Kan in het Irak topic.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:30 schreef firefly3 het volgende:
Shia moslim extremisten die het op willen nemen tegen de peshmerga?
Thomas van Linge @arabthomness
#Iraq: 100s of Kataib Hezbollah militants are moving towards Tuz Khormato to face #Peshmerga
https://mobile.twitter.com/arabthomness/status/665591516383985665
Die twee gaan echt nu nog niet vechten met elkaar. Waarschijnlijk om ervoor te zorgen middels aanwezigheid dat de Peshmerga niet al te ver buiten hun gebied gaat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:30 schreef firefly3 het volgende:
Shia moslim extremisten die het op willen nemen tegen de peshmerga?
Thomas van Linge @arabthomness
#Iraq: 100s of Kataib Hezbollah militants are moving towards Tuz Khormato to face #Peshmerga
https://mobile.twitter.com/arabthomness/status/665591516383985665
quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die twee gaan echt nu nog niet vechten met elkaar. Waarschijnlijk om ervoor te zorgen middels aanwezigheid dat de Peshmerga niet al te ver buiten hun gebied gaat.
twitter:BarzanSadiq twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 14:24:49#BREAKINGHeavy clashes occurring between Hashid al-Sha'bi and #Kurdish forces in #Khurmatu. reageer retweet
Ik lever mijn glazen bol weer inquote:Op zaterdag 14 november 2015 20:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]twitter:BarzanSadiq twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 14:24:49#BREAKINGHeavy clashes occurring between Hashid al-Sha'bi and #Kurdish forces in #Khurmatu. reageer retweet
Zo kun je ook de klok erop gelijk zetten dat er vroeg of laat een conflict uitbreekt tussen de resterende SAA pockets in Hasakah en de YPG als ISIS verleden tijd is.quote:
Zou heel dom zijn van de YPG. Toch zou ik me niet op mijn gemak voelen daar zijnde SAA soldaat. Ze kunnen geen kant op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:42 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zo kun je ook de klok erop gelijk zetten dat er vroeg of laat een conflict uitbreekt tussen de resterende SAA pockets in Hasakah en de YPG als ISIS verleden tijd is.
Als ze slim zijn onderhandelen ze zich er uit, wapens inleveren en vrije aftocht ofzo. Ze hebben altijd vrij snel een bestand weten te sluiten bij ongeregeldheden afgelopen jaar, beide partijen zijn niet dom.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zou heel dom zijn van de YPG. Toch zou ik me niet op mijn gemak voelen daar zijnde SAA soldaat. Ze kunnen geen kant op.
Bedankt voor deze infoquote:Op zaterdag 14 november 2015 20:57 schreef firefly3 het volgende:
De peshmerga vrouwen komen in de martelkelders van assad terecht. Assad houdt niet zo van koerden. ("De beschermer van minderheden")
Zou heel dom zijn van assad, die saa pockets bestaan bij gratie van de YPG. Als er oorlog uitbreekt tussen die twee heeft YPG het voordeel dat het niet vooruit hoeft te gaan, in tegenstelling tot isis/fsa/nusra die steeds meer gebied willen veroveren blijven de Koerden in Koerdische gebieden. Zo blijven hun vechters dichtbij elkaar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zou heel dom zijn van de YPG. Toch zou ik me niet op mijn gemak voelen daar zijnde SAA soldaat. Ze kunnen geen kant op.
Peshmerga heeft gisteren Turkmenen aangevallen in Taz Khurmato en volgens de berichten ook hun huizen geplunderd. Laat de Turkmenen daar in Taz Khurmato nu net sjiieten zijn, dus enigszins begrijpelijk waarom de sjiitische milities zich nu snel naar de stad haasten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik lever mijn glazen bol weer in
Die M-O mentaliteit is wel waardeloos zeg. Versla eerst nou IS maar eens voordat je elkaar de tent uitvecht.
Dat je dit soort nonsense berhaupt nog durft te posten na al die lachwekkende tweets van de afgelopen dagen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:03 schreef firefly3 het volgende:
Sam Johanson @OGHARIT
Unconfirmed. Qasim Sulaimani may have been killed in Southern #Aleppo when his car was blown up by a Tow by #FSA
https://mobile.twitter.com/OGHARIT/status/665620939703508992
Volgens mij willen ze niet eens een eigen staat daar, maar gewoon onderdeel blijven van Syrie. Wel met een soort van bevoegdheid.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:59 schreef heywoodu het volgende:
Wat ik me nou afvraag: wat willen de Koerden hier eigenlijk? Alleen hun eigen relatief kleine stukje grond? Assad wil z'n land terug, honderdmiljoen rebellen/terroristengroepen willen alles, maar over de Koerden vind ik het maar onduidelijk wat ze nou precies willen
Maar het is toch zeker niet zo dat ze net als die andere partijen heel Syri onder controle willen hebben (of meer)?quote:Op zaterdag 14 november 2015 23:04 schreef marsan het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze niet eens een eigen staat daar, maar gewoon onderdeel blijven van Syrie. Wel met een soort van bevoegdheid.
Nee, ze bekommeren zich alleen om hun eigen stukje volgens mij. Daar willen ze veilig kunnen zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 23:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar het is toch zeker niet zo dat ze net als die andere partijen heel Syri onder controle willen hebben (of meer)?
Exact. Eventueel met garanties dat Assad de macht krijgt over gebieden ten zuiden van Hassakah.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:54 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als ze slim zijn onderhandelen ze zich er uit, wapens inleveren en vrije aftocht ofzo. Ze hebben altijd vrij snel een bestand weten te sluiten bij ongeregeldheden afgelopen jaar, beide partijen zijn niet dom.
Eye opener dit. Heeft n van je vriendjes van Al Nusra je dit verteld tijdens een romantisch diner met kaarslicht?quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:57 schreef firefly3 het volgende:
De peshmerga vrouwen komen in de martelkelders van assad terecht. Assad houdt niet zo van koerden. ("De beschermer van minderheden")
Tsja, de Koerden werden al veel te veel tot absolute lieverdjes verheven in de media. Tijdens oorlogen pleegt iedere partij oorlogsmisdaden helaasquote:Op zaterdag 14 november 2015 21:15 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Peshmerga heeft gisteren Turkmenen aangevallen in Taz Khurmato en volgens de berichten ook hun huizen geplunderd. Laat de Turkmenen daar in Taz Khurmato nu net sjiieten zijn, dus enigszins begrijpelijk waarom de sjiitische milities zich nu snel naar de stad haasten.
Ja maar ze bestrijden isis!!quote:Op zaterdag 14 november 2015 23:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tsja, de Koerden werden al veel te veel tot absolute lieverdjes verheven in de media. Tijdens oorlogen pleegt iedere partij oorlogsmisdaden helaas
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |