twitter:zaidbenjamin twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 20:22:08#Syria | Ahrar ash-Sham calls upon Syrians to join the fight to save southern #Aleppo Province - Statement reageer retweet
Ze blijven maar troepen aanvoeren idd.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:19 schreef Richestorags het volgende:
Iran gaat nog duizenden vechters richting het Aleppo front sturen
twitter:InstantReporter twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 20:13:25Things are not looking good for #Syria|n rebels in Southern #Aleppo. Number of foreign Shia fighters involved is HUGE. reageer retweet
quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:41 schreef UpsideDown het volgende:
Met dit tempo staan ze binnen een paar dagen aan de poorten van Idlib.
twitter:PetoLucem twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 20:26:23Bec. some people asked: here's a map I am currently working on. Some work still to do, but we are getting there.
https://t.co/bw3WFPYtXR reageer retweet
quote:Op vrijdag 6 juli 2015 01:04 schreef Montana_ir het volgende:
Leider van "al-Nujaba" ( Irakese Shia militie) is vandaag in Syrie gespot:
Damascus:
CJLgsRDWcAADwoA.jpg
Aleppo:
CJLd6EBWwAETUvo.jpg
Er vechten nu rond 1000 man van "al-Nujaba" in Syrie. Ze hebben in Irak 15.000 strijders, er zijn geruchten dat alle strijders van "al-Nujaba" naar Syrie (Aleppo) gaan.
quote:Op vrijdag 6 juli 2015 01:57 schreef Triggershot het volgende:
Onderbezet personeel om vervolgens de focus op Syrie te leggen, weet niet of dat wel enig nut gaat hebben.
quote:
"Duizenden" Iraakse, Iraanse, Afghaanse en Hezbollah strijders + SAA en Russische en Syrische bombardementen, als de helft van hierboven al niet voldoende was, dan zijn nog meer duizenden naar Syri trekkende (Sjietische milities) strijders niet nuttig, maar blijkbaar noodzakelijk.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:21 schreef Montana_ir het volgende:
Onderbezet personeel om vervolgens de focus op Syrie te leggen, weet niet of dat wel enig nut gaat hebben.
Versnelt het proces. Ook zonder nieuwe aanwas zijn de rebellen niet in staat de recente veroveringen in zuid Aleppo om te keren.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Duizenden" Iraakse, Iraanse, Afghaanse en Hezbollah strijders + SAA en Russische en Syrische bombardementen, als de helft van hierboven al niet voldoende was, dan zijn nog meer duizenden naar Syri trekkende (Sjietische milities) strijders niet nuttig, maar blijkbaar noodzakelijk.
quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Duizenden" Iraakse, Iraanse, Afghaanse en Hezbollah strijders + SAA en Russische en Syrische bombardementen, als de helft van hierboven al niet voldoende was, dan zijn nog meer duizenden naar Syri trekkende (Sjietische milities) strijders niet nuttig, maar blijkbaar noodzakelijk.
Misschien ben ik gewoon lomp, maar ik zie er iig meer heil in dat de Iraakse strijders zich gewoon en beter richten op eigen land voor ze zich massaal storten in een wespennest zoals Syri, maar goed, een kwart van de participerende groepen zou in principe eigenlijk genoeg moeten zijn om de rebellen neer te slaan.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Versnelt het proces. Ook zonder nieuwe aanwas zijn de rebellen niet in staat de recente veroveringen in zuid Aleppo om te keren.
In Irak zijn ze al zo goed als klaar. IS is uit de belangrijkste shia gebieden verdreven. Het balletje ligt nu bij de ISF en de Peshmerga, die het uitstekend doen. Er zijn zelfs geruchten dat er zo'n 15k shia militieleden uit Irak naar Syri komen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien ben ik gewoon lomp, maar ik zie er iig meer heil in dat de Iraakse strijders zich gewoon en beter richten op eigen land voor ze zich massaal storten in een wespennest zoals Syri, maar goed, een kwart van de participerende groepen zou in principe eigenlijk genoeg moeten zijn om de rebellen neer te slaan.
Met eigen land doel ik niet op sektarisch opgesplitste gebieden, maar eerder Irak als een land in het geheel, lijkt mij logischer dat de Iraakse milities de krachten bundelen met de Peshmarga en ISF om IS in het geheel van Iraaks bodem te verdrijven alvorens ze een tactische alliantie en verschuiving van het strijdtoneel naar Syri verleggen, maar goed ik ben dan ook geen militaire strateeg.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In Irak zijn ze al zo goed als klaar. IS is uit de belangrijkste shia gebieden verdreven. Het balletje ligt nu bij de ISF en de Peshmerga, die het uitstekend doen. Er zijn zelfs geruchten dat er zo'n 15k shia militieleden uit Irak naar Syri komen.
En over je opmerking dat de helft van de participerende groepen genoeg moeten zijn om de rebellen neer te slaan: het is een beetje ondergesneeuwd door de successen in Aleppo, maar de SAA maakt ook serieuze vorderingen in Ghouta. Als ze daar de opstand weten neer te slaan kan het aantal man wat dan vrijkomt (er vecht zo'n 30k man rond Ghouta) een serieuze game changer gaan betekenen.
50kquote:Op vrijdag 13 november 2015 21:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn zelfs geruchten dat er zo'n 15k shia militieleden uit Irak naar Syri komen.
Ik verwacht dat we met name vanuit de FSA veel defecties richting het regime danwel vluchten gaan zien danwel dat ze hun wapens neerleggen. Zij zijn niet zo religieus gestoord als die gasten van IS en Al Nusra en begrijpen dat hun strijd wel gestreden is mochten deze gasten er ook nog eens bij komen. Zeker gezien een FSA vechter soms minder dan 50 dollar per maand verdient, nu al kappen er velen mee gezien ze hun familie niet kunnen onderhouden.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:39 schreef Montana_ir het volgende:
Asaab Ahel Al-haq & Kata'ib Sayed Al-Shuhada ( Irakese Shia milities) gaan ook richting Syrie (Idlib).
De Russische interventie is krap een maand bezig en inderdaad een game changer, net als de aanwas van Iran + shia milities. De Turkse "deelname" is geen game changer gezien ze meer YPG doelwitten hebben gebombardeerd dan IS doelwitten. Het belang van Assad's recente overwinningen in Ghouta moet zeker niet worden onderschat, als die trend daar doorzet kan de strijd om Aleppo zeker versneld in zijn voordeel worden beslecht.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met eigen land doel ik niet op sektarisch opgesplitste gebieden, maar eerder Irak als een land in het geheel, lijkt mij logischer dat de Iraakse milities de krachten bundelen met de Peshmarga en ISF om IS in het geheel van Iraaks bodem te verdrijven alvorens ze een tactische alliantie en verschuiving van het strijdtoneel naar Syri verleggen, maar goed ik ben dan ook geen militaire strateeg.
'Game changers' worden constant gebruikt, zogenaamd zou de Turkse deelname aan de Amerikaanse coalitie, de Russische interventie in Syrie allemaal al maanden geleden game changers zijn, de term wordt een beetje on te pas gebruikt als je het mij vraagt, kan het alsnog sure? Maar ik krijg er steeds een deja vu gevoel bij.
Lees: Verschillende acties worden al maandenlang constant game changers genoemd, Assad had samen met Hezbollah al een opmars in verschillende gebieden voor de Russische participatie, in die zin zie ik ook de Russische deelname vooralsnog niet echt als een game changer, het klopt inderdaad dat nog meer partijen die samen met Assad tegen de rebellen / jihadisten trekken van alles zal versnellen, maar het is merkwaardig dat het nodig is gezien we het al over 'duizenden' andere al reeds participerende partijen hebben.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Russische interventie is krap een maand bezig en inderdaad een game changer, net als de aanwas van Iran + shia milities. De Turkse "deelname" is geen game changer gezien ze meer YPG doelwitten hebben gebombardeerd dan IS doelwitten. Het belang van Assad's recente overwinningen in Ghouta moet zeker niet worden onderschat, als die trend daar doorzet kan de strijd om Aleppo zeker versneld in zijn voordeel worden beslecht.
Waarom ga je zelf niet naar Irak om te vechten ?quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:53 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Lekker bezig manIrak is nog steeds een puinhoop maar wel even naar Syri gaan
Landverraders
Ga jij mijn opleiding afmaken dan?quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:59 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Waarom ga je zelf niet naar Irak om te vechten ?
Ja, want je opleiding is hetgeen wat je weerhoudt, anders waren je koffers al gepakt natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 november 2015 22:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ga jij mijn opleiding afmaken dan?
quote:Op vrijdag 13 november 2015 22:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ga jij mijn opleiding afmaken dan?
Nou ja inderdaadquote:Op vrijdag 13 november 2015 22:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, want je opleiding is hetgeen wat je weerhoudt, anders waren je koffers al gepakt natuurlijk.
Je studie kan wel wachten, de mensen die je eventueel zou redden niet.quote:Op vrijdag 13 november 2015 22:17 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nou ja inderdaadDus eigenlijk moet iedereen zich gewoon aanmelden voor het leger?
![]()
Welke mensen? De mensen die Irak kapot hebben gemaakt? Waarom zou ik die willen reddenquote:Op vrijdag 13 november 2015 22:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je studie kan wel wachten, de mensen die je eventueel zou redden niet.
Dus nu is ineens het leger ingaan de sektaristen die het land hebben kapot gemaakt gaan redden geworden, hmkey.quote:Op vrijdag 13 november 2015 22:24 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Welke mensen? De mensen die Irak kapot hebben gemaakt? Waarom zou ik die willen reddenDezelfde hackbars die sektarische geweld hebben gebracht?
Maar ontopic ff
Hoofden van de mannetjes van de ander afhakken en op hekken spiesen in je hoofdstad = symbiotic relationshipquote:Op vrijdag 13 november 2015 23:47 schreef firefly3 het volgende:
He repeated the longstanding United States position that Mr. Assad and the Islamic State have a “symbiotic relationship” and that Syria needs a future that includes neither.
http://mobile.nytimes.com(...)yria-talks.html?_r=0
Dat Assad de bestrijding van IS niet als hoofddoel heeft staat wel vast maar dit is lachwekkend. Turkije steunt IS direct en daar zegt onze nobelprijswinnaar niets overquote:Op vrijdag 13 november 2015 23:47 schreef firefly3 het volgende:
He repeated the longstanding United States position that Mr. Assad and the Islamic State have a “symbiotic relationship” and that Syria needs a future that includes neither.
http://mobile.nytimes.com(...)yria-talks.html?_r=0
Zei het toch.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:39 schreef Montana_ir het volgende:
Asaab Ahel Al-haq & Kata'ib Sayed Al-Shuhada ( Irakese Shia milities) gaan ook richting Syrie (Idlib).
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 02:46 schreef Intellectueel het volgende:
Met de bevrijding van Baiji is het slechts een kwestie van tijd voordat beide fronten met elkaar worden verbonden. Duizenden Iraakse strijders zullen waarschijnlijk binnen niet afzienbare tijd naar Syri afreizen om deel te nemen aan het door Iran-georchestreerde offensief.
[ afbeelding ]
Deir ez-Zor zal binnen een jaar verbonden worden met Irak, en daarna is het slechts een kwestie van tijd voordat ISIS compleet in duigen valt, waarbij ook de rest van de rebellengroeperingen te maken zullen krijgen met een effectieve en geharde 'force' van pro-Iraanse milities. Soleimani heeft grootse plannen.
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 09:49:25#Syria #Aleppo New Reports from Hosein Mortada say #SAA & Allies took control of #Barnah North of #Eis just now. https://t.co/1YXYlrTnAt reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 09:38:18#Syria #Daraa #SAA Has Advanced and took control of Military Housing area North of #Shaykh_Maskin #ShaykhMaskin https://t.co/jrbY1PbXby reageer retweet
Nu de stad nog en de Ghouta wordt steeds meer gesoleerd en in tween gesneden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:39 schreef IPA35 het volgende:
SAA neemt Marj as-Sultan helibasis in.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef Richestorags het volgende:
Het is een tijdje geleden dat de SAA op zowat alle fronten successen boekte maar ga maar na:
Oost-Aleppo = SAA + NDF.quote:
En terecht. Beter vandaag dan morgen dat het kalifaat instort.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik verwacht dat Frankrijk actief deel gaat nemen in Syri na de aanslagen.
Ziekquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:07 schreef chroestjov het volgende:
Volgens mij is IS wel klaar met Syri na alle verliezen dus openen ze maar alvast een nieuw front in Parijs.
Misschien kan firefly3 ons vertellen hoeveel versterkingen er nog doelloos ronddobberen op de Middellandse Zee.
Ach als dit het enige is...quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:01 schreef firefly3 het volgende:
Bommelding jaagt Duits elftal hotel uit
Bommelding jaagt Duits elftal hotel uit
Redactie 13-11-2015 15:43 print
Het Duitse voetbalelftal heeft vrijdag tijdelijk het spelershotel in Parijs moeten verlaten vanwege een bommelding. Dat liet de Duitse voetbalvond DFB vrijdag weten. Na ruim twee uur werd het hotel weer vrijgegeven en konden de spelers terug naar hun kamers.
Waarom eigen manschappen opofferen voor zo'n woestijnstad vol ISIS-sympathisanten...quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:07 schreef firefly3 het volgende:
Zoals ik een tijdje terug zei, ze moeten raqqa overnemen met de NAVO. Binnen een paar uur heb je ze allemaal gepakt. Nu zie je het resultaat van laksheid. Waarom moeten we wachten op de koerden en fsa? We rijden gewoon met 20.000 tanks en 150.000 man het gebied in.
Op zich geen slecht idee, zoveel IS strijders zijn er echt niet in Raqqa. De politieke wil ontbreekt echter. Laat deze kutaanslag in ieder geval bereiken dat men wat gaat doen. Dit zou best wel eens een tipping point wil zijn. Frankrijk wil maar al te graag laten zien dat ze wat voorstellen en het volk wil wraak.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:07 schreef firefly3 het volgende:
Zoals ik een tijdje terug zei, ze moeten raqqa overnemen met de NAVO. Binnen een paar uur heb je ze allemaal gepakt. Nu zie je het resultaat van laksheid. Waarom moeten we wachten op de koerden en fsa? We rijden gewoon met 20.000 tanks en 150.000 man het gebied in.
De steun voor een bezettingsmacht ontbreekt inderdaad ook. FSA + wat units + YPG + luchtsteun en wapensteun vormt een prima Machiavelliaanse strategie en heeft het meeste draagvlak. Ik verwacht wel dat Frankrijk het aantal bombardementen flink gaat opschroeven en ook het aantal wapenleveranties aan de SDF.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:17 schreef UpsideDown het volgende:
Daarbij willen Syrirs ook helemaal geen buitenlandse inmenging, luchtsteun en wapens is prima maar geen bezettingsmacht.
Nee, jouw jihadistenverering is ziek.quote:
Waar vereer ik jihadisten? Uitkijken dat je zwart-wit denken niet jezelf belemmert in je dagelijkse leven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:39 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Nee, jouw jihadistenverering is ziek.
In een normaal land was jij allang van je bed gelicht en opgesloten in een donkere en vochtige kerker zonder enige vorm van proces.
En die ene baas met z'n megabovenarmen van het Syrisch legerquote:Op zaterdag 14 november 2015 16:21 schreef Intellectueel het volgende:
Dit is de enige man die IS kan stoppen:
[ afbeelding ]
Dit begint de donkere zijde van het web te worden met deze (Mature) dictator fetish liefhebbers.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:21 schreef Intellectueel het volgende:
Dit is de enige man die IS kan stoppen:
[ afbeelding ]
Propaganda over wat hij zegt. De 4e mechanische divisie vecht gewoon mee in het Aleppo front. Je tuint weer met open ogen in de twitter diarree die de rebellenkanalen spuwen. Ze hebben drie mannetjes gevangen genomen. Lullig voor hen, maar dat verandert niks aan het grote plaatje: de rebellen worden keihard afgemaakt in Aleppo. Dat weten ze en dus gaan ze zich focussen op randzaken en het brengen alsof het heel wat is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:42 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dit begint de donkere zijde van het web te worden met deze (Mature) dictator fetish liefhebbers.
Ontopic
10 uur10 uur geleden
Stork @NorthernStork
Hezbollah militants captured in south #Aleppo by Jaysh al-Fath.
pic.twitter.com/5h4gu6P7CV
Stork – @NorthernStork
Hezbolah militants says "we din't see any Syrian soldiers, its only us, Iraqis, Afghanis & Iranians in Aleppo front"
http://www.zippcast.com/video/670a25ab29e963b105f …
https://mobile.twitter.com/NorthernStork
De vierde mechanische divisie bestaat nu zeker uit iraniers, irakezen en een rus?quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Propaganda over wat hij zegt. De 4e mechanische divisie vecht gewoon mee in het Aleppo front. Je tuint weer met open ogen in de twitter diarree die de rebellenkanalen spuwen. Ze hebben drie mannetjes gevangen genomen. Lullig voor hen, maar dat verandert niks aan het grote plaatje: de rebellen worden keihard afgemaakt in Aleppo. Dat weten ze en dus gaan ze zich focussen op randzaken en het brengen alsof het heel wat is.
Ja man.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De vierde mechanische divisie bestaat nu zeker uit iraniers, irakezen en een rus?
80% zijn syriers.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja man.
Hey, en uit welke landen kwamen de "Syrische" rebellen ook alweer voor de "Syrische" opstand?
Tel voor de grap eens op hoeveel soldaten de SAA + NDF tezamen hebben en tel dan eens het aantal militievechters op. Dan kom je op meer dan 80% Syrische soldaten. En JAN en IS bestaan uit een veel hoger percentage buitenlanders.quote:
twitter:Amin_Akh twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 17:13:41Recent Advances by #SAA & Allies in South/East #Aleppo #حلب ~ 500 km^2 Liberatedhttps://t.co/QvoxEEMTUr https://t.co/q0iGLkcJB1 reageer retweet
Dit plaatje verklaart alle diarree op Twitter: rebellen zijn keihard in de problemen in Aleppo en dit heeft ook gevolgen voor het allesbeslissende gevecht om Aleppo stad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:17 schreef Intellectueel het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Amin_Akh twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 17:13:41Recent Advances by #SAA & Allies in South/East #Aleppo #حلب ~ 500 km^2 Liberatedhttps://t.co/QvoxEEMTUr https://t.co/q0iGLkcJB1 reageer retweet
Laat de cijfers maar zien van het Aleppo offensief (percentage saa) met bronvermelding.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tel voor de grap eens op hoeveel soldaten de SAA + NDF tezamen hebben en tel dan eens het aantal militievechters op. Dan kom je op meer dan 80% Syrische soldaten. En JAN en IS bestaan uit een veel hoger percentage buitenlanders.
De ironiequote:Op zaterdag 14 november 2015 17:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Laat de cijfers maar zien van het Aleppo offensief (percentage saa) met bronvermelding.
Omdat isis wordt meegerekend??? Echt... waarom tellen jullie ineens isis mee in de statistieken als ik het over de rebellen heb?quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:22 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Waarom zijn volgens de anti-Assad SOHR dan 40% van de rebellenslachtoffers buitenlanders?
[ afbeelding ]
twitter:Joyce_Karam twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 17:33:33Kerry: We agreed on Elections in #Syria in 18 months, under UN, Geneva 1 principles, Opposition & Regime meet soon. https://t.co/nzBGZ4Z23d reageer retweet
twitter:Joyce_Karam twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 17:39:59#ViennaTalks agreement on #Syria :1-Talks between regime & opposition by Jan.2016 2-Elections in 18 mo. 3-Ceasefire https://t.co/f8glh80bXt reageer retweet
twitter:Joyce_Karam twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 17:40:54@Joyce_Karam ceasefires after talks begin, excludes ISIS & Nusra reageer retweet
'Oppositie' zal wel bestaan uit een aantal deserteurs van Assad's legertje en wat hand-picked intellectuelen en liberalen die bekend zijn bij de Amerikanen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:52 schreef IPA35 het volgende:
Praten met terroristen? Flikkertjes... Opjagen en afmaken.
twitter:lrozen twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 17:45:21Lavrov: since 30oct many participants drafted their own terror lists, today asked Jordan to coordinate common list which wd b agreed in UNSC reageer retweet
twitter:RT_com twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 17:42:56We would like Syrian delegations to agree on unity govt within 6 months - Lavrov https://t.co/tBmTq1C6yq https://t.co/tH77OC5qin reageer retweet
Het gaat niet om het Aleppo offensief an sich, het gaat over heel Syri. En wat boeit het trouwens als bijvoorbeeld de helft van de troepen bij Zuid-Aleppo niet Syrisch is?quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Laat de cijfers maar zien van het Aleppo offensief (percentage saa) met bronvermelding.
zou me niks verbazenquote:Op zaterdag 14 november 2015 17:58 schreef Nintex het volgende:
[..]
'Oppositie' zal wel bestaan uit een aantal deserteurs van Assad's legertje en wat hand-picked intellectuelen en liberalen die bekend zijn bij de Amerikanen.
Dit is dus niet de ICARDA bij Hadher.twitter:sayed_ridha twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 18:51:40#SAA took ICARDA facility north of Kweires Airbase #Aleppo https://t.co/8SjHb3vuK9 reageer retweet
Als Idlib straks van twee kanten wordt aangevallen zou het daar ook wel eens snel kunnen gaan. Ze zijn nu al mannen aan het wegtrekken daar om de gaten in Zuid-Aleppo te vullen. Terwijl de SAA binnen afzienbare tijd in positie is om vanuit Latakia Idlib binnen te trekken.twitter:
Het begon toch juist met die tweet dat er geen saa syriers zijn gespot in het aleppo offensief? Ik ga niet full circle met jou.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het gaat niet om het Aleppo offensief an sich, het gaat over heel Syri. En wat boeit het trouwens als bijvoorbeeld de helft van de troepen bij Zuid-Aleppo niet Syrisch is?
Trouwens, kom jij maar eens met een bron die je uitspraken ondersteunt.
Precies wat Soleimani waarschijnlijk beoogt. Met een blitzkrieg in Zuid-Aleppo worden de terroristen gedwongen om een keuze te maken tussen bepaalde fronten, waar het regime handig gebruik van kan maken. Ze kunnen immers niet zomaar 2000 man missen zonder dat dat geen effect heeft op een ander front.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:05 schreef Richestorags het volgende:
Als Idlib straks van twee kanten wordt aangevallen zou het daar ook wel eens snel kunnen gaan. Ze zijn nu al mannen aan het wegtrekken daar om de gaten in Zuid-Aleppo te vullen. Terwijl de SAA binnen afzienbare tijd in positie is om vanuit Latakia Idlib binnen te trekken.twitter:
Van pro-rebellen bronnen ja. Nooit kom jij eens een keer met onafhankelijke, verifierbare informatie. De enige waar je full circle mee gaat is jezelf.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het begon toch juist met die tweet dat er geen saa syriers zijn gespot in het aleppo offensief? Ik ga niet full circle met jou.
Beter een pro rebel bron dan geen bron. Als je met een tegenreactie wilt komen, post dan tenminste een pro saa bron die het tegenspreekt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Van pro-rebellen bronnen ja. Nooit kom jij eens een keer met onafhankelijke, verifierbare informatie. De enige waar je full circle mee gaat is jezelf.
En exact hetzelfde waar de SAA ook last van had. Als je bedenkt dat ze heel veel man in Latakia en Damascus moesten houden voor de verdediging van die machtsbasis en tegelijkertijd in Homs, Hama, Idlib, Aleppo, Daraa, Al-Quneitra en Hasakah werden aangevallen is het een wonder dat ze nog zo'n groot deel van de bevolking onder controle hadden, maar wel de verklaring dat ze veel gebied zijn kwijtgeraakt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:12 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Precies wat Soleimani waarschijnlijk beoogt. Met een blitzkrieg in Zuid-Aleppo worden de terroristen gedwongen om een keuze te maken tussen bepaalde fronten, waar het regime handig gebruik van kan maken. Ze kunnen immers niet zomaar 2000 man missen zonder dat dat geen effect heeft op een ander front.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Beter een pro rebel bron dan geen bron. Als je met een tegenreactie wilt komen, post dan tenminste een pro saa bron die het tegenspreekt.
Klaar.twitter:IraqiSuryani1 twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 18:02:08#SyriaLatest report says the village of Birnah in the southern countryside of #Aleppo is under #SAA #Hezbollah control. reageer retweet
Maar voor hetzelfde geld gebeurt dat de SAA over enkele weken/maanden opnieuw. Deze oorlog is al jaren een vicieuze cirkel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En exact hetzelfde waar de SAA ook last van had. Als je bedenkt dat ze heel veel man in Latakia en Damascus moesten houden voor de verdediging van die machtsbasis en tegelijkertijd in Homs, Hama, Idlib, Aleppo, Daraa, Al-Quneitra en Hasakah werden aangevallen is het een wonder dat ze nog zo'n groot deel van de bevolking onder controle hadden, maar wel de verklaring dat ze veel gebied zijn kwijtgeraakt.
Niet heel waarschijnlijk. De SAA krijgt alleen maar versterkingen (nog tienduizenden Sjiieten uit Irak) en nieuw materiaal van de Russen terwijl het materiaal, de munitie en communicatielijnen van de rebellen kapot gebombardeerd worden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:24 schreef Szura het volgende:
[..]
Maar voor hetzelfde geld gebeurt dat de SAA over enkele weken/maanden opnieuw. Deze oorlog is al jaren een vicieuze cirkel.
Maak jij je nou maar druk om je eigen hart en bloeddruk, die zullen het in de komende tijd zwaar te verduren krijgen door alle aanstaande verliezen van de terroristen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waar vereer ik jihadisten? Uitkijken dat je zwart-wit denken niet jezelf belemmert in je dagelijkse leven.
Nice. Er worden de laatste tijd serieuze vorderingen gemaakt om het instorten van het kalifaat te bewerkstelligen. Het zou me niet verbazen als Raqqa en Deir Ezzor rond dezelfde tijd aangevallen gaan worden (Deir Ezzor door shia milities uit Irak met ondersteuning van de SyAAF en RuAF en Raqqa door SDF met coalitieondersteuning).quote:
Kan in het Irak topic.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:30 schreef firefly3 het volgende:
Shia moslim extremisten die het op willen nemen tegen de peshmerga?
Thomas van Linge @arabthomness
#Iraq: 100s of Kataib Hezbollah militants are moving towards Tuz Khormato to face #Peshmerga
https://mobile.twitter.com/arabthomness/status/665591516383985665
Die twee gaan echt nu nog niet vechten met elkaar. Waarschijnlijk om ervoor te zorgen middels aanwezigheid dat de Peshmerga niet al te ver buiten hun gebied gaat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:30 schreef firefly3 het volgende:
Shia moslim extremisten die het op willen nemen tegen de peshmerga?
Thomas van Linge @arabthomness
#Iraq: 100s of Kataib Hezbollah militants are moving towards Tuz Khormato to face #Peshmerga
https://mobile.twitter.com/arabthomness/status/665591516383985665
quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die twee gaan echt nu nog niet vechten met elkaar. Waarschijnlijk om ervoor te zorgen middels aanwezigheid dat de Peshmerga niet al te ver buiten hun gebied gaat.
twitter:BarzanSadiq twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 14:24:49#BREAKINGHeavy clashes occurring between Hashid al-Sha'bi and #Kurdish forces in #Khurmatu. reageer retweet
Ik lever mijn glazen bol weer inquote:Op zaterdag 14 november 2015 20:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]twitter:BarzanSadiq twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 14:24:49#BREAKINGHeavy clashes occurring between Hashid al-Sha'bi and #Kurdish forces in #Khurmatu. reageer retweet
Zo kun je ook de klok erop gelijk zetten dat er vroeg of laat een conflict uitbreekt tussen de resterende SAA pockets in Hasakah en de YPG als ISIS verleden tijd is.quote:
Zou heel dom zijn van de YPG. Toch zou ik me niet op mijn gemak voelen daar zijnde SAA soldaat. Ze kunnen geen kant op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:42 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zo kun je ook de klok erop gelijk zetten dat er vroeg of laat een conflict uitbreekt tussen de resterende SAA pockets in Hasakah en de YPG als ISIS verleden tijd is.
Als ze slim zijn onderhandelen ze zich er uit, wapens inleveren en vrije aftocht ofzo. Ze hebben altijd vrij snel een bestand weten te sluiten bij ongeregeldheden afgelopen jaar, beide partijen zijn niet dom.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zou heel dom zijn van de YPG. Toch zou ik me niet op mijn gemak voelen daar zijnde SAA soldaat. Ze kunnen geen kant op.
Bedankt voor deze infoquote:Op zaterdag 14 november 2015 20:57 schreef firefly3 het volgende:
De peshmerga vrouwen komen in de martelkelders van assad terecht. Assad houdt niet zo van koerden. ("De beschermer van minderheden")
Zou heel dom zijn van assad, die saa pockets bestaan bij gratie van de YPG. Als er oorlog uitbreekt tussen die twee heeft YPG het voordeel dat het niet vooruit hoeft te gaan, in tegenstelling tot isis/fsa/nusra die steeds meer gebied willen veroveren blijven de Koerden in Koerdische gebieden. Zo blijven hun vechters dichtbij elkaar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zou heel dom zijn van de YPG. Toch zou ik me niet op mijn gemak voelen daar zijnde SAA soldaat. Ze kunnen geen kant op.
Peshmerga heeft gisteren Turkmenen aangevallen in Taz Khurmato en volgens de berichten ook hun huizen geplunderd. Laat de Turkmenen daar in Taz Khurmato nu net sjiieten zijn, dus enigszins begrijpelijk waarom de sjiitische milities zich nu snel naar de stad haasten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik lever mijn glazen bol weer in
Die M-O mentaliteit is wel waardeloos zeg. Versla eerst nou IS maar eens voordat je elkaar de tent uitvecht.
Dat je dit soort nonsense berhaupt nog durft te posten na al die lachwekkende tweets van de afgelopen dagen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:03 schreef firefly3 het volgende:
Sam Johanson @OGHARIT
Unconfirmed. Qasim Sulaimani may have been killed in Southern #Aleppo when his car was blown up by a Tow by #FSA
https://mobile.twitter.com/OGHARIT/status/665620939703508992
Volgens mij willen ze niet eens een eigen staat daar, maar gewoon onderdeel blijven van Syrie. Wel met een soort van bevoegdheid.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:59 schreef heywoodu het volgende:
Wat ik me nou afvraag: wat willen de Koerden hier eigenlijk? Alleen hun eigen relatief kleine stukje grond? Assad wil z'n land terug, honderdmiljoen rebellen/terroristengroepen willen alles, maar over de Koerden vind ik het maar onduidelijk wat ze nou precies willen
Maar het is toch zeker niet zo dat ze net als die andere partijen heel Syri onder controle willen hebben (of meer)?quote:Op zaterdag 14 november 2015 23:04 schreef marsan het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze niet eens een eigen staat daar, maar gewoon onderdeel blijven van Syrie. Wel met een soort van bevoegdheid.
Nee, ze bekommeren zich alleen om hun eigen stukje volgens mij. Daar willen ze veilig kunnen zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 23:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar het is toch zeker niet zo dat ze net als die andere partijen heel Syri onder controle willen hebben (of meer)?
Exact. Eventueel met garanties dat Assad de macht krijgt over gebieden ten zuiden van Hassakah.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:54 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als ze slim zijn onderhandelen ze zich er uit, wapens inleveren en vrije aftocht ofzo. Ze hebben altijd vrij snel een bestand weten te sluiten bij ongeregeldheden afgelopen jaar, beide partijen zijn niet dom.
Eye opener dit. Heeft n van je vriendjes van Al Nusra je dit verteld tijdens een romantisch diner met kaarslicht?quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:57 schreef firefly3 het volgende:
De peshmerga vrouwen komen in de martelkelders van assad terecht. Assad houdt niet zo van koerden. ("De beschermer van minderheden")
Tsja, de Koerden werden al veel te veel tot absolute lieverdjes verheven in de media. Tijdens oorlogen pleegt iedere partij oorlogsmisdaden helaasquote:Op zaterdag 14 november 2015 21:15 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Peshmerga heeft gisteren Turkmenen aangevallen in Taz Khurmato en volgens de berichten ook hun huizen geplunderd. Laat de Turkmenen daar in Taz Khurmato nu net sjiieten zijn, dus enigszins begrijpelijk waarom de sjiitische milities zich nu snel naar de stad haasten.
Ja maar ze bestrijden isis!!quote:Op zaterdag 14 november 2015 23:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tsja, de Koerden werden al veel te veel tot absolute lieverdjes verheven in de media. Tijdens oorlogen pleegt iedere partij oorlogsmisdaden helaas
Dan heb je je prioriteiten ook niet in orde.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:15 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Peshmerga heeft gisteren Turkmenen aangevallen in Taz Khurmato en volgens de berichten ook hun huizen geplunderd. Laat de Turkmenen daar in Taz Khurmato nu net sjiieten zijn, dus enigszins begrijpelijk waarom de sjiitische milities zich nu snel naar de stad haasten.
twitter:_s_clark twitterde op zondag 15-11-2015 om 00:50:10Unconfirmed reports from Aleppo: @20committee @Bob145277 https://t.co/ielbXQnzJP reageer retweet
twitter:4rj1n twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 20:27:33In Dayr Jamal vlg 7 buses coming fr Aleppo to Afrin were stopped and civilians identified as Kurds were kidnapped by Ahrar and Nusra. (ANHA) reageer retweet
Tijd dat alle sunni jihadisten aangepakt worden in de wereld, beginnend bij Syri.twitter:4rj1n twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 20:22:18#BREAKINGJahbat al-Nusra&Ahrar al-Sham started to kidnap Kurds around Azaz. 10s of Kurds kidnapped until now. (ANHA)#TwitterKurds #Syria reageer retweet
Opzich goed nieuws als het waar is, de Iraniers lijken niet echt zuinig te zijn op hun hoge officieren in dit conflict dus in die zin zou het best kunnen kloppen.quote:Op zondag 15 november 2015 00:52 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]twitter:_s_clark twitterde op zondag 15-11-2015 om 00:50:10Unconfirmed reports from Aleppo: @20committee @Bob145277 https://t.co/ielbXQnzJP reageer retweet
Dit zou wel groot nieuws zijn als het waar is..
Goed nieuws? Idioot. Zonder deze man was Damascus, Baghdad, Beiroet en Erbil al lang in handen van ISIS en co gevallen.quote:Op zondag 15 november 2015 02:27 schreef WammesWaggel het volgende:
Opzich goed nieuws als het waar is
Je blijft dezelfde clown-bronnen posten.quote:Op zondag 15 november 2015 11:55 schreef firefly3 het volgende:
High level convoy arrived at Aleppo hospital
https://mobile.twitter.com/TheRealBTL/status/665711833647575041
Die soleimani is verantwoordelijk voor een hoop amerikaanse doden. Ik hou niet zo van mensen die massamoordenaars vereren die het bloed aan hun handen hebben van onze westerlijke wereld.quote:Op zondag 15 november 2015 11:54 schreef Intellectueel het volgende:
[..]![]()
Blijf je het nu echt proberen?
Die Amerikaanse soldaten hadden niets te zoeken in Iraq. De VS heeft voor meer bloed en doden gezorgd in het Midden-Oosten dan welk ander natie dan ook. Soleimani is een held. De VS kon hem nooit pakken en de rebellen gaat dat ook niet lukken.quote:Op zondag 15 november 2015 11:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Die soleimani is verantwoordelijk voor een hoop amerikaanse doden. Ik hou niet zo van mensen die massamoordenaars vereren die het bloed aan hun handen hebben van onze westerlijke wereld.
Ik begrijp dat je nogal butthurt bent vanwege de recente ontwikkelingen in Zuid-Aleppo, maar is Soleimani chillend in zijn hoofdkwartier voordat hij de rebellen een pak slaag gaf in Al-Hadher en omstreken.quote:Op zondag 15 november 2015 12:00 schreef firefly3 het volgende:
Het groepje dat wss in die zwarte auto zat.
[ afbeelding ]
twitter:green_lemonnn twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 12:41:10#Syria Qassem Soleimani with Akram Ka'abi, HHN leader South of Aleppo. Solemaini coordinates the ground attack. https://t.co/U9k8VQnoqL reageer retweet
Waarom vereer je dan Al Qaeda met hun 3.000 doden in Amerika?quote:Op zondag 15 november 2015 11:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Die soleimani is verantwoordelijk voor een hoop amerikaanse doden. Ik hou niet zo van mensen die massamoordenaars vereren die het bloed aan hun handen hebben van onze westerlijke wereld.
Ja.quote:Op zondag 15 november 2015 12:07 schreef heywoodu het volgende:
Soleimani is een Iraanse generaal die vecht aan de kant van Assad?
Ja. Hij leidt het offensief in Zuid-Aleppo waarin IRGC (Iraanse Republikeinse Garde), Hezbollah (Sjiietische Libanese proxy van Iran) en diverde Irakese shia milities meevechten met de SAA (Syrian Arab Army) en de NDF (National Defense Forces, een militie bedacht door Iran bestaande uit burgers die hun lokale gebied verdedigen).quote:Op zondag 15 november 2015 12:07 schreef heywoodu het volgende:
Soleimani is een Iraanse generaal die vecht aan de kant van Assad?
Ja Dus ?quote:Op zondag 15 november 2015 12:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe lang hang jij hier al rond? Deze man vereert Jihadisten en genocide op Alawieten.
Ik vereer helemaal geen jihadisten en genocidequote:Op zondag 15 november 2015 12:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe lang hang jij hier al rond? Deze man vereert Jihadisten en genocide op Alawieten.
Waarom zou de USA Soleimani willen pakken? Als VS het wilt is hij morgen door een drone strike overleden, hij schuilt namelijk niet echt. Hij heeft ook niks te vrezen van de fsa/isis/nusra dus hoeft hij zich ook niet te schuilen.quote:Op zondag 15 november 2015 11:58 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Die Amerikaanse soldaten hadden niets te zoeken in Iraq. De VS heeft voor meer bloed en doden gezorgd in het Midden-Oosten dan welk ander natie dan ook. Soleimani is een held. De VS kon hem nooit pakken en de rebellen gaat dat ook niet lukken.
De VS heeft Soleimani in 2007 (dacht ik) geprobeerd te pakken aan het Iraaks-Iraanse grensgebied.quote:Op zondag 15 november 2015 12:14 schreef Djibril het volgende:
[..]
Waarom zou de USA Soleimani willen pakken? Als VS het wilt is hij morgen door een drone strike overleden, hij schuilt namelijk niet echt. Hij heeft ook niks te vrezen van de fsa/isis/nusra dus hoeft hij zich ook niet te schuilen.
Iran heeft met hun steun aan de mehdi leger ook vaak genoeg geprobeerd hoge Amerikaanse legerofficieren te pakken. Nooit gelukt. Sterker nog USA heeft de sijieten bevrijd van Saddams tirannie, en daardoor kunnen Iraniers nu hun heilige plaatsen bezoeken.
Als het klopt wat je zegt dan was hij een legitiem doelwit, aangezien hij geen geldige diplomatieke reden had om Irak te bezoeken. Daarnaast waren de Sijieten toen bezig met een insurgency tegen de troepenmacht van zowel Irak als de coalitie. Als we zien waarom Soleimani nu in Syrie is kunnen we wel raden waarom hij toen in Irak was. Dat hij niet is gepakt is dan pech hebben, je kan niet iedereen pakken. Daarnaast als ze hem hadden gepakt moesten de VS waarschijnlijk ook weer paar Tomahawks op Iran gooien, denk niet dat dat in het voordeel was van zowel Iran al s de VS(toendertijd).quote:Op zondag 15 november 2015 12:16 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De VS heeft Soleimani in 2007 (dacht ik) geprobeerd te pakken aan de Iraaks-Iraanse grensgebied.
Dus wel. Hij was er op uitnodiging van de Koerdische PUK-leider Talebani.quote:Op zondag 15 november 2015 12:22 schreef Djibril het volgende:
Als het klopt wat je zegt dan was hij een legitiem doelwit, aangezien hij geen geldige diplomatieke reden had om Irak te bezoeken.
Even voor je opgezochtquote:Op zondag 15 november 2015 12:23 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dus wel. Hij was er op uitnodiging van de Koerdische PUK-leider Talebani.
Secret meeting is iets anders dan een officiele diplomatieke meeting.quote:Iran's intervention comes as previously undisclosed details are emerging of a secret meeting between Iraqi President Jalal Talabani, other senior Iraqi officials, and the commander of Iran's Qods Force, Brig. Gen. Qassem Soleimani, in April, after clashes with Sadr's Mahdi Army in Basra. In that meeting, General Soleimani "was deeply concerned" and "promised to stop arming groups in Iraq and to ensure that groups halt activities against US forces," according to a description given by a US official to the Monitor
De USA wist zeer goed van de meeting af en wachten gewoon of de Iraniers hun woorden zouden nakomen. Als ze het hadden gewild dan hadden ze hem ook wel gepakt. Talabni, die PUK-leider, is net als Maliki een dikke bondgenoot van Iran. Het zal naif zijn om te denken dat VS Talabni niet scherp in de gaten hield.quote:The top two US officials in Iraq dismissed Soleimani's words as an Iranian bid to become an "indispensable power broker" in Iraq as part of a "brilliant tactical game" meant to keep the US and Iraqi governments "off balance" and to spread Iran's influence in Iraq, according to the US official, who spoke on condition of anonymity.
But Crocker agreed to wait and see if Iran had "truly made a strategic readjustment," according to this US account, adding that "actions need to be visible" and "we will know soon enough."
Dit is een officiele diplomatieke delegatie, hoeven we niet "secret te meeten".quote:Two weeks ago, an Iraqi delegation sent to Iran by Prime Minister Nouri al-Maliki returned with promises that Iran would support Mr. Maliki's Shiite-led government and lean on Sadr to reach a truce.
Soleimani was dus in Irak om de mehdi leger te stoppen, USA wacht rustig af of hij dit ook echt gaat doen. Win-win situatie voor beide landen.quote:"The Iranians have a direct role with the Mahdi Army," says Mr. Abbadi, "and the Iraqi government has decided it won't accept that role at this point."
Prior to that visit, in late March, Soleimani intervened with Sadr to halt the fighting in the southern city of Basra, stopping the violence just one day after a personal face-to-face request from Talabani.
Terwijl die weer zeggen dat shia-milities Koerden kidnappen ten zuiden van Kirkuk en Koerdische winkels afbranden in Khurmatu.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:15 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een geheime meeting werd ingelast omdat de VS lak heeft aan een officile diplomatie ontmoeting. Jij had het overigens over 'geen geldige diplomatieke reden voor zijn bezoek aan Irak', wat dus niet klopte. Die reden was er dus wel.quote:Op zondag 15 november 2015 12:36 schreef Djibril het volgende:
Secret meeting is iets anders dan een officile diplomatieke meeting.
Nee, de VS kon hem nooit pakken. Dat hebben ze overigens wel geprobeerd.quote:De USA wist zeer goed van de meeting af en wachten gewoon of de Iraniers hun woorden zouden nakomen. Als ze het hadden gewild dan hadden ze hem ook wel gepakt. Talabni, die PUK-leider, is net als Maliki een dikke bondgenoot van Iran. Het zal naif zijn om te denken dat VS Talabni niet scherp in de gaten hield.
http://www.newyorker.com/magazine/2013/09/30/the-shadow-commanderquote:A month later, McChrystal received reports that General Mohammed Ali Jafari, the head of Iran’s Revolutionary Guard, might be in a convoy heading toward the Iraqi border. According to other intelligence sources, Suleimani was riding with him. A group of Kurdish fighters were waiting to welcome them when they crossed over. McChrystal decided to allow the Iranians to cross the border. “We didn’t want to get into a gunfight with the Kurds,” he said.
McChrystal’s men tracked the convoy as it drove a hundred miles into Iraq, to the Kurdish city of Erbil, and stopped at a nondescript building, which had a small sign that read “Consulate.” No one knew that such a consulate existed, but the fact that it did meant that the men inside were operating under diplomatic cover. The Americans moved in anyway, and took five Iranians into custody. All were carrying diplomatic passports, and all, according to McChrystal, were Quds Force members. Neither Suleimani nor Jafari was there; they had evidently broken off from the convoy at the last minute and taken refuge in a safe house controlled by the Kurdish leader Massoud Barzani. “Suleimani was lucky,” Dagan, the former Mossad chief, told me, referring to the raid. “It’s important to be lucky.”
SPOILER: Al-HawlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Het was geen officile diplomatieke reden, anders hoefde het ook niet geheim te zijn. Uit jouw bron:quote:Op zondag 15 november 2015 12:40 schreef Intellectueel het volgende:
[quote]Een geheime meeting werd ingelast omdat de VS lak heeft aan een officile diplomatie ontmoeting. Jij had het overigens over 'geen geldige diplomatieke reden voor zijn bezoek aan Irak', wat dus niet klopte. Die reden was er dus wel.
http://www.newyorker.com/magazine/2013/09/30/the-shadow-commanderquote:A senior intelligence officer in Baghdad recalled visiting Talabani at his house during a trip to northern Iraq. When he walked in, Qassem Suleimani was sitting there, wearing a black shirt and black jacket. The two men looked each other up and down. “He knew who I was; I knew who he was. We shook hands, didn’t say anything,” the officer said. “I’ve never seen Talabani so deferential to anyone. He was terrified.”
Nee, de VS heeft niet geprobeerd hem te pakken. Niet in 2007 want daar hadden we het toch over? Jij zei dat hij in 2007 naar Irak was gegaan en de USA hem probeerde te pakken? Nope, USA heeft niet geprobeerd hem in 2007 op te pakken.quote:Nee, de VS kon hem nooit pakken. Dat hebben ze overigens wel geprobeerd.
Dit was in 2007, VS wacht gewoon netjes af of Iran haar woorden zal nakomen in de geheime niet-diplomatieke ontmoeting met Talabani.quote:The top two US officials in Iraq dismissed Soleimani's words as an Iranian bid to become an "indispensable power broker" in Iraq as part of a "brilliant tactical game" meant to keep the US and Iraqi governments "off balance" and to spread Iran's influence in Iraq, according to the US official, who spoke on condition of anonymity.
But Crocker agreed to wait and see if Iran had "truly made a strategic readjustment," according to this US account, adding that "actions need to be visible" and "we will know soon enough."
Niks mis met deze quote of bron, maar het sterkt niet jou argumenten dat de USA in 2007 probeerde Soleimani te pakken toen hij een ontmoeting had met Talabani en de USA hierin faalde.quote:A month later, McChrystal received reports that General Mohammed Ali Jafari, the head of Iran’s Revolutionary Guard, might be in a convoy heading toward the Iraqi border. According to other intelligence sources, Suleimani was riding with him. A group of Kurdish fighters were waiting to welcome them when they crossed over. McChrystal decided to allow the Iranians to cross the border. “We didn’t want to get into a gunfight with the Kurds,” he said.
McChrystal’s men tracked the convoy as it drove a hundred miles into Iraq, to the Kurdish city of Erbil, and stopped at a nondescript building, which had a small sign that read “Consulate.” No one knew that such a consulate existed, but the fact that it did meant that the men inside were operating under diplomatic cover. The Americans moved in anyway, and took five Iranians into custody. All were carrying diplomatic passports, and all, according to McChrystal, were Quds Force members. Neither Suleimani nor Jafari was there; they had evidently broken off from the convoy at the last minute and taken refuge in a safe house controlled by the Kurdish leader Massoud Barzani. “Suleimani was lucky,” Dagan, the former Mossad chief, told me, referring to the raid. “It’s important to be lucky.”
Behoorlijk nonsens om te zeggen dat Talabani in 2007 een diplomatieke afspraak had met soleimani en dat de Amerikanen hem wilden pakken. En vervolgens gooi je nog meer nonsense erop door te zeggen dat het niet uitmaakt welke jaartal het was. Lekker intellectuele nonsense braak jij uit.quote:Op zondag 15 november 2015 13:33 schreef Intellectueel het volgende:
Djibril, je praat weer eens nonsense en bovendien een redelijk trieste, ellenlange post over zoiets futiel.
Soleimani had een geldig diplomatie reden om Irak te bezoeken, en de Amerikanen probeerden hem dan ook te pakken, zoals uit dat artikel blijkt. Wel jaartal dat precies was is irrelevant. Wat jij er vervolgens van vindt interesseert mij weinig.
Talebani heeft zo vaak diplomatieke ontmoetingen gehad met Soleimani. Dat weten de meesten die ook maar enigszins ingelezen zijn in het onderwerp. Zelfde geldt voor Barzani. Sterker nog, Soleimani liep geregeld vrij rond in de 'green zone' in Baghdad zonder dat de VS daar op de hoogte van was.quote:Op zondag 15 november 2015 13:36 schreef Djibril het volgende:
[..]
Behoorlijk nonsens om te zeggen dat Talabani in 2007 een diplomatieke afspraak had met soleimani en dat de Amerikanen hem wilden pakken. En vervolgens gooi je nog meer nonsense erop door te zeggen dat het niet uitmaakt welke jaartal het was. Lekker intellectuele nonsense braak jij uit.
twitter:Hamosh84 twitterde op zondag 15-11-2015 om 13:56:23#RuAF destroying terrorist convoy of twenty Vehicle's who entered from East #Turkey North #Aleppo #Syria https://t.co/bKm5sIjG2L reageer retweet
Best wel een voltreffertwitter:Hamosh84 twitterde op zondag 15-11-2015 om 13:25:36#ISIS being slaughtered in reef #Homs #Palmyra by #SAA & #Hezbollah. #Russian airforce assisting from the sky #RuAF https://t.co/kGTW1RGBvz reageer retweet
Kom met een bron dat Talabani in 2007 een diplomatieke delegatie had gekregen van Iran waarbij soleimani hoorde. Maar goed jij kan dit niet bewijzen en gaat steeds de andere kant op en wil alleen maar gelijk hebben. Maar nee, er was geen diplomatieke ontmoeting tussen Talabani en soleimani in 2007, noch wilden de Amerikanen hem toen pakken.quote:Op zondag 15 november 2015 13:39 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Talebani heeft zo vaak diplomatieke ontmoetingen gehad met Soleimani. Dat weten de meesten die ook maar enigszins ingelezen zijn in het onderwerp. Zelfde geldt voor Barzani. Sterker nog, Soleimani liep geregeld vrij rond in de 'green zone' in Baghdad zonder dat de VS daar op de hoogte van was.
Ik ga me tijd niet besteden aan iemand die niet weet waar hij over praat en een discussie voert op basis van snelle google-search acties.
Niet verrassend toch, zeker nu kalief Erdogan weer herkozen isquote:Op zondag 15 november 2015 14:58 schreef primakov het volgende:
20 voertuigen van rebellen die vanuit Turkije kwamen?
Sterker nog, een aanslag als die zoals laatst kan in het ''ergste'' geval voor meer cohesie zorgen onder de coalitie en coalitie to be partners. Zou wat zijn als de handen ineengeslagen worden met RU en Iran. Die kans word steeds reler.quote:Op zondag 15 november 2015 15:36 schreef Koskesh het volgende:
Lekker belangrijk ook, het leven van 1 man in deze conflict. Het zou jammer zijn als ie sneuvelt omdat hij geniaal is gebleken in veel situaties maar ook hij is te vervangen.
Terroristen lovers grijpen elk punt aan als een mogelijke game changer, maar dit laat gewoon zien dat ze erg butthurt zijn over hun recente verliezen. Dit gaat alleen erger worden nu het besef komt dat dit niet meer gemakkelijk terug te draaien is. 10 duizenden shia milities komen straks ook nog Syrie binnen uit Irak en de rebellen hebben gewoon de gecombineerde macht tegen zich van 4 landen; Syrie, Irak, Rusland en Iran. Dit ga je niet winnen met wat TOWs en hakbars.
Daarom roepen ze maar: ''Ah wacht maar Israel gaat aanvallen'' of : ''Soleimani is dood''. Wishful thinking en ook al gebeurt het tweede; Iran en Rusland gaan dan niet opeens hun spullen inpakken en wegwezen. Dan komen er gewoon 3 generaals voor hem in de plaats.
Bij de G20 zijn Obama en Putin nu in gesprek met elkaar.quote:Op zondag 15 november 2015 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sterker nog, een aanslag als die zoals laatst kan in het ''ergste'' geval voor meer cohesie zorgen onder de coalitie en coalitie to be partners. Zou wat zijn als de handen ineengeslagen worden met RU en Iran. Die kans word steeds reler.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hezbollahquote:De beweging had oorspronkelijk twee doelstellingen:
Een islamitische staat vestigen in Libanon;
Het zuiden van Libanon en Jeruzalem bevrijden van de Isralische bezetters.
In het programma Hezbollah van 1985 noemt Hezbollah andere doelen. Het programma begint met:
Wij zijn de zonen van de oemma (islamitische gemeenschap), de Partij van God, wier voorhoede met hulp van God Iran heeft overwonnen en aldaar een islamitische staat heeft gesticht. Wij gehoorzamen aan n leider, die wijs en rechtvaardig is, onze leermeester en rechter, Ayatollah Ruhollah Musawi Khomeini. Onze cultuur is eenvoudig en gebaseerd op de Koran, de soenna en de sharia. Ons militair apparaat kan niet gescheiden worden gezien van onze beweging, ieder van ons is een strijder als het nodig is om de Heilige Oorlog (de Jihad) te vechten.
Hezbollah heeft een transformatie doorgemaakt in de jaren '90, en de plan om een Islamitische staat te vestigen in Lebanon allang opgegeven. Sterker nog, er lopen gewoon vrouwen vrijelijk rond zonder hoofddoek in sjiitisch gebied in Lebanon, en voert Hezbollah geen Shariah-beleid uit.quote:Op zondag 15 november 2015 15:41 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hezbollah
Lol, interessant stukje.
Achter de schermen word er veel meer gecordineerd dan je denkt. Alleen al vanwege het wespennest wat het luchtruim boven Syri is.quote:Op zondag 15 november 2015 15:39 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Bij de G20 zijn Obama en Putin nu in gesprek met elkaar.
Bedankt Saudi.twitter:wikileaks twitterde op zondag 15-11-2015 om 01:53:15Saudi: #Syrian state must be destroyed to avoid revenge for what we've done to them https://t.co/boJBcy0Qvm https://t.co/Z2VpOgBcds reageer retweet
Ik hoop dat het Saudische koningshuis ineenstort.quote:Op zondag 15 november 2015 16:56 schreef Intellectueel het volgende:
Bedankt Saudi.twitter:wikileaks twitterde op zondag 15-11-2015 om 01:53:15Saudi: #Syrian state must be destroyed to avoid revenge for what we've done to them https://t.co/boJBcy0Qvm https://t.co/Z2VpOgBcds reageer retweet
Als de olie op is zal dat in no time gebeuren.quote:Op zondag 15 november 2015 18:26 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik hoop dat het Saudische koningshuis ineenstort.
Binnen 5 jaar is het land in gigantische financile problemen.quote:Op zondag 15 november 2015 18:26 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik hoop dat het Saudische koningshuis ineenstort.
Foto's van ICARDA. Dus ook in handen van SAA.twitter:IraqiSuryani1 twitterde op zondag 15-11-2015 om 19:07:46#Aleppo #SyriaICARDA farms north of Kuweires military airbase also under the control of #SAA https://t.co/oHnDUGj7km reageer retweet
Hopelijk raken we dan snel van dat kankergezwel verlostquote:Op zondag 15 november 2015 19:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Binnen 5 jaar is het land in gigantische financile problemen.
De map in de OP is nog altijd een van de besten.quote:Op zondag 15 november 2015 19:57 schreef MotherFoker het volgende:
Op een ander onderwerp, heeft iemand ene map met de recente updates hoe het in Syri er nu aan toegaat? Ben best wel benieuwd namelijk.
Dankje! Af en toe vergeet ik wel eens het topic te checken.quote:Op zondag 15 november 2015 20:18 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De map in de OP is nog altijd een van de besten.
Voor de rest zou ik bij deSyracuse kijken voor een interactieve map en mappen van andere twitteraars.
Ik denk dat ze door ICARDA beheerde velden bij de basis bedoelen. ICARDA zelf is bij Al-Eis.quote:Op zondag 15 november 2015 19:11 schreef Intellectueel het volgende:
Foto's van ICARDA. Dus ook in handen van SAA.twitter:IraqiSuryani1 twitterde op zondag 15-11-2015 om 19:07:46#Aleppo #SyriaICARDA farms north of Kuweires military airbase also under the control of #SAA https://t.co/oHnDUGj7km reageer retweet
Dit dus. Israel, Europa, VSquote:Op zondag 15 november 2015 19:48 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
hahaha, wat een jankerds en hopers hier.
Hopen dat het geld van SA op gaat.![]()
1. SA houdt de olieprijzen laag, hierdoor auw auw bij andere olieproducerende landen.
2. Dollar stijgt t.o.v. andere valuta, hierdoor auw auw bij andere anti-dollar landen.
SA besteedt hun geld aan USA, wapens kopen enzo.
Alles win-win.
Iran is mensenrechtenparadijs![]()
Als je SA bekritiseert, graag ook Iran bekritiseren, anders is het niet geloofwaardig en komt partijdig over.
En vooral niet anti-Isral reageren.
Nee. Zijn neutraal. Zowel de FSA als SAA kunnen het gebied niet gebruiken voor militaire doeleinden.quote:Op zondag 15 november 2015 20:34 schreef heywoodu het volgende:
Wel apart altijd, die kaarten. Bijvoorbeeld: hoe komt zo'n klein groepje Koerden (?) daar nou weer helemaal gesoleerd in het Noorden van Aleppo? Zitten die nou tegen alles en iedereen te vechten daar?
Wat is ICARDA? Een boeren coperatie of zo?quote:Op zondag 15 november 2015 20:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze door ICARDA beheerde velden bij de basis bedoelen. ICARDA zelf is bij Al-Eis.
Google...quote:Op zondag 15 november 2015 20:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat is ICARDA? Een boeren coperatie of zo?
Iran wordt al jarenlang bekritiseerd (terecht!) maar het wordt tijd dat S-A ook eens wat kritischer bekeken wordt. Is net zo'n verschrikkelijk land als Iran.quote:Op zondag 15 november 2015 19:48 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
hahaha, wat een jankerds en hopers hier.
Hopen dat het geld van SA op gaat.![]()
1. SA houdt de olieprijzen laag, hierdoor auw auw bij andere olieproducerende landen.
2. Dollar stijgt t.o.v. andere valuta, hierdoor auw auw bij andere anti-dollar landen.
SA besteedt hun geld aan USA, wapens kopen enzo.
Alles win-win.
Iran is mensenrechtenparadijs![]()
Als je SA bekritiseert, graag ook Iran bekritiseren, anders is het niet geloofwaardig en komt partijdig over.
En vooral niet anti-Isral reageren.
Ah dat klinkt wel logisch. Dus ze mogen daar eigenlijk blijven omdat niemand er iets aan heeft en niemand er last van heeft. (Nou ja, als IS daar toch nog/weer zou arriveren zullen de Koerden ook wel een probleem hebben lijkt me)quote:Op zondag 15 november 2015 20:40 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee. Zijn neutraal. Zowel de FSA als SAA kunnen het gebied niet gebruiken voor militaire doeleinden.
Sheikh Maqsood is een Koerdische wijk onder controle van de YPG, ze hebben het daar vooral aan de stok met Al-Qaida. Met de SAA hebben ze een bestand.quote:Op zondag 15 november 2015 20:34 schreef heywoodu het volgende:
Wel apart altijd, die kaarten. Bijvoorbeeld: hoe komt zo'n klein groepje Koerden (?) daar nou weer helemaal gesoleerd in het Noorden van Aleppo? Zitten die nou tegen alles en iedereen te vechten daar?
[ afbeelding ]
Of bijvoorbeeld van die stukjes rood (5-10km) met honderden kilometers IS er omheen
''It's an internationally recognized and essential research laboratory for crop development and contained the seed bank for historical grain, maize and other reference samples.''quote:Op zondag 15 november 2015 20:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat is ICARDA? Een boeren coperatie of zo?
Iran wordt alleen bekritiseerd n.a.v. mogelijke kernwapens die het wil maken en vervolgens Isral van kaart wil vegen.quote:Op zondag 15 november 2015 20:44 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Iran wordt al jarenlang bekritiseerd (terecht!) maar het wordt tijd dat S-A ook eens wat kritischer bekeken wordt. Is net zo'n verschrikkelijk land als Iran.
Kilometers nutteloze woestijn ja.quote:Op zondag 15 november 2015 20:34 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Of bijvoorbeeld van die stukjes rood (5-10km) met honderden kilometers IS er omheen
Wederzijds respect houdt in dat de Saudis ook respect hebben voor andersgelovigen in de wereld, dus niet het steunen van wahabi terroristen wereldwijd voor het plegen van aanslagen op kuffar.quote:Op zondag 15 november 2015 20:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Iran wordt alleen bekritiseerd n.a.v. mogelijke kernwapens die het wil maken en vervolgens Isral van kaart wil vegen.
SA heeft deze intenties niet.
Daarnaast heeft SA heeft Mekka, j.w.z. bedevaartsoord van alle moslims in de wereld, en dan kan je eigenlijk geen westerse normen hanteren in zo een land. Beetje wederzijds respect dus.
Veel IS strijders hebben geen baard of ze scheren het eraf als ze ergens voor vluchten.quote:Op zondag 15 november 2015 22:14 schreef chroestjov het volgende:
Hij heeft niet eens een baard, dat is gewoon iemands bitch.
quote:French Warplanes Strike Islamic State Militants in Syria
LONDON — French warplanes struck Islamic State militants in Syria on Sunday, a French government official said, two days after attackers linked to the terrorist group carried out a coordinated assault on Paris that killed 129 people.
Prior to the attack on Paris, France had been sparing in its strikes against targets in Syria.
News reports in France said the airstrikes were focused on Raqqa, the city in northern Syria that is the self-proclaimed capital of the Islamic State.
[...]
IS zit ook niet in Zuid-Aleppo, IS'ers die vluchten zouden zich ook helemaal niet in dat gebied hoeven begeven, die boeken een enkele reis naar Turkije, dit verhaal wankelt aan alle kanten.quote:Op zondag 15 november 2015 22:17 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Veel IS strijders hebben geen baard of ze scheren het eraf als ze ergens voor vluchten.
Deze kneus had zich als vrouw verkleed.
Het is vast een complot.quote:Op zondag 15 november 2015 22:34 schreef chroestjov het volgende:
[..]
IS zit ook niet in Zuid-Aleppo, IS'ers die vluchten zouden zich ook helemaal niet in dat gebied hoeven begeven, die boeken een enkele reis naar Turkije, dit verhaal wankelt aan alle kanten.
Het lijkt wel een holmaatje van Tofik Dibi, ik denk dat het er n van de FSA of een aanverwante organisatie is.
quote:Op zondag 15 november 2015 22:44 schreef Nintex het volgende:
sen los gaan op ISIS en Putin tot nu toe geen vergelding op touw heeft gezet voor die vliegtuigbom (en nog steeds niet echt wil bevestigen dat het een bom was).
twitter:EjmAlrai twitterde op zondag 15-11-2015 om 19:40:13Why #Russia didn't announce the results of the civilian Airliner? Because, I guess, Moscow needs to be prepared for "a reaction" @adammowafi reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op zondag 15-11-2015 om 19:41:01Moscow can't wait to the last moment to select an adequate response 2 the killing of +200 nationals. So planning takes time :-) @adammowafi reageer retweet
Dat is een beetje het punt h, vanaf dag 1 ontkennen dat het een bom geweest zou kunnen zijn, want technisch mankement. Nu alsnog toegeven is gezichtsverlies, en daar houdt Vlad niet zo van.quote:Op zondag 15 november 2015 22:44 schreef Nintex het volgende:
Vind het ergens apart dat de Fransen los gaan op ISIS en Putin tot nu toe geen vergelding op touw heeft gezet voor die vliegtuigbom (en nog steeds niet echt wil bevestigen dat het een bom was).
Laat ze maar beginnen met het toestaan van Bijbels in het land en het stoppen van het sponsoren van terrorisme dan.quote:Op zondag 15 november 2015 20:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Iran wordt alleen bekritiseerd n.a.v. mogelijke kernwapens die het wil maken en vervolgens Isral van kaart wil vegen.
SA heeft deze intenties niet.
Daarnaast heeft SA Mekka, j.w.z. bedevaartsoord van alle moslims in de wereld, en dan kan je eigenlijk geen westerse normen hanteren in zo een land. Beetje wederzijds respect dus.
Hij heeft wel zijn wenkbrauwen mooi laten doen, wel een beetje oud om te dienen als entertainment voor de Afghaanse strijders.quote:Op zondag 15 november 2015 22:06 schreef conservatief_liberaal het volgende:
IS strijder opgepakt in het zuiden van Aleppo:
[ afbeelding ]
Andersom. Relatief oude vrouwen die niet jong genoeg waren om als sexslaaf verkocht te worden.quote:Op zondag 15 november 2015 23:04 schreef Nintex het volgende:
Vandaag is trouwens nog een massagraf gevonden bij Sinjar van om en nabij 190 Yezidi's. Waarschijnlijk een groot aantal jonge vrouwen die te jong waren om als sex slaaf gebruikt/verkocht te worden.
Te jong? IS had ook geldprijzen op kinderen.quote:Op zondag 15 november 2015 23:04 schreef Nintex het volgende:
Vandaag is trouwens nog een massagraf gevonden bij Sinjar van om en nabij 190 Yezidi's. Waarschijnlijk een groot aantal jonge vrouwen die te jong waren om als sex slaaf gebruikt/verkocht te worden.
"Bevrijd" van wie? IS neem ik aan?twitter:DrPartizan_ twitterde op zondag 15-11-2015 om 23:13:35Since the start of operations launched on October 31st, the Southern Hasakeh Offensive by YPG + co has led to 196 villages being liberated. reageer retweet
150.000quote:Op zondag 15 november 2015 23:38 schreef Gulmez het volgende:
Er gaan geruchten op facebook dat rusland 150,000 millitairen stuurt naar de stad raqqa is t al officiel bevestigd?
Al zijn het er de helft, dit zou de enige juiste reactie zijn!quote:Op zondag 15 november 2015 23:38 schreef Gulmez het volgende:
Er gaan geruchten op facebook dat rusland 150,000 millitairen stuurt naar de stad raqqa is t al officiel bevestigd?
wilde net zeggen het zal eens tijd worden om eens wat te gaan doen daarquote:Op maandag 16 november 2015 00:01 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Al zijn het er de helft, dit zou de enige juiste reactie zijn!
Geruchten met precieze getallen zijn in 99.9% van de gevallen bullshit.quote:Op zondag 15 november 2015 23:38 schreef Gulmez het volgende:
Mijn vermoeden is dat Putin dit proefballonnetje heeft opgestoken bij zijn collega's op de G20 om te laten zien dat hij serieus is over de aanpak van ISIS. Of hij het daadwerkelijk tot uitvoer gaat brengen is een tweede.quote:Op maandag 16 november 2015 00:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geruchten met precieze getallen zijn in 99.9% van de gevallen bullshit.
Rusland is onderhand, militair gezien, de absolute grootmacht.quote:Op maandag 16 november 2015 00:06 schreef Nintex het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dat Putin dit proefballonnetje heeft opgestoken bij zijn collega's op de G20 om te laten zien dat hij serieus is over de aanpak van ISIS. Of hij het daadwerkelijk tot uitvoer gaat brengen is een tweede.
Hij heeft wel vorige week 150.000 reservisten in paraatheid gebracht, maar dat doen de Russen inmiddels maandelijks.
te oud bedoel jequote:Op zondag 15 november 2015 23:04 schreef Nintex het volgende:
gekkerdquote:Op maandag 16 november 2015 03:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
te oud bedoel je
Te jong kennen ze daar niet
Niet echt. Rusland heeft vooral veel verouderd materieel en mannelijke bevolking waarvan minimaal 60% een alcoholverslaving heeft. Als je daar een oorlog mee moet weten, nou succes!quote:Op maandag 16 november 2015 01:07 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Rusland is onderhand, militair gezien, de absolute grootmacht.
Jonger dan 3?quote:Op zondag 15 november 2015 23:04 schreef Nintex het volgende:
Een schaker gaat niet los als de tegenstander een pion wegmietert.quote:Op zondag 15 november 2015 22:44 schreef Nintex het volgende:
Vind het ergens apart dat de Fransen los gaan op ISIS en Putin tot nu toe geen vergelding op touw heeft gezet voor die vliegtuigbom (en nog steeds niet echt wil bevestigen dat het een bom was).
Dat verouderde materieel wordt anders heel snel vervangen. Het officierkorps is ook aan modernisatie onderhevig geweest. De transformatie die het Russische leger op het moment doormaakt werpt nu al zijn vruchten af.quote:Op maandag 16 november 2015 08:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Niet echt. Rusland heeft vooral veel verouderd materieel en mannelijke bevolking waarvan minimaal 60% een alcoholverslaving heeft. Als je daar een oorlog mee moet weten, nou succes!
Dat is nogal wishful thinking. De militaire macht van het Kremlin heeft veel analisten verbaasd: Rusland is zelfs tot dingen in staat die niet eens bekend waren (kruisraketten lanceren vanaf de Kaspische Zee naar zo ver als Syri). Dit kan zelfs Amerika niet.quote:Op maandag 16 november 2015 08:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Niet echt. Rusland heeft vooral veel verouderd materieel en mannelijke bevolking waarvan minimaal 60% een alcoholverslaving heeft. Als je daar een oorlog mee moet weten, nou succes!
True, alhoewel de vooruitgang in Syri nou niet echt indicatief is van een leger dat met grote overmacht zijn vijand voor zich uit jaagt.quote:Op maandag 16 november 2015 08:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is nogal wishful thinking. De militaire macht van het Kremlin heeft veel analisten verbaasd: Rusland is zelfs tot dingen in staat die niet eens bekend waren (kruisraketten lanceren vanaf de Kaspische Zee naar zo ver als Syri). Dit kan zelfs Amerika niet.
Misschien wacht men tot de stroom gearriveerde radicalen uit Europa opdroogt?quote:Op maandag 16 november 2015 08:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
True, alhoewel de vooruitgang in Syri nou niet echt indicatief is van een leger dat met grote overmacht zijn vijand voor zich uit jaagt.
USA kan dit niet? Het is knap staaltje werk wat de Russen militair hebben, maar nog steeds lopen ze achter op de Amerikanen. Het is juist beschamend dat analisten verbaasd waren dat Rusland dit kon. Nu pas kunnen ze een kruisraket 1000 km laten vliegen, iets wat de USA met tomahawks al lang kon.quote:Op maandag 16 november 2015 08:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is nogal wishful thinking. De militaire macht van het Kremlin heeft veel analisten verbaasd: Rusland is zelfs tot dingen in staat die niet eens bekend waren (kruisraketten lanceren vanaf de Kaspische Zee naar zo ver als Syri). Dit kan zelfs Amerika niet.
USA heeft wel Tomahawks maar kan deze niet lanceren vanaf kleine corvetten, wat de Russen wel kunnen. Ik had het misschien duidelijker moeten verwoorden.quote:Op maandag 16 november 2015 09:18 schreef Djibril het volgende:
[..]
USA kan dit niet? Het is knap staaltje werk wat de Russen militair hebben, maar nog steeds lopen ze achter op de Amerikanen. Het is juist beschamend dat analisten verbaasd waren dat Rusland dit kon. Nu pas kunnen ze een kruisraket 1000 km laten vliegen, iets wat de USA met tomahawks al lang kon.
Wat? De Russen (Sovjets) hebben al meer dan 30 jaar een kruisraket in hun arsenaal met een afstand van meer dan 1000 kilometer. Sterker nog, de Kh-55 werd in 1981 geproduceerd door de Russen en heeft een bereik van ongeveer 2500km.quote:Op maandag 16 november 2015 09:18 schreef Djibril het volgende:
[..]
USA kan dit niet? Het is knap staaltje werk wat de Russen militair hebben, maar nog steeds lopen ze achter op de Amerikanen. Het is juist beschamend dat analisten verbaasd waren dat Rusland dit kon. Nu pas kunnen ze een kruisraket 1000 km laten vliegen, iets wat de USA met tomahawks al lang kon.
Top, thanks.quote:Op maandag 16 november 2015 09:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
USA heeft wel Tomahawks maar kan deze niet lanceren vanaf kleine corvetten, wat de Russen wel kunnen. Ik had het misschien duidelijker moeten verwoorden.
http://www.defensenews.co(...)ombat-ship/73671188/
Daar is hij weer hoor...quote:Op maandag 16 november 2015 09:53 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wat? De Russen (Sovjets) hebben al meer dan 30 jaar een kruisraket in hun arsenaal met een afstand van meer dan 1000 kilometer. Sterker nog, de Kh-55 werd in 1981 geproduceerd door de Russen en heeft een bereik van ongeveer 2500km.
https://en.wikipedia.org/wiki/Kh-55
Lees je eens in voordat je de militaire wise-guy uithangt. Je blijft jezelf maar voorschut zetten.
Lees je eigen bekrompen bericht eens terug. Jij had het over de Russen 'die nu pas een kruisraket 1000km kunnen laten vliegen' wat een lachwekkende claim is, maar ook nog eens aantoont hoe weinig kennis van zaken je eigenlijk hebt. Je probeert krampachtig de wise-guy uit te hangen in dit topic met je posts, maar blijft continue falen.quote:Op maandag 16 november 2015 10:02 schreef Djibril het volgende:
Daar is hij weer hoor...
Leuk dat de Russen dat al sinds 1981(of wacht jaartal maakt niet uit toch?) kunnen, maar sinds wanneer hebben ze die van een kleine schip afgeschoten vanuit de Kaspische zee naar Syrie? Daar gaat het om, dat de Russen dit kunnen is knap. Altijd zich aangevallen voelen, typisch fanboy gedrag. Neem een voorbeeld aan Richosterags.
Spread eagle for soleimani.
Nou, nou. Denk aan je bloeddruk.quote:Op maandag 16 november 2015 10:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Lees je eigen bekrompen bericht eens terug. Jij had het over de Russen 'die nu pas een kruisraket 1000km kunnen laten vliegen' wat een lachwekkende claim is, maar ook nog eens aantoont hoe weinig kennis van zaken je eigenlijk hebt. Je probeert krampachtig de wise-guy uit te hangen in dit topic met je posts, maar blijft continue falen.
En nu gaat het er ineens om dat de Russen vanaf kleine schepen in de Kaspische Zee Syrie kunnen bereiken? Als Richosterags je niet bewust had gemaakt van dat detail dan had je dat niet eens geweten. De Russen hebben al een paar decennia kruisraketten in hun arsenaal, die ze zowel vanaf de lucht als vanuit onderzeeboten kunnen lanceren, en meer dan een bereik van 2000km hebben. De Russen konden voor het gemak ook een kruisraket boven de Kaspische Zee lanceren vanaf een Tu-95MS16 en Syri bereiken.
Droeftoeter.
Daar had jij het in eerste instantie helemaal niet over. Nogmaals, lees je eigen bericht eens terug.quote:Op maandag 16 november 2015 10:50 schreef Djibril het volgende:
Dat Rusland cruise mislees heeft dat weet iedereen, maar nogmaals wanneer hebben ze die vanaf de kaspische zee op zo'n klein bootje naar Syrie laten vliegen?
quote:Op maandag 16 november 2015 09:18 schreef Djibril het volgende:
Nu pas kunnen ze een kruisraket 1000 km laten vliegen, iets wat de USA met tomahawks al lang kon.
Dat is een fabeltje. Verder gaat het over het leger en niet de bevolking. Rusland loopt met veel technische militaire eenheden voor op de rest.quote:Op maandag 16 november 2015 08:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
twitter:AFP twitterde op maandag 16-11-2015 om 12:12:22#BREAKING US-led strikes destroy 116 IS fuel trucks in east Syria: Pentagon reageer retweet
Heb je al fotobewijs dat soleimani nog leeft?quote:Op maandag 16 november 2015 12:14 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:AFP twitterde op maandag 16-11-2015 om 12:12:22#BREAKING US-led strikes destroy 116 IS fuel trucks in east Syria: Pentagon reageer retweet
Je weet dat de bewijslast bij degene ligt die de claim maakt, niet? Maar vooruit:quote:Op maandag 16 november 2015 12:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Heb je al fotobewijs dat soleimani nog leeft?
twitter:green_lemonnn twitterde op zondag 15-11-2015 om 23:51:11#PT Qassem Soleimani, announced (once again) killed by rebels, seems well alive & kicking in southern Aleppo. https://t.co/4bw8SthUFO reageer retweet
Volgens mij wil je maar al te graag een verassing uit zijn hoge hoed krijgen.quote:Op maandag 16 november 2015 12:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Soleimani is niet te stoppen. We gaan nog veel meer verassingen uit zijn hoge hoed te zien krijgen.
Dat lijkt mij evident. De grootste nachtmerrie van rebellen.quote:Op maandag 16 november 2015 12:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Volgens mij wil je maar al te graag een verassing uit zijn hoge hoed krijgen.
Ik denk de grootste nachtmerrie van iedereen op het forum.quote:Op maandag 16 november 2015 12:41 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat lijkt mij evident. De grootste nachtmerrie van rebellen.
Dat jij niet kan slapen en nachtmerries hebt omdat Soleimani bezig is om je onverdraagzame terroristenvriendjes te bestrijden verbaast mij helemaal niet.quote:Op maandag 16 november 2015 12:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik denk de grootste nachtmerrie van iedereen op het forum.
Eerder omdat we iemand onder ons gelederen hebben die verliefd is op die Soleilmanoquote:Op maandag 16 november 2015 12:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat jij niet kan slapen en nachtmerries hebt omdat Soleimani bezig is om je onverdraagzame terroristenvriendjes te bestrijden verbaast mij helemaal niet.
Soleimani is Keyser Soze in real life.quote:Op maandag 16 november 2015 13:00 schreef firefly3 het volgende:
Eerder omdat we iemand onder ons gelederen hebben die verliefd is op die Soleilmano
Deze baasquote:Op maandag 16 november 2015 12:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je weet dat de bewijslast bij degene ligt die de claim maakt, niet? Maar vooruit:[ afbeelding ]twitter:green_lemonnn twitterde op zondag 15-11-2015 om 23:51:11#PT Qassem Soleimani, announced (once again) killed by rebels, seems well alive & kicking in southern Aleppo. https://t.co/4bw8SthUFO reageer retweet
Soleimani is niet te stoppen. We gaan nog veel meer verassingen uit zijn hoge hoed te zien krijgen.
als je 'divers' vervangt voor 'transparant' krijg je een heel ander beeld...quote:Op maandag 16 november 2015 12:54 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nog wel maar dat raakt rap op.
De verdiencapaciteit is daarnaast behoorlijk weinig divers.
Omdat ie ISIS & Al Nusra aanpakt.quote:Op maandag 16 november 2015 13:08 schreef MotherFoker het volgende:
Mag ik vragen waarom jullie zo blij zijn met Soleimani's interventie in Syri?
Omdat hij voor een stabiele en seculiere staat vecht in het hart van het Midden-Oosten, en de stuipen op het lijf jaagt van allerlei onverdraagzame haatbaarden.quote:Op maandag 16 november 2015 13:08 schreef MotherFoker het volgende:
Omdat er onder zijn leiding resultaten worden geboekt:quote:Op maandag 16 november 2015 13:08 schreef MotherFoker het volgende:
Misschien hebben deze 2 het over de plan die ze gemaakt hebben m.b.t. het buitenspel zetten van Hollande.quote:Op maandag 16 november 2015 15:35 schreef Intellectueel het volgende:
Iemand dit filmpje gezien?
Lijkt erop alsof iemand wel heel erg nieuwsgierig is naar wat Obama en Putin met elkaar bespreken.
http://gfycat.com/ReflectingLargeFurseal
Gesprek gaat hoogst waarschijnlijk over Syri/ISIS.quote:Op maandag 16 november 2015 15:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Misschien hebben deze 2 het over de plan die ze gemaakt hebben m.b.t. het buitenspel zetten van Hollande.
Ja, dat ze de buit niet willen delen met Hollande.quote:Op maandag 16 november 2015 16:06 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Gesprek gaat hoogst waarschijnlijk over Syri/ISIS.
https://www.rt.com/news/322305-isis-financed-40-countries/quote:President Vladimir Putin says he’s shared Russian intelligence data on Islamic State financing with his G20 colleagues: the terrorists appear to be financed from 40 countries, including some G20 member states.
During the summit, “I provided examples based on our data on the financing of different Islamic State (IS, formerly ISIS/ISIL) units by private individuals. This money, as we have established, comes from 40 countries and, there are some of the G20 members among them,” Putin told the journalists.
Putin also spoke of the urgent need to curb the illegal oil trade by IS.
"I’ve shown our colleagues photos taken from space and from aircraft which clearly demonstrate the scale of the illegal trade in oil and petroleum products," he said.
“The motorcade of refueling vehicles stretched for dozens of kilometers, so that from a height of 4,000 to 5,000 meters they stretch beyond the horizon," Putin added, comparing the convoy to gas and oil pipeline systems.
It’s not the right time to try and figure out which country is more and which is less effective in the battle with Islamic State, as now a united international effort is needed against the terrorist group, Putin said.
Putin reiterated Russia’s readiness to support armed opposition in Syria in its efforts to fight Islamic State.
"Some armed opposition groups consider it possible to begin active operations against IS with Russia's support. And we are ready to provide such support from the air. If it happens it could become a good basis for the subsequent work on a political settlement,” he said.
“We really need support from the US, European nations, Saudi Arabia, Turkey, Iran,” the president added.
Vraag me bij dit soort berichten altijd af: en dat gebeurt nu pas, zoiets kon niet bij eerdere konvooien?quote:Op maandag 16 november 2015 12:14 schreef Intellectueel het volgende:
Hij staat bekend als iemand die zijn leven wil opofferen voor democratiequote:Op maandag 16 november 2015 13:08 schreef MotherFoker het volgende:
Heel veel landen kopen olie van isis voor 10 dollar per vat.quote:Op maandag 16 november 2015 16:14 schreef Intellectueel het volgende:
Putin: ISIS financed from 40 countries, including G20 members
[..]
https://www.rt.com/news/322305-isis-financed-40-countries/
Op welk G-20 land doelt Putin? Turkije? Saudi Arabi? Allebei?
Oh ok sorry voor de reactie nu. Maar ik heb hem even opgezocht en ik merk nu ook wel dat hij er gewoon echt voor gaat, waren jullie nou niet aan het hopen dat hij kwam?quote:Op maandag 16 november 2015 16:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Hij staat bekend als iemand die zijn leven wil opofferen voor democratie
[..]
Heel veel landen kopen olie van isis voor 10 dollar per vat.
SA kan het nooit zijn denk ik, aangezien het zelf olie heeft.
40 landen?
Dat zullen dan anti-Rusland , dus pro-Westerse landen zijn, waaronder arme (eu)landen zeg maar.
Zoals ik het lees doelt hij op private individuen in landen van de G-20, in veel buitenlandse winkels in Amsterdam staat een potje voor de kinderen van Syrie, nuja het kan natuurlijk best dat mohammed de winkeleigenaar dat middels hawallah naar bevriende baarden in ISIS stuurt.quote:Op maandag 16 november 2015 16:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, wij vinden dat hij de nieuwe directeur moet worden van organisaties die zich inzetten voor de mensenrechten en proberen een halt toe te roepen aan schendingen van de mensenrechten.quote:Op maandag 16 november 2015 16:19 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Oh ok sorry voor de reactie nu. Maar ik heb hem even opgezocht en ik merk nu ook wel dat hij er gewoon echt voor gaat, waren jullie nou niet aan het hopen dat hij kwam?
Nog even een vraagje, sorry voel me nu ontzettend dom, van welk land is ie. Godsamme dak dit nog vraag.quote:Op maandag 16 november 2015 16:24 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Ja, wij vinden dat hij de nieuwe directeur moet worden van organisaties die zich inzetten voor de mensenrechten en proberen een halt toe te roepen aan schendingen van de mensenrechten.
quote:Op maandag 16 november 2015 15:35 schreef Intellectueel het volgende:
Lijkt erop alsof iemand wel heel erg nieuwsgierig is naar wat Obama en Putin met elkaar bespreken.
quote:Op maandag 16 november 2015 16:25 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Nog even een vraagje, sorry voel me nu ontzettend dom, van welk land is ie. Godsamme dak dit nog vraag.
Iranquote:Op maandag 16 november 2015 16:25 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Nog even een vraagje, sorry voel me nu ontzettend dom, van welk land is ie. Godsamme dak dit nog vraag.
Hij leek me eerlijk gezegd op die foto heel erg vertrouwd omdat ie op een Bollywood Acteur leek xDquote:
Die kneuzen die foto's laten makenquote:Op maandag 16 november 2015 15:35 schreef Intellectueel het volgende:
Daar moest ik ook vreselijk om lachenquote:Op maandag 16 november 2015 16:29 schreef Szura het volgende:
[..]
Die kneuzen die foto's laten maken.
Als die in mijn staf zouden zitten, mochten ze een andere baan zoeken. Kinderen in de snoepwinkel.
twitter:sayed_ridha twitterde op maandag 16-11-2015 om 16:34:05#Hezbollah reportedly captured #Jaish_Fateh's commander in Al-Eis area #Aleppo south countryside reageer retweet
Hij heeft veel dingen gemeen met Gandhi, ook qua uiterlijk dus volgens jou.quote:Op maandag 16 november 2015 16:29 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Hij leek me eerlijk gezegd op die foto heel erg vertrouwd omdat ie op een Bollywood Acteur leek xD
Nouja, ik hou van Bollywood films, en hij leek echt op een van mijn favo acteurs die in bijna elke film heeft gespeeld.quote:Op maandag 16 november 2015 16:38 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Hij heeft veel dingen gemeen met Gandhi, ook qua uiterlijk dus volgens jou.
Steek die jonge toch niet de gek aan.quote:Op maandag 16 november 2015 16:38 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Hij heeft veel dingen gemeen met Gandhi, ook qua uiterlijk dus volgens jou.
Oke ik mag wel meer ballen hebben dan de gemiddelde FOK!er maar ik heb toch tetten joh.quote:Op maandag 16 november 2015 16:40 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Steek die jonge toch niet de gek aan.
Soleimani is een effectief generaal in de strijd tegen ISIS en rebellen maar een ghandi is hij zeker niet. Ik snap die verering van veel mede Iranirs ook niet echt. Hij is zowat een cult held geworden daar, alsof hij eigenhandig een eind gaat brengen aan daesh en op het eind iedereen de kumbaya gaat zingen en rond bomen gaat dansen in Syri.quote:Op maandag 16 november 2015 16:42 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Oke ik mag wel meer ballen hebben dan de gemiddelde FOK!er maar ik heb toch tetten joh.
Allemaal mooi en wel maar momenteel hebben we Soleimani op de grond hard nodig.quote:Op maandag 16 november 2015 17:10 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Soleimani is een effectief generaal in de strijd tegen ISIS en rebellen maar een ghandi is hij zeker niet. Ik snap die verering van veel mede Iranirs ook niet echt. Hij is zowat een cult held geworden daar, alsof hij eigenhandig een eind gaat brengen aan daesh en op het eind iedereen de kumbaya gaat zingen en rond bomen gaat dansen in Syri.
Laten we niet vergeten wat de Iraanse regering doet met afvalligen van het geloof en deze man is ook een vertegenwoordiger van dat beleid en die overheid. Als het aan Iran ligt voeren Irak en Syri een ayatollah achtig sharia beleid in en moeten alle vrouwen verplicht een hoofddoek op op straat, net als Iran.
Laten we ook niet vergeten waar Hossein Hamadani ook verantwoordelijk voor is geweest. Deze man was als hoofd van de IRGC in Teheran verantwoordelijk voor het neerslaan van de protesten na de 2009 verkiezings protesten in Iran. Hij heeft het bloed van veel jonge Iraniers aan zijn handen. Een familielid uit Teheran zei laatst tegen me dat veel mensen die net als hem toen deelnamen aan de protesten blij waren met zijn dood aan de handen van IS en eigenlijk hoopten dat hem iets ergers was overkomen dan een snelle dood.
Wil niet zeggen dat wat ze doen tegen IS niet juist of niet nodig is, het is alleen een feit dat zij de mindere van de twee kwaden zijn. We moeten niet doen alsof ze een of andere helden van stabiliteit en vrijheid zijn.
Als ik het zou moeten schatten op basis van uiterlijk denk ik een (Ashkenazi) Isralir. Maar hij doet het weer op zo'n amateuristische wijze dat het bijna geen Isralir kan zijn denk ik dan. Z'n oortje wat uit z'n pak komt kan ook makkelijk een microfoontje zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 15:35 schreef Intellectueel het volgende:
Als er private financiers zijn dan zijn die mensen waarschijnlijk ten dode opgeschreven tenminste dat zou ik doen als ik Rusland of Frankrijk was. Zo'n rijke Saudir die IS finaciert gaat vanzelf eens op vakantie je hoeft hem alleen maar op gruwelijke wijze in het openbaar te vermoorden en de kranten vol laten zetten waarom hij gedood is.quote:Op maandag 16 november 2015 16:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat was Hamedani, niet Soleimani. En 2009 waren geen studentenprotesten natuurlijk.quote:Op maandag 16 november 2015 18:06 schreef primakov het volgende:
Heeft echter wel veel bloed aan z'n handen bij het neerslaan van het studentenprotest in 2009.
Nou.. we...quote:Op maandag 16 november 2015 17:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Allemaal mooi en wel maar momenteel hebben we Soleimani op de grond hard nodig.
Klopt ik zie het al, ik haal z'n met anderen ondertekende brief aan Khatami in 1999 inhoudende de dreiging dat het leger zou ingrijpen als hij de opstand niet zou bedwingen hiermee in de war.quote:Op maandag 16 november 2015 18:09 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat was Hamedani, niet Soleimani. En 2009 waren geen studentenprotesten natuurlijk.![]()
Dan ben je een gijzelaar van je eigen illusies als je denkt dat dat niet stapsgewijs dient te gaan.quote:Op maandag 16 november 2015 18:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou.. we...
Wat we nodig hebben zijn islamieten die hun religie verlaten en de kant van de beschaving kiezen.
Daar lijkt geen tijd voor te zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 18:16 schreef primakov het volgende:
[..]
Dan ben je een gijzelaar van je eigen illusies als je denkt dat dat niet stapsgewijs dient te gaan.
Dat klopt inderdaad. Maar in Iran is het nogal een trend dat veel hardliners met de jaren steeds gematigder worden. Zoals uit dat artikel van New Yorker blijkt, vecht Soleimani niet zozeer vanwege religieuze redenen maar wordt hij gedreven door 'love of the fight' en nationalisme.quote:Op maandag 16 november 2015 18:15 schreef primakov het volgende:
[..]
Klopt ik zie het al, ik haal z'n met anderen ondertekende brief aan Khatami in 1999 inhoudende de dreiging dat het leger zou ingrijpen als hij de opstand niet zou bedwingen hiermee in de war.
Ohgod domperquote:Op maandag 16 november 2015 18:26 schreef conservatief_liberaal het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitter
![]()
Wij hebben de beste techniek, zijn instaat om IS op de voet te volgen en nog maken wij dit soort fouten.quote:
Een extremist aanstellen om een andere extremist uit te schakelenquote:Op maandag 16 november 2015 18:06 schreef primakov het volgende:
[..]
Als ik het zou moeten schatten op basis van uiterlijk denk ik een (Ashkenazi) Isralir. Maar hij doet het weer op zo'n amateuristische wijze dat het bijna geen Isralir kan zijn denk ik dan. Z'n oortje wat uit z'n pak komt kan ook makkelijk een microfoontje zijn.
Wat betreft Soleimani, briljante strateeg die veel invloed heeft, mooi stukje ook over hem in dat New Yorker artikel. Kon zijn humor mbt bepaalde berichten aan de Amerikanen wat in dat stuk voorkwam wel waarderen, hij kent het operatieve wereldje zeer goed.
Heeft echter wel veel bloed aan z'n handen bij het neerslaan van het studentenprotest in 2009.
Is echter wel de man bij uitstek gebleken voor het aanpakken van ISIS en ander jihadistisch tuig.
Ik zie gewoon echt nu voor me strijders die zo zitten van: nanananananaquote:Op maandag 16 november 2015 18:28 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Wij hebben de beste techniek, zijn instaat om IS op de voet te volgen en nog maken wij dit soort fouten.
Lachwekkend, echt lachwekkend. IS lacht ons vierkant uit.
twitter:ADnl twitterde op maandag 16-11-2015 om 18:28:13Iran zegt Islamitische Staat aan te vallen als de terreurgroep binnen 40 kilometer van de grens komt https://t.co/IOk7uFQjiM reageer retweet
Heeft Iran al eerder mee gedreigd.quote:Op maandag 16 november 2015 18:31 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ADnl twitterde op maandag 16-11-2015 om 18:28:13Iran zegt Islamitische Staat aan te vallen als de terreurgroep binnen 40 kilometer van de grens komt https://t.co/IOk7uFQjiM reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |