abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157900686
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
Goed argument.
Als je reageert met "Nederland is net zo actief in het buitenland als Frankrijk" dan praat je gewoon poep.
pi_157900723
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 15:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat heeft bijgedragen aan de radicalisatie en het plegen van aanslagen?
Ja, ik denk van wel. Het vestigt de aandacht op Frankrijk als zijnde de vijand.

Voor hun optreden in Mali heb ik trouwens wel respect hoor.
pi_157900917
In hoeverre verschillen Erdoğan en Hollande nu?

Als het moeilijk wordt gaan de mensenrechten even on hold.

Jammer.
  zondag 29 november 2015 @ 15:43:35 #229
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157900972
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
In hoeverre verschillen Erdoğan en Hollande nu?

Als het moeilijk wordt gaan de mensenrechten even on hold.

Jammer.
Hollande zet het justitieapparaat niet in om politieke vijanden of kritische journalisten mee aan te pakken.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 29 november 2015 @ 15:55:28 #230
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157901302
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 15:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dat verschil. :')
Ik stel een vraag. Jij antwoord met 'natuurlijk' en verder niets. Goede argumentatie.

En ja politiek gezien is Nederland net zo actief en steunt men acties tegen IS.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 29 november 2015 @ 15:56:30 #231
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157901337
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, ik denk van wel. Het vestigt de aandacht op Frankrijk als zijnde de vijand.
Als dat al zo zou zijn (wat natuurlijk niet het geval is, maar goed) waarom is dat relevant? Wat voor conclusie moet men daar uit trekken?
pi_157901594
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 15:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik stel een vraag. Jij antwoord met 'natuurlijk' en verder niets. Goede argumentatie.

En ja politiek gezien is Nederland net zo actief en steunt men acties tegen IS.
Ik heb net al in een aantal posts aangetoond dat die stelling nergens op slaat en dat Frankrijk wel degelijk actiever is in die regio. Dat je vervolgens je vingers in je oren duwt en roept dat Nederland net zo actief is moet je zelf weten zegt genoeg.

En verder zijn er de afgelopen tijd diverse terrorisme-experts aan het woord geweest die bevestigen dat het om 'blowbacks' gaat. Frankrijk is aanzienlijk actiever in die contreien en doodt eigenhandig ook aanzienlijk meer burgers, vandaar dat Frankrijk nu zelf het doelwit is geworden.
pi_157901667
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 15:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als dat al zo zou zijn (wat natuurlijk niet het geval is, maar goed) waarom is dat relevant? Wat voor conclusie moet men daar uit trekken?
Dat het misschien eens tijd wordt om het buitenlands beleid te herzien en strenger te letten op naleving van de wet. Want momenteel worden burgers opzettelijk gedood omdat ze statistisch gezien een risico vormen of omdat men zich in de buurt van een terrorist bevindt zonder dat er ook maar een proces aan te pas is gekomen.
  zondag 29 november 2015 @ 16:07:56 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157901703
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 16:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb net al in een aantal posts aangetoond dat die stelling nergens op slaat en dat Frankrijk wel degelijk actiever is in die regio. Dat je vervolgens je vingers in je oren duwt en roept dat Nederland net zo actief is moet je zelf weten zegt genoeg.
Wat is 'die regio'? En ja Frankrijk is actiever maar qua politieke steun en ondersteuning doet Nederland ook gewoon mee. Net als vele andere Europese landen waar veel minder aanslagen gepleegd worden. Nogmaals, waar ligt de grens? Wie bepaalt dat? Wanneer worden er aanslagen gepleegd en wanneer niet? Jij claimt dat het om burgerslachtoffers gaat. Daar wil ik onderbouwing voor zien.
quote:
En verder zijn er de afgelopen tijd diverse terrorisme-experts aan het woord geweest die bevestigen dat het om 'blowbacks' gaat. Frankrijk is aanzienlijk actiever in die contreien en doodt eigenhandig ook aanzienlijk meer burgers, vandaar dat Frankrijk nu zelf het doelwit is geworden.
Argument from authority. 'Experts zeggen' is wel erg makkelijk. Quote ze dan op zijn minst of geef een linkje voor meer leesvoer. Dit slaat nergens op.
pi_157901807
_O- Wel grappig hoe vaak ik hier niet gehoord heb; kan niet, is onmogelijk, is belachelijk, omdat verdragen, omdat regels, omdat EU, omdat VN en ik zie het ene na het andere land allerlei maatregelen die onmogelijk zouden zijn invoeren.
  Forum Admin zondag 29 november 2015 @ 16:14:35 #236
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_157901909
2016 is het jaar dat de EU(zone) gaat barsten. Houd uw brexit nieuws goed in de gaten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin zondag 29 november 2015 @ 16:16:53 #237
pi_157901967
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:11 schreef Braindead2000 het volgende:
_O- Wel grappig hoe vaak ik hier niet gehoord heb; kan niet, is onmogelijk, is belachelijk, omdat verdragen, omdat regels, omdat EU, omdat VN en ik zie het ene na het andere land allerlei maatregelen die onmogelijk zouden zijn invoeren.
Ach man, als het ''ze'' uitkomt zijn er talloze verdragen en weet ik veel wat, als het ze niet uitkomt moeten ze zich er ineens aan houden. Opstelten was daar een held in.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_157902035
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ach man, als het ''ze'' uitkomt zijn er talloze verdragen en weet ik veel wat, als het ze niet uitkomt moeten ze zich er ineens aan houden. Opstelten was daar een held in.
Vroeger duurde het jaren voordat leugens ontmaskerd werden, tegenwoordig maanden of zelfs weken.
  Forum Admin zondag 29 november 2015 @ 16:27:40 #239
pi_157902210
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Vroeger duurde het jaren voordat leugens ontmaskerd werden, tegenwoordig maanden of zelfs weken.
Da's het mooie aan de informatietijdperk.

Toch is lang niet iedereen genoeg up to date van alles. Het interesseert ze geen zier. Vriendje Teeven bijvoorbeeld, zit nu gewoon weer doodleuk in de tweede kamer.
pi_157902617
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:11 schreef Braindead2000 het volgende:
Er kan vanalles.

Ik kan ook vanavond bij jou inbreken en je hersens inslaan. Dat is prima mogelijk. (Als ik je adres zou weten dan he :P )

Waar het om gaat bij dat soort uitspraken zijn de consequenties die eraan verbonden zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2015 16:51:36 ]
  zondag 29 november 2015 @ 17:51:13 #241
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157904233
De noodtoestand gaat zeker misbruikt worden.
pi_157904904
Frankrijk, de bakermat van de verlichtingswaarden, die ze nu zelf de nek omdraaien. De ironie.

Hopelijk is Nederland verstandiger, en doen we hier niet aan vrijheids- en/of privacy-beperkende maatregelen of reactionaire politiek op basis van angst, onderbuik en populisme.

Ow wacht, dat is precies waar die visieloze pussy's in Den Haag al mee bezig zijn en nog veel meer zullen doen wanneer/als het hier ook mis gaat.
"Pools are perfect for holding water"
pi_157905042
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
"Hullie doen het ook" mag nooit een argument zijn.

We verafschuwen de regimes in Saudi-Arabië, Iran en nog wat van dat soort paradijzen omdat ze martelen en omdat ze hun achterwerk afvegen met rechtsstaat-principes zoals "je bent onschuldig totdat je schuld is bewezen". Ik vind het een slecht idee om ons te gaan verlagen tot hun niveau - het doel heiligt de middelen nu eenmaal niet.

In een land dat de mensenrechten niet respecteert, zou ik mezelf minder veilig voelen dan in een land dat dat wel doet. Totale veiligheid is namelijk een illusie, ongeacht welke middelen je inzet.
Eensch. Goeden post.
"Pools are perfect for holding water"
pi_157905250
quote:
2s.gif Op zondag 29 november 2015 15:43 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hollande zet het justitieapparaat niet in om politieke vijanden of kritische journalisten mee aan te pakken.
Wie zegt dat? Stellen dat het buitenlands beleid van Frankrijk de oorzaak van het terrorisme is kan makkelijk als apologetie gezien worden. Het probleem met zo'n noodtoestand is dan juist dat mensen kunnen worden opgepakt, dingen in beslag kunnen worden genomen en meningsuitingen kunnen worden verhinderd zonder snelle en adequate toetsing.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 29 november 2015 @ 18:32:35 #245
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_157905259
Toch merkwaardig hoe succesvol die terroristen waren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_157905381
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Stellen dat het buitenlands beleid van Frankrijk de oorzaak van het terrorisme is kan makkelijk als apologetie gezien worden. Het probleem met zo'n noodtoestand is dan juist dat mensen kunnen worden opgepakt, dingen in beslag kunnen worden genomen en meningsuitingen kunnen worden verhinderd zonder snelle en adequate toetsing.
Men stond te juichen hier op FOK! Toen bekend werd dat er 1800 invallen zijn geweest sinds de aanslagen. 1800.

Het EVRM is niet serieus te nemen want zodra de noodtoestand wordt uitgeroepen kun je het opzij zetten. Een goede reden voor de noodtoestand is niet nodig. Deze opschorting had de facto al op 13 november plaatsgevonden.
pi_157905406
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Er kan vanalles.

Ik kan ook vanavond bij jou inbreken en je hersens inslaan. Dat is prima mogelijk. (Als ik je adres zou weten dan he :P )

Waar het om gaat bij dat soort uitspraken zijn de consequenties die eraan verbonden zijn.
Het verschil is dat ik niet wil dat jij bij mij inbreekt en de meerderheid van Nederland ook niet. Ik vermoed dat het overgrote deel van de Parijzenaren wel achter dit soort maatregelen staan. De consequenties zijn tot nu toe dat er 293 wapens in beslag zijn genomen. Ik heb ook een vermoeden dat de Parijzenaren deze consequentie niet afgrijselijk vinden.
pi_157905441
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het verschil is dat ik niet wil dat jij bij mij inbreekt en de meerderheid van Nederland ook niet. Ik vermoed dat het overgrote deel van de Parijzenaren wel achter dit soort maatregelen staan. De consequenties zijn tot nu toe dat er 293 wapens in beslag zijn genomen. Ik heb ook een vermoeden dat de Parijzenaren deze consequentie niet afgrijselijk vinden.
Totdat het doorslaat naar de andere kant en ze zelf ook zo maar in eens de lul blijken te zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 29 november 2015 @ 18:40:31 #249
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157905452
Kunnen ze eindelijk enemies of the state pakken, en dat zijn geen haadbaarden.
pi_157905467
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:40 schreef Manke het volgende:
Kunnen ze eindelijk enemies of the state pakken, en dat zijn geen haadbaarden.
Vertel.
pi_157905592
quote:
15s.gif Op zondag 29 november 2015 18:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Totdat het doorslaat naar de andere kant en ze zelf ook zo maar in eens de lul blijken te zijn.
Lijkt me dat de Parijzenaren dat beter kunnen beoordelen dan betweterige buitenstaanders. Als hier de rivieren overstromen en extreme maatregelen nodig zijn, zoals het onder water zetten van polders, dan zitten we ook niet te wachten op commentaar van mensen die in een woestijn wonen.
pi_157905675
Hehe de Fransen gaan de Arabische landen achterna waar alles ook draait om "of veiligheid, of rechten van de mens....en dan maar veiligheid". 97% van de Tunesiers heeft liever meer veiligheid bleek vorige week na ook een aanslag dan vrijheid. In Egypte schreeuwen ze om veiligheid en smeken ze Sisi alles in te zetten het land weer volledig kalm te krijgen. Libiers dromen van een sterke rechtstaat nu het land volledig versplinterd is en elke gewapende fractie zijn eigen mini-staat heeft. En de Fransen zijn na twee jaar regelmatig ook aanslagen ook zo ver om concessies te doen aan principes als het naleven van de rechten van de mens. Ben benieuwd waar ze volgende keer concessies aan doen als er binnen paar maanden weer grote aanslag is; democratie tijdelijk opschorten? Media aan banden leggen? :D

Trouwens, als Front National straks de president levert vullen ze het "tijdelijk opschorten van rechten van de mens" nogal anders in. Daar zit een slippery slope.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 29 november 2015 @ 19:03:17 #253
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157906057
quote:
2s.gif Op zondag 29 november 2015 18:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Vertel.
we zullen zien wat het zal brengen.

Obama heb je ook nog nooit muslim terrorist horen zeggen, domestic terrorists proberen ze tegen te gaan, uit zelfbehoud en meer macht.

Om een voorbeeld te noemen:
http://bundyranch.blogspo(...)ed-as-terrorist.html
pi_157906524
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 16:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is 'die regio'?
De regio waar terroristen vandaan komen, Nigeria, Irak, Afghanistan, Mali, et cetera.

quote:
En ja Frankrijk is actiever maar qua politieke steun en ondersteuning doet Nederland ook gewoon mee. Net als vele andere Europese landen waar veel minder aanslagen gepleegd worden. Nogmaals, waar ligt de grens? Wie bepaalt dat? Wanneer worden er aanslagen gepleegd en wanneer niet? Jij claimt dat het om burgerslachtoffers gaat. Daar wil ik onderbouwing voor zien.
De aanslagplegers zelf geven vrijwel altijd ook aan dat vergelding het motief is. En waar die grens ligt? Geen idee. Lijkt me ook niet van belang om vast te kunnen stellen dat er een verband bestaat tussen de mate van activiteit in het buitenland en de aanslagen in 'het eigen land'.

quote:
Argument from authority. 'Experts zeggen' is wel erg makkelijk. Quote ze dan op zijn minst of geef een linkje voor meer leesvoer. Dit slaat nergens op.
http://nieuws.tpo.nl/2015(...)-nederland-gebeuren/

http://www.ad.nl/ad/nl/37(...)-hekel-aan-ons.dhtml

http://www.npowetenschap.(...)egen-terrorisme/6038
pi_157906635
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 16:14 schreef Straatcommando. het volgende:
2016 is het jaar dat de EU(zone) gaat barsten. Houd uw brexit nieuws goed in de gaten.
Waarom denk je dat het zo snel zal gaan?
  zondag 29 november 2015 @ 19:32:38 #256
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_157906749
quote:
Waarvoor heb je dan godverdomme zo'n verdrag, als je dat in de prullenbak kunt gooien wanneer het je uitkomt? :(

Echt een nederlaag voor de westerse democratie, dat we ons door een stel haatbaarden met geweren laten verleiden tot mensenrechtenschendingen.
Moeten we het dan maar blijven toestaan dat die haatbaarden onschuldigen mensen doodschieten en zich zelf te pas en te onpas opblazen waarbij onschuldigen mensen slachtoffer worden.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_157906804
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:32 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Moeten we het dan maar blijven toestaan dat die haatbaarden onschuldigen mensen doodschieten en zich zelf te pas en te onpas opblazen waarbij onschuldigen mensen slachtoffer worden.
Mooi vals dilemma weer :')
  zondag 29 november 2015 @ 19:37:07 #258
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_157906853
quote:
2s.gif Op zondag 29 november 2015 19:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Mooi vals dilemma weer :')
Hoezo, dat is toch wat er gebeurt en blijft gebeuren als we niks doen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 29 november 2015 @ 19:41:05 #259
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_157906974
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 15:09 schreef Fir3fly het volgende:

Maar goed, wij hebben ook nog steeds een probleem met radicalisatie en jongeren die naar Syrie vertrekken. Dat moet ook nog opgelost worden.
Zolang ze naar Syrië vertrekken is het eigenlijk geen probleem. Het terugkeren na gevechtshandelingen is eerder het probleem.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 29 november 2015 @ 19:45:32 #260
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_157907096
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Zolang ze naar Syrië vertrekken is het eigenlijk geen probleem. Het terugkeren na gevechtshandelingen is eerder het probleem.
En dat kunnen ze in Frankrijk, door het negeren van dat EVRM, nu eindelijk eens gaan uitvoeren i.p.v het oneindige 'monitoren'. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_157909189
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:23 schreef Xa1pt het volgende:
De regio waar terroristen vandaan komen, Nigeria, Irak, Afghanistan, Mali, et cetera.
Vervang het doorstreepte voor Parijs, Brussel, Antwerpen, Londen etc. De terroristen komen gewoon uit Europa, home grown. Born and raised.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 29 november 2015 @ 21:09:47 #262
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157909484
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 20:59 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Vervang het doorstreepte voor Parijs, Brussel, Antwerpen, Londen etc. De terroristen komen gewoon uit Europa, home grown. Born and raised.
volgens mij ook. ISIS bestaat uit mensen die juist niet meer in het westen willen leven en daar naartoe trekken, ze hebben genoeg aan hun 'strijd' daar, maar misschien zie ik het verkeerd.
pi_157909632
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 21:09 schreef Manke het volgende:
volgens mij ook. ISIS bestaat uit mensen die juist niet meer in het westen willen leven en daar naartoe trekken, ze hebben genoeg aan hun 'strijd' daar, maar misschien zie ik het verkeerd.
Haal IS van de kaart en er blijven jongeren in Europa (en nieuwe aanwas) die zich tot het jihadisme voelen aangetrokken en dan weer door al-Qaida laten inspireren. Haal al-Qaida weg en de ideologie blijft. En daarmee de strijd. Ik zeg niet dat je niets tegen IS moet doen, zeker wel. Maar deze terroristen van Parijs en alle pogingen tot aanslagen in Europa die zijn voorkomen komen van jongens die in Europa hun eerste stapjes hebben gezet. Was het maar zo simpel dat het een buitenlands probleem was.
pi_157912723
Wat kan men hier schreeuwen. Doe rustig. Er is helemaal niets aan de hand in Frankrijk. Geen beperking democratie. Er is een tijdelijke noodtoestand

https://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89tat_d%27urgence_en_France
pi_157913489
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:14 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Haal IS van de kaart en er blijven jongeren in Europa (en nieuwe aanwas) die zich tot het jihadisme voelen aangetrokken en dan weer door al-Qaida laten inspireren. Haal al-Qaida weg en de ideologie blijft. En daarmee de strijd. Ik zeg niet dat je niets tegen IS moet doen, zeker wel. Maar deze terroristen van Parijs en alle pogingen tot aanslagen in Europa die zijn voorkomen komen van jongens die in Europa hun eerste stapjes hebben gezet. Was het maar zo simpel dat het een buitenlands probleem was.
Helemaal waar.

....Och wat zullen we te zijner tijd terug verlangen naar de tijd van nu nu.
Waar de heftigste ''battles'' die wij kenden werden uitgevochten op online forums en waar het ging om ''nee ik heb gelijk en jij niet'' voorzien van een sarcastisch ondertoontje met de nodige '' :') ''

:'(
pi_157914274
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 08:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarvoor heb je dan godverdomme zo'n verdrag, als je dat in de prullenbak kunt gooien wanneer het je uitkomt? :(

Echt een nederlaag voor de westerse democratie, dat we ons door een stel haatbaarden met geweren laten verleiden tot mensenrechtenschendingen.
Ik ben benieuwd welke landen gaan volgen, iets zegt me dat Frankrijk niet het laatste land zal zijn. Beschaving is slechts een uiterst dun en zeer kwetsbaar vernislaagje wat mogelijk wordt gemaakt door veiligheid en welvaart, als dat wegvalt dan valt de beschaving ook heel erg snel weg.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157914284
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 08:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het probleem is dat het EVRM wordt misbruikt door illegalen. Het EVRM zou aangepast moeten worden, zodat het alleen nog voor Europese burgers geldt.

Bijvoorbeeld het recht op een gezinsleven -> Gezinshereniging.
Illegalen zouden geen enkel recht meer moeten hebben, zodat we opgepakt en uitgezet kunnen worden.
pi_157914294
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het probleem is dat het EVRM wordt misbruikt door illegalen. Het EVRM zou aangepast moeten worden, zodat het alleen nog voor Europese burgers geldt.

Illegalen zouden geen enkel recht meer moeten hebben, zodat we opgepakt en uitgezet kunnen worden.
Ik denk dat jij dit bedoelt.

"Het probleem is dat het EVRM wordt misbruikt door illegalen. Het EVRM zou op een aantal punten aangepast moeten worden, zodat het alleen nog voor Europese burgers geldt.

"

Een nogal cruciaal verschil. Los van wat ik ervan vind.
#NoDAPL
pi_157914318
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat jij dit bedoelt.

"Het probleem is dat het EVRM wordt misbruikt door illegalen. Het EVRM zou op een aantal punten aangepast moeten worden, zodat het alleen nog voor Europese burgers geldt.

"

Een nogal cruciaal verschil. Los van wat ik ervan vind.
Aanpassen is hetzelfde als op een aantal punten aanpassen. Het gaat mij dan vooral om de groep mensen waarvoor dit geldt. Het EVRM zou de rechten van Europeanen in Europa moeten regelen, niet het recht van illegalen.
  maandag 30 november 2015 @ 00:31:49 #270
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157914333
quote:

[..]

Het is natuurlijk allebei. Op alle fronten moeten oplossingen komen.
pi_157914392
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 12:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daarom is de hele EU een farce. Al die wetten en verdragen gelden slechts net zo lang tot het de ondertekenaars uitkomt. Als er geen hogere macht is die het handhaven ervan kan afdwingen, is het niets meer als een stuk papier.
Dat geldt net zo goed voor de begrotingsdiscipline (3% regel) tijdens de eurocrisis als voor Schengen, het martelverbod met de CIA-vluchten, het VN-handvest met de inval in Irak etcetc
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarom ook een europese grondwet...
oh wacht, die wouden NLers niet...
1. Die kregen we alsnog door onze strot gedrukt met het Verdrag van Lissabon. De wil van het volk werd genegeerd, niet enkel in Nederland.

2. Die wouden we niet omdat we tegen een deel van de inhoud daarvan waren.

3. De EU is geen staat. Het is zelfs geen overheid. De EU is een nog-gouvermentele organisatie die geen enkele macht heeft, alles wat landen doen doen ze omdat ze er zelf voor kiezen, omdat hun leiders ervoor kiezen om bilaterale en multilaterale verdragen (een soort van contracten) af te sluiten.
Natuurlijk zou het best kunnen dat iets zoals de EU ooit uitgroeit tot een staat maar dat is het momenteel niet. Ik weet niet of dat een 'grondwet' daar iets aan zou veranderen.
Hij heeft dus gelijk met zijn stelling dat die verdragen boterzacht zijn, ze kunnen elk moment worden opgezegd.
#NoDAPL
pi_157914416
quote:

[..]

Aangezien er over terrorisme wordt gediscussiëerd deel ik eventjes het volgende artikel met jullie. Het zijn open deuren maar dat maakt het niet minder interessant en relevant.
https://decorrespondent.n(...)m_campaign=proefmail
1 geruststelling: voor inwoners van Nederland zijn er weinig aanleidingen om terrorisme te plegen aangezien er genoeg alternatieven zijn.
#NoDAPL
pi_157914449
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Aanpassen is hetzelfde als op een aantal punten aanpassen.
Daar gaat het niet om, het gaat erom of dat je slechts voor een aantal punten onderscheid wil maken tussen eigen volk en vreemden of op alle punten. Ik hoop dat ook jij vindt dat sommige zaken voor alle mensen moeten gelden: bijv. dat je niet martelt en dat je humaan behandelt wordt wanneer je wordt opgesloten (iets waarin ook Nederland behoorlijk tekortschiet).
#NoDAPL
pi_157914482
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, het gaat erom of dat je slechts voor een aantal punten onderscheid wil maken tussen eigen volk en vreemden of op alle punten. Ik hoop dat ook jij vindt dat sommige zaken voor alle mensen moeten gelden: bijv. dat je niet martelt en dat je humaan behandelt wordt wanneer je wordt opgesloten (iets waarin ook Nederland behoorlijk tekortschiet).
Dat ben ik met je eens. Ik heb vrij algemeen over veranderingen gesproken.

Waar schiet Nederland in tekort?
pi_157914774
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Ik heb vrij algemeen over veranderingen gesproken.

Waar schiet Nederland in tekort?
Van alles maar dat is teveel offtopic voor hier.
#NoDAPL
pi_157914837
De laatste onthoofding met de Guillotine vond plaats in 1977 achter gesloten gordijnen. Vraag me af of de Fransen dat ding weer van stal gaan halen.

De beul is inmiddels ook overleden.
pi_157917684
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Gezinshereniging is er niet voor illegalen.
pi_157927280
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Gezinshereniging is er niet voor illegalen.
Illegale immigranten krijgen in de EU gewoon verblijfsvergunningen, omdat ook de EU het Vluchtelingen Verdrag veel te ruim hanteert.
pi_157928262
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Illegale immigranten krijgen in de EU gewoon verblijfsvergunningen, omdat ook de EU het Vluchtelingen Verdrag veel te ruim hanteert.
Ach jij begrijpt niet dat mensen die een verblijfsvergunning krijgen geen illegale immigranten zijn, geen wonder dat je zulke vreemde dingen schrijft.
pi_157931912
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ach jij begrijpt niet dat mensen die een verblijfsvergunning krijgen geen illegale immigranten zijn, geen wonder dat je zulke vreemde dingen schrijft.
Ze zijn juridisch gezien uiteraard geen illegalen zodra ze een verblijfsvergunning krijgen.
Feit is dat ze massaal illegaal Europa zijn binnen gekomen. Ze zouden nooit een verblijfsvergunning moeten krijgen. Het Vluchtelingen Verdrag wordt al decennia lang veel te ruim gehanteerd.
pi_157933925
Met dank aan Daesh en angst!! :')
pi_157941007
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ze zijn juridisch gezien uiteraard geen illegalen zodra ze een verblijfsvergunning krijgen.
Feit is dat ze massaal illegaal Europa zijn binnen gekomen. Ze zouden nooit een verblijfsvergunning moeten krijgen. Het Vluchtelingen Verdrag wordt al decennia lang veel te ruim gehanteerd.
Alweer onzin maar we hadden eerder al vastgesteld dat jouw kennis van de regels wel erg te wensen overlaat en je het begrip veilig derde landen verkeerd uitlegt. Vreemd toch dat jij zoveel bezig bent met een onderwerp maar niet eens de moeite doet de feiten te leren, hoe wil je nu mensen overtuigen als je als een dombo overkomt die niet weet hoe de regels zijn en blijkbaar niet in staat bent uit te zoeken hoe het werkt.
pi_157950734
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 01:37 schreef Beathoven het volgende:
De laatste onthoofding met de Guillotine vond plaats in 1977 achter gesloten gordijnen. Vraag me af of de Fransen dat ding weer van stal gaan halen.
Niet naar aanleiding van al die illegalen, misschien wel naar aanleiding van alle rellen bij de eigen bevolking (buitenwijken Parijs en zo). Het oogt misschien wat minder verfijnd maar hoe in de USA de staat mensen doodt is zeker niet minder pijnlijk, waarschijnlijk is de ter dood veroordeelde in Frankijk minder slecht af dan daar, zeker als je naar heel het proces kijkt.

Ik heb eerlijk gezegd altijd moeite om hoogte te krijgen van de Fransen. Enerzijds heb je daar al heel erg lang zogezegd een socialistische regering (het zal wel, ik zie het niet) en op een aantal punten ook sociale wetgeving waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen (gratis postmiddelbaar hoger theoretisch onderwijs), anderzijds heb je daar een gigantisch grote tweedeling in de maatschappij, economisch en anderszins.
Bij de Engelsen en de Duitsers weet je redelijk goed hoe de vork in de steel zit (of denk je dat te weten), bij de Fransen blijft dat voor mij ongrijpbaar.
#NoDAPL
pi_157959069
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 11:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Alweer onzin maar we hadden eerder al vastgesteld dat jouw kennis van de regels wel erg te wensen overlaat en je het begrip veilig derde landen verkeerd uitlegt. Vreemd toch dat jij zoveel bezig bent met een onderwerp maar niet eens de moeite doet de feiten te leren, hoe wil je nu mensen overtuigen als je als een dombo overkomt die niet weet hoe de regels zijn en blijkbaar niet in staat bent uit te zoeken hoe het werkt.
Persoonlijke aanvallen mag je achterwege laten.

Mensen die in Nederland komen zijn geen vluchteling. Nederland hanteert het vluchtelingenverdrag te ruim. De enige landen die het goed doen zijn de landen van de Visegrádgroep.
pi_157960711
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet naar aanleiding van al die illegalen, misschien wel naar aanleiding van alle rellen bij de eigen bevolking (buitenwijken Parijs en zo). Het oogt misschien wat minder verfijnd maar hoe in de USA de staat mensen doodt is zeker niet minder pijnlijk, waarschijnlijk is de ter dood veroordeelde in Frankijk minder slecht af dan daar, zeker als je naar heel het proces kijkt.
Ik zou het als voorkeur geven boven de injectie. De guillotine werd als meest humaan beschouwd. En het is snel en effectief. Heeft door de geschiedenis heen nog een herontwerp gekregen, van een horizontaal naar een diagonaal blad om de effectiviteit te vergroten. Je hoofd / hersenpan blijft in tact waardoor je hersen nog een laatste show en ervaring geven als zijnde een goede trip door de witte tunnel van t licht, en dan is t voorbij.

quote:
Ik heb eerlijk gezegd altijd moeite om hoogte te krijgen van de Fransen. Enerzijds heb je daar al heel erg lang zogezegd een socialistische regering (het zal wel, ik zie het niet) en op een aantal punten ook sociale wetgeving waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen (gratis postmiddelbaar hoger theoretisch onderwijs), anderzijds heb je daar een gigantisch grote tweedeling in de maatschappij, economisch en anderszins.
Bij de Engelsen en de Duitsers weet je redelijk goed hoe de vork in de steel zit (of denk je dat te weten), bij de Fransen blijft dat voor mij ongrijpbaar.
Het heeft iets met hun versie van de republiek te maken. Ik zoek t morgen even op, het is nu middernacht hier :)
  woensdag 2 december 2015 @ 05:59:48 #286
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_157960717
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
"Hullie doen het ook" mag nooit een argument zijn.

We verafschuwen de regimes in Saudi-Arabië, Iran en nog wat van dat soort paradijzen omdat ze martelen en omdat ze hun achterwerk afvegen met rechtsstaat-principes zoals "je bent onschuldig totdat je schuld is bewezen". Ik vind het een slecht idee om ons te gaan verlagen tot hun niveau - het doel heiligt de middelen nu eenmaal niet.

In een land dat de mensenrechten niet respecteert, zou ik mezelf minder veilig voelen dan in een land dat dat wel doet. Totale veiligheid is namelijk een illusie, ongeacht welke middelen je inzet.
Veel mensen zijn nu eenmaal helaas best wel voorstander van het regime van Saudi Arabie minus het religieuze aspect. De strenge straffen, doodstraf, de controle, inperking van vrijheid van meningsuiting, etc, ik zie veel mensen hier op FOK! daarvoor pleiten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_157962673
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Persoonlijke aanvallen mag je achterwege laten.

Mensen die in Nederland komen zijn geen vluchteling. Nederland hanteert het vluchtelingenverdrag te ruim. De enige landen die het goed doen zijn de landen van de Visegrádgroep.
Als je maar in onzin blijft volharden kan ik toch weinig anders dan dat constateren. Je hebt een geheel eigen belevingswereld die los staat van de werkelijkheid. Je beschuldigt zelf ook mensen, in jouw geval onterecht, dat het geen vluchtelingen zijn terwijl ze volgens de regels gewoon onder de vluchtelingen vallen. Je geeft zelf al toe dat ze in Nederland als vluchteling worden gezien.
pi_157968150
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2015 05:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Veel mensen zijn nu eenmaal helaas best wel voorstander van het regime van Saudi Arabie minus het religieuze aspect. De strenge straffen, doodstraf, de controle, inperking van vrijheid van meningsuiting, etc, ik zie veel mensen hier op FOK! daarvoor pleiten.
We zien hier ook veel libertarische dwaalgeesten terwijl ze landelijk toch echt maar 1 op 200 (0,6% om precies te zijn alvorens mij dat wordt verweten) stemmen kregen. ;)
FOK is niet in alle opzichten representatief voor Nederland. De meeste Nederlanders begrijpen wel dat strenger straffen weinig zin heeft (maar wel heel erg veel geld kost), dat de doodstraf zeer problematisch is, dat vrijheid van meningsuiting belangrijk is etc.
#NoDAPL
pi_157969880
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je maar in onzin blijft volharden kan ik toch weinig anders dan dat constateren. Je hebt een geheel eigen belevingswereld die los staat van de werkelijkheid. Je beschuldigt zelf ook mensen, in jouw geval onterecht, dat het geen vluchtelingen zijn terwijl ze volgens de regels gewoon onder de vluchtelingen vallen. Je geeft zelf al toe dat ze in Nederland als vluchteling worden gezien.
Ze vallen volgens de regels niet onder vluchtelingen, ze hanteren het verdrag te ruim, waardoor de Nederlandse overheid ze als vluchtelingen ziet. Maar defacto zijn het geen vluchtelingen. Sterker nog, zelfs volgens de internationale verdragen zijn het geen vluchtelingen. Alleen omdat wij in West-Europa door een stel idioten geregeerd worden, worden het "vluchtelingen". In Oost-Europa zien ze het anders, terwijl ze in Oost-Europa geen enkel verdrag schenden. Japan heeft vorig jaar slechts 11 asielzoekers geaccepteerd, zonder ook maar één verdrag te schenden. Mijn standpunt is gewoon praktijk in alle verstandige landen.
pi_157969961
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2015 05:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat is het Wit-Russische systeem: Geen islam, geen multiculti, wel harde aanpak. Een prima land zonder verloedering. Een democratische versie van Wit-Rusland lijkt mij ideaal.
pi_157970593
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is het Wit-Russische systeem: Geen islam, geen multiculti, wel harde aanpak. Een prima land zonder verloedering. Een democratische versie van Wit-Rusland lijkt mij ideaal.
Mwah.
quote:
When you start speaking decent Russian, people change their attitude towards you. They can insult you in a store or start sharing their problems with you. During the first year, everybody treats you as a foreigner and it’s difficult to understand anything about the country and people. It’s no wonder that many visitors don’t notice anything bad about life here at first glance.

http://34mag.net/post/life-of-others/
pi_157970914
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Mwah.

[..]

Reageer gewoon niet als je niet met iets intelligenters kunt komen.
pi_157971047
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ze vallen volgens de regels niet onder vluchtelingen, ze hanteren het verdrag te ruim, waardoor de Nederlandse overheid ze als vluchtelingen ziet. Maar defacto zijn het geen vluchtelingen. Sterker nog, zelfs volgens de internationale verdragen zijn het geen vluchtelingen. Alleen omdat wij in West-Europa door een stel idioten geregeerd worden, worden het "vluchtelingen". In Oost-Europa zien ze het anders, terwijl ze in Oost-Europa geen enkel verdrag schenden. Japan heeft vorig jaar slechts 11 asielzoekers geaccepteerd, zonder ook maar één verdrag te schenden. Mijn standpunt is gewoon praktijk in alle verstandige landen.
Het zijn gewoon vluchtelingen volgens het vluchtenlingen verdrag.
quote:
It defines a refugee as a person who
is outside his or her country of nationality or habitual residence; has a
well-founded fear of being persecuted
because of his or her race, religion,
nationality, membership of a particular
social group or political opinion; and
is unable or unwilling to avail him—
or herself of the protection of that
country, or to return there, for fear
of persecution (
see Article 1A(2)
http://www.unhcr.org/4ec262df9.html

Iedereen die vlucht uit Syrie omdat ze IS of Assad niet steunen en dus gevaar lopen zijn gewoon vluchtelingen zolang ze elders geen verblijfsvergunning hebben. Dat ze door veilige derde landen reizen verandert niets aan de status van vluchteling het kan alleen gevolgen hebben voor de plek waar ze asiel krijgen.
pi_157971088
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het zijn gewoon vluchtelingen volgens het vluchtenlingen verdrag.

[..]

http://www.unhcr.org/4ec262df9.html

Iedereen die vlucht uit Syrie omdat ze IS of Assad niet steunen en dus gevaar lopen zijn gewoon vluchtelingen zolang ze elders geen verblijfsvergunning hebben. Dat ze door veilige derde landen reizen verandert niets aan de status van vluchteling het kan alleen gevolgen hebben voor de plek waar ze asiel krijgen.
Dus zijn ze geen vluchteling in het land waar ze zelf illegaal naartoe (verder) reizen maar wel in het eerste veilige land. En dat is niet Nederland.
pi_157971117
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus zijn ze geen vluchteling in het land waar ze zelf illegaal naartoe (verder) reizen maar wel in het eerste veilige land. En dat is niet Nederland.
Nee want daar wonen ze niet omdat ze er geen verblijfsvergunning hebben.
pi_157971153
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee want daar wonen ze niet omdat ze er geen verblijfsvergunning hebben.
Ze moeten gewoon naar het eerste veilige land. Je kunt discussiëren of dat Turkije of Griekenland is, maar het is in geen enkel geval Nederland.

Oorlog valt overigens helemaal niet onder het vluchtelingenverdrag. In die mooie quote die je hebt gepost, staat oorlog niet eens vermeld. Ook armoede is geen reden.
pi_157971270
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon naar het eerste veilige land. Je kunt discussiëren of dat Turkije of Griekenland is, maar het is in geen enkel geval Nederland.

Oorlog valt overigens helemaal niet onder het vluchtelingenverdrag. In die mooie quote die je hebt gepost, staat oorlog niet eens vermeld. Ook armoede is geen reden.
Dat is ook niet waar:
http://cmr.jur.ru.nl/CMR/VC/VC00/DeelC/C4/3/8/1/

Nederland mag ze terugsturen maar hoeft dat ook niet te doen. Het is ook altijd een individuele afweging en de vluchteling mag ook aangeven waarom dat land niet veilig is.

Verder is oorlog net relevant want men moet vluchten voor IS en Assad en ook de politieke en sociale groep is dus relevant. Een tegenstander van IS en /of Assad is een vluchteling.

Overigens vallen oorlogsslachtoffers onder de subsidiaire bescherming en zijn dus ook gewoon vluchtelingen in Nederland.
pi_157975514
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is ook niet waar:
http://cmr.jur.ru.nl/CMR/VC/VC00/DeelC/C4/3/8/1/

Nederland mag ze terugsturen maar hoeft dat ook niet te doen. Het is ook altijd een individuele afweging en de vluchteling mag ook aangeven waarom dat land niet veilig is.

Natuurlijk hoeft Nederland ze niet terug te sturen. Vrijwillig mensen toelaten kan altijd. Nederland is Gekke Henkie, dus iedereen is welkom :r :r

Maar om Nederland te behouden, moet je ze wel terugsturen. En dat mag. Zoals Japan dat doet.

Het enige wat nu telt is het belang van Nederland en de rest van de EU. De belangen van "vluchtelingen" komen wat mij betreft op de laatste plaats. Dat zielige gezeur ben ik meer dan zat. Vluchtelingen horen in de regio, en die honderdduizenden jonge mannen moeten vechten voor hun land in plaats van vluchten. Helaas begrijpen ze dat alleen in Oost-Europa, want a. geen hippies/generatie '68 en b. ervaring met bezetters.
pi_157985451
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Natuurlijk hoeft Nederland ze niet terug te sturen. Vrijwillig mensen toelaten kan altijd. Nederland is Gekke Henkie, dus iedereen is welkom :r :r

Maar om Nederland te behouden, moet je ze wel terugsturen. En dat mag. Zoals Japan dat doet.

Het enige wat nu telt is het belang van Nederland en de rest van de EU. De belangen van "vluchtelingen" komen wat mij betreft op de laatste plaats. Dat zielige gezeur ben ik meer dan zat. Vluchtelingen horen in de regio, en die honderdduizenden jonge mannen moeten vechten voor hun land in plaats van vluchten. Helaas begrijpen ze dat alleen in Oost-Europa, want a. geen hippies/generatie '68 en b. ervaring met bezetters.
Gelukkig komt er uiteindelijk uit dat het jou helemaal niet gaat om welke regel dan ook, zeg dan gewoon dat je een blank en islam vrij land wil dat volledig aan jouw eisen moet voldoen en waar mensen geen vrijheid hebben om zich te gedragen zoals ze willen maar zich moeten gedragen zoals jij wil.
pi_157985823
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 10:05 schreef Confetti het volgende:
Hopelijk is de volgende stap een opzegging. Dat verdrag wordt al jaren misbruikt door haatbaarden en het Hof laat zich ook gewillig misbruiken.

Mensen kunnen niet meer rationeel nadenken als het woordje mensenrechten valt.
Inderdaad. de moslims die wij als Trojaanse paarden hebben binnen gehaald gebruiken onze eigen wetten tegen ons al jaren
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')