quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:32 schreef Scorpie het volgende:
Eraus met dat incompetente falende kutwijf.
Dat zou dan Dijkhoff zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:34 schreef Nintex het volgende:
[..]
Uiteraard komt dat debat. Allemaal verontwaardigd naar de interruptie microfoon. Wilders die een motie van wantrouwen doet, misschien een staatssecretaris die sneuvelt.
Ten eerste zijn de verkiezingen van 2017 nog heel ver weg, ten tweede zou de aversie tegen de PVV weleens zodanig kunnen zijn dat de andere fracties samenspannen en een andere kandidaat naar voren schuiven en steunen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, na het kerstreces iig, en er zal ook eerst een periode van kandidaatstelling komen, mijn inschatting pas rond februari. VVD geniet nog steeds de voorkeur, want grootste fractie, echter 2017 uiterlijk nieuwe verkiezingen dus dan weer nieuwe verkiezingen voor vzschap. Kan best zo zijn dat ze Arib aanhouden dan tot 2017 en dan Bosma 1ste ondervz wordt.
Als PVV in 2017 grootste fractie is kunnen ze Bosma benoemen wrs.
Ik zie ze ervoor aan om af te spreken dat ze nu geen verkiezing doen, maar pas in 2017 hoor. Maar hoeft niet. En dan kan het lastig worden voor Bosma, daar waar in 2017 de PVV misschien de grootste partij wordt en eigenlijk dan de vz mag leveren (ongeschreven wet).quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ten eerste zijn de verkiezingen van 2017 nog heel ver weg, ten tweede zou de aversie tegen de PVV weleens zodanig kunnen zijn dat de andere fracties samenspannen en een andere kandidaat naar voren schuiven en steunen.
Overigens is inmiddels ook duidelijk dat Arib waarnemend Kamervoorzitter is.
quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ha! Ze is over mij gestruikeld!
Een zwaargewicht.quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik denk dat er nu een zware kandidaat naar voren wordt geschoven. Ton Elias, of zo.
Nee. Jij bent partij in deze kwestie. Opstelten nam zijn verantwoordelijkheid, Teeven nam zijn verantwoordelijkheid, Van Miltenburg nam haar verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De afgelopen jaren heeft men zich anders niet aan die wet gehouden. Zowel Weisglas als Verbeet waren tijdens hun voorzitterschap geen lid van de grootste partij.quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zie ze ervoor aan om af te spreken dat ze nu geen verkiezing doen, maar pas in 2017 hoor. Maar hoeft niet. En dan kan het lastig worden voor Bosma, daar waar in 2017 de PVV misschien de grootste partij wordt en eigenlijk dan de vz mag leveren (ongeschreven wet).
Dat is aan de Tweede Kamer zelf om te bepalen. Ik denk trouwens dat er sowieso een nieuwe Kamervoorzitter moet worden verkozen, zelfs als dat een formaliteit is.quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zie ze ervoor aan om af te spreken dat ze nu geen verkiezing doen, maar pas in 2017 hoor. Maar hoeft niet. En dan kan het lastig worden voor Bosma, daar waar in 2017 de PVV misschien de grootste partij wordt en eigenlijk dan de vz mag leveren (ongeschreven wet).
Ja, maar dan bedoel ik dus dat Arib interim wordt tot 2017 en dus de facto vz. Zie ze ervoor aan.quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is aan de Tweede Kamer zelf om te bepalen. Ik denk trouwens dat er sowieso een nieuwe Kamervoorzitter moet worden verkozen, zelfs als dat een formaliteit is.
quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waar is freako als je 'm nodig hebt? Ik vermoed namelijk dat zoiets gewoon niet kan. Dat de Kamer dus verplicht is om binnen afzienbare tijd weer een nieuwe voorzitter te kiezen, zelfs al zou dat maar een formaliteit zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dan bedoel ik dus dat Arib interim wordt tot 2017 en dus de facto vz. Zie ze ervoor aan.
Ik denk dat dat niet vastgelegd is, maar freako weet dat wel idd. Punt is dat volgens mij nog nooit een kamervz is afgetreden, maar wrs weet freako daar ook meer van. Iig niet sinds ik politiek volg sedert ongeveer 1976.quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar is freako als je 'm nodig hebt? Ik vermoed namelijk dat zoiets gewoon niet kan. Dat de Kamer dus verplicht is om binnen afzienbare tijd weer een nieuwe voorzitter te kiezen, zelfs al zou dat maar een formaliteit zijn.
In 1912 voor het laatst, hoorde ik.quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet vastgelegd is, maar freako weet dat wel idd. Punt is dat volgens mij nog nooit een kamervz is afgetreden, maar wrs weet freako daar ook meer van. Iig niet sinds ik politiek volg sedert ongeveer 1976.
Okee, toch nog wel een keer eerder dan, meer dan 100 jaar geleden...quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:44 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
In 1912 voor het laatst, hoorde ik.
quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar is freako als je 'm nodig hebt? Ik vermoed namelijk dat zoiets gewoon niet kan. Dat de Kamer dus verplicht is om binnen afzienbare tijd weer een nieuwe voorzitter te kiezen, zelfs al zou dat maar een formaliteit zijn.
quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet vastgelegd is, maar freako weet dat wel idd. Punt is dat volgens mij nog nooit een kamervz is afgetreden, maar wrs weet freako daar ook meer van.
Lid 3 en 4 zijn van toepassing. Dus: er wordt zsm een profielschets opgesteld, net zoals na de verkiezingen. Als tijdelijk voorzitter treedt een ondervoorzitter op, in principe de eerste in rang in het Presidium, en dat is Khadija Arib.quote:Artikel 4. Benoeming van een Voorzitter
1. In de laatste vergadering van de Kamer in de oude zitting, stelt deze een ontwerp
vast voor een profielschets van de nieuw te benoemen Voorzitter. In de eerste
vergadering van de nieuwe zitting beslist de Kamer over dit ontwerp. Vervolgens geeft de
tijdelijk Voorzitter de gelegenheid tot het stellen van kandidaten voor de vervulling van
de vacature en gaat de Kamer over tot de benoeming van een Voorzitter.
2. Zolang in een nieuwe zitting geen Voorzitter is benoemd, treedt een oud-Voorzitter
als tijdelijk Voorzitter op, waarbij de laatstafgetredene voorrang heeft. Bij ontstentenis
van een oud-Voorzitter treedt als tijdelijk Voorzitter op de laatst afgetreden oudondervoorzitter;
bij aanwezigheid van twee of meer gelijktijdig afgetreden oudondervoorzitters
wordt hun rangorde in het Presidium, waarin zij gelijktijdig zitting
hadden, in acht genomen. Bij ontstentenis van een oud-ondervoorzitter treedt het lid dat
het langst in de Kamer zitting heeft als tijdelijk Voorzitter op; bij gelijke zittingsduur gaat
het oudste lid in leeftijd voor.
3. Bij het tussentijds openvallen van het voorzitterschap stelt de Kamer hiervoor zo
spoedig mogelijk een profielschets vast. Vervolgens geeft de tijdelijk Voorzitter de
gelegenheid tot het stellen van kandidaten voor het vervullen van de vacature en gaat de
Kamer over tot benoeming van een Voorzitter.
4. Zolang bij het tussentijds openvallen van het voorzitterschap geen Voorzitter is
benoemd, treedt een ondervoorzitter als tijdelijk Voorzitter op, waarbij de rangorde in
het Presidium in acht wordt genomen. Bij ontstentenis van een ondervoorzitter treedt als
tijdelijk Voorzitter op de laatst afgetreden oud-Voorzitter waarbij de laatstafgetredene
voorrang heeft. Bij ontstentenis van een oud-Voorzitter treedt als tijdelijk Voorzitter op
de laatst afgetreden oud-ondervoorzitter; bij aanwezigheid van twee of meer gelijktijdig
afgetreden oud-ondervoorzitters wordt hun rangorde in het Presidium, waarin zij
gelijktijdig zitting hadden, in acht genomen. Bij ontstentenis van een oud-ondervoorzitter
treedt het lid dat het langst in de Kamer zitting heeft als tijdelijk Voorzitter op; bij gelijke
zittingsduur gaat het oudste lid in leeftijd voor
Ik euh... voerde slechts beleid uit. 😒quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Jij bent partij in deze kwestie. Opstelten nam zijn verantwoordelijkheid, Teeven nam zijn verantwoordelijkheid, Van Miltenburg nam haar verantwoordelijkheid.
Dus wanneer neem jij je verantwoordelijkheid?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |