Werd er uiteindelijk ook nog iets gevonden met die HSG wat verklaarde dat je niet zwanger werd?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:15 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb eerst een aantal mislukte IUI's gehad voordat er pas een HSG gedaan werd. Was op dat moment niet standaard.
Daar heb je ook wel weer een punt. Misschien toch maar eens bellen danquote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:50 schreef Arja het volgende:
Majo ik kreeg wel een hsg voor de iui, maar is niet standaard. Bovendien als je daarmee wacht tot na je bruiloft, sta je zo lang stil terwijl je ook nu vast de hsg zou kunnen doen. Maar goed, dat zou ik doen, misschien ben jij wel minder ongduldig dan ik
Strekte nog even met wachtenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:56 schreef Ronderotonde het volgende:
Ik hoop op IUI in eigen cyclus, maar dat is afwachten tot vrijdag... Ik heb al een week buikpijn op een raar moment in mijn cyclus buikpijn en ben daarom toch ook steeds banger voor de afspraak... Is het al vrijdag??
Daar zat ik ook aan te denken, als we het dan doen dan maar meteen goed zeg maarquote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:53 schreef Elleska het volgende:
[..]
HSG zou ik dan overslaan. je wilde toch ook laten kijken naar endometriose?
bij HSG bekijken ze met contrastvloeistof je baarmoeder en eileiders. eventuele endometriose elders in je buik wordt daarmee niet opgemerkt. dan is de volgende stap alsnog de kijkoperatie net zoals bij barreltje.
Edit: Ik haal 2 dingen door elkaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Werd er uiteindelijk ook nog iets gevonden met die HSG wat verklaarde dat je niet zwanger werd?
Ja klopt, echt gewoon op mn eigen hormonen en alleen ziekenhuisbezoek voor eventuele echo's en de inseminatie zelf uiteraard.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ahh! intressant!![]()
Dan hoefde je verder niet hormone te spuiten toch??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
100% zeker niet, maar wel nagenoeg. Op dragerschap testen ze niet, dus het kindje kan wel een gebalanceerde translocatie hebben.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:51 schreef Elleska het volgende:
fijn dat je zo'n goede arts getroffen Cygne.
is het met icsi-pgd zeker dat de teruggeplaatste embryo de chromosoomafwijking niet heeft? Net even wat over gelezen maar wat geweldig dat zoiets tegenwoordig mogelijk is.
kan je dit uitleggen?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:54 schreef Ronderotonde het volgende:
Net gesprek gehad met hele leuke, vriendelijke fertiliteitsdeskundige. Behalve de feiten ook wat koetjes en kalfjes, werd zooo uitgebreid tijd genomen, uur daar gezeten! Het eerdere sperma onderzoek is doorgenomen, er is een inwendige echo gemaakt en ik moet nog wat bloed laten afnemen op twee momenten. Maar de verwachting is dat het gewoon pech is dat het nog niet gelukt is en we waarschijnlijk nog een jaar zelf moeten proberen, omdat de kansen te hoog zijn om met iui te beginnen... Dus eigenlijk toch een goede uitslag, tot op heden!
Ik heb de cijfers niet paraat hoor... Dus die zijn op de gok. Maar stel dat je 30% kans hebt op zwangerschap in een natuurlijke cyclus, en iui geeft 20% kans op zwangerschap... Dan wegen de voordelen van iui dus niet op vs de natuurlijke manier. Het is simpelweg kansberekening om te zien of het nut heeft om eraan te beginnen...quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:38 schreef Barreltje het volgende:
[..]
kan je dit uitleggen?
en fijn dat het verder een goed gesprek was. Zijn jullie het er mee eens dat je nog een jaar gaat proberen?
Zoals je misschien wel weet doen man en ik ook PGD. Tussen de intake in Maastricht (september 2012) en het beginnen eerste poging (april 2015) zat 2 en half jaar. Dat is redelijk standaard voor een PGD-traject waarbij ze alles moeten goedkeuren en ook nog een test moeten ontwikkelen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:04 schreef Cygne het volgende:
Nog niet, Snoenk. We moeten nog naar Maastricht om de gentest te laten maken. Als die klaar is komen we op de wachtlijst in Utrecht. Maar dat kan heel snel gaan allemaal zei ze.
Hier ook getest op infectie, inderdaad en ook mijn schildklierhormonen. Mochten die nog steeds niet goed zijn krijg ik een verwijzing naar de endocrinoloog. Verder moet ik volgende week ook nog iets laten prikken, maar dat kon alleen tijdens menstruatie.
Spannend voor jullie!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen ben ik vast weer mezelf.
Dat is een behoorlijke tijd! De arts in Utrecht gaf aan 3 maanden ontwikkeltijd voor de gentest en 3 maanden wachtlijst voor behandeling. Ik hoop niet dat ze een kortere wachttijd aangeeft dan dat er daadwerkelijk is, maar we gaan t zien.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:21 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Zoals je misschien wel weet doen man en ik ook PGD. Tussen de intake in Maastricht (september 2012) en het beginnen eerste poging (april 2015) zat 2 en half jaar. Dat is redelijk standaard voor een PGD-traject waarbij ze alles moeten goedkeuren en ook nog een test moeten ontwikkelen.
Ik heb nog een heel boekwerk liggen aan papieren die we vanuit Maastricht meekregen maar in het kort (pin me niet vast op de tijden, ze kunnen ook inmiddels anders zijn geworden) komt het hierop neer:quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:37 schreef Cygne het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijke tijd! De arts in Utrecht gaf aan 3 maanden ontwikkeltijd voor de gentest en 3 maanden wachtlijst voor behandeling. Ik hoop niet dat ze een kortere wachttijd aangeeft dan dat er daadwerkelijk is, maar we gaan t zien.
Ja, nouja. Het zijn dingen die gebeuren. Omdat je dossier zoveel verschillende plekken ziet, kunnen ze je nog wel eens ergens een keer op de verkeerde plek leggen. Ben er toentertijd wel erg boos over geweest, maar het brengt je uiteindelijk ook niet verder.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:49 schreef Cygne het volgende:
Ooh wat naar dat ze jullie vergeten waren.![]()
Onze arts had het over een 'simpele array-test' dat kon niet altijd maar mijn translocatie schijnt relatief simpel te zijn. Ik spreek haar over twee weken weer, dan vraag ik ook even hoe dat zit met dat ethische overleg.
Bizar eigenlijk, ik twijfelde over kinderen vanwege mijn oogafwijking. Little did I know.
Dat is sowieso waar. Ik heb een zeer onbekende ziekte dus ik was de eerste. Stel dat er morgen iemand komt met dezelfde ziekte, hoeft hij/zij niet meer door de keuring. Het is immers al goedgekeurd.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:56 schreef Elleska het volgende:
ligt er misschien ook aan de aandoening en of er al mensen met dezelfde aandoening zijn voorgegaan? ik heb er geen verstand van maar zou het nogal onzin vinden als elke nieuwe aanmelding met exact dezelfde aandoening weer helemaal door de ethische commissie moet.
Ik heb geen idee. Ik hoop niet dat elke translocatie door de ethische commissie hoeft. Dat komt relatief vaak voor. 1 op 500 dacht ik voor een reciproke translocatie.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:56 schreef Elleska het volgende:
ligt er misschien ook aan de aandoening en of er al mensen met dezelfde aandoening zijn voorgegaan? ik heb er geen verstand van maar zou het nogal onzin vinden als elke nieuwe aanmelding met exact dezelfde aandoening weer helemaal door de ethische commissie moet.
Ik denk dat dat sowieso een juiste insteek is. PGD is nog maar heel nieuw in Nederland, dus het kan best zijn dat er inmiddels dingen sneller/anders gaan dan toen ik daar aanklopte. Ik hoop dat het voor jullie zal meevallen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:07 schreef Cygne het volgende:
@Nanuke, ik snap zeker dat dat overleg nodig is hoor. Ik had het meer over de tijdsspanne.Denk dat zij daar wel wat uitleg over kon geven. Haar ervaring was in elk geval ongeveer een half jaar, ik ging ook uit van 2.5 jaar minimaal . Ga ik nu maar weer aan vasthouden voor de zekerheid. Kan het nooit tegenvallen.
Zouden er echt mensen zijn die dit traject willen doen voor een kind met bv blauwe ogen? Kan me niet voorstellen dat die überhaupt doorverwezen worden. Laat staan dat je dat al wilt, zo'n zwaar traject daarvoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |