twitter:zaidbenjamin twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 20:22:08#Syria | Ahrar ash-Sham calls upon Syrians to join the fight to save southern #Aleppo Province - Statement reageer retweet
Ze blijven maar troepen aanvoeren idd.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:19 schreef Richestorags het volgende:
Iran gaat nog duizenden vechters richting het Aleppo front sturen
twitter:InstantReporter twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 20:13:25Things are not looking good for #Syria|n rebels in Southern #Aleppo. Number of foreign Shia fighters involved is HUGE. reageer retweet
quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:41 schreef UpsideDown het volgende:
Met dit tempo staan ze binnen een paar dagen aan de poorten van Idlib.
twitter:PetoLucem twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 20:26:23Bec. some people asked: here's a map I am currently working on. Some work still to do, but we are getting there.
https://t.co/bw3WFPYtXR reageer retweet
quote:Op vrijdag 6 juli 2015 01:04 schreef Montana_ir het volgende:
Leider van "al-Nujaba" ( Irakese Shia militie) is vandaag in Syrie gespot:
Damascus:
CJLgsRDWcAADwoA.jpg
Aleppo:
CJLd6EBWwAETUvo.jpg
Er vechten nu rond 1000 man van "al-Nujaba" in Syrie. Ze hebben in Irak 15.000 strijders, er zijn geruchten dat alle strijders van "al-Nujaba" naar Syrie (Aleppo) gaan.
quote:Op vrijdag 6 juli 2015 01:57 schreef Triggershot het volgende:
Onderbezet personeel om vervolgens de focus op Syrie te leggen, weet niet of dat wel enig nut gaat hebben.
quote:
"Duizenden" Iraakse, Iraanse, Afghaanse en Hezbollah strijders + SAA en Russische en Syrische bombardementen, als de helft van hierboven al niet voldoende was, dan zijn nog meer duizenden naar Syri trekkende (Sjietische milities) strijders niet nuttig, maar blijkbaar noodzakelijk.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:21 schreef Montana_ir het volgende:
Onderbezet personeel om vervolgens de focus op Syrie te leggen, weet niet of dat wel enig nut gaat hebben.
Versnelt het proces. Ook zonder nieuwe aanwas zijn de rebellen niet in staat de recente veroveringen in zuid Aleppo om te keren.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Duizenden" Iraakse, Iraanse, Afghaanse en Hezbollah strijders + SAA en Russische en Syrische bombardementen, als de helft van hierboven al niet voldoende was, dan zijn nog meer duizenden naar Syri trekkende (Sjietische milities) strijders niet nuttig, maar blijkbaar noodzakelijk.
quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Duizenden" Iraakse, Iraanse, Afghaanse en Hezbollah strijders + SAA en Russische en Syrische bombardementen, als de helft van hierboven al niet voldoende was, dan zijn nog meer duizenden naar Syri trekkende (Sjietische milities) strijders niet nuttig, maar blijkbaar noodzakelijk.
Misschien ben ik gewoon lomp, maar ik zie er iig meer heil in dat de Iraakse strijders zich gewoon en beter richten op eigen land voor ze zich massaal storten in een wespennest zoals Syri, maar goed, een kwart van de participerende groepen zou in principe eigenlijk genoeg moeten zijn om de rebellen neer te slaan.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Versnelt het proces. Ook zonder nieuwe aanwas zijn de rebellen niet in staat de recente veroveringen in zuid Aleppo om te keren.
In Irak zijn ze al zo goed als klaar. IS is uit de belangrijkste shia gebieden verdreven. Het balletje ligt nu bij de ISF en de Peshmerga, die het uitstekend doen. Er zijn zelfs geruchten dat er zo'n 15k shia militieleden uit Irak naar Syri komen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien ben ik gewoon lomp, maar ik zie er iig meer heil in dat de Iraakse strijders zich gewoon en beter richten op eigen land voor ze zich massaal storten in een wespennest zoals Syri, maar goed, een kwart van de participerende groepen zou in principe eigenlijk genoeg moeten zijn om de rebellen neer te slaan.
Met eigen land doel ik niet op sektarisch opgesplitste gebieden, maar eerder Irak als een land in het geheel, lijkt mij logischer dat de Iraakse milities de krachten bundelen met de Peshmarga en ISF om IS in het geheel van Iraaks bodem te verdrijven alvorens ze een tactische alliantie en verschuiving van het strijdtoneel naar Syri verleggen, maar goed ik ben dan ook geen militaire strateeg.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In Irak zijn ze al zo goed als klaar. IS is uit de belangrijkste shia gebieden verdreven. Het balletje ligt nu bij de ISF en de Peshmerga, die het uitstekend doen. Er zijn zelfs geruchten dat er zo'n 15k shia militieleden uit Irak naar Syri komen.
En over je opmerking dat de helft van de participerende groepen genoeg moeten zijn om de rebellen neer te slaan: het is een beetje ondergesneeuwd door de successen in Aleppo, maar de SAA maakt ook serieuze vorderingen in Ghouta. Als ze daar de opstand weten neer te slaan kan het aantal man wat dan vrijkomt (er vecht zo'n 30k man rond Ghouta) een serieuze game changer gaan betekenen.
50kquote:Op vrijdag 13 november 2015 21:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn zelfs geruchten dat er zo'n 15k shia militieleden uit Irak naar Syri komen.
Ik verwacht dat we met name vanuit de FSA veel defecties richting het regime danwel vluchten gaan zien danwel dat ze hun wapens neerleggen. Zij zijn niet zo religieus gestoord als die gasten van IS en Al Nusra en begrijpen dat hun strijd wel gestreden is mochten deze gasten er ook nog eens bij komen. Zeker gezien een FSA vechter soms minder dan 50 dollar per maand verdient, nu al kappen er velen mee gezien ze hun familie niet kunnen onderhouden.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:39 schreef Montana_ir het volgende:
Asaab Ahel Al-haq & Kata'ib Sayed Al-Shuhada ( Irakese Shia milities) gaan ook richting Syrie (Idlib).
De Russische interventie is krap een maand bezig en inderdaad een game changer, net als de aanwas van Iran + shia milities. De Turkse "deelname" is geen game changer gezien ze meer YPG doelwitten hebben gebombardeerd dan IS doelwitten. Het belang van Assad's recente overwinningen in Ghouta moet zeker niet worden onderschat, als die trend daar doorzet kan de strijd om Aleppo zeker versneld in zijn voordeel worden beslecht.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met eigen land doel ik niet op sektarisch opgesplitste gebieden, maar eerder Irak als een land in het geheel, lijkt mij logischer dat de Iraakse milities de krachten bundelen met de Peshmarga en ISF om IS in het geheel van Iraaks bodem te verdrijven alvorens ze een tactische alliantie en verschuiving van het strijdtoneel naar Syri verleggen, maar goed ik ben dan ook geen militaire strateeg.
'Game changers' worden constant gebruikt, zogenaamd zou de Turkse deelname aan de Amerikaanse coalitie, de Russische interventie in Syrie allemaal al maanden geleden game changers zijn, de term wordt een beetje on te pas gebruikt als je het mij vraagt, kan het alsnog sure? Maar ik krijg er steeds een deja vu gevoel bij.
Lees: Verschillende acties worden al maandenlang constant game changers genoemd, Assad had samen met Hezbollah al een opmars in verschillende gebieden voor de Russische participatie, in die zin zie ik ook de Russische deelname vooralsnog niet echt als een game changer, het klopt inderdaad dat nog meer partijen die samen met Assad tegen de rebellen / jihadisten trekken van alles zal versnellen, maar het is merkwaardig dat het nodig is gezien we het al over 'duizenden' andere al reeds participerende partijen hebben.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Russische interventie is krap een maand bezig en inderdaad een game changer, net als de aanwas van Iran + shia milities. De Turkse "deelname" is geen game changer gezien ze meer YPG doelwitten hebben gebombardeerd dan IS doelwitten. Het belang van Assad's recente overwinningen in Ghouta moet zeker niet worden onderschat, als die trend daar doorzet kan de strijd om Aleppo zeker versneld in zijn voordeel worden beslecht.
Waarom ga je zelf niet naar Irak om te vechten ?quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:53 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Lekker bezig manIrak is nog steeds een puinhoop maar wel even naar Syri gaan
Landverraders
Ga jij mijn opleiding afmaken dan?quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:59 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Waarom ga je zelf niet naar Irak om te vechten ?
Ja, want je opleiding is hetgeen wat je weerhoudt, anders waren je koffers al gepakt natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 november 2015 22:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ga jij mijn opleiding afmaken dan?
quote:Op vrijdag 13 november 2015 22:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ga jij mijn opleiding afmaken dan?
Nou ja inderdaadquote:Op vrijdag 13 november 2015 22:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, want je opleiding is hetgeen wat je weerhoudt, anders waren je koffers al gepakt natuurlijk.
Je studie kan wel wachten, de mensen die je eventueel zou redden niet.quote:Op vrijdag 13 november 2015 22:17 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nou ja inderdaadDus eigenlijk moet iedereen zich gewoon aanmelden voor het leger?
![]()
Welke mensen? De mensen die Irak kapot hebben gemaakt? Waarom zou ik die willen reddenquote:Op vrijdag 13 november 2015 22:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je studie kan wel wachten, de mensen die je eventueel zou redden niet.
Dus nu is ineens het leger ingaan de sektaristen die het land hebben kapot gemaakt gaan redden geworden, hmkey.quote:Op vrijdag 13 november 2015 22:24 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Welke mensen? De mensen die Irak kapot hebben gemaakt? Waarom zou ik die willen reddenDezelfde hackbars die sektarische geweld hebben gebracht?
Maar ontopic ff
Hoofden van de mannetjes van de ander afhakken en op hekken spiesen in je hoofdstad = symbiotic relationshipquote:Op vrijdag 13 november 2015 23:47 schreef firefly3 het volgende:
He repeated the longstanding United States position that Mr. Assad and the Islamic State have a “symbiotic relationship” and that Syria needs a future that includes neither.
http://mobile.nytimes.com(...)yria-talks.html?_r=0
Dat Assad de bestrijding van IS niet als hoofddoel heeft staat wel vast maar dit is lachwekkend. Turkije steunt IS direct en daar zegt onze nobelprijswinnaar niets overquote:Op vrijdag 13 november 2015 23:47 schreef firefly3 het volgende:
He repeated the longstanding United States position that Mr. Assad and the Islamic State have a “symbiotic relationship” and that Syria needs a future that includes neither.
http://mobile.nytimes.com(...)yria-talks.html?_r=0
Zei het toch.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:39 schreef Montana_ir het volgende:
Asaab Ahel Al-haq & Kata'ib Sayed Al-Shuhada ( Irakese Shia milities) gaan ook richting Syrie (Idlib).
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 02:46 schreef Intellectueel het volgende:
Met de bevrijding van Baiji is het slechts een kwestie van tijd voordat beide fronten met elkaar worden verbonden. Duizenden Iraakse strijders zullen waarschijnlijk binnen niet afzienbare tijd naar Syri afreizen om deel te nemen aan het door Iran-georchestreerde offensief.
[ afbeelding ]
Deir ez-Zor zal binnen een jaar verbonden worden met Irak, en daarna is het slechts een kwestie van tijd voordat ISIS compleet in duigen valt, waarbij ook de rest van de rebellengroeperingen te maken zullen krijgen met een effectieve en geharde 'force' van pro-Iraanse milities. Soleimani heeft grootse plannen.
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 09:49:25#Syria #Aleppo New Reports from Hosein Mortada say #SAA & Allies took control of #Barnah North of #Eis just now. https://t.co/1YXYlrTnAt reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 09:38:18#Syria #Daraa #SAA Has Advanced and took control of Military Housing area North of #Shaykh_Maskin #ShaykhMaskin https://t.co/jrbY1PbXby reageer retweet
Nu de stad nog en de Ghouta wordt steeds meer gesoleerd en in tween gesneden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:39 schreef IPA35 het volgende:
SAA neemt Marj as-Sultan helibasis in.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:48 schreef Richestorags het volgende:
Het is een tijdje geleden dat de SAA op zowat alle fronten successen boekte maar ga maar na:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |