En dan is het voor z'n gehersenspoelde stemmers 'de schuld van de media!1!1!!1'quote:Op donderdag 12 november 2015 12:10 schreef Odaiba het volgende:
Als blijkt dat het wilders is dan hebben ze gelijk de hele PVV om zeep geholpen xD
Goed dat de kiezer het zou moeten weten, maar zouden andere regeringen ook moeten weten wat landen precies doen? Moeten Rusland en Noord-Korea onze geopolitieke strategien weten? Moeten andere regeringen precies kunnen weten hoe ons leger zal handelen bij X en Y? Moet iedereen weten wanneer en hoeveel atoombommen er komende maandag vervoerd gaan worden van X naar Y, en hoeveel beveiliging daar bij komt?quote:Op donderdag 12 november 2015 01:43 schreef MakkieR het volgende:
Eigenlijk snap ik niet wat een kabinet moet met een commissie stiekem. Geloofwaardigheid van onze regering staat al op een dieptepunt en dan loop je te pochen met een commissie stiekem waar zaken worden besproken wat niemand mag weten. Hoe kun je daarmee je geloofwaardigheid winnen als je al in de hoek staat waar klappen vallen. Dit soort gedrochten zou ik dan zo snel mogelijk verwijderen uit de regering zodat de kiezer exact weet waar onze regering mee bezig is. En het zich niet leent voor misdrijven. ( ambtsmisdrijf zo heet dat tegenwoordig, al gaan wij er gewoon 20 jaar de gevangenis in voor hoogverraad )
Ja inderdaad, dit zul je dan horen. Maar het is wel een lekkere Whodunnitquote:Op donderdag 12 november 2015 12:14 schreef Szura het volgende:
[..]
En dan is het voor z'n gehersenspoelde stemmers 'de schuld van de media!1!1!!1'
Een beetje respect tonen is jouw blijkbaar wel vreemd. Maar hoe kom jij erop dat dit een tweede kamer commissie is. Commissie Stiekem mag toch alleen besproken worden met de verdachten die aanwezig waren tijdens die geheime vergaderingen van wat ik begrijp alleen de fractieleiders van een partij of misschien nog minder verdachten. Ik pleit er juist voor dat de hele tweede kamer erin betrokken wordt gezien dit ons nationaal bestuursorgaan is. Daarbij zou ik als het gaat om de verdachtmakingen de namen en de feiten juist openlijk bespreken tegenover het volk, zodat het niet weer alles in het geniep wordt besproken. Het geeft mij het gevoel dat daar onderwerpen besproken worden die in de echte mensenwereld niet door de beugel kunnen. Zeg maar de onderwerpen die wij als misdrijf zien. Je wilt toch als regering dat zien te voorkomen?quote:Op donderdag 12 november 2015 05:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is juist een Tweede Kamercommissie, flapdrol.
Je begrijpt er geen klote van.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Een beetje respect tonen is jouw blijkbaar wel vreemd. Maar hoe kom jij erop dat dit een tweede kamer commissie is. Commissie Stiekem mag toch alleen besproken worden met de verdachten die aanwezig waren tijdens die geheime vergaderingen van wat ik begrijp alleen de fractieleiders van een partij of misschien nog minder verdachten. Ik pleit er juist voor dat de hele tweede kamer erin betrokken wordt gezien dit ons nationaal bestuursorgaan is. Daarbij zou ik als het gaat om de verdachtmakingen de namen en de feiten juist openlijk bespreken tegenover het volk, zodat het niet weer alles in het geniep wordt besproken. Het geeft mij het gevoel dat daar onderwerpen besproken worden die in de echte mensenwereld niet door de beugel kunnen. Zeg maar de onderwerpen die wij als misdrijf zien. Je wilt toch als regering dat zien te voorkomen?
Stel je hypothetisch voor; er wordt daar doodleuk besproken hoe Theo van Gogh uitgeschakeld moet worden door de geheime dienst gezien de man een vijand van de staat is.
Lees je eerst maar eens in over die commissie voordat je hier wat gaat blaten over regering dit dat, 'verdachten'quote:Op donderdag 12 november 2015 12:50 schreef MakkieR het volgende:
[..]
En met jou antwoord word je veel wijzer
alsof ik daar mijn tijd aan ga spenderen, heb wel wat beters te doen lol.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:51 schreef Szura het volgende:
[..]
Lees je eerst maar eens in over die commissie voordat je hier wat gaat blaten over regering dit dat, 'verdachten'etc.
Mja, het idee van een geheime dienst is het feit dat hun activiteiten geheim zijn.quote:Op donderdag 12 november 2015 01:43 schreef MakkieR het volgende:
Eigenlijk snap ik niet wat een kabinet moet met een commissie stiekem
De correcte benaming is dan ook 'inlichtingendienst'quote:Op donderdag 12 november 2015 13:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mja, het idee van een geheime dienst is het feit dat hun activiteiten geheim zijn.
Zo makkelijk ligt het niet denk ik. Volgens de Grondwet mag ook de regering de zaak voor de Hoge Raad brengen als de Kamer dat nalaat. Er is dus nog wel een stok achter de deur.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:09 schreef Odaiba het volgende:
Slachter keurt zijn eigen vlees dus...
Ik denk dat jij "kutkabinet" bedoelt, "kut kabinet" is toch echt iets anders.quote:Op woensdag 11 november 2015 22:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mooi zo, laat die koppen maar rollen!
Weg met dit kut kabinet
Is dat zo?quote:Op donderdag 12 november 2015 13:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mja, het idee van een geheime dienst is het feit dat hun activiteiten geheim zijn.
nu.nl:quote:Op donderdag 12 november 2015 12:46 schreef MakkieR het volgende:
hoe kom jij erop dat dit een tweede kamer commissie is.
V.quote:Het presidium, het dagelijks bestuur van de Tweede Kamer, stelt een onderzoekscommissie in naar het lekken uit de zogenoemde commissie-Stiekem.
Volgens mij zijn die regels ook openbaar.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is dat zo?
Een inlichtingendienst moet inlichtingen vergaren, de inhoud van die inlichtingen kan je om strategische redenen geheim willen houden. Wil dat zeggen dat je het proces waarmee je inlichtingen vergaart eveneens geheim moet houden? Het lijkt me van niet, zo gevoelig is die informatie niet. Burgers hebben het recht om te weten in welke gevallen ze afgeluisterd (of 'afgeluisterd' in het geval van andere bronnen dan audio) kunnen worden, dat wordt gecontroleerd dat de inlichtingendiensten zich aan de spelregels houden, dat het aangetoond wordt dat die controle zuiver en efficiënt verloopt etc.
Edit: ik had Reya zijn reactie nog niet gelezen. Inderdaad, niet voor niets wordt de naam inlichtingendienst nationaal en internationaal veel meer gebruikt dan de naam geheime dienst. Het geeft beter aan waar het voor dient. Ook bij de CIA en de MIX (ik haal 5 en 6 steeds door elkaar) zit het letterlijk in de naam.
Het staat me bij dat in het verleden kamervragen zijn gesteld m.b.t. de procedures, dus niet op de inhoud van de inlichtingen gericht, die niet werden beantwoord door de betrokken minister met als argument dat dit onder commissie stiekem valt.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die regels ook openbaar.
Nou wel dus. Als je weet waar bepaalde informatie vandaan komt (namen, functies, databases) is dat tamelijk interessante informatie voor kwaadwillenden.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wil dat zeggen dat je het proces waarmee je inlichtingen vergaart eveneens geheim moet houden? Het lijkt me van niet, zo gevoelig is die informatie niet.
De vraag is niet of dat kwaadwillenden, wie dat ook zijn (de een zijn terrorist...), er hun voordeel mee kunnen doen, de vraag is of dat dit opweegt tegenover het niet eerbiedigen van het recht van de burger om in vrijheid en veiligheid te leven indien hij relatief braaf is.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:50 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Nou wel dus. Als je weet waar bepaalde informatie vandaan komt (namen, functies, databases) is dat tamelijk interessante informatie voor kwaadwillenden.
Weet ik, en dat belang vind ik niet zo geschaad in dit geval.quote:Op donderdag 12 november 2015 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De vraag is niet of dat kwaadwillenden, wie dat ook zijn (de een zijn terrorist...), er hun voordeel mee kunnen doen, de vraag is of dat dit opweegt tegenover het niet eerbiedigen van het recht van de burger om in vrijheid en veiligheid te leven indien hij relatief braaf is.
twitter:RTLnieuws twitterde op donderdag 12-11-2015 om 15:18:16Arie Slob: Mijn lippen zijn altijd verzegeld geweest #commissiestiekem https://t.co/0dcPseVK7G https://t.co/fWLWDV44rr reageer retweet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |