abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157905592
quote:
15s.gif Op zondag 29 november 2015 18:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Totdat het doorslaat naar de andere kant en ze zelf ook zo maar in eens de lul blijken te zijn.
Lijkt me dat de Parijzenaren dat beter kunnen beoordelen dan betweterige buitenstaanders. Als hier de rivieren overstromen en extreme maatregelen nodig zijn, zoals het onder water zetten van polders, dan zitten we ook niet te wachten op commentaar van mensen die in een woestijn wonen.
pi_157905675
Hehe de Fransen gaan de Arabische landen achterna waar alles ook draait om "of veiligheid, of rechten van de mens....en dan maar veiligheid". 97% van de Tunesiers heeft liever meer veiligheid bleek vorige week na ook een aanslag dan vrijheid. In Egypte schreeuwen ze om veiligheid en smeken ze Sisi alles in te zetten het land weer volledig kalm te krijgen. Libiers dromen van een sterke rechtstaat nu het land volledig versplinterd is en elke gewapende fractie zijn eigen mini-staat heeft. En de Fransen zijn na twee jaar regelmatig ook aanslagen ook zo ver om concessies te doen aan principes als het naleven van de rechten van de mens. Ben benieuwd waar ze volgende keer concessies aan doen als er binnen paar maanden weer grote aanslag is; democratie tijdelijk opschorten? Media aan banden leggen? :D

Trouwens, als Front National straks de president levert vullen ze het "tijdelijk opschorten van rechten van de mens" nogal anders in. Daar zit een slippery slope.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 29 november 2015 @ 19:03:17 #253
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157906057
quote:
2s.gif Op zondag 29 november 2015 18:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Vertel.
we zullen zien wat het zal brengen.

Obama heb je ook nog nooit muslim terrorist horen zeggen, domestic terrorists proberen ze tegen te gaan, uit zelfbehoud en meer macht.

Om een voorbeeld te noemen:
http://bundyranch.blogspo(...)ed-as-terrorist.html
pi_157906524
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 16:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is 'die regio'?
De regio waar terroristen vandaan komen, Nigeria, Irak, Afghanistan, Mali, et cetera.

quote:
En ja Frankrijk is actiever maar qua politieke steun en ondersteuning doet Nederland ook gewoon mee. Net als vele andere Europese landen waar veel minder aanslagen gepleegd worden. Nogmaals, waar ligt de grens? Wie bepaalt dat? Wanneer worden er aanslagen gepleegd en wanneer niet? Jij claimt dat het om burgerslachtoffers gaat. Daar wil ik onderbouwing voor zien.
De aanslagplegers zelf geven vrijwel altijd ook aan dat vergelding het motief is. En waar die grens ligt? Geen idee. Lijkt me ook niet van belang om vast te kunnen stellen dat er een verband bestaat tussen de mate van activiteit in het buitenland en de aanslagen in 'het eigen land'.

quote:
Argument from authority. 'Experts zeggen' is wel erg makkelijk. Quote ze dan op zijn minst of geef een linkje voor meer leesvoer. Dit slaat nergens op.
http://nieuws.tpo.nl/2015(...)-nederland-gebeuren/

http://www.ad.nl/ad/nl/37(...)-hekel-aan-ons.dhtml

http://www.npowetenschap.(...)egen-terrorisme/6038
pi_157906635
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 16:14 schreef Straatcommando. het volgende:
2016 is het jaar dat de EU(zone) gaat barsten. Houd uw brexit nieuws goed in de gaten.
Waarom denk je dat het zo snel zal gaan?
  zondag 29 november 2015 @ 19:32:38 #256
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_157906749
quote:
Waarvoor heb je dan godverdomme zo'n verdrag, als je dat in de prullenbak kunt gooien wanneer het je uitkomt? :(

Echt een nederlaag voor de westerse democratie, dat we ons door een stel haatbaarden met geweren laten verleiden tot mensenrechtenschendingen.
Moeten we het dan maar blijven toestaan dat die haatbaarden onschuldigen mensen doodschieten en zich zelf te pas en te onpas opblazen waarbij onschuldigen mensen slachtoffer worden.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_157906804
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:32 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Moeten we het dan maar blijven toestaan dat die haatbaarden onschuldigen mensen doodschieten en zich zelf te pas en te onpas opblazen waarbij onschuldigen mensen slachtoffer worden.
Mooi vals dilemma weer :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 29 november 2015 @ 19:37:07 #258
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_157906853
quote:
2s.gif Op zondag 29 november 2015 19:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Mooi vals dilemma weer :')
Hoezo, dat is toch wat er gebeurt en blijft gebeuren als we niks doen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 29 november 2015 @ 19:41:05 #259
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_157906974
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 15:09 schreef Fir3fly het volgende:

Maar goed, wij hebben ook nog steeds een probleem met radicalisatie en jongeren die naar Syrie vertrekken. Dat moet ook nog opgelost worden.
Zolang ze naar Syrië vertrekken is het eigenlijk geen probleem. Het terugkeren na gevechtshandelingen is eerder het probleem.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 29 november 2015 @ 19:45:32 #260
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_157907096
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Zolang ze naar Syrië vertrekken is het eigenlijk geen probleem. Het terugkeren na gevechtshandelingen is eerder het probleem.
En dat kunnen ze in Frankrijk, door het negeren van dat EVRM, nu eindelijk eens gaan uitvoeren i.p.v het oneindige 'monitoren'. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_157909189
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:23 schreef Xa1pt het volgende:
De regio waar terroristen vandaan komen, Nigeria, Irak, Afghanistan, Mali, et cetera.
Vervang het doorstreepte voor Parijs, Brussel, Antwerpen, Londen etc. De terroristen komen gewoon uit Europa, home grown. Born and raised.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 29 november 2015 @ 21:09:47 #262
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157909484
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 20:59 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Vervang het doorstreepte voor Parijs, Brussel, Antwerpen, Londen etc. De terroristen komen gewoon uit Europa, home grown. Born and raised.
volgens mij ook. ISIS bestaat uit mensen die juist niet meer in het westen willen leven en daar naartoe trekken, ze hebben genoeg aan hun 'strijd' daar, maar misschien zie ik het verkeerd.
pi_157909632
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 21:09 schreef Manke het volgende:
volgens mij ook. ISIS bestaat uit mensen die juist niet meer in het westen willen leven en daar naartoe trekken, ze hebben genoeg aan hun 'strijd' daar, maar misschien zie ik het verkeerd.
Haal IS van de kaart en er blijven jongeren in Europa (en nieuwe aanwas) die zich tot het jihadisme voelen aangetrokken en dan weer door al-Qaida laten inspireren. Haal al-Qaida weg en de ideologie blijft. En daarmee de strijd. Ik zeg niet dat je niets tegen IS moet doen, zeker wel. Maar deze terroristen van Parijs en alle pogingen tot aanslagen in Europa die zijn voorkomen komen van jongens die in Europa hun eerste stapjes hebben gezet. Was het maar zo simpel dat het een buitenlands probleem was.
pi_157912723
Wat kan men hier schreeuwen. Doe rustig. Er is helemaal niets aan de hand in Frankrijk. Geen beperking democratie. Er is een tijdelijke noodtoestand

https://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89tat_d%27urgence_en_France
pi_157913489
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:14 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Haal IS van de kaart en er blijven jongeren in Europa (en nieuwe aanwas) die zich tot het jihadisme voelen aangetrokken en dan weer door al-Qaida laten inspireren. Haal al-Qaida weg en de ideologie blijft. En daarmee de strijd. Ik zeg niet dat je niets tegen IS moet doen, zeker wel. Maar deze terroristen van Parijs en alle pogingen tot aanslagen in Europa die zijn voorkomen komen van jongens die in Europa hun eerste stapjes hebben gezet. Was het maar zo simpel dat het een buitenlands probleem was.
Helemaal waar.

....Och wat zullen we te zijner tijd terug verlangen naar de tijd van nu nu.
Waar de heftigste ''battles'' die wij kenden werden uitgevochten op online forums en waar het ging om ''nee ik heb gelijk en jij niet'' voorzien van een sarcastisch ondertoontje met de nodige '' :') ''

:'(
pi_157914274
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 08:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarvoor heb je dan godverdomme zo'n verdrag, als je dat in de prullenbak kunt gooien wanneer het je uitkomt? :(

Echt een nederlaag voor de westerse democratie, dat we ons door een stel haatbaarden met geweren laten verleiden tot mensenrechtenschendingen.
Ik ben benieuwd welke landen gaan volgen, iets zegt me dat Frankrijk niet het laatste land zal zijn. Beschaving is slechts een uiterst dun en zeer kwetsbaar vernislaagje wat mogelijk wordt gemaakt door veiligheid en welvaart, als dat wegvalt dan valt de beschaving ook heel erg snel weg.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157914284
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 08:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het probleem is dat het EVRM wordt misbruikt door illegalen. Het EVRM zou aangepast moeten worden, zodat het alleen nog voor Europese burgers geldt.

Bijvoorbeeld het recht op een gezinsleven -> Gezinshereniging.
Illegalen zouden geen enkel recht meer moeten hebben, zodat we opgepakt en uitgezet kunnen worden.
pi_157914294
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het probleem is dat het EVRM wordt misbruikt door illegalen. Het EVRM zou aangepast moeten worden, zodat het alleen nog voor Europese burgers geldt.

Illegalen zouden geen enkel recht meer moeten hebben, zodat we opgepakt en uitgezet kunnen worden.
Ik denk dat jij dit bedoelt.

"Het probleem is dat het EVRM wordt misbruikt door illegalen. Het EVRM zou op een aantal punten aangepast moeten worden, zodat het alleen nog voor Europese burgers geldt.

"

Een nogal cruciaal verschil. Los van wat ik ervan vind.
#NoDAPL
pi_157914318
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat jij dit bedoelt.

"Het probleem is dat het EVRM wordt misbruikt door illegalen. Het EVRM zou op een aantal punten aangepast moeten worden, zodat het alleen nog voor Europese burgers geldt.

"

Een nogal cruciaal verschil. Los van wat ik ervan vind.
Aanpassen is hetzelfde als op een aantal punten aanpassen. Het gaat mij dan vooral om de groep mensen waarvoor dit geldt. Het EVRM zou de rechten van Europeanen in Europa moeten regelen, niet het recht van illegalen.
  maandag 30 november 2015 @ 00:31:49 #270
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157914333
quote:

[..]

Het is natuurlijk allebei. Op alle fronten moeten oplossingen komen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157914392
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 12:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daarom is de hele EU een farce. Al die wetten en verdragen gelden slechts net zo lang tot het de ondertekenaars uitkomt. Als er geen hogere macht is die het handhaven ervan kan afdwingen, is het niets meer als een stuk papier.
Dat geldt net zo goed voor de begrotingsdiscipline (3% regel) tijdens de eurocrisis als voor Schengen, het martelverbod met de CIA-vluchten, het VN-handvest met de inval in Irak etcetc
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarom ook een europese grondwet...
oh wacht, die wouden NLers niet...
1. Die kregen we alsnog door onze strot gedrukt met het Verdrag van Lissabon. De wil van het volk werd genegeerd, niet enkel in Nederland.

2. Die wouden we niet omdat we tegen een deel van de inhoud daarvan waren.

3. De EU is geen staat. Het is zelfs geen overheid. De EU is een nog-gouvermentele organisatie die geen enkele macht heeft, alles wat landen doen doen ze omdat ze er zelf voor kiezen, omdat hun leiders ervoor kiezen om bilaterale en multilaterale verdragen (een soort van contracten) af te sluiten.
Natuurlijk zou het best kunnen dat iets zoals de EU ooit uitgroeit tot een staat maar dat is het momenteel niet. Ik weet niet of dat een 'grondwet' daar iets aan zou veranderen.
Hij heeft dus gelijk met zijn stelling dat die verdragen boterzacht zijn, ze kunnen elk moment worden opgezegd.
#NoDAPL
pi_157914416
quote:

[..]

Aangezien er over terrorisme wordt gediscussiëerd deel ik eventjes het volgende artikel met jullie. Het zijn open deuren maar dat maakt het niet minder interessant en relevant.
https://decorrespondent.n(...)m_campaign=proefmail
1 geruststelling: voor inwoners van Nederland zijn er weinig aanleidingen om terrorisme te plegen aangezien er genoeg alternatieven zijn.
#NoDAPL
pi_157914449
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Aanpassen is hetzelfde als op een aantal punten aanpassen.
Daar gaat het niet om, het gaat erom of dat je slechts voor een aantal punten onderscheid wil maken tussen eigen volk en vreemden of op alle punten. Ik hoop dat ook jij vindt dat sommige zaken voor alle mensen moeten gelden: bijv. dat je niet martelt en dat je humaan behandelt wordt wanneer je wordt opgesloten (iets waarin ook Nederland behoorlijk tekortschiet).
#NoDAPL
pi_157914482
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, het gaat erom of dat je slechts voor een aantal punten onderscheid wil maken tussen eigen volk en vreemden of op alle punten. Ik hoop dat ook jij vindt dat sommige zaken voor alle mensen moeten gelden: bijv. dat je niet martelt en dat je humaan behandelt wordt wanneer je wordt opgesloten (iets waarin ook Nederland behoorlijk tekortschiet).
Dat ben ik met je eens. Ik heb vrij algemeen over veranderingen gesproken.

Waar schiet Nederland in tekort?
pi_157914774
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Ik heb vrij algemeen over veranderingen gesproken.

Waar schiet Nederland in tekort?
Van alles maar dat is teveel offtopic voor hier.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')