Game onquote:Afgelopen vrijdagavond tot de zaterdagochtend 28 november is mijn dochter Dascha Graafsma (17-08-1999) met drie vriendinnen uitgegaan in Hilversum naar de gelegenheid Lets Get Down (nabij het Gooiland-theater en het station, adres: Emmastraat 2). Om ongeveer 2.00 uur heeft ze de gelegenheid even verlaten ‘om te plassen’. Ze is niet meer teruggekomen.
De vriendinnen gingen zoeken en namen uiteindelijk met ons, de ouders, contact op en gingen naar de politie. Er werd gezocht en alle mogelijke diensten ingeschakeld.
Om 5.45 uur, dus veel later, heeft een trein Dascha getroffen nabij het Station Hilversum Sportpark. Dat bij uiterst koud en slecht weer. Ze droeg geen jas, die is achtergebleven in de Lets Get Down, en feitelijk niet meer dan een wit T-shirt, witte gympen en een zwarte broek. Fysiek onmogelijk om daarmee zoveel tijd buiten door te brengen met de geldende weersomstandigheden.
De grote vraag is wat er in het genoemde tijdsverloop is gebeurd. Wie haar ook kent stelt: dit kan niet waar zijn, alsof Dascha zelf het leven niet meer wilde. Naast het tijdsverloop zijn er dus de feiten van het barre weer, maar ook haar telefoon is niet meer vindbaar. In de periode is Dascha vele malen gebeld of zijn er anderzins berichten verzonden. Zij bleek of in gesprek of niet bereikbaar.
Als vader wil ik u vragen om alle mogelijke media-aandacht aan het gebeuren te geven. Met de vraag of iemand haar heeft gezien, gesproken, tijd met haar heeft doorgebracht, of alles wat er maar te bedenken is. Er klopt teveel niet, …….. Er zijn geen woorden te vinden om dit verzoek te ondersteunen, maar dat lijkt me ook niet nodig. Hoe eerder de vragen en het bericht worden uitgebracht hoe eerder er misschien mensen met informatie kunnen worden gevonden.
Het lichaam is dermate beschadigd dat directe identificatie niet meer mogelijk is. DNA-testen moeten het bewijs leveren, maar feitelijk is er geen twijfel dat het om Dascha gaat.
Dascha was een leerling van het ATC-college, had een leuke bijbaan, een fijne vriend, trouw en liefdevol 3 broers en 2 zusters. Ze woonde in Hollandsche Rading met haar ouders en nog twee broers thuis. Wie het ook gevraagd wordt, voor enig naar geestelijk lijden was en kan op geen enkele serieuze wijze een aanleiding gevonden worden. Alles kan worden nagevraagd. Zie bijvoorbeeld de berichten op de facebook-pagina’s van mij (Rene Graafsma / renegraafsma) of die van Dascha zelf (Dascha Graafsma).
De centrale vraag is: wat is er in het tijdsbestek gebeurd en wie heeft haar gezien?
De zaak wordt zeer intensief behandeld door de politie Hilversum. In hun betrokkenheid stellen wij alle vertrouwen maar het is duidelijk dat we informatie missen. Het is noodzaak, …….
Hoe dan ook, zet het bericht en de vragen svp uit met elk mogelijk mediamiddel waar u over beschikt.
Meer dan dank !!
René Graafsma
Het probleem is vaak de combinatie van veel verschillende factoren, he.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daar zou ik wel eens een onderzoek over willen zien. Ik denk dat alcohol veel gevaarlijker is.
Dat neem ik bij nader inzien terug. Een groter probleem is....
meestal gewoon te veel van iets gebruiken. Of je moet er idd gewoon geestelijk of lichamelijk niet tegen kunnen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:49 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het probleem is vaak de combinatie van veel verschillende factoren, he.
De een wordt agressief van alcohol, de ander blowt alleen maar en raakt daardoor in een psychose (kan je aanleg voor hebben).
Kan je lastig iets over zeggen.
Hier wel leuke grafiekjes;
https://www.rijksoverheid(...)anking-van-drugs.pdf
Ik kan die pdf nu niet goed lezen......door een technisch probleem met de reader.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:49 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het probleem is vaak de combinatie van veel verschillende factoren, he.
De een wordt agressief van alcohol, de ander blowt alleen maar en raakt daardoor in een psychose (kan je aanleg voor hebben).
Kan je lastig iets over zeggen.
Hier wel leuke grafiekjes;
https://www.rijksoverheid(...)anking-van-drugs.pdf
. http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.htmlquote:Op zaterdag 5 december 2015 10:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik kan die pdf nu niet goed lezen......door een technisch probleem met de reader.
Die eerste twee verbazen mij niet. Er staat geen coke bij?quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:53 schreef Physsic het volgende:
[..]
. http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.html
Crack toch?quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die eerste twee verbazen mij niet. Er staat geen coke bij?
Dat is wat anders dan normale coke waar ik het over heb. Ik heb trouwens nog nooit iemand crack zien roken.quote:
Jawel, cocaïne.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wederom lees je de linkjes niet, Coke staat er gewoon bijquote:Op zaterdag 5 december 2015 10:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het percentage van de GHB gebruikers die zwaar verslaafd zijn is natuurlijk verwaarloosbaar ten opzichte van het percentage zwaar verslaafden die Heroine of Crack gebruiken. Die laatste twee zijn niet echt recreatieve drugs (als in, we hebben een gezellige avond laten we Crack gebruiken.)quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:13 schreef Physsic het volgende:
Heb trouwens wel het idee dat GHB in dat rapport een beetje wordt onderschat. GHB kan je echt enorm lichamelijke verslaafd (&afhankelijk) van zijn en daar kom je niet zomaar vanaf. Hoort wat dat betreft meer richting de categorie met heroine en crack.
Ooit een docu gezien met een jongen die zwaar verslaafd was aan GHB. Als hij een halfuur geen GHB haf bijgepakt, kreeg hij continu epileptische aanvallen.
Klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het percentage van de GHB gebruikers die zwaar verslaafd zijn is natuurlijk verwaarloosbaar ten opzichte van het percentage zwaar verslaafden die Heroine of Crack gebruiken. Die laatste twee niet echt recreatie drugs.
Klopt, alcohol is een "drugs" met enorme maatschappelijke schade, aan de andere kant kent het denk ik ook de meeste tevreden recreatieve gebruikersquote:Op zaterdag 5 december 2015 11:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Klopt inderdaad.
Maar het aantal GHB verslaafden in de klinieken is een tijd terug wel echt explosief gestegen. Een verslavingszorgmedewerker vertelde mij ook dat hij denkt dat het even ren soort hype is en wel weer vermindert.
Het makkelijke aan GHB is onderandere dat iedere debiel het kan maken en enorm goedkoop is.
Het aantal alcoholverslaafden is natuurlijk nog altijd veruit de grootste groep.
Wiet is gewoon chill in tegenstelling tot alcohol, als je teveel neemt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt, alcohol is een "drugs" met enorme maatschappelijke schade, aan de andere kant kent het denk ik ook de meeste tevreden recreatieve gebruikers
quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:29 schreef A_Fortiori het volgende:
Respect voor de ouders dat ze haar dochter gewoon los hebben gelaten in deze boze wereld, waar meisjes van 16 alles willen ontdekken.
Toen mijn dochter op 16-jarige leeftijd van alles aan het uitspoken was, heb ik eens op een avond, in onze gezamenlijke pc, haar chatgeschiedenis bekeken (die zette ik altijd "aan") en ontdekte dat ze midden in de nacht in een niet zo koosjer kraakpand aan het feesten was. Manlief en haar vader wakker geschud en die ging haar lekker tussen al het feestgrut er tussen uit pikken en nam haar mee naar huis.
Oh my god, dat hebben we geweten natuurlijk de volgende ochtend, die was kwaad. Toen zeiden we, beter wij, dan bureau jeugdzorg, haha. Ze vond het niet zo leuk, dat ik haar chatgeschiedenis had bekeken, maar mijn antwoord daarop was, dat ik ook ooit 16 jaar was geweest, dus ik beter wist, fijne dag verder, zei ik dan.
Misschien in Nederland, maar in veel landen zijn het wel terdege recreatieve drugs. Heb met beide geëxperimenteerd in de jaren negentig en ik vind deze drugs tig maal relaxter en lekkerder dan de shit die ze tegenwoordig nemen. Wie slikt nu een pil waarvan je niet weet wat erin zit? Wie giet er nu gootsteenontstopper en andere vergelijkbare chemicaliën door zijn strot? Het roken van heroïne en crack is op dat gebied een stuk veiliger. Na een klein teugje weet je gelijk of je goede drugs hebt gescoord.quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het percentage van de GHB gebruikers die zwaar verslaafd zijn is natuurlijk verwaarloosbaar ten opzichte van het percentage zwaar verslaafden die Heroine of Crack gebruiken. Die laatste twee zijn niet echt recreatieve drugs (als in, we hebben een gezellige avond laten we Crack gebruiken.)
Rock Cocaïne (Crack) stond in 1985 in de VS bekend als drugs waaraan je bij het eerste gebruik al verslaafd raakte....quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het percentage van de GHB gebruikers die zwaar verslaafd zijn is natuurlijk verwaarloosbaar ten opzichte van het percentage zwaar verslaafden die Heroine of Crack gebruiken. Die laatste twee zijn niet echt recreatieve drugs (als in, we hebben een gezellige avond laten we Crack gebruiken.)
ooit gedacht aan een carrière in de filmbusinessquote:Op zaterdag 5 december 2015 11:47 schreef Poolbal het volgende:
Als ik mag gokken op een scenario (op basis van aanwezigheid drugs en 'vrijwillig' op het spoor staan):
binnen krijgt ze te veel sterke xtc (vrijwillig of onder sociale druk). Ze gaat naar buiten om even afgezonderd bij te komen omdat ze te hard gaat. Iemand neemt haar mee en maakt misbruik van de situatie. Na een tijd wordt ze op een afgelegen plek losgelaten. Ze voelt zich gigantisch rot om wat ze zojuist heeft meegemaakt en nog steeds van de kaart. Ze is zo overweldigt van de drugs en emoties dat ze maar wat rondstruint en als de trein komt kan het haar op dat moment niets schelen als het zo voorbij is, of ze begrijpt misschien niet eens dat het een trein is c.q. wat de gevolgen zijn als ze geraakt wordt.
mijn ervaring met wiet is dat je bij te veel er flink paranoïde van kan worden. Bij alcohol val je gewoon in je eigen kots om. In het kader van dit verhaal zou alcohol dus 'beter' zijn voor zo ver de invloed van middelen een belangrijke rol zou spelenquote:Op zaterdag 5 december 2015 11:28 schreef BaardHagrid het volgende:
[..]
Wiet is gewoon chill in tegenstelling tot alcohol, als je teveel neemt.
Mijn ervaring met teveel wiet is dat ik wit wegtrek om even 2 uurtjes heerlijk in slaap te vallen om daarna er weer lekker tegenaan te kunnenquote:Op zaterdag 5 december 2015 11:57 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
mijn ervaring met wiet is dat je bij te veel er flink paranoïde van kan worden. Bij alcohol val je gewoon in je eigen kots om. In het kader van dit verhaal zou alcohol dus 'beter' zijn voor zo ver de invloed van middelen een belangrijke rol zou spelen
het is een mogelijk scenario op basis van:quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:50 schreef danos het volgende:
[..]
ooit gedacht aan een carrière in de filmbusiness
ik vraag me dan af of je dan wel echt ooit te veel op hebt. Hoewel iedereen reageert anders natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Mijn ervaring met teveel wiet is dat ik wit wegtrek om even 2 uurtjes heerlijk in slaap te vallen om daarna er weer lekker tegenaan te kunnen
quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:00 schreef Poolbal het volgende:
[..]
- 'vrijwillig' op het spoor staan (bewuste en geplande zelfmoord kan vrijwel zeker uitgesloten worden)
Precies.quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:47 schreef Poolbal het volgende:
Ik las ergens "XTC is geen tripmiddel", maar daar ben ik het niet mee eens. Juist XTC kan je enorm van het pad af brengen. Niet als je het gebruikt zoals je zou moeten: goed uitgerust, voldoende gegeten en gedronken en in kwartjes/halfjes en het effect afwachten.
Maar als je klein van stuk bent, weinig hebt gegeten of gedronken, alcohol op hebt en dan in één keer een hele neemt dan kan het inslaan als een bom. Tegenwoordig zijn er ook nog eens hele zware pillen die je al helemaal niet in één keer moet nemen.
Ervaren xtc gebruikers hebben het allemaal wel eens gehad. Als hij inslaat weet je even niet meer waar je het moet zoeken. Zitten, staan, eh jezus wat ga ik hard :/
En als je echt teveel op hebt dan snap je soms helemaal niets van wat er om je heen gebeurd, praten lukt eigenlijk nauwelijks want er komt gibberish uit je mond. En je kan er dus enorm van trippen, en dan bedoel ik hallucineren. Ik liep ooit na een feest naar huis en aan het einde van de straat (ong 100m) stond een behoorlijke groep mensen ik schat 20 ofzo, sommige met motoren anderen met fietsen. Ik loop door... niemand. Andere keer: op Innercity in de Rai zag ik binnen overal enorme bomen en de grond bezaaid met afgevallen blaadjes. Geen bomen en de grond lag inderdaad vol, maar met platgetrapte plastic bekers. Ik heb nooit zulke dingen ervaren met paddo's.
En dan heb je nog de comedown van XTC waar je je ontzettend depressief van kan voelen.
Als ik mag gokken op een scenario (op basis van aanwezigheid drugs en 'vrijwillig' op het spoor staan):
binnen krijgt ze te veel sterke xtc (vrijwillig of onder sociale druk). Ze gaat naar buiten om even afgezonderd bij te komen omdat ze te hard gaat. Iemand neemt haar mee en maakt misbruik van de situatie. Na een tijd wordt ze op een afgelegen plek losgelaten. Ze voelt zich gigantisch rot om wat ze zojuist heeft meegemaakt en nog steeds van de kaart. Ze is zo overweldigt van de drugs en emoties dat ze maar wat rondstruint en als de trein komt kan het haar op dat moment niets schelen als het zo voorbij is, of ze begrijpt misschien niet eens dat het een trein is c.q. wat de gevolgen zijn als ze geraakt wordt.
bijvoorbeeld dat drugs geen enkele rol speelt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:03 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Precies.
Die trein, waarvan ze eerst twee lichtjes op zich af ziet komen, later komt het geluid pas, kan ze voor iets heel anders hebben aangezien, als ze hallucineerde zeker.
Niemand zal ooit weten wat er in haar koppie omging, omdat drugs bij iedereen anders valt.
Met out gaan had ik toch wel het idee dat ik een lurkje teveel had gedaanquote:Op zaterdag 5 december 2015 12:00 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
ik vraag me dan af of je dan wel echt ooit te veel op hebt. Hoewel iedereen reageert anders natuurlijk.
dat kan ik mij voorstellen ja. Nooit paranoïde geworden van de wiet though?quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Met out gaan had ik toch wel het idee dat ik een lurkje teveel had gedaan
Ook alcohol valt onder drugs. En dan zeker gecombineerd met elke andere drug.quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:05 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
bijvoorbeeld dat drugs geen enkele rol speelt.
Nee, het kan inderdaad zijn dat ze lief en leed deelde met haar zus -maar dan net niet dat ze ongelukkig was-, dat haar familie nooit door heeft gehad dat ze onderhuids zich verschrikkelijk voelde, dat die zus volledig verkeerd inschatte dat "zij het gezin nooit een zelfmoord aan zou doen", dat haar vriendinnen en omgeving niets door hebben gehad en dat ze toen plotseling om 2:00 's nachts tijdens het uitgaan bedacht: "Ja, nu ga ik mijn langgekoesterde doodswens vervullen door enkele uren in de storm rond te lopen en mezelf ergens voor de trein gooien".quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:01 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]voorbarig en ongefundeerd gelul.
Nope, nooit last van gehad. Ook totaal geen aanleg voor denk ik, ook met andere drugs nooit last van gehad. Ik heb volgens mijn vrienden ook een zeer vrolijke dronkquote:Op zaterdag 5 december 2015 12:09 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
dat kan ik mij voorstellen ja. Nooit paranoïde geworden van de wiet though?
een risico inderdaad. Niet een sluitende oorzaakquote:Op zaterdag 5 december 2015 12:10 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Ook alcohol valt onder drugs. En dan zeker gecombineerd met elke andere drug.
En alles waar men teveel van neemt is een risico, al kan de een dit maximaal aan en een ander valt al dood neer na minimaal gebruik.
quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:10 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Nee, het kan inderdaad zijn dat ze lief en leed deelde met haar zus -maar dan net niet dat ze ongelukkig was-, dat haar familie nooit door heeft gehad dat ze onderhuids zich verschrikkelijk voelde, dat die zus volledig verkeerd inschatte dat "zij het gezin nooit een zelfmoord aan zou doen", dat haar vriendinnen en omgeving niets door hebben gehad en dat ze toen plotseling om 2:00 's nachts tijdens het uitgaan bedacht: "Ja, nu ga ik mijn langgekoesterde doodswens vervullen door enkele uren in de storm rond te lopen en mezelf ergens voor de trein gooien".
Dat is een bewuste geplande zelfmoord en die durf ik wel zo goed als uit te sluiten.
Oh ja, ik zal dan ook nog deze smiley doen, want dat hoort erbij he:
quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nope, nooit last van gehad. Ook totaal geen aanleg voor denk ik, ook met andere drugs nooit last van gehad. Ik heb volgens mijn vrienden ook een zeer vrolijke dronk
Enige gevoeligheid die ik heb kunnen bemerken was flashbacks na paddo's, dat je dagen later de auto toch maar even aan de kant zet omdat de weg bochten lijkt te krijgen en je toch echt zeker weet dat het een rechte weg is.
Wel de "leukste" dingen meegemaakt met anderen tot aan mensen die op een hardcoreparty de halve nacht in een kliko verstopt zitten en af en toe over het randje gluren of het al veilig is buiten de bak
is UVT niet wat voor jou? Dan kan dit topic weer gaan over Dascha ipv jouw stoere avonturenquote:Op zaterdag 5 december 2015 12:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nope, nooit last van gehad. Ook totaal geen aanleg voor denk ik, ook met andere drugs nooit last van gehad. Ik heb volgens mijn vrienden ook een zeer vrolijke dronk
Enige gevoeligheid die ik heb kunnen bemerken was flashbacks na paddo's, dat je dagen later de auto toch maar even aan de kant zet omdat de weg bochten lijkt te krijgen en je toch echt zeker weet dat het een rechte weg is.
Wel de "leukste" dingen meegemaakt met anderen tot aan mensen die op een hardcoreparty de halve nacht in een kliko verstopt zitten en af en toe over het randje gluren of het al veilig is buiten de bak
quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:17 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]lees je eens in op zelfmoord, deskundige
Of wij het nu over drugs hebben of anderen hun fantasie loslaten op wat er gebeurt zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
is UVT niet wat voor jou? Dan kan dit topic weer gaan over Dascha ipv jouw stoere avonturen
want even omdraaien is volgens jou fysiek onmogelijk?quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:36 schreef StaceySinger het volgende:
Stel dat ze via het spoor onderweg naar Hollandse Rading en de trein kwam uit Hilversum dan heeft de machinist haar voorkant nooit gezien .
Dit.quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
want even omdraaien is volgens jou fysiek onmogelijk?
Als schoonmaker of in de administratie mag ik hopen? Of maak je tijdens je werk ook allerlei voorbarige aannames?quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:00 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Ik blijf voor alsnog werken in de psychiatrie/verslavingszorg.
kan iemand in dit plaatje ook een stip zetten waar het id bewijs is gevonden? En dan in de OP plaatsen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:36 schreef StaceySinger het volgende:
Dit is apart
Op dit kaartje geven ze bij RTL aan dat de vindplaats ten zuiden is van de
Maartensdijkseweg (die is waar de rode streep staat)
Als dit klopt dan is ze meegesleurd met de trein en gevonden
op die plek ze op het kaartje aangeven (remweg trein is enkele honderden meters)
dan is ze dus geraakt door een trein die uit Hilversum kwam.
Stel dat ze via het spoor onderweg naar Hollandse Rading en de trein kwam uit Hilversum dan heeft de machinist haar voorkant nooit gezien .
Nogmaals als dit kaartje van rtl klopt
[ afbeelding ]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)offen-bloed-gevonden
Scherpe opmerkingquote:Op zaterdag 5 december 2015 12:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
want even omdraaien is volgens jou fysiek onmogelijk?
Weet je wat waarschijnlijk is?quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:32 schreef Poolbal het volgende:
[..]Hoeft niet. Maar een heel klein deel van de suïcidale mensen zoekt nooit enige vorm van hulp en komt het als donderslag bij heldere hemel. Vrijwel altijd is er links of rechts hulp gezocht of iets gedeeld met naasten. Dat er enkele gevallen zijn waarbij dat niet het geval is maakt niet uit: het meerendeel van de suïcidale mensen deelt in de periode daarvoor wel iets van het leed of de omgeving merkt iets aan het gedrag. Hier is dat volgens de verklaringen tot nu toe niet gebeurd.
Maar laten we daar wel van uitgaan. Dan heeft ze tijdens het uitgaan om 2:00 het lang voorbereide en geheim gehouden plan ten uitvoer gebracht: met een smoes naar buiten en uren doen over een tocht van een kwartier, in de bittere kou, en dan voor de trein gaan staan.
Het kan hoor, maar zoals ik al zei: die kans is zo ongelofelijk klein, ik durf wel uit te sluiten dat het hier gaat om een bewuste, geplande, zelfmoord. Het zou getuigen van een stalen karakter: hoe ze alles heeft verborgen, hoe ze de kou heeft weerstaan en voor de trein gaan staan en het echt doen vergt ook lef.
Laat dat plaatje eerst maar eens correct zijn, want Stacey heeft wel leuk de Maartensdijkseweg er in getekend, maar die een beetje te hoog laten eindigen....quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:01 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
kan iemand in dit plaatje ook een stip zetten waar het id bewijs is gevonden? En dan in de OP plaatsen?
Dat rijmt niet met waar haar ID gevonden is.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:13 schreef livelink het volgende:
Als je dit kaartje zo ziet, dan is het ook nog wel mogelijk dat ze via het spoor naar huis wilde lopen. Het is bijna een rechte lijn vanaf discotheek naar ouderlijk huis.
ik weet niet wat er van haar lichaam over is maar sporenonderzoek op vreemd DNA in/op het lichaam is ook gewoon mogelijkquote:Op zaterdag 5 december 2015 11:47 schreef Poolbal het volgende:
Ik las ergens "XTC is geen tripmiddel", maar daar ben ik het niet mee eens. Juist XTC kan je enorm van het pad af brengen. Niet als je het gebruikt zoals je zou moeten: goed uitgerust, voldoende gegeten en gedronken en in kwartjes/halfjes en het effect afwachten.
Maar als je klein van stuk bent, weinig hebt gegeten of gedronken, alcohol op hebt en dan in één keer een hele neemt dan kan het inslaan als een bom. Tegenwoordig zijn er ook nog eens hele zware pillen die je al helemaal niet in één keer moet nemen.
Ervaren xtc gebruikers hebben het allemaal wel eens gehad. Als hij inslaat weet je even niet meer waar je het moet zoeken. Zitten, staan, eh jezus wat ga ik hard :/
En als je echt teveel op hebt dan snap je soms helemaal niets van wat er om je heen gebeurd, praten lukt eigenlijk nauwelijks want er komt gibberish uit je mond. En je kan er dus enorm van trippen, en dan bedoel ik hallucineren. Ik liep ooit na een feest naar huis en aan het einde van de straat (ong 100m) stond een behoorlijke groep mensen ik schat 20 ofzo, sommige met motoren anderen met fietsen. Ik loop door... niemand. Andere keer: op Innercity in de Rai zag ik binnen overal enorme bomen en de grond bezaaid met afgevallen blaadjes. Geen bomen en de grond lag inderdaad vol, maar met platgetrapte plastic bekers. Ik heb nooit zulke dingen ervaren met paddo's.
En dan heb je nog de comedown van XTC waar je je ontzettend depressief van kan voelen.
Maar eindigt wel onder dat uitstulpseltje naar links, en niet er op of er in.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:18 schreef StaceySinger het volgende:
die weg loopt ook schuin omhoog
[ afbeelding ]
goh goh wat een vondstquote:Op zaterdag 5 december 2015 13:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar eindigt wel onder dat uitstulpseltje naar links, en niet er op of er in.
Hé, hoe weet jij waar mijn huis woont?!quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:23 schreef Leandra het volgende:
Overigens vermoed ik dat ze zo gelopen is.... ID gevonden op Zeshoven.
Weet niet of dit werkt, trouwens, maar Linkje.
Nee, als jij zo nodig plaatjes van RTL moet gaan lopen aanpassen (zonder dat te melden), dan moet je dat wel gewoon goed doen, en niet ook nog eens fouten gaan maken die de afstand groter laten lijken dan hij is.quote:
dat ze daar gelopen heeft is pure speculatiequote:Op zaterdag 5 december 2015 13:23 schreef Leandra het volgende:
Overigens vermoed ik dat ze zo gelopen is.... ID gevonden op Zeshoven.
Weet niet of dit werkt, trouwens, maar Linkje.
Welk deel van "vermoed ik" begrijp je niet?quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:26 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat ze daar gelopen heeft is pure speculatie
gaat helemaal niet om de afstand maar om de looprichtingquote:Op zaterdag 5 december 2015 13:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, als jij zo nodig plaatjes van RTL moet gaan lopen aanpassen (zonder dat te melden), dan moet je dat wel gewoon goed doen, en niet ook nog eens fouten gaan maken die de afstand groter laten lijken dan hij is.
en die eigen bevinding is gebaseerd op wat ?quote:
Tuurlijk, dat is idd een reden om een kaart foutief aan te passen, chapeau!quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:27 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
gaat helemaal niet om de afstand maar om de looprichting
Op de plek waar haar ID gevonden is.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:29 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
en die eigen bevinding is gebaseerd op wat ?
en ze heeft dan 3 uur over dat stukje gelopen ?quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op de plek waar haar ID gevonden is.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:33 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
en ze heeft dan 3 uur over dat stukje gelopen ?
je post zelf dooie linken die niet werken - dat is tofquote:Op zaterdag 5 december 2015 13:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is idd een reden om een kaart foutief aan te passen, chapeau!
de afstand zeshoven einde maartensdijkseweg/spoor is 2.2 kilometer en daar 3 uur over doen ?quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom niet?
Onder invloed van diverse middelen, koud, zonder jas?
Ik heb dronken dropje wel eens 2 uur over de weg van de stad naar huis gedaan, dat is ongeveer de helft van die route, en dan had ik het niet eens koud, was alleen maar (flink) dronken.
Hou toch op, je wist net prima te reageren op de door mij gepostte route.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je post zelf dooie linken die niet werken - dat is tof
Het onderzoek loopt nog.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:38 schreef livelink het volgende:
Bij mij werkt dat linkje prima, trouwens. Maar ik ben de draad kwijt in dit topic. Ik vrees dat de ouders moeten leren leven met het feit dat nooit helemaal duidelijk gaat worden wat er precies gebeurd is in die uren.
als ze op de trein gewacht heeft klopt je kaartje al niet meer en het is 2.2 kmquote:Op zaterdag 5 december 2015 13:39 schreef Leandra het volgende:
Maar ze kan natuurlijk ook nog een uurtje getwijfeld hebben, of op een trein gewacht hebben....
Om nou uit te sluiten dat ze er niet in 3 uur naartoe gelopen kan zijn omdat het normaal een wandeling van 39 minuten zou zijn vind ik behoorlijk vooringenomen.
Overigens is 3,2 km in 39 minuten nog redelijk doorstappen, zeker als je onder invloed bent haal je de 5 km per uur waarschijnlijk niet.
Oh, jij weet hoe laat ze op Zeshoven was? Vertel?quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
de afstand zeshoven einde maartensdijkseweg/spoor is 2.2 kilometer en daar 3 uur over doen ?
Het kaartje is vanaf de kroeg, en je weet kennelijk prima wat er op het kaartje te zien is.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
als ze op de trein gewacht heeft klopt je kaartje al niet meer en het is 2.2 km
Feit is dat dat kaartje daar gevonden isquote:Op zaterdag 5 december 2015 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, jij weet hoe laat ze op Zeshoven was? Vertel?
Nee, maar het kan (gezien de ligging van de locatie waar het ID gevonden is) prima zijn dat ze het daar gewoon zelf verloren is.....quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:43 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Feit is dat dat kaartje daar gevonden is
of ze daar zelf geweest is staat niet vast
Dat is weer een aanname waar niemand iets aan heeftquote:Op zaterdag 5 december 2015 13:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar het kan (gezien de ligging van de locatie waar het ID gevonden is) prima zijn dat ze het daar gewoon zelf verloren is.....
Jeetje. En jij doet geen aannames?quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:45 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dat is weer een aanname waar niemand iets aan heeft
dat doe je om je kaartje op orde te krijgen
Nope never nietquote:Op zaterdag 5 december 2015 13:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jeetje. En jij doet geen aannames?
Dus elke keer dat jij een aanname doet, mogen we je daar streng op aanspreken? Cool.quote:
Kaartje van Leandra is een mogelijkheid, die van Stacey ook.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus elke keer dat jij een aanname doet, mogen we je daar streng op aanspreken? Cool.
Het is onwaarschijnlijk dat ze met die ID kaart in haar hand dronken en stoned over straat liep en die daar verloren is .quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:51 schreef ootjekatootje het volgende:
We weten niet genoeg om die route uit te zetten:
1 ID-kaart gevonden in de Zeshoven, op dinsdagmorgen 10:00 (feit)
2 Waar die lag? Door de straat gewaaid? Mogelijk. In een prullenbak? Al staan die daar niet. In een tuin? Kijk dat weten we niet.
3 Grote vraag blijft wel, waarom lag die kaart daar?
Dat kleine pasje past met gemak in je broekzak en zat daar ws al de hele avond. Op een gegeven moment voel je dat niet eens mee zitten. Waarom onder invloed dat pasje uit je broek gaan vissen?
Waarom zou dat onwaarschijnlijk zijn? Ze had waarschijnlijk niet veel meer bij zich dan haar ID. En het lijkt me juist heel waarschijnlijk dat je dingen verliest als je dronken en/of stoned bent.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Het is onwaarschijnlijk dat ze met die ID kaart in haar hand dronken en stoned over straat liep en die daar verloren is .
Dus dat kaartje van Leandra slaat nergens op
Twee soorten drugs gevonden en alcohol.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
Tijdje niet gelezen hier. Is er al meer bekend over de doodsoorzaak?
Edit: Bedoel dus of het al duidelijk is of het om een zelfmoord gaat. Doodsoorzaak lijkt me een trein.
Ze waren toch flink aan het zoeken in de Rembrandstraat naar haar telefoon?quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:03 schreef StaceySinger het volgende:
dit is dat gebied
[ afbeelding ]
Dat is dus een aanname.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Het is onwaarschijnlijk dat ze met die ID kaart in haar hand dronken en stoned over straat liep en die daar verloren is .
ja en dat doen ze niet voor niksquote:Op zaterdag 5 december 2015 14:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze waren toch flink aan het zoeken in de Rembrandstraat naar haar telefoon?
Thanks!quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Twee soorten drugs gevonden en alcohol.
Ze zou volgens de machinist met haar handen in de zij op het spoor gestaan hebben en had ze niet gereageerd op meerdere claxxon-signalen
ID werd dinsdag gevonden in de Zeshoven (straat)
Een jongen en een meisje zaten na 02:00 uur voor Ijssalon Kings op een bankje, beiden zonder jas. De jongen wordt gezocht als getuige, meisje was mogelijk Dascha.
Das is nieuw. Peter R de Vries is woordvoerder van de familie geworden en zit in elk programma, geeft veel feiten en informatie.
van Leandra jaquote:
Die zat misschien wel in het complot, alle opties open houden!quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Daarbij ben ik wel een beetje moe van de suggestie dat de machinist gelogen zou hebben.
Dat haar aanname onwaarschijnlijk is, is net zo goed een aanname.quote:
Nee, dat maken ze misschien laten bekend, onderzoeksgegevens van de politie (oa bloedonderzoek) komt maandag.quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Thanks!
Weet je ook om wat voor drugs het gaat?
En dan nu over naar de materiaal-deskundige experts van Fok.nl, Leandra en Lienekien, kom er maar in!quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:24 schreef Jaroon het volgende:
Het onderzoek heeft zich nu deels verlegt naar Fok.nl hoorde ik net. Er schijnt hier goede feitelijke informatie vandaan te komen. Zelfs RTL Boulevard zit er over na te denken een Fokker uit te nodigen voor uitleg.
Geen tijd ik moet nog een link opzoeken voor Marsan,quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:24 schreef Jaroon het volgende:
Het onderzoek heeft zich nu deels verlegt naar Fok.nl hoorde ik net. Er schijnt hier goede feitelijke informatie vandaan te komen. Zelfs RTL Boulevard zit er over na te denken een Fokker uit te nodigen voor uitleg.
Leandra is de stad in, Lienekien misschien?quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan nu over naar de materiaal-deskundige experts van Fok.nl, Leandra en Lienekien, kom er maar in!
We hebben ze allemaal gewoon! Ook kaartdeskundigen. Drugsdeskundigen. Psychologen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan nu over naar de materiaal-deskundige experts van Fok.nl, Leandra en Lienekien, kom er maar in!
Ik weet niet wat of wie Marsan is. Maar dat klinkt belangrijk.quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen tijd ik moet nog een link opzoeken voor Marsan,
Alleen geen uitgebreide OP. Mata is weg...quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
We hebben ze allemaal gewoon! Ook kaartdeskundigen. Drugsdeskundigen. Psychologen.
Die taak neemt een ander dan maar over. Dit is een kans voor Fok om echt op de kaart te komen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Alleen geen uitgebreide OP. Mata is weg...
Die zijn er niet.quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou dan heb ik er nog eentje:quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die taak neemt een ander dan maar over. Dit is een kans voor Fok om echt op de kaart te komen.
Wat erg. Die hebben haar de straat weer opgestuurd en niet eens haar ouders gebeld.quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou dan heb ik er nog eentje:
Aan het einde van de Zeshoven ligt een Medisch Centrum, De artsenij. Dat is een huisartsenpost, misschien was ze toch op zoek naar hulp?
Volgens de website zijn die na 17:00 uur gesloten en dient men naar het ziekenhuis te gaan.quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat erg. Die hebben haar de straat weer opgestuurd en niet eens haar ouders gebeld.
Lienekien in de maxi cosiquote:Op zaterdag 5 december 2015 14:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Leandra is de stad in, Lienekien misschien?
Jammer, je spoor loopt al dood.quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens de website zijn die na 17:00 uur gesloten en dient men naar het ziekenhuis te gaan.
https://www.mcdeartsenij.nl/snelmenu/#ehbo
Nee, Ziekenhuis Ter Gooi ligt ook in Hilversum Oost.quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jammer, je spoor loopt al dood.
ik zie niet wat er mis mee is. Ook al is het niet correct. Past prima in dit topic vol koude grondpsychologen, amateur rechercheurs en partypathologen. Helpt ons bij nieuwe, spannende speculatiesquote:Op zaterdag 5 december 2015 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat dat plaatje eerst maar eens correct zijn, want Stacey heeft wel leuk de Maartensdijkseweg er in getekend, maar die een beetje te hoog laten eindigen....
onze ontluikende liefde. Wat doe jequote:Op zaterdag 5 december 2015 14:58 schreef Specularium het volgende:
Ga even ergens anders naartoe met jullie slowchat.
tot op heden zijn er vooral scenario's bijgekomenquote:Op zaterdag 5 december 2015 14:58 schreef HexHunter het volgende:
Nu we een aantal topics verder zijn....
Hebben de FOK!detectives dit mysterie al opgelost of moet ik weer eens terugkomen bij topic #35 of iets degelijks?
Nee dat de politie in het vervolg wat beter moet opletten:quote:Op zaterdag 5 december 2015 15:12 schreef syndroom het volgende:
Als dit mysterie opgelost wordt, fijn. Wat leren we ervan? Dat ouders voortaan maar wat beter op hun dochters moeten letten?
quote:Meisje, wat is er met je gebeurd?
Daphne van Rossum
Het is weekend. Het zal je maar gebeuren dat je kind een gezellig avondje gaat stappen met vrienden en in de vroege ochtenduren dood wordt gevonden. Het is nu een week geleden dat de aangrijpende oproep op Facebook verscheen van René Graafsma die wil weten wat er met zijn dochter Dascha (16) is gebeurd. Ook Astrid Storm zit ruim twee jaar na de dood van haar dochter nog vol vragen.
Het ging bij velen door merg en been. Ze was aangereden door een trein, maar hoe kwam ze daar op het spoor? Wat is er gebeurd in de uren tussen de club en haar dood? De politie heeft nu toegezegd de laatste drie uur van haar leven te gaan reconstrueren. Er wordt onderzocht of ze, al dan niet, gedrogeerd is geweest. René Graafsma gelooft per defenitie niet dat zijn dochter zelfmoord heeft gepleegd, zei hij tegen RTV Noord Holland. Hij gelooft dat ze gedrogeerd is en achtergelaten: "Mogelijk is ze door iemand opgepikt en heeft diegene haar naar een onherbergzame plek gereden."
Kwijt
Het verhaal trof ook Astrid Storm zeer. In 2013 raakte ze haar dochter Talitha (25) kwijt. Net als bij Dascha zijn er nog altijd veel vragen over haar laatste uren. Net als bij de dood van Dascha zijn er meer vragen dan antwoorden. Ook na tweeëneenhalf jaar is het mysterie nog steeds niet opgelost. In de zaak van Talitha was de conclusie van Justitie ‘zelfmoord’, terwijl later bleek dat dat oordeel veel te snel is uitgesproken en dat er fouten zijn gemaakt bij het onderzoek. Talitha werd overreden door een trein in Heerhugowaard, maar woonde in Amsterdam. Wat deed ze daar langs die pikdonkere spoorlijn? Waarom lag ze roerloos tussen de rails? Moeder Astrid: "Ik heb nog steeds een vuistdik dossier vol met vragen."
Opsporing
Wat ging er door haar heen toen Astrid de post van René Graafsma las? "In eerste instantie dacht ik ’weer één, weer een zaak waarin niet duidelijk is wat er gebeurd is’. Dan hoop je dat de politie het onderzoek goed doet, maar bij mijn dochter is er geen forensische opsporing ter plekke geweest. En tot mijn grote verbazing bij Dascha ook weer niet. Ieder geval is natuurlijk anders, iedere zaak is anders. Maar dit deed mij heel erg denken aan de eerste dagen na de dood van Talitha. Ik weet precies wat deze mensen meemaken. Het verschil is wel dat deze vader meteen social media opzocht, terwijl wij nog dachten dat de politie goed onderzoek zou doen. Het was nooit in ons opgekomen dat er zo veel fouten gemaakt zouden worden, dat het desastreus zou verlopen. Dat het Openbaar Ministerie een tunnelvisie zou hebben richting zelfmoord. Nu weet ik pas hoe hard we hebben moeten vechten voor onderzoek. Daarom heb ik de vader van Dascha ook gebeld. Ik dacht dat hij wel wat tips kon gebruiken. Vooral in de eerste dagen moet je goed opletten, anders is er veel bewijsmateriaal weg. En wat weg is is weg. Het is belangrijk dat er de eerste dagen zoveel mogelijk verzameld wordt van het materiaal dat er nog is."
Missie
De missie van Astrid om helderheid te krijgen inzake de dood van háár dochter duurt voort tot op de dag van vandaag. "Vorige week nog hebben we geflyerd in Heerhugowaard, tussen het station en de plek waar ze is gevonden. We zijn daar dan een week ziek van, emotioneel grijpt dat diep in de ziel. Dat heeft heel veel impact op de familie en lichamelijk welzijn. Ik toon flink, maar de pijn zoekt een uitweg in het lichaam. Wij hebben nog zoveel vragen over de toedracht. Als er ook maar iemand is die iets gezien heeft. Wij kunnen niet verklaren wat ze daar deed. Ze woonde in Amsterdam, hield van die stad. In Heerhugowaard had ze geen vrienden zover wij weten, misschien dat ze online contact heeft gehad? Is ze zomaar zonder doel daar heen gereisd? En dan nog. Je kunt bij Heerhugowaard zo het spoor oplopen. Als ze al iets wilde waarom heeft ze het niet daar gedaan, maar is ze twee kilometer verderop gevonden in het stikdonker?
Vreemde mannen
Mijn dochter was best voorzichtig. Die ging niet zomaar mee met vreemde mannen. Ze waarschuwde mij zelfs als ik op vakantie de bergen in wilde met een gids. Ze was niet onbezonnen. Toch is er iets geweest waardoor ze daarheen is gegaan. Iemand moet dat weten. Ik hoop dat iemand dat zegt, ook al is het over een paar jaar. Dat het een ongeluk was, dan weet je het. Dan kun je het een plek geven. De vragen blijven maar komen in je hoofd. Het is moeilijk om verder te gaan met je leven. Ieder klein stukje wat je zeker weet, schept rust. Als je alle stukjes aan elkaar kan voegen heb je een scenario wat het meest aannemelijk is. We krijgen alleen geen medewerking van justitie. Ik ben al tweeëneenhalf jaar bezig met deze zaak. Ik bekijk het vaak ook zakelijk. Ik lees de dossiers, maar soms kom ik iets tegen waardoor ik er weken ziek van ben. Je moet je goed afsluiten, bijvoorbeeld als je het sectierapport leest. Dan realiseer je je ineens: 'he, dit gaat over míjn kind'. De klap erna is vreselijk."
Muziek
Het verdriet slijt niet. "Soms hoor je muziek, of iemand zegt iets waardoor je weer helemaal terug valt in je verdriet. Ik denk dat de ouders van Dascha in shock zijn nu. Je zit in een film, komt daarin terecht. Pas na een paar jaar komt het binnen druppelen. Niet als het zo vers is. Je weet wat ze zeggen, maar je emotie kan het niet verwerken. Je lichaam zit in de overlevingsstand, je denkt 'ik moet dit goed doen'. Pas later komt het verdriet binnen. De echte steun krijg ik van families die hetzelfde doormaken. Zoals familie Melters met hun dochter Eline en Marijke Harkema de moeder van Leon Groeneweg. En ook aan mijn advocaat Sébas Diekstra heb ik veel steun."
Strijdvaardig
Dan strijdvaardig: "Of het nu linksom of rechtsom is, we moeten dit onderzoeken. Via het Openbaar Ministerie (OM), of zelf. Dan hangt er natuurlijk wel een prijskaartje aan en dat geld heb ik niet. Maar voor mijn gevoel zijn er nog zoveel losse eindjes. En er zijn zoveel zaken onzorgvuldig gegaan. Het Nederlands Forensisch Instituut hebben bijvoorbeeld haar nagels meegegeven voor onderzoek aan de politie. Dat is in een envelop of la beland, het is in ieder geval niet gedocumenteerd. Het is weg! Voor hen is het niks, maar wij hadden al zo weinig nog van haar."
Ja en? Gewoon wat minder decadent doen en niet meer s'nachts ergens lam de feestbeest uithangen, dan doe je ook geen stomme dingen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee dat de politie in het vervolg wat beter moet opletten:
Moeder van Talitha vandaag in de krant:
[..]
Overdag kan je leven ook eindigenquote:Op zaterdag 5 december 2015 15:23 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ja en? Gewoon wat minder decadent doen en niet meer s'nachts lam ergens gaan feesten, dan doe je ook geen stomme dingen.
Vrienden ontmoeten kun je ook overdag doen.
Gevalletje eigen schuld?quote:Op zaterdag 5 december 2015 15:23 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ja en? Gewoon wat minder decadent doen en niet meer s'nachts ergens lam de feestbeest uithangen, dan doe je ook geen stomme dingen.
Cognitieve dissonantiequote:Op zaterdag 5 december 2015 15:23 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ja en? Gewoon wat minder decadent doen en niet meer s'nachts ergens lam de feestbeest uithangen, dan doe je ook geen stomme dingen.
Nette meisjes horen op zo'n tijdstip niet buiten te zijn. Ik blijf het merkwaardig vinden dat men hier normaal vindt dat een meisje van 16 nog zo laat gaat stappen, alcohol drinkt en drugs gebruikt, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.quote:Op zaterdag 5 december 2015 15:29 schreef agter het volgende:
[..]
Gevalletje eigen schuld?
Hoe krijg je het je strot uit.
je gaat serieus nederland met india vergelijken?quote:Op zaterdag 5 december 2015 15:45 schreef syndroom het volgende:
[..]
Nette meisjes horen op zo'n tijdstip niet buiten te zijn. Ik blijf het merkwaardig vinden dat men hier normaal vindt dat een meisje van 16 nog zo laat gaat stappen, alcohol drinkt en drugs gebruikt, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Eens gaat het fout en dat is met dit incident gebleken.
In landen als India loopt geen enkele vrouw zo laat over straat, omdat ze zich beter bewust zijn van mogelijke gevaren. In Nederland is men daar toch een beetje naïef in.
Ik ben hier gestopt met lezen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 15:45 schreef syndroom het volgende:
[..]
Nette meisjes horen op zo'n tijdstip niet buiten te zijn.
Zit niet zo zwakhoofdig te mekkeren manquote:Op zaterdag 5 december 2015 15:45 schreef syndroom het volgende:
[..]
Nette meisjes horen op zo'n tijdstip niet buiten te zijn. Ik blijf het merkwaardig vinden dat men hier normaal vindt dat een meisje van 16 nog zo laat gaat stappen, alcohol drinkt en drugs gebruikt, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
In landen als India loopt geen enkele vrouw zo laat over straat, omdat ze zich beter bewust zijn van mogelijke gevaren. In Nederland is men daar toch een beetje naïef in.
In India worden meisjes aan de lopende band verkracht.quote:Op zaterdag 5 december 2015 15:45 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dascha net meisje?quote:Op zaterdag 5 december 2015 15:54 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Zit niet zo zwakhoofdig te mekkeren man
Alsof dit geen "Net" meisje zou zijn.
Ben je van de bevindelijk gereformeerden, zwarte kous, thuislezer of een wedergeboren Christen ?
Het is verschrikkelijk dat jonge meiden eigenlijk niet meer zo laat kunnen gaan stappen, zonder aan gevaren blootgesteld te worden. Als je toevallig een verkeerd figuur treft, die je iets te drinken aanbiedt, met drugs erin, dan ben je, in al je onschuld, gewoon de pineut. En dan kan het verkeerd aflopen, heel verkeerd.quote:Op zaterdag 5 december 2015 15:45 schreef syndroom het volgende:
Precies, nooit mag iemand gedeeltelijk of volledig bestraft worden voor haar dood. Zij zocht het op, ze had beter moeten weten als ze fatsoenlijk was opgevoedquote:
Veel te weinig kelders in Nederlandquote:Op zaterdag 5 december 2015 16:17 schreef syndroom het volgende:
Ik ben helemaal niet kortzichtig of zo, probeer alleen duidelijk te maken dat de dood van Dascha makkelijk voorkomen had kunnen worden.
Door iedereen tot een bepaalde leeftijd binnen te houden?quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:17 schreef syndroom het volgende:
Ik ben helemaal niet kortzichtig of zo, probeer alleen duidelijk te maken dat de dood van Dascha makkelijk voorkomen had kunnen worden.
Ja en dan door naar de aanleunwoning 🤓quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:22 schreef mootie het volgende:
[..]
Door iedereen tot een bepaalde leeftijd binnen te houden?
Je bent wel kortzichtig en fucking wereldvreemd. Eigenlijk denk ik dat je een mega troll bent.quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:17 schreef syndroom het volgende:
net als het drugs- en drankgebruik is dit van alle tijden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is verschrikkelijk dat jonge meiden eigenlijk niet meer zo laat kunnen gaan stappen, zonder aan gevaren blootgesteld te worden. Als je toevallig een verkeerd figuur treft, die je iets te drinken aanbiedt, met drugs erin, dan ben je, in al je onschuld, gewoon de pineut. En dan kan het verkeerd aflopen, heel verkeerd.
En nee, dat is niet de schuld van de ouders, of van het meisje, maar van de eikel die hier misbruik van weet te maken. Helaas zijn er veel van die eikels.
gewoon overdag ook, omdat ze in de bus zitten (wat nette meisjes niet moeten doen in India)quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
In India worden meisjes aan de lopende band verkracht.
Acht ik allemaal net zo waarschijnlijk als dat die kaart door de wind is gegrepen, of een willekeurige wie dan ook heeft dat kaartje ergens gevonden, 5 minuten bekeken en in een andere straat weer op straat gegooid.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Vroeger werden vrouwen meestal nog naar huis terug begeleidquote:Op zaterdag 5 december 2015 16:58 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
net als het drugs- en drankgebruik is dit van alle tijden.
Daar hebben ze toch die telefoon zelf niet voor nodig, maar alleen de celldata van de provider? Of, als de locatiegeschiedenis aanstaat, alleen de login van haar account.quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja en dat doen ze niet voor niks
met een driepunts meting kunnen ze uitpeilen waar een telefoon geweest is zeg maar
Volgens mij beslist een rechter of de telefoonprovider die datagegevens aan de politie mag overhandigen, ivm met privacy.quote:Op zaterdag 5 december 2015 17:50 schreef Fixers het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch die telefoon zelf niet voor nodig, maar alleen de celldata van de provider? Of, als de locatiegeschiedenis aanstaat, alleen de login van haar account.
Dat gebeurt ook nog steeds. Beschermen, vechten, alcohol, drugs, junks, verkrachten, zelfmoord, paniekzaaierij, stilzwijgen, religie..niks nieuws onder de zon.quote:Op zaterdag 5 december 2015 17:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Vroeger werden vrouwen meestal nog naar huis terug begeleid
Deze vrouw was ook niet in haar eentje op stapquote:Op zaterdag 5 december 2015 17:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Vroeger werden vrouwen meestal nog naar huis terug begeleid
Bovendien ging ze (waarschijnlijk) ook niet naar huis. Daar waren haar vriendinnen iniedergeval niet van op de hoogte.quote:Op zaterdag 5 december 2015 18:38 schreef Messina het volgende:
[..]
Deze vrouw was ook niet in haar eentje op stap
Nee joh, gewoon je kind strak houden, ook al mogen d'r vrienden wel stappen, moet jij je poot stijf houden als ouder, zodat je kind je gaat haten, gaat weglopen en gaat liegen omdat ze toch mee wil komen met d'r leeftijdsgenoten.quote:Op zaterdag 5 december 2015 19:30 schreef matthijst het volgende:
Vrij bizar om je dochter van 16 tot 03:00 's nachts te laten uitgaan. Lekker zuipen en drugs gebruiken... En nu is ze dood. Boehoe, misschien wat strenger moeten zijn, of de reclames van geen alcohol boven de 18 gemist de laatste jaren?
Maar natuurlijk was dit de eerste keer dat ze dronk en toevallig ook voor het eerst dat ze drugs gebruikte....
Kind zal wel straalbezopen richting huis zijn gesjokt. Over de pis om iets onzinnigs, in een de hele wereld haat me mood. Hoppa, voor de trein. Klaar. Als ze thuis op de bank had gezeten was ze iig niet onder de trein beland die avond
Misschien wel een jaar eerder in dat geval...quote:Op zaterdag 5 december 2015 19:30 schreef matthijst het volgende:
Als ze thuis op de bank had gezeten was ze iig niet onder de trein beland die avond
Probleem van al die ouders schijnbaar; kinderen bepalen de regels.quote:Op zaterdag 5 december 2015 19:49 schreef Messina het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon je kind strak houden, ook al mogen d'r vrienden wel stappen, moet jij je poot stijf houden als ouder, zodat je kind je gaat haten, gaat weglopen en gaat liegen omdat ze toch mee wil komen met d'r leeftijdsgenoten.
Met als mogelijk resultaat dat de tiener zo depri wordt dat ze zichzelf alsnog voor een trein werpt.
Mijn zoon is 17. Alles gaat in overleg, volgend jaar moet 'ie het ook helemaal zelf kunnen. Waarom dan 100% strak houden tot hun 18e?quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
Probleem van al die ouders schijnbaar; kinderen bepalen.
quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
Probleem van al die ouders schijnbaar; kinderen bepalen de regels.
Lijkt net het land van ooit wel. Inderdaad, ouders durven tegenwoordig geen regels meer te stellen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
Probleem van al die ouders schijnbaar; kinderen bepalen de regels.
Niet elk kind is hetzelfde. Maar een meisje van 16, aan de drank en drugs gaat schijnbaar niet helemaal lekker. Dan kan je als vader als ze dood is zielig gaan doen op internet, of voordát er iets gebeurt eens interesse tonen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:03 schreef Messina het volgende:
[..]
Mijn zoon is 17. Alles gaat in overleg, volgend jaar moet 'ie het ook helemaal zelf kunnen. Waarom dan 100% strak houden tot hun 18e?
Ik ben het met je eens dat jongeren onder de 18 niet horen te drinken, van mij zouden ze dat zelfs naar 21 mogen opschroeven (en daar maak ik me hier vast niet populair mee). Ik ben echter ook van mening dat je tieners niet helemaal moet afschermen van de grote-mensen-wereld. Er is een groot verschil tussen een 16-jarige die één of twee biertjes neemt, ook al is dat dan wettelijk verboden, en een 16-jarige die zich compleet lam zuipt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Niet elk kind is hetzelfde. Maar een meisje van 16, aan de drank en drugs gaat schijnbaar niet helemaal lekker. Dan kan je als vader als ze dood is zielig gaan doen op internet, of voordát er iets gebeurt eens interesse tonen.
Of zou ze tot nu toe altijd nuchter zijn thuisgekomen?
Zeker, alleen wat naief van die ouders om te denken dat ze tot 3 uur aan de cola zitten.quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:08 schreef Messina het volgende:
Laten we ook de rol van de kroeg/discotheek niet vergeten; Zij mogen geen drank schenken aan jongeren onder de 18.
In landen als India kunnen vrouwen niet eens alleen over straat zonder verkracht en doodvermoord te worden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 15:45 schreef syndroom het volgende:
[..]
... waar staat dat dat gebeurd is?quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:08 schreef Messina het volgende:
Laten we ook de rol van de kroeg/discotheek niet vergeten; Zij mogen geen drank schenken aan jongeren onder de 18.
Nergens, dat is een logische aanname.quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:31 schreef Kopiko het volgende:
[..]
... waar staat dat dat gebeurd is?
Kinderen die tot hun 21ste niet mogen drinken (van de wet of hun ouders) gaan vaak een behoorlijke tijd helemaal los als ze dat wel officieel mogen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:08 schreef Messina het volgende:
Ik ben het met je eens dat jongeren onder de 18 niet horen te drinken, van mij zouden ze dat zelfs naar 21 mogen opschroeven (en daar maak ik me hier vast niet populair mee).
Ja, dat zou inderdaad best kunnen. Klinkt op papier beter dan de uitwerking waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kinderen die tot hun 21ste niet mogen drinken (van de wet of hun ouders) gaan vaak een behoorlijke tijd helemaal los als ze dat wel officieel mogen.
En dan hebben we het nog niet over de tijd dat ze stiekem gedronken hebben voor het officieel mocht, en helaas verbeteren ze daarbij vooral de vaardigheid dingen verborgen te houden.
En dan denk ik dat er sinds de handhaving van het strengere alcoholbeleid ook meer drugs gebruikt wordt onder 18-minners.
Interessant wat dat betreft:quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:42 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, dat zou inderdaad best kunnen. Klinkt op papier beter dan de uitwerking waarschijnlijk.
En dat is dan de VS, waar je onder de 21 helemaal niet mag drinken... gebeurt toch volop en dan dus ook nog eens in de auto stappen, maar ja, als je kind niet mag drinken dan hoef je je kind natuurlijk ook niet te leren dat hij niet met drank op auto mag rijden, want hij mag sowieso niet drinken.quote:
Nederlandse cijfers daarvan zijn er volgens mij niet of zeer onbetrouwbaar. Volgens mij was het namelijk (tot voorkort?) zo dat wanneer een bestuurder bij een auto-ongeluk overlijdt, het verboden was om nog een bloedtest uit te voeren.quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Interessant wat dat betreft:
[..]
En dat is dan de VS, waar je onder de 21 helemaal niet mag drinken... gebeurt toch volop en dan dus ook nog eens in de auto stappen, maar ja, als je kind niet mag drinken dan hoef je je kind natuurlijk ook niet te leren dat hij niet met drank op auto mag rijden, want hij mag sowieso niet drinken.
En wellicht gebeurt het juist omdat ze niet mogen drinken, want dan moeten ze uitleggen waarom ze niet met de auto gaan, of niet met de auto zijn teruggekomen.
Dat was altijd al zo en zal altijd zo blijven.quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:41 schreef Leandra het volgende:
drugs gebruikt wordt onder 18-minners.
Je hoeft niet om te komen als je bij een auto-ongeluk betrokken bent... daarbij mag je in NL pas op je 18de (zelfstandig) rijden en is er dus geen leeftijd waarop je niet legaal mag drinken maar wel mag autorijden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 22:00 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nederlandse cijfers daarvan zijn er volgens mij niet of zeer onbetrouwbaar. Volgens mij was het namelijk (tot voorkort?) zo dat wanneer een bestuurder bij een auto-ongeluk overlijdt, het verboden was om nog een bloedtest uit te voeren.
Een knip van een zin is niet echt nuttig als de zin daarmee z'n context verliest.quote:Op zaterdag 5 december 2015 22:05 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Dat was altijd al zo en zal altijd zo blijven.
Doet niks af aan mijn puntquote:Op zaterdag 5 december 2015 22:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een knip van een zin is niet echt nuttig als de zin daarmee z'n context verliest.
Vanwege?quote:Op zaterdag 5 december 2015 22:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoewel het me niets verbaast als het aantal beschonken (of onder invloed) scooterbestuurders ook stijgende is sinds "Geen 18, geen druppel".
Wat ik bedoel is, bij alle tweezijdige ongelukken waarbij de dronken bestuurder overlijdt en de nuchtere bestuurder het overleeft, er niks wordt geregistreerd over alcoholgebruik bij fatale ongevallen (jij had het over fatale ongevallen).quote:Op zaterdag 5 december 2015 22:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hoeft niet om te komen als je bij een auto-ongeluk betrokken bent... daarbij mag je in NL pas op je 18de (zelfstandig) rijden en is er dus geen leeftijd waarop je niet legaal mag drinken maar wel mag autorijden.
Hoewel het me niets verbaast als het aantal beschonken (of onder invloed) scooterbestuurders ook stijgende is sinds "Geen 18, geen druppel".
Maar niet voor eenzijdige ongelukken waarbij een van de passagiers overlijdt, en dat is niet minder een fataal ongeluk.quote:Op zaterdag 5 december 2015 22:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is, bij alle tweezijdige ongelukken waarbij de dronken bestuurder overlijdt en de nuchtere bestuurder het overleeft, er niks wordt geregistreerd over alcoholgebruik bij fatale ongevallen (jij had het over fatale ongevallen).
Dat geldt dan ook voor de eenzijdige ongelukken waarbij de dronken bestuurder overlijdt.
Omdat ze dan dingen stiekem gebruiken en als je stiekem gebruikt dan heb je geen reden je scooter ergens te laten staan, maar kun je er gewoon mee naar huis rijden, je bent immers nuchter toch?quote:
Klopt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 22:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar niet voor eenzijdige ongelukken waarbij een van de passagiers overlijdt, en dat is niet minder een fataal ongeluk.
Ik denk van niet, maar ik neem aan dat meiden en jongens van 16 wel stiekem alcohol drinkt terwijl oudere meerderjarige vriend(in) de bestelling van de bar ophaalt of krijgt van een serveerster die rondloopt met de dranken. Maar jongeren vertellen toch niet aan de ouders wat ze gedronken hebben tijdens de stapavond.quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zeker, alleen wat naief van die ouders om te denken dat ze tot 3 uur aan de cola zitten.
Dat hoort eigenlijk niet. Want de ouders bepalen dus (huis)regels waar hun kinderen ook aan moet houden zolang ze in ouderlijk huis wonen.quote:
ow dus nu is het zelfs al een feit.quote:Op zondag 6 december 2015 00:53 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat hoort eigenlijk niet. Want de ouders bepalen dus (huis)regels waar hun kinderen ook aan moet houden zolang ze in ouderlijk huis wonen.
Dat weet ik zelf ook nog niet.... maar ik ben 43, straks kan ik nog wel altijd voortplanten bij mijn geliefde vriendin... als we zelf aan toe zijn. Dat is altijd een keus waar alle echtparen moet maken waar men allebei 100% voorstaat.quote:Op zondag 6 december 2015 01:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ow dus nu is het zelfs al een feit.
Nou ik hoop maar dat jij je niet voortgeplant hebt of dit nog gaat doen
Das heel fijn voor je, maar totaal niet ontopic dus dat mag ergens anders.quote:Op zondag 6 december 2015 01:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat weet ik zelf ook nog niet.... maar ik ben 43, straks kan ik nog wel altijd voortplanten bij mijn geliefde vriendin... als we zelf aan toe zijn. Dat is altijd een keus waar alle echtparen moet maken waar men allebei 100% voorstaat.
Ja inderdaad dat doe ik binnenhuis in slaapkamer met elkaar. Dus privé.quote:Op zondag 6 december 2015 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Das heel fijn voor je, maar totaal niet ontopic dus dat mag ergens anders.
Wat een rare gozer zeg, is hij toevallig ook vorige keer in de café waar Dasha aanwezig was? Hoe heet de café eigenlijk?quote:Op zondag 6 december 2015 01:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Weer nieuwe melding gevonden:
er blijkt al 1,5 jaar een mafketel in die tent te komen die iets in drankjes gooit en vervolgens kijkt hoe jonge meiden daarop reageren. Meldingen zijn toe al gedaan bij politie.
Als dat zo is, dan zou je camera's in die tent toch helemaal gaan uitlezen?quote:Op zondag 6 december 2015 01:24 schreef ootjekatootje het volgende:
er blijkt al 1,5 jaar een mafketel in die tent te komen die iets in drankjes gooit en vervolgens kijkt hoe jonge meiden daarop reageren. Meldingen zijn toe al gedaan bij politie.
Lets go downquote:Op zondag 6 december 2015 01:26 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Wat een rare gozer zeg, is hij toevallig ook vorige keer in de café waar Dasha aanwezig was? Hoe heet de café eigenlijk?
Bron?quote:Op zondag 6 december 2015 01:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Is een nieuwe melding bij Fb van Frank:quote:Op zondag 6 december 2015 01:29 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan zou je camera's in die tent toch helemaal gaan uitlezen?
quote:Mijn dochter en haar vriendin zijn 1,5 jaar geleden in Lets get down in Hilversum (ook) gedrogeerd. Hadden heftige hallucinaties, zijn naar politiebureau gebracht aangifte gedaan en daar is niets mee gedaan, hoorde vandaag van mijn dochter dat het bekend is dat in die tent een persoon rondhangt die meisjes drogeert en toekijkt hoe zo'n kind letterlijk de weg kwijtraakt. Droevig dat Dascha overleden is, gelukkig is er nu wel bewezen dat het geen zelfmoord was. Prachtig werk doe je, heb gelezen hoe je (na het opblazen van een fietsenstalling vroeger op een school ) gemotiveerd was toen je eenmaal wist welk beroep je wilde gaan uitvoeren. Het is geweldig dat je dit hebt gedaan voor die familie, triest dat de politie dit afdeed als zelfmoord, beledigend gewoon.
Post dit soort dingen nou gewoon niet zonder bronvermelding.quote:Op zondag 6 december 2015 01:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Staat er toch?quote:Op zondag 6 december 2015 01:33 schreef APK het volgende:
[..]
Post dit soort dingen nou gewoon niet zonder bronvermelding.
Nee, dat was mijn punt.quote:Op zondag 6 december 2015 01:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Staat er toch?
FB van F van der Goot, zo moeilijk is dat toch niet?
Lijkt me dat, als dat waar is, dat die gozer zich in die tent niet meer laat zien. En dat valt misschien ook op.quote:Op zondag 6 december 2015 01:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Is een nieuwe melding bij Fb van Frank:
[..]
Wel weer het zoveelste gerucht, met dezelfde strekking.quote:Op zondag 6 december 2015 01:36 schreef Specularium het volgende:
Gewoon een gerucht op Facebook, dat zegt niet zo veel.
Mss moeten er maar eens een paar fokkers, undercover, heen.quote:Op zondag 6 december 2015 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wel weer het zoveelste gerucht, met dezelfde strekking.
Is niet aan te beginnen, is niet de enigste discotheek waar men op je drankje moet letten.quote:Op zondag 6 december 2015 01:43 schreef agter het volgende:
[..]
Mss moeten er maar eens een paar fokkers, undercover, heen.
Soort expeditie. Tis dichterbij dan Midden Amerika.
Als je nu even de moeite neemt om deel 1 van deze reeks te lezen dan hoef je dit niet te vragen.quote:Op zondag 6 december 2015 01:42 schreef Ven1972 het volgende:
Via de website http://heyevent.com/venue/l72t2uxi27kb2a kwam ik achter dat deze club alleen jongere mensen vanaf 18 en ouder welkom zijn op vrijdag en zaterdagavonden. Een ding begrijp ik niet dat daar ook 16 jarige jongens en meiden naar toe te gaan, werd niet echt gecontroleerd op de leeftijd door de middel van ID-kaart?
Okay, overal in Nederland bij elke discotheek gebeurt wel eens wat niet in orde is met een drankje voor een meid of jongen die besteld heeft. En andere doet stiekem GHB of XTC in deze glas toe te stoppen zonder dat iemand er van merkt.quote:Op zondag 6 december 2015 01:47 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Is niet aan te beginnen, is niet de enigste discotheek waar men op je drankje moet letten.
Koekoek.quote:Op zondag 6 december 2015 01:51 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, overal in Nederland bij elke discotheek gebeurt wel eens wat niet in orde is met een drankje voor een meid of jongen die besteld heeft. En andere doet stiekem GHB of XTC in deze glas toe te stoppen zonder dat iemand er van merkt.
deze persoon was er dus 1,5 geleden. 1x. Vermoedelijk dan, want er kan over drugsgebruik heel overtuigd gelogen worden. Dan staat er bij '(ook) gedrogeerd'. De zoveelste voorbarige conclusie met dank aan Frank.quote:Op zondag 6 december 2015 01:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Is een nieuwe melding bij Fb van Frank:
[..]
Het gebeurt. Maar volgens mij minder dan wordt gezegd vaak. Ik zou niet direct weten wat je er aan hebt xtc stiekem in iemands glas te doen. En bij GHB moet je dan ook nog iemand weg krijgen de tent uit zonder dat iemand ingrijpt.quote:Op zondag 6 december 2015 01:51 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, overal in Nederland bij elke discotheek gebeurt wel eens wat niet in orde is met een drankje voor een meid of jongen die besteld heeft. En andere doet stiekem GHB of XTC in deze glas toe te stoppen zonder dat iemand er van merkt.
ik snap niet wat er nou mis is met een hypothese, de enige vraag is hoe en meer nietquote:Op zondag 6 december 2015 05:39 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
deze persoon was er dus 1,5 geleden. 1x. Vermoedelijk dan, want er kan over drugsgebruik heel overtuigd gelogen worden. Dan staat er bij '(ook) gedrogeerd'. De zoveelste voorbarige conclusie met dank aan Frank.
Omdat die te vaak (zonder enige ondersteuning van bewijs) een geheel eigen leven gaan leven.....zeker op social media.quote:Op zondag 6 december 2015 08:47 schreef Re het volgende:
[..]
ik snap niet wat er nou mis is met een hypothese, de enige vraag is hoe en meer niet
ja maar dat anderen zich laten ophitsen door wilde fantasieën maakt het verder voor mij niet echt uit, ik laat me niet echt leiden door hypes op sociale media of door tv-geile onderzoekers. Ik vind het interssant genoeg dat iemand probeert verder te kijken dan het initiële politierapportquote:Op zondag 6 december 2015 08:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat die te vaak (zonder enige ondersteuning van bewijs) een geheel eigen leven gaan leven.....zeker op social media.
Omdat dat eerste iets is dat je vaak ziet. Voor de rest heeft het meestal zo weinig zin om er allerlei iedeeen op na te houden als je niet alle feiten kent. Zoals in bijv. dit geval. In het ene geval gaat het over "twee stoffen die niet in het bloed zouden moeten zitten" in het andere geval "over twee soorten drugs" Het is allemaal zo vaag. En zelfs dan kan je er weinig echt over zeggen.quote:Op zondag 6 december 2015 09:12 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar dat anderen zich laten ophitsen door wilde fantasieën maakt het verder voor mij niet echt uit, ik laat me niet echt leiden door hypes op sociale media of door tv-geile onderzoekers. Ik vind het interssant genoeg dat iemand probeert verder te kijken dan het initiële politierapport
dat iets vaak gebeurd maakt het nog geen algemeenheid, die gemakzucht is natuurlijk tijd en kostenbesparend. En ja stoffen en drugs, in het engels gebruik je substances voor beide... dus om het nou op linguïstiek te gooien is ook flauwquote:Op zondag 6 december 2015 09:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat dat eerste iets is dat je vaak ziet. Voor de rest heeft het meestal zo weinig zin om er allerlei iedeeen op na te houden als je niet alle feiten kent. Zoals in bijv. dit geval. In het ene geval gaat het over "twee stoffen die niet in het bloed zouden moeten zitten" in het andere geval "over twee soorten drugs" Het is allemaal zo vaag. En zelfs dan kan je er weinig echt over zeggen.
Zo stond het in de media zgn uit de mond van die Frank. Bedenken wat er is gebeurt kan natuurlijk. Of het zinvol is als je te weinig kennis over een zaak hebt is iets anders.quote:Op zondag 6 december 2015 09:16 schreef Re het volgende:
[..]
dat iets vaak gebeurd maakt het nog geen algemeenheid, die gemakzucht is natuurlijk tijd en kostenbesparend. En ja stoffen en drugs, in het engels gebruik je substances voor beide... dus om het nou op linguïstiek te gooien is ook flauw
Tja.........quote:Op zondag 6 december 2015 09:20 schreef schvvmert het volgende:
Helemaal nuchter was ze niet toen ze vertrok en ja wanneer je van padje af bent kun je lang ronddwalen en daarna trein tegenhouden.
Dat lijkt mij ook.quote:Op zondag 6 december 2015 09:22 schreef Re het volgende:
mij lijkt gewoon objectief de belangrijkste vraag, welke stoffen, hoeveel en was het vrijwillig of niet... dat het onderzocht moet worden lijkt me evident
Ja dat heeft die vader dan wel voor elkaar gekregen, politie had conclusie al snel klaar.quote:Op zondag 6 december 2015 09:22 schreef Re het volgende:
mij lijkt gewoon objectief de belangrijkste vraag, welke stoffen, hoeveel en was het vrijwillig of niet... dat het onderzocht moet worden lijkt me evident
Wat nog niet wil zeggen dat er geen bloedonderzoek in de planning zat.quote:Op zondag 6 december 2015 09:24 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ja dat heeft die vader dan wel voor elkaar gekregen, politie had conclusie al snel klaar.
Er moet toch altijd een schuldige komen, ongemerkt gedrogeerd of zo.quote:Op zondag 6 december 2015 09:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wie heeft er schuld bedoel je? Dat is niet bekend tot nu toe. Althans niet bij het publiek.
ik zou als politie me toch ook wel ernstig zorgen maken als zoiets gebeurd, ongeacht of het pure zelfmoord wasquote:Op zondag 6 december 2015 09:24 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ja dat heeft die vader dan wel voor elkaar gekregen, politie had conclusie al snel klaar.
Heb geen idee hoe grondig die zijn.quote:Op zondag 6 december 2015 09:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat nog niet wil zeggen dat er geen bloedonderzoek in de planning zat.
Blijkbaar gaat het daar toch wat mis soms.quote:Op zondag 6 december 2015 09:26 schreef Re het volgende:
[..]
ik zou als politie me toch ook wel ernstig zorgen maken als zoiets gebeurd, ongeacht of het pure zelfmoord was
Nee. Of je zou haar zelf als schuldig moeten zien als alles er op wijst.quote:Op zondag 6 december 2015 09:25 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Er moet toch altijd een schuldige komen, ongemerkt gedrogeerd of zo.
De echte uitslag komt trouwens van het NFI.quote:Op zondag 6 december 2015 09:30 schreef matthijst het volgende:
Ah: https://m.facebook.com/Frank-van-de-Goot-162625293840538/
Wat een onnozel commentaar, alsof het een held is dat hij een bloedtest kan uitvoeren.
Sjongejonge. En wat bewijst het dat er iets in d'r bloed zat? Nada.
Deze tent stond bekend als wat space en je weet het niet wat die meid heeft meegemaakt.quote:Op zondag 6 december 2015 09:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Was deze tent wild? Welke tenten nog meer? Wat is er mis met uitgaan in wilde tenten?
Precies. En welke tent staat niet bekend om iets. Ik las er op internet nu niet direct rare verhalen over.quote:Op zondag 6 december 2015 09:35 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Deze tent stond bekend als wat space en je weet het niet wat die meid heeft meegemaakt.
Dat is bekend inderdaad. Daarom doet men ook onderzoek naar wat er daarvoor is gebeurt.quote:Op zondag 6 december 2015 09:36 schreef schvvmert het volgende:
De afloop is wel bekend, volkomen verdwaasd op het spoor.
op dezelfde manier als iemand ouder of jonger dan 16? Kopen?quote:Op zondag 6 december 2015 09:22 schreef Re het volgende:
, dan lijkt me de vraag hoe je als 16-jarige aan zulke stoffen kan komen die je tot dit soort acties doet komen ook wel een belangrijke
kopen?quote:Op zondag 6 december 2015 09:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
op dezelfde manier als iemand ouder of jonger dan 16? Kopen?
Thnx voor de link, hier als het goed is de pagina met de reactie van die moeder die stelt dat haar kind daar anderhalf jaar geleden gedrogeerd is:quote:Op zondag 6 december 2015 09:30 schreef matthijst het volgende:
Ah: https://m.facebook.com/Frank-van-de-Goot-162625293840538/
Wat een onnozel commentaar, alsof het een held is dat hij een bloedtest kan uitvoeren.
Sjongejonge. En wat bewijst het dat er iets in d'r bloed zat? Nada.
Gewoon aandacht zoeken. Blijkbaar verteld de dochter nu pas wie dan die dealer is. Dat had je toen aan de politie moeten vertellen dan.quote:Op zondag 6 december 2015 09:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx voor de link, hier als het goed is de pagina met de reactie van die moeder die stelt dat haar kind daar anderhalf jaar geleden gedrogeerd is:
https://m.facebook.com/st(...)bjid.667036146732781
Beetje apart dat zo'n dochter en anderhalf jaar geleden gedrogeerd is in die toko en dat ze pas na het bekend worden van de aanwezigheid van middelen in het lichaam van Dascha aan haar moeder vertelt dat bekend zou zijn dat daar iemand rondhangt die meisjes drogeert en dan toekijkt hoe ze van het padje raken.
Sowieso, als je zelf gedrogeerd zou zijn geweest (en de politie daar niets mee doet), en daarna bekend zou zijn dat er iemand rondloopt die meisjes drogeert, dan vertel je dat niet? Ook niet als er vervolgens een meisje kwijtraakt en voor een trein gaat staan?
Dan wacht je tot bekend wordt dat er middelen in haar lichaam gevonden zijn?
Mwah...
oh de drugs, ja dat lijkt me een valide vraag voor verder onderzoek van de politie, wie verkoopt of geeft drugs door aan minderjarigenquote:Op zondag 6 december 2015 09:49 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Meestal krijg je het niet voor niets.....
Daarnaast lijkt het mij de meest klassieke manier om thuis niet te vertellen dat je zelf iets ingenomen hebt. Naast dat het wat vreemd is, als het volgens die dochter zoveel voor komt of kwam, dat er verder niet veel aangiftes zijn gedaan of over geklaagd wordt. Politie neemt zoeits zeker serieus als er meerdere meldingen binnenkomen. En een eigenaar ook.quote:Op zondag 6 december 2015 09:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx voor de link, hier als het goed is de pagina met de reactie van die moeder die stelt dat haar kind daar anderhalf jaar geleden gedrogeerd is:
Beetje apart dat zo'n dochter en anderhalf jaar geleden gedrogeerd is in die toko en dat ze pas na het bekend worden van de aanwezigheid van middelen in het lichaam van Dascha aan haar moeder vertelt dat bekend zou zijn dat daar iemand rondhangt die meisjes drogeert en dan toekijkt hoe ze van het padje raken.
Sowieso, als je zelf gedrogeerd zou zijn geweest (en de politie daar niets mee doet), en daarna bekend zou zijn dat er iemand rondloopt die meisjes drogeert, dan vertel je dat niet? Ook niet als er vervolgens een meisje kwijtraakt en voor een trein gaat staan?
Mwah...
Want van drugsdealers verwacht men dat ze hun klanten ook om hun ID vragen om te controleren of men wel legaal mag kopen cq gebruiken?quote:Op zondag 6 december 2015 09:59 schreef Re het volgende:
[..]
oh de drugs, ja dat lijkt me een valide vraag voor verder onderzoek van de politie, wie verkoopt of geeft drugs door aan minderjarigen
Dit.quote:Op zondag 6 december 2015 10:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daarnaast lijkt het mij de meest klassieke manier om thuis niet te vertellen dat je zelf iets ingenomen hebt. Naast dat het wat vreemd is, als het volgens die dochter zoveel voor komt of kwam, dat er verder niet veel aangiftes zijn gedaan of over geklaagd wordt. Politie neemt zoeits zeker serieus als er meerdere meldingen binnenkomen. En een eigenaar ook.
die eigenaren waren criminelen toen, dacht ik. Verder Is het natuurlijk weer een feitje via social media, dus vooralsnog met wat zeezoutquote:Op zondag 6 december 2015 10:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daarnaast lijkt het mij de meest klassieke manier om thuis niet te vertellen dat je zelf iets ingenomen hebt. Naast dat het wat vreemd is, als het volgens die dochter zoveel voor komt of kwam, dat er verder niet veel aangiftes zijn gedaan of over geklaagd wordt. Politie neemt zoeits zeker serieus als er meerdere meldingen binnenkomen. En een eigenaar ook.
Die willen al helemaal niet bekend staan met zo'n zaak als drugs tent.quote:Op zondag 6 december 2015 10:05 schreef Re het volgende:
[..]
die eigenaren waren criminelen toen, dacht ik. Verder Is het natuurlijk weer een feitje via social media, dus vooralsnog met wat zeezout
Raar verhaal. Kinderen beweren wel vaker tegen hun ouders te zijn gedrogeerd wanneer ze bij de politie/EHBO belanden.quote:Op zondag 6 december 2015 09:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah...
Voor Ven1972 en en al die anderen die het al opgemerkt hebben, en die het nog gaan opmerken: Hieronder het bewijs dat Dascha daar gewoon mocht zijn met haar 16 jaar.quote:Op zondag 6 december 2015 01:42 schreef Ven1972 het volgende:
Via de website http://heyevent.com/venue/l72t2uxi27kb2a kwam ik achter dat deze club alleen jongere mensen vanaf 18 en ouder welkom zijn op vrijdag en zaterdagavonden. Een ding begrijp ik niet dat daar ook 16 jarige jongens en meiden naar toe te gaan, werd niet echt gecontroleerd op de leeftijd door de middel van ID-kaart?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Men zal er iets mee doen als het frequent voor komt en de verhalen ook kloppend zijn.quote:Op zondag 6 december 2015 10:07 schreef Physsic het volgende:
[..]
Raar verhaal. Kinderen beweren wel vaker tegen hun ouders te zijn gedrogeerd wanneer ze bij de politie/EHBO belanden.
Dat de politie er niks mee doet lijkt me niet vreemd, aangezien je met zo'n melding vrij weinig kan.
Wapenbezit toch?quote:Op zondag 6 december 2015 10:05 schreef Re het volgende:
[..]
die eigenaren waren criminelen toen, dacht ik. Verder Is het natuurlijk weer een feitje via social media, dus vooralsnog met wat zeezout
quote:Op zondag 6 december 2015 10:08 schreef Eigenwhys het volgende:
[..]
Voor Ven1972 en en al die anderen die het al opgemerkt hebben, en die het nog gaan opmerken: Hieronder het bewijs dat Dascha daar gewoon mocht zijn met haar 16 jaar.Ze mocht er wel zijn, maar geen alcohol drinken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een meisje van 16 tot 03:00 laten rondzwalken in de stad zou mijn lol niet zijn.
Maar goed, ik heb dan ook geen kinderen.
Zier eruit als een flyer van een eenmalig feestje?
[ Bericht 5% gewijzigd door Specularium op 06-12-2015 11:31:39 ]Haters everywhere but I don't really care.
Helemaal fris is het niet.quote:Op zondag 6 december 2015 10:07 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die willen al helemaal niet bekend staan met zo'n zaak als drugs tent.
Dat zegt verder niets over wat er in zo'n tent gebeurt. Men heeft zo'n zaak om geld te verdienen en zeer waarschijnlijk geld wit te wassen. Het laatste wat men wil is een of andere lul in de zaak die mensen ziek maakt of kleinschalig aan het dealen is op de vloer.quote:
quote:Op zondag 6 december 2015 10:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zegt verder niets over wat er in zo'n tent gebeurt. Men heeft zo'n zaak om geld te verdienen en zeer waarschijnlijk geld wit te wassen. Het laatste wat men wil is een of andere lul in de zaak die mensen ziek maakt of kleinschalig aan het dealen is op de vloer. Daarnaast is het erg slecht voor zaken als je zaak zo'n naam krijgt.
De verhalen in zo'n stad komen niet uit het niks.quote:Op zondag 6 december 2015 10:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zegt verder niets over wat er in zo'n tent gebeurt. Men heeft zo'n zaak om geld te verdienen en zeer waarschijnlijk geld wit te wassen. Het laatste wat men wil is een of andere lul in de zaak die mensen ziek maakt of kleinschalig aan het dealen is op de vloer.
Ja, zo'n feestje doen ze volgens mij alleen 1x in de winter en de zomer. De rest van de feestjes zijn -zover ik kon zien- allemaal 18+.quote:Op zondag 6 december 2015 10:14 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ze mocht er wel zijn, maar geen alcohol drinken.
En een meisje van 16 tot 03:00 laten rondzwalken in de stad zou mijn lol niet zijn.
Dat is het ook. Maar blijkbaar kiest men er zelf voor. Men zal ook vast wat beter opletten.quote:Op zondag 6 december 2015 10:22 schreef livelink het volgende:
Best wel lastig voor discotheken hoe om te gaan met de 16- en 17-jarigen en de controle op alcohol.
De discotheek bij ons in de buurt heeft het als volgt opgelost: ze hebben tienerdisco's voor 12- tot 15-jarigen, dan hebben ze disco's voor 16- en 17-jarigen, waarbij dus ook geen alcohol wordt geschonken en voor de rest is het 18+.
Als je iets organiseert voor 16+ waar wel alcohol wordt geschonken, is het alcoholverbod volgens mij niet meer te handhaven.
quote:Geachte familie ik wil jullie helpen om achter de dader te komen.ik vind het heel erg wat jullie is overkomen dit gun je niemand. Om mensen te laten praten moet er geld worden geboden vraag het volk om hier aan bij te dragen al is het 0,50 cent maar het totaal bedrag zal veel zijn.ik hoop zoveel dat er iemand gaat praten.wat ik geloof niet dat jullie dochter zusje dit zelf heeft gewild. U moet zelf weten wat u hier mee doet.ik zie dit wel als de oplossing .veel sterkte gewenst met dit grote verlies.
Dat je geen kinderen hebt, dat is wel duidelijk ja. Het ontbreekt je duidelijk aan empathisch vermogen.quote:Op zondag 6 december 2015 10:14 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ze mocht er wel zijn, maar geen alcohol drinken.
Daar heb je geen kinderen voor nodig.quote:Op zondag 6 december 2015 10:42 schreef Eigenwhys het volgende:
[..]
Dat je geen kinderen hebt, dat is wel duidelijk ja. Het ontbreekt je duidelijk aan empathisch vermogen.
Ik zou het ook waarschijnlijk niet toelaten. Dat zegt verder niet zoveel. Er zijn ouders die inschatten dat een kind dat prima aan kan. En vaak is dat ook zo.quote:Op zondag 6 december 2015 10:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
Daar heb je geen kinderen voor nodig.
Ik vind het gewoon achterlijk dat iemand een meisje van 16 tot diep in de nacht laat uitgaan en alcohol laat drinken.
Tenzij dit de eerste keer was en meteen pech, maar dat lijkt me gek...
Als er toevallig geen camera's hangen en er geen getuigen zijn.......quote:Op zondag 6 december 2015 10:59 schreef StaceySinger het volgende:
Er moeten dan toch op een of andere manier aanwijzingen zijn dat ze via of bij het station
Hilversum sportpark is geweest
Het station Hilversum Sportpark, waar de politie aanvullend onderzoek heeft gedaan naar de dood van de zestienjarige Dascha Graafsma. Ze kwam om bij een aanrijding met een trein in Hilversum
en > Dat blijkt uit toxicologisch onderzoek van forensisch patholoog Frank van de Goot. Ook is in haar bloed een "tamelijk grote hoeveelheid alcohol" aangetroffen, laat de familie weten.
[ afbeelding ]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-drugs-in-haar-bloed
bij dat station hangt een cameraquote:Op zondag 6 december 2015 11:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als er toevallig geen camera's hangen en er geen getuigen zijn.......
Het is juist goed mogelijk dat dit de eerste keer was dat ze daar was, aangezien je normaal 18 jaar moet zijn om binnen te komen. Dus inderdaad, misschien was het meteen de eerste keer pech.quote:Op zondag 6 december 2015 10:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
Daar heb je geen kinderen voor nodig.
Ik vind het gewoon achterlijk dat iemand een meisje van 16 tot diep in de nacht laat uitgaan en alcohol laat drinken.
Tenzij dit de eerste keer was en meteen pech, maar dat lijkt me gek...
Die haar blijkbaar niet heeft gezien dan?quote:Op zondag 6 december 2015 11:03 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
bij dat station hangt een camera
staat dat erbij dan ?quote:Op zondag 6 december 2015 11:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die haar blijkbaar niet heeft gezien dan?
Het is een vraag. Als ze wel op die camera staat heb je bewijs dat ze er was. En dat was jouw vraag toch metquote:
Die vage berichten, zegt dat ook nog iets over die luie huilie huilie vader?quote:Op zondag 6 december 2015 10:42 schreef matthijst het volgende:
Misschien was dit de eerste keer dat ze tot 03:00 uit mocht gaan, maar lijkt me niet logisch....
Vage berichten op fb van dr pa:
[..]
Mogelijk aanwijzingen vanuit locatiegeschiedenis van haar telefoon. Het is ook het dichtstbijzijnde station bij die discotheek vanwaar ze de trein naar huis had kunnen pakken.quote:Op zondag 6 december 2015 10:59 schreef StaceySinger het volgende:
Er moeten dan toch op een of andere manier aanwijzingen zijn dat ze via of bij het station
Het station Hilversum Sportpark, waar de politie aanvullend onderzoek heeft gedaan naar de dood van de zestienjarige Dascha Graafsma. Ze kwam om bij een aanrijding met een trein in Hilversum
en > Dat blijkt uit toxicologisch onderzoek van forensisch patholoog Frank van de Goot. Ook is in haar bloed een "tamelijk grote hoeveelheid alcohol" aangetroffen, laat de familie weten.
[ afbeelding ]
Je doet aannames...quote:Op zondag 6 december 2015 10:59 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]
De politie kijkt naar die beelden.quote:Op zondag 6 december 2015 11:14 schreef Fixers het volgende:
[..]
Mogelijk aanwijzingen vanuit locatiegeschiedenis van haar telefoon. Het is ook het dichtstbijzijnde station bij die discotheek vanwaar ze de trein naar huis had kunnen pakken.
Even zomaar een scenario: ze is verdwaasd door alcohol en drugs en wil naar huis en loopt naar het station om daar met de trein te gaan. Onbewust van de tijd en dat er om twee uur 's nachts geen trein rijdt. Na een tijd wachten besluit ze toch lopend te gaan. Om bij de volgende overweg aangereden te worden, wat haar dood een ongeluk zou maken in plaats van bewuste actie.
Zover ik me herinner hangen er op Station Sportpark camera's. Die beelden kunnen nieuwe aanwijzingen geven.
als ze daar aanvullend onderzoek doenquote:Op zondag 6 december 2015 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je doet aannames...
Als je goed had gelezen in het artikel dat je zelf linkt dan is ze volgens het NRC ook omgekomen bij Hilversum Sportpark.
Ik dacht dat je pas vanaf je 18e mag drinken en uitgaansgelegenheden hier streng op moeten toezien?quote:Op zondag 6 december 2015 10:59 schreef StaceySinger het volgende:
Als het NRC denkt dat ze bij station Hilversum Sportpark is omgekomen dan zegt die zin niet zoveel, en zeker niet dat ze er geweest "moet zijn".quote:Op zondag 6 december 2015 11:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
als ze daar aanvullend onderzoek doen
dan moet er link zijn
dat doen ze niet omdat de stationsklok scheeft hangt
Dat moet ook. Maar dt lukt niet altijd.quote:Op zondag 6 december 2015 11:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik dacht dat je pas vanaf je 18e mag drinken en uitgaansgelegenheden hier streng op moeten toezien?
Ik had niet eens gelezen dat het om die schot ging, wel dat ze een lichaam uit de gracht hadden gehaald.quote:Op zondag 6 december 2015 11:22 schreef Jaroon het volgende:
Over die Schot die nu dood gevonden is in de gracht hoor je heel weinig nu trouwens.
Er was een soort van actie. En men vond hem door dreggen volgens mij. Maar er stond, naast dat de familie verdrietig was, volgens mij weinig over de toedracht. Zoals in veel van die gevallen logischerwijze.quote:Op zondag 6 december 2015 11:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik had niet eens gelezen dat het om die schot ging, wel dat ze een lichaam uit de gracht hadden gehaald.
Pas wanneer de achterblijvers een flinke media-actie opzetten, blijkt het in het nieuws te komen.
Of wanneer de achterblijvers zelf waren gaan dreggen..
Maar hetzelfde gebeurde toch met Kris en Lisanne en Sophia Koetsier.
goed lezen dit staat er :quote:Op zondag 6 december 2015 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je doet aannames...
Als je goed had gelezen in het artikel dat je zelf linkt dan is ze volgens het NRC ook omgekomen bij Hilversum Sportpark.
Omdat men misschien niet weet dat ze daar is geweest maar het zo kan zijn. Het lijkt mij trouwens dat als men dat op camera had gezien men dit wel als info vrij zou geven. Dan kun je ook beter aangeven waar evt. getuigen op welke tijd hadden kunnen zijn.quote:Op zondag 6 december 2015 11:44 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
goed lezen dit staat er :
Het station Hilversum Sportpark, waar de politie aanvullend onderzoek heeft gedaan naar de dood van de zestienjarige Dascha Graafsma
Wat ik begreep was hij gaan wandelen omdat hij niet kon slapen, ook in de hele vroege ochtend uren. Ik heb nergens gelezen dat hij en zijn vriendin flink aan de drank en drugs waren daar.quote:Op zondag 6 december 2015 11:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er was een soort van actie. En men vond hem door dreggen volgens mij. Maar er stond, naast dat de familie verdrietig was, volgens mij weinig over de toedracht. Zoals in veel van die gevallen logischerwijze.
Ik ook niet. Dat zegt verder niets.quote:Op zondag 6 december 2015 11:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat ik begreep was hij gaan wandelen omdat hij niet kon slapen, ook in de hele vroege ochtend uren. Ik heb nergens gelezen dat hij en zijn vriendin flink aan de drank en drugs waren daar.
Ik vermoed juist dat men hier terughoudend in is omdat die telefoon nog weg is.quote:Op zondag 6 december 2015 11:47 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat men misschien niet weet dat ze daar is geweest maar het zo kan zijn. Het lijkt mij trouwens dat als men dat op camera had gezien men dit wel als info vrij zou geven. Dan kun je ook beter aangeven waar evt. getuigen op welke tijd hadden kunnen zijn.
Hoe zouden camera beelden van belang zijn over het missen van die telefoon?quote:Op zondag 6 december 2015 11:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vermoed juist dat men hier terughoudend in is omdat die telefoon nog weg is.
Er staat verderop ook dat ze daar geraakt is door een trein.quote:Op zondag 6 december 2015 11:44 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
goed lezen dit staat er :
Het station Hilversum Sportpark, waar de politie aanvullend onderzoek heeft gedaan naar de dood van de zestienjarige Dascha Graafsma
We weten ook niet hoe ze aan de alcohol kwam.quote:Op zondag 6 december 2015 11:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik dacht dat je pas vanaf je 18e mag drinken en uitgaansgelegenheden hier streng op moeten toezien?
Vrienden zouden in elk geval kunnen verklaren (als men dat durft en weet) of het gebeurt is in die discotheek. Dat weet je meestal wel van elkaar lijkt me.quote:Op zondag 6 december 2015 11:53 schreef agter het volgende:
[..]
We weten ook niet hoe ze aan de alcohol kwam.
door dit bericht in het Nrc klopt je kaartje ook niet meerquote:Op zondag 6 december 2015 11:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er staat verderop ook dat ze daar geraakt is door een trein.
Dat is dan ook gelijk waar omdat het in het NRC staat?
Waarom klopt de locatie van het onderzoek volgens jou wel als ze de locatie van het overlijden fout hebben?
Als de locatie van het overlijden al zo verprutst wordt door de stagiair van dienst dan heb ik er weinig vertrouwen in dat de locatie van onderzoek wel klopt.
Of heb je ook nog lokale bronnen die wel het verschil weten tussen Station Sportpark en de overgang bij de Maartensdijkseweg?
Ik heb mijn kaartje dan ook nooit als feit gepresenteerd, maar als vermoeden.quote:Op zondag 6 december 2015 11:54 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
door dit bericht in het Nrc klopt je kaartje ook niet meer
NRC heeft zijn info ook deels van horen zeggen.quote:Op zondag 6 december 2015 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb mijn kaartje dan ook nooit als feit gepresenteerd, maar als vermoeden.
Overigens klopt jouw kaart door ditzelfde bericht in het NRC ook niet meer, ze is volgens dit bericht in het NRC immers bij Station Hilversum Sportpark door de trein geraakt.
Volgens mij gaat die ook deels af op wat er wordt gezegd. Geen journalist komt er nu makkelijk achter wat nog feiten zijn en wat niet. Zonder HEEL veel moeite te doen.quote:Op zondag 6 december 2015 11:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar volgens Stacey klopt de informatie in het NRC helemaal.
Staat ook een foto bij ,denk je dat de nrc daar een fotograaf naar toestuurtquote:Op zondag 6 december 2015 11:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
NRC heeft zijn info ook deels van horen zeggen.
Maar alleen de informatie die haar uitkomt dan, zelfs als andere informatie in datzelfde bericht bewezen onjuist is.quote:Op zondag 6 december 2015 11:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Volgens mij gaat die ook deels af op wat er wordt gezegd. Geen journalist komt er nu makkelijk achter wat nog feiten zijn en wat niet. Zonder HEEL veel moeite te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |