abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157900686
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
Goed argument.
Als je reageert met "Nederland is net zo actief in het buitenland als Frankrijk" dan praat je gewoon poep.
pi_157900723
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 15:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat heeft bijgedragen aan de radicalisatie en het plegen van aanslagen?
Ja, ik denk van wel. Het vestigt de aandacht op Frankrijk als zijnde de vijand.

Voor hun optreden in Mali heb ik trouwens wel respect hoor.
pi_157900917
In hoeverre verschillen Erdoğan en Hollande nu?

Als het moeilijk wordt gaan de mensenrechten even on hold.

Jammer.
  zondag 29 november 2015 @ 15:43:35 #229
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157900972
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
In hoeverre verschillen Erdoğan en Hollande nu?

Als het moeilijk wordt gaan de mensenrechten even on hold.

Jammer.
Hollande zet het justitieapparaat niet in om politieke vijanden of kritische journalisten mee aan te pakken.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 29 november 2015 @ 15:55:28 #230
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157901302
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 15:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dat verschil. :')
Ik stel een vraag. Jij antwoord met 'natuurlijk' en verder niets. Goede argumentatie.

En ja politiek gezien is Nederland net zo actief en steunt men acties tegen IS.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 29 november 2015 @ 15:56:30 #231
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157901337
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, ik denk van wel. Het vestigt de aandacht op Frankrijk als zijnde de vijand.
Als dat al zo zou zijn (wat natuurlijk niet het geval is, maar goed) waarom is dat relevant? Wat voor conclusie moet men daar uit trekken?
pi_157901594
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 15:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik stel een vraag. Jij antwoord met 'natuurlijk' en verder niets. Goede argumentatie.

En ja politiek gezien is Nederland net zo actief en steunt men acties tegen IS.
Ik heb net al in een aantal posts aangetoond dat die stelling nergens op slaat en dat Frankrijk wel degelijk actiever is in die regio. Dat je vervolgens je vingers in je oren duwt en roept dat Nederland net zo actief is moet je zelf weten zegt genoeg.

En verder zijn er de afgelopen tijd diverse terrorisme-experts aan het woord geweest die bevestigen dat het om 'blowbacks' gaat. Frankrijk is aanzienlijk actiever in die contreien en doodt eigenhandig ook aanzienlijk meer burgers, vandaar dat Frankrijk nu zelf het doelwit is geworden.
pi_157901667
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 15:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als dat al zo zou zijn (wat natuurlijk niet het geval is, maar goed) waarom is dat relevant? Wat voor conclusie moet men daar uit trekken?
Dat het misschien eens tijd wordt om het buitenlands beleid te herzien en strenger te letten op naleving van de wet. Want momenteel worden burgers opzettelijk gedood omdat ze statistisch gezien een risico vormen of omdat men zich in de buurt van een terrorist bevindt zonder dat er ook maar een proces aan te pas is gekomen.
  zondag 29 november 2015 @ 16:07:56 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157901703
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 16:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb net al in een aantal posts aangetoond dat die stelling nergens op slaat en dat Frankrijk wel degelijk actiever is in die regio. Dat je vervolgens je vingers in je oren duwt en roept dat Nederland net zo actief is moet je zelf weten zegt genoeg.
Wat is 'die regio'? En ja Frankrijk is actiever maar qua politieke steun en ondersteuning doet Nederland ook gewoon mee. Net als vele andere Europese landen waar veel minder aanslagen gepleegd worden. Nogmaals, waar ligt de grens? Wie bepaalt dat? Wanneer worden er aanslagen gepleegd en wanneer niet? Jij claimt dat het om burgerslachtoffers gaat. Daar wil ik onderbouwing voor zien.
quote:
En verder zijn er de afgelopen tijd diverse terrorisme-experts aan het woord geweest die bevestigen dat het om 'blowbacks' gaat. Frankrijk is aanzienlijk actiever in die contreien en doodt eigenhandig ook aanzienlijk meer burgers, vandaar dat Frankrijk nu zelf het doelwit is geworden.
Argument from authority. 'Experts zeggen' is wel erg makkelijk. Quote ze dan op zijn minst of geef een linkje voor meer leesvoer. Dit slaat nergens op.
pi_157901807
_O- Wel grappig hoe vaak ik hier niet gehoord heb; kan niet, is onmogelijk, is belachelijk, omdat verdragen, omdat regels, omdat EU, omdat VN en ik zie het ene na het andere land allerlei maatregelen die onmogelijk zouden zijn invoeren.
  Forum Admin zondag 29 november 2015 @ 16:14:35 #236
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_157901909
2016 is het jaar dat de EU(zone) gaat barsten. Houd uw brexit nieuws goed in de gaten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin zondag 29 november 2015 @ 16:16:53 #237
pi_157901967
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:11 schreef Braindead2000 het volgende:
_O- Wel grappig hoe vaak ik hier niet gehoord heb; kan niet, is onmogelijk, is belachelijk, omdat verdragen, omdat regels, omdat EU, omdat VN en ik zie het ene na het andere land allerlei maatregelen die onmogelijk zouden zijn invoeren.
Ach man, als het ''ze'' uitkomt zijn er talloze verdragen en weet ik veel wat, als het ze niet uitkomt moeten ze zich er ineens aan houden. Opstelten was daar een held in.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_157902035
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ach man, als het ''ze'' uitkomt zijn er talloze verdragen en weet ik veel wat, als het ze niet uitkomt moeten ze zich er ineens aan houden. Opstelten was daar een held in.
Vroeger duurde het jaren voordat leugens ontmaskerd werden, tegenwoordig maanden of zelfs weken.
  Forum Admin zondag 29 november 2015 @ 16:27:40 #239
pi_157902210
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Vroeger duurde het jaren voordat leugens ontmaskerd werden, tegenwoordig maanden of zelfs weken.
Da's het mooie aan de informatietijdperk.

Toch is lang niet iedereen genoeg up to date van alles. Het interesseert ze geen zier. Vriendje Teeven bijvoorbeeld, zit nu gewoon weer doodleuk in de tweede kamer.
pi_157902617
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:11 schreef Braindead2000 het volgende:
Er kan vanalles.

Ik kan ook vanavond bij jou inbreken en je hersens inslaan. Dat is prima mogelijk. (Als ik je adres zou weten dan he :P )

Waar het om gaat bij dat soort uitspraken zijn de consequenties die eraan verbonden zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2015 16:51:36 ]
  zondag 29 november 2015 @ 17:51:13 #241
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157904233
De noodtoestand gaat zeker misbruikt worden.
pi_157904904
Frankrijk, de bakermat van de verlichtingswaarden, die ze nu zelf de nek omdraaien. De ironie.

Hopelijk is Nederland verstandiger, en doen we hier niet aan vrijheids- en/of privacy-beperkende maatregelen of reactionaire politiek op basis van angst, onderbuik en populisme.

Ow wacht, dat is precies waar die visieloze pussy's in Den Haag al mee bezig zijn en nog veel meer zullen doen wanneer/als het hier ook mis gaat.
"Pools are perfect for holding water"
pi_157905042
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
"Hullie doen het ook" mag nooit een argument zijn.

We verafschuwen de regimes in Saudi-Arabië, Iran en nog wat van dat soort paradijzen omdat ze martelen en omdat ze hun achterwerk afvegen met rechtsstaat-principes zoals "je bent onschuldig totdat je schuld is bewezen". Ik vind het een slecht idee om ons te gaan verlagen tot hun niveau - het doel heiligt de middelen nu eenmaal niet.

In een land dat de mensenrechten niet respecteert, zou ik mezelf minder veilig voelen dan in een land dat dat wel doet. Totale veiligheid is namelijk een illusie, ongeacht welke middelen je inzet.
Eensch. Goeden post.
"Pools are perfect for holding water"
pi_157905250
quote:
2s.gif Op zondag 29 november 2015 15:43 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hollande zet het justitieapparaat niet in om politieke vijanden of kritische journalisten mee aan te pakken.
Wie zegt dat? Stellen dat het buitenlands beleid van Frankrijk de oorzaak van het terrorisme is kan makkelijk als apologetie gezien worden. Het probleem met zo'n noodtoestand is dan juist dat mensen kunnen worden opgepakt, dingen in beslag kunnen worden genomen en meningsuitingen kunnen worden verhinderd zonder snelle en adequate toetsing.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 29 november 2015 @ 18:32:35 #245
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_157905259
Toch merkwaardig hoe succesvol die terroristen waren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_157905381
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Stellen dat het buitenlands beleid van Frankrijk de oorzaak van het terrorisme is kan makkelijk als apologetie gezien worden. Het probleem met zo'n noodtoestand is dan juist dat mensen kunnen worden opgepakt, dingen in beslag kunnen worden genomen en meningsuitingen kunnen worden verhinderd zonder snelle en adequate toetsing.
Men stond te juichen hier op FOK! Toen bekend werd dat er 1800 invallen zijn geweest sinds de aanslagen. 1800.

Het EVRM is niet serieus te nemen want zodra de noodtoestand wordt uitgeroepen kun je het opzij zetten. Een goede reden voor de noodtoestand is niet nodig. Deze opschorting had de facto al op 13 november plaatsgevonden.
pi_157905406
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Er kan vanalles.

Ik kan ook vanavond bij jou inbreken en je hersens inslaan. Dat is prima mogelijk. (Als ik je adres zou weten dan he :P )

Waar het om gaat bij dat soort uitspraken zijn de consequenties die eraan verbonden zijn.
Het verschil is dat ik niet wil dat jij bij mij inbreekt en de meerderheid van Nederland ook niet. Ik vermoed dat het overgrote deel van de Parijzenaren wel achter dit soort maatregelen staan. De consequenties zijn tot nu toe dat er 293 wapens in beslag zijn genomen. Ik heb ook een vermoeden dat de Parijzenaren deze consequentie niet afgrijselijk vinden.
pi_157905441
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het verschil is dat ik niet wil dat jij bij mij inbreekt en de meerderheid van Nederland ook niet. Ik vermoed dat het overgrote deel van de Parijzenaren wel achter dit soort maatregelen staan. De consequenties zijn tot nu toe dat er 293 wapens in beslag zijn genomen. Ik heb ook een vermoeden dat de Parijzenaren deze consequentie niet afgrijselijk vinden.
Totdat het doorslaat naar de andere kant en ze zelf ook zo maar in eens de lul blijken te zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 29 november 2015 @ 18:40:31 #249
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157905452
Kunnen ze eindelijk enemies of the state pakken, en dat zijn geen haadbaarden.
pi_157905467
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:40 schreef Manke het volgende:
Kunnen ze eindelijk enemies of the state pakken, en dat zijn geen haadbaarden.
Vertel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')