Wauw, dat is goed om te horen! Als je wat hebt lopen is dat altijd wel wat motiverender hé? Zo te horen heb je er zin in! Is dit bij het bedrijf wat functies open heeft?quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:08 schreef DeLuna het volgende:
Eindelijk een positieve reactie op mijn sollicitatie. Ik mag maandag naar een selectiebijeenkomst waar wat testen gedaan worden, als die positief zijn dan heb ik gelijk die week een sollicitatiegesprek. Ik ben ontzettend benieuwd.
Edit: nieuw topic openen lijkt niet te lukken, dus eenieder die zich geroepen voelt...
Er zullen bestwel wat juniors zijn die niet supermakkelijk aan de slag kunnen in vergelijking met mediors en seniors. De juniors moeten het vooral hebben van de wat grotere bedrijven die het zich kunnen veroorloven om tijd te steken in een junior om die op niveau te krijgen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:54 schreef Queller het volgende:
Even een vraag vanaf de andere kant: bestaan er écht geen werkloze programmeurs?
Hebben ze goed voor elkaarquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Er zullen bestwel wat juniors zijn die niet supermakkelijk aan de slag kunnen in vergelijking met mediors en seniors. De juniors moeten het vooral hebben van de wat grotere bedrijven die het zich kunnen veroorloven om tijd te steken in een junior om die op niveau te krijgen.
Als je wat hoger met je kennis zit en meer ervaring hebt dan kan je lui op de bank zitten terwijl een (hopelijk) degelijke recruiter met gemak drie gesprekken per week voor je kan regelen. Dus niets solliciteren, gewoon direct op eerste gesprek.
Zelfs dat valt wel mee. Het voordeel van juniors is dat ze lekker goedkoop zijn en dat is voor een klein bedrijf ook aantrekkelijk, zeker als het werk niet zo heel spannend is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er zullen bestwel wat juniors zijn die niet supermakkelijk aan de slag kunnen in vergelijking met mediors en seniors. De juniors moeten het vooral hebben van de wat grotere bedrijven die het zich kunnen veroorloven om tijd te steken in een junior om die op niveau te krijgen.
Het valt mee in vergelijking met andere sectoren. Ik ga gewoon af op wat ik zelf mee heb gemaakt bij kleinere bedrijven en wat ik in mijn netwerk zie gebeuren. Bij kleinere bedrijven en zeker start-ups willen ze vaak toch iemand die meteen vol aan de slag kan in plaats van een junior die de 'rotklusjes' op gaat lossen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zelfs dat valt wel mee. Het voordeel van juniors is dat ze lekker goedkoop zijn en dat is voor een klein bedrijf ook aantrekkelijk, zeker als het werk niet zo heel spannend is.
India Oekraïnequote:Op zaterdag 5 december 2015 12:11 schreef Queller het volgende:
Oke, stel dat je op zoek bent naar een handvol juniors die de ambitie en wil hebben om intern opgeleid te worden, waar vind je die dan tegenwoordig?
In hun afstudeerjaar.quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:11 schreef Queller het volgende:
Oke, stel dat je op zoek bent naar een handvol juniors die de ambitie en wil hebben om intern opgeleid te worden, waar vind je die dan tegenwoordig?
Waarheid als een koequote:Op zondag 6 december 2015 13:27 schreef Daboman het volgende:
Overigens denk ik ook dat je rekening moet houden met het gegeven dat ze nog niet zo vaak gesolliciteerd hebben. Mijn eerste sollicitaties waren een rampenplan, ze zeiden letterlijk ga terug naar school. Onzin natuurlijk, ik had de kennis gewoon, maar ik kon mezelf niet goed verkopen want dat had ik nooit geleerd en sowieso is dat niet iets wat een introvert makkelijk doet.
Dat zal het vooral zijn, prik door hun slechte brieven en sollicitaties heen. Een goede programmeur is waarschijnlijk geen goede sollicitant, omdat er dan hele andere competenties vereist zijn.
Het zijn wel competenties die je nodig zal moeten hebben als je succesvol wil solliciteren en daarna ook je baan behouden. Ik zou, als ik werkgever was, liever een programmeur hebben met wat sociale competenties en een degelijke sollicitatiebrief/CV voor elkaar kan boksen dan een autist bij wie interactie met andere mensen vreemd is, hoe goed diegene wellicht ook kan programmeren.quote:Op zondag 6 december 2015 13:27 schreef Daboman het volgende:
[..]
Dat zal het vooral zijn, prik door hun slechte brieven en sollicitaties heen. Een goede programmeur is waarschijnlijk geen goede sollicitant, omdat er dan hele andere competenties vereist zijn.
Startups zijn een ander verhaal. Maar ik heb bij veel kleine bedrijven (dan bedoel ik rond de 15 man) juist meegemaakt dat ze meerdere programmeurs hebben, ze ook wel juniors willen voor taken waar dat kan. Een senior heeft namelijk een bepaald prijskaartje.quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het valt mee in vergelijking met andere sectoren. Ik ga gewoon af op wat ik zelf mee heb gemaakt bij kleinere bedrijven en wat ik in mijn netwerk zie gebeuren. Bij kleinere bedrijven en zeker start-ups willen ze vaak toch iemand die meteen vol aan de slag kan in plaats van een junior die de 'rotklusjes' op gaat lossen.
Maar de vraag was waar je juniors kunt vinden. Die moeten dat inderdaad nog leren. Als je ze binnen wil halen moet je door dat circus heen prikken.quote:Op zondag 6 december 2015 13:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het zijn wel competenties die je nodig zal moeten hebben als je succesvol wil solliciteren en daarna ook je baan behouden. Ik zou, als ik werkgever was, liever een programmeur hebben met wat sociale competenties en een degelijke sollicitatiebrief/CV voor elkaar kan boksen dan een autist bij wie interactie met andere mensen vreemd is, hoe goed diegene wellicht ook kan programmeren.
Buiten dat is het hele proces van solliciteren gewoon iets wat je aan moet leren, zeker de eerste gesprekken. Als je het solliciterenstukje je niet aanstaat, schakel dan een recruiter in en dan kan je eventueel zelfs nog vragen of de recruiter mee wil gaan als ondersteuning bij de gesprekken.
Voor senior functies moet je dan juist weer door de ogenschijnlijk goede CVs heen zien te kijken, met name waar het ex-pats betreft.quote:
Wat ik zo gek vind: stel, je hebt vacatures voor programmeurs (junior). Komt geen enkele directe sollicitatie, maar alleen aanbiedingen van detacheerders (etc). Ergens klopt er dus volgens mij iets niet helemaal. En ik zoek naar dat 'iets'.quote:Op zondag 6 december 2015 13:27 schreef Daboman het volgende:
In hun afstudeerjaar.
Overigens denk ik ook dat je rekening moet houden met het gegeven dat ze nog niet zo vaak gesolliciteerd hebben. Mijn eerste sollicitaties waren een rampenplan, ze zeiden letterlijk ga terug naar school. Onzin natuurlijk, ik had de kennis gewoon, maar ik kon mezelf niet goed verkopen want dat had ik nooit geleerd en sowieso is dat niet iets wat een introvert makkelijk doet.
Bij mij deden ze dat niet, ik heb jarenlang naar een labfunctie gezocht en ik heb er nooit een gekregen, terwijl er een schreeuwend tekort aan labpersoneel zou zijn. Uiteindelijk heb ik dus maar gekozen voor een carriereswitch.
Nee. Er is gewoon enorme schaarste op de markt. Er zijn dan ook zeer veel headhunters actief aan het jagen op mensen. Daarnaast zijn er vrij veel mensen die blijven plakken bij stage en / of afstudeerbedrijf volgens mij. De kans dat iemand zelf gaat reageren op zo'n vacature is gewoon vrij klein.quote:Op zondag 6 december 2015 15:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat ik zo gek vind: stel, je hebt vacatures voor programmeurs (junior). Komt geen enkele directe sollicitatie, maar alleen aanbiedingen van detacheerders (etc). Ergens klopt er dus volgens mij iets niet helemaal. En ik zoek naar dat 'iets'.
Zou het dan zo zijn dat ze geen van allen een fatsoenlijke brief weten te schrijven en daarom maar naar zo'n tussenpersoon gaan?
Veel programmeurs schrijven geen brieven maar laten zich vinden door CV schuivers.quote:Op zondag 6 december 2015 15:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat ik zo gek vind: stel, je hebt vacatures voor programmeurs (junior). Komt geen enkele directe sollicitatie, maar alleen aanbiedingen van detacheerders (etc). Ergens klopt er dus volgens mij iets niet helemaal. En ik zoek naar dat 'iets'.
Zou het dan zo zijn dat ze geen van allen een fatsoenlijke brief weten te schrijven en daarom maar naar zo'n tussenpersoon gaan?
Ik denk eerder dat detacheringsbureaus actief werven onder studenten die bijna afstuderen. Dat ze dus ook naar hun kandidaten toe gaan.quote:Op zondag 6 december 2015 15:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik word niet goed van die miepjes met hun 'social media training'.quote:Op zondag 6 december 2015 15:44 schreef Dragonberry het volgende:
Net een online sollicitatie formulier ingevuld waarbij de vraag voorbij kwam of ik bereid ben het merk actief te promoten op social media. Uhh ja joh
Langsgaan. Sowieso je gezicht laten zien en neem je cv mee. Vraag dan ook wat tips om je cv te verbeteren zodat je meer kans hebt om aangenomen te worden (letterlijk zo verwoorden btw... zeg ook gewoon dat je heel graag die functie wil hebben!).quote:Op zondag 6 december 2015 18:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Een uitzendbureau hier in de stad heeft sinds vrijdag een passende vacature voor mij, maar hoe pak je zoiets nou handig aan?
Een brief sturen kan, maar de vacature is redelijk algemeen, er staat bijvoorbeeld niet in voor welk bedrijf ze iets zoeken. Wel voor in welke branche, dus daar kan ik op zich wel iets mee. Maar het risico bestaat ook dat ik de plank volledig missla. Daarnaast ben je dan waarschijnlijk gewoon één van de brieven.
Bellen voor meer informatie kan ook, maar ik kan me ook voorstellen dat ze niet alles prijs gaan geven met het risico dat ik het bedrijf zelf ga benaderen.
Is langsgaan bij het uitzendbureau 'gebruikelijk'? Heeft dat zin, of sturen ze je dan gewoon weg met de boodschap 'schrijf maar een brief'? Voor m'n gevoel ben je dan wel binnen, maar zitten ze daarop te wachten, of wekt dat alleen maar irritatie op?
Het is bij Olympia.quote:Op zondag 6 december 2015 19:52 schreef Elvi het volgende:
[..]
Langsgaan. Sowieso je gezicht laten zien en neem je cv mee. Vraag dan ook wat tips om je cv te verbeteren zodat je meer kans hebt om aangenomen te worden (letterlijk zo verwoorden btw... zeg ook gewoon dat je heel graag die functie wil hebben!).
Bij welk uitzendbureau is het trouwens?
Ah ok. Met Olympia heb ik geen ervaringquote:Op zondag 6 december 2015 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is bij Olympia.
Ik heb verder geen ervaringen met uitzendbureau's, maar goed, nu zit ik in de WW en alles is beter dan niksZoals de functie er nu staat, klinkt het precies als wat ik kan en graag doe en ook nog eens (vlak bij) m'n woonplaats, dus ik wil er best wel wat moeite voor doen. Morgen dus maar eens die kant op, met m'n cv en portfolio onder de arm.
Ik ga gewoon even kijken morgenquote:Op zondag 6 december 2015 20:40 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ah ok. Met Olympia heb ik geen ervaringLuba en Randstad willen wel graag dat je vaak langskomt
Timing en Tempo Team zijn meer van het 'kijk maar online'. Maar goed, dat is ook per regio afhankelijk denk ik
Vragen waarom dat relevant is. Het gaat er toch om wat je ze kan bieden en wat ze daar voor over hebben?quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:38 schreef Fuszy het volgende:
Sinds 1 november zit ik nu thuis en ik heb het idee dat het qua sollicitaties nu pas begint te lopen. Afgelopen weken enkele gesprekken gehad die uiteindelijk niks hebben opgebracht. Eerste gesprek afgetroefd door een ander en daarna doorgeschoven naar een andere functie. Daar had ik niet het juiste profiel voor of ik faalde een klein beetje in het gesprek.
Nu deze week op enkele vacatures gereageerd en gisteren werd ik door er twee gebeld. Vandaag al op gesprek geweest, maar het was een recruiter die mijn c.v. mee gaat nemen en voor gaat stellen. Een andere belde vandaag op en met goed nieuws dat ik op gesprek mag komen+ een kennismakingsgesprek voor ons. Dus maandag en dinsdag ook weer een gesprek staan.
Waar ik wel moeite mee heb is dat iedereen vraagt wat ik bij mijn vorige baan verdiende. Nu wil ik dat wel zeggen, maar het geeft mij een zeer slechte onderhandelingspositie. (dat was namelijk ruim onder mijn niveau). Hoe doen jullie dat?
Ik denk niet dat veel werkgevers zullen prijsgeven aan een vreemde wat ze exact aan een ex-werknemer betaald hebben.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat is iets waar ik ook mee worstel, want ik heb hetzelfde probleem. In m'n vorige functie zat ik ook behoorlijk onder m'n niveau. Maar ik vertel het toch altijd maar wel eerlijk, want ze komen er toch wel achter als ze m'n referentie gaan nabellen. Maar ik vertel er ook altijd wel bij dat dat toentertijd een keuze was die niet goed heeft uitgepakt en waarvoor ik nu op de blaren zit. Het is een minimum wat ik eigenlijk niet meer wil doen. Het geeft me inderdaad geen beste uitgangspositie, maar als ze gaan nabellen en ze horen dat ik erover gelogen heb, dat lijkt me een nog mindere uitgangspositie...
Dat lijkt me ook niet. Ik kreeg wel regelmatig het verzoek om een 'actuele loonstrook' te sturen. In principe kan men je daar natuurlijk niet toe dwingen, maar ik kan me wel voorstellen dat een weigering niet echt in goede aarde gaat vallen. Het blijft natuurlijk wel lastig als je niet meerdere opties is. Ik maakte altijd gewoon duidelijk kenbaar dat ik meerdere opties had en minimaal een bepaald bod verwachte, maar ik heb dan ook de luxe in een markt te zitten waar werkgevers een stuk wanhopiger zijn dan werknemers.quote:Op maandag 14 december 2015 15:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veel werkgevers zullen prijsgeven aan een vreemde wat ze exact aan een ex-werknemer betaald hebben.
Techniek?quote:Op maandag 14 december 2015 15:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet. Ik kreeg wel regelmatig het verzoek om een 'actuele loonstrook' te sturen. In principe kan men je daar natuurlijk niet toe dwingen, maar ik kan me wel voorstellen dat een weigering niet echt in goede aarde gaat vallen. Het blijft natuurlijk wel lastig als je niet meerdere opties is. Ik maakte altijd gewoon duidelijk kenbaar dat ik meerdere opties had en minimaal een bepaald bod verwachte, maar ik heb dan ook de luxe in een markt te zitten waar werkgevers een stuk wanhopiger zijn dan werknemers.
Senior of lead Java developer / architect functies doorgaans.quote:
Geen goede match was te eenvoudig voor me werd er simpel van.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat balen dat je vorige klus maar drie weken duurde... How come?
Ben al door een tweede ronde voor een full time functie duimen voor me a.u.b.quote:En hopelijk vind je snel weer wat anders!
Juist nu door solliciteren kan je met wat geluk 1 januari met het nieuwe jaarbudget van een bedrijf aan de slagquote:Al met al loopt er dus wel een en ander, valt me niet tegen deze tijd van het jaar... Maar concreet heb ik nog niks...
Ik duim voor je!quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:38 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ben al door een tweede ronde voor een full time functie duimen voor me a.u.b.
Ik hoop het! Net terug van een gesprek bij een bedrijf, gematigd positief. Ondanks dat het een groot bedrijf is, hebben ze een heul karige reiskostenvergoeding en dat valt me behoorlijk tegen. Aan de andere kant, als er een behoorlijk salaris tegenover staat, is er natuurlijk nog over te praten. Ook spraken zij direct de voorkeur voor freelance uit, wat mijn voorkeur absoluut niet heeft. Ook meteen gezegd. Daarnaast, zet dat dan in de advertentie. Desalniettemin ga ik wel een opdracht krijgen om thuis uit te voeren, ze waren dus kennelijk wel zo positief. We gaan het zien, maar eens kijken wat die opdracht inhoudt.quote:Juist nu door solliciteren kan je met wat geluk 1 januari met het nieuwe jaarbudget van een bedrijf aan de slag
Zoals Boze Appel zegt, vooral als je kennis hebt op niche producten in combinatie met 10 jaar ervaring, dan word je gek van de recruiters, ik heb ervaring op enkele van dit soort producten en ik krijg ongeveer 10 recruiters per week op Linkedin die me graag willen plaatsen, met name als je op dit moment kennis hebt van Sitecore of Hybris, dan kan je binnen 4 uur een vaste baan bezorgenquote:Op vrijdag 4 december 2015 18:54 schreef Queller het volgende:
Even een vraag vanaf de andere kant: bestaan er écht geen werkloze programmeurs?
Bij wat kleinere bureaus wel, maar dat zijn ook vaak jongens die wat aanrommelen en geen goede basis hebben, software engineering is serieus werk, de tijd van gehobby is echt wel voorbij.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zelfs dat valt wel mee. Het voordeel van juniors is dat ze lekker goedkoop zijn en dat is voor een klein bedrijf ook aantrekkelijk, zeker als het werk niet zo heel spannend is.
Het verschil tussen een junior en en een senior is bij een goed bedrijf vooral ervaring en sociale skills, je kunt een junior met een halfjaar nog niet zelfstandig inschattingen laten maken, of alleen naar de klant te sturen, echter een goede junior kan technisch gewoon net zo goed programmeren, weliswaar misschien nog niet direct het hele plaatje zien, maar onder toezicht moet hij gewoon aan de slag kunnen.quote:Op zondag 6 december 2015 14:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Startups zijn een ander verhaal. Maar ik heb bij veel kleine bedrijven (dan bedoel ik rond de 15 man) juist meegemaakt dat ze meerdere programmeurs hebben, ze ook wel juniors willen voor taken waar dat kan. Een senior heeft namelijk een bepaald prijskaartje.
Het bedrijf waar ik werk heeft daarom ook bewust samenwerking met hogescholen opgezocht, kortom actief werven van stagairs en geven van les, daarnaast ook met de branchevereniging masterclasses opgezet.quote:Op zondag 6 december 2015 15:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee. Er is gewoon enorme schaarste op de markt. Er zijn dan ook zeer veel headhunters actief aan het jagen op mensen. Daarnaast zijn er vrij veel mensen die blijven plakken bij stage en / of afstudeerbedrijf volgens mij. De kans dat iemand zelf gaat reageren op zo'n vacature is gewoon vrij klein.
Ik zou eerder kijken of je wat contact kunt leggen met hogescholen of universiteiten om stageplekken aan te bieden of iets dergelijks.
Toevallig Hybris ervaring?quote:Op maandag 14 december 2015 18:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Senior of lead Java developer / architect functies doorgaans.
Ja eigenlijk wel ja past goed bij mijn ervaring en ambitiequote:Op dinsdag 15 december 2015 12:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik duim voor je!goed gevoel over?
Opdracht is ook een scorequote:[..]
Ik hoop het! Net terug van een gesprek bij een bedrijf, gematigd positief. Ondanks dat het een groot bedrijf is, hebben ze een heul karige reiskostenvergoeding en dat valt me behoorlijk tegen. Aan de andere kant, als er een behoorlijk salaris tegenover staat, is er natuurlijk nog over te praten. Ook spraken zij direct de voorkeur voor freelance uit, wat mijn voorkeur absoluut niet heeft. Ook meteen gezegd. Daarnaast, zet dat dan in de advertentie. Desalniettemin ga ik wel een opdracht krijgen om thuis uit te voeren, ze waren dus kennelijk wel zo positief. We gaan het zien, maar eens kijken wat die opdracht inhoudt.
Kijk, dat is iig ietsquote:Op dinsdag 15 december 2015 12:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik duim voor je!goed gevoel over?
[..]
Ik hoop het! Net terug van een gesprek bij een bedrijf, gematigd positief. Ondanks dat het een groot bedrijf is, hebben ze een heul karige reiskostenvergoeding en dat valt me behoorlijk tegen. Aan de andere kant, als er een behoorlijk salaris tegenover staat, is er natuurlijk nog over te praten. Ook spraken zij direct de voorkeur voor freelance uit, wat mijn voorkeur absoluut niet heeft. Ook meteen gezegd. Daarnaast, zet dat dan in de advertentie. Desalniettemin ga ik wel een opdracht krijgen om thuis uit te voeren, ze waren dus kennelijk wel zo positief. We gaan het zien, maar eens kijken wat die opdracht inhoudt.
Nee, nooit echt veel aan de e-commerce kant gedaan, hoewel de onderliggende technologieën / frameworks wel bekend zijn uiteraard.quote:
Is op zich wel interessant, loeiveel vraag naar, en verwacht dat dit nog wel even gaat toenemen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, nooit echt veel aan de e-commerce kant gedaan, hoewel de onderliggende technologieën / frameworks wel bekend zijn uiteraard.
Dat UWV...ik weet niet hoe oud je bent ..maar doet die nog wat voor je als werkzoekende of controleren ze alleen maar of jij je aan de gemeenteregels houdt en zwaaien ze je verder uit met: "zoek het zelf maar verder uit,onze taak zit erop."quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens hadden wij een vakantie gepland in de eerste maand dat ik werkloos werd, van 13 t/m 24 dec. Na lang wikken en wegen besloten gebruik te maken van de annuleringsverzekering en dus gaan we niet.
Achteraf gezien maar goed ook, [i]ik moet 18 dec. bij UWV komen opdraven. Is dus niet voor niks geweest, dat annuleren[/i]
Ik vermoed dat laatste... Het is een groepsbijeenkomst waarin ik "kennis ga maken met de verschillende manieren van het vinden van nieuw werk"... Bitch please...quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:23 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dat UWV...ik weet niet hoe oud je bent ..maar doet die nog wat voor je als werkzoekende of controleren ze alleen maar of jij je aan de gemeenteregels houdt en zwaaien ze je verder uit met: "zoek het zelf maar verder uit,onze taak zit erop."
Lees eens rond hier Defensie, misschien dat er in dat subforum mensen zijn die je kunnen helpen?quote:Op donderdag 17 december 2015 13:35 schreef Pappa_bear het volgende:
Hallo,
Afgelopen week heb ik mijn opleiding afgerond. In januari zal ik geslaagd zijn voor agrarische bedrijfskunde hbo.
Inmiddels werk ik al een aantal jaren op verschillende bedrijven in de mechanisatie en landbouwsector. Van sleutelen aan rupsvoertuigen, naar aardappels rooien en uien laden. Verder heb ik een afstudeeropdracht gedaan in een machinefabriek (samenstellen van nieuwe machine).
Nu ben ik rond aan het kijken voor een baan bij Defensie. Gewoon, om te kijken hoe dat nou is.
Heeft iemand een tip voor mij om te beginnen. Ik zie diverse voorlichtingsdagen staan, maar wordt ik hier wijzer van. Ik kijk hierbij bij de functie als onderofficier of werken in de techniek.
Heren, bedankt!
quote:Op donderdag 17 december 2015 22:26 schreef MissionPhailed het volgende:
tige organisatie was er de mogelijkheid intern te solliciteren waarbij sprake zou zijn van maar één serieuze concurrent. Ik deed dat echter niet aangezien ik reisplannen heb die niet zouden passen in een vast(ere) werkbetrekking. Desalniettemin slaat de spijt nu flink toe en ben ik zowat in staat mijn vuist on
Tja van je fouten kun je leren of zoiets.quote:Op maandag 28 december 2015 17:19 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Wat als ik je zeg dat ik dat letterlijk gedaan heb ... ??
Lichte paniek...quote:Op maandag 28 december 2015 17:04 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Op de laatste werkdag dit jaar heb ik een sollicitatie.
Het zou mooi zijn als ik het nieuwe jaar in kan met een mooie baan![]()
Ik doe in ieder geval mijn uiterste best ervoor
En en en ??quote:Op woensdag 30 december 2015 12:26 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Dit jaar nog hoor ik of ik er door ben.
LOL, dat had ik precies zo. Ze belden zelfs er achteraan en toen gaven ze wel een plausibele verklaring. Dat het ook iets te maken kan hebben net nog gedeeltelijk ww krijgen. En als je helemaal niet reageert je de kans op nieuwe ww binnen 3 mnd verliest oid mocht je nieuwe baan toch niet doorgaan oid.quote:Op woensdag 16 december 2015 17:18 schreef GotC het volgende:
Al 2x m'n WW opgezegd..krijg ik een brief dat ik m'n inkomstenopgave van november niet heb opgestuurd en als ik dat niet snel doe ze m'n WW stoppen![]()
.
Kun je 'm niet uit zetten, zoals dat bijvoorbeeld ook op Monsterboard kan?!quote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:31 schreef Lingue het volgende:
Zag ook dat je niet zomaar je gegevens kan verwijderen van die site. Cv gegevens. Dat vond ik al helemaal belachelijk.
Met een afgeronde hbo opleiding kun je beter kijken naar officiersfuncties.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:35 schreef Pappa_bear het volgende:
Hallo,
Afgelopen week heb ik mijn opleiding afgerond. In januari zal ik geslaagd zijn voor agrarische bedrijfskunde hbo.
Inmiddels werk ik al een aantal jaren op verschillende bedrijven in de mechanisatie en landbouwsector. Van sleutelen aan rupsvoertuigen, naar aardappels rooien en uien laden. Verder heb ik een afstudeeropdracht gedaan in een machinefabriek (samenstellen van nieuwe machine).
Nu ben ik rond aan het kijken voor een baan bij Defensie. Gewoon, om te kijken hoe dat nou is.
Heeft iemand een tip voor mij om te beginnen. Ik zie diverse voorlichtingsdagen staan, maar wordt ik hier wijzer van. Ik kijk hierbij bij de functie als onderofficier of werken in de techniek.
Heren, bedankt!
Dat wel. Maar ik wil gewoon eigenlijk niet dat zij beslissen wat er met mijn data gebeurt terwijl het verplicht Is.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Kun je 'm niet uit zetten, zoals dat bijvoorbeeld ook op Monsterboard kan?!
Dat is ook precies waarom ik er zo van baal dat ik nu met UWV in aanraking ben gekomen... Ik had helemaal niet in die database willen zitten...quote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:37 schreef Lingue het volgende:
[..]
Dat wel. Maar ik wil gewoon eigenlijk niet dat zij beslissen wat er met mijn data gebeurt terwijl het verplicht Is.
Ik heb nu handmatig wel dingen verwijderd en sta inactief.
Nou precies dat...quote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:39 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat is ook precies waarom ik er zo van baal dat ik nu met UWV in aanraking ben gekomen... Ik had helemaal niet in die database willen zitten...
quote:
quote:
Ik zoek in de richting van Grafisch Vormgever, in de regio Gelderland. Nog niet zo lang bezig, sinds 1 dec. in de WW. Er lopen een aantal dingen die de potentie hebben om wel wat kunnen worden. Dus ik mag nog niet klagen geloof ik.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:42 schreef Lingue het volgende:
[..]
Nou precies dat...
Hopelijk ben je er weer snel uit!
Welke richting en regio zoek je? En ben je al lang bezig?
Sorry, lees niet zo vaak mee meer.
Ik krijg ook het gevoel van weinig empathisch vermogen bij hr medewerkers..quote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]![]()
Daar kan ik me ook zo kwaad om maken he... Bedrijven realiseren zich gewoon niet dat het voor jou hartstikke belangrijk is! En dan laten ze je gewoon zitten.
quote:Ik heb 8 dec. een meeloopdag gehad bij een superleuk bedrijf en de week daarna zou ik de uitslag krijgen. Ik heb nog steeds niks gehoord... Wel er achteraan gemaild natuurlijk, en ik kreeg een reactie dat het allemaal wat langer ging duren dan verwacht, en dat ik zo snel mogelijk wat zou horen. We zijn inmiddels in 2016, wat een faal...
Daar heb ik helaas geen netwerk in. Maar fijn dat er wat opties zijn. Gelukkig nog maar kort in de ww. Mij lieten ze aardig met rust daar bij het UWV. 1x een verplichte bijeekomst gehad en heb 4mnd ww uiteindelijk gekregen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]![]()
Daar kan ik me ook zo kwaad om maken he... Bedrijven realiseren zich gewoon niet dat het voor jou hartstikke belangrijk is! En dan laten ze je gewoon zitten.
Ik heb 8 dec. een meeloopdag gehad bij een superleuk bedrijf en de week daarna zou ik de uitslag krijgen. Ik heb nog steeds niks gehoord... Wel er achteraan gemaild natuurlijk, en ik kreeg een reactie dat het allemaal wat langer ging duren dan verwacht, en dat ik zo snel mogelijk wat zou horen. We zijn inmiddels in 2016, wat een faal...
[..]
Ik zoek in de richting van Grafisch Vormgever, in de regio Gelderland. Nog niet zo lang bezig, sinds 1 dec. in de WW. Er lopen een aantal dingen die de potentie hebben om wel wat kunnen worden. Dus ik mag nog niet klagen geloof ik.
Meeste vacatures daar max leeftijd 28 jaar helaas weer discriminatie door de overheid.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Aangezien je op de radio met deze link wordt doodgegooid, zou daar eens mee beginnen: www.werkenbijdefensie.nl
Over infodagen verder geen idee, maar ik neem aan dat ze dat wel goed in elkaar hebben zitten.
Dat mag niet, dus je kan gewoon solliciteren en aangifte doen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:57 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Meeste vacatures daar max leeftijd 28 jaar helaas weer discriminatie door de overheid.
Aha.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 18:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat mag niet, dus je kan gewoon solliciteren en aangifte doen.
Lolwut?!quote:LEEFTIJD
Minimaal: 17 jaar. Maximaal: 34 jaar en 11 maanden.
FYSIEKE EISEN
M: Lengte minimaal 1cm
V: Lengte minimaal 55cm
Voor beroepen zoals huisarts vind ik een lengte-eis wel raar ?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 18:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Het mag inderdaad niet, tenzij je een goede reden hebt. Maar denken dat er achter de schermen niet meer gediscrimineerd wordt op leeftijd/geslacht/geaardheid/afkomst is naïef. Vaak zijn bedrijven gewoon niet meer zo dom om het in de vacature te zetten. Maar ik ben een keer op gesprek geweest voor een functie waarbij die recruiter aan tafel doodleuk zat te vertellen dat ze voor het bedrijf in kwestie moesten zoeken naar een Nederlandse vrouw van tussen de 25 en 35 jaarmag niet, maar gebeurt echt nog wel...
Voor de huisarts zijn de eisen overigens wat ruimer, daar mag je 34 jaar zijn. Daar stellen ze wel weer gekke fysieke eisen
[..]
Lolwut?!
Waarschijnlijk moet HR een standaard formuliertje invullen om de vacatures erop te zetten, en moeten ze verplicht fysieke eisen invullen?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Voor beroepen zoals huisarts vind ik een lengte-eis wel raar ?
Fysieke beroepen zoals militair en conducteur /machinist vind ik het wel logisch ivm werkkleding en werkomgeving ..
Een arts met een lengte van 1cm is wel handig voor inwendig onderzoek.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 18:33 schreef Guppyfriend het volgende:
FYSIEKE EISEN
M: Lengte minimaal 1cm
V: Lengte minimaal 55cm
Zou kunnen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:45 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Waarschijnlijk moet HR een standaard formuliertje invullen om de vacatures erop te zetten, en moeten ze verplicht fysieke eisen invullen?
Nogal ja. Maak dan op z'n minst een optie "nvt" of zoquote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Zou kunnen.
Desalniettemin een beetje vreemd
Deze bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 2 januari 2016 18:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat mag niet, dus je kan gewoon solliciteren en aangifte doen.
De vrouwelijke arts is dus 55 keer zo lang als de mannelijke arts...quote:Op zaterdag 2 januari 2016 18:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Het mag inderdaad niet, tenzij je een goede reden hebt. Maar denken dat er achter de schermen niet meer gediscrimineerd wordt op leeftijd/geslacht/geaardheid/afkomst is naïef. Vaak zijn bedrijven gewoon niet meer zo dom om het in de vacature te zetten. Maar ik ben een keer op gesprek geweest voor een functie waarbij die recruiter aan tafel doodleuk zat te vertellen dat ze voor het bedrijf in kwestie moesten zoeken naar een Nederlandse vrouw van tussen de 25 en 35 jaarmag niet, maar gebeurt echt nog wel...
Voor de huisarts zijn de eisen overigens wat ruimer, daar mag je 34 jaar zijn. Daar stellen ze wel weer gekke fysieke eisen
[..]
Lolwut?!
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:46 schreef Dromer het volgende:
[..]
Een arts met een lengte van 1cm is wel handig voor inwendig onderzoek.
Omdat je een opleiding van 4,5 jaar moet gaan doen, willen ze waarschijnlijk iemand die niet te lang van school af is. Al kan ik me ook wel voorstellen dat ze voor iemand die 4,5 jaar opleiding moet doen en vervolgens nog 7 jaar dienstplichtig is, geen zin hebben om met een oud iemand te zitten.quote:Op zondag 3 januari 2016 04:09 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Deze bijvoorbeeld
https://werkenbijdefensie(...)iding-vwo-1-316.html
" Leeftijd
Minimaal: 17 jaar. Maximaal: 25 jaar en 11 maanden. "
En dat voor een functie waarbij je dus NIET fysiek in aanraking komt met "de vijand" omdat je in een beveiligde omgeving werkt in Nederland.
Ook is de functie niet lichamelijk zwaar wel moet je onder andere stressbestendig zijn maar ik zie niet in waarom een persoon van 26 jaar of ouder dat niet zou kunnen zijn.
Je moet nu al tot je 67ste werken dus tot je 55ste zou je die baan nog gewoon moeten mogen starten.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Omdat je een opleiding van 4,5 jaar moet gaan doen, willen ze waarschijnlijk iemand die niet te lang van school af is. Al kan ik me ook wel voorstellen dat ze voor iemand die 4,5 jaar opleiding moet doen en vervolgens nog 7 jaar dienstplichtig is, geen zin hebben om met een oud iemand te zitten.
Tja, toch denk ik dat het leger het in dit geval wel hard kan maken, want een 65jarige als luchtverkeersleider gaat never nooit niet gebeuren. En zo zullen ze dat nog wel meer doen. Eerlijk? Nee... Maar als ze het kunnen onderbouwen, dan mag het. Zelfde als dat er alleen mannen in de onderzeeër mogen.quote:Op zondag 3 januari 2016 12:14 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Je moet nu al tot je 67ste werken dus tot je 55ste zou je die baan nog gewoon moeten mogen starten.
Ik gaf 55 jaar als extreem voorbeeld maar iemand van 30 kan al niet geselecteerd worden dat is ook extreem en onnodige leeftijdsdiscriminatie.quote:Op zondag 3 januari 2016 12:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tja, toch denk ik dat het leger het in dit geval wel hard kan maken, want een 65jarige als luchtverkeersleider gaat never nooit niet gebeuren. En zo zullen ze dat nog wel meer doen. Eerlijk? Nee... Maar als ze het kunnen onderbouwen, dan mag het. Zelfde als dat er alleen mannen in de onderzeeër mogen.
Over 10 jaar niet meer wanneer de nieuwe klaar zijnquote:Op zondag 3 januari 2016 12:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Zelfde als dat er alleen mannen in de onderzeeër mogen.
Tja, snap je niet he. Dit zijn dingen die je vooraf kan weten als bedrijf, zo slecht. Waarom zou je een andere plaats opgeven? En Blaricum-Amersfoort stelt niks voor, half uurtje ja. Zeg dan gewoon dat je iemand wilt die in dezelfde plaats woont als het bedrijf is.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:23 schreef K44S het volgende:
Gaat lekker dit:
Benaderd voor de functie van Junior Consultant, dus ik wil dit graag doen.
"waar woon je eigenlijk?"
In: -zegt woonplaats.
"oh... oh... hmm jammer, zij zoeken echt iemand in de buurt van Amersfoort".
Ik: Als ik een auto koop, ben ik daar met 25 minuten..... ov hooguit een uurtje.
"mja.... hmm... ik heb iemand uit Blaricum ook al moeten afwijzen".
Meteen verteld dat ik het behoorlijk jammer vind, tenslotte staat m'n woonplaats op m'n cv vermeld.
Ze zei:"ik heb dat over het hoofd gezien".quote:Op maandag 4 januari 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, snap je niet he. Dit zijn dingen die je vooraf kan weten als bedrijf, zo slecht. Waarom zou je een andere plaats opgeven? En Blaricum-Amersfoort stelt niks voor, half uurtje ja. Zeg dan gewoon dat je iemand wilt die in dezelfde plaats woont als het bedrijf is.
Jup, zelfs al voldoe je 100% aan de eisen van de baan, wil nog niet zeggen dat JIJ hem krijgt... Net zo goed als dat iemand die niet aan die 100% voldoet wél de baan krijgt. Zo omslachtig is het soms, totdat je die ene 'ja' hoort.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:36 schreef K44S het volgende:
[..]
Ze zei:"ik heb dat over het hoofd gezien".
Als ik iets verkeerds zeg of over het hoofd zie, dan kan ik meteen fluiten naar die baan. Zij heeft alleen een kandidaat minder.
Eens, het blijft mensenwerk dus een bepaalde voorkeur van de recruiter voert de boventoon.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jup, zelfs al voldoe je 100% aan de eisen van de baan, wil nog niet zeggen dat JIJ hem krijgt... Net zo goed als dat iemand die niet aan die 100% voldoet wél de baan krijgt. Zo omslachtig is het soms, totdat je die ene 'ja' hoort.
IK heb wel gekkere dingen meegemaaktquote:Op maandag 4 januari 2016 11:23 schreef K44S het volgende:
Meteen verteld dat ik het behoorlijk jammer vind, tenslotte staat m'n woonplaats op m'n cv vermeld.
Had is dan ook weer een tik van mij: Ik had er al enigszins al een verwachting van dat ik tenminste op gesprek zou mogen.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
IK heb wel gekkere dingen meegemaakt
Nounou, dat is wel de spirit zeg!quote:Op maandag 4 januari 2016 20:21 schreef FlipjeHolland het volgende:
vanochtend een gesprek gehad bij een callcenter bedrijf. het is inbound dus dat is beter dan mensen lastig vallen. het ging wel aardig maar ik hoop eigelijk dat ik het niet wordt. het betaalt slecht en de hele dag mensen aan horen met hun problemen heb ik geen geduld voor....maar ja ik moest hier op solliciteren van mn werk coach omdat ik anders gekort zou worden.
tja ik kan niet entousiast worden van kut werk waar ik verplicht op moet solliciteren van de asociale dienst.quote:
Wat vind je dan wel leuk? Wat zou je wel willen?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 08:57 schreef FlipjeHolland het volgende:
[..]
tja ik kan niet entousiast worden van kut werk waar ik verplicht op moet solliciteren van de asociale dienst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:39 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Congrats!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat superfijn voor je!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Thanks !quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Congrats!!wat superfijn voor je!!
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:03 schreef FlipjeHolland het volgende:
mijn laatste functie was een managers functie in het magazijn. ik regelde alle shit jeweetwel. het betaalde ook prima, callcenter werk is minimumloon want dat soort tuig bedrijven willen allenmaal op de eerste rang zitten voor niets.
Ga er eens positief in en laat je van je beste kant zien. Als je zo goed bent, moet je je op kunnen werken. Inbound lijkt me niet zo vreselijk, al kun je natuurlijk boze mensen aan de lijn krijgen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:03 schreef FlipjeHolland het volgende:
mijn laatste functie was een managers functie in het magazijn. ik regelde alle shit jeweetwel. het betaalde ook prima, callcenter werk is minimumloon want dat soort tuig bedrijven willen allenmaal op de eerste rang zitten voor niets.
Als je nou gewoon als een achterlijke overkomt tijdens die sollicitatie....quote:Op maandag 4 januari 2016 20:21 schreef FlipjeHolland het volgende:
maar ja ik moest hier op solliciteren van mn werk coach omdat ik anders gekort zou worden.
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:39 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
Thanks!quote:
Om welke functie gaat het?quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:40 schreef Deezertje het volgende:
Tot volgende week hebben ze nog gesprekken lopen dus over kleine 2 weken weet ik pas of ik uberhaupt door de eerste ronde ben..ging wel goed, maar veel kapers op de kust.
Zeg ik liever niet maar het is iig wel een functie op kantoor waar je het moet hebben van je kunnen en ze moeten vertrouwen in je hebben. Dus kansen inschatten is erg lastig, je hebt ook niks aan diploma's ofzo. Ze zijn wel op zoek naar toppers want ze nemen de tijd om gesprekken te plannen ook als andere kandidaten niet kunnen verplaatsen ze het etc. Meestal staat de keuze al vast na het gesprek maar formeel mogen ze niks zeggen tot iedereen geweest is..quote:
Die vraag valt alleen te beantwoorden als JIJ weet wat jouw ideale (droom)baan is. Als dat dolfijnentrainer is, zal je hart daar sneller van kloppen en je écht balen als je de baan niet krijgt. Hondenzwemmer is dan een tweede optie, maar eigenlijk niet waar je op hoopt. Als verkopen jouw ding is, moet je iets vinden waar je zowel kan verkopen maar ook een uitdaging in ligt. Dingen die lastig zijn te verkopen bijvoorbeeld of veel kennis/vertrouwen bij komt kijken. Zonder jouw ideaalplaatje kan er ook geen 'wow' gevoel komen. Een baan vinden die je na een gesprek zo tof lijkt dat je ook écht baalt dat jij het niet bent geworden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:33 schreef K44S het volgende:
Hoe pakken jullie solliciteren aan?
Waarom ik dit vraag: Sinds 1 januari mag ik weer opzoek naar een baan (heb in de decembermaand gewerkt bij een bakkerij... en die heeft mij voorlopig niet meer nodig.
Mijn grootste probleem: Ik vind van alles leuk, maar ik heb nog niet het WAUW-gevoel gehad.
Ik heb vanaf m'n 18e, 2 jaar bij een sportwinkel gewerkt, dit vond ik erg tof.
Waarom ik dat niet meer wil? Ik mis de uitdaging. Ik bedoel: Ik kan werkelijk alles verkopen in winkels.
Om mezelf uit te dagen heb de opleiding tot commercieel medewerker (niveau 3) gevolgd. Daar kwam nou niet echt het gene wat ik wou (meer marketing en psychologie).
Ik heb daarna voor 2 callcenters gewerkt en stage gelopen bij een sportschool (nee, niet heel handig nee..).
Dus als ik nu een recruiter/intercedent aan de lijn heb, moet ik mij eerst verantwoorden waarom ik zo veel baantjes in kortte tijd heb gehad. Dit leg ik dan natuurlijk op een positieve manier uit.
Nou is het zo dat ik eigenlijk compleet klaar ben met die headhunters, 8/10 keer willen zij niets anders dan de vacature gevuld hebben. Dit komt erg onprofessioneel over en krijg ik het trechter gevoel (aan de andere kant: Geef hun eens ongelijk).
Dus: Ik vind van alles "best leuk" maar het springt er niet uit. Het is tijd dat ik een baan met een "wauw" gevoel ga krijgen.
Tips?!
Maak juist fouten, stel domme vragen (domme vragen bestaan niet).quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:55 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Wat kan je allemaal doen/laten om zo goed mogelijk de eerste weken door te komen?
Naast inlezen/leren fatsoenlijk kleden op tijd komen en persoonlijke hygiëne?
Wat zijn de dingen die je moet laten en wat is juist aan te raden?
* Ik heb soms of eigenlijk meestal geen idee wat men nu eigenlijk wil zien![]()
Wie weet komt daar binnenkort nog weer iets uit!quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:27 schreef Gummiebeer het volgende:
En weer terug van gesprek. Zoals te verwachten is het niks geworden, de werktijden zijn niet te combineren met een jong gezin.
Maar verassend was wel dat ik over mijn hobby begon, wat gerelateerd was qua functie, ze erg enthousiast werden. Dus ik zit in de map als er een functie vrijkomt in die sector.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wie weet komt daar binnenkort nog weer iets uit!![]()
Ik ga jullie binnenkort weer verlaten
Goed nieuws! Gefeliciteerd!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En erg snel gedaan. Veel plezier maandag!
[..]
Gefeliciteerd en succes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag even tussendoor uitgenodigd voor een gesprek die erg goed ging, daar verwacht ik wel wat van. En maandag natuurlijk nog een gesprek.
Ik merk wel dat het aanbod van vacatures, en het daadwerkelijk iets van een sollicitatie terug horen, gestegen is ten opzichte van een jaar terug.
Ik ookquote:
Stom is dat he. Hebben we eindelijk wat gevonden, vinden we het engquote:
Mutsen zijn we.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Stom is dat he. Hebben we eindelijk wat gevonden, vinden we het eng
quote:
Jij ook!quote:
[..]
Holy F..... 59 brieven en 32 afwijzingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat voor functie precies?The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
Bij uitzendbureaus gaat het toch vooral om de juiste mensen te matchen met het oog op winst? Elk uur die je werkt via een uitzendbureau, betaald de klant flink voor.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:55 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik werk nu ongeveer half jaar bij een uitzendbureau als recruiter, ik zag eerder al vragen langskomen over de uitzendbranche, het lijkt mij leuk om te helpen waar mogelijk, dus heb je een vraag, stel hem gerust.
Veel succes allemaal.
Ja ik heb een vraag. Hoe komt het dat je met een HBO-diploma alleen maar geschikt bent voor callcenterwerk van 9 euro bruto per uur? En dat je dan niet eens in aanmerking komt voor iets simpels als data entry?quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:55 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik werk nu ongeveer half jaar bij een uitzendbureau als recruiter, ik zag eerder al vragen langskomen over de uitzendbranche, het lijkt mij leuk om te helpen waar mogelijk, dus heb je een vraag, stel hem gerust.
Veel succes allemaal.
Natuurlijk gaat het bij een bedrijf om resultaat. Het tarief wat onze klanten betalen is loonkosten + marge waarbij de marge onze verdiensten zijn. Dat flink verdienen valt erg mee hoor, ik ga geen bedragen noemen maar het is maar een klein stukje marge, met name de laatste jaren door de enorme concurrentie. Je kunt ervan uitgaan dat een recruiter zichzelf pas gaat terugbetalen aan het bedrijf vanaf ongeveer 10 uitzendkrachten die werkzaam zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Bij uitzendbureaus gaat het toch vooral om de juiste mensen te matchen met het oog op winst? Elk uur die je werkt via een uitzendbureau, betaald de klant flink voor.
Ik kan je hierop geen antwoord geven vanuit ons uitzendbureau, omdat wij geen callcenter medewerkers bemiddelen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:29 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja ik heb een vraag. Hoe komt het dat je met een HBO-diploma alleen maar geschikt bent voor callcenterwerk van 9 euro bruto per uur? En dat je dan niet eens in aanmerking komt voor iets simpels als data entry?
Dat ziet er goed uit. Zoiets zoek ik ook. Net even wat meer dan de standaard dertien-in-een-dozijn.quote:Op donderdag 14 januari 2016 08:23 schreef Myraela het volgende:
Informatie selecteren die echt belangrijk is, niet te langdradig zijn. Beetje kleur gebruiken.
Ik krijg wel positieve reacties op mijn CV.
[ afbeelding ]
Alleen foto ziet er een beetje depressief uitquote:Op donderdag 14 januari 2016 09:31 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit. Zoiets zoek ik ook. Net even wat meer dan de standaard dertien-in-een-dozijn.
Ik zou gewoon even zoeken naar voorbeelden die jou aanspreken en zoiets dan zelf ook maken. De mijne is helemaal gemaakt in Word, dus het hoeft helemaal niet lastig te zijn. Maak het niet te druk, het moet wel een CV blijven. Sommige mensen zijn iets te creatief.quote:Op donderdag 14 januari 2016 09:31 schreef Monopoly het volgende:
Dat ziet er goed uit. Zoiets zoek ik ook. Net even wat meer dan de standaard dertien-in-een-dozijn.
Ziet er wel fancy uit, maar volgens mij hangt het ook heel erg af van de sector waarin je solliciteert.quote:Op donderdag 14 januari 2016 08:23 schreef Myraela het volgende:
Informatie selecteren die echt belangrijk is, niet te langdradig zijn. Beetje kleur gebruiken.
Ik krijg wel positieve reacties op mijn CV.
[ afbeelding ]
Heb ook veel CV's van techneuten voorbij zien komen en die zijn inderdaad normaalgesproken vrij zakelijk, behalve die ene held die een handgeschreven brief met handgeschreven CV had gestuurd.quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb vrij veel CVs van techneuten moeten beoordelen en dan vind ik gewoon een nette indeling in vaardigheden / technologieën, gedane projecten, werk- / functiegeschiedenis en opleidingen het prettigst en meest professioneel overkomen.
Niets gehoordquote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:10 schreef Deezertje het volgende:
Mogelijk vandaag de uitslag en anders nog een weekend in spanning doorbrengen... (heb me er al op ingesteld dat het niks wordt, kan 't alleen maar meevallen).Maar ik weet gewoon dat ik het toch ergens heel graag wil, dus wil eigenlijk het antwoord niet eens horen als ze bellen kan alleen meer teleurstelling brengen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:29 schreef Scuidward het volgende:
Zijn er dingen die jullie doen die anderen niet doen ter voorbereiding?
Mijn voorbereiding is website + vacature doornemen. Op basis daarvan vragen verzinnen:
- Algemeen.
- Bedrijfspecifiek.
- Functiespecifiek.
En daarnaast heb ik een A4-tje met standaardvragen als sterke en zwakke punten, wat vinden vrienden van mij, etc. Toevallig heb ik voor mijn aankomende sollicitatie de namen van de gesprekspartners gekregen, dus die kan ik even op LinkedIn opzoeken om te zien wat hun achtergrond is. Maar meer kan je ook niet doen lijkt mij, ook vanwege de onvoorspelbaarheid van wat je aantreft.Ik heb eens bij een groepssollicitatie de vraag gehad om iets mee te nemen wat mij vertegenwoordigd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb toen wat blokjes kaas mee genomen van m'n vader (kaasboer).
helaas niet aangenomen
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
Ah, dat is ook wel een raar verzoek. Verwacht je eerder bij een kennismaking op de middelbare school. Raarste was denk ik een vragenlijst vooraf waarop ook naar films en boeken gevraagd werd. En roken was daar een probleem omdat sommigen daar familie hadden verloren aan kanker (niet zo'n raar verzoek ...). Heb nog nooit een 2e gesprek gehad, dus het is altijd de 1e indruk waarop ze mij afwijzen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:59 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik heb eens bij een groepssollicitatie de vraag gehad om iets mee te nemen wat mij vertegenwoordigd.
Heb toen wat blokjes kaas mee genomen van m'n vader (kaasboer).
helaas niet aangenomen
Mijn voorbereiding is website + vacature doornemen. Op basis daarvan vragen verzinnen:
- Algemeen.
- Bedrijfspecifiek.
- Functiespecifiek.
En daarnaast heb ik een A4-tje met standaardvragen als sterke en zwakke punten, wat vinden vrienden van mij, etc. Toevallig heb ik voor mijn aankomende sollicitatie de namen van de gesprekspartners gekregen, dus die kan ik even op LinkedIn opzoeken om te zien wat hun achtergrond is. Maar meer kan je ook niet doen lijkt mij, ook vanwege de onvoorspelbaarheid van wat je aantreft.Je doet niks verkeerd. Alleen sommige bedrijven vinden vragen over de afdeling of wat het bedrijf doet een beetje raar als dat al heel duidelijk in de vacature staat. Dan lijkt het alsof je de vacature niet hebt gelezen maar je wilt júist laten merken dat je geïnteresseerd bent.. lastig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, hoewel dat soms niet echt ontzettend duidelijk is ...quote:Op vrijdag 15 januari 2016 19:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je doet niks verkeerd. Alleen sommige bedrijven vinden vragen over de afdeling of wat het bedrijf doet een beetje raar als dat al heel duidelijk in de vacature staat. Dan lijkt het alsof je de vacature niet hebt gelezen maar je wilt júist laten merken dat je geïnteresseerd bent.. lastig.
Wat voor werk zoekt ze nu dan? Ik zou trouwens gaan voor een competentie-cv. Probeer het dan volgens de star-methode op te stellen. Dan zie je ook geen gaten in het cv.quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:12 schreef Soldier2000 het volgende:
Deze week ga ik voor een familielid een CV opstellen die binnenkort haar baan kwijt raakt door een reorganisatie. Maar ze staat er niet al te best voor, en toch wil ik proberen om een CV op te stellen die niet meteen aan de kant wordt gelegd. Hebben jullie tips?
Specs:
- Vrouw
- 54 jaar
- Geen opleiding
- Laatste 9 jaar in de schoonmaak en als gastvrouw gewerkt. Daarvoor zitten hele grote gaten.
*Ze gaat niet meer solliciteren in de schoonmaak, haar knieën en schouder zijn niet al te best meer.
Ik zou per functie een "custom" CV opstellen, waarbij je dus bij een communicatie vacature de nadruk legt op haar ervaring als gastvrouw etc., ik lees voor mijn werk best veel CV's, zelf werkzaam in sales, maar bij uitbreiding van ons team, krijg ik een blik op de shortlist, ik kijk zelf naar de moeite die in het cv zit, en de relevante kwaliteiten die iemand heeft. Als je wil mag je het CV naar mij mailen?quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:12 schreef Soldier2000 het volgende:
Deze week ga ik voor een familielid een CV opstellen die binnenkort haar baan kwijt raakt door een reorganisatie. Maar ze staat er niet al te best voor, en toch wil ik proberen om een CV op te stellen die niet meteen aan de kant wordt gelegd. Hebben jullie tips?
Specs:
- Vrouw
- 54 jaar
- Geen opleiding
- Laatste 9 jaar in de schoonmaak en als gastvrouw gewerkt. Daarvoor zitten hele grote gaten.
*Ze gaat niet meer solliciteren in de schoonmaak, haar knieën en schouder zijn niet al te best meer.
- Algemeen.
- Bedrijfspecifiek.
- Functiespecifiek.
En daarnaast heb ik een A4-tje met standaardvragen als sterke en zwakke punten, wat vinden vrienden van mij, etc. Toevallig heb ik voor mijn aankomende sollicitatie de namen van de gesprekspartners gekregen, dus die kan ik even op LinkedIn opzoeken om te zien wat hun achtergrond is. Maar meer kan je ook niet doen lijkt mij, ook vanwege de onvoorspelbaarheid van wat je aantreft.Vooral voorbeelden bedenken bij je sterke en zwakke punten, het liefst voorbeelden die matchen met je vorige banen/nevenfuncties zodat je als het ware tijdens het gesprek uit ervaring kunt putten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedrijfsspecifiek vooral vragen stellen die je echt wat interesseren. Wat zijn de eventuele doorgroeimogelijkheden? Wat houdt de vakopleiding in die je moet volgen? Wordt 'het nieuwe werken' omarmd?
Nice! Ik heb weer wat geleerd vandaagquote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:01 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ja, hoewel dat soms niet echt ontzettend duidelijk is ...
Maar denk ook aan vragen als:
- Hoe groot is het team.
- Pas ik in het team gezien mijn achtergrond.
- Als er vakinhoudelijke opleidingen worden aangeboden, waar moet ik aan denken.
Een beetje wat 'om de functie heen hangt' probeer ik te achterhalen. Maar 9 vd 10 keer is het helder hoe een gesprek verloopt, redelijk oppervlakkig is mijn ervaring. Maar soms kom ik binnen en dan neemt het chronologisch doornemen van mijn c.v. al de halve tijd in beslag ... daar kan ik niet veel meer omheen vertellen, op wat drijfveren na.
Andere vraag wellicht, wanneer overweegt men een sollicitatietraining? Of wat hebben jullie daar geleerd?
indesign cs5 , kan je mooi cv inmakenquote:Op woensdag 20 januari 2016 13:17 schreef K44S het volgende:
[..]
Nice! Ik heb weer wat geleerd vandaag.
Hebben jullie enig idee wat voor programma gebruikt wordt om een mooi cv te maken ( dus ipv dat er een opsomming van gemaakt wordt, dat er echt wat te zien/lezen valt)
Maar als je nog nooit met dat programma gewerkt hebt, is dat niet zo handig. Kun je beter met Word aan de slag gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:45 schreef r0dawa het volgende:
[..]
indesign cs5 , kan je mooi cv inmaken
Ik ben alleen wat uit m'n ritme als mensen niks zeggen nadat ik me voorstel.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:57 schreef FreeShooter het volgende:
Hebben jullie ook dat het begin van een telefoongesprek vaak wat stroef gaat? Ik moet er altijd even inkomen en dan gaan de zenuwen weg en gaat het prima.
Daarom bel ik altijd ook eerst de minst interessante vacatures. Kan ik vast oefenen :-)
Maar meestal als jij de beller bent dan begint het toch al met goedemorgen met xxxxx van xxxxxxxquote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:43 schreef Teeno het volgende:
[..]
Ik ben alleen wat uit m'n ritme als mensen niks zeggen nadat ik me voorstel.
Ik: "Goedemorgen, u spreekt met ....."
Je verwacht dan een goedemorgen terug oid, maar in de helft van de gevallen blijft het gewoon stil.. alsof ze nog net niet vragen wat je mot.
Nou, wat ik dus gewend benquote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:49 schreef kree het volgende:
[..]
Maar meestal als jij de beller bent dan begint het toch al met goedemorgen met xxxxx van xxxxxxx
Jij: goedemorgen met Teeno ik bel over dit en dat.
Neem aan dat een gesprek dan wel loopt?
Nou dat is dan toch raar, dus jij zegt je belt en dan blijft het stil?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:51 schreef Teeno het volgende:
[..]
Nou, wat ik dus gewend ben
Ik: Goedemorgen met Teeno
Andere kant: Goedemorgen
Ik: Ik bel over dit en dat.
Omdat ik het persoonlijk als onbeleefd ervaar om gelijk van wal te steken zonder wederzijdse begroeting.
De eerste zin tijdens het opnemen van de telefoon telt nietquote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:52 schreef kree het volgende:
[..]
Nou dat is dan toch raar, dus jij zegt je belt en dan blijft het stil?
Ik ben gewend als ik de telefoon opneem als iemand belt te zeggen goedemorgen/middag/avond of heeeey met kree
Mwah het hangt er een beetje vanaf, als iemand gewoon zijn voor en achternaam en bedrijfsnaam noemt en het is gelijk de juiste, dan zie ik dat als genoeg, noem ik me naam en ter zakequote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:56 schreef Teeno het volgende:
[..]
De eerste zin tijdens het opnemen van de telefoon telt niet, dat is een onpersoonlijk bericht waarmee het bedrijf zich alleen identificeert. Daarna wil ik nog persoonlijk begroet worden
Luxe positiequote:Op zaterdag 23 januari 2016 07:32 schreef raptorix het volgende:
Had dinsdag een fijn sollicitatie gesprek, goede klik, en dinsdag heb ik 2e gesprek mbt werk inhoudelijk, echter op dit moment heb ik een hele fijne mogelijkheid om intern een andere functie te krijgen waar ik heel veel zin in heb, kortom ik ga dinsdag nog wel even praten, maar ik ga het transparant spelen. Kortom ik blijf en wil het dan aantal maanden aankijken, bedrijf waar ik gesolliciteerd heb wil me al een jaar of 3, en ze wilden zelfs haast maken om me in dienst te nemen.
Maar goed, ik denk dat ze mijn keuze wel zullen begrijpen, en hou contact gewoon lekker warm als backup.
Helaas standaard...quote:Oja, ook nog afgewezen op een sollicitatie, was eerste keer dat ik niet uitgenodigd ben, ook rare afwijzing, gaf heel duidelijk in mijn motivatie aan waar mijn expertises liggen, en wat ik voor ogen heb, en in de afwijzing gaven ze aan dat ik niet duidelijk aangeef waar nu mijn specialisaties liggen.
Komt ook erg vaak voor.quote:Hoorde trouwens nog mooi bericht van mijn teamlead, die had 2 sollicitanten door elkaar gehaald, en had de verkeerde gebeld dat hij de baan had.![]()
![]()
![]()
![]()
Net voordat hij met lood in zijn schoenen de sollicitant op de hoogte wilde stellen, belde die persoon op dat hij toch voor andere baan ging![]()
![]()
Krijg je daar dan niets voor?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:38 schreef Teeno het volgende:
Aantal weken geleden nog gevraagd of ik reserve wilde zijn voor wat magazijnwerkzaamheden hier in de buurt. Dus ik om 6 uur m'n bed uit (kon vanaf half 7 gebeld worden als mensen niet op kwamen dagen en dan asap erheen), brood gesmeerd, zit braaf klaar. Niks.. 3 dagen later weer dat uitzendmannetje aan de telefoon of ik de volgende dag weer beschikbaar wilde zijn als reserve.. nou vooruit dan. Weer niks. Ook niks meer van het uitzendbureau gehoord. Volgende keer maar eens aangeven dat het niet heel motiverend werkt zo en ik het zou waarderen als ze ook eens wat moeite voor mij zouden doen.
Neen, achteraf ook niet meer gebeld van bedankt voor je inzet we gaan proberen je daar een keer weg te zetten oid.quote:
Wat een rare manier van werken.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:38 schreef Teeno het volgende:
Aantal weken geleden nog gevraagd of ik reserve wilde zijn voor wat magazijnwerkzaamheden hier in de buurt. Dus ik om 6 uur m'n bed uit (kon vanaf half 7 gebeld worden als mensen niet op kwamen dagen en dan asap erheen), brood gesmeerd, zit braaf klaar. Niks.. 3 dagen later weer dat uitzendmannetje aan de telefoon of ik de volgende dag weer beschikbaar wilde zijn als reserve.. nou vooruit dan. Weer niks. Ook niks meer van het uitzendbureau gehoord. Volgende keer maar eens aangeven dat het niet heel motiverend werkt zo en ik het zou waarderen als ze ook eens wat moeite voor mij zouden doen.
Nogal schandalig, als ik je tip mag geven, ga naar dat uitzendbureau en geef aan dat ze uit goodwill in ieder geval wat werk voor je gaan regelen, natuurlijk hoeven ze formeel niets maar op zijn minst asociaal, dus niet bellen maar er naar toe, daarnaast zou wel zo netjes zijn als ze je 4 uur zouden uitbetalen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:38 schreef Teeno het volgende:
Blijkbaar ben ik toch niet de enige die er zo over denktquote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nogal schandalig, als ik je tip mag geven, ga naar dat uitzendbureau en geef aan dat ze uit goodwill in ieder geval wat werk voor je gaan regelen, natuurlijk hoeven ze formeel niets maar op zijn minst asociaal, dus niet bellen maar er naar toe, daarnaast zou wel zo netjes zijn als ze je 4 uur zouden uitbetalen.
Ja, dat hoor je te weten voordat je een gesprek in gaat. Aan jou wordt meestal gevraagd wat je wil verdienen.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:14 schreef xzaz het volgende:
Is het raar om een sollicitatie in te gaan met alleen de intentie om te weten hoeveel je kan verdienen?
Dat opzoeken op LinkedIn, dat kunnen die mensen dan toch zien of niet? Dat jij hun profiel hebt bekeken? Is dat niet vervelend?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:29 schreef Scuidward het volgende:
- Algemeen.
- Bedrijfspecifiek.
- Functiespecifiek.
En daarnaast heb ik een A4-tje met standaardvragen als sterke en zwakke punten, wat vinden vrienden van mij, etc. Toevallig heb ik voor mijn aankomende sollicitatie de namen van de gesprekspartners gekregen, dus die kan ik even op LinkedIn opzoeken om te zien wat hun achtergrond is. Maar meer kan je ook niet doen lijkt mij, ook vanwege de onvoorspelbaarheid van wat je aantreft.
Dan log ik even uitquote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:41 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat opzoeken op LinkedIn, dat kunnen die mensen dan toch zien of niet? Dat jij hun profiel hebt bekeken? Is dat niet vervelend?
Ik ervaar het als een plus als een sollicitant me heeft opgezocht. Beter dan kandidaten die niet eens de website van het bedrijf hebben bekeken en met hun mond vol tanden staan (zitten) als ik vraag wat ze al weten van ons bedrijf.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:41 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat opzoeken op LinkedIn, dat kunnen die mensen dan toch zien of niet? Dat jij hun profiel hebt bekeken? Is dat niet vervelend?
Proficiatquote:Op donderdag 28 januari 2016 09:25 schreef K44S het volgende:
Beste werkzoekende, succes in de strijd.
Ik ben gisteren aangenomen als technisch helpdesk medewerker.
Dankquote:
Dankquote:
Altijd vreemd dat dit er bij wordt vermeld.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:10 schreef emil23 het volgende:
Ondanks dat ik de vorige keer helemaal werd afgebrand toen in meedeelde dat mijn werkgever een vacature had, ga ik toch meedelen dat er weer een vacature is.
Betreft een vacature voor een gedreven accountmanager in regio Noord-Oost Nederland. Bij eventuele interesse graag een dm/pm
Geloof me, ik heb best wat sollicitanten tegenover me gehad voor allerlei functies de afgelopen jaren. Daar zaten heel veel mensen bij die niet "gedreven" waren.quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:55 schreef K44S het volgende:
[..]
Altijd vreemd dat dit er bij wordt vermeld.
Als of iemand die niet gedreven is, solliciteert?
Maar goed, succes met het vinden van de juiste kandidaat
Vreemd.quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:01 schreef emil23 het volgende:
[..]
Geloof me, ik heb best wat sollicitanten tegenover me gehad voor allerlei functies de afgelopen jaren. Daar zaten heel veel mensen bij die niet "gedreven" waren.
Mensen die 'verplicht' 5x per week moeten solliciteren van het UWV zullen vast niet meer zo gemotiveerd zijn gok ik zo.quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:55 schreef K44S het volgende:
Als of iemand die niet gedreven is, solliciteert?
werk bij een callcenter?quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:50 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Mensen die 'verplicht' 5x per week moeten solliciteren van het UWV zullen vast niet meer zo gemotiveerd zijn gok ik zo.
Hier trouwens na mijn 2 sollicitatiegesprekken van begin deze maand ook geen nieuws meer. Ik heb wel nog verschillende brieven de digitale deur uit gedaan, maar daar krijg ik weer zo'n standaardreactie (áls ik uberhaupt een reactie krijg) op terug. Zélfs voor baantjes als winkelmedewerker (want waarschijnlijk te oud) en voor een baan op niveau heb ik dan weer te weinig ervaring (goh!, hoe zou dát nou komen)
Word ik ook voor afgewezen.quote:
Probeer the callcenter company eensquote:Op donderdag 28 januari 2016 23:05 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Word ik ook voor afgewezen.Daar solliciteer ik op via uzb's. Ik heb daar mijn hele profiel ingevuld en daar zullen ze wel zien dat ik daarvoor overgekwalificeerd ben. Maar ik wil gewoon werken en bijdragen aan de maatschappij. Wat voor werkzaamheden dat zijn, dat zal me op dit moment echt een zorg zijn.
Maandag ga ik maar eens langs bij de Randstads/Tempo-Teams die hier in de buurt zitten.
Ik vind het niet vervelend als mensen mijn profiel bekeken hebben iig.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:41 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik zie op hun site geen vacatures in mijn regio staan. Alleen maar Amsterdam (en een enkele in Utrecht).quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:08 schreef K44S het volgende:
[..]
Probeer the callcenter company eens
Ik begrijp dat dat te ver is?quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:14 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik zie op hun site geen vacatures in mijn regio staan. Alleen maar Amsterdam (en een enkele in Utrecht).
Ja. Ik woon zelf in Rotterdam en dagelijks 2 uur reizen vind ik wel wat veel.quote:
Hmm,snap ik.quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:18 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ja. Ik woon zelf in Rotterdam en dagelijks 2 uur reizen vind ik wel wat veel.
Dank je. Komt ook vast wel weer in orde. Maar het is zeer frustrerend.quote:
Als je alles aanpakt...quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:22 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Dank je. Komt ook vast wel weer in orde. Maar het is zeer frustrerend.
M'n cv heb ik ook op Jobbird staan. Dat is de enige site waarbij ik benaderd wordt door werkgevers. Maar dat zijn dan weer van die Appco-constructies![]()
Wat voor baan zou jij eigenlijk willen, wat is je opleiding?quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:22 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
M'n cv heb ik ook op Jobbird staan. Dat is de enige site waarbij ik benaderd wordt door werkgevers. Maar dat zijn dan weer van die Appco-constructies![]()
Ik heb de opleiding Crossmediale Communicatie gedaan. Daarvoor grafisch intermediair en grafisch vormgeven. Het liefst zou ik werken als (web)redacteur/tekstschrijver. Maar een functie als communicatiemedewerker of webcaremedewerker past ook bij me.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat voor baan zou jij eigenlijk willen, wat is je opleiding?
?? ga je in India werken?quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:22 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Met de flexwerkbanen mag je blij zijn als je 3 jaar mag blijven een hbo opleiding heb je dan nog niet af dus daar zullen ze je niet op afwijzen.quote:Op maandag 15 februari 2016 16:24 schreef Teeno het volgende:
Voor deze maand is de druk wat van de ketel, kan tot eind van de maand invallen bij een leverancier (bestellingen rondbezorgen bij klanten), vrij geestdodend werk maar de werksfeer is ontspannen en ben blij dat ik weer wat te doen heb. Afwachten of ik na deze maand nog nodig ben.
Waar ik al langer over zit te denken is een carrière in het voortgezet onderwijs als docent, ik zal dan hiervoor weer wel 4 jaar naar school moeten (heb geen HBO dus kom niet in aanmerking voor de verkorte opleiding van een jaar). Ik zie wel voor mij interessante vacatures voorbij komen in het VO, bijvoorbeeld applicatiebeheerder. Nu twijfel ik of ik bij mijn sollicitatie zal aangeven dat ik op termijn graag als docent aan de slag wil. Aan de ene kant kan het voor de school aantrekkelijk zijn alvast iemand in huis te hebben die door kan schuiven naar een docentenfunctie. Anderzijds kunnen ze denken dat ze dan weer op zoek moeten naar een applicatiebeheerder. Hoewel beide ook wel te combineren is?
Ter info: de vakken waarin ik zou kunnen/willen doceren zijn wiskunde, maatschappijleer of ICT-gerelateerd.
Zeker proberen! Met een beetje geluk kan je een deeltijd studie doen(met lerarenbeurs) en gelijk je stage op de school waar je werkt. Vooral wiskunde docenten zijn ze vaak naar op zoek, dus dat is een pluspunt.quote:Op maandag 15 februari 2016 16:24 schreef Teeno het volgende:
Voor deze maand is de druk wat van de ketel, kan tot eind van de maand invallen bij een leverancier (bestellingen rondbezorgen bij klanten), vrij geestdodend werk maar de werksfeer is ontspannen en ben blij dat ik weer wat te doen heb. Afwachten of ik na deze maand nog nodig ben.
Waar ik al langer over zit te denken is een carrière in het voortgezet onderwijs als docent, ik zal dan hiervoor weer wel 4 jaar naar school moeten (heb geen HBO dus kom niet in aanmerking voor de verkorte opleiding van een jaar). Ik zie wel voor mij interessante vacatures voorbij komen in het VO, bijvoorbeeld applicatiebeheerder. Nu twijfel ik of ik bij mijn sollicitatie zal aangeven dat ik op termijn graag als docent aan de slag wil. Aan de ene kant kan het voor de school aantrekkelijk zijn alvast iemand in huis te hebben die door kan schuiven naar een docentenfunctie. Anderzijds kunnen ze denken dat ze dan weer op zoek moeten naar een applicatiebeheerder. Hoewel beide ook wel te combineren is?
Ter info: de vakken waarin ik zou kunnen/willen doceren zijn wiskunde, maatschappijleer of ICT-gerelateerd.
Zoekt Rabobank niet naar webcare-mensen in omg R'dam? Ik krijg bijna dagelijks deze vacature (in omg Tilburg) in mijn inbox.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:33 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik heb de opleiding Crossmediale Communicatie gedaan. Daarvoor grafisch intermediair en grafisch vormgeven. Het liefst zou ik werken als (web)redacteur/tekstschrijver. Maar een functie als communicatiemedewerker of webcaremedewerker past ook bij me.
Ik heb voor, tijdens en na m'n studie altijd in winkels gewerkt (onder meer klantenservice) dus daar solliciteer ik nu ook op, omdat ik weet dat ik dat kan en ik het ook leuk vind om te doen. Mensen helpen/adviseren past wel bij me.
Ik zoek voornamelijk in de regio Rotterdam of net daarbuiten (wat ik evt fietsend kan doen) of als het een bedrijf is wat makkelijk met het OV te bereiken is wil ik ook wel wat langer onderweg zijn (zeg max. 1,5 uur per dag retour).
Die krijg ik niet. In deze regio zoeken ze voornamelijk mensen bij energiemaatschappijen. Als je weer eens zo'n vacature voorbij ziet komen, zou je 'm dan eens naar mij willen DM'en?quote:Op maandag 15 februari 2016 18:42 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Zoekt Rabobank niet naar webcare-mensen in omg R'dam? Ik krijg bijna dagelijks deze vacature (in omg Tilburg) in mijn inbox.
Geen plaatsnaam boven de brief en op je cv, momenteel woonachtig in Hengelo, momenteel op zoek naar een woning in regio Arnhem?quote:Op zondag 28 februari 2016 13:16 schreef GimmeGore het volgende:
Heeft iemand hier misschien gouden tip?
Ik woon momenteel in Hengelo (die in Overijssel), ik wil graag verhuizen naar regio Arnhem/Nijmegen (daar sta ik lang genoeg ingeschreven om aan een huis te komen)
Nou heb ik een vacature gezien waar ik graag op wil reageren, in Arnhem.
Maar hoe pak ik dat aan? Want zodra ik bovenaan mijn brief Hengelo, 28 februari 2016 zet word ik op de stapel voor het afwijzen geschoven vanwege de afstand.
Maar verhuizen zonder baan durf ik ook niet zo goed aan, want stel je voor dat ik dan maanden zonder werk zit.
Yep.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:11 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Die krijg ik niet. In deze regio zoeken ze voornamelijk mensen bij energiemaatschappijen. Als je weer eens zo'n vacature voorbij ziet komen, zou je 'm dan eens naar mij willen DM'en?
Been there, done that.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:11 schreef Fascination het volgende:
Zelfs voor callcenterwerk afgewezen worden. Ik moet maar gewoon een leven lang uitkering gaan trekken of zo.
Je bent voornamelijk om jezelf voor te stellen dus? Ik zeg dat gewoon eerlijk: "Goedemorgen met El Chili, ik bel n.a.v. de vacature voor pizzabakker. Ik heb een aantal vragen en wil mezelf graag even (persoonlijk) voorstellen, heeft u enkele minuten?"quote:Op zondag 28 februari 2016 17:51 schreef El_Chili het volgende:
Bellen jullie altijd voor een sollicitatie met de betreffende recruiter?
Ga binnenkort solliciteren op een baan die ik heel graag wil. In principe staat het assertiever en is het beter om vooraf even te bellen, maar de functie is in de vacaturetekst al vrij duidelijk omschreven.
Daarnaast komt mijn vader uit hetzelfde vakgebied (maar dan een ander bedrijf), dus ik weet eigenlijk al heel veel over de inhoud / de aard van het werk. Dat weten ze bij dit bedrijf natuurlijk niet, maar ik ben bang dat als ik dingen ga vragen die ik al weet, dat het een beetje geforceerd over gaat komen. (Kan niet zo goed toneel spelen).
Ik zou natuurlijk kunnen bellen met vage vragen als ' Hoe is de sfeer binnen het kantoor ' en dergelijke. Dit staat echter al in de vacaturetekst, en daarnaast vind ik het eigenlijk een belachelijke vraag: Tijdens het eerste gesprek merk je immers vanzelf wel of het klikt of niet.
Zou nog vragen kunnen stellen over de sollicitatieprocedure zelf, maar eerlijk gezegd weet ik wel zo ongeveer waar dat uit bestaat. Wil ook geen forceerd gesprek gaan zitten voeren..
Thoughts?
Op de lokale Facebookgroep voor werkzoekenden komt regelmatig deze website voorbij waar ze nog steeds mensen voor zoeken http://chatoperator.nl/ Misschien is het wat voor jequote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:11 schreef Fascination het volgende:
Zelfs voor callcenterwerk afgewezen worden. Ik moet maar gewoon een leven lang uitkering gaan trekken of zo.
De ene keer 20 woorden, de andere keer 1200 bij wijze van spreken. Ik merk dat heel veel mensen met een standaardmotivatiebrief werken, waar ze dan een stukje, of een alinea in aanpassen. Waarom niet gericht een korte toelichting op je sollicitatie sturen?quote:Op maandag 29 februari 2016 10:08 schreef Teeno het volgende:
Hoe lang is jullie motivatie ongeveer? Ik zit nu op ~700 woorden. Net weer verzonden voor een functie die ik echt heel graag wil (applicatiebeheerder in het VO). Voelt toch altijd een beetje als het kopen van een staatslot, je weet dat de kans zo klein is maar het geeft toch dat beetje hoop
Ik heb het al eerder gezegd en ik blijf er peroonlijk bij dat bellen alleen toegevoegde waarde is als je echt een vraag hebt. Zoals ik hierboven lees om voor te stellen?!? Dat zou bij ons zelfs tegen je kunnen werken. Daar is het gesprek voor.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:51 schreef El_Chili het volgende:
Bellen jullie altijd voor een sollicitatie met de betreffende recruiter?
Ga binnenkort solliciteren op een baan die ik heel graag wil. In principe staat het assertiever en is het beter om vooraf even te bellen, maar de functie is in de vacaturetekst al vrij duidelijk omschreven.
Daarnaast komt mijn vader uit hetzelfde vakgebied (maar dan een ander bedrijf), dus ik weet eigenlijk al heel veel over de inhoud / de aard van het werk. Dat weten ze bij dit bedrijf natuurlijk niet, maar ik ben bang dat als ik dingen ga vragen die ik al weet, dat het een beetje geforceerd over gaat komen. (Kan niet zo goed toneel spelen).
Ik zou natuurlijk kunnen bellen met vage vragen als ' Hoe is de sfeer binnen het kantoor ' en dergelijke. Dit staat echter al in de vacaturetekst, en daarnaast vind ik het eigenlijk een belachelijke vraag: Tijdens het eerste gesprek merk je immers vanzelf wel of het klikt of niet.
Zou nog vragen kunnen stellen over de sollicitatieprocedure zelf, maar eerlijk gezegd weet ik wel zo ongeveer waar dat uit bestaat. Wil ook geen forceerd gesprek gaan zitten voeren..
Thoughts?
Wat houdt deze ziektewet in? Kun je niet werken of?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:12 schreef bloempjuh het volgende:
Ik zit sinds een weekje ofzo in de Ziektewet. Wanneer kan/moet ik voor WW of iets dergelijks aan de slag gaan? Ik wil graag huur kunnen betalen..
In de ziektewet krijg je toch gewoon betaald? Bij de meeste werkgevers eerst 100% en pas heel veel later een lager bedrag.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:12 schreef bloempjuh het volgende:
Ik zit sinds een weekje ofzo in de Ziektewet. Wanneer kan/moet ik voor WW of iets dergelijks aan de slag gaan? Ik wil graag huur kunnen betalen..
Stond bij mij al op 6 februari klaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Hebben jullie al een jaaropgave van UWV binnen...? Hij zou sinds 19 februari klaar moeten staan, maar MijnUWV ontkent alles
Ja, maar ik weet niet hoe lang dat gaat/kan duren. Denk niet dat ik nog terug kom bij deze werkgever (bijna eind schooljaar en écht nog wel een paar maanden niet in staat om te werken -lees: burn-out, onderwijs-). Wil best terug mijn werkveld in, maar niet bij deze werkgever.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In de ziektewet krijg je toch gewoon betaald? Bij de meeste werkgevers eerst 100% en pas heel veel later een lager bedrag.
Zit je in de ziektewet of ben je ziek in dienst? Wat voor contract heb je?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:12 schreef bloempjuh het volgende:
Door wie? Detacheringsbureaus? Of directe werkgevers?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 23:17 schreef wackmack het volgende:
Aangezien ik nogal lui ben en geen zin om motivatiebrieven te schrijven bel ik altijd eerst even de contact persoon op in de vacature. Leg dan kort uit wat ik doe en of ik mijn CV mag sturen ipv meteen een motivatie brief. Dit heb ik twee keer gedaan en twee keer direct uitgenodigd zonder een brief te hoeven schrijven:) Gaat om de functie functioneel beheerder.
Verder mjn CV online gezet en het verbaasde mij hoe vaak je nog wordt gebeld. Vooral omdat mijn CV niks bijzonders is. MBO ICT en HBO economie en zoek een baan in de IT (werk ook al in de IT).
Werving en selectiebureaus. Meeste zijn natuurlijke niks maar toch twee leuke vacatures er tussen gezien.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 23:23 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Door wie? Detacheringsbureaus? Of directe werkgevers?
Ik werk via een uitzendbureau en zit nu ziek thuis, krijg binnenkort mijn eerste Ziektewet en 'begeleiding' van het UWV. Schijnbaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 23:04 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Zit je in de ziektewet of ben je ziek in dienst? Wat voor contract heb je?
Dan ga ik maar weer eens bellenquote:
Heb je communicatie gehad van het uwv? Bij ziek uit dienst wordt je automatisch ziek gemeld en krijg je hier automatisch bericht over. Hoe dat werkt bij uitzendbureaus weet ik niet. Ik zou eventjes bellen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 23:40 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ik werk via een uitzendbureau en zit nu ziek thuis, krijg binnenkort mijn eerste Ziektewet en 'begeleiding' van het UWV. Schijnbaar.
Ik heb hem ook al een tijdje!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Hebben jullie al een jaaropgave van UWV binnen...? Hij zou sinds 19 februari klaar moeten staan, maar MijnUWV ontkent alles
Dank voor deze post, hierdoor herinnerde ik me dat ik die natuurlijk nodig heb voor mn aangifte over 2015..! Mijne bleek sinds 5 februari klaar te staan in MijnUWV, trouwens. Hoop dat het voor jou snel geregeld is!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Het blijkt dat - oh logica - ik 'm volgend jaar pas krijg. Terwijl ik over de periode van 1 dec. - 10 jan. WW heb ontvangen. Maar, omdat de uitbetaling in januari heeft plaats gevonden, gaat dat volgend jaar pas mee met de jaaropgave. Dus.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dank voor deze post, hierdoor herinnerde ik me dat ik die natuurlijk nodig heb voor mn aangifte over 2015..! Mijne bleek sinds 5 februari klaar te staan in MijnUWV, trouwens. Hoop dat het voor jou snel geregeld is!
De wegen der UWV zijn ondoorgrondelijkquote:Op woensdag 2 maart 2016 19:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het blijkt dat - oh logica - ik 'm volgend jaar pas krijg. Terwijl ik over de periode van 1 dec. - 10 jan. WW heb ontvangen. Maar, omdat de uitbetaling in januari heeft plaats gevonden, gaat dat volgend jaar pas mee met de jaaropgave. Dus.
Echt hè. En de belmiep vond het allemaal heel logischquote:Op woensdag 2 maart 2016 21:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
De wegen der UWV zijn ondoorgrondelijkDesalnietteplus was ik begin vorig jaar best blij dat ze bestaan
Oh ja dat sentiment snap ik volledigquote:Op woensdag 2 maart 2016 21:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Echt hè. En de belmiep vond het allemaal heel logischik ben ook blij dat ze er zijn hoor, maar ook heel blij als ik straks weer van ze af ben
Dat schijnt te stoppen nadat je geen inkomen meer door hoeft te geven. En dat moet je blijven doen tot twee maanden na je laatste uitbetaling...quote:Op donderdag 3 maart 2016 19:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Is het mogelijk om van de maillijst van het UWV te geraken?
Ik kan nergens vinden hoe ik me moet afmelden
Ik heb gewoon een bericht gestuurd via de werkmapquote:Op donderdag 3 maart 2016 19:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Is het mogelijk om van de maillijst van het UWV te geraken?
Ik kan nergens vinden hoe ik me moet afmelden
Jammer! Had je het aan zien komen?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:31 schreef Elvi het volgende:
Over een maand ben ik weer werkloos dus ik schop het topic weer even omhoog
Jaquote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:45 schreef Victoriaatje het volgende:
[..]
Jammer! Had je het aan zien komen?
Je had haar kunnen proberen te overtuigen van de geneugten van het fulltime ouderschap.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:16 schreef Elvi het volgende:
[..]
Jaik was vervanger tijdens een zwangerschapsverlof. Dus ik wist dat zij na 5 maanden gewoon terug kwam
Jammer! En er was geen kans op een andere functie daar?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:16 schreef Elvi het volgende:
[..]
Jaik was vervanger tijdens een zwangerschapsverlof. Dus ik wist dat zij na 5 maanden gewoon terug kwam
Nee ik denk het niet. Of ik moet verrast worden tijdens mn exit-gesprekquote:Op woensdag 30 maart 2016 08:03 schreef Victoriaatje het volgende:
[..]
Jammer! En er was geen kans op een andere functie daar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zou toch zeggen dat inkomsten gelden over de periode waarin gewerkt is en niet de datum van uitbetaling.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:46 schreef DjinN het volgende:
Heyy,
Ik heb op 16 maart mijn ontslag gekregen en meteen WW aangevraagd. Netjes bevestiging van UWV enz gekregen.
Nu moet ik van het UWV inkomsten over maart 2016 doorgeven. Nu ben ik helaas totaal niet thuis in geldzaken en snap ik er vrij weinig van. Het UWV zelf is amper te bereiken en dus weinig behulpzaam.
Het enige dat ik nog heb gekregen is gisteren een groot geldbedrag. Ik ga ervanuit dat dit mijn laatste loon is en mijn vakantiegeld. Bij mijn afschrift staat dat het van week 12 is (21 tm 27 maart).
Moet ik dit bedrag ook doorgeven aan het UWV ? Of moet ik het op 0 laten staan zoals het nu staat bij mijn inkomsten van het laatste dienstverband ?
Heb je geen loonstrook gekegen? Kan het de uitbetaling reservering vakantiegeld en - dagen zijn. Dat wordt meestal afgerekend na afloop van een dienstverband.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:46 schreef DjinN het volgende:
Heyy,
Ik heb op 16 maart mijn ontslag gekregen en meteen WW aangevraagd. Netjes bevestiging van UWV enz gekregen.
Nu moet ik van het UWV inkomsten over maart 2016 doorgeven. Nu ben ik helaas totaal niet thuis in geldzaken en snap ik er vrij weinig van. Het UWV zelf is amper te bereiken en dus weinig behulpzaam.
Het enige dat ik nog heb gekregen is gisteren een groot geldbedrag. Ik ga ervanuit dat dit mijn laatste loon is en mijn vakantiegeld. Bij mijn afschrift staat dat het van week 12 is (21 tm 27 maart).
Moet ik dit bedrag ook doorgeven aan het UWV ? Of moet ik het op 0 laten staan zoals het nu staat bij mijn inkomsten van het laatste dienstverband ?
Ha, think again. Hier ging ik ook de mist in bij UWV...quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:27 schreef Teeno het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat inkomsten gelden over de periode waarin gewerkt is en niet de datum van uitbetaling.
Ik duim voor jequote:Op dinsdag 12 april 2016 17:04 schreef Teeno het volgende:
Oeh! Oeh! Gisteren gebeld naar aanleiding van mijn CV op de vacaturebank. Een personeelsbureau dat voor een softwarebedrijf iemand zoekt voor de helpdesk. Morgen op gesprek, telefonisch al het salaris en secundaire voorwaarden besproken. Hopelijk begin mei weer aan de slag.
Weet iemand hoe dit nou zit bij Defensie? Waarom je bijna bij alle functies niet ouder mag zijn dan 28 jaar en 11 maanden?quote:Op zondag 3 januari 2016 04:09 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Deze bijvoorbeeld
https://werkenbijdefensie(...)iding-vwo-1-316.html
" Leeftijd
Minimaal: 17 jaar. Maximaal: 25 jaar en 11 maanden. "
En dat voor een functie waarbij je dus NIET fysiek in aanraking komt met "de vijand" omdat je in een beveiligde omgeving werkt in Nederland.
Ook is de functie niet lichamelijk zwaar wel moet je onder andere stressbestendig zijn maar ik zie niet in waarom een persoon van 26 jaar of ouder dat niet zou kunnen zijn.
Maak er een zaak van, je zou niet de eerste zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2016 07:47 schreef Staaf het volgende:
[..]
Weet iemand hoe dit nou zit bij Defensie? Waarom je bijna bij alle functies niet ouder mag zijn dan 28 jaar en 11 maanden?
Ik ben net 30 en heb 8 jaar in de ICT gewerkt en sinds kort op zoek naar wat anders. Heb een hbo opleiding. Na de radiospotjes was ik op de site van defensie gaan kijken en een ICT functie daar leek me wel wat. Maar blijkbaar ben ik dus te oud voor een kantoorfunctie?? Ook met wat hierboven wordt gezegd snap ik het niet. Het riekt echt naar leeftijdsdiscriminatie en Defensie komt er gewoon voor uit??
Update: heb eens gezocht op de defensie site en in de disclaimer staat het volgende:
De functies vermeld op deze site zijn militaire functies en hebben een uitzonderingspositie binnen het wettelijke verbod op leeftijdsdiscriminatie vanwege de gewenste piramidale opbouw van het personeelsbestand.
WTF???
Vanochtend gesprek gehad bij het bedrijf zelf (vorige week was bij het personeelsbureau) en is goed bevallen, zojuist gebeld dat ik maandag terug mag voor het laatste gesprek. Als dat goed gaat kan ik 7 mei beginnenquote:
Bellen, want dan heb je dus nog recht op 2 weken WW. Of heb je die 2 weken wel uitkering gehad? Dan zou het een typefout kunnen zijn.quote:Op maandag 25 april 2016 12:12 schreef GotC het volgende:
S_e_s
Ik kreeg net m'n 'WW uitkering beëindigd' brief. Naast het feit dat ik al een half jaar werk (sinds 16-11), hebben ze als einddatum 1-11 in de brief gezet. Blijkbaar was 16-11 niet duidelijk genoeg toen ik het via internet+brief+telefonisch doorgaf
.
Moet ik hier nog iets mee?
Wel gekregenquote:Op maandag 25 april 2016 13:24 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Bellen, want dan heb je dus nog recht op 2 weken WW. Of heb je die 2 weken wel uitkering gehad? Dan zou het een typefout kunnen zijn.
Vandaag welgeteld 40 (afgerond) 'sollicitaties' verricht..quote:Geachte 'werkzoekende234',
Bedankt voor het toesturen van uw CV.
Helaas moet ik u mededelen dat wij momenteel geen passende vacatures beschikbaar hebben.
Wij bewaren uw gegevens in ons bestand en nemen contact met u op mocht er een interessante vacature voorbij komen.
U kunt natuurlijk onze website in de gaten houden voor de meest recente vacatures.
In de toekomst hopen wij u beter van dienst te kunnen zijn.
Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd.
Mij rest u nog een fijne dag toe te wensen.
Met vriendelijke groet,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na +440 sollicitaties, ben ik een beetje 'hopeloos' geraakt. Kan iemand mij helpen?
quote:Op maandag 25 april 2016 21:57 schreef Werkzoekende234 het volgende:
Ik volg deze topic al een geruime tijd. Ik verbaas mij soms om de posters die dan ook zo snel alweer een baan kan vinden. ben al jaren werkloos (wel part-time job, sinds de periode dat ik werkloos ben, maar niet genoeg om uit de uitkering te komen).
Mijn Curriculum Vitae ziet er prima uit en ben er ook origineel in geweest. Dus de kans is klein dat iemand anders de exacte layout heeft. Daarnaast heb ik voor mijzelf een eigen 'standaard' sollicitatiebrief geschreven, waardoor ik niet per bedrijf telkens iets moet wijzigen.
Dus tot nu toe is het alleen: email openen, ontvangersmail kopie plakken, bijlagen toevoegen (cv/sollicitatiebrief) en mijn eigen 'standaard' geschreven begeleidende brief kopie plakken in het tekstvak.
Tóch telkens een afwijzing (bijv. zondag gesolliciteerd, vandaag in de vroege ochtend al 5 afwijzingen.....) in de vorm van:
[..]
Vandaag welgeteld 40 (afgerond) 'sollicitaties' verricht..
In mijn sollicitatiebrief begin ik met eenZo uit je post komt het als 'lopende band werk' op me over. En geen enkel bedrijf/vacature is hetzelfde. Ik heb zelf ook een soort 'standaard' brief (meer zinnen die je toch altijd gebruikt) maar in de verschillende alinea's staat toch altijd verschillende info.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na +440 sollicitaties, ben ik een beetje 'hopeloos' geraakt. Kan iemand mij helpen?
En het gaat om kwaliteit, niet kwantiteit. Als je wil dan wil ik best eens naar je brief en/of cv kijken en je wat tips geven.Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
Wel een goede opzet ja. Ik zie ook meteen weer waar mijn 'fout' zit: ik vergeet steeds erbij te vertellen wat ik toevoeg aan het bedrijf. Juist superbelangrijk, maar ik richt me vooral op de punten ervaring en motivatie. Niet op wat ik kan toevoegen. Stom, want ik weet dat het erin hoort, het is alleen zo lastig als je in de "alsjeblief neem me pleeeaaase aan"-modus zit. Dan vergeet je wat je waard bent.quote:Op maandag 25 april 2016 22:34 schreef ChatGirl het volgende:
Ik doe het meestal zoals hier staat (alleen dan wat minder overdreven) http://queen-of-love-and-(...)ownfatfemme-merpldom
[urquote:Op [quote]
[b]Op maandag 25 april 2016 22:34 schreef ChatGirl het volgende:
Ik doe het meestal zoals hier staat (alleen dan wat minder overdreven) http://queen-of-love-and-(...)ownfatfemme-merpldom
Bedankt voor de tip. Heb exact 50 sollicitaties verricht vandaag. De 50ste om 23:49.quote:Op maandag 25 april 2016 23:17 schreef Elvi het volgende:
[..]
Wel een goede opzet ja. Ik zie ook meteen weer waar mijn 'fout' zit: ik vergeet steeds erbij te vertellen wat ik toevoeg aan het bedrijf. Juist superbelangrijk, maar ik richt me vooral op de punten ervaring en motivatie. Niet op wat ik kan toevoegen. Stom, want ik weet dat het erin hoort, het is alleen zo lastig als je in de "alsjeblief neem me pleeeaaase aan"-modus zit. Dan vergeet je wat je waard bent.
Dit!quote:Op dinsdag 26 april 2016 08:58 schreef Myraela het volgende:
Ik ben sowieso geen fan van standaardbrieven en ik vind 50 sollicitaties op een dag echt onzin. Je doet ook alsof het een prestatie is om zoveel mogelijk sollicitaties te versturen. Ik vind het eerder een prestatie om 1 of 2 vacatures te vinden die je écht zou willen en waarvoor je dus een goede op maat gemaakte brief kan schrijven.
quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:36 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oh bluh... Ook ik mag me hier 'melden' ..
Na bijna 9 jaar is het voor mij einde verhaal wegens bedrijfseconomische redenen. VSO overhandigd gekregen..![]()
Ben al druk aan het solliciteren en reageren maar momenteel nog niets concreets helaas..
De branche maakt me niet veel uit ..quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:38 schreef ChatGirl het volgende:
[..]wat naar.
In welke branche ben je op zoek naar werk?
En welke regio (ik zat ff in je pohi te spieken, maar kon het zo 123 niet achterhalen)?quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
De branche maakt me niet veel uit ..
Ik heb ruim ervaring op administratief/secretarieel/receptie/office-support vlak.. Helaas niet de makkelijkste tak, omdat veel bedrijven deze taken steeds vaker zelf opvullen ...
Rotterdamquote:Op dinsdag 26 april 2016 14:46 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
En welke regio (ik zat ff in je pohi te spieken, maar kon het zo 123 niet achterhalen)?
Dat is ook mijn regio. Ik ga m'n ogen voor je open houden iig.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:47 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Rotterdam
Maximaal voor 28 uur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |