Waar heb je het over? Het is een krantenbericht.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En waar had die journaliste dat weer vandaan?
Niet van de politie is te lezen in de volgende regel.
Twitterberichten zijn IMO niet betrouwbaar, iedereen plempt er wat op. Buiten dat twitterbericht zijn er geen bronnen voor. Dus gevaarlijk om dan zomaar aan te nemen.
Aangezien de familie inmiddels na een gesprek met de politie niet meer zo zeker is dat het geen suicide was (bron rtl nieuws) zullen ze toch wel enige reden hebben om zo stellig te zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat waren ze in die zaak van Talihta ook.
http://www.at5.nl/artikel(...)_naar_fouten_politie
Staat ook in het stuk dat ze normaal wel forensisch onderzoek doen bij het spoor.
Dat eerste stuk van die quote is niet van mij trouwens.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:50 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ok dan komen we daar nog even op terug -![]()
dat politiehonden clubgebouwtje stond vlak bij het spoor
ideale hangplek voor jongeren leek me al> en wat lees ik ?
[ afbeelding ]
http://www.regio14.nl/201(...)e-politie-afgebrand/
Nergens is jouw bewering te lezen dan alleen op rtl. Alsof die zo betrouwbaar zijn..quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:20 schreef Obvious5555 het volgende:
[..]
Aangezien de familie inmiddels na een gesprek met de politie niet meer zo zeker is dat het geen suicide was (bron rtl nieuws) zullen ze toch wel enige reden hebben om zo stellig te zijn.
Wat ook weinig zegt want dan heeft hij het over een helder iemand en dat hoeft ze total niet te zijn geweest. daarnaast zijn er wel meer depressieve mensen waar jet het totaal niet aan merkt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:54 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Nergens is jouw bewering te lezen dan alleen op rtl. Alsof die zo betrouwbaar zijn..
Ik ga dan ook maar weer gewoon uit van mijn eigen bewering dat dat artikel tegenstrijdig klinkt met hetgeen er later is geschreven;nm dat vader helemaal niet en nooit overtuigd is geweest van een zelfmoord. Ook niet een heel klein beetje.
Men is actief via facebook.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:52 schreef StaceySinger het volgende:
dit snap ik niet helemaal ?
Internetadres: www.getdown-hilversum.nl
Uitgeschreven: Dit bedrijf is inmiddels uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel.
http://drimble.nl/bedrijf(...)-down-hilversum.html
Wie is Jet?quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat ook weinig zegt want dan heeft hij het over een helder iemand en dat hoeft ze total niet te zijn geweest. daarnaast zijn er wel meer depressieve mensen waar jet het totaal niet aan merkt.
Ik ben heel blij voor de ouders .quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:28 schreef StaceySinger het volgende:
Vader: uitgebreide sectie op lichaam Dascha
HOLLANDSCHE RADING -
Patholoog Frank van de Goot gaat een uitgebreide sectie uitvoeren op het lichaam van Dascha Graafsma (16). De familie is ingegaan op zijn aanbod, vertelde Dascha's vader dinsdag tegen het ANP. De politie gaat ervan uit dat het meisje, dat in de nacht van vrijdag op zaterdag om het leven kwam bij een aanrijding met een trein in Hilversum, zelfmoord heeft gepleegd. Maar de familie zit nog met veel vragen.
Patholoog Frank van de Goot wil de lichamelijke resten van Dascha "volledig in kaart brengen", lichtte hij dinsdag toe. Hij zal haar bloed onderzoeken op sporen van drugs en alcohol, en onder meer röntgen- en radiologisch onderzoek uitvoeren. Hij wil ook kijken of hij kan achterhalen hoe ze is aangereden door de trein.
"Dascha was zo'n blij kind. Dit klopt gewoon niet", aldus haar vader René. "Ik accepteer het niet als het gewoon wordt afgedaan als zelfmoord." Volgens vader Graafsma moet er meer aan de hand geweest zijn, bijvoorbeeld dat zijn dochter door iemand anders gedrogeerd is. Hij heeft naar aanleiding van wat er gebeurd is met zijn dochter, veel reacties gehad over drugs in het uitgaansgebied waar Dascha ook was.
Dascha's oudere zus Dominique (21) weet zeker dat Dascha niet zomaar zelfmoord heeft gepleegd. "Mijn zusje en ik waren zo close, zo dik. Als er iets was, zei ze dat tegen mij. Altijd. Dit zou ze ons als gezin niet aandoen."
Dascha was met drie vriendinnen uitgegaan in de club Let's Get Down in Hilversum. Om 02.00 uur zaterdagochtend ging ze weg "om te plassen" en kwam niet meer terug. Om 05.45 uur werd zij aangereden door de trein. De familie wil vooral weten wat er gebeurd is in de drie uur daartussen.
"Als ze al zelfmoord heeft gepleegd, dan moet er iets zijn waardoor ze kortslluiting heeft gekregen. Dat willen we heel graag helder krijgen", zegt zus Dominique.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ichaam_Dascha__.html
Ja echt hé ben oprecht blij voor de mensen .quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, dit gaat rust geven.
ze is in goede handen.
't Pakhuys is toch wel van een heel ander kaliber. Daar kwam ik vroeger nog wel eens in mijn 'gothic' periodequote:Op dinsdag 1 december 2015 12:02 schreef StaceySinger het volgende:
die kroeg is toch eigendom van een ranzig clubje
De broers Frank en Peter T. hebben hun aandelen in een Hilversums danscafé van de hand gedaan. De twee zitten sinds vorige maand vast nadat er in de woning van Frank T. een inval werd gedaan.
Daarbij werden kalasjnikovs, handgranaten, munitie, cocaïne en pistolen gevonden.
Ze bezaten in het verleden verschillende discotheken, zoals Baccara, Switch en G-Spot. Tot de arrestatie in december hadden ze aandelen in het danscafé ‘Let’s Get Down’, maar die zijn nu overgenomen door horeca-ondernemer Dennis Drieënhuizen. Door de aanhouding van de twee is de geplande overname in een stroomversnelling gekomen, zo zegt Drieënhuizen vandaag tegen de De Gooi- en Eemlander.
De broers zijn nog wel voor eenderde eigenaar van een andere discotheek in Hilversum, ’t Pakhuys. Ook daar is Drieënhuizen mede-eigenaar. Die nachtdisco ging vorig jaar dicht omdat de zaak niet goed liep. Het pand staat momenteel te koop.
http://hilversum.nieuws.n(...)broeders-uit-horeca/
Vooral dat het zo snel kan, en ze er geen rechtszaken en slopende maanden strijd hoeven voeren voor antwoorden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:36 schreef DeNiAs het volgende:
[..]
Ja echt hé ben oprecht blij voor de mensen .
Ik ook, maar ik vind het vreemd dat de vader eerst aangaf dat er niks van het lichaam over was (er kon zelfs geen bloed of urine worden getest), maar er nu kennelijk toch sectie verricht kan worden.quote:
En wie zou dat die vader op zijn mouw gespeld hebben?quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik vind het vreemd dat de vader eerst aangaf dat er niks van het lichaam over was (er kon zelfs geen bloed of urine worden getest), maar er nu kennelijk toch sectie verricht kan worden.
Taak van Justitiequote:Op dinsdag 1 december 2015 12:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En wie zou dat die vader op zijn mouw gespeld hebben?
De woordvoerder van de politie?
edit: Is het de taak van de verse nabestaanden om een onderzoek in goede banen te leiden?
In België was ook zo'n bekende zaak. Een Nederlandse jongen lag daar onder een brug, vol met kneuzingen en blauwe plekken. Zijn handen en voeten waren aan elkaar gebonden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:58 schreef H.FR het volgende:
Kwalijke zaak dat dit soort dingen zo makkelijk als zelfmoord afgedaan worden. Dan kan je dus 'gewoon' wegkomen met een moord door iemand op de rails te leggen.
Ja, afschuwelijk verhaal. En OM maar blijven volhouden dat hij daar zo´n 150 km van huis zelfmoord had gepleegd. Ook in de uren voor zijn dood flinke gaten in de tijdslijn.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
In België was ook zo'n bekende zaak. Een Nederlandse jongen lag daar onder een brug, vol met kneuzingen en blauwe plekken. Zijn handen en voeten waren aan elkaar gebonden.
Politie: zelfmoord.
. http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)geen-zelfmoord.dhtml
En nog gespot met andere jongens volgens mij.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, afschuwelijk verhaal. En OM maar blijven volhouden dat hij daar zo´n 150 km van huis zelfmoord had gepleegd. Ook in de uren voor zijn dood flinke gaten in de tijdslijn.
Frank van de Goot en advocaat Diekstra worden wel in veel in dit soort zaken benoemd. Diekstra werkt ook aan de zaak van Talitha.quote:Gevoel bij nabestaanden
Bij elk overlijden waar een vermoeden is van zelfmoord, zou sectie gedaan moeten worden, stelt Van de Goot. Volgens de forensisch patholoog gaan nu heel wat zelfmoorden onterecht als dusdanig de boeken in.
,,Een auto die in het kanaal rijdt en die niet geremd blijkt te hebben. De conclusie is dan meestal snel getrokken: zelfmoord. Maar het kan evengoed een epileptische aanval geweest zijn of een hartprobleem'', aldus de forensisch patholoog. ,,Verzekeringstechnisch is dat van belang, maar natuurlijk ook gevoelsmatig, voor de nabestaanden.''
Ook de vader van de 18-jarige Lesley Timmer leeft nog steeds in onduidelijkheid. Lesley werd in 2010 zwaargewond aangetroffen onder een brug, zijn handen en voeten aan elkaar gebonden. ,,Niet weten wat er gebeurd is, voelt als een wond die niet meer wil genezen'', zegt Lesley's vader. Ook vader Timmer heeft advocaat Diekstra in de arm genomen om de zaak te laten heropenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |