abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157928764
Vader van Dascha zet dit verhaal op sociale media.

quote:
Afgelopen vrijdagavond tot de zaterdagochtend 28 november is mijn dochter Dascha Graafsma (17-08-1999) met drie vriendinnen uitgegaan in Hilversum naar de gelegenheid Lets Get Down (nabij het Gooiland-theater en het station, adres: Emmastraat 2). Om ongeveer 2.00 uur heeft ze de gelegenheid even verlaten ‘om te plassen’. Ze is niet meer teruggekomen.

De vriendinnen gingen zoeken en namen uiteindelijk met ons, de ouders, contact op en gingen naar de politie. Er werd gezocht en alle mogelijke diensten ingeschakeld.

Om 5.45 uur, dus veel later, heeft een trein Dascha getroffen nabij het Station Hilversum Sportpark. Dat bij uiterst koud en slecht weer. Ze droeg geen jas, die is achtergebleven in de Lets Get Down, en feitelijk niet meer dan een wit T-shirt, witte gympen en een zwarte broek. Fysiek onmogelijk om daarmee zoveel tijd buiten door te brengen met de geldende weersomstandigheden.

De grote vraag is wat er in het genoemde tijdsverloop is gebeurd. Wie haar ook kent stelt: dit kan niet waar zijn, alsof Dascha zelf het leven niet meer wilde. Naast het tijdsverloop zijn er dus de feiten van het barre weer, maar ook haar telefoon is niet meer vindbaar. In de periode is Dascha vele malen gebeld of zijn er anderzins berichten verzonden. Zij bleek of in gesprek of niet bereikbaar.

Als vader wil ik u vragen om alle mogelijke media-aandacht aan het gebeuren te geven. Met de vraag of iemand haar heeft gezien, gesproken, tijd met haar heeft doorgebracht, of alles wat er maar te bedenken is. Er klopt teveel niet, …….. Er zijn geen woorden te vinden om dit verzoek te ondersteunen, maar dat lijkt me ook niet nodig. Hoe eerder de vragen en het bericht worden uitgebracht hoe eerder er misschien mensen met informatie kunnen worden gevonden.

Het lichaam is dermate beschadigd dat directe identificatie niet meer mogelijk is. DNA-testen moeten het bewijs leveren, maar feitelijk is er geen twijfel dat het om Dascha gaat.

Dascha was een leerling van het ATC-college, had een leuke bijbaan, een fijne vriend, trouw en liefdevol 3 broers en 2 zusters. Ze woonde in Hollandsche Rading met haar ouders en nog twee broers thuis. Wie het ook gevraagd wordt, voor enig naar geestelijk lijden was en kan op geen enkele serieuze wijze een aanleiding gevonden worden. Alles kan worden nagevraagd. Zie bijvoorbeeld de berichten op de facebook-pagina’s van mij (Rene Graafsma / renegraafsma) of die van Dascha zelf (Dascha Graafsma).

De centrale vraag is: wat is er in het tijdsbestek gebeurd en wie heeft haar gezien?

De zaak wordt zeer intensief behandeld door de politie Hilversum. In hun betrokkenheid stellen wij alle vertrouwen maar het is duidelijk dat we informatie missen. Het is noodzaak, …….

Hoe dan ook, zet het bericht en de vragen svp uit met elk mogelijk mediamiddel waar u over beschikt.

Meer dan dank !!

René Graafsma

[ Bericht 3% gewijzigd door Tjacka op 30-11-2015 20:13:01 ]
Groot fan van User Wotte
  maandag 30 november 2015 @ 20:12:31 #2
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_157928881
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 20:06 schreef Tjacka het volgende:
Zus geeft op Facebook aan dat de zaak inmiddels is gesloten door de politie, volgens haar zonder hun te informeren.
Nogal achterhaald.
pi_157928958
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:59 schreef Soury het volgende:

[..]

Hoe dom zijn mensen die die hun ellende op facebook slingeren
Niet dom , ik begrijp dat wel vader hoopte dat er meer informatie zou los komen de man is wanhopig en grijpt alles aan om meer te weten te komen . Dan hoeven de mensen toch niet gelijk een vriendschapsverzoek sturen .
pi_157929139
Ik begrijp vader ook.
Maar vind het opmerkelijk hoe sommige familie's omgaan met FB als er iets heel erg naars is gebeurd met hun dierbare. Ze kunnen er ook voor kiezen om zelf op zwart te gaan nu duidelijk is dat er een beter onderzoek gedaan gaat worden. Kunnen ze zich richten op echt belangrijke dingen bij een overlijden..en hebben ze hun rust die ze zo graag willen hebben.
Dat zou IK namelijk doen, maar wie ben ik :+
pi_157929386
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 20:24 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik begrijp vader ook.
Maar vind het opmerkelijk hoe sommige familie's omgaan met FB als er iets heel erg naars is gebeurd met hun dierbare. Ze kunnen er ook voor kiezen om zelf op zwart te gaan nu duidelijk is dat er een beter onderzoek gedaan gaat worden. Kunnen ze zich richten op echt belangrijke dingen bij een overlijden..en hebben ze hun rust die ze zo graag willen hebben.
Ik zou echt niet weten hoe te reageren , hoop het ook nooit mee te maken .
Maar als je veel vragen hebt en het wilt weten snap ik social media wel , kijk maar naar de twee broertjes destijds .
pi_157929883
quote:
Ik begrijp vader ook.
En klagen over steun met glitterplaatjes _O- Sorry hoor
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_157929949
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 20:32 schreef DeNiAs het volgende:

[..]

Maar als je veel vragen hebt en het wilt weten snap ik social media wel , kijk maar naar de twee broertjes destijds .
quote:

[..]

Die moeder spoorde ook niet met haar reacties toen op FB.
pi_157929972
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 20:47 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

[..]

Die moeder spoorde ook niet met haar reacties toen op FB.
Moeder heb ik niet gevolgd las alleen een groep die was aangemaakt met info over de zoektocht .
pi_157929981
quote:
Ik begrijp vader ook.
Gelukkig zijn er geen regels over hoe je omgaat met Facebook en wat je met wie wilt delen.
pi_157930088
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 20:45 schreef Soury het volgende:

[..]

:')
Heel apart inderdaad.
Dit heeft dan ook niks meer met openliggende vragen nog te maken. Ze houden het zelf in stand door te blijven berichten op sociale media. Gooi die zooi uit voor een lange tijd en je hebt geen tijd om je druk te maken om die glitterzooi.
pi_157930113
quote:

[..]

FB is natuurlijk wel een medium waarmee je snel veel mensen kunt bereiken. Daarvoor heeft haar vader het waarschijnlijk ook gebruikt. Dat jan en alleman uit medeleven of sensatiezucht opeens vriendjes wil worden met de nabestaanden is natuurlijk iets heel anders.
  maandag 30 november 2015 @ 20:53:25 #12
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_157930153
quote:
Ik begrijp vader ook.
Knap dat jij weet hoe je gaat handelen in zo'n situatie.
pi_157930180
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 20:48 schreef DeNiAs het volgende:

[..]

Moeder heb ik niet gevolgd las alleen een groep die was aangemaakt met info over de zoektocht .
De kinderen waren net gevonden en zij riep op FB dat hij [de vader] eindelijk zijn zin had gekregen..of iets in die trant. Ze was er maar druk mee online, in ieder geval. Drukker als ook haar eigen aandeel te erkennen. Want dat was achteraf gezien ook niet zo'n lekker tiepje.
Maar goed, ik dwaal af. OT maar weer.
pi_157930191
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 20:48 schreef Specularium het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er geen regels over hoe je omgaat met Facebook en wat je met wie wilt delen.
Helaas, zou ik eerder zeggen.. ;)
pi_157930192
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 20:52 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

FB is natuurlijk wel een medium waarmee je snel veel mensen kunt bereiken. Daarvoor heeft haar vader het waarschijnlijk ook gebruikt. Dat jan en alleman uit medeleven of sensatiezucht opeens vriendjes wil worden met de nabestaanden is natuurlijk iets heel anders.
Juist dat bedoel ik dus ook . Ik vind het vreselijk wat er gebeurt heb zelf ook kinderen .
Maar ik ga toch geen vrienden worden met die mensen . Ik volg het wel via de krant of internet . Ze politie gaat de laatste uren na en dat vind ik heel fijn voor de familie en hopelijk vinden ze dan hun rust om vervolgens het verdriet een plaats te gaan geven (voor zo ver dat kan )
pi_157930274
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 20:53 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Knap dat jij weet hoe je gaat handelen in zo'n situatie.
Ja, want FB is zeker niet iets dat ik zal gebruiken om nare dingen tentoon te stellen. Laat staan dat ik FB opengooi als ik met zoiets persoonlijks geconfronteerd word. Dat zal het laatste zijn waar ik aan denk [behalve het op zwart gooien, dus].
pi_157932415
mastermattie GS

Als ik zo even op Maps kijk, heeft het huis op Soestdijkerstraatweg 29 een camera aan de gevel welke op de weg gericht is. Misschien is ze daarop gefilmd.

https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=nl

http://www.geenstijl.nl/m(...)rd_met_dascha_g.html

ook een camera bij het station - richting Hollandse rading

Link
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157932538
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:52 schreef StaceySinger het volgende:
mastermattie GS

Als ik zo even op Maps kijk, heeft het huis op Soestdijkerstraatweg 29 een camera aan de gevel welke op de weg gericht is. Misschien is ze daarop gefilmd.

https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=nl

http://www.geenstijl.nl/m(...)rd_met_dascha_g.html

ook een camera bij het station - richting Hollandse rading

Link
rechercheur in spe. :7
pi_157932813
quote:
De 16-jarige Dascha Graafsma uit Hollandsche Rading werd vrijdagnacht door een trein aangereden. De politie gaat uit van zelfmoord, haar vader niet. De zaak Dascha staat niet op zich: Nederland kent meerdere 'Dascha's'. Trekt de politie te snel conclusies?
Op 7 augustus 2015 stuurt advocaat Job Knoester een brandbrief aan de minister van Veiligheid en Justitie. Hij vraagt namens de nabestaanden van tien dodelijke slachtoffers aandacht voor de manier waarop de politie en het Openbaar Ministerie onderzoek doen. Volgens de nabestaanden blijft goed onderzoek domweg achterwege als niet meteen duidelijk is dat het om een misdrijf gaat.

De dood van de 16-jarige Dascha uit Hollandsche Rading laat opnieuw zien dat nabestaanden niet zomaar meer akkoord gaan met de lezing van de politie. Dit zijn de meest aansprekende voorbeelden van vergelijkbare zaken.

De dood van Talitha is nog steeds een raadsel. © Familiealbum.
Talitha
In april 2013 wordt de dan 25-jarige Talitha dood op het spoor gevonden bij Heerhugowaard, overreden door een trein. Na onderzoek van de politie is de conclusie: zelfmoord. Gek genoeg is er geen enkel bewijs voor die stelling. Een ingeschakelde schouwarts zegt zelfs dat hij niet kan bepalen of het meisje is overleden door de botsing met de trein of al eerder.

Forensisch patholoog Frank van de Goot gaat nog een stuk verder. Hij stelt dat Talitha waarschijnlijk geen zelfmoord heeft gepleegd. Ze lag volgens de verklaring van de machinist al roerloos op de rails toen ze werd overreden. Dat en de verwondingen die ze had, stroken volgens Van de Goot niet met een zelfmoord. Het Openbaar Ministerie komt met een excuus, maar een echt goed onderzoek is door het verkeerde startpunt niet meer mogelijk. De nabestaanden van Talitha hebben inmiddels een schadeclaim ingediend.

De dood van Iris is omgeven door twijfel. © Facebook.
Iris van den Hooff
Op 6 juli 2015 wordt het lichaam van de 23-jarige Iris van den Hoof gevonden in haar woning in Groningen. Volgens de politie is het al snel duidelijk: ze heeft zichzelf opgehangen. Haar familie is daar nog niet zo zeker van. De door de advocaat van de nabestaanden ingeschakelde patholoog-anatoom Frank van de Goot twijfelt over de conclusie zelfmoord.

De twijfel bij de familie is zo groot dat die het lichaam van hun overleden dochter op laat graven. Sectie wijst vervolgens uit dat een misdrijf niet uit te sluiten is en dat daar zelfs aanwijzingen voor zijn. De ouders stappen naar de rechter om vervolging af te dwingen. Ze hebben succes. In oktober 2015 gelast het gerechtshof nader onderzoek naar de dood van de Groningse.

De politie ging vrijwel meteen uit van zelfmoord door Michelle Mooij. © @EenVandaag.
Michelle Mooij
Op 17 januari 2010 treft de politie het dode lichaam van Michelle Mooij aan in haar appartement in Alkmaar. Omdat de politie meteen uitgaat van zelfmoord wordt de locatie niet gezien als een plaats delict en worden er in eerste instantie ook geen sporen veiliggesteld. Een oplettende schouwarts let beter op en typeert de dood van Michelle toch als een 'zelfmoord onder verdachte omstandigheden'. Het Openbaar Ministerie weigert echter een verdachte voor de rechter te brengen.

Begin dit jaar brengt het OM de vriend van Michelle alsnog voor de rechter op verdenking van betrokkenheid bij de gewelddadige dood van zijn vriendin. Het OM werd daartoe gedwongen door de ouders, die naar het gerechtshof waren gestapt om vervolging af te dwingen. De rechtbank spreekt de vriend echter vrij. Volgens de vader van Michelle omdat het onderzoek naar de ware toedracht vanaf het begin niet goed is uitgevoerd. De vriend moet wel de cel in voor de verkrachting en de mishandeling van Michelle, maar haar dood blijft een mysterie.

Spoor plus lichaam is zelfdoding
Advocaat Sébas Diekstra
Oplossingen
Advocaat Sébas Diekstra staat nabestaanden bij in hun strijd om het echte verhaal. Hij pleit voor een beter en zorgvuldiger begin van het politieonderzoek. ,,Nu is het bijna een wiskundige formule: spoor plus lichaam is zelfdoding. En dan stopt dus het onderzoek. Ik pleit er voor om in dit soort zaken altijd te kiezen voor een breder en algemener onderzoek naar de waarheid. Met sectie en sporenonderzoek. Om zo echt de waarheid te kunnen achterhalen.''

Diekstra meent dat er nu te snel veel verloren gaat. ,,Terwijl het vooral de eerste uren zo belangrijk is om zaken wel te onderzoeken. Als het bijvoorbeeld regent en je doet pas dagen later echt onderzoek, dan is veel al weg. Misschien moeten we agenten anders opleiden. We moeten echt veel algemener gaan kijken naar een zaak.''

Verwoest
Zijn collega Job Knoester is het met die stelling eens. ,,Je verwoest echt levens als je nabestaanden achterlaat met onbeantwoorde vragen. Ik heb veel forensische onderzoeken gezien waarbij verdachten het oneens zijn met conclusies van Justitie. Ik heb het meegemaakt dat de politie na een melding dacht aan een ongeluk terwijl later bleek dat er een mes in de rug van het slachtoffer zat. Er worden gewoon fouten gemaakt. En Justitie is nu eenmaal niet zo genegen om te kijken naar de eigen fouten.''

Knoester denkt zelfs dat er in Nederland misdrijven verborgen blijven door onkunde. ,,We zien dat er helemaal aan het begin fouten worden gemaakt of dat men onderzoek laat lopen. Soms onderkennen forensisch artsen ook onvoldoende dat er mogelijk sprake is van een misdrijf. We hebben namelijk nog steeds geen deugdelijke opleiding voor forensisch artsen. In Duitsland is al gebleken dat hierdoor misdrijven verborgen blijven. Het is heel aannemelijk om te denken dat dat ook in Nederland het geval is.''
bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)usie-zelfmoord.dhtml
pi_157932852
dubbel
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 30 november 2015 @ 22:08:57 #21
39333 Zelva
pi_157932941
quote:
pi_157933004
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 20:45 schreef Soury het volgende:

[..]

Klaagt de familie over glitterplaatjes? Of wij hier?;)
pi_157933057
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 22:08 schreef Zelva het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ja ik las het later ^O^
pi_157933066
En zijn behoorlijk wat overeenkomsten met de dood van Sjors van Ooij:
http://www.dichtbij.nl/ti(...)-sjors-van-ooij.aspx

quote:
BERKEL-ENSCHOT - Het onderzoek naar de dood van Sjors van Ooij uit Berkel-Enschot bevindt zich in een afrondende fase. De politie heeft geen aanknopingspunten meer. Geen van de drie denkbare scenario's rond zijn dood kunnen worden uitgesloten of versterkt.

Sjors werd in de nacht van 19 op 20 april rond zes uur 's ochtends gegrepen door de trein van Den Bosch naar Tilburg. Dat gebeurde bij de spoorwegovergang aan de Raubrakenweg. Om half twee 's nachts sprak hij nog met twee meisjes en een jongen op de Korte Heuvel. Zij hebben zich nog niet gemeld bij de politie. Na dit gesprek is Sjors huiswaarts gekeerd.

Scenario's
Het blijft volkomen onduidelijk wat er in de vierenhalf uur na zijn vertrek uit de stad en tot aan zijn dood is gebeurd. De politie houdt rekening met een tragisch ongeval, zelfmoord of de mogelijkheid dat hij onvrijwillig op het spoor terecht is gekomen.

Afrondende fase
Er zijn nog geen antwoorden uit het politieonderzoek gekomen. Het onderzoek bevindt zich inmiddels in een afrondende fase. Televisieprogramma Opsporing Verzocht heeft inmiddels vijf keer aandacht besteed aan de dood van Sjors. De dertig tips die hieruit zijn voortgekomen, zijn inmiddels onderzocht.
  maandag 30 november 2015 @ 22:14:16 #25
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_157933128
quote:
Precies, daarom is er te snel geoordeeld naar mijn mening.
Er lopen echt veel gekken rond op deze wereld...
  maandag 30 november 2015 @ 22:19:56 #26
39333 Zelva
pi_157933344
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 22:11 schreef ootjekatootje het volgende:
En zijn behoorlijk wat overeenkomsten met de dood van Sjors van Ooij:
http://www.dichtbij.nl/ti(...)-sjors-van-ooij.aspx

[..]

De belangrijkste overeenkomst is dat ze allebei een tijdje 'kwijt' zijn geweest op het moment dat er over het spoor geen enkele trein rijdt, en ze daarna zijn aangereden door de eerste trein die wel weer rijdt.

Ik vind dat niet heel frappant.
pi_157933583
EstherHVNL twitterde op maandag 30-11-2015 om 12:54:29 Volgens n vriendin deed #Dascha wat vreemd:liep ze rondjes over dansvloer,was ze geďrriteerd,zegt haar vader #hvnl https://t.co/O033Lys2xM reageer retweet
pi_157933649
Gezellige tent, onder de grond en naast een parkeerplaats:
EstherHVNL twitterde op maandag 30-11-2015 om 12:38:29 Ze ging even plassen,mr verdween vervolgens. Uren later reed een trein over haar heen bij #HilversumSportpark #hvnl https://t.co/soTObbOXxl reageer retweet
pi_157933662
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 22:26 schreef ootjekatootje het volgende:
EstherHVNL twitterde op maandag 30-11-2015 om 12:54:29 Volgens n vriendin deed #Dascha wat vreemd:liep ze rondjes over dansvloer,was ze geďrriteerd,zegt haar vader #hvnl https://t.co/O033Lys2xM reageer retweet
Zeker XTC?
pi_157933938
18 jaar en aan de xtc? pfff, klinkt wel alsof ze niet meer volledig bij zinnen was, maarja 4 uur frisse lucht zou dan toch wel helpen zou je denken?
  maandag 30 november 2015 @ 22:42:09 #31
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_157934094
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 22:37 schreef Xan21 het volgende:
18 jaar en aan de xtc? pfff, klinkt wel alsof ze niet meer volledig bij zinnen was, maarja 4 uur frisse lucht zou dan toch wel helpen zou je denken?
18?
Hoho, 16!
Als ze 18 was geweest was ze de hele nacht doorgegaan, nu ging ze om 2 uur al naar huis....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_157934201
quote:
Versuft door de kou, zou je eerder denken.
.
pi_157934320
Welkom in de werkelijkheid, ik kan me goed herinneren hoe mijn jeugd vrienden al op hun 14e en 15e begonnen met hun eerste pilletjes en jointjes. Hier kijk ik echt niet van op.
pi_157934338
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 22:42 schreef matthijst het volgende:

[..]

18?
Hoho, 16!
Als ze 18 was geweest was ze de hele nacht doorgegaan, nu ging ze om 2 uur al naar huis....
Hoho! Ze ging een 'plasje doen' dus niks naar huis.
Wat ik trouwens ook zeer frappant vind, dat een meisje van 16 tot diep in de nacht op zo'n grafclub mag vertoeven. Ze had allang thuis moeten zijn!
pi_157934449
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 22:19 schreef Zelva het volgende:
De belangrijkste overeenkomst is dat ze allebei een tijdje 'kwijt' zijn geweest op het moment dat er over het spoor geen enkele trein rijdt, en ze daarna zijn aangereden door de eerste trein die wel weer rijdt.
Je vergeet dat er de hele nacht wel goederentreinen en nachttreinen rijden ;) Het kan dus niet zo zijn dat ze al uren op het spoor lag (of er is echt een hele rits treinen waaronder meerdere goederentreinen overheen gereden.)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_157934670
quote:
Ligt aan de persoon zelf, bij de een gaat het helpen en de andere "trippt" er zich op los.
  maandag 30 november 2015 @ 23:00:36 #37
39333 Zelva
pi_157934774
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 22:52 schreef hottentot het volgende:

[..]

Je vergeet dat er de hele nacht wel goederentreinen en nachttreinen rijden ;) Het kan dus niet zo zijn dat ze al uren op het spoor lag (of er is echt een hele rits treinen waaronder meerdere goederentreinen overheen gereden.)
Ik bedoelde meer dat je dan je 'moment' kiest aan de hand van het spoorboekje.
  maandag 30 november 2015 @ 23:15:12 #38
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_157935361
Even een toepasselijk lied invoegen.
Non possumus non loqui
pi_157935609
De facebookpage van haar vader staat ook wel absurd vol met glitterplaatjes van onbekend moet ik zeggen :@
pi_157935698
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:15 schreef Knip het volgende:
Even een toepasselijk lied invoegen.
Waarom?
  maandag 30 november 2015 @ 23:33:20 #41
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_157935901
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het om een 16 jarig meisje gaat, met wie het slecht is afgelopen. Muziek geeft IMO toch een beetje verdieping aan een discussie.
Non possumus non loqui
  maandag 30 november 2015 @ 23:48:42 #42
6941 APK
Factual, I think.
pi_157936265
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:33 schreef Knip het volgende:

[..]

Omdat het om een 16 jarig meisje gaat, met wie het slecht is afgelopen. Muziek geeft IMO toch een beetje verdieping aan een discussie.
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen om deze post.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_157936374
Xtc is zeer zeker mogelijk idd...

En de stelling dat het fysiek onmogelijk is om zonder jas in een t shirt 4 uur buiten door te brengen is natuurlijk waanzin
pi_157936399
tsja, dat liedje ligt in dezelfde lijn als al die nikszeggende glitterplaatjes. :{
  dinsdag 1 december 2015 @ 00:00:16 #45
6941 APK
Factual, I think.
pi_157936500
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:55 schreef Kim-Holland het volgende:

tsja, dat liedje ligt in dezelfde lijn als al die nikszeggende glitterplaatjes. :{
Geeft verdieping aan een discussie he :+

Als er overigens dan toch vergezochte verklaringen 'aannemelijk' zouden kunnen zijn dan vond ik jouw reactie in het vorige topic (kort door de bocht: Geen jas aan want even naar buiten om bij een shady figuur iets te kopen) wel iets dat heeel, heeeeeel, heeeeeel, misschien zou kunnen.
  dinsdag 1 december 2015 @ 00:07:23 #46
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_157936644
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2015 23:48 schreef APK het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen om deze post.
Wil je samen een biertje drinken, of moet ik je komen troosten?
Non possumus non loqui
pi_157936667
Ik denk eerder psychisch probleem nav drugs...

Anyway, politie kan toch wel haar telefoongevevens te rade gaan... Gps en connectie met telefoonmast ofzo
pi_157936839
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:00 schreef APK het volgende:

[..]

Geeft verdieping aan een discussie he :+
Nou! :P

Als er overigens dan toch vergezochte verklaringen 'aannemelijk' zouden kunnen zijn dan vond ik jouw reactie in het vorige topic (kort door de bocht: Geen jas aan want even naar buiten om bij een shady figuur iets te kopen) wel iets dat heeel, heeeeeel, heeeeeel, misschien zou kunnen.
Dat is het eerste wat er in mij opkwam als je dan toch 'ff pissen' gaat. Daarom denk ik ook dat ze buiten niet alleen was en mogelijk een ritje heeft gemaakt. Met alle gevolgen van dien..

Toch, als er al gesproken wordt over meerdere meiden die gedrogeerd werden, is de kans ook groot dat er buiten iemand [of een groepje] zat te wachten totdat ze een gedrogeerde meid mee konden nemen. Zo van; 'zo meid, gaat het wel? Kom, ik help je even'! en dan hup die auto in..

In ieder geval geloof ik niet dat ze alleen was en uren heeft rondgelopen. Dat icm het bizarre verhaal over het mobieltje maakt het voor mij aannemelijker dat haar iets aangedaan is ipv verward verdwalen en op een spoor gaan staan.
pi_157936957
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:17 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat is het eerste wat er in mij opkwam als je dan toch 'ff pissen' gaat. Daarom denk ik ook dat ze buiten niet alleen was en mogelijk een ritje heeft gemaakt. Met alle gevolgen van dien..

Toch, als er al gesproken wordt over meerdere meiden die gedrogeerd werden, is de kans ook groot dat er buiten iemand [of een groepje] zat te wachten totdat ze een gedrogeerde meid mee konden nemen. Zo van; 'zo meid, gaat het wel? Kom, ik help je even'! en dan hup die auto in..

In ieder geval geloof ik niet dat ze alleen was en uren heeft rondgelopen. Dat icm het bizarre verhaal over het mobieltje maakt het voor mij aannemelijker dat haar iets aangedaan is ipv verward verdwalen en op een spoor gaan staan.
Maar dat mag je hier blijkbaar niet zeggen, persoonlijk vind ik dit ook een heel aannemelijk scenario.

In plaats van dat plassen denk ik dus dat ze buiten even ging kotsen, dit doe je meestal niet direct voor de deur maar ergens achter/prive. En dat ze zich dus heeft afgezonderd van de groep,
pi_157937087
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar dat mag je hier blijkbaar niet zeggen, persoonlijk vind ik dit ook een heel aannemelijk scenario.

In plaats van dat plassen denk ik dus dat ze buiten even ging kotsen, dit doe je meestal niet direct voor de deur maar ergens achter/prive. En dat ze zich dus heeft afgezonderd van de groep,
Daar trek ik me weinig van aan of iets wel of niet gezegd mag worden. ;)

Ik hoop dat ze na een goed onderzoek zonder doofpotgedoe achter de werkelijke waarheid komen. En wij ook, ook al hebben wij geen enkel recht. Maar wil het toch weten!
pi_157937319
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:31 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Daar trek ik me weinig van aan of iets wel of niet gezegd mag worden. ;)

Ik hoop dat ze na een goed onderzoek zonder doofpotgedoe achter de werkelijke waarheid komen. En wij ook, ook al hebben wij geen enkel recht. Maar wil het toch weten!
Persoonlijk vind ik het erg knap wat haar vader heeft gedaan, direct er bovenop en vol in de aanval en in de aandacht. En hiermee dus bereikt wat nodig is, om antwoorden te krijgen.

Nu de zaak zo in de belangstelling staat, is de kans klein dat camerabeelden gewist worden en er gedegen onderzoek wordt gedaan op de resten, naar de telefoongegevens en de getuigenverklaringen. Daarnaast zorgt alle media-aandacht ervoor dat elke mogelijke getuige zich zal melden en niet pas over 6 maanden als de zaak in Opsporing verzocht komt.

Ook voor de andere nabestaanden van moord/zelfmoord zaken is dit weer een opening om aandacht te vragen voor hun dossiers. Het huidige systeem werkt niet, dan is waar Frank van der Goot al jaren voor knokt.

edit:
Stel je eens voor, je dochter is van punt A naar punt B gegaan en daar komen te overlijden.
Tussen beiden punten hangen camera's, dan wil je toch weten of ze er op staat en hoe en mogelijk met wie? Onbegrijpelijk dat de politie vanmorgen anders besloot, das is als nabestaande toch niet te bevatten?
  dinsdag 1 december 2015 @ 00:55:58 #52
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_157937435
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 22:52 schreef hottentot het volgende:

Het kan dus niet zo zijn dat ze al uren op het spoor lag (of er is echt een hele rits treinen waaronder meerdere goederentreinen overheen gereden.)
De 'aanrijdende' machinist zei toch dat hij haar "als een zombie op het spoor had zien staan"?
pi_157937479
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het erg knap wat haar vader heeft gedaan, direct er bovenop en vol in de aanval en in de aandacht. En hiermee dus bereikt wat nodig is, om antwoorden te krijgen.

Nu de zaak zo in de belangstelling staat, is de kans klein dat camerabeelden gewist worden en er gedegen onderzoek wordt gedaan op de resten, naar de telefoongegevens en de getuigenverklaringen. Daarnaast zorgt alle media-aandacht ervoor dat elke mogelijke getuige zich zal melden en niet pas over 6 maanden als de zaak in Opsporing verzocht komt.

Ook voor de andere nabestaanden van moord/zelfmoord zaken is dit weer een opening om aandacht te vragen voor hun dossiers. Het huidige systeem werkt niet, dan is waar Frank van der Goot al jaren voor knokt.
Ik ben het met je eens dat vader het goed heeft aangepakt en hiermee een fatsoenlijk onderzoek afgedwongen heeft. Top!

Daarnaast lijkt het nu ook gepast om als gehele familie uit de media te blijven als ze rust willen. Die rust kunnen ze zelf namelijk ook creeeren als ze hun FB en Twitter tijdelijk op zwart gooien. Dan hoeven ze zich ook niet te ergeren aan al die onbekenden die ineens iets van hun willen of ongevraagd glitterplaatjes op hun deels openbare[!] profiel droppen.
pi_157937537
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:59 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat vader het goed heeft aangepakt en hiermee een fatsoenlijk onderzoek afgedwongen heeft. Top!

Daarnaast lijkt het nu ook gepast om als gehele familie uit de media te blijven als ze rust willen. Die rust kunnen ze zelf namelijk ook creeeren als ze hun FB en Twitter tijdelijk op zwart gooien. Dan hoeven ze zich ook niet te ergeren aan al die onbekenden die ineens iets van hun willen of ongevraagd glitterplaatjes op hun deels openbare[!] profiel droppen.
Helemaal mee eens, die vader heeft nu bijna 2000 fb-vrienden...
Erger dan die plaatjes zijn toch wel de verhalen met het eigen rouw-verdriet, hele verhalen plempen ze daar neer, over hun drie jaar geleden aan een longaandoening overleden moeder.

"Ik begrijp u zo goed want mijn hondje is ook overleden..."

FB en twitter inderdaad op zwart.
pi_157937554
Stukje van website rtlnieuws:

"Vanmiddag is de recherche op bezoek geweest bij de familie. De politie zegt honderd procent zeker te zijn van zelfmoord. Waarom de politie daar zo zeker van is, wordt niet bekendgemaakt. De familie blijft twijfels houden bij de doodsoorzaak, maar is er nu minder zeker van dat het niet om zelfdoding gaat."
pi_157937595
Ik denk dat het 'zombie op het spoor'-verhaal
uit een duim komt en op basis van de verklaring van de machinist zelfmoord de enige conclusie is.
Al vraag ik me zowel bij mijn eigen speculatie als bij het zombieverhaal echt af wat een machinist echt ziet in het donker bij 120 km per uur.
pi_157937612
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 01:08 schreef Obvious5555 het volgende:
Stukje van website rtlnieuws:

"Vanmiddag is de recherche op bezoek geweest bij de familie. De politie zegt honderd procent zeker te zijn van zelfmoord. Waarom de politie daar zo zeker van is, wordt niet bekendgemaakt. De familie blijft twijfels houden bij de doodsoorzaak, maar is er nu minder zeker van dat het niet om zelfdoding gaat."
Beetje tegenstrijdig bericht of lijkt dat maar zo? :?
pi_157937615
http://m.telegraaf.nl/bin(...)camera-aan-voorzijde

Heel misschien zijn er al een aantal treinen met camera's aan de voorzijde en kan de politie daarom zo stellig zijn?
pi_157937623
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 01:13 schreef Obvious5555 het volgende:
uit een duim komt en op basis van de verklaring van de machinist zelfmoord de enige conclusie is.
Al vraag ik me zowel bij mijn eigen speculatie als bij het zombieverhaal echt af wat een machinist echt ziet in het donker bij 120 km per uur.
Daar dacht ik ook aan, donker en slecht weer.
Daarnaast gebeurt dat in een flits, hooguit enkele seconden.

Ik vond de bron ook niet betrouwbaar overkomen, erg via via.
Volgens mij werken ze dan ook met duidelijke protocolen en klappen ze zeker tegenover de media niet uit de school over wat er op het spoor gebeurt is. Ook is de vraag hoe objectief de poster is.
pi_157937630
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 01:17 schreef Obvious5555 het volgende:
http://m.telegraaf.nl/bin(...)camera-aan-voorzijde

Heel misschien zijn er al een aantal treinen met camera's aan de voorzijde en kan de politie daarom zo stellig zijn?
Nieuwe treinen gaan ze volgend jaar pas krijgen.
pi_157937634
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 01:16 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Beetje tegenstrijdig bericht of lijkt dat maar zo? :?
Wat is er tegenstrijdig aan? Blijkbaar heeft de politie nog een en ander kunnen vertellen waardoor de familie toch geneigd is te geloven dat het zelfmoord is.
Tekst van vader is ook gewijzigd afgelopen avond. Eerst weigerde hij te geloven in suicide. Nu wil hij weten wat haar zover heeft doen komen.
pi_157937646
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 01:20 schreef Obvious5555 het volgende:

[..]

Wat is er tegenstrijdig aan? Blijkbaar heeft de politie nog een en ander kunnen vertellen waardoor de familie toch geneigd is te geloven dat het zelfmoord is.
Tekst van vader is ook gewijzigd afgelopen avond. Eerst weigerde hij te geloven in suicide. Nu wil hij weten wat haar zover heeft doen komen.
Oh ik dacht de hele tijd gelezen te hebben dat zijn doel bereikt was omdat hij juist niet gelooft in zelfmoord. En als de politie zo stellig is en bewijzen heeft hoeven ze ook niks meer te onderzoeken.
Maar het zal wel aan mij liggen..tis al laat ;-)
pi_157937678
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 01:22 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Oh ik dacht de hele tijd gelezen te hebben dat zijn doel bereikt was omdat hij juist niet gelooft in zelfmoord. En als de politie zo stellig is en bewijzen heeft hoeven ze ook niks meer te onderzoeken.
Maar het zal wel aan mij liggen..tis al laat ;-)
Volgens mij bedoelt hij dat zijn doel is bereikt omdat nu de 'verdwenen' uren van dat meisje worden onderzocht en wellicht helpt dat de puzzel wat op te lossen waarom ze onder een trein is geeindigd, vermoedelijk dus toch als eigen keus.
En het is inderdaad laat en wij gaan het niet oplossen. Ik hoop dat de telefoon(gegevens) nog opduiken voor de familie. Wellicht vinden ze daar antwoorden.
pi_157938177
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 01:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, die vader heeft nu bijna 2000 fb-vrienden...
Erger dan die plaatjes zijn toch wel de verhalen met het eigen rouw-verdriet, hele verhalen plempen ze daar neer, over hun drie jaar geleden aan een longaandoening overleden moeder.

"Ik begrijp u zo goed want mijn hondje is ook overleden..."

FB en twitter inderdaad op zwart.
Ik dacht serieus dat dit een sarcastich grapje was. Niet. :X
  Forum Admin dinsdag 1 december 2015 @ 02:57:17 #65
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_157938200
Misschien zag ze d'r vriendje vreemdgaan daar, of maakte hij het uit ofzo?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_157938245
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 02:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Misschien zag ze d'r vriendje vreemdgaan daar, of maakte hij het uit ofzo?
gvd _O-

(Waarschijnlijk grote kans dat het zoiets is ook) :{
pi_157938881
quote:

[..]

Heeft social media geholpen in die zaak? Of was dat ook zo'n hype? Men ging later zelfs massaal met de auto kijken op de plek waar die jongens gevonden waren.
pi_157938897
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 08:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Heeft social media geholpen in die zaak? Of was dat ook zo'n hype? Men ging later zelfs massaal met de auto kijken op de plek waar die jongens gevonden waren.
Ik gaf een voorbeeld aan dat ouders wanhopig kunnen zijn en dan grijpen naar social media voor info en hulp :)
pi_157938900
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 08:38 schreef DeNiAs het volgende:

[..]

Ik gaf een voorbeeld aan dat ouders wanhopig kunnen zijn en dan grijpen naar social media voor info en hulp :)
Dat kan. Ik vraag mij af of het werkelijk zinvol is in veel gevallen.
pi_157938911
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 08:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat kan. Ik vraag mij af of het werkelijk zinvol is in veel gevallen.
Ik denk niet altijd wel denk ik in het geval van de vader in deze zaak het geholpen heeft dat de politie de laatste uren gaat reconstrueren .
pi_157938917
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 08:41 schreef DeNiAs het volgende:

[..]

Ik denk niet altijd wel denk ik in het geval van de vader in deze zaak het geholpen heeft dat de politie de laatste uren gaat reconstrueren .
Ik denk dat de politie sowieso wel na onderzoek doet. Dan bedoel ik kijken naar evt. camerabeelden en het horen van getuigen.
pi_157939455
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 08:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik denk dat de politie sowieso wel na onderzoek doet. Dan bedoel ik kijken naar evt. camerabeelden en het horen van getuigen.
Als bij een zaak vanaf het begin de politie denkt aan zelfmoord dan wordt er niets onderzocht. Dat is ook het punt van Frank van der Goot. Zo werkt het systeem hier, dan ligt het balletje weer bij nabestaanden. Deze moeten dan bezwaar indienen en vaak is de overledene dan al begraven.

Deze zaken heropenen wordt dan knetterduur en alleen gedaan als er een dader in beeld is.
Frank van der Goot en anderen vakgenoten pleiten al een hele tijd voor beter onderzoek op PD en sectie zodat het zeker is wat er gebeurt is.
pi_157939508
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 09:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als bij een zaak vanaf het begin de politie denkt aan zelfmoord dan wordt er niets onderzocht. Dat is ook het punt van Frank van der Goot. Zo werkt het systeem hier, dan ligt het balletje weer bij nabestaanden. Deze moeten dan bezwaar indienen en vaak is de overledene dan al begraven.

Deze zaken heropenen wordt dan knetterduur en alleen gedaan als er een dader in beeld is.
Frank van der Goot en anderen vakgenoten pleiten al een hele tijd voor beter onderzoek op PD en sectie zodat het zeker is wat er gebeurt is.
Frank de Groot heeft het over iets anders. Iets waar hij gelijk in schijnt te hebben. Het is te gek dat het bijv. altijd een zeer duur NFI onderzoek moet zijn als er prima andere patholoog anatomen zijn. Maar ik geloof werkelijk niet dat de politie niet uit haarzelf was gaan kijken naar camerabeelden en niet open had gestaan voor getuigen. Je zal er als familie vast druk op moeten zetten. De Politie kan soms wat laks zijn.
pi_157939798
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 09:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Frank de Groot heeft het over iets anders. Iets waar hij gelijk in schijnt te hebben. Het is te gek dat het bijv. altijd een zeer duur NFI onderzoek moet zijn als er prima andere patholoog anatomen zijn. Maar ik geloof werkelijk niet dat de politie niet uit haarzelf was gaan kijken naar camerabeelden en niet open had gestaan voor getuigen. Je zal er als familie vast druk op moeten zetten. De Politie kan soms wat laks zijn.
Dat is het hem nu juist, case closed is case closed.
Dat gebeurde er dus gisterenmorgen.

Politie doet niets uit zichzelf, daarvoor zijn ambtenaren niet bevoegd. En dat zou ergens ook wel heel raar zijn, dat ze op eigen houtje/onderbuik gevoel onderzoek gaan doen.
pi_157939833
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Politie doet niets uit zichzelf, daarvoor zijn ambtenaren niet bevoegd. En dat zou ergens ook wel heel raar zijn, dat ze op eigen houtje/onderbuik gevoel onderzoek gaan doen.
De zaak is in zoverre gesloten omdat men het als zelfmoord ziet. Dat wil niet zeggen dat men verder geen onderzoek doet naar wat er aan vooraf ging.
pi_157939855
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:53 schreef SOG het volgende:
Xtc is zeer zeker mogelijk idd...

En de stelling dat het fysiek onmogelijk is om zonder jas in een t shirt 4 uur buiten door te brengen is natuurlijk waanzin
Ja precies ik bedoel maar wat weten die medici die er jaren voor gestudeerd hebben er nou van. stelletje noobs. een willekeurige dude op FOK.nl weet dat natuurlijk veel beter.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_157939877
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:08 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ja precies ik bedoel maar wat weten die medici die er jaren voor gestudeerd hebben er nou van. stelletje noobs. een willekeurige dude op FOK.nl weet dat natuurlijk veel beter.
Misschien praat hij uit eigen ervaring?
pi_157939914
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Misschien praat hij uit eigen ervaring?
Dat zegt dn weinig. Het is fysiek niet onmogelijk. Daarnaast is het wel zo dat bepaalde mensen er door enorm in de problemen kunnen komen.
pi_157939968
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat zegt dn weinig. Het is fysiek niet onmogelijk. Daarnaast is het wel zo dat bepaalde mensen er door enorm in de problemen kunnen komen.
Op moment dat we de medici moeten geloven dan is het vrijwel onmogelijk op in regen en bij een temperatuur van ~5 graden en met verzwarende omstandigheden als alcohol of andere vormen van drugs het langer dan een uur uit te houden voordat onderkoeling echt een grote rol gaat spelen
dit kind liep bijna 4 uur later nog rond. Die is dus nog ergens geweest waar ze niet in de kou zat.
pi_157939994
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:15 schreef Harlon het volgende:

[..]

Op moment dat we de medici moeten geloven dan is het vrijwel onmogelijk op in regen en bij een temperatuur van ~5 graden en met verzwarende omstandigheden als alcohol of andere vormen van drugs het langer dan een uur uit te houden voordat onderkoeling echt een grote rol gaat spelen
dit kind liep bijna 4 uur later nog rond. Die is dus nog ergens geweest waar ze niet in de kou zat.
Die kans lijkt mij ook groot. Of ze liep wel rond en raakte haar geest langzamerhand kwijt door onderkoeling.
pi_157940015
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die kans lijkt mij ook groot. Of ze liep wel rond en raakte haar geest langzamerhand kwijt door onderkoeling.
Maar dan staat ze wel "toevallig" op een spoor?
pi_157940024
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar dan staat ze wel "toevallig" op een spoor?
Dat kan. Als je in de war bent.
pi_157940111
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 01:13 schreef Obvious5555 het volgende:
was het nou een gewone nachttrein of een goederentrein ?
goederen trein mag maar 85 km en bij een station zal dat een nog lagere max snelheid zijn
Wie heeft dat zombie verhaal de wereld in geholpen ?
pi_157940160
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

goederen trein mag maar 85 km en bij een station zal dat een nog lagere max snelheid zijn
Dat zou de machinist gezegd hebben. Maar door alle door elkaar gedraaide verhalen via social media (waar de werkelijke media gek genoeg enorm veel van over heeft genomen) kun je bijna niets meer als feit aannemen.
  dinsdag 1 december 2015 @ 10:29:27 #85
39333 Zelva
pi_157940195
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus het lichaam was nog niet eens geďdentificeerd, maar de case was al wel closed? Daar geloof ik dus bij voorbaat al helemaal niks van.
  dinsdag 1 december 2015 @ 10:29:45 #86
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157940200
quote:

[..]

Een twitteraar.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_157940298
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dus het lichaam was nog niet eens geďdentificeerd, maar de case was al wel closed? Daar geloof ik dus bij voorbaat al helemaal niks van.
Wat ook vreemd is is dat de PD bereikbaar was voor allerlei lieden om daar foto's en filmpjes te maken
Hadden ze die niet af moeten zetten en moeten zoeken naar dat telefoontje ?
De plek waar ze aangereden is is niet vlakbij station Hilversum sportpark maar 1.8 km richting Hollandse Rading
Bij een natuurgebiedje aan de Maartensdijkse weg
Daar is onlangs nog een clubhuis van de politiehonden vereniging afgebrand.
Wie spoken daar rond s'nachts ? :)
pi_157940352
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

Er is geen lichaam meer om te identificeren en naar aanleiding van de vondsten is de conclusie getrokken dat het om Dascha ging.

Hoe en wat weten we niet, maar onderkleding, schoenen, haren en sieraden en misschien foto's van lichaamsdelen met moedervlekjes zeggen genoeg voor identificatie. DNA-testen geven dan alleen de bevestiging.
pi_157940373
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:34 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Wat ook vreemd is is dat de PD bereikbaar was voor allerlei lieden om daar foto's en filmpjes te maken
De plek waar ze aangereden is is niet vlakbij station Hilversum sportpark maar 1.8 km richting Hollandse Rading
Wie zegt dat men dat niet heeft gedaan die ochtend?
  dinsdag 1 december 2015 @ 10:41:54 #90
39333 Zelva
pi_157940426
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er is geen lichaam meer om te identificeren en naar aanleiding van de vondsten is de conclusie getrokken dat het om Dascha ging.

Hoe en wat weten we niet, maar onderkleding, schoenen, haren en sieraden en misschien foto's van lichaamsdelen met moedervlekjes zeggen genoeg voor identificatie. DNA-testen geven dan alleen de bevestiging.
Maakt niet uit, de politie gaat echt niet een zaak afsluiten als niet voor honderd procent duidelijk is wie het slachtoffer is.

En die zaak is dan ook helemaal nooit afgesloten geweest, dat berust alleen maar op een misverstand.

Vader Graafsma:

quote:
,,De politie gaat de laatste drie uur van haar leven reconstrueren. Ook gaan ze op het hoogste niveau onderzoeken of ze, al dan niet, gedrogeerd was. Waar het onderzoek op vijftig procent zat, zit het nu op 110 procent."
pi_157940454
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:34 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Is hetzelfde als bij een verkeersongeluk, die plekken worden ook supersnel vrijgegeven.
Indien er dan opzet in het spel was, is de PD ook vervuild.

Hier in R'dam idem met hoogbouwspringers, hoge flat+iemand die valt=zelfmoord. Duurt een half uurtje en dan is er niets meer van te zien.
pi_157940480
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is hetzelfde als bij een verkeersongeluk, die plekken worden ook supersnel vrijgegeven.
Indien er dan opzet in het spel was, is de PD ook vervuild.

Hier in R'dam idem met hoogbouwspringers, hoge flat+iemand die valt=zelfmoord. Duurt een half uurtje en dan is er niets meer van te zien.
Beneden valt meestal ook niet zoveel meer te onderzoeken lijkt mij. En sommige zaken zijn gewoon vrij snel duidelijk. Je kan niet overal een groots onderzoek aan besteden zonder reden.
pi_157940516
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Beneden valt meestal ook niet zoveel meer te onderzoeken lijkt mij. En sommige zaken zijn gewoon vrij snel duidelijk. Je kan niet overal een groots onderzoek aan besteden zonder reden.
Klopt en al zijn er verdenkingen, bewijs het maar eens.
pi_157940564
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:39 schreef Jaroon het volgende:

SS>Daar is onlangs nog een clubhuis van de politiehonden vereniging afgebrand.
Wie spoken daar rond s'nachts ?

J> Wie zegt dat men dat niet heeft gedaan die ochtend?
Ok dan komen we daar nog even op terug - :)
dat politiehonden clubgebouwtje stond vlak bij het spoor
ideale hangplek voor jongeren leek me al> en wat lees ik ?

http://www.regio14.nl/201(...)e-politie-afgebrand/

[ Bericht 2% gewijzigd door StaceySinger op 01-12-2015 11:08:39 ]
pi_157940702
quote:

[..]

Volgens mij is ze aangereden door de eerste passagierstrein van die ochtend.
Zombie stond op twitter, van iemand die beweerde het van direct betrokkenen zou hebben.

Overigens concludeert de politie zelfmoord als daar twee bronnen voor zijn. Laat de verklaring van de machinist de ene zijn, dan zullen ze er nog we een goede tweede voor hebben als ze zeggen 100% zeker te zijn.
  dinsdag 1 december 2015 @ 11:06:47 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157940797
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:29 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Een twitteraar.
Stond in een artikel in De Gooi & Eemlander.

http://www.gooieneemlande(...)d-Dascha-was-suicide
KuikenGuppy
pi_157940841
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 11:00 schreef Obvious5555 het volgende:

[..]

Volgens mij is ze aangereden door de eerste passagierstrein van die ochtend.
Zombie stond op twitter, van iemand die beweerde het van direct betrokkenen zou hebben.

Overigens concludeert de politie zelfmoord als daar twee bronnen voor zijn. Laat de verklaring van de machinist de ene zijn, dan zullen ze er nog we een goede tweede voor hebben als ze zeggen 100% zeker te zijn.
Dat waren ze in die zaak van Talihta ook.

http://www.at5.nl/artikel(...)_naar_fouten_politie

Staat ook in het stuk dat ze normaal wel forensisch onderzoek doen bij het spoor.
  dinsdag 1 december 2015 @ 11:11:48 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157940872
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:50 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Vlakbij het spoor, ja. Maar die honden club was 5 km vanaf sportpark en aan de andere kant van de snelweg. Dus niet erg relevant voor deze zaak.
KuikenGuppy
pi_157940936
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 11:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Stond in een artikel in De Gooi & Eemlander.

http://www.gooieneemlande(...)d-Dascha-was-suicide
En waar had die journaliste dat weer vandaan?
Niet van de politie is te lezen in de volgende regel.

Twitterberichten zijn IMO niet betrouwbaar, iedereen plempt er wat op. Buiten dat twitterbericht zijn er geen bronnen voor. Dus gevaarlijk om dan zomaar aan te nemen.
pi_157940967
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 11:11 schreef Burdie het volgende:

[..]

Vlakbij het spoor, ja. Maar die honden club was 5 km vanaf sportpark en aan de andere kant van de snelweg. Dus niet erg relevant voor deze zaak.
nee vanaf de spoorovergang (waar ze aangereden is) tot aan de hondenclub is 150 meter

[ Bericht 4% gewijzigd door StaceySinger op 01-12-2015 11:23:36 ]
  dinsdag 1 december 2015 @ 11:19:03 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157940975
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 11:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En waar had die journaliste dat weer vandaan?
Niet van de politie is te lezen in de volgende regel.

Twitterberichten zijn IMO niet betrouwbaar, iedereen plempt er wat op. Buiten dat twitterbericht zijn er geen bronnen voor. Dus gevaarlijk om dan zomaar aan te nemen.
Waar heb je het over? Het is een krantenbericht.
KuikenGuppy
pi_157940984
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 11:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat waren ze in die zaak van Talihta ook.

http://www.at5.nl/artikel(...)_naar_fouten_politie

Staat ook in het stuk dat ze normaal wel forensisch onderzoek doen bij het spoor.
Aangezien de familie inmiddels na een gesprek met de politie niet meer zo zeker is dat het geen suicide was (bron rtl nieuws) zullen ze toch wel enige reden hebben om zo stellig te zijn.
pi_157941162
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:50 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat eerste stuk van die quote is niet van mij trouwens.

Maar zo zijn er allerlei scenario's te bedenken. De zoon van iemand die ik ken 'verloor' pas ook een paar uur na het uitgaan. Die heeft ook ergens gezeten of gelegen. Wel beroofd maar verder fris.
pi_157941561
dit snap ik niet helemaal ?
Internetadres: www.getdown-hilversum.nl

Uitgeschreven: Dit bedrijf is inmiddels uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel.

http://drimble.nl/bedrijf(...)-down-hilversum.html
pi_157941621
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 11:20 schreef Obvious5555 het volgende:

[..]

Aangezien de familie inmiddels na een gesprek met de politie niet meer zo zeker is dat het geen suicide was (bron rtl nieuws) zullen ze toch wel enige reden hebben om zo stellig te zijn.
Nergens is jouw bewering te lezen dan alleen op rtl. Alsof die zo betrouwbaar zijn..
Ik ga dan ook maar weer gewoon uit van mijn eigen bewering dat dat artikel tegenstrijdig klinkt met hetgeen er later is geschreven;nm dat vader helemaal niet en nooit overtuigd is geweest van een zelfmoord. Ook niet een heel klein beetje.
pi_157941773
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 11:54 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Nergens is jouw bewering te lezen dan alleen op rtl. Alsof die zo betrouwbaar zijn..
Ik ga dan ook maar weer gewoon uit van mijn eigen bewering dat dat artikel tegenstrijdig klinkt met hetgeen er later is geschreven;nm dat vader helemaal niet en nooit overtuigd is geweest van een zelfmoord. Ook niet een heel klein beetje.
Wat ook weinig zegt want dan heeft hij het over een helder iemand en dat hoeft ze total niet te zijn geweest. daarnaast zijn er wel meer depressieve mensen waar jet het totaal niet aan merkt.
pi_157941775
die kroeg is toch eigendom van een ranzig clubje

De broers Frank en Peter T. hebben hun aandelen in een Hilversums danscafé van de hand gedaan. De twee zitten sinds vorige maand vast nadat er in de woning van Frank T. een inval werd gedaan.

Daarbij werden kalasjnikovs, handgranaten, munitie, cocaďne en pistolen gevonden.

Ze bezaten in het verleden verschillende discotheken, zoals Baccara, Switch en G-Spot. Tot de arrestatie in december hadden ze aandelen in het danscafé ‘Let’s Get Down’, maar die zijn nu overgenomen door horeca-ondernemer Dennis Drieënhuizen. Door de aanhouding van de twee is de geplande overname in een stroomversnelling gekomen, zo zegt Drieënhuizen vandaag tegen de De Gooi- en Eemlander.

De broers zijn nog wel voor eenderde eigenaar van een andere discotheek in Hilversum, ’t Pakhuys. Ook daar is Drieënhuizen mede-eigenaar. Die nachtdisco ging vorig jaar dicht omdat de zaak niet goed liep. Het pand staat momenteel te koop.

http://hilversum.nieuws.n(...)broeders-uit-horeca/

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 01-12-2015 12:37:09 ]
pi_157941804
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 11:52 schreef StaceySinger het volgende:
dit snap ik niet helemaal ?
Internetadres: www.getdown-hilversum.nl

Uitgeschreven: Dit bedrijf is inmiddels uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel.

http://drimble.nl/bedrijf(...)-down-hilversum.html
Men is actief via facebook.
pi_157941893
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat ook weinig zegt want dan heeft hij het over een helder iemand en dat hoeft ze total niet te zijn geweest. daarnaast zijn er wel meer depressieve mensen waar jet het totaal niet aan merkt.
Wie is Jet? ;)
pi_157942337
Vader: uitgebreide sectie op lichaam Dascha
HOLLANDSCHE RADING -

Patholoog Frank van de Goot gaat een uitgebreide sectie uitvoeren op het lichaam van Dascha Graafsma (16). De familie is ingegaan op zijn aanbod, vertelde Dascha's vader dinsdag tegen het ANP. De politie gaat ervan uit dat het meisje, dat in de nacht van vrijdag op zaterdag om het leven kwam bij een aanrijding met een trein in Hilversum, zelfmoord heeft gepleegd. Maar de familie zit nog met veel vragen.

Patholoog Frank van de Goot wil de lichamelijke resten van Dascha "volledig in kaart brengen", lichtte hij dinsdag toe. Hij zal haar bloed onderzoeken op sporen van drugs en alcohol, en onder meer röntgen- en radiologisch onderzoek uitvoeren. Hij wil ook kijken of hij kan achterhalen hoe ze is aangereden door de trein.

"Dascha was zo'n blij kind. Dit klopt gewoon niet", aldus haar vader René. "Ik accepteer het niet als het gewoon wordt afgedaan als zelfmoord." Volgens vader Graafsma moet er meer aan de hand geweest zijn, bijvoorbeeld dat zijn dochter door iemand anders gedrogeerd is. Hij heeft naar aanleiding van wat er gebeurd is met zijn dochter, veel reacties gehad over drugs in het uitgaansgebied waar Dascha ook was.

Dascha's oudere zus Dominique (21) weet zeker dat Dascha niet zomaar zelfmoord heeft gepleegd. "Mijn zusje en ik waren zo close, zo dik. Als er iets was, zei ze dat tegen mij. Altijd. Dit zou ze ons als gezin niet aandoen."

Dascha was met drie vriendinnen uitgegaan in de club Let's Get Down in Hilversum. Om 02.00 uur zaterdagochtend ging ze weg "om te plassen" en kwam niet meer terug. Om 05.45 uur werd zij aangereden door de trein. De familie wil vooral weten wat er gebeurd is in de drie uur daartussen.

"Als ze al zelfmoord heeft gepleegd, dan moet er iets zijn waardoor ze kortslluiting heeft gekregen. Dat willen we heel graag helder krijgen", zegt zus Dominique.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ichaam_Dascha__.html
pi_157942368
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:28 schreef StaceySinger het volgende:
Vader: uitgebreide sectie op lichaam Dascha
HOLLANDSCHE RADING -

Patholoog Frank van de Goot gaat een uitgebreide sectie uitvoeren op het lichaam van Dascha Graafsma (16). De familie is ingegaan op zijn aanbod, vertelde Dascha's vader dinsdag tegen het ANP. De politie gaat ervan uit dat het meisje, dat in de nacht van vrijdag op zaterdag om het leven kwam bij een aanrijding met een trein in Hilversum, zelfmoord heeft gepleegd. Maar de familie zit nog met veel vragen.

Patholoog Frank van de Goot wil de lichamelijke resten van Dascha "volledig in kaart brengen", lichtte hij dinsdag toe. Hij zal haar bloed onderzoeken op sporen van drugs en alcohol, en onder meer röntgen- en radiologisch onderzoek uitvoeren. Hij wil ook kijken of hij kan achterhalen hoe ze is aangereden door de trein.

"Dascha was zo'n blij kind. Dit klopt gewoon niet", aldus haar vader René. "Ik accepteer het niet als het gewoon wordt afgedaan als zelfmoord." Volgens vader Graafsma moet er meer aan de hand geweest zijn, bijvoorbeeld dat zijn dochter door iemand anders gedrogeerd is. Hij heeft naar aanleiding van wat er gebeurd is met zijn dochter, veel reacties gehad over drugs in het uitgaansgebied waar Dascha ook was.

Dascha's oudere zus Dominique (21) weet zeker dat Dascha niet zomaar zelfmoord heeft gepleegd. "Mijn zusje en ik waren zo close, zo dik. Als er iets was, zei ze dat tegen mij. Altijd. Dit zou ze ons als gezin niet aandoen."

Dascha was met drie vriendinnen uitgegaan in de club Let's Get Down in Hilversum. Om 02.00 uur zaterdagochtend ging ze weg "om te plassen" en kwam niet meer terug. Om 05.45 uur werd zij aangereden door de trein. De familie wil vooral weten wat er gebeurd is in de drie uur daartussen.

"Als ze al zelfmoord heeft gepleegd, dan moet er iets zijn waardoor ze kortslluiting heeft gekregen. Dat willen we heel graag helder krijgen", zegt zus Dominique.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ichaam_Dascha__.html
Ik ben heel blij voor de ouders .
pi_157942499
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:29 schreef DeNiAs het volgende:

[..]

Ja, dit gaat rust geven.
ze is in goede handen.
pi_157942524
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, dit gaat rust geven.
ze is in goede handen.
Ja echt hé ben oprecht blij voor de mensen .
  dinsdag 1 december 2015 @ 12:45:19 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157942732
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:02 schreef StaceySinger het volgende:
die kroeg is toch eigendom van een ranzig clubje

De broers Frank en Peter T. hebben hun aandelen in een Hilversums danscafé van de hand gedaan. De twee zitten sinds vorige maand vast nadat er in de woning van Frank T. een inval werd gedaan.

Daarbij werden kalasjnikovs, handgranaten, munitie, cocaďne en pistolen gevonden.

Ze bezaten in het verleden verschillende discotheken, zoals Baccara, Switch en G-Spot. Tot de arrestatie in december hadden ze aandelen in het danscafé ‘Let’s Get Down’, maar die zijn nu overgenomen door horeca-ondernemer Dennis Drieënhuizen. Door de aanhouding van de twee is de geplande overname in een stroomversnelling gekomen, zo zegt Drieënhuizen vandaag tegen de De Gooi- en Eemlander.

De broers zijn nog wel voor eenderde eigenaar van een andere discotheek in Hilversum, ’t Pakhuys. Ook daar is Drieënhuizen mede-eigenaar. Die nachtdisco ging vorig jaar dicht omdat de zaak niet goed liep. Het pand staat momenteel te koop.

http://hilversum.nieuws.n(...)broeders-uit-horeca/
't Pakhuys is toch wel van een heel ander kaliber. Daar kwam ik vroeger nog wel eens in mijn 'gothic' periode :P.
KuikenGuppy
pi_157942735
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:36 schreef DeNiAs het volgende:

[..]

Ja echt hé ben oprecht blij voor de mensen .
Vooral dat het zo snel kan, en ze er geen rechtszaken en slopende maanden strijd hoeven voeren voor antwoorden.
pi_157942740
Dat is idd goed nieuws. En het blijkt ook weer dat Rtlnieuws maar wat neerplempt.
  dinsdag 1 december 2015 @ 12:47:23 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157942775
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:29 schreef DeNiAs het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik vind het vreemd dat de vader eerst aangaf dat er niks van het lichaam over was (er kon zelfs geen bloed of urine worden getest), maar er nu kennelijk toch sectie verricht kan worden.
KuikenGuppy
pi_157942800
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik vind het vreemd dat de vader eerst aangaf dat er niks van het lichaam over was (er kon zelfs geen bloed of urine worden getest), maar er nu kennelijk toch sectie verricht kan worden.
En wie zou dat die vader op zijn mouw gespeld hebben?
De woordvoerder van de politie?

edit: Is het de taak van de verse nabestaanden om een onderzoek in goede banen te leiden?
pi_157942846
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En wie zou dat die vader op zijn mouw gespeld hebben?
De woordvoerder van de politie?

edit: Is het de taak van de verse nabestaanden om een onderzoek in goede banen te leiden?
Taak van Justitie
pi_157943103
Kwalijke zaak dat dit soort dingen zo makkelijk als zelfmoord afgedaan worden. Dan kan je dus 'gewoon' wegkomen met een moord door iemand op de rails te leggen.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_157943246
1Vandaag radiofragment met Patholoog Frank van de Goot

http://binnenland.eenvand(...)met_dascha_graafsma_
pi_157943286
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:58 schreef H.FR het volgende:
Kwalijke zaak dat dit soort dingen zo makkelijk als zelfmoord afgedaan worden. Dan kan je dus 'gewoon' wegkomen met een moord door iemand op de rails te leggen.
In België was ook zo'n bekende zaak. Een Nederlandse jongen lag daar onder een brug, vol met kneuzingen en blauwe plekken. Zijn handen en voeten waren aan elkaar gebonden.
Politie: zelfmoord.

. http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)geen-zelfmoord.dhtml
pi_157943485
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

In België was ook zo'n bekende zaak. Een Nederlandse jongen lag daar onder een brug, vol met kneuzingen en blauwe plekken. Zijn handen en voeten waren aan elkaar gebonden.
Politie: zelfmoord.

. http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)geen-zelfmoord.dhtml
Ja, afschuwelijk verhaal. En OM maar blijven volhouden dat hij daar zo´n 150 km van huis zelfmoord had gepleegd. Ook in de uren voor zijn dood flinke gaten in de tijdslijn.
pi_157943572
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, afschuwelijk verhaal. En OM maar blijven volhouden dat hij daar zo´n 150 km van huis zelfmoord had gepleegd. Ook in de uren voor zijn dood flinke gaten in de tijdslijn.
En nog gespot met andere jongens volgens mij.
pi_157943604
Stukje uit bovenstaand artikel±

quote:
Gevoel bij nabestaanden
Bij elk overlijden waar een vermoeden is van zelfmoord, zou sectie gedaan moeten worden, stelt Van de Goot. Volgens de forensisch patholoog gaan nu heel wat zelfmoorden onterecht als dusdanig de boeken in.

,,Een auto die in het kanaal rijdt en die niet geremd blijkt te hebben. De conclusie is dan meestal snel getrokken: zelfmoord. Maar het kan evengoed een epileptische aanval geweest zijn of een hartprobleem'', aldus de forensisch patholoog. ,,Verzekeringstechnisch is dat van belang, maar natuurlijk ook gevoelsmatig, voor de nabestaanden.''

Ook de vader van de 18-jarige Lesley Timmer leeft nog steeds in onduidelijkheid. Lesley werd in 2010 zwaargewond aangetroffen onder een brug, zijn handen en voeten aan elkaar gebonden. ,,Niet weten wat er gebeurd is, voelt als een wond die niet meer wil genezen'', zegt Lesley's vader. Ook vader Timmer heeft advocaat Diekstra in de arm genomen om de zaak te laten heropenen.
Frank van de Goot en advocaat Diekstra worden wel in veel in dit soort zaken benoemd. Diekstra werkt ook aan de zaak van Talitha.
pi_157943652
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

En nog gespot met andere jongens volgens mij.
Halverwege op een CS-station toch?

Slecht verhaal was dat hij hier vermist was en al even in een mortuarium lag in Belgie, daar wisten ze niet wie die was en dat hij hier vermist was.

edit: nee je hebt gelijk:

quote:
De Belgische politie zei eerder tegen het tv-programma TROS Vermist wel dat twee getuigen Lesley hadden gezien vlakbij de plek waar hij werd gevonden. ,,Hij leefde en hij was alleen'', klonk het. Maar volgens de verklaring zag een van de getuigen een stel op zo'n 15 tot 20 meter van Lesley, dat op hem leek te wachten. De man had de indruk gekregen van ,,een scčne van een familiaal conflict'', liet hij optekenen.
pi_157943775
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat politie en justitie keihard falen is natuurlijk niets nieuws. Die zijn onder druk vanuit de politiek zo ongeveer drukker bezig met reorganiseren dan met werk wat echt belangrijk is. Dat er hier in deze zaak eigenlijk ook gewoon direct werd gezegd zelfmoord terwijl er zoveel dingen zijn die totaal niet kloppen zeggen wat mij betreft ook genoeg.
pi_157943972
Hier nog een bron van dit jaar over de zaak Lesley Timmer:
quote:
'DNA-spoor in zaak-Lesley Timmer'

DEN HAAG -
Op de veters waarmee de handen en voeten van de in 2010 overleden Lesley Timmer (18) waren vastgebonden, is DNA aangetroffen van een onbekend iemand. De familie van de jongen wil dat onderzoek wordt gedaan naar de herkomst van het spoor. Dat laat advocaat Sébas Diekstra weten.
De dood van de achttienjarige Delftse vwo-scholier heeft in België het stempel zelfdoding gekregen. Lesley werd zwaargewond aangetroffen op het wegdek onder de Kennedybrug in Luik. Hij overleed korte tijd later zonder nog bij kennis te zijn gekomen.
Vorige week liet de familie weten met hulp van experts eigen onderzoek in te stellen naar de dood en plotselinge verdwijning van Lesley in juni 2010. De familie heeft sinds kort de beschikking over het dossier, waarin ook melding wordt gemaakt van het DNA-spoor.
Zijn vader René Timmer betwijfelt of het zelfmoord was en heeft ook vragen over het plotselinge vertrek van Lesley per trein vanuit Delft. Enkele dagen later werd hij aangetroffen. Het duurde daarna nog weken voordat de jongeman werd geďdentificeerd.
Forensisch patholoog Frank van de Goot concludeerde eerder dat zijn verwondingen niet goed stroken met de aangenomen val van de brug. Ook plaatste Van de Goot vraagtekens bij het feit dat de handen van Lesley met zijn eigen schoenveters op zijn rug waren gebonden en zijn voeten bij elkaar.
Al 5 jaar onzekerheid...
Alsof die pippo's van de recherche deze zaak ooit nog kunnen oplossen.
pi_157943985
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:20 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat politie en justitie keihard falen is natuurlijk niets nieuws. Die zijn onder druk vanuit de politiek zo ongeveer drukker bezig met reorganiseren dan met werk wat echt belangrijk is. Dat er hier in deze zaak eigenlijk ook gewoon direct werd gezegd zelfmoord terwijl er zoveel dingen zijn die totaal niet kloppen zeggen wat mij betreft ook genoeg.
Dat is nog altijd - gebaseerd op de informatie die voorhanden is - de meest logische verklaring.
pi_157944006
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Hier nog een bron van dit jaar over de zaak Lesley Timmer:

[..]

Al 5 jaar onzekerheid...
Alsof die pippo's van de recherche deze zaak ooit nog kunnen oplossen.
Alsof iedere zaak is op te lossen...
pi_157944067
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alsof iedere zaak is op te lossen...
Als je geen gedegen onderzoek doet niet. Na 5 jaar op zoek gaan naar twee mannen is inderdaad een beetje zinloos. Na een week hadden ze meer succes kunnen boeken.
pi_157944122
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als je geen gedegen onderzoek doet niet.
Als je gedegen onderzoek doet wel, ja?
pi_157944131
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is nog altijd - gebaseerd op de informatie die voorhanden is -voor mij de meest logische verklaring.
pi_157944145
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je gedegen onderzoek doet wel, ja?
Ja, lees maar even de artikelen die hier gepost zijn over Frank van de Goot, die kan het heel goed omschrijven.
pi_157944327
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En voor de politie.
  dinsdag 1 december 2015 @ 14:57:26 #137
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157945751
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 11:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee vanaf de spoorovergang (waar ze aangereden is) tot aan de hondenclub is 150 meter

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wel een makkelijk ijkpunt, zo'n grote prikker op het spoor. Vond de NS dat goed?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157946027
Op een ander forum:

quote:
De club heeft een beperkt aantal toiletten, en buitenom kun je bij andere toiletten in de gelegenheid boven de club komen. Het naar buiten gaan voor de wc is daar dus niet zo gek.
Rare tent... weinig plee's maar wel een rookruimte binnen. Het rare verhaal dat ze naar buiten loopt om te gaan plassen blijkt dus wel te kloppen. Enfin wel fijn voor de buurt dat kroeggangers niet de hele nacht op straat staan te roken daar.

http://partyflock.nl/virtualtour/34:Lets-Get-Down

[ Bericht 38% gewijzigd door ootjekatootje op 01-12-2015 15:21:41 ]
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:47:19 #139
405257 Fred0w
Life is Music
pi_157948076
Stel nou dat uit de sectie blijkt dat ze niet is overleden door suďcide,
maar door geweld?
Kunnen we dan concluderen dat de politie gefaald heeft?
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:52:49 #140
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_157948229
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:47 schreef Fred0w het volgende:
maar door geweld?
Niet op de feiten vooruit lopen. Hebben we niets aan.
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:47:07 #141
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_157949307
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:47 schreef Fred0w het volgende:
maar door geweld?
Als dat de feiten zijn dan kunnen we dat concluderen. Maar tot nu toe is het allemaal gissen.
pi_157949715
Raar dat haar vader tijdens dat interview zei dat het leven doorgaat :{
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:12:44 #143
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_157949768
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:09 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
Raar dat haar vader tijdens dat interview zei dat het leven doorgaat :{
Nee dat is niet raar. Mensen zeggen de gekste dingen in tijden van nood. Probeer je dat maar eens voor te stellen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_157949794
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is nog altijd - gebaseerd op de informatie die voorhanden is - de meest logische verklaring.
Mwoah, er zit nogal een verschil tussen zelfmoord plegen en onder de trein vallen omdat je staat te spacen van de LSD.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_157949924
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)p-als-zwaar-misdrijf

quote:
De patholoog die het onderzoek uitvoert naar de dood van de 16-jarige Dascha Graafsma, gaat het aanpakken alsof er een zwaar misdrijf is gepleegd. Hij vindt dat dit soort zaken veel uitgebreider moet worden onderzocht.

Patholoog Frank van de Goot liet vanmiddag weten dat de familie is ingegaan op zijn aanbod om het lichaam van het meisje te onderzoeken. De politie gaat ervan uit dat het meisje zelfmoord heeft gepleegd, maar de familie zit nog met veel vragen.

Ervaring
De patholoog heeft ervaring met dit soort zaken. Hij deed ook onderzoek naar de dood van Thalita. Deze 25-jarige vrouw kwam in 2013 om te het leven op het spoor bij Heerhugowaard. Het OM ging uit van zelfmoord, maar daarvoor was niet voldoende bewijs. Van de Goot concludeerde na zijn onderzoek dat het meisje geen zelfmoord had gepleegd. Wat er wel is gebeurd, is nog altijd niet duidelijk.

Over de dood van Dascha kan de patholoog nog niets zeggen. Hij gaat toxicologisch onderzoek doen om te zien wat Dascha in haar bloed had. Zo kan hij bijvoorbeeld zien of ze veel gedronken had, of dat er drugs in het spel waren.

Uitgebreider onderzoek doen
De patholoog vindt dat er uitgebreider onderzoek moet worden gedaan in dit soort zaken. "In Nederland overlijden 150.000 mensen per jaar. Bij 97 procent van de mensen wordt de doodsoorzaak niet onderzocht. 28,7 procent van de Nederlanders gaat dood aan hart- en vaatziekten, zegt men. Maar hoe we dat weten? De mensen worden in ieder geval niet onderzocht."

Dascha was met drie vriendinnen uitgegaan in de club Let's Get Down in Hilversum. Om 2:00 uur zaterdagochtend zei ze dat ze even ging plassen, maar ze kwam niet meer terug. Om 5:45 uur werd ze aangereden door een trein bij het vlakbij gelegen station Hilversum Sportpark. De familie wil vooral weten wat er gebeurd is in de uren daartussen. De politie heeft toegezegd dat te zullen onderzoeken. Op het onderzoek van Van de Goot gaat de politie niet in.

Team staat klaar
Van de Goot heeft een team samengesteld voor het onderzoek. Hij is verbonden aan de Vrije Universiteit Amsterdam en aan Simbiant, een pathologiemaatschap in Alkmaar. In Alkmaar kan hij gebruik maken van een ruimte voor het onderzoek.

Editie NL sprak gisteren met de vader van Dascha, René Graafsma. Hij zei dat hij alles wil weten over de dood van zijn dochter:
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:27:09 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157950055
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:13 schreef Messina het volgende:

[..]

Mwoah, er zit nogal een verschil tussen zelfmoord plegen en onder de trein vallen omdat je staat te spacen van de LSD.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:37:43 #147
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_157950288
Hebben zal al overigens een afscheidsbrief/email/ Word/pdf etc..document van Dascha gevonden trouwens? Meestal bij personen die minderjarig zijn en van plan zijn om zelfmoord te plegen dit dan met voorbedachte rade, sturen meestal of laten meestal een afscheidsbrief achter waarom men zelfmoord pleegt,Dit kan aan iedereen zijn geadresseerd zijn maar ook alleen naar een hartsvriendin die ze veel toevertrouwd.

Zal denk ik best wel al vermeld zijn of besproken zijn maar ik heb niet alles gelezen, ik val er midden tussen in
Hoe stout is Konijntjuh!
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:25:29 #148
416020 K44S
The bearded man
pi_157951460
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Op een ander forum:

[..]

Rare tent... weinig plee's maar wel een rookruimte binnen. Het rare verhaal dat ze naar buiten loopt om te gaan plassen blijkt dus wel te kloppen. Enfin wel fijn voor de buurt dat kroeggangers niet de hele nacht op straat staan te roken daar.

http://partyflock.nl/virtualtour/34:Lets-Get-Down
Ik ben een paar keer in die club geweest, (laatste keer is achter al een halfjaar/jaar geleden) en rond tijdstip van "even plassen" staat er (wat ik weet) altijd een toilet juffrouw. En het lijkt me niet dat de dame in kwestie via een soort nooduitgang naar buiten mag.

Dus waarom zou je naar buiten gaan om ff te plassen?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_157951533
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:25 schreef K44S het volgende:

[..]

Ik ben een paar keer in die club geweest, (laatste keer is achter al een halfjaar/jaar geleden) en rond tijdstip van "even plassen" staat er (wat ik weet) altijd een toilet juffrouw. En het lijkt me niet dat de dame in kwestie via een soort nooduitgang naar buiten mag.

Dus waarom zou je naar buiten gaan om ff te plassen?
Omdat je moet betalen ?
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_157951592
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:37 schreef Konijntjuh het volgende:
Hebben zal al overigens een afscheidsbrief/email/ Word/pdf etc..document van Dascha gevonden trouwens? Meestal bij personen die minderjarig zijn en van plan zijn om zelfmoord te plegen dit dan met voorbedachte rade, sturen meestal of laten meestal een afscheidsbrief achter waarom men zelfmoord pleegt,Dit kan aan iedereen zijn geadresseerd zijn maar ook alleen naar een hartsvriendin die ze veel toevertrouwd.

Zal denk ik best wel al vermeld zijn of besproken zijn maar ik heb niet alles gelezen, ik val er midden tussen in
Nee is niet gevonden..
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:29:44 #151
416020 K44S
The bearded man
pi_157951601
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:27 schreef Soury het volgende:

[..]

Omdat je moet betalen ?
Zou jij voor 50 cent liever buiten, in die kou en dat soort onstuimig weer, als dame, buiten gaan plassen?

Sluit niks uit natuurlijk, maar is wel bizar.

Ovengoed een vreemd verhaal dat -volgens media- de politie de stekker er uit wilde halen.
pi_157951655
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:29 schreef K44S het volgende:

[..]

Zou jij voor 50 cent liever buiten, in die kou en dat soort onstuimig weer, als dame, buiten gaan plassen?

Ovengoed een vreemd verhaal dat -volgens media- de politie de stekker er uit wilde halen.
Als ik bier drink wel ja. Plus dames wc's zijn er vaak één /twee in vergelijking met mannen 10 pisbakken
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:34:38 #153
416020 K44S
The bearded man
pi_157951746
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:31 schreef Soury het volgende:

[..]

Als ik bier drink wel ja. Plus dames wc's zijn er vaak één /twee in vergelijking met mannen 10 pisbakken
Oke, kan ik natuurlijk niets over kwijt(als jongen).

Maar goed, treinstation Sportpark is ruim 10 minuten lopen. Dus het kán niet anders zijn dat er in de tussentijd wat gebeurt is.

Ik qoute van LGD fb:

"mijn dochter komt zelf vaak in deze club haar vrienden club heeft een regel geen drank van vreemde aan nemen , samen naar de wc , samen naar buiten en als ze weg gaan elkaar melden hoe of wat , ik vind niet dat je een portier of de club als schuldige aan kan wijzen , zelfs de opmerkingen die je bij sommige , pagina,s leest van wat doet een 16 jarig zo laat buiten . kom op hoor we leven in 2015 en je kan niet verw8 dat een 16 jarig om 10 uur thuis is in het weekend terwijl der vrienden langer mogen . wel zeg ik van af nu gewoon iedereen die naar binnen wilt fouilleren zakken leeg enz enz . dat is de enige kans om dit misschien voor de volgende keer te voorkomen"
pi_157951805
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:34 schreef K44S het volgende:

[..]

Maar goed, treinstation Sportpark is ruim 10 minuten lopen. Dus het kán niet anders zijn dat er in de tussentijd wat gebeurt is,
Dat ontken ik toch nergens? Ik snap het buiten pissen wel. Trouwens schandalig dat een tent er geld voor vraagt,
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:38:03 #155
416020 K44S
The bearded man
pi_157951843
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:36 schreef Soury het volgende:

[..]

Dat ontken ik toch nergens? Ik snap het buiten pissen wel. Trouwens schandalig dat een tent er geld voor vraagt,
Als je het idee dat ik je "aanval" is dat niet mijn bedoeling.

Net als veel mensen is het allemaal een merkwaardig verhaal.
pi_157951865
quote:

[..]

Maar goed, treinstation Sportpark is ruim 10 minuten lopen. Dus het kán niet anders zijn dat er in de tussentijd wat gebeurt is.

Ik qoute van LGD fb:

"mijn dochter komt zelf vaak in deze club haar vrienden club heeft een regel geen drank van vreemde aan nemen , samen naar de wc , samen naar buiten en als ze weg gaan elkaar melden hoe of wat , ik vind niet dat je een portier of de club als schuldige aan kan wijzen , zelfs de opmerkingen die je bij sommige , pagina,s leest van wat doet een 16 jarig zo laat buiten . kom op hoor we leven in 2015 en je kan niet verw8 dat een 16 jarig om 10 uur thuis is in het weekend terwijl der vrienden langer mogen . wel zeg ik van af nu gewoon iedereen die naar binnen wilt fouilleren zakken leeg enz enz . dat is de enige kans om dit misschien voor de volgende keer te voorkomen"
Nou ja dat slaat nergens op :D
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:40:42 #157
416020 K44S
The bearded man
pi_157951918
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:38 schreef Soury het volgende:

[..]

Wat slaat nergens op?
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:41:30 #158
6941 APK
Factual, I think.
pi_157951938
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:38 schreef ootjekatootje het volgende:

Oeh, bijna!

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:27 schreef APK het volgende:

Met een soort wet van Godwin dat hoe langer de discussie duurt de kans groter wordt dat het woord 'onderbroekje' gepost gaat worden :D
pi_157951997
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:38 schreef Soury het volgende:

[..]

Die bezorgde vaders die ineens weten wat hun dochters uitvreten :)
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:44:33 #160
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_157952016
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee is niet gevonden..
oké dank je wel voor je antwoord.
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_157952022
quote:

[..]

Ik qoute van LGD fb:

Wat een naieve doos. :') denken dat men elkaars hand vast heeft in een drugshol. 8)7
Tot s'morgens vroeg vol op de drugs uitgaan is blijkbaar heel normaal in hun gezin. Geen middenweg. Alles of niets..maarja, 2015 he
pi_157952023
quote:

[..]

Ik qoute van LGD fb:

Angstaanjagend dat mensen die zo schrijven gewoon kinderen hebben.
pi_157952104
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:43 schreef Soury het volgende:

[..]

Die bezorgde vaders die ineens weten wat hun dochters uitvreten :)
Oh? Het is nog een vent ook? Die weet al he-le-maal- niks van zijn dochter[s]! :W
pi_157952135
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:48 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Oh? Het is nog een vent ook? Die weet al he-le-maal- niks van zijn dochter[s]! :W
Nee :7
pi_157952276
Ik denk dat ze iets in haar drankje (GHB ofzo) heeft gekregen en mee is gelokt naar die
hangplek bij de Maartensdijkse weg.In de buurt van dat voormalige politiehonden trainingsclubhuis
is ze ook onder de trein gekomen. afstand spoor-clubhuis is 150 meter.
Op die hangplek komen dit soort jongeren :
pi_157952753
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:55 schreef StaceySinger het volgende:
Ik denk dat ze iets in haar drankje (GHB ofzo) heeft gekregen en mee is gelokt naar die
hangplek bij de Maartensdijkse weg.In de buurt van dat voormalige politiehonden trainingsclubhuis
is ze ook onder de trein gekomen. afstand spoor-clubhuis is 150 meter.
Op die hangplek komen dit soort jongeren :
[ afbeelding ]
Ja post het nog een keer ^O^
pi_157952871
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:10 schreef Soury het volgende:

[..]

Ja post het nog een keer ^O^
voor de avondploeg :)

Repetitio mater scientiae est

[ Bericht 2% gewijzigd door StaceySinger op 01-12-2015 20:43:57 ]
pi_157953465
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 22:29 schreef Longcat. het volgende:

[..]

Zeker XTC?
Na het lezen van het verhaal was het eerste waar ik aan dacht ook: die was waarschijnlijk stevig onder invloed van eoa goedje.

Met bekenden ook wel vaker dan één keer meegemaakt dat ze uren 'kwijt' waren vroeger en zonder jas de kou in waren gegaan. Dat was altijd onder invloed van (een heleboel) alcohol en/of drugs.

Dat ze problemen had waar niemand vanaf wist en daarom zelfmoord pleegde is ook prima mogelijk. Als je daar mee in je kop loopt zal je ook vast niet zo happy over de dansvloer lopen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_157953499
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:41 schreef APK het volgende:

[..]

Oeh, bijna!

[..]

Haha, scherp!
pi_157953919
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Na het lezen van het verhaal was het eerste waar ik aan dacht ook: die was waarschijnlijk stevig onder invloed van eoa goedje.

Met bekenden ook wel vaker dan één keer meegemaakt dat ze uren 'kwijt' waren vroeger en zonder jas de kou in waren gegaan. Dat was altijd onder invloed van (een heleboel) alcohol en/of drugs.

Ik herken dat, veel drank op en dan gewoon naar buiten zonder jas.
De temperatuur was in de nacht van vrijdag op zaterdag rond de 8 graden lijkt me niet extreem koud.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_157954325
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:50 schreef Buster24 het volgende:

[..]

De temperatuur was in de nacht van vrijdag op zaterdag rond de 8 graden lijkt me niet extreem koud.
Niet heel koud, de combinaties regen en wind zorgen ervoor dat je binnen een uur nat bent tot in je onderkleding. Dan wordt het net en ander verhaal.
pi_157955346
hier zie je de ingang en daarnaast de parkeerplaats (moet je daar dan buiten plassen ? )

dinsdag 1 december 2015 @ 21:41:46 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157955433
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:38 schreef StaceySinger het volgende:
hier zie je de ingang en daarnaast de parkeerplaats (moet je daar dan buiten plassen ? )

[ afbeelding ]
Zie post 138.

Die kan ik wel quoten maar dan valt de daarin gequote tekst toch weg.
The love you take is equal to the love you make.
pi_157955505
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:38 schreef StaceySinger het volgende:

[ afbeelding ]
Virtual tour?

. http://partyflock.nl/en/virtualtour/34:Lets-Get-Down
pi_157955602
Je hoeft daar niet naar buiten om te plassen. de toiletgelegenheden zijn daar prima. en van horen zeggen bij mij op het werk: er wordt daar zowel binnen als buiten in van alles en nog wat gehandeld (weed, paddo's, xtc, etc.) ik weet uit eigen ervaring dat je van paddo's aardig uit je plaat kunt gaan, gelukkig had ik vrienden die mij niet alleen lieten vertrekken anders weet ik niet of ik hier nu nog geweest was.

http://www.powned.tv/nieu(...)n_dascha_16_vir.html
pi_157955704
Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat iemand paddo's dealt op een feest. xD

De website zegt: Geen 18, geen alcohol. Ik ben benieuwd hoe goed ze waren in het handhaven daarvan.

Een pilletje zou kunnen. Dan is de lange tijd dat ze mogelijk buiten heeft gelopen ook beter te verklaren.
Maar als dat zo zou zijn, hadden die vriendinnen dat waarschijnlijk nu wel toegegeven? Desnoods (huilend) tegen hun eigen moeder, die dat weer verder vertelt.

Misschien hadden ze buiten trouwens extra toiletten neergezet ivm drukte?
pi_157955846
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:52 schreef Physsic het volgende:

De website zegt: Geen 18, geen alcohol. Ik ben benieuwd hoe goed ze waren in het handhaven daarvan.

Een pilletje zou kunnen. Dan is de lange tijd dat ze mogelijk buiten heeft gelopen ook beter te verklaren.
Maar als dat zo zou zijn, hadden die vriendinnen dat waarschijnlijk nu wel toegegeven? Desnoods (huilend) tegen hun eigen moeder, die dat weer verder vertelt.

een bijwerking van XTC is niet kunnen plassen :)
pi_157955857
quote:

Ze gaan naar een bovengelegen tent om daar te plassen als het druk bij de toiletten is beneden, al vraag ik me af of een Japans restaurant daarop zit te wachten om 02`:00 uur
pi_157955875
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Hoef je mij niet te vertellen.
Dat wil niet zeggen dat je de hele avond/nacht niet hoeft te plassen.
pi_157955964
Misschien was ze een rondje lopen.

.
pi_157956205
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Je wilt wel plassen maar het lukt gewoon echt niet. Heb wel eens (voor mijn gevoel) een kwartier boven de pot gestaan.
pi_157956570
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:50 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Is goed fris, zeker met wind en als je nat wordt maar 'fysiek onmogelijk' om 3-4 uur buiten te zijn lijkt me wat kort door de bocht. Als je relatief droog en beschut staat/zit/ligt is dat zeker mogelijk als je helemaal van de kaart bent door het een of ander.

Ben benieuwd...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_157957214
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Niet heel koud, de combinaties regen en wind zorgen ervoor dat je binnen een uur nat bent tot in je onderkleding. Dan wordt het net en ander verhaal.
Maar regende het die nacht? Ik heb dat niet terug kunnen vinden. En ook dan ga je nog niet dood als je blijft lopen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_157957955
Als je naar buiten gaat, dan doe je dat vaak om iemand te ontmoeten.
En ook voor dealers ga je vaak naar buiten.
Make my day!
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:03:52 #185
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_157957991
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:45 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Angstaanjagend dat mensen die zo schrijven gewoon kinderen hebben.
Dank u, scheelt mij weer typen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_157958007
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:02 schreef agter het volgende:
Als je naar buiten gaat, dan doe je dat vaak om iemand te ontmoeten.
En ook voor dealers ga je vaak naar buiten.
Kan je daarna nog wel naar binnen zonder opnieuw te moeten betalen?
Krijg je een bandje ofzo?
pi_157958047
Ik ben benieuwd of er drugs in haar bloed aangetroffen wordt.
Als dat nog mogelijk is.
Make my day!
pi_157958068
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Kan je daarna nog wel naar binnen zonder opnieuw te moeten betalen?
Krijg je een bandje ofzo?
Vaak een stempel. Of de portier even goed aankijken.
Make my day!
pi_157958264
Nu bij Pauw.
pi_157958272
nu bij Pauw op ned 1
pi_157958351
Frank van de Goot:
Toxicologisch onderzoek kan altijd nog. Dat kan in bloed, maar ook in weefsel.

Hij wilde ook kijken of ze bijv. op de rails lag of niet, en of ze dan misschien al dood was.
Dat wordt lastig, aangezien er veel schade is.
pi_157959059
Vader werd vandaag geďnterviewd door Hart van Nederland, waar die man toch de kracht vandaan haalt:

http://www.hartvannederla(...)de-vader-van-dascha/
pi_157959229
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:41 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Maar regende het die nacht? Ik heb dat niet terug kunnen vinden. En ook dan ga je nog niet dood als je blijft lopen.
Volgens haar vader, welke direct die nacht al was gaan zoeken, regende het die nacht.
Het stuk naar het bos/overgang toe, inderdaad waar Stacey op doelde, is ongeveer 15/20 minuten lopen vanaf die tent. Dus wat ze de rest van de tijd gedaan heeft??
pi_157959329
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Is goed fris, zeker met wind en als je nat wordt maar 'fysiek onmogelijk' om 3-4 uur buiten te zijn lijkt me wat kort door de bocht. Als je relatief droog en beschut staat/zit/ligt is dat zeker mogelijk als je helemaal van de kaart bent door het een of ander.

Ben benieuwd...
In t-shirt he... En het was die nacht amper 5 graden.
Als je meer dan twee uur met die temperatuur en regen(achtig) weer buiten bent.. :{
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:57:36 #195
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_157959459
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Vader werd vandaag geďnterviewd door Hart van Nederland, waar die man toch de kracht vandaan haalt:

Als ik die vader was, zou ik na de uitzending in de auto in huilen uitbarsten, ik vind dat hij zich nog best goed in de hand heeft.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:58:01 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157959467
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:40 schreef ootjekatootje het volgende:

Vader noemt dat er in het onderzoek dingen naar voren zijn gekomen die vragen om nader onderzoek. Wellicht doelt hij op video beelden beelden of getuigenissen.
Ook schets hij drie scenario's: ze is gedrogeerd, ze heeft een ziekte of ze is vermoord.
Ik ben erg benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen, maar denk niet dat we het op korte termijn zullen horen.
KuikenGuppy
pi_157959543
Ik schat de kans dat ze is gedrogeerd zeer laag in.
pi_157959567
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Vader noemt dat er in het onderzoek dingen naar voren zijn gekomen die vragen om nader onderzoek. Wellicht doelt hij op video beelden beelden of getuigenissen.
Ook schets hij drie scenario's: ze is gedrogeerd, ze heeft een ziekte of ze is vermoord.
Ik ben erg benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen, maar denk niet dat we het op korte termijn zullen horen.
Dan vind ik het vreemd dat zij zelfmoord uitsluit.
pi_157959568
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:57 schreef Charleville het volgende:

[..]

Als ik die vader was, zou ik na de uitzending in de auto in huilen uitbarsten, ik vind dat hij zich nog best goed in de hand heeft.
Dat zegt hij ook in dat interview bij hart van Nederland, hij heeft nu een taak. Maar soms is hij helemaal nergens. Wat hij doet moet nu gebeuren.

heel veel respect voor die man.
pi_157959596
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 00:04 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Dan vind ik het vreemd dat zij zelfmoord uitsluit.
Dat doet die niet, alleen hij vind dat niet aannemelijk. Dat is wat anders.
pi_157959615
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat doet die niet, alleen hij vind dat niet aannemelijk. Dat is wat anders.
Oke, ik ga zo Pauw even kijken.
pi_157959618
Grote vraag blijft hoe zij daar in dat bos terecht is gekomen. Wat een afgelegen plek.
pi_157959635
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Grote vraag blijft hoe zij daar in dat bos terecht is gekomen. Wat een afgelegen plek.
Goede kans dat je daar nooit meer achter komt, als haar mobiel geen informatie oplevert en er verder geen getuigen zijn.
pi_157959638
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 00:07 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Oke, ik ga zo Pauw even kijken.
Kijk even naar die link van Hart van Nederland, daar was de vader in een uitgebreid interview.
Hij was ook heel blij met alle media aandacht, dus waar die vraag om rust nu vandaan kwam?
pi_157960128
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:
grote vraag dat zeker - met de auto zou het zo kunnen
vanuit Hilversum > bocht nemen
stoppen en achteruitrijden de bosjes in (en niemand die je ziet)
dan is het 170 meter lopen tot PD

pi_157960150
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 00:52 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

grote vraag dat zeker - met de auto zou het zo kunnen
vanuit Hilversum > bocht nemen
stoppen en achteruitrijden de bosjes in (en niemand die je ziet)
dan is het 170 meter lopen tot PD

[ afbeelding ]
Bij dat interview denken ze dat ze via de andere kant is gekomen, door een stuk bos dus.

edit:
Behalve die toe en afrit is er daar aan die zijde helemaal niet toch?
Alleen bos en land.

Heel opmerkelijk stuk om als meisje alleen midden in de nacht rond te struinen. Niemand die je ziet en niemand die je hoort. Lijkt me eng om daar te lopen.
pi_157960200
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bij dat interview denken ze dat ze via de andere kant is gekomen, door een stuk bos dus.
dat zou ook kunnen maar dat is ingewikkelder
die weg ernaar toe de Maartensdijkseweg is afgesloten met een slagboom
je kan daar wel met een brommer,fiets of scooter langs

pi_157960228
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 01:00 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat zou ook kunnen maar dat is ingewikkelder
die weg ernaar toe de Maartensdijkseweg is afgesloten met een slagboom
je kan daar wel met een brommer,fiets of scooter langs

[ afbeelding ]
Dan snap ik ook het tijdsbestek tussen:
De aanrijding om 05:25 en de late extra 112-meldingen rond 05:45, amper met voertuigen op die plek te komen dus.
pi_157960272
je kunt er met de auto op 2 manieren (vlakbij) komen
die eerste optie via de Hilversum aA 27 op en in de bocht stoppen
Of via de Utrechtse weg en dan de Huidecopseweg nemen
dan kom je er direct
vanuit Hilversum is dat 10 min rijden

pi_157960292
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 01:10 schreef StaceySinger het volgende:
je kunt er met de auto op 2 manieren (vlakbij) komen
die eerste optie via de Hilversum aA 27 op en in de bocht stoppen
Of via de Utrechtse weg en dan de Huidecopseweg nemen
dan kom je er direct
vanuit Hilversum is dat 10 min rijden

[ afbeelding ]
Waar begint dat pad dan? De Maartendijkseweg?
  woensdag 2 december 2015 @ 01:14:50 #211
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_157960300
quote:

Mij werd begin dit jaar een keer om legitimatie gevraagd in die tent toen ik een biertje stond te drinken. Ik weet niet hoe streng de controle nu is.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_157960322
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 01:14 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Mij werd begin dit jaar een keer om legitimatie gevraagd in die tent toen ik een biertje stond te drinken. Ik weet niet hoe streng de controle nu is.
Dan weet jij hoe het zit met dat naar buiten gaan om te plassen.
Klopt dat?
pi_157960326
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 01:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waar begint dat pad dan? De Maartendijkseweg?
de Maartensdijkse weg ligt hier

pi_157960338
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 01:20 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dank je!
pi_157960353
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 01:20 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je postte gisteren wat over die vereniging die was afgebrand en waar jongeren en junks rondhingen, om daar te komen moet je dus wel dat spoor daar over zie ik nu.
Die zit toch onder de toerit van de snelweg? Op je kaartje bij PD?
pi_157960373
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 01:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je postte gisteren wat over die vereniging die was afgebrand en waar jongeren en junks rondhingen, om daar te komen moet je dus wel dat spoor daar over zie ik nu.
Die zit toch onder de toerit van de snelweg? Op je kaartje bij PD?
dat afgebrande politie honden clubhuis stond hier

Mei 2015
Clubhuis politie door brand verwoest
Aan de Maartensdijkseweg in Hilversum is een gebouw van de politie afgebrand. Het vuur lijkt te zijn aangestoken.
Het gebouw is compleet verwoest. De medewerker die het gebouw onderhield, stond er aangeslagen bij. Het gebouwtje diende als clubhuis voor hondengeleiders die hier hun honden trainden en lieten keuren

Clubhuis hondenbrigade politie afgebrand

[ Bericht 7% gewijzigd door StaceySinger op 02-12-2015 01:41:20 ]
pi_157960515
Had PAUW afgelopen avond gezien. Bizar dat men nu al uitgaat van zelfmoord zonder verder diepgravend onderzoek te doen naar de toedracht en wat er nou exact gebeurd is. Ik ging er altijd vanuit dat het een spoor dichtbij het centrum was maar het blijkt nu dus te gaan om een spoorwegovergang afgelegen in een bosrijke omgeving. Zelfmoord is bijna altijd wel impuls, en gedurende die afstand had ze zich eventueel kunnen bedenken.

Stond dat centrum niet vol met gloednieuwe beveiligingscamera's na aanleiding van Marokkanenoverlast een aantal jaar terug?
Pelsdierjager twitterde op zaterdag 14-12-2013 om 10:33:59 @pieterbroertjes zal wat zijn als er ineens niks vervelends gebeurd. Kan je beter zelf op stap gaan ipv die hele dure #camera's reageer retweet
pi_157960534
Is die tent trouwens niet 18+? Hoe komt een meisje van nog maar 16 dan zomaar binnen? :')

Hilversum staat al langer berucht om zijn uitgaansgeweld.
pi_157960538
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 02:13 schreef syndroom het volgende:
Had PAUW afgelopen avond gezien. Bizar dat men nu al uitgaat van zelfmoord zonder verder diepgravend onderzoek te doen naar de toedracht en wat er nou exact gebeurd is. Ik ging er altijd vanuit dat het een spoor dichtbij het centrum was maar het blijkt nu dus te gaan om een spoorwegovergang afgelegen in een bosrijke omgeving. Zelfmoord is bijna altijd wel impuls, en gedurende die afstand had ze zich eventueel kunnen bedenken.

Stond dat centrum niet vol met gloednieuwe beveiligingscamera's na aanleiding van Marokkanenoverlast een aantal jaar terug?
Pelsdierjager twitterde op zaterdag 14-12-2013 om 10:33:59 @pieterbroertjes zal wat zijn als er ineens niks vervelends gebeurd. Kan je beter zelf op stap gaan ipv die hele dure #camera's reageer retweet
Ik heb Pauw niet gezien, maar zelfmoord zou best kunnen afgaand op wat ik gelezen heb. Zelfmoord is namelijk niet iets wat je met je ouders overlegd. Iemand kan zeggen dat ie er een eind aanmaakt maar die mensen doen vaak niets, die willen eigenlijk gewoon een steun in de rug. Degenen die er zeker over zijn dat ze het leven uit willen stappen om wat voor reden dan ook, doen het gewoon. De keuze voor de omgeving zou gemaakt kunnen worden in de hoop niet snel te worden gevonden. Ze kan met een probleem gezeten hebben waarmee ze niet naar de ouders durfde te stappen. Dat probleem kan voor iemand die volwassen is wellicht niet zo groot zijn maar voor tieners wegen bepaalde problemen twee keer zo zwaar.

Maar afgezien van dit is het uiterst belangrijk dat bijna alles gereconstrueert kan worden van de bewuste avond. Al was t maar voor de ouders.
pi_157960576
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 02:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik heb Pauw niet gezien, maar zelfmoord zou best kunnen afgaand op wat ik gelezen heb. Zelfmoord is namelijk niet iets wat je met je ouders overlegd. Iemand kan zeggen dat ie er een eind aanmaakt maar die mensen doen vaak niets, die willen eigenlijk gewoon een steun in de rug. Degenen die er zeker over zijn dat ze het leven uit willen stappen om wat voor reden dan ook, doen het gewoon. De keuze voor de omgeving zou gemaakt kunnen worden in de hoop niet snel te worden gevonden. Ze kan met een probleem gezeten hebben waarmee ze niet naar de ouders durfde te stappen. Dat probleem kan voor iemand die volwassen is wellicht niet zo groot zijn maar voor tieners wegen bepaalde problemen twee keer zo zwaar.

Maar afgezien van dit is het uiterst belangrijk dat bijna alles gereconstrueert kan worden van de bewuste avond. Al was t maar voor de ouders.
De afstand is hemelsbreed 2.5 km tussen de discotheek en pd, komt ook bij dat de bewuste spoorwegovergang niet zo gauw te vinden is, je moet hiervoor echt de weg kennen, of ze heeft dit van te voren gepland?

Zou inderdaad zelfmoord kunnen zijn maar er missen toch wel grote gaten en bovendien is het moment ook een beetje vreemd. Hadden die vriendinnen dan niets in de gaten?

Zie net dat ze uit Hollandsche Rading komt, dus het ligt wel ongeveer op de route geloof ik. Ik blijf het een beetje apart vinden, zo'n jong meisje zo laat nog buiten.

[ Bericht 5% gewijzigd door syndroom op 02-12-2015 02:55:30 ]
pi_157960601
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 02:50 schreef syndroom het volgende:

[..]

De afstand is hemelsbreed 2.5 km tussen de discotheek en pd, komt ook bij dat de bewuste spoorwegovergang niet zo gauw te vinden is, je moet hiervoor echt de weg kennen, of ze heeft dit van te voren gepland?

Zou inderdaad zelfmoord kunnen zijn maar er missen toch wel grote gaten en bovendien is het moment ook een beetje vreemd. Hadden die vriendinnen dan niets in de gaten?
Dat is het met zelfmoord, als je interviews leest met mensen waarvan de poging is mislukt dan is het iets wat men zorgvuldig plant; locatie, tijd en alles daaromheen. En dit zou haar moment geweest kunnen zijn. Dat overleg je niet met vriendinnen en daar is men vaak niet bang voor. Dus je leest er vermoedelijk niet veel aan af.

Iedereen heeft schijnbaar weleens een moment in zn leven dat hij denkt "laat t maar gebeuren" of "wat als.." maar de durf en wil is vaak ver te zoeken zodat het nooit tot werkelijke uitvoering komt.

Bij degenen die dit echt gaan plannen is er al een knop omgegaan waarmee ze het gewoon doen. Net als dat jij s'ochtends naar je werk stapt in goede vrede, stappen zij naar de plek waar ze het gaan doen en twijfelen dan nauwelijks.

quote:
Zie net dat ze uit Hollandsche Rading komt, dus het ligt wel ongeveer op de route geloof ik. Ik blijf het een beetje apart vinden, zo'n jong meisje zo laat nog buiten.
Nederland is een relatief klein land, geschikte lokaties vinden in de hoop niet of laat gevonden te worden zijn er niet zoveel.
pi_157960641
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 02:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Speculatie natuurlijk, maar in dat dikgedrukte kader zou mogelijk een eerdere poging gedaan en mislukt kunnen zijn, waardoor alsnog de trein nodig was.
pi_157960663
Zou het -als het uberhaupt zelfmoord is- ook een impulsieve actie geweest kunnen zijn?
Misschien had ze (voor het eerst) wat gedronken. Sommige vrouwen kunnen behoorlijk emotioneel worden als ze gedronken hebben. xD
Mannen ook, trouwens.
pi_157960747
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 04:16 schreef Physsic het volgende:
Zou het -als het uberhaupt zelfmoord is- ook een impulsieve actie geweest kunnen zijn?
Misschien had ze (voor het eerst) wat gedronken. Sommige vrouwen kunnen behoorlijk emotioneel worden als ze gedronken hebben. xD
Mannen ook, trouwens.
mogelijk heeft ze tussendoor contact gehad met een vriendje of had ze net gezien (voordat ze naar wc ging zogenaamd) dat iemand het aangepapt heeft met ex of zo. Er is op 16 jarige leeftijd niet zo superveel nodig voor een dramatisch gebaar met grote gevolgen.
pi_157960941
Mij lijkt zelfmoord toch minder waarschijnlijk. Als het zo gepland was, waarom dan toch je jas niet meenemen?

Het lijkt er eerder op de ze gehaast was. Dat ze snel daar weg wilde, of snel ergens anders wilde zijn.
pi_157961017
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 07:48 schreef Physsic het volgende:
Mij lijkt zelfmoord toch minder waarschijnlijk. Als het zo gepland was, waarom dan toch je jas niet meenemen?

Het lijkt er eerder op de ze gehaast was. Dat ze snel daar weg wilde, of snel ergens anders wilde zijn.
Ah kijk, een expert!
PWBF
pi_157961031
quote:

Zelfmoord is bijna nooit zomaar een impuls. Lul niet zo dom.
PWBF
pi_157961040
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 08:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ook goeie morgen...
pi_157961050
quote:

[..]

ach kijk, een expert!
pi_157961113
quote:

[..]

Het kan wel een impuls zijn als je onder invloed bent van iets.
  woensdag 2 december 2015 @ 11:42:37 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157961138
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Burdie op 02-12-2015 11:46:59 ]
KuikenGuppy
pi_157961150
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 08:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

ach kijk, een expert!
_O_
  woensdag 2 december 2015 @ 11:49:49 #233
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_157961276
Pas 16 jaar en tot zo laat in de nacht uit laat gaan :') faalouders
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_157961607
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 11:49 schreef Woods het volgende:
Pas 16 jaar en tot zo laat in de nacht uit laat gaan :') faalouders
Ik mocht dat ook niet op mijn 16e, maar ik had meer dan genoeg vrienden en bekenden die dat wel mochten, zo vreemd en laat is het ook weer niet.
Feyenoord Rotterdam
pi_157961680
Ik geloof niet in een bewuste, geplande, zelfmoord. Haar zus geeft aan dat ze geen reden heeft gezien en dat ze alles deelden en dat Dascha dit het gezin niet aan zou doen. De kans dat zo'n gezin, dat hecht lijkt, echt niet doorheeft dat een dochter/zus suďcidaal is is wel heeeel klein.

Als het klopt dat ze versuft op de rails stond dan denk ik aan een paar scenarios:
- Vrijwillig of onder sociale druk xtc genomen. Misschien een hele pil? Klein lichaam, alcohol, sterke pil... Dat kan enorm inslaan. Van xtc heb ik het hardst getript (dingen zien die er niet zijn, dingen kwijt raken en je omgeving niet begrijpen). Ook kan je het extreem warm krijgen en een heel negatief gevoel als het afgelopen is. Alleen... Ik kan me toch niet voorstellen dat je 3-4 uur in de kou rondspacet. Dan ben je wel heel ver weg en lijkt het eerder psychotisch (drug induced?).

Ander onvrijwillige scenario: ghb in drankje, naar buiten en daar volledig van het pad raken. Ook van ghb kan je volledig de controle kwijt raken, maar 3-4 uur in de kou spacen is echt lang. Op een gegeven moment wil je warmte en vrienden om je heen.

Tot slot zou iemand haar buiten de vrijheid kunnen hebben ontnomen (auto, in een huis) en onder dwang iets als rohypnol geven. Daarvan kan je ook volledig zombie gaan. Maar hoe ze dan op het spoor terecht komt...?

Nogmaals een vrijwillige zelfmoord, ten gevolge van langdurige of acute (niet door drugs veroorzaakte) psychiatrische problematiek lijkt me heel onwaarschijnlijk. Met het volle verstand al helemaal onwaarschijnlijk.
pi_157961889
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 11:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het kan wel een impuls zijn als je onder invloed bent van iets.
Het kan dan of een andere perceptie van de werkelijkheid zijn (hallucinaties, wanen) of een acuut psychiatrisch probleem ten gevolge van het gebruik, zoals een psychotische episode. Dat kan door overdosering of genetische aanleg en drugs die het triggert. Ook dan ervaar je de werkelijkheid anders maar komt dat door neurologische problemen en niet door het drugsstofje.

Voorbeelden:
"ze willen mijn organen stelen, dan liever voor de trein" (waan)
"het prachtige licht, de goddelijke trilling. Dit is prachtig" (hallucinatie)
"wow waar ben ik.. ik moet naar let's get down... waar is mn telefoon.. ik begrijp het niet.. dit lijkt wel rails" (door verwarring ten gevolge van drugs op de verkeerde plek belanden)

[ Bericht 4% gewijzigd door Poolbal op 02-12-2015 12:28:25 ]
pi_157961933
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:17 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Het kan dan of een andere perceptie van de werkelijkheid zijn (hallucinaties, wanen) of een acuut psychiatrisch probleem, zoals een psychotische episode. Ook dan ervaar je de werkelijkheid anders maar komt dat door neurologische problemen en niet door het drugsstofje.

Voorbeelden:
"ze willen mijn organen stelen, dan liever voor de trein" (waan)
"het prachtige licht, de goddelijke trilling. Dit is prachtig" (hallucinatie)
"wow waar ben ik.. ik moet naar let's get down... waar is mn telefoon.. ik begrijp het niet.. dit lijkt wel rails" (door verwarring ten gevolge van drugs op de verkeerde plek belanden)
Het kan zo zijn gegaan. Tenslotte springen er ook soms mensen uit ramen en vanaf daken door drugs. En daar zat ook geen zelfmoord planning achter.
pi_157962003
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:07 schreef Poolbal het volgende:

Als het klopt dat ze versuft op de rails stond dan denk ik aan een paar scenarios:
- Vrijwillig of onder sociale druk xtc genomen. Misschien een hele pil? Klein lichaam, alcohol, sterke pil... Dat kan enorm inslaan. Van xtc heb ik het hardst getript (dingen zien die er niet zijn, dingen kwijt raken en je omgeving niet begrijpen). Ook kan je het extreem warm krijgen en een heel negatief gevoel als het afgelopen is. Alleen... Ik kan me toch niet voorstellen dat je 3-4 uur in de kou rondspacet. Dan ben je wel heel ver weg en lijkt het eerder psychotisch (drug induced?).

Kan ik over meepraten idd. XTC kan rare dingen met je doen.
pi_157962048
Frank van der Goot gaat ook haren van Dascha onderzoeken om te kijken of ze vaker wat gebruikt zou kunnen hebben. En of ze vrijdag onder een of andere invloed was.

Mocht ze onder invloed zijn geweest en aan het dwalen, dan acht ik ook een kans dat ze als een Bambi naar die koplampen van die trein heeft staan kijken. Dieren zoals herten doen dat ook midden op de weg. Die blijven staan.
pi_157962072
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kan ik over meepraten idd. XTC kan rare dingen met je doen.
Eerst maar eens afwachten of ze dan XTC heeft gebruikt, lijkt me.
I´m back.
  woensdag 2 december 2015 @ 12:26:31 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157962089
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Frank van der Goot gaat ook haren van Dascha onderzoeken om te kijken of ze vaker wat gebruikt zou kunnen hebben. En of ze vrijdag onder een of andere invloed was.

Mocht ze onder invloed zijn geweest en aan het dwalen, dan acht ik ook een kans dat ze als een Bambi naar die koplampen van die trein heeft staan kijken. Dieren zoals herten doen dat ook midden op de weg. Die blijven staan.
Die zijn ook onder invloed?
pi_157962098
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eerst maar eens afwachten of ze dan XTC heeft gebruikt, lijkt me.
Uiteraard.
pi_157962104
Zendmast onderzoekje lijkt me ook wel op de plaats trouwens.
I´m back.
pi_157962108
quote:

[..]

Als ze het gepland had, dan was ze wel wat eerder of juist later vertrokken uit die tent en had ze niet zo lang hoeven wachten op een trein in een t-shirtje in een eng verlaten bos.
pi_157962110
quote:

Als het geen zelfmoord is :
Nog vreemder is dat de politie al heel snel het onderzoek afsluit
Het gebied bij het spoor (pd) was al heel snel weer toegankelijk en daar hebben mensen
rondgelopen om foto's te maken en bloemen te leggen
Daardoor kunnen er cruciale sporen (voetsafdrukken,sleepsporen etc.) verloren zijn gegaan.
pi_157962151
Welke schoolsoort zat ze trouwens?
I´m back.
pi_157962358
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:29 schreef Ryan3 het volgende:
Welke schoolsoort zat ze trouwens?
Alberdingk Thijm College
havo-atheneum-gymnasium

Maakt dat iets uit?
pi_157962405
Wat mij waarschijnlijk lijkt, is zwaar onder invloed van iets. Alcohol, drugs, alcohol en drugs. Niet raar voor een meisje van 16, alleen heeeeeel soms heeft het een nare afloop.
pi_157962416
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Alberdingk Thijm College
havo-atheneum-gymnasium

Maakt dat iets uit?
Ja, maakt uit ivm sociale omgeving, kennissen en (jongens) vrienden. VMBO is nu eenmaal anders dan havo-vwo. Andere kinderen, andere gewoonten.
Een meisje van gymnasium die met 16 in een club vertoeft en XTC neemt is vrij bijzonder.
Een VMBO-meisje die dat doet is minder bijzonder.
I´m back.
pi_157962423
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die zijn ook onder invloed?
Tuurlijk niet, mensen die in gebieden wonen met veel wild zoals herten weten dat die juist blijven staan. Konijnen doen dat ook, midden op de weg naar de koplampen blijven staren.

Vossen en dassen schieten weg, herten belanden op de motorkap.
pi_157962439
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maakt uit ivm sociale omgeving, kennissen en (jongens) vrienden. VMBO is nu eenmaal anders dan havo-vwo. Andere kinderen, andere gewoonten.
Een meisje van gymnasium die met 16 in een club vertoeft en XTC neemt is vrij bijzonder.
Dat was vroeger misschien zo, nu niet meer hoor.
pi_157962447
quote:

[..]

Ik zou niet durven zeggen dat daar een verschil in zit. XTC wordt vrij ruim gebruikt door allerlei lagen en groepen.
pi_157962455
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:51 schreef InverHouse het volgende:

[..]

In t-shirt he... En het was die nacht amper 5 graden.
Als je meer dan twee uur met die temperatuur en regen(achtig) weer buiten bent.. :{
3-4 uur is lang ja. Maar 'fysiek onmogelijk' is een boude bewering. Zeker als er drugs in het spel zijn die de lichaamstemperatuur opjagen.

Als ze volstrekt nuchter zou zijn geweest is het inderdaad lastig voor te stellen dat ze 3-4 uur lang in haar shirtje buiten heeft gelopen, dat houdt geen zinnig mens vol. Maar zelfs dan, mensen die de zelfmoord nabij zijn kunnen rare dingen doen.

Het argument dat ze zo'n vrolijk kind was en dat vrienden en familie het zouden weten als ze grote problemen had is ook flinterdun. Uit mijn eigen omgeving 2 voorbeelden: twintiger die over opleiding en baan liegt en elke dag netjes naar 'zijn werk' gaat. Die hing dus op een dag aan de trap te bungelen. Bleek na zijn dood vroegtijdig met opleiding te zijn gestopt en nooit gewerkt te hebben. Familie, vrienden en huisgenoot compleet flabbergasted. Collega die bekend stond als zeer sympathiek, vriendelijk en vrolijk: komt op een dag niet op zijn werk opdagen, blijkt polsen doorgesneden te hebben. 3 dagen van tevoren nog met hem op terras in de zon gezeten en hij had nog allerlei afspraken staan met familie en vrienden in de dagen na zijn dood. Ook iedereen stomverbaasd.

Ik zeg niet dat er geen sprake kan zijn van een misdrijf, dat is altijd een mogelijkheid maar de stelligheid waarmee de ouders zeggen "dit en dat kán gewoon niet waar zijn" is overdreven en waarschijnlijk ingegeven door verdriet, het niet willen accepteren van de situatie en het aan iemand de schuld willen geven...

Mogelijk scenario voor als het kind flink drank/drugs gebruikt had: ze voelt zich niet lekker of gaat gewoon compleet 'bad', gaat naar wc, blijft daar mogelijk uren zitten en vertrekt uiteindelijk nog steeds helemaal van de kaart naar buiten waar ze op eoa manier bij het spoor terecht komt. Ook vaak zat zien gebeuren vroeger met bekenden, totaal verdoofd door de drank uren op de plee liggen, bij wakker worden nog compleet versuft en de volgende dag thuis wakker worden zonder dat je weet hoe je er komt en jas/foon/sleutels/whatever kwijt blijken te zijn. Of een pilletje/snuifje teveel op hebben of troep gekocht en de plee of de buitenlucht opzoeken en daar uren door brengen en niet meer in staat zijn om helder te denken en te handelen. In elk uitgaanscentrum wekelijks soortgelijke gevallen te vinden... Meestal loopt het relatief goed af, soms niet.

Moraal van het verhaal: we wéten het gewoon niet, daarom kan je niet zomaar stellig dingen uit gaan sluiten.
  woensdag 2 december 2015 @ 12:41:05 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157962459
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, mensen die in gebieden wonen met veel wild zoals herten weten dat die juist blijven staan. Konijnen doen dat ook, midden op de weg naar de koplampen blijven staren.

Vossen en dassen schieten weg, herten belanden op de motorkap.
Ik vind het een beetje (lees grote) onzin om zo stellig te beweren dat jij weet hoe iemand onder invloed zich gedraagt op spoorrails.
pi_157962476
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik zou niet durven zeggen dat daar een verschil in zit. XTC wordt vrij ruim gebruikt door allerlei lagen en groepen.
Ogv eigen ervaring zeg ik dat daar heel veel verschil tussen zit. Dochter ging van havo-vwo terug naar vmbo, je bent je kind gewoon kwijt.
I´m back.
pi_157962522
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ogv eigen ervaring zeg ik dat daar heel veel verschil tussen zit. Dochter ging van havo-vwo terug naar vmbo, je bent je kind gewoon kwijt.
De omgeving zal zeker wat meer 'aso' zijn maar of het gebruik van bijv. XTC bij het uitgaan minder is.......? Was die terugplaatsing terecht? Ik ken een geval dat iemand moest beginnen op VMBO (doodongelukkig daar) en die doet nu gewoon prima VWO.
pi_157962580
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De omgeving zal zeker wat meer 'aso' zijn maar of het gebruik van bijv. XTC bij het uitgaan minder is.......? Was die terugplaatsing terecht? Ik ken een geval dat iemand moest beginnen op VMBO (doodongelukkig daar) en die doet nu gewoon prima VWO.
Ik wil het niet per se "aso" noemen, maar gewoon een geheel andere vriendenclub, ander gedrag etc.
En was wel terecht, ze leerde niet en je moet leren op havo-vwo. Nu hoeft ze niets te doen, wat ook niet goed is. (Enfin, ze gaat met kerst in Spanje wonen en zal het hopelijk goed komen op een nonnenschool).
I´m back.
pi_157962593
quote:

[..]

Mwoh, ik zat vroeger op een havo-vwo waar veel 'elitekinderen' op zaten. Daar werden ook echt wel bakken drugs gebruikt en werd er schunnig veel gezopen. Kan best dat het er minder voorkomt dan op een VMBO maar het is écht geen zeldzaamheid. Laat staan dat je het als argument kan gebruiken om drugsgebruik volledig uit te sluiten.

Zeker nu 16-jarigen niet meer mogen drinken heb ik de indruk dat er nogal eens naar andere middelen gezocht wordt. Waarschijnlijk kunnen ze makkelijker aan pillen/coke/speed komen dan aan een fles sterke drank of een kratje bier...
pi_157962605
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

3-4 uur is lang ja. Maar 'fysiek onmogelijk' is een boude bewering. Zeker als er drugs in het spel zijn die de lichaamstemperatuur opjagen.

Als ze volstrekt nuchter zou zijn geweest is het inderdaad lastig voor te stellen dat ze 3-4 uur lang in haar shirtje buiten heeft gelopen, dat houdt geen zinnig mens vol. Maar zelfs dan, mensen die de zelfmoord nabij zijn kunnen rare dingen doen.

Het argument dat ze zo'n vrolijk kind was en dat vrienden en familie het zouden weten als ze grote problemen had is ook flinterdun. Uit mijn eigen omgeving 2 voorbeelden: twintiger die over opleiding en baan liegt en elke dag netjes naar 'zijn werk' gaat. Die hing dus op een dag aan de trap te bungelen. Bleek na zijn dood vroegtijdig met opleiding te zijn gestopt en nooit gewerkt te hebben. Familie, vrienden en huisgenoot compleet flabbergasted. Collega die bekend stond als zeer sympathiek, vriendelijk en vrolijk: komt op een dag niet op zijn werk opdagen, blijkt polsen doorgesneden te hebben. 3 dagen van tevoren nog met hem op terras in de zon gezeten en hij had nog allerlei afspraken staan met familie en vrienden in de dagen na zijn dood. Ook iedereen stomverbaasd.

Ik zeg niet dat er geen sprake kan zijn van een misdrijf, dat is altijd een mogelijkheid maar de stelligheid waarmee de ouders zeggen "dit en dat kán gewoon niet waar zijn" is overdreven en waarschijnlijk ingegeven door verdriet, het niet willen accepteren van de situatie en het aan iemand de schuld willen geven...

Mogelijk scenario voor als het kind flink drank/drugs gebruikt had: ze voelt zich niet lekker of gaat gewoon compleet 'bad', gaat naar wc, blijft daar mogelijk uren zitten en vertrekt uiteindelijk nog steeds helemaal van de kaart naar buiten waar ze op eoa manier bij het spoor terecht komt. Ook vaak zat zien gebeuren vroeger met bekenden, totaal verdoofd door de drank uren op de plee liggen, bij wakker worden nog compleet versuft en de volgende dag thuis wakker worden zonder dat je weet hoe je er komt en jas/foon/sleutels/whatever kwijt blijken te zijn. Of een pilletje/snuifje teveel op hebben of troep gekocht en de plee of de buitenlucht opzoeken en daar uren door brengen en niet meer in staat zijn om helder te denken en te handelen. In elk uitgaanscentrum wekelijks soortgelijke gevallen te vinden... Meestal loopt het relatief goed af, soms niet.

Moraal van het verhaal: we wéten het gewoon niet, daarom kan je niet zomaar stellig dingen uit gaan sluiten.
Dat doen die ouders ook helemaal niet, dingen uitsluiten ook zelfmoord niet.

En de bewering dat ze " iemand de schuld" willen geven, vind ik ook maar grof en totaal uit het niets gegrepen.

De voorbeelden die jij aandraagt zijn inderdaad doorsnee gevallen van zelfmoord, het verschil met deze zaak is dat er teveel vragen zijn.
Daar willen die ouders antwoorden op, niet meer en niet minder.

Ik vind ze juist heel voorzichtig en zorgvuldig in de interviews met dit soort beweringen.
Jammer dat hun woorden hier door sommige users verdraait worden.
pi_157962607
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik wil het niet per se "aso" noemen, maar gewoon een geheel andere vriendenclub, ander gedrag etc.
En was wel terecht, ze leerde niet en je moet leren op havo-vwo. Nu hoeft ze niets te doen, wat ook niet goed is. (Enfin, ze gaat met kerst in Spanje wonen en zal het hopelijk goed komen op een nonnenschool).
Dat zijn drastische maatregelen. Het kan ook gewoon zijn dat ze laat start en nog wat jong in haar hoofd is. Dat was bij die kennis van mij ook zo. Dan is iemand nog even niet toe aan echt leren.
pi_157962615
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mwoh, ik zat vroeger op een havo-vwo waar veel 'elitekinderen' op zaten. Daar werden ook echt wel bakken drugs gebruikt en werd er schunnig veel gezopen. Kan best dat het er minder voorkomt dan op een VMBO maar het is écht geen zeldzaamheid. Laat staan dat je het als argument kan gebruiken om drugsgebruik volledig uit te sluiten.

Zeker nu 16-jarigen niet meer mogen drinken heb ik de indruk dat er nogal eens naar andere middelen gezocht wordt. Waarschijnlijk kunnen ze makkelijker aan pillen/coke/speed komen dan aan een fles sterke drank of een kratje bier...
Op 16-jarige leeftijd al? Ik zat op atheneum allemaal brave lieden hoor. Eerste biertje werd vaak pas gedronken in de studententijd.
I´m back.
pi_157962621
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje (lees grote) onzin om zo stellig te beweren dat jij weet hoe iemand onder invloed zich gedraagt op spoorrails.
Ik zeg alleen dat het een mogelijkheid is, niet meer en niet minder
pi_157962629
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Op 16-jarige leeftijd al? Ik zat op atheneum allemaal brave lieden hoor. Eerste biertje werd vaak pas gedronken in de studententijd.
Dan zat je gewoon op een saaie school en waarschijnlijk een lange tijd geleden.
pi_157962634
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat zijn drastische maatregelen. Het kan ook gewoon zijn dat ze laat start en nog wat jong in haar hoofd is. Dat was bij die kennis van mij ook zo. Dan is iemand nog even niet toe aan echt leren.
Je moet wat hč. Of je laat je dochter mislukken in de hoop dat het later nog goed komt, of je neemt een andere beslissing (en dan heb je de mazzel dat dit alternatief er is).
I´m back.
pi_157962640
Namens heel FOK! heb ik onderstaand filmpje gemaakt om te herdenken.

WE MISS YOU!!!!

pi_157962646
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet wat hč. Of je laat je dochter mislukken in de hoop dat het later nog goed komt, of je neemt een andere beslissing (en dan heb je de mazzel dat dit alternatief er is).
Hopen dat het iets voor is. Een internaat is niet voor iedereen de oplossing.
pi_157962653
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:51 schreef Joezi het volgende:

WE MISS YOU!!!!

Niet namens mij in elk geval.
pi_157962654
quote:

WE MISS YOU!!!!

Erg he!
  woensdag 2 december 2015 @ 12:52:10 #269
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157962664
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat het een mogelijkheid is, niet meer en niet minder
Ja, zo lust ik er nog wel een.
pi_157962665
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan zat je gewoon op een saaie school en waarschijnlijk een lange tijd geleden.
Ja, wel lang geleden idd, wrs zijn in die zin vwo en vmbo ook naar elkaar toe gegroeid. Maar als ik die oude vriendinnetjes zie van mijn dochter die nog wel op havo of vwo zitten, dan zie ik dat daar enorm verschil tussen zit.
I´m back.
pi_157962672
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, zo lust ik er nog wel een.
Ja het is lunchtijd, dus smakelijk.
pi_157962681
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hopen dat het iets voor is. Een internaat is niet voor iedereen de oplossing.
Ja, nou ja, ze gaat er iig mee akkoord. Zal eerste tijd toch nog taal leren zijn en dus dan moet ze ook leren.
I´m back.
  woensdag 2 december 2015 @ 12:54:15 #273
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157962701
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, ze gaat er iig mee akkoord. Zal eerste tijd toch nog taal leren zijn en dus dan moet ze ook leren.
Sterkte! En groeten aan je vrouw. :)
pi_157962711
quote:

[..]

Ja, wel lang geleden idd, wrs zijn in die zin vwo en vmbo ook naar elkaar toe gegroeid. Maar als ik die oude vriendinnetjes zie van mijn dochter die nog wel op havo of vwo zitten, dan zie ik dat daar enorm verschil tussen zit.
Daar zit ook duidelijk een verschil in. Maar ik denk niet dat als je van beide groepen die mensen eruit pakt die wel uitgaan/drinken/drugs gebruiken er een werkelijk verschil is is op die gebieden. Ik denk wel dat bijv. ouders van kinderen die een wat hogere opleiding volgen vaker zelf een betere opleiding hebben gehad en en een kind niet zo snel zo laat uit laten gaan op jonge leeftijd.
pi_157962719
quote:

WE MISS YOU!!!!

Kende je haar?
pi_157962724
quote:

[..]

En wat is dan het niveau van die school?
pi_157962732
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sterkte! En groeten aan je vrouw. :)
Groeten terug. Komt goed, denk ik.
I´m back.
pi_157962747
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:54 schreef Fotolijstjes het volgende:

[..]

Kende je haar?
Was gepost op de fb van haar vader een aantal dagen geleden.
Overtreffende trap van glitterplaatjes, deze heeft muziek... :r
pi_157962750
Het valt mij uberhaupt op dat XTC door zoveel mensen (ook ver volwassenen) tegenwoordig als GEHEEL normaal wordt gezien bij het uitgaan.
pi_157962758
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar ligt dat dan niet aan je dochter zelf? Ik neem aan dat niet álle leerlingen op vmbo scholen zo zijn.
pi_157962762
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:56 schreef Jaroon het volgende:
Het valt mij uberhaupt op dat XTC door zoveel mensen (ook ver volwassenen) tegenwoordig als GEHEEL normaal wordt gezien bij het uitgaan.
Ja zijn net aspirientjes blijkbaar.
pi_157962774
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:56 schreef Fotolijstjes het volgende:

[..]

Maar ligt dat dan niet aan je dochter zelf? Ik neem aan dat niet álle leerlingen op vmbo scholen zo zijn.
Zet VMBO mensen in een groep naast een groep VWO mensen en je ziet het verschil wel in gedrag.
pi_157962780
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar zit ook duidelijk een verschil in. Maar ik denk niet dat als je van beide groepen die mensen eruit pakt die wel uitgaan/drinken/drugs gebruiken er een werkelijk verschil is is op die gebieden. Ik denk wel dat bijv. ouders van kinderen die een wat hogere opleiding volgen vaker zelf een betere opleiding hebben gehad en en een kind niet zo snel zo laat uit laten gaan op jonge leeftijd.
Ik denk dat je idd meer controle hebt als ouder over een kind dat op vwo zit, zodat er ook meer vertrouwen bestaat. En helaas hoe goed je het ook wil doen bij kinderen op het vmbo heb je geen controle meer, en moet je echt uitkijken iets verkeerd te doen of te zeggen, zodat ze helemaal de kont tegen de kribbe gooien.
I´m back.
pi_157962786
quote:
Het is ook best normaal om te experimenteren. Laten we niet doen alsof alleen laagopgeleide personen dat doen, want mensen die dat denken zijn wat mij betreft nooit op goede feestjes of festivals geweest.

Verder klote discussie ook. Trieste gebeurtenis, wat de oorzaak ook is. :N
pi_157962794
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En wat is dan het niveau van die school?
Zelfde niveau, maar er komt wel een brugperiode.
I´m back.
pi_157962802
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja zijn net aspirientjes blijkbaar.
Terwijl het toch regelmatig mis gaat.
pi_157962807
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zet VMBO mensen in een groep naast een groep VWO mensen en je ziet het verschil wel in gedrag.
Snap ik. Neemt niet weg dat op vmbo ook normale types zijn. Als je dochter optrekt met gekke types, mag je ook kijken naar je dochter en de opvoeding vind ik. Ipv de schuld bij die andere types neer te leggen, want niet iedereen op een vmbo school is losgeslagen en asociaal.
pi_157962830
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:57 schreef Fotolijstjes het volgende:

[..]

Het is ook best normaal om te experimenteren. Laten we niet doen alsof alleen laagopgeleide personen dat doen, want mensen die dat denken zijn wat mij betreft nooit op goede feestjes of festivals geweest.

Verder klote discussie ook. Trieste gebeurtenis, wat de oorzaak ook is. :N
Het hangt er vanaf met wat en op welke leeftijd.
pi_157962850
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zelfde niveau, maar er komt wel een brugperiode.
En je kan tussendoor laten testen. Niet dat je een luie leerling krijgt die blijft 'hangen'of te laag niveau omdat dat lekker makkelijk is. Dat heb ik gedaan. Toch wel spijt van.
pi_157962851
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:56 schreef Fotolijstjes het volgende:

[..]

Nou, ik zelf niet maar mijn vrouw is als vrijwilliger wel mee geweest met paar van die bussen vmbo'ers naar beroependagen.... en ze hebben een gedrag dat werkelijk waar nogal vermoeiend is. In zo'n school je proberen aan te passen vergt ook bijna van je dat je met dergelijk gedrag meedoet, anders heb je geen leven.
I´m back.
pi_157962867
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat doen die ouders ook helemaal niet, dingen uitsluiten ook zelfmoord niet.

En de bewering dat ze " iemand de schuld" willen geven, vind ik ook maar grof en totaal uit het niets gegrepen.

De voorbeelden die jij aandraagt zijn inderdaad doorsnee gevallen van zelfmoord, het verschil met deze zaak is dat er teveel vragen zijn.
Daar willen die ouders antwoorden op, niet meer en niet minder.

Ik vind ze juist heel voorzichtig en zorgvuldig in de interviews met dit soort beweringen.
Jammer dat hun woorden hier door sommige users verdraait worden.
Heel normale reactie om iets of iemand de schuld te willen geven, denk dat dat in zo'n geval altijd wel in meer of mindere mate door je hoofd speelt.

Dit verhaal past ook prima in een doorsnee zelfmoordverhaal of ongeluk icm verdovende middelen.

"Dit kan niet waar zijn" en stellen dat het 'fysiek onmogelijk' is dat dochter zo lang buiten is gebleven riekt wel naar dingen uitsluiten.
pi_157962868
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:58 schreef Fotolijstjes het volgende:

[..]

Snap ik. Neemt niet weg dat op vmbo ook normale types zijn. Als je dochter optrekt met gekke types, mag je ook kijken naar je dochter en de opvoeding vind ik. Ipv de schuld bij die andere types neer te leggen, want niet iedereen op een vmbo school is losgeslagen en asociaal.
Nee. Zo bedoelde ik dat ook niet. Maar het kan wel moeilijker zijn je plek te vinden.
pi_157962870
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf met wat en op welke leeftijd.
Ja naja als je op een beetje de grotere festivals bent geweest weet je zelf ook wel dat de meest uiteenlopende types weleens een pilletje slikken. Niets mis mee ook.

Alleen wat sneu is, is dat jongeren LOGISCHERWIJS experimenteren en dat het heel af en toe fout kán gaan. Jammer, want niks mis met experimenteren.
pi_157962881
quote:
Zal je wrs niet verbazen dat ik dat niet vind.
I´m back.
pi_157962885
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Was gepost op de fb van haar vader een aantal dagen geleden.
Overtreffende trap van glitterplaatjes, deze heeft muziek... :r
Dit topic is ook :r Lekker speculeren met z'n allen
pi_157962902
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:01 schreef Fotolijstjes het volgende:

[..]

Ja naja als je op een beetje de grotere festivals bent geweest weet je zelf ook wel dat de meest uiteenlopende types weleens een pilletje slikken. Niets mis mee ook.

Alleen wat sneu is, is dat jongeren LOGISCHERWIJS experimenteren en dat het heel af en toe fout kán gaan. Jammer, want niks mis met experimenteren.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:01 schreef Fotolijstjes het volgende:

[..]

Dat is ook prima. Maar misschien niet als je 16 bent om 2 uur in de nacht.
pi_157962904
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, ik zelf niet maar mijn vrouw is als vrijwilliger wel mee geweest met paar van die bussen vmbo'ers naar beroependagen.... en ze hebben een gedrag dat werkelijk waar nogal vermoeiend is. In zo'n school je proberen aan te passen vergt ook bijna van je dat je met dergelijk gedrag meedoet, anders heb je geen leven.
Ben het er echt niet mee eens. :P Dit komt op mij over om bepaald gedrag van je dochter goed te praten.
pi_157962908
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En je kan tussendoor laten testen. Niet dat je een luie leerling krijgt die blijft 'hangen'of te laag niveau omdat dat lekker makkelijk is. Dat heb ik gedaan. Toch wel spijt van.
Belangrijkste voor haar is de taal in de eerste periode. Nu kan ze wel heel goed Engels, maar daarmee kun je je niet redden in Spanje.
I´m back.
pi_157962920
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

[..]

Dat is ook prima. Maar misschien niet als je 16 bent om 2 uur in de nacht.
Het gebeurt, dus ach. Zo'n schande is het niet wat mij betreft.

Maar kijken of het echt zo is. Lijkt mij iig waarschijnlijk dat ze onder invloed was
pi_157962922
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:02 schreef Fotolijstjes het volgende:

[..]

Ben het er echt niet mee eens. :P Dit komt op mij over om bepaald gedrag van je dochter goed te praten.
Het is gewoon een duidelijke uitleg over hoe groepen werken. Sommige groepen trekken je mee omlaag.
pi_157962939
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:02 schreef Fotolijstjes het volgende:

[..]

Nou ze was t/m de laatste klas op havo-vwo een heel aardig lief meisje, tot aan januari van dit jaar zelfs, en toen ging het ineens verkeerd.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')