abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 januari 2016 @ 21:02:47 #201
416020 K44S
The bearded man
pi_159475673
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:01 schreef emil23 het volgende:

[..]

Geloof me, ik heb best wat sollicitanten tegenover me gehad voor allerlei functies de afgelopen jaren. Daar zaten heel veel mensen bij die niet "gedreven" waren.
Vreemd.

Maar zoals gezegd: Succes met het vinden van de juiste kandidaat :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_159480284
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:55 schreef K44S het volgende:
Als of iemand die niet gedreven is, solliciteert?
Mensen die 'verplicht' 5x per week moeten solliciteren van het UWV zullen vast niet meer zo gemotiveerd zijn gok ik zo.

Hier trouwens na mijn 2 sollicitatiegesprekken van begin deze maand ook geen nieuws meer. Ik heb wel nog verschillende brieven de digitale deur uit gedaan, maar daar krijg ik weer zo'n standaardreactie (áls ik uberhaupt een reactie krijg) op terug. Zélfs voor baantjes als winkelmedewerker (want waarschijnlijk te oud) en voor een baan op niveau heb ik dan weer te weinig ervaring (goh!, hoe zou dát nou komen :') )
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  donderdag 28 januari 2016 @ 22:59:57 #203
416020 K44S
The bearded man
pi_159480669
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:50 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Mensen die 'verplicht' 5x per week moeten solliciteren van het UWV zullen vast niet meer zo gemotiveerd zijn gok ik zo.

Hier trouwens na mijn 2 sollicitatiegesprekken van begin deze maand ook geen nieuws meer. Ik heb wel nog verschillende brieven de digitale deur uit gedaan, maar daar krijg ik weer zo'n standaardreactie (áls ik uberhaupt een reactie krijg) op terug. Zélfs voor baantjes als winkelmedewerker (want waarschijnlijk te oud) en voor een baan op niveau heb ik dan weer te weinig ervaring (goh!, hoe zou dát nou komen :') )
werk bij een callcenter?
pi_159480871
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:59 schreef K44S het volgende:

[..]

werk bij een callcenter?
Word ik ook voor afgewezen. -O- Daar solliciteer ik op via uzb's. Ik heb daar mijn hele profiel ingevuld en daar zullen ze wel zien dat ik daarvoor overgekwalificeerd ben. Maar ik wil gewoon werken en bijdragen aan de maatschappij. Wat voor werkzaamheden dat zijn, dat zal me op dit moment echt een zorg zijn.

Maandag ga ik maar eens langs bij de Randstads/Tempo-Teams die hier in de buurt zitten.
  donderdag 28 januari 2016 @ 23:08:43 #205
416020 K44S
The bearded man
pi_159481004
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:05 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Word ik ook voor afgewezen. -O- Daar solliciteer ik op via uzb's. Ik heb daar mijn hele profiel ingevuld en daar zullen ze wel zien dat ik daarvoor overgekwalificeerd ben. Maar ik wil gewoon werken en bijdragen aan de maatschappij. Wat voor werkzaamheden dat zijn, dat zal me op dit moment echt een zorg zijn.

Maandag ga ik maar eens langs bij de Randstads/Tempo-Teams die hier in de buurt zitten.
Probeer the callcenter company eens ;)
pi_159481096
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:41 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dat opzoeken op LinkedIn, dat kunnen die mensen dan toch zien of niet? Dat jij hun profiel hebt bekeken? Is dat niet vervelend?
Ik vind het niet vervelend als mensen mijn profiel bekeken hebben iig.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_159481200
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:08 schreef K44S het volgende:

[..]

Probeer the callcenter company eens ;)
Ik zie op hun site geen vacatures in mijn regio staan. Alleen maar Amsterdam (en een enkele in Utrecht).
  donderdag 28 januari 2016 @ 23:17:12 #208
416020 K44S
The bearded man
pi_159481324
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:14 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Ik zie op hun site geen vacatures in mijn regio staan. Alleen maar Amsterdam (en een enkele in Utrecht).
Ik begrijp dat dat te ver is?
pi_159481365
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:17 schreef K44S het volgende:

[..]

Ik begrijp dat dat te ver is?
Ja. Ik woon zelf in Rotterdam en dagelijks 2 uur reizen vind ik wel wat veel.
  donderdag 28 januari 2016 @ 23:19:04 #210
416020 K44S
The bearded man
pi_159481386
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:18 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Ja. Ik woon zelf in Rotterdam en dagelijks 2 uur reizen vind ik wel wat veel.
Hmm,snap ik.

Succes met het vinden ;)
pi_159481497
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:19 schreef K44S het volgende:

[..]

Hmm,snap ik.

Succes met het vinden ;)
Dank je. Komt ook vast wel weer in orde. Maar het is zeer frustrerend.

M'n cv heb ik ook op Jobbird staan. Dat is de enige site waarbij ik benaderd wordt door werkgevers. Maar dat zijn dan weer van die Appco-constructies :') :'(
  donderdag 28 januari 2016 @ 23:28:06 #212
416020 K44S
The bearded man
pi_159481679
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:22 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

M'n cv heb ik ook op Jobbird staan. Dat is de enige site waarbij ik benaderd wordt door werkgevers. Maar dat zijn dan weer van die Appco-constructies :') :'(
Als je alles aanpakt...
pi_159485996
quote:

[..]

Wat voor baan zou jij eigenlijk willen, wat is je opleiding?
pi_159497117
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat voor baan zou jij eigenlijk willen, wat is je opleiding?
Ik heb de opleiding Crossmediale Communicatie gedaan. Daarvoor grafisch intermediair en grafisch vormgeven. Het liefst zou ik werken als (web)redacteur/tekstschrijver. Maar een functie als communicatiemedewerker of webcaremedewerker past ook bij me.

Ik heb voor, tijdens en na m'n studie altijd in winkels gewerkt (onder meer klantenservice) dus daar solliciteer ik nu ook op, omdat ik weet dat ik dat kan en ik het ook leuk vind om te doen. Mensen helpen/adviseren past wel bij me.

Ik zoek voornamelijk in de regio Rotterdam of net daarbuiten (wat ik evt fietsend kan doen) of als het een bedrijf is wat makkelijk met het OV te bereiken is wil ik ook wel wat langer onderweg zijn (zeg max. 1,5 uur per dag retour).
pi_159855623
Zo lang stil geweest hier.

Heb twee gesprekken gehad waarvan bij 1 de functie werd ingetrokken en bij de ander de functie moest worden aangeboden aan iemand die reïntegreerd binnen organisatie. Die laatste hebben wel gezegd dat als het goed is over 3 maanden eenzelfde functie erbij komt en dat ze me dan graag willen benaderen voor 2e gesprek.

Daarna even stil geweest op het front, maar deze week in totaal 3 gesprekken, allemaal functies die me wel bevallen, bij mooie organisaties ook. Gesprekken (2vd3 gehad) gingen ook goed, dus ben benieuwd! Alle vertrouwen in dat ik uiterlijk 1 april wel een baan heb.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_159938399
Voor deze maand is de druk wat van de ketel, kan tot eind van de maand invallen bij een leverancier (bestellingen rondbezorgen bij klanten), vrij geestdodend werk maar de werksfeer is ontspannen en ben blij dat ik weer wat te doen heb. Afwachten of ik na deze maand nog nodig ben.

Waar ik al langer over zit te denken is een carrière in het voortgezet onderwijs als docent, ik zal dan hiervoor weer wel 4 jaar naar school moeten (heb geen HBO dus kom niet in aanmerking voor de verkorte opleiding van een jaar). Ik zie wel voor mij interessante vacatures voorbij komen in het VO, bijvoorbeeld applicatiebeheerder. Nu twijfel ik of ik bij mijn sollicitatie zal aangeven dat ik op termijn graag als docent aan de slag wil. Aan de ene kant kan het voor de school aantrekkelijk zijn alvast iemand in huis te hebben die door kan schuiven naar een docentenfunctie. Anderzijds kunnen ze denken dat ze dan weer op zoek moeten naar een applicatiebeheerder. Hoewel beide ook wel te combineren is?
Ter info: de vakken waarin ik zou kunnen/willen doceren zijn wiskunde, maatschappijleer of ICT-gerelateerd.
pi_159941832
quote:

[..]

?? ga je in India werken?

http://www.appcogroup.co.in/
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_159941864
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_159941966
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 16:24 schreef Teeno het volgende:
Voor deze maand is de druk wat van de ketel, kan tot eind van de maand invallen bij een leverancier (bestellingen rondbezorgen bij klanten), vrij geestdodend werk maar de werksfeer is ontspannen en ben blij dat ik weer wat te doen heb. Afwachten of ik na deze maand nog nodig ben.

Waar ik al langer over zit te denken is een carrière in het voortgezet onderwijs als docent, ik zal dan hiervoor weer wel 4 jaar naar school moeten (heb geen HBO dus kom niet in aanmerking voor de verkorte opleiding van een jaar). Ik zie wel voor mij interessante vacatures voorbij komen in het VO, bijvoorbeeld applicatiebeheerder. Nu twijfel ik of ik bij mijn sollicitatie zal aangeven dat ik op termijn graag als docent aan de slag wil. Aan de ene kant kan het voor de school aantrekkelijk zijn alvast iemand in huis te hebben die door kan schuiven naar een docentenfunctie. Anderzijds kunnen ze denken dat ze dan weer op zoek moeten naar een applicatiebeheerder. Hoewel beide ook wel te combineren is?
Ter info: de vakken waarin ik zou kunnen/willen doceren zijn wiskunde, maatschappijleer of ICT-gerelateerd.
Met de flexwerkbanen mag je blij zijn als je 3 jaar mag blijven een hbo opleiding heb je dan nog niet af dus daar zullen ze je niet op afwijzen.
pi_159942055
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 16:24 schreef Teeno het volgende:

Zeker proberen! Met een beetje geluk kan je een deeltijd studie doen(met lerarenbeurs) en gelijk je stage op de school waar je werkt. Vooral wiskunde docenten zijn ze vaak naar op zoek, dus dat is een pluspunt.
pi_159942058
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:33 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Ik heb de opleiding Crossmediale Communicatie gedaan. Daarvoor grafisch intermediair en grafisch vormgeven. Het liefst zou ik werken als (web)redacteur/tekstschrijver. Maar een functie als communicatiemedewerker of webcaremedewerker past ook bij me.

Ik heb voor, tijdens en na m'n studie altijd in winkels gewerkt (onder meer klantenservice) dus daar solliciteer ik nu ook op, omdat ik weet dat ik dat kan en ik het ook leuk vind om te doen. Mensen helpen/adviseren past wel bij me.

Ik zoek voornamelijk in de regio Rotterdam of net daarbuiten (wat ik evt fietsend kan doen) of als het een bedrijf is wat makkelijk met het OV te bereiken is wil ik ook wel wat langer onderweg zijn (zeg max. 1,5 uur per dag retour).
Zoekt Rabobank niet naar webcare-mensen in omg R'dam? Ik krijg bijna dagelijks deze vacature (in omg Tilburg) in mijn inbox.
Mon 'en!
pi_159963929
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:42 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Zoekt Rabobank niet naar webcare-mensen in omg R'dam? Ik krijg bijna dagelijks deze vacature (in omg Tilburg) in mijn inbox.
Die krijg ik niet. In deze regio zoeken ze voornamelijk mensen bij energiemaatschappijen. Als je weer eens zo'n vacature voorbij ziet komen, zou je 'm dan eens naar mij willen DM'en?
pi_160149152
Zelfs voor callcenterwerk afgewezen worden. Ik moet maar gewoon een leven lang uitkering gaan trekken of zo.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_160225237
Hier ook werkzoekend, startend jurist dus de perspectieven zijn niet bepaald florissant.

Loop momenteel na mijn afstuderen (tweede) stage voor 200 euro per maand bij een advocatenkantoor van een vriend van mijn pa.

Kan ik natuurlijk niet van leven, maar ik vind dit nog altijd motiverender / uitdagender dan via randstad in een of andere administratief centrum te gaan zitten of in een callcenter ofzo.

Vind het wel echt schrikbarend hoe weinig vacatures er eigenlijk zijn, voornamelijk omdat er natuurlijk wel idioot veel startende juristen zijn. 'Voordeel' dat ik dan wel weer heb, is dat ik niet per se als advocaat of iets dergelijks aan de slag hoef.

Mijn nachtmerrie is een baan tussen allemaal ongemotiveerde mensen die om kwart voor vijf al op de uit-knop van hun computer beginnen te rammen, en alleen maar op hun werk zijn omdat ze nu eenmaal geld moeten verdienen. Een beetje een ambitieuze omgeving met welwillende mensen is naar mijn idee wel belangrijk.

Alleen telkens als ik sites als indeed.nl en dergelijke open, besef ik dat ik verkeerd bezig ben. Duizenden starters, en maar 50 serieuze vacatures... Aan de andere kant zie ik ook veel mensen die ook niet zo'n interessante opleiding hebben genoten, die ook aan een best leuke baan kunnen komen, dus er zijn mogelijkheden :)
  zondag 28 februari 2016 @ 13:16:49 #225
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_160281636
Heeft iemand hier misschien gouden tip?

Ik woon momenteel in Hengelo (die in Overijssel), ik wil graag verhuizen naar regio Arnhem/Nijmegen (daar sta ik lang genoeg ingeschreven om aan een huis te komen)
Nou heb ik een vacature gezien waar ik graag op wil reageren, in Arnhem.
Maar hoe pak ik dat aan? Want zodra ik bovenaan mijn brief Hengelo, 28 februari 2016 zet word ik op de stapel voor het afwijzen geschoven vanwege de afstand.
Maar verhuizen zonder baan durf ik ook niet zo goed aan, want stel je voor dat ik dan maanden zonder werk zit.
pi_160281760
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:16 schreef GimmeGore het volgende:
Heeft iemand hier misschien gouden tip?

Ik woon momenteel in Hengelo (die in Overijssel), ik wil graag verhuizen naar regio Arnhem/Nijmegen (daar sta ik lang genoeg ingeschreven om aan een huis te komen)
Nou heb ik een vacature gezien waar ik graag op wil reageren, in Arnhem.
Maar hoe pak ik dat aan? Want zodra ik bovenaan mijn brief Hengelo, 28 februari 2016 zet word ik op de stapel voor het afwijzen geschoven vanwege de afstand.
Maar verhuizen zonder baan durf ik ook niet zo goed aan, want stel je voor dat ik dan maanden zonder werk zit.
Geen plaatsnaam boven de brief en op je cv, momenteel woonachtig in Hengelo, momenteel op zoek naar een woning in regio Arnhem?
pi_160282437
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 14:11 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Die krijg ik niet. In deze regio zoeken ze voornamelijk mensen bij energiemaatschappijen. Als je weer eens zo'n vacature voorbij ziet komen, zou je 'm dan eens naar mij willen DM'en?
Yep. :)
Check (de app van) indeed.nl, daar zie ik ze voorbij komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door bloempjuh op 28-02-2016 14:52:34 ]
Mon 'en!
pi_160289999
Bellen jullie altijd voor een sollicitatie met de betreffende recruiter?

Ga binnenkort solliciteren op een baan die ik heel graag wil. In principe staat het assertiever en is het beter om vooraf even te bellen, maar de functie is in de vacaturetekst al vrij duidelijk omschreven.

Daarnaast komt mijn vader uit hetzelfde vakgebied (maar dan een ander bedrijf), dus ik weet eigenlijk al heel veel over de inhoud / de aard van het werk. Dat weten ze bij dit bedrijf natuurlijk niet, maar ik ben bang dat als ik dingen ga vragen die ik al weet, dat het een beetje geforceerd over gaat komen. (Kan niet zo goed toneel spelen).

Ik zou natuurlijk kunnen bellen met vage vragen als ' Hoe is de sfeer binnen het kantoor ' en dergelijke. Dit staat echter al in de vacaturetekst, en daarnaast vind ik het eigenlijk een belachelijke vraag: Tijdens het eerste gesprek merk je immers vanzelf wel of het klikt of niet.

Zou nog vragen kunnen stellen over de sollicitatieprocedure zelf, maar eerlijk gezegd weet ik wel zo ongeveer waar dat uit bestaat. Wil ook geen forceerd gesprek gaan zitten voeren..

Thoughts?
pi_160294523
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:11 schreef Fascination het volgende:
Zelfs voor callcenterwerk afgewezen worden. Ik moet maar gewoon een leven lang uitkering gaan trekken of zo.
Been there, done that.

Ik was niet commercieel genoeg.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_160295756
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:51 schreef El_Chili het volgende:

Ga binnenkort solliciteren op een baan die ik heel graag wil. In principe staat het assertiever en is het beter om vooraf even te bellen, maar de functie is in de vacaturetekst al vrij duidelijk omschreven.

Daarnaast komt mijn vader uit hetzelfde vakgebied (maar dan een ander bedrijf), dus ik weet eigenlijk al heel veel over de inhoud / de aard van het werk. Dat weten ze bij dit bedrijf natuurlijk niet, maar ik ben bang dat als ik dingen ga vragen die ik al weet, dat het een beetje geforceerd over gaat komen. (Kan niet zo goed toneel spelen).

Ik zou natuurlijk kunnen bellen met vage vragen als ' Hoe is de sfeer binnen het kantoor ' en dergelijke. Dit staat echter al in de vacaturetekst, en daarnaast vind ik het eigenlijk een belachelijke vraag: Tijdens het eerste gesprek merk je immers vanzelf wel of het klikt of niet.

Zou nog vragen kunnen stellen over de sollicitatieprocedure zelf, maar eerlijk gezegd weet ik wel zo ongeveer waar dat uit bestaat. Wil ook geen forceerd gesprek gaan zitten voeren..

Thoughts?
Je bent voornamelijk om jezelf voor te stellen dus? Ik zeg dat gewoon eerlijk: "Goedemorgen met El Chili, ik bel n.a.v. de vacature voor pizzabakker. Ik heb een aantal vragen en wil mezelf graag even (persoonlijk) voorstellen, heeft u enkele minuten?"

In de ICT heb dan in ieder geval al een aantal pluspunten te pakken: je bent assertief, je durft vreemden op te bellen en je bent niet sociaal gestoord.
Pain is temporary, pride is forever
  zondag 28 februari 2016 @ 22:14:14 #231
47102 Elvi
miemkwien
pi_160299218
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:11 schreef Fascination het volgende:
Op de lokale Facebookgroep voor werkzoekenden komt regelmatig deze website voorbij waar ze nog steeds mensen voor zoeken http://chatoperator.nl/ Misschien is het wat voor je :P Toch nog een callcenter-achtig iets :P
pi_160307785
Hoe lang is jullie motivatie ongeveer? Ik zit nu op ~700 woorden. Net weer verzonden voor een functie die ik echt heel graag wil (applicatiebeheerder in het VO). Voelt toch altijd een beetje als het kopen van een staatslot, je weet dat de kans zo klein is maar het geeft toch dat beetje hoop :)
  maandag 29 februari 2016 @ 11:58:56 #233
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_160310317
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 10:08 schreef Teeno het volgende:
Hoe lang is jullie motivatie ongeveer? Ik zit nu op ~700 woorden. Net weer verzonden voor een functie die ik echt heel graag wil (applicatiebeheerder in het VO). Voelt toch altijd een beetje als het kopen van een staatslot, je weet dat de kans zo klein is maar het geeft toch dat beetje hoop :)
De ene keer 20 woorden, de andere keer 1200 bij wijze van spreken. Ik merk dat heel veel mensen met een standaardmotivatiebrief werken, waar ze dan een stukje, of een alinea in aanpassen. Waarom niet gericht een korte toelichting op je sollicitatie sturen?

Ook merk ik dat heel veel sollicitanten nog erg in de formele sferen zitten (aanhef met Plaatsnaam, datum etc). Ik schrijf nooit "brieven", maar een korte tekst, waarin ik aangeef geinteresseerd te zijn en kennismaken mij leuk en waardevol lijkt.

Mijn advies zou zijn om eens te ontspannen. Degene die de reactie ontvangt is ook maar een mens.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_160311135
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:51 schreef El_Chili het volgende:

Thoughts?
Ik heb het al eerder gezegd en ik blijf er peroonlijk bij dat bellen alleen toegevoegde waarde is als je echt een vraag hebt. Zoals ik hierboven lees om voor te stellen?!? Dat zou bij ons zelfs tegen je kunnen werken. Daar is het gesprek voor.

Dus bellen als het relevant is niet om het bellen is mijn advies.
pi_160341061
Door een overgangsperiode in onze CAO ben ik blijkbaar de trotse eigenaar van een vast contract :D van 8 uur per week :')
Nooit gedacht dat dit zou gebeuren, maar het verlicht wel een hoop druk. Nu kan ik ook gewoon bij een andere vestiging solliciteren en word ik sowieso niet werkloos.
pi_160341575
Ik zit sinds een weekje ofzo in de Ziektewet. Wanneer kan/moet ik voor WW of iets dergelijks aan de slag gaan? Ik wil graag huur kunnen betalen..
Mon 'en!
pi_160342439
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:12 schreef bloempjuh het volgende:
Ik zit sinds een weekje ofzo in de Ziektewet. Wanneer kan/moet ik voor WW of iets dergelijks aan de slag gaan? Ik wil graag huur kunnen betalen..
Wat houdt deze ziektewet in? Kun je niet werken of?
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_160342650
quote:
In de ziektewet krijg je toch gewoon betaald? Bij de meeste werkgevers eerst 100% en pas heel veel later een lager bedrag.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 20:46:26 #239
155227 crew  Guppy
dus
pi_160350437
Hebben jullie al een jaaropgave van UWV binnen...? Hij zou sinds 19 februari klaar moeten staan, maar MijnUWV ontkent alles :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:05:36 #240
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160353457
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Hebben jullie al een jaaropgave van UWV binnen...? Hij zou sinds 19 februari klaar moeten staan, maar MijnUWV ontkent alles :')
Stond bij mij al op 6 februari klaar.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_160353779
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

In de ziektewet krijg je toch gewoon betaald? Bij de meeste werkgevers eerst 100% en pas heel veel later een lager bedrag.
Ja, maar ik weet niet hoe lang dat gaat/kan duren. Denk niet dat ik nog terug kom bij deze werkgever (bijna eind schooljaar en écht nog wel een paar maanden niet in staat om te werken -lees: burn-out, onderwijs-). Wil best terug mijn werkveld in, maar niet bij deze werkgever.
Mon 'en!
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:19:35 #242
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160353960
Wat doen jullie als je via een uitzendbureau werkt en je hebt niet genoeg vakantie uren opgebouwd en bedrijf gaat verplicht 3 weken dicht. Tijdelijk de WW weer in?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_160355676
quote:
Zit je in de ziektewet of ben je ziek in dienst? Wat voor contract heb je?
pi_160356174
Aangezien ik nogal lui ben en geen zin om motivatiebrieven te schrijven bel ik altijd eerst even de contact persoon op in de vacature. Leg dan kort uit wat ik doe en of ik mijn CV mag sturen ipv meteen een motivatie brief. Dit heb ik twee keer gedaan en twee keer direct uitgenodigd zonder een brief te hoeven schrijven:) Gaat om de functie functioneel beheerder.

Verder mjn CV online gezet en het verbaasde mij hoe vaak je nog wordt gebeld. Vooral omdat mijn CV niks bijzonders is. MBO ICT en HBO economie en zoek een baan in de IT (werk ook al in de IT).
  dinsdag 1 maart 2016 @ 23:23:54 #245
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_160356432
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 23:17 schreef wackmack het volgende:
Aangezien ik nogal lui ben en geen zin om motivatiebrieven te schrijven bel ik altijd eerst even de contact persoon op in de vacature. Leg dan kort uit wat ik doe en of ik mijn CV mag sturen ipv meteen een motivatie brief. Dit heb ik twee keer gedaan en twee keer direct uitgenodigd zonder een brief te hoeven schrijven:) Gaat om de functie functioneel beheerder.

Verder mjn CV online gezet en het verbaasde mij hoe vaak je nog wordt gebeld. Vooral omdat mijn CV niks bijzonders is. MBO ICT en HBO economie en zoek een baan in de IT (werk ook al in de IT).
Door wie? Detacheringsbureaus? Of directe werkgevers?
pi_160356922
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 23:23 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Door wie? Detacheringsbureaus? Of directe werkgevers?
Werving en selectiebureaus. Meeste zijn natuurlijke niks maar toch twee leuke vacatures er tussen gezien.

De twee gesprekken waarbij ik allebei even heb gebeld zijn directe werkgevers. Gisteren voor mijn gevoel een prima gesprek gehad. Hoor het morgen al, spannend. Verder morgen gesprek in Utrecht. Reistijd is 65min met openbaar vervoer en nog 10min lopen. Net zo'n grensgeval qua reistijd. Naja, eerst maar is kijken hoe het bedrijf is.

Voor morgen weet ik de salaris indicatie niet en dat komt later wel. Wil niet overkomen alsof geld het belangrijkste is. Het gesprek van gisteren was dit ook nog niet te sprake gekomen. Eerst een goede indruk achter laten.
pi_160357089
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 23:04 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Zit je in de ziektewet of ben je ziek in dienst? Wat voor contract heb je?
Ik werk via een uitzendbureau en zit nu ziek thuis, krijg binnenkort mijn eerste Ziektewet en 'begeleiding' van het UWV. Schijnbaar.
Mon 'en!
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 07:05:31 #248
155227 crew  Guppy
dus
pi_160360090
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:05 schreef WEST het volgende:

[..]

Stond bij mij al op 6 februari klaar.
Dan ga ik maar weer eens bellen :') falend gedoe ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_160360174
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 23:40 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik werk via een uitzendbureau en zit nu ziek thuis, krijg binnenkort mijn eerste Ziektewet en 'begeleiding' van het UWV. Schijnbaar.
Heb je communicatie gehad van het uwv? Bij ziek uit dienst wordt je automatisch ziek gemeld en krijg je hier automatisch bericht over. Hoe dat werkt bij uitzendbureaus weet ik niet. Ik zou eventjes bellen.
pi_160367414
quote:
Ik heb hem ook al een tijdje!
  woensdag 2 maart 2016 @ 17:34:38 #251
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_160371265
quote:
Dank voor deze post, hierdoor herinnerde ik me dat ik die natuurlijk nodig heb voor mn aangifte over 2015..! Mijne bleek sinds 5 februari klaar te staan in MijnUWV, trouwens. Hoop dat het voor jou snel geregeld is!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 19:33:22 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_160373892
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:34 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dank voor deze post, hierdoor herinnerde ik me dat ik die natuurlijk nodig heb voor mn aangifte over 2015..! Mijne bleek sinds 5 februari klaar te staan in MijnUWV, trouwens. Hoop dat het voor jou snel geregeld is!
Het blijkt dat - oh logica - ik 'm volgend jaar pas krijg. Terwijl ik over de periode van 1 dec. - 10 jan. WW heb ontvangen. Maar, omdat de uitbetaling in januari heeft plaats gevonden, gaat dat volgend jaar pas mee met de jaaropgave. Dus.

:')
  woensdag 2 maart 2016 @ 21:44:50 #253
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_160378137
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:33 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het blijkt dat - oh logica - ik 'm volgend jaar pas krijg. Terwijl ik over de periode van 1 dec. - 10 jan. WW heb ontvangen. Maar, omdat de uitbetaling in januari heeft plaats gevonden, gaat dat volgend jaar pas mee met de jaaropgave. Dus.

:')
De wegen der UWV zijn ondoorgrondelijk :+ Desalnietteplus was ik begin vorig jaar best blij dat ze bestaan :D
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 21:54:58 #254
155227 crew  Guppy
dus
pi_160378510
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:44 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

De wegen der UWV zijn ondoorgrondelijk :+ Desalnietteplus was ik begin vorig jaar best blij dat ze bestaan :D
Echt hè. En de belmiep vond het allemaal heel logisch :+ ik ben ook blij dat ze er zijn hoor, maar ook heel blij als ik straks weer van ze af ben ;)
  woensdag 2 maart 2016 @ 22:08:51 #255
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_160379048
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Echt hè. En de belmiep vond het allemaal heel logisch :+ ik ben ook blij dat ze er zijn hoor, maar ook heel blij als ik straks weer van ze af ben ;)
Oh ja dat sentiment snap ik volledig :D
pi_160397311
Is het mogelijk om van de maillijst van het UWV te geraken?

Ik kan nergens vinden hoe ik me moet afmelden :?
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 05:48:43 #257
155227 crew  Guppy
dus
pi_160408613
quote:
5s.gif Op donderdag 3 maart 2016 19:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

Dat schijnt te stoppen nadat je geen inkomen meer door hoeft te geven. En dat moet je blijven doen tot twee maanden na je laatste uitbetaling... -O-
pi_160422190
quote:
5s.gif Op donderdag 3 maart 2016 19:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

Ik heb gewoon een bericht gestuurd via de werkmap
pi_160785298
Zo irritant dat 9 van de 10 vacatures geen deadline vermelden. Lastig prioriteiten stellen zo.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 15:31:58 #260
47102 Elvi
miemkwien
pi_161024093
Over een maand ben ik weer werkloos dus ik schop het topic weer even omhoog ;)
pi_161027174
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:31 schreef Elvi het volgende:
Over een maand ben ik weer werkloos dus ik schop het topic weer even omhoog ;)
Jammer! Had je het aan zien komen?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:16:15 #262
47102 Elvi
miemkwien
pi_161027970
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:45 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Jammer! Had je het aan zien komen?
Ja :P ik was vervanger tijdens een zwangerschapsverlof. Dus ik wist dat zij na 5 maanden gewoon terug kwam ;)
pi_161028288
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:16 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja :P ik was vervanger tijdens een zwangerschapsverlof. Dus ik wist dat zij na 5 maanden gewoon terug kwam ;)
Je had haar kunnen proberen te overtuigen van de geneugten van het fulltime ouderschap. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_161043121
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:16 schreef Elvi het volgende:

[..]

Jammer! En er was geen kans op een andere functie daar?
  vrijdag 1 april 2016 @ 21:02:51 #265
47102 Elvi
miemkwien
pi_161104602
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 08:03 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Jammer! En er was geen kans op een andere functie daar?
Nee ik denk het niet. Of ik moet verrast worden tijdens mn exit-gesprek :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161107595
Ook ik ben op zoek naar werk, na 9 jaar bij een bank zit ik nu thuis. Geen grote problemen mee, doe een lerarenopleiding dus wilde toch al wat anders. Het plan is om dit schooljaar te focussen op studie en stage en dan een baan te zoeken voor volgend schooljaar. Al zeg ik ook geen nee tegen een vervangingsbaan van een paar maanden.
pi_161166804
Hier ook alweer sinds 1 jan in de ww. 2e keer.
pi_161191764
Heyy,
Ik heb op 16 maart mijn ontslag gekregen en meteen WW aangevraagd. Netjes bevestiging van UWV enz gekregen.
Nu moet ik van het UWV inkomsten over maart 2016 doorgeven. Nu ben ik helaas totaal niet thuis in geldzaken en snap ik er vrij weinig van. Het UWV zelf is amper te bereiken en dus weinig behulpzaam.
Het enige dat ik nog heb gekregen is gisteren een groot geldbedrag. Ik ga ervanuit dat dit mijn laatste loon is en mijn vakantiegeld. Bij mijn afschrift staat dat het van week 12 is (21 tm 27 maart).
Moet ik dit bedrag ook doorgeven aan het UWV ? Of moet ik het op 0 laten staan zoals het nu staat bij mijn inkomsten van het laatste dienstverband ?
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_161199587
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:46 schreef DjinN het volgende:
Heyy,
Ik heb op 16 maart mijn ontslag gekregen en meteen WW aangevraagd. Netjes bevestiging van UWV enz gekregen.
Nu moet ik van het UWV inkomsten over maart 2016 doorgeven. Nu ben ik helaas totaal niet thuis in geldzaken en snap ik er vrij weinig van. Het UWV zelf is amper te bereiken en dus weinig behulpzaam.
Het enige dat ik nog heb gekregen is gisteren een groot geldbedrag. Ik ga ervanuit dat dit mijn laatste loon is en mijn vakantiegeld. Bij mijn afschrift staat dat het van week 12 is (21 tm 27 maart).
Moet ik dit bedrag ook doorgeven aan het UWV ? Of moet ik het op 0 laten staan zoals het nu staat bij mijn inkomsten van het laatste dienstverband ?
Je zou toch zeggen dat inkomsten gelden over de periode waarin gewerkt is en niet de datum van uitbetaling.
pi_161199695
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:46 schreef DjinN het volgende:
Heyy,
Heb je geen loonstrook gekegen? Kan het de uitbetaling reservering vakantiegeld en - dagen zijn. Dat wordt meestal afgerekend na afloop van een dienstverband.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 19:09:09 #271
155227 crew  Guppy
dus
pi_161201906
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:27 schreef Teeno het volgende:

[..]

Je zou toch zeggen dat inkomsten gelden over de periode waarin gewerkt is en niet de datum van uitbetaling.
Ha, think again. Hier ging ik ook de mist in bij UWV...
pi_161377378
Oeh! Oeh! Gisteren gebeld naar aanleiding van mijn CV op de vacaturebank. Een personeelsbureau dat voor een softwarebedrijf iemand zoekt voor de helpdesk. Morgen op gesprek, telefonisch al het salaris en secundaire voorwaarden besproken. Hopelijk begin mei weer aan de slag ^O^ .

[ Bericht 3% gewijzigd door Teeno op 12-04-2016 17:15:31 ]
pi_161378499
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:04 schreef Teeno het volgende:
Oeh! Oeh! Gisteren gebeld naar aanleiding van mijn CV op de vacaturebank. Een personeelsbureau dat voor een softwarebedrijf iemand zoekt voor de helpdesk. Morgen op gesprek, telefonisch al het salaris en secundaire voorwaarden besproken. Hopelijk begin mei weer aan de slag ^O^ .
Ik duim voor je ^O^
  vrijdag 15 april 2016 @ 07:47:30 #274
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_161439360
quote:
2s.gif Op zondag 3 januari 2016 04:09 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Deze bijvoorbeeld

https://werkenbijdefensie(...)iding-vwo-1-316.html

" Leeftijd

Minimaal: 17 jaar. Maximaal: 25 jaar en 11 maanden. "

En dat voor een functie waarbij je dus NIET fysiek in aanraking komt met "de vijand" omdat je in een beveiligde omgeving werkt in Nederland.

Ook is de functie niet lichamelijk zwaar wel moet je onder andere stressbestendig zijn maar ik zie niet in waarom een persoon van 26 jaar of ouder dat niet zou kunnen zijn.
Weet iemand hoe dit nou zit bij Defensie? Waarom je bijna bij alle functies niet ouder mag zijn dan 28 jaar en 11 maanden?
Ik ben net 30 en heb 8 jaar in de ICT gewerkt en sinds kort op zoek naar wat anders. Heb een hbo opleiding. Na de radiospotjes was ik op de site van defensie gaan kijken en een ICT functie daar leek me wel wat. Maar blijkbaar ben ik dus te oud voor een kantoorfunctie?? Ook met wat hierboven wordt gezegd snap ik het niet. Het riekt echt naar leeftijdsdiscriminatie en Defensie komt er gewoon voor uit??

Update: heb eens gezocht op de defensie site en in de disclaimer staat het volgende:
De functies vermeld op deze site zijn militaire functies en hebben een uitzonderingspositie binnen het wettelijke verbod op leeftijdsdiscriminatie vanwege de gewenste piramidale opbouw van het personeelsbestand.

WTF???
Sue Me
pi_161439496
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 07:47 schreef Staaf het volgende:

[..]

Weet iemand hoe dit nou zit bij Defensie? Waarom je bijna bij alle functies niet ouder mag zijn dan 28 jaar en 11 maanden?
Ik ben net 30 en heb 8 jaar in de ICT gewerkt en sinds kort op zoek naar wat anders. Heb een hbo opleiding. Na de radiospotjes was ik op de site van defensie gaan kijken en een ICT functie daar leek me wel wat. Maar blijkbaar ben ik dus te oud voor een kantoorfunctie?? Ook met wat hierboven wordt gezegd snap ik het niet. Het riekt echt naar leeftijdsdiscriminatie en Defensie komt er gewoon voor uit??

Update: heb eens gezocht op de defensie site en in de disclaimer staat het volgende:
De functies vermeld op deze site zijn militaire functies en hebben een uitzonderingspositie binnen het wettelijke verbod op leeftijdsdiscriminatie vanwege de gewenste piramidale opbouw van het personeelsbestand.

WTF???
Maak er een zaak van, je zou niet de eerste zijn.

Man onterecht afgewezen voor functies bij Defensie vanwege zijn leeftijd
  vrijdag 15 april 2016 @ 11:25:39 #276
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_161442135
Afgelopen maandag cv verzonden voor een openstaande (leuke) vacature, gisteren belletje gehad voor een gesprek.

Kan snel gaan soms.
pi_161553893
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:08 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Ik duim voor je ^O^
Vanochtend gesprek gehad bij het bedrijf zelf (vorige week was bij het personeelsbureau) en is goed bevallen, zojuist gebeld dat ik maandag terug mag voor het laatste gesprek. Als dat goed gaat kan ik 7 mei beginnen *O*

Gisteren nog een mail gekregen van een tweede bedrijf waar ik voor een soortgelijke functie had gesolliciteerd ongeveer 3 weken geleden. Daar mag ik vrijdagmiddag op gesprek komen. Denk dat ik daar nog niets vertel over mijn voortgang bij bedrijf 1 tot ik een definitieve aanbieding krijg.

Ook maar besloten om weer als horecaportier te gaan werken, gelukkig heb ik dit voorheen zo'n 7,5 jaar gedaan en hoef ik in die sector nooit meer te solliciteren (netwerk + ervaring = instant werk, zaterdag beginnen).

Zal het vrije zelfstandige bestaan wel missen, maar kom nu toch op een leeftijd dat stabiliteit belangrijk wordt, komende zomer mijn eerste vakantie naar het buitenland :)
pi_161559472
Goed bezig :)

Ik begin eind deze maand ook met een nieuwe baan. Eindelijk! Ik was niet werkloos, maar krijg hier betere uren, betere werktijden en meer mogelijkheid in werkzaamheden. Contract was vandaag binnen en ik heb er zin in!
pi_161625320
:{

Wederom hier weer aan het posten -O-

Net ontslagen ontslagronde aan de gang honderden eruit gegooid.

[ Bericht 24% gewijzigd door Stokken_en_stenen op 22-04-2016 15:45:36 ]
  maandag 25 april 2016 @ 12:12:34 #280
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161698238
S_e_s -O-

Ik kreeg net m'n 'WW uitkering beëindigd' brief. Naast het feit dat ik al een half jaar werk (sinds 16-11 :')), hebben ze als einddatum 1-11 in de brief gezet. Blijkbaar was 16-11 niet duidelijk genoeg toen ik het via internet+brief+telefonisch doorgaf :').

Moet ik hier nog iets mee?
pi_161699767
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:12 schreef GotC het volgende:
S_e_s -O-

Ik kreeg net m'n 'WW uitkering beëindigd' brief. Naast het feit dat ik al een half jaar werk (sinds 16-11 :')), hebben ze als einddatum 1-11 in de brief gezet. Blijkbaar was 16-11 niet duidelijk genoeg toen ik het via internet+brief+telefonisch doorgaf :').

Moet ik hier nog iets mee?
Bellen, want dan heb je dus nog recht op 2 weken WW. Of heb je die 2 weken wel uitkering gehad? Dan zou het een typefout kunnen zijn.
pi_161699776
Ik heb trouwens zelf net een topic aangemaakt over callcenter werk vanuit huis. Benieuwd naar ervaringen van andere mensen.
  maandag 25 april 2016 @ 13:33:27 #283
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161699949
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:24 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Bellen, want dan heb je dus nog recht op 2 weken WW. Of heb je die 2 weken wel uitkering gehad? Dan zou het een typefout kunnen zijn.
Wel gekregen :)

Ach, ik merk het wel. Heb iig bewijs dat ik de juiste datum heb doorgegeven. Thanks :)
pi_161709315
Vanochtend een tweede gesprek gehad en vanmiddag gebeld dat ik 9 mei kan beginnen *O*

Heb voor morgen nog een tweede gesprek bij een concurrent in de agenda staan.. heerlijk gevoel om dat mailtje op te stellen dat ik ben voorzien en ze succes wens met het vinden van een geschikte kandidaat (eens andersom).
pi_161714528
Ik volg deze topic al een geruime tijd. Ik verbaas mij soms om de posters die dan ook zo snel alweer een baan kan vinden. ben al jaren werkloos (wel part-time job, sinds de periode dat ik werkloos ben, maar niet genoeg om uit de uitkering te komen).

Mijn Curriculum Vitae ziet er prima uit en ben er ook origineel in geweest. Dus de kans is klein dat iemand anders de exacte layout heeft. Daarnaast heb ik voor mijzelf een eigen 'standaard' sollicitatiebrief geschreven, waardoor ik niet per bedrijf telkens iets moet wijzigen.

Dus tot nu toe is het alleen: email openen, ontvangersmail kopie plakken, bijlagen toevoegen (cv/sollicitatiebrief) en mijn eigen 'standaard' geschreven begeleidende brief kopie plakken in het tekstvak.

Tóch telkens een afwijzing (bijv. zondag gesolliciteerd, vandaag in de vroege ochtend al 5 afwijzingen.....) in de vorm van:

quote:
Geachte 'werkzoekende234',

Bedankt voor het toesturen van uw CV.

Helaas moet ik u mededelen dat wij momenteel geen passende vacatures beschikbaar hebben.

Wij bewaren uw gegevens in ons bestand en nemen contact met u op mocht er een interessante vacature voorbij komen.

U kunt natuurlijk onze website in de gaten houden voor de meest recente vacatures.
In de toekomst hopen wij u beter van dienst te kunnen zijn.

Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd.

Mij rest u nog een fijne dag toe te wensen.

Met vriendelijke groet,

Vandaag welgeteld 40 (afgerond) 'sollicitaties' verricht..

In mijn sollicitatiebrief begin ik met een

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na +440 sollicitaties, ben ik een beetje 'hopeloos' geraakt. Kan iemand mij helpen?
pi_161715210
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 21:57 schreef Werkzoekende234 het volgende:
Ik volg deze topic al een geruime tijd. Ik verbaas mij soms om de posters die dan ook zo snel alweer een baan kan vinden. ben al jaren werkloos (wel part-time job, sinds de periode dat ik werkloos ben, maar niet genoeg om uit de uitkering te komen).

Mijn Curriculum Vitae ziet er prima uit en ben er ook origineel in geweest. Dus de kans is klein dat iemand anders de exacte layout heeft. Daarnaast heb ik voor mijzelf een eigen 'standaard' sollicitatiebrief geschreven, waardoor ik niet per bedrijf telkens iets moet wijzigen.

Dus tot nu toe is het alleen: email openen, ontvangersmail kopie plakken, bijlagen toevoegen (cv/sollicitatiebrief) en mijn eigen 'standaard' geschreven begeleidende brief kopie plakken in het tekstvak.

Tóch telkens een afwijzing (bijv. zondag gesolliciteerd, vandaag in de vroege ochtend al 5 afwijzingen.....) in de vorm van:

[..]

Vandaag welgeteld 40 (afgerond) 'sollicitaties' verricht..

In mijn sollicitatiebrief begin ik met een

SPOILER
Na +440 sollicitaties, ben ik een beetje 'hopeloos' geraakt. Kan iemand mij helpen?
Zo uit je post komt het als 'lopende band werk' op me over. En geen enkel bedrijf/vacature is hetzelfde. Ik heb zelf ook een soort 'standaard' brief (meer zinnen die je toch altijd gebruikt) maar in de verschillende alinea's staat toch altijd verschillende info.

En het gaat om kwaliteit, niet kwantiteit. Als je wil dan wil ik best eens naar je brief en/of cv kijken en je wat tips geven.
pi_161715650
Laatste keer dat ik moest solliciteren wist ik niet zo goed wat nou goed werkt, dus voor elke sollicitatie had ik juist een totaal andere brief geschreven en ook het CV op de functie aangepast.

Maar dat was gelukkig geen 440 keer nodig.
pi_161716236
Ik doe het meestal zoals hier staat (alleen dan wat minder overdreven) http://queen-of-love-and-(...)ownfatfemme-merpldom
  maandag 25 april 2016 @ 23:17:58 #289
47102 Elvi
miemkwien
pi_161717443
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2016 22:34 schreef ChatGirl het volgende:
Ik doe het meestal zoals hier staat (alleen dan wat minder overdreven) http://queen-of-love-and-(...)ownfatfemme-merpldom
Wel een goede opzet ja. Ik zie ook meteen weer waar mijn 'fout' zit: ik vergeet steeds erbij te vertellen wat ik toevoeg aan het bedrijf. Juist superbelangrijk, maar ik richt me vooral op de punten ervaring en motivatie. Niet op wat ik kan toevoegen. Stom, want ik weet dat het erin hoort, het is alleen zo lastig als je in de "alsjeblief neem me pleeeaaase aan"-modus zit. Dan vergeet je wat je waard bent.
pi_161718420
quote:
0s.gif Op [quote]14s.gif [b]Op maandag 25 april 2016 22:34 schreef ChatGirl het volgende:
[ur
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2016 23:17 schreef Elvi het volgende:

[..]

Wel een goede opzet ja. Ik zie ook meteen weer waar mijn 'fout' zit: ik vergeet steeds erbij te vertellen wat ik toevoeg aan het bedrijf. Juist superbelangrijk, maar ik richt me vooral op de punten ervaring en motivatie. Niet op wat ik kan toevoegen. Stom, want ik weet dat het erin hoort, het is alleen zo lastig als je in de "alsjeblief neem me pleeeaaase aan"-modus zit. Dan vergeet je wat je waard bent.
Bedankt voor de tip. Heb exact 50 sollicitaties verricht vandaag. De 50ste om 23:49.
  dinsdag 26 april 2016 @ 08:16:13 #291
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_161720542
Als je CV er qua inhoud (toch) niet genoeg is om er daardoor uit te springen, zul je echt elke brief gericht op de vacature en het bedrijf moeten sturen. Een standaardbrief gebruiken voor elke sollicitatie is dan niet voldoende. Nu heb je kwantiteit boven kwaliteit gekozen, lijkt het.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_161720883
Ik ben sowieso geen fan van standaardbrieven en ik vind 50 sollicitaties op een dag echt onzin. Je doet ook alsof het een prestatie is om zoveel mogelijk sollicitaties te versturen. Ik vind het eerder een prestatie om 1 of 2 vacatures te vinden die je écht zou willen en waarvoor je dus een goede op maat gemaakte brief kan schrijven.
pi_161721078
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:58 schreef Myraela het volgende:
Ik ben sowieso geen fan van standaardbrieven en ik vind 50 sollicitaties op een dag echt onzin. Je doet ook alsof het een prestatie is om zoveel mogelijk sollicitaties te versturen. Ik vind het eerder een prestatie om 1 of 2 vacatures te vinden die je écht zou willen en waarvoor je dus een goede op maat gemaakte brief kan schrijven.
Dit!

Waarom dit bedrijf? Waarom deze functie? Wat in de omschrijving trok je aan? Welke van de functie-eisen beheers je? Geef daar dan ook een voorbeeld van.
Het is ook niet erg als je niet aan een eis voldoet, maar leg dan uit waarom jij vindt dat je toch geschikt bent.
Bekijk de website, lees eventueel het jaarverslag eens door en kijk naar de visie van het bedrijf, de kernwaarden en de doelen voor het komende jaar.
Het maken van 1 goede sollicitatiebrief is veel effectiever dan 40 standaardmails versturen.

Voordat je gaat solliciteren altijd eerst de contactpersoon bellen die onder de functie staat. Vraag naar de cultuur, de afdeling, de samenstelling van het team, wat voor soort type ze zoeken, welke van de functie-eisen het zwaarste wegen en ter attentie van wie je het beste de brief kan sturen.

Vooral dat laatste geeft je voorrang op de rest. Per functie komen er vaak honderden brieven binnen, waarvan er 90% direct wordt weggegooid omdat het "moetjes" zijn vanuit het UWV.

Vul gaten in je cv op, niet door te liegen, maar door aan te geven wat je in die tijd wel gedaan en geleerd hebt. Bijvoorbeeld vrijwilligers werk, reizen, kinderen krijgen/opvoeden, mantelzorg, ..

Als bedrijf zoek je niet alleen naar degene met een diploma, of iemand die aan alle eisen voldoet, maar juist naar iemand die passie heeft, tijd neemt om uit te zoeken waarom iets wel of niet bij diegene past en zijn werk serieus neemt.
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:36:30 #294
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_161726253
Oh bluh... Ook ik mag me hier 'melden' ..
Na bijna 9 jaar is het voor mij einde verhaal wegens bedrijfseconomische redenen. VSO overhandigd gekregen.. :{

Ben al druk aan het solliciteren en reageren maar momenteel nog niets concreets helaas.. :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_161726324
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:36 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oh bluh... Ook ik mag me hier 'melden' ..
Na bijna 9 jaar is het voor mij einde verhaal wegens bedrijfseconomische redenen. VSO overhandigd gekregen.. :{

Ben al druk aan het solliciteren en reageren maar momenteel nog niets concreets helaas.. :{
-O- wat naar.

In welke branche ben je op zoek naar werk?
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:42:39 #296
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_161726425
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:38 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

-O- wat naar.

In welke branche ben je op zoek naar werk?
De branche maakt me niet veel uit ..
Ik heb ruim ervaring op administratief/secretarieel/receptie/office-support vlak.. Helaas niet de makkelijkste tak, omdat veel bedrijven deze taken steeds vaker zelf opvullen ...
pi_161726526
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

De branche maakt me niet veel uit ..
Ik heb ruim ervaring op administratief/secretarieel/receptie/office-support vlak.. Helaas niet de makkelijkste tak, omdat veel bedrijven deze taken steeds vaker zelf opvullen ...
En welke regio (ik zat ff in je pohi te spieken, maar kon het zo 123 niet achterhalen)?
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:47:44 #298
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_161726564
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:46 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

En welke regio (ik zat ff in je pohi te spieken, maar kon het zo 123 niet achterhalen)?
Rotterdam :)
Maximaal voor 28 uur :)
pi_161726768
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:47 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Rotterdam :)
Maximaal voor 28 uur :)
Dat is ook mijn regio. Ik ga m'n ogen voor je open houden iig.
pi_161806865
Vandaag een sollicitatiegesprek gehad ging goed (als in door naar volgende ronde) maar nog vele rondes te gaan duimen jullie?

:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')