Geen enkele FOK!er op Facebook?quote:Op woensdag 4 november 2015 10:57 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik blief geen fokkers op mijn Facebak.
De stof die verwant is aan THC is een bestandsdeel van chocola, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:57 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Omdat iets bindt met dezelfde receptoren als THC maakt het niet verwant aan THC, maar dat terzijde
Ik ookquote:
En ik weet wiequote:
Yupquote:
61% van maken?quote:
Dan wordt het meteen een stuk meerquote:
Kan voortkomen uit gemeenschappelijke vrienden.quote:
Dat laatste, sowieso.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:42 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Kan voortkomen uit gemeenschappelijke vrienden.
Of facebooks behoefte om zo veel mogelijk data te verzamelen en te mis/gebruiken (dat mag je zelf invullen).
Ik denk dat Miss wel snapt waar het uit voortkomt.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:42 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Of facebooks behoefte om zo veel mogelijk data te verzamelen en te mis/gebruiken (dat mag je zelf invullen).
Hou m'n mond wel weer.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk dat Miss wel snapt waar het uit voortkomt.
Wanneer je wifi deelt sta je er ook meteen tussen.. Vraag me af of dat qua privacy wel helemaal lekker zitquote:
Beidequote:Op woensdag 4 november 2015 11:42 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Vast niet. Maar ach. Who cares.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:49 schreef rival het volgende:
[..]
Wanneer je wifi deelt sta je er ook meteen tussen.. Vraag me af of dat qua privacy wel helemaal lekker zit
Precies, fuck privacyquote:Op woensdag 4 november 2015 11:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Vast niet. Maar ach. Who cares.
Zijn we 5 jaar te laat mee om daar nog een punt van te maken iig.quote:
5 jaar?quote:Op woensdag 4 november 2015 11:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zijn we 5 jaar te laat mee om daar nog een punt van te maken iig.
Denk al wel wat jaren langer.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zijn we 5 jaar te laat mee om daar nog een punt van te maken iig.
Ik heb er wel even over nagedacht. Maar ga me er sowieso niet druk om maken....quote:Op woensdag 4 november 2015 11:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
quote:
Mwah. Toen kon er nog het een en ander aan verandert worden misschien, maar sinds 2002 is het eigenlijk al bergaf natuurlijkquote:
Ik vind het ergens wel een enge gedachte dat o.a. de overheid precies weet waar je bent en met wie, wat je doet en hoe.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je ontkomt er ook gewoon niet meer aan.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:54 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
[..]
Mwah. Toen kon er nog het een en ander aan verandert worden misschien, maar sinds 2002 is het eigenlijk al bergaf natuurlijk
Om deze overheid maak ik me niet zo'n zorgen, maar wie weet wat de toekomst brengt?quote:Op woensdag 4 november 2015 11:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind het ergens wel een enge gedachte dat o.a. de overheid precies weet waar je bent en met wie, wat je doet en hoe.
Dan laat je je telefoon thuis en weten ze niksquote:Op woensdag 4 november 2015 11:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind het ergens wel een enge gedachte dat o.a. de overheid precies weet waar je bent en met wie, wat je doet en hoe.
Weg met FOK!quote:Op woensdag 4 november 2015 11:55 schreef Harmankardon het volgende:
VPN gebruiken, social media slaat nergens op dus zo min mogelijk gebruiken en dan ben je al een heel eind
Als je indenkt hoeveel data dat mobieltje van je tegenwoordig over jou verzameld, voor god weet hoeveel instanties, en dan indenkt dat het (theoretisch) mogelijk is om al die data met elkaar te vergelijken... Geen enkel geheim meer.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nou, daarom o.a..quote:Op woensdag 4 november 2015 11:56 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Om deze overheid maak ik me niet zo'n zorgen, maar wie weet wat de toekomst brengt?
Het is niet voor niets dat een bijvoorbeeld Napoleon en Hitler zo'n goed ingerichte administratie bijhielden....
En je mobieltje wegdoen.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:55 schreef Harmankardon het volgende:
VPN gebruiken, social media slaat nergens op dus zo min mogelijk gebruiken en dan ben je al een heel eind
Bedankt voor het onderschrijven van mijn 'angst'quote:Op woensdag 4 november 2015 11:56 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Als je indenkt hoeveel data dat mobieltje van je tegenwoordig over jou verzameld, voor god weet hoeveel instanties, en dan indenkt dat het (theoretisch) mogelijk is om al die data met elkaar te vergelijken... Geen enkel geheim meer.
Er zijn veel bedrijven die daar heel rijk mee worden, bijvoorbeeld coosto.nl. Die worden zelfs ingezet door de overheid om terroristen op te sporen simpelweg door kruisvergelijkingen te maken tussen alles wat iedereen openbaar op het internet neerplempt.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:56 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Als je indenkt hoeveel data dat mobieltje van je tegenwoordig over jou verzameld, voor god weet hoeveel instanties, en dan indenkt dat het (theoretisch) mogelijk is om al die data met elkaar te vergelijken... Geen enkel geheim meer.
Je komt er haast niet meer onderuit iets niet digitaal te doenquote:Op woensdag 4 november 2015 11:59 schreef MissMSX het volgende:
Maar zelfs al doe je niets digitaal. Dan weet de overheid nog alles van je. Zij leggen de echt belangrijke dingen wel vast voor je.
En toch moet ik elk jaar zelf dingen invullen bij mijn aangiftequote:Op woensdag 4 november 2015 11:59 schreef MissMSX het volgende:
Maar zelfs al doe je niets digitaal. Dan weet de overheid nog alles van je. Zij leggen de echt belangrijke dingen wel vast voor je.
En als je het verkeerd doet zijn ze er als de kippen bij om je erop te wijzen, don't worry.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef rival het volgende:
[..]
En toch moet ik elk jaar zelf dingen invullen bij mijn aangifte
Slim van ze. Jou de controle laten doenquote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef rival het volgende:
[..]
En toch moet ik elk jaar zelf dingen invullen bij mijn aangifte
Is toch schattig, die naakte kindjes in de badkuipquote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef MissMSX het volgende:
Wat ik overigens echt, ECHT niet begrijp is hoe lichtzinnig ouders omgaan met de privacy van hun kinderen. Alles met naam en toenaam het internet opgooien. WTF?
Alsof we iets in te brengen hebben en zoquote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Slim van ze. Jou de controle laten doen
Inderdaad, dat vnd ik echt onbegrijpelijkquote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef MissMSX het volgende:
Wat ik overigens echt, ECHT niet begrijp is hoe lichtzinnig ouders omgaan met de privacy van hun kinderen. Alles met naam en toenaam het internet opgooien. WTF?
Bekendste voorbeeld is Amerika waar in 2012 op basis van inkopen de winkel al wist dat een vouw zwanger was voordat ze het zelf wistquote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef HostiMeister het volgende:
Weet niet wie hier allemaal nog meer into 'Big Data' zijn, maar als je dan indenkt hoeveel zelflerende patroonherkenende algoritmes er zijn. Fuck, je zou zelf levens van man mensen kunnen gaan voorspellen. Minority Report is er eigenlijk niets bij
De illusie van keuzequote:Op woensdag 4 november 2015 12:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Alsof we iets in te brengen hebben en zo.
En dan heb je het nog maar over openbare data.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Er zijn veel bedrijven die daar heel rijk mee worden, bijvoorbeeld coosto.nl. Die worden zelfs ingezet door de overheid om terroristen op te sporen simpelweg door kruisvergelijkingen te maken tussen alles wat iedereen openbaar op het internet neerplempt.
Ken er eentje die een foto van haar kind onder het bloed postte. Goede prio ook, nee schatje, eerst even foto maken hoor!quote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef MissMSX het volgende:
Ik ga regelmatig met m'n hond in het donker midden in de polder zitten, geen telefoon bij e.d.. Even een momentje van veiligheidquote:Op woensdag 4 november 2015 12:02 schreef Yvie_lu het volgende:
Zolang je je nergens meer veilig waant dan doe je het goed toch
Als het hen geld kostquote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
En als je het verkeerd doet zijn ze er als de kippen bij om je erop te wijzen, don't worry.
Dan ben je er bewust mee bezig. Dan kan het nog wel denk ik.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ga regelmatig met m'n hond in het donker midden in de polder zitten, geen telefoon bij e.d.. Even een momentje van veiligheid.
quote:Op woensdag 4 november 2015 12:02 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En dan heb je het nog maar over openbare data.
Ik ben denk me net dat ik tijdens het wandelen/fietsen m'n telefoon vaker niet dan wel bij me heb... Ook als ik ga trainen, nooit een telefoon bij.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:04 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Dan ben je er bewust mee bezig. Dan kan het nog wel denk ik.
Heb ook pas een smartphone. Wil eigenlijk weer terug naar de oude situatie, mja het is zo omslachtig soms.
Goede grappen maak jij.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:04 schreef Harmankardon het volgende:
[..]het is best akelig als je weet wat google en microsoft allemaal van ons weet en kan voorspellen, maar gelukkig hebben we een sterke europese unie die amerika wel even terecht zal wijzen
En dan wordt het nog redelijk onschuldig gebruikt voor marketing. Maar goed, daar zit natuurlijk het grote geld. Ik heb 1984 te vaak gelezen om daar geen naar gevoel bij te krijgen.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:01 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Bekendste voorbeeld is Amerika waar in 2012 op basis van inkopen de winkel al wist dat een vouw zwanger was voordat ze het zelf wist
Goed boek welquote:Op woensdag 4 november 2015 12:05 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En dan wordt het nog redelijk onschuldig gebruikt voor marketing. Maar goed, daar zit natuurlijk het grote geld. Ik heb 1984 te vaak gelezen om daar geen naar gevoel bij te krijgen.
Wehehehequote:Op woensdag 4 november 2015 12:04 schreef Harmankardon het volgende:
[..]het is best akelig als je weet wat google en microsoft allemaal van ons weet en kan voorspellen, maar gelukkig hebben we een sterke europese unie die amerika wel even terecht zal wijzen
Ben benieuwd. Wetten zijn leuk, echter de garantie dat deze wetten niet omzeild worden in het kader van (bijvoorbeeld) nationale veiligheid is er natuurlijk ook niet altijdquote:Op woensdag 4 november 2015 12:08 schreef Harmankardon het volgende:
Goed nieuws is er wel, er komt relatief snel een vervanger aan voor onze wet bescherming persoonsgegevens en dat is de zgn. europese privacyverordening. Daarin worden de eisen voor bedrijven (ook amerikaanse) voor het omgaan met privacygevoelige gegevens flink aangescherpt en de rechten voor burgers om dit te beheren uitgebreid.
Is de sponsor daarvan al bekend? [/cynisch]quote:Op woensdag 4 november 2015 12:08 schreef Harmankardon het volgende:
Goed nieuws is er wel, er komt relatief snel een vervanger aan voor onze wet bescherming persoonsgegevens en dat is de zgn. europese privacyverordening. Daarin worden de eisen voor bedrijven (ook amerikaanse) voor het omgaan met privacygevoelige gegevens flink aangescherpt en de rechten voor burgers om dit te beheren uitgebreid.
quote:Op woensdag 4 november 2015 12:14 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Is de sponsor daarvan al bekend? [/cynisch]
Volgens mij wilde Google wel onderhandelen met Apple en Microsoft wie wat ging doen.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:14 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Is de sponsor daarvan al bekend? [/cynisch]
Ja dat klopt, die zekerheid hebben we niet en gaat er denk ik ook nooit meer komen. We zijn te ver de fuik in gezwommen en de kennis bij de beslissers hieromtrent is dramatisch te noemen.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:14 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Wetten zijn leuk, echter de garantie dat deze wetten niet omzeild worden in het kader van (bijvoorbeeld) nationale veiligheid is er natuurlijk ook niet altijd
Ah, het poldermodel is definitief doorgebroken..quote:Op woensdag 4 november 2015 12:19 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Volgens mij wilde Google wel onderhandelen met Apple en Microsoft wie wat ging doen.
Ik wil je niet bang maken maar ik heb wel eens whatsapp contacten op fb op zien duiken waar ik geen gemeenschappelijke vrienden mee wasquote:Op woensdag 4 november 2015 11:48 schreef HostiMeister het volgende:
Ik begrijp er iig niets van allemaal. Ben ook huiverig dat facebook mijn WA contacten en shit naloopt en dat dan met mijn account checkt. Eng allemaal
Je zou er bijna voor op de piratenpartij gaan stemmen. Gewoon in de hoop dat überhaupt het gespreksonderwerp van privacy gewoon eens wat meer aandacht zou krijgen..quote:Op woensdag 4 november 2015 12:19 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ja dat klopt, die zekerheid hebben we niet en gaat er denk ik ook nooit meer komen. We zijn te ver de fuik in gezwommen en de kennis bij de beslissers hieromtrent is dramatisch te noemen.
Gelukkig verzamelen ze ook genoeg gegevens die daar niet onder vallen.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:08 schreef Harmankardon het volgende:
Jaren geleden was er zonder vooraf toestemming ook eens een expo over iemand die een en ander niet had afgeschermd. Daar sta je dan in de krant en met een glaasje bubbels op de openingsavond als je "sportief" erover doet..quote:Op woensdag 4 november 2015 12:20 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik wil je niet bang maken maar ik heb wel eens whatsapp contacten op fb op zoen duiken waar ik geen gemeenschappelijke vrienden mee was![]()
Heb voor school een keer een onderzoek moeten doen naar big data en de mogelijkheden ermee. En of het nu positief of negatief was. Daarna moesten we daarover een workshop geven aan onze jaargenoten.
We hadden als introductie een film in elkaar gezet. In het donker gefilmd in het bos bij m'n opa met een tuinhuisje waar een onbekende man allerlei Facebook info van medestudenten verzamelde. Maar dan losse elementen waardoor het compleet uit z'n context getrokken werd. En alle nummers die we online gevonden hadden gebruikt om n anoniem sms'je naar te sturen.
Mensen waren vervolgens over de zeik en boos op ons dat wij dat met hun informatie hadden gedaan.
Maar dan wel echt aandacht en niet alleen maar bangmakerij.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:22 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je zou er bijna voor op de piratenpartij gaan stemmen. Gewoon in de hoop dat überhaupt het gespreksonderwerp van privacy gewoon eens wat meer aandacht zou krijgen..
Nou, dat is een verbeterng t.o.v. nu, 'ze' moeten exact gaan aangeven wat ze verzamelen, hoe ze dat doe en welke analyses op basis daarvan worden gemaakt. Iedere organisatie moet dat straks gaan doen dus dat wordt een grote teringzooi maar ok. Houdt mij weer van de straat.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:22 schreef aeque het volgende:
[..]
Gelukkig verzamelen ze ook genoeg gegevens die daar niet onder vallen.
People should be afraid. Laten we het heel hip gewoon awareness noemen anders..quote:Op woensdag 4 november 2015 12:26 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Maar dan wel echt aandacht en niet alleen maar bangmakerij.
Dat vind ik dan wel net een tikkie heftigerquote:Op woensdag 4 november 2015 12:26 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Jaren geleden was er zonder vooraf toestemming ook eens een expo over iemand die een en ander niet had afgeschermd. Daar sta je dan in de krant en met een glaasje bubbels op de openingsavond als je "sportief" erover doet..
Maar goed, mensen janken graag over hun rechten. Plichten en (zelf)verantwoordelijkheid is daarintegen vaak voor de andere partij
Klinkt goed, maar wie gaat dat controleren?quote:Op woensdag 4 november 2015 12:27 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Nou, dat is een verbeterng t.o.v. nu, 'ze' moeten exact gaan aangeven wat ze verzamelen, hoe ze dat doe en welke analyses op basis daarvan worden gemaakt. Iedere organisatie moet dat straks gaan doen dus dat wordt een grote teringzooi maar ok. Houdt mij weer van de straat.
Bij niet voldoen boetes tot 100 miljoen euro of 5% van de jaaromzet dus dan doe je wel je best.
Ze moeten niet bang zijn, ze moeten begrijpen hoe het werkt en wat hun eigen plaats en mogelijkheden daarbinnen zijn.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:27 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
People should be afraid. Laten we het heel hip gewoon awareness noemen anders..
Zal vast wel weer zo'n constructie worden waarbij de slager zijn eigen vlees keurt.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:29 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Klinkt goed, maar wie gaat dat controleren?
Whehehe, wel leuk om mensen een beetje zo over de zeik te helpen. Maar je maakt me niet bang hoor, ik maak me geen illusies.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:20 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik wil je niet bang maken maar ik heb wel eens whatsapp contacten op fb op zien duiken waar ik geen gemeenschappelijke vrienden mee was![]()
Heb voor school een keer een onderzoek moeten doen naar big data en de mogelijkheden ermee. En of het nu positief of negatief was. Daarna moesten we daarover een workshop geven aan onze jaargenoten.
We hadden als introductie een film in elkaar gezet. In het donker gefilmd in het bos bij m'n opa met een tuinhuisje waar een onbekende man allerlei Facebook info van medestudenten verzamelde. Maar dan losse elementen waardoor het compleet uit z'n context getrokken werd. En alle nummers die we online gevonden hadden gebruikt om n anoniem sms'je naar te sturen.
Mensen waren vervolgens over de zeik en boos op ons dat wij dat met hun informatie hadden gedaan.
Natuurlijk is het heftig als wildvreemden een tentoonstelling over je inrichten en het je gewoon even meedelen. Maar wat is het nut van een dergelijk cijfer als die muppets van een klasgenoten je afrekenen op hun eigen stupiditeit en onbegrip? Had je het dan beter moeten toespitsen op je enigszins debiele doelgroep ofzo?quote:Op woensdag 4 november 2015 12:28 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel net een tikkie heftigerbij ons was het wel in "besloten kring" onder begeleiding van docenten. Vond ze er ook erg flauw in eigenlijk. Want een deel van je cijfer was gebaseerd op het cijfer wat medeleerlingen gaven
In NL het CPB en die heten dan Autoriteit Persoonsgegevensquote:Op woensdag 4 november 2015 12:29 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Klinkt goed, maar wie gaat dat controleren?
Team vlees.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:29 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Zal vast wel weer zo'n constructie worden waarbij de slager zijn eigen vlees keurt.
Ben ik niet zo bang voor, kijk maar wat nu met VW gebeurt. Anders maar vergelijkbaar.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:29 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Zal vast wel weer zo'n constructie worden waarbij de slager zijn eigen vlees keurt.
quote:Op woensdag 4 november 2015 12:31 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Natuurlijk is het heftig als wildvreemden een tentoonstelling over je inrichten en het je gewoon even meedelen. Maar wat is het nut van een dergelijk cijfer als die muppets van een klasgenoten je afrekenen op hun eigen stupiditeit en onbegrip? Had je het dan beter moeten toespitsen op je enigszins debiele doelgroep ofzo?
Geen enkele docent was het er mee eens, met het gezeur. Van hun kregen we juist een 9, dusjaquote:Op woensdag 4 november 2015 12:31 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Natuurlijk is het heftig als wildvreemden een tentoonstelling over je inrichten en het je gewoon even meedelen. Maar wat is het nut van een dergelijk cijfer als die muppets van een klasgenoten je afrekenen op hun eigen stupiditeit en onbegrip? Had je het dan beter moeten toespitsen op je enigszins debiele doelgroep ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |