abonnement Unibet Coolblue
pi_158705656
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

dobbey
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ereshkigal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nanuke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mrs.Peel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stroopwafelmeisje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Silversjoiis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crazy_Horse
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Droomvrouwtje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uitgezwaaid vorig topic:
Stroopwafelmeisje en Ereshkigal *O*
(ook uit de sectie "wie posten er ook al weer mee")

[ Bericht 4% gewijzigd door Kyara op 06-01-2016 18:24:48 ]
pi_158706301
Ereshkigal: dat is me toch een vuurwerkshow waard! Vanavond speciaal voor jullie!

Gefeliciteerd met de tweede streep!! Ook nog een keer voor stroopwafelmeisje!

En iedereen natuurlijk een goede jaarwisseling gewenst en een vruchtbaar 2016! Mijn vrouw en ik zijn alvast begonnen met de babykamer. De boel is al geverfd, laminaat is gelegd en de babymeubels staan. Nu nog zes maanden naar een steeds dikker wordende buik kijken... (hopelijk slankt de mijne nog wat af...)
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_158707036
Kyara vorig topic zijn stroop en eresh uitgezwaaid en misschien gaddle nog. De rest is alweer oud nieuws ;)
  donderdag 31 december 2015 @ 12:11:36 #4
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_158707631
Eresh gefeliciteerd!
pi_158707686
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:53 schreef Arja het volgende:
Kyara vorig topic zijn stroop en eresh uitgezwaaid en misschien gaddle nog. De rest is alweer oud nieuws ;)
Doe maar even een quote als er verder nog iets aangepast moet worden.
  Moderator donderdag 31 december 2015 @ 12:17:26 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158707817
Hoe zou het eigenlijk met silversjois gaan? Die heeft ook al een tijdje niet gepost.

Ik vind het echt zo gaaf dat de OP steeds kleiner wordt O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_158709329
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:31 schreef GVman het volgende:
Ereshkigal: dat is me toch een vuurwerkshow waard! Vanavond speciaal voor jullie!

Gefeliciteerd met de tweede streep!! Ook nog een keer voor stroopwafelmeisje!

En iedereen natuurlijk een goede jaarwisseling gewenst en een vruchtbaar 2016! Mijn vrouw en ik zijn alvast begonnen met de babykamer. De boel is al geverfd, laminaat is gelegd en de babymeubels staan. Nu nog zes maanden naar een steeds dikker wordende buik kijken... (hopelijk slankt de mijne nog wat af...)
Weten jullie al wat het geslacht is? Of houden jullie dat voor jezelf?
pi_158711018
quote:
2s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

Doe maar even een quote als er verder nog iets aangepast moet worden.
Je mag mij eruit halen. *O*
pi_158714202
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:04 schreef VintageGirl het volgende:

[..]

Weten jullie al wat het geslacht is? Of houden jullie dat voor jezelf?
We weten het geslacht nog niet. De babykamer is dus helemaal wit, met een standaard laminaatvloer. De kleertjes en het beddengoed etc. regelen we pas als we het geslacht wel weten.

En we willen daar ook niet geheimzinnig over doen, scheelt namelijk een hoop groen en geel ;) (we wonen in Den Haag e.o. dus die kleuren zien we al genoeg, hahA)
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_158714939
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 15:18 schreef GVman het volgende:

[..]

We weten het geslacht nog niet. De babykamer is dus helemaal wit, met een standaard laminaatvloer. De kleertjes en het beddengoed etc. regelen we pas als we het geslacht wel weten.

En we willen daar ook niet geheimzinnig over doen, scheelt namelijk een hoop groen en geel ;) (we wonen in Den Haag e.o. dus die kleuren zien we al genoeg, hahA)
Ah okay:-) gaan jullie wachten tot de 20 weken echo of al eerder een geslachts echo?
pi_158717168
Gefeliciteerd Ereshkigal *O* Ik duim voor een plakker!

Wat fijn die leegloop hier :)
pi_158720000
Eresh :o Gefeliciteerd *O* *O* *O*

Moeheid ook meteen verklaard!
pi_158722201
Iedereen bedankt voor de felicitaties voelt nog heel onwerkelijk! Vanochtend al contact gehad met het ziekenhuis mag 22 januari komen voor de eerste echo!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  donderdag 31 december 2015 @ 19:41:03 #14
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_158722287
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 19:38 schreef Ereshkigal het volgende:
Iedereen bedankt voor de felicitaties voelt nog heel onwerkelijk! Vanochtend al contact gehad met het ziekenhuis mag 22 januari komen voor de eerste echo!
Super snel! Heb je ook je ud al berekend?
  donderdag 31 december 2015 @ 19:42:07 #15
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_158722323
En voor iedereen: dat 2016 iedereen maar heel dikke tweede streepjes op mag leveren! :*
pi_158722888
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 19:42 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
En voor iedereen: dat 2016 iedereen maar heel dikke tweede streepjes op mag leveren! :*
Zal rond 9 september zijn, maar gezien de geschiedenis van Flint reken ik er niet op dat het een september kindje wordt...
En jij ook rond die tijd dan toch
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_158726292
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 15:37 schreef VintageGirl het volgende:

[..]

Ah okay:-) gaan jullie wachten tot de 20 weken echo of al eerder een geslachts echo?
Wachten op de 20 weken echo.
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_158727103
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 22:45 schreef GVman het volgende:

[..]

Wachten op de 20 weken echo.
Okay ja hebben wij ook gedaan;-)
  vrijdag 1 januari 2016 @ 08:32:03 #19
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_158731372
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 20:03 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Zal rond 9 september zijn, maar gezien de geschiedenis van Flint reken ik er niet op dat het een september kindje wordt...
En jij ook rond die tijd dan toch
Wat gebeurde er bij Flint, dan?
Volgens het interwebz is het 4 september! En ik mag al met 7 weken voor een echo, dus dat is al over 2,5 week!
pi_158732054
Ereshkigal gefeliciteerd *O*
pi_158732057
Dat het topic in 2016 maar helemaal leeg mag lopen :*
Iedereen de beste wensen.
pi_158733568
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:52 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Je mag mij eruit halen. *O*
je bent eruit!
pi_158737125
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 08:32 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Wat gebeurde er bij Flint, dan?
Volgens het interwebz is het 4 september! En ik mag al met 7 weken voor een echo, dus dat is al over 2,5 week!
Flint werd met 35 weken met spoed gehaald later bleek dat hij een knoop in zijn navelstreng had
En hij had een groeiachterstand van ruim 5 weken ( woog ook 1685 gram en 40 cm) vanaf de 28 weken zal ik daarom ook strenger in de gaten gehouden worden... Eens zien of we het nu langer volhouden
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  Moderator vrijdag 1 januari 2016 @ 17:11:44 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158739491
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Hopelijk volgen de overblijvers hier snel en zijn we allemaal zwanger in 2016 O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_158744599
Bovenal een gelukkig en gezond 2016 voor iedereen, ik hoop dat iedereen krijgt waar hij/zij naar verlangt O+
  vrijdag 1 januari 2016 @ 22:07:30 #26
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_158747194
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 15:39 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Flint werd met 35 weken met spoed gehaald later bleek dat hij een knoop in zijn navelstreng had
En hij had een groeiachterstand van ruim 5 weken ( woog ook 1685 gram en 40 cm) vanaf de 28 weken zal ik daarom ook strenger in de gaten gehouden worden... Eens zien of we het nu langer volhouden
Dat klinkt heftig! Alles wel goed afgelopen?
En is er een reden om te denken dat het nu nog eens kan gebeuren?
pi_158753937
Eresh gefeliciteerd, wat een gaaf uiteinde van het jaar (en topic)! *O*
pi_158754656
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:07 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Dat klinkt heftig! Alles wel goed afgelopen?
En is er een reden om te denken dat het nu nog eens kan gebeuren?
Navelstreng niet is gewoon pech geweest maar de gynaecoloog was niet overtuigd dat zijn geboortegewicht daar echt mee te maken had. Dat is wel iets om in de gaten te houden. Dus daarom blijf ik onder controle van de gynaecoloog. Maar we zullen het zien eerst maar eens goede echo's

Oh en Flint weegt inmiddels ruim 14 kg en is nu 95 cm...Heeft schade flink ingehaald hoor haha
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  maandag 4 januari 2016 @ 18:52:44 #29
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_158824043
Ik ga hier ook maar voorzichtig wat schrijven. Kan in wohts mijn draai echt niet meer vinden.
In augustus 2014 was onze eerste ronde. Leuke cyclus, alles aardig volgens t boekje, maar gewoon geen tweede streepjes. Uit spermaonderzoek in september is gebleken dat manlief hartstikke vruchtbaar is maar dat t spul zelf zo plakkerig is dat het niet goed omhoog kan zwemmen. Komt zelden voor, maar dat hebben wij weer.

Vandaag weer naar de huisarts gebeld, morgen maakt ze de doorverwijzing naar de gynaecoloog in orde en daar gaan we dan...
Warempel, een drempel.
pi_158825701
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:52 schreef Ronderotonde het volgende:
Ik ga hier ook maar voorzichtig wat schrijven. Kan in wohts mijn draai echt niet meer vinden.
In augustus 2014 was onze eerste ronde. Leuke cyclus, alles aardig volgens t boekje, maar gewoon geen tweede streepjes. Uit spermaonderzoek in september is gebleken dat manlief hartstikke vruchtbaar is maar dat t spul zelf zo plakkerig is dat het niet goed omhoog kan zwemmen. Komt zelden voor, maar dat hebben wij weer.

Vandaag weer naar de huisarts gebeld, morgen maakt ze de doorverwijzing naar de gynaecoloog in orde en daar gaan we dan...
Welkom (helaas) Hopelijk kun je hier je verhaal goed kwijt.
Spannend hé die eerste stap naar het ziekenhuis.
Ik vond het de eerste keer echt een hele stap maar was blij dat we het gedaan hadden...
Heel veel succes!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_158826923
Welkom rotonde. Ik weet dat het een grote stap is, maar het klinkt wel alsof jullie met een klein beetje hulp al goede kansen kunnen hebben. Succes met het traject!
pi_158827986
Welkom ronderotonde (of zoals mijn schoonfamilie zegt: rontonde :{w ) Jammer dat het nog niet gelukt is! Die eerste stap is echt heel spannend en niet leuk, daarna is het toch fijn dat je iets kunt dóen. Tenminste, zo ervaren wij het. Naar welk ziekenhuis gaan jullie? Als je dat wilt vertellen tenminste.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158828335
Even een update van mijn kant. Na een rotweek (emotioneel gezien) en gelukkig wel fijne feestdagen/vakantie ben ik gisteren ongesteld geworden. Ik heb samen met mijn man afgesproken om minstens 1 ronde rust te nemen. Het is best wel heftig geweest. Bovendien had mijn man vandaag nog een afspraak in het ziekenhuis bij uroloog en dat wilden we eerst afwachten. Ik kon niet mee naar de afspraak, maar volgens mijn man ging het ongeveer zo: na voorstellen en het opsommen van de feiten zei de uroloog "Ik heb gisteren het dossier gelezen, en ik snap er niks van! * insert uroloog die wanhopig zijn armen omhoog doet* Hij begrijpt niet (net als wij, join the club) dat we onze zoon meteen in de eerste ronde hebben gekregen, maar dat we nu ruim 3 jaar vruchteloos (ha ha, pun intended :') ) verder zijn én dat het zaad zo slecht is. Plan: 22-2 cystoscopie om de plasbuis te bekijken en echo van de prostaat en opvragen van de urologische voorgeschiedenis van mijn man in een vorig ziekenhuis. Mijn man voelde zich meteen op zijn gemak bij de uroloog, en hij ziet het ook steeds meer zitten om evt. TESE of MESA/PESA te laten doen.
pi_158830294
Mrs pauzes kan ik iedereen aanraden. Hebben wij regelmatig gedaan. Even lekker samen zonder gedoe en hormonen en ziekenhuisafspraken en praten over de grootte van mijn follikels.

We zijn zwanger geworden van Emmy na een pauze.

Het was toch jouw man die een ernstig motorongeluk heeft gehad en dat kon toch het slechte zaad verklaren?
pi_158830447
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:38 schreef Arja het volgende:
Mrs pauzes kan ik iedereen aanraden. Hebben wij regelmatig gedaan. Even lekker samen zonder gedoe en hormonen en ziekenhuisafspraken en praten over de grootte van mijn follikels.

We zijn zwanger geworden van Emmy na een pauze.

Het was toch jouw man die een ernstig motorongeluk heeft gehad en dat kon toch het slechte zaad verklaren?
Het is precies wat jij schrijft Arja! Geen hormonen spuiten, gedoe met echo en ziekenhuisbezoekjes. Afgelopen maand was qua intimiteit gewoon een ramp. Deze maand even niet!

Dat klopt, maar dat was enkele jaren voordat onze zoon verwekt is. Dus óf onze zoon is het achtste wereldwonder, of er is misschien iets anders aan de hand?!? Ik hoop in ieder geval dat de uroloog, als hij er meer van snapt, er ook een oplossing voor heeft!
pi_158830461
...dus, mezelf gequote 8)7
  dinsdag 5 januari 2016 @ 09:19:12 #37
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_158840329
Thnx voor het warme welkom! We gaan naar het ziekenhuis in Harderwijk. Daar ben ik bekend, ook met de gynaecoloog, hoop dat ik bij dezelfde terecht kan. Ben rr eerder geweest voor plaatsen spiraaltje, operatief verwijderen spiraaltje ( :') ) en een zeer heftige ontsteking aan mijn baarmoedermond. Oh, en wegens PCOS, maar dat is vier jaar geleden en nu niet meer aan de orde. Kortom, genoeg pech gehad, maar iedere keer als eindconclusie dat alles bij mij van binnen gezond en normaal is. Ik hoop dus van harte dat dit nog steeds het geval is, aangezien ik een normale cyclus heb (iets langer, 32 dagen, maar wel regelmatig), en dat het geen ellenlange medische struggle gaat worden. Maarja, we zullen toch af moeten wachten...
Warempel, een drempel.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 19:25:02 #38
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_158854673
Welkom Rotonde, ookal zien we je hier natuurlijk liever niet :W
Het is inderdaad nogal een stap om naar het ziekenhuis te gaan. Hopelijk wordt je wel goed gehoord bij de gynaecoloog en is er een relatief eenvoudige oplossing mogelijk (ik heb nog nooit van stroperig zaad gehoord.. Zou IUI dan bijvoorbeeld een optie zijn?). Hier kun je in elk geval altijd je ei kwijt :*

Mrs.Peel: wat fijn dat je toch prettige feestdagen hebt gehad. Die vallen dan toch weer zwaar. Hopelijk geeft jullie pauze de rust om daarna weer met energie er tegenaan te gaan!
  dinsdag 5 januari 2016 @ 19:48:02 #39
66798 Crazy_Horse
Well... This is me then...!!
pi_158855369
Hoi Allemaal, ik wil mij hier ook graag even melden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Crazy_Horse op 06-01-2016 14:04:30 ]
  dinsdag 5 januari 2016 @ 21:54:47 #40
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_158859421
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 19:25 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Welkom Rotonde, ookal zien we je hier natuurlijk liever niet :W
Het is inderdaad nogal een stap om naar het ziekenhuis te gaan. Hopelijk wordt je wel goed gehoord bij de gynaecoloog en is er een relatief eenvoudige oplossing mogelijk (ik heb nog nooit van stroperig zaad gehoord.. Zou IUI dan bijvoorbeeld een optie zijn?). Hier kun je in elk geval altijd je ei kwijt :*
Ik hoop zelf ook ontzettend op IUI, en geen IVF... Met de huidige kennis zou dat een denkbare stap zijn. Maarja, misschien weten ze in het ziekenhuis toch nog meer factoren aan te wijzen... Het kan nog alle kanten op.
Vandaag niks meer van de huisarts gehoord, morgen is ze vrij, dus blijft nog even spannend wanneer we terecht kunnen!
Warempel, een drempel.
  woensdag 6 januari 2016 @ 10:12:47 #41
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_158866787
Ronderotonde en crazy welkom helaas in dit topic :*

Mrs fijn dat de feestdagen en je vakantie fijn verlopen zijn. Een pauze is nog niet zo slecht :* En ik hoop dat de uroloog nog wat meer duidelijkheid voor jullie kan scheppen.

Hier onder update verhaal voor in de OP
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be happy with the little things in life
  woensdag 6 januari 2016 @ 10:13:27 #42
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_158866810
quote:
2s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

Doe maar even een quote als er verder nog iets aangepast moet worden.
ik heb een nieuwe post voor in de OP, zie vorige post :*
Be happy with the little things in life
  woensdag 6 januari 2016 @ 14:06:04 #43
66798 Crazy_Horse
Well... This is me then...!!
pi_158871893
quote:
2s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

Doe maar even een quote als er verder nog iets aangepast moet worden.
quote:
2s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

Doe maar even een quote als er verder nog iets aangepast moet worden.
Mijn spoiler mag er ook bij in in mijn berichtje hierboven
pi_158876938
Ik ga vanavond even editten! Thanx voor de quotes!
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:10:48 #45
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_158899257
ik ga hier ook alvast maar een teen in het topic zetten :) :@

afgelopen dinsdag kijkoperatie gehad en alles zag er prima uit , behalve een klein aantal beetjes endiometrose. die hebben ze weggebrand (??) dus daar zou ik nu minder last van moeten hebben.

ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van die endiometrose moet vinden :@ of het echt een issue is, of dat het wel mee valt, zoals de gyn aangeeft. op de foto's leken het iig kleine plekjes..

verder was dit enigszins het einde van de onderzoeken. zaad is getest, cyclus gemonitord dmv temp grafiek en 3 keer bloed prikken, waarvan alle resultaten gewoon goed waren. wat rest is mijnsinziens een samenlevingstest, maar dat is ook dubieus. of zie ik iets over het hoofd?

over 6 weken heb ik weer een gesprek met de gyn, maar ik wil me er ook een beetje op voorbereiden. dus tips en tricks zijn welkom over jullie ervaringen. ik weet dat jullie verhaal niet persee dat van mij hoeft te zijn, maar het is fijn wat meer ervaringen te horen..

:)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 7 januari 2016 @ 19:36:29 #46
66798 Crazy_Horse
Well... This is me then...!!
pi_158908779
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:10 schreef Barreltje het volgende:
ik ga hier ook alvast maar een teen in het topic zetten :) :@

afgelopen dinsdag kijkoperatie gehad en alles zag er prima uit , behalve een klein aantal beetjes endiometrose. die hebben ze weggebrand (??) dus daar zou ik nu minder last van moeten hebben.

ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van die endiometrose moet vinden :@ of het echt een issue is, of dat het wel mee valt, zoals de gyn aangeeft. op de foto's leken het iig kleine plekjes..

verder was dit enigszins het einde van de onderzoeken. zaad is getest, cyclus gemonitord dmv temp grafiek en 3 keer bloed prikken, waarvan alle resultaten gewoon goed waren. wat rest is mijnsinziens een samenlevingstest, maar dat is ook dubieus. of zie ik iets over het hoofd?

over 6 weken heb ik weer een gesprek met de gyn, maar ik wil me er ook een beetje op voorbereiden. dus tips en tricks zijn welkom over jullie ervaringen. ik weet dat jullie verhaal niet persee dat van mij hoeft te zijn, maar het is fijn wat meer ervaringen te horen..

:)
Ik heb ook een kijkoperatie gehad voor de endometriose en had ook een paar kleine plekken. Ik merk dat als ik ongesteld ben, ik minder pijnstillers hoef te nemen. De plekjes worden idd weggebrand. Wat wil je precies weten voor je gesprek bij de gynaecoloog?
pi_158909184
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:10 schreef Barreltje het volgende:
ik ga hier ook alvast maar een teen in het topic zetten :) :@

afgelopen dinsdag kijkoperatie gehad en alles zag er prima uit , behalve een klein aantal beetjes endiometrose. die hebben ze weggebrand (??) dus daar zou ik nu minder last van moeten hebben.

ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van die endiometrose moet vinden :@ of het echt een issue is, of dat het wel mee valt, zoals de gyn aangeeft. op de foto's leken het iig kleine plekjes..

verder was dit enigszins het einde van de onderzoeken. zaad is getest, cyclus gemonitord dmv temp grafiek en 3 keer bloed prikken, waarvan alle resultaten gewoon goed waren. wat rest is mijnsinziens een samenlevingstest, maar dat is ook dubieus. of zie ik iets over het hoofd?

over 6 weken heb ik weer een gesprek met de gyn, maar ik wil me er ook een beetje op voorbereiden. dus tips en tricks zijn welkom over jullie ervaringen. ik weet dat jullie verhaal niet persee dat van mij hoeft te zijn, maar het is fijn wat meer ervaringen te horen..

:)
Ik heb nooit een samenlevingstest gehad. De gynaecoloog vond deze test onzin. :)
Als ik het goed onthouden heb was dat omdat het weinig vertelde. Alleen over die cyclus en die keer vrijen. Maar de keer er na kan het zo maar weer anders zijn.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:06:05 #48
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_158929445
22 januari hebben we intake in het ziekenhuis. Dit zou ook gelijk de dag van mijn ei moeten zijn. Twijfel nog of dat nu handig is of niet... Stel dat manlief gelijk iets in moet leveren, lijkt me dat onhandig want ik heb het harder nodig :')
Warempel, een drempel.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:14:53 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_158929761
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:06 schreef Ronderotonde het volgende:
22 januari hebben we intake in het ziekenhuis. Dit zou ook gelijk de dag van mijn ei moeten zijn. Twijfel nog of dat nu handig is of niet... Stel dat manlief gelijk iets in moet leveren, lijkt me dat onhandig want ik heb het harder nodig :')
als je ei óp de 22e springt moet je de 16e tm de 21e aan de slag. Dan ben je het vruchtbaarst. Dan kan het van de 22e het bakje in ;)
disclaimer
pi_158930686
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:06 schreef Ronderotonde het volgende:
22 januari hebben we intake in het ziekenhuis. Dit zou ook gelijk de dag van mijn ei moeten zijn. Twijfel nog of dat nu handig is of niet... Stel dat manlief gelijk iets in moet leveren, lijkt me dat onhandig want ik heb het harder nodig :')
Ons ziekenhuis hield 3-5 dagen onthouding aan voor t inleveren.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:46:12 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_158930709
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:45 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ons ziekenhuis hield 3-5 dagen onthouding aan voor t inleveren.
Oh. Dan vergeet wat ik gezegd heb. :@ :')
disclaimer
pi_158930714
ik denk niet dat hij direct bij de intake iets moet inleveren als je daar niet over bent geïnformeerd.
voor een spermaonderzoek verschillen de regeltjes per ziekenhuis maar vaak wordt er gevraagd om enkele dagen van te voren geen zaadlozing te hebben. als je daar niet over bent geïnformeerd dan gewoon gezellig maken ;)

Edit: spuit11

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 08-01-2016 18:00:30 ]
pi_158930829
Man moest dat wel direct bij de intake.

Ronderotonde, ik zou t even navragen bij je ziekenhuis.
pi_158930876
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:49 schreef Cygne het volgende:
Man moest dat wel direct bij de intake.

Ronderotonde, ik zou t even navragen bij je ziekenhuis.
dan waren jullie vooraf ook geïnformeerd over de x aantal dagen onthouding?
anders is zo'n onderzoek op diezelfde dag inplannen nogal zonde...

navragen is natuurlijk altijd het makkelijkste :)
pi_158930915
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:52 schreef Elleska het volgende:

[..]

dan waren jullie vooraf ook geïnformeerd over de x aantal dagen onthouding?
anders is zo'n onderzoek op diezelfde dag inplannen nogal zonde...

navragen is natuurlijk altijd het makkelijkste :)
Ja, dat stond in de brief. ;)
pi_158930916
ik denk niet dat dat meteen bij de intake hoeft. En dan nog kun je zelf ook aangeven dat hij daarvoor wel een paar dagen later terug komt.

Mijn man had het geloof ik al vooraf in moeten leveren, via de huisarts al
  vrijdag 8 januari 2016 @ 17:45:14 #57
66798 Crazy_Horse
Well... This is me then...!!
pi_158934018
Bij ons moest het wel op de dag van de intake en hadden ook een brief gekregen hoeveel dagen onthouding eraan vooraf moest gaan. Maar nu maakte bij ons het niet uit waar we in de cyclus zaten omdat we al wel wisten wat de uitslag van dat onderzoek zou zijn...
pi_158934720
Echt heel verschillend per ziekenhuis dus.
pi_158936075
Hoe is het met jou Cygne?
Zijn jullie al begonnen aan PGD?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 19:24:09 #60
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_158937079
We krijgen nog een brief thuisgestuurd, even afwachten dus. Ik denk dat we sowieso rekening houden met t feit dat mijn man wat in moet leveren aangezien de eerste keer daar ook problemen werden gevonden, en het blijft toch een momentopname. Bovendien kunnen we het alleen in het ziekenhuis inleveren wat 20min rijden is, en hij kan met zijn werk onderweg niet zomaar op een andere dag 'even gauw' iets inleveren.
Het is even kijken hoe de cyclus loopt, vorige keer moest hij 2 dagen onthouding aanhouden, dus dat kunnen we nu ook doen. Als hij niets in hoeft te leveren kan hij het later die dag alsnog bij mij doneren, haha!
Warempel, een drempel.
pi_158937591
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 18:56 schreef Arja het volgende:
Hoe is het met jou Cygne?
Zijn jullie al begonnen aan PGD?
De eerste stappen zijn gezet ja! :)

Begin december zijn we geweest voor intake en hebben we eventjes bedenktijd gekregen. Er is ook gelijk een semenonderzoek gedaan. Gisteren wilde de arts weten of we er inderdaad voor gaan (we hebben ja gezegd) en kregen we de uitslag van het semenonderzoek. Dat was helemaal keurig in elk geval. Over twee weken mogen we terugkomen voor een echo en gynaecologisch onderzoek bij mij en krijg ik een doorverwijzing naar de endocrinoloog voor mijn schildklier en een doorverwijzing naar Maastricht, waar ze de test gaan maken.
pi_158938574
Oh wat fijn, cygne, concrete stappen.
Succes!
pi_158938930
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 19:40 schreef Cygne het volgende:

[..]

De eerste stappen zijn gezet ja! :)

Begin december zijn we geweest voor intake en hebben we eventjes bedenktijd gekregen. Er is ook gelijk een semenonderzoek gedaan. Gisteren wilde de arts weten of we er inderdaad voor gaan (we hebben ja gezegd) en kregen we de uitslag van het semenonderzoek. Dat was helemaal keurig in elk geval. Over twee weken mogen we terugkomen voor een echo en gynaecologisch onderzoek bij mij en krijg ik een doorverwijzing naar de endocrinoloog voor mijn schildklier en een doorverwijzing naar Maastricht, waar ze de test gaan maken.
Wat spannend zeg! Fijn dat de eerste tests iig goed waren. Spannend traject maar hoop dat het ook een zekere vorm van rust brengt, deze route. Ik duim!
pi_158953807
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 20:25 schreef Svane het volgende:

[..]

Wat spannend zeg! Fijn dat de eerste tests iig goed waren. Spannend traject maar hoop dat het ook een zekere vorm van rust brengt, deze route. Ik duim!
Lief! O+

Het geeft nu al wel rust, eigenlijk. Ik weet niet of het wat brengt maar dat zien we dan wel. We mogen in de tussentijd ook gewoon zelf proberen. We hoeven niet alleen maar af te wachten.
  Moderator maandag 11 januari 2016 @ 12:50:48 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159010488
Ik ben blij dat er geen endometriose is vastgesteld maar ik lig wederom weer krom van de pijn hier :'( Zelfs door de diclo en de pcm komt de pijn dwars heen :X Hoe moet ik dit steeds volhouden, ik verga echt van de pijn op mijn werk :'(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 11 januari 2016 @ 13:49:53 #66
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159012154
Tsjah Majo. je weet wat anderen gezegd hebben over dat "vaststellen"..

Bij mij was dat met een echo ook niet te zien, en tijdens de kijkoperatie zijn er toch echt plekjes weggebrand.. nu ben ik absoluut geen expert, maar anderen hier en in het andere topic hebben je er al opgewezen dat de echo het NIET uitsluit. als ik jou was en je hebt er zo ontzettend veel last van zou ik dat toch NOG een keer met de gyn overleggen en evt een kijkoperatie aanvragen? omdat je het dan echt ZEKER weet .. nu heb je toch al pijn..

(en je krijgt er toffe plaatjes op de koop toe bij ;) )

cygne, fijn om te zien dat het bij jou al wat meer rust geeft. en wat fijn dat jullie ook gewoon zelf mogen proberen! dat scheelt en zorgt ook voor wat meer intimiteit binnen je relatie lijkt me?

verder ben ik aan het kijken wat ik van een evt samenlevingstest vind. ik heb het gevoel dat omdat ik bij een ziekenhuis/polie zit wat ook een ivf licentie heeft , dat ze toeschietelijker zijn in allerlei tests en operaties ( de kijkoperatie was tenslotte ook al na 4 maanden vanaf het begin van het traject ( al hangt het natuurlijk wel af van wat ze wel/niet vinden)).

ik heb het idee dat ze, onafhankelijk wat de uitslag van de test is, toch wel aansturen op kunstmatig "dingen doen". ik heb eigenlijk nog niet een goed zicht op de mogelijkheden die er bestaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dus.. enige input is welkom :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_159013914
Majo ik ben het eens met Barreltje en vind ook al langere tijd dat je moet staan op intensiever onderzoek dmv een hsg oid.

Barreltje geen idee ik heb geen ervaring met onbegrepen onvruchtbaarheid en ook niet met een eigencyclus. Iui lijkt me op zich een logische vervolgstap. Geen idee of dat ook helemaal zonder hormonen kan, omdat de eisprong wel precies getimed moet worden. Misschien kan dit ook gewoon met een ovulatietest. Dat weet iemand hier vast wel.
  Moderator maandag 11 januari 2016 @ 15:01:26 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159014384
Ik zal er dan toch maar wat meer achteraan gaan, vind het alleen zo lastig aangezien ik het wel al heb aangegeven. Aan de andere kant zei de gynaecoloog dat ik aan de bel moest trekken als het verergerde. Nu is dat niet per se het geval maar minder wordt het in ieder geval niet en ik trek het echt niet om hier steeds weer doorheen te moeten :X :@ Zal morgen er toch nog eens een belletje aan wagen :Y

Barrel, kun je wat meer vertellen over de kijkoperatie? Ik weet dat je er tegenop zag, viel het mee?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 11 januari 2016 @ 15:11:48 #69
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159014739
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:01 schreef MaJo het volgende:
Ik zal er dan toch maar wat meer achteraan gaan, vind het alleen zo lastig aangezien ik het wel al heb aangegeven. Aan de andere kant zei de gynaecoloog dat ik aan de bel moest trekken als het verergerde. Nu is dat niet per se het geval maar minder wordt het in ieder geval niet en ik trek het echt niet om hier steeds weer doorheen te moeten :X :@ Zal morgen er toch nog eens een belletje aan wagen :Y

Barrel, kun je wat meer vertellen over de kijkoperatie? Ik weet dat je er tegenop zag, viel het mee?
Ik heb het al eens eerder verteld maar mijn menstruaties (échte menstruaties, geen pilbloedingen) zijn pijnlijker geweest dan mijn bevallingen. Dankzij mijn - op de 'normale' manier niet vast te stellen- endometriose cyste van 15-20 cm op een verstopplekje tussen mijn baarmoeder en endeldarm in.

Zoveel pijn hoort gewoon niet, ik zou ook zeker aan de bel trekken :Y!
pi_159014758
Snap ik majo maar in de mm is het belangrijk om zelf ook alert te zijn en mondig. Dat heb ik iig zo ervaren. Er worden vaker fouten gemaakt de artsen (en apothekers) zijn ook maar mensen.

Het is niet normaal om zo veel pijn te hebben van menstruaties, dus alleeb daarom al mag je echt aan de bel trekken.

Zelf vond ik de hsg wel pijnlijk maar niet ondraaglijk. Ik heb alle pijnstilling genomen die ik mocht. En het is ook zo weer voorbij. Ik weet vooral nog dat ik het erg koud had en de rest ben ik eigenlijk alweer vergeten, dus traumatisch was het niet ;)
pi_159017849
MaJo, zus heeft een ernstige vorm van endometriose. Heeft jaren pijn gehad. Ik heb altijd geroepen dat het niet klopte - zij zei dat de huisarts zei dat het normaal was. Ik slik eigenlijk nooit pijnstilling tijdens mijn menstruaties en met hoge uitzondering soms een paracetamol. Meestal is dat van de hoofdpijn die ik kan krijgen, niet van de buikkrampen. Zus zag spierwit, is vaak flauwgevallen en ook mensen op het werk vroegen bijna elke maand of ze niet een griepje had. Echt abnormale pijnen.

Zus heeft 2 kijkoperaties gehad en 1 of 2 volledige buikoperaties (afhankelijk of die ene meetelt want dat was niet voor de endo). Een kijkoperatie was ze binnen een week weer op de been. De buikoperatie is er echt wel tijd overheen gegaan. Alleen wist ze nooit welke het zou worden. De endometriose kan op rotte plekken zitten en dan moet er toch helaas meer open.
pi_159019811
Ik deel de mening van de rest majo vraag om verder onderzoek!
Toen ik tijdens een controle eens aan gaf hoe beroerd ik me soms voelde zei ze ook direct misschien moeten we eens verder gaan kijken! Dat gaf onderandere de doorslag voor de kijkoperatie
Gelukkig was er bij mij geen endiometriose te zien...Maar dan weet je het wel zeker!!!

Pfoeh ik wacht nu op telefoon van het ziekenhuis. Heb zoveel pijn onder in m'n buik
Vermoed zelf bandenpijn zo voelt het volgens mij wel
Maar het maakt me zo onzeker!
Volgende week vrijdag de echo
Als je dan zwanger bent hoop je op rust in je hoofd maar dan begint het gewoon opnieuw!
Ze zal zo wel een keer bellen denk ik....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159019877
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 18:21 schreef Ereshkigal het volgende:
Pfoeh ik wacht nu op telefoon van het ziekenhuis. Heb zoveel pijn onder in m'n buik
Vermoed zelf bandenpijn zo voelt het volgens mij wel
Maar het maakt me zo onzeker!
Volgende week vrijdag de echo
Als je dan zwanger bent hoop je op rust in je hoofd maar dan begint het gewoon opnieuw!
Ze zal zo wel een keer bellen denk ik....
Die onzekerheid gaat nooit meer weg. Eerst door de zwangerschap. De hele zwangerschap door. Dan is de baby er en ben je onzeker of je wel een goede moeder bent ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_159020306
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 18:24 schreef Tally het volgende:

[..]

Die onzekerheid gaat nooit meer weg. Eerst door de zwangerschap. De hele zwangerschap door. Dan is de baby er en ben je onzeker of je wel een goede moeder bent ;)
De zwangerschap zelf vind ik ( hoe gek het ook klinkt echt) doodeng
Ook omdat we met Flint een heel circus hebben meegemaakt en hem op t laatst alsnog bijna kwijt waren!
Dus ergens roept er steeds een stem van weet je nog?
Overigens heeft ze net even gebeld en alles aangehoord, ze vermoed dat het pijnklachten zijn van de groeiende baarmoeder /banden wat oprekt of een cyste die wat gevuld is. Maar zei ze het kan ook bbz zijn. Ik kreeg nu even het advies om paracetamol te gebruiken en woensdag te bekijken hoe het dan ondanks de paracetamol gaat evt mag ik dan vrijdag komen voor een echo om te kijken waar het vruchtje zich verstopt heeft.... Afwachten dus....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159020455
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 18:37 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

De zwangerschap zelf vind ik ( hoe gek het ook klinkt echt) doodeng
Ook omdat we met Flint een heel circus hebben meegemaakt en hem op t laatst alsnog bijna kwijt waren!
Dus ergens roept er steeds een stem van weet je nog?
Overigens heeft ze net even gebeld en alles aangehoord, ze vermoed dat het pijnklachten zijn van de groeiende baarmoeder /banden wat oprekt of een cyste die wat gevuld is. Maar zei ze het kan ook bbz zijn. Ik kreeg nu even het advies om paracetamol te gebruiken en woensdag te bekijken hoe het dan ondanks de paracetamol gaat evt mag ik dan vrijdag komen voor een echo om te kijken waar het vruchtje zich verstopt heeft.... Afwachten dus....
Ik ken dat ja. De eerste zwangerschap 39 weken lang bloedingen gehad. De bevalling (keizersnede) ging goed. De tweede zwangerschap alleen in het begin bloedingen en toen ging de bevalling niet goed en waren we dr bijna kwijt. Het zegt allemaal niks :*
Succes iig.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_159020586
Bestel de volgende keer een baby bij de ooievaar!!! Veel makkelijker!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  maandag 11 januari 2016 @ 19:50:14 #77
66798 Crazy_Horse
Well... This is me then...!!
pi_159022636
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:01 schreef MaJo het volgende:
Ik zal er dan toch maar wat meer achteraan gaan, vind het alleen zo lastig aangezien ik het wel al heb aangegeven. Aan de andere kant zei de gynaecoloog dat ik aan de bel moest trekken als het verergerde. Nu is dat niet per se het geval maar minder wordt het in ieder geval niet en ik trek het echt niet om hier steeds weer doorheen te moeten :X :@ Zal morgen er toch nog eens een belletje aan wagen :Y

Barrel, kun je wat meer vertellen over de kijkoperatie? Ik weet dat je er tegenop zag, viel het mee?
Als ik even mag inbreken. Ik heb ook een kijkoperatie gehad voor de endo. Ik vond dit reuze meevallen. Ik ben vooral beroerd geweest van de morfine en narcose. De buikpijn tijdens mijn menstruatie is vele malen erger dan de napijn van de operatie. Dit kan natuurlijk voor iedereen anders zijn maar goed. Ik hoop dat je er wat aan hebt en als je het precieze hoe en wat wilt weten dan liever via een privé bericht
pi_159023722
MaJo, ik hoop dat er toch verder gekeken gaat worden hoor. Dit hoef je helemaal niet te doorstaan :*

Ik heb vandaag post gehad met de vragenlijsten van het ziekenhuis, en wat info. Ze willen een week vooraf de vragenlijsten terughebben met daarin eigenlijk de gebruikelijke info, bmi, beroep, roken/drinken/drugs/medicijnen/aandoeningen/operaties, cyclus en specifieke lichamelijke klachten. Merendeel dus van zowel man als van mij. Alles gelijk ingevuld.

Verder staat er dat het een intake is met de fertiliteitsdeskundige, dus niet de gynaecoloog. De fertiliteitsdeskundige begeleidt het proces en schakelt dan pas door naar de gyn, maar deze deskundige doet ook de IUI-behandelingen. Er staat dat de intake dag 1 is, en er snel een dag 2 volgt wat een consult bij de gynaecoloog is.

Verder krijgen we uitleg over hoe het proces eruit ziet in het ziekenhuis, intakegesprek, inwendige echo en eventueel kweek. (beetje vaag dat laatste).

Er staat niets in over onthouding dus ik denk dat we er maar op gokken om de cyclus zo nuttig mogelijk te gebruiken, al zouden we bv de 21e over kunnen slaan zodat de 22e in elk geval 1,5 a 2 dagen tussen zit.... Gewoon voor de zekerheid, mocht er sperma-onderzoek nodig zijn dat we daar niet apart voor langs hoeven.

Heel dubbel dit hoor, aan de ene kant ben ik opgelucht en kijk ik ernaar uit, aan de andere kant merk ik dat ik er toch best wel down van word...
Warempel, een drempel.
  maandag 11 januari 2016 @ 20:52:42 #79
66798 Crazy_Horse
Well... This is me then...!!
pi_159024469
Het is ook zeker niet makkelijk. Ik weet ook onze intake nog. We waren beide best wel heen van de zenuwen. Behalve gesprekken, echo bij mij en een donatie van mijn man hebben we niks hoeven doen. Misschien een tip, maak alvast een vragenlijst met alles wat je te binnen schiet de komende dagen en neem dat mee. Ik weet dat ik daar veel steun aan heb gehad omdat je toch dingen gaat vergeten en dan na de tijd denkt van dat en dat had ik ook nog willen vragen
  Moderator maandag 11 januari 2016 @ 21:05:44 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159024881
Bedankt voor de steun meiden, dat is net wat ik nodig had! Ik moet zeggen dat ik ook gewend ben geraakt om het minder serieus te nemen omdat er vaak toch gereageerd wordt met "ach ja ik heb ook wel eens pijn" en laatst op fok "dat ik geen idee heb wat weeën inhouden omdat ik nooit bevallen ben". Door dat soort opmerkingen ben ik een beetje murw geraakt, ik heb geen zin om steeds maar weer uit te moeten leggen dat het echt niet normaal is hoeveel pijn ik heb. Elke keer dat het niet serieus werd genomen is een klein steekje onder water geweest waardoor ik op een gegeven moment ook heb gedacht "laat dan maar". Maar jullie geven me juist dat steuntje in de rug om er nu iets mee te doen, de pijn is namelijk echt niet normaal! :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_159024934
Ik kom hier meedoen!

Even achtergrond: ik ben bijna 33 en sinds sep 2014 aan het proberen. Mijn cyclus lijkt op een paar rare maanden na vrij normaal. Nu volop aan de onderzoeken. Deze maand wordt mijn cyclus bekeken, doen ze tegelijk de samenlevingstest en tijdens de volgende cyclus willen ze een hsg doen (wat eventueel toch een kijkoperatie zou kunnen worden).

Rotonde, het is ook echt kut. Ik moest vandaag voor de eerste echo, en dan kan ik kiezen qua wachtruimte: de grote wachtruimte tussen de baby's en de dikke buiken of wat ik al het "zielenpietenhoekje" gedoopt heb: 4 afgezonderde stoelen voor de kamer van de fertiliteitsverpleegkundige. Maar we worden zo goed opgevangen en er wordt ook echt stilgestaan bij de emotionele kant dat het toch moed geeft (en het enorme prikbord vol geboortekaartjes aan de ingang van haar kamer helpt ook natuurlijk). Ik had het voor de intake ook erg moeilijk, voelde voor mij echt als t erkennen van een nederlaag.
  Moderator maandag 11 januari 2016 @ 21:06:55 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159024937
Eresh wat naar dat je buikpijn hebt, kan me voorstellen dat je daardoor in de zenuwen schiet. Hopelijk is het gewoon het groeien van de baarmoeder en is alles goed :*

Rotonde spannend hoor de eerste afspraak!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_159026730
Thnx voor jullie reacties, echt super fijn!

Bottoms, dat gevoel van die wachtkamer ja.. Ik ben vaker bij de gyn geweest, en aan de wachttafel liggen ook echt alleen maar tijdschriften over zwanger zijn, baby's en opvoeden enzo... Dat je echt stoïcijns en andere kant op probeert te kijken...

Majo, laat gaan die opmerkingen. Ik heb enkele keren pijn aanvallen gehad sinds we bezig zijn, vroeger als puber had ik die aan de lopende band en dat was traumstizerend. Mijn huidige manier om te overleven is wachten tot enorme dosis pijnstillers werkt terwijl ik bohemian rapsody in mijn hoofd nazing, net zo lang tot de pijn afzakt :') tis een zeer gevarieerde tekst en melodie waardoor ik mezelf erg aardig mee bezig kan houden... Alleen als die pijn niet weg zou zakken, dan zou ik ook niet meer weten wat ik zou moeten!
Warempel, een drempel.
pi_159026872
Ik kreeg vaak te horen dat ik niet wijs was dat ik zo veel moeite deed om zwanger te raken. Dan toch geen kind :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_159026958
Ik hoor hier niet maar kwam even knuffels rondstrooien. :*
S. 2014
J. 2016
  maandag 11 januari 2016 @ 22:05:24 #86
66798 Crazy_Horse
Well... This is me then...!!
pi_159026975
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:05 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor de steun meiden, dat is net wat ik nodig had! Ik moet zeggen dat ik ook gewend ben geraakt om het minder serieus te nemen omdat er vaak toch gereageerd wordt met "ach ja ik heb ook wel eens pijn" en laatst op fok "dat ik geen idee heb wat weeën inhouden omdat ik nooit bevallen ben". Door dat soort opmerkingen ben ik een beetje murw geraakt, ik heb geen zin om steeds maar weer uit te moeten leggen dat het echt niet normaal is hoeveel pijn ik heb. Elke keer dat het niet serieus werd genomen is een klein steekje onder water geweest waardoor ik op een gegeven moment ook heb gedacht "laat dan maar". Maar jullie geven me juist dat steuntje in de rug om er nu iets mee te doen, de pijn is namelijk echt niet normaal! :X
Ja heel herkenbaar. En vooral dat ze je raar aankijken als je hele cocktails aan pijnstillers weg werkt. "Ja dat is niet goed wat je nu doet". Nee dat weet ik maar wil je dat ik blijf functioneren of niet? Ja? Dan niet zeuren... of de opmerkingen "zet je er toch eens overheen". Erg vermoeiend inderdaad. Het heeft bij mij een aantal jaren geduurd voordat ik de stempel endo kreeg. Huisarts had me zelfs al naar een maag lever darm specialist gestuurd. De gyn in mijn eigen zh wilde niks doen en uiteindelijk heeft mijn fertiliteitsarts me helemaal binnenstebuiten gekeerd, gelukkig ☺
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:40:52 #87
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159062700
Majo,
de operatie is me 100 % meegevallen. het herstel duurt mij nu te lang :P
ik ga van de week even uitgebreid reageren ok? ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 13 januari 2016 @ 16:41:55 #88
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159072029
Ik kom me hier ook weer melden.
Vorig jaar dmv ICSI een geweldige dochter gekregen en dat willen we nu weer gaan proberen.

As woensdag de intake. Zie er ontzettend tegenop en kijk er tegelijkertijd ook naar uit.
pi_159108652
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:41 schreef snoenk het volgende:
Ik kom me hier ook weer melden.
Vorig jaar dmv ICSI een geweldige dochter gekregen en dat willen we nu weer gaan proberen.

As woensdag de intake. Zie er ontzettend tegenop en kijk er tegelijkertijd ook naar uit.
Wat leuk en spannend dat jullie er weer voor gaan.
Hebben jullie nog cryo's?

En bedankt voor je tip in het andere topic.
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:22:33 #90
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159108828
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:18 schreef Arja het volgende:

[..]

Wat leuk en spannend dat jullie er weer voor gaan.
Hebben jullie nog cryo's?

En bedankt voor je tip in het andere topic.
Nee we moeten weer aan een hele nieuwe poging beginnen. We hadden 6 cryo's bij onze 2de poging waarbij O. De laatste was.

Hoop dat het helpt, maagzuur is rot.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 07:25:30 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159116894
MaJo, ik heb ook een hsg gehad. Wel pijnlijk, eerlijk is eerlijk, maar dat was ook gauw weer over (als in, zodra ze klaar waren), met daarna nog een beetje gevoelige buik en vooral shaky omdat ik t toch wel spannend had gevonden. Eens met de rest; kom voor jezelf op en vraag om onderzoek!

Barreltje, bij mij is ook op mijn verzoek een samenlevingstest gedaan. Ik was al weer naar huis gestuurd om het nog een jaar zelf te proberen omdat ik nog jong was. Maar er kwam mooi wel een te hoge zuurgraad bij mij uit, en dus mochten we gelijk door voor (een zeer succesvolle) iui O+
  vrijdag 15 januari 2016 @ 16:01:10 #92
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159125697
wordt zo'n hsg dan ook gebruikt om endiometrose vast te stellen? bij mij leek het dat dat juist ook door een kijkoperatie werd vast gesteld en dat een hsg vooral wordt gebruikt om vast te stellen of de eileiders open staan..

LB, tnx! :) ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat de gyn voorstelt om met IUI te beginnen.. zelfs zonder samenlevingsonderzoek.. want onafhankelijk van het onderzoek is er geen "logica " waarom het niet lukt :P

maar wij willen liever even zelf proberen de komende maanden ( mijn lief is net een periode in het buitenland geweest dus we hebben wat "goed te maken"en willen niet meteen in een "medisch circus" duiken :)

was er nou al iemand geweest die in eigen cyclus IUI gad gedaan?? :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 18 januari 2016 @ 15:37:35 #93
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159202968
Zo .. even tijd om over de kijkoperatie te vertellen.. let op.. dit is niet hoe een kijk operatie gaat, maar MIJN ervaring ;) :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus .. als je nog meer vragen hebt stel ze gerust.. en als andere dames aanvullingen hebben, maak ze ook gerust.. zoals gezegd, dit is mijn ervaring, er zijn vast 1000 mensen en 1000 ervaringen :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:01:45 #94
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159222260
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 16:01 schreef Barreltje het volgende:

LB, tnx! :) ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat de gyn voorstelt om met IUI te beginnen.. zelfs zonder samenlevingsonderzoek.. want onafhankelijk van het onderzoek is er geen "logica " waarom het niet lukt :P
Volgens mij ben jij ook al iets ouder dan ik toen. Ik was bijna 29 dus ze vonden dat ik nog tijd had om een jaar zelf te proberen. Want op die leeftijd is onverklaard onvruchtbaar net zo kansrijk als IUI vertelden ze me. Bij hogere leeftijden is IUI gewoon een relatief simpele en kansrijke behandeling.

quote:
was er nou al iemand geweest die in eigen cyclus IUI gad gedaan?? :)
Yep, me oO< Cyclus volgens het boekje, dus ik kreeg echo's om te zien hoe het follikel groeide, en ovulatietesten (van het ziekenhuis) om thuis te doen. Eerste ronde was raak toen O+
Deze keer heeft t 4 rondes geduurd, toen mocht ik wel gewoon bellen nav de ovulatietesten, dan hoefde ik niet elke keer voor zo'n echo.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:12:02 #95
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159223631
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:01 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij ook al iets ouder dan ik toen. Ik was bijna 29 dus ze vonden dat ik nog tijd had om een jaar zelf te proberen. Want op die leeftijd is onverklaard onvruchtbaar net zo kansrijk als IUI vertelden ze me. Bij hogere leeftijden is IUI gewoon een relatief simpele en kansrijke behandeling.

[..]

Yep, me oO< Cyclus volgens het boekje, dus ik kreeg echo's om te zien hoe het follikel groeide, en ovulatietesten (van het ziekenhuis) om thuis te doen. Eerste ronde was raak toen O+
Deze keer heeft t 4 rondes geduurd, toen mocht ik wel gewoon bellen nav de ovulatietesten, dan hoefde ik niet elke keer voor zo'n echo.
ahh! intressant! :7
Dan hoefde je verder niet hormone te spuiten toch?? :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 11:45:12 #96
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159224272
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 07:25 schreef LadyBlack het volgende:
MaJo, ik heb ook een hsg gehad. Wel pijnlijk, eerlijk is eerlijk, maar dat was ook gauw weer over (als in, zodra ze klaar waren), met daarna nog een beetje gevoelige buik en vooral shaky omdat ik t toch wel spannend had gevonden. Eens met de rest; kom voor jezelf op en vraag om onderzoek!

Barreltje, bij mij is ook op mijn verzoek een samenlevingstest gedaan. Ik was al weer naar huis gestuurd om het nog een jaar zelf te proberen omdat ik nog jong was. Maar er kwam mooi wel een te hoge zuurgraad bij mij uit, en dus mochten we gelijk door voor (een zeer succesvolle) iui O+
Sorry zie je berichtje nu pas :@ Bedankt voor je uitleg! Ik heb besloten om het op te gooien bij de beleidsafspraak in april. Gaan ze niet sowieso voordat je aan IUI begint een HSG doen? Dat bedacht ik laatst, kan ik net zo goed nog even wachten.

quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 16:01 schreef Barreltje het volgende:
wordt zo'n hsg dan ook gebruikt om endiometrose vast te stellen? bij mij leek het dat dat juist ook door een kijkoperatie werd vast gesteld en dat een hsg vooral wordt gebruikt om vast te stellen of de eileiders open staan..

LB, tnx! :) ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat de gyn voorstelt om met IUI te beginnen.. zelfs zonder samenlevingsonderzoek.. want onafhankelijk van het onderzoek is er geen "logica " waarom het niet lukt :P

maar wij willen liever even zelf proberen de komende maanden ( mijn lief is net een periode in het buitenland geweest dus we hebben wat "goed te maken"en willen niet meteen in een "medisch circus" duiken :)

was er nou al iemand geweest die in eigen cyclus IUI gad gedaan?? :)
Is je vriend weer terug? *O* Dat is nog best snel gegaan!

quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:37 schreef Barreltje het volgende:
Zo .. even tijd om over de kijkoperatie te vertellen.. let op.. dit is niet hoe een kijk operatie gaat, maar MIJN ervaring ;) :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus .. als je nog meer vragen hebt stel ze gerust.. en als andere dames aanvullingen hebben, maak ze ook gerust.. zoals gezegd, dit is mijn ervaring, er zijn vast 1000 mensen en 1000 ervaringen :)
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Het klinkt heel vergelijkbaar met mijn neusoperatie, al was het herstel daarvan wel wat heftiger ;) Maar hoe je het verteld zou ik het ook zo doen, als de volgende stap toch al een kijkoperatie was!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_159224967
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:45 schreef MaJo het volgende:

[..]

Sorry zie je berichtje nu pas :@ Bedankt voor je uitleg! Ik heb besloten om het op te gooien bij de beleidsafspraak in april. Gaan ze niet sowieso voordat je aan IUI begint een HSG doen? Dat bedacht ik laatst, kan ik net zo goed nog even wachten.
Ik heb eerst een aantal mislukte IUI's gehad voordat er pas een HSG gedaan werd. Was op dat moment niet standaard.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_159225562
Majo ik kreeg wel een hsg voor de iui, maar is niet standaard. Bovendien als je daarmee wacht tot na je bruiloft, sta je zo lang stil terwijl je ook nu vast de hsg zou kunnen doen. Maar goed, dat zou ik doen, misschien ben jij wel minder ongduldig dan ik :+
pi_159225675
Ik hoop op IUI in eigen cyclus, maar dat is afwachten tot vrijdag... Ik heb al een week buikpijn op een raar moment in mijn cyclus buikpijn en ben daarom toch ook steeds banger voor de afspraak... Is het al vrijdag??
Warempel, een drempel.
pi_159227130
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:45 schreef MaJo het volgende:

[..]

Sorry zie je berichtje nu pas :@ Bedankt voor je uitleg! Ik heb besloten om het op te gooien bij de beleidsafspraak in april. Gaan ze niet sowieso voordat je aan IUI begint een HSG doen? Dat bedacht ik laatst, kan ik net zo goed nog even wachten.

HSG zou ik dan overslaan. je wilde toch ook laten kijken naar endometriose?
bij HSG bekijken ze met contrastvloeistof je baarmoeder en eileiders. eventuele endometriose elders in je buik wordt daarmee niet opgemerkt. dan is de volgende stap alsnog de kijkoperatie net zoals bij barreltje.
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 13:58:40 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159227272
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:15 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb eerst een aantal mislukte IUI's gehad voordat er pas een HSG gedaan werd. Was op dat moment niet standaard.
Werd er uiteindelijk ook nog iets gevonden met die HSG wat verklaarde dat je niet zwanger werd?

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:50 schreef Arja het volgende:
Majo ik kreeg wel een hsg voor de iui, maar is niet standaard. Bovendien als je daarmee wacht tot na je bruiloft, sta je zo lang stil terwijl je ook nu vast de hsg zou kunnen doen. Maar goed, dat zou ik doen, misschien ben jij wel minder ongduldig dan ik :+
Daar heb je ook wel weer een punt. Misschien toch maar eens bellen dan :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:56 schreef Ronderotonde het volgende:
Ik hoop op IUI in eigen cyclus, maar dat is afwachten tot vrijdag... Ik heb al een week buikpijn op een raar moment in mijn cyclus buikpijn en ben daarom toch ook steeds banger voor de afspraak... Is het al vrijdag??
Strekte nog even met wachten :* Ik hoop dat je IUI in eigen cyclus mag doen, is toch een stuk minder belastend.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:53 schreef Elleska het volgende:

[..]

HSG zou ik dan overslaan. je wilde toch ook laten kijken naar endometriose?
bij HSG bekijken ze met contrastvloeistof je baarmoeder en eileiders. eventuele endometriose elders in je buik wordt daarmee niet opgemerkt. dan is de volgende stap alsnog de kijkoperatie net zoals bij barreltje.
Daar zat ik ook aan te denken, als we het dan doen dan maar meteen goed zeg maar :Y Ik ga toch maar eens de gyn bellen om de opties door te spreken.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_159231540
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Werd er uiteindelijk ook nog iets gevonden met die HSG wat verklaarde dat je niet zwanger werd?
Edit: Ik haal 2 dingen door elkaar.
Tijdens de HSG werd gezien dat de vorm van mijn baarmoeder afwijkt en dat (ook na flink wat druk) er maar één eileider open was. Dat was reden voor een kijkoperatie.


En tijdens de operatie werd onderstaande gevonden.
Een misvormde/halve baarmoeder en een (om met de woorden van de lieve gyn te spreken) flubbertje. Dat flubbertje is een niet volgroeide eileider. Ik heb dus maar 1 eileider en wel 2 eierstokken :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:46:18 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159241051
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ahh! intressant! :7
Dan hoefde je verder niet hormone te spuiten toch?? :)
Ja klopt, echt gewoon op mn eigen hormonen en alleen ziekenhuisbezoek voor eventuele echo's en de inseminatie zelf uiteraard.

Dit keer zou ik 6 rondes IUI krijgen, en daarna zouden ze gaan kijken of ik toch ondersteuning nodig had, maar dat was gelukkig niet nodig.
pi_159284566
Na man ben ook ik lichamelijk goed gekeurd voor icsi-pgd. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 21 januari 2016 @ 17:00:05 #105
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159284669
Wat fijn cygne! Hebben jullie ook al een startdatum?

Wij mogen over 2 weken beginnen met onze 1e ICSIpoging *O*
We mochten gelijk verder waar we gebleven waren alleen opnieuw bloed moeten laten testen op hiv en hepatitis.
pi_159284824
Nog niet, Snoenk. We moeten nog naar Maastricht om de gentest te laten maken. Als die klaar is komen we op de wachtlijst in Utrecht. Maar dat kan heel snel gaan allemaal zei ze.

Hier ook getest op infectie, inderdaad en ook mijn schildklierhormonen. Mochten die nog steeds niet goed zijn krijg ik een verwijzing naar de endocrinoloog. Verder moet ik volgende week ook nog iets laten prikken, maar dat kon alleen tijdens menstruatie.

Spannend voor jullie! :*
pi_159285744
fijn dat je zo'n goede arts getroffen Cygne.
is het met icsi-pgd zeker dat de teruggeplaatste embryo de chromosoomafwijking niet heeft? Net even wat over gelezen maar wat geweldig dat zoiets tegenwoordig mogelijk is.
pi_159286080
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 17:51 schreef Elleska het volgende:
fijn dat je zo'n goede arts getroffen Cygne.
is het met icsi-pgd zeker dat de teruggeplaatste embryo de chromosoomafwijking niet heeft? Net even wat over gelezen maar wat geweldig dat zoiets tegenwoordig mogelijk is.
100% zeker niet, maar wel nagenoeg. Op dragerschap testen ze niet, dus het kindje kan wel een gebalanceerde translocatie hebben.

We hebben ook wel gelachen, we kwamen op een gegeven moment op het onderwerp pizza's. _O- Mijn man zou t liefst elke dag pizza's eten. Haar man ook en als ze er wat van zei, zei hij: "Weet je HOEVEEL groente er op een pizza kan? :(" Zulke grapjes halen voor mij toch de spanning er vanaf.

Ik ben te zwaar, maar val nog wel binnen de marge. Ze adviseert wel om te proberen wat af te vallen. Maar op een rustig tempo, gewoon wat lukt. Niet téveel druk op leggen.

Fijn. O+
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:58:58 #109
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159293390
Dat klinkt als een fijne arts cygne. Zo fijn als ze gewoon een mens zijn ipv alleen maar arts
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:54:23 #110
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_159302360
Net gesprek gehad met hele leuke, vriendelijke fertiliteitsdeskundige. Behalve de feiten ook wat koetjes en kalfjes, werd zooo uitgebreid tijd genomen, uur daar gezeten! Het eerdere sperma onderzoek is doorgenomen, er is een inwendige echo gemaakt en ik moet nog wat bloed laten afnemen op twee momenten. Maar de verwachting is dat het gewoon pech is dat het nog niet gelukt is en we waarschijnlijk nog een jaar zelf moeten proberen, omdat de kansen te hoog zijn om met iui te beginnen... Dus eigenlijk toch een goede uitslag, tot op heden!
Warempel, een drempel.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:38:17 #111
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159303089
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:54 schreef Ronderotonde het volgende:
Net gesprek gehad met hele leuke, vriendelijke fertiliteitsdeskundige. Behalve de feiten ook wat koetjes en kalfjes, werd zooo uitgebreid tijd genomen, uur daar gezeten! Het eerdere sperma onderzoek is doorgenomen, er is een inwendige echo gemaakt en ik moet nog wat bloed laten afnemen op twee momenten. Maar de verwachting is dat het gewoon pech is dat het nog niet gelukt is en we waarschijnlijk nog een jaar zelf moeten proberen, omdat de kansen te hoog zijn om met iui te beginnen... Dus eigenlijk toch een goede uitslag, tot op heden!
kan je dit uitleggen? :)

en fijn dat het verder een goed gesprek was. Zijn jullie het er mee eens dat je nog een jaar gaat proberen?

@ Cygne.. te zwaar?? wat is bij jullie de threshold dan? qua BMI neem ik aan??
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_159303763
BMI van 35, Barreltje.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 19:50:35 #113
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_159312332
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:38 schreef Barreltje het volgende:

[..]

kan je dit uitleggen? :)

en fijn dat het verder een goed gesprek was. Zijn jullie het er mee eens dat je nog een jaar gaat proberen?

Ik heb de cijfers niet paraat hoor... Dus die zijn op de gok. Maar stel dat je 30% kans hebt op zwangerschap in een natuurlijke cyclus, en iui geeft 20% kans op zwangerschap... Dan wegen de voordelen van iui dus niet op vs de natuurlijke manier. Het is simpelweg kansberekening om te zien of het nut heeft om eraan te beginnen...

Ik moet nog twee keer bloed laten prikken op verschillende momenten, omdat ze nog op 4 dingen wil checken (follikelgroeidinges, chlamydia, schildklier en iets om de eisprong te kunnen controleren). Die uitslagen worden 11 feb met de gynaecoloog doorgenomen. Dan is het definitief of we nog een jaar zelf mogen proberen of dat er toch iets belemmerends gevonden wordt waardoor we hulp nodig hebben.

Nouja, als alles goed is, dan kan ik er wel vrede mee hebben... Als je medische hulp kunt voorkomen is het altijd fijner. Alleen mijn hoofd voelt alsof het nooit vanzelf gaat lukken, maar daar moet ik me dus maar van af zien te zetten voorlopig..
Warempel, een drempel.
pi_159326740
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 17:04 schreef Cygne het volgende:
Nog niet, Snoenk. We moeten nog naar Maastricht om de gentest te laten maken. Als die klaar is komen we op de wachtlijst in Utrecht. Maar dat kan heel snel gaan allemaal zei ze.

Hier ook getest op infectie, inderdaad en ook mijn schildklierhormonen. Mochten die nog steeds niet goed zijn krijg ik een verwijzing naar de endocrinoloog. Verder moet ik volgende week ook nog iets laten prikken, maar dat kon alleen tijdens menstruatie.

Spannend voor jullie! :*
Zoals je misschien wel weet doen man en ik ook PGD. Tussen de intake in Maastricht (september 2012) en het beginnen eerste poging (april 2015) zat 2 en half jaar. Dat is redelijk standaard voor een PGD-traject waarbij ze alles moeten goedkeuren en ook nog een test moeten ontwikkelen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_159326870
En bij deze nog even alle aanwas welkom en een :*, en een jompel *O* voor allen die uitgezwaaid zijn in de tijd dat ik offline was.

In de spoiler een update voor de OP;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_159327026
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:21 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Zoals je misschien wel weet doen man en ik ook PGD. Tussen de intake in Maastricht (september 2012) en het beginnen eerste poging (april 2015) zat 2 en half jaar. Dat is redelijk standaard voor een PGD-traject waarbij ze alles moeten goedkeuren en ook nog een test moeten ontwikkelen.
Dat is een behoorlijke tijd! De arts in Utrecht gaf aan 3 maanden ontwikkeltijd voor de gentest en 3 maanden wachtlijst voor behandeling. Ik hoop niet dat ze een kortere wachttijd aangeeft dan dat er daadwerkelijk is, maar we gaan t zien.
pi_159327135
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:37 schreef Cygne het volgende:

[..]

Dat is een behoorlijke tijd! De arts in Utrecht gaf aan 3 maanden ontwikkeltijd voor de gentest en 3 maanden wachtlijst voor behandeling. Ik hoop niet dat ze een kortere wachttijd aangeeft dan dat er daadwerkelijk is, maar we gaan t zien.
Ik heb nog een heel boekwerk liggen aan papieren die we vanuit Maastricht meekregen maar in het kort (pin me niet vast op de tijden, ze kunnen ook inmiddels anders zijn geworden) komt het hierop neer:
Voor de ontwikkeling van de test moet er eerst bepaald worden of het wel ethisch verantwoord is om te selecteren op jouw aandoening (zodat niet iedereen die liever blauwe ogen dan bruine ogen op zijn kind wil zien, ook pgd komt doen bij wijze van). Dit gebeurt eerst binnen het team in Maastricht (ze komen 4 keer per jaar bij elkaar), en vervolgens ook door een landelijke commissie. Als dit door beide wordt goedgekeurd, ben je al zo'n beetje 6-9 maand verder. En het ontwikkelen van de test staat gemiddeld een jaar voor. De wachtlijst was bij ons in Groningen uiteindelijk 3 maand.
Bij ons zit er dan nog een keer vertraging in omdat ze ons waren 'vergeten' :'), maar ik zou sowieso een slag om de arm nemen qua tijd.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_159327244
Ooh wat naar dat ze jullie vergeten waren. :{

Onze arts had het over een 'simpele array-test' dat kon niet altijd maar mijn translocatie schijnt relatief simpel te zijn. Ik spreek haar over twee weken weer, dan vraag ik ook even hoe dat zit met dat ethische overleg.

Bizar eigenlijk, ik twijfelde over kinderen vanwege mijn oogafwijking. Little did I know. :')
pi_159327346
ligt er misschien ook aan de aandoening en of er al mensen met dezelfde aandoening zijn voorgegaan? ik heb er geen verstand van maar zou het nogal onzin vinden als elke nieuwe aanmelding met exact dezelfde aandoening weer helemaal door de ethische commissie moet.
pi_159327355
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:49 schreef Cygne het volgende:
Ooh wat naar dat ze jullie vergeten waren. :{

Onze arts had het over een 'simpele array-test' dat kon niet altijd maar mijn translocatie schijnt relatief simpel te zijn. Ik spreek haar over twee weken weer, dan vraag ik ook even hoe dat zit met dat ethische overleg.

Bizar eigenlijk, ik twijfelde over kinderen vanwege mijn oogafwijking. Little did I know. :')
Ja, nouja. Het zijn dingen die gebeuren. Omdat je dossier zoveel verschillende plekken ziet, kunnen ze je nog wel eens ergens een keer op de verkeerde plek leggen. Ben er toentertijd wel erg boos over geweest, maar het brengt je uiteindelijk ook niet verder.

Het ontwikkelen van de test is an sich ook niet heel moeilijk, het is vooral het ook moeten kunnen testen op maar 1/2 celletjes. Dat is heel weinig DNA. Plus dat er natuurlijk een betrouwbare techniek moet worden toegepast die zorgt dat precies die ene strengen te zien zijn waarin de 'fout' zit.
En dat overleg, ik snap wel dat het nodig is. Het is niet niets om te bepalen dat bepaalde embryo's niet een kindje mogen worden. Daar mag best een beetje moeilijk over gedaan worden. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_159327369
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:56 schreef Elleska het volgende:
ligt er misschien ook aan de aandoening en of er al mensen met dezelfde aandoening zijn voorgegaan? ik heb er geen verstand van maar zou het nogal onzin vinden als elke nieuwe aanmelding met exact dezelfde aandoening weer helemaal door de ethische commissie moet.
Dat is sowieso waar. Ik heb een zeer onbekende ziekte dus ik was de eerste. Stel dat er morgen iemand komt met dezelfde ziekte, hoeft hij/zij niet meer door de keuring. Het is immers al goedgekeurd.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_159327531
@Nanuke, ik snap zeker dat dat overleg nodig is hoor. Ik had het meer over de tijdsspanne. ;) Denk dat zij daar wel wat uitleg over kon geven. Haar ervaring was in elk geval ongeveer een half jaar, ik ging ook uit van 2.5 jaar minimaal . Ga ik nu maar weer aan vasthouden voor de zekerheid. Kan het nooit tegenvallen.

Zouden er echt mensen zijn die dit traject willen doen voor een kind met bv blauwe ogen? Kan me niet voorstellen dat die überhaupt doorverwezen worden. Laat staan dat je dat al wilt, zo'n zwaar traject daarvoor.
pi_159327588
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:56 schreef Elleska het volgende:
ligt er misschien ook aan de aandoening en of er al mensen met dezelfde aandoening zijn voorgegaan? ik heb er geen verstand van maar zou het nogal onzin vinden als elke nieuwe aanmelding met exact dezelfde aandoening weer helemaal door de ethische commissie moet.
Ik heb geen idee. Ik hoop niet dat elke translocatie door de ethische commissie hoeft. Dat komt relatief vaak voor. 1 op 500 dacht ik voor een reciproke translocatie.
pi_159327774
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:07 schreef Cygne het volgende:
@Nanuke, ik snap zeker dat dat overleg nodig is hoor. Ik had het meer over de tijdsspanne. ;) Denk dat zij daar wel wat uitleg over kon geven. Haar ervaring was in elk geval ongeveer een half jaar, ik ging ook uit van 2.5 jaar minimaal . Ga ik nu maar weer aan vasthouden voor de zekerheid. Kan het nooit tegenvallen.

Zouden er echt mensen zijn die dit traject willen doen voor een kind met bv blauwe ogen? Kan me niet voorstellen dat die überhaupt doorverwezen worden. Laat staan dat je dat al wilt, zo'n zwaar traject daarvoor.
Ik denk dat dat sowieso een juiste insteek is. PGD is nog maar heel nieuw in Nederland, dus het kan best zijn dat er inmiddels dingen sneller/anders gaan dan toen ik daar aanklopte. Ik hoop dat het voor jullie zal meevallen. :*

En nee, dat denk ik ook niet. Het was meer een voorbeeld, om aan te geven dat er wel een bepaalde (ernstige) oorzaak moet zijn voor je in aanmerking komt, haha. Over het algemeen zal het meer gaan over de kans dat de ziekte doorgegeven wordt, en de impact die dat dan heeft op iemands leven.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_159328157
Ik heb ongeveer 50% kans dat een kindje mijn translocatie heeft maar daar is prima mee te leven en dat testen ze ook niet. De kans is hier nog altijd groter om een gezond kind te krijgen maar de handicap die mogelijk is, is eigenlijk niet met het leven verenigbaar.
pi_159328234
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:45 schreef Cygne het volgende:
Ik heb ongeveer 50% kans dat een kindje mijn translocatie heeft maar daar is prima mee te leven en dat testen ze ook niet. De kans is hier nog altijd groter om een gezond kind te krijgen maar de handicap die mogelijk is, is eigenlijk niet met het leven verenigbaar.
quote:
1s.gif Op
zaterdag 23 januari 2016 13:57 schreef Nanuke het volgende:


[..]

Ja, nouja. Het zijn dingen die gebeuren. Omdat je dossier zoveel verschillende plekken ziet, kunnen ze je nog wel eens ergens een keer op de verkeerde plek leggen. Ben er toentertijd wel erg boos over geweest, maar het brengt je uiteindelijk ook niet verder.

Het ontwikkelen van de test is an sich ook niet heel moeilijk, het is vooral het ook moeten kunnen testen op maar 1/2 celletjes. Dat is heel weinig DNA. Plus dat er natuurlijk een betrouwbare techniek moet worden toegepast die zorgt dat precies die ene strengen te zien zijn waarin de 'fout' zit.
En dat overleg, ik snap wel dat het nodig is. Het is niet niets om te bepalen dat bepaalde embryo's niet een kindje mogen worden. Daar mag best een beetje moeilijk over gedaan worden. ;)
/lurker

Is het niet mogelijk dat het traject bij Cygne anders is, omdat het geen genetisch onderzoek naar een ziekte is, maar puur naar een niet-met het leven verenigbare ongebalanceerde translocatie?

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met dit zware traject trouwens :*
Kwak
pi_159330516
Thanks Kwak, lief. :*
pi_159331587
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:50 schreef kwakz0r het volgende:

Is het niet mogelijk dat het traject bij Cygne anders is, omdat het geen genetisch onderzoek naar een ziekte is, maar puur naar een niet-met het leven verenigbare ongebalanceerde translocatie?

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met dit zware traject trouwens :*
Dat zou best kunnen, dat weet ik dan weer niet. Ik nam eigenlijk aan dat het daarin geen verschil zou moeten maken, maar nu ik erover nadenk is dat natuurlijk (gezien het niet met leven verenigbaar is) sowieso ethisch verantwoord. Want in feite ben voorkom je dan dat de natuur het zelf moet doen. Hmm. Zo had ik het nog niet bekeken. :@

Ik hoop sowieso dat het voor Cygne meevalt, ik wilde alleen voorkomen dat ze niet mega teleurgesteld zou zijn, mocht het toch langer gaan duren. Ik weet nog dat ik heel naïef het traject in stapte met het idee van 'we gaan dit even doen' en vervolgens mezelf toch behoorlijk tegenkwam. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_159335725
Ex-PGD'er komt even binnenvallen. Het verschil in wachttijd zit 'm in het feit dat de test voor de aandoening van Nanuke nog niet 'op de markt' was en dus eerst langs de etische commissie moest en nog ontwikkeld moest worden. Voor de aandoening van Cygne wordt een keer of 400 per jaar een PGD traject gestart. Die test bestaat dus al. Dan moet je dus alleen een vooronderzoek doen om te bepalen of je als stel geschikt bent voor PGD en dat duurt vele malen korter.

Ik ging in november voor het eerst naar Maastricht en ik mocht in maart al starten met PGD als ik dat zou willen. Het kan dus best snel gaan als het een test is voor een ziekte waar PGD al eerder voor gedaan is.
pi_159343844
Lief Nanuke. :*

We hoorden vorig jaar al dat pgd een optie was, maar voor ons gevoel nog niet omdat het gewoon heel pittig is. Ik kreeg vlak erna mijn derde miskraam en een paar maanden de buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Daardoor ben ik heel erg het vertrouwen in mijn eigen lichaam kwijtgeraakt en was het voor ons de keuze of we stoppen ermee, we gaan natuurlijk verder of we gaan pgd proberen. Heel lang over nagedacht en toen de verwijzing gevraagd naar Utrecht. Daar hebben we een eerste gesprek gehad en toen hebben we nog bedenktijd gevraagd.

Ik denk ook eigenlijk niet dat er een goede keuze is. Als ik wel natuurlijk zwanger wordt voor we starten dan heb je natuurlijk eerst de vlokkentest of vruchtwaterpunctie en dan moet je gaan kiezen of je de zwangerschap doorzet af afbreekt als het kindje een ongebalanceerd chromosomenpatroon heeft. Je weet dat een kind in dat geval geen fijn leven heeft en waarschijnlijk niet eens 3 wordt (als het de geboorte en zwangerschap al overleeft). Maar toch gaat het zó tegen je gevoel in om dan af te breken. Zelfs met de curettage. Ik wist dat het dood was maar ik wilde het bij me houden.

Mijn man zei toen ook: 'alsof er een stukje van jezelf doodgaat.'. Klinkt heel zwaar, maar zo voelde het wel. Laat staan als je een zwangerschap van een levend kindje gaat afbreken.
pi_159355195
of er een "goede" keuze is weet ik ook niet. maar er is sowieso geen "fout" qua keuze.
ik kan me er waarschijnlijk nog maar een heel klein stukje van voorstellen maar elke van de opties lijken me ongelofelijk zwaar.
sterkte maar ook heel veel succes :*
pi_159364654
Cygne ik snap heel goed wat je bedoelt. In mijn geval zou het kindje bijna 40 jaar gewoon gezond zijn, want de ziekte waar wij PGD voor deden openbaart zich rond het 40e levensjaar. Ik heb direct de keuze voor PGD gemaakt omdat ik voor mijn gevoel een 'gezond' kindje weg zou moeten laten halen in het geval van een vlokkentest met slechte uitkomst. Toch ken ik ook verhalen van mensen die dat heel anders zien en beleven en dat begrijp ik ook. Het is gewoon een heel persoonlijke en enorm lastige keuze. :*
pi_159366131
Dat lijkt me nog moeilijker, Nikki. :*

[ Bericht 75% gewijzigd door Cygne op 24-01-2016 21:51:34 ]
pi_159374760
Ik voel me soms vooral ondankbaar. Omdat ik mijn leven, met mijn ziekte, niet goed genoeg vind voor een kind van mij.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_159380213
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:37 schreef Nanuke het volgende:
Ik voel me soms vooral ondankbaar. Omdat ik mijn leven, met mijn ziekte, niet goed genoeg vind voor een kind van mij.
Niet doen. :*
Ik weet niet om welke ziekte het gaat maar ik gok zomaar dat het ernstig genoeg is om dat je kind niet mee te willen geven. :*
pi_159390968
Nanuke precies dat wat Cygne zegt. Jij weet hoe het is om de ziekte te hebben, waar je tegenaan loopt in het dagelijks leven bijvoorbeeld, dan is het toch juist heel logisch dat je je kind bepaalde zaken wilt besparen? Blijkbaar heb jij er zelf in die mate last van dat het iets is wat je meeneemt in je overweging een kindje te 'nemen'. :*
pi_159402195
Hoi! Ik kom me ook in dit topic netjes voorstellen. :)
Ik post actief mee in het dreumestopic dus niet nieuw op het forum.

Kort:
We zijn 2 vrouwen dus op de natuurlijke manier gaat het niet helemaal goedkomen. We hebben een zoontje die over 3 weken 2 jaar wordt. Mijn vrouw was van hem zwanger via KI met een ‘anonieme’ donor. Dat is gegaan via een kliniek die aangesloten was bij het AMC. 1,5 jaar geleden is deze kliniek volledig opgegaan in het AMC.

Omdat onze zoon, B, zo goed gelukt is, gaan we voor een tweede. Gelukkig is onze donor voor ons vastgelegd en hoefden we niet meer achteraan te sluiten in de wachtlijst van het AMC. (momenteel officieel 9 maanden maar in praktijk tegen een jaar aan) Vandaag is het zover, we mogen vanmiddag voor een eerste poging langs. Wederom KI (met een cupje) en zonder hormomen etc. B is bij poging 3 ontstaan. We gaan er vanuit dat het even duurt, maar hopen mag! En ook in dit geval gaat mijn vrouw zwanger worden.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:42:12 #138
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159402525
leuk en spannend exode!!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:54:31 #139
437909 GVman
korte tekst
pi_159406810
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:25 schreef exode het volgende:
Hoi! Ik kom me ook in dit topic netjes voorstellen. :)
Ik post actief mee in het dreumestopic dus niet nieuw op het forum.

Kort:
We zijn 2 vrouwen dus op de natuurlijke manier gaat het niet helemaal goedkomen. We hebben een zoontje die over 3 weken 2 jaar wordt. Mijn vrouw was van hem zwanger via KI met een ‘anonieme’ donor. Dat is gegaan via een kliniek die aangesloten was bij het AMC. 1,5 jaar geleden is deze kliniek volledig opgegaan in het AMC.

Omdat onze zoon, B, zo goed gelukt is, gaan we voor een tweede. Gelukkig is onze donor voor ons vastgelegd en hoefden we niet meer achteraan te sluiten in de wachtlijst van het AMC. (momenteel officieel 9 maanden maar in praktijk tegen een jaar aan) Vandaag is het zover, we mogen vanmiddag voor een eerste poging langs. Wederom KI (met een cupje) en zonder hormomen etc. B is bij poging 3 ontstaan. We gaan er vanuit dat het even duurt, maar hopen mag! En ook in dit geval gaat mijn vrouw zwanger worden.
Hoi Exode,

Misschien een ietwat ongepaste vraag, maar... als jullie met twee vrouwen zijn, wat was dan de belangrijkste overweging om jouw vrouw ontvanger te laten zijn van het sperma? En hebben jullie nog overwogen dat jij 'deze' zwangerschap wil gaan dragen?

Het is eigenlijk vooral dat hier mensen komen met vruchtbaarheidsproblemen die niet in de relationele sfeer liggen (lees: een stel als jullie dat op zich zwanger kan worden, maar 'alleen' een donor nodig heeft). Dat leidt bij mij dan weer tot dit soort vragen...

Ik ben zelf trouwens man, onvruchtbaar, maar na veel kunst- en vliegwerk zijn er bij mij toch een paar zaadcellen gevonden. Mijn vrouw is daarvan momenteel zwanger (19 weken). Ik heb hier veel gepost in ons traject en lees nu meer mee en post af en toe nog wat...
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_159407303
Hoe gaat het met jullie GVman? Weten jullie het geslacht al van jullie baby?
pi_159407319
Heel simpel antwoord GVman: ik wil absoluut niet zwanger en mijn vrouw juist heel graag. :)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 19:54:00 #142
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159416388
Exode ik hoop dat jullie heel snel een B2 hebben!

Gezeur..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159416687
Snoenk :*
pi_159418290
Hi all, wat is het druk hier de laatste tijd.. Ik kom na een poos lurken ook maar aanhaken.
Lang verhaal, dus maar even in spoilert (tevens vanwege nogal makkelijk vindbaar ;) )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyhoe: dikke knuffels voor iedereen hier, met zoveel verschillende lastige verhalen :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 26 januari 2016 @ 20:47:24 #145
437909 GVman
korte tekst
pi_159418367
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:12 schreef VintageGirl het volgende:

Hoe gaat het met jullie GVman? Weten jullie het geslacht al van jullie baby?
Ha VintageGirl,

Alles lijkt prima te gaan. Mijn vrouw haar buik begint nu (19 weken) wel echt zichtbaar boller te worden. En af en toe denkt ze wat te voelen over schopjes en zo. Het geslacht horen we volgende week pas. Hopelijk hebben we dan ook een mooie uitslag van de echo. En ja: ik zal het wel even laten weten wat het wordt natuurlijk :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:13 schreef exode het volgende:
Heel simpel antwoord GVman: ik wil absoluut niet zwanger en mijn vrouw juist heel graag. :)
Ja, dat kan natuurlijk ook nog... Ik dacht dus weer veel te ingewikkeld, haha. Veel succes in ieder geval!
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_159419685
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 20:47 schreef GVman het volgende:

[..]

Ha VintageGirl,

Alles lijkt prima te gaan. Mijn vrouw haar buik begint nu (19 weken) wel echt zichtbaar boller te worden. En af en toe denkt ze wat te voelen over schopjes en zo. Het geslacht horen we volgende week pas. Hopelijk hebben we dan ook een mooie uitslag van de echo. En ja: ik zal het wel even laten weten wat het wordt natuurlijk :)

[..]

Ja, dat kan natuurlijk ook nog... Ik dacht dus weer veel te ingewikkeld, haha. Veel succes in ieder geval!
Ah okay:-) leuk he die schopjes, ik voel ze al vanaf week 12/13, maar dit is mijn tweede zwangerschap (nu 25,5 week) dus dan voel je dat eerder. Hebben jullie al een gevoel qua geslacht?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:04:30 #147
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_159421975
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:54 schreef snoenk het volgende:
Exode ik hoop dat jullie heel snel een B2 hebben!

Gezeur..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oooh wat voel ik met je mee! Ik kan daar ook echt niet tegen! De frustratie die je voelt borrelt ook gelijk bij mij omhoog. Als je zelf een kleintje zou hebben zou de hele wereld je gestolen kunnen worden en op dat moment van puur geluk even alleen nog draaien om je baby, en dan zie je dat er zo 'koel' wordt omgegaan met dat geluk bij mensen die je dichtbij staan... Heel naar, logisch dat je je zo voelt! Knuf!
Warempel, een drempel.
  woensdag 27 januari 2016 @ 10:27:56 #148
437909 GVman
korte tekst
pi_159431777
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:16 schreef VintageGirl het volgende:

[..]

Ah okay:-) leuk he die schopjes, ik voel ze al vanaf week 12/13, maar dit is mijn tweede zwangerschap (nu 25,5 week) dus dan voel je dat eerder. Hebben jullie al een gevoel qua geslacht?
Wij hebben totaal geen gevoel van het geslacht. Familie van mijn vrouw komt met allerlei theorieën over jongetjes bij dit en meisjes bij dat. Mijn vrouw en ik hebben daar helemaal niets mee (wetenschappelijk en rationeel als we zijn). Bovendien gaan al die theorieën uit van natuurlijke conceptie en daarvan is bij ons dus geen sprake.

Mijn zus heeft twee zoontjes, waardoor mijn ouders graag een meisje willen. Aan de kant van mijn vrouw zijn er meer meisjes dan jongetjes. De wens neigt dus naar een meisje, hoewel ik Lego leuk vind (wat dus weer naar een jongetje neigt). Afijn: het maakt dus allemaal niet uit...

Wat had jij ook al weer? Ik ben dat helemaal vergeten... :D En gaat alles verder prima met jou en jouw kleine in wording?
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_159431814
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 10:27 schreef GVman het volgende:

[..]

Wij hebben totaal geen gevoel van het geslacht. Familie van mijn vrouw komt met allerlei theorieën over jongetjes bij dit en meisjes bij dat. Mijn vrouw en ik hebben daar helemaal niets mee (wetenschappelijk en rationeel als we zijn). Bovendien gaan al die theorieën uit van natuurlijke conceptie en daarvan is bij ons dus geen sprake.

Mijn zus heeft twee zoontjes, waardoor mijn ouders graag een meisje willen. Aan de kant van mijn vrouw zijn er meer meisjes dan jongetjes. De wens neigt dus naar een meisje, hoewel ik Lego leuk vind (wat dus weer naar een jongetje neigt). Afijn: het maakt dus allemaal niet uit...

Wat had jij ook al weer? Ik ben dat helemaal vergeten... :D En gaat alles verder prima met jou en jouw kleine in wording?
Ja dat is zo. mijn man had weer het gevoel dat het een meisje zou gaan worden, ik dacht een jongen. Het wordt dus een meisje:-), een zusje voor onze eerste meid:-)

Ja alles goed, alleen last van bekkeninstabiliteit, loop bij een fysio, ook voor een te sterke bekkenbodem:-)
  woensdag 27 januari 2016 @ 10:37:58 #150
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159432011
welkom terug J-M.. helaas.. of..
iig nog spannend of het nodig is?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_159433507
snoenk, lastig... zie spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier is een vriendin zwanger na 3de keer IVF. Bij keer 2 is het een mk geworden dus ik duim dat alles nu helemaal goed gaat *O* Dit was echt laatste kans, ze heeft op haar verjaardag terugplaatsing gehad en is nu 43. Volgende week heeft ze echo!

Ik zit in een verhuizing naar een grotere flat en mijn mama heeft al besloten dat de mini-kamer de kamer wordt voor mijn mini :{ Nee, ik ben niet zwanger. De schildklier is kennelijk aan het herstellen, dus wel al 2x medicatie verminderd :D , maar nu kan ik dus helemaal niet zwanger gaan worden. :{w Maakt niet uit, ze begint er gewoon weer over. :(
pi_159444564
Hoi, Ik weet het niet zo goed. meld je je hier alleen als je zelf minder vruchtbaar bent ofzo of ook als het bij je partner allemaal niet zo goed zit?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_159444670
quote:
5s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:23 schreef Sam1993 het volgende:
Hoi, Ik weet het niet zo goed. meld je je hier alleen als je zelf minder vruchtbaar bent ofzo of ook als het bij je partner allemaal niet zo goed zit?
Kan beide hoor :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 27 januari 2016 @ 19:12:15 #154
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_159446103
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:54 schreef GVman het volgende:

[..]

Het is eigenlijk vooral dat hier mensen komen met vruchtbaarheidsproblemen die niet in de relationele sfeer liggen (lees: een stel als jullie dat op zich zwanger kan worden, maar 'alleen' een donor nodig heeft). Dat leidt bij mij dan weer tot dit soort vragen...
Ben ik het niet mee eens GVman. Loop al even te denken over hoe ik het zal verwoorde...
Dat is wel heel kort door de bocht voor mijn gevoel. Een ieder die medische hulp nodig heeft hoort hier. En twee vrouwen naar mijn mening dus ook. Ook hier is er de beperking van het aantal kansen - de evt wachttijden - en de spanning die daar bij hoort.

Exode welkom hier. Spannende tijden! Ik duim dat het snel mag lukken.
  woensdag 27 januari 2016 @ 19:14:16 #155
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_159446179
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:54 schreef snoenk het volgende:
Gezeur..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wat ontzettend herkenbaar. Dat gevoel... het doet zo'n pijn... :*
  Moderator woensdag 27 januari 2016 @ 19:28:32 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159446752
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 20:45 schreef JufMariska het volgende:
Hi all, wat is het druk hier de laatste tijd.. Ik kom na een poos lurken ook maar aanhaken.
Lang verhaal, dus maar even in spoilert (tevens vanwege nogal makkelijk vindbaar ;) )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyhoe: dikke knuffels voor iedereen hier, met zoveel verschillende lastige verhalen :*
Welkom JM! Goed wel om even naar te laten kijken hoe en wat. Zou het ook kunnen dat het zaad na al die jaren misschien verbeterd is?

quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:12 schreef Hobbesje het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens GVman. Loop al even te denken over hoe ik het zal verwoorde...
Dat is wel heel kort door de bocht voor mijn gevoel. Een ieder die medische hulp nodig heeft hoort hier. En twee vrouwen naar mijn mening dus ook. Ook hier is er de beperking van het aantal kansen - de evt wachttijden - en de spanning die daar bij hoort.

Exode welkom hier. Spannende tijden! Ik duim dat het snel mag lukken.
Helemaal mee eens :Y Ik heb Exode zelf doorverwezen naar dit topic omdat ik denk dat ze hier meer aansluiting vind dan in WOHTS. Het is veel meer dan wachten op dat tweede streepje, er gaat een heel medisch circus aan vooraf. Wat mij betreft is iedereen hier welkom die hulp nodig heeft via de MMM. Ook twee mannen wat mij betreft :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 27 januari 2016 @ 19:56:38 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_159447756
Volgens mij bedoelde gvman het niet verkeerd of dat ze niet op haar plek hier was. Maar in dit topic zitten vooral ( helaas ) situaties waar er wegens medische redenen hulp nodig is om zwanger te raken of pogingen doen tot.
En dat de situatie van exode ivm beiden vrouw vragen oproept uit interesse en bepaalde niewsgierigheid.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_159447816
wat evenstar zegt was ik ook aan het typen ;) zo lees ik GVman zijn tekst ook.
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:11:47 #159
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_159448215
Even een ego post (Lees van de week even bij)

Deze week een mindere week. Waar ik onze kinderwens voor nu goed kan "parkeren" heeft mijn man er echt moeite mee. Hij wil zo graag een kindje en heeft er intens veel moeite mee als anderen praten over hun kinderwens/kinderen, voor hem komt het over alsof het allemaal maar doodnormaal is, het ondoordacht is (neuken en hoppa zwanger) Inn onze omgeving heeft iedereen kinderen en degene zonder hebben een kinderwens, het voelt alsof of hij de boot mist en iedereen maar verder gaat en niet op ons wacht.
En ik kan hem niet helpen, ik voel mij alleen maar schuldig nu over het feit dat mijn lichaam zo faalde en ik hem tot nu toe niet kan geven wat we beide zo graag willen.
Ik vind het allemaal maar even stom
Be happy with the little things in life
pi_159449249
Droomvrouwtje; Lijkt me ook heel erg moeilijk voor hem maar zeker ook voor jou.. Hier is de situatie andersom en zie nu al wat het met hem doet dat hij de reden is waarom het niet sneller lukt. Sterkte!


Ik meld me hier ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_159449585
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:11 schreef droomvrouwtje het volgende:
Even een ego post (Lees van de week even bij)

Deze week een mindere week. Waar ik onze kinderwens voor nu goed kan "parkeren" heeft mijn man er echt moeite mee. Hij wil zo graag een kindje en heeft er intens veel moeite mee als anderen praten over hun kinderwens/kinderen, voor hem komt het over alsof het allemaal maar doodnormaal is, het ondoordacht is (neuken en hoppa zwanger) Inn onze omgeving heeft iedereen kinderen en degene zonder hebben een kinderwens, het voelt alsof of hij de boot mist en iedereen maar verder gaat en niet op ons wacht.
En ik kan hem niet helpen, ik voel mij alleen maar schuldig nu over het feit dat mijn lichaam zo faalde en ik hem tot nu toe niet kan geven wat we beide zo graag willen.
Ik vind het allemaal maar even stom
:*

Dit gevoel heeft mijn man ook wel, mensen die zwanger worden, het is zo normaal en voor ons is dat niet zo. Ik heb me daar ook wel schuldig over gevoeld, en nog soms.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 28 januari 2016 @ 06:04:39 #162
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159457544
"fijn" dat het gevoel wel herkend word. Blijf mezelf er toch een beetje een rotmens over voelen

Kahlie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dv :*
En ook voor cygne een :*

JM ik hoop dat het voor jullie niet meer nodig is
pi_159457787
MaJo: geen idee, er zijn eerder over een aardige periode meerdere oz geweest en toen geen verandering, dus lijkt me stug maar hee: graag :)

Snoenk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Sam: zie mijn verhaal ;) J voelt zich niet echt schuldig, maar vond het wel naar dat juist ik vanalles moest ondergaan..
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 28 januari 2016 @ 07:54:00 #164
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159457900
JM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:08:41 #165
437909 GVman
korte tekst
pi_159459882
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:12 schreef Hobbesje het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens GVman. Loop al even te denken over hoe ik het zal verwoorde...
Dat is wel heel kort door de bocht voor mijn gevoel. Een ieder die medische hulp nodig heeft hoort hier. En twee vrouwen naar mijn mening dus ook. Ook hier is er de beperking van het aantal kansen - de evt wachttijden - en de spanning die daar bij hoort.

Exode welkom hier. Spannende tijden! Ik duim dat het snel mag lukken.
Zo moet je mijn reactie ook niet lezen. Wat ik bedoelde is dat de meeste mensen die hier komen zelf iets met hun eigen vruchbaarheid hebben (als in: een aandoening die de functionaliteit van de geslachtsorganen negatief beïnvloed).

Bij het verhaal Exode is die functionaliteit er wel, maar dan nog steeds moeten er wel zaadcellen bij een eicel worden gebracht. En daarbij komt er in dat geval wel het nodige ziekenhuisbezoek bij kijken. De daaruit volgende emoties en spannende periodes komen dan natuurlijk wel weer overeen met veel anderen hier in dit topic.

Ofwel: de oorzaak is een andere dan de meeste posters hier. De gevolgen zijn echter wel hetzelfde. Dat is wat ik bedoelde en dat hoop ik nu verduidelijkt te hebben.

En vanzelfsprekend hoop ik dat Exode-mini II snel mag komen! :)

quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Volgens mij bedoelde gvman het niet verkeerd of dat ze niet op haar plek hier was. Maar in dit topic zitten vooral ( helaas ) situaties waar er wegens medische redenen hulp nodig is om zwanger te raken of pogingen doen tot.
En dat de situatie van exode ivm beiden vrouw vragen oproept uit interesse en bepaalde niewsgierigheid.
Dat dus idd :)
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_159461201
Ik zie mijn naam ineens vaak genoemd :)
De vragen van GVman vond ik verre van vervelend hoor en ik voelde me gewoon welkom :D

Vragen mag altijd, ik zit hier tenslotte uit vrije wil.

Ik val er een beetje tussen denk ik, medisch is het minder ingewikkeld dan velen maar gewoon maar proberen en hopen dat het lukt, is niet helemaal wat voor ons van toepassing is.
pi_159489203
Jufmariska wat spannend en leuk dat jullie er weer voor gaan. Ik hoop je gauw weer terug te zien in het volgende topic.

Dv sterkte voor jou en je man. Het is ook confronterend en stom soms allemaal. Zo te horen kunnen jullie er wel goed over praten.

En een knuffel voor iedereen die het nodig heeft.
  maandag 1 februari 2016 @ 20:51:30 #168
437909 GVman
korte tekst
pi_159579485
Vanochtend hebben we de 20-weken echo gehad. Alles zag er goed uit. En we weten het geslacht...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_159579695
quote:
17s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:51 schreef GVman het volgende:
Vanochtend hebben we de 20-weken echo gehad. Alles zag er goed uit. En we weten het geslacht...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn dat alles goed was! *O*
  maandag 1 februari 2016 @ 21:03:42 #170
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159579885
Gvman wat leuk een meisje! *O*
En fijn van de goede seo *O*

Met schoonzus gaat het wat beter. Al blijf ik me aan sommige dingen ergeren :@

En ik heb weer een bigshopper aan spuiten thuis. Deze week starten we met een nieuwe ICSI.
pi_159582159
[quote]17s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:51 schreef GVman het volgende:
Vanochtend hebben we de 20-weken echo gehad. Alles zag er goed uit. En we weten het geslacht...[quote]


Leuk een dochter voor jullie! Net als Arja en ik ook een meisje:-). En Frummeltje trouwens ook uit dit topic ;-)

[ Bericht 10% gewijzigd door VintageGirl op 01-02-2016 22:09:13 ]
  maandag 1 februari 2016 @ 22:14:04 #172
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_159582604
Fijn gvman!
pi_159589128
Yeah GVman!!
pi_159589837
Gefeliciteerd gvman een dochtertje!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159604860
Gefeliciteerd GVman
pi_159615033
Ik heb jullie inzichten nodig en weet niet zo goed wat te doen betreffende translocatie.

We hebben van de week onze combinatie test gehad bij 13 weken. Eerst werd er een iets te dikke nekplooi gemeten, maar dat viel echt maar net buiten de gemiddelde maximale waarden. Bij de echo die volgde bleek dat nekplooi eigenlijk niet dikker was dan gemiddeld maar gewoon goed. Ook het bloedonderzoek wijst uit dat de kans op syndroom van down erg klein is.

Echter omdat we al twee miskramen hebben gehad wilde onze dokter aanbieden om een translocatie onderzoek te doen om te zien of mijn partner en ik een gebalanceerde chromosoomafwijking hebben. Want wanneer wij een chromosoomafwijking door zouden geven zou het baby'tje uiteindelijk niet levensvatbaar zijn of geboren worden met ernstige beperkingen. Desalniettemin lijkt er vooralsnog niets aan de hand.

Wat te doen? Vervolg onderzoeken (ondanks dat mijn vriendin niet vrolijk wordt van onderzoeken)? Ervaringen hier?
  woensdag 3 februari 2016 @ 09:44:11 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_159615681
quote:
5s.gif Op woensdag 3 februari 2016 08:53 schreef Apekoek het volgende:
Ik heb jullie inzichten nodig en weet niet zo goed wat te doen betreffende translocatie.

We hebben van de week onze combinatie test gehad bij 13 weken. Eerst werd er een iets te dikke nekplooi gemeten, maar dat viel echt maar net buiten de gemiddelde maximale waarden. Bij de echo die volgde bleek dat nekplooi eigenlijk niet dikker was dan gemiddeld maar gewoon goed. Ook het bloedonderzoek wijst uit dat de kans op syndroom van down erg klein is.

Echter omdat we al twee miskramen hebben gehad wilde onze dokter aanbieden om een translocatie onderzoek te doen om te zien of mijn partner en ik een gebalanceerde chromosoomafwijking hebben. Want wanneer wij een chromosoomafwijking door zouden geven zou het baby'tje uiteindelijk niet levensvatbaar zijn of geboren worden met ernstige beperkingen. Desalniettemin lijkt er vooralsnog niets aan de hand.

Wat te doen? Vervolg onderzoeken (ondanks dat mijn vriendin niet vrolijk wordt van onderzoeken)? Ervaringen hier?
Ik heb geen persoonlijke ervaring met een onderzoek, maar wel twee miskramen gehad. Ze hebben wel terloops gemeld dat ik het kon laten testen als ik dat wilde, maar de kans dat er iets tastbaars uit zo'n onderzoek komt is ongeveer 1-3%. De "natuurlijke" kans op miskraam is sowieso 15-20% per zwangerschap. Ik heb het dus niet gedaan, want de meeste miskramen hebben dus een andere oorzaak.
Is er bij jullie reden om aan te nemen dat er meer aan de hand is? Komen er veel miskramen in de familie voor?
disclaimer
pi_159615741
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 09:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb geen persoonlijke ervaring met een onderzoek, maar wel twee miskramen gehad. Ze hebben wel terloops gemeld dat ik het kon laten testen als ik dat wilde, maar de kans dat er iets tastbaars uit zo'n onderzoek komt is ongeveer 1-3%. De "natuurlijke" kans op miskraam is sowieso 15-20% per zwangerschap. Ik heb het dus niet gedaan, want de meeste miskramen hebben dus een andere oorzaak.
Is er bij jullie reden om aan te nemen dat er meer aan de hand is? Komen er veel miskramen in de familie voor?
Niet dat ik weet. Toch zou ik mijzelf verantwoordelijk houden als we een kind met een enorme beperking zouden krijgen terwijl je van te voren meer had kunnen doen/weten. Maar mijn vriendin vind extra onderzoeken niet heel fijn, maar ze zou het wel begrijpen.
  woensdag 3 februari 2016 @ 09:53:48 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_159615871
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 09:47 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Niet dat ik weet. Toch zou ik mijzelf verantwoordelijk houden als we een kind met een enorme beperking zouden krijgen terwijl je van te voren meer had kunnen doen/weten. Maar mijn vriendin vind extra onderzoeken niet heel fijn, maar ze zou het wel begrijpen.
Ja, weet je. Je kind kan ook autisme hebben straks. Of een ernstige stofwisselings- of auto-immuunziekte. Kun je ook niet testen van tevoren. Ik begrijp je drang naar zekerheid absoluut, maar die heb je helaas nooit. Zolang er geen directe aanleiding toe is zou ík er niet aan beginnen, maar, en dat geldt met alles rondom het krijgen van kindjes, dat is een keuze die alleen jullie kunnen maken uiteindelijk. Succes met het vinden van de juiste weg :*
disclaimer
pi_159616030
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 09:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, weet je. Je kind kan ook autisme hebben straks. Of een ernstige stofwisselings- of auto-immuunziekte. Kun je ook niet testen van tevoren. Ik begrijp je drang naar zekerheid absoluut, maar die heb je helaas nooit. Zolang er geen directe aanleiding toe is zou ík er niet aan beginnen, maar, en dat geldt met alles rondom het krijgen van kindjes, dat is een keuze die alleen jullie kunnen maken uiteindelijk. Succes met het vinden van de juiste weg :*
Bedankt! En ik snap jouw gedachtegang. Echter autisme of een stofwisselingsziekte etc heb je inderdaad niet in de hand. Maar stel dat je kindje net die eene ziekte heeft/krijgt wat je wel voor had kunnen zijn?
pi_159616042
quote:
5s.gif Op woensdag 3 februari 2016 08:53 schreef Apekoek het volgende:
Ik heb jullie inzichten nodig en weet niet zo goed wat te doen betreffende translocatie.

We hebben van de week onze combinatie test gehad bij 13 weken. Eerst werd er een iets te dikke nekplooi gemeten, maar dat viel echt maar net buiten de gemiddelde maximale waarden. Bij de echo die volgde bleek dat nekplooi eigenlijk niet dikker was dan gemiddeld maar gewoon goed. Ook het bloedonderzoek wijst uit dat de kans op syndroom van down erg klein is.

Echter omdat we al twee miskramen hebben gehad wilde onze dokter aanbieden om een translocatie onderzoek te doen om te zien of mijn partner en ik een gebalanceerde chromosoomafwijking hebben. Want wanneer wij een chromosoomafwijking door zouden geven zou het baby'tje uiteindelijk niet levensvatbaar zijn of geboren worden met ernstige beperkingen. Desalniettemin lijkt er vooralsnog niets aan de hand.

Wat te doen? Vervolg onderzoeken (ondanks dat mijn vriendin niet vrolijk wordt van onderzoeken)? Ervaringen hier?
Eerlijk gezegd vind ik het bijzonder dat dit voorgesteld wordt. 2 miskramen is echt heel rot maar niet iets abnormaals (als we het hebben over een miskraam in de eerste 13 weken dan).

Ik persoonlijke zou het niet doen, waarom een onderzoek laten doen wat stress gaat veroorzaken als er geen aanleiding is om aan te nemen dat er wat mis zou zijn.
Probeer van deze zwangerschap te genieten, de tijd gaat snel en het is een bijzondere periode, maak deze door zonder zorgen als dat mogelijk is.
♥ J & S
pi_159616141
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:01 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Bedankt! En ik snap jouw gedachtegang. Echter autisme of een stofwisselingsziekte etc heb je inderdaad niet in de hand. Maar stel dat je kindje net die eene ziekte heeft/krijgt wat je wel voor had kunnen zijn?
Had je dit onderzoek bij voorbaat al willen doen? Als er geen miskramen waren in het verleden? De nekplooi was binnen de marge dus geen reden voor extra zorg.

Je kind kan ook als het een peuter is van een bank vallen, letsel er aan overhouden terwijl je er naast zat. Het is heel 'hard' maar je kan niet alles in de hand houden.
♥ J & S
pi_159616234
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:07 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Had je dit onderzoek bij voorbaat al willen doen? Als er geen miskramen waren in het verleden? De nekplooi was binnen de marge dus geen reden voor extra zorg.

Je kind kan ook als het een peuter is van een bank vallen, letsel er aan overhouden terwijl je er naast zat. Het is heel 'hard' maar je kan niet alles in de hand houden.
Ik weet het zo langzamerhand niet meer :(

Vaak heb ik van, onderzoek wat je kan onderzoeken, je ogen sluiten is heel dom want we hebben veel technologie waar we dankbaar gebruik van kunnen maken.

Aan de andere kant wil je niet in een onnodige cyclus komen aan onderzoeken komen.

Nekplooi was eerst nog maar net buiten de marge, de laatste scan tijdens combinatie test leek het wel goed te zijn (beter dan de officiële meting), dit in combinatie met een miskraam zet je weer aan het denken (wellicht onterecht).

Vind het zo moeilijk.
pi_159616335
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:14 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik weet het zo langzamerhand niet meer :(

Vaak heb ik van, onderzoek wat je kan onderzoeken, je ogen sluiten is heel dom want we hebben veel technologie waar we dankbaar gebruik van kunnen maken.

Aan de andere kant wil je niet in een onnodige cyclus komen aan onderzoeken komen.

Nekplooi was eerst nog maar net buiten de marge, de laatste scan tijdens combinatie test leek het wel goed te zijn (beter dan de officiële meting), dit in combinatie met een miskraam zet je weer aan het denken (wellicht onterecht).

Vind het zo moeilijk.
Het is ook heftig, vooral als een arts het voorstelt denk je snel "waarom niet". Ik denk dat er geen juist of onjuist is. Luister vooral naar jullie gevoel, dat is wat uiteindelijk telt. Het is jullie kindje, jullie keus :).

Succes met de keuze.
♥ J & S
pi_159616345
Dikke knuffels aan alle dames hier, ik sluip hier weg :*
♥ J & S
pi_159616649
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:14 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik weet het zo langzamerhand niet meer :(

Vaak heb ik van, onderzoek wat je kan onderzoeken, je ogen sluiten is heel dom want we hebben veel technologie waar we dankbaar gebruik van kunnen maken.

Aan de andere kant wil je niet in een onnodige cyclus komen aan onderzoeken komen.

Nekplooi was eerst nog maar net buiten de marge, de laatste scan tijdens combinatie test leek het wel goed te zijn (beter dan de officiële meting), dit in combinatie met een miskraam zet je weer aan het denken (wellicht onterecht).

Vind het zo moeilijk.
Ik heb heel makkelijk praten, want ik heb geen ervaring met miskramen. Maar jullie verwachten nu een kindje, dat vooralsnog gezond lijkt (wat was uiteindelijk de kans op trisomie 13, 18, en 21?). Wat voegt het toe voor dit kindje als jullie de onderzoeken voor translocatie doen en het blijkt dat één van jullie dat heeft? Worden er dan andere maatregelen genomen? Kom je in aanmerking voor andere onderzoeken/echo's? Ik denk dat dát mijn uitgangspunt zou zijn.

Zou je niet, met dit verhaal in gedachten, kunnen vragen om een indicatie voor een medische 20-weken echo? De zogenaamde GUO in plaats van een SEO. Of is dat al besproken wellicht?

Als je nu geen onderzoeken doet, en deze zwangerschap zou alsnog in een miskraam eindigen (wat ik voor jullie niet hoop), is het dan niet vroeg genoeg om te kijken naar een eventuele oorzaak van de miskramen?

Ik hoop dat jullie een besluit kunnen nemen waar jullie beiden achter staan, sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159616856
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik heb heel makkelijk praten, want ik heb geen ervaring met miskramen. Maar jullie verwachten nu een kindje, dat vooralsnog gezond lijkt (wat was uiteindelijk de kans op trisomie 13, 18, en 21?). Wat voegt het toe voor dit kindje als jullie de onderzoeken voor translocatie doen en het blijkt dat één van jullie dat heeft? Worden er dan andere maatregelen genomen? Kom je in aanmerking voor andere onderzoeken/echo's? Ik denk dat dát mijn uitgangspunt zou zijn.

Zou je niet, met dit verhaal in gedachten, kunnen vragen om een indicatie voor een medische 20-weken echo? De zogenaamde GUO in plaats van een SEO. Of is dat al besproken wellicht?

Als je nu geen onderzoeken doet, en deze zwangerschap zou alsnog in een miskraam eindigen (wat ik voor jullie niet hoop), is het dan niet vroeg genoeg om te kijken naar een eventuele oorzaak van de miskramen?

Ik hoop dat jullie een besluit kunnen nemen waar jullie beiden achter staan, sterkte!
Wij hebben geen NIPT test gedaan (omtrent trisomie) maar een combinatie-test in plaats daarvan. De 20 weken echo staat gewoon op het programma, maar zou het voldoende zijn?
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:47:32 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_159616898
Apekoek, wellicht kan deze discussie beter worden voortgezet in het topic wat je al eerder aanmaakte ;) Daar ging het over wel / niet testen, dit sluit mooi aan denk ik!

OUD / Combinatietest, afrader of aanrader?
disclaimer
pi_159616934
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:45 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wij hebben geen NIPT test gedaan (omtrent trisomie) maar een combinatie-test in plaats daarvan. De 20 weken echo staat gewoon op het programma, maar zou het voldoende zijn?
De combinatietest komt met een uitslag op basis van kansberekening. Wat was de uitslag daarvan? Bij een kans groter dan 1:200 heb je pas een verhoogde kans op een kindje met afwijking. Dat kan per trisomie verschillen (1:1000 voor trisomie 13, 1:1500 voor trisomie 18 bijvoorbeeld). Als uit de combinatietest blijkt dat er een verhoogde kans op afwijking is, mag je pas de NIPT test (of vruchtwaterpunctie/vlokkentest) laten uitvoeren.

En de 20-wekenecho kan op 2 manieren. De standaard SEO of 1 op indicatie, de GUO. De GUO duurt langer en gaan ze heel specifiek bepaalde organen langs waar wellicht een afwijking verwacht wordt. Veel uitgebreider dan de standaard 20-wekenecho.

Maar misschien is dit niet de juiste plek voor dit onderwerp inderdaad :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159617017
Als ik het goed lees, zou de mogelijke translocatie 'alleen' gebaseerd zijn op de twee voorgaande miskramen, klopt dat? Want de nekplooimeting is uiteindelijk gewoon normaal bevonden. Wat was de kansberekening precies?

Ik denk dat het goed is om te beseffen dat meerdere miskramen (helaas) echt veel normaler is dan gedacht. Zoals SQ hier ergens al zet, de kans is ongeveer 15% per zwangerschap; met dergelijke cijfers zit er nu eenmaal altijd een groep, zonder extra aanleiding, meerdere keren in de 15%.

Hier op FOK kan ik er zo meer dan tien opnoemen, en hiervan weet ik van slechts 1 iemand dat het later op een translocatie wees.

Jullie zijn nu al relatief 'zo ver' in de zwangerschap, dat ik er zelf voor zou kiezen nu gewoon op alle positieve signalen zou afgaan (de zwangerschap is goed intact, en de combinatietest was goed).
pi_159617280
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]

De combinatietest komt met een uitslag op basis van kansberekening. Wat was de uitslag daarvan? Bij een kans groter dan 1:200 heb je pas een verhoogde kans op een kindje met afwijking. Dat kan per trisomie verschillen (1:1000 voor trisomie 13, 1:1500 voor trisomie 18 bijvoorbeeld). Als uit de combinatietest blijkt dat er een verhoogde kans op afwijking is, mag je pas de NIPT test (of vruchtwaterpunctie/vlokkentest) laten uitvoeren.

En de 20-wekenecho kan op 2 manieren. De standaard SEO of 1 op indicatie, de GUO. De GUO duurt langer en gaan ze heel specifiek bepaalde organen langs waar wellicht een afwijking verwacht wordt. Veel uitgebreider dan de standaard 20-wekenecho.

Maar misschien is dit niet de juiste plek voor dit onderwerp inderdaad :).
Slechtste score die we hadden tijdens de combinatie test was de kans op down 1:800, maar dat is gelukkig niet iets om zorgen over te maken want een score ver boven de risico groep.

Verder zouden we bij de 20 weken echo weer de organen nagaan (als vervolg op de combinatie test), dus ik vermoed GUO. Echter ben ik zelf niet zo op de hoogte van de benamingen.

Zou dit dan voldoende zijn om andere testen zoals translocatie links te laten liggen?
pi_159617297
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:52 schreef Svane het volgende:
Als ik het goed lees, zou de mogelijke translocatie 'alleen' gebaseerd zijn op de twee voorgaande miskramen, klopt dat? Want de nekplooimeting is uiteindelijk gewoon normaal bevonden. Wat was de kansberekening precies?

Ik denk dat het goed is om te beseffen dat meerdere miskramen (helaas) echt veel normaler is dan gedacht. Zoals SQ hier ergens al zet, de kans is ongeveer 15% per zwangerschap; met dergelijke cijfers zit er nu eenmaal altijd een groep, zonder extra aanleiding, meerdere keren in de 15%.

Hier op FOK kan ik er zo meer dan tien opnoemen, en hiervan weet ik van slechts 1 iemand dat het later op een translocatie wees.

Jullie zijn nu al relatief 'zo ver' in de zwangerschap, dat ik er zelf voor zou kiezen nu gewoon op alle positieve signalen zou afgaan (de zwangerschap is goed intact, en de combinatietest was goed).
Bedankt voor deze info, kan je inderdaad ook tot denken zetten.
pi_159649896
quote:
5s.gif Op woensdag 3 februari 2016 08:53 schreef Apekoek het volgende:
Ik heb jullie inzichten nodig en weet niet zo goed wat te doen betreffende translocatie.

We hebben van de week onze combinatie test gehad bij 13 weken. Eerst werd er een iets te dikke nekplooi gemeten, maar dat viel echt maar net buiten de gemiddelde maximale waarden. Bij de echo die volgde bleek dat nekplooi eigenlijk niet dikker was dan gemiddeld maar gewoon goed. Ook het bloedonderzoek wijst uit dat de kans op syndroom van down erg klein is.

Echter omdat we al twee miskramen hebben gehad wilde onze dokter aanbieden om een translocatie onderzoek te doen om te zien of mijn partner en ik een gebalanceerde chromosoomafwijking hebben. Want wanneer wij een chromosoomafwijking door zouden geven zou het baby'tje uiteindelijk niet levensvatbaar zijn of geboren worden met ernstige beperkingen. Desalniettemin lijkt er vooralsnog niets aan de hand.

Wat te doen? Vervolg onderzoeken (ondanks dat mijn vriendin niet vrolijk wordt van onderzoeken)? Ervaringen hier?
Wij hebben ons laten testen op een gebalanceerde translocatie na twee miskramen. De overweging om het zo snel al te doen kwam voort uit het feit dat ik toen nog maar 25 was. Wel met de kanttekening dat de kans maar heel klein was dat er iets uit zou komen. Het onderzoek zelf is lichamelijk niet heel erg belastend, dat is alleen maar bloedprikken. Of je het nu moet doen, weet ik niet. Dat kan niemand voor jullie beslissen. Maar ik denk niet dat jullie je zorgen hoeven te maken.

En wat Svane al zegt dus.
pi_159649983
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 13:54 schreef Cygne het volgende:

[..]

Wij hebben ons laten testen op een gebalanceerde translocatie na twee miskramen. De overweging om het zo snel al te doen kwam voort uit het feit dat ik toen nog maar 25 was. Wel met de kanttekening dat de kans maar heel klein was dat er iets uit zou komen. Het onderzoek zelf is lichamelijk niet heel erg belastend, dat is alleen maar bloedprikken. Of je het nu moet doen, weet ik niet. Dat kan niemand voor jullie beslissen. Maar ik denk niet dat jullie je zorgen hoeven te maken.

En wat Svane al zegt dus.
Bedankt voor jouw antwoord. Ik heb nog met onze dokter gebeld en het blijkt inderdaad nu minder relevant te zijn dan ik dacht. We wachten het af en laten het even rusten :)
pi_159650228
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 13:57 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Bedankt voor jouw antwoord. Ik heb nog met onze dokter gebeld en het blijkt inderdaad nu minder relevant te zijn dan ik dacht. We wachten het af en laten het even rusten :)
Fijn! Geeft wel even wat rust, lijkt me.

Ik had net een belafspraak met onze fertiliteitsarts. Met het verhaal van Nanuke in mn achterhoofd heb ik ook gevraagd hoe dat nu zat met die wachttijden en het verschil is inderdaad dat wij niet langs de ethische commissie hoeven, omdat er veel pgd wordt gedaan al bij translocaties.

Verder waren alle uitslagen van het bloedprikken en het uitstrijkje prachtig. Mooie hormoonwaardes etc. Dus we hebben nu officieel groen licht om het traject in te gaan. Morgen gaat de brief naar Maastricht op de post en dan horen we waarschijnlijk snel wat.
  donderdag 4 februari 2016 @ 14:10:49 #196
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159650383
ohw spannend Cygne!
en wat fijn dat jullie traject wat meer "standaard" is. ( al voelt dat voor jullie natuurlijk niet zo)

Ik ga echt duimen dat eea snel in gang gezet wordt! :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_159651882
Cygne wat tof. Hopelijk kunnen jullie snel van start.
  donderdag 4 februari 2016 @ 15:02:02 #198
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_159652069
Oh Cygne wat fijn, ik hoop dat jullie snel aan de slag mogen :*

GVman wat leuk een meisje
Be happy with the little things in life
pi_159674089
Hoi allemaal,

Mag ik me hier aansluiten? Mijn verhaal samengevat tot nu:

Eind 2014 gestopt met de pil, voorjaar 2015 naar de huisarts vanwege het uitblijven van de menstruatie en doorverwezen naar het ziekenhuis. Na diverse onderzoeken gestart met Clomid (50mg) om een eisprong te stimuleren, maar dit had geen effect.

Ze hadden tijdens de controle echo's "afwijkingen" opgemerkt, en die moesten eerst verder onderzocht worden voordat we zouden bepalen wat de volgende stap kon worden. Half Januari de uitslag besproken : mijn eierstokken en baarmoeder zijn klein. Of dit ook te klein is dat weten we niet, we zouden verder onderzoek kunnen doen, maar dan geeft dat geen antwoord op de vraag of het dan wel of niet functioneert dus was het voorstel om door te gaan met de Clomid.

deze keer 100 mg en dan maar te gaan ervaren of er wel of geen reactie volgt. Ik heb Woensdag (cyclusdag 12) de eerste echo gehad, en hierop was in ieder geval te zien dat het baarmoederslijmvlies 6mm is, en er eiblaasjes zitten. Dat is al meer dan in November want toen was er niets gebeurd. Maandag hebben we weer een afspraak en dan hopen we natuurlijk op nog meer vorderingen...

Ik merk dat ik het veel impact heeft en ik zoek eigenlijk een uitlaatklep en plek om ervaringen uit te wisselen.. ik hoop dat hier gevonden te hebben! :)
  zondag 7 februari 2016 @ 09:48:24 #200
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159719299
Welkom finagain
Succes morgen, hoop dat de clomid zijn werk doet!
pi_159726230
Hoe gaat het bij jou dan snoenk? Heb je al follikelmetingen gehad?
  zondag 7 februari 2016 @ 17:05:54 #202
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159730445
Wat lief dat je er naar vraagt Arja. Maar nee nog niet, nu pas de 3e dag aan de hormonen. Krijg volgende week de eerste echo
pi_159732169
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 17:05 schreef snoenk het volgende:
Wat lief dat je er naar vraagt Arja. Maar nee nog niet, nu pas de 3e dag aan de hormonen. Krijg volgende week de eerste echo
Succes met spuiten. Ik hoop dat de bijwerkingen meevallen.
pi_159732202
Welkom Finagain,

Hier gelukkig ook geen ervaring met miskramen lijkt me enorm zwaar om mee te maken zeker als je het zo graag wilt.

Als je doorverwezen bent naar een ferrilieteitsdokter (geen idee hoe je het spelt) zit daar dan een intake of dergelijke aan vast? Wij moeten ons 18 februari melden met zijn 2en op de afdeling gynecologie omdat mijn vriend zijn zwemmers niet voldoende aanwezig zijn en te traag zijn.

Heb wel 1.5 week geleden een eisprong gehad die ik opmerkte door een ovuluatietest. de kans is namelijk nog best aanwezig dat het gewoon lukt.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  maandag 8 februari 2016 @ 09:41:55 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159748274
Fertiliteitsarts, gynaecologie en ovulatietest ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159749762
Dankjulliewel! :)

Vanmorgen weer een echo gehad en geen eitjes of iets wat er op lijkt kunnen vinden. :'(

Nu gaan we door met Clomid 150 mg..
  maandag 8 februari 2016 @ 11:22:22 #207
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159749893
Balen zeg, Finagain! Hebben ze ook gezegd wat dan het eiblaasje was dat ze de vorige keer zagen?
En kan het niet zijn dat het alsnog komt? Ik heb zelf geen ervaring met Clomid, dus misschien zeg ik nu iets heel doms O-)
pi_159751102
Dat wat ze vorige week ( en ook vanmorgen ) zagen waren slechts wat blaasjes, en er ontwikkelt zich niets wat op een eitje lijkt. Het kan per vrouw verschillend zijn hoor hoe snel de Clomid reageert, bij sommige duurt het wat langer. Maar we zijn nu zover in de cyclus, dat met hetgeen ze vanmorgen zagen ze er erg zeker van zijn dat het ook niet nog in aantocht is zeg maar.

Ze lieten zelfs al vallen dat ze van de 150mg bij mij ook geen hoge verwachtingen hebben, dus dat geeft moed voor de nieuwe poging.. -O-
  maandag 8 februari 2016 @ 13:57:17 #209
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159752998
Oh, dat klinkt niet echt prettig.. Hopelijk kun je ze allemaal versteld doen staan met een schitterend eitje :)

Wat zou anders een vervolgstap kunnen zijn? Volgens mij lees ik wel eens dat vrouwen die niet reageren op Clomid het goed doen op een vergelijkbaar medicijn!
pi_159753429
Toen ik niet reageerde op clomid mocht ik overstappen naar menopure (injectie dus) vrij heftige stap vond ik dat maar dit werkte wel!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159766820
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:14 schreef Ereshkigal het volgende:
Toen ik niet reageerde op clomid mocht ik overstappen naar menopure (injectie dus) vrij heftige stap vond ik dat maar dit werkte wel!
Hier ook zo.
Er zijn nog vele andere mogelijkheden dan chlomid.!
pi_159773404
Hier ook nog even:
Helaas vandaag mochten we testen maar vannacht zijn de dijken al doorgebroken, test was vanochtend ook negatief (je weet maar nooit tenslotte). Over een week of 2 poging 2 voor KI.
pi_159773456
quote:
Wat zou anders een vervolgstap kunnen zijn? Volgens mij lees ik wel eens dat vrouwen die niet reageren op Clomid het goed doen op een vergelijkbaar medicijn!
Wat voor mij dan de vervolgstap zou kunnen zijn is nog even de vraag, dat gaan we dan horen na de poging met Clomid 150. Ik denk daar nog niet over na eigenlijk, ik laat het wel op me afkomen.. :)

quote:
Hier ook nog even:
Helaas vandaag mochten we testen maar vannacht zijn de dijken al doorgebroken, test was vanochtend ook negatief (je weet maar nooit tenslotte). Over een week of 2 poging 2 voor KI.
:'( Shit zeg.. balen!
  dinsdag 9 februari 2016 @ 09:36:33 #214
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_159773787
Jammer exode.

Finagain balen dat er niets gebeurd. Hoop dat ze snel een manier vinden waarop je wel reageert.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 09:43:27 #215
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159773871
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:36 schreef Hobbesje het volgende:
Jammer exode.

Finagain balen dat er niets gebeurd. Hoop dat ze snel een manier vinden waarop je wel reageert.

hmm ik kan me zijn punt voorstellen hobbesje
was dat allemaal in 1 (nouja zonder mk-en) zwangerschap?
en hoe oud ben je inmiddels?
wat zegt de gyn van de risico's?

en jammer Exode!
Dit was de tweede poging toch?

wij gaan vrijdag naar de gyn voor een vervolgplan na de kijkoperatie.
O+ heft aangegeven dat hij liever wel een samenlevingstest wil.. hij wil dan toch het liefst ALLES weten. ik heb hem verteld dat de test niet 100 % accuraat is, maar toch vind hij dat. ach jah.. vooruit maar weer :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_159773929
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:43 schreef Barreltje het volgende:

[..]

hmm ik kan me zijn punt voorstellen hobbesje
was dat allemaal in 1 (nouja zonder mk-en) zwangerschap?
en hoe oud ben je inmiddels?
wat zegt de gyn van de risico's?

en jammer Exode!
Dit was de tweede poging toch?

wij gaan vrijdag naar de gyn voor een vervolgplan na de kijkoperatie.
O+ heft aangegeven dat hij liever wel een samenlevingstest wil.. hij wil dan toch het liefst ALLES weten. ik heb hem verteld dat de test niet 100 % accuraat is, maar toch vind hij dat. ach jah.. vooruit maar weer :P
Mooi he hoe mensen die totaal niet voor de materie hebben gestudeerd van alles bij elkaar googlen en dan de arts gaan vertellen hoe het zit...

man man man.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 09:50:23 #217
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159773972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mooi he hoe mensen die totaal niet voor de materie hebben gestudeerd van alles bij elkaar googlen en dan de arts gaan vertellen hoe het zit...

man man man.
wat is precies je punt?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_159773981
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:50 schreef Barreltje het volgende:

[..]

wat is precies je punt?
Niks, laat maar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159774774
Barreltje, het was poging 1 nu. We hebben al een goed gelukt kind door KI. :D

Kans is overigens 10% per poging. Wordt ook nog een leuke, vrouwen tot 34 jaar krijgen 6 KI pogingen volgens het AMC beleid en daarna over op hormonen etc. Mijn vrouw wordt in juni 34, dat zou als het nog niet gelukt is poging 6 zijn. We gaan er allemaal niet vanuit maar we vragen ons af of we doorgaan tot 12 KI pogingen of dat ze dan al over moet op hormonen en andere manier van inseminatie.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 11:29:43 #220
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159775527
Exode wat balen -O-
pi_159776200
Cygne, wat fijn om te horen dat jullie wachttijd toch fijn meevalt. Ik hoop dat jullie snel aan de beurt zijn! :*

En nog even een knuffel voor exode en finagain. En voor de rest van de lieve mensen in dit topic ook natuurlijk.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 10 februari 2016 @ 15:11:45 #222
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_159806788
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:43 schreef Barreltje het volgende:

[..]

hmm ik kan me zijn punt voorstellen hobbesje
was dat allemaal in 1 (nouja zonder mk-en) zwangerschap?
en hoe oud ben je inmiddels?
wat zegt de gyn van de risico's?

en jammer Exode!
Dit was de tweede poging toch?

wij gaan vrijdag naar de gyn voor een vervolgplan na de kijkoperatie.
O+ heft aangegeven dat hij liever wel een samenlevingstest wil.. hij wil dan toch het liefst ALLES weten. ik heb hem verteld dat de test niet 100 % accuraat is, maar toch vind hij dat. ach jah.. vooruit maar weer :P
Barreltje zo'n test is niet accuraat maar geeft iig een goede indicatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159806989
Hobbesje "mag" jij 4 ks? Mij werd verteld dat meer dan 3 niet wenselijk was.
  woensdag 10 februari 2016 @ 15:35:40 #224
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_159807391
Het aantal laten ze bij ons ziekenhuis afhangen van hoe het er uit ziet weet ik. Bij sommigen is het na 2 keer einde oefening en bij anderen kan het met gemak 6 keer. Maar we hebben het er niet over gehad....
  donderdag 11 februari 2016 @ 11:24:46 #225
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159830877
* kijkt om hoekje en zwaait een keer :@

Na een heftige terugval (psychisch) sinds november incl zware medicatie kom ik mij ook maar weer eens melden. Excuses dat ik lang niets meer heb laten horen maar de situatie verleende zich er niet voor maar nu zwart niet meer gitzwart is en er langzaam aan steeds meer kleur binnenkomt, de medicatie weer word afgebouwd en ik meer ik word zal ik hier ook weer meer gaan posten want........

We hebben uit compleet onverwachte hoek een nieuwe donor gevonden en zullen dus het traject weer gaan opstarten voor de laatste behandeling met eiceldonatie *O*


De daadwerkelijke start laat nog een tijd op zich wachten want we gaan weer van voor af aan beginnen met alle gesprekken, goedkeuringen etc dus de weg is nog lang :)
  donderdag 11 februari 2016 @ 11:43:43 #226
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159831365
Dobbey..

ik heb 10 keer iets getypt, maar ik kom er niet uit wat ik wil zeggen .
Dus.. *; :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 11 februari 2016 @ 12:07:52 #227
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_159832126
Dobs :* :*
Be happy with the little things in life
  donderdag 11 februari 2016 @ 13:08:00 #228
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159833330
Thnx :* Ik heb er wel een zooitje van gemaakt elders op het forum........ :{ k hoop dat ze een beetje vergevingsgezind zijn :@
  donderdag 11 februari 2016 @ 13:11:15 #229
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159833400
Oh Dobbey, wat een fijn nieuws O+

Hier voor het eerst weer op kantoor. Heb de hele dag het gevoel dat ik leegloop, al bloed ik bijna niet meer :X
  donderdag 11 februari 2016 @ 16:33:17 #230
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_159838215
Dobbey :*

Stroopwafelmeisje herkenbaar dat gevoel :*
pi_159839784
Oh stroop wat jammer en verdrietig toch dat je weer hier terug bent. Hoe is het verder met je?

Dobs wat leuk dat jullie er weer voor gaan!
Hebben jullie nog pleegzorg gedaan?
Hoe is het met je reuma?
  donderdag 11 februari 2016 @ 19:09:31 #232
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159841823
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 17:47 schreef Arja het volgende:

Dobs wat leuk dat jullie er weer voor gaan!
Hebben jullie nog pleegzorg gedaan?
Hoe is het met je reuma?
De papieren voor pleegzorg zijn ingevuld....... En liggen netjes in de kast :X Ik heb ze al die tijd niet durven op te sturen. De reuma blijkt geen reuma, geen artrose maar wat het wel is nobody knows.... Ze erkennen de pijn, de gezwollen gewrichten en alles er om heen maar ik ben nu in afwachting op de uitslag van een 3-laags ct scan (was het volgens mij) die ze gebruiken voor kleine gewrichten. De pijn is nu aardig te handelen omdat ik er aan begin te wennen. Pijnstillers neem ik al bijna niet meer gelukkig.
pi_159842145
Dobbey wat fijn dat jullie een nieuwe donor hebben gevonden. Succes met het hele traject weer. :*
pi_159842623
Dobs wat fijn dat er weer een klein lichtje in de duisternis is. :* *;
  donderdag 11 februari 2016 @ 19:41:02 #235
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159842929
Dank jullie wel allemaal :*

Ps: had ik al gezegd dat ik sinds gisternacht de uber toffe titel tante draag door ons onwijs toffe, stoere, en lieve neefje die besloot 6 weken te vroeg en binnen een kwartier op de wereld kwam O+
pi_159845845
Hallo,

Ik heb speciaal een account aangemaakt om wat frustratie van mij af te schrijven. Waarschijnlijk ben ik een van de weinige mannen in dit forum. Alvast excuses voor het lange verhaal en het gebrek aan kennis als het gaat om de juiste termen etc.

Als stel proberen wij als sinds december 2014 serieus zwanger te worden en nog altijd geen resultaat. Als stel al 10 jaar bij elkaar en na wat vastigheid te hebben in werk en huisvesting besloten we het te gaan proberen. (beide 29 jaar) De eerste 6 maanden dachten we nog 'jammer, volgende keer beter' maar na een half jaar werd het toch elke keer een teleurstelling. Eerst maar eens een huis tuin en keuken thuis test gedaan, niets aan de hand. Mijn vriendin heet een zus met endrimeteose dus begon daar de twijfel (vooral bij haar) te komen. Uitwendige echo gaf geen schokkende dingen weer. Na jaar weer de HA bezocht en doorverwezen naar fertiliteitskliniek. Na inleidend gesprek zijn we inmiddels door de eerste inwendige echo's(?) heen, eitje maakte goede groei, slijm normaal, samenlevingstest oke dus zover so good. Mijn vriendin denkt nu dat misschien de eilijders verstopt zijn (ze leest veel), als het deze maand weer niets is kunnen we in maart weer komen voor vervolg stappen. Blijkbaar een HSG?

Wat ik vooral merk aan mezelf is dat ik het lastig vind om om te gaan met het 'geluk' van anderen, geen misgunnen maar ik vraag wel eens waarom moet het bij ons dan zo lastig zijn.. Hadden we misschien niet zo 'verstandig' moeten zijn om te wachtten tot we alles op de rit hadden maar al wat eerder moeten beginnen. We leven toch wel gezond, sporten en genieten van elkaar. Nu bracht mijn zus vorige week het nieuws in besloten kring naar buiten dat het bij hun nu raak is voor de eerste, ik heb nog nooit zo n dubbel gevoel gehad zeg, blijdschap en verdriet voor het eigen 'falen' (tot nu dan).

We blijven maar klussen dus;;
  donderdag 11 februari 2016 @ 22:38:30 #237
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159849117
Welkom nunietzeker, hopelijk helpt het je om hier je ei kwijt te kunnen.
Ik herken je gevoelens zeker wel en ik verwacht iedereen hier (wellicht nu minder, maar op een zeker punt hebben we dit allemaal wel gehad). Ik heb geen tips om het beter te maken, het is gewoon kut. Misschien dat het 'makkelijker' wordt als er voor jullie zelf meer duidelijkheid is, over de oorzaak danwel de vervolgstappen.
Ik weet dat endometriose het zwanger worden moeilijker kan maken, maar volgens mij hadden we het er eerder dit topic over dat het niet altijd goed vast te stellen is met alleen een echo. Anderen hier kunnen je daar vast meer over vertellen. Is er bij jou ook onderzoek gedaan?

Dobbey,gefeliciteerd met je nieuwe titel! O+

Thanks, Arja. Ik moet bekennen dat het eigenlijk best oké gaat. Natuurlijk enorm verdrietig (het idee dat ons gezinnetje in september (al was augustus waarschijnlijker) al compleet had kunnen zijn met twee kindjes is natuurlijk O+ ), enorm onzeker ("wat als dit ónze kans was?) en soms ook boos. Maar ik merk nu pas hoe belabberd ik me voelde door de hormonen, alsof ik een enorme boost heb gekregen. Ik ben zelfs al weer wezen sporten, waar ik dus drie maanden lang echt de energie niet voor had. Dus dat helpt veel! En ik heb de tijd genomen om gewoon even helemaal niets te doen, om rustig te wennen aan het idee dat de wereld gewoon door gaat. En dat ik dat ook moet doen.. En gelukkig veel lieve mensen om ons heen, dus het gaat elke dag een beetje beter.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 05:58:31 #238
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159853052
Dobbey gefeliciteerd met je neefje!
En wat een fijn nieuws van de nieuwe donor!

Nunietzeker er heeft eerder een man meegepost dus je bent niet de enige ;) het dubbele gevoel is zeker herkenbaar. Je gunt het anderen maar vooral ook jezelf :*
En een HSG is inderdaad om de eileiders te controleren.

Stroop :*

Gisteren een echo gehad, links genoeg follikels en rechts 1 of 2. Moet tot zondag doorspuiten om ze nog wat verder te laten groeien en dan waarschijnlijk dinsdag de punctie.
pi_159853753
@ Dobbey : gefeliciteerd met je neefje! O+

@ Stroopwafelmeisje : :* Ik herken het overigens van dat sporten, dat doe ik normaalgesproken met gemak 3 keer in de week. Ik kan het niet opbrengen de laatste tijd.. :N

@nunietzeker : Heel herkenbaar wat je schrijft! Ook het stukje over anderen in je nabije omgeving die dan met babynieuws komen. Wij hebben een periode gehad van 2 maanden waarin we 4 keer op kraamvisite mochten, en ondanks dat ik het anderen enorm gun, waren dit stiekem hele moeilijke momenten voor ons.. ;(

@ hier : nu op dag 4 van 5 van de serie pilletjes om de menstruatie mee op te wekken, ik ben even de naam kwijt, ik had in November Provera, die deden niets, daarna anticonceptie succesvol gebruikt, maar nu dus iets nieuws aan het proberen. Dus ergens volgende week hoop ik dat mijn menstruatie komt, kunnen we met de Clomid 150mg gaan starten!
  vrijdag 12 februari 2016 @ 09:36:46 #240
437909 GVman
korte tekst
pi_159854289
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 21:10 schreef nunietzeker het volgende:
Hallo,

Ik heb speciaal een account aangemaakt om wat frustratie van mij af te schrijven. Waarschijnlijk ben ik een van de weinige mannen in dit forum. Alvast excuses voor het lange verhaal en het gebrek aan kennis als het gaat om de juiste termen etc.

Als stel proberen wij als sinds december 2014 serieus zwanger te worden en nog altijd geen resultaat. Als stel al 10 jaar bij elkaar en na wat vastigheid te hebben in werk en huisvesting besloten we het te gaan proberen. (beide 29 jaar) De eerste 6 maanden dachten we nog 'jammer, volgende keer beter' maar na een half jaar werd het toch elke keer een teleurstelling. Eerst maar eens een huis tuin en keuken thuis test gedaan, niets aan de hand. Mijn vriendin heet een zus met endrimeteose dus begon daar de twijfel (vooral bij haar) te komen. Uitwendige echo gaf geen schokkende dingen weer. Na jaar weer de HA bezocht en doorverwezen naar fertiliteitskliniek. Na inleidend gesprek zijn we inmiddels door de eerste inwendige echo's(?) heen, eitje maakte goede groei, slijm normaal, samenlevingstest oke dus zover so good. Mijn vriendin denkt nu dat misschien de eilijders verstopt zijn (ze leest veel), als het deze maand weer niets is kunnen we in maart weer komen voor vervolg stappen. Blijkbaar een HSG?

Wat ik vooral merk aan mezelf is dat ik het lastig vind om om te gaan met het 'geluk' van anderen, geen misgunnen maar ik vraag wel eens waarom moet het bij ons dan zo lastig zijn.. Hadden we misschien niet zo 'verstandig' moeten zijn om te wachtten tot we alles op de rit hadden maar al wat eerder moeten beginnen. We leven toch wel gezond, sporten en genieten van elkaar. Nu bracht mijn zus vorige week het nieuws in besloten kring naar buiten dat het bij hun nu raak is voor de eerste, ik heb nog nooit zo n dubbel gevoel gehad zeg, blijdschap en verdriet voor het eigen 'falen' (tot nu dan).

We blijven maar klussen dus;;
Hoi nunietzeker,

"welkom" in deze topicreeks. Tussen aanhalingstekens omdat niemand hier terecht wil komen... Het eerste wat in me opkomt is: jouw vriendin is al behoorlijk gescreend op problemen. Is er bij jou ook onderzoek gedaan? Dat kan namelijk ook (nog) een oorzaak zijn...

Het is allemaal heel herkenbaar wat je zegt. Ik postte hier van december 2014 tot december 2015. Nu lees ik mee en reageer ik af en toe nog. Ik ben ook man, en bij onze kinderwens lag het probleem bij mij (als gevolg van een aangeboren afwijking). Ruim 2,5 jaar hebben we in angst en vrees gezeten of er bij mij zaadcellen te vinden zouden zijn. Uiteindelijk was dat het geval. Van de daarop volgende IVF/ICSI is mijn vrouw na nu bijna 22 weken zwanger.
ruimte gereserveerd voor signature...
  vrijdag 12 februari 2016 @ 12:04:31 #241
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159856921
Vandaag bij de gyn geweest.
Nog even de plaatjes van de kijkoperatie bekeken (het blijft tof om te zien :@ ) en daarna het stappenplan besproken.
Eerst dus de samenlevingstest. Daarbij legde de gyn ook uit dat als het een positieve uitkomst heft, dat het dan gewoon "goed"zit.. en dat als het een negatieve uitkomst is, dat je dan eigenlijk niet precies weet hoe of wat.
Ze had alvast onze kansen berekent, bij een pos. test resultaat zijn onze kansen 35%, bij een neg. test resultaat zijn onze kansen 15 %

de volgende stap is nu IUI na de Samenlevingstest.
Bij een positief resultaat moeten we officieel nog een half jaar zelf proberen, bij een negaief resultaat zouden we meteen aan de slag kunnen.

fijn om te weten wat er in het verschiet ligt. nu dus eerst eens kijken of we aankomende maand die samenlevingstest kunen doen, want het valt net wel/net niet in de wintersport : ach.. geduld hebben we tegenwoordig toch al! *)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_159856967
Dank voor de reacties, ven inderdaad vergeten te melden dat ik ook onderzocht ben en dat dat allemaal in orde was. Het is inderdaad ook een stukje onzekerheid hoe of wat. We gaan het meemaken over een paar weken om de volgende stappen te horen.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 12:10:32 #243
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159857024
nunietzeker..
het lijkt een beetje op ons verhaal..
" onbegrepen onvruchtbaarheid " in the making..

ik hou me er aan vast dat er voor ons nog 126309786 stappen zijn die we kunnen maken dus nog genoeg pogingen.. en dat het uiteindelijk helemaal goed gaat komen

Ik heb onlangs in naaste omgeving meegemaakt dat een stel na 2.5 jaar proberen ineens wel zwanger werd.. Daar hou ik me aan vast.. wij hebben nog 1 jaar staan wat dat betreft ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_159857351
Dat is ook onze instelling ; je vast houden aan de gedachte dat er legio mogelijkheden zijn, en dat de truc die voor ons werkt er ook vast wel tussen zit. positief blijven! :)

Neemt niet weg dat er moeilijke momenten en situaties zijn, en je soms echt ff een pesthumeur hebt!
  vrijdag 12 februari 2016 @ 13:00:20 #245
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159857988
@nunietzeker het blijft..... Alleen de mate waarin is verschillend.... In een post boven je vermelde ik trots dat ik tante was geworden en ik ben hartstikke blij maar zit ook al 3 dagen in een rollercoaster van boosheid, verdriet en blijdschap. Bij de ene ga je er beter mee om dan bij de andere. Ik moet er wel bij zeggen dat wij heel open zijn geweest naar onze omgeving en er door hun ook rekening mee word gehouden dat wij niet altijd sociaal wenselijk kunnen reageren :+

Ik heb zojuist een Facebook post gemaakt over de nieuwe hype "de moederschapschallenge" en die is nu al ik weet niet hoe vaak gedeeld :o Ook hierin staat dat ik snap dat je trots bent maar ik niet snap dat het zo moet worden uitgemeten en waar de challenge eindigt met 3 foto's van je kinderen heb ik 1 foto van de gele emmer vol met naalden, 1 foto met nieuwe spuiten en naalden en 1 foto met een negatieve zwangerschapstest. Misschien heel confronterend voor mensen maar misschien lukt het dan nu eens om een stukje bewustwording te creëeren
pi_159858283
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 13:00 schreef dobbey het volgende:
@nunietzeker het blijft..... Alleen de mate waarin is verschillend.... In een post boven je vermelde ik trots dat ik tante was geworden en ik ben hartstikke blij maar zit ook al 3 dagen in een rollercoaster van boosheid, verdriet en blijdschap. Bij de ene ga je er beter mee om dan bij de andere. Ik moet er wel bij zeggen dat wij heel open zijn geweest naar onze omgeving en er door hun ook rekening mee word gehouden dat wij niet altijd sociaal wenselijk kunnen reageren :+

Ik heb zojuist een Facebook post gemaakt over de nieuwe hype "de moederschapschallenge" en die is nu al ik weet niet hoe vaak gedeeld :o Ook hierin staat dat ik snap dat je trots bent maar ik niet snap dat het zo moet worden uitgemeten en waar de challenge eindigt met 3 foto's van je kinderen heb ik 1 foto van de gele emmer vol met naalden, 1 foto met nieuwe spuiten en naalden en 1 foto met een negatieve zwangerschapstest. Misschien heel confronterend voor mensen maar misschien lukt het dan nu eens om een stukje bewustwording te creëeren
Ik blokeer mensen gewoon die dat soort onzin delen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 15:00:34 #247
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_159860603
Ik zag hem al voorbij komen dobbey.
Heel duidelijk verwoord.
Precies daarom doe ik niet aan dit soort acties mee.
En die achtbaan van emoties kan ik me goed voorstellen als het weer even heel dichtbij komt :*
  vrijdag 12 februari 2016 @ 23:27:09 #248
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159876119
Ik zag 'm net ook langskomen, Dobs (lang leve gezamenlijke vrienden!). De frustratie straalt er vanaf en herken het zo. Compleet begrijpelijk dat deze mensen trots zijn op hun kinderen, maar stiekem ben ik erg blij als ik zie dat een vriendin getagd is en er vervolgens niets mee doet.

Ik ben nog niet zo ver dat ons traject algemeen bekend is, dus ik zou zo'n bericht nooit plaatsen. Daarom vind ik het extra dapper dat jij het wel doet. Dankjewel daarvoor :*
Ben heel benieuwd naar het verhaal waar je naar verwijst, dat morgen online komt!
  zaterdag 13 februari 2016 @ 00:26:08 #249
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159877698
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:27 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik zag 'm net ook langskomen, Dobs (lang leve gezamenlijke vrienden!). De frustratie straalt er vanaf en herken het zo. Compleet begrijpelijk dat deze mensen trots zijn op hun kinderen, maar stiekem ben ik erg blij als ik zie dat een vriendin getagd is en er vervolgens niets mee doet.

Ik ben nog niet zo ver dat ons traject algemeen bekend is, dus ik zou zo'n bericht nooit plaatsen. Daarom vind ik het extra dapper dat jij het wel doet. Dankjewel daarvoor :*
Ben heel benieuwd naar het verhaal waar je naar verwijst, dat morgen online komt!
Daar gaat mijn anonimiteit op Fok! :o _O- De bekendheid snap ik heel goed maar gelukkig in dit soort gevallen ben ik belast met het "flapuit" gen en de "recht door zee" gen :D Wij zijn heel open geweest ivm moodswings en het zou fijn zijn om aan het einde van het traject nog wat vrienden over te hebben O~) juist doordat we zo open z'n geweest is het voor mij "makkelijk" om op te staan en te spreken voor een ieder die dat niet kan. Als ik alleen al een stukje bewustwording kan creëeren en de taboe sfeer een beetje kan verbreken dan is mijn missie geslaagd, daar vecht ik al 4 jaar voor..... Als het stuk in online in de krant staat dan zal ik je wel ff een berichtje doen :)
  Moderator zaterdag 13 februari 2016 @ 11:19:45 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159881951
Jeetje Dobbey. Gisteren je Facebook post gezien en geliked en nu opeens is het viral gegaan. Dapper hoor dat je daar zo openlijk over durft te praten! En wat fantastisch dat jullie een donor hebben gevonden O+ Hou je ons op de hoogte?

Hier weer een horror ongesteldheid :X contact opgenomen met de gyn of er toch eens verder gekeken kan worden met een hsg of kijkoperatie. Volgende week word ik erover gebeld.

Donderdag krijgen we ook de uitslag of de clomid werkt bij manlief en hoe nu verder. Ben erg benieuwd!!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 13 februari 2016 @ 11:25:59 #251
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159882026
dobs..
Las em ook net..
Daar gaat je anonimiteit ;)

sterke vrouw! :* *;
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 13 februari 2016 @ 11:39:47 #252
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159882182
De anonimiteit kan me nu echt gestolen worden _O-

Ik heb wat ik al 4 jaar wil, aandacht voor POF, aandacht voor het idiote taboe wat er nog steeds op zit en een stukje bewustwording O+

En ineens heeeeeeeeeeeel veel Fok! Vriendjes _O-
  zaterdag 13 februari 2016 @ 11:44:16 #253
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159882237
Oh en euhmmm alleen hier en onze ouders weten van de donor af dus daar graag niets over vermelden :+
  Moderator zaterdag 13 februari 2016 @ 12:27:43 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159882802
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:39 schreef dobbey het volgende:
De anonimiteit kan me nu echt gestolen worden _O-

Ik heb wat ik al 4 jaar wil, aandacht voor POF, aandacht voor het idiote taboe wat er nog steeds op zit en een stukje bewustwording O+

En ineens heeeeeeeeeeeel veel Fok! Vriendjes _O-
wij waren al vriendjes *; ;)

Maar snap dat het heel fijn is dat dit onderwerp nu opgepikt wordt. Het is toch belachelijk dat je er niet over zou mogen praten :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_159883183
goeie actie dobbey ^O^

Daarom ben ik trouwens ook blij met dit topic. Ik hoor zelf nog in het rammeltopic maar wel mensen in mijn omgeving die in de medische molen zitten/zaten. Dit topic maakt het toch wat makkelijker om mee te praten, vragen te stellen en vooral mee te leven. Het is toch een wereldje waar ik anders geen weet van had.
Zoals Dobbey nu via FB bij mensen onder de aandacht brengt, dat doen jullie allemaal al een beetje door hier mee te schrijven O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Elleska op 13-02-2016 12:59:53 ]
pi_159883302
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 13:00 schreef dobbey het volgende:
@nunietzeker het blijft..... Alleen de mate waarin is verschillend.... In een post boven je vermelde ik trots dat ik tante was geworden en ik ben hartstikke blij maar zit ook al 3 dagen in een rollercoaster van boosheid, verdriet en blijdschap. Bij de ene ga je er beter mee om dan bij de andere. Ik moet er wel bij zeggen dat wij heel open zijn geweest naar onze omgeving en er door hun ook rekening mee word gehouden dat wij niet altijd sociaal wenselijk kunnen reageren :+

Ik heb zojuist een Facebook post gemaakt over de nieuwe hype "de moederschapschallenge" en die is nu al ik weet niet hoe vaak gedeeld :o Ook hierin staat dat ik snap dat je trots bent maar ik niet snap dat het zo moet worden uitgemeten en waar de challenge eindigt met 3 foto's van je kinderen heb ik 1 foto van de gele emmer vol met naalden, 1 foto met nieuwe spuiten en naalden en 1 foto met een negatieve zwangerschapstest. Misschien heel confronterend voor mensen maar misschien lukt het dan nu eens om een stukje bewustwording te creëeren
Ik wil je als eerst feliciteren met je neefje!
En wat een goed nieuws dat jullie een donor hebben gevonden.

Ik zag je post voorbij komen op Facebook en het sloeg er bij mij in als een bom want je legt precies de vingers op de zere plek!! Kinderen krijgen is zo normaal nog niet...
Super dat jij het zo open hebt gegooid!! _O_
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  zaterdag 13 februari 2016 @ 14:03:40 #257
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159884623
Thnx al :* k ben ook helemaal hyperdepiep *O* *O* tuurlijk zijn er ook best negatieve reacties (de meesten bij het algemeen dagblad) maar ik heb nu al 1400 hits op mijn blog, de kranten worden massaal gedeeld dus die 100 azijnpissers kunnen mij gestolen worden :6 _O_


Oh en modjes sorry voor het off topic geneuzel :@
pi_159885123
Dobbey ik vind je stoer! Heel knap dat hé dit hebt gedaan. O+

Super dat je een nieuwe donor hebt trouwens.

Ik heb besloten ook te gaan doneren als mijn gezin compleet is. Ik weet wat de hormonen doen en ik ben goed te stimuleren. Kleine moeite, groot plezier.

Stroopwafelmeisje. Je klinkt zo sterk, pas je goed op jezelf? :*
pi_159885722
Ben jij dat dob! Way cool! En nog cooler van de donor, uiteraard :*
  zaterdag 13 februari 2016 @ 15:12:24 #260
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159885883
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 15:04 schreef Roomsnoes het volgende:
Ben jij dat dob! Way cool! En nog cooler van de donor, uiteraard :*
Yup :7 Hot chick hè? *)
  zaterdag 13 februari 2016 @ 15:13:29 #261
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159885904
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 14:31 schreef Sull het volgende:
Dobbey ik vind je stoer! Heel knap dat hé dit hebt gedaan. O+

Super dat je een nieuwe donor hebt trouwens.

Ik heb besloten ook te gaan doneren als mijn gezin compleet is. Ik weet wat de hormonen doen en ik ben goed te stimuleren. Kleine moeite, groot plezier.


Wat onwijs gaaf om te horen er is zo'n groot eicel donor tekort dat ik van elke aanmelding helemaal blij word *O* *O*
  zaterdag 13 februari 2016 @ 15:17:31 #262
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159885966
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 15:13 schreef dobbey het volgende:

[..]

Wat onwijs gaaf om te horen er is zo'n groot eicel donor tekort dat ik van elke aanmelding helemaal blij word *O* *O*
Dat doneren he.. Waar kan ik meer informatie vinden? Wellicht het overwegen waard tzt! :)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 15:22:02 #263
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159886047
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 15:17 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Dat doneren he.. Waar kan ik meer informatie vinden? Wellicht het overwegen waard tzt! :)
Het UMC heeft een eiceldonor bank. Daar valt veel info te halen en via freya is ook heel veel te vinden. Voor info uit het echte leven stel ik mij graag beschikbaar :D
pi_159887628
Even een buiging voor Dobbey hoor,.. _O_ Wat een post op Facebook al niet teweeg brengt.. hoppa, zo in de krant.. :D
pi_159887751
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 15:22 schreef dobbey het volgende:

[..]

Het UMC heeft een eiceldonor bank. Daar valt veel info te halen en via freya is ook heel veel te vinden. Voor info uit het echte leven stel ik mij graag beschikbaar :D
Ik heb twee jaar geleden gedoneerd aan een eicelbank en wil nog eens te doneren. Wij zijn compleet hier thuis. Maar ik twijfel of ik aan een 'bekende' wil doneren (dat is bij jou toch?) of weer aan een eicelbank. Als je zin hebt, zou je me dan (via pm) informatie over jouw traject willen sturen?
pi_159889435
Ik vind het ook heel goed van je Dobbey:-). Er rust zo'n taboe over moeilijk of geen kinderen kunnen krijgen... Ik kon ook nergens mijn verhaal kwijt toen ik in de mmm zat. Gelukkig kon ik wel mijn ei kwijt hier op fok forum:-). En laat je niet gek maken door die azijnzeikers die er helaas overal zijn:-(. Ik heb zelf overigens geen facebook, mede omdat alles daar altijd zo perfect lijkt bij iedereen.
pi_159890746
Ik vind het ook goed van je dobs.

Maar het taboe herken ik eigenlijk niet. Ik ben er zelf altijd open over geweest en nooit rare reacties gehad.
  zondag 14 februari 2016 @ 19:01:57 #268
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159916595
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 19:00 schreef Arja het volgende:
Ik vind het ook goed van je dobs.

Maar het taboe herken ik eigenlijk niet. Ik ben er zelf altijd open over geweest en nooit rare reacties gehad.
Helaas hier wel en ik ben door de actie van de afgelopen dagen weer wat "vrienden" kwijt die het allemaal maar belachelijk vonden :{ K hou er weinig over zo 8)7
pi_159919258
Dan zijn dat ook geen echte vrienden lieve Dobbey.
  zondag 14 februari 2016 @ 20:47:12 #270
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159919573
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 20:36 schreef VintageGirl het volgende:
Dan zijn dat ook geen echte vrienden lieve Dobbey.
Nee dat blijkt inderdaad maar tis wel ruk..... :{ :N
pi_159919880
Ik snap het, hopelijk heb je genoeg lieve mensen om je heen, die jou en je man steunen met deze zware periode
pi_159929561
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 19:01 schreef dobbey het volgende:

[..]

Helaas hier wel en ik ben door de actie van de afgelopen dagen weer wat "vrienden" kwijt die het allemaal maar belachelijk vonden :{ K hou er weinig over zo 8)7
Als het echte vrienden waren dan hadden ze het wel anders opgevat! Waren het ook reallife vrienden of van die "ik heb je op facebook om je een beetje te kunnen volgen" vrienden? ;)
  maandag 15 februari 2016 @ 10:48:59 #273
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159930404
Ik vind het echt heel jammer van die "vrienden" van jou Dob.
ongelovelijk dat mensen daar gewoon niet een beetje sympathie voor kunnen hebben.

ik ben er heel open over.. dat levert dan ook af en toe gekke situaties op.
Afgelopen vrijdag vertelde teamgenootje dat ze zwanger is van de tweede. Vind ik oprecht leuk voor haar! Na de wedstrdij stond ik dan weer wel in de kleedkamer te vertellen hoe dat bij ons nu gaat. Vind ik dan ook weer een beetje sneu voor haar, omdat er dan minder aandacht naar haar zwangerschap gaat.. :{

En wat ik ook steeds meer merk is dat er in allerlei vrienden groepen meer mensen zijn waarbij het niet vanzelf lukt.. Door er open over te zijn hoor je ook steeds meer de ervaring van anderen en wordt er gedeeld. ik vind het op zich wel fijn :)

Dat jouw vrienden je niet kunnen steunen vind ik heel erg sneu van ze. Echt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 15 februari 2016 @ 11:12:24 #274
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159930793
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 09:47 schreef Finagain het volgende:

[..]

Als het echte vrienden waren dan hadden ze het wel anders opgevat! Waren het ook reallife vrienden of van die "ik heb je op facebook om je een beetje te kunnen volgen" vrienden? ;)
Nee gewoon "echte" vrienden en al jaren lang.... Zijn zelfs samen op vakantie geweest :|W
  maandag 15 februari 2016 @ 11:14:48 #275
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159930836
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2016 10:48 schreef Barreltje het volgende:
Ik vind het echt heel jammer van die "vrienden" van jou Dob.
ongelovelijk dat mensen daar gewoon niet een beetje sympathie voor kunnen hebben.

ik ben er heel open over.. dat levert dan ook af en toe gekke situaties op.
Afgelopen vrijdag vertelde teamgenootje dat ze zwanger is van de tweede. Vind ik oprecht leuk voor haar! Na de wedstrdij stond ik dan weer wel in de kleedkamer te vertellen hoe dat bij ons nu gaat. Vind ik dan ook weer een beetje sneu voor haar, omdat er dan minder aandacht naar haar zwangerschap gaat.. :{

En wat ik ook steeds meer merk is dat er in allerlei vrienden groepen meer mensen zijn waarbij het niet vanzelf lukt.. Door er open over te zijn hoor je ook steeds meer de ervaring van anderen en wordt er gedeeld. ik vind het op zich wel fijn :)

Dat jouw vrienden je niet kunnen steunen vind ik heel erg sneu van ze. Echt.
Dat is inderdaad wel sneu..... Over het algemeen word er bij ons ook gewoon goed rekening mee gehouden, zwangerschappen worden ons eerst verteld en apart en daarna pas de rest zodat wij evt de tijd hebben om het te verwerken. Bij geboortes mogen wij als eerste en alleen komen kijken om de tijd te krijgen etc...
pi_159930913
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:12 schreef dobbey het volgende:

[..]

Nee gewoon "echte" vrienden en al jaren lang.... Zijn zelfs samen op vakantie geweest :|W
Nou met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Wat een mafklappers.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159932780
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Wat een mafklappers.
nou idd
pi_159933214
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:12 schreef dobbey het volgende:

[..]

Nee gewoon "echte" vrienden en al jaren lang.... Zijn zelfs samen op vakantie geweest :|W
Damn.. -O-

En ik herken het trouwens, bij mij was het om een andere reden ( ik kreeg een relatie, tja dat kan natuurlijk niet he volgens je vrijgezelle vriendinnen :{ ) en ik ben toen aan de kant geschoven. in het begin had ik nog de illussie dat ze even aan het idee moesten wennen en wel bij zouden trekken, maar nee.. nooit meer wat van gezien of gehoord,.. :N

Wellicht is het in jouw geval wel zo dat ze even geschrokken zijn en wel bijtrekken, ik hoop het voor je! :*
pi_159933733
Ik weet niet wat het precieze verhaal is achter die 'vrienden' van Dobbey. Ik heb het andersom meegemaakt. Vorig jaar een doodzieke baby die tegen een ziekenhuisopname aan zat en mijn 'vriendin' vond het desondanks toch belangrijker dat ik me lam zou zuipen op haar bruiloft. Zij is zelf tot op heden ongewild kinderloos. De vriendschap intussen behoorlijk bekoeld door haar verwachtingen.

Desondanks vind ik de actie/reactie van Dobbey op faceboek prima op zijn plaats want het is niet altijd maar rozengeur en maneschijn (weet ik inmiddels van jullie ervaringsdeskundigen). Vind het ook top voor je dat je waarschijnlijk een eiceldonatie hebt.

Vanwege mijn medische achtergrond ben ik helaas ongeschikt maar ik probeer wel mijn steentje bij te dragen door bv mee te doen aan iniatieven als mvm want dat mag ik wel. Ik gun iedereen die dat wil een gezinnetje.
  maandag 15 februari 2016 @ 13:59:32 #280
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159934994
Ik snap het heeeeel goed van jullie dobby, maar tegelijkertijd snap ik ook dat mensen het niet snappen. Het is namelijk niet fout om trots te zijn op je kinderen en ik denk dat een zin als hieronder best kwetsend kan zijn

quote:
Is degene die er mee begonnen is dan zo onzeker dat ze dat moet laten zien en kan diegene dan niet begrijpen dat voor heel veel mannen/vrouwen, want geloof me het zijn er meer dan je denkt/weet, dit uitermate kwetsend kan zijn
Want ik snap dat het voor jullie en vele andere heel moeilijk kan zijn.
En ik snap ook dat het voor veel moeders die echt jaren bezig zijn geweest die dan vol trots mee doen aan de "challenge" deze boodschap ook niet erg vriendelijk over kan komen.

Ik vind het overigens jammer van ze dat je dit dan niet even bespreekt en ze je ontvrienden.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 15 februari 2016 @ 14:12:39 #281
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159935315
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 13:59 schreef Moppert het volgende:
Ik snap het heeeeel goed van jullie dobby, maar tegelijkertijd snap ik ook dat mensen het niet snappen. Het is namelijk niet fout om trots te zijn op je kinderen en ik denk dat een zin als hieronder best kwetsend kan zijn

[..]

Want ik snap dat het voor jullie en vele andere heel moeilijk kan zijn.
En ik snap ook dat het voor veel moeders die echt jaren bezig zijn geweest die dan vol trots mee doen aan de "challenge" deze boodschap ook niet erg vriendelijk over kan komen.

Ik vind het overigens jammer van ze dat je dit dan niet even bespreekt en ze je ontvrienden.
Ik snap je punt en misschien had ik dat anders moeten omschrijven. Ik bedoelde meer (en ik hoop dat ik het nu wel goed kan opschrijven want heb het de afgelopen dagen een paar keer geprobeerd) dat ik het vreemd vind dat er een challenge moet zijn om te laten zien dat je trots bent op je kinderen terwijl dat voor mij een van de meest logische dingen is. Iedereen is toch trots op zijn of haar kind(eren)? En begrijp me goed ik heb ook helemaal niets tegen het plaatsen van foto's van kinderen, gelukkig kan ik nog steeds donders genieten van andermans kinderen maar ik snap gewoon de logica achter de challenge niet. Maar misschien komt dat ook weer omdat ik aan de andere kant van de lijn sta.

Oh en de breuk reden van de "vrienden" was dat ze er na 4 jaar wel klaar mee waren en het tijd werd het een plaats te geven :{
  maandag 15 februari 2016 @ 15:51:30 #282
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159937705
Ohh wow dat vind ik echt absurd van je vrienden!
Je moet namelijk niets en soms krijgen dit soort dingen nooit een plaatsje.

Ik bedoelde mijn post niet negatief hoor, ik snap ook waarom je voor die woorden koos.
Het is een hele rauwe pijnlijke emotie die je had (en hebt en daar komen dat soort woorden bij keuken.

En zoals je het nu omschrijft zeg ik amen! Dat is precies waarom ik niet mee deed aan de challenge. En spam ik zometeen random fotos van mijn jongste op een random moment.

Ik snap je iig en dat soort mensen ben je hoe dan ook beter kwijt dan rijk! :* :* :* :* :* :*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159939977
Ja het is voor jou een challenge, en voor sommige (uiteindelijk na lange weg) ouders ook om ermee om te gaan. Niet om de foto's te posten. Daar is geen uitdaging aan want net wat je zegt; je bent toch sowieso trots op je kind(eren)...

Sowieso snap ik niks van al die challenges maar dat terzijde.

Verder snap ik wel het gebrek aan erkenning/begrip/rekening houden met anderen (wat ze pas kunnen als ze willen luisteren en begrijpen, en daarmee is dat cirkeltje rond) heel erg goed. :*

Weet wel dat zij het allemaal niet kwetsend bedoelen. Dat is wat jij bij de confrontatie ervaart. Rekening houden kan niet met iedereen natuurlijk. En als, men kan pas rekening houden met een ander als het verhaal bekend is en nog andere voorwaarden, maar ook dan krijg je dingen als invulling... dat anderen dan gaan veronderstellen dat je er niets over wil weten etc. of wat wel en wat niet. Dan krijg je een soort taboe.

En voor mensen die je ontvrienden... het is voor hen een confrontatie met shitprutkutlevensdingen. Daar is gewoon niet altijd ruimte voor, vreugde is fijner. Ik wkl ook niet teveel shit van anderen om me heen, heb genoeg aan mezelf enzo. Focus op andere dingen. Dus dat is dan kut en jammer dat ze je ontvrienden maar ergens is het ook te begrijpen. (Been there, jouw kant, andere situatie).

[ Bericht 12% gewijzigd door Unihipili op 15-02-2016 17:33:56 ]
pi_159942604
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:19 schreef MaJo het volgende:
Jeetje Dobbey. Gisteren je Facebook post gezien en geliked en nu opeens is het viral gegaan. Dapper hoor dat je daar zo openlijk over durft te praten! En wat fantastisch dat jullie een donor hebben gevonden O+ Hou je ons op de hoogte?

Hier weer een horror ongesteldheid :X contact opgenomen met de gyn of er toch eens verder gekeken kan worden met een hsg of kijkoperatie. Volgende week word ik erover gebeld.

Donderdag krijgen we ook de uitslag of de clomid werkt bij manlief en hoe nu verder. Ben erg benieuwd!!
Deze bijna gemist door al het fb geweld..

Heb je enig idee wanneer je erover teruggebeld wordt? Hoop dat ze nu verder willen kijken voor je, Dit is ook niks.
Spannend ook voor je man. :* hang in there.

Verder een :* voor iedereen die m kan gebruiken.
S. 2014
J. 2016
pi_159945523
Eens met Unihipili.

Maai, wat kut weer zo'n menstruatie. Hopelijk is de uitslag gunstig. :*
  dinsdag 16 februari 2016 @ 09:55:41 #286
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159958008
Ik vind Facebook sowieso lastig. Ik heb zo veel (Facebook)vrienden met kleine kinderen, die spammen heel mijn tijdlijn vol. Sommige dagen kan ik dat beter hebben dan anderen. En sinds een paar maanden kan ik andermans geluk makkelijker loszien van onze situatie (meestal, dan), dat helpt natuurlijk ook.

Desalniettemin vind ik het knap dat Dobs het uit spreekt. Want hoewel veel van deze mensen geen kwade bedoelingen hebben, is het soms nodig om ze eens "de andere kant" te laten zien. (En dat ze dan de vriendschap verbreken slaat natuurlijk helemaal nergens op 8)7 )

Mijn collega die terug is van zwangerschapsverlof vroeg vanmorgen of ik nog nieuws had van de afgelopen maanden. Heb het maar op "Nee }:| " gehouden :{ Ik vind het stom hoe zulke onschuldige opmerkingen me nog helemaal in de war maken.
pi_159958608
Ik unfollow iedereen die ik ook maar een beetje irritant vind op sommige momenten. Dan zoek ik dat profiel zelf wel een keer op als ik daar zin in heb.
pi_159971016
Ik heb Facebook van mijn telefoon gehaald, ik was er even helemaal klaar mee. Ik lees hier af en toe mee, maar ik heb nog geen zin om weer mee te posten. Mijn tijd komt wel weer, eerst even rust.

Ik wens iedereen hier natuurlijk het allerbeste :*
pi_159973334
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:25 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik heb Facebook van mijn telefoon gehaald, ik was er even helemaal klaar mee. Ik lees hier af en toe mee, maar ik heb nog geen zin om weer mee te posten. Mijn tijd komt wel weer, eerst even rust.

Ik wens iedereen hier natuurlijk het allerbeste :*
:*
pi_159976803
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 14:12 schreef dobbey het volgende:

[..]

Ongelofelijk...... Alsof je na 4 jaar je er AL bij zou kunnen neerleggen en het een "plaats" kunt geven. Alsjeblieft zeg. Alsof je afgewezen bent bij een sollicitatie ofzo.

Ik heb nu zelf kinderen, maar ik heb 4 jaar gewacht voor het zover was. De oudste is nu 6, ouder dan mijn onvervulde kinderwens geduurd heeft, maar ik weet nog steeds hoe het was. En vooral hoe het was als mensen niet begrepen hoeveel impact zoiets heeft.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator dinsdag 16 februari 2016 @ 22:22:54 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159978474
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Deze bijna gemist door al het fb geweld..

Heb je enig idee wanneer je erover teruggebeld wordt? Hoop dat ze nu verder willen kijken voor je, Dit is ook niks.
Spannend ook voor je man. :* hang in there.

Verder een :* voor iedereen die m kan gebruiken.
Het was inderdaad wat ondergesneeuwd ;)

Er zou binnen drie werkdagen contact opgenomen worden dus ik hoop op morgen :) hopelijk wordt er nu eens echt iets aan gedaan!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:37:26 #292
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_159979031
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:22 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het was inderdaad wat ondergesneeuwd ;)

Er zou binnen drie werkdagen contact opgenomen worden dus ik hoop op morgen :) hopelijk wordt er nu eens echt iets aan gedaan!
Sorry was niet de bedoeling :@ :*
  Moderator dinsdag 16 februari 2016 @ 23:09:31 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159980040
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:37 schreef dobbey het volgende:

[..]

Sorry was niet de bedoeling :@ :*
maakt niet uit :* ik snap dat er ook op jouw verhaal gereageerd wordt omdat juist in dit topic deze gevoelens zo goed begrepen worden :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 17 februari 2016 @ 08:37:16 #294
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159984157
En het feit dat we er misschien niet op reageren, betekent niet dat we niet aan je denken en willen weten hoe het verder gaat, MaJo! :*
  Moderator woensdag 17 februari 2016 @ 09:05:19 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159984482
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:37 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
En het feit dat we er misschien niet op reageren, betekent niet dat we niet aan je denken en willen weten hoe het verder gaat, MaJo! :*
Lief O+

Hopelijk heb ik snel nieuws :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 17 februari 2016 @ 19:57:23 #296
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_159999178
Majo heb je al wat gehoord?
Be happy with the little things in life
  Moderator woensdag 17 februari 2016 @ 21:04:41 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160002031
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:57 schreef droomvrouwtje het volgende:
Majo heb je al wat gehoord?
Nee nog niks :N anders bel ik er morgen nog even achteraan :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_160002794
Succes Majo!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator donderdag 18 februari 2016 @ 15:57:37 #299
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160019041
Man is net gebeld en zijn testosteron is verdubbeld :o *O* Eind april weer zaad inleveren en dan waarschijnlijk iui want na 3 maanden schijnen de waarden het beste te zijn.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 18 februari 2016 @ 15:58:20 #300
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_160019061
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:57 schreef MaJo het volgende:
Man is net gebeld en zijn testosteron is verdubbeld :o *O* Eind april weer zaad inleveren en dan waarschijnlijk iui want na 3 maanden schijnen de waarden het beste te zijn.
*O* *O* *O* *O*
  Moderator donderdag 18 februari 2016 @ 16:08:52 #301
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160019284
Ik sluit hem maar even :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')