abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157331972
151110_134184_header.jpg

Komend weekeinde staat de 34e GP van Brazilië op het programma op het circuit van Interlagos. Sinds de eerste race in 1972 week het Formule 1-circus tien keer uit naar Jacarepaguá, van 1981 tot 1989, omdat Interlagos te gevaarlijk was geworden. Het circuit werd in deze jaren grondig verbouwd en ingekort tot 4,3km, de lengte die het circuit tot vandaag nog steeds heeft.

Vorig jaar was het Nico Rosberg die de hoogste trede van het podium mocht beklimmen, na een groot deel van de race onder druk te hebben gestaan van Lewis Hamilton. Hamilton vergooide echter zijn kansen door vlak voor de tweede pitstop van de baan te spinnen. De Brit vocht zich terug, maar kon Rosberg niet meer voorbij komen. Felipe Massa zorgde voor feest op de tribunes, door als derde aan de finish te komen. Het gat met de Mercedes-coureurs bedroeg echter 41 seconden.

Dit jaar zal Lewis Hamilton alles op alles zetten om voor de eerste keer in Brazilië als winnaar over de streep te komen. Ferrari lijkt dichterbij dan ooit en zal zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven. Of de Scuderia voor een verrassing kan zorgen zien we aankomende zondag, als om 17.00u Nederlandse tijd de lichten

151005_134184_brazilie_kopje_circuit.jpg

151005_134184_circuit_interlagos.jpg

FIA informatie GP van Brazilie

151005_134184_brazilie_kopje_kalender.jpg

151112_134184_kalender1.jpg

151005_134184_brazilie_kopje_stand.jpg

Coureurs:

151112_134184_standcoureurs.jpg

Constructeur:

151112_134184_standconstructeurs.jpg

*** Wereldkampioen

151005_134184_brazilie_kopje_tijdschema.jpg

151112_134184_tijdschema.jpg

151005_134184_brazilie_kopje_tvgids.jpg

151112_134184_tvgids.jpg

151005_134184_brazilie_kopje_hetweer.jpg

151112_134184_weerbericht.jpg

actueel weer

[ Bericht 21% gewijzigd door WEST op 12-11-2015 12:26:28 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157331998
http://thejudge13.com/201(...)-an-engine-for-2016/

Goed nieuws, en interessant om te volgen of RedBull meer uit de Renault weet te halen dan Renault zelf.
En of Toro Rosso met de pude ferrari een betere deal heeft.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 november 2015 @ 11:48:28 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_157332083
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:43 schreef aesop het volgende:
http://thejudge13.com/201(...)-an-engine-for-2016/

Goed nieuws, en interessant om te volgen of RedBull meer uit de Renault weet te halen dan Renault zelf.
En of Toro Rosso met de pude ferrari een betere deal heeft.
Het wordt verder nog nergens in F1 media bevestigt
pi_157333527
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het wordt verder nog nergens in F1 media bevestigt
Nu inmiddels wel. Will Bixton van NBC (1 en Mark Hughes van Sky F1 tweeten het ook. Het klinkt ook super logisch
pi_157334219
Dus 2015 Ferrari voor TR en Infinity voor RBR, ben benieuwd.
Gaan ze misschien nog tokens inzetten voor TR dit seizoen om te testen?
pi_157339198
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je snapt het niet, zoals ik al uitlegde werkt het andersom. De eigenschappen die in mijn optiek de kampioenen maken los van mazzel of pech met de juiste auto op het juiste moment, zijn de kwaliteiten waar ik fan van ben. Mijn favoriet is degene geworden bij wie ik het meest van die kwaliteiten zie, de kwaltiteit maakt mijn voorkeur, ik geniet van het presteren. Ik begin niet bij aardig vinden en dan maar hopen op presteren.
Misschien is je voorkeur voor Vettel (en je afkeer van Hamilton en Raikkonen) ooit zo tot stand gekomen, maar nu die voorkeur er eenmaal is... Je neemt een paar feitjes en bouwt er een redenatie omheen die past in jouw plaatje. Dat is prima, maar met objectiviteit heeft het heel weinig te maken.

quote:
Uiteraard wel. Wat wil je nou beweren dan, dat je nooit kunt beweren dat een auto dominant is omdat dat altijd volledig subjectief is?
OK, doe het dan maar eens. Toon maar eens objectief aan dat de RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen niet zo dominant was als dat de Mercedes nu is. Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat doen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2015 17:23:43 ]
  donderdag 5 november 2015 @ 17:25:24 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157339240
vermoeiend wel hoor dit...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 5 november 2015 @ 17:27:22 #8
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_157339263
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:36 schreef totalvamp het volgende:
Dus 2015 Ferrari voor TR en Infinity voor RBR, ben benieuwd.
Gaan ze misschien nog tokens inzetten voor TR dit seizoen om te testen?
Of gewoon beide Renault? Ferrari is ook nooit bevestigd toch?
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 5 november 2015 @ 17:30:49 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157339332
Infiniti wilde toch al langer een Rebadge?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157339725
Wel hee leuk benieuwd of dit serieus is. Feitelijk heeft Mateschitz de deadline eergisteren verschoven terwijl de deal blijkbaar al zo goed contact als rond was.
pi_157339997
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Ik probeer zoveel mogelijk te objectiveren, inclusief de mitsen en maren die daar naar hun aard bijhoren.
Toch maar eens wat beter proberen dan, want echt lukken doet het dat nog niet.
Als voorbeeld: je haalt Brazilië 2012 vaak aan als voorbeeld van Alonso als choker en Verttel die goed presteert, maar je kunt net zo goed beweren dat Vettel gruwelijke mazzel heeft gehad daar.
Alonso was daar langzamer dan zijn teamgenoot Massa, maar Vettel ook langzamer dan zijn teamgenoot Webber. Het verschil was bij de Ferrari's drietiende, bij RBR tweetiende.
Vervolgens verknalt Vettel zijn start, terwijl hij als 4e is gestart, kwam hij als 8e of zo de eerste bocht uit en volgens mij was Alonso er toen al langs.
In de derde bocht zet hij vervolgens zijn auto achterstevoren en heeft de mazzel dat Bruno Senna hem nog net kan ontwijken en niet zijn voorvleugel eraf rijdt. HIj kan met relatief lichte schade de wedstrijd vervolgen. De schade is dusdanig licht dat het geen of nauwelijks invlloed heeft op zijn rondetijden.
De beide Toro Rosso's en Schumacher leggen hem tijdens de race geen strobreed in de weg, wat hem helpt om voldoende punten te halen.

Jij beschouwt het als een fantastische race, want met een beschadigde auto weet hij het WK binnen te halen. Er is net zoveel voor te zeggen dat Vettel gigantisch liep te choken, want hij had:
a) voor Webber moeten kwalificeren (dus 3e moeten staan bij de start)
b) goed moeten starten, zodat hij niet in het gedrang terecht kwam
c) in het gedrang zich niet in een positie laten zetten waardoor hij achterstevoren kwam te staan en in feite nog mazzel had dat 'ie door kon rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2015 18:00:19 ]
pi_157340630
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:27 schreef caspervc het volgende:

[..]

Of gewoon beide Renault? Ferrari is ook nooit bevestigd toch?
Geen idee. Maar het is geen Renault meer dan heh ;)
Is infinity dan, RB koopt in feite het blok en gaat daar mee aan de slag.

Zou wel mooi zijn als TR dezelfde krijgt, maar de kans is erg klein. Dit vanwege de productie die nog op gang gezet moet worden, ik denk niet dat ze genoeg tijd hebben om voor alle auto's een motor te regelen.

Dus dan Ferrari motor van 2015 in de TR.
pi_157341240
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Toch maar eens wat beter proberen dan, want echt lukken doet het dat nog niet.
Als voorbeeld: je haalt Brazilië 2012 vaak aan als voorbeeld van Alonso als choker en Verttel die goed presteert, maar je kunt net zo goed beweren dat Vettel gruwelijke mazzel heeft gehad daar.
Alonso was daar langzamer dan zijn teamgenoot Massa, maar Vettel ook langzamer dan zijn teamgenoot Webber. Het verschil was bij de Ferrari's drietiende, bij RBR tweetiende.
Vervolgens verknalt Vettel zijn start, terwijl hij als 4e is gestart, kwam hij als 8e of zo de eerste bocht uit en volgens mij was Alonso er toen al langs.
In de derde bocht zet hij vervolgens zijn auto achterstevoren en heeft de mazzel dat Bruno Senna hem nog net kan ontwijken en niet zijn voorvleugel eraf rijdt. HIj kan met relatief lichte schade de wedstrijd vervolgen. De schade is dusdanig licht dat het geen of nauwelijks invlloed heeft op zijn rondetijden.
De beide Toro Rosso's en Schumacher leggen hem tijdens de race geen strobreed in de weg, wat hem helpt om voldoende punten te halen.

Jij beschouwt het als een fantastische race, want met een beschadigde auto weet hij het WK binnen te halen. Er is net zoveel voor te zeggen dat Vettel gigantisch liep te choken, want hij had:
a) voor Webber moeten kwalificeren (dus 3e moeten staan bij de start)
b) goed moeten starten, zodat hij niet in het gedrang terecht kwam
c) in het gedrang zich niet in een positie laten zetten waardoor hij achterstevoren kwam te staan en in feite nog mazzel had dat 'ie door kon rijden.
Leuke poging, maar Alonso moest winnen, Vettel slechts 5e worden of zo. Zijn start was slecht, maar hij werd achterstevoren getikt, dat kan gebeuren in de F1, maar dat heet wel pech en geen mazzel. Zijn auto was beschadigd, ze hebben toen nog naar de tv-beelden zitten kijken om de enginemapping aan te passen, en dat was niet om hem meer pk's te geven. Zijn radio was ook nog stuk, dus dan zit het allemaal niet mee. Hij reed een sterke inhaalrace waarbij zijn eigen teamgenoot hem nog pootje probeerde te haken, Schumacher liet hem er makkelijk voorbij, van de TR's staat me niets bij. Dus Vettel was niet bepaald foutloos, maar het is wel een manier van met tegenslag op tegenslag omgaan die kampioenen maakt. Voor Alonso, die deze race dus echt moest vlammen, was het geen afstand nemen van Massa ook niet zo uitzonderlijk in dat stadium van een seizoen. Choker is wat overdreven, maar Vettel heeft meerdere seizoenen een eindsprint ingezet waardoor hij weer terugkwam in de strijd, terwijl Alonso naar het eind toe vaak teleurstellend langzaam was in kwalificatie en op racepace. De races hebben allemaal even veel punten, althans toen, maar in de slotfase van een seizoen is 25 een hele grote hap uit de punten die nog te halen zijn, die pak je dan ook af van je concurrenten om de titel. Het is wel belangrijk om dan om je best te zijn.

En als RBR zo dominant was, zelfs net zo dominant als Mercedes nu als ik K-man goed begrijp, waarom stond Webber dan niet op pole bij een 'falende' Vettel en hoe kon het dan dat Vettel moest terugkomen van een achterstand in het WK? Alonso had op een gegeven moment wel 40 punten voorsprong of zo. Toegegeven Vettel had ook een boel pech, maar 8 poles voor McLaren in een jaar dat RBR net zo dominant zou zijn als Mercedes nu? Vreemd verhaal.

quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Misschien is je voorkeur voor Vettel (en je afkeer van Hamilton en Raikkonen) ooit zo tot stand gekomen, maar nu die voorkeur er eenmaal is... Je neemt een paar feitjes en bouwt er een redenatie omheen die past in jouw plaatje. Dat is prima, maar met objectiviteit heeft het heel weinig te maken.
Opvallend dan dat je niks tegen de redenering inbrengt maar mij aanvalt op mijn vermeende motieven.

quote:
OK, doe het dan maar eens.
Dat is geen antwoord op de vraag.

quote:
Toon maar eens objectief aan dat de RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen niet zo dominant was als dat de Mercedes nu is. Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat doen. :)
Dus RBR was dominant? Jij kunt dus wel objectief vaststellen dat een auto dominant is, maar niet de mate van dominantie? Leg eens uit.
pi_157341376
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:27 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Geen idee. Maar het is geen Renault meer dan heh ;)
Is infinity dan, RB koopt in feite het blok en gaat daar mee aan de slag.

Zou wel mooi zijn als TR dezelfde krijgt, maar de kans is erg klein. Dit vanwege de productie die nog op gang gezet moet worden, ik denk niet dat ze genoeg tijd hebben om voor alle auto's een motor te regelen.

Dus dan Ferrari motor van 2015 in de TR.
Dan wel de Ferrari motor van Abu Dhabi hoop ik. Wel dus een jaar zonder updates en zo. Wel meer vermogen dan de Renault nu en ultra-betrouwbaar. Ik ben benieuwd.
  donderdag 5 november 2015 @ 19:16:29 #15
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_157341989
quote:
14s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:25 schreef Re het volgende:
vermoeiend wel hoor dit...
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_157342509
quote:
In de Formule 1 bestaat geen groter contrast dan die tussen de medische dienst van de jaren '60 en '70 en die van de huidige tijd. Om een startpunt te nemen som ik voor u de medische faciliteiten op die heden ten dage te vinden zijn op het circuit. Bent u er klaar voor?

Het medisch team aanwezig op het circuit ten tijde van de sessies bestaat in totaal uit acht auto’s. Er zijn vier S-cars (safety) die meestal als eerste op de plek van het ongeluk zijn. In een S-car (niet te verwarren met de Safety Car) zit vier tot zes man personeel met bandblussers en knippers om levensbedreigende situaties direct aan te kunnen pakken.

Daarnaast zijn er twee R-cars (rescue) die binnen 30 seconden op de plek des onheils moeten zijn om directe medische hulp te kunnen verlenen. In een R-car zitten één dokter en vier verplegers. Dan zijn er nog twee E-cars (extrication) waar onder andere de chef medische dienst in zit. Dit is de groep voor de zware ongelukken waarbij de coureur gestabiliseerd dient te worden alvorens deze uit de auto bevrijd kan worden.

In elke paddock is een hospitaal ingericht compleet met operatiekamer, röntgenapparatuur en CT-scanner. Dit hospitaal wordt 24 uur per dag bemand door in totaal drie diensten met elk een orthopeed, anesthesist en zes verplegers. Wanneer de coureur naar het ziekenhuis verplaatst moet worden staat er een helikopter klaar met een dokter en twee verplegers.

Buiten het circuit staan een back-up helikopter en twee back-up ambulances paraat. In totaal worden er zo’n tien ziekenhuizen gemobiliseerd voor een grand prix waarbij het primaire ziekenhuis gedurende het hele weekend stand-by staat met een team dokters en verplegers en twee gereed gebrachte operatiekamers.
Meer op http://www.f1today.net/nl(...)of-de-coureurs-eruit

Nou wist ik wel dat er behoorlijk wat aan veiligheid enzo op de circuits was, maar bv van die 10 ziekenhuizen die (mocht het nodig zijn) kunnen helpen en waarbij het primaire ziekenhuis het hele raceweekend op standby staat met een team en 2 operatiekamers dat wist ik niet. :@

Op die link ook een stukje over hoe dat vroeger ging.

Er is een hoop veranderd qua veiligheid in elk geval, dus dat is wel goed :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157342539
Ook over die S, R en E cars wist ik niet :@
pi_157342836
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
En als RBR zo dominant was, zelfs net zo dominant als Mercedes nu als ik K-man goed begrijp, waarom stond Webber dan niet op pole bij een 'falende' Vettel en hoe kon het dan dat Vettel moest terugkomen van een achterstand in het WK? Alonso had op een gegeven moment wel 40 punten voorsprong of zo. Toegegeven Vettel had ook een boel pech, maar 8 poles voor McLaren in een jaar dat RBR net zo dominant zou zijn als Mercedes nu? Vreemd verhaal.

Opvallend dan dat je niks tegen de redenering inbrengt maar mij aanvalt op mijn vermeende motieven.

Dus RBR was dominant? Jij kunt dus wel objectief vaststellen dat een auto dominant is, maar niet de mate van dominantie? Leg eens uit.
Ik heb geen idee waar dit allemaal vandaan komt. Laten we even terug gaan naar de kern. Jij stelde dat je objectief kunt vaststellen dat de RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen niet zo dominant was als dat de Mercedes nu is.

Volgens mij kun je dat helemaal niet objectief vaststellen, dus vandaar de vraag om het te doen: toon maar eens objectief aan dat de RBR destijds niet zo dominant was als de Mercedes nu. Kun je namelijk niet. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2015 19:44:26 ]
pi_157342893
Ik kan mij het wel voorstellen als ooit weer een 1st lap nutcase opstaat. Of wat als er iemand een keer dwars aanremt voor de pitstop.
.
pi_157343050
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar dit allemaal vandaan komt. Laten we even terug gaan naar de kern. Jij stelde dat je objectief kunt vaststellen dat de RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen niet zo dominant was als dat de Mercedes nu is.

Volgens mij kun je dat helemaal niet objectief vaststellen, dus vandaar de vraag om het te doen: toon maar eens objectief aan dat de RBR destijds niet zo dominant was als de Mercedes nu. Kun je namelijk niet. :)
Maar kun je dan volgens jou uberhaupt geen dominantie vaststellen? Het gaat immers om snelheidsverschil tussen een auto en de rest, dan kan dat verschil toch groter of kleiner zijn bij de ene auto in het ene seizoen en de andere auto in het andere seizoen? Als we uberhaupt niet kunnen vaststellen dat Mercedes dit en vorig seizoen dominant is dan houdt het op natuurlijk.
pi_157343383
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar kun je dan volgens jou uberhaupt geen dominantie vaststellen? Het gaat immers om snelheidsverschil tussen een auto en de rest, dan kan dat verschil toch groter of kleiner zijn bij de ene auto in het ene seizoen en de andere auto in het andere seizoen? Als we uberhaupt niet kunnen vaststellen dat Mercedes dit en vorig seizoen dominant is dan houdt het op natuurlijk.
Als je het objectief vast wilt stellen, zul je dezelfde coureur in dezelfde weersomstandigheden op hetzelfde circuit moeten laten rijden in de verschillende auto's. Dat doe je vervolgens met een aantal coureurs, zodat je ook de persoonlijke voorkeuren eruit filtert en dan kun je objectief vaststellen wat de snelste auto is.

Niemand zal bestrijden dat Mercedes dit jaar de beste auto heeft. Ik denk ook dat niemand zal bestrijden dat RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen de beste auto had. Maar of de Mercedes van nu dominanter is dan de RBR van toen? Kun je onmogelijk objectief iets over zeggen.
pi_157344276
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je het objectief vast wilt stellen, zul je dezelfde coureur in dezelfde weersomstandigheden op hetzelfde circuit moeten laten rijden in de verschillende auto's. Dat doe je vervolgens met een aantal coureurs, zodat je ook de persoonlijke voorkeuren eruit filtert en dan kun je objectief vaststellen wat de snelste auto is.
Nee. Het gaat immers over dominantie in een seizoen, dus dat zijn smoesjes. Dezelfde coureurs zijn ook niet nodig, want hoewel sommigen lelijk de plank misslaan omdat ze niet eens willen proberen je objectiveren, weten we wel ongeveer wat ze kunnen. Niet precies, maar dat hoeft ook niet want het gaat immers om dominantie.

quote:
Niemand zal bestrijden dat Mercedes dit jaar de beste auto heeft. Ik denk ook dat niemand zal bestrijden dat RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen de beste auto had.
Ik durf in ieder geval de stelling wel aan dat dat een onzinbewering is, want daarvoor waren de verschillen dan wel weer te klein.

quote:
Maar of de Mercedes van nu dominanter is dan de RBR van toen? Kun je onmogelijk objectief iets over zeggen.
Als je pak hem beet, in 18 van de 20 races een frontrow lock out hebt, met de rest daar gemiddeld meer dan een halve seconde achter, dan is dat een hele grote en vrij zeldzame dominantie. Als een ander team net zoveel poles heeft in een seizoen, en de poles die het team wel heeft in de meeste gevallen niet vergezeld gaan van de plek ernaast, dan is dat al een stuk minder dominant he? Zo ingewikkeld is het allemaal niet.

Wat jij hier etaleert is typisch zielig fanboy gedrag. Je mag Vettel niet, dus lag het aan de auto. Maar het is niet zo dat als Vettel het had verkloot of gewoon traag was, Webber dan 4-voudig kampioen was geweest. Dat is nou een kenmerk van dominante auto's, doet de een het niet, dan doet de ander het net zo makkelijk.
pi_157345421
Hebben jullie zelf het idee dat jullie eruit gaan komen?
pi_157348554
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je pak hem beet, in 18 van de 20 races een frontrow lock out hebt, met de rest daar gemiddeld meer dan een halve seconde achter, dan is dat een hele grote en vrij zeldzame dominantie. Als een ander team net zoveel poles heeft in een seizoen, en de poles die het team wel heeft in de meeste gevallen niet vergezeld gaan van de plek ernaast, dan is dat al een stuk minder dominant he? Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Je hebt het nu over de dominantie van een bepaald team. Dat is inderdaad makkelijk vast te stellen, maar dat is niet waar we het over hadden. We hadden het over de dominantie van een bepaalde auto. Ja, Mercedes is dit jaar dominant, maar hoeveel daarvan ligt aan de auto en hoeveel ligt aan de coureurs? Die zelfde vraag kun je stellen over Vettel en Webber bij RBR.

quote:
Wat jij hier etaleert is typisch zielig fanboy gedrag. Je mag Vettel niet, dus lag het aan de auto. Maar het is niet zo dat als Vettel het had verkloot of gewoon traag was, Webber dan 4-voudig kampioen was geweest. Dat is nou een kenmerk van dominante auto's, doet de een het niet, dan doet de ander het net zo makkelijk.
Zoals de waard is... Waar je mij van beschuldigt doe je zelf. Jij hebt iets tegen Hamilton, dus in jouw beleving zijn de successen niet zijn verdienste, die komen vooral omdat de auto zo goed is. Zelf heb ik daar geen mening over - ik kan immers onmogelijk vaststellen of de auto nou zo goed is, of Hamilton, of beide.

Ik heb trouwens niks tegen Vettel. Ik zou niet willen zeggen dat ik fan ben, maar ik vind 'm wel steeds sympathieker worden. Van de huidige coureurs is er trouwens niemand die er voor mij echt uitspringt, als je het hebt over fan zijn. Button spreekt me het meest aan, denk ik. Vroeger was ik gecharmeerd van Alesi, Mansell en Irvine. Niet omdat dat nou zulke enorm goede coureurs waren, maar omdat ze wat extra's brachten. Een beetje schwung. Dat mis ik nu. Lewis doet z'n best, maar op de een of andere manier spreekt het me niet zo aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2015 22:22:27 ]
pi_157350306
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Leuke poging, maar Alonso moest winnen, Vettel slechts 5e worden of zo. Zijn start was slecht, maar hij werd achterstevoren getikt, dat kan gebeuren in de F1, maar dat heet wel pech en geen mazzel. Zijn auto was beschadigd, ze hebben toen nog naar de tv-beelden zitten kijken om de enginemapping aan te passen, en dat was niet om hem meer pk's te geven. Zijn radio was ook nog stuk, dus dan zit het allemaal niet mee. Hij reed een sterke inhaalrace waarbij zijn eigen teamgenoot hem nog pootje probeerde te haken, Schumacher liet hem er makkelijk voorbij, van de TR's staat me niets bij. Dus Vettel was niet bepaald foutloos, maar het is wel een manier van met tegenslag op tegenslag omgaan die kampioenen maakt. Voor Alonso, die deze race dus echt moest vlammen, was het geen afstand nemen van Massa ook niet zo uitzonderlijk in dat stadium van een seizoen. Choker is wat overdreven, maar Vettel heeft meerdere seizoenen een eindsprint ingezet waardoor hij weer terugkwam in de strijd, terwijl Alonso naar het eind toe vaak teleurstellend langzaam was in kwalificatie en op racepace. De races hebben allemaal even veel punten, althans toen, maar in de slotfase van een seizoen is 25 een hele grote hap uit de punten die nog te halen zijn, die pak je dan ook af van je concurrenten om de titel. Het is wel belangrijk om dan om je best te zijn.

Als Alonso of Hamilton zoiets gebeurt, dan ligt het altijd aan hunzelf. Bij Vettel heb je altijd allerlei excuses paraat.

Net zoals je over vorig jaar bij Vettel er opeens minder waarde aan lijkt te hechten dat 'ie aan alle kanten zoek is gereden door Ricciardo. Vettel heeft een leuk record op zijn naam staan. Hij is de enige wereldkampioen die in een jaar nadat hij wereldkampioen is geworden geen race heeft gewonnen, terwijl zijn teamgenoot met dezelfde wagen wel races won. Da's best bijzonder opvallend. Uberhaupt zijn er al niet verschrikkelijk veel wereldkampioenen die geen races wonnen in het jaar nadat ze wereldkampioen zijn geworden. En die deden dat over het algemeen omdat ze een beroerde auto hadden en zij hadden dus geen teammaat die er wel meerdere wisten te winnen.

Het was dus best wel matig presteren van Vettel, vorig jaar. Als dat Hamilton was overkomen, dan had je het breed uit gemeten.
pi_157350836
Hamilton is vooralsnog de enige rijder die in ieder jaar dat hij deelnam races won. Isook wel bijzonder als hij dat volhoudt.

Blijft wel gek dat flutjaar van Vettel tussendoor. Want hoewel Ricciardo een prima rijder is, is hij voor mij nog geen absolute top. Dat jaar van Vettel is onverklaarbaar voor mij. Maar goed, slechte jaren tellen ook mee natuurlijk.

Wel knap hersteld.
  donderdag 5 november 2015 @ 23:40:00 #27
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_157350909
Haha, dat mensen nog serieus ingaan op mensen als weltschmerts zeg. Je leest een paar keer zijn posts en je kunt voortaan al zijn reacties voorspellen. Waarom dan nog energie er in steken? Dit is geen discussie met elkaar maar een reeks opinieposts. De meningen zijn bekend, nog geen 20 jaar 'discussieren' gaat verandering brengen in die meningen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2015 @ 23:40:14 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157350915
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 23:37 schreef JimmyManna het volgende:
Hamilton is vooralsnog de enige rijder die in ieder jaar dat hij deelnam races won. Isook wel bijzonder als hij dat volhoudt.

Blijft wel gek dat flutjaar van Vettel tussendoor. Want hoewel Ricciardo een prima rijder is, is hij voor mij nog geen absolute top. Dat jaar van Vettel is onverklaarbaar voor mij. Maar goed, slechte jaren tellen ook mee natuurlijk.

Wel knap hersteld.
Schumacher ook, zijn rentree en 6 races in zijn eerste jaar niet meegerekend :s)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157350935
Ja maar ja die tellen nou eenmaal wel mee...
pi_157353168
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 23:37 schreef JimmyManna het volgende:

Wel knap hersteld.
Het is natuurlijk wel de vraag of Vettel er nog zo positief zou uitkomen als niet Raikkonen maar Ricciardo zijn teammaat bij Ferrari was.
pi_157353482
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 23:40 schreef twiFight het volgende:
Haha, dat mensen nog serieus ingaan op mensen als weltschmerts zeg. Je leest een paar keer zijn posts en je kunt voortaan al zijn reacties voorspellen. Waarom dan nog energie er in steken? Dit is geen discussie met elkaar maar een reeks opinieposts. De meningen zijn bekend, nog geen 20 jaar 'discussieren' gaat verandering brengen in die meningen.
Andere meningen zijn natuurlijk prima. Dit is echter iemand die zijn meningen consequent presenteert als objectief vast te stellen feiten. :)
pi_157354518
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 23:40 schreef twiFight het volgende:
haha precies eens in de zoveel tijd komt dat gebeuren weer omhoog
precies redeneren waarom Raikkonen beter is dan Vettel enz :')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157354756
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 07:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel de vraag of Vettel er nog zo positief zou uitkomen als niet Raikkonen maar Ricciardo zijn teammaat bij Ferrari was.
Sterk punt inderdaad. Een gerede kans van niet of in ieder geval minder.
pi_157356197
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2015 22:20 schreef k_man het volgende:

[..]

Je hebt het nu over de dominantie van een bepaald team. Dat is inderdaad makkelijk vast te stellen, maar dat is niet waar we het over hadden. We hadden het over de dominantie van een bepaalde auto. Ja, Mercedes is dit jaar dominant, maar hoeveel daarvan ligt aan de auto en hoeveel ligt aan de coureurs? Die zelfde vraag kun je stellen over Vettel en Webber bij RBR.
Dat is ook een goede vraag, alleen jij wil hem niet beantwoord hebben. Ik wel.

quote:
Zoals de waard is... Waar je mij van beschuldigt doe je zelf. Jij hebt iets tegen Hamilton, dus in jouw beleving zijn de successen niet zijn verdienste, die komen vooral omdat de auto zo goed is. Zelf heb ik daar geen mening over - ik kan immers onmogelijk vaststellen of de auto nou zo goed is, of Hamilton, of beide.
Ik wel. Je moet een bepaalde onzekerheidsmarge aanhouden, maar dat je het niet tot op de 100ste kunt bepalen wil niet zeggen dat je er helemaal geen idee van kunt hebben.

quote:
Ik heb trouwens niks tegen Vettel. Ik zou niet willen zeggen dat ik fan ben, maar ik vind 'm wel steeds sympathieker worden.
Prima, maar dat is jouw verandering, niet de zijne. Blijkbaar vond je hem niet zo heel sympathiek en was je daarom nogal ontvankelijk voor het voortdurende bombardement aan ophemeling van de RBR om de prestaties van Vettel te bagatelliseren.

quote:
Van de huidige coureurs is er trouwens niemand die er voor mij echt uitspringt, als je het hebt over fan zijn. Button spreekt me het meest aan, denk ik. Vroeger was ik gecharmeerd van Alesi, Mansell en Irvine. Niet omdat dat nou zulke enorm goede coureurs waren, maar omdat ze wat extra's brachten. Een beetje schwung. Dat mis ik nu. Lewis doet z'n best, maar op de een of andere manier spreekt het me niet zo aan.
Ik vind het van Hamilton een pose, ik ben een echte racer en ik wil gewoon stampen blabla, allemaal stoere praatjes die geen punten opleveren, integendeel. Ik kan me er wel in vinden hoor, maar uiteindelijk heeft Alesi een zeer teleurstellende carriere gehad. Doe mij maar een coureur die gewoon heel zakelijk zijn snelheid vindt en technocratisch maximaliseert, dan komen er vanzelf races voorbij waarin het er echt omgaat en waarin ook die met iets extra's moeten komen. Van Schumacher werd ook altijd gezegd dat het de auto was, dus zou het grote talent Irvine hem het wel eventjes moelijk komen maken. Irvine zelf is daar even duidelijk over geweest als de tijden. Daarna hetzelfde met Barrichello en Massa, daarvoor met Herbert en Piquet.

Coureurs presteren met de auto, én ten opzichte van de auto. Bij Verstappen zeggen we ook niet dat hij niet zoveel voorstelt omdat hij maar een beetje rond plek 8 meerijdt. Wat we ook allemaal niet precies weten, we weten allemaal dat die auto niet zo heel goed is, en dat hij ten opzichte van die auto erg goed presteert. Het is niet dat ik hier een geheel nieuw concept propageer.

Maar het is ook heel verleidelijk om prestaties van een coureur waarvan je wil dat die niet zo goed is toe te schrijven aan de auto, en andersom bij de prestaties van een coureur die je fantastisch wil vinden de kwalititeit van de auto te bagetelliseren. Sky en de BBC doen dat al jaren bij Vettel en Hamilton. Als je dat probeert te objectiveren is de uitkomst echter anders. Ik vind dat je dat moet doen, zo goed en zo kwaad als het gaat, het zijn sportmannen, die hebben er recht op om in eerste instantie op hun persoonlijke prestatie beoordeeld te worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 23:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als Alonso of Hamilton zoiets gebeurt, dan ligt het altijd aan hunzelf. Bij Vettel heb je altijd allerlei excuses paraat.
Een van de kwaliteiten die ik dus in Vettel waardeer is dat je maar zelden in de situatie zit dat je een excuus zou willen verzinnen.

quote:
Net zoals je over vorig jaar bij Vettel er opeens minder waarde aan lijkt te hechten dat 'ie aan alle kanten zoek is gereden door Ricciardo.
Ik hecht er wel waarde aan, hij is niet flexibel, het is het prinsesje op de erwt. Boehoe, de voorkant geeft hem geen vertrouwen, en nou kan hij niet met de achteras sturen, en dan is het qua tijden meteen ook helemaal niks en gaat hij voor de rest ook kloten en punten verkloten. Alonso had dat een stuk beter gedaan, dan vind ik wel stoer, die neemt gewoon de auto zoals die is en gaat er relatief hard mee. Welke waarde ik er niet aan hecht is dat eruit zou blijken dat RBR fantastisch was en Vettel een prutser, en Webber er eigenlijk ook helemaal geen reet van kon.

quote:
Vettel heeft een leuk record op zijn naam staan. Hij is de enige wereldkampioen die in een jaar nadat hij wereldkampioen is geworden geen race heeft gewonnen, terwijl zijn teamgenoot met dezelfde wagen wel races won. Da's best bijzonder opvallend. Uberhaupt zijn er al niet verschrikkelijk veel wereldkampioenen die geen races wonnen in het jaar nadat ze wereldkampioen zijn geworden. En die deden dat over het algemeen omdat ze een beroerde auto hadden en zij hadden dus geen teammaat die er wel meerdere wisten te winnen.
Zo'n grote regelverandering die het veld opschudt komt ook niet zo vaak voor. Het is een nogal triviale statistiek. Uiteindelijk gaat het qua grote coureurs om kampioenschappen, meedoen om kampioenschappen, en overwinningen. Na de carriere wordt de balans opgemaakt en gaat het erom hoe vaak je de auto had om kampioen mee te kunnen te worden en hoe vaak je kampioen geworden bent. Vettel staat op 4 uit 4, de kritiek dat zijn mindere jaar bij RBR wel heel erg slecht was is terecht, maar het is wel minder belangrijk.

In de F1 ben je altijd afhankelijk van de auto. Als je een topcoureur bent dan kom je bij een goed team, en een goed team heeft soms een auto waarmee een van beide WK moet worden, soms een auto waarmee een van beide WK kan worden, soms een auto waarmee het misschien kan als de coureur er heel erg goed mee is en/of de concurrentie wat laat liggen en soms een waarmee je hooguit een incidenteel raceje kan winnen. En dan heb je er soms ook nog eentje die helemaal niks is, zoals McLaren nu. Vettel is met de auto die WK moest worden WK geworden, hij deed wat hij moest doen, Webber verslaan, veel meer kon hij niet doen. Met de auto's waarmee hij WK kon worden en misschien WK kan worden is hij ook WK geworden. Met de auto waarmee hij incidenteel een race had kunnen winnen heeft hij helemaal niks gedaan. Bij RBR althans, met de Ferrari is 3 overwinningen weer heel netjes.

quote:
Het was dus best wel matig presteren van Vettel, vorig jaar. Als dat Hamilton was overkomen, dan had je het breed uit gemeten.
Ik weet hoe snel Hamilton is, ik ga niet ineens doen alsof hij langzaam is als hij Button niet kan verslaan in dezelfde auto. Ik verwijt hem dan dat het er niet uitkomt, als je in principe 3 tienden hebt om je teamgenoot, en dat ook in die auto hebt laten zien, dan moet je consistenter zijn. Dus ik maak Hamilton best graag een verwijt, ik maak hem niet zomaar een verwijt en ik maak hem geen onredelijk verwijt.
  vrijdag 6 november 2015 @ 11:56:44 #35
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_157356534
De resterende twee races van dit seizoen zend de BBC live uit toch? Dan zal ik mijn sport1 abonnement weer opzeggen..
Ben benieuwt wat het sportkanaal van Ziggo precies gaat uitzenden. Hopelijk hoef ik voor 2016 geen extra abonnement meer te nemen.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 november 2015 @ 11:57:33 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157356550
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
De resterende twee races van dit seizoen zend de BBC live uit toch? Dan zal ik mijn sport1 abonnement weer opzeggen..
Ben benieuwt wat het sportkanaal van Ziggo precies gaat uitzenden. Hopelijk hoef ik voor 2016 geen extra abonnement meer te nemen.
Geen HD iig :W
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157356657
Ik merk het verschil niet met HD en zonder HD. Misschien komt het dat heel lang een beeldbuis(zo'n dikke kont ding) heb gehad.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_157356669
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is ook een goede vraag, alleen jij wil hem niet beantwoord hebben. Ik wel.
Ik zou die vraag ook best beantwoord willen hebben. Het punt is dat die vraag niet te beantwoorden valt; het blijft de ene mening tegenover de andere. Jij beweerde dat het objectief aan te tonen valt. Ik heb je al een paar keer gevraagd om dat te doen, maar er komt niks. Ik ga er nu dus maar van uit dat je het inderdaad niet kunt.

quote:
Prima, maar dat is jouw verandering, niet de zijne. Blijkbaar vond je hem niet zo heel sympathiek en was je daarom nogal ontvankelijk voor het voortdurende bombardement aan ophemeling van de RBR om de prestaties van Vettel te bagatelliseren.
Hahaha, dit is erg grappig. Ik weet niet of je het bewust doet? Lekker een beetje trollen? Als dat zo is; goed gedaan. :Y

Lees even terug. Je zult zien dat ik nergens iets zeg over de rijderskwaliteiten van Vettel (of Hamilton). Ik geef alleen aan dat jouw redenaties niet kloppen. Dat jij daar uit afleidt wat mijn mening over bepaalde rijders zou zijn, is volledig voor jouw rekening.

Waar je mij van beschuldigt is wel wat je zelf steeds doet, dat maakt het erg grappig. Je laat geen kans onbenut om de Mercedes op te hemelen (en zo Hamilton naar beneden te praten) en om Vettel op te hemelen door de RBR te bagatelliseren. En dan presteer je het ook nog om te pretenderen dat dat objectief vast te stellen feiten zijn. :D

quote:
Maar het is ook heel verleidelijk om prestaties van een coureur waarvan je wil dat die niet zo goed is toe te schrijven aan de auto, en andersom bij de prestaties van een coureur die je fantastisch wil vinden de kwalititeit van de auto te bagetelliseren.
Klopt. Ik merk het aan je. :Y
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 november 2015 @ 12:04:07 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_157356685
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Geen HD iig :W
Volgens dit zenderoverzicht wel
pi_157356993
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 november 2015 12:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Volgens dit zenderoverzicht wel
Dus toch HD. Mooi. :)
pi_157357452
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2015 12:03 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik zou die vraag ook best beantwoord willen hebben. Het punt is dat die vraag niet te beantwoorden valt;
Heb je al een poging gedaan dan? Als je dat echt wil, zoals je beweert, dan lijkt me dat je dat probeert. Waar stuitte je pogingen tot nu toe op af?

quote:
het blijft de ene mening tegenover de andere. Jij beweerde dat het objectief aan te tonen valt. Ik heb je al een paar keer gevraagd om dat te doen, maar er komt niks. Ik ga er nu dus maar van uit dat je het inderdaad niet kunt.
Ik heb jou er al een paar keer een vraag over gesteld, die negeer je. Ik ga geen lijstjes maken en tegenover elkaar zetten om zo met veel moeite een open deur in te trappen wat jij dan weer gaat negeren zoals bovengenoemde vragen.

quote:
Hahaha, dit is erg grappig. Ik weet niet of je het bewust doet? Lekker een beetje trollen? Als dat zo is; goed gedaan. :Y

Lees even terug. Je zult zien dat ik nergens iets zeg over de rijderskwaliteiten van Vettel (of Hamilton). Ik geef alleen aan dat jouw redenaties niet kloppen. Dat jij daar uit afleidt wat mijn mening over bepaalde rijders zou zijn, is volledig voor jouw rekening.
Ik hou niet precies bij wie precies wat gezegd heeft over welke coureur. Ik weet alleen dat heel veel mensen, zowel aan de andere kant van het tv-scherm als van het laptopscherm, die eerst zeiden dat Webber minstens zo goed was als Vettel, toen dat het allemaal aan de RBR te danken was, en daarna dat Vettel het heel moeilijk zou krijgen met Raikkonen. Onderschatten die dan gewoon Vettel, of zaten ze er dan op het punt van Webber en Raikkonen er naast en was de inschatting van de RBR op miraculeuze wijze toch juist?

Ik heb hier eerder kritiek gekregen op mijn manier van redeneren om coureurs tov elkaar in te schatten. Als ik me niet vergis was jij daar ook bij. Ik was daar niettemin redelijk van overtuigd dus toen heb ik er een harde uitspraak van gemaakt, zo hard dat die onjuist kan blijken, en daarmee de onjuistheid van de redenering aantoont. Eerst heb ik gesteld dat Alonso ongeveer 3 tienden op Raikkonen zou hebben, en daarna heb ik gesteld dat Vettel ook zoiets op Raikkonen zou hebben. Ik liet me daarop afrekenen, en ik zou daar aan gehouden worden. Ik weet niet meer wie dat was die me daarop zou afrekenen, maar ik heb er nooit meer wat van gehoord. Niet raar, want mijn redenering bleek deugdelijk genoeg om twee keer een correcte voorspelling te doen over het presteren van coureurs tov elkaar in dezelfde auto.

Dan kun jij beweren dat het onmogelijk is en blijven beweren dat mijn redenering niet deugt. Hoe kom ik dan aan die twee correcte voorspellingen? Als je dat inderdaad wil weten zoals je beweert, waarom wekt dat dan niet tenminste je nieuwsgierigheid?

quote:
Waar je mij van beschuldigt is wel wat je zelf steeds doet, dat maakt het erg grappig. Je laat geen kans onbenut om de Mercedes op te hemelen (en zo Hamilton naar beneden te praten) en om Vettel op te hemelen door de RBR te bagatelliseren. En dan presteer je het ook nog om te pretenderen dat dat objectief vast te stellen feiten zijn. :D
Geen kans onbenut laten om Mercedes op te hemelen? Ik heb er nauwelijks aandacht aan besteed, waarom zou ik iets beweren wat zo'n beetje iedereen in en rondom de F1 beweert, namelijk dat Mercedes zo ver voorligt dat je aan het begin van het seizoen al wist dat ze beide titels gingen halen.

quote:
Klopt. Ik merk het aan je. :Y
Hoe kun jij dat nou merken? Jij tast toch altijd volledig in het duister over hoe sterk de auto en hoe sterk de coureur is? Als jij het niet weten kan, is er voor jou ook niks om aan mij te merken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 november 2015 @ 12:51:04 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_157357532
Man man wat een slap gelul over niks. Get a room
pi_157357751
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Als je alleen voor F1 gaat niet. Als je de andere series die Sport1/Ziggo Sport uit zendt wil zien (zoals ik) wel. Ze zenden ook GP2, GP3, F3, IndyCar, Nascar, DTM, Formule E, etc. uit. Voor mij de moeite waard om mijn abonnement te houden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:19:46 #44
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_157358064
Helaas biedt Ziggo nog steeds niet meer dan 20mb up aan, als ze een 100/100 verbinding aan zouden bieden dan zou ik het serieus overwegen als alternatief voor mijn glasvezel.
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:29:44 #45
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_157358283
Mijn god, gaat dit gezeur nog steeds door? Wat voor leven moet je wel niet hebben als je enorme lappen tekst op een forum gaat neerpleuren om je gelijk te halen.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_157358607
pi_157358697
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als je alleen voor F1 gaat niet. Als je de andere series die Sport1/Ziggo Sport uit zendt wil zien (zoals ik) wel. Ze zenden ook GP2, GP3, F3, IndyCar, Nascar, DTM, Formule E, etc. uit. Voor mij de moeite waard om mijn abonnement te houden.
Voor mij ook. Maar ik twijfel wel...
pi_157360334
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Heb je al een poging gedaan dan? Als je dat echt wil, zoals je beweert, dan lijkt me dat je dat probeert. Waar stuitte je pogingen tot nu toe op af?
Een poging waartoe? :?

Jij zegt dat je iets objectief aan kunt tonen. Ik zeg dat je dat niet kunt. Dus laat het maar zien. Dat heb ik nu al zo'n vijf keer gevraagd en je komt met helemaal niks. Klaarblijkelijk kun je het dus inderdaad niet. :)
pi_157360448
Wat een gedoe :z :O
Ja doei.
  vrijdag 6 november 2015 @ 16:11:55 #50
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_157362026
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Qua sport kijk ik inderdaad alleen F1 en de 24h van Le Mans. Vroeger keek ik ook nog het WRC (op eurosport), maar tegenwoordig mag ik al blij zijn als ik tijd heb om in een seizoen 80% van de F1 races en kwalificaties live te zien... :{
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_157365095
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:19 schreef Coelho het volgende:
Helaas biedt Ziggo nog steeds niet meer dan 20mb up aan, als ze een 100/100 verbinding aan zouden bieden dan zou ik het serieus overwegen als alternatief voor mijn glasvezel.
Erg offtopic: Maar UPC (Ziggo) is bezig met de uitrol van nieuwe modems en modulatie techniek. De nieuwe modems zijn geschikt tot 4gbit down en enkele honderden mbits up.
De techniek die ze nu uitrollen zal over ca. 1 a 2 jaar geschikt zijn tot 10gbit down en 1gbit up.
pi_157365796
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 18:46 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Erg offtopic: Maar UPC (Ziggo) is bezig met de uitrol van nieuwe modems en modulatie techniek. De nieuwe modems zijn geschikt tot 4gbit down en enkele honderden mbits up.
De techniek die ze nu uitrollen zal over ca. 1 a 2 jaar geschikt zijn tot 10gbit down en 1gbit up.
dat is leuk, alleen heb je dat nergens voor nodig. tenzij je een zaak hebt die video bewerking doet.
pi_157421916
Heeft http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/F1/F1+in+Dutch~Nederlands een rss feed die ik kan gebruiken op mijn mobieltje?

Iemand die dat weet? :)
  maandag 9 november 2015 @ 14:11:02 #54
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157424778
Over Ziggo Sport gesproken, die zenden Kwalificatie en Race uit (op het open kanaal).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2015 @ 23:17:03 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
  dinsdag 10 november 2015 @ 23:19:39 #56
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_157460712
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:11 schreef nils7 het volgende:
Over Ziggo Sport gesproken, die zenden Kwalificatie en Race uit (op het open kanaal).
ik heb het nog niet officieel gelezen. Dus het komt niet in de OP bij tvgids.

Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_157460747
quote:
Welk circuit is dat? Idianapolis?
  dinsdag 10 november 2015 @ 23:21:19 #58
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_157460762
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:20 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

jep
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2015 @ 23:21:22 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157460765
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:20 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Jep. Het laatste jaar ;(

Vast door die ene marshall
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157460786
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:19 schreef WEST het volgende:

[..]

Van de ziggo site:

https://www.ziggo.nl/tele(...)r_homepag_ziggosport
pi_157460809
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jep. Het laatste jaar ;(

Vast door die ene marshall
Mooi circuit wel.
  dinsdag 10 november 2015 @ 23:53:17 #62
6941 APK
Factual, I think.
pi_157461705
quote:
Ah, heerlijke tijd om te kijken (Brazilie) *O*
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_157461718
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:53 schreef APK het volgende:

[..]

Lekker met een afhaalpizza op schoot :9
pi_157462329
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:53 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

pi_157462354
quote:
nohommo.
pi_157462665
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:53 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Of met een vliegtuigmaaltijd. Ik vrees alleen dat KLM het niet live uitzendt... :P
pi_157463725
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:53 schreef APK het volgende:

[..]

Weten we dat ook weer... Géén voorbeschouwing bij Ziggo Sport. Maar gelukkig hebben we de Beeb nog :)
  woensdag 11 november 2015 @ 07:48:47 #68
6941 APK
Factual, I think.
pi_157463791
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 07:29 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Weten we dat ook weer... Géén voorbeschouwing bij Ziggo Sport.
Zucht, ze gaan inderdaad waarschijnlijk precies om 17:00u beginnen met het uitzenden van hun belangrijkste product..
  woensdag 11 november 2015 @ 07:59:09 #69
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157463841
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:19 schreef WEST het volgende:

[..]

Anders check je gewoon de tvgids op horizon.tv ;)

N/A
pi_157463884
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 07:29 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Weten we dat ook weer... Géén voorbeschouwing bij Ziggo Sport. Maar gelukkig hebben we de Beeb nog :)
Die zijn ook de enige die dat kunnen. Dat gezwets op Sport1 stelt ook niet veel voor.
pi_157464029
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 08:05 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Die zijn ook de enige die dat kunnen. Dat gezwets op Sport1 stelt ook niet veel voor.
Bij gebrek aan beter, vind ik het soms best leuk... Voornamelijk met Giedo en Tom is het soms wel geinig. Ik was het laatst alleen niet eens met Tom dat Button weg moet uit de F1, denk dat hij van alle 'bejaarde' F1 rijders hij nog meeste snelheid heeft..alleen zijn auto niet. Massa is soms nog wel snel, maar word nu al zo seniel als Ecclestone.
pi_157464342
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 18:46 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben die gisteren ontvangen, wat een triest ding trouwens. Ik mag hopen dat ze meer instellingen gaan toevoegen hieraan.
Je kunt niet eens je eigen DHCP netwerk ip instellen :') standaard 192.168.0.*

De vorige was wat dat betreft een stuk uitgebreider.

Ik mag hopen dat ze het een keer omhoog naar 50 of 100 gooien, want steeds meer mensen willen dingen online opslaan. Even 20GB uploaden is een hel met 20mbit.

Ik heb wel weer zin in deze race, ben benieuwd hoe de Renault motor het er vanaf brengt met al die tokens.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2015 08:53:05 ]
  woensdag 11 november 2015 @ 08:58:21 #73
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157464425
Ik vermoed een stuk meer snelheid, maar wel gepaard met betrouwbaarheidsissues :P
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_157464524
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 08:22 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Bij gebrek aan beter, vind ik het soms best leuk... Voornamelijk met Giedo en Tom is het soms wel geinig. Ik was het laatst alleen niet eens met Tom dat Button weg moet uit de F1, denk dat hij van alle 'bejaarde' F1 rijders hij nog meeste snelheid heeft..alleen zijn auto niet. Massa is soms nog wel snel, maar word nu al zo seniel als Ecclestone.
Het is niet zozeer dat ik Coronel of Doornbos niet leuk vind ofzo, maar zo'n voorbeschouwing voegt voor mij niet zoveel toe. Bij de BBC wel, daar lopen ze de pits binnen en babbelen ze links en rechts, komen ze echt met toevoegingen, bij Sport1 komen ze niet verder dan wat Doornbos denkt dat er gaat gebeuren, de verwachting van Lammers en een beeld van de VT en Q die ik al gezien heb.

Natuurlijk mag je van Sport1 niet verwachten wat je van de BBC mag verwachten, die zitten daar met een megateam, en overal ingangen, maar daarom voegt zo'n NLse voorbeschouwing voor mij niet echt heel veel toe, buiten dat gesprekje met Verstappen dan. Dat is dan nog wel aardig.

Maar het allerergste is het als Fatima Morero de Melo tussendoor komt met de lokale korfbaluitslag. Vreselijk stom mens dat enorme irritatie oproept :r :r .
  woensdag 11 november 2015 @ 09:15:56 #75
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157464650
De voorbeschouwingen van de BBC maar ook van Sky zijn echt wel erg leuk inderdaad. Daarin komen ze inderdaad ook echt wel met nieuwtjes en speculaties die je nergens anders vind.

Ik kan ook wel genieten van de analyses van Anthony Davidson met zijn tv scherm, vooral als het niet helemaal lekker werkt :D
  Redactie Sport woensdag 11 november 2015 @ 10:47:42 #76
109131 crew  sportfreak
pi_157465906
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 07:48 schreef APK het volgende:

[..]

Zucht, ze gaan inderdaad waarschijnlijk precies om 17:00u beginnen met het uitzenden van hun belangrijkste product..
Ze zenden ook de voorbeschouwing uit hoor.

pi_157466022
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:47 schreef sportfreak het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Yep, en alle vrije trainingen!
pi_157466067
Hamilton is er komend weekend misschien niet bij http://motorsport.nextgen(...)Brazil-GP,97461.html
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2015 @ 11:08:53 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157466300
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:56 schreef alwaysonhold het volgende:
Hamilton is er komend weekend misschien niet bij http://motorsport.nextgen(...)Brazil-GP,97461.html
Staat gewoon aan de start zondag, ga daar maar gewoon van uit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 11 november 2015 @ 11:20:34 #80
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157466478
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Staat gewoon aan de start zondag, ga daar maar gewoon van uit.
Dat lijkt me ook, al zou ik ook erg benieuwd zijn wat Wehrlein met die auto kan ^O^
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2015 @ 11:39:23 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157466800
quote:
3s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:20 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook, al zou ik ook erg benieuwd zijn wat Wehrlein met die auto kan ^O^
Hetzelfde als ene Fisichella ooit in een Ferrari kon.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 11 november 2015 @ 15:20:33 #82
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157470469
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 09:06 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat ik Coronel of Doornbos niet leuk vind ofzo, maar zo'n voorbeschouwing voegt voor mij niet zoveel toe. Bij de BBC wel, daar lopen ze de pits binnen en babbelen ze links en rechts, komen ze echt met toevoegingen, bij Sport1 komen ze niet verder dan wat Doornbos denkt dat er gaat gebeuren, de verwachting van Lammers en een beeld van de VT en Q die ik al gezien heb.

Natuurlijk mag je van Sport1 niet verwachten wat je van de BBC mag verwachten, die zitten daar met een megateam, en overal ingangen, maar daarom voegt zo'n NLse voorbeschouwing voor mij niet echt heel veel toe, buiten dat gesprekje met Verstappen dan. Dat is dan nog wel aardig.

Maar het allerergste is het als Fatima Morero de Melo tussendoor komt met de lokale korfbaluitslag. Vreselijk stom mens dat enorme irritatie oproept :r :r .
Je moet toch wel een keer kijken.
Inmiddels is de voorbeschouwing al op niveau zoals het was toen het bij RTL zat:
Nieuwtjes uit de pits, mauwen met de Verstappens en een Interview met een coureur en dat allemaal ter plaatse.
Ja ze missen misschien iemand in de pitstraat/grid dat klopt, maar het is meer dan Robert en Tom die het hebben over de kwalificatie.

En als je de VT's volgt praat Rick dat toch al redelijk aan elkaar.
N/A
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2015 @ 15:26:28 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157470560
Die laatste zin is een grap hoop ik? Geen slechte commentator verder, maar heeft soms wat moeite om de tijd te doen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157471067
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:20 schreef nils7 het volgende:

[..]

Je moet toch wel een keer kijken.
Inmiddels is de voorbeschouwing al op niveau zoals het was toen het bij RTL zat:
Nieuwtjes uit de pits, mauwen met de Verstappens en een Interview met een coureur en dat allemaal ter plaatse.
Ja ze missen misschien iemand in de pitstraat/grid dat klopt, maar het is meer dan Robert en Tom die het hebben over de kwalificatie.

En als je de VT's volgt praat Rick dat toch al redelijk aan elkaar.
Ik kijk het met regelmaat, dit jaar zeker 7 á 8 keer gezien. Is echt niks aan. Louter oud nieuws, nabesprekingen van wat we al zagen en verwachtingen voor de race. Nogmaals; ik neem het ze niet kwalijk hoor, maar een uur is veel te lang.
pi_157471082
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:26 schreef Nattekat het volgende:
Die laatste zin is een grap hoop ik? Geen slechte commentator verder, maar heeft soms wat moeite om de tijd te doen.
Alles beter dan Ronald van Dam.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2015 @ 15:58:49 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157471108
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:57 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Alles beter dan Ronald van Dam.
True, true
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 11 november 2015 @ 16:07:36 #87
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157471275
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hetzelfde als ene Fisichella ooit in een Ferrari kon.
Waarom denk je dat?
  woensdag 11 november 2015 @ 17:36:56 #88
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_157473028
Max zit morgen in de persco
  woensdag 11 november 2015 @ 18:50:23 #89
6941 APK
Factual, I think.
pi_157474692
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:47 schreef sportfreak het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Dat was mijn punt, natuurlijk doen ze dat.
Of het de moeite waard is om dat te bekijken is idd een ander verhaal :+
pi_157478013
quote:
3s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:20 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Winnen! Want die auto is zo dominant zelfs Taki Inoue zou er mee winnen.
pi_157479277

Lotus_F1Team twitterde op dinsdag 10-11-2015 om 14:02:51 When your own canteen does it... #ThereIsNoHope #PastaMaldonadoSorry Pastor :-p It is delicious though! https://t.co/c6dpCQRPsr reageer retweet
pi_157479345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:31 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
Lotus_F1Team twitterde op dinsdag 10-11-2015 om 14:02:51 When your own canteen does it... #ThereIsNoHope #PastaMaldonadoSorry Pastor :-p It is delicious though! https://t.co/c6dpCQRPsr reageer retweet
Hadden ze het beter buiten die schaal kunnen neerleggen.

#hahahaa
pi_157479613
RTLGPMagazine twitterde op woensdag 11-11-2015 om 19:18:07 Lotus opnieuw in problemen? Pitbox wordt door politie bewaakt, materiaal is nog niet uitgepakt. https://t.co/dbkW9Ivs3X reageer retweet
pi_157480909
Niet chill voor Lotus, maar wel gunstig voor TR/Max met het oog op de strijd om de 6de plek/10de plek
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2015 @ 22:27:30 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157481058

Het uitpakken kan beginnen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 11 november 2015 @ 23:16:22 #96
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_157482417
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 22:21 schreef opreis het volgende:
Niet chill voor Lotus, maar wel gunstig voor TR/Max met het oog op de strijd om de 6de plek/10de plek
Nah, dat is niet gunstig voor STR. Op papier is het misschien gunstig. Maar niet voor de credits. Beter laten ze Lotus de laatste 2 races even met rust en kan STR op eigen kracht die 6e plek pakken.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_157482988
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:41 schreef Fokker89 het volgende:
RTLGPMagazine twitterde op woensdag 11-11-2015 om 19:18:07 Lotus opnieuw in problemen? Pitbox wordt door politie bewaakt, materiaal is nog niet uitgepakt. https://t.co/dbkW9Ivs3X reageer retweet
[ afbeelding ]
Hoe gaat die agent ooit iemand aanhouden :')? Met een segway? die zet 4 stappen dan is zijn conditie op...
pi_157483093
Vorige keer werd ik hier ook getipt over een uitverkoop van kleding bij torro rosso/red bull dus zal ik deze keer ook een tip geven. Ik weet niet of er nog fans zijn van Mclaren-Honda maar er is daar nu toch op een redelijk aantal artikelen >=50% korting.
pi_157483909
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 23:45 schreef MoriniStylr het volgende:
Vorige keer werd ik hier ook getipt over een uitverkoop van kleding bij torro rosso/red bull dus zal ik deze keer ook een tip geven. Ik weet niet of er nog fans zijn van Mclaren-Honda maar er is daar nu toch op een redelijk aantal artikelen >=50% korting.
Nice thanks! Heb al wat besteld!

http://www.mclarenstore.c(...)-jacket-black/157696
pi_157485529
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2015 23:16 schreef Fopje het volgende:

[..]

Nah, dat is niet gunstig voor STR. Op papier is het misschien gunstig. Maar niet voor de credits. Beter laten ze Lotus de laatste 2 races even met rust en kan STR op eigen kracht die 6e plek pakken.
Niemand die dit na afloop van de race als excuus gaat gebruiken, bovendien gaat niet alleen om credits maar ook om een hoop geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')