abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157489929
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:10 schreef Pearlbitch het volgende:
Een lange weg naar de doofpot. :')
Niet dus. Hier moeten ze een beslissing over nemen.
Naturheilmittel
  donderdag 12 november 2015 @ 12:48:52 #102
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157489950
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:46 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Een beetje respect tonen is jouw blijkbaar wel vreemd. Maar hoe kom jij erop dat dit een tweede kamer commissie is. Commissie Stiekem mag toch alleen besproken worden met de verdachten die aanwezig waren tijdens die geheime vergaderingen van wat ik begrijp alleen de fractieleiders van een partij of misschien nog minder verdachten. Ik pleit er juist voor dat de hele tweede kamer erin betrokken wordt gezien dit ons nationaal bestuursorgaan is. Daarbij zou ik als het gaat om de verdachtmakingen de namen en de feiten juist openlijk bespreken tegenover het volk, zodat het niet weer alles in het geniep wordt besproken. Het geeft mij het gevoel dat daar onderwerpen besproken worden die in de echte mensenwereld niet door de beugel kunnen. Zeg maar de onderwerpen die wij als misdrijf zien. Je wilt toch als regering dat zien te voorkomen?
Stel je hypothetisch voor; er wordt daar doodleuk besproken hoe Theo van Gogh uitgeschakeld moet worden door de geheime dienst gezien de man een vijand van de staat is.
Je begrijpt er geen klote van.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_157489978
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:48 schreef Szura het volgende:

[..]

Je begrijpt er geen klote van.
En met jou antwoord word je veel wijzer :P
  donderdag 12 november 2015 @ 12:51:35 #104
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157489999
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:50 schreef MakkieR het volgende:

[..]

En met jou antwoord word je veel wijzer :P
Lees je eerst maar eens in over die commissie voordat je hier wat gaat blaten over regering dit dat, 'verdachten' :') etc.
pi_157490028
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:51 schreef Szura het volgende:

[..]

Lees je eerst maar eens in over die commissie voordat je hier wat gaat blaten over regering dit dat, 'verdachten' :') etc.
alsof ik daar mijn tijd aan ga spenderen, heb wel wat beters te doen lol.
  donderdag 12 november 2015 @ 13:41:28 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157490853
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 01:43 schreef MakkieR het volgende:
Eigenlijk snap ik niet wat een kabinet moet met een commissie stiekem

Mja, het idee van een geheime dienst is het feit dat hun activiteiten geheim zijn.
  donderdag 12 november 2015 @ 13:42:26 #107
66825 Reya
Fier Wallon
pi_157490867
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mja, het idee van een geheime dienst is het feit dat hun activiteiten geheim zijn.
De correcte benaming is dan ook 'inlichtingendienst' :P
pi_157490959
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:09 schreef Odaiba het volgende:
Slachter keurt zijn eigen vlees dus...
Zo makkelijk ligt het niet denk ik. Volgens de Grondwet mag ook de regering de zaak voor de Hoge Raad brengen als de Kamer dat nalaat. Er is dus nog wel een stok achter de deur.
  donderdag 12 november 2015 @ 13:47:41 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157490977
Niet het Kabinet moet wat met de commissie stiekem, maar de tweede kamer. Daarom zitten de fractievoorzitters in deze commissie.
Het gaat erom dat de regering met de tweede kamer kan spreken over het werk van de inlichtingendiensten zonder dat dit publiek is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157491597
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 22:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mooi zo, laat die koppen maar rollen!

Weg met dit kut kabinet :)
Ik denk dat jij "kutkabinet" bedoelt, "kut kabinet" is toch echt iets anders.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157491652
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Is dat zo?
Een inlichtingendienst moet inlichtingen vergaren, de inhoud van die inlichtingen kan je om strategische redenen geheim willen houden. Wil dat zeggen dat je het proces waarmee je inlichtingen vergaart eveneens geheim moet houden? Het lijkt me van niet, zo gevoelig is die informatie niet. Burgers hebben het recht om te weten in welke gevallen ze afgeluisterd (of 'afgeluisterd' in het geval van andere bronnen dan audio) kunnen worden, dat wordt gecontroleerd dat de inlichtingendiensten zich aan de spelregels houden, dat het aangetoond wordt dat die controle zuiver en efficiënt verloopt etc.

Edit: ik had Reya zijn reactie nog niet gelezen. Inderdaad, niet voor niets wordt de naam inlichtingendienst nationaal en internationaal veel meer gebruikt dan de naam geheime dienst. Het geeft beter aan waar het voor dient. Ook bij de CIA en de MIX (ik haal 5 en 6 steeds door elkaar :|W) zit het letterlijk in de naam.
#NoDAPL
  donderdag 12 november 2015 @ 14:27:36 #112
136 V.
Like tears in rain...
pi_157491661
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:46 schreef MakkieR het volgende:

hoe kom jij erop dat dit een tweede kamer commissie is.
nu.nl:
quote:
Het presidium, het dagelijks bestuur van de Tweede Kamer, stelt een onderzoekscommissie in naar het lekken uit de zogenoemde commissie-Stiekem.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 12 november 2015 @ 14:33:11 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157491747
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is dat zo?
Een inlichtingendienst moet inlichtingen vergaren, de inhoud van die inlichtingen kan je om strategische redenen geheim willen houden. Wil dat zeggen dat je het proces waarmee je inlichtingen vergaart eveneens geheim moet houden? Het lijkt me van niet, zo gevoelig is die informatie niet. Burgers hebben het recht om te weten in welke gevallen ze afgeluisterd (of 'afgeluisterd' in het geval van andere bronnen dan audio) kunnen worden, dat wordt gecontroleerd dat de inlichtingendiensten zich aan de spelregels houden, dat het aangetoond wordt dat die controle zuiver en efficiënt verloopt etc.

Edit: ik had Reya zijn reactie nog niet gelezen. Inderdaad, niet voor niets wordt de naam inlichtingendienst nationaal en internationaal veel meer gebruikt dan de naam geheime dienst. Het geeft beter aan waar het voor dient. Ook bij de CIA en de MIX (ik haal 5 en 6 steeds door elkaar :|W) zit het letterlijk in de naam.
Volgens mij zijn die regels ook openbaar.

Ook de gemeente heeft bijvoorbeeld een commissie stiekem. Hetgeen daar besproken wordt moet ook geheim blijven aangezien andere bepaalde criminelen zich op bepaalde momenten iets meer gedeisd zullen houden.
pi_157491789
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die regels ook openbaar.
Het staat me bij dat in het verleden kamervragen zijn gesteld m.b.t. de procedures, dus niet op de inhoud van de inlichtingen gericht, die niet werden beantwoord door de betrokken minister met als argument dat dit onder commissie stiekem valt.
#NoDAPL
pi_157492034
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wil dat zeggen dat je het proces waarmee je inlichtingen vergaart eveneens geheim moet houden? Het lijkt me van niet, zo gevoelig is die informatie niet.
Nou wel dus. Als je weet waar bepaalde informatie vandaan komt (namen, functies, databases) is dat tamelijk interessante informatie voor kwaadwillenden.
Naturheilmittel
pi_157492238
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:50 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Nou wel dus. Als je weet waar bepaalde informatie vandaan komt (namen, functies, databases) is dat tamelijk interessante informatie voor kwaadwillenden.
De vraag is niet of dat kwaadwillenden, wie dat ook zijn (de een zijn terrorist...), er hun voordeel mee kunnen doen, de vraag is of dat dit opweegt tegenover het niet eerbiedigen van het recht van de burger om in vrijheid en veiligheid te leven indien hij relatief braaf is.
#NoDAPL
pi_157492416
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De vraag is niet of dat kwaadwillenden, wie dat ook zijn (de een zijn terrorist...), er hun voordeel mee kunnen doen, de vraag is of dat dit opweegt tegenover het niet eerbiedigen van het recht van de burger om in vrijheid en veiligheid te leven indien hij relatief braaf is.
Weet ik, en dat belang vind ik niet zo geschaad in dit geval.

Mensen gaan door het lint om het minste en geringste.
Naturheilmittel
pi_157492588
  donderdag 12 november 2015 @ 15:42:44 #119
192592 SureD1
------------------------------
pi_157493037
Ff cross-post uit het NWS topic:

Als een fractievoorzitter gepraat heeft tegen een fractiegenoot die vervolgens weer met de NRC praat. Dat maakt niet uit. Lekken is lekken, zelfs tegen fractiegenoten. Heeft niet zo heel lang geleden iemand van GL last mee gehad toch? Melden van vertrouwelijke zaken aan een fractiegenoot? Al was dat niet uit de CIVD. Daar is toen een onderzoek geweest waarna ze van alle blaam gezuiverd is.

Zijlstra heeft als voorzitter van de CIVD namens de hele commissie (inclusief de mol) aangifte gedaan.

Wat mij intrigeert is of het een ambtelijk lek kan zijn? Iemand houdt toch de notulen bij? Zijn dat mensen van de AIVD/MIVD die zwaar gescreened zijn, of zit Halbe zelf na zo'n vergadering de notulen uit te tikken? Dat zou een escape kunnen zijn voor de heren (en dame) fractievoorzitters, dat het een ambtenaar was...

Inhoudelijk gaat dit nergens over, er werd gelekt dat het besproken was (data verzamelen door de AIVD voor de NSA) om zo Pechtold in zijn hemd te zetten omdat die een hissyfit had over het feit dat Plasterk dat niet aan de TK had gemeld. In feite bleek hieruit dat Pechtold niet had zitten opletten in de commissie stiekem. Principieel is het natuurlijk uiterlijk kwalijk dat er juist uit de CIVD gelekt wordt om met politieke modder te gooien...

Als het geen ambtenaar was, dan was het een van de volgenden:

Halbe Zijlstra
Diederik Samsom
Geert Wilders
Sybrand van Haersma Buma
Alexander Pechtold
Emile Roemer
Kees van der Staaij
Marianne Thieme

En destijds

Arie Slob
Bram van Ojink

Roept u maar... Ik heb geen idee anders dan dat Diederik S. op het eerste gezicht het meeste gewin had bij het onderuithalen van Pechtold (Halbe Z. ook wel maar ligt minder voor de hand)... Zou toch wel heel dom zijn...

Mooi wel dat Rutte II iig de geschiedenisboekjes in gaat, niet als beste naoorlogs Kabinet (rofl) maar als het Kabinet waarin de déconfiture van de Nederlandse politiek compleet was...
  donderdag 12 november 2015 @ 15:50:04 #120
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157493193
Er worden geen notulen gemaakt
  donderdag 12 november 2015 @ 15:53:36 #121
192592 SureD1
pi_157493258
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:50 schreef Szura het volgende:
Er worden geen notulen gemaakt
Ik las in Volkskrant gisteren dat fractievoorzitters in het stuk van de NRC zinsneden herkenden die zo in de notulen stonden en daarop is er aangifte gedaan. Dat impliceert dat er niet alleen gebeld is naar de NRC maar dat iemand die journo een blaadje onder zijn neus heeft geschoven...

Overigens heeft de CIVD een griffier en een assistent, waar vind je dat er geen notulen worden gemaakt?
pi_157493366
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:53 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik las in Volkskrant gisteren dat fractievoorzitters in het stuk van de NRC zinsneden herkenden die zo in de notulen stonden en daarop is er aangifte gedaan. Dat impliceert dat er niet alleen gebeld is naar de NRC maar dat iemand die journo een blaadje onder zijn neus heeft geschoven...

Overigens heeft de CIVD een griffier en een assistent, waar vind je dat er geen notulen worden gemaakt?
Geen officiële notulen, wel aantekeningen.
zie email 27 oktober
  donderdag 12 november 2015 @ 15:58:24 #123
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157493370
http://www.volkskrant.nl/(...)nderzoeken~a4184706/

Het blijft bij aantekeningen, geen officieel document 'notulen'
  donderdag 12 november 2015 @ 16:02:25 #124
192592 SureD1
pi_157493457
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:58 schreef Szura het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)nderzoeken~a4184706/

Het blijft bij aantekeningen, geen officieel document 'notulen'
Interessant! Als het dus geen centrale notulen zijn maar individuele aantekeningen, maar leden van de CIVD die zinnen wel herkennen dan is het toch een kwestie van in de kluis kijken en zien van wie zijn aantekeningenblokje die zinnen komen? Maar die onderzoekscommissie die de TK nu gaat instellen mogen zeker niet in die kluis kijken...

Jammer dat we niet in Denemarken zitten, dan werd er vast een mooie serie van gemaakt (een mooie serie ;) niet 'de fractie')
pi_157494370
Wel grappig dat men zo valt over dat lekken terwijl al die informatie al openbaar was, het jaarverslag meldt overigens dat ze behoorlijk bezig zijn geweest met deze kwestie:
quote:
Op 5, 13 en 18 februari en 6 en 13 maart 2014 is de commissie bijeen geweest om in het licht van het plenair debat over het verzamelen van 1,8 miljoen metadata van telefoonverkeer door de Nederlandse veiligheidsdiensten te spreken over de informatievoorziening aan de commissie betreffende dit onderwerp. Op 13 februari heeft de voorzitter van de commissie namens de commissie in het openbaar een reactie gegeven op dit onderwerp. Op 18 februari 2014 heeft de commissie vervolgens een verklaring uitgebracht waarin de commissie is ingegaan op de wijze waarop zij over de verzameling van 1,8 miljoen records metadata door Nederlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten is geïnformeerd.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-34213-1.html

Welke geheimen zijn er nu werkelijk gelekt vraag ik me af of mag je ook niet zeggen dat men er goedemorgen heeft gezegd en dat Zijlstra geen melk wou in de koffie?
  donderdag 12 november 2015 @ 16:58:11 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157494512
Volgens mij is er niks gelekt dat echt voor problemen kan zorgen. Maar het is toch iets waar men streng in moet zijn. Anders verlaagt het de drempel om voor politieke doeleinden te lekken uit die commissie.
  donderdag 12 november 2015 @ 17:16:49 #127
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_157494859
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:50 schreef Wespensteek het volgende:
Wel grappig dat men zo valt over dat lekken terwijl al die informatie al openbaar was, het jaarverslag meldt overigens dat ze behoorlijk bezig zijn geweest met deze kwestie:

[..]

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-34213-1.html

Welke geheimen zijn er nu werkelijk gelekt vraag ik me af of mag je ook niet zeggen dat men er goedemorgen heeft gezegd en dat Zijlstra geen melk wou in de koffie?
Je hebt het verkeerde jaar te pakken. Het gaat hier om een bijeenkomst op 12 december 2013. Toen is in de commissie gemeld dat de belgegevens niet door de NSA waren verzameld, maar door de eigen inlichtingendiensten.
Op 4 februari werd dit met (de rest van) de Kamer gedeeld, waarna Plasterk een motie van wantrouwen aan de broek kreeg omdat de oppositie vond dat hij de Kamer te laat geïnformeerd had. De commissievergaderingen in februari gaan er vooral over of Plasterk aan de Kamer mag melden dat het reeds in december was besproken. Antwoord: nee, want geheimhouding.
Vervolgens meldt de NRC op 18 februari in een artikel dat de commissie al in december bijgepraat was.
pi_157494905
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:16 schreef freako het volgende:

[..]

Je hebt het verkeerde jaar te pakken. Het gaat hier om een bijeenkomst op 12 december 2013. Toen is in de commissie gemeld dat de belgegevens niet door de NSA waren verzameld, maar door de eigen inlichtingendiensten.
Op 4 februari werd dit met (de rest van) de Kamer gedeeld, waarna Plasterk een motie van wantrouwen aan de broek kreeg omdat de oppositie vond dat hij de Kamer te laat geïnformeerd had. De commissievergaderingen in februari gaan er vooral over of Plasterk aan de Kamer mag melden dat het reeds in december was besproken. Antwoord: nee, want geheimhouding.
Vervolgens meldt de NRC op 18 februari in een artikel dat de commissie al in december bijgepraat was.
Maar wat is er dan gelekt uit die bespreking en wanneer is dat gelekt? Wat op 4 februari openbaar is gemaakt kan toch niet meer geheim zijn. Dat debat was na 4 februari en dat 'lekken' toch ook?
  donderdag 12 november 2015 @ 17:31:18 #129
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_157495067
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar wat is er dan gelekt uit die bespreking en wanneer is dat gelekt? Wat op 4 februari openbaar is gemaakt kan toch niet meer geheim zijn. Dat debat was na 4 februari en dat 'lekken' toch ook?
Er is gelekt dat het al in december in de commissie was besproken. Dat was tot de 18e nog niet (officieel) bekend. Hoogstens werd vermoed dat Plasterk ooit de commissie had geïnformeerd.

Ook is gelekt dat er tussen 4 en 18 februari in de commissie is gesproken over al dan niet geheimhouden van die vergadering in december, en dat toen is besloten om het geheim te houden.
  donderdag 12 november 2015 @ 18:03:03 #130
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_157495674
Zitten al die afgesplitsten ook in die commissie, of is dat beperkt tot de fractievoorzitters van de 'echte' fracties? Is het op uitnodiging of kun je je daarvoor aanmelden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 12 november 2015 @ 18:23:15 #131
192592 SureD1
pi_157496140
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:03 schreef Janneke141 het volgende:
Zitten al die afgesplitsten ook in die commissie, of is dat beperkt tot de fractievoorzitters van de 'echte' fracties? Is het op uitnodiging of kun je je daarvoor aanmelden?
Alleen de 'echte' fracties...ik heb het lijstje hierboven gekopieerd van de site van de TK. Als het jaarverslag van de CIVD van 2014 klopt zat Norbert Klein er tot begin 2014 ook in.. Alle ex PVV, PvdA en 50+ in ieder geval niet

Geen idee hoe je erin komt...
pi_157496478
Ik gok op Thieme. Zij lijkt me wel iemand die uit verontwaardiging zoiets gaat lekken. Of Slob, is wel erg toevallig dat hij net nu is afgetreden ;).
pi_157496554
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 22:08 schreef Radegast het volgende:
Arie Slob.
Zit/zat niet in die commissie vgm.

Edit: toentertijd wel (zie reactie hieronder), maar afgaande op de NOS nu niet meer:
quote:
De leden zijn op dit moment voorzitter Zijlstra (VVD), Samsom (PvdA), Wilders (PVV), Buma (CDA), Roemer (SP), Van der Staaij (SGP), Segers (CU), Klaver (GL), Thieme (PvdD) en Pechtold (D66).
http://nos.nl/artikel/206(...)-stiekem-wat-nu.html

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2015 18:59:46 ]
  donderdag 12 november 2015 @ 18:53:18 #134
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157496760
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Zit/zat niet in die commissie vgm.
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_lek_te_zijn__.html

Zat hij wel dus, maar hij ontkent en ik geloof hem ook nog.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 12 november 2015 @ 18:58:03 #135
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157496855
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:37 schreef zarosje het volgende:
Ik gok op Thieme. Zij lijkt me wel iemand die uit verontwaardiging zoiets gaat lekken. Of Slob, is wel erg toevallig dat hij net nu is afgetreden ;).
Gadverdamme, ik heb nu beelden van een lekkende Thieme op mijn netvlies.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157498023
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:31 schreef freako het volgende:

[..]

Er is gelekt dat het al in december in de commissie was besproken. Dat was tot de 18e nog niet (officieel) bekend. Hoogstens werd vermoed dat Plasterk ooit de commissie had geïnformeerd.

Ook is gelekt dat er tussen 4 en 18 februari in de commissie is gesproken over al dan niet geheimhouden van die vergadering in december, en dat toen is besloten om het geheim te houden.
Dat zijn dan geen staatsgeheimen die gelekt zijn, mogelijk is het reglement van orde dan overtreden mbt besloten vergaderingen. Het gaat dus zeker niet over geheimen van de AIVD die zijn gelekt of zo. Ik vind de ophef in elk geval nogal overdreven.
  donderdag 12 november 2015 @ 19:52:41 #137
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_157498248
quote:
18s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:58 schreef Morendo het volgende:
Gadverdamme, ik heb nu beelden van een lekkende Thieme op mijn netvlies.
:9~
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Redactie Frontpage donderdag 12 november 2015 @ 20:02:22 #138
4530 crew  Crazy Harry
pi_157498522
Het NRC zelf schrijft dat het om bronnen uit de oppositie gaat:

In de slideshow op deze pagina:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ek-commissie-stiekem
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_157499330
Kan iemand het volgende uitleggen?

quote:
Artikel 119 van de grondwet zegt dat een besluit over vervolging wegens ambtsmisdrijven van Kamerleden moet worden genomen door (het kabinet of) de Kamer. Dus dat betekent volgens de Leidense hoogleraar staatsrecht Wim Voermans dat een besluit moet worden genomen door de Kamer als geheel.
Echter mag de rechter niet toetsen aan de grondwet. Hoe zit dat nu precies?
#NoDAPL
pi_157499396
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:37 schreef zarosje het volgende:
Die komt daar niet
  donderdag 12 november 2015 @ 20:41:59 #141
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_157499423
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:40 schreef alpeko het volgende:

[..]

Die komt daar niet
elke fractievoorzitter zit daar toch in?
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 12 november 2015 @ 20:42:29 #142
192592 SureD1
pi_157499440
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kan iemand het volgende uitleggen?

[..]

Echter mag de rechter niet toetsen aan de grondwet. Hoe zit dat nu precies?
Artikel 120 GW zegt: de rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettelijkheid van wetten en verdragen. Dat heeft hier niks mee te maken. Een rechter mag een wet of een verdrag niet toetsen aan de Grondwet. 119 geeft duidelijk aan dat vervolging en eventuele veroordeling wegens ambtsmisdrijven op besluit van de regering of de TK in eerste en enige instantie door respectievelijk de PG van de HR en de HR gedaan mogen worden.
  donderdag 12 november 2015 @ 20:43:13 #143
192592 SureD1
pi_157499455
quote:
19s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:41 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ze zit er in maar ze gaat nooit begreep ik, omdat ze er tegen is?
  donderdag 12 november 2015 @ 20:43:46 #144
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_157499476
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:43 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ze zit er in maar ze gaat nooit begreep ik, omdat ze er tegen is?
hoezo. serveren ze broodjes paardenvlees ofzo?
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 12 november 2015 @ 20:44:20 #145
192592 SureD1
pi_157499491
quote:
19s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:43 schreef Gunner het volgende:

[..]

hoezo. serveren ze broodjes paardenvlees ofzo?
Ossenworst...hmmm...
  Redactie Frontpage donderdag 12 november 2015 @ 20:46:19 #146
4530 crew  Crazy Harry
pi_157499537
quote:

[..]

Niet allemaal, uit de rapportage van 2013:

De voorzitters van de fracties waren in 2013: Zijlstra (VVD), voorzitter van de commissie, Samsom (PvdA), Wilders (PVV), Roemer (SP), Van Haersma Buma (CDA), Pechtold (D66), Van Ojik (GroenLinks), Slob (ChristenUnie), Thieme (PvdD), Van der Staaij (SGP) en Krol/ Klein (50PLUS).
Bron: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33945-1.html
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_157499598
quote:

[..]

Maar je hoeft niet aan te schuiven. Bron: analyse van Siewert en Jort bij DDWD. Niet duidelijk of ze nooit komt maar hier was ze niet bij.
pi_157499600
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:42 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Artikel 120 GW zegt: de rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettelijkheid van wetten en verdragen. Dat heeft hier niks mee te maken. Een rechter mag een wet of een verdrag niet toetsen aan de Grondwet. 119 geeft duidelijk aan dat vervolging en eventuele veroordeling wegens ambtsmisdrijven op besluit van de regering of de TK in eerste en enige instantie door respectievelijk de PG van de HR en de HR gedaan mogen worden.
Waarom trekt een rechter zich iets aan van artikel 119 als artikel 120 aangeeft dat de rechter zich niets mag aantrekken van de grondwet? Ik verwoord het een beetje provocerend maar met een doel.
#NoDAPL
pi_157499702
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:02 schreef Crazy Harry het volgende:
Het NRC zelf schrijft dat het om bronnen uit de oppositie gaat:
[ afbeelding ]
In de slideshow op deze pagina:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ek-commissie-stiekem
Dat is verrassend. Die heeft er geen strategisch belang bij om te lekken i.t.t. Samsom bijv.
  donderdag 12 november 2015 @ 21:00:34 #150
192592 SureD1
pi_157499871
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom trekt een rechter zich iets aan van artikel 119 als artikel 120 aangeeft dat de rechter zich niets mag aantrekken van de grondwet? Ik verwoord het een beetje provocerend maar met een doel.
Omdat artikel 120 GW dat niet aangeeft. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')