abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158196182
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:04 schreef Ryan3 het volgende:
We blijven elkaar zien, dus ze blijft Kamerlid?
Xander van der Wulp denkt van niet, zegt hij net. Maar ik heb Van Miltenburg niks horen zeggen over het inleveren van haar kamerzetel. Overigens nam Fred Teeven ook weer plaats in de Tweede Kamer na zijn aftreden als staatssecretaris.
pi_158196214
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Xander van der Wulp denkt van niet, zegt hij net. Maar ik heb Van Miltenburg niks horen zeggen over het inleveren van haar kamerzetel. Overigens nam Fred Teeven ook weer plaats in de Tweede Kamer na zijn aftreden als staatssecretaris.
Ja, alleen ging dat bij Teeven heel anders. Als staatssecretaris of minister zit je niet in de Kamer. Hij was volgens lijst aan de beurt toen iemand wegviel bij de VVD. Als vz ben je wel 1 van de 150 Kamerleden.
I´m back.
pi_158196233
Van Miltenburg blijft Kamerlid namens de VVD.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_158196239
Ze blijft gewoon Kamerlid volgens Van der Wulp nu.
I´m back.
  zaterdag 12 december 2015 @ 17:12:46 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158196273
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:10 schreef Ryan3 het volgende:
Nou, dat scheelt weer wachtgeld dan.... de volgende verkiezingen zal ze wel niet overleven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158196274
Wel een goedkope oplossing trouwens. Van Miltenburg wegsturen zodat Rutte zijn functie kan behouden. :')
pi_158196318
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, dat scheelt weer wachtgeld dan.... de volgende verkiezingen zal ze wel niet overleven.
Nee, dat wordt een burgemeesterschap van een middelgrote gemeente, schat ik in.
I´m back.
pi_158196349
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:12 schreef Infection het volgende:
Wel een goedkope oplossing trouwens. Van Miltenburg wegsturen zodat Rutte zijn functie kan behouden. :')
Ze is wel geslachtofferd ook, denk ik, mede omdat ze voor het versnipperen wel nog even contact heeft gehad met Halve Zijlstra naar het schijnt.
I´m back.
pi_158196354
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen ging dat bij Teeven heel anders. Als staatssecretaris of minister zit je niet in de Kamer. Hij was volgens lijst aan de beurt toen iemand wegviel bij de VVD. Als vz ben je wel 1 van de 150 Kamerleden.
Klopt. Ik ken de situatie van Teeven. Die stond vijfde op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen in 2012. Van Miltenburg stond overigens vierde.

Maar wat mij opviel, is dat Van Miltenburg uitdrukkelijk zei dat het ambt van kamervoorzitter niet wilde belasten met de discussie rondom haar persoon en haar handelen. Ze had ook zoiets kunnen zeggen als: er is zo veel twijfel aan mijn integriteit dat ik aftreed als Tweede Kamerlid.
  zaterdag 12 december 2015 @ 17:16:15 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158196372
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dat wordt een burgemeesterschap van een middelgrote gemeente, schat ik in.
Ja, die kans is groot.... Nou maar hopen dat ze de shredder uit het gemeentehuis verwijderen voor ze geďnstalleerd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158196398
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:10 schreef Ryan3 het volgende:
Ah, oké. Was inderdaad te verwachten. Er is eigenlijk ook niet echt een reden te bedenken waarom ze ook als Kamerlid zou moeten opstappen.

En zoals hierboven al opgemerkt: het scheelt weer een vracht aan wachtgeld.
pi_158196455
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ah, oké. Was inderdaad te verwachten. Er is eigenlijk ook niet echt een reden te bedenken waarom ze ook als Kamerlid zou moeten opstappen.

Klopt idd, ze is en blijft ook gewoon lid van TK.
I´m back.
pi_158196471
quote:
VVD Fractievoorzitter Halbe Zijlstra: “Ik heb respect voor de beslissing van Anouchka van Miltenburg om terug te treden als voorzitter van de Tweede Kamer. Ongetwijfeld is dit voor haar persoonlijk een moeilijke en pijnlijke beslissing geweest. Het siert haar dat zij het ambt van voorzitter niet wil belasten met de gevolgen van de conclusies die de commissie Oosting trekt in haar rapport. Uiteraard verwelkomen wij haar graag terug in de gelederen van onze fractie.”

VVD partijvoorzitter Henry Keizer:"Het is haar eigen besluit om terug te treden als Kamervoorzitter. Dat besluit kan niet eenvoudig geweest zijn. Ik ben blij dat ze bereid is om zich in te blijven zetten voor haar werk in de Tweede Kamer."
Bron: http://www.vvd.nl/nieuws/(...)amervoorzitter#lezen
pi_158196482
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom is die reden niet echt te bedenken?

Ik interpreteer het toch als een integriteitskwestie, en integriteit lijkt me ook als kamerlid van belang.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_158196499
Bosma is een prima voorzitter. Helaas zullen ze wel weer kiezen voor een muts die geen idee heeft waar ze mee bezig is.
pi_158196501
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt idd, ze is en blijft ook gewoon lid van TK.
Ik neem aan dat ze nu eerst 2 maanden op ski vakantie gaat _O-

Had ze ook auto en chauffeur van de zaak ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  Moderator zaterdag 12 december 2015 @ 17:23:19 #117
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_158196511
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik interpreteer het toch als een integriteitskwestie, en integriteit lijkt me ook als kamerlid van belang.
Alle kritiek had betrekking op haar handelen als Kamervoorzitter. Zo was ook de anonieme brief aan de Kamervoorzitter gericht. Van Miltenburg heeft nooit onder vuur gelegen vanwege haar persoonlijke integriteit, maar puur vanwege haar optreden als Kamervoorzitter.
pi_158196538
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Alle kritiek had betrekking op haar handelen als Kamervoorzitter. Zo was ook de anonieme brief aan de Kamervoorzitter gericht. Van Miltenburg heeft nooit onder vuur gelegen vanwege haar persoonlijke integriteit, maar puur vanwege haar optreden als Kamervoorzitter.
Maar haar optreden als kamervoorzitter had in dit geval wel de schijn van het vernietigen van ongewenst bewijsmateriaal, al dan niet in overleg met mede VVD-ers.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_158196539
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:23 schreef Nintex het volgende:
Bosma is een prima voorzitter. Helaas zullen ze wel weer kiezen voor een muts die geen idee heeft waar ze mee bezig is.
Het zou mij persoonlijk niet verbazen als de keuze op Ton Elias valt. Die is lid van het Presidium en hij is van de VVD. Arib (PvdA) zou ook kunnen, maar ik heb weinig reden om te veronderstellen dat een stemming tussen een VVD-kandidaat en een PvdA-kandidaat nu heel anders zou uitpakken dan in 2012 het geval was.
pi_158196541
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik heb die brief dus wel gelezen, dat was van een persoon die de juiste info had, maar bang was voor zijn baan, terwijl zijn geweten dicteerde om deze info aan de vz van de TK te geven. Opgeteld dat de overheid geleerd heeft van eerdere gevallen waarbij klokkenluiders de vernieling in werden gewerkt en wel gelijk hadden. En dus beleid hebben ingezet om klokkenluiders aan te moedigen ipv de vernieling in te werken. Vind ik het echt heel ernstig dat die brief in de shredder is verdwenen. Die had moeten worden overhandigd aan de Kamercommisssie die toen daarmee bezig was c.q. aan de TK.
Er zit nog steeds een can of worms achter hoor.
I´m back.
pi_158196556
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar haar optreden als kamerlid had in dit geval wel de schijn van het vernietigen van ongewenst bewijsmateriaal, al dan niet in overleg met mede VVD-ers.
Ze trad in die kwestie niet op als Kamerlid, maar als Kamervoorzitter.

Edit: ik zie dat je je tekst inmiddels hebt aangepast. Dan nog: ze is dus afgetreden als Kamervoorzitter.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2015 17:27:04 ]
pi_158196565
Is het nu ook een optie om haar publiekelijk te onthoofden ?

Zo kunnen we alvast wennen aan de moslim cultuur _O-

Grapje natuurlijk
pi_158196574
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ze trad in die kwestie niet op als Kamerlid, maar als Kamervoorzitter.
Klopt, dat was een typo, inmiddels verbeterd, maar verder niet relevant voor het punt dat ik maak.

Die schijn heeft ze gewoon tegen zich, en dan is haar integriteit toch in het geding?

Als dat het geval is, is het gewoon uiterst vreemd om dan wel als kamerlid aan te blijven.
pi_158196587
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:26 schreef MMXMMX het volgende:
Is het nu ook een optie om haar publiekelijk te onthoofden ?

Zo kunnen we alvast wennen aan de moslim cultuur _O-
Sinds de gebroeders De Wit doen we als volk niet meer aan lynching. En het was nog onterecht ook in dat geval van de gebroeders De Wit.
I´m back.
pi_158196589
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, dat was een typo, inmiddels verbeterd, maar verder niet relevant voor het punt dat ik maak.

Die schijn heeft ze gewoon tegen zich, en dan is haar integriteit toch in het geding?
Ja. En dat heeft betrekking op haar functioneren als Kamervoorzitter. Vandaar dat ze aftreedt als Kamervoorzitter.
pi_158196604
Even een reminder. Degene die de staatsveiligheid in geding heeft gebracht door te lekken uit de commissie stiekem naar zijn NRC vriendjes * Diederik Samsom* kuch proest.. Loopt nog steeds vrij en vrolijk rond.
pi_158196613
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, die kans is groot.... Nou maar hopen dat ze de shredder uit het gemeentehuis verwijderen voor ze geďnstalleerd wordt.
Meestal valt er nog meer te vershredderen in middelgrote gemeenten...
I´m back.
pi_158196621
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:29 schreef Nintex het volgende:
Even een reminder. Degene die de staatsveiligheid in geding heeft gebracht door te lekken uit de commissie stiekem naar zijn NRC vriendjes * Diederik Samsom* kuch proest.. Loopt nog steeds vrij en vrolijk rond.
Andere kwestie.
I´m back.
pi_158196631
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja. En dat heeft betrekking op haar functioneren als Kamervoorzitter. Vandaar dat ze aftreedt als Kamervoorzitter.
Als je integriteit als kamervoorzitter ter discussie staat, dan ben je ineens wel te vertrouwen als kamerlid :?
pi_158196636
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Andere kwestie.
Het wisselen van de kamervoorzitter zal dat onderzoek vast niet vertragen. :')
pi_158196639
quote:
Tegen de tijd dat dat 'onderzoek' is afgerond is iedereen het al weer vergeten. En zo gaat dit huidige kabinet weer vrolijk door.
pi_158196672
quote:
Ten eerste: bewijs je aantijging maar eens. Het originele NRC-artikel spreekt over "bronnen vanuit de oppositie". Aan dat kenmerk voldoet Samsom niet.
  zaterdag 12 december 2015 @ 17:33:06 #134
192592 SureD1
------------------------------
pi_158196674
Zo opgeruimd staat netjes... Nu het Kabinet nog. Komt dat debat komende week nog (over het rapport Oosting, of is dat vorige week al geweest?)
pi_158196695
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:33 schreef SureD1 het volgende:
Zo opgeruimd staat netjes... Nu het Kabinet nog. Komt dat debat komende week nog (over het rapport Oosting, of is dat vorige week al geweest?)
Uiteraard komt dat debat. Allemaal verontwaardigd naar de interruptie microfoon. Wilders die een motie van wantrouwen doet, misschien een staatssecretaris die sneuvelt.
  zaterdag 12 december 2015 @ 17:35:38 #136
192592 SureD1
------------------------------
pi_158196714
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:34 schreef Nintex het volgende:

[..]

Uiteraard komt dat debat. Allemaal verontwaardigd naar de interruptie microfoon. Wilders die een motie van wantrouwen doet, misschien een staatssecretaris die sneuvelt.
Ik weet het... IJdele hoop van mij... De PvdA en de VVD houden elkaar tot het bittere einde omhoog, eerst miljarden gaan uitdelen, dan weer verkiezingen :N
pi_158196738
quote:
Gaat niet gebeuren. VVD denkt dat ze hun straf hebben gehad, nu ook met aftreden nog van Van Miltenburg, en farizeeërclub PvdA is als de doods dat binnenkort verkiezingen gehouden moeten worden.
I´m back.
pi_158196740
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:35 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik weet het... IJdele hoop van mij... De PvdA en de VVD houden elkaar tot het bittere einde omhoog, eerst miljarden gaan uitdelen, dan weer verkiezingen :N
Eerst het zuur en dan het zoet
Zo was het toch ?
pi_158196749
jwnavis twitterde op zaterdag 12-12-2015 om 17:11:17 Mogelijk wordt @Martinbosma_pvv nu waarnemend voorzitter. Hij is de beste debatleider in de Kamer op dit moment en is al ondervoorzitter. reageer retweet
pi_158196762
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:37 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Eerst het zuur en dan het zoet
Zo was het toch ?
Weet je wat het is als in 2017 weer verkiezingen komen, gaat men weer even hard op VVD en PvdA stemmen wrs.
I´m back.
pi_158196769
quote:
Nederland is per 1 januari voorzitter van de EU die stappen nu echt niet op hoor. Ze zitten de rit uit tot de volgende verkiezingen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_158196796
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:37 schreef Infection het volgende:
jwnavis twitterde op zaterdag 12-12-2015 om 17:11:17 Mogelijk wordt @Martinbosma_pvv nu waarnemend voorzitter. Hij is de beste debatleider in de Kamer op dit moment en is al ondervoorzitter. reageer retweet
bosma is goede voorzitter
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_158196814
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:39 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

bosma is goede voorzitter
Eens. Alleen heb ik zo'n gevoel dat ze liever geen PVV'er als voorzitter hebben en dus zullen kiezen voor een VVD'er of PvdA'er.
pi_158196823
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weet je wat het is als in 2017 weer verkiezingen komen, gaat men weer even hard op VVD en PvdA stemmen wrs.
Ja inderdaad dat is precies Holland.
Ik zie de CDA ook al weer groeien men is al weer vergeten wat ze geflikt hebben
pi_158197005
Wat mij betreft krijgt ze een taakstraf van 4000 uur in een tehuis voor daklozen of gehandicapten :9
pi_158197010
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:37 schreef Infection het volgende:
Bosma is tweede ondervoorzitter. Arib is eerste ondervoorzitter. Arib is dus ook de eerst aangewezen persoon om de komende debatten te leiden, zoals de regeling van werkzaamheden en het vragenuurtje, komende dinsdag.

Uiteraard zal de Tweede Kamer snel een nieuwe voorzitter kiezen.
pi_158197019
Mooi, wat een wanvertoon dit gehele gedoe met die anonieme brief. Schrijnend is ook de incongruentie in de beantwoording van vragen naar aanleiding van het rapport onderzoekscommissie ontnemingsschikking. Zie http://www.tweedekamer.nl(...)nemingsschikking.pdf

Het heeft er alle schijn van dat de VVD aan damage control heeft willen doen en dit zoveel mogelijk in de kiem heeft proberen te smoren. Verloedering van de parlementaire democratie dit hele gebeuren.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
pi_158197101
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bosma is tweede ondervoorzitter. Arib is eerste ondervoorzitter. Arib is dus ook de eerst aangewezen persoon om de komende debatten te leiden, zoals de regeling van werkzaamheden en het vragenuurtje, komende dinsdag.

Uiteraard zal de Tweede Kamer snel een nieuwe voorzitter kiezen.
Ja, na het kerstreces iig, en er zal ook eerst een periode van kandidaatstelling komen, mijn inschatting pas rond februari. VVD geniet nog steeds de voorkeur, want grootste fractie, echter 2017 uiterlijk nieuwe verkiezingen dus dan weer nieuwe verkiezingen voor vzschap. Kan best zo zijn dat ze Arib aanhouden dan tot 2017 en dan Bosma 1ste ondervz wordt.

Als PVV in 2017 grootste fractie is kunnen ze Bosma benoemen wrs.
I´m back.
pi_158197136
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:48 schreef primakov het volgende:
Mooi, wat een wanvertoon dit gehele gedoe met die anonieme brief. Schrijnend is ook de incongruentie in de beantwoording van vragen naar aanleiding van het rapport onderzoekscommissie ontnemingsschikking. Zie http://www.tweedekamer.nl(...)nemingsschikking.pdf

Het heeft er alle schijn van dat de VVD aan damage control heeft willen doen en dit zoveel mogelijk in de kiem heeft proberen te smoren. Verloedering van de parlementaire democratie dit hele gebeuren.
Can of worms. Ben echt benieuwd wat het debat met de MP gaat opleveren woensdag.
I´m back.
  zaterdag 12 december 2015 @ 17:56:36 #151
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_158197163
Vrouwen in de politiek. :')
Ambitie >> IQ.
Keer op keer weer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Forum Admin zaterdag 12 december 2015 @ 17:57:41 #152
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_158197180
Hoeveelste gesneuvelde VVD'er is dit ondertussen in de tijd van ''het beste kabinet sinds de tweede wereldoorlog'' ?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_158197288
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:32 schreef Scorpie het volgende:
Eraus met dat incompetente falende kutwijf.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_158197325
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:34 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat zou dan Dijkhoff zijn.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk want die heeft Teeven opgevolgd nadat die aftrad om dezelfde deal.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_158197458
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, na het kerstreces iig, en er zal ook eerst een periode van kandidaatstelling komen, mijn inschatting pas rond februari. VVD geniet nog steeds de voorkeur, want grootste fractie, echter 2017 uiterlijk nieuwe verkiezingen dus dan weer nieuwe verkiezingen voor vzschap. Kan best zo zijn dat ze Arib aanhouden dan tot 2017 en dan Bosma 1ste ondervz wordt.

Als PVV in 2017 grootste fractie is kunnen ze Bosma benoemen wrs.
Ten eerste zijn de verkiezingen van 2017 nog heel ver weg, ten tweede zou de aversie tegen de PVV weleens zodanig kunnen zijn dat de andere fracties samenspannen en een andere kandidaat naar voren schuiven en steunen.

Overigens is inmiddels ook duidelijk dat Arib waarnemend Kamervoorzitter is.
  zaterdag 12 december 2015 @ 18:20:51 #156
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_158197541
Ha! Ze is over mij gestruikeld! :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_158197549
Kunnen we ergens weddenschappen afsluiten of de opvolger een vrouw word ?
pi_158197637
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ten eerste zijn de verkiezingen van 2017 nog heel ver weg, ten tweede zou de aversie tegen de PVV weleens zodanig kunnen zijn dat de andere fracties samenspannen en een andere kandidaat naar voren schuiven en steunen.

Overigens is inmiddels ook duidelijk dat Arib waarnemend Kamervoorzitter is.
Ik zie ze ervoor aan om af te spreken dat ze nu geen verkiezing doen, maar pas in 2017 hoor. Maar hoeft niet. En dan kan het lastig worden voor Bosma, daar waar in 2017 de PVV misschien de grootste partij wordt en eigenlijk dan de vz mag leveren (ongeschreven wet).
I´m back.
pi_158197644
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
:D.
I´m back.
pi_158197651
Ik denk dat er nu een zware kandidaat naar voren wordt geschoven. Ton Elias, of zo.
pi_158197660
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik denk dat er nu een zware kandidaat naar voren wordt geschoven. Ton Elias, of zo.
Een zwaargewicht.
I´m back.
pi_158197664
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee. Jij bent partij in deze kwestie. Opstelten nam zijn verantwoordelijkheid, Teeven nam zijn verantwoordelijkheid, Van Miltenburg nam haar verantwoordelijkheid.

Dus wanneer neem jij je verantwoordelijkheid?
pi_158197674
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie ze ervoor aan om af te spreken dat ze nu geen verkiezing doen, maar pas in 2017 hoor. Maar hoeft niet. En dan kan het lastig worden voor Bosma, daar waar in 2017 de PVV misschien de grootste partij wordt en eigenlijk dan de vz mag leveren (ongeschreven wet).
De afgelopen jaren heeft men zich anders niet aan die wet gehouden. Zowel Weisglas als Verbeet waren tijdens hun voorzitterschap geen lid van de grootste partij.
pi_158197678
Doei faler :W
pi_158197680
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is aan de Tweede Kamer zelf om te bepalen. Ik denk trouwens dat er sowieso een nieuwe Kamervoorzitter moet worden verkozen, zelfs als dat een formaliteit is.
pi_158197712
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is aan de Tweede Kamer zelf om te bepalen. Ik denk trouwens dat er sowieso een nieuwe Kamervoorzitter moet worden verkozen, zelfs als dat een formaliteit is.
Ja, maar dan bedoel ik dus dat Arib interim wordt tot 2017 en dus de facto vz. Zie ze ervoor aan.
I´m back.
  zaterdag 12 december 2015 @ 18:36:00 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158197897
quote:
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158197938
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar dan bedoel ik dus dat Arib interim wordt tot 2017 en dus de facto vz. Zie ze ervoor aan.
Waar is freako als je 'm nodig hebt? Ik vermoed namelijk dat zoiets gewoon niet kan. Dat de Kamer dus verplicht is om binnen afzienbare tijd weer een nieuwe voorzitter te kiezen, zelfs al zou dat maar een formaliteit zijn.
pi_158198029
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waar is freako als je 'm nodig hebt? Ik vermoed namelijk dat zoiets gewoon niet kan. Dat de Kamer dus verplicht is om binnen afzienbare tijd weer een nieuwe voorzitter te kiezen, zelfs al zou dat maar een formaliteit zijn.
Ik denk dat dat niet vastgelegd is, maar freako weet dat wel idd. Punt is dat volgens mij nog nooit een kamervz is afgetreden, maar wrs weet freako daar ook meer van. Iig niet sinds ik politiek volg sedert ongeveer 1976.
I´m back.
pi_158198116
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat niet vastgelegd is, maar freako weet dat wel idd. Punt is dat volgens mij nog nooit een kamervz is afgetreden, maar wrs weet freako daar ook meer van. Iig niet sinds ik politiek volg sedert ongeveer 1976.
In 1912 voor het laatst, hoorde ik.
pi_158198180
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:44 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

In 1912 voor het laatst, hoorde ik.
Okee, toch nog wel een keer eerder dan, meer dan 100 jaar geleden...
I´m back.
pi_158198999
Fred de Graaf is twee jaar geleden afgetreden als voorzitter van de Eerste Kamer (vanwege zijn niet-neutrale opstelling richting Wilders bij de inhuldiging van Willem-Alexander). Er is toen een nieuwe voorzitter gekozen; ik zou me kunnen voorstellen dat de procedures voor beide Kamers sterk op elkaar lijken en er nu dus ook een nieuwe voorzitter gekozen wordt.
pi_158199883
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een zwaargewicht.
Iemand die echt de ruimte vult met zijn aanwezigheid.
  zaterdag 12 december 2015 @ 20:02:20 #174
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_158199909
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

quote:

[..]

Ik denk dat dat niet vastgelegd is, maar freako weet dat wel idd. Punt is dat volgens mij nog nooit een kamervz is afgetreden, maar wrs weet freako daar ook meer van.

Even het Reglement van Orde er bij pakken:

quote:
Artikel 4. Benoeming van een Voorzitter
1. In de laatste vergadering van de Kamer in de oude zitting, stelt deze een ontwerp
vast voor een profielschets van de nieuw te benoemen Voorzitter. In de eerste
vergadering van de nieuwe zitting beslist de Kamer over dit ontwerp. Vervolgens geeft de
tijdelijk Voorzitter de gelegenheid tot het stellen van kandidaten voor de vervulling van
de vacature en gaat de Kamer over tot de benoeming van een Voorzitter.

2. Zolang in een nieuwe zitting geen Voorzitter is benoemd, treedt een oud-Voorzitter
als tijdelijk Voorzitter op, waarbij de laatstafgetredene voorrang heeft. Bij ontstentenis
van een oud-Voorzitter treedt als tijdelijk Voorzitter op de laatst afgetreden oudondervoorzitter;
bij aanwezigheid van twee of meer gelijktijdig afgetreden oudondervoorzitters
wordt hun rangorde in het Presidium, waarin zij gelijktijdig zitting
hadden, in acht genomen. Bij ontstentenis van een oud-ondervoorzitter treedt het lid dat
het langst in de Kamer zitting heeft als tijdelijk Voorzitter op; bij gelijke zittingsduur gaat
het oudste lid in leeftijd voor.

3. Bij het tussentijds openvallen van het voorzitterschap stelt de Kamer hiervoor zo
spoedig mogelijk een profielschets vast. Vervolgens geeft de tijdelijk Voorzitter de
gelegenheid tot het stellen van kandidaten voor het vervullen van de vacature en gaat de
Kamer over tot benoeming van een Voorzitter.

4. Zolang bij het tussentijds openvallen van het voorzitterschap geen Voorzitter is
benoemd, treedt een ondervoorzitter als tijdelijk Voorzitter op, waarbij de rangorde in
het Presidium in acht wordt genomen. Bij ontstentenis van een ondervoorzitter treedt als
tijdelijk Voorzitter op de laatst afgetreden oud-Voorzitter waarbij de laatstafgetredene
voorrang heeft. Bij ontstentenis van een oud-Voorzitter treedt als tijdelijk Voorzitter op
de laatst afgetreden oud-ondervoorzitter; bij aanwezigheid van twee of meer gelijktijdig
afgetreden oud-ondervoorzitters wordt hun rangorde in het Presidium, waarin zij
gelijktijdig zitting hadden, in acht genomen. Bij ontstentenis van een oud-ondervoorzitter
treedt het lid dat het langst in de Kamer zitting heeft als tijdelijk Voorzitter op; bij gelijke
zittingsduur gaat het oudste lid in leeftijd voor
Lid 3 en 4 zijn van toepassing. Dus: er wordt zsm een profielschets opgesteld, net zoals na de verkiezingen. Als tijdelijk voorzitter treedt een ondervoorzitter op, in principe de eerste in rang in het Presidium, en dat is Khadija Arib.
  zaterdag 12 december 2015 @ 20:03:57 #175
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_158199948
quote:
8s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee. Jij bent partij in deze kwestie. Opstelten nam zijn verantwoordelijkheid, Teeven nam zijn verantwoordelijkheid, Van Miltenburg nam haar verantwoordelijkheid.

Dus wanneer neem jij je verantwoordelijkheid?
Ik euh... voerde slechts beleid uit. 😒
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_158200359
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:02 schreef freako het volgende:

[..]

[..]

Even het Reglement van Orde er bij pakken:

[..]

Lid 3 en 4 zijn van toepassing. Dus: er wordt zsm een profielschets opgesteld, net zoals na de verkiezingen. Als tijdelijk voorzitter treedt een ondervoorzitter op, in principe de eerste in rang in het Presidium, en dat is Khadija Arib.
^O^
pi_158200370
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik euh... voerde slechts beleid uit. 😒
Vooruit, het is je vergeven. *O*
  zaterdag 12 december 2015 @ 20:18:58 #178
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_158200375
quote:

[..]

Blijkbaar is voor het laatst in 1912 een Kamervoorzitter tussentijds afgetreden:

Van parlement.com

quote:
Vraag: Is er wel eens een Tweede Kamervoorzitter tussentijds opgestapt?

Antwoord: Ja, dat gebeurde in 1912 door voorzitter Van Bylandt. Tijdens zijn voorzitterschap kwamen enkele incidenten en rumoerige vergaderingen voor. In de eerste vergadering na Prinsjesdag in 1910 kreeg Van Bylandt te maken met grote onrust in de Kamer, nadat op voorstel van De Savornin Lohman (na een stemming van 'rechts' tegen 'links') was besloten geen Adres van Antwoord i op de troonrede op te stellen. Daarmee kon ook niet - zoals de sociaaldemocraten wensten - worden gedebatteerd over uitbreiding van het kiesrecht.

Na dit, onder groot tumult genomen besluit, gingen de sociaaldemocraten onder leiding van Schaper over tot obstructie van de werkzaamheden. Zo hield Schaper over alle onderwerpen (ingekomen brieven, regeling van werkzaamheden, berichten van verhindering etc.) redevoeringen. Van Bylandt liet zich toen in de vergadering na enige tijd vanwege ziekte vervangen door ondervoorzitter jhr. O. Van Nispen tot Sevenaer.

Na een nieuwe zeer rumoerige vergadering op 30 juni 1911 werd in sommige persorganen gesuggereerd dat Van Bylandt beter ontslag kon nemen. De koningin weigerde in september 1911 de zitting van de Staten-Generaal te openen, vanwege de herbenoeming van de in haar ogen te zwakke voorzitter.

In september 1912 werd Van Bylandt opgevolgd door Van Nispen van Sevenaer. Formeel werden daarvoor gezondheidsredenen aangevoerd. De dagbladen noemden hem na zijn vertrek een beminnelijke, humane en plichtsgetrouwe edelman, die echter niet was opgewassen tegen de zware taak en die niet in staat was om het prestige van de Kamer te handhaven.
Een krant had eerder over zijn voorzitterschap geschreven:

"De heer Van Bylandt heeft evenveel verstand van een parlement te presideeren als een kat van de Verelendungs-theorie."
NB: Dit betekent niet dat alle voorzitters na 1912 hun termijn uitgezeten hebben tot de volgende verkiezingen. Er overleden voorzitters in het harnas, en een aantal traden af omdat ze een andere functie kregen (premier, minister, burgemeester of Europarlementariër). De laatste 2 waren Anne Vondeling (Europarlementariër in 1979, verongelukte een aantal maanden later), en Wim Deetman (burgemeester van Den Haag in 1996).
  zaterdag 12 december 2015 @ 20:32:20 #179
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_158200821
Oh ja, er moet ook altijd een schriftelijke stemming plaatsvinden. Het is niet zo dat bv. het Presidium of de grootste fractie iemand kan aanwijzen.
  zaterdag 12 december 2015 @ 21:17:30 #180
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158202050
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:34 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja inderdaad, een staatsgevaarlijke idioot hebben we nodig.
Blablabla.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_158202086
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:32 schreef freako het volgende:
Oh ja, er moet ook altijd een schriftelijke stemming plaatsvinden. Het is niet zo dat bv. het Presidium of de grootste fractie iemand kan aanwijzen.
Mijn voorgevoel klopte dus.
pi_158202216
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het zou mij persoonlijk niet verbazen als de keuze op Ton Elias valt. Die is lid van het Presidium en hij is van de VVD. Arib (PvdA) zou ook kunnen, maar ik heb weinig reden om te veronderstellen dat een stemming tussen een VVD-kandidaat en een PvdA-kandidaat nu heel anders zou uitpakken dan in 2012 het geval was.
Stemming is anoniem en de PvdA is al lang en breed niet meer de dikke vriendjes die ze eerst waren. Dit is juist een van de dingetjes waar de PvdA de VVD gewoon zonder issues dwars kan zitten.

Ik verwacht eigenlijk dat Bosma het gaat worden, ondanks zijn politieke kleur is dit een v/d betere voorzitters die er op dit moment is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2015 22:45:29 ]
pi_158202381
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:24 schreef teckna het volgende:

[..]

Stemming is anoniem en de PvdA is al lang en breed meer de dikke vriendjes die ze eerst waren. Dit is juist een van de dingetjes waar de PvdA de VVD gewoon zonder issues dwars kan zitten.

Ik verwacht eigenlijk dat Bosma het gaat worden, ondanks zijn politieke kleur is dit een v/d betere voorzitters die er op dit moment is.
Ik denk dat je eerst moet afwachten wie zich kandideren. Dat Bosma in het presidium zit, wil niet zeggen dat hij zich kandideert voor het voorzitterschap van de Tweede Kamer.
  zaterdag 12 december 2015 @ 21:41:12 #184
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_158202643
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk dat je eerst moet afwachten wie zich kandideren. Dat Bosma in het presidium zit, wil niet zeggen dat hij zich kandideert voor het voorzitterschap van de Tweede Kamer.
Kandideren is niet per se nodig, in principe kan de naam van elk Kamerlid ingevuld worden.
Net zoals de stemming voor de Nationale Ombudsman: http://nos.nl/artikel/212(...)onale-ombudsman.html :).

In de praktijk is de kans dat iemand wordt verkozen die zich niet eerst kandidaat heeft gesteld natuurlijk te verwaarlozen.
pi_158202652

De Brief
I´m back.
pi_158203692

[ Bericht 100% gewijzigd door Wintar op 12-12-2015 22:37:49 (~) ]
pi_158204070
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:41 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De Brief
Ja, je hoeft hem niet door de shredder te halen, maar wat kun je nou met zo'n brief. Die had ik ook kunnen schrijven met ieder willekeurig bedrag.
pi_158204544
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 22:45 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ja, je hoeft hem niet door de shredder te halen, maar wat kun je nou met zo'n brief. Die had ik ook kunnen schrijven met ieder willekeurig bedrag.
Daar staat info in die toen nopg niet bekend was plus mogelijkheden om de info te controleren.
Daarnaast wordt er in uitgelegd waarom deze klokkenluider anoniem wil blijven. Ik zou dat iig ernstig genomen hebben, zeker als je als overheid weer niet de volgende klokkenluider die gelijk blijkt te hebben achteraf naar de verdoemenis wil helpen.
I´m back.
pi_158204838
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daar staat info in die toen nopg niet bekend was plus mogelijkheden om de info te controleren.
Daarnaast wordt er in uitgelegd waarom deze klokkenluider anoniem wil blijven. Ik zou dat iig ernstig genomen hebben, zeker als je als overheid weer niet de volgende klokkenluider die gelijk blijkt te hebben achteraf naar de verdoemenis wil helpen.
De brief had ook serieus behandeld moeten worden, daar niet van, maar ik vind hem niet bijster onthullend.
pi_158204900
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:21 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De brief had ook serieus behandeld moeten worden, daar niet van, maar ik vind hem niet bijster onthullend.
Op dat moment was de brief dat wel.
I´m back.
pi_158204942
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Op dat moment was de brief dat wel.
Zat er een kopie van het bankafschrift bij dan?
pi_158204962
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:25 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Zat er een kopie van het bankafschrift bij dan?
Staat genoeg specifieke info bij om te controleren, en het bedrag is ook heel specifiek.
I´m back.
pi_158205003
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Staat genoeg specifieke info bij om te controleren, en het bedrag is ook heel specifiek.
Het verhaal was nou juist dat het bewijs 'zoek' was. Dan kun je het dus ook niet controleren, al is het bedrag tot op de cent specifiek.
pi_158205053
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:28 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het verhaal was nou juist dat het bewijs 'zoek' was. Dan kun je het dus ook niet controleren, al is het bedrag tot op de cent specifiek.
En dus lepelden ze zogenaamd een verhaal op, maar dat klopte dus niet, blijkt mede uit deze brief. Opstelten informeerde de Kamer onjuist. Ja, of niet en probeerde ze de boel bewust verkeerd te informeren.
I´m back.
pi_158205102
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dus lepelden ze zogenaamd een verhaal op, maar dat klopte dus niet, blijkt mede uit deze brief. Opstelten informeerde de Kamer onjuist. Ja, of niet en probeerde ze de boel bewust verkeerd te informeren.
Het staat buiten kijf dat de VVD-top dit in de doofpot wilde stoppen en dat Teeven dit zogenaamd 'vergeten' was is al helemaal ongeloofwaardig. Maar als men met deze brief was geconfronteerd was het antwoord: 'Ik kan het me niet meer herinneren, en het bonnetje is zoek.' Ze kunnen het volgens hun eigen verhaallijn niet meer vinden, maar als iemand het bedrag noemt in een brief, zouden ze het bonnetje wel weer kunnen vinden?
  zondag 13 december 2015 @ 00:28:18 #196
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_158206468
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:32 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het staat buiten kijf dat de VVD-top dit in de doofpot wilde stoppen en dat Teeven dit zogenaamd 'vergeten' was is al helemaal ongeloofwaardig. Maar als men met deze brief was geconfronteerd was het antwoord: 'Ik kan het me niet meer herinneren, en het bonnetje is zoek.' Ze kunnen het volgens hun eigen verhaallijn niet meer vinden, maar als iemand het bedrag noemt in een brief, zouden ze het bonnetje wel weer kunnen vinden?
Ze hadden toch dat parketnummer genoemd in de brief kunnen opzoeken en dan waren ze vanzelf bij het afschrift op die oude computer gekomen.
pi_158207836
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 22:45 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De brief geeft detailinformatie die geverifieerd had kunnen (en moeten!) worden. Van Miltenburg had die brief uiteraard nooit door de schredder mogen halen.
pi_158210141
Het was toch al jaren duidelijk dat ze volstrekt incompetent was voor deze functie? Wat De Speld schreef was wel treffend: ze heeft zelf het incident mogen uitzoeken waarop ze zou struikelen.
pi_158210197
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:32 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik vind dat dit kabinet moet aftreden. Deze doofpotaffaire betreft zowel een Kamervoorzitter als een Minister-President. Een minister en een staatssecretaris moesten al eerder aftreden. De onafhankelijke positie van de premier is hier in het geding. De Kamervoorzitter wist dat ze geen kant meer uit kon. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat ze net als Teeven mag terugkomen als kamerlid.
  zondag 13 december 2015 @ 10:27:32 #200
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158210601
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 09:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vind dat dit kabinet moet aftreden. Deze doofpotaffaire betreft zowel een Kamervoorzitter als een Minister-President. Een minister en een staatssecretaris moesten al eerder aftreden. De onafhankelijke positie van de premier is hier in het geding. De Kamervoorzitter wist dat ze geen kant meer uit kon. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat ze net als Teeven mag terugkomen als kamerlid.
Een heel kabinet weg hierom. Nounou.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')