quote:Op vrijdag 18 december 2015 19:15 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
Thanks kga eens ff zoeken want ik heb geen idee waar je darten doet behalve in de kroeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie 3a en 3b echter ook nog niet.Team van drie
quote:Op vrijdag 18 december 2015 19:23 schreef NewHorizon het volgende:
[..]Haha kom dr ngo steeds niet uit :cSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:25 schreef Daylia het volgende:
Hoi allemaal, leuk dit topic!
Ik heb (volgens mij) 1ab, 2b, 4, 6abc, 10, 11c, 15ab, 20 en 23. Zit nu m'n hersens te breken op 17 (waar ik wel de laatste 5 woorden van heb kunnen ontcijferen. Iemand tips?
Ik kom ook niet ver met vek e keep i bij vraag 3. Misschien een tip voor de denkrichting? Of verraad dat te veel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit overigens op hetzelfde vast bij 17Team van drie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:43 schreef Cregan het volgende:
[..]Dank je wel! Daar ga ik nog eens goed naar kijken. Mocht ik verder komen met 17, dan laat ik je het weten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit overigens op hetzelfde vast bij 17
Heb ook net de elementen op een rij gezet voor 25SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat dit 1 van de opgaven is waarover je hier heel weinig zult lezen. Het gaat tenslotte om creativiteit, niet om "de" oplossing.quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:36 schreef depuzzelman het volgende:
Is er eigenlijk niemand bezig met 25? Ik heb de indruk dat deze nogal eenvoudig is, alleen dat met meer moeite een creatieve oplossing tot essentiële bonuspunten kan leiden voor de top.
quote:Op vrijdag 18 december 2015 22:51 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
15 A inmiddels opgelost maar kom bij 11B echt niet op een sport die helpt met de reeks? Iemand die hier een mooie hint voor heeft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yo yo
Dit zou toch echt genoeg moeten zijn... Ga er anders eens rondneuzenquote:Op vrijdag 18 december 2015 22:51 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
15 A inmiddels opgelost maar kom bij 11B echt niet op een sport die helpt met de reeks? Iemand die hier een mooie hint voor heeft?
Hoezo sport?quote:Op vrijdag 18 december 2015 22:51 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
kom bij 11B echt niet op een sport die helpt met de reeks? Iemand die hier een mooie hint voor heeft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of is dat te onduidelijk?
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2015 00:06:50 ]
Dat ene nummer, oftewel die vijf, mag gezegd worden, heeft NIETS te maken met het antwoord .Mocht je dat gaan zoeken dan denk je compleet de verkeerde kant op. Belachelijk dat mensen geloven dat het antwoord in die richting ligt. niet geloven, lekker zelf uitzoeken. Met in het achterhoofd 2b.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:03 schreef Cregan het volgende:
[..]
Behalve dat er nog geen enkele hint is gegeven over hoe verder te gaan na het vinden van dat ene nummer...
quote:Op vrijdag 18 december 2015 07:39 schreef korsakowski het volgende:
Het lijkt erop dat iedereen inmiddels 2a heeft gevonden (iig deels). En ik zit nog steeds te staren, ondanks de eerder gegeven hints. Grrr...
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:48 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
[..]
Haha kom dr ngo steeds niet uit :c
Op vrijdag 18 december 2015 21:43 schreef Cregan het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bedankt voor de hint! Ik heb het gevonden![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TrouwensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:01 schreef wtsdvrs het volgende:
Komt iemand verder dan de eerste stap bij 17?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TrouwensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Mooi hulpmiddel 17Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ah thanks, dan puzzel ik rustig verder...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij Monsterpuzzel 26 heb ik de Kakuro en de Jigoku nu volledig opgelost. Nu nog even de laatste vakjes van het kruisgetallenraadsel, en dan kunnen we de Sudoku ook verder invullen.![]()
Het is wellicht nuttig om beide topics eerst helemaal door te lezen, voor je dingen gaat vragen die al beantwoord zijnquote:
Team van drie![]()
We hebben het niet over die 5 van die rare hintquote:Op zaterdag 19 december 2015 05:14 schreef AIVDkerst het volgende:
[..]
Dat ene nummer, oftewel die vijf, mag gezegd worden, heeft NIETS te maken met het antwoord .Mocht je dat gaan zoeken dan denk je compleet de verkeerde kant op. Belachelijk dat mensen geloven dat het antwoord in die richting ligt. niet geloven, lekker zelf uitzoeken. Met in het achterhoofd 2b.
We hebben op soortgelijke manier als 2b één naam van een lied gevonden. Ons probleem is dat we niet weten hoe we andere liedjes moeten vinden, om nummers bij elkaar op te tellen zoals in de vraag staat...
@Thabit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Team van drie![]()
quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:58 schreef Cregan het volgende:
[..]
We hebben het niet over die 5 van die rare hint
We hebben op soortgelijke manier als 2b één naam van een lied gevonden. Ons probleem is dat we niet weten hoe we andere liedjes moeten vinden, om nummers bij elkaar op te tellen zoals in de vraag staat...
@Thabit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nu ook de Sudoku en het kruisgetallenraadsel. Nu alleen nog een woord zien te vinden dat op de diagonaal kan, en de puzzel is af.![]()
Nog een tip! Ik heb m'n vriendin (die er niet zo van houdt) toch even mee laten kijken. En hoppa, twee oplossingen erbij!![]()
![]()
Ik heb van 26 bij het kruisraadsel al ongeveer de helft ingevuld, maar nu loop ik vast.
Heeft iemand een hint voor V8?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgelost: 1, 2, 3 (niet overeenkomst a en b), 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 25abc, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34ab, 35, 36, 38, 39, 40 en 41![]()
quote:Op zaterdag 19 december 2015 15:42 schreef DieuwkeL het volgende:
Ik heb van 26 bij het kruisraadsel al ongeveer de helft ingevuld, maar nu loop ik vast.
Heeft iemand een hint voor V8?Zie eerdere post van mij in dit topic.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben een stap verder bij 17SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben ik op de goede weg zo?![]()
Ik zit met hetzelfde probleem, maar kan geen post van je vinden over deze kwestie. Zou je het willen herhalen?quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Zie eerdere post van mij in dit topic.![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:39 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
Voor de mensen die deze snappen
Iets met vraag 11 ofzoEr is maar 1 optimaleSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Oke, heb het gevoel dat ik echt de enige ben die 2a nog steeds niet ziet...
Maar wegleggen lukt ook niet
Vraag:SPOILER: 2aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
W&T / AIVD Kerstpuzzel 2015 #2quote:Op zaterdag 19 december 2015 20:56 schreef hoihoihoi1234 het volgende:
[..]
Ik zit met hetzelfde probleem, maar kan geen post van je vinden over deze kwestie. Zou je het willen herhalen?![]()
quote:Op zaterdag 19 december 2015 21:32 schreef twist02 het volgende:
Oke, heb het gevoel dat ik echt de enige ben die 2a nog steeds niet ziet...
Maar wegleggen lukt ook niet
Vraag:Met alle hints in de twee topics zou je minstens net zo ver moeten kunnen komen als ikSPOILER: 2aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Team van drie![]()
quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:10 schreef wtsdvrs het volgende:
Ik ben een stap verder bij 17Ik heb jouw laatste stap nog niet, heb al veel geprobeerd, maar het blijft onzin :/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben ik op de goede weg zo?
EDIT:
Bij het kruisgetalraadsel: "... is een priemgetal in het ..-talig stelsel". Bedoelen ze dan dat het te schrijven is als priemgetal (bijvoorbeeld 15 in het 6-tallig stelsel is 3 en 3 is een priemgetal), of moet het getal ook geen delers hebben (3 = 3*5 in 6tallig stelsel, dus niet de eigenschappen van een priemgetal)?
[ Bericht 13% gewijzigd door Cregan op 20-12-2015 11:15:33 ]Team van drie![]()
quote:Op zondag 20 december 2015 00:10 schreef Cregan het volgende:
Bij het kruisgetalraadsel: "... is een priemgetal in het ..-talig stelsel". Bedoelen ze dan dat het te schrijven is als priemgetal (bijvoorbeeld 15 in het 6-tallig stelsel is 3 en 3 is een priemgetal), of moet het getal ook geen delers hebben (3 = 3*5 in 6tallig stelsel, dus niet de eigenschappen van een priemgetal)?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door CarloV op 20-12-2015 12:19:00 ]![]()
quote:Op zondag 20 december 2015 12:12 schreef CarloV het volgende:
[..]Enorm bedankt! Ik zat echt in een rare gedachtenkronkelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kom nu wel verder als het goed is. En ik ga me even diep schamen (ben zelf ook wiskundige).
[ Bericht 7% gewijzigd door Cregan op 20-12-2015 12:59:38 ]Team van drie![]()
Haha kan gebeuren, in dit soort puzzels kunnen ze achteraf natuurlijk van alles bedoelenquote:Op zondag 20 december 2015 12:46 schreef Cregan het volgende:
[..]
Enorm bedankt! Ik zat echt in een rare gedachtenkronkelIk kom nu wel verder als het goed is. En ik ga me even diep schamen (ben zelf ook wiskundige).
![]()
![]()
Dat zou je denken jaquote:Op zaterdag 19 december 2015 22:23 schreef Cregan het volgende:
[..]
Met alle hints in de twee topics zou je minstens net zo ver moeten kunnen komen als ikMaar dan wordt er gezegd dat sommige hints niet kloppen en ga ik overal aan twijfelen...
Net overigens wel 3c opgelost, met alleen de hint over met welk stukje je het beste kunt beginnen![]()
![]()
Ik staar mezelf nog steeds kleurenblind op 2a.😨quote:Op zondag 20 december 2015 19:52 schreef ffffffffok het volgende:
Zijn er nog mensen druk aan het puzzelen op de zondagavond?![]()
Ik zet ook even in m'n voetnoot welke ik al heb hier, wel leuk. Maar ik hoop wel dat er nog eentje bijkomt vanavond, want de avond is nog niet zo succesvol! Maar de avond is nog jong![]()
![]()
Leek mij wel handig, dan weet iedereen wat ze aan mij hebben :p Nog een halve week en ik kan ook PMs sturen.quote:Op zondag 20 december 2015 20:21 schreef ffffffffok het volgende:
Ik zet ook even in m'n voetnoot welke ik al heb hier, wel leuk. Maar ik hoop wel dat er nog eentje bijkomt vanavond, want de avond is nog niet zo succesvol! Maar de avond is nog jong
Nog even gauw hersens kraken, zo naar nieuwe Starwars film
Ik zie dat je 16 al hebt bedacht! In welke richting moet ik gaan denken?
Blijkbaar doen DMs het ook niet als je nog geen week lid bent...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Cregan op 20-12-2015 20:50:10 ]Team van drie![]()
Heeft iemand een nuttige tip om 2a op te lossen? Ik heb de tips gelezen in beide topics, maar daar kom ik niet heel ver mee. Iemand een tip waar ik echt wat mee kan?![]()
Maar dan graag een hintje voor stap 2. (Stap 2 van 2a)quote:Op zondag 20 december 2015 21:04 schreef jordyvdgraaf het volgende:
Heeft iemand een nuttige tip om 2a op te lossen? Ik heb de tips gelezen in beide topics, maar daar kom ik niet heel ver mee. Iemand een tip waar ik echt wat mee kan?![]()
Yes! Hij is er weer.
Ben net klaar met wat academische klusjes, dus kan ik nu eindelijk even lekker gaan puzzelen. In de afgelopen week heb ik het kerstboompje opgelost (was een leuk puzzeltje voor het slapen gaan) en nog wat kleintjes, maar de rest is best pittig. Volgens mij wil de AIVD revanche van vorig jaar, toen een paar Fokkertjes de gehele puzzel hadden opgelost...![]()
Ik weet niet waar iik moet beginnen.quote:Op zondag 20 december 2015 21:07 schreef banaanenappel het volgende:
[..]
Maar dan graag een hintje voor stap 2. (Stap 2 van 2a)![]()
17: heb iets gevonden maar vraag me af hoe nu verderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Iemand al verder met de laatste vraag?opgelost: 1ab, 2ab, 3c, 4, 6abc, 7ab, 9, 10, 11abc, 15ab, 16, 17, 19, 20, 23, 25
Forum Opties Forumhop: Hop naar: