Maar dan staat ze wel "toevallig" op een spoor?quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die kans lijkt mij ook groot. Of ze liep wel rond en raakte haar geest langzamerhand kwijt door onderkoeling.
Dat kan. Als je in de war bent.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar dan staat ze wel "toevallig" op een spoor?
was het nou een gewone nachttrein of een goederentrein ?quote:Op dinsdag 1 december 2015 01:13 schreef Obvious5555 het volgende:
Ik denk dat het 'zombie op het spoor'-verhaal
uit een duim komt en op basis van de verklaring van de machinist zelfmoord de enige conclusie is.
Al vraag ik me zowel bij mijn eigen speculatie als bij het zombieverhaal echt af wat een machinist echt ziet in het donker bij 120 km per uur.
Dat zou de machinist gezegd hebben. Maar door alle door elkaar gedraaide verhalen via social media (waar de werkelijke media gek genoeg enorm veel van over heeft genomen) kun je bijna niets meer als feit aannemen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
was het nou een gewone nachttrein of een goederentrein ?
goederen trein mag maar 85 km en bij een station zal dat een nog lagere max snelheid zijn
Wie heeft dat zombie verhaal de wereld in geholpen ?
Dus het lichaam was nog niet eens geďdentificeerd, maar de case was al wel closed? Daar geloof ik dus bij voorbaat al helemaal niks van.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat is het hem nu juist, case closed is case closed.
Dat gebeurde er dus gisterenmorgen.
Een twitteraar.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
goederen trein mag maar 85 km en bij een station zal dat een nog lagere max snelheid zijn
Wat ook vreemd is is dat de PD bereikbaar was voor allerlei lieden om daar foto's en filmpjes te makenquote:Op dinsdag 1 december 2015 10:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus het lichaam was nog niet eens geďdentificeerd, maar de case was al wel closed? Daar geloof ik dus bij voorbaat al helemaal niks van.
Er is geen lichaam meer om te identificeren en naar aanleiding van de vondsten is de conclusie getrokken dat het om Dascha ging.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus het lichaam was nog niet eens geďdentificeerd, maar de case was al wel closed? Daar geloof ik dus bij voorbaat al helemaal niks van.
Wie zegt dat men dat niet heeft gedaan die ochtend?quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Wat ook vreemd is is dat de PD bereikbaar was voor allerlei lieden om daar foto's en filmpjes te maken
Hadden ze die niet af moeten zetten en moeten zoeken naar dat telefoontje ?
De plek waar ze aangereden is is niet vlakbij station Hilversum sportpark maar 1.8 km richting Hollandse Rading
Bij een natuurgebiedje aan de Maartensdijkse weg
Daar is onlangs nog een clubhuis van de politiehonden vereniging afgebrand.
Wie spoken daar rond s'nachts ?
Maakt niet uit, de politie gaat echt niet een zaak afsluiten als niet voor honderd procent duidelijk is wie het slachtoffer is.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er is geen lichaam meer om te identificeren en naar aanleiding van de vondsten is de conclusie getrokken dat het om Dascha ging.
Hoe en wat weten we niet, maar onderkleding, schoenen, haren en sieraden en misschien foto's van lichaamsdelen met moedervlekjes zeggen genoeg voor identificatie. DNA-testen geven dan alleen de bevestiging.
quote:,,De politie gaat de laatste drie uur van haar leven reconstrueren. Ook gaan ze op het hoogste niveau onderzoeken of ze, al dan niet, gedrogeerd was. Waar het onderzoek op vijftig procent zat, zit het nu op 110 procent."
Is hetzelfde als bij een verkeersongeluk, die plekken worden ook supersnel vrijgegeven.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Wat ook vreemd is is dat de PD bereikbaar was voor allerlei lieden om daar foto's en filmpjes te maken
De plek waar ze aangereden is is niet vlakbij station Hilversum sportpark maar 1.8 km richting Hollandse Rading
Bij een natuurgebiedje aan de Maartensdijkse weg
Daar is onlangs nog een clubhuis van de politiehonden vereniging afgebrand.
Beneden valt meestal ook niet zoveel meer te onderzoeken lijkt mij. En sommige zaken zijn gewoon vrij snel duidelijk. Je kan niet overal een groots onderzoek aan besteden zonder reden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Is hetzelfde als bij een verkeersongeluk, die plekken worden ook supersnel vrijgegeven.
Indien er dan opzet in het spel was, is de PD ook vervuild.
Hier in R'dam idem met hoogbouwspringers, hoge flat+iemand die valt=zelfmoord. Duurt een half uurtje en dan is er niets meer van te zien.
Klopt en al zijn er verdenkingen, bewijs het maar eens.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Beneden valt meestal ook niet zoveel meer te onderzoeken lijkt mij. En sommige zaken zijn gewoon vrij snel duidelijk. Je kan niet overal een groots onderzoek aan besteden zonder reden.
Ok dan komen we daar nog even op terug -quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:39 schreef Jaroon het volgende:
SS>Daar is onlangs nog een clubhuis van de politiehonden vereniging afgebrand.
J> Wie zegt dat men dat niet heeft gedaan die ochtend?
Volgens mij is ze aangereden door de eerste passagierstrein van die ochtend.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Stond in een artikel in De Gooi & Eemlander.quote:
Dat waren ze in die zaak van Talihta ook.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:00 schreef Obvious5555 het volgende:
[..]
Volgens mij is ze aangereden door de eerste passagierstrein van die ochtend.
Zombie stond op twitter, van iemand die beweerde het van direct betrokkenen zou hebben.
Overigens concludeert de politie zelfmoord als daar twee bronnen voor zijn. Laat de verklaring van de machinist de ene zijn, dan zullen ze er nog we een goede tweede voor hebben als ze zeggen 100% zeker te zijn.
Vlakbij het spoor, ja. Maar die honden club was 5 km vanaf sportpark en aan de andere kant van de snelweg. Dus niet erg relevant voor deze zaak.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:50 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ok dan komen we daar nog even op terug -![]()
dat politiehonden clubgebouwtje stond vlak bij het spoor
ideale hangplek voor jongeren leek me al> en wat lees ik ?
[ afbeelding ]
http://www.regio14.nl/201(...)e-politie-afgebrand/
En waar had die journaliste dat weer vandaan?quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
Stond in een artikel in De Gooi & Eemlander.
http://www.gooieneemlande(...)d-Dascha-was-suicide
nee vanaf de spoorovergang (waar ze aangereden is) tot aan de hondenclub is 150 meterquote:Op dinsdag 1 december 2015 11:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Vlakbij het spoor, ja. Maar die honden club was 5 km vanaf sportpark en aan de andere kant van de snelweg. Dus niet erg relevant voor deze zaak.
Waar heb je het over? Het is een krantenbericht.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En waar had die journaliste dat weer vandaan?
Niet van de politie is te lezen in de volgende regel.
Twitterberichten zijn IMO niet betrouwbaar, iedereen plempt er wat op. Buiten dat twitterbericht zijn er geen bronnen voor. Dus gevaarlijk om dan zomaar aan te nemen.
Aangezien de familie inmiddels na een gesprek met de politie niet meer zo zeker is dat het geen suicide was (bron rtl nieuws) zullen ze toch wel enige reden hebben om zo stellig te zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat waren ze in die zaak van Talihta ook.
http://www.at5.nl/artikel(...)_naar_fouten_politie
Staat ook in het stuk dat ze normaal wel forensisch onderzoek doen bij het spoor.
Dat eerste stuk van die quote is niet van mij trouwens.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:50 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ok dan komen we daar nog even op terug -![]()
dat politiehonden clubgebouwtje stond vlak bij het spoor
ideale hangplek voor jongeren leek me al> en wat lees ik ?
[ afbeelding ]
http://www.regio14.nl/201(...)e-politie-afgebrand/
Nergens is jouw bewering te lezen dan alleen op rtl. Alsof die zo betrouwbaar zijn..quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:20 schreef Obvious5555 het volgende:
[..]
Aangezien de familie inmiddels na een gesprek met de politie niet meer zo zeker is dat het geen suicide was (bron rtl nieuws) zullen ze toch wel enige reden hebben om zo stellig te zijn.
Wat ook weinig zegt want dan heeft hij het over een helder iemand en dat hoeft ze total niet te zijn geweest. daarnaast zijn er wel meer depressieve mensen waar jet het totaal niet aan merkt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:54 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Nergens is jouw bewering te lezen dan alleen op rtl. Alsof die zo betrouwbaar zijn..
Ik ga dan ook maar weer gewoon uit van mijn eigen bewering dat dat artikel tegenstrijdig klinkt met hetgeen er later is geschreven;nm dat vader helemaal niet en nooit overtuigd is geweest van een zelfmoord. Ook niet een heel klein beetje.
Men is actief via facebook.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:52 schreef StaceySinger het volgende:
dit snap ik niet helemaal ?
Internetadres: www.getdown-hilversum.nl
Uitgeschreven: Dit bedrijf is inmiddels uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel.
http://drimble.nl/bedrijf(...)-down-hilversum.html
Wie is Jet?quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat ook weinig zegt want dan heeft hij het over een helder iemand en dat hoeft ze total niet te zijn geweest. daarnaast zijn er wel meer depressieve mensen waar jet het totaal niet aan merkt.
Ik ben heel blij voor de ouders .quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:28 schreef StaceySinger het volgende:
Vader: uitgebreide sectie op lichaam Dascha
HOLLANDSCHE RADING -
Patholoog Frank van de Goot gaat een uitgebreide sectie uitvoeren op het lichaam van Dascha Graafsma (16). De familie is ingegaan op zijn aanbod, vertelde Dascha's vader dinsdag tegen het ANP. De politie gaat ervan uit dat het meisje, dat in de nacht van vrijdag op zaterdag om het leven kwam bij een aanrijding met een trein in Hilversum, zelfmoord heeft gepleegd. Maar de familie zit nog met veel vragen.
Patholoog Frank van de Goot wil de lichamelijke resten van Dascha "volledig in kaart brengen", lichtte hij dinsdag toe. Hij zal haar bloed onderzoeken op sporen van drugs en alcohol, en onder meer röntgen- en radiologisch onderzoek uitvoeren. Hij wil ook kijken of hij kan achterhalen hoe ze is aangereden door de trein.
"Dascha was zo'n blij kind. Dit klopt gewoon niet", aldus haar vader René. "Ik accepteer het niet als het gewoon wordt afgedaan als zelfmoord." Volgens vader Graafsma moet er meer aan de hand geweest zijn, bijvoorbeeld dat zijn dochter door iemand anders gedrogeerd is. Hij heeft naar aanleiding van wat er gebeurd is met zijn dochter, veel reacties gehad over drugs in het uitgaansgebied waar Dascha ook was.
Dascha's oudere zus Dominique (21) weet zeker dat Dascha niet zomaar zelfmoord heeft gepleegd. "Mijn zusje en ik waren zo close, zo dik. Als er iets was, zei ze dat tegen mij. Altijd. Dit zou ze ons als gezin niet aandoen."
Dascha was met drie vriendinnen uitgegaan in de club Let's Get Down in Hilversum. Om 02.00 uur zaterdagochtend ging ze weg "om te plassen" en kwam niet meer terug. Om 05.45 uur werd zij aangereden door de trein. De familie wil vooral weten wat er gebeurd is in de drie uur daartussen.
"Als ze al zelfmoord heeft gepleegd, dan moet er iets zijn waardoor ze kortslluiting heeft gekregen. Dat willen we heel graag helder krijgen", zegt zus Dominique.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ichaam_Dascha__.html
Ja echt hé ben oprecht blij voor de mensen .quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, dit gaat rust geven.
ze is in goede handen.
't Pakhuys is toch wel van een heel ander kaliber. Daar kwam ik vroeger nog wel eens in mijn 'gothic' periodequote:Op dinsdag 1 december 2015 12:02 schreef StaceySinger het volgende:
die kroeg is toch eigendom van een ranzig clubje
De broers Frank en Peter T. hebben hun aandelen in een Hilversums danscafé van de hand gedaan. De twee zitten sinds vorige maand vast nadat er in de woning van Frank T. een inval werd gedaan.
Daarbij werden kalasjnikovs, handgranaten, munitie, cocaďne en pistolen gevonden.
Ze bezaten in het verleden verschillende discotheken, zoals Baccara, Switch en G-Spot. Tot de arrestatie in december hadden ze aandelen in het danscafé ‘Let’s Get Down’, maar die zijn nu overgenomen door horeca-ondernemer Dennis Drieënhuizen. Door de aanhouding van de twee is de geplande overname in een stroomversnelling gekomen, zo zegt Drieënhuizen vandaag tegen de De Gooi- en Eemlander.
De broers zijn nog wel voor eenderde eigenaar van een andere discotheek in Hilversum, ’t Pakhuys. Ook daar is Drieënhuizen mede-eigenaar. Die nachtdisco ging vorig jaar dicht omdat de zaak niet goed liep. Het pand staat momenteel te koop.
http://hilversum.nieuws.n(...)broeders-uit-horeca/
Vooral dat het zo snel kan, en ze er geen rechtszaken en slopende maanden strijd hoeven voeren voor antwoorden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:36 schreef DeNiAs het volgende:
[..]
Ja echt hé ben oprecht blij voor de mensen .
Ik ook, maar ik vind het vreemd dat de vader eerst aangaf dat er niks van het lichaam over was (er kon zelfs geen bloed of urine worden getest), maar er nu kennelijk toch sectie verricht kan worden.quote:
En wie zou dat die vader op zijn mouw gespeld hebben?quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik vind het vreemd dat de vader eerst aangaf dat er niks van het lichaam over was (er kon zelfs geen bloed of urine worden getest), maar er nu kennelijk toch sectie verricht kan worden.
Taak van Justitiequote:Op dinsdag 1 december 2015 12:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En wie zou dat die vader op zijn mouw gespeld hebben?
De woordvoerder van de politie?
edit: Is het de taak van de verse nabestaanden om een onderzoek in goede banen te leiden?
In België was ook zo'n bekende zaak. Een Nederlandse jongen lag daar onder een brug, vol met kneuzingen en blauwe plekken. Zijn handen en voeten waren aan elkaar gebonden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:58 schreef H.FR het volgende:
Kwalijke zaak dat dit soort dingen zo makkelijk als zelfmoord afgedaan worden. Dan kan je dus 'gewoon' wegkomen met een moord door iemand op de rails te leggen.
Ja, afschuwelijk verhaal. En OM maar blijven volhouden dat hij daar zo´n 150 km van huis zelfmoord had gepleegd. Ook in de uren voor zijn dood flinke gaten in de tijdslijn.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
In België was ook zo'n bekende zaak. Een Nederlandse jongen lag daar onder een brug, vol met kneuzingen en blauwe plekken. Zijn handen en voeten waren aan elkaar gebonden.
Politie: zelfmoord.
. http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)geen-zelfmoord.dhtml
En nog gespot met andere jongens volgens mij.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, afschuwelijk verhaal. En OM maar blijven volhouden dat hij daar zo´n 150 km van huis zelfmoord had gepleegd. Ook in de uren voor zijn dood flinke gaten in de tijdslijn.
Frank van de Goot en advocaat Diekstra worden wel in veel in dit soort zaken benoemd. Diekstra werkt ook aan de zaak van Talitha.quote:Gevoel bij nabestaanden
Bij elk overlijden waar een vermoeden is van zelfmoord, zou sectie gedaan moeten worden, stelt Van de Goot. Volgens de forensisch patholoog gaan nu heel wat zelfmoorden onterecht als dusdanig de boeken in.
,,Een auto die in het kanaal rijdt en die niet geremd blijkt te hebben. De conclusie is dan meestal snel getrokken: zelfmoord. Maar het kan evengoed een epileptische aanval geweest zijn of een hartprobleem'', aldus de forensisch patholoog. ,,Verzekeringstechnisch is dat van belang, maar natuurlijk ook gevoelsmatig, voor de nabestaanden.''
Ook de vader van de 18-jarige Lesley Timmer leeft nog steeds in onduidelijkheid. Lesley werd in 2010 zwaargewond aangetroffen onder een brug, zijn handen en voeten aan elkaar gebonden. ,,Niet weten wat er gebeurd is, voelt als een wond die niet meer wil genezen'', zegt Lesley's vader. Ook vader Timmer heeft advocaat Diekstra in de arm genomen om de zaak te laten heropenen.
Halverwege op een CS-station toch?quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
En nog gespot met andere jongens volgens mij.
quote:De Belgische politie zei eerder tegen het tv-programma TROS Vermist wel dat twee getuigen Lesley hadden gezien vlakbij de plek waar hij werd gevonden. ,,Hij leefde en hij was alleen'', klonk het. Maar volgens de verklaring zag een van de getuigen een stel op zo'n 15 tot 20 meter van Lesley, dat op hem leek te wachten. De man had de indruk gekregen van ,,een scčne van een familiaal conflict'', liet hij optekenen.
Dat politie en justitie keihard falen is natuurlijk niets nieuws. Die zijn onder druk vanuit de politiek zo ongeveer drukker bezig met reorganiseren dan met werk wat echt belangrijk is. Dat er hier in deze zaak eigenlijk ook gewoon direct werd gezegd zelfmoord terwijl er zoveel dingen zijn die totaal niet kloppen zeggen wat mij betreft ook genoeg.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, afschuwelijk verhaal. En OM maar blijven volhouden dat hij daar zo´n 150 km van huis zelfmoord had gepleegd. Ook in de uren voor zijn dood flinke gaten in de tijdslijn.
Al 5 jaar onzekerheid...quote:'DNA-spoor in zaak-Lesley Timmer'
DEN HAAG -
Op de veters waarmee de handen en voeten van de in 2010 overleden Lesley Timmer (18) waren vastgebonden, is DNA aangetroffen van een onbekend iemand. De familie van de jongen wil dat onderzoek wordt gedaan naar de herkomst van het spoor. Dat laat advocaat Sébas Diekstra weten.
De dood van de achttienjarige Delftse vwo-scholier heeft in België het stempel zelfdoding gekregen. Lesley werd zwaargewond aangetroffen op het wegdek onder de Kennedybrug in Luik. Hij overleed korte tijd later zonder nog bij kennis te zijn gekomen.
Vorige week liet de familie weten met hulp van experts eigen onderzoek in te stellen naar de dood en plotselinge verdwijning van Lesley in juni 2010. De familie heeft sinds kort de beschikking over het dossier, waarin ook melding wordt gemaakt van het DNA-spoor.
Zijn vader René Timmer betwijfelt of het zelfmoord was en heeft ook vragen over het plotselinge vertrek van Lesley per trein vanuit Delft. Enkele dagen later werd hij aangetroffen. Het duurde daarna nog weken voordat de jongeman werd geďdentificeerd.
Forensisch patholoog Frank van de Goot concludeerde eerder dat zijn verwondingen niet goed stroken met de aangenomen val van de brug. Ook plaatste Van de Goot vraagtekens bij het feit dat de handen van Lesley met zijn eigen schoenveters op zijn rug waren gebonden en zijn voeten bij elkaar.
Dat is nog altijd - gebaseerd op de informatie die voorhanden is - de meest logische verklaring.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:20 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dat politie en justitie keihard falen is natuurlijk niets nieuws. Die zijn onder druk vanuit de politiek zo ongeveer drukker bezig met reorganiseren dan met werk wat echt belangrijk is. Dat er hier in deze zaak eigenlijk ook gewoon direct werd gezegd zelfmoord terwijl er zoveel dingen zijn die totaal niet kloppen zeggen wat mij betreft ook genoeg.
Alsof iedere zaak is op te lossen...quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Hier nog een bron van dit jaar over de zaak Lesley Timmer:
[..]
Al 5 jaar onzekerheid...
Alsof die pippo's van de recherche deze zaak ooit nog kunnen oplossen.
Als je geen gedegen onderzoek doet niet. Na 5 jaar op zoek gaan naar twee mannen is inderdaad een beetje zinloos. Na een week hadden ze meer succes kunnen boeken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alsof iedere zaak is op te lossen...
Als je gedegen onderzoek doet wel, ja?quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als je geen gedegen onderzoek doet niet.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is nog altijd - gebaseerd op de informatie die voorhanden is -voor mij de meest logische verklaring.
Ja, lees maar even de artikelen die hier gepost zijn over Frank van de Goot, die kan het heel goed omschrijven.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je gedegen onderzoek doet wel, ja?
Wel een makkelijk ijkpunt, zo'n grote prikker op het spoor. Vond de NS dat goed?quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nee vanaf de spoorovergang (waar ze aangereden is) tot aan de hondenclub is 150 meter
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rare tent... weinig plee's maar wel een rookruimte binnen. Het rare verhaal dat ze naar buiten loopt om te gaan plassen blijkt dus wel te kloppen. Enfin wel fijn voor de buurt dat kroeggangers niet de hele nacht op straat staan te roken daar.quote:De club heeft een beperkt aantal toiletten, en buitenom kun je bij andere toiletten in de gelegenheid boven de club komen. Het naar buiten gaan voor de wc is daar dus niet zo gek.
Niet op de feiten vooruit lopen. Hebben we niets aan.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:47 schreef Fred0w het volgende:
Stel nou dat uit de sectie blijkt dat ze niet is overleden door suďcide,
maar door geweld?
Kunnen we dan concluderen dat de politie gefaald heeft?
Als dat de feiten zijn dan kunnen we dat concluderen. Maar tot nu toe is het allemaal gissen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:47 schreef Fred0w het volgende:
Stel nou dat uit de sectie blijkt dat ze niet is overleden door suďcide,
maar door geweld?
Kunnen we dan concluderen dat de politie gefaald heeft?
Nee dat is niet raar. Mensen zeggen de gekste dingen in tijden van nood. Probeer je dat maar eens voor te stellen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:09 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
Raar dat haar vader tijdens dat interview zei dat het leven doorgaat
Mwoah, er zit nogal een verschil tussen zelfmoord plegen en onder de trein vallen omdat je staat te spacen van de LSD.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is nog altijd - gebaseerd op de informatie die voorhanden is - de meest logische verklaring.
quote:De patholoog die het onderzoek uitvoert naar de dood van de 16-jarige Dascha Graafsma, gaat het aanpakken alsof er een zwaar misdrijf is gepleegd. Hij vindt dat dit soort zaken veel uitgebreider moet worden onderzocht.
Patholoog Frank van de Goot liet vanmiddag weten dat de familie is ingegaan op zijn aanbod om het lichaam van het meisje te onderzoeken. De politie gaat ervan uit dat het meisje zelfmoord heeft gepleegd, maar de familie zit nog met veel vragen.
Ervaring
De patholoog heeft ervaring met dit soort zaken. Hij deed ook onderzoek naar de dood van Thalita. Deze 25-jarige vrouw kwam in 2013 om te het leven op het spoor bij Heerhugowaard. Het OM ging uit van zelfmoord, maar daarvoor was niet voldoende bewijs. Van de Goot concludeerde na zijn onderzoek dat het meisje geen zelfmoord had gepleegd. Wat er wel is gebeurd, is nog altijd niet duidelijk.
Over de dood van Dascha kan de patholoog nog niets zeggen. Hij gaat toxicologisch onderzoek doen om te zien wat Dascha in haar bloed had. Zo kan hij bijvoorbeeld zien of ze veel gedronken had, of dat er drugs in het spel waren.
Uitgebreider onderzoek doen
De patholoog vindt dat er uitgebreider onderzoek moet worden gedaan in dit soort zaken. "In Nederland overlijden 150.000 mensen per jaar. Bij 97 procent van de mensen wordt de doodsoorzaak niet onderzocht. 28,7 procent van de Nederlanders gaat dood aan hart- en vaatziekten, zegt men. Maar hoe we dat weten? De mensen worden in ieder geval niet onderzocht."
Dascha was met drie vriendinnen uitgegaan in de club Let's Get Down in Hilversum. Om 2:00 uur zaterdagochtend zei ze dat ze even ging plassen, maar ze kwam niet meer terug. Om 5:45 uur werd ze aangereden door een trein bij het vlakbij gelegen station Hilversum Sportpark. De familie wil vooral weten wat er gebeurd is in de uren daartussen. De politie heeft toegezegd dat te zullen onderzoeken. Op het onderzoek van Van de Goot gaat de politie niet in.
Team staat klaar
Van de Goot heeft een team samengesteld voor het onderzoek. Hij is verbonden aan de Vrije Universiteit Amsterdam en aan Simbiant, een pathologiemaatschap in Alkmaar. In Alkmaar kan hij gebruik maken van een ruimte voor het onderzoek.
Editie NL sprak gisteren met de vader van Dascha, René Graafsma. Hij zei dat hij alles wil weten over de dood van zijn dochter:
Ik ben een paar keer in die club geweest, (laatste keer is achter al een halfjaar/jaar geleden) en rond tijdstip van "even plassen" staat er (wat ik weet) altijd een toilet juffrouw. En het lijkt me niet dat de dame in kwestie via een soort nooduitgang naar buiten mag.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Op een ander forum:
[..]
Rare tent... weinig plee's maar wel een rookruimte binnen. Het rare verhaal dat ze naar buiten loopt om te gaan plassen blijkt dus wel te kloppen. Enfin wel fijn voor de buurt dat kroeggangers niet de hele nacht op straat staan te roken daar.
http://partyflock.nl/virtualtour/34:Lets-Get-Down
Omdat je moet betalen ?quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:25 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik ben een paar keer in die club geweest, (laatste keer is achter al een halfjaar/jaar geleden) en rond tijdstip van "even plassen" staat er (wat ik weet) altijd een toilet juffrouw. En het lijkt me niet dat de dame in kwestie via een soort nooduitgang naar buiten mag.
Dus waarom zou je naar buiten gaan om ff te plassen?
Nee is niet gevonden..quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:37 schreef Konijntjuh het volgende:
Hebben zal al overigens een afscheidsbrief/email/ Word/pdf etc..document van Dascha gevonden trouwens? Meestal bij personen die minderjarig zijn en van plan zijn om zelfmoord te plegen dit dan met voorbedachte rade, sturen meestal of laten meestal een afscheidsbrief achter waarom men zelfmoord pleegt,Dit kan aan iedereen zijn geadresseerd zijn maar ook alleen naar een hartsvriendin die ze veel toevertrouwd.
Zal denk ik best wel al vermeld zijn of besproken zijn maar ik heb niet alles gelezen, ik val er midden tussen in
Zou jij voor 50 cent liever buiten, in die kou en dat soort onstuimig weer, als dame, buiten gaan plassen?quote:
Als ik bier drink wel ja. Plus dames wc's zijn er vaak één /twee in vergelijking met mannen 10 pisbakkenquote:Op dinsdag 1 december 2015 19:29 schreef K44S het volgende:
[..]
Zou jij voor 50 cent liever buiten, in die kou en dat soort onstuimig weer, als dame, buiten gaan plassen?
Ovengoed een vreemd verhaal dat -volgens media- de politie de stekker er uit wilde halen.
Oke, kan ik natuurlijk niets over kwijt(als jongen).quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:31 schreef Soury het volgende:
[..]
Als ik bier drink wel ja. Plus dames wc's zijn er vaak één /twee in vergelijking met mannen 10 pisbakken
Dat ontken ik toch nergens? Ik snap het buiten pissen wel. Trouwens schandalig dat een tent er geld voor vraagt,quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:34 schreef K44S het volgende:
[..]
Oke, kan ik natuurlijk niets over kwijt(als jongen).
Maar goed, treinstation Sportpark is ruim 10 minuten lopen. Dus het kán niet anders zijn dat er in de tussentijd wat gebeurt is,
Als je het idee dat ik je "aanval" is dat niet mijn bedoeling.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:36 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat ontken ik toch nergens? Ik snap het buiten pissen wel. Trouwens schandalig dat een tent er geld voor vraagt,
Nou ja dat slaat nergens opquote:Op dinsdag 1 december 2015 19:34 schreef K44S het volgende:
[..]
Oke, kan ik natuurlijk niets over kwijt(als jongen).
Maar goed, treinstation Sportpark is ruim 10 minuten lopen. Dus het kán niet anders zijn dat er in de tussentijd wat gebeurt is.
Ik qoute van LGD fb:
"mijn dochter komt zelf vaak in deze club haar vrienden club heeft een regel geen drank van vreemde aan nemen , samen naar de wc , samen naar buiten en als ze weg gaan elkaar melden hoe of wat , ik vind niet dat je een portier of de club als schuldige aan kan wijzen , zelfs de opmerkingen die je bij sommige , pagina,s leest van wat doet een 16 jarig zo laat buiten . kom op hoor we leven in 2015 en je kan niet verw8 dat een 16 jarig om 10 uur thuis is in het weekend terwijl der vrienden langer mogen . wel zeg ik van af nu gewoon iedereen die naar binnen wilt fouilleren zakken leeg enz enz . dat is de enige kans om dit misschien voor de volgende keer te voorkomen"
Oeh, bijna!quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Er is geen lichaam meer om te identificeren en naar aanleiding van de vondsten is de conclusie getrokken dat het om Dascha ging.
Hoe en wat weten we niet, maar onderkleding, schoenen, haren en sieraden en misschien foto's van lichaamsdelen met moedervlekjes zeggen genoeg voor identificatie. DNA-testen geven dan alleen de bevestiging.
quote:Op donderdag 12 november 2015 19:27 schreef APK het volgende:
Met een soort wet van Godwin dat hoe langer de discussie duurt de kans groter wordt dat het woord 'onderbroekje' gepost gaat worden
Die bezorgde vaders die ineens weten wat hun dochters uitvretenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |