Het wordt verder nog nergens in F1 media bevestigtquote:Op donderdag 5 november 2015 11:43 schreef aesop het volgende:
http://thejudge13.com/201(...)-an-engine-for-2016/
Goed nieuws, en interessant om te volgen of RedBull meer uit de Renault weet te halen dan Renault zelf.
En of Toro Rosso met de pude ferrari een betere deal heeft.
Nu inmiddels wel. Will Bixton van NBC (1 en Mark Hughes van Sky F1 tweeten het ook. Het klinkt ook super logischquote:Op donderdag 5 november 2015 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het wordt verder nog nergens in F1 media bevestigt
Misschien is je voorkeur voor Vettel (en je afkeer van Hamilton en Raikkonen) ooit zo tot stand gekomen, maar nu die voorkeur er eenmaal is... Je neemt een paar feitjes en bouwt er een redenatie omheen die past in jouw plaatje. Dat is prima, maar met objectiviteit heeft het heel weinig te maken.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je snapt het niet, zoals ik al uitlegde werkt het andersom. De eigenschappen die in mijn optiek de kampioenen maken los van mazzel of pech met de juiste auto op het juiste moment, zijn de kwaliteiten waar ik fan van ben. Mijn favoriet is degene geworden bij wie ik het meest van die kwaliteiten zie, de kwaltiteit maakt mijn voorkeur, ik geniet van het presteren. Ik begin niet bij aardig vinden en dan maar hopen op presteren.
OK, doe het dan maar eens. Toon maar eens objectief aan dat de RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen niet zo dominant was als dat de Mercedes nu is. Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat doen.quote:Uiteraard wel. Wat wil je nou beweren dan, dat je nooit kunt beweren dat een auto dominant is omdat dat altijd volledig subjectief is?
Of gewoon beide Renault? Ferrari is ook nooit bevestigd toch?quote:Op donderdag 5 november 2015 13:36 schreef totalvamp het volgende:
Dus 2015 Ferrari voor TR en Infinity voor RBR, ben benieuwd.
Gaan ze misschien nog tokens inzetten voor TR dit seizoen om te testen?
Toch maar eens wat beter proberen dan, want echt lukken doet het dat nog niet.quote:Op woensdag 4 november 2015 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik probeer zoveel mogelijk te objectiveren, inclusief de mitsen en maren die daar naar hun aard bijhoren.
Geen idee. Maar het is geen Renault meer dan hehquote:Op donderdag 5 november 2015 17:27 schreef caspervc het volgende:
[..]
Of gewoon beide Renault? Ferrari is ook nooit bevestigd toch?
Leuke poging, maar Alonso moest winnen, Vettel slechts 5e worden of zo. Zijn start was slecht, maar hij werd achterstevoren getikt, dat kan gebeuren in de F1, maar dat heet wel pech en geen mazzel. Zijn auto was beschadigd, ze hebben toen nog naar de tv-beelden zitten kijken om de enginemapping aan te passen, en dat was niet om hem meer pk's te geven. Zijn radio was ook nog stuk, dus dan zit het allemaal niet mee. Hij reed een sterke inhaalrace waarbij zijn eigen teamgenoot hem nog pootje probeerde te haken, Schumacher liet hem er makkelijk voorbij, van de TR's staat me niets bij. Dus Vettel was niet bepaald foutloos, maar het is wel een manier van met tegenslag op tegenslag omgaan die kampioenen maakt. Voor Alonso, die deze race dus echt moest vlammen, was het geen afstand nemen van Massa ook niet zo uitzonderlijk in dat stadium van een seizoen. Choker is wat overdreven, maar Vettel heeft meerdere seizoenen een eindsprint ingezet waardoor hij weer terugkwam in de strijd, terwijl Alonso naar het eind toe vaak teleurstellend langzaam was in kwalificatie en op racepace. De races hebben allemaal even veel punten, althans toen, maar in de slotfase van een seizoen is 25 een hele grote hap uit de punten die nog te halen zijn, die pak je dan ook af van je concurrenten om de titel. Het is wel belangrijk om dan om je best te zijn.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toch maar eens wat beter proberen dan, want echt lukken doet het dat nog niet.
Als voorbeeld: je haalt Brazilië 2012 vaak aan als voorbeeld van Alonso als choker en Verttel die goed presteert, maar je kunt net zo goed beweren dat Vettel gruwelijke mazzel heeft gehad daar.
Alonso was daar langzamer dan zijn teamgenoot Massa, maar Vettel ook langzamer dan zijn teamgenoot Webber. Het verschil was bij de Ferrari's drietiende, bij RBR tweetiende.
Vervolgens verknalt Vettel zijn start, terwijl hij als 4e is gestart, kwam hij als 8e of zo de eerste bocht uit en volgens mij was Alonso er toen al langs.
In de derde bocht zet hij vervolgens zijn auto achterstevoren en heeft de mazzel dat Bruno Senna hem nog net kan ontwijken en niet zijn voorvleugel eraf rijdt. HIj kan met relatief lichte schade de wedstrijd vervolgen. De schade is dusdanig licht dat het geen of nauwelijks invlloed heeft op zijn rondetijden.
De beide Toro Rosso's en Schumacher leggen hem tijdens de race geen strobreed in de weg, wat hem helpt om voldoende punten te halen.
Jij beschouwt het als een fantastische race, want met een beschadigde auto weet hij het WK binnen te halen. Er is net zoveel voor te zeggen dat Vettel gigantisch liep te choken, want hij had:
a) voor Webber moeten kwalificeren (dus 3e moeten staan bij de start)
b) goed moeten starten, zodat hij niet in het gedrang terecht kwam
c) in het gedrang zich niet in een positie laten zetten waardoor hij achterstevoren kwam te staan en in feite nog mazzel had dat 'ie door kon rijden.
Opvallend dan dat je niks tegen de redenering inbrengt maar mij aanvalt op mijn vermeende motieven.quote:Op donderdag 5 november 2015 17:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien is je voorkeur voor Vettel (en je afkeer van Hamilton en Raikkonen) ooit zo tot stand gekomen, maar nu die voorkeur er eenmaal is... Je neemt een paar feitjes en bouwt er een redenatie omheen die past in jouw plaatje. Dat is prima, maar met objectiviteit heeft het heel weinig te maken.
Dat is geen antwoord op de vraag.quote:OK, doe het dan maar eens.
Dus RBR was dominant? Jij kunt dus wel objectief vaststellen dat een auto dominant is, maar niet de mate van dominantie? Leg eens uit.quote:Toon maar eens objectief aan dat de RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen niet zo dominant was als dat de Mercedes nu is. Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat doen.
Dan wel de Ferrari motor van Abu Dhabi hoop ik. Wel dus een jaar zonder updates en zo. Wel meer vermogen dan de Renault nu en ultra-betrouwbaar. Ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:27 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Geen idee. Maar het is geen Renault meer dan heh
Is infinity dan, RB koopt in feite het blok en gaat daar mee aan de slag.
Zou wel mooi zijn als TR dezelfde krijgt, maar de kans is erg klein. Dit vanwege de productie die nog op gang gezet moet worden, ik denk niet dat ze genoeg tijd hebben om voor alle auto's een motor te regelen.
Dus dan Ferrari motor van 2015 in de TR.
quote:
Meer op http://www.f1today.net/nl(...)of-de-coureurs-eruitquote:In de Formule 1 bestaat geen groter contrast dan die tussen de medische dienst van de jaren '60 en '70 en die van de huidige tijd. Om een startpunt te nemen som ik voor u de medische faciliteiten op die heden ten dage te vinden zijn op het circuit. Bent u er klaar voor?
Het medisch team aanwezig op het circuit ten tijde van de sessies bestaat in totaal uit acht auto’s. Er zijn vier S-cars (safety) die meestal als eerste op de plek van het ongeluk zijn. In een S-car (niet te verwarren met de Safety Car) zit vier tot zes man personeel met bandblussers en knippers om levensbedreigende situaties direct aan te kunnen pakken.
Daarnaast zijn er twee R-cars (rescue) die binnen 30 seconden op de plek des onheils moeten zijn om directe medische hulp te kunnen verlenen. In een R-car zitten één dokter en vier verplegers. Dan zijn er nog twee E-cars (extrication) waar onder andere de chef medische dienst in zit. Dit is de groep voor de zware ongelukken waarbij de coureur gestabiliseerd dient te worden alvorens deze uit de auto bevrijd kan worden.
In elke paddock is een hospitaal ingericht compleet met operatiekamer, röntgenapparatuur en CT-scanner. Dit hospitaal wordt 24 uur per dag bemand door in totaal drie diensten met elk een orthopeed, anesthesist en zes verplegers. Wanneer de coureur naar het ziekenhuis verplaatst moet worden staat er een helikopter klaar met een dokter en twee verplegers.
Buiten het circuit staan een back-up helikopter en twee back-up ambulances paraat. In totaal worden er zo’n tien ziekenhuizen gemobiliseerd voor een grand prix waarbij het primaire ziekenhuis gedurende het hele weekend stand-by staat met een team dokters en verplegers en twee gereed gebrachte operatiekamers.
Ik heb geen idee waar dit allemaal vandaan komt. Laten we even terug gaan naar de kern. Jij stelde dat je objectief kunt vaststellen dat de RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen niet zo dominant was als dat de Mercedes nu is.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
En als RBR zo dominant was, zelfs net zo dominant als Mercedes nu als ik K-man goed begrijp, waarom stond Webber dan niet op pole bij een 'falende' Vettel en hoe kon het dan dat Vettel moest terugkomen van een achterstand in het WK? Alonso had op een gegeven moment wel 40 punten voorsprong of zo. Toegegeven Vettel had ook een boel pech, maar 8 poles voor McLaren in een jaar dat RBR net zo dominant zou zijn als Mercedes nu? Vreemd verhaal.
Opvallend dan dat je niks tegen de redenering inbrengt maar mij aanvalt op mijn vermeende motieven.
Dus RBR was dominant? Jij kunt dus wel objectief vaststellen dat een auto dominant is, maar niet de mate van dominantie? Leg eens uit.
Maar kun je dan volgens jou uberhaupt geen dominantie vaststellen? Het gaat immers om snelheidsverschil tussen een auto en de rest, dan kan dat verschil toch groter of kleiner zijn bij de ene auto in het ene seizoen en de andere auto in het andere seizoen? Als we uberhaupt niet kunnen vaststellen dat Mercedes dit en vorig seizoen dominant is dan houdt het op natuurlijk.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar dit allemaal vandaan komt. Laten we even terug gaan naar de kern. Jij stelde dat je objectief kunt vaststellen dat de RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen niet zo dominant was als dat de Mercedes nu is.
Volgens mij kun je dat helemaal niet objectief vaststellen, dus vandaar de vraag om het te doen: toon maar eens objectief aan dat de RBR destijds niet zo dominant was als de Mercedes nu. Kun je namelijk niet.
Als je het objectief vast wilt stellen, zul je dezelfde coureur in dezelfde weersomstandigheden op hetzelfde circuit moeten laten rijden in de verschillende auto's. Dat doe je vervolgens met een aantal coureurs, zodat je ook de persoonlijke voorkeuren eruit filtert en dan kun je objectief vaststellen wat de snelste auto is.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar kun je dan volgens jou uberhaupt geen dominantie vaststellen? Het gaat immers om snelheidsverschil tussen een auto en de rest, dan kan dat verschil toch groter of kleiner zijn bij de ene auto in het ene seizoen en de andere auto in het andere seizoen? Als we uberhaupt niet kunnen vaststellen dat Mercedes dit en vorig seizoen dominant is dan houdt het op natuurlijk.
Nee. Het gaat immers over dominantie in een seizoen, dus dat zijn smoesjes. Dezelfde coureurs zijn ook niet nodig, want hoewel sommigen lelijk de plank misslaan omdat ze niet eens willen proberen je objectiveren, weten we wel ongeveer wat ze kunnen. Niet precies, maar dat hoeft ook niet want het gaat immers om dominantie.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je het objectief vast wilt stellen, zul je dezelfde coureur in dezelfde weersomstandigheden op hetzelfde circuit moeten laten rijden in de verschillende auto's. Dat doe je vervolgens met een aantal coureurs, zodat je ook de persoonlijke voorkeuren eruit filtert en dan kun je objectief vaststellen wat de snelste auto is.
Ik durf in ieder geval de stelling wel aan dat dat een onzinbewering is, want daarvoor waren de verschillen dan wel weer te klein.quote:Niemand zal bestrijden dat Mercedes dit jaar de beste auto heeft. Ik denk ook dat niemand zal bestrijden dat RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen de beste auto had.
Als je pak hem beet, in 18 van de 20 races een frontrow lock out hebt, met de rest daar gemiddeld meer dan een halve seconde achter, dan is dat een hele grote en vrij zeldzame dominantie. Als een ander team net zoveel poles heeft in een seizoen, en de poles die het team wel heeft in de meeste gevallen niet vergezeld gaan van de plek ernaast, dan is dat al een stuk minder dominant he? Zo ingewikkeld is het allemaal niet.quote:Maar of de Mercedes van nu dominanter is dan de RBR van toen? Kun je onmogelijk objectief iets over zeggen.
Je hebt het nu over de dominantie van een bepaald team. Dat is inderdaad makkelijk vast te stellen, maar dat is niet waar we het over hadden. We hadden het over de dominantie van een bepaalde auto. Ja, Mercedes is dit jaar dominant, maar hoeveel daarvan ligt aan de auto en hoeveel ligt aan de coureurs? Die zelfde vraag kun je stellen over Vettel en Webber bij RBR.quote:Op donderdag 5 november 2015 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je pak hem beet, in 18 van de 20 races een frontrow lock out hebt, met de rest daar gemiddeld meer dan een halve seconde achter, dan is dat een hele grote en vrij zeldzame dominantie. Als een ander team net zoveel poles heeft in een seizoen, en de poles die het team wel heeft in de meeste gevallen niet vergezeld gaan van de plek ernaast, dan is dat al een stuk minder dominant he? Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Zoals de waard is... Waar je mij van beschuldigt doe je zelf. Jij hebt iets tegen Hamilton, dus in jouw beleving zijn de successen niet zijn verdienste, die komen vooral omdat de auto zo goed is. Zelf heb ik daar geen mening over - ik kan immers onmogelijk vaststellen of de auto nou zo goed is, of Hamilton, of beide.quote:Wat jij hier etaleert is typisch zielig fanboy gedrag. Je mag Vettel niet, dus lag het aan de auto. Maar het is niet zo dat als Vettel het had verkloot of gewoon traag was, Webber dan 4-voudig kampioen was geweest. Dat is nou een kenmerk van dominante auto's, doet de een het niet, dan doet de ander het net zo makkelijk.
Als Alonso of Hamilton zoiets gebeurt, dan ligt het altijd aan hunzelf. Bij Vettel heb je altijd allerlei excuses paraat.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Leuke poging, maar Alonso moest winnen, Vettel slechts 5e worden of zo. Zijn start was slecht, maar hij werd achterstevoren getikt, dat kan gebeuren in de F1, maar dat heet wel pech en geen mazzel. Zijn auto was beschadigd, ze hebben toen nog naar de tv-beelden zitten kijken om de enginemapping aan te passen, en dat was niet om hem meer pk's te geven. Zijn radio was ook nog stuk, dus dan zit het allemaal niet mee. Hij reed een sterke inhaalrace waarbij zijn eigen teamgenoot hem nog pootje probeerde te haken, Schumacher liet hem er makkelijk voorbij, van de TR's staat me niets bij. Dus Vettel was niet bepaald foutloos, maar het is wel een manier van met tegenslag op tegenslag omgaan die kampioenen maakt. Voor Alonso, die deze race dus echt moest vlammen, was het geen afstand nemen van Massa ook niet zo uitzonderlijk in dat stadium van een seizoen. Choker is wat overdreven, maar Vettel heeft meerdere seizoenen een eindsprint ingezet waardoor hij weer terugkwam in de strijd, terwijl Alonso naar het eind toe vaak teleurstellend langzaam was in kwalificatie en op racepace. De races hebben allemaal even veel punten, althans toen, maar in de slotfase van een seizoen is 25 een hele grote hap uit de punten die nog te halen zijn, die pak je dan ook af van je concurrenten om de titel. Het is wel belangrijk om dan om je best te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |