zit. Op het nippertje de trein gehaald.
Kreeg mn auto niet ijsvrij
40 cm met carnavalquote:Op woensdag 6 januari 2016 18:10 schreef Houtenbeen het volgende:
De nieuwste run van GFS![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Al is het nog veel te ver weg
Welquote:Op donderdag 7 januari 2016 06:16 schreef Lonaa het volgende:
Wel of niet naar Sneek? That's the question.
Hij staat al sinds maandag buitenquote:Op donderdag 7 januari 2016 08:48 schreef Cassius het volgende:
[..]
Zo erg?
Ik ben blij dat er sinds eergisteren niks bij gekomen is, het is wel een beeldhouwwerk ja.
Godver, mijn woonwerkroute loopt zo ongeveer in het midden van het donkerste gedeeltequote:Op donderdag 7 januari 2016 09:27 schreef Ajaxfan het volgende:
Via meteo-service:
[ afbeelding ]
Sneeuwstorm des doods.
Als dat nou eens zou uitkomen...quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:27 schreef Ajaxfan het volgende:
Via meteo-service:
[ afbeelding ]
Sneeuwstorm des doods.
Nog ver weg maar de ligging lijkt iets optimistischer (voor de sneeuwliefhebber).quote:
Ik hoop dat nu het zuiden eens flink aan de beurt is met gladheid en sneeuw. Ter compensatie voor onze Siberische horrorwinterquote:Op donderdag 7 januari 2016 09:27 schreef Ajaxfan het volgende:
Via meteo-service:
[ afbeelding ]
Sneeuwstorm des doods.
Waarom ben ik niet verrast dat precies jij reageert?quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:01 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik hoop dat nu het zuiden eens flink aan de beurt is met gladheid en sneeuw. Ter compensatie voor onze Siberische horrorwinter
Als je niet een week onderweg bent zit je goed. Zie de datum onderin.quote:
quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:04 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Als je niet een week onderweg bent zit je goed. Zie de datum onderin.![]()
![]()
Als het bij ons in het noorden gewoon vriest en mooi zonnig weer hoor je mij niet klagen. Wij hebben immers de mooiste schaatsgebieden. Jullie mogen de prut wel hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:04 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Waarom ben ik niet verrast dat precies jij reageert?Na vooruit dan krijgen jullie rustig weer en wij verse sneeuw zonder ijzel.
[..]
Als je niet een week onderweg bent zit je goed. Zie de datum onderin.![]()
![]()
Hoop dat er nog veel meer bij komtquote:Op donderdag 7 januari 2016 09:48 schreef NaturalScience het volgende:
Hellmannen tot nu toe!![]()
[ afbeelding ]
same herequote:Op donderdag 7 januari 2016 09:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Godver, mijn woonwerkroute loopt zo ongeveer in het midden van het donkerste gedeelte.
psst, carnaval is 3 weken later pasquote:
Ik prefereer toch echt een sneeuwloze carnaval.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:51 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
psst, carnaval is 3 weken later pas
Mijne ookquote:Op donderdag 7 januari 2016 09:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Godver, mijn woonwerkroute loopt zo ongeveer in het midden van het donkerste gedeelte.
Voor mij geldt hetzelfde, Utrecht naar Hoofddorp. Maar dit plaatje veranderd ongeveer nog iedere 6 uur ofzo, dus de kans dat dit uitkomt is zo goed als nul procentquote:Op donderdag 7 januari 2016 09:45 schreef JDude het volgende:
[..]
ik hoop het ook. Anders ben je op de woensdag hartstikke ziekquote:Op donderdag 7 januari 2016 10:58 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik prefereer toch echt een sneeuwloze carnaval.
Dat schrijf je toch echt verkeerd. Jij wil dus zeggen dat als er sneeuw zou liggen jij ziek zou worden? In principe word je van het weer niet ziekquote:Op donderdag 7 januari 2016 11:39 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ik hoop het ook. Anders ben je op de woensdag hartstikke ziek
dat kloptquote:Op donderdag 7 januari 2016 11:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat schrijf je toch echt verkeerd. Jij wil dus zeggen dat als er sneeuw zou liggen jij ziek zou worden? In principe word je van het weer niet ziek
Jeej.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:10 schreef Lonaa het volgende:
Snelwegen waren prima te doen. Geen gladheid geenv vertraging.
Gelukkig. Ik ben al een paar dagen niet met de auto weggeweest, vind het veel te gevaarlijk. Boodschappen halen doe ik wel lopendquote:
Ik heb nergens gegleden met de auto. De snelwegen waren helemaal schoon, met uitzondering van bijv. de vluchtstrook. Sneek-Centrum heb ik vermeden door net buiten het centrum te parkeren.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:01 schreef bondage het volgende:
[..]
Gelukkig. Ik ben al een paar dagen niet met de auto weggeweest, vind het veel te gevaarlijk. Boodschappen halen doe ik wel lopend
Zeker geparkeerd bij Boschplein.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb nergens gegleden met de auto. De snelwegen waren helemaal schoon, met uitzondering van bijv. de vluchtstrook. Sneek-Centrum heb ik vermeden door net buiten het centrum te parkeren.
Uh, ja volgens mij wel. Als je de N7 (?) richting Sneek-Centrum volgt en dan links en rechtdoor op de rotonde en dan rechtsaf.quote:
Dat scheelt, als je met die gladheid eenmaal aan het glijden bent dan is er geen houden meer aan. Hoop dat de dooi zo zijn intrede doet, het is nu nog -1 dus die rommel op de wegen smelt nietquote:Op donderdag 7 januari 2016 13:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb nergens gegleden met de auto. De snelwegen waren helemaal schoon, met uitzondering van bijv. de vluchtstrook. Sneek-Centrum heb ik vermeden door net buiten het centrum te parkeren.
In het centrum lag inderdaad nog wel veel zooi, zeker op de stoepen. Op de terugweg heb k op de snelweg ook gewoon flink doorgereden. Had alleen wat last van rondvliegend ijs van voorgangersquote:Op donderdag 7 januari 2016 13:05 schreef bondage het volgende:
[..]
Dat scheelt, als je met die gladheid eenmaal aan het glijden bent dan is er geen houden meer aan. Hoop dat de dooi zo zijn intrede doet, het is nu nog -1 dus die rommel op de wegen smelt niet
Beter!quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:19 schreef Houtenbeen het volgende:
En daar is hij weer, trekt alleen wel onder ons door
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:16 schreef Yi-Long het volgende:
Ik neem aan dat die storm die afgelopen weekend voor eind deze week werd voorspeld (lees: Nu), uit blijft......?
quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:19 schreef Houtenbeen het volgende:
Is correct. Is een horrorstorm die van het zuidoosten naar het noordwesten trekt. Hier hebben we hem een paar dagen eerder.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:37 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Niemand die iets opvalt aan deze pluim?![]()
![]()
Met goede droge sneeuw is niks misquote:Op donderdag 7 januari 2016 19:17 schreef dick_laurent het volgende:
jaaaaa sneeuw!!! .... op je bek gaan... niet meer normaal kunnen fietsen.... mongolen die willekeurig met sneeuw naar je gaan gooien op straat. bruine gore drab overal na een paar dagen dat aanvriest waardoor je nog een keer op je bek gaat!
ik zie alleen-maar-voordelen
Geef toe, je vind het stiekem wel leukquote:Op donderdag 7 januari 2016 19:17 schreef dick_laurent het volgende:
jaaaaa sneeuw!!! .... op je bek gaan... niet meer normaal kunnen fietsen.... mongolen die willekeurig met sneeuw naar je gaan gooien op straat. bruine gore drab overal na een paar dagen dat aanvriest waardoor je nog een keer op je bek gaat!
ik zie alleen-maar-voordelen
Alleen de laag ijzel eronder is zo vervelend..quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:34 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Met goede droge sneeuw is niks mis
Het buldert hier aardig aan de kust nuquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:48 schreef roislecxe het volgende:
Windkracht 10 alweer aan zee. Ik vond het hier ook al aardig waaien met kracht 5. Das hier zo'n beetje de max.
Ja dat moet eerst wel even wegsmelten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:53 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Alleen de laag ijzel eronder is zo vervelend..
Ik verkies de (echte) winter 10x boven die vieze smerige plakkerige zomers hierquote:Op donderdag 7 januari 2016 19:48 schreef AGFNick het volgende:
Lekker zwetend slapen in een slaapkamer met een temperatuur van 30 graden. Nou dan liever een sneeuwbal tegen mn hoofd.. iets wat ik buiten de basisschool en brugklas om nooit meer heb gehad
Laat maar komen, het extreme winter weer. Elk weer heeft zo zijn voor en nadelen...
twitter:Art_of_thunders twitterde op donderdag 07-01-2016 om 20:11:36Ondertussen in #Groningen! RT @JanvdMeideNoord Na 4 dagen #ijzel nu dik pak #sneeuw in Winschoten. https://t.co/rZyzfD8Nb9 reageer retweet
Dat vind ik nog het mooiste aan sneeuw.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:17 schreef Adrie072 het volgende:
Zekers, ook de rust die het uitstraalt.
Dempt t geluid ook.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:17 schreef Adrie072 het volgende:
Zekers, ook de rust die het uitstraalt.
Ook de kieren tussen de dakpannen dicht, en word het meteen en paar graden warmer als het vriest.quote:
Dik pak?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:14 schreef aloa het volgende:
Sneeuw in Groningen.[ afbeelding ]twitter:Art_of_thunders twitterde op donderdag 07-01-2016 om 20:11:36Ondertussen in #Groningen! RT @JanvdMeideNoord Na 4 dagen #ijzel nu dik pak #sneeuw in Winschoten. https://t.co/rZyzfD8Nb9 reageer retweet
Dat vind ik wel erg nice iddquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:38 schreef aloa het volgende:
[..]
vooral als je ook geen verkeer meer hoort. Wat een stilte dan
Geweldig, ze hebben er lang op moeten wachten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:48 schreef INViCTuS het volgende:
Haha....ik moest ook ff lachen om die woorden: DIK PAK...nondeju, geen doorkomen aan. Wat ligt daar? 2 centimeter? Hier werden vandaag foto's geplaatst uit de Franse Alpen. Dat mag je pas een pak noemen. Overigens kan daar de komende week nog 1 tot 2 meter bij gaan vallen. http://www.wintersporters.nl/weblog/bericht/5776/live-het-dumpt
quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:00 schreef aloa het volgende:
Wat een kaarten van EC. Eerst veel sneeuw en daarna opbouw van hogedruk boven Scandinavie![]()
Als dit uitkomt zijn we nog lang niet van deze winter af.
[ afbeelding ]
Oeh 400 km naar het noorden graag.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn dak is nu ijs en sneeuwvrij, maar wat een kabaal was dat "Kgrrrrrrrrk kedeng!"quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:09 schreef Cassius het volgende:
Leuk op de weg nu, de ijsresten van lantaarnpalen en auto's vliegen je om de oren.
Dat had ik van de week ook. Smorgens met geen mogelijkheid dat ijs eraf te halen. En ik rij onder de A28 door en ineens een kabaal en kijk in de spiegel en daar ging het ijs. Gelukkig reed de auto achter mij op veilige afstand.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:42 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Mijn dak is nu ijs en sneeuwvrij, maar wat een kabaal was dat "Kgrrrrrrrrk kedeng!"
nou ik weet niet, maar dit zijn toch wel behoorlijke kansen al zeg ik het zelf..quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:24 schreef dick_laurent het volgende:
Nou poe poe, vooralsnog lijkt het gelukkig mee te vallen met die extreme sneeuwval en kou die er aan zit te komen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kans is groot dat er sneeuw valt. De hoeveelheid is nog afwachten...die kaart die jij laat zien zegt niet zoveel.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ehh dus max 50% kans op enige sneeuwval van een centimeter ofzo....en max 15% kans op meer dan 3 cm sneeuw vind jij "behoorlijke" kansen?
Ok!
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:56 schreef aloa het volgende:
Nieuwe pluim is een stuk minder koud.
[ afbeelding ]
Lekker man.quote:
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:56 schreef aloa het volgende:
Nieuwe pluim is een stuk minder koud.
[ afbeelding ]
Ik woon dan ook niet in Groningenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:29 schreef Eejit het volgende:
[..]
Het is vanaf maandag nog niet zo warm geweest.
Oh meid toch...quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik woon dan ook niet in Groningen
Hier is het gewoon frisser geworden.
Tis een kat, geen poesquote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:59 schreef Eejit het volgende:
[..]
Oh meid toch...![]()
![]()
OT: Ben benieuwd of die sneeuwbuien komende week ook komen. Liever sneeuw dan al die ijzel.
Dat dus.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:18 schreef MaLo het volgende:
Lekker vandaag buiten.
Geen wind, zon, heerlijk!
Hahaha mooi is dat he.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
Haha, dit vind ik gewoon wel echt vermakelijk
Dit schreef iemand op weerwoord vandaag:
Klinkt dramatischer dan het is maar als liefhebber van 1) onweer en 2) sneeuw worden we in deze anti-weerhoek keer op keer op de teleurstellende feiten gedrukt de laatste jaren.
Bijna medio januari en nog geen vorst of sneeuwvlok mogen waarnemen in mijn regio, ontzettend triest. Had nog beetje hoop bij komende verstoring van het zonale patroon maar geheel in lijn met herfst '16 ziet het ernaar uit dat de kansen op enig winterweer met de run kleiner worden.
Kan het niet meer opbrengen om intrinsiek enthousiast te worden en actief kaarten te bekijken, wetende dat de latente behoefte naar winter vrijwel niet bevredigd wordt en we voortdurend met de neus op de kille feiten worden gewezen
De ratio overwint, heb de winter in december al afgeschreven en hoopte vurig dat ik niet gelijk zou krijgen maar nog steeds liggen we helaas op koers. En een winterseizoen zonder enige sneeuw of vorst is wat mij betreft de zeer trieste druppel.
Gelukkig heb ik zat andere hobby's die me wel voldoening geven. Uiteraard zal het wintervlammetje altijd blijven branden maar in ons klimaat kies ik ervoor om niet 3 maanden lang teleurgesteld te worden. (de onweersarme jaren nog niet eens meegerekend)
[ afbeelding ]
Ik moest toch wel lachen eigenlijkquote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
Klinkt dramatischer dan het is maar als liefhebber van 1) onweer en 2) sneeuw worden we in deze anti-weerhoek keer op keer op de teleurstellende feiten gedrukt de laatste jaren.
Bijna medio januari en nog geen vorst of sneeuwvlok mogen waarnemen in mijn regio, ontzettend triest. Had nog beetje hoop bij komende verstoring van het zonale patroon maar geheel in lijn met herfst '16 ziet het ernaar uit dat de kansen op enig winterweer met de run kleiner worden.
Kan het niet meer opbrengen om intrinsiek enthousiast te worden en actief kaarten te bekijken, wetende dat de latente behoefte naar winter vrijwel niet bevredigd wordt en we voortdurend met de neus op de kille feiten worden gewezen
De ratio overwint, heb de winter in december al afgeschreven en hoopte vurig dat ik niet gelijk zou krijgen maar nog steeds liggen we helaas op koers. En een winterseizoen zonder enige sneeuw of vorst is wat mij betreft de zeer trieste druppel.
Gelukkig heb ik zat andere hobby's die me wel voldoening geven. Uiteraard zal het wintervlammetje altijd blijven branden maar in ons klimaat kies ik ervoor om niet 3 maanden lang teleurgesteld te worden. (de onweersarme jaren nog niet eens meegerekend)
[ afbeelding ]
Zulke mensen bestaan nou eenmaal, die zoiets hebben van "bij winter hoort sneeuw" en helemaal doordraaien in de winter als er geen sneeuw is, want dat voldoet niet aan hun verwachting.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Als je dan een opmerking durft te maken over 'warme regen' flippen ze helemaalquote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:31 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zulke mensen bestaan nou eenmaal, die zoiets hebben van "bij winter hoort sneeuw" en helemaal doordraaien in de winter als er geen sneeuw is, want dat voldoet niet aan hun verwachting.![]()
Ik kwam met daglicht thuis. Dat is lang geleden. Heb zelfs nog wat gras kunnen verwijderen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Je kan merken dat het langer licht wordt. Heerlijk.
het was ook lekker zonnig vandaagquote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Vindt je? Ik heb dat gevoel altijd pas half februari ofzo.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Over een maand of 3 (hoop ik)quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:53 schreef Van_Poppel het volgende:
Heerlijk weertje vanmiddag; zonnetje, windstil en een graadje of 8. De zomerjas kon zelfs al worden open geritst. De lente komt eraan.
Het voelt meteen ook als uurrren in een paar dagen tijd.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Vond het hooguit een beetje frisjes.quote:
Heerlijk inderdaad. Niet meer in het donker naar huis!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:
een fractie. Wel geinig dat de oper weer een enorm sneeuwsignaal geeft voor donderdag.quote:
echt veel kouder is het idd niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 22:32 schreef Againzender het volgende:
[..]
een fractie. Wel geinig dat de oper weer een enorm sneeuwsignaal geeft voor donderdag.
Eerder minder warme ledenquote:
Zolang het geen ijzel is vind ik het primaquote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:02 schreef Fred0w het volgende:
zaterdag 16 januari tot en met zaterdag 23 januari
Grote kans (70-80%) op een onstabiel winterweer met winterse buien en temperaturen beneden normaal. Kleine kans (20-30%) op terugkeer naar het zachte weertype.
Gisteren was dat nog 60-70%.
Zulke hoge percentages zie je ook niet veel bij het KNMi op lange termijn toch?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:02 schreef Fred0w het volgende:
zaterdag 16 januari tot en met zaterdag 23 januari
Grote kans (70-80%) op een onstabiel winterweer met winterse buien en temperaturen beneden normaal. Kleine kans (20-30%) op terugkeer naar het zachte weertype.
Gisteren was dat nog 60-70%.
Dit keer is het waarschijnlijk sneeuw.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:43 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Zolang het geen ijzel is vind ik het prima
Idd, van die vieze waterkouquote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vandaag ook best kil buiten trouwens.
Daarom moet je ook juist een oostenwind hebben met hogedruk. Dan is de kans op blauwe lucht en zon groter.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:20 schreef dick_laurent het volgende:
Behalve dat iedereen dat altijd roept en dat soort "strakblauwe" winterplaatjes eerder horen bij landen als Canada, of oost/zuidoost europa.
Hier in NL is het tijdens periodes van kou en sneeuw 9 vd 10 keer alsnog de hele dag grijs en bewolkt
Strakblauwe winterplaatjes horen ieder geval niet bij zuid-oost Europa. De keren dat het daar koud is gaat het meestal gepaard met een hoop bewolking.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:20 schreef dick_laurent het volgende:
Behalve dat iedereen dat altijd roept en dat soort "strakblauwe" winterplaatjes eerder horen bij landen als Canada, of oost/zuidoost europa.
Hier in NL is het tijdens periodes van kou en sneeuw 9 vd 10 keer alsnog de hele dag grijs en bewolkt
Oh ok, ik dacht dat ze daar een veel droger, zonniger winterklimaat hadden, my bad.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Strakblauwe winterplaatjes horen ieder geval niet bij zuid-oost Europa. De keren dat het daar koud is gaat het meestal gepaard met een hoop bewolking.
Ja het is wel een pak droger en zonniger. Maar niet wanneer het zo extreem koud isquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh ok, ik dacht dat ze daar een veel droger, zonniger winterklimaat hadden, my bad.
Maar feit blijft dat je met een gemiddelde van 52 uur zon in januari in Nederland écht niet vaak die 'strakblauwe' luchten krijgt.... ook niet tijdens periodes van kou.
Begrijp me niet verkeerd, zelfs ik vind dat prettiger dan grijs kwakkelweer.... maar ik ben wel realistisch, en weet gewoon dat het 9 vd 10 keer de grijze bewolkte variant is hier, en je dus dit krijgt:
[ afbeelding ]
en niet de Canadese droomplaatjes zoals iedereen denkt dat we ze hier gaan krijgen:
[ afbeelding ]
Limburgquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier (Midden-Limburg) is het wel weer lekker vandaag. Zonnetje, 9 graden.
Geeft niet hoor. Heb ook niet zoveel met Limburgers, ben Brabander (of is dat net zo erg..?).quote:
Ik ken nog een leuk liedje over Brabantse vrouwen. Maar dat mag ik niet zingen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geeft niet hoor. Heb ook niet zoveel met Limburgers, ben Brabander (of is dat niet zo erg..?).
Woon er alleen maar en dat is prima. Qua weer ook vaak het lekkerste van NL.
ik ben voor!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:09 schreef Tinos85 het volgende:
Hoog tijd dat het winter wordt met temperaturen onder het vriespunt
En dan gewoon een strakblauwe lucht en geen wind. Stukken beter dan grijs en grauw weer met regen.
Heel graag!!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 16:16 schreef Dawnbreaker het volgende:
laten we de winter aub gewoon skippen, ik heb zin in voorjaar!
Ben het deels mee eens. Winter heb ik geen hekel maar dan moet het wel strak blauw en een -5 a -10 geen probleem. Voor mij hoeft ijzel, sneeuw niet. Dat zorgt alleen maar voor narigheid en dan heb ik liever voorjaar.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 16:16 schreef Dawnbreaker het volgende:
laten we de winter aub gewoon skippen, ik heb zin in voorjaar!
Nee hoor, is kei-goed zelfsquote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geeft niet hoor. Heb ook niet zoveel met Limburgers, ben Brabander (of is dat net zo erg..?).
Woon er alleen maar en dat is prima. Qua weer ook vaak het lekkerste van NL.
Dan is het water nog niet bevroren hoor.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:24 schreef Droopie het volgende:
Als het zondag gaat vriezen en gelijk sneeuwen is deze winter al direct de elfstedenkoort de kop ingedrukt
quote:Op zondag 10 januari 2016 13:41 schreef aloa het volgende:
Dit kan mooie (sneeuw) buien opleveren. Volgende week fotogeniek weer.![]()
[ afbeelding ]
Hier in Twente ook, bijna 9 graden en een lekker zonnetjequote:Op zondag 10 januari 2016 13:50 schreef DemonRage het volgende:
Op het moment in Eindhoven: Droog, zonnig, nauwelijks bewolking en 9,4°C
Goei winterweer!
Ja leuk, en morgen weer een totaal ander beeldquote:Op zondag 10 januari 2016 13:41 schreef aloa het volgende:
Dit kan mooie (sneeuw) buien opleveren. Volgende week fotogeniek weer.![]()
[ afbeelding ]
Het ideale voorlente weerquote:Op zondag 10 januari 2016 14:20 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hier in Twente ook, bijna 9 graden en een lekker zonnetje
Ik hoop het niet.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:03 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ja leuk, en morgen weer een totaal ander beeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |