Heel goed om dit in de OP te hebben!quote:Op maandag 14 december 2015 19:26 schreef Inaithnir het volgende:
In dit topic geen antwoorden. Hints moeten in een spoiler, met in de tekst om welke (deel)vraag het gaat.
Staat ook in de inleiding om geen antwoorden uit te wisselen. Vind het ook tricky hoor. Ik bedoel, met al die hints die hier gegeven worden, is het dan wel eerlijk tegenover die de puzzel zelf maken en inleveren?quote:Op maandag 14 december 2015 19:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Heel goed om dit in de OP te hebben!
Dit is typisch zo'n ding waar de puzzelmakers zich zorgen om maken. Terecht ook wel.
Ik doe het meer voor de lol, ik ga de antwoorden niet inleveren. Alleen voor de dingen waar ik echt niet uitkom bekijk ik eventueel hints, ff checken of ik in de juiste richting vaar. Maar je hebt een goed punt.quote:Op maandag 14 december 2015 19:48 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Staat ook in de inleiding om geen antwoorden uit te wisselen. Vind het ook tricky hoor. Ik bedoel, met al die hints die hier gegeven worden, is het dan wel eerlijk tegenover die de puzzel zelf maken en inleveren?
Persoonlijk kijk ik niet naar de hints (behalve van de vragen die ik al weet), gewoon om de eer aan mezelf te houden.
Idem, ik denk en puzzel een beetje voor de lol meequote:Op maandag 14 december 2015 20:04 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik doe het meer voor de lol, ik ga de antwoorden niet inleveren.
Mocht je hints teveel vinden weggeven kun je een topic report aanmaken of mij DMen.. Het is niet de bedoeling dat de puzzel gespoilered wordt.quote:Op maandag 14 december 2015 19:48 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Persoonlijk kijk ik niet naar de hints (behalve van de vragen die ik al weet), gewoon om de eer aan mezelf te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het blijft ook een lastig grijs gebied. Elke hint helpt natuurlijk.. maar wanneer het nu precies oneerlijk / weggeven wordt is deels een kwestie van smaak.quote:Op maandag 14 december 2015 19:48 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Staat ook in de inleiding om geen antwoorden uit te wisselen. Vind het ook tricky hoor. Ik bedoel, met al die hints die hier gegeven worden, is het dan wel eerlijk tegenover die de puzzel zelf maken en inleveren?
Hier ook. Ik heb sowieso niet genoeg tijd om alle vragen te kunnen doen.quote:Op maandag 14 december 2015 20:22 schreef Mark het volgende:
[..]
Idem, ik denk en puzzel een beetje voor de lol mee
Heb ik geprobeerd, niemand die het snapte xDquote:Op maandag 14 december 2015 20:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het blijft ook een lastig grijs gebied. Elke hint helpt natuurlijk.. maar wanneer het nu precies oneerlijk / weggeven wordt is deels een kwestie van smaak.
Laten we er ieg met z'n allen voor waken dat de hints niet te veel weggeven.![]()
Het doel van een hint is om iemand die volledig vast zit op weg te helpen (en dan minimaal). Wat mij betreft ligt de grens ongeveer daar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zit ik in de goede richting?
[ Bericht 5% gewijzigd door DoubleDip op 14-12-2015 22:11:23 ]
quote:Op maandag 14 december 2015 22:03 schreef DoubleDip het volgende:
Nog even wat ideetjes over vraag 4, als iemand een hint heeft graag. Dit is wat ik geprobeerd heb tot nu toeje hebt de juisteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zit ik in de goede richting?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. genoemd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, op gegeven moment hebben ze natuurlijk gewoon pechquote:Op maandag 14 december 2015 21:17 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
[..]
Heb ik geprobeerd, niemand die het snapte xD
quote:Op maandag 14 december 2015 22:15 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
@doubledip Je hebt er één die je nodig hebt, maarIk denk dan hieraanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb die puzzel nog niet af, maarquote:Op maandag 14 december 2015 16:05 schreef 2groody het volgende:
no 12 en 20 snel gedaan; begrijp eigenlijk niet waarom die zoveel punten opleveren
13a was ook wel geestig
maar bij de monsterpuzzel (26) zit ik vast: loop tegen een tegenstrijdigheid aan in het kruisgetalraadsel. V7 (som van twee priemgetallen) moet dus even zijn, maar H21 kan alleen maar op 1 eindigen en dat is NIET even!
quote:Op maandag 14 december 2015 20:29 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
In het eerste topic is het al besproken (vraag 6)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor vraag 6b;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoort er bij vraag 10 geen plus-teken te staan ipv een gelijk aan-teken?
Of klopt het gewoon en is mijn redenatie verkeerd
[ Bericht 0% gewijzigd door Fok-it op 15-12-2015 16:22:29 ]“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 00:00 schreef Vinnow het volgende:
[..]
En voor vraag 6b;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 00:52 schreef NewHorizon het volgende:
[..]Zat er ook eigenlijk zo naar te kijken. Nog een tipje voor 6B?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niet veel meer dan wat ik in het vorige topic heb gezegd...quote:Op dinsdag 15 december 2015 00:56 schreef Vinnow het volgende:
[..]
Zat er ook eigenlijk zo naar te kijken. Nog een tipje voor 6B?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 01:00 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Niet veel meer dan wat ik in het vorige topic heb gezegd...Haha oke thanks, al uren naar te kijken. Maar kom er niet uit ..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
A en B lukt wel, maar dan komt C....quote:Op dinsdag 15 december 2015 01:02 schreef Vinnow het volgende:
[..]
Haha oke thanks, al uren naar te kijken. Maar kom er niet uit ..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 01:02 schreef Vinnow het volgende:
[..]
Haha oke thanks, al uren naar te kijken. Maar kom er niet uit ..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 01:10 schreef NewHorizon het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 01:15 schreef Vinnow het volgende:
[..]Ik kan je meegeven dat je veel te moeilijk denkt nuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lees nog eens goed mijn vorige hint en
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 01:22 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik kan je meegeven dat je veel te moeilijk denkt nuLees nog eens goed mijn vorige hint en
Maar hoe denk je dan bij C?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 01:22 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik kan je meegeven dat je veel te moeilijk denkt nuLees nog eens goed mijn vorige hint en
Hebbes, thanks! Zat er echt waaaay off..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 01:23 schreef Fietsenlamp het volgende:
[..]
Maar hoe denk je dan bij C?C, echt nog geen idee, staar me er al de hele dag blind opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 01:27 schreef Vinnow het volgende:
[..]
Hebbes, thanks! Zat er echt waaaay off..![]()
![]()
[..]
Maar hoe denk je dan bij C?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 01:31 schreef Vinnow het volgende:
[..]6cSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 01:37 schreef Fietsenlamp het volgende:
[..]
6cSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 01:39 schreef Vinnow het volgende:
[..]Thanks! Heb er echt zo lang op zitten puzzelen, eindelijk snap ik dat ik een stuk verder wegzit! Ik kan lekker gaan slapen en morgen is er weer een dag!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorlopig maar even met de 25 huidige punten genoegen nemen![]()
![]()
Heb ze nog niet geteld, maar zal er niet echt veel meer hebben haha. Laat me het weten als je wat hebt bij 6C, ik puzzle nog even een nachtdienst door!quote:Op dinsdag 15 december 2015 01:42 schreef Fietsenlamp het volgende:
[..]
Thanks! Heb er echt zo lang op zitten puzzelen, eindelijk snap ik dat ik een stuk verder wegzit! Ik kan lekker gaan slapen en morgen is er weer een dag!
Voorlopig maar even met de 25 huidige punten genoegen nemen![]()
Ik zit nog vrolijk te puzzelen hier, kreeg allemaal ingevingen in mijn slaperige toestand dus dan moet ik doorgaan. Had er net nog weer 2 opgelost![]()
![]()
Nice! Welke?quote:Op dinsdag 15 december 2015 02:06 schreef CarloV het volgende:
Ik zit nog vrolijk te puzzelen hier, kreeg allemaal ingevingen in mijn slaperige toestand dus dan moet ik doorgaan. Had er net nog weer 2 opgelost![]()
Hmm moet beide nog.quote:Op dinsdag 15 december 2015 02:10 schreef CarloV het volgende:
[..]
12 en 22, de laatste bij puur toeval, voor zover toeval bestaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 02:13 schreef Vinnow het volgende:
[..]
Hmm moet beide nog.Tja over 22 wil ik eigenlijk niet veel kwijt nog. Maar vooruit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 02:21 schreef CarloV het volgende:
[..]
Tja over 22 wil ik eigenlijk niet veel kwijt nog. Maar vooruit:Is je goed recht, maar moet er toch nog goed naar kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik op het moment niet echtquote:Op dinsdag 15 december 2015 02:26 schreef CarloV het volgende:
Ja soms zie je dingen op een laat tijdstip die je overdag nooit had gezien![]()
![]()
Even gegoogled:quote:Op dinsdag 15 december 2015 09:45 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
Weet iemand trouwens hoe je überhaupt een jigoku oplost?
"Fill in the blank squares so that each row, each column and each 3-by-3 block contain all of the digits 1 thru 9.
> and < connections between squares indicate that one number is greater than or less than another. If you use logic you can solve the puzzle without making guesses."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vraagje over 6b.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 09:59 schreef rhubarb het volgende:
Vraagje over 6b.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 01:10 schreef NewHorizon het volgende:
[..][/spoiler].SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Heb ze nog niet geteld, maar zal er niet echt veel meer hebben haha. Laat me het weten als je wat hebt bij 6C, ik puzzle nog even een nachtdienst door!
[/quote]![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 10:03 schreef MBerend het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 10:09 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 10:09 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
Er is alleen al eens gezegd dat jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 57% gewijzigd door ZeGrandeMousey op 15-12-2015 10:52:00 ]![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 10:28 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
Er is alleen al eens gezegd dat jeNaar mijn mening een erg goede hint (vergeet de spoilers niet), geeft niet teveel weg maar helpt wel, alhoewel ik persoonlijk een lichte twijfel hou bij die/mijn oplossing.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sinterklaaskapoentje
![]()
Wie komt er alle jaren...![]()
Vraag 1
Er wordt gevraagd naar een getal...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:')![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 10:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Vraag 1
Er wordt gevraagd naar een getal...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 10:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Vraag 1
Er wordt gevraagd naar een getal...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sinterklaaskapoentje
![]()
Wie komt er alle jaren...![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 10:59 schreef Flitskikker het volgende:
[..]Ah hebbesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb inmiddels een groepje bij elkaar gevonden om vrijdagavond te gaan puzzelen
:')![]()
Wie kan mij helpen bij de monsterpuzzel (vraag 26)
Ik heb een aantal antwoorden in de kakuro en kruisgetal raadsel, maar kom niet verderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Iemand een hint voor 9?
Ben ook bezig met 8.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens, misschien een domme vraag, maar wordt in de puzzel IJ als i en j gezien of als 1 geheel?![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:31 schreef Booyah het volgende:
Iemand een hint voor 9?
Ben ook bezig met 8.9 snap ik ook niks vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens, misschien een domme vraag, maar wordt in de puzzel IJ als i en j gezien of als 1 geheel?
Bij vraag 8:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik zou niet weten of ij samen of appart is![]()
Vind ik geen domme vraag hoorquote:Op dinsdag 15 december 2015 11:31 schreef Booyah het volgende:
Trouwens, misschien een domme vraag, maar wordt in de puzzel IJ als i en j gezien of als 1 geheel?
Ik vroeg me dat ook al af; in 2013 zagen ze het in elk geval als 2 aparte letters (gezien sommige antwoorden van dat jaar)![]()
Ik zit ook helemaal stuk op 17.. Zo heel moeilijk moet het niet zijn, aangezien de oplossing je weer vertelt hoe verder te gaan. Frustrerendquote:Op dinsdag 15 december 2015 11:56 schreef twist02 het volgende:
[..]
Vind ik geen domme vraag hoor
Ik vroeg me dat ook al af; in 2013 zagen ze het in elk geval als 2 aparte letters (gezien sommige antwoorden van dat jaar)![]()
![]()
Ik kom alleen uit de laatste 5 woordenquote:Op dinsdag 15 december 2015 13:18 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik zit ook helemaal stuk op 17.. Zo heel moeilijk moet het niet zijn, aangezien de oplossing je weer vertelt hoe verder te gaan. Frustrerend![]()
De laatste 7? ("MET CAESAR" meegerekend). Ik ook namelijk, hoeveel het vervolg simpel zou moeten zijn gegeven de tekst die je krijgt, alleen loop ik tegen wat problemen aan.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:28 schreef MBerend het volgende:
[..]
Ik kom alleen uit de laatste 5 woorden
Even laten rusten en later weer naar kijken dan maar![]()
![]()
Ja dat dacht ik ook, maar nog steeds nietquote:Op dinsdag 15 december 2015 13:58 schreef Stranger het volgende:
Hoppa, dat was 21a, nu b nog, maar dat moet ook te doen zijn.![]()
![]()
Zo herkenbaar hahahaquote:Op dinsdag 15 december 2015 14:51 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Dit is niet goed voor onder werktijd haha! #getbacktowork #icant![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 00:29 schreef Fok-it het volgende:
Hoort er bij vraag 10 geen plus-teken te staan ipv een gelijk aan-teken?
Of klopt het gewoon en is mijn redenatie verkeerd“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”![]()
@lopertje64 aangezien ik net een nieuw acc heb hier kan ik niet reageren op je DM dus dan maar hier:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Maar hoe denk je dan bij C?C is een stuk pittiger dan A + B. Heb hem (denk ik) opgelost.Dit kan je wel op weg helpen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:39 schreef ehoesje het volgende:
[..]
C is een stuk pittiger dan A + B. Heb hem (denk ik) opgelost.Dit kan je wel op weg helpen..Dit helpt ENORM, heel fijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk dat ik 10 heb, het klopt allemaal precies, maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:21 schreef Deemty het volgende:
Ik denk dat ik 10 heb, het klopt allemaal precies, maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij 10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 09:59 schreef rhubarb het volgende:
Vraagje over 6b.he zit jij hier ook?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Homo sapiėns non urinat in ventum.![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 08:55 schreef Randomgebruiker het volgende:
[..]Denk ook aan welke post je quoteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ Bericht 12% gewijzigd door Feestkabouter op 16-12-2015 10:37:38 ]![]()
Wie heeft er een hint voor 3a (en b).
3c heb ik al, maar ik kan me niet voorstellen dat de andere twee op eenzelfde manier moeten worden opgelost.Opgelost: 1, 2, 3 (niet overeenkomst a en b), 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 25abc, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34ab, 35, 36, 38, 39, 40 en 41![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 11:25 schreef DieuwkeL het volgende:
Wie heeft er een hint voor 3a (en b).
3c heb ik al, maar ik kan me niet voorstellen dat de andere twee op eenzelfde manier moeten worden opgelost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik word een beetje duizelig van 2a, moet ik naar de dokter?quote:Op woensdag 16 december 2015 13:45 schreef banaanenappel het volgende:
2a ik heb eerdere hints gelezen. Maar ik kan het juiste perspectief nog steeds niet zien.![]()
Idemquote:Op woensdag 16 december 2015 13:45 schreef banaanenappel het volgende:
2a ik heb eerdere hints gelezen. Maar ik kan het juiste perspectief nog steeds niet zien.![]()
![]()
2a snap ik ook helemaal niks van. Geen enkel idee welke kant ik op moet denken, anders dan dat er meerdere getallen uitkomen..![]()
Kan iemand mij vertellen met welke puzzel te beginnen bij vraag 26? Ik vind in niet 1 vd puzzels een beginnetje waar ik me aan kan vastklampen.![]()
Je moet ze juist alle 3 met elkaar combineren. Als - bijvoorbeeld - in de sudoku twee letters in dezelfde rij staan, dan weet je dat bij die letters verschillende cijfers horen, en dat kun je dan weer toepassen in de andere raadsels.quote:Op woensdag 16 december 2015 14:49 schreef hongaar het volgende:
Kan iemand mij vertellen met welke puzzel te beginnen bij vraag 26? Ik vind in niet 1 vd puzzels een beginnetje waar ik me aan kan vastklampen.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:02 schreef Casboy het volgende:
[..]
Bij 10Oke dan wordt t nog even doorpuzelen, bedankt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tip voor 15BSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 52% gewijzigd door puzzelaar2015 op 16-12-2015 16:32:53 ]![]()
22quote:Op woensdag 16 december 2015 17:16 schreef janpieterszooncoen2 het volgende:
Ik zit inmiddels op 20 punten, jullie?(1AB, 2B, 3C, 4, 6ABC, 7A, 11ABC, 12, 15A)
![]()
Ik heb mijn allereerste beginnetje gevonden bij de Jigoku.quote:Op woensdag 16 december 2015 14:49 schreef hongaar het volgende:
Ik heb 1ab, 3a, 7ab, 11abc, 13ab, 20 en 21a, 16 punten dus.quote:Op woensdag 16 december 2015 17:16 schreef janpieterszooncoen2 het volgende:
Ik zit inmiddels op 20 punten, jullie?
En heb nog niet toegegeven aan spoilers lezen.![]()
Goed bezig!quote:Op woensdag 16 december 2015 18:08 schreef Inaithnir het volgende:
Wij zitten ondertussen op de 43 punten. Bijna halverwege!Scrabble en 2a al opgelost?
![]()
Ik zit rond de 50 nu (geen zin om na te tellen), halverwege!
Bij nader inzien: Halverwege is relatief aangezien die monsterpuzzel meer tijd in beslag neemt dan alle andere puzzels samen![]()
![]()
Allebei nog niet (helemaal). Bij 2a heb ik nu 1 nummer, nog op zoek naar de anderen.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:12 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Goed bezig!Scrabble en 2a al opgelost?
![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 18:23 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Allebei nog niet (helemaal). Bij 2a heb ik nu 1 nummer, nog op zoek naar de anderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dacht ik even slim te zijn, toen kwam ik deze puzzel tegen... Nou dat viel flink van mijzelf tegen hahaha. Goede deuk in mijn ego. 13, 1a, 1b en 2b en 4 heb ik in ieder geval af. Iemand die me een hint kan geven voor 12, 5 of 10 kan geven is mijn held!![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 19:16 schreef AIVDkerst het volgende:
Dacht ik even slim te zijn, toen kwam ik deze puzzel tegen... Nou dat viel flink van mijzelf tegen hahaha. Goede deuk in mijn ego. 13, 1a, 1b en 2b en 4 heb ik in ieder geval af. Iemand die me een hint kan geven voor 12, 5 of 10 kan geven is mijn held!SPOILER: 12Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een kleine hint voor vraag 27:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 19:18 schreef NewHorizon het volgende:
[..]Goede tip! Had er zelf al even naar gekeken maar toch te snel afgedaan en naar een andere optie gekeken...SPOILER: 12Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 19:52 schreef AIVDkerst het volgende:
[..]
Goede tip! Had er zelf al even naar gekeken maar toch te snel afgedaan en naar een andere optie gekeken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 19:54 schreef NewHorizon het volgende:
[..]Hmmm vreemd... Ben er nu vrij zeker van dat hij goed is, want hij klopt voor alles maar bij de laatste is het ineens zo'n bizar getal dat ik toch begin te twijfelen aan mijzelf. Mogen we in spoilers uitwisselen hoe we hem interpreteren of is dat niet de bedoeling?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb nu op en andere manier gekeken, en ben ook tot een nummer gekomen. Blijft dus de vraag op hoeveel andere manieren je ernaar kunt kijken.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:23 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Allebei nog niet (helemaal). Bij 2a heb ik nu 1 nummer, nog op zoek naar de anderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
iemand een hint voor 23?
Edit: Gevonden
[ Bericht 71% gewijzigd door Joppevanbaar op 16-12-2015 20:35:44 ]![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 19:52 schreef AIVDkerst het volgende:
[..]
Goede tip! Had er zelf al even naar gekeken maar toch te snel afgedaan en naar een andere optie gekeken...Vrij zeker dat dit klopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Deze spoiler is bedoeld voor NewHorizon omdat ik nog niet lang genoeg lid ben om PM's terug te sturen.![]()
Ja, ik zat net even te kijken, en dat was inderdaad logisch. Deze spoiler verklapt wel veel, dus wellicht even verwijderen. Thanks!quote:Op woensdag 16 december 2015 20:05 schreef AIVDkerst het volgende:
Deze spoiler is bedoeld voor NewHorizon omdat ik nog niet lang genoeg lid ben om PM's terug te sturen.![]()
SPOILER: vraag over vraag 10Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 20:15 schreef AIVDkerst het volgende:
Over 10:SPOILER: vraag over vraag 10Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vraag 10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgelost: 1, 2, 3 (niet overeenkomst a en b), 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 25abc, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34ab, 35, 36, 38, 39, 40 en 41![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 20:25 schreef DieuwkeL het volgende:
Vraag 10Heb dat probleem dus ook maar Inaithnir niet dus ik ga nog maar even verder puzzelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 20:25 schreef DieuwkeL het volgende:
Vraag 10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heeft dat een naam, zo'n puzzel als bij vraag 10?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 21:07 schreef ffffffffok het volgende:
Heeft dat een naam, zo'n puzzel als bij vraag 10?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 20:24 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Over 10:Dan ben ik wel benieuwd hoe jij daar toe gekomen bent, heb zoiets zelf niet kunnen vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:07 schreef ffffffffok het volgende:
Heeft dat een naam, zo'n puzzel als bij vraag 10?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Voor vraag 15a
Zit ik op de goede weg ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb 'm inmiddels de oplossing al gevonden
[ Bericht 23% gewijzigd door Ericjandev op 16-12-2015 21:54:27 ]![]()
Graag in een spoiler.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:41 schreef Ericjandev het volgende:
Voor vraag 15a
Zit ik op de goede weg ?![]()
doe iedereen een lol en plaats dit soort opmerkingen achter een spoilertag.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:41 schreef Ericjandev het volgende:
Voor vraag 15a
Zit ik op de goede weg ?![]()
Getallen. In de opgave staat dat je in elke puzzel de cijfers 1 t/m 9 moet invullen in de hokjes.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:29 schreef Joppevanbaar het volgende:
weet iemand of het bij het kruisgetalraadsel de bedoeling om letters of getallen in te vullen?![]()
Ik heb eventjes gekeken, want ik had er nog nooit van gehoord en ik hou wel van puzzels. Maar heb het meteen weer verwijderd, want ik snap er de ballen van allemaal. Dit doe je toch niet voor de lol? Wat is er mis met een simpel Zweeds raadsel?![]()
Niks. Maar wat anders is ook leukquote:Op woensdag 16 december 2015 22:57 schreef 020man het volgende:
Ik heb eventjes gekeken, want ik had er nog nooit van gehoord en ik hou wel van puzzels. Maar heb het meteen weer verwijderd, want ik snap er de ballen van allemaal. Dit doe je toch niet voor de lol? Wat is er mis met een simpel Zweeds raadsel?![]()
![]()
Hoi! Ik lees al even mee, maar heb nu zelf ook een beetje hulp nodig. 3c heb ik zonder problemen opgelost maar van zowel 3a (t te eee?!?!?!) en 3b word ik ondertussen een tikkie moedeloos. Heeft iemand een hint? Met name alle ; en , en vreemde spaties maken het verwarrend...![]()
Een beetje uitdaging is toch nooit weg?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:57 schreef 020man het volgende:
![]()
Toch maar even valsgespeeld en op internet gekeken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 23:31 schreef Joppevanbaar het volgende:
Toch maar even valsgespeeld en op internet gekeken:Waarschijnlijk omdat die sites te weinig informatie hebben. Je moet de verschillende puzzels bij 26 namelijk combineren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je kunt alleen de getallen invullen die al ingevuld staan, delen van de oplossing hoef en kun je niet invullen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat die sites te weinig informatie hebben. Je moet de verschillende puzzels bij 26 namelijk combineren.![]()
Zonder dat je getallen bij (sommige van) de letters invult bij die kakuro van opdracht 26 kun je hem niet oplossen, dat is het hele idee achter opdracht 26.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:38 schreef Joppevanbaar het volgende:
[..]
Je kunt alleen de getallen invullen die al ingevuld staan, delen van de oplossing hoef en kun je niet invullen.
Dus als jij die kakuro op een site invult met enkel lege vakjes heeft die site te weinig informatie om die kakuro op te lossen.![]()
Over de codering van nummer 17...quote:Op maandag 14 december 2015 16:01 schreef rarejoop het volgende:
[..]
Maar hoe lost je danHebben jullie ooit dieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 00:45 schreef NathalieB89 het volgende:
Over de codering van nummer 17...
[..]
Hebben jullie ooit dieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ook hier nog vast op 2a.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om aan te sluiten op recente vragen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Team van drie![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 11:00 schreef Cregan het volgende:
Ook hier nog vast op 2a.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik merk dat ik continu slordigheidsfouten maak bij de Monsterpuzzel (26), dus ik ga hem even stap voor stap in spoilers doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Volgende stap bij 26.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 11:04 schreef NewHorizon het volgende:
[..]Heb je dat eerste nummer metSPOILER: 2aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. gevonden?Team van drie![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 11:35 schreef Cregan het volgende:
[..]
Heb je dat eerste nummer metSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. gevonden?SPOILER: 2aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 11:44 schreef Ericjandev het volgende:
Kan iemand 2B voorspelen? ik kan geen noot lezen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien wel ruikenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door janpieterszooncoen2 op 17-12-2015 14:11:33 ]Yo yo![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 11:44 schreef Ericjandev het volgende:
Kan iemand 2B voorspelen? ik kan geen noot lezen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 11:37 schreef NewHorizon het volgende:
[..]Toch niet hetzelfde? 2B was op zich goed te doen XDSPOILER: 2aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Team van drie![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 12:38 schreef Cregan het volgende:
[..]
Toch niet hetzelfde? 2B was op zich goed te doen XDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk dat ik een stap verder ben, ik heb tekst nu XDquote:Op donderdag 17 december 2015 13:12 schreef AIVDkerst het volgende:
Ik word knettergek dag ik ondanks die laatste hint 2a maar niet een eurekamoment bij krijgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Team van drie![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 13:45 schreef Cregan het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een stap verder ben, ik heb tekst nu XDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Homo sapiėns non urinat in ventum.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 13:48 schreef Randomgebruiker het volgende:
[..]Dat is in ieder geval bekend genoeg om uit te proberenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Team van drie![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 13:55 schreef Cregan het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval bekend genoeg om uit te proberenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 14:15 schreef AIVDkerst het volgende:
[..]Nee, ik krijg toch echt heel andere dingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan overigens nog niet reageren op PM of DM :/
Op je beide eerste vragen is het antwoord JaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Team van drie![]()
Kun je een tip geven voor een deel van de ontcijfering? Zit al vier dagen te staren naar die puzzel en nog steeds geen idee aan welke kant je begint en hoe je naar een volgend puntje gaat als het niet om de lijnen en kleuren gaat.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 14:23 schreef Cregan het volgende:
[..]
Nee, ik krijg toch echt heel andere dingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Volledig? Want waar de bovenste hints over gaan levert uiteindelijk maar 1 nummer op, en volgens de vraag moet je er meerdere hebben en die optellenquote:Op donderdag 17 december 2015 14:38 schreef Randomgebruiker het volgende:
Ik denk dat ik er eindelijk achter ben hoe 2a zit.![]()
![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 14:30 schreef MBerend het volgende:
[..]Ja. Ik zie niet hoe je met genoemde strategie jullie antwoord kan krijgen XDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Team van drie![]()
Oh, poep. Er is meer dan één nummer uit te halen?quote:Op donderdag 17 december 2015 14:40 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Volledig? Want waar de bovenste hints over gaan levert uiteindelijk maar 1 nummer op, en volgens de vraag moet je er meerdere hebben en die optellenTeam van drie![]()
"Tel de volgende nummers bij elkaar op"..quote:Op donderdag 17 december 2015 14:42 schreef Cregan het volgende:
[..]
Oh, poep. Er is meer dan één nummer uit te halen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja volledig!quote:Op donderdag 17 december 2015 14:40 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Volledig? Want waar de bovenste hints over gaan levert uiteindelijk maar 1 nummer op, en volgens de vraag moet je er meerdere hebben en die optellenHomo sapiėns non urinat in ventum.![]()
Netjes! Kun je me vertellen hoeveel nummers je eruit hebt gehaald, dan heb ik nog een beetje houvastquote:![]()
![]()
Hmmm, hoe ga ik dat zeggen zonder te veel weg te geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Homo sapiėns non urinat in ventum.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 14:53 schreef Randomgebruiker het volgende:
Hmmm, hoe ga ik dat zeggen zonder te veel weg te geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Was ik net blij dat ik iets uit 2a heb gekregen, blijkt het nóg meer werk te zijn...Opgelost: 1, 2, 3 (niet overeenkomst a en b), 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 25abc, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34ab, 35, 36, 38, 39, 40 en 41![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 14:53 schreef Randomgebruiker het volgende:
Hmmm, hoe ga ik dat zeggen zonder te veel weg te geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 15:47 schreef AIVDkerst het volgende:
[..]Haha ook al bezig met de kerstpuzzel terwijl je eigenlijk tentamens hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yo yo![]()
Ben druk bezig met vraag 26. Maak continue kleine foutjes merk ik.
Er is een heel excelschema aan te pas aan het komen.
Een stapje verder:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.opgelost: 1ab, 2ab, 3c, 4, 6abc, 7ab, 9, 10, 11abc, 15ab, 16, 17, 19, 20, 23, 25![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 16:05 schreef heinos het volgende:
Ben druk bezig met vraag 26. Maak continue kleine foutjes merk ik.
Er is een heel excelschema aan te pas aan het komen.
Een stapje verder:Dat is het enige deel wat ik ook had!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 16:08 schreef MBerend het volgende:
[..]
Dat is het enige deel wat ik ook had!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Homo sapiėns non urinat in ventum.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 16:32 schreef Randomgebruiker het volgende:
[..]klopt ben ook al wat verder en heb al wat meer letters maar merk dat er continue een fout in sluipt waardoor er in de sudoku inneens weer 2 dezelfde cijfers staan in een vakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.opgelost: 1ab, 2ab, 3c, 4, 6abc, 7ab, 9, 10, 11abc, 15ab, 16, 17, 19, 20, 23, 25![]()
Is hier iemand die 6c heeft en die mij een hintje kan droppen?
In spoiler wat ik heb geprobeerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 22:02 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
Is hier iemand die 6c heeft en die mij een hintje kan droppen?
In spoiler wat ik heb geprobeerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yo yo![]()
@janpieterszooncoen2
Spoiler bevat wat van 6c (mogelijk)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 22:34 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
@janpieterszooncoen2
Spoiler bevat wat van 6c (mogelijk)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yo yo![]()
Kan je please een vage hint droppen want ik kom er echt niet uit hoor.
Alles klopt net niet van het hierboven genoemde van niks dus ik snap niet wat je bedoelt met 'je hebt er overheen gekeken' want die dingen hierboven zijn het sws niet volgens mij.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 22:47 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
Alles klopt net niet van het hierboven genoemde van niks dus ik snap niet wat je bedoelt met 'je hebt er overheen gekeken' want die dingen hierboven zijn het sws niet volgens mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yo yo![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 22:47 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
Alles klopt net niet van het hierboven genoemde van niks dus ik snap niet wat je bedoelt met 'je hebt er overheen gekeken' want die dingen hierboven zijn het sws niet volgens mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij 2a, ik kom uit opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar ik heb dan geen nummers opgeteld. Weet iemand of ik dan nog een deel van de puzzel mis?![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 22:53 schreef NewHorizon het volgende:
[..]6cSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 14:01 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
[..]
Kijk dan naar de tweede tip:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Edit: Mocht je er nog steeds niet uitkomen (als je het écht zelf wilt doen, kijk niet verder! Je bent gewaarschuwd!)Een bericht voor iedereen die de tweede spoiler heeft geopend, zonde van jullie tijd. Deze 'hint' heeft niks te maken met de uiteindelijke oplossing. Helpt je alleen maar verder van het antwoord af.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 23:00 schreef tramtol het volgende:
Bij 2a, ik kom uit opDenk dat wij hetzelfde antwoord hebben. Moet haast wel! Ik weet ook niet wat ik hier verder mee zou moeten. HooguitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar ik heb dan geen nummers opgeteld. Weet iemand of ik dan nog een deel van de puzzel mis?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 23:04 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
[..]
6cSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yo yo![]()
6c: dankzij de spoilers van stofzuigerfabriek heb ik hem nu, maar jijzelf nog niet. Hint:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 23:16 schreef AIVDkerst het volgende:
[..]
Denk dat wij hetzelfde antwoord hebben. Moet haast wel! Ik weet ook niet wat ik hier verder mee zou moeten. HooguitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 01:07 schreef Fietsenlamp het volgende:
[..]
A en B lukt wel, maar dan komt C....Nee,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
2a: Ik heb nog het volgende geprobeerd:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maar dat leverde niets op. Ook heb ik geprobeerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2015 23:39 schreef tramtol het volgende:
2a: Ik heb nog het volgende geprobeerd:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maar dat leverde niets op. Ook heb ik geprobeerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het lijkt erop dat iedereen inmiddels 2a heeft gevonden (iig deels). En ik zit nog steeds te staren, ondanks de eerder gegeven hints. Grrr...![]()
Heeft iemand een tip om 3c aan te pakken? heb 3a en 3b ook nog niet maar hoorde dat 3c het makkelijkst is om mee te beginnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die hints voor 2a mogen van mijn kant zelfs wel wat minder. Als mensen er niet uitkomen, komen ze er niet uit. Je kunt niet eindeloos hints blijven geven.quote:Op vrijdag 18 december 2015 07:39 schreef korsakowski het volgende:
Het lijkt erop dat iedereen inmiddels 2a heeft gevonden (iig deels). En ik zit nog steeds te staren, ondanks de eerder gegeven hints. Grrr...![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2015 10:05 schreef AIVDkerst het volgende:
Heeft iemand een tip om 3c aan te pakken? heb 3a en 3b ook nog niet maar hoorde dat 3c het makkelijkst is om mee te beginnen.Ik heb juist 3c wél en 3a&b niet... kun jij daarover een hint geven?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat 3c betreft:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:39 schreef wtsdvrs het volgende:
[..]
Ik heb juist 3c wél en 3a&b niet... kun jij daarover een hint geven?
wat 3c betreft:3a en b heb ik ook nog niet hoor, dat zei ik al, maar ik wil bij drie c beginnen. Lukt me ook niet als ik weet dat ik daar moet beginnen haha. Ik ga er morgen nog even naar kijken dan maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ben trouwens ook al heel lang aan het staren naar 7b...
heb 7a wel, daarom is het zo frustrerend dat ik b niet zie
ik ga er vanuit dat het dezelfde type vraag is, maar ik zie hem gewoon niet
ook vooral omdatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frustratie alom![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:47 schreef wtsdvrs het volgende:
ben trouwens ook al heel lang aan het staren naar 7b...
heb 7a wel, daarom is het zo frustrerend dat ik b niet zie
ik ga er vanuit dat het dezelfde type vraag is, maar ik zie hem gewoon niet
ook vooral omdatHet is inderdaad dezelfde type vraag, ik heb hem uiteindelijk opgelost dmvSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frustratie alomSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MBT 3a heb ik al wat hints gegevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Stranger op 18-12-2015 12:10:59 ]![]()
Pff nou ik heb 7b ook gevonden, het is soms een mix van opluchting en teleurstelling
Zie trouwens nu pas (weet niet hoe lang het er al staat) dat er een paar fouten in de opgaven stonden:
Onderaan de pagina staan ze gecorrigeerd:
https://www.aivd.nl/actueel/nieuws/2015/12/11/kerstpuzzel-2015![]()
@wtsdvrs Fijn dat je dat hier ook even laat weten. Ik had een tijdje geleden gekeken en toen stond er nog niets.![]()
Heeft iemand alle anagrammen van 15b al? Ik kom niet uit de laatste van de 5...Opgelost: 1, 2, 3 (niet overeenkomst a en b), 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 25abc, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34ab, 35, 36, 38, 39, 40 en 41![]()
laatste van 15bSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
@DiewkeL / 15bSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:21 schreef baurdoux het volgende:
laatste van 15bNou, ik heb er nu al wel een stuk of 20 geprobeerd inmiddels! Zelfs de drie gelinked vanuit de wikipedia site over anagrammen is niet goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou wel handig zijn om een soort officiele woordenlijst te hebben bij de puzzel.![]()
Heeft iemand de monsterpuzzel (26) al bijna af? Ikzelf loop vast bij het kruisgetalraadsel bij V36 (priemfactor van H21). Wie wil eens meekijken waar het misgaat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:59 schreef tigah het volgende:
Heeft iemand de monsterpuzzel (26) al bijna af? Ikzelf loop vast bij het kruisgetalraadsel bij V36 (priemfactor van H21). Wie wil eens meekijken waar het misgaat?Ik zou kunnen helpen (ik heb het af), maar dan zou ik je te veel prijs geven denk ik. Het is lastig in te schatten wat je fout doet als de redenatie niet volledig is. Tip van mij:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Behalve dat er nog geen enkele hint is gegeven over hoe verder te gaan na het vinden van dat ene nummer...quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:27 schreef CarloV het volgende:
[..]
Die hints voor 2a mogen van mijn kant zelfs wel wat minder. Als mensen er niet uitkomen, komen ze er niet uit. Je kunt niet eindeloos hints blijven geven.Team van drie![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:59 schreef tigah het volgende:
Heeft iemand de monsterpuzzel (26) al bijna af? Ikzelf loop vast bij het kruisgetalraadsel bij V36 (priemfactor van H21). Wie wil eens meekijken waar het misgaat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.opgelost: 1ab, 2ab, 3c, 4, 6abc, 7ab, 9, 10, 11abc, 15ab, 16, 17, 19, 20, 23, 25![]()
Nee dus ik gok dat dat er nog veel meer wordenquote:Op vrijdag 18 december 2015 17:03 schreef Cregan het volgende:
[..]
Behalve dat er nog geen enkele hint is gegeven over hoe verder te gaan na het vinden van dat ene nummer...![]()
![]()
Voor de mensen die deze snappen
Iets met vraag 11 ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:39 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
Iets met vraag 11 ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Team van drie![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2015 18:13 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
Zo had ik het nog niet bekeken maar idd je hebt gelijk!
Heb jij een hint voor de 2de sport?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Team van drie![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2015 19:15 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
Thanks kga eens ff zoeken want ik heb geen idee waar je darten doet behalve in de kroegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Over 3c:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie 3a en 3b echter ook nog niet.Team van drie![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2015 19:23 schreef NewHorizon het volgende:
[..]Haha kom dr ngo steeds niet uit :cSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoi allemaal, leuk dit topic!
Ik heb (volgens mij) 1ab, 2b, 4, 6abc, 10, 11c, 15ab, 20 en 23. Zit nu m'n hersens te breken op 17 (waar ik wel de laatste 5 woorden van heb kunnen ontcijferen. Iemand tips?
Ik kom ook niet ver met vek e keep i bij vraag 3. Misschien een tip voor de denkrichting? Of verraad dat te veel?![]()
Is er eigenlijk niemand bezig met 25? Ik heb de indruk dat deze nogal eenvoudig is, alleen dat met meer moeite een creatieve oplossing tot essentiėle bonuspunten kan leiden voor de top.![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:25 schreef Daylia het volgende:
Hoi allemaal, leuk dit topic!
Ik heb (volgens mij) 1ab, 2b, 4, 6abc, 10, 11c, 15ab, 20 en 23. Zit nu m'n hersens te breken op 17 (waar ik wel de laatste 5 woorden van heb kunnen ontcijferen. Iemand tips?
Ik kom ook niet ver met vek e keep i bij vraag 3. Misschien een tip voor de denkrichting? Of verraad dat te veel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit overigens op hetzelfde vast bij 17Team van drie![]()
Wij hebben inderdaad wel een zin bedacht voor 25. Het lastige isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:43 schreef Cregan het volgende:
[..]Dank je wel! Daar ga ik nog eens goed naar kijken. Mocht ik verder komen met 17, dan laat ik je het weten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit overigens op hetzelfde vast bij 17
Heb ook net de elementen op een rij gezet voor 25SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
15 A inmiddels opgelost maar kom bij 11B echt niet op een sport die helpt met de reeks? Iemand die hier een mooie hint voor heeft?![]()
Ik denk dat dit 1 van de opgaven is waarover je hier heel weinig zult lezen. Het gaat tenslotte om creativiteit, niet om "de" oplossing.quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:36 schreef depuzzelman het volgende:
Is er eigenlijk niemand bezig met 25? Ik heb de indruk dat deze nogal eenvoudig is, alleen dat met meer moeite een creatieve oplossing tot essentiėle bonuspunten kan leiden voor de top.![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2015 22:51 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
15 A inmiddels opgelost maar kom bij 11B echt niet op een sport die helpt met de reeks? Iemand die hier een mooie hint voor heeft?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yo yo![]()
Dit zou toch echt genoeg moeten zijn... Ga er anders eens rondneuzenquote:Op vrijdag 18 december 2015 22:51 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
15 A inmiddels opgelost maar kom bij 11B echt niet op een sport die helpt met de reeks? Iemand die hier een mooie hint voor heeft?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoezo sport?quote:Op vrijdag 18 december 2015 22:51 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
kom bij 11B echt niet op een sport die helpt met de reeks? Iemand die hier een mooie hint voor heeft?Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Klopt het dat je bij vraag 5SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of is dat te onduidelijk?
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2015 00:06:50 ]![]()
Dat ene nummer, oftewel die vijf, mag gezegd worden, heeft NIETS te maken met het antwoord .Mocht je dat gaan zoeken dan denk je compleet de verkeerde kant op. Belachelijk dat mensen geloven dat het antwoord in die richting ligt. niet geloven, lekker zelf uitzoeken. Met in het achterhoofd 2b.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:03 schreef Cregan het volgende:
[..]
Behalve dat er nog geen enkele hint is gegeven over hoe verder te gaan na het vinden van dat ene nummer...![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2015 07:39 schreef korsakowski het volgende:
Het lijkt erop dat iedereen inmiddels 2a heeft gevonden (iig deels). En ik zit nog steeds te staren, ondanks de eerder gegeven hints. Grrr...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:48 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
[..]
Haha kom dr ngo steeds niet uit :copgelost: 1ab, 2ab, 3c, 4, 6abc, 7ab, 9, 10, 11abc, 15ab, 16, 17, 19, 20, 23, 25![]()
[quote]Op vrijdag 18 december 2015 21:43 schreef Cregan het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bedankt voor de hint! Ik heb het gevonden![]()
![]()
Komt iemand verder dan de eerste stap bij 17?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TrouwensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:01 schreef wtsdvrs het volgende:
Komt iemand verder dan de eerste stap bij 17?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TrouwensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Mooi hulpmiddel 17Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ah thanks, dan puzzel ik rustig verder...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij Monsterpuzzel 26 heb ik de Kakuro en de Jigoku nu volledig opgelost. Nu nog even de laatste vakjes van het kruisgetallenraadsel, en dan kunnen we de Sudoku ook verder invullen.![]()
Het is wellicht nuttig om beide topics eerst helemaal door te lezen, voor je dingen gaat vragen die al beantwoord zijnquote:
Team van drie![]()
We hebben het niet over die 5 van die rare hintquote:Op zaterdag 19 december 2015 05:14 schreef AIVDkerst het volgende:
[..]
Dat ene nummer, oftewel die vijf, mag gezegd worden, heeft NIETS te maken met het antwoord .Mocht je dat gaan zoeken dan denk je compleet de verkeerde kant op. Belachelijk dat mensen geloven dat het antwoord in die richting ligt. niet geloven, lekker zelf uitzoeken. Met in het achterhoofd 2b.
We hebben op soortgelijke manier als 2b één naam van een lied gevonden. Ons probleem is dat we niet weten hoe we andere liedjes moeten vinden, om nummers bij elkaar op te tellen zoals in de vraag staat...
@Thabit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Team van drie![]()
quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:58 schreef Cregan het volgende:
[..]
We hebben het niet over die 5 van die rare hint
We hebben op soortgelijke manier als 2b één naam van een lied gevonden. Ons probleem is dat we niet weten hoe we andere liedjes moeten vinden, om nummers bij elkaar op te tellen zoals in de vraag staat...
@Thabit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nu ook de Sudoku en het kruisgetallenraadsel. Nu alleen nog een woord zien te vinden dat op de diagonaal kan, en de puzzel is af.![]()
Nog een tip! Ik heb m'n vriendin (die er niet zo van houdt) toch even mee laten kijken. En hoppa, twee oplossingen erbij!![]()
![]()
Ik heb van 26 bij het kruisraadsel al ongeveer de helft ingevuld, maar nu loop ik vast.
Heeft iemand een hint voor V8?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgelost: 1, 2, 3 (niet overeenkomst a en b), 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 25abc, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34ab, 35, 36, 38, 39, 40 en 41![]()
quote:Op zaterdag 19 december 2015 15:42 schreef DieuwkeL het volgende:
Ik heb van 26 bij het kruisraadsel al ongeveer de helft ingevuld, maar nu loop ik vast.
Heeft iemand een hint voor V8?Zie eerdere post van mij in dit topic.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben een stap verder bij 17SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben ik op de goede weg zo?![]()
Ik zit met hetzelfde probleem, maar kan geen post van je vinden over deze kwestie. Zou je het willen herhalen?quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Zie eerdere post van mij in dit topic.![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:39 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
Iets met vraag 11 ofzoEr is maar 1 optimaleSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Oke, heb het gevoel dat ik echt de enige ben die 2a nog steeds niet ziet...
Maar wegleggen lukt ook niet
Vraag:SPOILER: 2aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
W&T / AIVD Kerstpuzzel 2015 #2quote:Op zaterdag 19 december 2015 20:56 schreef hoihoihoi1234 het volgende:
[..]
Ik zit met hetzelfde probleem, maar kan geen post van je vinden over deze kwestie. Zou je het willen herhalen?![]()
quote:Op zaterdag 19 december 2015 21:32 schreef twist02 het volgende:
Oke, heb het gevoel dat ik echt de enige ben die 2a nog steeds niet ziet...
Maar wegleggen lukt ook niet
Vraag:Met alle hints in de twee topics zou je minstens net zo ver moeten kunnen komen als ikSPOILER: 2aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Team van drie![]()
quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:10 schreef wtsdvrs het volgende:
Ik ben een stap verder bij 17Ik heb jouw laatste stap nog niet, heb al veel geprobeerd, maar het blijft onzin :/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben ik op de goede weg zo?
EDIT:
Bij het kruisgetalraadsel: "... is een priemgetal in het ..-talig stelsel". Bedoelen ze dan dat het te schrijven is als priemgetal (bijvoorbeeld 15 in het 6-tallig stelsel is 3 en 3 is een priemgetal), of moet het getal ook geen delers hebben (3 = 3*5 in 6tallig stelsel, dus niet de eigenschappen van een priemgetal)?
[ Bericht 13% gewijzigd door Cregan op 20-12-2015 11:15:33 ]Team van drie![]()
quote:Op zondag 20 december 2015 00:10 schreef Cregan het volgende:
Bij het kruisgetalraadsel: "... is een priemgetal in het ..-talig stelsel". Bedoelen ze dan dat het te schrijven is als priemgetal (bijvoorbeeld 15 in het 6-tallig stelsel is 3 en 3 is een priemgetal), of moet het getal ook geen delers hebben (3 = 3*5 in 6tallig stelsel, dus niet de eigenschappen van een priemgetal)?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door CarloV op 20-12-2015 12:19:00 ]![]()
quote:Op zondag 20 december 2015 12:12 schreef CarloV het volgende:
[..]Enorm bedankt! Ik zat echt in een rare gedachtenkronkelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kom nu wel verder als het goed is. En ik ga me even diep schamen (ben zelf ook wiskundige).
[ Bericht 7% gewijzigd door Cregan op 20-12-2015 12:59:38 ]Team van drie![]()
Haha kan gebeuren, in dit soort puzzels kunnen ze achteraf natuurlijk van alles bedoelenquote:Op zondag 20 december 2015 12:46 schreef Cregan het volgende:
[..]
Enorm bedankt! Ik zat echt in een rare gedachtenkronkelIk kom nu wel verder als het goed is. En ik ga me even diep schamen (ben zelf ook wiskundige).
![]()
![]()
Dat zou je denken jaquote:Op zaterdag 19 december 2015 22:23 schreef Cregan het volgende:
[..]
Met alle hints in de twee topics zou je minstens net zo ver moeten kunnen komen als ikMaar dan wordt er gezegd dat sommige hints niet kloppen en ga ik overal aan twijfelen...
Net overigens wel 3c opgelost, met alleen de hint over met welk stukje je het beste kunt beginnen![]()
![]()
Ik staar mezelf nog steeds kleurenblind op 2a.😨quote:Op zondag 20 december 2015 19:52 schreef ffffffffok het volgende:
Zijn er nog mensen druk aan het puzzelen op de zondagavond?![]()
Ik zet ook even in m'n voetnoot welke ik al heb hier, wel leuk. Maar ik hoop wel dat er nog eentje bijkomt vanavond, want de avond is nog niet zo succesvol! Maar de avond is nog jong![]()
![]()
Leek mij wel handig, dan weet iedereen wat ze aan mij hebben :p Nog een halve week en ik kan ook PMs sturen.quote:Op zondag 20 december 2015 20:21 schreef ffffffffok het volgende:
Ik zet ook even in m'n voetnoot welke ik al heb hier, wel leuk. Maar ik hoop wel dat er nog eentje bijkomt vanavond, want de avond is nog niet zo succesvol! Maar de avond is nog jong
Nog even gauw hersens kraken, zo naar nieuwe Starwars film
Ik zie dat je 16 al hebt bedacht! In welke richting moet ik gaan denken?
Blijkbaar doen DMs het ook niet als je nog geen week lid bent...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Cregan op 20-12-2015 20:50:10 ]Team van drie![]()
Heeft iemand een nuttige tip om 2a op te lossen? Ik heb de tips gelezen in beide topics, maar daar kom ik niet heel ver mee. Iemand een tip waar ik echt wat mee kan?![]()
Maar dan graag een hintje voor stap 2. (Stap 2 van 2a)quote:Op zondag 20 december 2015 21:04 schreef jordyvdgraaf het volgende:
Heeft iemand een nuttige tip om 2a op te lossen? Ik heb de tips gelezen in beide topics, maar daar kom ik niet heel ver mee. Iemand een tip waar ik echt wat mee kan?![]()
Yes! Hij is er weer.
Ben net klaar met wat academische klusjes, dus kan ik nu eindelijk even lekker gaan puzzelen. In de afgelopen week heb ik het kerstboompje opgelost (was een leuk puzzeltje voor het slapen gaan) en nog wat kleintjes, maar de rest is best pittig. Volgens mij wil de AIVD revanche van vorig jaar, toen een paar Fokkertjes de gehele puzzel hadden opgelost...![]()
Ik weet niet waar iik moet beginnen.quote:Op zondag 20 december 2015 21:07 schreef banaanenappel het volgende:
[..]
Maar dan graag een hintje voor stap 2. (Stap 2 van 2a)![]()
17: heb iets gevonden maar vraag me af hoe nu verderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Iemand al verder met de laatste vraag?opgelost: 1ab, 2ab, 3c, 4, 6abc, 7ab, 9, 10, 11abc, 15ab, 16, 17, 19, 20, 23, 25![]()
En bij scrabble lijkt t onmogelijk om op 841 uit te komen. Als je enkele keren 3x woordwaarde hebt kun je niet op 841 uitkomen volgens mij. Zie ik t verkeerd?opgelost: 1ab, 2ab, 3c, 4, 6abc, 7ab, 9, 10, 11abc, 15ab, 16, 17, 19, 20, 23, 25![]()
Die FOK!kers zitten nu bij de AIVDquote:Op zondag 20 december 2015 21:09 schreef JddMan het volgende:
Yes! Hij is er weer.
Ben net klaar met wat academische klusjes, dus kan ik nu eindelijk even lekker gaan puzzelen. In de afgelopen week heb ik het kerstboompje opgelost (was een leuk puzzeltje voor het slapen gaan) en nog wat kleintjes, maar de rest is best pittig. Volgens mij wil de AIVD revanche van vorig jaar, toen een paar Fokkertjes de gehele puzzel hadden opgelost...![]()
![]()
Nee hoorquote:Op zondag 20 december 2015 23:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Die FOK!kers zitten nu bij de AIVD![]()
![]()
Daar zit ik ook meequote:Op zondag 20 december 2015 22:56 schreef heinos het volgende:
En bij scrabble lijkt t onmogelijk om op 841 uit te komen. Als je enkele keren 3x woordwaarde hebt kun je niet op 841 uitkomen volgens mij. Zie ik t verkeerd?![]()
Geen probleem toch? Niet alle punten hoeven uit één woord te komen.quote:Op zondag 20 december 2015 22:56 schreef heinos het volgende:
En bij scrabble lijkt t onmogelijk om op 841 uit te komen. Als je enkele keren 3x woordwaarde hebt kun je niet op 841 uitkomen volgens mij. Zie ik t verkeerd?![]()
je kunt ook bv een horizontaal woord zodanig leggen dat er een letter bij een al bestaand verticaal woord aangelegd wordt, zodat je in beide richtingen scoort. En als je je hele plankje leegmaakt, krijg je 50 punten erbij.Opgelost: 1, 2b, 3ac, 4, 6, 10, 11, 15, 16, 20, 23, 25, 27![]()
Let ook op de errata die ze hebben uitgebracht, het tweede woord is het aantal punten niet goed.
3.a. GMTJE moet zijn T GEETJE
5. KIEVIET moet zijn KIEVIT
18. N legt een woord van 946 punten in plaats van 948.
21.b. ESCIJZBPKSWLSVWTSM moet natuurlijk zijn ESCEIJEZBEPKESWELESVEWETEESM
22. JI (LOMJ/TOATGILB) moet zijn JI (LOJH/TATGILB)
27. Het antwoord op de opgave bevat een (onopzettelijke) spelfout.
https://www.aivd.nl/publi(...)/11/kerstpuzzel-2015![]()
Bij 17. Ik heb het eerste stukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.opgelost: 1ab, 2ab, 3c, 4, 6abc, 7ab, 9, 10, 11abc, 15ab, 16, 17, 19, 20, 23, 25![]()
quote:Op maandag 21 december 2015 10:55 schreef heinos het volgende:
Bij 17. Ik heb het eerste stukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben ook bezig met 18 (Scrabble-opgave). Ik dacht dat ik een heel eind was (bord op de goede manier aan elkaar geplakt, gevonden waar het woord moest en met de juiste randvoorwaarden en een grote woordenlijst de mogelijke woorden flink naar beneden gebracht en toen het aantal punten uitgerekend)
Ik kom alleen op 839 punten uit met mijn beste woord en zonder enige mogelijkheid om dit beter te maken. Ik heb wel 'dwarswoorden', maar die zijn ook allemaal 3x. Mijn totaal minus 50 is dus deelbaar door 3, terwijl de 841 dat niet is (841-50=791)
Is er iemand tegen hetzelfde probleem aangelopen?![]()
Ik krijg tot nu toe vooral woorden van 860 punten, da's dan weer net wat veel, maar je kunt erg creatief met die regels omspringen, misschien ben ik wel iets te creatief aan het knippen en plakken.quote:Op maandag 21 december 2015 14:05 schreef blor het volgende:
Ik ben ook bezig met 18 (Scrabble-opgave). Ik dacht dat ik een heel eind was (bord op de goede manier aan elkaar geplakt, gevonden waar het woord moest en met de juiste randvoorwaarden en een grote woordenlijst de mogelijke woorden flink naar beneden gebracht en toen het aantal punten uitgerekend)
Ik kom alleen op 839 punten uit met mijn beste woord en zonder enige mogelijkheid om dit beter te maken. Ik heb wel 'dwarswoorden', maar die zijn ook allemaal 3x. Mijn totaal minus 50 is dus deelbaar door 3, terwijl de 841 dat niet is (841-50=791)
Is er iemand tegen hetzelfde probleem aangelopen?![]()
Op zo heel veel manieren kan het toch niet? Behalve drie rechte stroken (horizontaal of verticaal) of twee symmetrische stukken eruit snijden en die dan omwisselen zijn er toch geen opties om weer op 15x15 uit te komen? (Schuine vormen sla ik even over omdat ik er van uit ga dat je geen vakjes doormidden kan snijden)quote:Op maandag 21 december 2015 15:02 schreef depuzzelman het volgende:
[..]
Ik krijg tot nu toe vooral woorden van 860 punten, da's dan weer net wat veel, maar je kunt erg creatief met die regels omspringen, misschien ben ik wel iets te creatief aan het knippen en plakken.![]()
quote:Op maandag 21 december 2015 15:52 schreef blor het volgende:
[..]
Op zo heel veel manieren kan het toch niet? Behalve drie rechte stroken (horizontaal of verticaal) of twee symmetrische stukken eruit snijden en die dan omwisselen zijn er toch geen opties om weer op 15x15 uit te komen? (Schuine vormen sla ik even over omdat ik er van uit ga dat je geen vakjes doormidden kan snijden)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij 17:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben zelf al een heel eind, alleen de een na laatste stap lukt niet helemaal, waardoor de laatste ook niet goed gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgelost: 1, 2, 3 (niet overeenkomst a en b), 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 25abc, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34ab, 35, 36, 38, 39, 40 en 41![]()
quote:Op maandag 21 december 2015 16:45 schreef DieuwkeL het volgende:
Bij 17:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben zelf al een heel eind, alleen de een na laatste stap lukt niet helemaal, waardoor de laatste ook niet goed gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Team van drie![]()
quote:Op maandag 21 december 2015 17:10 schreef Cregan het volgende:
quote:Op maandag 21 december 2015 17:10 schreef Cregan het volgende:
17quote:grote tip:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgelost: 1, 2, 3 (niet overeenkomst a en b), 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 25abc, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34ab, 35, 36, 38, 39, 40 en 41![]()
quote:Op maandag 21 december 2015 16:45 schreef DieuwkeL het volgende:
Bij 17:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn