abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157331972
151110_134184_header.jpg

Komend weekeinde staat de 34e GP van Brazilië op het programma op het circuit van Interlagos. Sinds de eerste race in 1972 week het Formule 1-circus tien keer uit naar Jacarepaguá, van 1981 tot 1989, omdat Interlagos te gevaarlijk was geworden. Het circuit werd in deze jaren grondig verbouwd en ingekort tot 4,3km, de lengte die het circuit tot vandaag nog steeds heeft.

Vorig jaar was het Nico Rosberg die de hoogste trede van het podium mocht beklimmen, na een groot deel van de race onder druk te hebben gestaan van Lewis Hamilton. Hamilton vergooide echter zijn kansen door vlak voor de tweede pitstop van de baan te spinnen. De Brit vocht zich terug, maar kon Rosberg niet meer voorbij komen. Felipe Massa zorgde voor feest op de tribunes, door als derde aan de finish te komen. Het gat met de Mercedes-coureurs bedroeg echter 41 seconden.

Dit jaar zal Lewis Hamilton alles op alles zetten om voor de eerste keer in Brazilië als winnaar over de streep te komen. Ferrari lijkt dichterbij dan ooit en zal zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven. Of de Scuderia voor een verrassing kan zorgen zien we aankomende zondag, als om 17.00u Nederlandse tijd de lichten


151005_134184_brazilie_kopje_circuit.jpg

151005_134184_circuit_interlagos.jpg


FIA informatie GP van Brazilie

151005_134184_brazilie_kopje_kalender.jpg

151112_134184_kalender1.jpg

151005_134184_brazilie_kopje_stand.jpg

Coureurs:

151112_134184_standcoureurs.jpg

Constructeur:

151112_134184_standconstructeurs.jpg

*** Wereldkampioen

151005_134184_brazilie_kopje_tijdschema.jpg

151112_134184_tijdschema.jpg

151005_134184_brazilie_kopje_tvgids.jpg

151112_134184_tvgids.jpg


151005_134184_brazilie_kopje_hetweer.jpg

151112_134184_weerbericht.jpg

actueel weer

[ Bericht 21% gewijzigd door WEST op 12-11-2015 12:26:28 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157331998
http://thejudge13.com/201(...)-an-engine-for-2016/

Goed nieuws, en interessant om te volgen of RedBull meer uit de Renault weet te halen dan Renault zelf.
En of Toro Rosso met de pude ferrari een betere deal heeft.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 november 2015 @ 11:48:28 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_157332083
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:43 schreef aesop het volgende:
http://thejudge13.com/201(...)-an-engine-for-2016/

Goed nieuws, en interessant om te volgen of RedBull meer uit de Renault weet te halen dan Renault zelf.
En of Toro Rosso met de pude ferrari een betere deal heeft.
Het wordt verder nog nergens in F1 media bevestigt
pi_157333527
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het wordt verder nog nergens in F1 media bevestigt
Nu inmiddels wel. Will Bixton van NBC (1 en Mark Hughes van Sky F1 tweeten het ook. Het klinkt ook super logisch
pi_157334219
Dus 2015 Ferrari voor TR en Infinity voor RBR, ben benieuwd.
Gaan ze misschien nog tokens inzetten voor TR dit seizoen om te testen?
pi_157339198
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je snapt het niet, zoals ik al uitlegde werkt het andersom. De eigenschappen die in mijn optiek de kampioenen maken los van mazzel of pech met de juiste auto op het juiste moment, zijn de kwaliteiten waar ik fan van ben. Mijn favoriet is degene geworden bij wie ik het meest van die kwaliteiten zie, de kwaltiteit maakt mijn voorkeur, ik geniet van het presteren. Ik begin niet bij aardig vinden en dan maar hopen op presteren.
Misschien is je voorkeur voor Vettel (en je afkeer van Hamilton en Raikkonen) ooit zo tot stand gekomen, maar nu die voorkeur er eenmaal is... Je neemt een paar feitjes en bouwt er een redenatie omheen die past in jouw plaatje. Dat is prima, maar met objectiviteit heeft het heel weinig te maken.

quote:
Uiteraard wel. Wat wil je nou beweren dan, dat je nooit kunt beweren dat een auto dominant is omdat dat altijd volledig subjectief is?
OK, doe het dan maar eens. Toon maar eens objectief aan dat de RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen niet zo dominant was als dat de Mercedes nu is. Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat doen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2015 17:23:43 ]
  donderdag 5 november 2015 @ 17:25:24 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157339240
vermoeiend wel hoor dit...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 5 november 2015 @ 17:27:22 #8
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_157339263
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:36 schreef totalvamp het volgende:
Dus 2015 Ferrari voor TR en Infinity voor RBR, ben benieuwd.
Gaan ze misschien nog tokens inzetten voor TR dit seizoen om te testen?
Of gewoon beide Renault? Ferrari is ook nooit bevestigd toch?
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 5 november 2015 @ 17:30:49 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157339332
Infiniti wilde toch al langer een Rebadge?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157339725
Wel hee leuk benieuwd of dit serieus is. Feitelijk heeft Mateschitz de deadline eergisteren verschoven terwijl de deal blijkbaar al zo goed contact als rond was.
pi_157339997
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Ik probeer zoveel mogelijk te objectiveren, inclusief de mitsen en maren die daar naar hun aard bijhoren.
Toch maar eens wat beter proberen dan, want echt lukken doet het dat nog niet.
Als voorbeeld: je haalt Brazilië 2012 vaak aan als voorbeeld van Alonso als choker en Verttel die goed presteert, maar je kunt net zo goed beweren dat Vettel gruwelijke mazzel heeft gehad daar.
Alonso was daar langzamer dan zijn teamgenoot Massa, maar Vettel ook langzamer dan zijn teamgenoot Webber. Het verschil was bij de Ferrari's drietiende, bij RBR tweetiende.
Vervolgens verknalt Vettel zijn start, terwijl hij als 4e is gestart, kwam hij als 8e of zo de eerste bocht uit en volgens mij was Alonso er toen al langs.
In de derde bocht zet hij vervolgens zijn auto achterstevoren en heeft de mazzel dat Bruno Senna hem nog net kan ontwijken en niet zijn voorvleugel eraf rijdt. HIj kan met relatief lichte schade de wedstrijd vervolgen. De schade is dusdanig licht dat het geen of nauwelijks invlloed heeft op zijn rondetijden.
De beide Toro Rosso's en Schumacher leggen hem tijdens de race geen strobreed in de weg, wat hem helpt om voldoende punten te halen.

Jij beschouwt het als een fantastische race, want met een beschadigde auto weet hij het WK binnen te halen. Er is net zoveel voor te zeggen dat Vettel gigantisch liep te choken, want hij had:
a) voor Webber moeten kwalificeren (dus 3e moeten staan bij de start)
b) goed moeten starten, zodat hij niet in het gedrang terecht kwam
c) in het gedrang zich niet in een positie laten zetten waardoor hij achterstevoren kwam te staan en in feite nog mazzel had dat 'ie door kon rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2015 18:00:19 ]
pi_157340630
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:27 schreef caspervc het volgende:

[..]

Of gewoon beide Renault? Ferrari is ook nooit bevestigd toch?
Geen idee. Maar het is geen Renault meer dan heh ;)
Is infinity dan, RB koopt in feite het blok en gaat daar mee aan de slag.

Zou wel mooi zijn als TR dezelfde krijgt, maar de kans is erg klein. Dit vanwege de productie die nog op gang gezet moet worden, ik denk niet dat ze genoeg tijd hebben om voor alle auto's een motor te regelen.

Dus dan Ferrari motor van 2015 in de TR.
pi_157341240
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Toch maar eens wat beter proberen dan, want echt lukken doet het dat nog niet.
Als voorbeeld: je haalt Brazilië 2012 vaak aan als voorbeeld van Alonso als choker en Verttel die goed presteert, maar je kunt net zo goed beweren dat Vettel gruwelijke mazzel heeft gehad daar.
Alonso was daar langzamer dan zijn teamgenoot Massa, maar Vettel ook langzamer dan zijn teamgenoot Webber. Het verschil was bij de Ferrari's drietiende, bij RBR tweetiende.
Vervolgens verknalt Vettel zijn start, terwijl hij als 4e is gestart, kwam hij als 8e of zo de eerste bocht uit en volgens mij was Alonso er toen al langs.
In de derde bocht zet hij vervolgens zijn auto achterstevoren en heeft de mazzel dat Bruno Senna hem nog net kan ontwijken en niet zijn voorvleugel eraf rijdt. HIj kan met relatief lichte schade de wedstrijd vervolgen. De schade is dusdanig licht dat het geen of nauwelijks invlloed heeft op zijn rondetijden.
De beide Toro Rosso's en Schumacher leggen hem tijdens de race geen strobreed in de weg, wat hem helpt om voldoende punten te halen.

Jij beschouwt het als een fantastische race, want met een beschadigde auto weet hij het WK binnen te halen. Er is net zoveel voor te zeggen dat Vettel gigantisch liep te choken, want hij had:
a) voor Webber moeten kwalificeren (dus 3e moeten staan bij de start)
b) goed moeten starten, zodat hij niet in het gedrang terecht kwam
c) in het gedrang zich niet in een positie laten zetten waardoor hij achterstevoren kwam te staan en in feite nog mazzel had dat 'ie door kon rijden.
Leuke poging, maar Alonso moest winnen, Vettel slechts 5e worden of zo. Zijn start was slecht, maar hij werd achterstevoren getikt, dat kan gebeuren in de F1, maar dat heet wel pech en geen mazzel. Zijn auto was beschadigd, ze hebben toen nog naar de tv-beelden zitten kijken om de enginemapping aan te passen, en dat was niet om hem meer pk's te geven. Zijn radio was ook nog stuk, dus dan zit het allemaal niet mee. Hij reed een sterke inhaalrace waarbij zijn eigen teamgenoot hem nog pootje probeerde te haken, Schumacher liet hem er makkelijk voorbij, van de TR's staat me niets bij. Dus Vettel was niet bepaald foutloos, maar het is wel een manier van met tegenslag op tegenslag omgaan die kampioenen maakt. Voor Alonso, die deze race dus echt moest vlammen, was het geen afstand nemen van Massa ook niet zo uitzonderlijk in dat stadium van een seizoen. Choker is wat overdreven, maar Vettel heeft meerdere seizoenen een eindsprint ingezet waardoor hij weer terugkwam in de strijd, terwijl Alonso naar het eind toe vaak teleurstellend langzaam was in kwalificatie en op racepace. De races hebben allemaal even veel punten, althans toen, maar in de slotfase van een seizoen is 25 een hele grote hap uit de punten die nog te halen zijn, die pak je dan ook af van je concurrenten om de titel. Het is wel belangrijk om dan om je best te zijn.

En als RBR zo dominant was, zelfs net zo dominant als Mercedes nu als ik K-man goed begrijp, waarom stond Webber dan niet op pole bij een 'falende' Vettel en hoe kon het dan dat Vettel moest terugkomen van een achterstand in het WK? Alonso had op een gegeven moment wel 40 punten voorsprong of zo. Toegegeven Vettel had ook een boel pech, maar 8 poles voor McLaren in een jaar dat RBR net zo dominant zou zijn als Mercedes nu? Vreemd verhaal.

quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Misschien is je voorkeur voor Vettel (en je afkeer van Hamilton en Raikkonen) ooit zo tot stand gekomen, maar nu die voorkeur er eenmaal is... Je neemt een paar feitjes en bouwt er een redenatie omheen die past in jouw plaatje. Dat is prima, maar met objectiviteit heeft het heel weinig te maken.
Opvallend dan dat je niks tegen de redenering inbrengt maar mij aanvalt op mijn vermeende motieven.

quote:
OK, doe het dan maar eens.
Dat is geen antwoord op de vraag.

quote:
Toon maar eens objectief aan dat de RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen niet zo dominant was als dat de Mercedes nu is. Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat doen. :)
Dus RBR was dominant? Jij kunt dus wel objectief vaststellen dat een auto dominant is, maar niet de mate van dominantie? Leg eens uit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157341376
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:27 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Geen idee. Maar het is geen Renault meer dan heh ;)
Is infinity dan, RB koopt in feite het blok en gaat daar mee aan de slag.

Zou wel mooi zijn als TR dezelfde krijgt, maar de kans is erg klein. Dit vanwege de productie die nog op gang gezet moet worden, ik denk niet dat ze genoeg tijd hebben om voor alle auto's een motor te regelen.

Dus dan Ferrari motor van 2015 in de TR.
Dan wel de Ferrari motor van Abu Dhabi hoop ik. Wel dus een jaar zonder updates en zo. Wel meer vermogen dan de Renault nu en ultra-betrouwbaar. Ik ben benieuwd.
  donderdag 5 november 2015 @ 19:16:29 #15
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_157341989
quote:
14s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:25 schreef Re het volgende:
vermoeiend wel hoor dit...
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_157342509
quote:
In de Formule 1 bestaat geen groter contrast dan die tussen de medische dienst van de jaren '60 en '70 en die van de huidige tijd. Om een startpunt te nemen som ik voor u de medische faciliteiten op die heden ten dage te vinden zijn op het circuit. Bent u er klaar voor?

Het medisch team aanwezig op het circuit ten tijde van de sessies bestaat in totaal uit acht auto’s. Er zijn vier S-cars (safety) die meestal als eerste op de plek van het ongeluk zijn. In een S-car (niet te verwarren met de Safety Car) zit vier tot zes man personeel met bandblussers en knippers om levensbedreigende situaties direct aan te kunnen pakken.

Daarnaast zijn er twee R-cars (rescue) die binnen 30 seconden op de plek des onheils moeten zijn om directe medische hulp te kunnen verlenen. In een R-car zitten één dokter en vier verplegers. Dan zijn er nog twee E-cars (extrication) waar onder andere de chef medische dienst in zit. Dit is de groep voor de zware ongelukken waarbij de coureur gestabiliseerd dient te worden alvorens deze uit de auto bevrijd kan worden.

In elke paddock is een hospitaal ingericht compleet met operatiekamer, röntgenapparatuur en CT-scanner. Dit hospitaal wordt 24 uur per dag bemand door in totaal drie diensten met elk een orthopeed, anesthesist en zes verplegers. Wanneer de coureur naar het ziekenhuis verplaatst moet worden staat er een helikopter klaar met een dokter en twee verplegers.

Buiten het circuit staan een back-up helikopter en twee back-up ambulances paraat. In totaal worden er zo’n tien ziekenhuizen gemobiliseerd voor een grand prix waarbij het primaire ziekenhuis gedurende het hele weekend stand-by staat met een team dokters en verplegers en twee gereed gebrachte operatiekamers.
Meer op http://www.f1today.net/nl(...)of-de-coureurs-eruit

Nou wist ik wel dat er behoorlijk wat aan veiligheid enzo op de circuits was, maar bv van die 10 ziekenhuizen die (mocht het nodig zijn) kunnen helpen en waarbij het primaire ziekenhuis het hele raceweekend op standby staat met een team en 2 operatiekamers dat wist ik niet. :@

Op die link ook een stukje over hoe dat vroeger ging.

Er is een hoop veranderd qua veiligheid in elk geval, dus dat is wel goed :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157342539
Ook over die S, R en E cars wist ik niet :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157342836
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
En als RBR zo dominant was, zelfs net zo dominant als Mercedes nu als ik K-man goed begrijp, waarom stond Webber dan niet op pole bij een 'falende' Vettel en hoe kon het dan dat Vettel moest terugkomen van een achterstand in het WK? Alonso had op een gegeven moment wel 40 punten voorsprong of zo. Toegegeven Vettel had ook een boel pech, maar 8 poles voor McLaren in een jaar dat RBR net zo dominant zou zijn als Mercedes nu? Vreemd verhaal.

Opvallend dan dat je niks tegen de redenering inbrengt maar mij aanvalt op mijn vermeende motieven.

Dus RBR was dominant? Jij kunt dus wel objectief vaststellen dat een auto dominant is, maar niet de mate van dominantie? Leg eens uit.
Ik heb geen idee waar dit allemaal vandaan komt. Laten we even terug gaan naar de kern. Jij stelde dat je objectief kunt vaststellen dat de RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen niet zo dominant was als dat de Mercedes nu is.

Volgens mij kun je dat helemaal niet objectief vaststellen, dus vandaar de vraag om het te doen: toon maar eens objectief aan dat de RBR destijds niet zo dominant was als de Mercedes nu. Kun je namelijk niet. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2015 19:44:26 ]
pi_157342893
Ik kan mij het wel voorstellen als ooit weer een 1st lap nutcase opstaat. Of wat als er iemand een keer dwars aanremt voor de pitstop.
.
pi_157343050
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar dit allemaal vandaan komt. Laten we even terug gaan naar de kern. Jij stelde dat je objectief kunt vaststellen dat de RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen niet zo dominant was als dat de Mercedes nu is.

Volgens mij kun je dat helemaal niet objectief vaststellen, dus vandaar de vraag om het te doen: toon maar eens objectief aan dat de RBR destijds niet zo dominant was als de Mercedes nu. Kun je namelijk niet. :)
Maar kun je dan volgens jou uberhaupt geen dominantie vaststellen? Het gaat immers om snelheidsverschil tussen een auto en de rest, dan kan dat verschil toch groter of kleiner zijn bij de ene auto in het ene seizoen en de andere auto in het andere seizoen? Als we uberhaupt niet kunnen vaststellen dat Mercedes dit en vorig seizoen dominant is dan houdt het op natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157343383
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar kun je dan volgens jou uberhaupt geen dominantie vaststellen? Het gaat immers om snelheidsverschil tussen een auto en de rest, dan kan dat verschil toch groter of kleiner zijn bij de ene auto in het ene seizoen en de andere auto in het andere seizoen? Als we uberhaupt niet kunnen vaststellen dat Mercedes dit en vorig seizoen dominant is dan houdt het op natuurlijk.
Als je het objectief vast wilt stellen, zul je dezelfde coureur in dezelfde weersomstandigheden op hetzelfde circuit moeten laten rijden in de verschillende auto's. Dat doe je vervolgens met een aantal coureurs, zodat je ook de persoonlijke voorkeuren eruit filtert en dan kun je objectief vaststellen wat de snelste auto is.

Niemand zal bestrijden dat Mercedes dit jaar de beste auto heeft. Ik denk ook dat niemand zal bestrijden dat RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen de beste auto had. Maar of de Mercedes van nu dominanter is dan de RBR van toen? Kun je onmogelijk objectief iets over zeggen.
pi_157344276
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je het objectief vast wilt stellen, zul je dezelfde coureur in dezelfde weersomstandigheden op hetzelfde circuit moeten laten rijden in de verschillende auto's. Dat doe je vervolgens met een aantal coureurs, zodat je ook de persoonlijke voorkeuren eruit filtert en dan kun je objectief vaststellen wat de snelste auto is.
Nee. Het gaat immers over dominantie in een seizoen, dus dat zijn smoesjes. Dezelfde coureurs zijn ook niet nodig, want hoewel sommigen lelijk de plank misslaan omdat ze niet eens willen proberen je objectiveren, weten we wel ongeveer wat ze kunnen. Niet precies, maar dat hoeft ook niet want het gaat immers om dominantie.

quote:
Niemand zal bestrijden dat Mercedes dit jaar de beste auto heeft. Ik denk ook dat niemand zal bestrijden dat RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen de beste auto had.
Ik durf in ieder geval de stelling wel aan dat dat een onzinbewering is, want daarvoor waren de verschillen dan wel weer te klein.

quote:
Maar of de Mercedes van nu dominanter is dan de RBR van toen? Kun je onmogelijk objectief iets over zeggen.
Als je pak hem beet, in 18 van de 20 races een frontrow lock out hebt, met de rest daar gemiddeld meer dan een halve seconde achter, dan is dat een hele grote en vrij zeldzame dominantie. Als een ander team net zoveel poles heeft in een seizoen, en de poles die het team wel heeft in de meeste gevallen niet vergezeld gaan van de plek ernaast, dan is dat al een stuk minder dominant he? Zo ingewikkeld is het allemaal niet.

Wat jij hier etaleert is typisch zielig fanboy gedrag. Je mag Vettel niet, dus lag het aan de auto. Maar het is niet zo dat als Vettel het had verkloot of gewoon traag was, Webber dan 4-voudig kampioen was geweest. Dat is nou een kenmerk van dominante auto's, doet de een het niet, dan doet de ander het net zo makkelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157345421
Hebben jullie zelf het idee dat jullie eruit gaan komen?
pi_157348554
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je pak hem beet, in 18 van de 20 races een frontrow lock out hebt, met de rest daar gemiddeld meer dan een halve seconde achter, dan is dat een hele grote en vrij zeldzame dominantie. Als een ander team net zoveel poles heeft in een seizoen, en de poles die het team wel heeft in de meeste gevallen niet vergezeld gaan van de plek ernaast, dan is dat al een stuk minder dominant he? Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Je hebt het nu over de dominantie van een bepaald team. Dat is inderdaad makkelijk vast te stellen, maar dat is niet waar we het over hadden. We hadden het over de dominantie van een bepaalde auto. Ja, Mercedes is dit jaar dominant, maar hoeveel daarvan ligt aan de auto en hoeveel ligt aan de coureurs? Die zelfde vraag kun je stellen over Vettel en Webber bij RBR.

quote:
Wat jij hier etaleert is typisch zielig fanboy gedrag. Je mag Vettel niet, dus lag het aan de auto. Maar het is niet zo dat als Vettel het had verkloot of gewoon traag was, Webber dan 4-voudig kampioen was geweest. Dat is nou een kenmerk van dominante auto's, doet de een het niet, dan doet de ander het net zo makkelijk.
Zoals de waard is... Waar je mij van beschuldigt doe je zelf. Jij hebt iets tegen Hamilton, dus in jouw beleving zijn de successen niet zijn verdienste, die komen vooral omdat de auto zo goed is. Zelf heb ik daar geen mening over - ik kan immers onmogelijk vaststellen of de auto nou zo goed is, of Hamilton, of beide.

Ik heb trouwens niks tegen Vettel. Ik zou niet willen zeggen dat ik fan ben, maar ik vind 'm wel steeds sympathieker worden. Van de huidige coureurs is er trouwens niemand die er voor mij echt uitspringt, als je het hebt over fan zijn. Button spreekt me het meest aan, denk ik. Vroeger was ik gecharmeerd van Alesi, Mansell en Irvine. Niet omdat dat nou zulke enorm goede coureurs waren, maar omdat ze wat extra's brachten. Een beetje schwung. Dat mis ik nu. Lewis doet z'n best, maar op de een of andere manier spreekt het me niet zo aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2015 22:22:27 ]
pi_157350306
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Leuke poging, maar Alonso moest winnen, Vettel slechts 5e worden of zo. Zijn start was slecht, maar hij werd achterstevoren getikt, dat kan gebeuren in de F1, maar dat heet wel pech en geen mazzel. Zijn auto was beschadigd, ze hebben toen nog naar de tv-beelden zitten kijken om de enginemapping aan te passen, en dat was niet om hem meer pk's te geven. Zijn radio was ook nog stuk, dus dan zit het allemaal niet mee. Hij reed een sterke inhaalrace waarbij zijn eigen teamgenoot hem nog pootje probeerde te haken, Schumacher liet hem er makkelijk voorbij, van de TR's staat me niets bij. Dus Vettel was niet bepaald foutloos, maar het is wel een manier van met tegenslag op tegenslag omgaan die kampioenen maakt. Voor Alonso, die deze race dus echt moest vlammen, was het geen afstand nemen van Massa ook niet zo uitzonderlijk in dat stadium van een seizoen. Choker is wat overdreven, maar Vettel heeft meerdere seizoenen een eindsprint ingezet waardoor hij weer terugkwam in de strijd, terwijl Alonso naar het eind toe vaak teleurstellend langzaam was in kwalificatie en op racepace. De races hebben allemaal even veel punten, althans toen, maar in de slotfase van een seizoen is 25 een hele grote hap uit de punten die nog te halen zijn, die pak je dan ook af van je concurrenten om de titel. Het is wel belangrijk om dan om je best te zijn.

Als Alonso of Hamilton zoiets gebeurt, dan ligt het altijd aan hunzelf. Bij Vettel heb je altijd allerlei excuses paraat.

Net zoals je over vorig jaar bij Vettel er opeens minder waarde aan lijkt te hechten dat 'ie aan alle kanten zoek is gereden door Ricciardo. Vettel heeft een leuk record op zijn naam staan. Hij is de enige wereldkampioen die in een jaar nadat hij wereldkampioen is geworden geen race heeft gewonnen, terwijl zijn teamgenoot met dezelfde wagen wel races won. Da's best bijzonder opvallend. Uberhaupt zijn er al niet verschrikkelijk veel wereldkampioenen die geen races wonnen in het jaar nadat ze wereldkampioen zijn geworden. En die deden dat over het algemeen omdat ze een beroerde auto hadden en zij hadden dus geen teammaat die er wel meerdere wisten te winnen.

Het was dus best wel matig presteren van Vettel, vorig jaar. Als dat Hamilton was overkomen, dan had je het breed uit gemeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')