quote:Parijs is gisteravond opgeschrikt door schietpartijen, gijzelingen en explosies. Daarbij vielen zeker 127 doden. Ook raakten 180 mensen gewond, van wie er 80 zeer slecht aan toe zijn. Een overzicht van de gebeurtenissen.
Wat is er gisteravond gebeurd?
Vrijwel gelijktijdig begonnen er op verschillende plekken in de Franse hoofdstad schietpartijen en waren er explosies. Dit gebeurde in het oostelijk deel van het centrum van Parijs.
De eerste schietpartij werd gemeld bij restaurant Le Petit Cambodge aan de Rue Bichat. Daarbij vielen zeker twee doden en zeven gewonden.
Ook gingen terroristen het Theater Bataclan aan de Boulevard Voltaire binnen tijdens een optreden van de Californische rockband Eagles of Death Metal en gijzelden de aanwezigen. Hierbij vielen de meeste slachtoffers, ongeveer honderd. Bij invallen van de Franse politie iets na middernacht zijn zeker drie terroristen gedood.
Ook op de Avenue de la République, de Boulevard Beaumarchais, de Rue de Charonne en op de Boulevard Voltaire, niet ver van theater Bataclan, zijn aanslagen gemeld.
Verder waren er buiten het stadion Saint-Denis explosies te horen. Daar voetbalde op dat moment Frankrijk een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. Die werd gewoon doorgespeeld. President François Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd door zijn beveiligers uit het stadion gehaald. In de buurt van de explosies vielen zeker drie doden. Het gaat hier waarschijnlijk om zelfmoordaanslagen.
Wat weten we over de daders?
Islamitische Staat heeft de aanslagen inmiddels opgeëist en ook de Franse president Hollande heeft de terreurgroep aangewezen als dader. De president zei dat aanvallen buiten het land door IS zijn georganiseerd en met hulp in Frankrijk zijn uitgevoerd.
Volgens de Franse justitie zijn er bij de aanslagen zeker acht terroristen omgekomen, waarvan zeven omdat ze zichzelf met explosieven hebben opgeblazen. Mogelijk lopen er ook nog terroristen vrij rond.
Getuigen, waaronder radiojournalist Julien Pearce op radiozender Europe 1, noemen de aanslagplegers 'zeer jong en zeer beheersd'. Pearce was bij het concert aanwezig. De drie terroristen die in theater Bataclan om zich heen schoten zouden geen gezichtsbedekking hebben gedragen en tijdens het schieten geen woord hebben gezegd. 'Een van hen leek een gewone jongen, die een kalasjnikov vasthield. Dat was alles', aldus Pearce.
Onder de daders van de aanslagen van Parijs was ook een vrouw, meldt wederom radiozender Europe 1 op basis van gesprekken met ooggetuigen. Bij de lichamen van twee daders zijn een Syrisch en een Frans paspoort gevonden. Een van de auto's die door de daders is gebruikt, zou een Belgisch kenteken hebben.
Wat zijn de (politieke) reacties?
'Een oorlogshandeling', noemt de Franse president Hollande de aanslagen. 'Geconfronteerd met terreur moet Frankrijk sterk zijn, groot zijn, en de overheid moet kracht uitstralen. Dat zal gebeuren. We moeten ook een beroep doen op iedereen om verantwoordelijkheid te nemen', zo zei Hollande in een toespraak.
'Dit is een aanslag op de menselijkheid', zei de Amerikaanse president Barack Obama gisteren direct na de aanslagen. Hij benadrukte dat de Verenigde Staten Frankrijk willen helpen bij het onderzoek naar de aanslagen. Ook China heeft de aanslagen in Parijs veroordeeld en is bereid om Frankrijk en de internationale gemeenschap te helpen in de strijd tegen terrorisme.
Mark Rutte reageert geschokt en noemt de aanslagen 'werkelijk afschuwelijk'. 'We hebben hier te maken met extremisten die maar één doel hebben: onze westerse samenleving destabiliseren door haat te zaaien. Ons beste antwoord aan deze barbaren is dat we ons niet uit elkaar laten spelen. We laten ons niet intimideren. Wij zijn met meer, we wijken niet voor onverdraagzaamheid. Geweld en extremisme zullen nooit winnen van vrijheid.'
Welke maatregelen zijn er nu genomen?
In Frankrijk is gisteravond de noodtoestand uitgeroepen. Daarmee kan beter ingegrepen worden bij groot dreigend gevaar of vermoeden daarvan. Zo hebben leger en politie ruime bevoegdheden om invallen te doen en mensen aan te houden. Ook worden de grenzen gesloten. Luchthavens blijven wel open en treinen blijven rijden.
Minister-president Rutte raadt reizigers naar Frankrijk aan om extra waakzaam te zijn. Maar ook in Nederland zijn extra veiligheidsmaatregelen genomen, zowel zichtbaar als ontzichtbaar. De grensbewaking opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor alle verkeer herleidbaar tot Frankrijk. Dit geldt ook voor luchthavens en treinstations.
http://www.parool.nl/paro(...)t-nu-toe-weten.dhtml
Wel politici met ballen, ze durven gewoon te zeggen dat ze de controle kwijt zijn. Vraag is nu, hoe gaan ze het tij keren?quote:'Gigantisch probleem'
'Ik stel vast dat er bijna altijd een link met Molenbeek is, dat is een gigantisch probleem', zei de Belgische premier Charles Michel zondag.
Zo verbleef ook Ayoub el-Khazzani in Molenbeek in de maanden voordat hij afgelopen augustus bewapend met een kalasjnikov de Thalys in Brussel instapte met als vermoedelijke doel passagiers te doden. Ook Mehdi Nemmouche, de vermoedelijke dader van de aanslag op het Joods Museum in Brussel vorig jaar, woonde in Molenbeek. Volgens de Belgische minister van Veiligheid Jan Jambon is de situatie in de Brusselse wijk op dit moment 'niet onder controle'.
Haha, komt inderdaad zo uit een Belgische strip.quote:Op zondag 15 november 2015 18:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Whaha.. die dikke Belgische agent in Molenbeek net in het NOS journaal.
Waarom was die zo hele tijd verschrikt aan het rondlopen?quote:Op zondag 15 november 2015 18:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nou, de theorie dat het allemaal aan de banlieues van Parijs ligt kan dus ook de prullenbak in.quote:"De aanslagen in Parijs zijn voorbereid in België", zegt de Franse minister van Binnenlandse Zaken na zijn ontmoeting met evenknie Jan Jambon (N-VA).
Van de 99 was het?quote:Op zondag 15 november 2015 18:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
19 zijn er dus uit kritieke toestand
quote:Op zondag 15 november 2015 18:03 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Haha, komt inderdaad zo uit een Belgische strip.
Lastig he dat gelinksrechts.quote:Op zondag 15 november 2015 17:49 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Ooit was links nationalistisch en patriottistisch, dat klopt.
Links was ook ooit kritisch omtrent immigratie, omdat massa-immigratie een gevaar is voor de verzorgingsstaat. Helaas is dat allemaal verleden tijd.
twitter:AFP twitterde op zondag 15-11-2015 om 18:12:31#BREAKING France's Hollande wants state of emergency to last 3 months: political sources reageer retweet
quote:
Leuk...een beetje humor in dit topicquote:Op zondag 15 november 2015 18:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat blijkt maar weerquote:Op zondag 15 november 2015 18:17 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Valt reuze mee. De termen zijn goed te gebruiken in de hedendaagse samenleving.
gefrustreerde manlets weerquote:Op zondag 15 november 2015 18:24 schreef Infection het volgende:
De terrorist die nog gezocht wordt:
[ afbeelding ]
Weer zo'n prachtige Belgquote:Op zondag 15 november 2015 18:24 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]
twitter:jeromegodefroy twitterde op zondag 15-11-2015 om 18:41:01URGENT : scène de panique place de la République. La foule se disperse en courant. Cris des policiers https://t.co/T3Wst4puB0 reageer retweet
Ik ben als niet-gelovige Nederland meer dan klaar met dit soort figuren; meer dan klaar. Ik wil dat ze oprotten uit dit land. Ze zaaien haat. Ze dragen een cultuur uit die hier niet thuishoort.quote:Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef Ryan3 het volgende:
Mogen moslims bidden voor de slachtoffers van Parijs?
We moeten schouder aan schouder optrekken met elkaar?
Ik ook, ik kan niet schouder aan schouder opgaan met dit soort mensen. Politiek wil dat wel. Wat nu dan?quote:Op zondag 15 november 2015 18:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben als niet-gelovige Nederland meer dan klaar met dit soort figuren; meer dan klaar. Ik wil dat ze oprotten uit dit land. Ze zaaien haat. Ze dragen een cultuur uit die hier niet thuishoort.
Ik heb in de discussie al een paar keer gezien dat salafisme hoegenaamd "geen probleem" zou zijn voor een land als Nederland. Het is de grootst mogelijke bullshit. Salafisme is een levensgroot probleem.
Dit is Nederland. Wie de radicale moslim wil uithangen, hoepelt maar op naar Marokko, Turkije of een ander land waar de islam tot wet is verheven.
twitter:stefandevries twitterde op zondag 15-11-2015 om 18:47:43Panic near Place de la Republique. Situation unclear. Tens of people ran into the bar where I tried to have dinneerr reageer retweet
Bron?quote:Op zondag 15 november 2015 18:48 schreef Ryan3 het volgende:
Schoten gehoord rue rivoli, Parijs, mensen vluchten metro in. Onduidelijk wat er aan de hand is.
Dick Schoof zegt het ook, dus dan zal het wel waar zijn.quote:Op zondag 15 november 2015 18:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben als niet-gelovige Nederland meer dan klaar met dit soort figuren; meer dan klaar. Ik wil dat ze oprotten uit dit land. Ze zaaien haat. Ze dragen een cultuur uit die hier niet thuishoort.
Ik heb in de discussie al een paar keer gezien dat salafisme hoegenaamd "geen probleem" zou zijn voor een land als Nederland. Het is de grootst mogelijke bullshit. Salafisme is een levensgroot probleem.
Dit is Nederland. Wie de radicale moslim wil uithangen, hoepelt maar op naar Marokko, Turkije of een ander land waar de islam tot wet is verheven.
Hopelijk niks, mensen reageren nu natuurlijk meteen panisch op elk geluidquote:Op zondag 15 november 2015 18:51 schreef TargaFlorio het volgende:
twitter:stefandevries twitterde op zondag 15-11-2015 om 18:47:43Panic near Place de la Republique. Situation unclear. Tens of people ran into the bar where I tried to have dinneerr reageer retweet
Jep, niet gek overigens.quote:Op zondag 15 november 2015 18:52 schreef Momo... het volgende:
[..]
Hopelijk niks, mensen reageren nu natuurlijk meteen panisch op elk geluid
Elfletterig for president.quote:Op zondag 15 november 2015 18:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik WEIGER schouder aan schouder te staan met dergelijke figuren die in Nederland niks hebben te zoeken. Politieke partijen die bepleiten dat ik dat wél doe, hoeven niet op mijn stem te rekenen.quote:Op zondag 15 november 2015 18:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ook, ik kan niet schouder aan schouder opgaan met dit soort mensen. Politiek wil dat wel. Wat nu dan?
Onbevestigd dus. Explosie.twitter:L0gg0l twitterde op zondag 15-11-2015 om 18:52:47Very unconfirmed: Explosion in Marais area of Paris, reports Italian news agency ANSA (via @tancredipalmeri ) reageer retweet
Ja sorry zit op mobiel, dus geen auto-updates.quote:Op zondag 15 november 2015 18:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Even daarna tweetje geplaatst. Onduidelijk wat er aan de hand is, wel paniek iig.
twitter:stefandevries twitterde op zondag 15-11-2015 om 18:51:27Ik lig op de grond in een bar met tientallen mensen in paniek reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op zondag 15-11-2015 om 18:52:34VIDEO: Moment of panic at #ParisAttacks memorial site minutes ago - @El_MUERkO https://t.co/BkZg9nB4AL reageer retweet
Ik heb wel eens bij een waterplas aan een Marokkaan die alles kanker vond in dit kankerland gevraagd WTF hij hier dan nog deed. Antwoord kwam erop neer dat ik als kankernederlander m'n bek moest houden. Leuke mensen man die moslims.quote:Op zondag 15 november 2015 18:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie dat je nogal begaan bent met moslims en moslimlanden. Waarom ga je niet fijn in zo'n land wonen? Laat dat akelige Nederland met z'n westerse vrijheden achter je.
Geen hoge uitkering en goede voorzieningenquote:Op zondag 15 november 2015 18:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie dat je nogal begaan bent met moslims en moslimlanden. Waarom ga je niet fijn in zo'n land wonen? Laat dat akelige Nederland met z'n westerse vrijheden achter je.
Maar vals alarm misschien?twitter:saskiadekkers twitterde op zondag 15-11-2015 om 18:48:55Paniek rond Place de la Republique. Gewapende politiemensen schreeuwen dat iedereen de straat moet verlaten reageer retweet
twitter:tancredipalmeri twitterde op zondag 15-11-2015 om 18:50:56BREAKING NEWS: Italian wires Ansa reporting explosion heard in the Jewish area of Marais reageer retweet
Kennelijk ben ik een racist of moslimhater als ik het zeg, maar ik wil dus dat dergelijke figuren oprotten uit ons land. En een beetje rap ook, graag.quote:Op zondag 15 november 2015 18:55 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens bij een waterplas aan een Marokkaan die alles kanker vond in dit kankerland gevraagd WTF hij hier dan nog deed. Antwoord kwam erop neer dat ik als kankernederlander m'n bek moest houden. Leuke mensen man die moslims.
Alweer...twitter:Conflicts twitterde op zondag 15-11-2015 om 18:57:37BREAKING: Panic at #ParisAttacks memorial was caused by firecrackers https://t.co/6uVSborH6U reageer retweet
Idd, beetje lastig om zo relevante twitterberichten te 'filteren'.quote:Op zondag 15 november 2015 18:58 schreef nostra het volgende:
Kan iemand dat aandachtsgeile mannetje niet even bannen ofzo?
quote:Op zondag 15 november 2015 18:58 schreef nostra het volgende:
Kan iemand dat aandachtsgeile mannetje niet even bannen ofzo?
twitter:pzf twitterde op zondag 15-11-2015 om 18:57:53FINAL UPDATE: Police confirm false alarm in République. reageer retweet
Breaking lolquote:Op zondag 15 november 2015 18:58 schreef Infection het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op zondag 15-11-2015 om 18:57:37BREAKING: Panic at #ParisAttacks memorial was caused by firecrackers https://t.co/6uVSborH6U reageer retweet
Wat een leuke grapjequote:Op zondag 15 november 2015 18:58 schreef Infection het volgende:
Alweer...twitter:Conflicts twitterde op zondag 15-11-2015 om 18:57:37BREAKING: Panic at #ParisAttacks memorial was caused by firecrackers https://t.co/6uVSborH6U reageer retweet
Ik wou schrijven: welke idioot doet nou zoiets?quote:Op zondag 15 november 2015 18:58 schreef Infection het volgende:
Kunnen we vuurwerk nu echt uitsluiten?quote:Op zondag 15 november 2015 19:00 schreef Infection het volgende:
Wel op een andere plaats nog iets aan de hand overigens...twitter:
Nou he.. shocking inderdaad.quote:Op zondag 15 november 2015 19:00 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Een papiertje met wat gekrabbel erop, heel dramatisch ja.
Ja en doe dan ook meteen een verbod op bubbeltjesplastic.quote:Op zondag 15 november 2015 18:59 schreef Ryan3 het volgende:
Godver, vuurwerk verbod in Parijs graag.
quote:Peter Vermaas
Paniek op Place de la République. Aan het Canal St Martin rennen mensen hard weg, auto's rijden tegen verkeer in. Ga kijken wat er gebeurt.
19 minuten geleden
Follow
Twitter avatar
petervermaas Peter Vermaas
Grote paniek op Place de la République. Helikopter in de lucht. Er zou een dode zijn.
13 minuten geleden
Muur er omheen en België heeft haar eigen Gaza.quote:Op zondag 15 november 2015 19:02 schreef speknek het volgende:
Wel fijn dat het allemaal Walen zijn die gefixeerd zijn op Frankrijk. Als het Vlamingen waren met hun typische naijver voor Nederland, zou het voor ons vervelender afgelopen zijn.
Maar hoe triest dat je een wijk hebt die een grotere voedingsbodem voor radicalisme blijkt te hebben dan alle banlieues bij elkaar.
twitter:cnni twitterde op zondag 15-11-2015 om 18:55:37#BreakingNews People seen running in panic from #Paris memorial at Place de la République https://t.co/oSWRuS505a https://t.co/dqm036xm1h reageer retweet
twitter:El_MUERkO twitterde op zondag 15-11-2015 om 18:48:53Channel 4 just a minute ago. #ParisAttacks https://t.co/gscxD5GITn reageer retweet
[/quote]quote:Op zondag 15 november 2015 19:07 schreef HighVolume het volgende:
Vals [quote]Op zondag 15 november 2015 19:07 schreef HighVolume het volgende:
Vals alarm of niet ?
Bedankt terroristen!quote:Op zondag 15 november 2015 19:06 schreef empa1010 het volgende:
Die beelden op CNNblinde paniek (logisch maar ga dan ook niet samenscholen...) mensen rennen over de bloemen en kaarsjes
![]()
Terroristen die dit zien lachen zich rot.
Een man blijft gewoon staan.twitter:Conflicts twitterde op zondag 15-11-2015 om 19:05:23VIDEO: Terrifying moment of the false alarm at the #ParisAttacks memorial site - Reutershttps://t.co/8r2uaRXe5w reageer retweet
Niet vrijheid van spam.quote:Op zondag 15 november 2015 19:12 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting was het toch?
Die ene man blijft rustig staan.quote:Op zondag 15 november 2015 19:06 schreef empa1010 het volgende:
Die beelden op CNNblinde paniek (logisch maar ga dan ook niet samenscholen...) mensen rennen over de bloemen en kaarsjes
![]()
Jammer dat ik niet meer donkerblauw benquote:
Ja, we zijn allemaal racistenquote:Op zondag 15 november 2015 19:13 schreef Inspireme het volgende:
[..]
De inhoud staat jullie niet aan en daarom willen jullie hem censuur opleggen.
Welke precies?quote:Op zondag 15 november 2015 19:15 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Je voorafgaande reacties waren best wel ban-waardig.
Neuh. Men moet gewoon even diep ademhalen en weer doorgaan met het leven. Als je mensen die vuurwerk gebruiken of met een klappertjespistool schieten o.i.d. een lange gevangenisstraf geeft, dan ben je juist bezig onze westerse levensstijl af te breken en de terroristen hun zin te geven.quote:Op zondag 15 november 2015 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
Ik hoop dat ze die idioot die het een goed idee vond om met vuurwerk te gaan rotzooien te pakken krijgen en opsluiten. Lang.
Niet de racisten kaart trekken aub. Ik wijs je op je hypocrisie.quote:Op zondag 15 november 2015 19:15 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, we zijn allemaal racisten
Dat ja. Even wat tandjes eruit tikken lijkt me dan ook afdoende.quote:Op zondag 15 november 2015 19:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Neuh. Men moet gewoon even diep ademhalen en weer doorgaan met het leven. Als je mensen die vuurwerk gebruiken of met een klappertjespistool schieten o.i.d. een lange gevangenisstraf geeft, dan ben je juist bezig onze westerse levensstijl af te breken en de terroristen hun zin te geven.
Vuurwerk afsteken bij een herdenkingsplaats is gewoon heel ziekelijk, mag best meewegen in de strafmaat.quote:Op zondag 15 november 2015 19:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Neuh. Men moet gewoon even diep ademhalen en weer doorgaan met het leven. Als je mensen die vuurwerk gebruiken of met een klappertjespistool schieten o.i.d. een lange gevangenisstraf geeft, dan ben je juist bezig onze westerse levensstijl af te breken en de terroristen hun zin te geven.
Viel me op dat 1 kale vent echt doodstil bleef staan, alsof hij totaal niet doorhad dat mensen om hem heen aan het rennen warenquote:Op zondag 15 november 2015 19:06 schreef empa1010 het volgende:
![]()
Daarnet heette het toch nog een 'volksfeest', wat er daar op de Place de la Republique gaande was?quote:Op zondag 15 november 2015 19:16 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Vuurwerk afsteken bij een herdenkingsplaats is gewoon heel ziekelijk, mag best meewegen in de strafmaat.
De censuurkaartquote:Op zondag 15 november 2015 19:13 schreef Inspireme het volgende:
[..]
De inhoud staat jullie niet aan en daarom willen jullie hem censuur opleggen.
Hij was doofquote:Op zondag 15 november 2015 19:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Viel me op dat 1 kale vent echt doodstil bleef staan, alsof hij totaal niet doorhad dat mensen om hem heen aan het rennen waren
Je denkt toch niet dat ik serieus inga op iemand die scheldpartijen en het spammen van onzinposts (ja, een briefje waarop staat Arabieren gaan dood geven als bewijs voor een groot complot tegen Arabieren is onzin) probeert goed te praten onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting'quote:Op zondag 15 november 2015 19:16 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Niet de racisten kaart trekken aub. Ik wijs je op je hypocrisie.
Of 't was een vuurwerkexpert die al lang door had dat 't niks was.quote:Op zondag 15 november 2015 19:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Viel me op dat 1 kale vent echt doodstil bleef staan, alsof hij totaal niet doorhad dat mensen om hem heen aan het rennen waren
Nee hoor, die kunnen zonder zich achter de oren te krabben ook gewoon hun mening bijstellen. In 35 jaar kun je wel eens van mening veranderen.quote:Op zondag 15 november 2015 19:11 schreef Zienswijze het volgende:
Hoeveel mensen riepen in 1980 nog dat de islam een religie van de vrede is? Deze mensen zullen zich nu goed achter de oren moeten krabben.
Een inrichting mag ook. Want je spoort niet als je nu op dit moment na een vreselijke moordpartij probeert de mensen de stuipen op het lijf te jagen met vuurwerk.quote:Op zondag 15 november 2015 19:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Binnen niet afzienbare tijd gaat het de grootste religie ter wereld worden. We zullen hier in Nederland toch echt een manier moeten zien te vinden over hoe om te gaan met haar uitwassen.quote:Op zondag 15 november 2015 19:15 schreef Zienswijze het volgende:
Mensen die over deze aanslag verbaasd zijn moeten zich eens goed in de islamitische terreurgeschiedenis inlezen. Gegeven dat de islam al 1400 lang terreur zaait waar het zich begeeft (het begon met de moordpraktijken tegen de niet-islamitische Arabische stammen), is de aanslag in Parijs slechts een voortzetting van deze islamitische terreur. En er zal nog geweld volgen, of het nu 2018, 2030 of 2060 is.
Serieus? Ik had staan "alsof hij doof was en niet hoorde dat er iets aan de hand was" maar wijzigde datquote:
Ik zeg ook maar watquote:Op zondag 15 november 2015 19:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Serieus? Ik had staan "alsof hij doof was en niet hoorde dat er iets aan de hand was" maar wijzigde dat
quote:
Als je de islamitische geschiedenis kent is het nogal naief om na 1350 lang islamitisch geweld te roepen dat de islam vredelievend is. Mening bijstellen: prima. Maar het lijkt erop dat men in 1980 niet goed geinformeerd was.quote:Op zondag 15 november 2015 19:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee hoor, die kunnen zonder zich achter de oren te krabben ook gewoon hun mening bijstellen. In 35 jaar kun je wel eens van mening veranderen.
eh, brand roepen in een theater is al strafbaar sinds een eeuw of zo, waarom dit dan niet?quote:Op zondag 15 november 2015 19:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Je had het over het willen uitroeien van moslims in Nederland en constant met kk schelden e.dquote:
Dit is niet representatief voor Turkije, maar toch wel opmerkelijk, hoop dat de politie daar optreedt.twitter:Conflicts twitterde op zondag 15-11-2015 om 19:15:11VIDEO: #ISIS fans in #Gaziantep #Turkey celebrate the #ParisAttacks - @ornekali https://t.co/u661Kv1RTL reageer retweet
Ja, ja, dat is waar. Maar een extra straf omdat mensen nu helemaal bang zijn dat achter elke boom een zelfmoordterrorist schuilt hoeft nou ook weer niet.quote:Op zondag 15 november 2015 19:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
eh, brand roepen in een theater is al strafbaar sinds een eeuw of zo, waarom dit dan niet?
Dus.quote:Op zondag 15 november 2015 19:21 schreef Childofthe90s het volgende:
Dit is niet representatief voor Turkije, maar toch wel opmerkelijk, hoop dat de politie daar optreedt.twitter:Conflicts twitterde op zondag 15-11-2015 om 19:15:11VIDEO: #ISIS fans in #Gaziantep #Turkey celebrate the #ParisAttacks - @ornekali https://t.co/u661Kv1RTL reageer retweet
Tja, dan kun je het beter over religie in het algemeen hebben.quote:Op zondag 15 november 2015 19:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je de islamitische geschiedenis kent is het nogal naief om na 1350 lang islamitisch geweld te roepen dat de islam vredelievend is. Mening bijstellen: prima. Maar het lijkt erop dat men in 1980 niet goed geinformeerd was.
Straffen is niet per se nodig maar daar even op aanspreken is niet meer dan logisch lijkt me.quote:Op zondag 15 november 2015 19:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, ja, dat is waar. Maar een extra straf omdat mensen nu helemaal bang zijn dat achter elke boom een zelfmoordterrorist schuilt hoeft nou ook weer niet.
Als jij het zegt, dan zal het wel.quote:Op zondag 15 november 2015 19:20 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Je had het over het willen uitroeien van moslims in Nederland en constant met kk schelden e.d
Doe maar niet alsof je het niet weet
Ook zij hebben natuurlijk recht op vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 15 november 2015 19:21 schreef Childofthe90s het volgende:
Toch een kleine nuance. De Islamitische wereld was gedurende een paar eeuwen in vele opzichten toleranter jegens Joden en niet-mainstream Christenen dan Europa was. Het is allemaal misgegaan na de val van het Ottomaanse Rijk, periode van kolonialisme en de intrede van politieke Islam vanaf het begin van de 20ste eeuw.quote:Op zondag 15 november 2015 19:20 schreef Zienswijze het volgende:
Als je de islamitische geschiedenis kent is het nogal naief om na 1350 lang islamitisch geweld te roepen dat de islam vredelievend is. Mening bijstellen: prima. Maar het lijkt erop dat men in 1980 niet goed geinformeerd was.
wat moet ik zien? toeteren doen ze bij van allesquote:Op zondag 15 november 2015 19:21 schreef Childofthe90s het volgende:
Zag je die smiley niet?quote:Op zondag 15 november 2015 19:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Niet opmerkelijk dan? Dat men openlijk rondrijdt met ISIS-vlaggen in Turkije? Oke, sorry.
De islam en het christendom zijn slechts 2 van de vele religies die er qua geweld bovenuit steken. Gegeven dat West-Europa al duizend jaar het geweld en de onverdraagzaamheid van het christendom over zich heen heeft gehad, vraag ik mij af waarom West-Europa haar jongere broertje, de islam, met fluwelen handschoenen behandelt.quote:Op zondag 15 november 2015 19:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, dan kun je het beter over religie in het algemeen hebben.
De gouden islamitische periode is ook iets wat uiterst respectabel is. Jammer dat het MO nu zo fucked up is. Ik ben anti-islam, maar hun geschiedenis en hun vroegere bijdrage aan wetenschap, cultuur, etc, kan ik niet ontkennen.quote:Op zondag 15 november 2015 19:23 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Toch een kleine nuance. De Islamitische wereld was gedurende een paar eeuwen in vele opzichten toleranter jegens Joden en niet-mainstream Christenen dan Europa was. Het is allemaal misgegaan na de val van het Ottomaanse Rijk, periode van kolonialisme en de intrede van politieke Islam vanaf het begin van de 20ste eeuw.
lijkt me een beetje onwaarschijnlijk. Vandaag zijn daar gewonden gevallen bij de politie die isis sympathisanten gingen arresteren.quote:Op zondag 15 november 2015 19:23 schreef topdeck het volgende:
[..]
wat moet ik zien? toeteren doen ze bij van alles
Ik weet trouwens nooit zo goed wat ik op dat soort dingen moet zeggen. Kan mij er totaal geen voorstelling bij maken dat je het een leuk idee vindt om zoveel leed te vieren.quote:Op zondag 15 november 2015 19:24 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Daar kijk ik nooit naar, maar excuus dan
Dus als de ene moordenaar 30 moorden pleegt en de andere moordenaar 40 moorden dan pleit dat de eerste moordenaar vrij? De islam en het christendom zijn beide semitische broers van elkaar, wiens heilige boeken overlopen van geweld. Het wordt tijd om een statement voor die 2 Midden-Oosterse godsdiensten aan te geven.quote:Op zondag 15 november 2015 19:23 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Toch een kleine nuance. De Islamitische wereld was gedurende een paar eeuwen in vele opzichten toleranter jegens Joden en niet-mainstream Christenen dan Europa was. Het is allemaal misgegaan na de val van het Ottomaanse Rijk, periode van kolonialisme en de intrede van politieke Islam vanaf het begin van de 20ste eeuw.
Dat is ook geen ISIS vlag.quote:Op zondag 15 november 2015 19:23 schreef topdeck het volgende:
[..]
wat moet ik zien? toeteren doen ze bij van alles
het is helemaal nniet duidelijk waar ze voor toeteren. de vlag is geen isis vlagquote:Op zondag 15 november 2015 19:21 schreef Childofthe90s het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op zondag 15-11-2015 om 19:15:11VIDEO: #ISIS fans in #Gaziantep #Turkey celebrate the #ParisAttacks - @ornekali https://t.co/u661Kv1RTL reageer retweet
Niet echt een verrassing dit. Wel misselijke actie natuurlijk.quote:Op zondag 15 november 2015 19:21 schreef Childofthe90s het volgende:
Zeker als je weet dat ISIS ook actief is in Turkije. Misschien toch een soort heldenstatus onder bepaalde Turken omdat ze tegen Koerden strijden?quote:Op zondag 15 november 2015 19:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik weet trouwens nooit zo goed wat ik op dat soort dingen moet zeggen. Kan mij er totaal geen voorstelling bij maken dat je het een leuk idee vindt om zoveel leed te vieren.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ers-aanslagen-parijsquote:Op zondag 15 november 2015 19:27 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Iemand link van die video van die paniek op dat plein?
Als het zijn bedoeling is om ons ervan te overtuigen dat de Islam een achterlijke, middeleeuwse religie is o.a. vanwege hun kijk op seksuele oriëntatie, dan is hij i.i.g. goed bezig.quote:Op zondag 15 november 2015 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hij maakt allemaal topics aan met beledigende TT's
weten we ook weer hoever we mogen gaanquote:
Normaal gaat dat toch veel sneller?quote:
Dat is het verschil tussen normale mensen en gehersenspoelde extremisten.quote:Op zondag 15 november 2015 19:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik weet trouwens nooit zo goed wat ik op dat soort dingen moet zeggen. Kan mij er totaal geen voorstelling bij maken dat je het een leuk idee vindt om zoveel leed te vieren.
quote:Op zondag 15 november 2015 19:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen normale mensen en gehersenspoelde extremisten.
Het gaat je om zijn gevoelige inhoud die hij verspreidt waaruit blijkt dat het toch niet zo zwart wit is als men doet lijken. Maar goed, je bent de enige niet.quote:Op zondag 15 november 2015 19:18 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik serieus inga op iemand die scheldpartijen en het spammen van onzinposts (ja, een briefje waarop staat Arabieren gaan dood geven als bewijs voor een groot complot tegen Arabieren is onzin) probeert goed te praten onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting'
Die mensen die hier over vallen.quote:Op zondag 15 november 2015 19:35 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Het gaat je om zijn gevoelige inhoud die hij verspreidt waaruit blijkt dat het toch niet zo zwart is als men doet lijken. Maar goed, je bent de enige niet.
Het moet en zal nu alleen over Parijs gaan.
http://www.dailymail.co.u(...)-terror-attacks.html
http://bigstory.ap.org/ur(...)414ea41ae48287a823d0quote:BAGHDAD (AP) — Senior Iraqi intelligence officials warned coalition countries of imminent assaults by the Islamic State group just one day before last week's deadly attacks in Paris killed 129 people, The Associated Press has learned.
Iraqi intelligence sent a dispatch saying the group's leader, Abu Bakr al-Baghdadi, had ordered an attack on coalition countries fighting against them in Iraq and Syria, as well as on Iran and Russia, "through bombings or assassinations or hostage taking in the coming days."
The dispatch said the Iraqis had no specific details on when or where the attack would take place, and a senior French security official told the AP that French intelligence gets this kind of communication "all the time" and "every day."
However, six senior Iraqi officials corroborated the information in the dispatch, a copy of which was obtained by the AP, and four of these intelligence officials said they also warned France specifically of a potential attack. Two officials told the AP that France was warned beforehand of details that French authorities have yet to make public.
Among them: that the Paris attacks appear to have been planned in Raqqa, Syria — the Islamic State's de-facto capital — where the attackers were trained specifically for this operation and with the intention of sending them to France.
The officials also said a sleeper cell in France then met with the attackers after their training and helped them to execute the plan.
There were 24 people involved in the operation, they said: 19 attackers and five others in charge of logistics and planning.
man man manquote:Op zondag 15 november 2015 19:44 schreef Intellectueel het volgende:
AP Newsbreak: Iraq warned of attacks before Paris assault
[..]
http://bigstory.ap.org/ur(...)414ea41ae48287a823d0
SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op zondag 15 november 2015 19:52 schreef Slayage het volgende:
aftermath bataclanIk had het al op facebook gezien met een reactie; Ja eerst heet Syrische jongetje door onze strot duwen nu moeten we dit maar eens doen, en laten zien hoe menes het is.SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, want in een topic over aanslagen in Libanon ga ik ook geen onzin posten over het Russisch vliegtuig dat is neergehaald in de Sinaï. Het is weer zo typisch dat men moet roepen: oh wat erg Parijs, maar kijk eens naar ons, wij zijn het échte slachtoffer.quote:Op zondag 15 november 2015 19:35 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Het gaat je om zijn gevoelige inhoud die hij verspreidt waaruit blijkt dat het toch niet zo zwart wit is als men doet lijken. Maar goed, je bent de enige niet.
Op facebook al meerdere post gezien: Only white lives matter, cause i don't hear you about the other attacks!quote:Op zondag 15 november 2015 19:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Inderdaad, want in een topic over aanslagen in Libanon ga ik ook geen onzin posten over het Russisch vliegtuig dat is neergehaald in de Sinaï. Het is weer zo typisch dat men moet roepen: oh wat erg Parijs, maar kijk eens naar ons, wij zijn het échte slachtoffer.
Het is vast een joods complot en die jongens van isis zijn eigenlijk slachtoffer in dit verhaal of zoiets?quote:Op zondag 15 november 2015 19:35 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Het gaat je om zijn gevoelige inhoud die hij verspreidt waaruit blijkt dat het toch niet zo zwart wit is als men doet lijken. Maar goed, je bent de enige niet.
aftermath bataclanBahSPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het staat niet los van elkaar toch?quote:Op zondag 15 november 2015 19:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Inderdaad, want in een topic over aanslagen in Libanon ga ik ook geen onzin posten over het Russisch vliegtuig dat is neergehaald in de Sinaï. Het is weer zo typisch dat men moet roepen: oh wat erg Parijs, maar kijk eens naar ons, wij zijn het échte slachtoffer.
[ afbeelding ]
Net als dit in Arnhem. Zogenaamd een mars om steun te betuigen aan Parijs, maar gewoon weer een verkapte demonstratie van kijk Syrië is veel erger. Dat spandoek: de gebeurtenis in Parijs is een dagelijkse gebeurtenis in Syrië. Houd toch op. Die eeuwige slachtofferrol![]()
wat bedoelen ze met die reactie?quote:Op zondag 15 november 2015 19:54 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Ik had het al op facebook gezien met een reactie; Ja eerst heet Syrische jongetje door onze strot duwen nu moeten we dit maar eens doen, en laten zien hoe menes het is.
aftermath bataclanDit vind ik nou schokkendSPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
Gaat ook niets veranderen, het is wachten op een volgende aanslag. Kan al heel snel weer gebeuren, denk ik ergens.quote:Op zondag 15 november 2015 19:15 schreef Zienswijze het volgende:
Mensen die over deze aanslag verbaasd zijn moeten zich eens goed in de islamitische terreurgeschiedenis inlezen. Gegeven dat de islam al 1400 lang terreur zaait waar het zich begeeft (het begon met de moordpraktijken tegen de niet-islamitische Arabische stammen), is de aanslag in Parijs slechts een voortzetting van deze islamitische terreur. En er zal nog geweld volgen, of het nu 2018, 2030 of 2060 is.
een abattoirquote:
Er zit wel degelijk een verband tussen. Je moet toch naar het motief kijken?quote:Op zondag 15 november 2015 19:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Net als dit in Arnhem. Zogenaamd een mars om steun te betuigen aan Parijs, maar gewoon weer een verkapte demonstratie van kijk Syrië is veel erger. Dat spandoek: de gebeurtenis in Parijs is een dagelijkse gebeurtenis in Syrië. Houd toch op.
Klopt. Het is een illusie om te denken dat een ideologie, bedacht door iemand die veelvuldig moorden op zijn geweten heeft, ooit vredelievend zal worden. De kern/het fundament van de ideologie is al fout.quote:Op zondag 15 november 2015 19:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat ook niets veranderen, het is wachten op een volgende aanslag. Kan al heel snel weer gebeuren, denk ik ergens.
de politie hier in den haag is op ook zijn hoede, twee verdachte paketjes in de stad, bom team eropaf en ik werd zojuist op straat aangesproken door de popoz, of ik in de wijk woonquote:Op zondag 15 november 2015 19:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat ook niets veranderen, het is wachten op een volgende aanslag. Kan al heel snel weer gebeuren, denk ik ergens.
Wat denk je dat die meneer probeert te zeggen dan met "de gebeurtenis in Parijs is een dagelijkse gebeurtenis in Syrië"? Wat is de bedoeling van zo'n opmerking, anders dan kijk eens hoeveel zieliger men in Syrië is.quote:Op zondag 15 november 2015 19:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het staat niet los van elkaar toch?
Nope, doei.quote:Op zondag 15 november 2015 19:56 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het is vast een joods complot en die jongens van isis zijn eigenlijk slachtoffer in dit verhaal of zoiets?
quote:Op zondag 15 november 2015 20:00 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Er zit wel degelijk een verband tussen. Je moet toch naar het motief kijken?
Door wie is die vliegtuig neergehaald en door wie zijn die aanslagen gepleegd?
Empathie is niet alleen weergelegd voor 1 gebeurtenis.
Ze doet dat niet om te zeggen 'oh kijk wij zijn erger' maar meer 'Syrische en libanezen OOK VOOR JULLIE is er medeleven'
quote:Op zondag 15 november 2015 20:01 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat denk je dat die meneer probeert te zeggen dan met "de gebeurtenis in Parijs is een dagelijkse gebeurtenis in Syrië"? Wat is de bedoeling van zo'n opmerking, anders dan kijk eens hoeveel zieliger men in Syrië is.
Het is ongepast om bij een herdenking voor de slachtoffers van Parijs aandacht voor Syrie op te gaan eisen.quote:Op zondag 15 november 2015 20:00 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Er zit wel degelijk een verband tussen. Je moet toch naar het motief kijken?
Door wie is die vliegtuig neergehaald en door wie zijn die aanslagen gepleegd?
Empathie is niet alleen weergelegd voor 1 gebeurtenis.
Ze doet dat niet om te zeggen 'oh kijk wij zijn erger' maar meer 'Syrische en libanezen OOK VOOR JULLIE is er medeleven'
k zag vandaag een reactiequote:Op zondag 15 november 2015 19:55 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Op facebook al meerdere post gezien: Only white lives matter, cause i don't hear you about the other attacks!
Zie dat totaal niet zo.quote:Op zondag 15 november 2015 20:01 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat denk je dat die meneer probeert te zeggen dan met "de gebeurtenis in Parijs is een dagelijkse gebeurtenis in Syrië"? Wat is de bedoeling van zo'n opmerking, anders dan kijk eens hoeveel zieliger men in Syrië is.
Toch een nuance: Syrie is ook slachtoffer van de islam.quote:Op zondag 15 november 2015 20:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is ongepast om bij een herdenking voor de slachtoffers van Parijs aandacht voor Syrie op te gaan eisen.
Al helemaal als je weet dat Syrie een motief was van de daders.
Dat hebben we daags na Charlie Hebdo toch ook gezien? #Jesuisahmed (omdat een omgekomen agent toevalligerwijs moslim was). Met vrije meningsuiting en het westen willen ze niet sympathiseren, ze maken altijd de slag naar zichzelf.quote:Op zondag 15 november 2015 19:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Net als dit in Arnhem. Zogenaamd een mars om steun te betuigen aan Parijs, maar gewoon weer een verkapte demonstratie van kijk Syrië is veel erger. Dat spandoek: de gebeurtenis in Parijs is een dagelijkse gebeurtenis in Syrië. Houd toch op. Die eeuwige slachtofferrol![]()
Van mij mogen zequote:Op zondag 15 november 2015 20:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zal Frankrijk nu Molenbeek gaan aanvallen?
Ik dacht eerst, waar heb je het over? Maar nu valt het kwartje...quote:Op zondag 15 november 2015 20:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zal Frankrijk nu Molenbeek gaan aanvallen?
Gelovigen gbruiken per definitie niet hun volle verstandquote:Op zondag 15 november 2015 20:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat hebben we daags na Charlie Hebdo toch ook gezien? #Jesuisahmed (omdat een omgekomen agent toevalligerwijs moslim was). Met vrije meningsuiting en het westen willen ze niet sympathiseren, ze maken altijd de slag naar zichzelf.
En laten we wel zijn: de media helpen ze daar gretig bij. Veel te veel poco's, politici en mediafiguren plaatsen moslims bij dit soort gebeurtenissen in de slachtofferrol. Ze zijn geen slachtoffer. Ook geen dader, maar zeker geen slachtoffer. Sterker nog: ze hangen met hun volle verstand een haatdragende religie aan; lees de koran er maar op na.
Omdat het beiden met elkaar in verband staat?quote:Op zondag 15 november 2015 20:05 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je dit niet doorziet.
Ze nemen de ideologie ook maar van hun ouders over. En hun ouders weer van hun ouders. Dat gaat terug totdat Arabische stammen het Midden-Oosten binnenvielen en daar de islam (hetzij met geweld) verspreidden. In die zijn zijn niet-Arabieren wel degelijk slachtoffer van het Arabische culturele imperialisme.quote:Op zondag 15 november 2015 20:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat hebben we daags na Charlie Hebdo toch ook gezien? #Jesuisahmed (omdat een omgekomen agent toevalligerwijs moslim was). Met vrije meningsuiting en het westen willen ze niet sympathiseren, ze maken altijd de slag naar zichzelf.
En laten we wel zijn: de media helpen ze daar gretig bij. Veel te veel poco's, politici en mediafiguren plaatsen moslims bij dit soort gebeurtenissen in de slachtofferrol. Ze zijn geen slachtoffer. Ook geen dader, maar zeker geen slachtoffer. Sterker nog: ze hangen met hun volle verstand een haatdragende religie aan; lees de koran er maar op na.
Kan zo bij "Opsporing verzocht" ze lijken allemaal op elkaarquote:Op zondag 15 november 2015 18:24 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]
Mis ik wat?quote:Op zondag 15 november 2015 20:06 schreef Nintex het volgende:
Dat verhaal van de Iraakse veiligheidsdiensten vind ik iets te mooi geschetst. Het wijst praktisch Raqqa als doelwit aan voor de NAVO.
Eerlijk, ik denk steeds dat ik mijn oude klasgenoten zie, is niet zo....quote:Op zondag 15 november 2015 20:06 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Kan zo bij "Opsporing verzocht" ze lijken allemaal op elkaar
Waarom zou dat ongeloofwaardig zijn dan?quote:Op zondag 15 november 2015 20:06 schreef Nintex het volgende:
Dat verhaal van de Iraakse veiligheidsdiensten vind ik iets te mooi geschetst. Het wijst praktisch Raqqa als doelwit aan voor de NAVO.
Zeiksnor ben je toch ook.quote:
Dat spandoek zegt niet: het staat met elkaar in verband. Het zegt, bijna letterlijk: Syrië is erger dan Parijs. En om er een soort wedstrijd van wie het ergst lijdt van te maken bij een herdenkingsmars is provocerend of toch op z'n minst ongepast.quote:Op zondag 15 november 2015 20:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat het beiden met elkaar in verband staat?
Ja heb ook het gevoel dat het om het zeiken gaat. Ook een bordje peace voor Paris en Syria. Wat kan daar nou mis mee zijn?quote:Op zondag 15 november 2015 20:07 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Zeiksnor ben je toch ook.
Ze staan er tenminste om medeleven te getuigen voor de slachtoffers en jij jankt om een plaatje waarin er ook medeleven wordt getuigt voor Syriers?
Ik ga van t meest logische af, zodat de syriers weten dat er ook medeleven voor hun is
Ja probeerde net dat spandoek te lezen. Die vooraan maar was mij niet gelukt. Maar feitelijk is Syrië ook erger dan Parijs.quote:Op zondag 15 november 2015 20:08 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat spandoek zegt niet: het staat met elkaar in verband. Het zegt, bijna letterlijk: Syrië is erger dan Parijs. En om er een soort wedstrijd van wie het ergst lijdt van te maken bij een herdenkingsmars is provocerend of toch op z'n minst ongepast.
Ze hoeven er voor mij niet te staan, maar ze staan er al helemaal niet voor Parijs.quote:Op zondag 15 november 2015 20:07 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Zeiksnor ben je toch ook.
Ze staan er tenminste om medeleven te getuigen voor de slachtoffers en jij jankt om een plaatje waarin er ook medeleven wordt getuigt voor Syriers?
Ik ga van t meest logische af, zodat de syriers weten dat er ook medeleven voor hun is
Volgens de Fransen was de waarschuwing niet specifiek.quote:Op zondag 15 november 2015 20:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom zou dat ongeloofwaardig zijn dan?
Een 6-tal Irakezen beweerd nu anders:quote:The dispatch said the Iraqis had no specific details on when or where the attack would take place, and a senior French security official told the AP that French intelligence gets this kind of communication "all the time" and "every day."
En twee zeggen dus zelfs te weten waar het geplanned is:quote:However, six senior Iraqi officials corroborated the information in the dispatch, a copy of which was obtained by the AP, and four of these intelligence officials said they also warned France specifically of a potential attack. Two officials told the AP that France was warned beforehand of details that French authorities have yet to make public.
quote:Among them: that the Paris attacks appear to have been planned in Raqqa, Syria — the Islamic State's de-facto capital — where the attackers were trained specifically for this operation and with the intention of sending them to France.
Het is niet "een herdenking"quote:Op zondag 15 november 2015 20:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is ongepast om bij een herdenking voor de slachtoffers van Parijs aandacht voor Syrie op te gaan eisen.
Al helemaal als je weet dat Syrie een motief was van de daders.
Ja, en feitelijk is de Holocaust ook erger dan Parijs.quote:Op zondag 15 november 2015 20:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja probeerde net dat spandoek te lezen. Die vooraan maar was mij niet gelukt. Maar feitelijk is Syrië ook erger dan Parijs.
Ja alleen vind die nu niet plaats...quote:Op zondag 15 november 2015 20:10 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, en feitelijk is de Holocaust ook erger dan Parijs.
Nee, het is ongepastquote:Op zondag 15 november 2015 20:10 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Het is niet "een herdenking"
De hele wereld heeft zowat franse vlaggen op hun gebouwen staan.
Zowat iedereen staat stil voor Parijs. Iets wat nooit zal gebeuren voor Syrie. Mogen ze?
Het is ongepast dat er andere mensen bepalen dat alleen het leed van Parijs mag worden genoemd...quote:
Mijn agenda?quote:Op zondag 15 november 2015 20:12 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Het zegt wat meer over jouw mentaliteit en jouw agenda.
Precies. En ik zou wel eens een gedegen discussie willen over dat onderwerp. Laten we gelovigen eens heel duidelijk met de neus op de feiten drukken; allemaal. Elke religie hoort onder de wet thuis, niet erboven.quote:Op zondag 15 november 2015 20:05 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Gelovigen gbruiken per definitie niet hun volle verstand
Als je je solidariteit met Syrië wilt laten zien, gebruik dan een ander moment. Ga niet dit moment aangrijpen om met een provocerend spandoek te roepen dat Syrië erger is dan Parijs.quote:Op zondag 15 november 2015 20:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja alleen vind die nu niet plaats...
Enige wat vervelend is zijn van die mensen die klagen dat Syrië niet herdacht wordt. Ik denk als het moet elke dag aan iedereen die in de ellende zit. Maar dat geklaag hoeft ook niet, vind ikquote:Op zondag 15 november 2015 20:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is ongepast dat er andere mensen bepalen dat alleen het leed van Parijs mag worden genoemd...
is het ookquote:Op zondag 15 november 2015 20:14 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
dat Syrië erger is dan Parijs.
Zo is het.quote:Op zondag 15 november 2015 20:14 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als je je solidariteit met Syrië wilt laten zien, gebruik dan een ander moment. Ga niet dit moment aangrijpen om met een provocerend spandoek te roepen dat Syrië erger is dan Parijs.
quote:Op zondag 15 november 2015 20:06 schreef Nintex het volgende:
"Elftellerig vindt dat ik maar moet oprotten naar een moslim land dus ik pak mijn spullen in en verkas gauw!"quote:Op zondag 15 november 2015 20:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. En ik zou wel eens een gedegen discussie willen over dat onderwerp. Laten we gelovigen eens heel duidelijk met de neus op de feiten drukken; allemaal. Elke religie hoort onder de wet thuis, niet erboven.
En wat al die moslim-fanboys betreft; als je hart alleen bij moslims ligt en als je onze westerse samenleving verafschuwt, flikker dan in godsnaam op.
'Pray for the world'quote:Op zondag 15 november 2015 20:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
het is heel simpel: terwijl heel Parijs in rouw is en op respectvolle manier hun verdriet uit, ga je niet aandacht opeisen voor Syrie.
Net zo als je niet tijdens de gay-pride in de grachten met een free-palestine bootje gaat dobberen. Dan wordt je er ook uit gehaald
Ik vind jou aanstootgevendquote:Op zondag 15 november 2015 20:17 schreef Inspireme het volgende:
[..]
'Pray for the world'
Vind je dat ook aanstootgevend?
Jeetje.quote:Op zondag 15 november 2015 20:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vind jou aanstootgevend
Maar goed, jij vind er dus niets verkeerds aan dat mensen nu in Parijs met spandoeken lopen datquote:
Hij heeft geen idee waar hij mee bezig is. Dacht een rustig baantje te krijgen uit de VVD/PvdA carroussel, maar moet daadwerkelijk dingen gaan doen en problemen gaan oplossen. Tja, dan maar wat roepen.quote:Op zondag 15 november 2015 20:21 schreef empa1010 het volgende:
Wat een domme uitspraak van v. Aartsen![]()
Over Wilders. En ook dat wij 'radicaal' moeten zijn blabla. Komt ook geen normale zin uit die man, geen touw aan vast te knopen. Slechte burgemeester.
Ja zou ik het zelf doen, denk het niet. Ik zie trouwens ook borden met vrede voor beiden.quote:Op zondag 15 november 2015 20:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar goed, jij vind er dus niets verkeerds aan dat mensen nu in Parijs met spandoeken lopen dat
het in Syrie veel erger is?
Dat kan. Geen antwoord dus. Je ziet denk ik nu wel in hoe lomp die statement is.quote:Op zondag 15 november 2015 20:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vind jou aanstootgevend
Typisch dat je van een tiental teksten er één uitkiest om al die mensen te veroordelen.quote:Op zondag 15 november 2015 19:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik voordeel inderdaad de mensen die hier gelijk weer Syrië bij moeten halen, dat jij daar 'iedereen' van maakt, is voor jouw rekening. Overigens is dit een breed fenomeen op sociale media, niet slecht 'één tekst' van een enkeling.quote:Op zondag 15 november 2015 20:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Typisch dat je van een tiental teksten er één uitkiest om al die mensen te veroordelen.
Bekijk het zo:quote:Op zondag 15 november 2015 20:23 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Dat kan. Geen antwoord dus. Je ziet denk ik nu wel in hoe lomp die statement is.
Lulletje rozewater idd. Net als in de zomer toen ie zo pissig was dat ie terug moest komen van vakantie, met die demonstraties. Man man, je bent burgervader. Tis 'm allemaal teveel. De tijd van achterover leunen en zakken vullen raakt we over in de politiek. Hij kan beter een voorbeeld nemen aan Aboutaleb.quote:Op zondag 15 november 2015 20:22 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hij heeft geen idee waar hij mee bezig is. Dacht een rustig baantje te krijgen uit de VVD/PvdA carroussel, maar moet daadwerkelijk dingen gaan doen en problemen gaan oplossen. Tja, dan maar wat roepen.
Wel als er geen begrafenis en nauwelijks aandacht is voor Bert.quote:Op zondag 15 november 2015 20:27 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Bekijk het zo:
Als je naar een begrafenis gaat en de familie condoleert zeg je er toch ook niet bij "maar laten we ook even stilstaan bij het overlijden van Bert die natuurlijk een veel ergere dood gestorven is".
Nauwelijks aandacht voor Syrië? Het gaat al jaren nergens anders meer overquote:Op zondag 15 november 2015 20:30 schreef Inspireme het volgende:
Wel als er geen begrafenis en nauwelijks aandacht is voor Bert.
Als in herdenken.quote:Op zondag 15 november 2015 20:31 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nauwelijks aandacht voor Syrië? Het gaat al jaren nergens anders meer over
v aartsen, daar zeg je ook wat ja.. Men wat is dat een kneus.quote:Op zondag 15 november 2015 20:21 schreef empa1010 het volgende:
Wat een domme uitspraak van v. Aartsen![]()
Over Wilders. En ook dat wij 'radicaal' moeten zijn blabla. Komt ook geen normale zin uit die man, geen touw aan vast te knopen. Slechte burgemeester.
Ook dan is het nog steeds ongepast en wat je zegt is simpelweg niet waar. Er is wel degelijk aandacht voor en men stelt wel degelijk dat Syrië nog een slag erger is.quote:Op zondag 15 november 2015 20:30 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Wel als er geen begrafenis en nauwelijks aandacht is voor Bert.
En niet omdat hij 'een veel ergere dood gestorven is' Nogmaals dat is een aanvulling die jullie zelf geven op die man met t bordje.
Onzin. Iedere dag komt het vol in het nieuws om een of andere reden.quote:
doen we!quote:Op zondag 15 november 2015 20:20 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Inderdaad, dus laten we voortaan bij alle herdenkingen Syrië benoemen, want dat is erger.
quote:Op zondag 15 november 2015 20:34 schreef TweeGrolsch het volgende:
Duidelijk België schuldig aan deze rotzooi.
Er is nota bene een nationale Giro555 actie voor Syrië gehouden. Je kunt nu eenmaal niet 4 jaar lang in een herdenkingstrance verkeren.quote:
quote:Op zondag 15 november 2015 20:33 schreef Igen het volgende:
Zo hee, de Duitse TV was net toch een portie kritisch op België
Met dat telkens het spoor naar Molenbeek leidt, met het probleem van extreme segregatie; dezelfde taal spreken als in Frankrijk; en dat België als klein land te weinig capaciteit bij politie en veiligheidsdiensten heeft om het aan te kunnen.
Misschien zou je eens de definitie van een herdenking moeten opzoeken.quote:Op zondag 15 november 2015 20:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Onzin. Iedere dag komt het vol in het nieuws om een of andere reden.
Niet als er al vele doden gevallen zijn.quote:Op zondag 15 november 2015 20:35 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Herdenken is een beetje voorbarig als het nog volop bezig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |